(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 خرداد 1391 - شماره 20215

اسفنديار خبر داد آغاز نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از 15 خرداد
احمدي مقدم: همراهي و عملكرد دستگاه ها در اجراي طرح امنيت اخلاقي مطلوب نيست
رويدادهاي خارجي
حوادث كوتاه از كشور
ارسال محموله هلال احمر ايران به سوريه
رشد 50 درصدي فروش آرم طرح ترافيك
گرد و غبار زندگي قصر شيريني ها را تلخ كرد
مهار آتش سوزي مهيب در كارگاه مبل سازي و رنگ كاري
9 سال انتظاردختر فلسطيني براي ديدار پدر
لاك پشت غول پيكر
متهم لاكربي مرد



اسفنديار خبر داد آغاز نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از 15 خرداد

معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي 15 خرداد را آغاز نقل وانتقالات اين دانشگاه اعلام كرد و افزود: اين فرآيند تنها يك بار در سال صورت مي گيرد و در سال جاري به مدت يك ماه ادامه خواهد داشت.
محمودرضا اسفنديار در گفت وگو با فارس تأكيد كرد: اين بخشنامه براي 2 ترم تحصيلي آينده صادر شده و تنها يك بار براي دانشجويان فعلي اجرا مي شود.
به گفته معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي دانشجويان فعلي شاغل به تحصيل در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد اين دانشگاه مي توانند با شرط موافقت واحدهاي مبدا و مقصد به محل سكونت خود به جز تهران منتقل شوند و فعلاً در تهران امكان اين انتقال به علت نداشتن ظرفيت وجود ندارد.
وي درباره معدل لازم براي كسب شرايط انتقال نيز گفت: اگر دانشجو معدل بالاتر از 17 كسب كند ميهماني به انتقال تبديل مي شود و اگر معدل دانشجوي دختر كمتر از 17 و بيشتر از 15باشد، مي تواند با حفظ اين معدل ميهماني را تمديد كند و تا پايان دوره تحصيلي ميهماني دائم را با حفظ همين معدل داشته باشد، اما در صورتي كه دانشجويان پسر معدلي كمتر از 17 كسب كنند بايد به واحد مبدأ خود برگردند.
اسفنديار با بيان اينكه اگر قرار باشد اين بخشنامه هميشه اجرا شود دانشگاه آزاد آسيب خواهد ديد، چرا كه اگر دانشجويي قصد تحصيل در رشته خوبي دارد و پذيرفته نمي شود ممكن است يك شهر ديگر را انتخاب كند و از اين بخشنامه استفاده مي كند كه نزد خانواده خود مي رود، در حالي كه دانشجويان بايد دقت كنند زيرا همه واحدهاي دانشگاه آزاد كه تراز پايين تري نياز دارند نيز بايد بتوانند خود را اداره كنند.
به گفته اين مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامي، به خاطر وسعت دانشگاه آزاد در كل كشور دانشجويان با كمترين فاصله مي توانند به رشته مورد نظر خود دست يابند، اين بخشنامه همه دغدغه هاي دانشجويان را پوشش مي دهد و دانشجويان بايد در اين انتقال اولويت خود را در نظر بگيرند.
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه با بيان اينكه آيين نامه نقل و انتقالات قبلي برقرار است و اگر دانشجوي دختري ازدواج كند يا بستگان درجه يك دانشجويي فوت كنند، امكان انتقال اين دانشجويان به محل سكونتشان وجود دارد.
اسفنديار در ادامه پيش بيني كرد كه بين 200 تا 300 هزار دانشجوي دانشگاه آزاد در كل كشور جابه جا شوند كه فشار بسيار زيادي را به دانشگاه آزاد وارد مي كند اما دانشگاه استقبال مي كند كه دغدغه خانواده ها را با اين بخشنامه پوشش مي دهد.
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه به ساز و كار انتقالات و نحوه ثبت درخواست دانشجويان اشاره كرد و گفت: دانشجويان براي انتقال لازم است ابتدا رضايت واحد مبدأ را كسب كنند و اين واحد بايد درخواست آنان را امضا كند.

 



احمدي مقدم: همراهي و عملكرد دستگاه ها در اجراي طرح امنيت اخلاقي مطلوب نيست

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه از همراهي و عملكرد دستگاه هاي ديگر در اجراي طرح امنيت اخلاقي راضي نيستيم، گفت: بهترين همكاران ما در زمينه اجراي اين طرح رسانه ها بوده اند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه ششمين همايش سراسري تربيت و آموزش ناجا در مورد تشديد طرح برخورد با بدحجابان و تشديد طرح امنيت اخلاقي گفت: پليس مسئول ارزيابي عملكرد ديگر دستگاه ها نيست اما بايد بگويم بهترين همكاران ما در زمينه اجراي طرح امنيت اخلاقي رسانه ها بوده اند چرا كه رسانه ها توانستند با انعكاس اخبار موجب بازدارندگي در جامعه شده و ما را همراهي كرده اند.
وي با بيان اينكه گاها ديده مي شود كه در برخي از نمايشگاه هايي كه در تهران يا ديگر شهرستان ها برگزار مي شود، غرفه داران و برگزاركنندگان آنها، شئونات اسلامي را رعايت نمي كنند گفت: اين بدان معناست كه مسئله حجاب از ابتدا مورد بي توجهي قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه اگر از ابتدا سازوكار مناسبي براي توجه به حجاب انديشيده شود لزومي ندارد كه پليس وارد شود، گفت: اين مصلحت نيست كه پليس در نمايشگاهي وارد شود.
احمدي مقدم با بيان اينكه مطالبه مردم در حوزه برخورد با بدپوششي و ناهنجاري رفتاري جزو بالاترين مطالبات است گفت: برخورد با موادفروشان، برخورد با ترافيك و همچنين برخورد با بدپوششي و مسائل اخلاقي جزو مطالبات مردمي است.
احمدي مقدم درباره راه اندازي قهوه خانه ويژه بانوان به ايسنا گفت: من دليل اين موضوع را متوجه نشده ام و نمي دانم چه دليلي هست كه اين قهوه خانه ها مخصوصا در شكل جديد خودش كه محلي براي بي بند و باري و ترويج سيگار و قليان است براي بانوان تاسيس شود.
وي با بيان اينكه تاسيس اين گونه قهوه خانه ها چه ضرورتي دارد و چه مشكل اجتماعي را حل مي كند گفت: من توجيه اين مسئله را متوجه نمي شوم و سؤال دارم كه ايجاد قهوه خانه هاي زنانه پاسخ به كدام مطالبه مردم است؟
احمدي مقدم با بيان اينكه طرح اين حرف ها طرح مسائل انحرافي است گفت: ناجا با شكل جديد قهوه خانه ها مخالف است و شكل سنتي آن كه محلي براي استراحت چندساعته كارگران بود مناسب است.

 



رويدادهاي خارجي

سقوط هواپيماي كوچك در صربسكا
سقوط يك فروند هواپيماي كوچك در منطقه «زالوژانيم» در مركز جمهوري صربسكاي بوسني و هرزگوين 5 كشته برجا گذاشت.
به گزارش ايرنا از منابع خبري، «ميرنا شويا» سخنگوي وزارت كشور جمهوري صربسكاي بوسني و هرزگوين در جمع خبرنگاران گفت كه اين حادثه روز يكشنبه به وقوع پيوست و خلبان، كمك خلبان، دو مربي آموزشي و يك چترباز كه پس از پايان آموزش چتربازي قرار بود اولين پرش از هواپيما را انجام دهند، جان خود را از دست دادند.خبرگزاري «فنا» نيز از بوسني و هرزگوين گزارش داد كه اين هواپيما كوچك آموزشي در شهر بانيالوكا سقوط كرد و سرنشينان آن در آتش جان باختند. علت سقوط هواپيما هنوز اعلام نشده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 6 تن كود شيميايي
رشت- خبرنگار كيهان: مديركل تعزيرات حكومتي استان گيلان از كشف بيش از 6 تن كود شيميايي خارج از شبكه توزيع در استان خبر داد و گفت: با اجراي طرح ضربتي بازرسي از مراكز عرضه كودشيميايي كه با مشاركت دستگاه هاي نظارتي از اول ارديبهشت ماه در استان آغاز شد، از تعاوني هاي روستايي و مراكز غيررسمي توزيع كود شيميايي بازديد به عمل آمد كه طي آن 2 واحد متخلف در شهرستان رودسر و شهر رشت شناسايي و مقدار 6 هزار و 600كيلوگرم كشف و ضبط شد.
كشف يكصد هزار قرص روان گردان
برازجان- خبرنگار كيهان: يك باند تهيه و توزيع قرص هاي روانگردان با همكاري اداره اطلاعات سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و اطلاعات سپاه برازجان شناسايي و ضمن دستگيري اين باند و متلاشي كردن آن، 100 هزار قرص روانگردان اعتيادآور كه آماده توزيع با قيمت زياد بين جوانان بود، كشف شد.
ياسوج لرزيد
به گزارش فارس، مقارن ساعت 2 و چهل دقيقه بامداد ديروز زمين لرزه اي نسبتا شديد ياسوج مركز استان كهگيلويه و بويراحمد و اطراف آن را لرزاند. وقوع اين زمين لرزه باعث شده ياسوجي ها از ترس وقوع زلزله بعدي ساعاتي را بيدار بمانند. اين حدود ششمين زلزله اي است كه طي يك هفته گذشته در ياسوج به وقوع مي پيوندد. بزرگترين زمين لرزه در ياسوج در 25 ارديبهشت امسال با قدرت 3/4 ريشتر در مركز لرزه نگاري كشوري ثبت شده است. تاكنون گزارشي از خسارت هاي احتمالي زمين لرزه اخير از سوي مسئولان ذي ربط اعلام نشده است.
دستگيري سارق مغازه
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي استان يزد، از اعتراف يك سارق حرفه اي مغازه به شانزده فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ خالقي افزود: متهم دستگير شده يكي از سارقان حرفه اي و اهل يكي از استان هاي جنوب شرقي كشور است كه با تلاش ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان دستگير شد.
وي ادامه داد: متهم در تحقيقات اوليه به عمل آمده در آگاهي منكر هرگونه سرقت بود اما در بازجويي هاي فني و تخصصي به عمل آمده در اداره مبارزه با سرقت لب به اعتراف گشود و از شانزده فقره سرقت مغازه در سطح شهر يزد پرده برداشت.

 



ارسال محموله هلال احمر ايران به سوريه

رئيس جمعيت هلال احمر ايران در ديدار با وزير بهداشت جمهوري عربي سوريه از ارسال محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران شامل دو دستگاه آمبولانس و دارو به اين كشور خبر داد.
ابوالحسن فقيه در ديدار با وائل الحلقي، با اشاره به ارسال 5 محموله كمك رساني شامل پتو، چادر، دست و پاي مصنوعي به كشور سوريه، تصريح كرد: به زودي يك محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران شامل دو دستگاه آمبولانس و مقداري دارو به سوريه ارسال خواهدشد.
در ادامه اين ديدار وزير بهداشت جمهوري عربي سوريه با ابراز خرسندي از روابط دوستانه و محكم كشورش با ايران تصريح كرد: از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) رهبر وقت ما بر ايجاد روابط مستمر و استوار با ايران تأكيد داشت. در حال حاضر نيز دولت جمهوري اسلامي ايران گام هاي خوبي را در ادامه ايجاد روابط دوستانه با سوريه برداشته است و همچنين رهنمودهاي حضرت آيت الله خامنه اي روابط اين دوكشور را مستحكم تر كرده است.
وي با تأكيد بر اينكه سوريه خواستار گسترش روابط با ايران در زمينه اقدامات بشردوستانه، بهداشتي و درماني است افزود: ما اميدواريم كه سطح اين روابط مانند روابط سياسي ايران و سوريه هر روز بيشتر و توسعه يافته تر شود.
وزير بهداشت جمهوري عربي سوريه با اشاره به هجمه رسانه اي كه عليه سوريه به راه افتاده است گفت: متأسفانه رسانه ها تلاش مي كنند كه اخبار را وارونه جلوه دهند. از سوي ديگر، تمام نهادها و سازمان هاي سوريه گرفتار حملات تروريستي شده اند كه كشورهاي غربي و برخي كشورهاي عربي و حوزه خليج فارس از آن حمايت مي كنند.
وائل الحلقي با تأكيد بر كشته شدن بسياري از پزشكان، پرستاران و امدادگران در حملات تروريستي سوريه تصريح كرد: در حال حاضر 184 آمبولانس به آتش كشيده شده است و 23 بيمارستان يا منهدم شده و يا برخي از تجهيزات آنها به سرقت رفته است. همچنين 82 مركز پزشكي كه كار واكسيناسيون و ارائه خدمات درماني را برعهده داشت در اثر حملات تروريستي غيرقابل استفاده است.

 



رشد 50 درصدي فروش آرم طرح ترافيك

فروش آرم هاي طرح ترافيك روزانه با 50درصد رشد روبه رو بوده است.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه فروش آرم طرح ترافيك روزانه در هفته گذشته در مقايسه با هفته قبل 10درصد افزايش داشته افزود: روزانه چهار هزار آرم ترافيك روزانه در شهر تهران به فروش مي رسد كه بيشترين آن چهارشنبه هفته گذشته با فروش 4 هزار و 236 آرم اتفاق افتاد.
وي با بيان اينكه حدود هزار آرم روزانه از طريق سايت TEHRAN.IR انجام مي شود، يادآور شد: ساير آرم ها نيز از طريق عواملي كه ورودي طرح ترافيك مستقر هستند، خريداري مي شود.
نوروزي با تأكيد بر اينكه طرح ترافيك روزانه بسيار سهل و آسان است، خاطرنشان كرد: شهروندان براي دريافت آرم روزانه تمايل دارند و ما هم به دنبال آن هستيم كه آرم هاي ترافيك سالانه روند كاهشي داشته باشد.
وي با بيان اينكه تعداد آرم هاي هفتگي نسبتا كمتر است به باشگاه خبرنگاران گفت: مبلغ آرم ترافيك روزانه 12 هزار و هفتگي 72هزار تومان است.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران از كاهش سه درصدي ميزان تخلفات در مبادي ورود به محدوده طرح ترافيك خبر داد و اذعان داشت: با فروش آرم ترافيك روزانه كنترل بيشتر پليس، اين تخلفات نسبتا كاهش يافته است.

 



گرد و غبار زندگي قصر شيريني ها را تلخ كرد

گرد و غبار روز يك شنبه و براي دومين روز متوالي باعث آلودگي شديد هواي قصر شيرين شد و ديد افقي را به 100 متر كاهش داد.
گرد و غبار شديد ديد افقي قصرشيرين را به شدت كاهش داد.
اين پديده مشكلاتي را براي مردم اين شهرستان مرزي به وجود آورد.
پديده گرد و غبار در شهرستان سر پل ذهاب نيز ديروز 200 متر و در شهرستان گيلانغرب نيز يك هزار متر اعلام شد.گرد و غبار موجود در منطقه قصر شيرين نتيجه توفان هاي شن در بيابان هاي كشور عراق است كه از طريق باد ا ز مرزهاي غربي وارد كشورمان مي شود كه اين مساله آلودگي هواي شهرهاي مرزي كشور را در پي داشته است.
شبكه بهداشت و درمان قصر شيرين با صدور اطلاعيه اي از افراد مسن، كودكان و بيماران قلبي و آسمي و ريوي خواست حتي المقدور از حضور در فضاي باز و آزاد خودداري كنند.

 



مهار آتش سوزي مهيب در كارگاه مبل سازي و رنگ كاري

آتش سوزي مهيب در كارگاه مبل سازي و رنگ كاري جاده ساوه توسط آتش نشانان مهار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در نيمه شب روز دوشنبه با اعلام آتش سوزي در كارگاه مبل سازي و رنگ كاري در جاده ساوه، به آتش نشاني آتش نشانان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
براساس اين گزارش، آتش نشانان به مهار شعله هاي آتش و دود كه از داخل يك گاراژ 3500مترمربعي كه يك كارگاه 30 متري مبل سازي و رنگ كاري در آن قرار داشت و به سمت بيرون زبانه مي كشيد پرداختند.
وجود بشكه ها و گالن هاي زياد رنگ و تينر كه هر لحظه امكان انفجار را داشت تلاش آتش نشانان را دو چندان كرد و با وجود حرارت و شعله زياد با استفاده از تجهيزات آب رسان و كف به داخل كارگاه راه پيدا كردند و شعله هاي سركش آتش را مهار و كاملا خاموش كردند.آتش نشانان با سرعت عمل خود مانع سرايت آتش به كارگاه هاي ديگر اين گاراژ شدند و از بروز يك فاجعه و در پي آن آتش سوزي بزرگ جلوگيري كردند. كارشناسان آتش نشاني حاضر در محل علت اين حادثه را سيم كشي غيراصولي برق و اتصال سيم هاي برق در مجاورت مواد و مايعات قابل اشتعال از قبيل تينر و رنگ اعلام كردند.

 



9 سال انتظاردختر فلسطيني براي ديدار پدر

يك دختر فلسطيني كه 9 سال در انتظار پدر زنداني خود است هم اكنون آماده مي شود تا براي نخستين بار با پدر خود ملاقات كند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري معان، اين دختر كه «جومانه ابوجذر» نام دارد آماده مي شود تا پدر خود را كه از سال 2003 تاكنون در زندان هاي رژيم اشغالگر قدس به سر مي برد، ببيند.در پي توافق اخير اسرائيل با فلسطيني ها براي پايان دادن اعتصاب غذا خانواده هاي زندانيان در غزه مي توانند بستگان خود را در اسرائيل ملاقات كنند.
معان مي نويسد: پس از اين توافق كه هفته گذشته صورت گرفت، جومانه شروع به تجسس عكس هاي قديمي از پدرش «علا ابوجذر» كرده تا چهره او را به خاطر بياورد.اين دختر فلسطيني به خبرگزاري معان گفت: من پدرم را تنها از طريق عكس هايش مي شناسم. زماني كه من سواد خواندن و نوشتن را در مدرسه آموختم گريه كردم چرا كه هيچ كس نبود تا در شاديهاي من سهيم شود. مادرم فوت شده بود، پدر بزرگ و عمويم هم از دنيا رفته بودند من حتي لباس مناسبي براي پوشيدن در تعطيلات عيد نيز نداشتم.

 



لاك پشت غول پيكر

بقاياي يك لاك پشت عظيم الجثه كه اندازه يك اتومبيل كوچك بوده در يك معدن ذغال سنگ در كلمبيا كشف شد.
به گزارش مهر، لاك اين لاك پشت 69 ميليون ساله كه به لاك پشت ذغال سنگي معروف شده به بزرگي يك استخر كوچك است و جمجمه آن تقريباً اندازه يك توپ فوتبال است.معدن ذغال سنگي كه اين لاك پشت در آن پيدا شده در شمال كلمبيا قرار دارد.ادوين كدنا دانشجوي دكترا كه اين لاك پشت را كشف كرده اظهار داشت: ما گونه هاي كوچكتر از لاك پشت ها را در اين منطقه كشف كرديم؛ اما بعد از اينكه 4 روز روي بيرون آوردن لاك اين لاك پشت كار كرديم متوجه شدم كه اين لاك پشت بزرگترين لاك پشتي است كه تاكنون در اين منطقه كشف شده است. كشف اين موجود عظيم الجثه شاهدي براي وجود لاك پشت هاي عظيم در گذشته است.نتايج اين تحقيقات در آخرين شماره مجله ديرين شناسي سيستماتيك منتشر شده است.

 



متهم لاكربي مرد

رسانه هاي انگليس از درگذشت «عبدالباسط المقراحي» متهم ليبيايي انفجار هواپيماي «پان امريكن» بر فراز اسكاتلند خبر دادند.
به گزارش ايرنا، اين رسانه ها از شهر طرابلس مركز ليبي گزارش دادند كه المقراحي مامور سابق اطلاعاتي ليبي، بر اثر وخامت بيماري اش در گذشته است. المقراحي كه به اتهام دست داشتن در انفجار هواپيماي پان امريكن بر فرار دهكده لاكربي اسكاتلند در سال 1988، به حبس ابد محكوم شده بود در تابستان سال 1389 از زندان اسكاتلند آزاد و به ليبي بازگردانده شد.
اين اقدام موجي از انتقادات را عليه دولت محلي اسكاتلند و دولت مركزي انگليس برانگيخت و محافل سياسي و مطبوعاتي و خانواده هاي قربانيان حادثه لاكربي مقامات وقت انگليس را به معامله با رژيم قذافي براي به دست آوردن قراردادهاي نفتي در آن كشور متهم كردند.
المقراحي كه به بيماري سرطان پروستات مبتلا بود، پس از ورود به طرابلس به گرمي از سوي معمرقذافي و پسرش سيف الاسلام مورد استقبال قرار گرفت و همين موضوع خشم خانواده هاي قربانيان انفجار لاكربي را كه اكثرا آمريكايي بودند، برانگيخت. در جريان انفجار لاكربي و سقوط هواپيماي پان آمريكن، 270 نفر از جمله 11 نفر از ساكنان دهكده لاكربي كشته شدند.
رسانه هاي انگليس طي دو سال گذشته وضعيت المقراحي را از نزديك تعقيب مي كردند و حتي در اوج بحران ليبي نيز گزارش هايي درباره وضعيت زندگي وي در طرابلس منتشر نمودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14