(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 خرداد 1391 - شماره 20215

عبدالله گل روابط آنكارا و واشنگتن را استراتژيك خواند
اوباما : در افغانستان روزهاي سختي پيش رو داريم
طرفداران سعدالدين حريري بيروت را به آشوب كشيدند
تشديد سركوب مخالفان جنگ در آخرين روز اجلاس ناتو
سوريه ميانجيگري اتحاديه عرب را نپذيرفت
تجمع اعتراض آميز عليه دولت مقابل پارلمان اردن
براساس توافق فتح و حماس دولت وحدت ملي فلسطين 10 روز ديگر آغاز به كار مي كند
دبير كل جنبش آزادگان بحرين: بيداري اسلامي بزودي دامن آل سعود را هم خواهد گرفت
اسرائيل 20 هزار كماندو به جزيره قبرس مي فرستد
3 وزير مسلمان به كابينه جديد فرانسه راه يافتند
نخستين انتخابات بزرگ در مصر جانشين مبارك فردا مشخص مي شود
رئيس جمهور جديد صربستان انتخاب شد
عمليات تروريستي در صنعا 96 كشته و 300 مجروح برجاي گذاشت



عبدالله گل روابط آنكارا و واشنگتن را استراتژيك خواند

رئيس جمهوري تركيه در حاشيه نشست شيكاگو، به خبرنگاران گفت كه روابط كشورش با آمريكا استراتژيك است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «عبدالله گل» در حاشيه نشست سران ناتو، به خبرنگاران گفت؛ دو كشور تركيه و آمريكا روابط استراتژيك ميان خود را در هر شرايطي حفظ خواهند كرد. وي افزود: دوكشور هم اكنون از روابط بسيار خوبي برخوردار هستند.اين در حالي است كه مردم تركيه در واكنش به سياست هاي نادرست منطقه اي آمريكا، به عبدالله گل و حزبش رأي داده اند.گل در حاشيه نشست ناتو، با «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور فرانسه نيز ديدار و گفت وگو كرد. تركيه مهمترين عضو ناتو در غرب آسيا بوده و سپر موشكي ناتو در خاك اين كشور نصب شده است.

 



اوباما : در افغانستان روزهاي سختي پيش رو داريم

رئيس جمهور آمريكا در نشست سران ناتو در شيكاگو گفت، روزهاي سختي براي نيروهاي خارجي در افغانستان در پيش است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «باراك اوباما» يكشنبه طي سخناني در نشست سران 28 كشور عضو ناتو در شيكاگو گفت: پس از يك دهه جنگ در افغانستان، روزهاي سختي در پيش است.
وي از سران ناتو خواست، براي مقابله با چالش موجود در افغانستان، منابع خود را كنار هم بگذارند. با اين حال، اوباما مسئله خروج نظاميان فرانسوي از افغانستان را كم اهميت دانست.
اوباما در اين نشست افزود: همانطور كه براي امنيت مشتركمان فداكاري كرديم، در عزم خود براي كامل كردن اين مأموريت متحد خواهيم بود. خشونت در افغانستان 10 سال پس از سقوط طالبان هنوز فروكش نكرده است.

 



طرفداران سعدالدين حريري بيروت را به آشوب كشيدند

عوامل وابسته به سعدالدين حريري نخست وزير سابق لبنان براي تحت فشار قرار دادن دولت و خلع سلاح حزب الله دو شهر اين كشور را به آشوب كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي كشته شدن يكي از اعضاي جريان «المستقبل»، ناآرامي هاي اين كشور به بيروت رسيد و طي درگيري هاي پايتخت هفت تن به شدت زخمي شدند.
به گفته شاهدان عيني اين درگيري ها زماني آغاز شد كه چندين تن از افراد مسلح در اعتراض به كشته شدن يكي از اعضاي جريان المستقبل اقدام به مسدود كردن راه هاي اصلي شهر بيروت كردند و با ورود افراد مسلح ديگر، درگيري هايي ميان دو طرف روي داد.
بر پايه اين گزارش، درگيري هاي لبنان كه از هفته گذشته در شمال اين كشور بين علويان و سلفي ها شروع شده بود تا روز شنبه در شهر طرابلس به صورت پراكنده ادامه داشت، اما پس از كشته شدن يك روحاني وابسته به جريان المستقبل در يك ايست و بازرسي ارتش شعله ور شد.
به گزارش ايسنا، نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان در واكنش به اين اقدام ارتش، اعلام كرد: عاملان جنايت شناسايي و مجازات خواهند شد. اما پيش از آن امنيت و ثبات در مناطق شمالي بايد محقق شود.
از سوي ديگر، حريري رئيس جريان المستقبل كه آشوب طلبي هواداران وي، انتقادات فراواني را به دنبال داشته است در پيامي خواستار مجازات عاملان تيراندازي به روحاني وابسته به المستقبل شد.
اين در حالي است كه جريان المستقبل و حريري با دريافت پول هاي هنگفت و حمايت هاي سياسي و امنيتي قطر و عربستان، توانسته است، لبنان را به سوي آشوب و درگيري هاي طايفه اي و جناحي در هفته هاي اخير سوق دهد.
در همين حال جريان المستقبل روز دوشنبه را روز اعتصاب عمومي براي وادار كردن دولت به محاكمه عوامل قتل «احمد عبدالواحد» روحاني كشته شده در درگيري هاي روز يكشنبه اعلام كرده بود، اما اين دعوت مورد استقبال مردم قرار نگرفت.
در همين حال رئيس مجلس لبنان از مفتي اهل سنت اين كشور خواست براي بازگشت آرامش، تلاش خود را دو چندان كند.
گفتني است طي درگيري هاي روز يكشنبه و سحرگاه دوشنبه هفت تن زخمي و سه تن ديگر كشته شدند، اما هنوز دولت لبنان آماري در مورد قربانيان درگيري ها اعلام نكرده است.

 



تشديد سركوب مخالفان جنگ در آخرين روز اجلاس ناتو

پليس آمريكا در آخرين روز اجلاس ناتو با تمام توان اقدام به سركوب و دستگيري مخالفان جنگ در شيكاگو كرد.
به گزارش خبرگزاري «رويتر»، پليس شيكاگو تظاهرات مخالفان جنگ، اعضاي جنبش تسخير، كارگران، كارمندان و پرستاران را كه در نزديكي محل برگزاري اجلاس سالانه ناتو برگزار شد، به شدت سركوب كرد. برپايه اين گزارش در جريان اين خشونت ها 60 نفر بازداشت و 12 نفر نيز مجروح شده اند. بيشترين مجروحان از ناحيه سر مورد اصابت ضربات باتوم قرار گرفته اند.
تصاوير و گزارش هاي منتشر شده از روز يكشنبه و دوشنبه (زمان برگزاري اجلاس) نشان مي دهد، طبق پيش بيني ترتيب دهندگان اين تظاهرات حضور مردم بسيار چشمگير بوده است.
روزنامه ديلي ميل در اين باره نوشت، تظاهركنندگان ناراضي از جنگ افغانستان، معترضان به تغييرات آب و هوايي، اعضاي جنبش 99 درصدي و اقشار مختلف جامعه آمريكا كه خيل عظيمي از جمعيت را تشكيل داده بودند، با حضور در راهپيمايي نزديك محل برگزاري اجلاس ناتو به شدت با نيروهاي پليس درگير شدند. هنگام اين ناآرامي ها اوباما در حال ديدار و گفت وگو با رهبران سازمان پيمان آتلانتيك شمالي بود. درگيري پس از آن آغاز شد كه گروهي از معترضان به قصد ورود به اماكن ممنوعه از جمله تالار اجتماعات «مك كورميك» به سمت انبوه نيروهاي امنيتي حركت كردند و با پرتاب كفش و اشياء ديگر با پليس درگير شدند.
«ناتو را منحل كنيد؛ جنگ نه صلح آري، ما 99 درصديم، ايران را تحريم نكنيد و...» از جمله شعارها و دست نوشته هاي معترضان در شيكاگو بود. گزارش هايي نيز از هك شدن سايت شهرداري شيكاگو منتشر شده است.
شهردار شيكاگو براي مقابله با بحران اقتصادي و كسري بودجه اقدام به تعطيلي برخي از بيمارستان هاي شهر كرده است. روز شنبه نيز گروهي از معترضان در اعتراض به اقدامات شهردار شهر منزل مسكوني وي را به محاصره خود درآورده بودند كه با حضور نيروهاي امنيتي اوضاع به حال عادي بازگشت.
يادآور مي شود، تظاهرات ضد ناتو از حدود يك هفته قبل از آغاز زمان برگزاري نشست ناتو به طور مرتب در خيابان هاي منتهي به محل برگزاري اجلاس برگزار مي شد. در جريان اين تظاهرات پي درپي، پليس شيكاگو به كمك تجهيزات مخصوص ضد شورش و نيروهاي كمكي كه از ساير شهرها منتقل شده بودند به سركوب و دستگيري معترضان پرداخته است.
گفتني است اين اجلاس روز گذشته در ميان اختلافات جدي و در سايه سنگين مشكلات اعضا در افغانستان به كار خود پايان داد. اعضاي ناتو به دليل بحران اقتصادي و مخالفت هاي گسترده مردمي مجبور به كاستن از نيروهاي خود در افغانستان شده اند. فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه نمونه اي از اين اعضاست كه با شعار خروج از افغانستان و برخي شعارهاي اقتصادي موفق به شكست ساركوزي در انتخابات اخير اين كشور شد. از سوي ديگر خبر مي رسد باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي جبران خروج نيروهاي فرانسوي دست به دامان تركيه شده است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، كشورهاي اروپايي به رهبري ايالات متحده در تلاشند، براي پركردن خلأ ناشي از خروج نيروهاي فرانسوي از سربازان تركيه اي استفاده كنند.

 



سوريه ميانجيگري اتحاديه عرب را نپذيرفت

دمشق ميانجيگري اتحاديه عرب در حل بحران سوريه را نپذيرفت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «جهاد مقدسي»، سخنگوي وزارت خارجه سوريه اعلام كرد، دولت متبوع وي ميانجيگري اتحاديه عرب براي حل بحران 14 ماهه اين كشور را نمي پذيرد. مقدسي گفت: اتحاديه عرب خود بخشي از مشكل در سوريه است و تاكنون براي حل بحران اقدام مثبتي نكرده است.
اتحاديه عرب از پاييز سال گذشته عضويت سوريه را در اين اتحاديه به حالت تعليق درآورد. «نبيل العربي» دبيركل اين اتحاديه، در واقع گوش به فرمان رژيم هاي مرتجع عربي، از جمله عربستان و قطر است.
مقدسي با اشاره به طرح شش ماده اي « كوفي عنان» براي حل بحران سوريه تاكيد كرد كه دمشق عنان را صرفا به عنوان نماينده سازمان ملل پذيرفته است.
اين در حالي است كه برخي از اعضاي اتحاديه عرب عنان را نماينده سازمان ملل و اين اتحاديه براي حل بحران سوريه مي دانند.
اين مقام وزارت خارجه سوريه گفت، عرب ها از كمك به سوريه براي حل مشكلات خود سر باز زدند و عضويت اين كشور را برخلاف منشور اتحاديه عرب، به حال تعليق درآوردند و پس از آن، پرونده سوريه را بين المللي كردند تا ثبات آن را به هم زنند.
وي در ادامه افزود، عرب ها سپس نقش خطرناكي ايفا كردند و برخي از آنها به پذيرايي از عناصر متمرد و مسلح كردن آنها پرداخته و حتي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) را به رخ سوريه كشيده اند. مقدسي اين موضوع را نيز گفت كه مخالفان دولت دمشق از زمان برقراري آتش بس تاكنون، 3500 بار آتش بس را نقض كرده اند. خبر ديگر اينكه، «آندرس فوك راسموسن»، دبيركل ناتو اعلام كرد كه ناتو هيچ تصميمي براي مداخله نظامي در سوريه ندارد.

 



تجمع اعتراض آميز عليه دولت مقابل پارلمان اردن

صدها تن از مردم اردن در ادامه اعتراضات خود به بي توجهي دولت به وضعيت معيشتي خود مقابل پارلمان اين كشور دست به تحصن زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تحصن كه از سوي تجمع مردمي اصلاح طلبان برگزار شد معترضان اقدام دولت در زمينه افزايش قيمت ها را به شدت محكوم كردند.
به گزارش فارس، تحصن كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي، افزايش قيمت ها را به شدت محكوم كردند و لزوم مبارزه با فساد و پيگرد مفسدان را از نمايندگان خواستار شدند.
معترضان اردني، با تحصن در برابر ساختمان پارلمان، خواستار اقدام فوري نمايندگان ملت براي بهبود وضعيت معيشتي خود شدند.
اعتراضات مردمي اردن كه از سال گذشته تاكنون شتاب بيشتري يافته است در هفته هاي اخير، دامنه خود را گسترش داده است و معترضان بدون ترس از سركوب اقدام به تجمع و راهپيمايي در مقابل نخست وزيري و پارلمان كرده اند.
به گفته شاهدان عيني در اين تجمع، شهروندان اردني تاكيد كردند كه تا زمان تحقق خواسته هاي خود به اعتراضات ادامه خواهند داد.
شهروندان اردني از سال گذشته ميلادي كه اعتراضات خود را آغاز كرده اند، اصلاحات سياسي، اقتصادي، مبارزه با فساد و محدوديت اختيارات پادشاه را در دستور كار خود قرار داده اند و به صورت هفتگي به تجمع هاي خود ادامه مي دهند.

 



براساس توافق فتح و حماس دولت وحدت ملي فلسطين 10 روز ديگر آغاز به كار مي كند

جنبش هاي فتح و حماس با امضاي توافقنامه هشت ماده اي در پايتخت مصر، دولت موقت مشترك در نوار غزه و كرانه باختري تشكيل مي دهند.
به گزارش پرس تي وي، «اعظم الاحمد» از رهبران جنبش فتح گفت كه وي ديروز به نمايندگي از اين جنبش با «موسي ابومرزوق» فرستاده جنبش حماس در قاهره توافقنامه آشتي امضا كرد. به گفته وي، براساس اين توافقنامه، زمينه براي تشكيل دولت موقت مشترك (دولت وحدت ملي) فراهم شد. تشكيل اين دولت فلسطيني به دليل پاره اي مسائل و خصوصا اختلاف بر سر نخست وزير آن به تعويق افتاده بود. الاحمد در اين رابطه گفت: براساس توافقنامه، كميسيون انتخابات كار خود را هشتم خرداد آغاز خواهد كرد و رايزني ها براي تشكيل دولتي مستقل شروع خواهد شد.
بهمن ماه گذشته نيز فتح و حماس در پايتخت قطر درباره تشكيل دولت واحد در فلسطين (نوار غزه و كرانه غربي) گفت وگو كرده بودند.
«فوزي برهوم» سخنگوي حماس در ارتباط با مذاكره قاهره گفت كه اين مذاكره با ميانجيگري مصري ها انجام شد. به گفته وي، دولت وحدت ملي 10 روز پس از مذاكرات قاهره تشكيل خواهد شد و اين دولت تنها شش ماه سركار خواهد بود و ماموريت برگزاري انتخابات و تعيين موعد آن از طريق رايزني با گروه هاي فلسطيني را برعهده دارد. علاوه بر آن، دولت وحدت ملي مسئوليت بازسازي نوار غزه را برعهده دارد.
نتانياهو
به گزارش خبرگزاري فارس، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي، در سالروز اشغال قدس شرقي اعلام كرد كه قدس بخش جدايي ناپذير اسرائيل است و هرگز تقسيم نخواهد شد. وي افزود: اسرائيل بدون قدس مانند جسم بدون قلب است و قلب اسرائيل هرگز دوباره تقسيم نخواهد شد.در همين حال، رژيم صهيونيستي طرحي را براي گسترش شهرك سازي در قدس اشغالي تصويب كرد.
در همين حال، «صائب عريقات»، مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين، با تاكيد بر ناتواني رژيم تل آويو براي تسلط كامل بر قدس و تبديل آن به پايتخت اسرائيل، اعلام كرد كه سرنوشت قدس تنها به دست ملت عربي فلسطين رقم مي خورد.

 



دبير كل جنبش آزادگان بحرين: بيداري اسلامي بزودي دامن آل سعود را هم خواهد گرفت

دبير كل جنبش آزادگان بحرين گفت: عربستان آخرين سنگر غرب است و توفان اراده ملت ها به زودي دامن رياض را خواهد گرفت.
به گزارش فارس، «سعيد الشهابي» دبير كل جنبش آزادگان بحرين با اشاره به جنايت هاي رژيم آل خليفه اظهار داشت: انقلاب بحرين همچنان ادامه خواهد داشت و به زودي، پيروزي هايي عايد اين انقلاب خواهد شد.
اين انقلابي بحريني با اشاره به اينكه امروز رژيم آل سعود در مقابل خواست ملت هاي منطقه و مردم عربستان قرار گرفته است، تصريح كرد: امروز آل سعود، توسط انقلاب ها و ملت هاي در حال انقلاب در منطقه محاصره شده و جهان عرب اين را درك مي كند كه توفان اراده ملت ها، به زودي دامن حاكمان فاسد عربستان را خواهد گرفت.
دبير كل جنبش آزادگان بحرين يادآور شد: آل سعود در بحرين با زور و سلاح وارد شد و در مصر و يمن و حتي سوريه نيز، دخالت عربستان و آمريكا انقلاب مردم را به جنگ داخلي مبدل كرده است.
الشهابي با انتقاد شديد از مواضع حكام عربستان در تحولات منطقه خاطرنشان كرد: عربستان نقش مهمي در استراتژي هاي عربي در منطقه براي فشار به ملت هاي عرب مسلمان دارد و متأسفانه آل سعود از همه ابزارهاي خود براي تخريب انقلاب هاي عربي بهره مي گيرد.
وي متذكر شد: امروز مردم منطقه دريافته اند كه تمام دسيسه ها عليه بيداري اسلامي از جانب عربستان صورت مي گيرد و آمريكا و غرب نيز از لحاظ سياسي و امنيتي آن را مورد حمايت قرار مي دهند.
در زمينه تحولات داخلي در بحرين، اين كشور همچون روزهاي گذشته شاهد اعتراضات مردمي و برخورد با نظاميان و اراذل و اوباش وابسته به آل خليفه در منامه و ساير شهرهاي اين كشور بود.
از سوي ديگر، با وجود ادامه اعتصاب غذاي «عبدالهادي الخواجه»، كه اكنون به مسئله اي بين المللي تبديل شده است، عناصر وابسته به رژيم آل خليفه با تزريق سرم، مواد غذايي و دارو مانع از وخيم تر شدن حال وي شده اند.
همچنين رژيم آل خليفه از ترس افشاگري هاي «نبيل رجب» فعال بحريني براي سومين بار دادگاه وي را به تعويق انداخت.
مردم بحرين در روزهاي اخير با شدت بخشيدن به اعتراض هاي خود، رژيم آل خليفه را وادار به عقب نشيني كرده اند.

 



اسرائيل 20 هزار كماندو به جزيره قبرس مي فرستد

در راستاي موافقت نامه همكاري دفاعي با قبرس، رژيم صهيونيستي 20 هزار كماندوي خود را بزودي در اين جزيره مستقر مي كند.
به گزارش فارس، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با طرح موضوع پايگاه هاي دريايي و هوايي در قبرس درنظر دارد تعداد 20 هزار كماندوي ارتش اسرائيل را در اين جزيره مستقر كند.
براساس اين گزارش، به دنبال سفر اخير نتانياهو به قبرس منابع نزديك به دولت اين جزيره اعلام كردند كه نخست وزير اسرائيل در گفت وگو و ملاقات هاي خود از دولتمردان قبرسي درخواست پايگاه هوايي و دريايي براي استقرار كماندوهاي اسرائيلي كرده است.
از سوي ديگر، تل آويو درنظر دارد سرمايه گذاري 10ميليارد دلاري در قبرس را به منظور تاسيس پايانه صادرات نفت و گاز انجام دهد و در اين راستا نزديك به 10 هزار كارشناس اسرائيلي در اين جزيره مستقر خواهند شد كه حمايت از امنيت آنها بهانه خوبي براي رژيم اشغالگر اسرائيل است.

 



3 وزير مسلمان به كابينه جديد فرانسه راه يافتند

منابع خبري از مسلمان بودن شماري از اعضاي كابينه جديد فرانسه خبر مي دهند.
به گزارش خبرگزاري ها، فرانسوا اولاند، رئيس جمهور جديد فرانسه كه هفته گذشته با انتخاب «ژان مارك آيرول» به عنوان نخست وزير مسئوليت معرفي كابينه جديد را به وي سپرد، طبق وعده اي كه داده بود نيمي از اعضاي كابينه را به زنان سپرده است.
اما آنچه در اين ميان جالب توجه به نظر مي رسد، مسلمان بودن سه تن از وزيران اين كابينه است كه انتشار خبر اين انتصاب بازتاب نسبتا زيادي در رسانه هاي اين كشور داشته است.
به نظر مي رسد، اولاند كه با حركت كردن برخلاف جهت حركت ساركوزي توانست در انتخابات شگفتي ساز شود، در اين مقوله نيز كاملا در جهت عكس سياست ساركوزي قدم برداشته است. ساركوزي به دليل تاكيد بر سياست هاي اسلام ستيزانه مورد نفرت ميليون ها مسلمان ساكن فرانسه واقع شده بود اما اولاند با اين اقدام نشان داد لااقل در نخستين روزهاي آغاز حاكميت خود قصد اجراي شعارهاي انتخاباتي خود را دارد.
اما اينكه وي واقعا قادر به اجراي اين شعارها خواهد بود يا خير نياز به گذشت زمان دارد.

 



نخستين انتخابات بزرگ در مصر جانشين مبارك فردا مشخص مي شود

نخستين انتخابات بزرگ مصر براي انتخاب رئيس جمهور آينده پس از سرنگوني رژيم مبارك فردا در اين كشور برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، كميسيون انتخابات مصر اعلام كرد: انتخابات رياست جمهوري مصر روز 23 و 24 ماه مه (سوم و چهارم خرداد) به مدت دو روز در سراسر اين كشور برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش در نخستين دوره انتخابات رياست جمهوري مصر پس از سرنگوني «حسني مبارك»، 13 نفر نامزد شده اند كه شاخص ترين آنها «محمد مرسي» كانديداي جماعت اخوان المسلمين و ابوالفتوح عبدالمنعم عضو سابق اين گروه است.
اين گزارش حاكي است: 50 ميليون نفر واجدشرايط راي گيري در نخستين انتخابات بزرگ رياست جمهوري در اين كشور هستند.
اين انتخابات از آن جهت حائز اهميت است كه پس از سرنگوني رژيم مبارك در انقلاب 25 ژانويه، قرار است به حكومت نظاميان كه دست نشانده رژيم سابق هستند، پايان دهد.
از سوي ديگر، رئيس جمهور منتخب مصر پس از تكيه بر مسند رياست جمهوري نيمي از اعضاي مجلس مؤسسان قانون اساسي مصر را برخواهد گزيد و مسلماً نقش او در آينده روابط مصر و رژيم صهيونيستي و قانون اساسي جديد مؤثر خواهد بود.
نظرسنجي هاي به عمل آمده در مصر حكايت از رويكرد مثبت مردم به نامزد حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين دارد و پيش بيني مي شود همان طور كه اسلامگرايان اكثريت پارلمان را به دست آوردند در انتخابات رياست جمهوري نيز پيروز شوند.در همين حال نامزد اخوان المسلمين به شوراي حاكم بر اين كشور در مورد انتخابات رياست جمهوري هشدار داد و گفت: اگر شوراي نظامي، تقلب يا از نامزدي خاص حمايت كند، خود را در مقابل خواست مردم قرار خواهد داد و جواب دندان شكني از آنها خواهد گرفت.
براساس اخبار دريافتي شوراي عالي نيروهاي مسلح، در تلاش است تا با حمايت از عمروموسي دبيركل سابق اتحاديه عرب و وزير خارجه سابق رژيم مبارك و احمد شفيق (آخرين نخست وزير مبارك) سمت و سوي انتخابات رياست جمهوري را به سوي منافع غرب و اسرائيل سوق دهد در حالي كه اسلامگرايان مصر اعلام كردند كه در صورت پيروزي در پيمان كمپ ديويد تجيدنظر و روابط سياسي و اقتصادي خود را با رژيم صهيونيستي قطع خواهند كرد.


 



رئيس جمهور جديد صربستان انتخاب شد

رهبر حزب مخالف ملي گراي صربستان توانست با كسب 9/49درصد از آرا، در دور دوم انتخابات رياست جمهوري اين كشور پيروز شود.
به گزارش ايسنا تريسلاو نيكوليچ با اختلاف كمي توانست رقيب خود «بوريس تاريچ» رهبر حزب ليبرال و رئيس جمهوري فعلي اين كشور را در انتخابات رياست جمهوري صربستان شكست دهد.
انتخابات نوعي نظرسنجي در مورد عضويت صربستان در اتحاديه اروپا تلقي مي شد و رئيس جمهوري جديد صربستان قول داده است صربستان را از مسير پيوستن به اتحاديه اروپا منحرف نكند.
در دور نخست انتخابات رياست جمهوري صربستان كه 18 ارديبهشت برگزار شد، ليبرال ها به رهبري تاريچ 27درصد آرا، و حزب نيكوليچ حدود 26 درصد آرا را به دست آوردند.
آمار بيكاري در صربستان 24درصد و بدهي خارجي اين كشور 24 ميليارد يورو است در زماني كه اسلوبودان ميلوسويچ رئيس جمهور صربستان بود، «نيكوليچ» معاون نخست وزير بود و در سال 1999 نيز هم كه ناتو صربستان را بمباران كرد وي در دولت اين كشور خدمت مي كرد.

 



عمليات تروريستي در صنعا 96 كشته و 300 مجروح برجاي گذاشت

انفجار تروريستي رژه نظاميان را در پايتخت يمن در هم كوبيد و 96 كشته و 300 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، فردي كه لباس نظاميان را به تن داشت، بمب همراه خود را در درون نيروهاي در حال رژه در صنعا منفجر كرد. اين انفجار كه ديروز رخ داد، جان 96 تن را گرفت كه شمار زيادي از آنان نظامي هستند. 300 نفر نيز در اين حادثه، مجروح شدند.
حمله ديروز خونين ترين حمله طي دوران رياست جمهوري «منصور هادي عبدربه» از بهمن گذشته تاكنون است. تا عصر ديروز هيچ گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است. هم اكنون ارتش يمن سرگرم نبرد با عناصر القاعده در جنوب و غرب اين كشور است.
نظاميان ديروز در حال تمرين رژه بودند تا بتوانند امروز رژه خود را به مناسبت بيست و دومين سالگرد وحدت دو يمن برگزار كنند. احتمالا مراسم امروز به خاطر حمله تروريستي ديروز به تاخير بيفتد.
«محمدناصر احمد»، وزير دفاع يمن ديروز در تمرين رژيم حضور داشت، ولي انفجار به وي آسيبي نرساند.
از شهر «تعز» نيز خبر مي رسد، يمني ها با برگزاري تظاهرات در اين شهر، محاكمه «علي عبدالله صالح» ديكتاتور سابق را خواستار شدند. صالح هشت اسفند گذشته قدرت را به معاونش «منصور هادي عبدربه» سپرد. عبدربه يك نظامي آموزش ديده انگليس است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14