(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 خرداد 1391 - شماره 20219

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيچ مجلس نهم به سوي اولويت ها (يادداشت روز)
انتشار گزارش آژانس يك روز پس از مذاكرات بغداد
چوپان دروغگو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
دي سايت تحليل كرد غرب اسير سياست هاي نادرست خود در قبال تهران است
دانشجويان اقدامات ضد ايراني آذربايجان را محكوم كردند
جرس: شما اصلاح طلبان در ادعاي تقلب راستگو بوديد يا دروغگو؟! (خبر ويژه)
نوشته بودم ولي خط زدم! (خبر ويژه)
تاريك انديشي هنر ماست! (خبر ويژه)
سهل انگاري يا سوءاستفاده از غفلت ناظران؟! (خبر ويژه)
مسافر تل آويو : استاد فرمودند حجاب بانوان ضروري نيست! (خبر ويژه)



پيچ مجلس نهم به سوي اولويت ها (يادداشت روز)

«يكي از نام هاي داراي افتخار در تاريخ ما- به همان اندازه اي كه واقعيت دارد- اميركبير است. اميركبير در كشور ما سه سال در راس دولت بوده است. معلوم مي شود سه سال وقت خيلي زيادي است. همه كارهايي كه اميركبير انجام داده و همه خاطرات خوبي كه تاريخ و ملت ما از اين شخصيت دارد، محصول سه سال است.»
آنچه در بالا آمد فرازهايي از بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي در 8 سال پيش و در ديدار با نمايندگان مجلس هفتم است كه در آغاز به كار آن مجلس با «آقا» ديدار كرده بودند.
ايشان در همان ديدار پيش از معطوف كردن نگاه نمايندگان مجلس به اهميت زمان و مثال زدن نمونه عيني- اميركبير- كه در زمان محدود سه ساله كارهاي بزرگي انجام داده است خطاب به نمايندگان كه به خانه ملت راه يافته اند مي فرمايند: «چهار سال وقت زيادي است، به شرط آن كه از همه ساعات و روزهاي آن استفاده شود، نه اين كه توقع زيادي داشته باشيم. از همه وقتي كه براي مجلس مقرر است بايد به نحو صحيح استفاده شود، آنگاه چهار سال، وقت واقعا قابل عرضه اي است.»
چهار سال پيش -خرداد 87- و در آغاز به كار مجلس هشتم نيز نمايندگان راه يافته به خانه ملت با رهبر انقلاب ديدار كردند و اين بار «آقا» در تبيين جايگاه حساس و كليدي مجلس كه به تعبير امام راحل عظيم الشان «در راس امور بودن» ويژگي ممتاز آن است بر اين نكته راهگشا و راهبردي انگشت گذاشتند: «اين قانوني كه شما داريد تنظيم مي كنيد، در واقع نرم افزار حركت عظيم اين كشور است.»
اما موضوع اين نوشته در حالي كه امروز مراسم افتتاحيه مجلس نهم در صحن علني پارلمان با حضور منتخبين ملت برگزار مي شود به واكاوي خواسته هاي اساسي مردم و اولويت هاي كاري مجلس نهم اختصاص دارد.
همگان شاهد بودند كه مردم در انتخابات 12 اسفند و در ادامه انتخابات 15 ارديبهشت سنگ تمام گذاشتند و حتي فراتر از انتظار مسئولان يك حماسه بزرگ و ماندگار را رقم زدند. از سوي ديگر، شرايط حساس و مهم منطقه اي كه در بستر تحولات بيداري اسلامي رو به حركت و تكامل است و در افقي گسترده تر و بالاتر از آنچه كه در دنيا در حال وقوع است به تعبير رهبر بصير انقلاب اسلامي يك «پيچ تاريخي» را نشان مي دهد. اين پيچ كه دنيا در حال عبور از آن است يك نظم جديد را نويد مي دهد. نظمي كه بدون شك جهان اسلام به پيشقراولي جمهوري اسلامي بايد در آن به قدرتي و قطبي تعيين كننده در مناسبات جهاني تبديل شود.بنابراين هرچه ايران اسلامي براساس ظرفيت ها و پتانسيل بزرگ خود در صحنه و پهنه سياست بين الملل پيشرفت و شتاب بيشتري داشته باشد الهام بخش جريان ها و نهضت ها و تحركات اسلام گرايانه و عدالت طلبانه (معترضين به نظم موجود كنوني دنيا) خواهد بود.
از آنجايي كه موتور متحركه كشور نيز قوانين موضوعه هستند و نرم افزار حركت كلان و رو به جلوي جامعه در مجلس تهيه و تصويب مي شود نقش بي بديل و موثر مجلس شوراي اسلامي كه در كلام عميق و دقيق رهبري؛ «مركز و قله و به تعبيري ويترين مجموعه نظام اسلامي است كه جلوي چشم قرار دارد» غيرقابل خدشه است.
بنابراين مجلس نهم بايد مقارن با اين فضاي مورد اشاره و شناخت صحيح و اصولي از مسايل داخلي و خارجي بدون فوت وقت و رعايت تقدم و تأخر در اولويت ها وظيفه تاريخي خود را به سامان برساند. اما پيرامون اولويت ها و تقدم «اهم»ها بر «مهم»ها نكاتي قابل تأمل است كه به اقتضاي اين ستون برخي از آنها در پي خواهد آمد.
1- وظيفه خطير و پيش روي مجلس نهم ايجاب مي كند كه اين مجلس از چالش هاي بي فايده سياسي و مجادلات حاشيه اي پرهيز كند. آفت بزرگ مجلس به گواهي تجربه تلخي كه در يكي از دوره هاي مجلس بوجود آمد قرار گرفتن نمايندگان ذيل چتر سياست زدگي است.
«آنچه كه نقطه ثقل و اعتدال مجلس خواهد بود مجادلات علمي، مباحثات تخصصي بخصوص در كميسيون ها است و در نقطه مقابل «جنجال هاي دبستاني، جنجال هاي حزبي و جنجال هاي دلال مآبانه اي كه چند نفر بر سر جيفه دنيا يقه هم را مي گيرند؛ زشت و دون شأن مجلس است.» (تذكر «آقا» در ديدار با نمايندگان مجلس هفتم)
2- نكته ديگر كه با نكته قبلي كاملا مرتبط است پرهيز نمايندگان محترم مجلس از يك بدعت ويرانگر است كه متأسفانه در سال هاي گذشته شيوع داشته است و آن رسانه اي كردن اختلافات قواست به جاي آنكه در جلسات كاري راه حل براي آن ارائه دهند.
حتي اگر مقاماتي در قوه اي اين رويه مذموم را دنبال كردند شأنيت مجلس اين است كه به جاي دامن زدن به اين فضا، تنها راه حل منطقي را با سعه صدر و تعامل حداكثري دنبال كند و در نهايت اگر در موارد نادري نتيجه لازم حاصل نشد از اهرم ها و بسترهاي قانوني و نظارتي خود استفاده كند.
جايگاه سياسي مجلس كه در واقع عصاره و خلاصه ملت است اقتضاء مي كند مجلس در محيطي فارغ از هياهو و غوغاگري و جنجال سازي، سازوكاري را بيابد كه در جهت صحيح و به سمت اهداف عاليه پيش برود.
3- نمايندگان كنوني مجلس نهم بايد برنامه اي راه گشا پيرامون مشكلات اقتصادي مردم را بصورت مستمر دنبال نمايند. اين برنامه ها كه در قامت قانون در مجلس عينيت مي يابد نقش ويژه اي را در «توليد ملي»، «مهار گراني و تورم»، «رشد سرمايه گذاري»، «اشتغال پايدار» و مسايلي از اين دست خواهد داشت. انتظار آن است كه مجلس نهم از ظرفيت بالاي قانون گذاري خود در راستاي رفع مشكلات اقتصادي ياد شده در چارچوب چشم انداز بيست ساله و برنامه پنجم توسعه نهايت استفاده را ببرد. همين جا گفتني است كه از مجلس انتظار مي رود ضمن حفظ جايگاه نظارتي خود با دولت همكاري صميمانه و نزديكي داشته باشد و از پاره اي مناقشات كه فرصت سوز و بي ثمر است اجتناب كند.
4- در امتداد نكته اخير آنچه كه حائز اهميت است استفاده از اهرم ها و ابزارهاي نظارتي در كنار ظرفيت قانون گذاري بخصوص در مسايل و مشكلات اقتصادي است. بطور خاص و ويژه نقش ديوان محاسبات در تقويت نظارت مجلس بسيار كليدي است. از سوي ديگر اين حق مجلس است كه از ديگر اهرم هاي نظارتي خودش مثل سوال و تذكر و... در جاي خود و بيرون از محاسبات و مناسبات جناحي بهره ببرد.
متاسفانه آنچه كه به نظر مي رسد در كارويژه هاي حساس و حياتي مجلس در دوره هاي اخير اتفاق افتاده است نماي كاريكاتورگونه اي را در برابر افكار عمومي ترسيم مي نمايد؛ يعني بعد «نظارتي» تا حدودي مغفول مانده است، گويا كه مجلس فقط وظيفه قانون گذاري داشته است!
5- يكي از اولويت هاي اصلي مجلس نهم براي اين كه خروجي كارها و امور كشور از ريل قانون منحرف نشود و بهانه اي- بخوانيد فرصتي- براي قانون گريزان يا قانون دانان قانون شكن فراهم نكند موضوع «تنقيح و پالايش قوانين» است. هرچند از همان ابتداي مجلس هشتم و طي 4 سال گذشته اين موضوع پيش كشيده شده است و كارهاي خوبي هم در اين زمينه انجام شده است اما متاسفانه اين اتفاق بزرگ در مجلس هشتم به نتيجه نرسيد و اكنون به سامان رسيدن آن به مجلس نهم وعده داده شده است.
بدون شك آنچه كه مكمل تنقيح قوانين خواهد بود تحول در ساختار قانون گذاري به خاطر پيشرفت ها و تحولات شتابان بشري و وجود مسائل مستحدثه است. مركز پژوهش هاي مجلس در اين زمينه و درك شرايط جديد مي تواند كمك بسزايي انجام دهد. البته در سوي ديگر اين نكته را نيز نمي توان ناديده گرفت كه مجلس در سرنوشت لوايح مهمي كه در انتظار قانون است بايد تاخير و فوت وقت را كاهش دهد.
6- و بالاخره از ديگر اولويت هاي اساسي و اصلي مجلس نهم كه بايد نمايندگان محترم اهتمام ويژه اي نسبت به آن داشته باشند مقوله مبارزه با فساد اقتصادي و مالي است.
هرچند قوه قضاييه با مديريت كنوني و اين روزها و ماه ها عزم خود را جزم كرده است تا بدون تبعيض و خطوط قرمز كذايي با فساد مالي قاطعانه برخورد نمايد اما اين همه آنچه كه بايد انجام گيرد نيست و آنچه نياز استراتژيك بوده و هست برخورد با «علت»ها و ريشه كن كردن «بستر»ها و «فرصت»ها مي باشد. از همين روي؛ باز اين مجلس است كه مي تواند نقش تعيين كننده و ممتازي داشته باشد؛ هم با «تصويب قانون» و هم با «استفاده از ابزارهاي نظارتي» و مهمتر آن كه سينه سپر كند و به ميدان مبارزه با مفسدان بيايد و راه را بر سوءاستفاده كنندگان از مناصب و قدرت ها و شبكه ها و باندهاي اختاپوسي فساد و رانت خواران سد نمايد. و اينچنين است كه مجلس در راس امور است اگر خواسته ها و مطالبات بحق مردم را بر صدر نشاند.
حسام الدين برومند

 



انتشار گزارش آژانس يك روز پس از مذاكرات بغداد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي يك روز پس از مذاكرات ايران و گروه 1+5 در بغداد، گزارش جديد خود را درباره فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان در اختيار 35 عضو شوراي حكام آژانس قرار داد.
«يوكيا آمانو» در گزارش 11صفحه اي خود كه شامگاه جمعه 25 مي 2012 منتشر كرد بار ديگر عدم مشاهده هرگونه انحراف در فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران را تاييد كرد.
در بخشي از اين گزارش با اشاره به همكاري هاي خوب ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي آمده است: «ايران براساس توافق پادماني خود به آژانس درباره 16 تاسيسات هسته اي و 9 محل خارج از تاسيسات كه مواد هسته اي به طور عادي استفاده مي شوند (LOFs) اطلاع رساني كرده است.»
آمانو در بخش ديگري از گزارش خود ضمن اعتراف به تحت نظارت پادمان بودن فعاليت هاي غني سازي در ايران از افزايش ذخاير اورانيوم غني شده كشورمان خبر داد.
مديركل آژانس در اين باره آورده است: «برخلاف قطعنامه هاي مرتبط با شوراي حكام و شوراي امنيت، ايران تاكنون فعاليت هاي مرتبط با غني سازي خود در تاسيسات اعلام شده اي كه در زير به آن اشاره مي شود و همگي تحت پادمان هاي آژانس هستند، به حالت تعليق درنياورده است. براساس جديدترين آماري كه در اختيار آژانس قرار گرفته، ايران 6197 كيلوگرم هگزا فلورايد اورانيوم را به اورانيوم (235) پنج درصد غني كرده است و 5/146كيلوگرم هگزافلورايد اورانيوم را به اورانيوم (235) بيست درصد از زماني كه به توليد چنين موادي دست زده، تبديل كرده است.»
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: «همانطور كه پيش از اين گزارش شده، آژانس مشخص كرد كه، تا تاريخ 16اكتبر 2011، و از زمان آغاز به كار در فوريه 2007، 55683 كيلوگرم UF6 طبيعي به آبشارها تزريق شده است و مجموعا 4871 كيلوگرم UF6 نيز تا ميزان 235-U غناي 5%، غني سازي شده است. ايران تخمين زده است كه، بين 17اكتبر 2011 و 11مي 2012، 1326 كيلوگرم UF6 را تا دستيابي به 235-U با غناي 5% غني سازي كرده است.»
بخش ديگري از گزارش مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه طي دو روز گذشته از سوي رسانه هاي غربي و صهيونيستي جنگ رواني گسترده اي عليه آن به راه افتاده است، اشاره آمانو به مشاهده ذراتي از اورانيوم با غناي 27درصد در ايران است.
آژانس در اين باره آورده است: نتيجه تحليل هاي مربوط به نمونه هاي محيطي گرفته شده در تاسيسات غني سازي سوخت فردو در تاريخ 15فوريه سال 2012 ميلادي، وجود ذراتي را تا سطح غناي 27درصد از نوع اورانيوم 235 نشان داد كه اين ميزان بالاتر از سطحي است كه در پرسشنامه اطلاعات طراحي بيان شده است؛ آژانس در نامه اي به مورخ 4 ماه مه سال 2012 ميلادي از ايران درخواست كرد تا توضيح بيشتري درباره وجود اين ذرات ارائه كند؛ ايران در پاسخ مورخ 9 ماه مه سال 2012 ميلادي اعلام كرد كه توليد چنين ذراتي كه «بالاتر از مقدار هدف» است ممكن است به دلايل فني خارج از كنترل اپراتور اتفاق افتاده باشد؛ آژانس در حال ارزيابي توضيح ايران است و خواستار دريافت جزئيات بيشتري شده است؛ آژانس در 5 ماه مه سال 2012 ميلادي نمونه هاي محيطي بيشتري را از همان محل (تاسيسات غني سازي سوخت فردو) تهيه كرد؛ محلي كه ذرات مورد بحث پيدا شده بودند؛ اين نمونه ها در حال حاضر در حال تجزيه آزمايشي هستند.
مدير كل آژانس طبق روال گزارش هاي قبلي خود بار ديگر درخواست غيرقانوني پذيرش پروتكل الحاقي و تعليق غني سازي اورانيوم از سوي ايران را مطرح كرده است.
آمانو در اين باره آورده است: «در حاليكه آژانس به بررسي عدم انحراف مواد هسته اي اعلام شده در تاسيسات و محل هايي واقع شده در خارج از تاسيسات اعلام شده در توافقات پادمان ادامه مي دهد، ايران در حال انجام همكاري هاي مورد نياز از جمله اجرا و انجام پروتكل الحاقي نيست. آژانس قادر نيست تضمينهاي معتبري درباره فعاليتهاي هسته اي اعلام نشده ارائه و نتيجه گيري كند كه همه مواد هسته اي در ايران براي فعاليتهاي صلح آميز است.
پيشرفتها بر مبناي رويكردهاي مورد نظر براي روشن شدن مسائل در پيوست گزارش مدير كل آژانس در نوامبر 2011، بود. مدير كل از ايران دعوت مي كند در مورد توافقات نهايي براساس رويكردهاي مورد نظر و توافق شده با دكتر جليلي كه در روز 21 مه در تهران صورت گرفت تسريع كند و از ايران مي خواهد با آژانس در مورد مسائل ذكر شده از جمله دسترسي به سايت پارچين تعامل كند.
مدير كل از ايران مي خواهد طبق قطعنامه هاي شوراي حكام و قطعنامه هاي الزام آور شوراي امنيت، گامهاي مشخصي نسبت به انجام كامل وظايف و تعهدات خود در پادمان از جمله تعهداتش در پروتكل الحاقي، اجراي مفاد كد 1/3 مربوط به بخش عمومي ترتيبات اجرايي و توافقنامه پادمان، تعليق فعاليتهاي مربوط به غني سازي و تعليق فعاليتهاي مربوط به آب سنگين بردارد.»
آمانو در پايان گزارش خود اعلام كرده است كه آژانس به گزارش هاي خود به طور مقتضي ادامه خواهد داد.
پاسخ ايران به برخي جوسازي ها
«علي اصغر سلطانيه» سفير و نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره تلاش برخي رسانه هاي غربي براي سياسي كردن يك بحث فني در گزارش جديد «يوكيا آمانو» گفت: اين امر نشان مي دهد كه برخي در پي مخدوش كردن فضاي همكاري سازنده تهران و آژانس هستند.
وي درباره ادعاي برخي رسانه هاي غربي مبني بر پيدا شدن نشانه هايي از توليد اورانيوم با غلظت 27درصد در ايران، گفت: همانگونه كه در گزارش آژانس آمده است اين امر يك بحث فني عادي است كه توسط كارشناسان در حال بررسي مي باشد. سلطانيه تصريح كرد: پرداختن به اين مسائل جزئي و فني كه در تاسيسات غني سازي كشورهاي ديگر نيز رخ مي دهد، نشانه اهداف سياسي برخي از رسانه ها است.
سفير ايران در آژانس تصريح كرد: برجسته سازي و سياسي كردن يك موضوع فني، نشان دهنده تلاش برخي براي مخدوش كردن فضاي همكاري سازنده ايران و آژانس است.
سلطانيه درباره ارزيابي خود از گزارش جديد آمانو نيز اظهار داشت: گزارش ارائه شده براي شوراي حكام آژانس در حقيقت سند تاريخي ديگري براي اثبات حقانيت و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران و بي اساس بودن ادعاها درخصوص ابعاد غير صلح آميز است.
سفير و نماينده دائم ايران در آژانس تصريح كرد كه اين گزارش همچنين ثابت مي كند، فعاليت هاي هسته اي ايران بويژه غني سازي با موفقيت كامل و بدون وقفه زير نظر آژانس ادامه دارد.
سلطانيه كه با ايرنا گفت وگو مي كرد، يادآور شد: در اين گزارش آمده است كه بيش از شش تن اورانيوم «تا غناي پنج درصد» با موفقيت توليد شده و نيز در گزارش از توليد بيش از 140 كيلو اورانيوم «تا غناي 20 درصد» خبر داده شده است.
واكنش محتاطانه آمريكا
جوسازي رسانه هاي غربي پيرامون غني سازي 27 درصد در ايران به حدي فاقد ارزش و اعتبار بود كه دولت آمريكا هم واكنش محتاطانه اي نسبت به اين موضوع نشان داد.
به گزارش شينهوا، آمريكا به طور كاملا احتياط آميزي به گزارش آژانس بين المللي انرژي هسته اي در مورد برنامه هسته اي ايران واكنش نشان داد.
براساس اين گزارش، آژانس گزارش جديدي در مورد ايران منتشر كرد و اعلام كرد كه بازرسان اورانيوم با غناي بيشتري در سايت هسته اي فردو كشف كرده اند.
«ويكتور نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين زمينه گفت: ما از اين گزارش و يافته هاي آن آگاه هستيم. سطح غني سازي بيشتر از آن 20درصد است.
نولاند در واكنش به سوالي درباره راهكارهاي آمريكا در مقابل اين گزارش تاكيد كرد كاخ سفيد منتظر اطلاعات بيشتري در مورد منشأ اين اقدام خواهد ماند.
وي تصريح كرد كه درك ما اين است كه آژانس پيگيري هاي لازم را با مقامات ايراني براي درك بهتر منشأ غني سازي با غناي بيشتر انجام خواهد داد.
ادعاهاي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان چندان دور از انتظار نيست؛ چراكه وي بر اساس دستور كارآمريكايي ها براي اعمال فشار به ايران پيش از مذاكرات بغداد چند روز پيش سفري غير منتظره به تهران انجام داد. پس از اين مذاكرات نيز براي تكميل اين دستوركار بايد ادعاهاي تكراري عليه ايران را در گزارش خود مي گنجاند.
بنابراين تركيب مواضع كشورهاي غربي در جريان مذاكرات ايران و 1+5 در بغداد با گزارش دوپهلوي آمانو و همچنين فضا سازي برخي از رسانه هاي غربي اين پيام مشخص را مي رساند كه سياست اعلامي و اعمالي غرب در موضوع هسته اي ايران كاملا متفاوت است و تلاش غرب براي ادامه مذاكرات در مسكو كاملا تاكتيكي است و كماكان از راهبرد«مذاكره براي فشار« و «فشار براي مذاكره» پيروي مي كنند و در استفاده از شرايط برابر براي حل موضوع هسته اي ناتوان و گرفتار دستور كارسياسي لابي صهيونيستي شده است.

 



چوپان دروغگو (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- با عصبانيت خطاب به سران فتنه نوشته است بالاخره ادعاي شما اصلاح طلبان كه در انتخابات سال 88 تقلب شده است، راست بود يا دروغ؟!
گفتم: حالا سايت جرس چكار به اين كارها داره؟
گفت: نوشته اگر راست مي گفتيد كه تقلب شده چرا در انتخابات مجلس شركت كرديد و اگر دروغ مي گفتيد، چرا ما را در آمريكا و اروپا آواره و بدبخت كرديد؟!
گفتم: خب! حرف حساب زده!
گفت: از آنها پرسيده، به خاطر دروغگويي خود شرمنده نيستيد؟!
گفتم: دروغگويي كارشونه، عارشون نيست. چوپان دروغگو مي خواست استخدام بشه ازش پرسيدند اسمت چيه؟ گفت؛ دهقان فداكار!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤برادران وزارت خارجه و تيم مذاكره كننده نبايد تقاضاي مسئولان آژانس مبني بر توقف غني سازي 20 درصد اورانيوم را بپذيرند. چون اگر اين غني سازي متوقف شود، چه كسي مي خواهد نيازهاي داخلي كشور در زمينه هاي درماني و را كه وابسته به مسائل هسته اي است برآورده كند. ايران نبايد در زمينه مذاكرات هسته اي كوتاه بيايد اين حق مسلم همه ايرانيان است.
يك شهروند
¤آقاي آمانو؛ قبل از همه بايد اين مسئله براي همه جهانيان روشن شود كه آيا سازمان ملل، آژانس انرژي هسته اي و شوراي امنيت در مالكيت رژيم غاصب اسرائيل است كه هر چه او آن را ديكته كند، همان را به مردم القاء مي كنيد و در غير اين صورت چرا اين همه محدوديت را، در مورد رژيم ددمنش اسرائيل اجرا نمي كنيد كه مسلح به سلاح اتمي است.
يك دبير بازنشسته از سراب
¤برگزاري رژه و مسابقه همجنس بازان در جمهوري آذربايجان كه اوج بي عفتي و بي ايماني است، در واقع مسابقه اي در جهت برنامه كلان ترويج بي ديني در اين كشور مسلمان و شيعي است.
سليمان بلغار
¤در سال توليد ملي و حمايت از كالاي ايراني و سال صرفه جويي، متاسفانه در مسابقات فوتبال در اطراف صحنه شاهد تبليغات اجناس خارجي هستيم، از مجلس انتظار داريم قدم عملي براي اين موضوع بردارد.
يك هموطن
¤اميد است ان شاء الله به بركت سال توليد ملي، كليه محصولات داخلي ما از كيفيت بالايي برخوردار باشد تا ديگر نگوييم، چون فلان جنس خارجي است پس بهتر است.
سليماني
¤بهترين حمايت از توليد وكار در سال توليد ملي، ايجاد ثبات قيمت در بازار ارز و سكه است. اگر اين قيمت ثابت باشد بازار آرامش مي يابد و شركتها به راحتي مي توانند اقدام به توليد كنند.
ميرزايي
¤نماينده مجلس به چه حقي و با چه مستنداتي سپاه را متهم مي كند و در سالروز آزادسازي خرمشهر به جاي قدرداني از اين نيروهاي زحمتكش، آب به آسياب دشمن مي ريزد؟
رسولي
¤اينكه سفير ايران در جمهوري آذربايجان، باكو را ترك كرد خوب بود، اما ديرهنگام. حاكمان جمهوري آذربايجان مزدوران صهيونيسم عضو شبكه هاي ماسوني و افراد گمراهي هستند و چشم و گوش بسته از صهيونيستها اطاعت مي كنند ولي ما با آن ها با چشم باز و محتاطانه برخورد نكرديم، و آنها را برادران خود مي دانستيم اما اصل قضيه با دخالت هاي قدرت هاي شيطاني صهيونيست ها كاملا دگرگون شده است. آذربايجان كنوني مثل يك فطرت مسخ شده است. جمهوري آذربايجان عليه ما جاسوسي كرد و به ما خيانت كرد ما ديگر نبايد با آنها حسن نيت داشته باشيم.
ايران دوست
¤در شروع مجلس نهم، نمايندگان بايد قانوني براي نظم و انضباط داخلي وضع كنند تا هر كسي ساز خود را نزند و به هر سويي كه دلش خواست نرود و هر حرفي كه از دهانش درآمد، در صحن علني مطرح ننمايد.
ايراني
¤براي تامين داروهاي مربوط به عارضه ناشي از سلاح هاي شيميايي با مشكلات مالي زيادي روبه رو هستيم، بنياد جانبازان مي گويد بودجه نداريم كه اين هزينه ها را تامين كنيم، واقعا ما جانبازان اين هزينه هاي سنگين را از كجا بايد تامين كنيم.
يك مجروح دفاع مقدس
¤كافي شاپ ها، پاركها و جلوي تئاتر شهر در پارك دانشجو بدترين اماكن براي معاشرت جوانان و محلي براي ترويج بدحجابي در جامعه شده است اگر اين اماكن مورد كنترل باشد شايد محلي مناسب براي تبادل افكار جوانان باشد اما با شيوه فعلي جوانان مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند. گشت ارشاد بايد نظارت بيشتري بر اين اماكن داشته باشد.
تهراني
¤يك حادثه تصادف در خرداد پارسال براي من اتفاق افتاد كه منجر به فوت شد آن موقع زمزمه افزايش ديه بود كه بنده آن افزايش را پرداخت كردم، اما آن موقع تصويب نشد، اما متاسفانه وقتي به دادگاه مراجعه كردم ديه به نرخ روز محاسبه شده بود يعني 26/7/90 در حاليكه آن مصوبه در تاريخ 1/8/ بود، اما الان نه دادگاه و نه بيمه اين افزايش بيمه را قبول نكردند و مجبور شدم اين افزايش قيمت را از جيبم بپردازم. تقاضاي رسيدگي دارم.
0332---0919
¤در شرايط فعلي همين را كم داشتيم كه يك قهوه خانه مخصوص زنان افتتاح شود و به مسائل بدحجابي و اعتياد و كارهاي خلاف اقليت معدودي از بانوان دامن زده شود!
يك شهروند
¤در حالي كه قانون دو شغله بودن چندي قبل براي جلوگيري از كار آن عده كه در دو يا چند اداره شغلي دارند و از حقوق مكفي برخوردارند، مورد تصويب قرار گرفت، چرا در صدا و سيما اين قانون و ممانعت از كار دو شغله ها و بازنشستگاني كه با اصرار بر سر كار قبلي خويش يا كارهاي ديگر با حقوق حق الزحمه اي بازگشته اند و اجازه فعاليت به نيروهاي جوان تر را نمي دهند، اجرا نمي شود.
اصفهاني
¤درتاريخ 1/3/91 ساعت حدود 11 شب به بعد شبكه 3 در برنامه اي به بهانه فتح خرمشهر ميزبان جانباز نورالدين عافي بود. با توجه به اينكه جانباز از درد و رنج تركشها هنوز هم در سختي بود و 26 بار زير تيغ جراحي رفته بود به جاي پرداختن به مسائل جنگ و سختي ها و مجروحيت و فتح خرمشهر يكي از مجريان كه متاسفانه از چهره مناسبي هم برخوردار نبود با حالت خنده و تمسخر به اجراي برنامه مي پرداخت كه براي من بيننده بسيار سخت گذشت. براي چنين برنامه هايي لازم است مجريان معتدل، هوشيار و با بصيرت به اجراي برنامه بپردازند.
كشاورز از اصفهان
¤متاسفانه در وجود برخي از مسئولان پارامتري به نام دلسوزي وجود ندارد در مدت چهار ماهي كه بازنشستگان آموزش و پرورش بيمه طلايي و ايران داشتند، همزمان از حقوقشان براي بيمه تكميلي كسر مي شد، بدون اينكه كسي سوال كند اين بيمه آتيه سازان حافظ طي اين 4 ماه چه خدمتي ارائه داده است. هرچند بازنشستگان حاضرند اين حقوق از آنها كسر شود اما فقط از سوي يك صندوق بيمه، نه چند صندوق و آن هم بدون خدمات. نبود همدلي بين مسئولان متاسفانه باعث شد خدمات بيمه طلايي قطع شود. خواهش مي كنيم براي مردم دلسوز باشيد.
كاشاني
 



دي سايت تحليل كرد غرب اسير سياست هاي نادرست خود در قبال تهران است

يك نشريه آلماني در مطلبي با تاكيد بر اينكه غرب در نحوه تعامل با تهران اسير سياستهاي نادرست خود است و در مسيري بن بست قدم مي زند خاطر نشان كرد كه ايران هم در برابر فشارهاي اين بلوك كوتاه نمي آيد.
به گزارش مهر، نشريه «دي سايت» در مطلبي نوشت: غرب در نحوه تعامل با تهران، خود را اسير سخنوري ها و سياست هاي نادرست كرده است. آنها در مسيري بن بست راه مي روند، چرا كه در ده سال اخير كه مذاكرات با ايران درباره برنامه هسته اي اين كشور انجام مي شد سياستهاي خود در برابر تهران را تنها به يك موضوع اختصاص داده بودند و آن اينكه از دستيابي ايران به سلاح اتمي جلوگيري به عمل بياورد. غرب تمام قدرت ديپلماسي خود را براي دستيابي به اين هدف متمركز كرد.
دي سايت در ادامه نوشت: اما ايران تا امروز در برابر بلوك غرب كوتاه نيامده و در تقابل با سياستهاي آنها تمام نيروي خود را روي اين مسئله متمركز كرده كه فشارهاي وارده بر كشورش را دفع كند. حتي ايران توانسته مذاكرات هسته اي با غرب را به صورت موفق هدايت كرده و آن را به يك مسئله حيثيتي در سطح ملي ارتقا دهد.
اين نشريه آلماني در ادامه نوشت: اين در حالي است كه ما مي توانستيم درباره خيلي مسائل ديگر با ايران مذاكره كنيم؛ درباره افغانستان، عراق، سوريه و لبنان. ايران در تمامي اين مسائل نفوذ بالايي دارد. البته مذاكره كردن درباره چنين موضوعاتي با تهران به مفهوم اين بود كه غرب ايران را به عنوان يك قدرت نظم دهنده در منطقه به رسميت بشناسد كه اين را نمي خواست. اما چنين امري امكان دارد چرا كه تهران در بسياري موقعيت ها آمادگي خود را به منظور هماهنگي براي حل مسائل منطقه نشان داده است.
دي سايت در بخش ديگري از اين مطلب با تاكيد بر اينكه سياست هاي غرب در سي سال اخير در خاورميانه و در قبال تهران در راستاي براندازي رژيم جمهوري اسلامي بوده است نوشت : اين مسئله اي است كه تهران آن را به خوبي درك كرده است.

 



دانشجويان اقدامات ضد ايراني آذربايجان را محكوم كردند

جمعي از انجمن هاي دانشجويي كشور در بيانيه اي با اشاره به اقدامات ضد اسلامي و ضد ايراني مقامات جمهوري آذربايجان اين تحركات را به شدت محكوم كردند.
جمعي از انجمن هاي دانشجويي كشور از جمله مجمع دانشجويان آذري دانشگاه هاي تهران، بسيج دانشجويي 8 دانشگاه بزرگ تهران و انجمن دانشجويي حمايت از بيداري اسلامي در جمهوري آذربايجان با انتشار بيانيه اي با اشاره به اقدامات ضد اسلامي و ضد ايراني مقامات جمهوري آذربايجان و توهين عوامل آنها در مقابل سفارت ايران به مقدسات، اين تحركات را به شدت محكوم كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: فاسقان حاكم بر باكو از سويي در ريختن خون بهترين جوانانمان نظير احمدي روشن به صهيونيست ها ياري مي رسانند و از ديگر سو حرمت و مقتدايمان را خدشه دار مي كنند.
گفتني است به دنبال تلاش دولت آذربايجان براي برگزاري رژه همجنس بازان در اين كشور، مردم مسلمان ايران به شدت نسبت به اين تصميم واكنش نشان داده و شخصيت هاي ديني و سياسي كشورمان نيز اين حركت را محكوم كردند.
دولت آذربايجان در پاسخ به غيرت ديني مردم ايران با برپايي يك راهپيمايي نمايشي در مقابل سفارت كشورمان در باكو به مقدسات ديني و مقامات كشورمان توهين كرد.
در واكنش به اين اقدام ناشايست سفير كشورمان در آذربايجان باكو را ترك كرد و وزارت خارجه نيز با احضار سفير باكو در تهران مراتب اعتراض ايران را به وي ابلاغ كرد.

 



جرس: شما اصلاح طلبان در ادعاي تقلب راستگو بوديد يا دروغگو؟! (خبر ويژه)

«شما اصلاح طلبان در ادعاي تقلب در انتخابات سال 1388 راستگو بوديد يا دروغگو»؟! اين پرسشي است كه سايت جرس با اشاره به تلاش مدعيان اصلاحات براي فعال شدن در انتخابات رياست جمهوري آينده، از آنان پرسيده است.
جرس مي نويسد: «در صورتي كه اصلاح طلبان فارغ از وجود و يا عدم وجود دليل ادعا كنند كه به راستي ادعاي تقلب را مطرح نموده و هنوز هم به اين اعتقاد خود قرار دارند آنگاه اين سؤال پيش مي آيد كه آيا نسبت به سال 1388 چيزي عوض شده؟ آيا وزارت كشوري كه اجراي انتخابات برعهده اوست تغيير ماهيت داده؟ آيا شوراي نگهبان كه ناظر انتخابات بود تغيير ماهيت داده؟ آيا قانون انتخابات عوض شده؟ آيا رهبري نظام سياسي راجع به فصل الخطاب بودن اين سه ركن تغيير موضوع داده است؟
با اندك آگاهي سياسي همگان مي دانند كه در اين اركان تغييري رخ نداده است پس ذهن پرسشگر دوباره اين سؤال را مطرح مي كند كه وقتي شرايط همان شرايط گذشته است به چه دليل بحث انتخابات را شروع كرده و حتي در اين موضوع از اصولگراياني كه با اين موضوعات مشكلي ندارند چندين ماه به پيش افتاده ايد»؟!
و ادامه مي دهد؛ «اما، اگر پاسخ شما اين باشد كه در ادعاي تقلب دروغگو بوده ايم، اين پاسخ همان پاسخ مورد نظر اصولگرايان است كه مي گويند اصلاح طلبان براي ورود به انتخابات بايد با گفتن اين جمله و عذرخواهي از مردم و نظام گذشته خود را تطهير كنند. به دلايل مختلف واضح و مبرهن است كه چنين پاسخي تنها يك آرزوي كودكانه است كه عده اي در سر مي پرورانند چرا كه در اين حالت اصلاح طلبان بايد عدم صداقت خود را فرياد زده و خود تشت رسوايي خود را از بامي به بلنداي آسمان بر زميني سر بكوبند و اين يعني خودكشي سياسي. اصلاح طلبان با دادن اين پاسخ هم طرفداران خود را از دست مي دهند و هم اتفاقاً به حاكميت جمهوري اسلامي مشروعيت كامل براي جلوگيري از ورود آنها به انتخابات و حتي محاكمه براي اعترافي بس خسران بار مي دهند و در صورتي هم كه عدم ورود و يا محاكمه اتفاق نيفتد اصولگرايان به راحتي اين عدم صداقت را استراتژي پيروزي خود براي چندين سال آينده قرار خواهند داد. بنابراين همانطور كه ديده مي شود پاسخ دوم اگر آنها را رسماً و مشروعاً (حتي از ديد طرفداران خود) دچار محاكمه نكند مقدمه حذف منطقي و دايمي آنها را از صحنه سياسي رقم خواهد زد.»
نويسنده مقاله ياد شده در جرس در ادامه يادداشت مفصل خود نتيجه مي گيرد كه سران جبهه اصلاحات قبل از آن كه صاحب فكر و انديشه و يك مشي تعريف شده سياسي باشند، دروغگوياني هستند كه هيچگاه و در هيچ حالت از منافع مادي خود دست برنمي دارند.
گفتني است در جاي جاي اين نوشته مفصل، نشانه هاي عصبانيت جرس از مواضع اخير برخي مدعيان اصلاحات و مخصوصاً شركت خاتمي در انتخابات مجلس نهم به چشم مي خورد و نويسنده پنهان نمي كند كه با فريبكاري سران فتنه، وارد يك ميدان سراسر مجازي و دروغ شده و در حالي كه در پي اين فريب خوردگي، به زندگي تحقيرآميز پناهندگي روي آورده است، سران داخلي فتنه با خيال راحت به زندگي بي دغدغه خود ادامه مي دهند!


 



نوشته بودم ولي خط زدم! (خبر ويژه)

علي مطهري در مصاحبه با تابناك، بخش هايي از آخرين نطق خود در مجلس هشتم را كه در آن به سپاه و رئيس جمهور اهانت شده بود، تصحيح كرد. مطهري درباره نطق مورد اشاره كه با اعتراض گسترده اي روبرو شده بود، مي گويد «هيچ هدف خاصي نداشتم و به يك معني يك نطق اتفاقي بود، چون يكي از نمايندگان نمي خواست از نطق هفت دقيقه اي خود استفاده كند و روز قبل از نطق به من پيشنهاد كرد و من با ترديد پذيرفتم. چند مطلب در ذهن داشتم، از جمله گلايه هاي عده قابل توجهي از كانديداهاي مجلس نهم از رفتار برخي اعضاي سپاه در مناطق خودشان، وضعيت فراكسيون اصولگرايان در مجلس نهم و مسئله عفاف و حجاب. مطلبي كه نوشتم به نظرم خيلي عادي و طبيعي مي آمد ولي برخي رسانه ها با عدم درج مطلب من يا با تحريف آن، صرفا به حمله به من پرداختند، مثلا تيتر زدند كه «فحاشي ها و هتاكي هاي علي مطهري» بدون آنكه عين سخن من را بياورند.»
وي در پاسخ به اين پرسش كه معترضان مي گويند شما كل سپاه را مورد انتقاد قرار داده ايد، مي گويد «بله، اين ايراد آنها وارد است چون ظاهر كلام من همين را حكايت مي كند ولي مقصود من كل سپاه نبود و اين را بي نياز از توضيح مي دانستم». مطهري با اشاره به جايگاه و خدمات سپاه پاسداران و بيان اين كه «اگر مي خواهيم انتقادي از سپاه كنيم، بايد محاسن و خدمات و فداكاري ها و جايگاه والاي آن را يادآوري كنيم» مي گويد «حتي در متن اوليه- نطق- از نماينده ولي فقيه در سپاه و از فرمانده كل سپاه خواسته بودم كه در آينده از اين رفتار برخي اعضاي سپاه جلوگيري كند» و مي افزايد «ولي به خاطر كمبود وقت آن قسمت را خط زدم»!
علي مطهري مي افزايد «آنهايي كه متن اصلي نطق من را شنيده يا ديده اند كمتر دلگير شده اند. آنها كه دلگير شدند كساني هستند كه خبر را از برخي رسانه هاي مخالف من مثل روزنامه هاي ايران و كيهان و جوان و يا سايت هايي مثل رجانيوز دريافت كرده اند كه معمولا عين سخنان من را نمي آورند»!
اين ادعاي آقاي علي مطهري در حالي است كه مطبوعات مطابق معمول متن كامل سخنان مسئولان را منتشر نمي كنند و خلاصه اي از آن را انعكاس مي دهند كه كيهان اين قاعده را درباره اظهارات مطهري نيز بدون كمترين تغييري در اظهارات وي انجام داده است ضمن آن كه برخي از اهانت ها را نيز حذف كرده است بنابراين اگر اعتراض آقاي علي مطهري به اين است كه چرا كيهان متن كامل اظهارات وي را منتشر نكرده است كه بايد گفت اين روال درباره مسئولان بلندپايه نيز انجام مي گيرد چه رسد به آقاي مطهري. و چنانچه به تغيير سخنان خود در كيهان اعتراض دارد كه كيهان چنين تغييري نداده است.
مطهري در بخش ديگري از مصاحبه خود درباره اهانت به رئيس جمهور مي گويد «من به طنز گفتم آقايان مشايي و احمدي نژاد كه به نظارت بر امر پوشش اهميت نمي دهند و نسبت به روش اسلام اهتمام ندارند، پس براي آن كه عقده هاي رواني در جوانان پديد نيايد در گام دوم كار خود به فكر تاسيس كاباره و كلوپ هاي شبانه باشند»! و توضيح نمي دهد كه با كدام معيار و ميزان- به قول خودش شرعي و اسلامي- رئيس جمهور منتخب مردم را با كاباره دارها و صاحبان كلوپ هاي شبانه مقايسه مي كند؟! و دهها و صدها خدمت دولت و رئيس جمهور به مردم را كه بعضا بي نظير بوده است ناديده مي گيرد؟! ترديدي نيست كه عملكرد آقاي احمدي نژاد خالي از اشكال و انتقاد نيست ولي سوار شدن بر موج انتقادهاي دلسوزانه و خروج از بستر ادب و اخلاق حساب ديگري دارد.

 



تاريك انديشي هنر ماست! (خبر ويژه)

جمعي از ضد انقلابيون پير و پاتال با صدور اطلاعيه اي سراسر تناقض و تحت عنوان «نوانديشان ديني»! به حمايت از خواننده هتاك به ساحت معصومين عليهم السلام پرداختند.
عبدالعلي بازرگان، محسن كديور، صديقه وسمقي و حسن يوسفي اشكوري كه در فتنه 88 تمام هم و غم خود را براي به نتيجه رسيدن فتنه به خرج دادند، اين بار با صدور نامه اي ضمن ادعاي محكوميت توهين به باورهاي ديني مسلمانان و شيعيان، صراحتاً از خواننده هتاك حمايت كرده و مدعي شدند مراجع محترم به جاي محكوميت فرد هتاك به ائمه بايد جمهوري اسلامي را محكوم كنند! در ادامه هم توصيه كرده اند كه مجازاتي هم اگر در كار است، بايد مطابق موازين بين المللي باشد.
منظور از موازين بين المللي از منظر اين افراد كاملاً مشخص و مصداق بارز آن سلمان رشدي مرتد است كه به رغم همه اهانت هايي كه به اسلام وارد كرد، نه تنها مورد كوچك ترين پيگرد قانوني قرار نگرفت بلكه سالانه مبلغ هنگفتي از پول ماليات دهندگان انگليسي نيز صرف عياشي و محافظت از جان وي مي شود. در مورد اخير نيز دولت آلمان بي شرمانه اين خواننده هتاك و مرتد را مورد حمايت كامل خود قرار داده است.
البته حمايت اين جماعت از خواننده هتاك به هيچ عنوان جاي تعجب ندارد، چرا كه در محرم سال 88 نيز از بهائيان و فتنه گران هتاك به حريم عاشورا و امام حسين(ع) تمام قد حمايت كردند.

 



سهل انگاري يا سوءاستفاده از غفلت ناظران؟! (خبر ويژه)

در روزهاي گذشته يك بانك دولتي در اقدامي سوال برانگيز مناقصه سيستم هاي شركت بزرگ آمريكايي آي.بي.ام را در پايگاه اطلاع رساني ملي مناقصات خود اعلام نمود. اين اقدام كه مشخص نيست از روي سهل انگاري مسئولين اين بانك صورت گرفته و يا عده اي سودجو از غفلت دستگاه هاي ناظر سوءاستفاده كرده اند مي تواند عواقب ناگواري براي امنيت اطلاعات كشور داشته باشد.
در پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات اين بانك با عبارت «مناقصه عمومي دو مرحله اي خريد نصب و راه اندازي IBM monitoring و IBM system director مواجه مي شويم.
اعلام اين مناقصه از سوي اين بانك دولتي از چندين وجه قابل تامل است. نخست آنكه شركت آي بي ام كه تحت حمايت مستقيم پنتاگون و سازمان امنيت ملي آمريكا فعاليت مي كند، سياستي جز دشمني با ايران نخواهد داشت. آي بي ام طي سال هاي اخير با در دست داشتن سيستم فناوري اطلاعات پنتاگون و همچنين همكاري در پروژه هاي هاي تك سازمان امنيت ملي آمريكا و از سوي ديگر انجام پروژه هاي تحقيقاتي براي «دارپا» (مركز تحقيقات وزارت دفاع آمريكا) در جنايات مختلف عليه ايران و ساير كشورهاي مظلوم منطقه شريك است. آي بي ام به عنوان بزرگترين مركز ساخت سخت افزارها و نرم افزارهاي ابركامپيوترها، نقش كليدي در مباحث سايبري وزارت دفاع آمريكا دارد.
قابل ذكر است كه سازمان امنيت ملي آمريكا، وظيفه پايش تمامي اطلاعات رد و بدل شده در درگاه هاي اينترنت را به عهده دارد و آي بي ام به عنوان تامين كننده زيرساخت فناوري اطلاعات آمريكا در اين پروژه حساس نقش عمده اي دارد.
نياز به يك نرم افزار آمريكايي در سالي است كه به تبرك كلام مقام معظم رهبري سال حمايت از توليد داخلي و سرمايه ملي نام گرفته در حالي مطرح مي شود كه با جستجوي ساده اي در فضاي وب، انواع سامانه هاي مانيتورينگ اعلام مي شود. همچنين جالب تر آن است كه بانك مذكور تنها به دنبال تامين اين نياز خود به وسيله نرم افزارهاي آي بي ام است و حتي حاضر نشده است موضوع مانيتورينگ را به طور كلي به مناقصه بگذارد و حتي از توليدكنندگان داخلي براي رفع نياز خود دعوت به عمل آورد، اين در حالي است كه طبق اطلاعات رسيده به كيهان چند بانك از نرم افزارهاي توليد داخل استفاده كرده و اين نرم افزارها عملكرد بسيار مناسبي نيز داشته اند.

 



مسافر تل آويو : استاد فرمودند حجاب بانوان ضروري نيست! (خبر ويژه)

«احمد قابل مجتهدي بدون لباس روحانيت است. بيشتر ما، او را به عنوان كسي كه عليه برخي از مباني رژيم جمهوري اسلامي موضع گرفته است مي شناسيم اما، مهمتر از آن، رساله ناتمام ايشان درباره پوشش و حجاب بانوان است» محسن كديور با مقدمه فوق به تجليل از احمد قابل پرداخته و مي نويسد «او عبا و عمامه را چند سالي پس از انقلاب اسلامي به كناري نهاد. در عين اينكه طلبگي حوزه علميه را رها نكرد. حكم اجتهاد را از مراد و مرشد خود مرحوم آيت الله العظمي(!) منتظري دارد.
قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهري... او از استادش فقيه عاليقدر علاوه بر فقاهت و ديانت، صفا و پاكبازي و اخلاق آموخته است و...» محسن كديور، سرانجام بعد از اينهمه تقدير و تجليل از احمد قابل توضيح مي دهد كه وي در رساله جديد و ناتمام خود حجاب بانوان را واجب ندانسته است!!
محسن كديور از ضدانقلابيون فراري است كه تاكنون چندبار سفر به تل آويو داشته است و در ميان گروههاي اپوزيسيون خارج كشور به «مباشر منوشه امير» شهرت دارد. كديور در يادداشت مورد اشاره از بيماري پيش رفته احمد قابل خبر مي دهد و اينكه نامبرده اجازه چاپ و هرگونه دخل و تصرف در به اصطلاح «رساله فقهي» خود تحت عنوان «مباني شريعت» را به كديور واگذار كرده است.
گفتني است اظهارات محسن كديور كه آشكارا با اسرائيل در ارتباط و تحت مديريت مستقيم منوشه امير قرار دارد نمي تواند در مورد احمد قابل، به آساني قابل پذيرش باشد، بنابراين در صورت دروغ بودن اظهارات وي وظيفه خانواده احمد قابل است كه از سوءاستفاده اين جرثومه اسرائيلي جلوگيري كند و در صورت صحت، لازم است به احمد قابل كه به گفته كديور در بستر بيماري است هشدار دهند كه توبه كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14