(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 خرداد 1391 - شماره 20226

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني : تغيير شرايط منطقه با زور قدرت هاي جهاني بازي با آتش است
احمدي نژاد در دانشگاه پكن: آمريكا با انتشار اسكناس بدون پشتوانه سرمايه ملت ها را غارت مي كند
تعلل 1+5 در برگزاري جلسه معاونين مذاكرات مسكو را دچار ابهام مي كند
هاشمي رفسنجاني: همه ما شاخ و برگي از شجره وجودي اسلام و رهبري امام هستيم
پايان 3 روز تمرين دلدادگي در مراسم اعتكاف
امشب در مسجد اعظم قم مراسم بزرگداشت پنجمين سالگرد رحلت آيت الله مشكيني برگزار مي شود
سخن گفتن از توليد ملي بدون مبارزه با قاچاق امكان پذير نيست
محمد هاشمي: حضور من در جلسات مجمع مثل شركت مشايي در هيئت دولت است
بهره برداري از 69 بيمارستان در كشور تا نيمه اول سال آينده
عقاب طلايي اسير به آسمان پر كشيد
توليد هواپيماي بدون سرنشين در بردسكن
نخستين جشنواره بين المللي فيلم هاي ويدئويي در ابوموسي برگزار مي شود
مشاور استاندار مازندران در امور غله: قيمت خريد تضميني گندم 420 تومان اعلام شد
شناسايي 44 هزار هكتار سكونتگاه غيررسمي در كشور
شكسته شدن انحصار خارجي قطعات در صنعت نفت
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران: يك هزار جايگاه CNG در كشور راه اندازي مي شود
اخبار ادبي و هنري



لاريجاني : تغيير شرايط منطقه با زور قدرت هاي جهاني بازي با آتش است

رئيس مجلس كشورمان در ديدار با رئيس ديوان محاسبات كشور هند گفت: قدرت هاي جهاني با زور مي خواهند شرايط كشورها را به نفع خود تغيير دهند كه اين اقدام آنها بازي با آتش است.
به گزارش اداره اخبار مجلس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي روزچهارشنبه با«وينودراي» رئيس ديوان محاسبات هند ديدار و گفت و گو كرد.
در ابتداي اين ديدار لاريجاني با اشاره به سابقه ديرينه روابط تاريخي و فرهنگي ميان دو ملت ايران و هند، اظهار داشت: پيشينه طولاني مراودات فرهنگي و دوستانه دو ملت بر استحكام و غناي همكاري هاي كنوني دو كشور افزوده است.
وي سياست نگاه به شرق جمهوري اسلامي ايران و گسترش روابط با هند را در همين راستا ارزيابي كرد.
رئيس مجلس در ادامه بر اهميت توسعه و گسترش روابط سياسي، اقتصادي و فرهنگي دو كشور تأكيد كرد و متذكر شد: مجلس از هر گونه اقدامي براي تقويت و تعميق روابط فيمابين در چارچوب منافع مشترك به ويژه تقويت همكاري هاي منطقه اي در عرصه هاي مختلف حمايت مي كند.
وي در خاتمه با اشاره به تحولات كنوني منطقه و تلاش قدرت هاي جهاني براي انحراف در مسير انقلاب هاي مردمي در منطقه، تصريح كرد: قدرت هاي جهاني با زور مي خواهند شرايط كشورها را به نفع خود تغيير دهند كه اين اقدام آنها بازي با آتش است.
در ادامه اين ديدار «وينودراي» رئيس ديوان محاسبات كشور هند با اظهار خشنودي از سفر به كشورمان، ايران را كشوري مهم در منطقه دانست و گفت: هند از زمان جواهر لعل نهرو تاكنون بر تقويت و گسترش روابط با ايران تأكيد داشته و ارزش خاصي براي روابط دوستانه دو كشور قائل است.
وي همچنين با اشاره به تحريم هاي صورت گرفته عليه جمهوري اسلامي ايران، تصريح كرد: استمرار و تقويت روابط دو جانبه با جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و تجاري از اولويت هاي سياست خارجي هند است.

 



احمدي نژاد در دانشگاه پكن: آمريكا با انتشار اسكناس بدون پشتوانه سرمايه ملت ها را غارت مي كند

رئيس جمهور كشورمان گفت: دولت آمريكا با انتشار 32 هزار ميليارد دلار دارايي كاغذي و بدون پشتوانه سرمايه ملت ها را غارت مي كند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلي در جمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه پكن با بيان اينكه امروز فقر موجود در دنيا ناشي از نظامات تبعيض آلود سياسي واقتصادي حاكم بر جهان است، افزود: دولت آمريكا براساس يك توافقنامه بين المللي متعهد شده بود در ازاي انتشار هر 35 دلار، يك انس طلا ذخيره كند، اما به صورت يكجانبه از سال 1973 اين توافق را نقض كرده و تا امروز رقمي بيش از 32 هزار ميليارد دلار دارايي كاغذي و بدون پشتوانه منتشر كرده كه به معناي برداشت 32 هزار ميليارد دلار از دارايي و ثروت ديگر ملت ها بدون توليد كالا و يا ارائه خدماتي است كه ريشه فقر بسياري از ملت ها را بايد در همين عامل جستجو كرد.
وي اظهار داشت: متاسفانه عده اي براي تداوم سلطه خود بر جهان دائما كينه و دشمني را به جاي محبت و دوستي ترويج مي كنند و اين انديشه كه مبتني بر تنازع براي بقاء است نقطه مقابل حقيقت انسان و سعادت او مي باشد.
رئيس جمهور اظهار داشت: يك حاكم كه بويي از انسانيت و محبت نبرده باشد براي پر كردن جيب سرمايه سالاران جنگ جهاني را به راه انداخته و در افغانستان و عراق حدود يك ميليون انسان را كشته و چند ميليون نفر ديگر را آواره مي كند.
احمدي نژاد جنگ هاي اول و دوم در جهان را با دهها ميليون كشته، حاصل حاكميت كينه، تبعيض و انسان هاي ناصالح دانست و خاطر نشان كرد: سرزمين فلسطين با يك بهانه مشكوك كه هيچ ارتباطي با مردم آن ندارد و نيز براي زمينه سازي سلطه، اشغال شده و جنايات گسترده اي در آنجا روا داشته مي شود كه بواسطه آن مردم از حقوق اوليه خود محروم مي شوند؛ اين اقدام حاصل دل هاي پر از كينه صهيونيست ها و نظام ناعادلانه حاكم بر جهان است.
رئيس جمهور در پايان سخنان خود پايه ارتباطات ماندگار بين دو دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران و چين را ارتباطات فرهنگي و علمي دانست و اظهار داشت: امروز نيز در سايه علاقه مندي دو ملت به يكديگر اين روابط به سرعت در حال گسترش است.
احمدي نژاد با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و چين سابقه اي طولاني در مبارزه با استعمارگران در كارنامه درخشان خود دارند، گفت: ملت هاي بزرگ ايران و چين همواره در طول تاريخ در اين مسير حركت كرده و امروز نيز دولت هاي آنها دوست و يار يكديگر بوده و به دنبال گسترش عدالت و مهرورزي در جهان هستند.
در پايان اين مراسم رئيس دانشگاه پكن، لوح يادبود اين دانشگاه را به احمدي نژاد اهداء كرد.
ديدارهاي دو جانبه احمدي نژاد در حاشيه اجلاس شانگهاي
محمود احمدي نژاد و امامعلي رحمان رئيس جمهور تاجيكستان ظهر چهارشنبه به وقت محلي در حاشيه دوازدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي كه از صبح ديروز در پكن برگزار شد، در ديدار دو جانبه با يكديگر، مهمترين مسائل منطقه اي و بين المللي را بررسي و ضمن تشريح و ارزيابي آخرين وضعيت همكاري ها و روابط اقتصادي دو كشور، درخصوص راهكارهاي توسعه همكاري هاي اقتصادي مشترك بحث و تبادل نظر كردند.
محمود احمدي نژاد و امامعلي رحمان همچنين در اين ديدار ضمن تاكيد بر لزوم احداث مسير ارتباطي، انتقال آب و تبادل انرژي ميان ايران، افغانستان و تاجيكستان به بحث درباره احداث مسير ارتباطي و خطوط مشترك انتقال آب و انرژي بين ايران، افغانستان، تاجيكستان، قرقيزستان و چين به منظور گسترش مسيرهاي ارتباطي در راستاي افزايش همكاري هاي اقتصادي در مسير شرق به غرب از چين به ايران و سپس به اروپا پرداختند.
همچنين رئيس جمهور كشورمان، در ديدار با رئيس جمهور تركمنستان به احداث خط آهن مشترك بين سه كشور ايران، قزاقستان و تركمنستان تاكيد كرد.
تاكيد چين و روسيه
بر حق هسته اي ايران
به گزارش فارس به نقل از شينهوا، براساس يك بيانيه مشترك كه ديروز در حاشيه اجلاس سازمان شانگهاي در پكن منتشر شد، چين و روسيه خواستار حل مسالمت آميز پرونده هسته اي ايران از طريق گفت وگو و مذاكره شدند.
اين بيانيه در طول سفر سه روزه «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه به چين براي حضور در نشست سران سازمان همكاري هاي شانگهاي كه از روز چهارشنبه در پكن آغاز به كار كرده است، منتشر شده است.
در اين بيانيه آمده است؛ چين و روسيه با استفاده يا تهديد به استفاده از زور در مورد پرونده هسته اي ايران و همچنين با اعمال فشار يك جانبه و تحميل تحريم هاي يك جانبه عليه ايران مخالف هستند و نمايندگان ما تلاش مي كنند از طريق گفت وگو و مذاكره اين موضوع را حل و فصل كنند.
براساس اين گزارش، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران نيز اواخر روز سه شنبه وارد پكن شد و قرار است ضمن شركت در دوازدهمين نشست سران سازمان شانگهاي با پوتين و هوجين تائو رئيس جمهور چين ديدار و گفت وگو كند.
روساي جمهور چين و روسيه سه شنبه شب با يكديگر ديدار و در مورد موضوعات مهم جهاني از جمله بحران سوريه گفت وگو و مذاكره كردند.
ديدار احمدي نژاد
با نخست وزير چين
رئيس جمهور كشورمان با اشاره به توافق روساي جمهور دو كشور در سفر قبلي خود به چين بر تحقق افزايش سطح مبادلات تجاري دو كشور به رقم 200 ميليارد دلاري در طول 10سال تاكيد كرد.
«محمود احمدي نژاد» بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلي در حاشيه دوازدهمين اجلاس شانگهاي در پكن در ديدار «ون جيابائو» نخست وزير چين، روابط دو ملت را ريشه دار در عمق تاريخ و همواره صميمي و دوستانه توصيف كرد.
رئيس جمهوري گفت: روابط ايران و چين به ويژه در 40 سال اخير همواره رو به پيشرفت و در حال گسترش بوده است و جمهوري اسلامي ايران اين مسير را به عنوان يك راهبرد اصولي در روابط خود با چين دنبال كرده است.
رئيس جمهور ضمن ابراز خرسندي از پيشرفت هاي چين و موفقيت هاي دولت اين كشور، افزود: هيچ نكته منفي در سوابق روابط جمهوري اسلامي ايران و چين وجود ندارد و ايران بدون هيچ محدوديتي علاقمند به گسترش همه جانبه روابط خود با اين كشور است.
احمدي نژاد با اشاره به توافق رؤساي جمهور دو كشور در سفر قبلي خود به چين براي افزايش سطح مبادلات تجاري دو كشور به رقم 200ميليارد دلار در طول 10 سال اظهار داشت: با همكاري هاي تنگاتنگ و مراودات گسترده مسئولان دو كشور به نظر مي آيد اين هدف خيلي سريعتر محقق شود چرا كه حجم مبادلات تجاري دو كشور در سال گذشته به رقم 45 ميليارد دلار رسيد و با توجه به ظرفيت ها و زمينه هاي فراوان گسترش همكاري ها و مبادلات دو طرف و نيز سرعت مطلوب پيشرفت در دو كشور، اين هدف گذاري محقق خواهد شد.
احمدي نژاد با اشاره به علاقمندي جمهوري اسلامي ايران براي افزايش سرمايه گذاري در چين و همچنين افزايش حضور فعالان اقتصادي و تجاري چيني در ايران افزود: ايران و چين مي توانند در روابط اقتصادي خود پول هاي خارجي را حذف كرده و مبادلات خود را يا با پول هاي ملي و يا از طريق تهاتر انجام دهند كه اين موضوع تأثير زيادي بر تسهيل افزايش سطح روابط خواهد داشت.
رئيس جمهوري به آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي انعقاد قراردادهاي بلندمدت در بخش انرژي با چين نيز اشاره كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران براي تسهيل مبادلات انرژي با چين آمادگي دارد تا در بنادر جاسك و چابهار، محموله هاي خريداري شده از سوي چين را تحويل دهد.
احمدي نژاد تحولات و مسائل افغانستان را موضوعي مشترك براي جمهوري اسلامي ايران و چين عنوان و تصريح كرد: مسائل افغانستان بر امنيت ايران و چين تأثيرگذار است و دو كشور مي توانند با تدابير و اقدامات خود تحولات اين كشور را به نفع افغانستان، ايران و چين رقم بزنند.
رئيس جمهوري با تأكيد بر لزوم همكاري هاي مشترك اقتصادي ميان ايران، چين و افغانستان به عنوان يكي از راهكارهاي حل مشكلات افغانستان خاطرنشان كرد: ناتو امروز به دنبال توسعه جغرافيايي خود به سوي شرق بوده و ايران و چين از اهداف اصلي آنها در اين مسير هستند؛ از منظر تاريخي نيز توسعه طلبي ناتو تهديدي براي ايران و چين محسوب ميشود و گسترش و تحكيم روابط دوجانبه در حقيقت تقويت و استحكام بخشيدن به جبهه مشتركي است كه ايران و چين در آن قرار دارند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تشكر صميمانه از پشتيباني هاي دولت چين از حقوق ملت ايران در عرصه هاي بين المللي و بويژه در موضوع بهره گيري از حق استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي، گفت: جمهوري اسلامي ايران به صورت اصولي و براساس مباني اعتقادي خود با گسترش سلاح هسته اي مخالف است اما قوياً معتقد است كه استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي حق مسلم همه اعضاي معاهده «ان.پي.تي» است.

 



جليلي در نامه اي به اشتون متذكر شد
تعلل 1+5 در برگزاري جلسه معاونين مذاكرات مسكو را دچار ابهام مي كند

نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در نامه اي به كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و نماينده كشورهاي 1+5 درخصوص روند منتهي به مذاكرات مسكو و تعلل طرف غربي تذكر داد.
سعيد جليلي در نامه اي به كاترين اشتون نوشت: تعلل طرف مقابل در برگزاري جلسه معاونين و كارشناسان اراده آنان را براي گفتگوهاي موفق در مسكو در ابهام و ترديد قرار مي دهد.
جليلي در اين نامه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با منطق روشن و ابتكارهاي مشخص آمادگي دارد تا گفتگوهاي رو به جلو را براي همكاري شكل دهد.
رئيس تيم مذاكره كننده ايران روندي را كه گفت وگو صرفا براي گفت وگو باشد بي ثمر دانست و ابراز اميدواري كرد طرف مقابل بتواند آمادگي لازم براي شركت در جلسات معاونين و كارشناسان پيدا كند تا مقدمات لازم براي دستور كار اجلاس مسكو فراهم شود.
پيش از اين نيز معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي در دو نامه جداگانه به هلگا اشميد، معاون كاترين اشتون بر ضرورت تشكيل نشست هاي كارشناسي پيش از مذاكرات مسكو تاكيد كرد.
پس از اعلام خبر ارسال دو نامه باقري به اشميد براي دعوت به برگزاري نشست معاونان و كارشناسان ايران و 1+5، خبرگزاري آسوشيتدپرس، گزارش داد كه مايا كوسيانسيچ، سخنگوي اتحاديه اروپا اواخر روز سه شنبه گفت كه اتحاديه اروپا به علي باقري، معاون مذاكره كننده ارشد ايران پاسخ داده است.
وي افزود: تعامل درباره محتوا مهم است و نه روند گفت وگوها.
اين سخنگو افزود كه اشتون به طور مستقيم درباره اين مسئله با همتاي ايراني خود گفت وگو خواهد كرد.
بنابر گزارش معاونت رسانه اي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، اعلام شد كه در نشست بغداد توافق شد تا پيش از نشست مسكو، نشست معاونان و كارشناسان دو طرف براي تهيه دستور كار گفت وگوهاي آتي ايران و 1+5 در مسكو، برگزار شود و قرار شد علي باقري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي و هلگا اشميد در اين رابطه هماهنگي هاي لازم را انجام دهند. باقري 5 روز پس از گفت وگوهاي بغداد، با ارسال نامه اي به هلگا اشميد، معاون كاترين اشتون، با اعلام آمادگي براي برگزاري نشست كارشناسان، تصريح كرد: موفقيت نشست مسكو در گرو تمهيد مقدمات لازم و تدوين دستور كار جامع و توافق شده است.
براساس اين گزارش، اعلام آمادگي نكردن طرف مقابل براي برگزاري چنين نشستي موجب شد تا باقري روز دوشنبه مجددا در نامه اي به هلگا اشميد كه رونوشت آن براي نمايندگان 6 كشور حاضر در گفت وگوها نيز ارسال شده است، با اشاره به گذشت نزديك دو هفته از گفت وگوهاي بغداد، بر ضرورت برگزاري نشست مذكور در فرصت اندك باقي مانده تاكيد كرده تا زمينه پيشرفت مورد انتظار در انجام توافق هاي مذاكرات اسلامبول 2 و بغداد را فراهم آورد.
دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي تاييد كرد كه نامه اي از سوي هلگا اشميد دريافت شده است، اما اين نامه پاسخ نامه هاي باقري نبوده است و در اين نامه نقطه نظراتي از سوي اشميد اشاره شده است كه درباره برگزاري نشست معاونان و كارشناسان قبل از نشست مسكو نيست و فقط مباحثي كلي است.

 



هاشمي رفسنجاني: همه ما شاخ و برگي از شجره وجودي اسلام و رهبري امام هستيم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد كه همه ما شاخ و برگي از شجره وجودي اسلام و رهبري حضرت امام(ره) هستيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از مديران ارشد، استادان و دانشجويان برگزيده پژوهشكده امام خميني(ره)، اين موسسه را از بركات وجودي مرحوم حاج سيداحمد خميني و آن را در جهت حفظ و گسترش انديشه هاي والاي فقهي، اعتقادي و سياسي امام راحل(ره) دانست.
وي گفت: گزارش ها حاكي از اين است كه مجموعه فعاليت هاي علمي و پژوهشي اين پژوهشكده پايه و اساس خوبي براي حفظ و گسترش انديشه هاي امام خميني(ره) در ميان مسلمانان و به خصوص جوانان خواهد بود.
وي ادامه داد: بيت حضرت امام(ره) هم به لحاظ شخصيتي و هم به لحاظ علمي و ديني از مرتبت والايي در جامعه و حوزه هاي علميه برخوردارند و همين امر حفظ حرمت آنها را براي همه ما واجب و لازم مي كند.
هاشمي نسبت به برخي اقدامات و رفتارها از سوي گروهي اندك در مراسم سالگرد امام در حرم مطهر ابراز تأسف كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه همه ما شاخ و برگي از شجره وجودي اسلام و رهبري حضرت امام(ره) هستيم، بنياد حفظ و نشر آثار امام خميني و پژوهشكده امام خميني را از ثمرات با ارزش بيت آن حضرت خواند.
وي اسناد و ذخاير موجود در بنياد حفظ و نشر حضرت امام را منبع غني و بسيار خوبي براي پژوهشگران، دانشجويان و اساتيد موسسات آموزش عالي به خصوص پژوهشكده امام خميني(ره) دانست و تصريح كرد: مسئولان موسسه حفظ و نشر آثار امام مي توانند با بازگشايي مخزن اسناد محرمانه آن موسسه بنيان تدوين تاريخ اصيل انقلاب اسلامي را بريزند تا نسل حاضر و نسل هاي آينده درك و تصور حقيقي و واقعي از تاريخ انقلاب و نظام اسلامي داشته باشند.
گفتني است آيت الله رفسنجاني از كنار نمونه هاي بارزي از تحريف كلام مبارك امام(ره) و سكوت غيرقابل توجيه مركز حفظ و نشر آثار ايشان در مقابل اين تحريف ها بدون توضيح عبور كرد و برخي ديگر از پرسش هاي دلسوزان درباره كم توجهي اين مركز به رهنمودهاي حضرت امام(ره) را بي پاسخ گذاشت.

 



پايان 3 روز تمرين دلدادگي در مراسم اعتكاف

مراسم معنوي اعتكاف شب گذشته و پس از نماز مغرب و عشا در بيش از 3500 مسجد سراسر كشور به پايان رسيد.
حدود 750 هزار معتكف در سه روز برگزاري مراسم اعتكاف با راز و نياز به درگاه خداوند و بهره گيري از ثمرات اين مراسم معنوي، جان خود را در زلال معنويت شستشو دادند و خود را براي بهره گيري بيشتر از فيض ماه هاي شعبان و رمضان آماده كردند. در استان تهران مراسم اعتكاف در بيش از 500 مسجد برگزار شد و برنامه هاي متنوعي از قبيل سخنراني، كلاس هاي آموزشي در مباحث اعتقادي و معرفتي و جلسات گروهي دعا و نيايش براي معتكفان برگزار شد.
شركت بيش از 32 هزار نفر
در مراسم معنوي اعتكاف
در دانشگاهها
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها با اشاره به برگزاري مراسم اعتكاف در دانشگاهها گفت: امسال بيش از 32 هزار نفر از دانشجويان در مساجد دانشگاهها حضور داشتند كه نشان از رشد روزافزون متقاضيان اين مراسم معنوي دارد.
به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد محمديان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) در مورد اعتكاف هاي دانشجويي، گفت: امسال بيش از 32 هزار نفر از دانشجويان در مساجد دانشگاه ها حضور داشتند كه قطعا آمار واقعي از اين تعداد بيشتر است و به علت محدوديت فضا، ما تعدادي از ثبت نام شدگان را به مساجد بيرون از دانشگاه ها معرفي كرديم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اضافه كرد: امسال براي اساتيد اعتكاف جداگانه درنظر گرفته شد كه در تهران دانشگاه تربيت مدرس به اين كار اختصاص يافت كه تنها در اين دانشگاه، 350 عضو هيات علمي دانشگاهها معتكف شدند و در چند استان هم مساجدي براي اعتكاف اساتيد اختصاص يافت.
وي گفت: تعداد دانشجويان معتكف در سال گذشته 16 هزار نفر بود كه امسال به 32 هزار نفر افزايش يافت. البته تقاضا و درخواست براي حضور در اعتكاف بيشتر از اين تعداد است و همانگونه كه رهبر انقلاب فرمودند اين فضاي معنوي مرهون همت پيامبرگونه امام خميني(ره) است و اميدوارم همه بتوانيم در خدمت حفظ و گسترش اين فضاي معنوي در جامعه باشيم.

 



امشب در مسجد اعظم قم مراسم بزرگداشت پنجمين سالگرد رحلت آيت الله مشكيني برگزار مي شود

مراسم بزرگداشت پنجمين سالگرد ارتحال آيت الله علي اكبر مشكيني امام جمعه فقيد قم امشب در مسجد اعظم قم برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه به مناسبت پنجمين سالگرد رحلت حضرت آيت الله حاج شيخ علي اكبر مشكيني صادر شده آمده است: خاطره جانسوز رحلت عالم جليل القدر و فقيه وارسته مرحوم آيت الله حاج شيخ علي اكبر مشكيني(ره)، اندوه گراني است كه گستره دل ها را فراگرفته و روان عاشقان را داغدار ساخته است. آن مفسر برجسته قرآن و معلم بزرگ اخلاق، درطي سال هاي عمر خود كوشيد تا با حسن رفتار و شيوايي گفتار، دل هاي توده هاي مردم را عاشق اسلام عزيز سازد و اخلاق انبياء و اولياي الهي را در جامعه گسترش دهد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: محفل درس اخلاق او آكنده از معنويت و عشق و ارادت به حضرت صاحب الزمان(عج) بود و با خطبه هاي دلنشين نمازجمعه همه را به تقواي الهي و پرهيزكاري دعوت مي كرد، همچنين آن مجاهد بزرگ از نخستين ياران امام عزيز در نهضت بزرگ اسلامي به شمار مي آيد و تا آخرين لحظات عمر خود نيز همواره مدافع انقلاب و ارزش هاي آن، به ويژه اصل مترقي ولايت فقيه بود.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه تصريح شده است: آن ايامي كه در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حاضر مي شد، رزمندگان اسلام را از كوثر كلمات خويش سيراب مي ساخت و به بذل جان در راه خدا تشويق مي كرد و آن گاه كه بركرسي رياست مجلس خبرگان رهبري تكيه مي زد، تواضع و فروتني را به ياد همگان مي آورد. آري آن فقيه وارسته و آن معلم بزرگ اخلاق، سرمشق خوبي براي طلاب و روحانيان و ديگر اقشار ملت شريف ايران بود.
درپايان اين اطلاعيه آمده است: در پنجمين سالگرد رحلت ايشان با حضور مراجع عظام تقليد، علماء، طلاب و عموم مردم شريف براي تعظيم شعائر اسلامي گردهم مي آييم و ياد و خاطره آن عارف الهي را گرامي مي داريم.
شايان ذكر است اين مراسم از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، مجلس خبرگان رهبري، شوراي عالي حوزه هاي علميه، مركز مديريت حوزه هاي علميه، مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران، جامعه روحانيت مبارز، شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور، موسسه دارالحديث، جامعه المصطفي(ص) العالميه و بيت حضرت آيت الله مشكيني(ره) پنج شنبه 81خرداد ماه مصادف با شانزدهم رجب المرجب 1433 بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار مي شود.

 



در همايش قاچاق كالا و ارز مطرح شد
سخن گفتن از توليد ملي بدون مبارزه با قاچاق امكان پذير نيست

معاون اول قوه قضاييه تاكيد كرد كه سخن گفتن از توليد ملي بدون مبارزه با قاچاق امكان پذير نيست، زيرا پديده قاچاق كالا، امنيت و اقتصاد كشور را تهديد مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي با بيان اينكه آثار مخرب قاچاق بسيار گسترده است، اظهار داشت: پيام رهبر معظم انقلاب را در امر مبارزه با قاچاق بايد منشور ناميد؛ زيرا حاوي نكات و محورهاي بسيار ارزشمندي است كه هم به آثار مخرب قاچاق كالا بر توليد، اشتغال و سرمايه گذاري قانوني اشاره مي كند و همچنين سمت و سوي مبارزه را مشخص كرده كه پيشگيري، مقدم بر برخورد است.
وي ادامه داد: در منشور جامعي كه به عنوان مبارزه با قاچاق كالا وجود دارد، امر مبارزه با اين پديده بر همه دستگاه ها واجب شده است.
معاون اول قوه قضاييه تاكيد كرد: سخن گفتن از توليد ملي بدون مبارزه با قاچاق امكان پذير نيست، زيرا پديده قاچاق كالا، امنيت و اقتصاد كشور را تهديد مي كند. اگر مسئولان اجرايي در اين راستا سخن مي گويند نگاه ها نبايد صرفا به برخورد انتظامي و قضايي باشد و همچنين اگر مسئولان قضايي در اين راستا صحبت مي كنند نگاه آنها نيز نبايد صرفا به پيشگيري باشد.
رئيسي در ادامه با طرح اين سؤال كه آيا اگر كالايي به عنوان قاچاق در نقطه صفر مرزي كشف شد، قاچاق است اما اگر كيلومترها دورتر منتقل شد عنوان قاچاق به آن صدق نمي كند؟ افزود: اگر درآمد ناشي از قاچاق كالا به عنوان درآمد كشور محسوب شود قابل پذيرش نيست و گويا قرار است اين اتفاق هميشه بيفتد، بنابراين در اين زمينه به بازنگاه جدي نياز است.
وي با بيان اينكه براي مبارزه با قاچاق كالا به سه عامل جذميت علمي، عزم عملي و هضم عميق نياز است، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به عنوان ستادي فراقوه اي نقش يك رصدخانه رابرعهده دارد. بايد در اين راستا مشاهده كرد كه آيا اين ستاد به عنوان ستاد اصلي كه كار را برعهده دارد چه توفيقات و احيانا مشكلاتي دارد.
معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه آمار كشفيات كالاي قاچاق نسبت به آنچه وارد مي شود، درصد پاييني است، گفت: آماري را دارم اما اعلام نمي كنم و اين نكته قابل ذكر است كه نسبت كشف قاچاق و نسبت كف قاچاق موجود با يكديگر بسيار متفاوت است. بايد اين موضوع مورد توجه قرار گيرد كه اين كشفيات از حمال ها است يا از دست هاي پليدي كه اصل كار از سوي آنها انجام مي شود كه آنها داراي روابط مافيايي هستند و پول هاي كلاني در اختيار آنها قرار دارد.
رئيسي يادآور شد: سخن از توليد ملي بدون سامان دادن مناطق آزاد امر مشكل داري است و بايد تعريف ديگري از منطقه آزاد ارائه كرد. ما مي خواهيم منطقه آزاد توسعه يابد اما به چه روش و مكانيزمي؟ آيا اين امر بايد با توليد كالا باشد يا ورود كالا صورت گيرد؟
وي افزود: بايد قضا را به عنوان آخرين راهكار درنظر گرفت و حتما بايد از ابزارهاي بازرگاني در امر پيشگيري استفاده كرد. اصلاح وضعيت نظام پولي بانكي از ديگر اقدامات موثر در اين زمينه است و مي توان براي كساني كه قانونا ماليات پرداخت مي كنند و با تمام وجود قوانين را اجرا مي كنند بهاي بيشتري قائل شد.
معاون اول قوه قضاييه در پايان يادآور شد: پول ناپاك را پاك جلوه دادن از جرايمي است كه در راستاي مبارزه با امر قاچاق كالا و ارز با آنها برخورد مي شود.
به گزارش ايسنا، دبير علمي همايش مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز در سخناني اظهار اميدواري كرد كه اين همايش نتايج ملموسي به دنبال داشته باشد، گفت: در قانون جديدي كه در شرف تصميم نهايي قرار دارد، مباحثي از جمله سازمان يافته بودن اين امر، پيشگيري و برخورد با قاچاقچي داراي سابقه تعدد مورد توجه قرار گرفته است.
دكتر ميرمحمد صادقي گفت: قاچاق يك جرم اقتصادي است و فرق آن با جرم مالي اين است كه جرم مالي به حقوق مالكانه افراد لطمه مي زند ولي جرم اقتصادي به بنيان هاي جامعه لطمه وارد مي كند.

 



محمد هاشمي: حضور من در جلسات مجمع مثل شركت مشايي در هيئت دولت است

محمد هاشمي مسئول دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت با اشاره به حضور خود در جلسات مجمع گفت: همانطور كه آقاي مشايي در جلسات دولت شركت مي كند من هم در جلسات مجمع حاضر مي شوم.
محمد هاشمي مسئول دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره حضورش در جلسات مجمع اظهار داشت: شركت رئيس دفتر در جلسات بدون حق رأي يك وظيفه است؛ همانطور كه رئيس دفتر رئيس جمهور نيز مي تواند در جلسات هيئت دولت شركت كند اما حق رأي ندارد.
هاشمي با بيان اينكه وقتي حق رأي وجود نداشته باشد نمي توان در تصميم سازي ها دخالت كرد افزود: مديريت جلسات مجمع به عهده رئيس دفتر است از اين رو وي مي تواند در جلسات مجمع شركت كند.
عضو حزب كارگزاران يادآور شد: من از 4 سال قبل رئيس دفتر مجمع بودم با اين تفاوت كه آن زمان عضو مجمع نيز محسوب مي شدم.
وي به فارس گفت: اعضا معمولا در دو كميسيون شركت مي كنند اما بنده به دليل مسئوليت دفتر در پنج كميسيون شركت مي كردم و در آن زمان در تصميم سازي ها نيز نقش داشتم. در حالي كه در اين دوره در تصميم گيري ها مشاركتي ندارم و حضورم بدون حق رأي است.

 



وزير راه و شهرسازي خبر داد
بهره برداري از 69 بيمارستان در كشور تا نيمه اول سال آينده

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: 69 بيمارستان تا اول سال 92 در كشور به بهره برداري مي رسد.
علي نيكزاد كه به منظور افتتاح حدود 14 هزار واحد مسكوني به لرستان سفر كرده بود، افزود: هم اكنون تعداد 147 بيمارستان با 20 هزار تخت در دست ساخت است كه طي امسال و نيمه اول سال آينده، تعداد 69 بيمارستان به بهره برداري مير سد.
وي گفت: هر تخت بيمارستاني حدود 120 ميليون تومان هزينه دارد.
وي همچنين گفت: با تامين 5 ميليارد تومان اعتبار موردنياز محور چهار بانده بروجرد- اشترينان به طول حدود 5/13 كيلومتر زودتر از موعد مقرر به بهره برداري مي رسد.
وزير راه و شهرسازي گفت: يكصد ميليون تومان در قالب ساخت مسكن مهر به مسجد حضرت آيت الله بروجردي اختصاص يافته است.
وي با بيان اين مطلب كه ساخت بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد به اتمام رسيده و در آينده نزديك با تمامي تجهيزات به دانشگاه علوم پزشكي تحويل داده مي شود، گفت: يك بيمارستان ديگر نيز در اليگودرز تحت عنوان مهر ماندگار امسال به اتمام مير سد و يك واحد نيز در پلدختر تحويل بهداشت و درمان شده و بيمارستان 200 تختخوابي آيت الله بروجردي نيز به 15 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه تلاش مي شود امسال به بهره برداري برسد.
نيكزاد با بيان اين مطلب كه در دولت نهم و دهم تعداد 5/4 ميليون واحد مسكن مهر به بهره برداري رسيده است كه در همه دولت هاي گذشته بي سابقه است، افزود: تاكنون 400 هزار واحد از اين تعداد مسكن به بهره برداري رسيده كه تا نيمه اول سال آينده ركورد افتتاح 5/4 ميليون واحد مسكن شهري و روستايي در كشور ثبت مي شود.
وي گفت: تعداد 5/2 ميليون واحد مسكن مهر ماندگار شهري و 2 ميليون واحد مسكن مهر ماندگار روستايي تا نيمه اول سال 92 در كشور افتتاح خواهد شد.

 



عقاب طلايي اسير به آسمان پر كشيد

رشت- خبرنگار كيهان:
يك بهله عقاب طلايي در شهرستان شفت رهاسازي شد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين عقاب كه براي صيد اردك در يكي از استخرهاي پرورش ماهي منطقه لپوندان شهرستان شفت به درون آب سقوط كرده و به دليل خيس شدن پرها توان پرواز مجدد و بازگشت به آسمان را از دست داده بود توسط شكارچي متخلف به دام انداخته شده بود.امير عبدوس با بيان اينكه اين عقاب به مدت 3 سال در منزل مرد شكارچي اسير بود افزود: با همكاري ماموران نيروي انتظامي منطقه و پيگيري محيط بانان شهرستان شفت اين عقاب ضبط شد.
وي افزود: اين پرنده پس از تيمار نهايي و سلامت كامل، در اولين روز از هفته محيط زيست در ارتفاعات امام زاده هاشم شهرستان شفت رهاسازي شد. عقاب طلايي با طول 90 سانتي متر و رنگ مسي طلايي يكي از بزرگترين گونه هاي عقاب در كشور محسوب مي شود.

 



توليد هواپيماي بدون سرنشين در بردسكن

بردسكن - خبرنگاركيهان:
محمد حسن زمانيان دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بردسكن موفق شد هواپيماي بدون سرنشين توليد كند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بردسكن زمانيان گفت: اين هواپيما قادر است تا ارتفاع 8000 پا و به مدت 120 دقيقه پرواز و همزمان اطلاعات تصويربرداري شده را به سيستم مبدأ گزارش كند.
وي اظهارداشت: با تكميل اين طرح قرار است در ادامه روي پروژه باطري هاي خورشيدي قابل نصب روي اين پرنده كار شود تا با افزايش قابليت اين پرنده، كار نوين دراين عرصه صورت گيرد.
مسئول امور پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بردسكن گفت: اين طرح درمسابقه هواپـيماهاي بدون سرنشين دانشگاه شريف شركت داده شده است.
حسن آرام با اشاره به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني از جانب رهبر معظم انقلاب، گفت: اساتيد و دانشجوياني كه بتوانند اين گونه طرح هاي تحقيقاتي را ارائه دهند و موفق به اجراي آن شوند، دانشگاه حمايت هاي لازم را انجام خواهد داد.
وي در رابطه با پروژه باطري هاي خورشيدي قابل نصب روي اين پرنده توسط زمانيان، اضافه كرد: تمامي هزينه هاي جانبي و تحقيقاتي اين پروژه توسط دانشگاه پرداخت خواهد شد.
وي افزود: براي ساخت اين هواپيماي بدون سرنشين يكسال زمان برده و 40 ميليون ريال براي توليد آن هزينه صرف شده است.

 



نخستين جشنواره بين المللي فيلم هاي ويدئويي در ابوموسي برگزار مي شود

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده نخستين جشنواره بين المللي فيلم هاي ويديويي همزمان با تهران در جزيره ابوموسي نيز برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «انوشيروان پيشدار» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين جشنواره همزمان با تهران از تاريخ 28 خردادماه تا چهارم تيرماه امسال در جزيره ابوموسي نيز برگزار خواهد شد.
وي افزود: در اين جشنواره برترين آثار فيلم هاي ويديويي كشور به نمايش درمي آيند كه برگزاري چنين برنامه هايي تاثيرات فرهنگي بسيار خوبي را در جزيره ابوموسي به همراه خواهد داشت.
وي ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با برگزاري جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس در ابوموسي حضور گسترده خود در اين نقطه از خاك ايران را آغاز كرد.
پيشدار تصريح كرد: برگزاري نخستين جشنواره بين المللي فيلم هاي ويديويي در جزيره ابوموسي نيز به دنبال اين حركت هاي بزرگ فرهنگي هنري خواهد بود. اين مقام مسئول تاكيد كرد: توجه به جزاير يكي از اولويت هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان محسوب مي شود كه در اين راستا شاهد اجراي برنامه هاي بيشتري در جزاير خليج فارس خواهيم بود.

 



مشاور استاندار مازندران در امور غله: قيمت خريد تضميني گندم 420 تومان اعلام شد

مشاور استاندار مازندران در امور غله گفت: قيمت خريد تضميني گندم 420 تومان نهايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، محمدكاظم اسكي سه شنبه شب در جلسه هدفمندي يارانه ها با بيان اين كه 20 درصد صرفه جويي آرد در كشور ناشي از صرفه جويي نيست، اظهار داشت: پرتي نان كه خوراك دام مي شد با اجراي هدفمندي يارانه ها 20 درصد در كشور كاهش يافت.
وي مصرف نان روزانه مردم را رو به افزايش دانست و گفت: در برخي موارد شاهد يكسان بودن مصرف نان مردم در قبل و بعد از هدفمندي يارانه ها هستيم.
بازرس استانداري مازندران در بخش غله با اشاره به اين كه كيفي بودن نان به سفيدي آرد نيست، تصريح كرد: كيفيت نان به ميزان سبوس به كار رفته در آرد است.
مشاور استاندار مازندران در امور غله به نرخ گذاري جديد قيمت گندم اشاره كرد و گفت: قيمت گندم از 360 توماني كه به صورت تضميني از كشاورز خريداري مي شد به 420 تومان افزايش يافت كه با مبلغ 465 تومان در اختيار كارخانجات قرار مي گيرد.
وي پيش بيني آرد با كيفيت را با سبوس 18 درصدي اعلام كرد و اظهار داشت: آرد مصرفي بايد داراي ارزش غذايي منطبق با استاندارد علوم پزشكي باشد.

 



مديرعامل شركت عمران و بهسازي ايران خبر داد
شناسايي 44 هزار هكتار سكونتگاه غيررسمي در كشور

مشهد - خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران از شناسايي 44 هزار هكتار سكونتگاه هاي غيررسمي در كشور خبر داد.
مجيد كيانپور در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر، افزود: اين ميزان سكونتگاه غيررسمي در 60 شهر بالاي 150 هزارنفر جمعيت به استثناي مراكز استان ها شناسايي شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي، با بيان اينكه تاكنون مراحل مطالعه و توانمندسازي اين سكونتگاه هاي غيررسمي توسط ستاد ملي سكونتگاه هاي غيررسمي مستقر در مراكز استان ها و كشور انجام شده اظهارداشت: برخي از اقدامات براي حل معضل سكونتگاه هاي غيررسمي به صورت دوره اي در 5 شهر بندرعباس، زاهدان، كرمانشاه، سنندج و تبريز با اعتباري بالغ بر 137 ميليارد تومان به اجرا درآمده است.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 54 پروژه از اين مجموعه اقدامات با 57 ميليارد تومان اعتبار به اتمام رسيده و پيش بيني مي شود كه مابقي نيز تا پايان سال جاري به مرحله افتتاح و بهره برداري برسد، تصريح كرد: اين پروژه ها درسال 90 و 91 در 18مركز استان به اجرا گذاشته شد تا ضمن توسعه عدالت اجتماعي، بالارفتن سطح رفاه نسبي مردم اين مناطق را نيز شاهد باشيم.

 



شكسته شدن انحصار خارجي قطعات در صنعت نفت

انحصار ساخت 264 قلم از قطعات جانبي صنعت نفت با نظارت متخصصان شركت بهره برداري در يك سال گذشته شكسته و اين قطعات توسط بخش خصوصي در داخل توليد شد.
به گزارش ايرنا، رئيس اداره تعميرات شركت بهره برداري نفت و گاز كارون اظهار داشت: اين تجهيزات شامل قطعات اصلي انواع كمپرسورهاي گازي، پمپ هاي نفت، نشت بندهاي خشك و... مي باشد.
«عبدالعلي رادفرد» اضافه كرد: انحصار ساخت بسياري از اين قطعات در دست شركت هاي خارجي بود اما با توجه به تحريم ها و ضرورت نياز داخل، بخش تعميرات شركت بهره برداري نفت و گاز كارون با همكاري بخش خصوصي موفق به بومي سازي اين قطعات شد.
وي گفت: عمليات اجرايي ساخت اين قطعات توسط بخش خصوصي با ارائه نقطه نظرات متخصصان شركت كارون آغاز و در زمان ساخت، آزمايش لازم براي تست و اطمينان از نحوه عملكرد مطلوب توسط متخصصان تعميرات اين شركت انجام گرفت.
رادفرد اضافه كرد: با اين اقدامات، وابستگي صنعت نفت به بسياري از قطعات موردنياز در تجهيزات اصلي فرآورش نفت و گاز، به خارج از كشور از بين رفته و متخصصان ايراني به دانش ساخت اين قطعات دست پيدا كرده اند.
وي ابراز اميدواري كرد كه در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، حركت بومي سازي قطعات صنعت نفت سرعت بيشتري به خود گيرد و در آينده نزديك شاهد توليد تجهيزات اساسي صنعت نفت در داخل كشور باشيم.
شركت بهره برداري نفت و گاز كارون در اهواز روزانه يك ميليون بشكه نفت توليد و به مبادي مصرف ارسال مي كند.
شركت كارون زيرپوشش شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب است كه نيمي از نفت توليدي خود را به پايانه صادراتي و نيمي ديگر را براي مصرف داخلي به پالايشگاه هاي آبادان و تهران ارسال مي كند.
گاز توليد شده در شركت بهره برداري نفت و گاز كارون نيز به شركت ملي گاز تحويل مي شود.

 



مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران: يك هزار جايگاه CNG در كشور راه اندازي مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران در يزد از برنامه ريزي براي اجراي طرح راه اندازي يك هزار جايگاه CNG در كشور خبر داد.
جليل سالاري افزود: پژوهش در زمينه استفاده از انرژي هاي نو در اولويت كاري اين شركت قرار گيرد.
استاندار يزد نيز ساماندهي مرحله اول هوشمندسازي كارت هاي سوخت و سهميه اي كردن سوخت را يكي از تلاش هاي ارزشمند صورت گرفته توسط اين وزارت برشمرد.
محمدرضا فلاح زاده با اشاره به قرار داشتن يزد در چهارراه مواصلاتي راه هاي كشور و جايگاه اين استان در بحث توليد محصولات گلخانه اي، خواستار توجه هرچه بيشتر شركت پخش فرآورده هاي نفتي به مسئله سوخت در اين استان شد.
فلاح زاده با اشاره به اجراي پروژه هاي متعدد عمراني در بخش هاي راه آهن، گاز، آبرساني، سدسازي، راه و حمل و نقل و...، خواستار در نظر گرفتن تمهيدي در راستاي حل مشكل سوخت مورد نياز اين پروژه ها شد و بر ايجاد انبار سوخت در استان و توسعه جايگاه هاي CNG تأكيد كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

«خانه ام بيت رهبري است» منتشر شد
كتاب «خانه ام بيت رهبري است» نوشته محسن يعقوبي درباره سلوك و شخصيت حضرت آيت الله خامنه اي منتشر شد.
اين كتاب به مناسبت سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني به همت حوزه هنري استان سمنان منتشر شده است. نوشته اي از شهيد سيدمرتضي آويني درباره رهبر انقلاب، گفتگو با دكتر غلامعلي حداد عادل، يادداشتي از عليرضا قزوه شاعر، گزينشي از مجموعه نقل قول هاي مقام معظم رهبري و خاطره گويي از يوسفعلي ميرشكاك شاعر، از بخش هاي مختلف اين كتاب است.
گردآورنده كتاب در بخش هاي مختلف و به وسيله مقالات، خاطره گويي و گفتگو، وجوه و ابعاد شخصيتي رهبر معظم انقلاب اسلامي را ترسيم كرده است.
افشاي پشت پرده وقايع سوريه در يك فيلم
پشت پرده وقايع سوريه در يك فيلم مستند سينمايي افشا مي شود.
كارگردان مستند «فتنه شام» درباره كار اخيرش درباره سوريه به نام «فتنه شام» با بيان اينكه 54 روز در سوريه فيلم برداري داشته گفت: ادامه كار در تركيه و فرانسه دنبال مي شود.
به گزارش فارس، سهيل كريمي گفت: من هم اكنون 800-700 گيگ راش و 65 مصاحبه گرفته ام كه دوستان در حال ترجمه و پياده سازي آن هستند.
انتشار كتاب جديد سيدحسن نصرالله
به تازگي در لبنان كتابي با عنوان «كلمات قرآني» از «سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان منتشر شده است.
اين كتاب كه توسط «جمعيت هدايت و ارشاد قرآن كريم» به چاپ رسيده، 160 صفحه دارد و به موضوع كلمات نوراني و هدايتگر قرآن كريم مي پردازد كه دبيركل حزب الله طي مناسبت هاي مذهبي و در نشست هاي قرآني كه اين جمعيت برگزار كرده، آنها را ايراد كرده است. در اين كتاب سخنان قرآني دبيركل حزب الله كه در مراسم هاي مذهبي و نشست هاي تدبر و تلاوت قرآن در مناطق مختلف لبنان ايراد شده اند، در هفت بخش تدوين شده است. در اين جلسات طيف هاي مختلف مردم، قاريان و حافظان قرآن كريم از كشورهايي همچون ايران، مصر، سوريه، لبنان و ديگر كشورها حضور داشته اند. در اين كتاب همچنين موضوعاتي در خصوص خطراتي كه اسلام و قرآن را تهديد مي كند از زبان سيدحسن نصرالله بيان شده است. در پايان كتاب عكس هايي از اين مراسم و همچنين مراسم احياء شب هاي قدر كه دبيركل حزب الله لبنان در آنها حضور داشته، چاپ شده است.
مركز رشد بازي هاي رايانه اي راه اندازي مي شود
مركز رشد بازي هاي رايانه اي به منظور حمايت از فعالان عرصه بازي سازي به همت بنياد ملي بازي هاي رايانه اي راه اندازي مي شود.
اين مركز محلي براي فعاليت گروه هاي بازي سازي است و هرگروه در مدت يك تا سه ماه مي تواند با استفاده از ابزار مورد نياز و مشاور و استاد راهنما اقدام به توليد بازي هاي ملي كند. براساس اين گزارش، بنياد ملي بازي هاي رايانه اي از توليدات گروه هاي بازي سازي در اين مركز استعداديابي و حمايت خواهد كرد. بسترهاي ابتدايي براي توليد بازي هاي رايانه اي در مركز رشد در اختيار علاقه مندان و كساني كه در گام هاي نخست بازي سازي هستند، قرار مي گيرد و تحت اين نظارت و كنترل بازي هاي مورد نظر گروه ها ساخته و جهت عرضه به بازار بازي هاي رايانه اي كوچك آماده خواهد شد. تجهيز مركز رشد بازي هاي رايانه اي در مراحل پاياني قرار دارد و پس از تكميل اين مركز، فعاليت نخستين گروه هاي بازي سازي در اين مركز آغاز مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14