(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 خرداد 1391 - شماره 20233

حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «علي اكبر عزتي»
مرگ عادت و شهادت كرامت است
از اعتراض تيم هاي دولتي به يكديگر تا لزوم ورود نهادهاي نظارتي به بازار نقل و انتقالات
رقم هاي ميلياردي در فوتبال!
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
لغو سفر تيم هاي كشتي فرنگي و آزاد به تورنمنت لهستان
برگزاري مراسم تجليل از ملي پوشان كشتي در غياب بنا و شاگردانش
رئيس كميته ملي المپيك: چشم انتظار موفقيت در المپيك هستيم
برنامه كامل قرعه كشي يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان
ديدار تكراري سپاهان برابر نماينده عربستان
ملي پوشان دوشنبه به اندونزي مي روند
نخستين تجربه كادر فني جديد تيم ملي كاراته
اخبار ادبي و هنري
با حضور آيت الله سبحاني انجام شد
رونمايي از مجموعه 8 جلدي امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت در قم
وزير آموزش و پرورش: 25 هزار دانشجو امسال جذب دانشگاه فرهنگيان مي شوند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: قم بايد پشتوانه فعاليت هاي فكري و فرهنگي باشد
فرمانده نيروي انتظامي: منتقدان طرح امنيت اخلاقي پيشنهاد جايگزين بدهند
معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد
تاليف 1150 عنوان كتاب درسي براي سال تحصيلي جديد
آغاز به كار دوازدهمين دو سالانه ملي عكس ايران در يزد
فرمانده نيروي دريايي ارتش: نيروي دريايي با عوامل تهديد كننده برخورد مي كند
پيكر استاد حسن كسايي در اصفهان به خاك سپرده شد



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «علي اكبر عزتي»
مرگ عادت و شهادت كرامت است

با درود به رهبر انقلاب و با سلام به تمامي شهدا از صدر اسلام تا كربلاي ايران اي مسلسل ها مرا دريابيد كه من راهم را يافته ام و شناخته ام و از مادر مهربانم خواهش مي كنم كه براي من گريه نكنيد و هيچ وقت نگران من نباشيد من هميشه شما را دعا مي كنم و شما هم امام را و رزمندگان را دعا كنيد كه هرچه زودتر به پيروزي نهايي برسند. پدر عزيزم! من براي دفاع از اسلام به جبهه رفتم و اين وظيفه كوچكي است براي هر مسلمان كه از دين خود دفاع كند و اگر احيانا من از جبهه برنگشتم و شهادت نصيبم شد بايد خوشحال باشيد و از خداوند تشكر كنيد كه چنين فرزندي به شما عطا كرد و در راه او كشته شود و به خود افتخار كنيد كه فرزند شما همانند آنهايي نشد كه در مقابل اسلام ايستاده اند. «مرگ عادت ما است و شهادت كرامت ما» من راهي را انتخاب كرده ام ان شاءالله في سبيل الله باشد و راهي است كه تمام مستضعفين براي برچيده شدن ظلم بايد اين راه را طي كنند.
شهيد «علي اكبر عزتي» سال 1342 متولد شد و در 2/1/1361 در عمليات فتح المبين(منطقه شوش) به شهادت رسيد.

 



از اعتراض تيم هاي دولتي به يكديگر تا لزوم ورود نهادهاي نظارتي به بازار نقل و انتقالات
رقم هاي ميلياردي در فوتبال!

سرويس ورزشي-
اين روزها لزوم ورود نهادهاي نظارتي به بازار پر زرق و برق نقل و انتقالات بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي شود؛ خصوصاً اينكه همين فوتبال پرهزينه و تيم ملي اش در يك بازي خانگي و مقابل ديدگاه يكصد هزار تماشاگر مشتاق حريف تيمي چون قطر نمي شود!
باشگاه پرسپوليس را بايد يكي از موفق ترين تيم هاي نقل و انتقالات دانست؛ خريد بازيكناني چون سيدجلال حسيني، محسن بنگر، محمد قاضي، حسين ماهيني و شهاب گردان حكايت از عزم جدي مديران اين باشگاه براي جبران ناكامي ليگ يازدهم دارد. اما اين خريدهاي پرسر و صدا اعتراض تعدادي از باشگاه از جمله سپاهان و استقلال را به دنبال داشت؛ آنها باشگاه پرسپوليس را متهم مي كنند كه با پرداخت ارقام ميليوني و بعضاً ميلياردي ستاره هاي مورد نظر خود را جذب مي كنند. اگر تا چندي قبل رحيمي مديرعامل باشگاه سپاهان از ولخرجي هاي باشگاه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات مي گفت حالا مديرعامل استقلال مدعي است كه رويانيان رقمي نزديك به 25 ميليارد تومان هزينه كرده است! مديرعامل باشگاه استقلال تهران صبح جمعه با حضور در يكي از برنامه هاي ورزشي در جمله اي كوتاه به هزينه هاي ميلياردي باشگاه پرسپوليس اشاره كرد؛ آنجا كه فتح الله زاده به مجري برنامه گفت: «پس از اينكه آقاي رويانيان (مديرعامل پرسپوليس) اعلام كردند كه با خريد و فروش ماشين كلي پول به دست آورده اند، تمام بنگاهدارها با من تماس مي گيرند و مي گويند آقاي رويانيان چطور 25 ميليارد تومان درآمد كسب كرده و به ما هم بگويند همان كار را انجام دهيم!» نشان از اعتراض زيرپوستي باشگاه استقلال به فعاليت هاي تيم رقيبش در نقل و انتقالات داشت.
30 ميليارد
هزينه خريد بازيكنان
اما اين پايان كار نبود؛ رئيس هيأت مديره استقلال تهران نيز در گفت وگو با خبرگزاري فارس بدون نام بردن از پرسپوليس اظهار داشت: فكر مي كنم هزينه بعضي باشگاه ها فقط براي خريد بازيكن به 30 ميليارد هم برسد. وزارت ورزش نمي تواند دخالت كند و فدراسيون فوتبال بايد مستقل كارش را انجام دهد. رسولي نژاد كه رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال تهران نيز هست در ادامه خاطرنشان كرد: شنيده ام بازيكني يك ميليارد و 800 ميليون تومان براي يك فصل قرارداد بسته كه سازمان ليگ بايد آن را پيگيري كند. اين مبالغ رقم هاي سنگيني است كه يا جوسازي است يا واقعيت دارد و بايد رسيدگي شود. وي همچنين تصريح كرد يك باشگاه 10 بازيكن يك ميلياردي در فصل نقل و انتقالات جذب كرده است.
چهار و نيم ميليارد كل دريافتي پرسپوليس از دولت
باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال جزو باشگاه هاي دولتي به حساب مي آيند و هر دو از كيسه دولت ارتزاق مي كنند. با اعتراض باشگاه استقلال به نحوه پول خرج كردن پرسپوليس حالا اين پرسش مطرح مي شود كه آيا دريافتي باشگاه پرسپوليس بيشتر از تيم همشهري اش بوده است؟! معاون اجرايي باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش مي گويد: از زمان ورود محمد رويانيان به عنوان مديرعامل در اين باشگاه، تاكنون طبق اسنادي كه موجود است، مبلغ چهار و نيم ميليارد تومان پول از سوي دولت به باشگاه پرسپوليس پرداخت شده و اين در حالي است كه طي اين مدت طبق اسناد و مداركي كه وجود دارد، باشگاه استقلال بيشتر از پرسپوليس از دولت پول دريافت كرده است. وي در ادامه با بيان اينكه «مديرعامل باشگاه استقلال اعلام داشته كه مدير عامل باشگاهي 30 ميليارد تومان پول از دولت دريافت كرده است»، گفت: بايد بررسي كنيم و ببينيم اين مديرعامل كيست، زيرا مديري كه بتواند 30 ميليارد تومان از دولت پول بگيرد بايد سرتا پايش را طلا گرفت. ضمن تقدير از وي حتماً شايسته است تا ايشان را به عنوان مديرعامل پرسپوليس و يا استقلال معرفي كرد و يا حتي مي توان پست رئيس فدراسيون فوتبال را نيز در شأن وي بدانيم.
لزوم ورود نهادهاي نظارتي
به نقل و انتقالات
فارغ از اعتراض باشگاه استقلال تهران به پرسپوليس و بررسي درستي يا نادرستي ادعاي آبي پوشان بايد به اين موضوع اشاره داشت كه بريز و بپاش در فوتبال بيداد مي كند و برخي بازيكنان با دريافت پول هايي نجومي از يك باشگاه به باشگاه ديگر كوچ مي كنند؛ پول هايي كه شايد بودجه يكي، دو سال برخي فدراسيون هاي ورزشي باشد. اين روزها لزوم ورود نهادهاي نظارتي به بازار پر زرق و برق نقل و انتقالات بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي شود؛ خصوصاً اينكه همين فوتبال پرهزينه و تيم ملي اش در يك بازي خانگي و مقابل ديدگان يكصدهزار تماشاگر مشتاق حريف تيمي چون قطر نمي شود!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برتري تيم اميد برابر ايتاليا با 6 گل
تيم فوتبال اميد كشورمان موفق شد در ديداري دوستانه با نتيجه 6 بر 2 تيم ب ايتاليا را شكست دهد. منصوريان سرمربي تيم اميد پس از اين پيروزي گفت: پس از پيروزي ما برابر ايتاليا جو اردو تغيير كرد و اين مساله باعث افتخار ما بود. منصوريان همچنين گفت: 90 درصد بازيكنان تيم B ايتاليا در تيم هايي مانند رجينا ناپولي و ... در سري B ايتاليا بازي مي كردند و وقتي اسامي آن ها را پيش از بازي ديدم، فهميدم كه حريف سختي هستند. به همين دليل و براي اين كه شبهه اي در چگونگي برد 6 - 2 ما نباشد، فيلم بازي را تهيه كردم و در بازگشت به ايران آن را پخش مي كنم.
فرصت يك ماهه فدراسيون فوتبال به تيم هاي گيلاني
با نزديك شدن به تاريخ بازديد ناظران كنفدراسيون فوتبال آسيا، ناظر فدراسيون فوتبال ايران از ورزشگاه هاي محل بازي تيمهاي ملوان بندرانزلي و داماش گيلان بازديد كرد. در اين بازديد ورزشگاه هاي سردارجنگل و عضدي رشت و همچنين ورزشگاه تختي بندرانزلي مورد بازديد قرار گرفتند كه در جريان اين بازديد ورزشگاه هاي سردارجنگل و شهيد عضدي رشت ايراداتي داشتند كه قرار است پيمانكار تا ماه آينده آنها را برطرف كند.
ديدار دنيزلي و رويانيان
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس و مدير عامل باشگاه در جلسه روز يكشنبه در مورد مسائل پيش رو در فصل آينده به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت . مصطفي دنيزلي كه بعد از آخرين مسابقه پرسپوليس برابر الاتحاد عربستان به تركيه رفته بود پس از بازگشت، جلسه اي را در روز يكشنبه با رويانيان برگزار خواهد كرد .
آندرانيك تنها محروم تيم ملي
فيفا با ارسال نامه اي به ايران اعلام كرد كه تيموريان از حضور در ديدار مقابل لبنان در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 2014 محروم است، اما كريمي مشكلي در اين زمينه ندارد. بر اساس اعلام كميته برگزاري رقابتهاي مقدماتي جام جهاني، آندرانيك تيموريان تنها محروم ديدار ايران در مقابل لبنان در بيروت است و بر خلاف برخي رسانه ها كه علي كريمي را محروم دانسته بودند كريمي مشكلي براي بازي كردن ندارد و يك اخطاره است، چرا كه كارت هاي تمام تيمها در مرحله اول مقدماتي پاك شده است و بدين ترتيب علي كريمي در بازي بعد مقابل لبنان محروم نيست. كريمي در بازي مقابل مالديو اخطار گرفته بود. سيد جلال حسيني، غلامرضا رضايي، حسين ماهيني و خسرو حيدري نيز ديگر بازيكنان يك كارته ايران هستند كه در صورت دريافت كارت زرد در ديدار مقابل لبنان، بازي حساس با كره جنوبي را از دست خواهند داد.
ادعاي تازه مديرعامل سپاهان
رحيمي مديرعامل باشگاه سپاهان در تازه ترين اظهار نظر خود با بيان اينكه به آئين نامه هاي نقل و انتقالات معترض است و نمي گويد چرا استقلال يا پرسپوليس بازيكن ميلياردي مي گيرند، گفت: سپاهان از همه تيم ها بهتر يار گرفته است و اين موضوع در زمين مسابقه ثابت مي شود.
جلسه ويژه استانداري فارس براي تعيين تكليف فجرسپاسي
امروز جلسه ويژه اي در استانداري فارس براي كمك به باشگاه فجرسپاسي برگزار مي شود. در اين جلسه مديران باشگاه فجر مي خواهند بدانند مسئولان استاني چقدر مي توانند به اين تيم كمك مالي كنند تا فجرسپاسي همچنان به طور مستقل و بدون واگذاري به شخص يا نهادي در ليگ برتر دوازدهم در مسابقات شركت كند.
مدرك كارگزاري عيسي ترائوره جعلي است؟!
بازيكن فصل گذشته تيم فوتبال برق شيراز مدعي است كارگزار رسمي فيفاست اما برخي از جعلي بودن مدرك اين بازيكن اهل مالي مي گويند. يك فرد از ايتاليا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال مدعي شده مدرك عيسي ترائوره جعلي است و او با مدرك يك كارگزار ديگر فيفا كه همنام اوست، در ايران مشغول نقل و انتقال بازيكن است. فدراسيون فوتبال مشغول بررسي اين ادعاست.
زندي منتظر تصميم قلعه نويي
تكليف فريدون زندي با استقلال هنوز مشخص نشده است. اين بازيكن با باشگاه مذاكراتي انجام داده اما هنوز به جمع بندي نرسيده است. اين بازيكن براي ماندن در استقلال منتظر تصميم امير قلعه نويي است. سرمربي آبي پوشان از زندي خواسته بود در هفته اي كه گذشت در تمرينات شركت كند اما زندي دوشنبه آينده از آلمان باز مي گردد و به همين دليل براي ادامه مذاكرات با باشگاه بايد منتظر تصميم قلعه نويي باشد.
عدم توافق مالي استقلال و جباري
باشگاه استقلال در ادامه روند مذاكرات خود با بازيكنان ملي پوش خود روز پنجشنبه جلسه اي با مجتبي جباري براي تمديد قرارداد برگزار كرد. در اين جلسه جباري پيشنهاد بالاتري را به مديرعامل و مسئولان استقلال ارائه كرد كه فتح الله زاده به اين بازيكن اعلام كرد مي تواند طبق عرفي كه براي بازيكنان مدنظر است به او پرداخت كند. قرار است مجتبي جباري در خصوص پيشنهاد باشگاه فكر كند و پاسخ نهايي خود را به مسئولان استقلال ارائه دهد.

 



اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ در ادامه مرحله دوم گروهي جام ملت هاي اروپا روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه چهار ديدار برگزار شد. در بازي هاي چهارشنبه تيم ملي پرتغال موفق شد با نتيجه سه بر دو دانمارك را شكست دهد و آلمان هم با برد دو بر يك از سد هلند بگذرد. در بازي هاي پنجشنبه نيز ابتدا تيم هاي ايتاليا و كرواسي به تساوي يك - يك رسيدند و در بازي دوم نيز اسپانيا مدافع عنوان قهرماني با 4 گل ايرلند را شكست داد.
¤ يواخيم لو سرمربي ژرمن ها ديدار اسپانيا مقابل ايرلند در گروه سوم جام ملت هاي اروپا را از نزديك تماشا كرد.
¤ پرندلي سرمربي تيم فوتبال ايتاليا گفت: مقابل كرواسي به تساوي رسيديم اما هنوز شانس صعود به مرحله بعد را داريم.
¤ بيليچ سرمربي تيم فوتبال كرواسي اعتقاد دارد تيمش شانس زيادي براي صعود از اين گروه سخت دارد و در ديدار مقابل اسپانيا بايد قدرت ذهني خود را افزايش دهند.
¤ تورس مهاجم تيم فوتبال اسپانيا اميدوار است ماتادورها به فينال جام ملت هاي اروپا راه يابند.
¤ آريگو ساكي سرمربي سابق تيم ملي ايتاليا اعتقاد دارد تيم ملي كشورش در نيمه اول ديدار مقابل كرواسي يكي از بهترين بازي هاي تاريخ خود را به نمايش گذاشته است.
¤ دل بوسكه سرمربي اسپانيا با وجود برتري پرگل مقابل ايرلند اعتقاد دارد كه اين پيروزي براي ماتادورها به آساني بدست نيامده است.
¤ آندره آ پيرلو بهترين بازيكن ديدار ايتاليا و كرواسي در جام ملت هاي اروپا شد.
¤ مورينيو سرمربي پرتغالي رئال مادريد اعتقاد دارد اميد پرتغال براي قهرماني بسيار كم است و اين تيم يكي از 3 تيم برتر يورو نخواهد بود.
¤ هواداران تيم ملي فوتبال لهستان يك بار ديگر در جريان رقابت هاي يورو جنجال آفريني كردند و پس از تساوي يك بر يك كرواسي مقابل ايتاليا، به گروهي از هواداران تيم ملي اين كشور درشهر پوزنان حمله كردند.
¤ آخرين پيكار گروه اول مرحله مقدماتي جام ملت هاي اروپا امشب با ديدار حساس لهستان - چك و يونان - روسيه برگزار مي شود. هر دو ديدار اين گروه ساعت 30/23 برگزار مي شود.

 



لغو سفر تيم هاي كشتي فرنگي و آزاد به تورنمنت لهستان

سفر تيمهاي منتخب كشتي آزاد و فرنگي ايران به رقابتهاي بين المللي لهستان به دليل كارشكني سفارت اين كشور در تهران لغو شد.
فدراسيون كشتي در اين باره اعلام كرد: مدارك كشتي گيران آزادكار ايران براي حضور در جام زيلكوفسكي در زمان مقرر تحويل سفارت لهستان در تهران شد، اما عليرغم اينكه نمايندگان كشورمان آماده بودند تا بامداد پنجشنبه راهي اين كشور شوند مسئولان سفارت اين كشور با كارشكني رواديد تعداد زيادي از اعضاي تيم ايران را صادر نكردند تا مديريت تيمهاي ملي تصميم به لغو اين سفر بگيرد. همچنين سفارت لهستان در تهران از اعطاي رواديد براي اعضاي تيم منتخب كشتي فرنگي خودداري كرد تا حضور اين تيم نيز در جام پيت لاسينسكي لهستان منتفي شود. رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام زيلكوفسكي لهستان از شبه هفته آينده و به مدت دو روز در شهر سديس اين كشور برگزار مي شود.

 



برگزاري مراسم تجليل از ملي پوشان كشتي در غياب بنا و شاگردانش
رئيس كميته ملي المپيك: چشم انتظار موفقيت در المپيك هستيم

مراسم تجليل از اعضاي تيم هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد ايران كه عنوان قهرماني جام جهاني را به خود اختصاص داده بودند با حضور مسئولان كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
اين مراسم توسط كميته ملي المپيك چهارشنبه شب در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه علاوه بر اعضاي تيم هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد، محمد علي آبادي رئيس و بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك، حميد سجادي، احمد رسولي نژاد و عبدالرضا ساور از معاونين وزارت ورزش و جوانان و حجت الله خطيب سرپرست فدراسيون كشتي حضور داشتند. بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك نخستين سخنران اين مراسم بود كه با تشكر از اعضاي تيم ملي كشتي آزادي و فرنگي ايريان گفت: اين دو تيم با حضور مربياني چون محمد بنا و رسول خادم شكل و شمايل خوبي گرفته اند و فدراسيون نيز شكل خوبي پيدا كرده است.
محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك نيز المپيك را محل مشخص شدن نتيجه عملكرد ورزش هر كشوري عنوان كرد و افزود: اميدوارم ورزشكاران ايران در اين رويداد بزرگ بتوانند مثل هميشه پرچشم جمهوري اسلامي ايران را به اهتزاز دربياورند. رئيس كميته ملي المپيك افزود: مردم ما از دو رشته فوتبال و كشتي انتظار بيشتري دارند. در اين بين بررسي تاريخ بازيهاي المپيك نشان مي دهد كه كشتي بين 60 تا 65 درصد مدال هاي ورزش ايران را به خود اختصاص داده است. قطعاً موفقيت كشتي باعث نشاط و شادي مردم مي شود و شكست آن اين احساسات را جريحه دار خواهد كرد. اميدوارم در بازي هاي المپيك شاهد موفقيت هاي كشتي گيران فرنگي و آزاد كشورمان باشيم و همه مسئولان هم دست در دست هم دهند تا زمينه موفقيت اين عزيزان در اين رويداد بزرگ فراهم شود.
غيبت فرنگي كاران
كميته ملي المپيك در حالي اقدام به برگزاري مراسم تجليل از قهرمانان كشتي آزاد و فرنگي كرد كه مبلغ 100 ميليون تومان در مجموع براي مدال آوران كشتي آزاد و فرنگي در نظر گرفت اما محمد بنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي و ملي پوشان اين رشته در اين مراسم حاضر نشدند. گفته مي شود بنا اعلام كرده كه بايد زودتر به او اطلاع داده مي شده اما او و تيمش زماني براي حضور در اين مراسم دعوت شده اند كه او شاگردانش را براي استراحت به شهرهايشان فرستاه است. بنا در حالي اين دليل را مطرح كرده كه براي صبح پنجشنبه به ملي پوشان فرنگي آماده باش داده بود.

 



برنامه كامل قرعه كشي يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان
ديدار تكراري سپاهان برابر نماينده عربستان

مراسم قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برگزار شد و نماينده ايران به مصاف الاهلي عربستان خواهد رفت.
مراسم قرعه كشي رقابت هاي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در محل كنفدراسيون فوتبال آسيا در كوالالامپور مالزي برگزار شد كه بر همين اساس تيم هاي راه يافته به جمع 8 تيم برتر آسيا در اين مرحله حريفا ن خود را شناختند. الهلال، الاتحاد و الاهلي عربستان، سپاهان ايران، بنيادكار ازبكستان، اولسان هيونداي كره جنوبي، آدلايد يونايتد استراليا و گوانگژو چين تيم هايي هستند كه به اين مرحله راه يافته اند.
سپاهان كه نماينده ايران در اين مرحله محسوب مي شود براساس قرعه كشي حريف الاهلي عربستان خواهد بود و در بازي نخست ميزبان اين تيم عربستاني است. سپاهان در مرحله گروهي هم با الاهلي همگروه بود كه در ديدار رفت در عربستان به تساوي يك-يك دست يافت و در اصفهان اين تيم را 2 بر يك شكست داد. قرعه كشي مرحله نيمه نهايي به اين شرح است:
¤الاتحاد عربستان- گوانگژو چين
¤سپاهان ايران-الاهلي عربستان
¤آدلايد يونايتد استراليا-بنيادكار ازبكستان
¤اولسان كره جنوبي-الهلال عربستان
بازي هاي رفت مرحله يك چهارم نهايي 29 شهريور و ديدارهاي برگشت 11 و 12 مهرماه برگزار خواهد شد. سپاهان در صورت راهيابي به نيمه نهايي در بازي رفت ميهمان برنده الاتحاد و گوانگژو خواهد بود و در بازي برگشت ميزبان خواهد بود.

 



ملي پوشان دوشنبه به اندونزي مي روند
نخستين تجربه كادر فني جديد تيم ملي كاراته

تيم ملي كاراته براي حضور در رقابت هاي اندونزي دوشنبه شب تهران را به مقصد جاكارتا ترك مي كند.
رقابت هاي كاراته وان اندونزي از سري رقابت هاي معتبر جهان است كه از سوي فدراسيون جهاني طي روزهاي سوم و چهارم تير ماه در جاكارتا برگزار خواهد شد و تيم ملي كشورمان كه آماده حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا مي شود در اين رقابت ها به روي تاتامي مي رود. با تصميم فدراسيون كاراته هر 18 كاراته كاي حاضر در اردوي تيم ملي در اين رقابت ها به ميدان خواهند رفت و در واقع اين رقابت ها به عنوان آخرين مرحله از گزينش نفرات اصلي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا خواهد بود.از سوي ديگر فدراسيون كاراته كه طرح يك مربي براي هر وزن را در دستور كار قرار داده رقابت هاي اندونزي را به عنوان اولين مرحله براي محك كادر فني قرار داده است. هرچند به دليل قرار داشتن ملي پوشان در مراحل تمريني قبل از رقابت هاي آسيايي نمي توان ارزيابي درستي داشت ولي تاتامي جاكارتا مي تواند دستاوردهاي خوبي براي كادرفني داشته باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

خانه منحله و تصميم براي
صدور بيانيه جامع در حمايت از يك خاطي!
در حالي كه خانه سينما طبق قانون منحل شده است، مديريت اين تشكيلات قصد صدور بيانيه در دفاع از يك فرد خاطي را دارد!
در شرايطي كه خانه سينما به خاطر قانون شكني هاي متعدد و با حكم نهادهاي مربوطه، يك تشكيلات منحله محسوب مي شود، رئيس هيأت مديره اين خانه اعلام كرده كه در واكنشي به بازداشت يك بازيگر سينما- به جرم پوشش غيراسلامي و درگيري با ماموران قانون - بيانيه اي جامع را صادر خواهند كرد!
بايد يادآور شد كه صدور بيانيه از سوي مراكز و نهادهايي كه بطور رسمي منحل شده اند، يك قانون شكني است و در صورت چنين امري، نهادهاي قضايي مي توانند با صادركننده بيانيه برخورد قانوني نمايند.
نكته جالب توجه اين است كه روزنامه باني فيلم نيز بازداشت فرد خاطي را ناشي از يك سوءتفاهم قلمداد كرده و اين در حالي است كه بازيگر بازداشت شده هم پوشش اسلامي را رعايت نكرده بود و هم پس از تذكر لفظي ماموران ضابط، با آن ها درگير شده است كه بر اين اساس، دو تخلف واضح را مرتكب شده است و اين يك سوءتفاهم به حساب نمي آيد!
عكس يادگاري شبه روشنفكرها با خاكريزهاي مظلوم!
سايت سازمان بسيج هنرمندان نسبت به تصميم تهمينه ميلاني براي ساخت يك فيلم دفاع مقدسي با نام «تنهايي پر هياهو» هشدار داد.
اين پايگاه مجازي، با انتشار يادداشتي با عنوان «عكس يادگاري [شبه] روشنفكرها با خاكريز مظلوم» نوشت: با توجه به سابقه تهمينه ميلاني و اين كه در گمانه زني ها مشخص شده كه داستان «تنهايي پر هياهو» مانند كارهاي قبلي وي درخصوص قهرمان بازي زنان و دختران است به نظر مي رسد اين بار بعد از مصائب مختلفي كه بر هنر دفاع مقدس رفته، بايد شاهد يك بازخواني فمنيستي در زمينه هنر دفاع مقدس باشيم!
تجربه فيلم هايي مانند «دموكراسي تو روز روشن»، شايد منظور ما را از قرائت شبه روشنفكري از يك امر مقدس را نشان دهد و اين كه چگونه يك روشنفكر، مي تواند و خواسته پرونده سرداران جنگ را كنار سربازان كوروش در دستگاه ربوبي بايگاني كند.
در انتظار يك پديده جديد در عرصه مستند
مجموعه مستند «آخرين روزهاي زمستان» درباره زندگي و شهادت شهيد حسن باقري توليد شده كه به زودي از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
مدير گروه حماسه و دفاع شبكه اول درباره اين كارگفت: اتفاقي كه افتاد اين بود كه ما براساس صداهاي واقعي صحنه هاي جنگ را بازسازي كرديم. چهره ها، چهره هاي بازسازي شده اند و صداها، صداهاي واقعي هستند.
حبيب والي نژاد در بخشي از گفت وگو با فارس افزود: بازيگر نقش حسن باقري به سختي پيدا شد. تيم كارگرداني خوبي دنبال چهره ها و افراد گشتند تا بتوانند شبيه ترين فرد به حسن باقري را پيدا كنند. وقتي آقاي محسن رضايي آمدند و بازيگر نقش خودشان و شهيد حسن باقري را ديدند، تعجب كردند. سرلشكر عزيز جعفري هم همين طور. وقتي كار را ديدند فكر و اجراي بازسازي ها برايشان جالب بود. البته ايشان انصافا از ابتداي كار، به عنوان يك حامي از كار حمايت كردند و اين مسئله براي من بسيار جالب بود. ايشان دو نفر نماينده براي كار ما گذاشتند. يكي آقاي دانا مدير روابط عمومي فرماندهي سپاه و ديگري سردار همداني كه انصافا با تمام قوا براي كار مايه گذاشتند.
گفتني است، مستند «آخرين روزهاي زمستان» 10 قسمت 50 دقيقه اي است كه نويسنده و كارگران آن مهدويان است.
دستگيري شاعران و نويسندگان انقلابي در عمان
مقامات كشور عمان در پي تجمعات اخير مردم اين كشور كه در ادامه موج بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه رخ داده، برخي از نويسندگان و وبلاگ نويسان را دستگير كردند.
به گزارش فارس، بنا به گفته يكي از فعالان سياسي در عمان در ميان اين دستگير شدگان نام حسن روغيشي، حمود رشيدي، نبحان الحناشي و حامد خروسي شاعر به چشم مي خورد. وي همچنين در ادامه افزود: براي اين شاعران و نويسندگان هيچ حكم دستگيري از سوي دادگاه يا مرجع قضايي صادر نشده بود. اين دستگيري ها چهار روز پس از تهديدات دادستان كل عمان مبني بر دستگيري هر شخصي كه در نوشته هاي خود به نظام سياسي اين كشور توهين كند و مردم را به نام آزادي بيان عليه حكومت بشوراند، صورت گرفت.

 



با حضور آيت الله سبحاني انجام شد
رونمايي از مجموعه 8 جلدي امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت در قم

مراسم رونمايي از مجموعه هشت جلدي «امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت» روز پنجشنبه با حضور آيت الله «جعفر سبحاني» از مراجع تقليد در سالن اجتماعات دانشگاه اديان و مذاهب قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين مجموعه ارزشمند و هشت جلدي از بخش هايي همچون «نگاهي به زندگي امام صادق(ع)»، «نگاهي به رخدادهاي دوران امام صادق(ع)»، «امام صادق(ع) در برابر حاكمان ستمگر» و «پيشوايان مذاهب» تشكيل شده است.
«افعال نماز»، «امام صادق(ع) تاريخ رنج ها و مصائب»، «فقه اسلامي در ميان شيعه و اهل سنت»، «امام صادق(ع) مكتب، مذهب و شيعه»، «مواضع اجتماعي و سياسي امام صادق(ع)» و «شكل گيري آوازه و رواج مذاهب چهارگانه» در زمره بخش هاي ديگر اين اثر است.
«فريدالدين فريد عصر»، يكي از مترجمان مجموعه هشت جلدي امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت و از اعضاي «حلقه ترجمه مرات» در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بيان داشت: اين مجموعه، اثر گرانسنگ مرحوم علامه اسد حيدر از كشور عراق است كه كار ترجمه آن از شش سال پيش توسط حلقه ترجمه مرات در قم آغاز شد.
وي، مجموعه هشت جلدي امام صادق(ع) و مذاهب اهل سنت را دائره المعارف تاريخ تحليل تشيع و ارتباط آن با مذاهب اهل سنت دانست و افزود: اين مجموعه دربردارنده تصويري صحيح از نقش امام صادق(ع) در شكل دادن به مذاهب اسلامي است.

 



وزير آموزش و پرورش: 25 هزار دانشجو امسال جذب دانشگاه فرهنگيان مي شوند

وزير آموزش و پرورش گفت: 25 هزار دانشجو امسال جذب دانشگاه فرهنگيان مي شوند.
«حميدرضا حاجي بابايي» روز پنجشنبه در «كارگاه آموزشي تحول بنيادين» در جمع فرهنگيان با اشاره به جذب دانشجويان در دوره هاي تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه فرهنگيان ادامه داد: جذب دانشجويان به صورت آزاد در اين دانشگاه ممنوع است.
وي افزود: از اين پس همه دوره هاي آموزشي فرهنگيان در اين نهاد با محوريت دانشگاه فرهنگيان انجام خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش روز پنجشنبه در حاشيه «كارگاه آموزشي تحول بنيادين» در كرمان طي مراسمي از «كتاب شرح اين عاشقي» رونمايي كرد. به گزارش ايرنا «كتاب شرح اين عاشقي» با مروري بر نقش فرهنگيان استان كرمان در هشت سال دفاع مقدس به رشادت و ايثارگري هاي رادمردان فرهنگي اين خطه مي پردازد.
«كتاب شرح اين عاشقي» توسط «امين رضا توحيدي» يكي از فرهنگيان كرماني تاليف شده است.
اداره كل آموزش و پرورش كرمان ناشر اين كتاب ارزشمند مي باشد كه راوي رشادت هاي فرهنگيان كرماني در هشت سال دفاع مقدس است.
همچنين عمليات اجرايي يك مجتمع بزرگ فرهنگي، آموزشي با زيربنايي به مساحت 24 هزار مترمربع در بخش هنزا شهرستان رابر كرمان و با حضور وزير آموزش و پرورش آغاز شد. اين مجتمع در زميني به مساحت 6 هكتار و با 100ميليارد ريال هزينه احداث مي شود.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: قم بايد پشتوانه فعاليت هاي فكري و فرهنگي باشد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر پنجشنبه در ملاقات با آيت الله مجتبي موسوي لاري گفت: وجود بزرگاني همانند شما در كشور يك سرمايه است و موجب رشد علم در كشور خواهد بود.
سيدمحمد حسيني به آثار فاخر آيت الله موسوي لاري اشاره كرد و افزود: آثار اين بزرگوار كه به 27 زبان دنيا منتشر شده است در كشورهاي دنيا مطرح بوده و مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي گفت: آثار اين بزرگوار بسيار پربركت بوده و توانسته اثرگذاري بسياري داشته باشد و كليات كتاب هاي ايشان باقيات الصالحات بوده و به عنوان مجموعه كتاب هاي ارزشمند اسلامي در دنيا مطرح است.
وي با اشاره به برپايي نمايشگاه فرهنگي قم در كشور مالزي گفت: آثار آيت الله موسوي لاري نيز در اين نمايشگاه عرضه شده و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: قرآن كريم را نيز به زبان چيني ترجمه كرده و در اختيار مسلمانان چين قرار داديم تا بتوانند استفاده كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به جايگاه قم و وجود مفاخر علمي گفت: قم بايد پشتوانه همه فعاليت هاي فكري و فرهنگي و ديني باشد و همه نگاه ها نيز به سوي قم معطوف شده است.
دكتر محمد باقرزاده پزشك معالج آيت الله موسوي لاري نيز ضمن ارائه گزارشي از وضعيت جسماني اين عالم فرهيخته گفت: ايشان چند روز پيش دچار مشكل كليوي شدند كه اين يك مشكل قديمي براي ايشان است.
وي تصريح كرد: تمامي مراقبت هاي ويژه انجام شده و دياليزها نيز صورت گرفته است كه اميدواريم اين اقدامات جواب داده و حال ايشان بهبود يابد.
برگزاري همايش باباطاهر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري همايش باباطاهر عريان با حضور شاعران و فرهنگ دوستان در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: اين همايش در آينده اي نزديك برگزار مي شود و از كساني كه رباعيات و دوبيتي سروده اند دعوت به شركت در اين همايش مي كنيم.
به گزارش خبرنگار مهر، سيدمحمد حسيني عصر پنجشنبه در ديدار با آيت الله صابري همداني اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تلاش است تا با برگزاري همايش هاي مختلف براي بزرگان و انديشمندان دين و هنر، آنها را به جامعه معرفي كند.
حسيني از برگزاري همايش معرفي شخصيت ميرسيدعلي همداني در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: ايشان اقدامات ارزشمند و آثار بسيار خوبي را از خود به جاي گذاشته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با ابراز تاسف از طرح مباحث عرفان هاي نوظهور گفت: متاسفانه يكي از مسائلي كه در كشور مطرح است، موضوع عرفان هاي نوظهور و كاذب است كه وارداتي بوده و هيچ جايگاه و منطقي ندارد.
وي تاكيد كرد: كتاب هاي بسياري در اين زمينه منتشر شده كه مي تواند پاسخگوي اين عرفان هاي نوظهور باشد و اين آثار بايد در دسترس جوانان قرار گيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين سفر از تالار مركزي قم كه در شمار پروژه هاي مهر ماندگار دولت به شمار مي رود ديدن كرد. اين تالار قرار است در دهه فجر امسال به بهره برداري برسد. وي سپس در جمع ائمه جماعات قم در ساختمان جامعه مدرسين حوزه علميه قم شركت كرد و از شارژ كارت هاي الكترونيكي طلاب براي خريد كتاب در سال جاري خبر داد و گفت: 2ميليارد و500 ميليون تومان در اين زمينه تامين اعتبار شده است.
حسيني در اين سفر به ديدار آيت الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و آيت الله جوادي آملي رفت و از رهنمودهاي وي در رابطه با مسائل مختلف فرهنگي كشور بهره مند شد.
آيت الله جوادي آملي در اين ديدار با تاكيد بر اينكه نبايد كتاب ها وارد بازار سياه شده و مورد سوء استفاده سودجويان قرار گيرد، افزود: دانشمندان غربي منتظر هستند كه ببيند در كشور ايران چه كتابي منتشر مي شود. وي افزود: وزارت ارشاد بايد زمينه بهره برداري دانشمندان و علما از كتاب هاي علمي را فراهم كند و بايد در نمايشگاه كتاب تهران شاهد عرضه هرچه بيشتر كتاب هاي علمي عميق باشيم. وي به بيداري اسلامي در كشورهاي مصر، تونس و بحرين اشاره كرد.

 



فرمانده نيروي انتظامي: منتقدان طرح امنيت اخلاقي پيشنهاد جايگزين بدهند

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: منتقدين طرح امنيت اخلاقي ناجا پيشنهاد و طرح جايگزين بدهند.
به گزارش مهر، اسماعيل احمدي مقدم، در مورد انتقادات برخي كارشناسان فرهنگي و مذهبي نسبت به نحوه اجراي طرح ارتقاي امنيت اخلاقي نيروي انتظامي دركشور عنوان كرد: اينكه برخي به نحوه برخورد نيروي انتظامي با كساني كه با پوشش و ظاهر خود اقدام به هنجارشكني مي كنند، اعتراض دارند امري طبيعي است.
وي افزود: اساسا هر طرحي كه در كشور اجرا مي شود معترضان و منتقديني را نيز در پي داشته و افراد زيادي شروع به انتقاد مي كنند.
احمدي مقدم با بيان اينكه اين رويه مناسب و شايسته نيست، تصريح كرد: اينگونه انتقاد كردن سبب سردرگمي مخاطبين طرح هاي مربوطه شده و شائبه اينكه براي اجراي اينگونه طرح ها در كشور تصميم گيرنده اساسي وجود ندارد شدت مي گيرد.
وي ترديدآفريني در مخاطبين قانون را عملي نادرست عنوان كرد و افزود: اينكه مردم گمان كنند در اجراي طرح هاي امنيت اخلاقي هر كسي به راي خودش عمل مي كند موضوعي نادرست است.
اين مسئول اذعان داشت: البته ما منكر وجود برخي نواقص در اجراي طرح امنيت اخلاقي نبوده و از نظرات جديد مردم، كارشناسان و منتقدين طرح نيز استفاده مي كنيم.
احمدي مقدم اضافه كرد: اقدامات انجام شده در طرح امنيت اخلاقي ناجا به صورت دائمي نظارت شده و سعي در رفع كاستي هاي آن داريم.
فرمانده نيروي انتظامي كشور ضمن دعوت از تمامي منتقدين براي انتقال نظرات و آرا خود به نيروي انتظامي اظهار داشت: منتقدين به جاي انتقاد غيرسازنده و بدون راهكار، طرح ها و پيشنهادات خود را به صورت مكتوب به اين فرماندهي انتقال دهند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد
تاليف 1150 عنوان كتاب درسي براي سال تحصيلي جديد

همدان - خبرنگار كيهان:
معاون پژوهش آموزش و پرورش گفت: 1150 عنوان كتاب درسي براي سال تحصيلي جديد در دست تاليف است.»
حجت الاسلام والمسلمين دكتر «محي الدين بهرام محمديان» در مراسم رونمايي از كتاب «استان شناسي همدان»، افزود: امسال كتاب هاي درسي 3 پايه تحصيلي جديدالتاليف است و برخي پايه ها نيز تغييرات كلي و جزئي دارد.
وي ادامه داد: كتاب هاي راهنماي پژوهش و تفكر و كتاب راهنماي هنر پايه ششم ابتدايي بازبيني شده و آماده چاپ است.
وي اضافه كرد: تاليف كتاب استان شناسي نشان داد كه ظرفيت هاي موجود در آموزش و پرورش استان ها بالاست و اميدواريم كه از سال آينده سهم بيشتري در تهيه و تدوين بسته هاي آموزش الكترونيك داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين محمديان يادآور شد: كليه فعاليت هاي آموزش و پرورش از اين پس در راستاي سياست تحول بنيادين معنا مي يابد وي خاطرنشان ساخت: همچنين جهت تحقق به كارگيري 5 عنصر مذكور در آموزش و پرورش، 11 حوزه يادگيري در نظر گرفته شده كه حوزه هاي جديدي مانند كار عملي، پژوهش، فناوري، آداب و مهارتهاي زندگي به موارد قبلي كه دروسي مثل رياضي، علوم، جغرافيا، معلومات اجتماعي و ... را شامل مي شد، افزوده شده است.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: در نظام جديد آموزشي، به جاي كتاب درسي، بسته هاي آموزشي در اختيار دانش آموزان و معلمان قرار مي گيرد كه علاوه بر كتاب، ابزاري مانند سي دي، محتواي الكترونيك، كتاب كار و موارد مورد نياز ديگر را شامل مي شود.
در اين مراسم «عباس حسني محتشم» مديركل آموزش و پرورش استان همدان نيز گفت: كتاب استان شناسي به موقعيت جغرافيايي استان همدان پرداخته و در كنار آن جاذبه هاي تاريخي و گردشگري و علما و عرفا و شاعران و بزرگان رامعرفي مي كند.
در پايان، كتاب استان شناسي همدان به عنوان كتاب درسي ماده جغرافيا جهت تدريس در پايه دوم دبيرستان، رونمايي شد.

 



آغاز به كار دوازدهمين دو سالانه ملي عكس ايران در يزد

دوازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران به ميزباني يزد كار خود را به طور رسمي آغاز كرد.
به گزارش مهر، دبير برگزاري دوازدهمين دو سالانه ملي عكس ايران پيش از ظهر پنجشنبه در نشست خبري اين دوسالانه اظهار داشت: از ميان دو هزار و 570 عكاسي كه در سايت اين دبيرخانه ثبت نام كردند، آثار 108عكاس انتخاب شد.
اسماعيل عباسي افزود: كل عكاسان ثبت نام شده 14 هزار و 713 اثر به دبيرخانه ارسال كردند كه از ميان عكس هاي ارسالي، 129 عكس در دو بخش مستند و نوآورانه انتخاب شد. وي با بيان اين كه از 129 عكس انتخاب شده، 74 عكس در شاخه مستند و 55 اثر در شاخه نوآورانه مورد پذيرش قرار گرفته است افزود: اين عكسها به مدت يك ماه از 25 خرداد ماه تا 23 تير ماه در گنجينه فرهنگ و هنر يزد و از اول تا 14 تير ماه نيز در خانه هنرمندان ايران در تهران به نمايش عموم گذاشته خواهد شد.
عباسي عنوان كرد: 40 درصد شركت كنندگان از تهران و 60 درصد ديگر از ساير شهرستان هاي استان يزد در اين دو سالانه شركت كرده اند كه بعد از تهران بيشترين آثار از خراسان رضوي و كمترين آثار، از كهگيلويه و بويراحمد به دبيرخانه رسيده است.

 



فرمانده نيروي دريايي ارتش: نيروي دريايي با عوامل تهديد كننده برخورد مي كند

نيروي دريايي در مقابله با هرگونه ناامني و عوامل تهديدكننده در عرصه دريا قاطعانه برخورد خواهد كرد.
به گزارش ايرنا از نوشهر، فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اين مطلب افزود: اكنون نيروي دريايي در جايگاهي قرار دارد كه به تنهايي مي تواند در برقراري امنيت و حفظ منافع اقتصادي كشور در عرصه دريا حضوري فعالانه داشته باشد و در اين بخش نيازي به كمك ديگر كشورها ندارد.
دريادار حبيب الله سياري با بيان اين كه نيروي دريايي در طي سه سال اخير بيش از يكصد عمليات براي مقابله با دزدان دريايي در منطقه انجام داده و به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته است، گفت: اين موفقيت ها در حقيقت مبين شجاعت، دلاورمردي، تبحر و تخصص بالاي دريادلان نيروي دريايي و رهنمودهاي پيامبرگونه رهبر معظم انقلاب است.
وي نجات يك فروند كشتي در سه هزار كيلومتري منطقه چابهار و دو فروند كشتي تجاري شامل يك كشتي با مليت آمريكايي در محدوده درياي عمان و ديگري با مليت چيني در منطقه چابهار از دست دزدان دريايي را به عنوان مصداق بارزي از اين موفقيت ها در منطقه برشمرد.

 



پيكر استاد حسن كسايي در اصفهان به خاك سپرده شد

پيكر استاد «حسن كسايي» نوازنده پيشكسوت ني صبح ديروز در تخت فولاد اصفهان به خاك سپرده شد.
يكي از نزديكان خانواده مرحوم استاد كسايي به خبرنگار ايرنا گفت: پيكر استاد كسايي صبح جمعه در تكيه سيد العراقين در كنار مقبره استاد تاج اصفهاني در تخت فولاد اصفهان به خاك سپرده شد.
«مجيد نيك پي» افزود: مراسم تشييع جنازه استاد كسايي فقط با حضور خانواده وي صورت گرفت.
وي خاطرنشان كرد: مراسم گراميداشت استاد كسايي روز يكشنبه 28 خرداد از ساعت هشت صبح در مسجد سيد اصفهان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا «حسن كسايي» نوازنده پيشكسوت ني روز پنجشنبه در سن 84 سالگي بر اثر بيماري و كهولت سن درگذشت.
استاد حسن كسايي بيش از 10 سال با روحيه بالا با بيماري «سرطان» مبارزه كرد، اما از سال گذشته و به دليل ابتلا به بيماري «زونا»، يكباره قدرت جسمي اش تحليل رفت و دچار ضعف شديد جسماني شد.
«حسن كسايي» كه متولد سوم مهر ماه سال 1307در اصفهان بود در سن 20 سالگي نخستين تكنوازي ني خود را در دستگاه همايون در تئاتر اصفهان اجرا كرد و يك سال بعد قطعه معروف «سلام» را در دستگاه چهارگاه ساخت.
اين هنرمند در سال 81 بعنوان چهره ماندگار موسيقي كشور انتخاب و تقدير شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14