(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 خرداد 1391 - شماره 20233
 

درخواست 50 نهاد بين المللي براي لغو محاصره غزه
وحشت رژيم صهيونيستي از دستيابي حزب الله به موشك هاي پيشرفته
اعطاي مدال آزادي به پرز كودك كش
كودتا در مصر با چراغ سبز آمريكا مردم: تا آخر ايستاده ايم
روژه گارودي در 99 سالگي درگذشت
به رغم عمليات تروريستي در شهرهاي عراق صورت گرفت
حضور ميليوني عاشقان اهل بيت در سالگرد شهادت امام موسي كاظم(ع)
14 مجروح در انفجار مهيب دمشق
تظاهركنندگان در شرق عربستان تصوير وليعهد سعودي را لگدمال كردند
زد و خورد دانشجويان و كارگران با پليس ايتاليا در خيابان هاي رم
حزب الله انفجارهاي خونين عراق را كار آمريكا دانست
مردم بحرين تهديد آل خليفه را توخالي خواندند
هشدار آلمان به كشورهاي بحران زده اروپا بيش از اين روي كمك ما حساب نكنيد
درگيري هاي قبيله اي در غرب ليبي14 كشته و 89 مجروح برجاي گذاشت



درخواست 50 نهاد بين المللي براي لغو محاصره غزه

44نهاد بين المللي به همراه 6 نهاد سازمان ملل با صدور بيانيه اي خواستار پايان بدون قيد و شرط محاصره نوار غزه از جانب رژيم صهيونيستي شدند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است محاصره زميني، هوايي و دريايي 5/1ميليون نفر از مردم فلسطين در نوار غزه در طول پنج سال گذشته برخلاف تمامي قوانين بين المللي صورت گرفته است.
«والري ايموس» معاون دبيركل سازمان ملل در امور انساندوستانه نيز با انتقاد شديد از ادامه جنايات و نقض متعدد قوانين بين المللي توسط رژيم صهيونيستي خواستار پايان دادن به محاصره پنج ساله نوار غزه از سوي اين رژيم شد.
شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون بارها تلاش كرده است تا با صدور قطعنامه جنايات رژيم صهيونيستي را در سرزمين هاي اشغالي محكوم كند كه هر بار با وتوي آمريكا مواجه شده است.

 



وحشت رژيم صهيونيستي از دستيابي حزب الله به موشك هاي پيشرفته

رژيم صهيونيستي از احتمال دستيابي حزب الله لبنان به موشك هاي پيشرفته ابراز نگراني كرده است.
به گزارش ايرنا، روزنامه جروزالم پست اعتراف كرد كه اسرائيل به دليل احتمال دسترسي حزب الله به موشك هاي پيشرفته دچار وحشت شده است.
اين روزنامه نوشته كه احتمال دارد حزب الله لبنان به موشك هاي پيشرفته اسكاد «سوريه» دست پيدا كند.مقامات صهيونيستي اوضاع كنوني سوريه را نگران كننده خوانده و احتمال دادند كه اين موشك ها از سوريه به لبنان منتقل شود.
اين روزنامه صهيونيستي با اشاره به برد اين موشك ها نوشت: برد اين موشك ها 700 كيلومتر بوده و قادر به حمل كلاهك هاي هسته اي يا شيميايي است و اگر اين موشك ها در اختيار حزب الله قرار بگيرند، نگراني اسرائيل دوچندان خواهد شد.


 



اعطاي مدال آزادي به پرز كودك كش

اعطاي مدال آزادي از سوي اوباما به رئيس جمهور رژيم كودك كش اسرائيل خشم فلسطيني ها و يهوديان را هم برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري ها، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا روز چهارشنبه به «شيمون پرز» رئيس جمهور رژيم صهيونيستي كه عامل كشتار بسياري از زنان و كودكان فلسطيني و لبناني است مدال افتخار آزادي اعطا كرد!
اوباما اين مدال را در حالي به گردن رئيس رژيم صهيونيستي انداخت كه تنها چند ماه بيشتر به انتخابات رياست جمهوري آمريكا باقي نمانده است. انتخابات رياست جمهوري آمريكا نوامبر 2012(آبان ماه) برگزار مي شود. رئيس جمهور آمريكا همچنين پيوندها ميان آمريكا و اسرائيل را ناگسستني عنوان كرد.
اوباما كه شديدا به آراي صهيونيست ها و حمايت هاي مالي و سياسي آنان در انتخابات پيش رو نيازمند است، در اين مراسم به شدت از سياست هاي او دفاع كرد!
اين تعريف و تمجيدها از رئيس رژيم جنايتكار اسرائيل در حالي صورت مي گيرد كه هواپيماهاي اسرائيلي به طور مداوم به نوار غزه حمله كرده و هر روز تعدادي از زنان و كودكان فلسطيني به خاك و خون مي غلتند.
از سوي ديگر اقدام رئيس جمهور آمريكا براي اعطاي نشان آزادي به رئيس رژيم صهيونيستي به قدري تعجب برانگيز مي نمايد كه حتي يهوديان ساكن آمريكا نيز نسبت به آن واكنش تندي نشان دادند.
بنابر اين گزارش، روز پنجشنبه صدها يهودي ضد صهيونيست آمريكايي با تجمع مقابل كاخ سفيد، اعطاي نشان آزادي به شيمون پرز را محكوم كردند.
گفتني است رژيم صهيونيستي كه «شيمون پرز» در دوره هاي مختلف مسئوليت هاي رده بالاي آن را در اختيار داشته است علاوه بر آواره كردن ميليون ها فلسطيني، بيش از پنج سال است 5/1 ميليون فلسطيني ديگر را در نوار غزه به طور همه جانبه محاصره كرده است.

 



كودتا در مصر با چراغ سبز آمريكا مردم: تا آخر ايستاده ايم

مردم خشمگين مصر با راهپيمايي در شهرهاي مختلف اين كشور، اعلام كردند كه مقابل كودتاي آمريكايي نظاميان مي ايستند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار تن از مردم قاهره، اسكندريه، الغربيه و ديگر شهرهاي مصر روز جمعه در يك حركت خودجوش در واكنش به اقدامات شوراي حاكم نظامي در ميادين التحرير و خيابان هاي منتهي به دادگاه قانون اساسي تجمع و راهپيمايي كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي از آن است كه درگيري هايي ميان شركت كنندگان در تظاهرات و نيروهاي امنيتي در مقابل دادگاه عالي مصر روي داده است و پليس براي متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور و خودروهاي آبپاش استفاده كرده است.
معترضان مصري در ميدان التحرير قاهره كه در ميان آنها، طيف هاي گوناگون سياسي، اسلامگرايان و شهروندان مصري حضور داشتند، با حمل پلاكاردهايي در حمايت از انقلاب 25 ژانويه، احمد شفيق نامزد مورد حمايت نظاميان در دور دوم انتخابات را باقيمانده رژيم مبارك عنوان كردند و بر ضد وي شعار دادند.
برپايه اين گزارش معترضان و مردم انقلابي مصر با محكوميت حكم دادگاه عالي قانون اساسي مصر، اين اقدام را زمينه ساز وقوع انقلابي جديد در كشور عنوان كردند.
مردم معترض در ميدان التحرير كه نگران افزايش قدرت شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر هستند، تصميم دادگاه عالي اين كشور را كودتايي خوانده اند كه نظاميان و قضات منصوب در دوره حسني مبارك براي تضعيف انقلاب به راه انداخته اند.
تظاهركنندگان مصري شوراي حاكم نظامي را به كودتا متهم كرده و محاكمه و مجازات آنها را به همراه نامزد راه يافته به دور دوم انتخابات خواستار شدند.
براساس اين گزارش دادگاه قانون اساسي مصر روز پنجشنبه، پارلمان اين كشور را منحل و شوراي حاكم نظامي را مسئول اداره كشور معرفي كرد.
جماعت اخوان المسلمين مصر در بيانيه اي انحلال پارلمان از سوي دادگاه عالي قانون اساسي را كودتاي نظامي عنوان و آن را محكوم كرد.
واكنش به راي دادگاه
«محمد مرسي» نامزد اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد با قدرت رقابت در انتخابات را ادامه خواهد داد.
وي در بيانيه اي خاطرنشان كرد: با تمام قدرت در انتخابات رياست جمهوري رقابت مي كنيم و اميد ما اكنون به جوانان مصر است.
مرسي در حالي اين بيانيه را منتشر كرد كه برخي اخبار حاكي از عقب نشيني وي از دور دوم انتخابات رياست جمهوري به منظور بي اعتبار كردن شفيق در ميان افكار عمومي بود.
نامزد اخوان المسلمين با ابراز تاسف از انحلال پارلمان منتخب مردم و لغو قانون عزل سياسي درباره بروز انقلابي گسترده در صورت تقلب در انتخابات رياست جمهوري هشدار داد.
جماعت اخوان المسلمين نيز در بيانيه اي حكم دادگاه قانون اساسي مبني بر لغو قانون عزل سياسي را محكوم و اعلام كرد: لغو قانون عزل سياسي به معناي آن است كه مصر در آستانه روزهاي سخت و خطرناك تر از دوران مبارك قرار دارد.
به گزارش ايرنا، «محمد غزلان» سخنگوي اخوان المسلمين در واكنش به تحولات جديد در مصر گفت: فقط صهيونيست ها از پيروزي احمد شفيق در انتخابات رياست جمهوري استقبال مي كنند.
«محمد بديع» رهبر اخوان المسلمين مصر نيز تاكيد كرد كه با همه تحولات پيش آمده در مصر، اخوان المسلمين با قدرت در دور دوم انتخابات رياست جمهوري شركت خواهد كرد.
«عبدالمنعم ابوالفتوح» از اعضاي سابق اخوان المسلمين كه در دور اول انتخابات رياست جمهوري شركت كرده بود، گفت: انحلال مجلس يك كودتا به شمار مي رود و هر كس كه فكر مي كند ميليون ها جوان مصري به چنين چيزي تن مي دهند، خواب ديده است.
حزب سلفي نور كه پس از اخوان المسلمين بيشترين راي را به دست آورد، در واكنش به تحولات جاري مصر اعلام كرد كه اين تصميم نشان دهنده بي احترامي به اراده مردم است.
اين در حالي است كه احمد شفيق كانديداي مورد حمايت نظاميان از تصميم انحلال پارلمان حمايت و آن را تاريخي خواند و گفت: دوران ناامني و بي ثباتي در مصر به سر آمده است.
در همين حال نظاميان حاكم بر مصر تدابير ويژه اي را از لحاظ امنيتي در قاهره و شهرهاي بزرگ مصر اتخاذ كردند و با استقرار نيروهاي ضدشورش، نفربرها و تانك ها در برخي از نقاط تلاش مي كنند تا انقلابيون را بترسانند.
شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر كه با سلب اختيارات پارلمان، اكنون خود را قدرت بلامنازع در كشور مي داند، اعلام كرد كه مرحله انتخابات رياست جمهوري در روزهاي شنبه (امروز) و يكشنبه برگزار خواهد شد و رئيس جمهور منتخب پس از يك هفته در برابر آنها مراسم تحليف را به جاي خواهد آورد.
همچنين نظاميان حاكم بر مصر روزهاي شنبه و يكشنبه را تعطيل عمومي در كشور اعلام كردند. آخرين خبر حاكي است كه بسياري از احزاب، گروه ها و ائتلاف هاي انقلابي مصر، حمايت خود را از محمد مرسي در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري اعلام كرده اند.
براساس حكم دادگاه قانون اساسي مصر، اصلاحات مجلس الشعب در قانون بهره مندي از حقوق سياسي اساسي اين كشور، لازم الاجرا نيست. براساس اصلاحات صورت گرفته سران سابق رژيم مبارك از هرگونه فعاليت سياسي از جمله احراز پست هاي دولتي مانند نخست وزيري و رياست جمهوري تا مدت ده سال منع مي شدند و اين قانون كه مردم مصر منتظر اجراي آن در مورد شفيق بودند با لحاظ نشدن در قالب قوانين اساسي مصر، در مورد نامزد مورد حمايت نظاميان به اجرا درنيامد.
بسياري از مردم مصر، صدور دستورات جديد را آخرين تلاش ها براي بازگشت رژيم سابق مي دانند و آن را بستر مناسبي براي به قدرت رسيدن آخرين نخست وزير مبارك عنوان مي كنند. همچنين حركت اخير شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر در بدست گرفتن كامل امور كشور اعم از اجرايي و قانون گذاري دور از توقع انقلابيون نبود و به تعويق افتادن دادگاه فرزندان مبارك، بخشيده شدن برخي از افسران عامل تيراندازي به تظاهركنندگان در جريان انقلاب مصر دلالت بر اين موضوع داشت.
به گفته صاحبنظران مسائل مصر، نظاميان حاكم بر اين كشور، در تلاش هستند تا با روي كار آوردن احمد شفيق، علاوه بر حفظ موقعيت از دست رفته خود، اوضاع را به صورت سابق برگردانند. اين در حالي است كه اعتراضات گسترده مردمي در روزهاي پنجشنبه و جمعه، نظاميان رابه تكاپو انداخت كه بار ديگر براي مقابله با انقلابيون به خشونت و سركوب روي آورند.
در اين حال منابع خبري فاش كردند شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر پيش از صدور حكم انحلال پارلمان اين كشور، با دولت آمريكا تماس هاي مكرري داشته و مسئولان كاخ سفيد را در جريان وقايع اخير قرار داده است.

 



روژه گارودي در 99 سالگي درگذشت

«روژه گارودي» فيلسوف شهير فرانسوي و يكي از منكران اصلي هولوكاست روز چهارشنبه و در سن 99 سالگي درگذشت.
به گزارش خبرگزاري ها «روژه گارودي»، فيلسوف نامدار فرانسوي كه به واسطه انجام تحقيقات و انكار «هولوكاست» از سوي رژيم صهيونيستي و بسياري از كشورهاي غربي مورد هجمه گسترده تبليغاتي قرار داشت در سن 99 سالگي درگذشت. وي در سال 1998 به دليل آنچه «فعاليت هاي ضد يهودي» ناميده شد، از سوي دادگاه پاريس به پرداخت 18 هزار دلار جريمه شد. وي مدتي نيز با همين اتهام زنداني شد. وي كه در يك خانواده پروتستان متولد شده بود بعدها مسلمان شد. «گارودي» كه تحقيقات خود را در قالب كتابي با عنوان «بنيانگذاري افسانه هاي سياست هاي اسرائيل» منتشر كرده بود موضوع كشته شدن 6 ميليون يهودي به دست آلمان نازي را به چالش كشيد. وي كتابي نيز در مخالفت با رژيم صهيونيستي به عنوان «معني دشمني اسرائيل بعد از جنايت هاي لبنان» منتشر كرد كه در آن به جنايات اين رژيم در صبرا و شتيلا اشاره كرده است. انتشار اين كتاب نيز خشم رژيم صهيونيستي را برانگيخت.

 



به رغم عمليات تروريستي در شهرهاي عراق صورت گرفت
حضور ميليوني عاشقان اهل بيت در سالگرد شهادت امام موسي كاظم(ع)

صدها هزار عاشق اهل بيت(ع) با وجود حملات خونين تروريستي، امروز در مراسم سالگرد شهادت امام موسي كاظم(ع) و در جوار حرم آن حضرت حضور يافتند.
خبرگزاري ها از حضور صدها هزار عاشق اهل بيت(ع) در شهر كاظمين و در جوار حرم امام موسي كاظم(ع) خبر مي دهند. اين شيعيان از شهرهاي مختلف عراق و كشورهاي همجوار خود را به اين مكان رسانده اند. چهارشنبه گذشته كاروان هاي عزاداري شيعيان در بغداد و شهرهاي مختلف عراق هدف حملات متعدد قرار گرفته بود، اما مردم به رغم اين حملات، به حركت خود ادامه دادند. شماري از اين زائران در گفت وگو با خبرگزاري ها اعلام كرده بودند كه از شهادت نمي هراسند و مثل هر سال در مراسم شهادت امام موسي كاظم(ع) حضور مي يابند.
تا عصر ديروز حملات تروريستي تازه اي عليه زائران در كاظمين گزارش نشده است. در همين حال، «ضاء الوكيل» سخنگوي وزارت دفاع عراق اعلام كرد، ارتش براي حفاظت از جان زائران گشت هوايي برقرار كر ده است. ده ها پست بازرسي نيز در مسير زائران و 60 هسته اطلاعاتي در داخل شهر كاظمين مستقر شده اند. دولت عراق قبلاً نيز گزارش داده بود كه براي حفاظت از زائران، 33 هزار نظامي را به خدمت گرفته است. امروز مصادف با 25 رجب سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) است.
سرنگوني
هواپيماي جاسوسي
به گزارش خبرگزاري مهر، يك منبع وابسته به وزارت كشور عراق اعلام كرد: نيروهاي امنيتي اين كشور ظهر ديروز يك هواپيماي جاسوسي كوچك و پيشرفته را در خيابان «القناه » واقع در شرق بغداد سرنگون كردند. اين منبع كه نامش ذكر نشد افزود، نيروهاي امنيتي در جست وجوي مكاني هستند كه اين هواپيما از آنجا به پرواز درآمده است. به گفته وي، اين هواپيما شبيه كبوتر نامه بر بوده و در بدنه اش چهار دوربين فيلمبرداري و فرستنده تعبيه شده است.
خبر ديگر اينكه «هوشيار زيباري» وزير خارجه عراق در مسكو در ديدار با همتاي روسي خود «سرگئي لاوروف» بحران سوريه و چگونگي خروج اين كشور از بحران را مورد بررسي قرار داد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، «سهاد البارزاني» برادر كوچك «مسعود بارزاني» رئيس منطقه خودمختار كردستان عراق به فلسطين اشغالي رفت. سهاد البارزاني كه در اين سفر «شيروان علي» مقام نظامي دولت خودمختار وي را همراهي مي كند، با مقامات رژيم صهيونيستي در تل آويو گفت وگو خواهد كرد. هدف از اين گفت وگو نيز توسعه روابط دو جانبه است. كارشناسان پيوند پنهاني بارزاني با رژيم صهيونيستي را به بازي با آتش تشبيه مي كنند، چرا كه اسرائيل در پي مقاصد غيرنظامي و ساخت و ساز و توسعه مدني و كشاورزي در منطقه كردستان عراق نيست، بلكه بيشتر به دنبال جنگ افروزي و ترور در عراق، تركيه و حتي مناطق كردنشين است.

 



14 مجروح در انفجار مهيب دمشق

انفجار مهيب تروريستي در نزديكي حرم حضرت زينب(س) 14 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، يك تروريست انتحاري صبح پنجشنبه يك خودروي بمب گذاري شده را در نزديكي حرم حضرت زينب(س) در حومه دمشق منفجر كرد. اين انفجار، به قدري قوي بود كه حفره اي بزرگ به ابعاد چند متر در درون زمين ايجاد كرد، اما تلفات جاني نداشت و تنها 14 مجروح برجاي گذاشت. فردي كه خودروي مذكور را هدايت مي كرد نيز به هلاكت رسيد.
علاوه بر انفجار فوق، بمبي نيز پنجشنبه در منطقه «ادلب» منفجر شد. اين انفجار نيز جراحت شش تن از جمله يك افسر پليس را در پي داشت.
پنجشنبه گذشته همچنين نيروهاي امنيتي سوريه توانستند يك تروريست را به نام «محمدحسام الصداقي» دستگير كنند. وي كه خود را عضو گروه القاعده ذكر كرد، قصد داشت، به شيوه انتحاري در صفوف نمازجمعه «مسجد الرفاعي» دمشق دست به انفجار بزند. به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، تروريست دستگير شده اعتراف كرد افراد ديگري قصد دارند خود را در ميان مردم نمازگزار جمعه منفجر كنند.
اظهارات مالكي
«نوري مالكي» نخست وزير عراق، بدون نام بردن از قطر و عربستان اعلام كرد جريان هايي كه براي سرنگوني «بشار اسد» در سوريه تلاش مي كنند، درصدد براندازي نظام عراق نيز هستند. وي گفت كه مخالف تجهيز و مسلح كردن مخالفان و تروريست هاي فعال در سوريه است.
مالكي گفت: عراق براي جلوگيري از انتقال سلاح از خاك اين كشور به سوريه، نظارت بر مناطق مرزي دو كشور را تشديد كرده است.
وي اظهار داشت: در صورتي كه دخالت برخي كشورها در سوريه نبود و آنان از گروه هاي مسلح حمايت نمي كردند، (اكنون) شاهد ريخته شدن خون مردم آن كشور نبوديم.
در همين حال، «ميشل سليمان»، رئيس جمهور لبنان با اشاره به شرايط سوريه گفت: آتش در نزديكي خانه ما قرار دارد و خدا به همه رحم كند. وي با سخت خواندن شرايط فعلي سوريه، افزود: ما شاهد دخالت آشكار بيگانگان در امور داخلي اين كشور هستيم.
سليمان گفت: اميدوارم سوري ها هرچه زودتر عزم خود را جزم كرده و نسبت به حل مشكلات داخلي طبق خواست خود اقدام كنند.
وي گفت: البته اين كار آساني نيست و اجرا كردن آن نيز سخت است، ولي ما تجربه مشابه سوريه را داشته ايم. وي افزود: لبنان خود را از تمام پيامدها و ناآرامي هاي حوادث منطقه اي جدا كرده و به همين خاطر در كنفرانس دوستان سوريه در تركيه و حتي كنفرانس اخير در حمايت از سوريه شركت نكرده است.

 



تظاهركنندگان در شرق عربستان تصوير وليعهد سعودي را لگدمال كردند

مردم شرق عربستان با برگزاري تظاهرات و راهپيمايي اعتراض آميز، قصاص قاتلان فرزندان خود و آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، مردم شهر شيعه نشين «القطيف» در منطقه «الشرقيه» عربستان در تظاهرات خود با سر دادن شعارهايي بر ضد رژيم آل سعود، ملك عبدالله (پادشاه)، شاهزاده نايف (وليعهد) را افراد ظالمي خواندند كه با كمك آمريكا بر كشورشان حكومت مي كنند.
معترضان عربستاني با شعار «هيهات مناالذله» و «الله اكبر»، ايستادگي خود را در برابر ظلم و ستم آل سعود اعلام كردند و قصاص قاتلان فرزندان خود را خواستار شدند.
برپايه اين گزارش، تظاهركنندگان سعودي، تصاوير شاهزاده نايف 79 ساله برادر و وليعهد عربستان را زير پاهاي خود لگدكوب و وي را به عنوان وزير كشور مسئول ريخته شدن خون هزاران جوان بي گناه در كشور دانستند.
اين در حالي است كه شاهزاده نايف كه گفته مي شود به سرطان استخوان و بيماري قند مبتلا است، هم اكنون براي مداوا و معالجات پزشكي خود در خارج از اين كشور به سر مي برد.
از سوي ديگر، سازمان ديدبان حقوق بشر، با صدور بيانيه اي، رژيم آل سعود را به دليل بازداشت، سركوب و نقض حقوق اوليه معترضان به شدت محكوم كرد و خواستار تعيين وضعيت زندانيان موسوم به «فراموش شدگان» شد.
تظاهركنندگان شيعه در شعارهاي خود در شهر القطيف، دخالت نيروهاي آل سعود براي سركوب مردم بحرين را محكوم و از مبارزات آنها بر ضد آل خليفه حمايت كردند.
شبكه عربي اطلاعات حقوق بشر نيز در گزارشي، سردمداران رژيم عربستان را به سركوب معترضان و تفرقه افكني در كشور متهم كردند.

 



زد و خورد دانشجويان و كارگران با پليس ايتاليا در خيابان هاي رم

دانشجويان و كارگران ايتاليايي در اعتراض به سياست هاي اقتصادي اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و دولت خود تظاهرات كرده و با پليس ضدشورش درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» گروهي از دانشجويان و كارگران ايتاليايي روز پنج شنبه در اعتراض به تحميل سياست هاي رياضت اقتصادي از سوي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول به كشورشان مقابل كاخ دولتي «چيگي» رم تظاهرات كردند.
براساس اين گزارش، پليس ضدشورش ايتاليا به شدت اقدام به سركوب و دستگيري معترضان كرد. اين درگيري ها همزمان با سفر «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور جديد فرانسه به ايتاليا و ديدار وي با «ماريو مونتي» نخست وزير اين كشور با هدف رايزني در خصوص بحران عميق مالي اروپا صورت گرفت.
گروهي از مردم اين شهر نيز همزمان با تجمع در ميدان «پانتئون» رم و حوالي ساختمان پارلمان اين دو منطقه را به نشانه اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت ايتاليا براي ساعاتي تصرف كردند. اين اعتراض ها حتي به بخش صنايع هوايي دفاعي ايتاليا نيز رسيد، به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، كاركنان اين بخش پنج شنبه با برپايي تظاهرات از دولتمردان خود خواستند اجراي رياضت هاي اقتصادي را متوقف كنند. آنها همچنين از مسئولين خود خواستند با اتخاذ سياست هاي مناسب تر، ضمن حفظ منافع آنها در اين صنعت، اصلاحات كاري و بازنشستگي را نيز متوقف كنند.
سه اتحاديه بزرگ اين كشور نيز با صدور بيانيه اي با اشاره به افزايش شديد بيكاري، ورشكستگي شركت ها و كارخانه ها، توقف توليد در بخش هاي مختلف، فشار مالياتي و افزايش قيمت فرآورده هاي نفتي، از مردم خواستند امروز در شهر رم تظاهرات ضددولتي برگزار كنند.
در همين رابطه بانك مركزي اين كشور نيز روز پنج شنبه گزارشي از اوضاع اقتصادي ايتاليا منتشر كرد كه مطالعه آن درك چرايي برپايي تظاهرات ضددولتي در اين كشور را آسان مي كند!
بر اساس اين گزارش، بدهي هاي دولتي اين كشور به رقم بي سابقه 1948 ميليارد و 584 ميليون يورو رسيده است.
بانك مركزي ايتاليا همچنين در گزارش خود تصريح كرد كه رشد اقتصادي در اين كشور در 10 سال گذشته متوقف شده است. مديركل بانك مركزي ايتاليا در اين باره اظهار داشت: مسئله رشد اقتصادي ايتاليا يك مشكل ساختاري است و در قياس با ساير كشورهاي اروپايي بيش از 10 سال است كه رشدي به خود نديده است.

 



حزب الله انفجارهاي خونين عراق را كار آمريكا دانست

حزب الله لبنان با محكوم كردن كشتار مردم عراق تاكيد كرد آمريكا اين حملات تروريستي خونين را در عراق ترتيب داده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در پي وقوع حملات تروريستي خونين و گسترده در شهرهاي مختلف عراق كه 93 شهيد و بيش از 312 مجروح بر جاي گذاشت، حزب الله لبنان بيانيه اي در اين ارتباط صادر كرد. در اين بيانيه ضمن محكوميت اين حملات تروريستي آمده است، تروريست ها با بيش از 30 انفجار، بذر مرگ و ويراني را در عراق كاشته و جان بي گناهان را گرفتند.
حزب الله اين واقعه را به طرح سرنگوني دولت «نوري مالكي» ربط داد و افزود: اين پروژه در راستاي تكميل طرح سرنگوني دولت ملي عراق بوده و حملات فوق تنها به نفع آمريكا و اسرائيل است.
حزب الله افزود: آمريكا پس از سال ها اشغال عراق نتوانست به اهداف خود برسد، به همين خاطر قصد دارد مردم عراق را در گرداب مرگ و كشتار وارد كند.
اين در حالي است كه حملات تروريست ها روز پنج شنبه نيز ادامه يافت و طي آن هشت نفر به شهادت رسيدند و 15 تن ديگر زخمي شدند. انجمن علماي شيعه تركيه و وزارت خارجه اين كشور، دبيركل اتحاديه عرب و وزارت خارجه روسيه حملات تروريستي خونين چهارشنبه گذشته عراق را محكوم كردند.

 



مردم بحرين تهديد آل خليفه را توخالي خواندند

مردم بحرين تهديد پادشاه اين كشور به سركوب هاي شديدتر را كه در ديدار وي با گروهي از افسران ارتش ابراز شد، تكراري و توخالي ناميدند.
به گزارش خبرگزاري ها، پادشاه بحرين در ديدار با گروهي از افسران ارتش اين كشور كه در تلاش براي روحيه بخشيدن به آنان در مقابل سيل غيرقابل كنترل قيام مردم صورت گرفت تهديد كرد هرگز اجازه نخواهد داد به نيروهاي مسلح بيشتر از اين اهانت شود.«حمدبن عيسي آل خليفه» كه اخيرا حاضر شده است قيموميت كشورش را به آل سعود واگذار كند همچنين در اين ديدار مدعي شد مخالفان بدنبال انزجار و اهانت به آزادي بيان در كشور هستند و اين مسئله تا حد تعدي به نيروهاي دفاعي بحرين رسيده است در حالي كه ما هرگز اجازه تكرار اين مسئله را نخواهيم كرد.
اظهارات پادشاه بحرين در حالي عنوان مي شود كه رژيم وي تاكنون در سايه سكوت سنگين و حمايت آميز مجامع غربي و حمايت هاي همه جانبه كشورهاي مرتجع عربي منطقه، از هيچ نوع جنايتي عليه مردم مظلوم و بي دفاع بحرين فروگذار نكرده است اما با اين حال مردم بحرين هنوز به قيام خود ادامه مي دهند.
رژيم آل خليفه در آخرين جنايت خود يك كودك پنج ساله را با سلاح هاي ممنوعه هدف قرار داد.
در همين حال سخنگوي ائتلاف 14 فوريه بحرين از شدت عمل ارتش بحرين در كنار نيروهاي امنيتي در كشتار و سركوب معترضان خبر داد ولي تاكيد كرد كه ملت بحرين به اعتراض مسالمت آميز خود تا تحقق اهداف مشروع خود ادامه خواهد داد.
«الشايب» خاطر نشان كرد ملتي كه جان بركف نهاده و با خون فرزندانش در راه آزادي، دموكراسي و عدالت اجتماعي مي جنگد به تهديدهاي توخالي آل خليفه اهميت نمي دهد.

 



هشدار آلمان به كشورهاي بحران زده اروپا بيش از اين روي كمك ما حساب نكنيد

آلمان به عنوان قدرتمندترين عضو منطقه يورو از كشورهاي بحران زده اروپايي خواست بيش از اين روي كمك هاي برلين حساب نكنند.
«آنگلا مركل» صدراعظم آلمان روز پنجشنبه و در آستانه نشست سران كشورهاي عضو گروه 20 طي اظهاراتي نسبت به عواقب فشارهاي مالي فزاينده به دولت كشورش كه به دنبال كمك به كشورهاي بحران زاده اروپايي متحمل مي شود، هشدار داد.
«مركل» در جمع نمايندگان پارلمان كشورش افزود: هر چند آلمان از نظر اقتصادي قوي است و به عنوان لنگر ثبات اقتصادي در اروپا شناخته مي شود اما اين شرايط موجب نخواهد شد كه براي هميشه بتواند فشار سنگين بحران ديگر كشورها را تحمل كند!
صدراعظم آلمان در ادامه تصريح كرد كه قدرت اقتصادي آلمان هر قدر هم بالا باشد، هميشه نمي تواند از بحران مصون بماند بنابراين نبايد از اين كشور انتظار داشت تا كمك ها به كشورهاي بحران زده اروپايي را براي هميشه ادامه دهد... نبايد توان اقتصادي آلمان را زياد از حد دست بالا گرفت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي وي در ادامه اظهارات خود تقويت رشد اقتصادي و انضباط بودجه اي را به عنوان محورهاي اصلي برنامه هاي اقتصادي اروپا براي مقابله با بحران مالي نام برد كه بايد مرحله به مرحله پيش برده شود.
اين اظهارات از آنجا حائز اهميت است كه تمام كشورهاي اروپايي به اتفاق آرا معتقدند كمك آلمان به عنوان عضو مهم اتحاديه اروپا براي نجات اين قاره از بحران اقتصادي ضروري است و بدون حضور اين كشور بايد شاهد فروپاشي اين اتحاديه باشيم.
از سوي ديگر «ژان مارك ارو»، نخست وزير دولت سوسياليست فرانسه در واكنش به اظهارات صدراعظم آلمان كه گفته بود «نمي تواند براي خروج از بحران راه حل سريعي معرفي كند» گفت: بهتر است صدراعظم آلمان از بيان اظهارات «ساده لوحانه» پرهيز كند.
خبرگزاري فرانسه با انتشار اين خبر نوشت: نخست وزير جديد فرانسه با تاكيد بر «جدي بودن خطر در حوزه يورو» گفت: شرايط اروپا به اندازه كافي بحراني است و جايي براي سخنان ساده لوحانه نيست... بهتر است با مسائل با جديت و شهامت برخورد كرد.
گفتني است، اين روزها اروپا شرايط بسيار حساسي را پشت سر مي گذارد. فردا (يكشنبه) يونان به عنوان ضعيف ترين عضو اتحاديه اروپا انتخابات سرنوشت ساز پارلماني را در پيش دارد. حزب حاكم اين كشور در ماه مه انتخابات بي ثمر پارلماني را پشت سرگذاشت. بي ثمر از آن جهت كه سه حزب روي كارآمده نتوانستند در تشكيل يك دولت ائتلافي به توافق دست يابند. سران اتحاديه اروپا نيز تصميم گيري بر سر ماندن يا اخراج كردن يونان از منطقه يورو را به نتايج انتخابات فردا موكول كرده اند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، مردم يونان كه به شدت از اين اوضاع دچار اضطراب شده اند، با هجوم به بانك ها و فروشگاه ها، اقدام به خالي كردن حساب هاي بانكي و اقدام به خريد مواد غذايي به خصوص كنسرو كرده اند.
بانكداران يوناني اعلام كردند، روزانه حدود 800 ميليون يورو از بانك هاي مهم اين كشور پول برداشت مي شود كه اصلا عادي نيست.
در اين ميان حتي برخي كشورهاي اروپايي شروع به تهديد كردن مردم يونان كرده اند. به گزارش مركز اطلاع رساني يونان، رئيس جمهور فرانسه در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني يونان به شهروندان اين كشور نسبت به راي دادن به اشخاص و احزاب هشدار داد! اولاند گفت: اگر يوناني ها به ادامه كمك هاي مالي اروپا راي ندهند، اروپا مي تواند آنها را از منطقه يورو اخراج كند.

 



درگيري هاي قبيله اي در غرب ليبي14 كشته و 89 مجروح برجاي گذاشت

دولت ليبي از درگيري در غرب اين كشور و كشته شدن 14 نفر و جراحت 89 تن ديگر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «ناصر المناع» سخنگوي دولت ليبي اعلام كرد شبه نظاميان شهر «الزنتان» با افراد قبيله «المشاشيه» در غرب اين كشور درگير شدند و طي اين درگيري 14نفر كشته و 89 تن ديگر زخمي شدند. وي افزود: واحدهاي ارتش ملي ليبي براي بازگرداندن آرامش به منطقه اعزام شده اند.
پس از سرنگوني رژيم «معمر قذافي» افراد زيادي همچنان مسلح هستند و تلاش هاي شوراي ملي انتقالي و سپس دولت موقت ليبي براي خلع سلاح آنها نتيجه نداده است. تاكنون فرودگاه هاي طرابلس و بنغازي به دست اين شبه نظاميان افتاده و پس از مذاكره مقامات شوراي انتقالي با شورشيان، از دست آنها خارج شده است.
جنوب شرقي ليبي نيز طي هفته گذشته ناآرام بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14