(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 خرداد 1391 - شماره 20233

برخورد پليس با 100 هزار راننده و راكب متخلف
ديوان عدالت اداري اعلام كرد
ابطال بخشنامه رئيس پليس مبارزه با موادمخدر درباره نظارت قضايي بر وظايف ضابطان
آدم ربايي، تجاوز به عنف ، سرقت و حمل مواد مخدر جرايم مجرم 24 ساله
اختصاص 100 ميليارد تومان براي خريد تجهيزات مقابله با بحران
رويدادهاي خارجي
افتتاح ساختمان جديد پايگاه انتقال خون كشور
باران و تگرگ مردم شهرستان مهربان را غافلگير كرد
هفته آينده اجرا مي شود؛اعدام 4 متجاوز به عنف
مهلت ثبت نام وام هاي دانشجويي تمديد شد
از امروز حد فاصل خيابان جمهوري تا نوفل لوشاتو مسدود است
واژگوني ميني بوس در اليگودرز 6 كشته برجاي گذاشت
دستگيري 4 عربده كش در پايتخت
عروس 16 ساله در سانحه رانندگي جان باخت
كشف 265 هزار ليتر سوخت قاچاق در بندرعباس
3ماهه صاحب برج شويد!
تلفات انحراف اتوبوس در مكزيك
تقلب 10متري در جلسه امتحان
فضانوردان چيني به فضا مي روند
وحشت عمومي مردم تركيه از زلزله



برخورد پليس با 100 هزار راننده و راكب متخلف

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از برخورد با يكصدهزار متخلف و توقيف بيش از 7 هزار خودرو و موتورسيكلت در طرح تشديد برخورد با تخلفات چهارگانه موتورسواران و رانندگان در پايتخت خبر داد.
سردار حسين رحيمي افزود: برابر اعلام قبلي از هفته گذشته با تخلفات در راستاي طرح تشديد برخورد با تخلفات موتورسواران و نبستن كمربند ايمني خودروها با حدود 22 هزار راننده و راكب متجاوز به گذرگاه عابرپياده، 24 هزار دستگاه موتورسيكلتي كه راكب يا ترك نشين آن از كلاه ايمني استفاده نكرده بودند، 35 هزار خودرو كه راننده و سرنشين رديف جلو آن از كمربند ايمني استفاده نكرده بودند و 15 هزار راننده و راكبي كه در حين رانندگي با تلفن همراه خود صحبت كرده و يا نسبت به ارسال پيامك اقدام كرده بودند برخورد شده است.
به گفته وي در عين حال بيش از 7 هزار خودرو و موتورسيكلت متخلفان نيز توقيف و روانه پاركينگ ها شدند.
وي با اشاره به اين كه متاسفانه استفاده نكردن از كلاه ايمني، حركات مخاطره آميز، عدم رعايت فاصله طولي و عرضي و سبقت و سرعت غيرمجاز از مهمترين علل مرگ ومير راكبان و ترك نشينان موتورسيكلت ها در پايتخت است افزود: بررسي هاي كارشناسان پليس راهور تهران نشان مي دهد با توجه به نزديكي به فصل تابستان و افزايش دماي هوا متاسفانه استفاده از كلاه ايمني توسط موتورسواران رو به كاهش بوده است كه پليس از هفته گذشته طرح تشديد برخورد با تخلفات موتورسواران را به مرحله اجرا گذاشت.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه پليس راهور تهران از سال گذشته تاكنون دوره هاي متعدد آموزش و فرهنگسازي موتورسواران را برگزار كرده است افزود: متاسفانه برخي موتورسواران حتي پس از شركت در اين دوره هاي آموزشي نيز دست از تخلفات خود برنداشته اند.
وي با تاكيد بر اين كه يكي از درخواست هاي جدي شهروندان و بخصوص رانندگان برخورد قاطع پليس با تخلفات موتورسواران است خاطرنشان كرد: بر اين اساس از هفته گذشته با تمامي تخلفات موتورسواران در پايتخت خصوصا عدم استفاده راكب و ترك نشين از كلاه ايمني و تخلفات حادثه ساز و شايع آنها به شدت برخورد شد كه اجراي اين طرح همچنان در هفته جاري نيز به شدت ادامه دارد.
رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اين كه بخش عمده اي از كشته هاي موتورسواران در تهران به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني است تصريح كرد: متاسفانه راكبان موتورسيكلت ها تصور مي كنند كه كلاه ايمني تنها مختص استفاده آنهاست و سرنشين موتورسيكلت نيازي به استفاده از اين وسيله ايمني ندارد. اين در حاليست كه استفاده از اين وسيله ايمني هم براي راكب و هم ترك نشين اجباري است و ماموران پليس راهور تهران نيز در اين خصوص با متخلفان برخورد كردند.
به گفته وي عدم استفاده از كلاه ايمني موتورسواران به غير از برخورد پليس با آنها 30 هزار تومان جريمه نيز در پي دارد.
به گزارش ايسنا، رئيس پليس راهور تهران خاطرنشان كرد: در عين حال راكبان موتورسيكلت ها بايد بدانند كه تمامي قوانيني كه براي خودروها الزامي است براي آنها نيز اجباري است.
وي به موضوع كمربند ايمني خودروها اشاره كرد و گفت: برخي رانندگان تصور مي كنند كه بستن كمربند ايمني تنها براي جاده هاي برونشهري و يا بزرگراه هاست در حالي كه حتي در سرعت هاي پايين نيز نبستن كمربند ايمني مي تواند منجر به بروز جراحت هاي شديد و حتي مرگ شود كه بر اين اساس طرح تشديد برخورد با نبستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو خودروها نيز در هفته گذشته آغاز شد.
پليس راهور تهران با اشاره به اين كه بستن كمربند ايمني توسط رانندگان و سرنشينان رديف جلو تاكسي ها نيز مانند ساير خودروهاي سواري اجباري است تصريح كرد: ماموران پليس راهور تهران در هفته گذشته با رانندگان تاكسي متخلف در اين خصوص نيز برخورد كردند.
سردار رحيمي خاطرنشان كرد: در اين خصوص بارها به رانندگان تاكسي تذكر داده شده است و پليس در اين زمينه بدون اغماض با متخلفان برخورد مي كند چرا كه معتقديم بستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو بايد به يك فرهنگ و عادت تبديل شود و مختص خودروهاي خاصي نباشد. لذا پليس راهور تهران بزرگ اجراي اين طرح را تا حصول نتيجه به طور قاطعانه ادامه مي دهد.
به گفته رئيس پليس راهور تهران نبستن كمربند ايمني توسط راننده و سرنشين رديف جلو در تهران 30 هزار تومان جريمه به همراه دارد.

 



ديوان عدالت اداري اعلام كرد
ابطال بخشنامه رئيس پليس مبارزه با موادمخدر درباره نظارت قضايي بر وظايف ضابطان

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بخشنامه پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي كه اعمال نظارت قضايي بر ضابطان را منوط به هماهنگي با سلسله مراتب فرماندهي كرده است را ابطال كرد.
رئيس پليس وقت مبارزه با موادمخدر در سال 88 بخشنامه اي را صادر كرده بود كه طي آن اعمال نظارت قضايي بر ضابطان را منوط به هماهنگي با سلسله مراتب فرماندهي اعلام شده بود.
در پي صدور اين بخشنامه و شكايت فردي از آن، رسيدگي به موضوع در دستور كار هيئت عمومي ديوان عدالت اداري قرار گرفت. اعضاي هيئت عمومي پس از بررسي اين بخشنامه آن را باطل اعلام كردند.
در راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري آمده است: مطابق ماده 15 قانون آئين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري مصوب سال 1378 ضابطان دادگستري ماموراني هستند كه تحت نظارت و تعليمات مقام قضايي به وظايف مقرر در زمينه كشف جرم و بازجويي مقدماتي و حفظ آثار و دلايل جرم و جلوگيري از فرار و مخفي شدن متهم و ابلاغ اوراق و اجراي تصميمات قضايي عمل مي كند.
نيروي انتظامي نيز از جمله ضابطان دادگستري احصاء شده و در ماده 17 قانون مذكور نيز رياست و نظارت بر ضابطان برعهده رئيس حوزه قضايي گذارده شده است. با توجه به مراتب مذكور اعمال نظارت قضايي بر ضابطان ملازمه اي با هماهنگي با سلسله مراتب فرماندهي نيروي انتظامي به شرحي كه در بخشنامه رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران قيد شده است ندارد لذا با استناد به بند يك از ماده 19 و ماده 42 قانون ديوان عدالت اداري حكم به ابطال بخشنامه مورد اعتراض صادر و اعلام مي شود.

 



آدم ربايي، تجاوز به عنف ، سرقت و حمل مواد مخدر جرايم مجرم 24 ساله

مرد جواني كه با معرفي خود به عنوان مسافربر اقدام به آزار و اذيت و تهديد زنان در مركز پايتخت مي كرد، دستگير شد.
افشين-س، مجرم سابقه داري كه بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف دستگير و روانه زندان شده بود در آخرين جرم خود به اتهام ايجاد مزاحمت براي زنان و سرقت همراه با آزار و اذيت روانه زندان گرديده بود.
متهم با وجود اينكه تنها 24 سال سن دارد از سال 87 تاكنون بارها دستگير و روانه زندان شده و قبل از آخرين سابقه دستگيري در اوايل سال 91 آدم ربايي و تجاوز به عنف، حمل و نگهداري مواد مخدر از نوع شيشه، جعل اوراق شناسايي و سرقت داخل خودرو و عمل منافي عفت همراه با آزار و اذيت از جمله سوابق وي بوده.
يكي از شاكيان وي در رابطه با حادثه اي كه برايش رخ داده بود به كارآگاهان گفت: در ساعت هشت صبح، 31 ارديبهشت براي رفتن به محل كار خود در محدوده خيابان فاطمي از منزل خارج و در حدود ساعت 20:8 سوار يك دستگاه خودرو پژو نقره اي شده و هنوز دقايق زيادي از زمان سوار شدنش به ماشين نگذشته بود كه ناگهان راننده ماشين با تغيير مسير از خيابان اصلي خارج شده و به داخل كوچه اي خلوت رفته و در حاليكه وي قصد اعتراض به او را داشته، راننده با كشيدن وسيله اي برنده و قدرت نمايي و حمله به سمت شاكي، اقدام به گرفتن گلويش كرده و با قرار دادن دستانش بر روي دهانش مانع از كمك خواستنش شده كه در همين شرايط و در حاليكه از شدت ترس به او التماس مي كرده كه اجازه دهد از ماشين پياده شود، وي شروع به آزار و اذيت كرده و پس از گذشت 20 دقيقه، ضمن حركت به سوي عقب وي را به بيرون از ماشين پرتاب و به سرعت از محل دور شده است.
در ادامه تحقيقات، شاكي كه چهره دقيق راننده و حتي رنگ چشمان سبز رنگ او را به خاطر داشت، مشخصات وي را به ماموران داد و با توجه به شيوه و شگرد ارتكاب جرم و ارائه مشخصات راننده خودرو، كارآگاهان اداره شانزدهم وي را كه از مجرمان سابقه دار به اتهام آزار و اذيت و ايجاد مزاحمت براي زنان به هويت «افشين-س» متولد 67 بود را شناسايي و دستگير كردند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس صادر و متهم براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر شكات پرونده در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از ساير شكات احتمالي پرونده كه بدين شيوه مورد آزار و اذيت و قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهم به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه و اطمينان داشته باشند كه هرگونه اظهارنظر آنان درخصوص اين موضوعات، كاملا محرمانه محسوب مي شود.

 



اختصاص 100 ميليارد تومان براي خريد تجهيزات مقابله با بحران

معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور گفت: در سال جاري صدميليارد تومان براي خريد تجهيزات و امكانات لازم براي مقابله با بحران اختصاص يافته است.
مرتضي اكبرپور درباره برنامه هاي مديريت بحران در مقابله با حوادث اظهار داشت: اعتبارات در سازمان مديريت بحران بايد صرف برنامه هاي پيشگيري، آمادگي، مقابله و بازسازي شود.
وي ادامه داد: از دستگاه هايي كه با موضوع مديريت بحران فعاليت مي كنند درخواست شده است كه برنامه هاي 5 ساله اي كه در خصوص پيشگيري و مقابله دارند ارائه دهند.
اكبرپور خاطرنشان كرد: بيش از 70 درصد از اعتبارات مديريت بحران در مرحله پيشگيري و پيش بيني هزينه مي شود.
معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور افزود: براساس تفاهم نامه اي كه مابين وزراي كشور و دفاع منعقد شد، مقرر شد تا سقف هزار ميليارد تومان تجهيزات براي ارتقاي امكانات كشور در برابر حوادث خريداري شود.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته از اعتبار هزار ميليارد توماني 100 ميليارد صرف تجهيز 15 استان كشور براي مقابله با بحران شد به فارس گفت: امسال 100 ميليارد تومان ديگر براي خريد تجهيزات و امكانات مورد نياز به هنگام وقوع بحران شامل آمبولانس، بولدوزر، گريدر و تجهيزات براي بيمارستان ها، اردوگاه اسكان موقت و آشپزخانه هاي صحرايي در بين استان هاي كشور اختصاص يافت.

 



رويدادهاي خارجي

محل دفن رابين هود حراج شد
املاك كرمكس كه بنابر اعتقاد برخي محل دفن شخصيت افسانه اي رابين هود است، براي اولين بار پس از 450 سال به حراج گذاشته مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تلگراف، براساس برخي افسانه هاي مربوط به رابين هود، اين ياغي افسانه اي شخصيتي واقعي بوده كه در زمان مرگش محل دفن خود را با شليك تيري از بستر بيماري خود مشخص كرده است.
اين املاك كه باورهاي افسانه اي آن را محل دفن رابين هود مي دانند، در «وست يورك شاير» انگليس قرار دارد و حدود 11ميليون دلار ارزش گذاري شده است.
گفته مي شود كه محل مرگ رابين هود صومعه كرمكس است و به گمان بسياري بناي يادبودي كه در املاك خصوصي مزبور در اطراف اين صومعه واقع شده، نشانگر محل دفن رابين هود است.تحقيقات براي حل معماي واقعي بودن رابين هود، از سال ها پيش آغاز شده، اما طي چند سال گذشته يك مؤسسه تحقيقاتي واقع در كارديف ولز اعلام كرده كه پس از 20 سال تحقيق به اين نتيجه رسيده اند كه رابين هود، هيچ گاه وجود نداشته و تنها يك شخصيت داستاني و افسانه اي است.

 



افتتاح ساختمان جديد پايگاه انتقال خون كشور

رئيس سازمان انتقال خون تهران گفت: پايگاه انتقال خون استان تهران 20 درصد كل خون كشور را تأمين مي كند.
غلامرضا توگه در مراسم افتتاحيه ساختمان جديد اداره كل انتقال خون استان تهران در تشريح عملكرد اين سازمان اظهار داشت: احداث پنج پروژه علمي در انتقال خون استان تهران به بهره برداري رسيده و 3 پروژه ديگر نيز در دست اقدام است.
وي با بيان اينكه عمليات اجرايي احداث ساختمان انتقال خون در 17 استان كشور آغاز شده است به مقايسه وضعيت مراكز انتقال خون از سال 84 تا 90 پرداخت و گفت: مجموعه پايگاه هاي انتقال خون كه شامل مراكز خونگيري و مراكز پخش و مراكز بيمارستاني مي شود، از 195 مورد در سال 84 به 218 مورد در سال 09 رسيده است.
به گفته رئيس سازمان انتقال خون، شمار اهداي خون داوطلبان در سال 84، يك ميليون و 603 هزار و 149 مورد بود كه در سال 90 به يك ميليون و 986 هزار و 992 مورد رسيده است.
وي تصريح كرد: شاخص اهداي خون به ازاي هر هزار نفر جمعيت در سال 84، 23/4 بوده است و اكنون اين شاخص به عدد 26/2 رسيده است و در حال حاضر 2/6 درصد مردم ايران خون مي دهند كه نشان دهنده جايگاه مناسب انتقال خون ايران در ميان ساير كشورهاي جهان است.
رئيس سازمان انتقال خون با اشاره به اهميت و نقش پايگاه هاي انتقال خون تهران در تأمين خون و فرآورده هاي مورد نياز كشور، اظهار كرد: در حال حاضر انتقال خون تهران نياز 160 بيمارستان را تأمين مي كند.

 



باران و تگرگ مردم شهرستان مهربان را غافلگير كرد

مهربان- خبرنگار كيهان:
در واپسين روزهاي فصل بهار، باران و سيل، موجب اخلال در ترافيك شهر مهربان شد.
اين بارندگي كه در برخي مواقع با تگرگ همراه بود، باعث جاري شدن سيل در مزارع، سطح معابر و خيابان هاي مهربان شد، و حتي در برخي موارد منازل و مغازه ها پذيراي سيل شدند.
جاري شدن سيل باعث كندي رفت و آمد خودروها و ترافيك سنگيني در اين شهر شد كه با تلاش ماموران شهرداري مهربان و هدايت آب هاي سطحي، پس از مدت كوتاهي وضعيت شهر به حالت اوليه برگشت.
همچنين در پي بارش شديد باران و جاري شدن سيل در سطح معابر و خيابان هاي شهر مهربان، پروژه كانال دفع آبهاي سطحي كه حدود يك ماه پيش توسط شهرداري مهربان اجرا شده بود افتتاح شد.
تا لحظه مخابره خبر، گزارشي درباره خسارات احتمالي ناشي از سيل و باران مخابره نشد.

 



هفته آينده اجرا مي شود؛اعدام 4 متجاوز به عنف

سرپرست دادگاه هاي كيفري استان تهران از اجراي حكم اعدام 4 متجاوز به عنف طي هفته آينده در تهران و در ملأ عام خبر داد.
محسن افتخاري سرپرست دادگاه هاي كيفري استان تهران اظهار داشت: متهمان 4 پرونده تجاوز به عنف كه حكم اعدام آنها تاييد شده بود، هفته آينده اعدام مي شوند.
وي ادامه داد: حكم اين متهمان در دادسراي امور جنايي تهران آماده اجرا بود و از ما كسب تكليف كردند اما با توجه به بخشنامه رئيس سابق قوه قضاييه كه اجراي احكام علني بايد با هماهنگي رئيس قوه قضاييه صورت گيرد، در اين موارد هم آيت الله لاريجاني بايد نظر مي دادند.
افتخاري همچنين گفت: همه اين متهمان مربوط به شهر تهران نيستند.
يكي از اين متهمان كه مرد جواني است 3 سال قبل در يك شب در حوالي ميدان آزادي يك دختر دانشجو را با تهديد چاقو بطور وحشيانه مورد تجاوز قرار داده بود اما به دليل باقي ماندن تلفن همراهش در صحنه وقوع جرم ماموران پليس موفق شدند او را دستگير كنند.
در پرونده ديگر فردي در تيرماه سال 87 خود را به عنوان يكي از دوستان شوهر يك زن معرفي كرده و به بهانه دادن يك بسته از سوي شوهر اين زن به وي او را در خانه اش مورد تجاوز قرار داده است.
اين در حالي است كه در پرونده سوم مرد جواني به نام فرهاد قرار است به دار مجازات آويخته شود. اين فرد در پوشش مسافربر اقدام به سوار كردن زنان جوان كرده و سپس با تغيير مسير در محلي خلوت به آنها تجاوز كرده است.
در ميان محكومان به اعدام فردي به نام بهزاد به چشم مي خورد كه اين فرد در سال 85 پسر جوان 17ساله اي را مورد تجاوز قرار داده و از اشرار سابقه دار است.
اعدام قاچاقچي مرفين
در زندان
قاچاقچي حرفه اي مرفين كه به دليل حمل بيش از 9 كيلوگرم مواد مخدر دستگير شده بود، سحرگاه پنجشنبه به دار مجازات آويخته شد.
مرد اعدامي به نام «جمعه.ر» فرزند بهزاد سال گذشته به اتهام حمل و نگهداري 9 كيلو و 950 گرم ماده مخدر مرفين دستگير شد. او پس از محاكمه در دادگاه انقلاب شهرضا به اعدام محكوم شد.با تاييد حكم اعدام از سوي دادستان كل كشور و رد تقاضاي عفو مرد قاچاقچي، حكم اعدام او سحرگاه پنجشنبه در زندان مركزي اصفهان اجرا شد.

 



مهلت ثبت نام وام هاي دانشجويي تمديد شد

قائم مقام رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تمديد مهلت ثبت نام وام هاي ضروري، شهريه و وديعه مسكن تا 31خردادماه خبر داد.
منصور حبيب پورگودرزي در گفت وگو با ايسنا افزود: دانشجويان مي توانند با مراجعه به معاونت دانشجويي دانشگاه نسبت به ثبت نام خود جهت بهره مندي از اين وام اقدام كنند.
وي سقف وام شهريه براي دانشجويان كارشناسي دانشگاه هاي پيام نور را 150هزار تومان براي دانشجويان علمي كاربردي و غيرانتفاعي 200هزار تومان و براي دانشگاه آزاد را 500 هزار تومان عنوان كرد.
گودرزي افزود: همچنين سقف وام شهريه براي دانشجويان كارشناسي ارشد تمامي دانشگاه ها يك ميليون تومان است و سقف وام شهريه دانشجويان دكتري نيز يك ميليون و500 هزار تومان مي باشد.
اين مقام وزارت علوم در خصوص شرايط اعطاي وام ضروري نيز گفت: بر اين اساس به دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد متقاضي تا سقف 200 هزار تومان و به دانشجويان دكتري نيز تا سقف 300 هزار تومان براي انجام پايان نامه وام ضروري اعطا مي شود.
وي با اشاره به ميزان وام وديعه مسكن متاهلي نيز گفت: وام وديعه مسكن متاهلي به دانشجويان تحصيلات تكميلي تعلق مي گيرد كه مبلغ آن براي شهر تهران 5 ميليون تومان و كلان شهرها نيز تا سقف 4 ميليون تومان مي باشد.
قائم مقام رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم با اشاره به اينكه وام وديعه مسكن متاهلي براي نخبگان نيز درنظر گرفته شده است تصريح كرد: بحث وام وديعه مسكن متاهلي نخبگان با معرفي بنياد نخبگان كشور و عمليات اجرايي صندوق اجرايي مي شود كه مبلغ آن نيز 25 ميليون تومان است.
وي خاطرنشان كرد: وام ضروري و وديعه مسكن مشمول دانشجويان روزانه دانشگاه هاي دولتي است.

 



از امروز حد فاصل خيابان جمهوري تا نوفل لوشاتو مسدود است

بنابر اطلاعيه شركت راه آهن شهري، از صبح امروز حد فاصل خيابان جمهوري تا خيابان نوفل لوشاتو(اميراكرم) در منطقه 11 شهرداري، تا اطلاع بعدي مسدود است.
شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) اعلام كرد: از امروز به منظور احداث شفت دسترسي براي خروج ماشين حفار خط 3 متروي تهران، مسير جنوب به شمال در بخش سواره رو(شرقي) خيابان وليعصر(عج) حد فاصل خيابان جمهوري تا خيابان نوفل لوشاتو(اميراكرم) در منطقه 11 شهرداري، تا اطلاع بعدي مسدود است.
اين عمليات براي تسريع در راه اندازي بخش جنوبي خط 3 تا پايان سال جاري انجام مي شود.
رانندگان مي توانند از مسيرهايي كه توسط راهنمايي و رانندگي تعيين مي شود، استفاده كنند.

 



واژگوني ميني بوس در اليگودرز 6 كشته برجاي گذاشت

اليگودرزخرم آباد - خبرنگار كيهان:
بر اثر واژگوني يك دستگاه ميني بوس حامل زائران امامزاده محمدبن حسن(ع) 6 نفر كشته و 13 نفر زخمي شدند.
فرمانده نيروي انتظامي اليگودرز در گفت وگو با كيهان گفت: يك دستگاه ميني بوس حامل زائران نجف آبادي كه عازم زيارت امامزاده محمدبن حسن(ع) شهرستان اليگودرز بود، به دليل ناآشنايي راننده و گم كردن مسير در 40 كيلومتري محور اليگودرز به امامزاده محمدبن حسن(ع) واژگون شد.
سرهنگ محمد ليريايي افزود: بر اثر اين حادثه دلخراش 6 نفر از سرنشينان ميني بوس كشته و 12 نفر نيز زخمي و به بيمارستان امام جعفر صادق(ع) اليگودرز منتقل شدند.
گفتني است، محور اليگودرز به امامزاده محمدبن حسن(ع) يكي از جاده هاي صعب العبور منطقه است كه سال گذشته با صرف هزينه هاي بسياري، بخشي از آن زيرسازي و آسفالت شد، اما به دليل عدم رعايت استانداردهاي لازم و در پي بارندگي هاي زمستاني، بخش اعظمي از آسفالت جاده مذكور تخريب شد.

 



دستگيري 4 عربده كش در پايتخت

چهار نفر از اراذل و اوباش سطح سه پايتخت كه با عربده كشي و درگيري باعث ايجاد ترس در ميان شهروندان شده بودند، شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ عليرضا محرابي در اين رابطه اظهار داشت: با شكايت شهروندان تهراني ساكن محله هاي جنوبي تهران به ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ مبني بر تردد و فعاليت مجرمانه چهار تن از اراذل و اوباش سابقه دار در اين محله ها اقدامات ماموران اين يگان آغاز شد.
وي ادامه داد: با شناسايي محل هاي جرم خيز و اماكني كه امكان حضور و تردد متهمان در آن مناطق مي رفت، روز گذشته پليس موفق به شناسايي آنها شده و مشخص شد كه اين افراد به اتهام ايجاد اخلال در نظم عمومي و قدرت نمايي با سلاح سرد مدتي در زندان به سر برده اند اما اكنون پس از رهايي نيز اقدام به تكرار كارهاي خلاف خود مي كنند.
محرابي افزود: متهمان كه مهدي، عليرضا، ابوالفضل و حسن نام داشتند، با تهديد سلاح باعث رعب و وحشت شهروندان شده كه همين امر دليل تماس شهروندان به پليس بوده است.رئيس پليس امنيت تهران تاكيد كرد: با تلاش ماموران پايگاه چهارم پليس امنيت تهران بزرگ، اين افراد به اتهام شرارت، درگيري، حمل سلاح سرد، ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان و اخلال در نظم عمومي، بازداشت و پس از اعتراف به جرايم خود به دادسرا معرفي شدند.

 



عروس 16 ساله در سانحه رانندگي جان باخت

سرخس- خبرنگار كيهان:
واژگوني خودرو عروس و داماد در محور سرخس- مشهد 2 كشته و 3 مجروح برجاي گذاشت..
فرمانده پليس راه سرخس با اعلام اين خبر گفت: در اين حادثه، عروس 16 ساله و يك كودك 8 ساله در دم جان باختند و داماد و 2 سرنشين ديگر اين خودرو مجروح و روانه بيمارستان شدند. سرهنگ نيكنام سرعت زياد راننده و ناتواني او در كنترل وسيله نقليه را عامل وقوع اين حادثه اعلام كرد.

 



كشف 265 هزار ليتر سوخت قاچاق در بندرعباس

فرمانده درياباني هرمزگان از كشف 265 هزار ليتر سوخت قاچاق در بندرعباس توسط ماموران درياباني استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از بندرعباس سرهنگ «محمد ايزدي» پنجشنبه اظهار داشت: اين ميزان سوخت قاچاق در دو عمليات جداگانه در 10 مايلي ساحل بندرعباس از دو فروند لنج و لندينگرافت كشف شده است.
وي با بيان اين كه در همين خصوص هشت نفر قاچاقچي سوخت نيز دستگير شده اند، افزود: ماموران گشت درياباني و خشكي پايگاه درياباني بندرعباس با بهره گيري از منابع اطلاعاتي خود در يك اقدام غافلگيرانه موفق به شناسايي و توقيف اين محموله هاي سوخت قاچاق و دستگيري قاچاقچيان شدند.

 



3ماهه صاحب برج شويد!

طراحان چيني قصد دارند بلندترين برج جهان را به ارتفاع 838 متر در عرض 90 روز بسازند.
به گزارش ايسنا، برج 220 طبقه «شهر آسمان» (Sky city) در شهر چانگسا، مركز استان هونان چين ساخته خواهد شد.
شركت ساختمان سازي BSB چين مدعي است كه مي تواند پروژه 628 ميليون دلاري Sky city را ظرف 90 روز به اتمام برساند.
شروع پروژه نيازمند دريافت مجوز از دولت است؛ اما مدير اجرايي شركت از آغاز پروژه ساخت برج از ماه نوامبر (آبان ماه) و اتمام كار ساخت در ژانويه 2013 (دي ماه) خبر داده است. در صورت موفقيت طراحان، برج «شهر آسمان» با پشت سر گذاشتن برج 632 متري شانگهاي عنوان بلندترين برج چين و جهان را از آن خود خواهد كرد.
اين مجموعه عظيم داراي 104 دستگاه آسانسور است و حدود 70 تا 100 هزار نفر در آن سكونت خواهند كرد.
شركت BSB چين پيش از اين ركورد ساخت يك ساختمان 15طبقه در شش روز و يك ساختمان 30 طبقه در 360 ساعت را به نام خود ثبت كرده است.كليد افزايش سرعت ساخت، آماده سازي بخش اعظم سازه در كارخانه پيش از شروع مرحله اصلي ساخت است.
گفتني است برج خليفه دوبي با ارتفاع 828 متر طي پنج سال ساخته شده و در حال حاضر عنوان بلندترين برج جهان را دارد.

 



تلفات انحراف اتوبوس در مكزيك

مقامات رسمي مكزيك اعلام كردند: تعداد كشته شدگان حادثه انحراف يك دستگاه اتوبوس از مسير بزرگراهي در غرب اين كشور به 11 نفر افزايش يافت.
به گزارش ايسنا، اين سانحه رانندگي در ايالت غربي «ميكوآكان» رخ داد و 11كشته و بيش از 30 مجروح بر جاي گذاشت.به گزارش فاكس نيوز، رسانه هاي محلي اعلام كردند كه 5 تن از قربانيان اين حادثه كودك بودند. به گفته پليس مكزيك، ترمز اتوبوس در بين راه بريد و پس از انحراف از مسير با يك ساختمان مسكوني برخورد كرد. مجروحان حادثه به بيمارستان منتقل شدند و طبق اظهارات مسئولان بيمارستاني حال عده اي از آنها بسيار وخيم است به طوري كه ممكن است بر تعداد تلفات جاني آن طي روزهاي آتي افزوده شود.

 



تقلب 10متري در جلسه امتحان

معلمان مدرسه اي در قزاقستان، يك تقلب ده متري با 25 هزار جواب و نكته را از يكي از دانش آموزان اين مدرسه گرفتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ در اين تقلب ده متري كه برگه اي با نوشته هاي چاپي بود، مطالبي از درس هاي رياضي، تاريخ، ادبيات و ساير موضوعات به چشم مي خورد.
اين برگه تقلب طولاني به صورت پوششي دور بدن دانش آموز متقلب جاسازي شده بوده است. به گفته مدير مدرسه اگر اين دانش آموز نيمي از تلاش خود را براي مطالعه و خواندن درسهايش مي گذاشت، مي توانست بهترين نمره را در امتحاناتش بگيرد.

 



فضانوردان چيني به فضا مي روند

منابع رسمي در چين روز جمعه اعلام كردند فضاپيماي سرنشين دار «شن جو-9» عصر امروز با سه فضانورد به فضا فرستاده مي شود.
به گزارش ايرنا، اين فضاپيما قرار است در مأموريت جديد خود به آزمايشگاه فضايي «تيان گونگ-1» ملحق شود كه مهر ماه سال قبل پرتاب شده است.
موفقيت در اين زمينه چين را يك گام بزرگ به ساخت نخستين ايستگاه فضايي تا سال 2020 ميلادي نزديك مي كند.
خبرگزاري شين هوا در گزارشي نوشت: اين سفينه سرنشين دار ساعت 6 و 37 دقيقه امروز به وقت محلي پرتاب خواهد شد.
اداره مركزي برنامه هاي فضايي چين نيز در بيانيه اي آورده است كه دو مرد و يك زن فضانورد چيني راهي ماموريت فضايي خواهند شد.
اين اولين بار است كه چين يك زن فضانورد را به فضا مي فرستد.
«جينگ هاي پنگ» و «ليو وانگ» دو فضانورد مرد و خانم «ليو يانگ» فضانورد زن ماموريت جديد فضايي كشورشان را بر عهده گرفته اند.
اين فضاپيما قرار است با يك فروند راكت حامل «لانگ مارچ اف2» ساخت چين از مركز ماهواره اي «جيو چوان» در استان «گانسو» در شمال غرب اين كشور پرتاب شود.

 



وحشت عمومي مردم تركيه از زلزله

دو زمين لرزه پنجشنبه شب در مناطق شرق و جنوب غربي تركيه رخ داد كه موجب وحشت عمومي مردم اين مناطق شد.
به گزارش ايرنا به نقل از رصدخانه قنديللي استانبول، زمين لرزه اي به قدرت 8/4 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) در شهرستان فتحيه در جنوب غربي تركيه رخ داد و موجب وحشت عمومي شد.
اين زمين لرزه در ساعت 46:19دقيقه به وقت محلي و 16:21دقيقه به وقت تهران رخ داد.
در پي وقوع اين زمين لرزه و در پي شايعاتي مبني بر احتمال بروز سونامي در روزهاي گذشته، مردم اين شهر به خيابان ها آمده و برخي از آنان شب را در خيابان ها به صبح رساندند.
از سوي ديگر زمين لرزه اي به شدت 3/4 درجه ريشتر نيز در استان بيتليس در شرق تركيه رخ داد.مركز زمين لرزه ياد شده شهرستان «هيزان» از توابع اين استان گزارش شد و در بخش هاي وسيعي از اين استان احساس شد.اين زمين لرزه ساعت 17:22 دقيقه به وقت محلي و 47:23 دقيقه به وقت تهران رخ داد.
بنابه گزارش هاي رسيده اين زمين لرزه ها موجب تخريب مناره هاي يك مسجد و مصدوميت تعدادي از مردم شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14