(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 خرداد 1391 - شماره 20236

قطع مكرر برق و تلفن در آبعلي
معاون امور استان هاي مجلس و مشاركت هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي:
1000 ايستگاه مطالعه در كشور راه اندازي مي شود
ايران در كيهان
كشت گياه پي پينو در گناباد
مديركل اداره استاندارد همدان: تجهيزات شهربازي هاي غير استاندارد پلمب مي شود
تدوين شيوه نامه سامانه حمل و نقل روستايي
افتتاح حوزه علميه ولي عصر(عج) در خرم دره
پرونده هاي ملكي در شهرداري كرج ديجيتالي مي شود
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران: حضور متكديان حرفه اي در ساري نگران كننده است
برگزاري مراسم انس با شهدا در تفرش
با اجرايي شدن طرح رهبر معظم انقلاب توليد محصولات كشاورزي خوزستان به 25ميليون تن مي رسد
فرماندار: 300 هزار تن گندم از كشاورزان مرودشت خريداري مي شود
پيشرفت استان قزوين سرعت مي گيرد
برگزاري كنگره ملي نقش پزشك خانواده در نظام سلامت
برگزاري نمايشگاه بين المللي لوازم آرايشي و بهداشتي در قائمشهر
رئيس دادگستري بناب: سازمان ها در انجام وظايف خود كوتاهي نكنند



قطع مكرر برق و تلفن در آبعلي

درتاريخ 9 اسفند ماه سال گذشته دريادداشتي به قطع مكرر برق درشهر آبعلي و پاسخگو نبودن مسئولان اداره برق اشاره شد و اميد آن رفت مسئولان نسبت به رفع اين مشكل اقدام كنند، ولي حكايت قطعي برق ادامه دارد و مشتركان همچنان با اين مشكل مواجه اند و دراين حال قطع تلفن ثابت نيز مدتي است به سراغ شهروندان آمده است و به قول معروف گل بود به سبزه نيز آراسته شد.
همين موضوع سبب شد شهرونداني كه از تماس و مراجعه به ادارات مزبور نااميد شده اند با تماس ها و مراجعات مكرر به دفتر روزنامه خواستار پيگيري موضوع شوند و اظهار مي كردند امروزه اكثر وسايل مورد استفاده دركارخانه ها، ادارات، منازل و مغازه ها برقي است و قطع مكرر برق موجب ورود خسارت به شهروندان است و از اداره برق رودهن انتظار داشتند كه با حساسيت بيشتري موضوع را پيگيري كند و تكريم ارباب رجوع را عملا اجرا كند.
شهروندان همچنين از قطع خطوط تلفن ثابت گله مند بودند و اعلام كردند قطع و وصل تلفن مشكل جديدي است كه اخيراً ايجاد شده است و خواستار رفع خرابي خطوط تلفن بودند.
آبعلي -خبرنگاركيهان

 



معاون امور استان هاي مجلس و مشاركت هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي:
1000 ايستگاه مطالعه در كشور راه اندازي مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
به منظور گسترش فرهنگ مطالعه يك هزار ايستگاه مطالعه در كشور امسال راه اندازي مي شود.
معاون امور استان ها، مجلس و مشاركت هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در رشت با بيان اين مطلب افزود: ايستگاه هاي مطالعه با صرف 500 ميليارد ريال اعتبار در يك هزار منطقه پرتردد در سطح كشور راه اندازي و در هر ايستگاه كتاب هايي با موضوعات كودك و نوجوان ، جوانان و عمومي به صورت رايگان در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد.
سيدجواد سادات فاطمي با بيان اينكه ايران از نظر سرانه مطالعه در منطقه داراي رتبه نخست است اظهار داشت: ميانگين مطالعه در كشور 79 دقيقه است كه اين ميزان در استان گيلان 86 دقيقه و بالاتر از ميانگين كشوري است.

 



ايران در كيهان

تقبل هزينه هاي آزمايش هاي ژنتيكي
هويزه-خبرنگار كيهان: بهزيستي آماده است تا تمام هزينه هاي مشاوره و آزمايش هاي قبل از ازدواج را براي زوجهاي جوان تقبل كند. نماينده سازمان بهزيستي شهرستان هويزه كه در جلسه اي كه با حضور مديران شهرستان در فرمانداري برگزار شده بود اين مطلب را عنوان كرد و گفت: اين امر با هدف فرهنگ سازي و جلوگيري از ازدواج هاي ناموفق صورت مي گيرد.
بهره مندي از برق
سمنان-خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت توزيع برق استان سمنان با مثبت ارزيابي كردن تركيب مصرف انرژي برق در اين استان گفت: قريب 75 درصد انرژي برق صرف بخش توليد مي شود.
سيدمحمد موسوي زاده افزود: 100 درصد مردم استان سمنان از نعمت برق برخوردارند و 293 هزار مشترك برق در استان وجود دارد كه به ازاي هر دو نفر در اين استان يك انشعاب برق موجود است.
مديرعامل شركت توزيع برق استان سمنان افزود: در استان ما روستايي بدون برق وجود ندارد و در سال 90 ركورد جذب مشترك جديد با افزايش 10 درصد شكسته شد و اين در حالي است كه حداكثر رشد افزايش شمار مشتركان در سال هاي قبل 5 درصد بوده است.
ايجاد كمربند حفاظتي اراضي
كاشان-خبرنگار كيهان:همزمان با هفته جهاد كشاورزي 21 طرح با اعتباري افزون بر 22 ميليارد و 485 ميليون ريال در شهرستان آران و بيدگل به بهره برداري رسيد.
راه اندازي يك واحد مرغداري گوشتي، طرح پرورش ماهي زينتي، اجراي 30 هكتار آبياري زيرسطحي، 33 كيلومتر لوله گذاري، ايجاد 6 كيلومتر كمربند حفاظتي اراضي كشاورزي و از جمله اين طرح هاست.
بهره برداري از مصلاي اردبيل
اردبيل-خبرنگار كيهان: نماسازي مصلاي بزرگ اردبيل تا ماه مبارك رمضان تكميل و به بهره برداري مي رسد.
بهروز ندائي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل در جريان بازديد استاندار از پروژه مصلا و ساماندهي بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي با اعلام مطلب بالا افزود: براي اين پروژه ها اعتباري معادل 20 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است كه با سرعت بخشيدن به عمليات اجرائي آنها در اوايل تير ماه بازارچه صنايع دستي محوطه اطراف بقعه شيخ صفي الدين و ساماندهي آن تكميل مي شود.
افتتاح شهرك گلخانه اي
¤ شهرك گلخانه اي گرمي با حضور مسئولين و استاندار اردبيل مورد بهره برداري قرار گرفت. در مراسم بهره برداري از اين شهرك مديركل جهاد كشاورزي استان گفت: اين شهرك در 10هكتار مساحت و با 17 واحد گلخانه براي كشت خيار، گوجه فرنگي، توت فرنگي و گل هاي زينتي احداث شده است.وي افزود: اين شهرك با 46 ميليارد ريال اعتبار به مرحله بهره برداري رسيده است و به طور مستقيم براي 72 نفر زمينه اشتغال فراهم كرده است.
كاهش توليد گندم
سرخس-خبرنگار كيهان: سرپرست جهاد كشاورزي سرخس گفت: تداوم نداشتن باران ها در سال زراعي 91-90 موجب شد محصول ديم امسال 50 درصد خسارت ببيند. مهندس «عليرضا عرفاني» افزود: از 21 هزار و 500 هكتار زمين گندم و جوي ديم، نيمي از آن دچار خسارت شده به طوري كه در منطقه «آبمال» 300 هكتار محصولات كشاورزي كاملا از بين رفته است. وي با اشاره به سطح زير كشت 11 هزار هكتار گندم و جو آبي در منطقه گفت: در سال زراعي گذشته كشاورزان 480 هكتار از مزارع گندم و جو را به شيوه خطي كشت كردند كه اين كار موجب افزايش كربن و حاصل خيزي خاك شد.
شهر صادراتي
بناب-خبرنگار كيهان: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي از شهرستان بناب به عنوان سومين شهر صادراتي استان نام برد.
صادق نجفي در همايش كارآفرينان و توليدكنندگان شهرستان بناب كه با حضور استاندار آذربايجان شرقي در محل فرماندار بناب برگزار شد، گفت: 27 درصد اشتغال شهرستان بناب در حوزه صنعت و معدن و 40 درصد در حوزه خدمات، بازرگاني و تجارت است و 5 هزار و 39 نفر در حوزه صنعت و توليد شهرستان بناب اشتغال دارند.وي با اعلام اينكه شهرستان بناب بعد از تبريز و جلفا سومين شهر صادراتي استان است؛ افزود: همه ساله صادركنندگان اين شهرستان جزو صادركننده هاي نمونه ملي هستند و تعداد زيادي از آنها نيز به عنوان صادركننده هاي نمونه استاني معرفي مي شوند.
توليد 20 هزار مرغ
جاسك- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره جهادكشاورزي جاسك گفت: يك مرغداري با ظرفيت 20 هزار قطعه مرغ گوشتي در روستاي بونجي بخش مركزي جاسك افتتاح شد. علي ملايي افزود: اين واحد توليدي با زيربناي يك هزار و 540 مترمربع و هزينه دو ميليارد و 750 ميليون ريال توسط بخش خصوصي احداث شده است. شهرستان جاسك هشت واحد مرغداري گوشتي دارد كه در هر دوره 160 هزار مرغ گوشتي توليد مي كنند.
راه اندازي طرح هاي كشاورزي
چناران- خبرنگار كيهان:با صرف بالغ بر 123 ميليارد ريال از محل اعتبارات دولتي- تسهيلات بانكي و آورده بخش خصوصي عمليات اجرايي 13 طرح كشاورزي و توليدي در شهرستان چناران به پايان رسيد و با حضور مسئولين اجرايي مورد بهره برداري قرار گرفت.اين طرح ها شامل 6 طرح اصلاح شيوه آبياري از سنتي به مدرن در سطح 142هكتار از مزارع و باغات با احيا و مرمت 2 رشته قنات به طول 2 كيلومتر، لوله گذاري انتقال آب كشاورزي به طول 5 كيلومتر، فضاي گلخانه اي به وسعت 3 هزار مترمربع در يك واحد پرورش گوسفندپرواري 500 راسي در روستاي ماسي است.با اجراي اين طرح ها 188 فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم ايجاد و 190خانوار روستايي از آنها بهره مند شدند.
اجراي طرح گردشگري مذهبي
نيشابور- خبرنگار كيهان:معاون پرورشي و دبير ستاد اوقات فراغت شهرستان نيشابور گفت: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر حضور معنوي و با نشاط مردم به ويژه جوانان و نوجوانان در كنار آرامگاه امامزاده ها ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش شهرستان نيشابور با همكاري اداره اوقات طرح گردشگري مذهبي را اجرا مي كند.سيدمهدي قاضي افزود: در برنامه هاي طرح گردشگري مذهبي گردشگران ضمن حضور در جوار امامزادگان (شاه زاده حسين اصغر- كليدر- قدمگاه- برمهان- عصمت آباد- بوژآباد- اسحاق آباد و...) از برنامه هاي فرهنگي و معنوي مانند مسابقات- مولودي- محفل قرآني- حلقه هاي معرفتي استفاده مي نمايند.
رشد تحقيقات دانشگاهي
يزد- خبرنگار كيهان:رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد صدوقي يزد از رشد 300درصدي تحقيقات پژوهشي در اين دانشگاه خبر داد و گفت: تحقيقات پژوهشي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد به تبع افزايش مركز تحقيقاتي بيش از 200 تا 300 درصد در دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد افزايش يافته است.
وي با اشاره به اهميت اجراي طرح پزشك خانواده خاطرنشان كرد: هر پزشك خانواده موظف است بحث هاي پيشگيري، آموزش و سلامت محوري را به بيمارانش ارائه دهد و هزينه طرح پزشك خانواده در خدمات سطح اول در استان يزد ماهيانه 2 ميليارد تومان است.
ميرمحمدي با اشاره به اينكه يزد با ثبت نام 400 پزشك عمومي در طرح پزشك خانواده رتبه اول كشور را دارد، افزود: بيش از 95درصد پزشكان شاغل در استان يزد بومي هستند.

 



براي اولين بار در خاورميانه صورت گرفت
كشت گياه پي پينو در گناباد

گناباد- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي گناباد گفت: گياه پي پينو با همكاري دانشگاه فردوسي مشهد براي نخستين بار در خاورميانه و ايران در شهرستان گناباد كشت شد.
محمدباقر جاهدي افزود: با توجه به شرايط آب و هوايي گناباد و خشكسالي هاي متوالي و همچنين هزينه هاي بالاي توليد و مقرون به صرفه نبودن كشاورزي سنتي، كاشت گياهان گلخانه اي و منحصر به فرد در شهرستان مورد تاكيد است.
وي افزود؛ بهترين روش افزايش توليد و كاهش هزينه ها، استفاده از روشهاي نوين كشاورزي و كاشت گلخانه اي و بويژه گياهان منحصر به فرد است. مدير جهاد كشاورزي گناباد با اشاره به كشت گياه پي پينو در گناباد، گفت: در اجراي اين پروژه در فاز نخست يك ميليارد تومان هزينه شده است و با توسعه كشت هاي گلخانه اي و راه اندازي واحدهاي پرورشي تمساح و شترمرغ در زميني به مساحت 12 هكتار تا 5 ميليارد تومان سرمايه گذاري مي شود.
وي گفت: اين پروژه در اراضي روستاي رياب در فاصله 5 كيلومتري جنوب غربي گناباد كه يكي از روستاهاي هدف گردشگري استان است واقع شده است.
مشاور استراتژيك اين پروژه نيز در ادامه گفت: اين گياه كه بومي آمريكاي جنوبي است به صورت دوره اي و به عنوان يك طرح علمي كاربردي در شهرستان گناباد كه آب و هواي مشابه آمريكاي جنوبي دارد كشت شده است.
محمدعلي عقيلي افزود: اين گياه حاوي آنتي اكسيدان قوي و ضدسرطان است و ميوه آن طعم مطبوعي دارد و سرشار از ويتامينهاي A و B و C است.

 



مديركل اداره استاندارد همدان: تجهيزات شهربازي هاي غير استاندارد پلمب مي شود

همدان -خبرنگاركيهان:
مديركل استاندارد وتحقيقات صنعتي استان همدان گفت: تجهيزات شهربازي هاي غيراستاندارد پلمب مي شود.
«فرهاد تيموري» افزود: براساس مصوبه شوراي عالي استاندارد و به منظور تامين ايمني و سلامت مصرف كنندگان، اجراي استانداردهاي ملي به شماره هاي 6436و 6437 كه مختص تعيين ويژگي هاي تجهيزات شهربازي است. در سطح كشور اجباري شده است.وي ادامه داد: با توجه به نزديك شدن فصل تابستان و افزايش استفاده از مجموعه هاي تفريحي به ويژه توسط كودكان و نوجوانان، بازرسي و بررسي وضعيت ايمني تجهيزات منصوبه در شهربازي ها و مراكز تفريحي استان دردستور كار اين اداره كل قرارگرفته است.
اين مسئول يادآورشد: سال گذشته ازشهر بازي هاي پارك مردم همدان، ملاير و رزن بازرسي هايي انجام شد و برخي از تجهيزات موجود در آنها غيراستاندارد و داراي نقص تشخيص داده شد به طوري كه مي توانست هنگام استفاده ايجاد ناامني يا خطر كند.
«تيموري» خاطرنشان ساخت: در زمينه اقدام جهت رفع نواقص و اصلاح تجهيزات مذكور، اخطارهاي لازم به شهرداري هاي مربوطه داده شده و نسبت به غيرمجاز بودن استفاده از آنها تا زمان رفع نقص نيز تذكر داديم و اعلام شد كه مسئوليت بروز حوادث و عواقب حقوقي ناشي از بهره برداري از تجهيزات شهربازي غير استاندارد متوجه شهرداري ها خواهد بود.
وي اعلام كرد: با وجود اين اخطارها، در بازرسي هاي اخير از تجهيزات ياد شده، برخي نواقص قبلي همچنان مشهود بود بنابراين درحال انجام اقدامات لازم جهت پلمب اين شهر بازي ها هستيم.

 



مديركل حمل و نقل پايانه هاي سيستان و بلوچستان خبر داد
تدوين شيوه نامه سامانه حمل و نقل روستايي

زاهدان- خبرنگاركيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان سيستان و بلوچستان از تدوين شيوه نامه اجرايي سامانه حمل و نقل روستايي و ساماندهي حمل و نقل مسافر و بار سبك روستايي در استان خبر داد.
عليرضا مجرد افزود: تهيه و بازنگري بانك اطلاعات جامع حمل و نقل مسافر روستايي در حال انجام است و اين طرح شامل، شناسايي مركز پرجمعيت روستايي، نيازسنجي ناوگان و دفاتر حمل و نقل و ساماندهي رانندگان فعال در اين مسيرهاست.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: استقرار 32دفاتر نمايندگي حمل و نقل روستايي، شناسايي و ساماندهي 123مسير روستايي و حدود يك هزار و152 دستگاه انواع ناوگان مسافري فعال در حوزه حمل و نقل مسافر روستايي در مرحله اول انجام پذيرفته و ثبت نام از رانندگان و ناوگان فعال حمل و نقل روستايي از طريق سامانه پيشخوان دولت در حال انجام است.

 



افتتاح حوزه علميه ولي عصر(عج) در خرم دره

خرم دره-خبرنگار كيهان:
با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان و مسئولان محلي حوزه علميه ولي عصر(عج) خرم دره افتتاح شد.
آيت الله «خاتمي» امام جمعه زنجان در مراسم افتتاحيه اين مركز ديني، آموزشي با اشاره به نقش حوزه هاي علميه در جريان انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ما عزت و اقتدار ما، آزادي و استقلال ما مرهون حوزه علميه است.
وي افزود: امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد، همه تربيت يافتگان مكتب حوزه هستند و حوزه هاي علميه است كه اسلام را زنده نگه داشته است.

 



پرونده هاي ملكي در شهرداري كرج ديجيتالي مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
شهردار كرج از ديجيتالي شدن پرونده هاي كاغذي موجود در شهرداري اين شهر در راستاي اجراي طرح شهروند الكترونيك خبر داد.
سيدعلي آقازاده در اين باره گفت: با توجه به حجم بالاي پر پرونده هاي ملكي در شهرداري، پروسه تبديل اين پرونده ها به صورت ديجيتال روند طولاني را طي خواهد كرد.
وي با اشاره به وجود 500 هزار پرونده ملكي در شهرداري كرج اظهار داشت: منابع زيادي براي تبديل كردن اين پرونده هاي قطور ملكي به پرونده هاي ديجيتال نياز است كه انجام اين مهم از دلايل تاخير در اجراي طرح الكترونيكي است.
آقازاده كاهش هزينه هاي تردد، سوخت و صرفه جويي در زمان را از خروجي هاي مثبت اجراي طرح شهروند الكترونيك دانست و گفت: توزيع عادلانه، امكانات و شرايط دسترسي يكسان به خدمات ارائه شده از ديگر مولفه هاي مثبت اجراي اين طرح است.

 



معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران: حضور متكديان حرفه اي در ساري نگران كننده است

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار گفت: حضور متكديان حرفه اي در مركز استان نگران كننده شده است.
هادي ابراهيمي در جلسه ستاد ساماندهي متكديان استان مازندران از افزايش شيوع پديده تكدي گري در اين استان انتقاد كرد و گفت: قريب به اتفاق متكديان شهرهاي مازندران از افراد غيربومي و تبعه كشورهاي همسايه هستند.
وي افزود: تعداد متكديان حرفه اي در شهرهاي استان با هدف درآمد بالا بسيار نگران كننده شده است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران با اشاره به اينكه چهره شهرهاي استان كه مزين به نام علويان و ائمه معصومان است به واسطه حضور متكديان، نابهنجار شده است، تصريح كرد: جمع آوري متكديان در همه شهرهاي استان بايد به صورت هفتگي انجام شود.
ابراهيمي با بيان اينكه ساري به عنوان مركز استان، مملو ازمتكديان غيربومي و خارجي شده است، تصريح كرد: حضور اين افراد در مقابل بيمارستان ها، گلزارهاي شهدا و در دانشگاه ها و مدارس نيز نگران كننده شده است.
معاون استاندار مازندران از اجراي طرح ضرب الاجل جمع آوري متكديان سه شهر ساري، بابل و قائمشهر خبر داد و گفت: فرمانداران بايد با هماهنگي نيروي انتظامي و همكاري سازمان بهزيستي نسبت به ساماندهي هفتگي متكديان از سطح شهرها اقدام كنند.
ابراهيمي با بيان اينكه گدايان غيربومي به صورت شبكه اي و سازماندهي شده در شهرهاي استان فعاليت مي كنند، افزود: بايد نيروهاي امنيتي و انتظامي نسبت به خروج اين افراد از شهر و استان براساس ضوابط و راهكارهاي قانوني اقدام جدي صورت دهند.

 



با حضور پدر شهيد احمدي روشن صورت گرفت
برگزاري مراسم انس با شهدا در تفرش

اراك- خبرنگار كيهان:
محفل انس با شهيدان به همت بسيج دانشجويي امام صادق«ع» دانشگاه تفرش با شركت پدر شهيد احمدي روشن، مسئولان و دانشجويان در اين دانشگاه برگزار شد.
پدر شهيد احمدي روشن گفت: ملت ايران در طول پيروزي انقلاب تا به امروز فراز و نشيب هاي مختلفي را تجربه كرده اند و چندين دوره حساس و سرنوشت ساز را پشت سرگذاشتند كه آنان را مانند پولاد آب ديده محكم كرده است.
رحيم احمدي روشن افزود: ترور دانشمندان هسته اي نهايت عجز و ناتواني دشمنان اين مرز و بوم براي توقف چرخه پيشرفت و تعالي كشورمان بود كه نتيجه آن اين بود كه پنج هزار دانشجوي ايران با تقاضاي تغيير رشته خود به فيزيك هسته اي اعلام كردند تداوم بخش راه شهيد احمدي روشن و ديگر شهداي علمي كشور خواهند بود.
در پايان از دانشجويان ممتاز دانشگاه تفرش قدرداني شد و ساختمان امور دانشجويي دانشگاه تفرش به نام «شهيد احمدي روشن» تغيير نام يافت.

 



با اجرايي شدن طرح رهبر معظم انقلاب توليد محصولات كشاورزي خوزستان به 25ميليون تن مي رسد

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان خوزستان به مناسبت هفته جهاد كشاورزي در جمع خبرنگاران گفت: با اجرايي شدن طرح رهبر معظم انقلاب توليد محصولات كشاورزي خوزستان به 25ميليون تن خواهد رسيد.
كيخسرو چنگلوايي افزود: در راستاي برنامه هاي ويژه دولت در بخش كشاورزي، در خوزستان 2هدف عمده اشتغال و تحول اساسي در بخش كشاورزي را دنبال مي كنيم. در بخش توليد و اشتغال 473ميليارد تومان تسهيلات درنظر گرفته شده است كه با اجرايي شدن طرح هاي مصوب 13هزار و 617نفر در بخش كشاورزي مشغول به كار خواهند شد.
وي تحول اساسي در كشاورزي خوزستان را اجراي طرح رهبر معظم انقلاب در احياي 800هزار هكتار از اراضي خوزستان عنوان كرد و افزود: در سال گذشته 206ميليارد تومان اعتبار به اجراي اين طرح اختصاص يافت كه در مجموع كل اعتبارات تخصيص يافته به اجراي اين طرح از سال87 تاكنون 380ميليارد تومان است.
چنگلوايي يادآور شد: طرح احياي اراضي خوزستان از سال1387 توسط سازمان جهاد كشاورزي آغاز و مقرر شد ظرف 7سال به اتمام برسد. در 2سال نخست سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با اعتباري بالغ بر 90ميليارد تومان 10درصد از طرح را اجرا كرد و عمليات اجرايي طرح در سال 1389 به مؤسسه جهاد نصر واگذار شد. درحال حاضر حدود 16درصد از اين طرح اجرا شده است كه با اين روند ميزان اعتبار اجرايي اين طرح عملي نخواهد شد.

 



فرماندار: 300 هزار تن گندم از كشاورزان مرودشت خريداري مي شود

مرودشت - خبرنگار كيهان:
همزمان با برداشت گندم از مزارع مرودشت، خريد مازاد بر مصرف گندم كشاورزان آغاز شد.
فرماندار مرودشت با اعلام اين مطلب افزود: 14 مركز خريد به صورت شبانه روزي آماده اند محصول گندم را كشاورزان تحويل بگيرند.
«سيديدالله حسيني» ميزان گندم مازاد بر مصرف كشاورزان اين شهرستان را 300 هزار تن پيش بيني كرد.وي افزود: سرمازدگي موجب شد محصول گندم عده اي از كشاورزان آسيب ببيند بنابراين متوليان بيمه و مسئولان جهاد كشاورزي مامور بررسي و جبران خسارات گندم كاران شدند.«حسيني» از مسئولان خواست سوخت مورد نياز ماشين آلات كشاورزي اين شهرستان را تامين كنند.

 



پيشرفت استان قزوين سرعت مي گيرد

قزوين- خبرنگار كيهان: استاندار قزوين گفت: افتتاح طرح مسير ارتباطي قزوين- الموت- تنكابن، موجب رونق گردشگري خواهد شد.
«احمد عجم» در بازديد از پروژه راهسازي الموت- تنكابن، اين طرح را يكي از مهم ترين اقدامات دولت در استان قزوين برشمرد و گفت: تلاش مجموعه مديريتي استان بر اتمام هر چه سريع تر اين پروژه است، چون با بهره برداري از اين مسير، توسعه استان سرعت خواهد گرفت.
وي افزود: با اعتبارات موجود استاني اجراي اين پروژه به بيش از 20 سال زمان نياز داشت اما با پيگيري ها و مجوزهاي صادر شده توسط وزراي راه و شهرسازي، اقتصاد و دارايي و معاون اول رئيس جمهوري، اين مدت به كمتر از سه سال كاهش يافت.
«عجم»، اجراي اين پروژه را از نظر گردشگري نيز حايز اهميت دانست و اظهار داشت: با افتتاح اين پروژه، ترددها به استان مازندران افزايش مي يابد.
استاندار قزوين در پايان بر افزايش تيم هاي اجرايي و عملياتي براي تسريع در مدت زمان بهره برداري اين مسير ارتباطي تأكيد كرد.

 



با حضور بيش از 700 نفر از پزشكان كشور صورت گرفت
برگزاري كنگره ملي نقش پزشك خانواده در نظام سلامت

مشهد- خبرنگاركيهان:
كنگره ملي نقش پزشك خانواده در نظام سلامت، با حضور بيش از 700 نفر از پزشكان سراسر كشور در مشهد برگزار شد.
رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده كشور، در اين مراسم با اشاره به اينكه اجراي طرح پزشك خانواده، راهكاري اساسي در راستاي اصلاح نظام سلامت و ارتقاي خدمات بهداشتي و درماني در سطح كشور خواهد بود، گفت: از جمله الزامات مهم اجراي اين طرح و همچنين نظام ارجاع، ساماندهي مقررات و تامين منابع نظام پرداخت مي باشد و ارزش اجراي طرح مذكور در گرو اجراي اين الزامات است.
محمد شريعتي، با بيان اينكه در حال حاضر نظام سلامت با چالش هاي فراواني مواجه است، اظهار داشت: اجراي طرح پزشك خانواده، افزايش پاسخگويي و دسترسي و همچنين كاهش هزينه ها را به دنبال خواهد داشت.
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز، افزود: ارتقاي سلامت تمام افراد جامعه از جمله بزرگ ترين اهداف اجراي طرح پزشك خانواده است.
دبير كنگره سراسري نقش پزشك خانواده در نظام سلامت، هم ارائه خدمات در سطح يك پزشك خانواده را صددرصد رايگان و در سطح دو نيز تا 90درصد رايگان عنوان و تصريح كرد: هدف از برگزاري اين كنگره، بررسي چالش ها و راهكارهاي پيش رو براي اجرايي شدن طرح پزشك خانواده است.
رضا سعيدي گفت: از بين 385 مقاله رسيده، 225 مقاله مورد تاييد قرار گرفته كه به صورت پوستر، سخنراني و چاپ در كتاب خلاصه مقاله در كنگره ارائه شدند.
وي خاطرنشان ساخت: ناهماهنگي آموزش هاي دوره پزشكي با وظايف محوله پزشك خانواده، عدم اطمينان از شمار نيروها و زيرساخت هاي مورد نياز، نحوه پرداخت هزينه هاي پزشكان و داروخانه ها در ارائه خدمات سطح يك (رايگان) از سوي بيمه، مهم ترين چالش هاي طرح پزشك خانواده به شمار مي رود.
گفتني است، كنگره ملي نقش پزشك خانواده، در نظام سلامت، 24 لغايت 25 خردادماه جاري در مشهد برگزار شد.

 



برگزاري نمايشگاه بين المللي لوازم آرايشي و بهداشتي در قائمشهر

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
سومين نمايشگاه بين المللي لوازم آرايشي و بهداشتي و تجهيزات ورزشي به همراه دومين نمايشگاه عروس و جهيزيه ايراني در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مازندران در قائم شهر برپا شد.
در اين نمايشگاه كه در دو سالن مجزا برگزار شد 100 شركت توليدي از سراسر كشور و چند نمايندگي از كشورهاي خارجي جديدترين توليدات و محصولات خود را به معرض تماشاي عموم گذاشتند.
حضور فعالانه شركت هاي داخلي با كالاهاي معتبر و تنوع و كيفيت بالاي محصولات كشور ما از ويژگي هاي سومين نمايشگاه لوازم آرايشي و بهداشتي و تجهيزات ورزشي و دومين نمايشگاه عروس و جهيزيه ايراني است كه با استقبال روبه رو شد.

 



رئيس دادگستري بناب: سازمان ها در انجام وظايف خود كوتاهي نكنند

بناب - خبرنگار كيهان :
رئيس دادگستري شهرستان بناب گفت: با سازمان ها و افرادي كه موجب اخلال در روند حذف نقاط حادثه خيز شهرستان بشوند، برخورد قضايي خواهد شد.
«سهراب اقبالي نيا» در نشست بررسي راه هاي كاهش نقاط حادثه خيز كه با حضور مسئولان ذيربط برگزار شد؛ با بيان اينكه براساس آمار ستاد ديه بيشترين تعداد زندانيان مربوط به جرايم راهنمايي و رانندگي و افراد فاقد گواهينامه رانندگي و يا بيمه شخص ثالث هستند؛ افزود: طي سال هاي اخير 50 هزار ميليارد ريال از محل بيت المال ديه پرداخت شده است كه اين كار علاوه بر مخدوش كردن امنيت عمومي، بيت المال را نيز هدر مي دهد.
وي ادامه داد: در 10 سال گذشته ميزان خودروها در كشور 4 برابر افزايش يافته، اما بسترهاي لازم براي كنترل و تردد اصولي خودروها صورت نگرفته است.
رئيس دادگستري بناب همچنين با اشاره به اينكه 70 درصد تصادفات در اثر بي دقتي رانندگان وسايل نقليه صورت مي گيرد؛ اذعان كرد: اقدامات هشداردهنده و كنترل كننده از جمله نصب دوربين هاي مداربسته و حضور فيزيكي پليس در اماكن پرتردد از ضروريات و عوامل بازدارنده است.«اقبالي نيا» از پليس راهنمايي و رانندگي خواست تا سهم كوتاهي سازمان هاي ذي ربط در حوادث و تصادفات را مشخص كرده و خودروهاي فاقد بيمه نامه و گواهينامه رانندگي توقيف شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14