(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 خرداد 1391 - شماره 20236

ريزگردها ادارات اهواز و آبادان را تعطيل كردند
سيل در خراسان شمالي 2 قرباني گرفت
نخستين پيوند همزمان قلب و كليه در كشور
واكر پيشبرنده بيماران ضايعه نخاعي در اصفهان ساخته شد
سردار رحيمي: پليس هيچ وقت به دنبال اعمال قانون نيست
جمعيت هلال احمر استان تهران: متروي تهران آمادگي مناسبي براي مقابله با حوادث ندارد
دستگيري 170 تن از اراذل و اوباش محلات تهران
خليج فارس شناگر جوان را در خود فرو برد
تجمع دانشجويان معترض كنكور دكتري مقابل سازمان سنجش
جسد كوهنورد جوان مهريزي پيدا شد
حوادث كوتاه از كشور
اجراي طرح كنترل و پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي مترو
اعضاي 2 باند زمين خواري در كرج دستگير شدند
توقيف خودروي پرايد داراي جريمه 38 ميليون ريالي
دستگيري كودك 6 ساله در آمريكا
شورش زندانيان



ريزگردها ادارات اهواز و آبادان را تعطيل كردند

مدير فرودگاه شهداي ايلام از لغو پروازهاي فرودگاه ايلام به علت بارش گرد و غبار خبر داد.
مجتبي بياتي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: تمام پروازهاي مسير تهران-ايلام و برعكس به سبب بارش گرد و غبار شديد در اين استان لغو شده است.
وي ادامه داد: بارش شديد گرد و غبار در فضاي شهر ايلام سبب كاهش ديد خلبان شده و در پي آن عدم نشستن و برخاستن پروازهاي فرودگاه ايلام مي شود.
بياتي تصريح كرد: اكنون روزانه تنها دو پرواز در فرودگاه شهداي ايلام به مقصد تهران و برعكس انجام مي شود كه 500 مسافر را در اين مسير جابه جا مي كنند.
براساس همين گزارش، پديده گرد و غبار باعث شد تا فرمانداري اهواز با انتشار اطلاعيه اي ديروز تمام ادارات اين شهرستان راتعطيل كند. همچنين بارش گرد و غبار زندگي را براي شهروندان آباداني مختل كرد و تمام ادارات اين شهرستان را به تعطيلي كشاند.
شهروندان آباداني در حالي در دماي بالاي 32 درجه سانتيگراد ماسك بر دهان خود زده بودند كه ديد افقي آنان به كمتر از 100 متر مي رسيد.

 



سيل در خراسان شمالي 2 قرباني گرفت

سرويس شهرستانها-
سيل در خراسان شمالي 2 قرباني گرفت و در بهشهر خسارات زيادي به بخش هاي كشاورزي، مناطق مسكوني و جاده ها وارد آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس، بر اثر بارندگي شديد در شهرستان هاي بجنورد و مانه و سملقان دو نفر مفقود شدند كه كار جست وجو براي يافتن اجساد قربانيان آغاز شده است.
بر اثر جاري شدن سيل در شمال بجنورد، روستاي علي آباد ساختمان گمرك و همچنين تصفيه خانه فاضلاب و ايستگاه گاز و همچنين بلوار در دست احداث بجنورد به گلستان شهر تخريب و يا دچار آبگرفتگي شد و ارتباط چند روستا با بجنورد را قطع كرد.
فرماندار مانه و سملقان نيز گفت: بر اثر وقوع سيل 350 واحد مسكوني در شهر آشخانه و همچنين 485 واحد مسكن مهر دچار آب گرفتگي شدند.
سيدمحمدرضا هاشمي اظهار كرد: همچنين 17 دستگاه خودروي سبك و سنگين بر اثر اين سيل واژگون و كانال هاي كشاورزي اين شهرستان دچار تخريب و يا خسارت شدند.
وي گفت: جاري شدن سيل همچنين به تأسيسات عمومي دست كم 10 روستاي اين شهرستان خسارت وارد كرده است.
رئيس مديريت بحران مانه و سملقان اضافه كرد: هم اكنون كارشناسان فرمانداري و بخشداري هاي شهرستان در حال ارزيابي ميزان خسارات وارده از سيل به اين شهرستان هستند.
وي همچنين از كشف جسد نخستين قرباني سيل استان در مانه و سملقان خبر داد و يادآور شد: جسد اين زن اوايل صبح سه شنبه در روستاي قلندرتپه كشف شد.
شهرستان مانه و سملقان در غربي ترين منطقه خراسان شمالي قرار دارد.
همچنين بر اثر بارندگي و جاري شدن سيل در شهرها و روستاهاي بهشهر، بخش زيادي از زمين هاي كشاورزي و زيرساخت هاي اين شهرستان طعمه سيلاب شد و خسارت هايي به بخش هاي كشاورزي، مناطق مسكوني و جاده هاي اصلي و فرعي و تأسيسات وارد آورد.
خسارت به ابنيه ها، تأسيسات آب و برق، پل ها، جاري شدن سيل در روستاهاي آسيابسر، گرجي محله، شهيدآباد و آبگرفتگي معابر، مسدود شدن جاده اصلي بهشهر- نكا در منطقه بين عبور روستاي كوهستان تا شهر رستمكلا، آبگرفتگي معابر عمومي در برخي نقاط به ويژه در محلات زيروان و گرائيل محله، خسارت به بخش كشاورزي شهرستان و متوقف شدن قطار به دليل آبگرفتگي و سيل در ساعاتي از روز دوشنبه از مهم ترين خسارت هاي سيل در بهشهر است.
گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل نيز حاكي است بارش باران شديد در اردبيل در كمتر از 10دقيقه سبب جاري شدن سيلاب در خيابان ها و معابر اردبيل شد.
علاوه بر مركز اردبيل بارش باران و تگرگ در شهرهاي شمالي و جنوبي استان نيز سبب آبگرفتگي معابر عمومي و كندي تردد شد.
بارش باران در خلخال خسارات قابل توجهي به محصولات باغي و كشاورزي اين شهرستان وارد آورد به طوري كه بارش تگرگ درشت همراه با رعد و برق شديد تاسيسات زيربنايي شهرداري خلخال را بي نصيب از خسارت نگذاشت و سيلاب خسارات قابل توجهي به مزارع و باغات شهرستان وارد كرد.

 



نخستين پيوند همزمان قلب و كليه در كشور

براي نخستين بار در كشور قلب و كليه به طور همزمان به يك نوجوان 15ساله در بيمارستان امام خميني(ره) تهران پيوند زده شد.
اين نوجوان دچار نارسايي پيشرفته قلبي و نارسايي مزمن كليوي بود و از دو سال پيش دياليز مي شد و تنها راه نجات وي، پيوند همزمان قلب و كليه بود.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، در اين پيوند همزمان تيم پيوند قلب و تيم پيوند كليه مجتمع بيمارستاني امام خميني(ره) تهران همكاري داشتند.
بنا به اين گزارش، سرپرستي اين عمل جراحي همزمان را دكتر «آيتي» در گروه جراحي پيوند كليه به عهده داشت.
براساس اين گزارش، هم اكنون پزشكان، حال عمومي اين بيمار را رضايت بخش ارزيابي كرده اند.

 



واكر پيشبرنده بيماران ضايعه نخاعي در اصفهان ساخته شد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان از طراحي و توليد واكر پيشبرنده بيماران ضايعه نخاعي در اين شهرك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، محمود شيخ زين الدين با بيان اينكه بيماران ضايعه نخاعي و فاقد توانايي حركتي جهت حفظ تعادل و ثبات حركتي و نيز كمك به انجام تمرين راه رفتن نياز به واكر دارند، اظهار داشت: متاسفانه نمونه هاي موجود در بازار متناسب با وضعيت جسمي اين افراد نمي باشد.
وي افزود: اين واكر به دليل دارا بودن طول و عرض مناسب و قرار گرفتن بيمار درون واكر و نه بيرون از آن، به لحاظ حفظ تعادل كمك موثري به وي مي شود.
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، وجود ترمز دستي در چرخ جلو واكر، ترمز خودكار در چرخ هاي عقب، صندلي پرتابل در عقب كه تاكنون در هيچ واكري ويژه بيماران ضايعه نخاعي تعبيه و در نظر گرفته نشده است، امكان تا شدن و كاهش حجم و طول و قابليت حمل و نقل در صندوق عقب اتومبيل و وجود 5 عدد چرخ كه احتمال سقوط به طرفين يا جلو و عقب را مانع مي شود از مهمترين شاخصه هاي اين واكر عنوان كرد.
شيخ زين الدين با بيان اينكه اين واكر تاكنون براي استفاده حدود 30 بيمار ضايعه نخاعي ساخته شده و به 6 استان كشور ارسال شده است، گفت: همچنين تحقيقات لازم جهت استفاده از موتور الكتريكي در اين واكر به منظور كاهش انرژي مصرفي توسط بيمار و افزايش مسافت طي شده در اين شركت در حال انجام است.

 



سردار رحيمي: پليس هيچ وقت به دنبال اعمال قانون نيست

سرويس اجتماعي
رئيس پليس راهور تهران از اجراي طرح محدود كردن و ساماندهي تردد عابران پياده با استفاده از تجهيزات فيزيكي از جمله نصب نرده و ايمن سازي مسيرها و محورهاي عابران پياده خبر داد.
به گزارش كيهان سردار حسين رحيمي، ديروز در نشست خبري با اشاره به كسب رتبه اول پليس راهور در كاهش تصادفات گفت: در سال گذشته عابران پياده 52 درصد فوتي هاي حوادث رانندگي را تشكيل مي دادند كه از اين تعداد 8 درصد مربوط به معتادان ولگرد و خياباني بود.وي در رابطه با كاهش كشته هاي رانندگي نيز اظهار داشت: در سال 89، بالغ بر 62 نفر كاهش كشته داشتيم كه اين آمار در سال 90 به 146نفر افزايش يافت.
در ضمن در فروردين و ارديبهشت امسال نيز شاهد كاهش 29 درصدي كشته ها بوديم.
سردار رحيمي همچنين از ساماندهي تردد ايمن عابران پياده خبر داد و افزود: طرح محدود كردن و ساماندهي تردد عابران پياده در دستور كار قرار دارد و با استفاده از تجهيزات فيزيكي از جمله نصب نرده تلاش مي كنيم مسيرها و محورهاي عابران پياده را ايمن سازي كنيم.
وي با اشاره به الكترونيكي كردن گذرگاه هاي سطح تهران گفت: در حال حاضر 15گذرگاه سطح شهر از جمله سردار جنگل، آفريقا، بلوار پاك نژاد، ميرداماد، ولي عصر و... به صورت الكترونيكي كنترل مي شود.
رئيس پليس راهور تهران افزود: از 3 تير امسال طرح آزمايشي جريمه هاي الكترونيكي به پايان مي رسد و پليس خودروهاي متخلفي را كه به گذرگاه عابر پياده تجاوز كنند 20 هزار تومان و رانندگاني را كه از چراغ قرمز عبور نمايند يكصد هزار تومان همراه با 5 نمره منفي جريمه خواهد كرد.
سردار رحيمي همچنين از نصب دوربين و كنترل الكترونيكي سطح اضطرار خبر داد و تاكيد كرد: طرح هاي جديد در تونل هاي پايتخت به اجرا درآمده و از روز شنبه هر راننده اي در خط اضطرار تردد كند 50 هزار تومان با اخذ 4نمره منفي جريمه مي شود. اين خط تنها براي خودروهاي امدادي و پليس تعبيه شده است تا در صورت وقوع حادثه در تونل سريع به امدادرساني بپردازند.
رحيمي با اشاره به اين كه ميزان ثبت تخلف سرعت غيرمجاز توسط دوربين ها 225 درصد افزايش يافته است تاكيد كرد: فعاليت دوربين ها و ثبت تخلفات نياز به فلش زدن دوربين ندارد و هم اكنون 167 دوربين تهران روزانه اقدام به ثبت تخلفات مي كنند. البته هر خودرويي كه داراي 130كيلومتر سرعت و بيشتر از آن باشد به صورت روزانه به پليس راهور احضار و از راننده تست سلامت روان گرفته مي شود.وي ادامه داد: پليس هيچ وقت به دنبال اعمال قانون نيست و در فروردين امسال صدور قبض جريمه 30 درصد و در ارديبهشت ماه 20 درصد كاهش يافته است. همچنين ميزان اخذ گواهينامه هاي داراي 30 نمره منفي به شدت كاهش يافته و در ارديبهشت ماه تنها 27 گواهينامه رانندگان تهراني كه به 30 امتياز منفي رسيده بودند اخذ شد.

 



جمعيت هلال احمر استان تهران: متروي تهران آمادگي مناسبي براي مقابله با حوادث ندارد

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران با اشاره به حادثه سيل مترو تهران گفت: مترو تهران در زمان حاضر آمادگي كامل براي مقابله با حوادث مختلف از جمله آتش سوزي و سيلاب را ندارد.
سيدمنتظر شبر در جمع خبرنگاران در اين رابطه اظهار داشت: با توجه به حادثه سيل مترو كه چندي قبل صورت پذيرفت، مشخص شد كه مترو تهران آمادگي كامل براي مقابله با حوادث ندارد.
وي افزود: هلال احمر قبل از حادثه سيلاب مترو تهران نيز به مسئولان ذيربط مترو در مورد حوادث هشدار داده بود.
شبر ادامه داد: با وجود آنكه شهرداري تهران اقدامات بسيار خوبي در زمينه مقابله با حوادث از جمله تشكيل گروه هاي دوام، انجام داده است ولي متروي تهران در حال حاضر آمادگي مناسبي براي مقابله با حوادث ندارد.مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران با اشاره به اينكه به هر حال نبايد يك حادثه طبيعي چنين خسارت سنگيني به مترو تهران وارد مي كرد بيان داشت: در اين زمينه ما پيشنهاد مي دهيم با يك كارگروه كارشناسي با حضور تمام دستگاه ها در زمينه مقابله با حوادث براي مترو تهران تشكيل شود.
شبر خاطرنشان كرد: به هر حال ما تجمعات ميليوني بسياري از جمله سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) را در طول سال برگزار مي كنيم كه وجود مترو مي تواند در حمل و نقل اين زائران بسيار موثر واقع شود.

 



دستگيري 170 تن از اراذل و اوباش محلات تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اجرايي شدن مرحله سوم طرح برخورد با اراذل و اوباش پايتخت گفت: با انجام هماهنگي هاي قضايي اين افراد كه اقدام به عربده كشي، مزاحمت براي نواميس، خفت گيري و شرارت در محلات كرده بودند، در سطح محلات گردانده مي شوند.
سردار حسين ساجدي نيا صبح دوشنبه در تشريح عمليات بزرگ دستگيري اراذل و اوباش پايتخت گفت: در راستاي انجام سلسله طرح هاي ارتقاي امنيت محلات، شب گذشته مرحله سوم از طرح دستگيري و برخورد با اراذل و اوباش پايتخت اجرايي شد.
وي با بيان اينكه در اين طرح 170 تن از اراذل و اوباش پايتخت كه جملگي داراي پرونده و سابقه شرارت و ناهنجاري بودند، دستگيري شدند گفت: اين عمليات بزرگ توسط تمامي پليس هاي تخصصي فرماندهي انتظامي پايتخت در سطح تهران اجرا شد.
ساجدي نيا با بيان اينكه اراذل و اوباش دستگير شده به همراه پرونده متشكله در اختيار مقام قضايي قرار خواهند گرفت، گفت: اميدواريم با حكم مناسبي كه براي اين افراد در نظر گرفته مي شود شاهد باشيم تا بار ديگر اين افراد دست به اعمال مجرمانه و شرارت نزنند.
ساجدي نيا همچنين با تاكيد بر اينكه اجراي طرح هاي امنيت محلات ادامه خواهد داشت گفت: افراد دستگير شده كه اقدام به عربده كشي، مزاحمت براي نواميس، خفت گيري در سطح محلات، شرارت و غيره كرده بودند با هماهنگي قضايي در محلات گردانده خواهند شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه از كشف نزديك به يك تن مواد مخدر در حوزه شهر تهران و استان قزوين خبر داد و گفت: در اين راستا دو تن از عاملان اصلي اين باند نيز دستگير شدند.
ساجدي نيا با بيان اينكه تعدادي اسلحه گرم نيز از اين قاچاقچيان كشف و ضبط شده است گفت: در ماه هاي اخير در حوزه پليس مبارزه با مواد مخدر، طرح هاي زيادي اجرايي شد و قول مي دهم با انجام طرح هاي مختلف بتوانيم وضعيت مناسبي در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهر تهران ايجاد كنيم كه اين مهم نيازمند همكاري سازمان هاي ديگر است.
به گفته ساجدي نيا اين مواد مخدر در يك مرحله عمليات پليسي كشف و قاچاقچيان قصد داشتند كه اين مواد را در سطح شهر تهران و استان هاي همجوار توزيع كنند.

 



خليج فارس شناگر جوان را در خود فرو برد

قشم- خبرنگار كيهان:
جوان قشمي كه به همراه اعضاي خانواده اش براي تفريح به سواحل قشم رفته بود به درون آب هاي خليج فارس سقوط كرد و جان باخت.
جواد هاشمي 28 ساله اهل بندرعباس و ساكن قشم كه به همراه پدر و خواهران و دامادهاي خود براي تفريح به كنار دريا رفته بودند به هنگام شنا به علت ناآشنايي با فن شنا در آب هاي خليج فارس فرو رفت و جان خود را از دست داد.

 



تجمع دانشجويان معترض كنكور دكتري مقابل سازمان سنجش

صبح ديروز حدود 200 نفر از دانشجويان شركت كننده در آزمون دكتري كه براي انتخاب رشته مجاز اعلام شده ولي براي مصاحبه به دانشگاه ها معرفي نشده اند مقابل سازمان سنجش تجمع كردند.
به گزارش مهر، داوطلبان نسبت به نحوه گزينش سازمان سنجش در مرحله معرفي مجازين به دانشگاهها اعتراض داشتند.
تمامي اين داوطلبان از ميان مجازين كنكور نيمه متمركز دكتري بوده و با تجمع در مقابل ساختمان مركزي سازمان سنجش آموزش كشور در تهران خواستار پاسخگويي سازمان به مشكلات خود شدند.
گفتني است دومين كنكور نيمه متمركز دكتري امسال در فروردين ماه برگزار و روز گذشته اسامي معرفي شدگان به دانشگاه ها براي انجام مصاحبه اعلام شد.

 



جسد كوهنورد جوان مهريزي پيدا شد

رئيس هلال احمر مهريز، علت مرگ جوان كوهنورد مهريزي را ضربه شديد به جمجمه اعلام كرد.
محمدرضا دهقاني زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در مهريز اظهار داشت: روز دوشنبه جوان مهريزي كه براي چيدن زيره به كوه هاي منطقه آدروشك رفته بود، ناپديد شد.
نيروهاي امدادي و كوهنوردان جمعيت هلال احمر اين شهرستان پس از ساعت ها تفحص بالاخره دوشنبه شب جنازه اين جوان را در كوه هاي صعب العبور آدروشك كشف كردند.
وي گفت: اين جوان كه اهل روستاي منشاد بوده به همراه دوستان خود از كوه هاي مجاور براي چيدن زيره به ارتفاعات آدروشك آمده بود كه پس از پرت شدن از كوه در چاله اي واقع در ارتفاعات افتاده و دچار شكستگي شديد در ناحيه زانو و ضربه در ناحيه سر و جمجمه شده است.
دهقاني زاده افزود: تلاش نيروهاي امدادگر هلال احمر براي انتقال جسد اين جوان با استفاده از چهار پا آغاز شده است.
آدروشك يكي از مكان هاي تفريحي شهرستان مهريز است كه در فاصله 93 كيلومتري اين شهر قرار دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف گازوئيل قاچاق
بندرعباس-فارس:ماموران پايگاه درياباني بندرعباس روز يكشنبه حين گشت زني به يك فروند شناور لنج كه قصد حمل سوخت غيرمجاز به خارج از كشور را داشت، برخورد كردند.
ماموران پس از تعقيب و گريز، شناور مذكور را متوقف و در بازرسي از آن 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف كردند. در اين زمينه 3 نفر دستگير شدند.
مرگ كودك در رودخانه
آمل-فارس: جسد فاطمه كاميابي كودك دو ساله آملي پس از چهار روز، شامگاه دوشنبه در آب هاي رودخانه هراز در مسير روستاي محمدآباد آمل پيدا شد.
خانواده اين كودك آملي روز جمعه براي تفريح و گردش به منطقه جنگلي و ييلاقي چلاو واقع در اين بخش آمده بودند كه به يكباره متوجه مفقود شدن كودكشان شدند.
اين كودك به همراه خواهر دو قلوي خود مشغول بازي كودكانه در نزديكي رودخانه واقع در 45 كيلومتري شهر آمل بود كه گم شد.
جسد بي جان اين كودك دو ساله در مسير رودخانه هراز در نزديكي روستاي محمدآباد توسط افرادي كه براي تفريح و صيد ماهي به اين منطقه آمده بودند، كشف شد.
دستگيري 2 قاچاقچي موادمخدر
قزوين-فارس: ماموران انتظامي استان قزوين موفق به شناسايي 2 نفر از يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر و كشف و ضبط 980 كيلوگرم موادمخدر در استان شدند. در اين رابطه 2 قاچاقچي موادمخدر دستگير شدند.
در بازرسي از مخفي گاه اين افراد 918 كيلوگرم حشيش، 32كيلو و 700گرم ترياك و 195 گرم سوخته ترياك و همچنين دو قبضه سلاح كلاشينكف، يك قبضه كلت كمري، 2 دستگاه ترازو ديجيتال، يك دستگاه دوربين شكاري، 50 عدد فشنگ و دو دستگاه خودرو كشف و ضبط شد.
سقوط خودرو به دره
مشكين شهر-خبرنگاركيهان: يكدستگاه خودرو سواري پژو در مسير جاده آبگرم قيزجه به دليل نامعلوم از مسير خود منحرف شده و به عمق دره اي به بيش از يكصد متر سقوط كرد.
در اين حادثه راننده خودرو در دم جان باخت و همسر و فرزند وي نيز مصدوم و به بيمارستان وليعصر(عج) مشكين شهر منتقل شدند. هم اكنون حال عمومي كودك رضايتبخش بوده ولي حال مادر وي وخيم گزارش شده است.
اين خانواده مسافرو اهل شهرستان چاه بهار استان سيستان و بلوچستان بودند.

 



اجراي طرح كنترل و پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي مترو

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح كنترل و پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي متروي تهران، از دستگيري 24 متهم در اين مناطق خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ محسن خانچرلي، ضمن اشاره به اجراي طرح كنترل و پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي متروي تهران گفت: در راستاي اجراي تدابير رئيس پليس تهران بزرگ و درخواست شهروندان مبني بر اجراي امنيت محله محور، ماموران پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با همكاري ماموران يگان انتظامي مترو، اقدام به پاكسازي پايانه ها و ايستگاه هاي مترو شهر تهران كردند.
وي ادامه داد: بر اين اساس، نيروهاي مستقر در يگان انتظامي متروي تهران، ضمن استقرار در نقاط حساس و مهم ايستگاه هاي مترو، ضمن برقراري آرامش محيط براي مسافراني كه از مترو استفاده مي كنند، اقدام به اجراي طرح امنيت محله محور و كنترل پايانه ها و ايستگاه هاي مترو كردند.
خانچرلي اظهار داشت: در اين طرح دو جيب بر كه با اقدامات خود باعث ايجاد مشكلات براي شهروندان و مسافران مي شدند، شناسايي شده و پس از دستگيري راهي كلانتري نزديك به محل شدند و همچنين سه نفر به اتهام ايجاد درگيري و نزاع در يكي از ايستگاه هاي متروي تهران و ايجاد رعب و وحشت براي مسافران بازداشت و به كلانتري منتقل شدند.
رئيس پليس پيشگيري افزود: در اين طرح همچنين سه شرور كه براي نواميس شهروندان مزاحمت ايجاد مي كردند، بازداشت شده و در ادامه يك نفر از اشرار نيز به جرم حمل سلاح سرد و خودنمايي دستگير شد.
وي اضافه كرد: جمع آوري و دستگيري 14 معتاد پرخطر و تابلو و دستگيري دو فروشنده محصولات ضد فرهنگي از ديگر دستاوردهاي اين طرح بوده و در پايان كشف موادمخدر، تجهيزات بدون مجوز نظامي و محصولات ضد فرهنگي نيز از ديگر دستاوردهايي است كه در اين طرح مي توان به آن اشاره كرد.
خانچرلي در پايان ضمن اشاره به اجراي اين طرح در روزهاي آتي تاكيد كرد: پليس براي برقراري نظم و آرامش شهروندان در مترو و ايستگاه هاي آن تمام تلاش خود را مي كند و شهروندان مي توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه، مراتب را به يگان انتظامي مترو و يا به پليس 110 گزارش كنند.

 



اعضاي 2 باند زمين خواري در كرج دستگير شدند

رئيس پليس استان البرز گفت: اعضاي دو باند كه 60 ميليارد ريال از اراضي شخصي و دولتي را با سندسازي متصرف شده بودند، در شهرستان كرج دستگير شدند.
«سرتيپ عليرضا اكبرشاهي» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در كرج افزود: دستگيري اعضاي اين باند با دريافت خبري مبني بر فعاليت دو باند بزرگ زمين خواري در كرج و تهران در دستور كار پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت.
وي اضافه كرد: اين افراد در سعادت آباد تهران و مناطق رجايي شهر و باغستان كرج اقدام به تصرف غيرقانوني اين اراضي كرده بودند.
وي تصريح كرد:اعضاي اين باند سه نفره در دو عمليات جداگانه دستگير شدند و در بازرسي از محل اختفاي آنان يك قبضه سلاح گرم نيز كشف شد.
اكبرشاهي يادآور شد: اين افراد قبل از اينكه زمين هاي تصرفي را به فروش برسانند دستگير شدند.
رئيس پليس البرز همچنين از كشف 14 هزار و 237 دستگاه گيرنده امواج ماهواره اي در اين استان طي ماه جاري و دستگيري سه نفر در اين ارتباط خبر داد.
وي گفت: اين كالاها از مناطق شمال غربي كشور به اين استان وارد شده بود.
وي يادآور شد: از ابتداي سال جاري تاكنون 26 ميليارد ريال انواع كالاهاي قاچاق در استان البرز كشف شده كه اين كالاها بيشتر شامل مشروبات الكلي، لوح هاي فشرده، لوازم صوتي و اقلام دارويي و بهداشتي بوده است.
اكبرشاهي گفت: در اين رابطه با اين كالاهاي قاچاق در مجموع 206 نفر دستگير و 64 خودرو سبك و سنگين متعلق به آنان نيز توقيف شده است.

 



توقيف خودروي پرايد داراي جريمه 38 ميليون ريالي

ماموران راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي يك دستگاه خودرو پرايد را كه بيش از 119 فقره تخلف به مبلغ سي و هشت ميليون و500 هزار ريال به ثبت رسانده بود، توقيف كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران راهنمايي و رانندگي منطقه شش شهر تهران هنگام گشت زني در ميدان فاطمي به راننده يك دستگاه خودرو پرايد سفيدرنگ كه به طرز مشكوك و نامناسبي در حال تردد بود مظنون شده و پلاك آن را استعلام كردند.
ماموران پس از استعلام پلاك خودرو دريافتند خودرو مبلغ 38 ميليون و500 هزار ريال خلافي دارد به همين منظور به سرعت خودرو را توقيف كردند.
پس از انتقال خودروي ياد شده به پاركينگ و اخذ خلافي مربوطه مشخص شد رفتار ترافيكي راننده مطلوب نبوده و بيش از «119» مورد تخلف رانندگي در كارنامه دارد كه به همين دليل خودروي مذكور توقيف و راننده متخلف براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

 



دستگيري كودك 6 ساله در آمريكا

چند روز پس از شعارهاي تبليغاتي اوباما در حمايت از مهاجران غيرقانوني، اداره مهاجرت آمريكا از بازداشت كودكي 6 ساله به جرم ورود غيرقانوني به خاك اين كشور خبر داد.
فارس به نقل از شبكه سي.ان.ان نوشت: تنها چند ساعت پس از صحبت هاي اوباما در حمايت از مهاجران غيرقانوني، پليس اين كشور يك دختر 6 ساله را به اتهام ورود غيرقانوني به آمريكا دستگير كرده كه اين كودك همچنان در بازداشت به سر مي برد.
اين كودك و 15 نفر ديگر كه سوار بر يك خودروي ون در حال عبور از منطقه «ماريكو پا كانتي» بودند، از سوي كلانتري اين منطقه به اتهام ورود غيرقانوني به آمريكا دستگير شده اند.
كلانتري پس از بازداشت، اين كودك را به دفتر مهاجرت و گمرك آمريكا تحويل داده و به گفته «آمبر كارگيل» سخنگوي دفتر مهاجرت، اين كودك كه اهل السالوادور است، هم اكنون در بخش مراقبت و حفاظت دفتر سلامت و خدمات انساني مركز اسكان آوارگان نگهداري مي شود.
كلانتري منطقه ماريكوپا كانتي بيانيه اي را صادر كرده و اعلام كرده است كه اكثر اين گروه از دستگيرشدگان، همچنان در بازداشتگاه به سر مي برند.
روز جمعه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در اظهاراتي كه بسياري آن را سياسي و با اهداف انتخاباتي ارزيابي كردند، به حمايت از مهاجران غيرقانوني پرداخته و عنوان كرده بود كه اين افراد حق دارند در آمريكا زندگي و كار كنند.

 



شورش زندانيان

رسانه هاي تركيه از وقوع دومين شورش در يكي از زندان هاي جنوب شرق اين كشور در هفته جاري خبر دادند.
اين زندانيان روز دوشنبه در يكي از زندان هاي استان «شانلي اورفه» دست به شورش زدند كه در پي آن 47 نفر روانه بيمارستان شدند.
مقامات داخلي اين استان با بيان اينكه شورش اخير زندانيان كشته اي نداشته است، اعلام كردند: از 47 مجروح اين حادثه 17 تن زنداني و 30 نفر ديگر مأمور زندان بوده اند.
نيروهاي آتش نشاني اين استان پس از وقوع اين حادثه به محل اعزام شدند و پس از يك ساعت توانستند آتش را كنترل كنند.
شنبه شب نيز زندانيان اين زندان با به آتش كشيدن پتو و وسايل خود دست به شورش زدند كه 13 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، نارضايتي زندانيان از شرايط نامساعد زندان منجر به وقوع اين درگيري ها شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14