(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 خرداد 1391 - شماره 20236

براي سال 90 نرخ ماليات بر درآمد اصناف 15 درصد تعيين شد
شرايط پرداخت وام نوسازي بافت هاي فرسوده به تهراني ها
اختصاص 45 هزار ميليارد توماني دولت براي ايجاد اشتغال در سال 91
كوتاه اقتصادي
داستان تكراري سيب زميني و پياز با 30 ميليارد تومان اعتبار پايان مي يابد
توقف ثبت سفارش 200 نوع كالاي كشاورزي
اختصاص 3/1 ميليارد دلار براي خريد هواپيما
با اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها قيمت حامل هاي انرژي تغيير مي كند
خلف وعده شركت پشتيباني امور دام علت گراني مرغ
استفاده از امضاي الكترونيك در اظهارنامه هاي مالياتي



براي سال 90 نرخ ماليات بر درآمد اصناف 15 درصد تعيين شد

رئيس شوراي اصناف كشور از توافق نمايندگان مجامع صنفي توزيعي و توليدي پس از چندين جلسه با مسئولان امور مالياتي كشور درباره نرخ ماليات بردرآمد اصناف در سال 1390 خبر داد و گفت: اين نرخ همچون سال قبل از آن 15 درصد تعيين شده است.
قاسم نوده فراهاني در گفت وگو با ايرنا افزود: بر اساس توافق حاصله با رئيس سازمان امور مالياتي كشور و نمايندگان اين سازمان، مقرر شد براي سال گذشته 96 درصد واحدهاي صنفي همچون سال 1389، 15 درصد ماليات بر درآمد پرداخت كنند و 4 درصد نيز نمونه گيري شود.
به گفته وي، بر اساس اين توافق، از چهاردرصد واحدهاي صنفي توليدي و توزيعي توسط مسئولان امور مالياتي نمونه گيري مي شود.
رئيس شوراي اصناف كشور به يكي از تفاوت هاي توافق امسال با سال گذشته اشاره كرد و افزود: اگر در مواردي موديان در حوزه اتحاديه و ماليات بر درآمد با مشكلي مواجه شوند و احتمال ضرر و زياني باشد كه قابل طرح در وزارت اموراقتصادي و دارايي است، با مستندات به مجمع صنفي ارايه كنند تا اين موضوع پيگيري شود.وي با بيان اينكه از ابتداي تيرماه امسال واحدهاي صنفي بايد نسبت به تكميل اظهارنامه مالياتي اقدام كنند، از واحدهاي صنفي خواست تا به موقع نسبت به اين امر اقدام كنند.
فراهاني افزود: از آن دسته از واحدهاي صنفي كه برگه قطعي ماليات بردرآمد سال گذشته خود را دريافت نكرده اند، درخواست مي شود تا هر چه زودتر نسبت به دريافت آن اقدام كنند چرا كه آنها بايد تا 15 تيرماه آينده برگه قطعي را ارايه كنند.

 



معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد
شرايط پرداخت وام نوسازي بافت هاي فرسوده به تهراني ها

معاون وزير راه و شهرسازي شرايط پرداخت 80 هزار فقره وام نوسازي بافت هاي فرسوده استان تهران را اعلام كرد.
مجيد كيان پور در گفت وگو با فارس در تشريح نحوه پرداخت تسهيلات نوسازي به شهر تهران گفت: به دليل سرعت در نوسازي بافت هاي فرسوده شهر تهران، 30 هزار فقره تسهيلات نوسازي به روش خود مالكي از محل خط اعتباري بانك مسكن به ساكنان، سازندگان و سرمايه گذاران در محدوده بافت هاي فرسوده با نرخ سود 9 درصد پرداخت مي شود.
مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران درباره شرايط استفاده از تسهيلات خود مالكي گفت: اين تسهيلات تنها به سرپرست خانوار پرداخت مي شود. سرپرست خانوار هم بايد شرايط مسكن مهر را داشته باشد و فرم جيم وي سبز باشد، يعني تاكنون از امكانات دولتي استفاده نكرده باشد، همچنين اين تسهيلات براي ساخت كمتر از 5 واحد مسكوني در مرحله فروش اقساطي پرداخت مي شود.
وي از اختصاص 50000 فقره تسهيلات نوسازي جديد از محل منابع داخلي بانكها (مسكن، سپه، ملي، تجارت، صادرات، رفاه و ملت) به شهرستان هاي استان تهران نيز خبر داد و گفت: نرخ سود تسهيلاتي كه بانكها از منابع داخلي خود در خصوص ساخت مسكن در بافت هاي فرسوده اختصاص داده اند، 20درصد براي دوران مشاركت مدني و 15درصد براي دوران فروش اقساطي است.
معاون وزير راه و شهرسازي با يادآوري اينكه متقاضيان نوسازي در بافت فرسوده شهر تهران از پرداخت عوارض معاف هستند گفت: جهت تشويق بيشتر سازندگان در بافت فرسوده شهر تهران، ساخت يك طبقه تشويقي نيز درنظر گرفته شده است.
كيان پور تصريح كرد: تسهيلات نوسازي اختصاص يافته در محدوده بافت هاي فرسوده شهر تهران باعث خواهد شد كه توليد و عرضه مسكن در اين كلانشهر افزايش پيدا كند و اين امر در كاهش قيمت و اجاره بهاي مسكن تاثير بسزايي خواهد داشت.
وي گفت: مردم شهرهاي ساكن در بافت هاي فرسوده تهران جهت اطلاع بيشتر جهت دريافت تسهيلات نوسازي مي توانند با شماره هاي 88605117 و يا 87577 تماس بگيرند.

 



اختصاص 45 هزار ميليارد توماني دولت براي ايجاد اشتغال در سال 91

نماينده كارفرمايان در شوراي عالي اشتغال با بيان اينكه سهم هر استان از ايجاد 5/2 ميليون شغل تعيين شد، گفت: براي ايجاد اشتغال سهم بانك ها 45 هزار ميليارد تومان است.
محمد عطارديان در گفت وگو با فارس، با اشاره به برگزاري جلسه ديروز شوراي عالي اشتغال با حضور معاون اول رئيس جمهور و برخي وزراي اقتصادي دولت و مسئولان بانك ها، اظهار داشت: در اين جلسه سهم و تعهد اشتغال جديد هر استان بررسي و به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: براساس نيازسنجي و پيش بيني فرصت هاي شغلي كه در سال جديد توسط معاونت نظارت راهبردي صورت گرفته بود مقرر شد كه 1/1 ميليون شغل جديد و نيز 4/1 ميليون شغل ناخالص براي افرادي كه در مشاغل جابه جا شده و ريزش دارند كه در مجموع 5/2 ميليون شغل در نظر گرفته شده است.
نماينده كارفرمايان در شوراي عالي اشتغال با بيان اينكه سهم اشتغال هر استان تفكيك شده است، گفت: براي ايجاد اشتغال و فرصت هاي شغلي در سال جديد مقرر شد بانك ها اعتباري بالغ بر 45 هزار ميليارد تومان به اين موضوع اختصاص دهند.
اين كارفرما تاكيد كرد: قرار شد كه سهم هر بانك نيز براساس اين تعهد به صورت كلي مشخص شود.
اين عضو شوراي عالي اشتغال با اشاره به تصويب لايحه سازمان كارآفريني تصريح كرد: اين لايحه در جلسه بررسي و مقرر شد كه كميته اي براي پيگيري مباحث مربوطه ايجاد شود و از برخي كارشناسان كارآفريني در اين راستا دعوت به عمل آيد.

 



كوتاه اقتصادي

¤ مديرعامل شهر جديد هشتگرد از آغاز افتتاح 5 هزار واحد مسكوني مهر خبر داد و گفت: تماس با متقاضيان مسكن مهر براي اين واگذاري ها آغاز شده است. احمد غلامي افزود: شهر جديد هشتگرد به دليل تراكم كاري براي افتتاح واحدهاي مسكوني مهر در كشور منتظر افتتاح رسمي واحدهاي مسكوني آماده واگذاري نمانده و به همين دليل طي تماس با متقاضيان آنها را براي تحويل اين واحدهاي مسكوني باخبر مي كند. وي ادامه داد: حدود 5 هزار واحد مسكوني در هشتگرد با امكانات كامل آب، برق و گاز آماده واگذاري و افتتاح است.
¤ انتقال 3جانبه وجه در تمامي خودپردازهاي بانك هاي ملي، صادرات، دي، صنعت و معدن، سپه و توسعه تعاون عملياتي شد. به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران، دارندگان كارت هاي هر يك از اين بانك ها مي توانند با مراجعه به يكي از خودپردازهاي پنج بانك ديگر، وجه مورد نظر را به حساب ديگري در يكي از بانك هاي مذكور انتقال دهند. توضيح اينكه به فرض دارندگان ملي كارت بانك ملي ايران مي توانند از طريق خودپردازهاي 5 بانك ديگر نظير صادرات، عمليات انتقال وجه را به حساب ديگر در بانك سپه انجام دهند. پيش از اين عمليات انتقال وجه صرفا ميان دو بانك صورت مي گرفت. سقف مبلغ انتقال وجه در مورد حساب هاي شتابي در حال حاضر 30 ميليون ريال مي باشد.
¤ نمايشگاه اصناف و شبكه توزيع زنجيره اي از امروز و به مدت دو روز در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپا مي شود. نمايشگاه اصناف و شبكه توزيع زنجيره اي در آستانه روز ملي اصناف و دهه توليد ملي در فضايي به وسعت يك هزارمترمربع ميزبان بازديدكنندگان خواهد بود.
¤ ارزش معاملات بازارهاي فرابورس ايران ديروز با جابجايي 49 ميليون اوراق بهادار به 834 ميليارد ريال رسيد. بيشترين حجم معاملات را بانك ايران زمين در بازار دوم فرابورس با جابجايي 21ميليون و720 هزار سهم با نرخ هزار و587 ريال داشت. كمترين حجم معاملات را صنايع فولاد آلياژي يزد در بازار اول فرابورس با جابجايي 5 هزار و210 سهم و قيمت پاياني 2 هزار و377 ريال داشت. بيشترين افزايش قيمت را قند شيروان و قوچان در بازار دوم با افزايش قيمت 8/4 درصد و با قيمت پاياني 5 هزار و524 ريال از آن خود كرد.
¤ رئيس مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران از رشد 17درصدي عملكرد درآمدي سال گذشته خبر داد و گفت: در حالي كه سال 90 براساس پيش بيني ها رقم 2/32 ميليارد ريال به عنوان درآمد منظور شده بود، اما به رقم بيش از 1/34 ميليارد ريالي دست يافتيم. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) حسين عسگرزاده با بيان اينكه اين ميزان درآمد به سبب ارائه خدمات در بخش هاي فرآوري و پايلوت، شيمي، كاني شناسي و محيط زيست است، ادامه داد: اين مركز خدمات خود را در اختيار بخش معدن و صنايع معدني و حتي ديگر حوزه هاي صنعتي و خدماتي كشور قرار مي دهد كه در خاورميانه بي نظير به شمار مي آيد.

 



داستان تكراري سيب زميني و پياز با 30 ميليارد تومان اعتبار پايان مي يابد

امسال بيش از دو ميليون و 700 هزار تن پياز در كشور توليد شده كه 720 هزار تن از اين ميزان مازاد مصرف تازه خوري كشور است كه بايد براي جمع آوري آن و جلوگيري از زيان كشاورز برنامه ريزي شود.
عليرضا پوربصير مديركل دفتر امور صنايع كشاورزي در گفت وگو با ايسنا، سه راه جمع آوري محصول مازاد از كشاورز را خريد تضميني، شكل گيري صادرات و انبارداري محصول عنوان كرد.
وي با اشاره به انجام خريد تضميني محصول پياز تصريح كرد: خريد تضميني اقدامي مسكن و موقت در اين زمينه است كه تاكنون بيش از پنج هزار تن از كشاورزان خريداري شده است.
پوربصير با تاكيد بر شكل گيري صادرات اين محصول براي جلوگيري از زيان كشاورز اظهار كرد: با وزارت امور خارجه هماهنگي هايي در حال انجام است و در حال پيگيري براي پرداخت جوايز صادراتي به اين محصول هستيم.
مديركل دفتر امور صنايع كشاورزي تصريح كرد: حدود 35 درصد از پياز توليدي، مازاد مصرف كشور است كه به اين منظور بايد براي نگهداري و ايجاد فرصت مناسب براي عرضه اين محصول در بازار، انبارها و سردخانه هاي مناسب تهيه كنيم تا در زماني كه اين محصول به قيمت متعادل رسيد در بازار عرضه شود.
به گفته پوربصير اگر حدود 30 ميليارد تومان تسهيلات بانكي و سرمايه گذاري بخش خصوصي تامين شود، مي توان انبارها و سردخانه هاي مناسب پياز را نگهداري و در زمان مناسب در بازار عرضه كنيم.
وي تصريح كرد: ايجاد انبار و سردخانه براي نگهداري محصول پياز با اولويت سه منطقه هرمزگان، خوزستان و جيرفت اگر راه اندازي شوند، مشكل پياز عمدتا حل خواهد شد و داستان تكراري عرضه فراوان پياز و سيب زميني در يكسال فروكش خواهد كرد.
سال هاست كه مصرف كننده و توليدكننده از فراواني توليد سيب زميني و پياز در يك سال و كمبود آن در سال بعد رنج مي برند و كشاورزان همچنان تاوان نداشتن الگوي كشت و نبود صادرات و انبارهاي مناسب را پس مي دهند به طوري كه سال گذشته به دليل افزايش توليد و كاهش تقاضا، سيب زميني كه براي توليد هر كيلوي آن 400 ليتر آب مصرف مي شود، در خاك ماند و برداشت نشد و امسال اين بلا بر سر پياز آمده و اين محصول زير خاك مانده كه وزارت جهاد كشاورزي وارد خريد تضميني پياز شده و هر كيلو پياز را 105 تومان خريداري مي كند كه اين قيمت براي كشاورز نه تنها سودي ندارد بلكه كمتر از هزينه تمام شده آن است لذا انگيزه اي براي برداشت اين محصول نيست و دسترنج كشاورز در خاك مانده است.

 



توقف ثبت سفارش 200 نوع كالاي كشاورزي

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامه وزارت جهاد كشاورزي به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اين اساس، ثبت سفارش 200 رديف تعرفه اي كالاهاي كشاورزي متوقف شد.
حميد صافدل در گفتگو با مهر با اشاره به اعمال ضوابط جديد براي واردات برخي از محصولات كشاورزي گفت: هم اكنون مطابق با نظر وزارت جهاد كشاورزي، واردات 200 رديف تعرفه كالاهاي كشاورزي ممنوع شده است، اين در شرايطي است كه هم اكنون امكان ثبت سفارش براي اين اقلام وجود ندارد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس ماده 16 قانون بهره وري كشاورزي، اين اختيار به وزارت جهاد كشاورزي داده شده است تا بر اساس شرايط كشور و توليد محصولات كشاورزي، جلوي واردات يك كالا را گرفته يا تعرفه آن را بالا و پايين كند.
وي با تاكيد بر اينكه وارت صنعت، معدن و تجارت تنها كار اداري ثبت سفارش را انجام مي دهد، تصريح كرد: ضوابط و تعرفه گذاري براي محصولات كشاورزي از سوي وزارت جهاد كشاورزي صورت مي گيرد، و مطابق قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن دخالتي نخواهد داشت.
صافدل با اشاره به اينكه هم اكنون ورود كالاهاي لوكس و غيرضروري به داخل كشور نيزبه شدت كنترل مي شود گفت: در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، وزارت صنعت، معدن و تجارت بيشترين حمايت را از توليد داخلي خواهد داشت و تلاش مي كند كه ين بخش را حمايت كند.
وي اظهار داشت: بر همين اساس، ارز 1226 توماني به كالاهاي لوكس و غيرضروري اختصاص نخواهد يافت و واردكنندگان كالاهايي كه اجازه ورود به كشور دارند و ممنوعيتي براي واردات آنها نيست، بايد ارز مورد نياز واردات اين كالاها را از بازار آزاد تهيه كنند.
صافدل گفت: اين كالاها زير چتر حمايتي وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ندارند؛ ضمن اينكه ثبت سفارش ساير كالاها نيز با لحاظ كردن مقررات و رديف هاي تعرفه اي قانوني صورت مي گيرد.

 



مديرعامل صندوق توسعه ملي خبر داد
اختصاص 3/1 ميليارد دلار براي خريد هواپيما

مديرعامل صندوق توسعه ملي گفت: آمادگي داريم در سال جاري مبلغ يك ميليارد و 300 ميليون دلار از منابع صندوق را براي خريد هواپيماي جديد اختصاص بدهيم.
محمدرضا فرزين در نخستين نشست خبري كه به مناسبت انتصاب وي به سمت مديرعامل صندوق توسعه ملي برگزار شد، افزود: منابع لازم براي خريد هواپيما را اختصاص داده ايم و منتظر اعلام بانك هاي عامل از سوي مسئولان مربوطه هستيم.
وي در مورد عملكرد صندوق توسعه ملي گفت: صندوق از ابتداي تأسيس تاكنون، 22 ميليارد و 600 ميليون دلار قرار داد عامليت با بانك هاي مختلف منعقد كرده كه 8 ميليارد و 300 ميليون دلار از اين قراردادها مسدود و معادل اين مبلغ تسهيلات به سرمايه گذاران و متقاضيان پرداخت شده است.
فرزين افزود: تاكنون 78 درصد منابع صندوق به طرحهاي صنعت و معدن اختصاص يافته و پيش بيني مي شود كه با صرف اين تسهيلات 23 هزار فرصت شغلي جديد در اين بخش ايجاد شود.
وي سهم بخش مسكن و ساختمان از منابع صندوق توسعه ملي را 7/11 درصد عنوان كرد و اظهار داشت: استفاده از اين منابع، بيش از 6 هزار اشتغالزايي خواهد داشت.
مديرعامل صندوق توسعه ملي، سهم بخش كشاورزي از منابع اين صندوق را 4/6 درصد و سهم بخش حمل و نقل را 7/3 درصد عنوان كرد.
وي درخصوص عملكرد صندوق طي يك سال گذشته گفت: صندوق توسعه ملي بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه ايجاد شده و كمتر از 2 سال است كه فعاليت خود را شروع كرده و طبيعي است كه انجام كار در مراحل نخستين سخت باشد.
فرزين از اظهارنظر درخصوص عملكرد صندوق خودداري كرد و افزود: اهداف و برنامه هاي صندوق با قوت پيگيري خواهد شد.
وي از اصلاح نظام نامه صندوق توسعه ملي خبر داد و گفت: تغيير نظام نامه موجب آسان سازي پرداخت وام از سوي نظام بانكي خواهد شد.
فرزين در مورد اولويت هاي صندوق توسعه ملي در سال جاري افزود: حمايت و تأمين طرحهايي كه آثار تحريم را كاهش مي دهند، اعطاي تسهيلات ارزي به طرحهاي نيمه تمام، اختصاص تسهيلات به طرحهاي پربازده ملي، حمايت از طرحهاي بخش صنعت و معدن و صادرات و پرداخت تسهيلات به بخش كشاورزي از اولويت هاي كاري صندوق در سال 1391 است.
وي ادعاي برخي اشخاص درخصوص برداشت 5 ميليون دلار از منابع صندوق توسعه ملي توسط دولت را رد كرد و گفت: چنين برداشتي امكان ندارد، چرا كه نهادهاي نظارتي متعددي از جمله سازمان بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات بر عملكرد صندوق نظارت مي كنند.
مديرعامل صندوق توسعه ملي مجموع منابع واريزي به صندوق در سال 1390 را 28 ميليارد و 573 ميليون دلار عنوان كرد و افزود: اين منابع از محل فروش نفت تأمين شده و براساس قانون 20 درصد درآمد كشور از محل صادرات نفت و گاز به صندوق توسعه ملي واريز مي شود.

 



با اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها قيمت حامل هاي انرژي تغيير مي كند

دبير ستاد هدفمندي يارانه ها از قطعي بودن تغيير قيمت حامل هاي انرژي در مرحله دوم هدفمندي يارانه ها خبر داد.
محمدرضا فرزين در گفت وگو با ايسنا درباره مسائل مطرح شده مبني بر اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها با روش جديد به گونه اي كه قيمت حامل هاي انرژي ثابت مانده اما ميزان يارانه نقدي افزايش يابد، اظهار كرد: در ستاد هدفمندي يارانه ها هيچ وقت چنين مسئله اي مطرح نشده است.
وي در پاسخ به اينكه پس آيا چنين امري شايعه اي است كه در راستاي اجراي فاز دوم مطرح شده است؟ گفت: اين مسائل شايعه است و تا به حال در ستاد هدفمندي يارانه ها بررسي نشده است.
دبير ستاد هدفمندي يارانه ها در ادامه درباره اينكه گفته شده دولت اعلام كرده بودجه مربوط به سال 91 به ويژه بخش مربوط به هدفمندي را بررسي مي كند، تصريح كرد: جمله اي از قول من مطرح شده كه گفته ام بودجه قرار است در ستاد هدفمندي بررسي شود اما بنده هيچ جا چنين حرفي را نزده ام.
فرزين در ادامه گفت: بحثي كه از قول فرد ديگري مطرح شده اين است كه مصوبه مربوط به هدفمندي در بودجه را به ستاد هدفمندي يارانه ها مي بريم تا بررسي كنيم.
وي تاكيد كرد: بررسي بودجه مربوط به هدفمندي لازم است؛ زيرا بايد آمادگي لازم را براي اجراي فاز دوم كسب كنيم كه اين امر هيچ مغايرتي با قانون ندارد.
وي در ادامه درباره اينكه آيا عدم اجراي فاز دوم با قانون مغايرت ندارد؟ اظهار كرد: در قانون آمده كه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها در سال 91 اجرا شود و ذكر نشده كه اين قانون بايد در كدام ماه سال 91 اجرا شود.فرزين درباره پرداخت مبلغ 28 هزار تومان به عنوان يارانه نان به سرپرست خانوارها اظهار كرد: مبلغ 28 هزار تومان پولي است كه به حساب خانوارها ريخته و بلوكه شده بود و هيچ ربطي به اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها ندارد.به گفته وي، اين مبلغ فقط به افرادي اختصاص داده مي شود كه ما به التفاوت 28 هزار توماني يارانه نقدي را دريافت كرده بودند بنابراين ساير افراد چنين يارانه اي را دريافت نمي كنند.
دبيرستاد هدفمندسازي يارانه ها درباره تعداد افرادي كه در فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها يارانه نقدي دريافت مي كنند، اظهار كرد: سازمان هدفمندي يارانه ها بررسي هايي را انجام مي دهد و تعدادي از افراد دريافت يارانه نقدي حذف مي شوند و در نهايت افراد باقي مانده در اجراي فاز دوم يارانه نقدي دريافت خواهند كرد.

 



مديرعامل اتحاديه اعلام كرد
خلف وعده شركت پشتيباني امور دام علت گراني مرغ

علت افزايش قيمت گوشت مرغ را بايد از مسئولان شركت پشتيباني امور دام در وزارت صنعت، معدن و تجارت پرسيد.
در حالي كه مرغداران از يك ماه پيش وجه نقد بابت خريد 55 هزار تن سويا را به حساب شركت پشتيباني امور دام واريز كرده اند، اين شركت هنوز نهاده اي تامين نكرده و تفاهم نامه تامين نهاده هاي ارزان براي توليد گوشت مرغ را اجرايي نكرده است.
حسين مقدم نيا مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي در گفت وگو با ايسنا تصريح كرد: براساس تفاهم نامه اين اتحاديه با شركت پشتيباني امور دام بايد از اول خردادماه 200 هزار تن ذرت و 100 هزار تن كنجاله سويا كيلويي 830 توماني در اختيار توليدكننده قرار مي گرفت و مرغداران گوشت مرغ را نيز با قيمت ارزان عرضه مي كردند اما شركت پشتيباني امور دام هنوز اين قرارداد را اجرايي نكرده و هيچ نهاده ارزان قيمتي به توليدكننده نداده است؛ لذا علت افزايش قيمت گوشت مرغ را بايد از مسئولان اين شركت پرسيد.
وي با تاكيد بر كمبود كنجاله سويا در بازار مصرف تصريح كرد: از 21 فروردين ماه تاكنون فقط 50 هزار تن كنجاله سويا در اختيار مرغداران قرار گرفته در حالي كه مرغداران از يك ماه پيش مبلغي را بابت خريد 55 هزار تن كنجاله سويا به قيمت كيلويي 830 تومان به حساب شركت پشتيباني امور دام واريز كرده اند اما هنوز اين شركت اين نهاده كه مايحتاج واحدهاي توليدي بوده را تحويل نداده است.
مقدم نيا با بيان اين كه كنجاله سويا 40 درصد از خوراك طيور را تشكيل مي دهد؛ گفت: ماهانه 450 هزار تن خوراك براي توليد گوشت مرغ لازم است كه حداقل 160 هزار تن از اين ميزان مربوط به كنجاله سوياست.
مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي تصريح كرد: اين در حالي است كه 50 هزار تن سويا توزيع شده طي مدت سه ماه تامين كننده 10 درصد از نياز اين محصول براي توليدكننده در اين مدت بوده ضمن اينكه توزيع اين نهاده بسيار طولاني صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: در اين شرايط كه عليرغم وعده ها، نهاده ارزان در اختيار توليدكننده قرار نگرفته نمي توان انتظار داشت قيمت گوشت روند كاهشي داشته باشد و با توزيع 50 هزار تن سويا براي سه ماه همه امور توليد گلستان شود.
مقدم نيا قيمت هر كيلو مرغ زنده را 3850 تومان و در بازار مصرف 5900 تومان عنوان و تاكيد كرد: اين افزايش قيمت ناشي از محقق نشدن وعده هاي مسئولان در توزيع نهاده ارزان است لذا وعده هاي ارزان شدن گوشت مرغ از سوي توليدكنندگان هم با اين شرايط محقق نخواهد شد.

 



استفاده از امضاي الكترونيك در اظهارنامه هاي مالياتي

استفاده از امضاي الكترونيك در اظهارنامه هاي مالياتي رسماً آغاز شد.
نادر آريا رئيس مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالياتي در مراسمي كه به همين منظور برگزار شد گفت: آنچه سازمان امور مالياتي در اين پروژه دنبال مي كند، ثبت نام الكترونيك مؤديان و ارائه خدمات الكترونيك مطلوب به آنان است.
وي تصريح كرد: برنامه ريزي براي ارائه اظهارنامه هاي مالياتي الكترونيك با امضاي ديجيتال در تيرماه انجام شده است و هدف آن حذف تعامل حضوري مؤديان با سازمان امور مالياتي است.
آريا ادامه داد: علاوه بر اظهارنامه ها هدف اين است كه كليه مكاتبات مؤدي با سازمان مالياتي اعم از اعتراض و... از طريق امضاي ديجيتال انجام شود.
مدير طرح جامع سازمان امور مالياتي تصريح كرد: مكاتبات سازمان امور مالياتي با مؤديان نيز در اين طرح مي تواند از طريق اين امضا به شكل الكترونيك انجام گيرد. آريا درباره طريقه ثبت نام مؤديان براي امضاي الكترونيك خاطرنشان كرد: مؤدي مي تواند با مراجعه به آدرس اينترنتي www.tax.gov.ir نرم افزار اظهارنامه الكترونيك را از اين سايت دريافت و با نصب در سيستم خود اقدام به تكميل اظهارنامه به صورت برخط كند.
همچنين علي عسگري رئيس سازمان امور مالياتي در اين مراسم گفت: ماليات افرادي كه اظهارنامه الكترونيك ارائه كنند 30درصد نقد و مابقي در 7 قسط دريافت مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14