(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 خرداد 1391 - شماره 20236

3 نظامي افغاني تفنگداران آمريكايي را به رگبار بستند
پوتين براي حل بحران سوريه به دمشق مي رود
شعار انتقام، انتقام در مراسم تشييع پيكر شهدا در غزه
تحليلگر آمريكايي در مصاحبه با كيهان: حمله غرب به سوريه به جنگ جهاني منجر مي شود
«نه» بزرگ مصري ها به قدرت نمايي نظاميان حاكم
زد و خورد معترضان با پليس آل خليفه در خيابان هاي منامه
ديوان عالي پاكستان نخست وزير را بركنار كرد
دانشجويان كانادايي به دولت كبك اولتيماتوم دادند
سرچشمه بحران اروپا در آمريكاست
22 شهيد و 50 مجروح در عمليات تروريستي شمال عراق
همكاري آمريكا ، انگليس ، قطر، عربستان و تركيه براي اعزام تروريست به سوريه
يورش نيروهاي پليس به مخالفان نخست وزير نپال



3 نظامي افغاني تفنگداران آمريكايي را به رگبار بستند

سه نظامي افغان با گشودن آتش به سمت اشغالگران در جنوب افغانستان يك تفنگدار آمريكايي را به هلاكت رساندند و 9 نفر ديگر را زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، سه نظامي افغان نظاميان خارجي را در جنوب افغانستان به رگبار مسلسل بستند. اين حمله به مرگ يك تفنگدار آمريكايي و جراحت 9 تفنگدار ديگر انجاميد سه نظامي مهاجم افغان نيز توانستند از محل بگريزند. طي سال گذشته ميلادي نيروهاي نظامي افغان 20 تفنگدار آمريكايي را در حملات خود به هلاكت رسانده اند. خبر ديگر اينكه طي 24 ساعت اخير در افغانستان سه انفجار و درگيري نيز رخ داد، در استان هلمند انفجار مين جان هشت غيرنظامي از جمله چند زن و كودك را گرفت و در استان هاي «قندهار» و «كاپيا» هم درگيري و انفجار بمب كنترل از راه دور 13 كشته و 24 زخمي بر جاي گذاشت.

 



پوتين براي حل بحران سوريه به دمشق مي رود

ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه در آينده اي نزديك به سوريه مي رود.
به گزارش شبكه خبري العالم، منابع سوري در مسكو اعلام كردند رئيس جمهور روسيه قرار است سفري به سرزمين هاي اشغالي و سوريه داشته باشد.پيش از اين نيز سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه با سفر به دمشق و ديدار با مقامات سوري نشان داد كه روسيه همچنان حمايت هاي همه جانبه از متحد منطقه اي خود را ادامه خواهد داد.اين منابع همچنين اعلام كردند وزير دفاع سوريه پنجشنبه وارد مسكو شده و با مقامات ارشد اين كشور از جمله همتاي روسي خود ديدار و گفت وگو كرد.
گفتني است روسيه و چين بارها مخالفت خود را با دخالت كشورهاي بيگانه در امور داخلي سوريه اعلام كرده اند.اين در شرايطي است كه تلاش برخي طرف هاي بين المللي براي منصرف كردن اين دو كشور از حمايت سوريه راه به جايي نبرده است.

 



شعار انتقام، انتقام در مراسم تشييع پيكر شهدا در غزه

هزاران نفر از مردم فلسطين با تشييع پيكر دو شهيد حملات هوايي رژيم صهيونيستي در نوار غزه، در حمايت از مقاومت شعار دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم ساكن نوار غزه ديروز پيكر دو شهيد حملات هوايي رژيم اسرائيل را تشييع كردند. مردم كه اين مراسم را به تظاهرات ضد اسرائيلي تبديل كرده بودند، حمايت خود را از گروه هاي مقاومت اعلام كردند. ارتش اشغالگر قدس در حملات هوايي دوشنبه به نوار غزه، دو عضو جنبش جهاد اسلامي فلسطين را به شهادت رساندند.همچنين به گزارش واحد مركزي خبر، شهرك نشينان صهيونيست مسجدي را در حومه شهر رام الله مورد هتك حرمت قرار داده و آن را به آتش كشيدند. در اين آتش سوزي خسارات جدي به مسجد وارد نيامد و فقط شماري از وسايل داخل از جمله فرش ها در آتش سوخت.
«عبدالكريم شرف» بخشدار منطقه گفت، ساعت يك نصف شب بود كه صداي فرياد مردم روستا را شنيديم كه مي گفتند مسجد آتش گرفته است. تقريباً همه اهالي روستا يعني بيش از 300 نفر براي خاموش كردن آتش رفتند و توانستند آن را خاموش كنند. بعد از آن متوجه شديم شعارهايي نژادپرستانه به زبان عبري روي ديوارهاي مسجد نوشته شده است.

 



تحليلگر آمريكايي در مصاحبه با كيهان: حمله غرب به سوريه به جنگ جهاني منجر مي شود

يك تحليلگر آمريكايي در مصاحبه اختصاصي با روزنامه كيهان اعلام كرد، غربي ها در حال مقدمه چيني براي حمله نظامي گسترده به سوريه هستند و اين اقدام مي تواند باعث وقوع جنگ جهاني شود.
استفن لندمن، تحليلگر آمريكايي طي مصاحبه با خبرنگار ما تصريح كرد شواهد زيادي وجود دارد كه نشان مي د هد، سازمان جاسوسي آمريكا و انگليس تروريست هاي سوريه را هدايت مي كنند. به گفته اين كارشناس تخريب و جاسوسي جزوي از مأموريت ام آي6 و سيا است.
وي در واكنش به اين سؤال كه «چه كساني پشت قتل عام هاي غيرنظاميان در سوريه قرار دارند» از وجود «جوخه هاي مرگي» خبر داد كه براي انجام اين كشتار آموزش ديده اند «لندمن گفت: «گسترش و استقرار جوخه هاي مرگ جزو برنامه ها و كارهاي عادي غربي هاست. چندي پيش روزنامه واشنگتن پست نوشت كه نيروهاي ويژه آمريكا در بيش از 120 كشور جهان مستقر شده اند. آنها براي اثبات اين خبر به منابع رسمي پنتاگون استناد كردند. نيروهاي ويژه براي كشتار آموزش مي بينند. قتل عام شغل آنهاست. آنها به صورت حرفه اي آدم مي كشند. من هم در مورد روش كشتاري كه به «مدل السالوادور» معروف شده تحقيق كردم و به نتايج وحشتناكي رسيدم. تمرين اين مدل سال ها قبل از دهه 1980 آغاز شده است.»
مجري راديوهاي آمريكا در ادامه افزود: «ايالات متحده آمريكا در تمام جنگ هاي خود از اين مدل استفاده كرده است. اهداف يكي است، فقط روش هاي مورد استفاده كمي پيچيده تر شده است. عمليات فونيكس در ويتنام يكي از اين موارد است كه تخمين زده شده بيش از 80 هزار ويتنامي طي آن به قتل رسيدند. اين كه در جريان اين جنگ ميليون ها غيرنظامي كشته شدند بماند.»
لندمن در ادامه اظهار داشت آمريكا در جنگ كره و جنگ جهاني دوم نيز چنين قتل عام هايي به راه انداخته است. به گفته اين كارشناس، دولتمردان آمريكا حتي به مردم خود نيز رحم نمي كنند و بسياري از آنها را به كشتن مي دهد.
وي در ادامه ضمن «ظالمانه» خواندن كشتار غيرنظاميان سوري به اظهارات «وارد چرچيل»، ديگر محقق آمريكايي اشاره كرد كه در اين حوزه در حال تحقيق است. لندمن گفت: او يك محقق آمريكايي است كه روي اين موضوع بسيار تحقيق كرده است. يافته هاي او بسيار شفاف دقيق و البته وحشتناك است.
وقتي از اهداف آمريكا براي انجام چنين جناياتي در سوريه از او پرسيديم، پاسخ داد: «من تصور مي كنم آمريكا به دنبال جنگ است و براي اين كار مي خواهد از ناتو استفاده كند. اين كشور به دنبال حمله به قلب سوريه است. در اين ميان اين كه روسيه وارد مداخله نظامي شود يا خير، اصلاً مشخص نيست. اين احتمال وجود دارد اما من تصور مي كنم در بهترين حالت اين امر كمي زمان ببرد. واقعاً خطر جنگ عمومي جدي است. حتي ممكن است اين امر منجر به وقوع جنگ جهاني سوم شود، شايد تاريخ جنگ هاي جهاني دوباره تكرار شود.»
اين تحليلگر مسائل خاورميانه در پاسخ به اين سؤال كه «آيا واقعاً غرب و متحدان عرب آنها به دنبال كمك كردن به مردم سوريه براي دستيابي به دموكراسي و آزادي هستند؟» گفت: «بسياري از كشورهاي عربي و تمام كشورهاي غربي در برابر خواسته هاي اسرائيل و واشنگتن سر تعظيم فرود آورده اند. واشنگتن برنامه سقوط رژيم سوريه را خيلي وقت پيش طراحي كرده است. در آينده شاهد حملات عريان ديگري عليه اين كشور غيرمتخاصم (سوريه) خواهيم بود.
لندمن عملكرد جمهوري اسلامي ايران در برخورد با حوادث منطقه را «مسئولانه» توصيف كرد و گفت: «ايران عملكرد مسئولانه اي در مواجهه با حوادث اين روزهاي منطقه از خود نشان داده و رسانه هاي آمريكايي چشم خود را نسبت به اين واقعيت بسته اند.»
به اعتقاد وي رسانه هاي غربي تصوير غيرواقعي از كشورهايي مثل ايران و سوريه ارائه مي دهند. آنها انگشت اتهام خود را به غلط به سوي اين كشورها مي گيرند. اين رسانه ها نقش سخنگوي قدرت ها را بر عهده دارند. آنها به مردم آمريكا و خوانندگان خود خيانت مي كنند. اين رسانه ها شريك و همراه جنايات آمريكا هستند.
وي در ادامه ضمن حمله به نوع عملكرد رسانه هاي غربي در مواجهه با حوادث مشابه سوريه يادآور شد مرور تاريخ نشان مي دهد آمريكا هرگز در راه اندازي جنگ ها تنها نبوده و رسانه ها در اين امر پيشگام دولت ها بوده اند. آنها براي قدرت دروغ مي گويند آنها آبروي رسانه را برده اند.
لندمن همچنين در واكنش به اظهارات اوميت يارديم، سفير تركيه در تهران كه گفته بود « سوريه ربطي به مقاومت ندارد» اين اظهارات را مضحك دانست و افزود: «آنكارا بخشي از ناتو است. اين سازمان از اعضاي خود مي خواهد با اهداف آن همراه شوند. تركيه هم همكاري مي كند. اين كشور حتي در جنگ عليه قذافي با آمريكا همراه شد. اكنون همان همراهي را عليه سوريه آغاز كرده است. اين كشور در ارتكاب جنايات جدي در حال همكاري با غرب است.»
لندمن در پايان با اشاره به اظهارات «اوميت يارديم» مبني بر اين كه «تركيه هيچ شناختي نسبت به گروه هاي تروريستي در سوريه ندارد» آن را «دروغ» خواند و تصريح كرد: «من مي دانم اين گروه هاي تروريستي چه كساني هستند. آنها همكاران گروه هاي ويژه آمريكايي هستند. آنها مزدور هستند. آنها قاتلان تازه استخدام شده غرب هستند. او حتي بيش از من مي داند اما وانمود مي كند كه نمي داند.»

 



«نه» بزرگ مصري ها به قدرت نمايي نظاميان حاكم

انقلابيون مصر با تجمع ميليوني خود در ميدان التحرير، آمادگي خود را براي رويارويي كامل با نظاميان حاكم بر اين كشور اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي فراخوان عمومي براي مقابله با اقدام نظاميان حاكم در قبضه قدرت، جماعت اخوان المسلمين، گروه ها، احزاب و جنبش هاي انقلابي روز سه شنبه با تجمع در ميدان التحرير، از اهداف و آرمان هاي انقلاب مردمي 25 ژانويه حمايت كردند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، در تجمع ميليوني ميدان التحرير كه جماعت اخوان المسلمين هدايت و سازماندهي آن را برعهده داشت، حزب آزادي و عدالت، جنبش ششم آوريل، حزب سلفي النور، حزب الوسط با صدور بيانيه هايي، شوراي حاكم نظامي بر مصر را فاقد صلاحيت قانوني و بين المللي دانستند و سرنگوني آنها را خواستار شدند.
معترضان مصري كه تصاوير سپهبد محمدحسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح و احمد شفيق نامزد شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري را زير پاهاي خود لگدكوب مي كردند، از «محمد مرسي» رئيس جمهور مردمي اين كشور به عنوان تنها فرد داراي صلاحيت براي حكومت بر مصر حمايت كردند.گزارش هاي دريافتي نيز حاكي است در اسكندريه و برخي از شهرهاي بزرگ مصر نيز در حمايت از اهداف انقلاب 25 ژانويه راهپيمايي برگزار شد و مردم با در دست داشتن پلاكارد و پارچه نوشته هايي، اقدام نظاميان در منحل كردن پارلمان و صدور بيانيه مكمل قانون اساسي را به شدت محكوم كردند.معترضان مصري، تحركات اخير نظاميان را «كودتاي نرم» براي براندازي انقلاب مردمي و ادامه حكومت رژيم مبارك به شمار آوردند و قسم خوردند تا پاي جان از خون شهدا پاسداري كنند.از سوي ديگر «محمد مرسي» رئيس جمهور اسلامگراي مصر اعلام كرد روز جمعه با حضور در ميدان التحرير در مقابل ميليون ها مصري مراسم تحليف را به جاي خواهد آورد. وي دستور صادر شده از سوي نظاميان براي اداي سوگند در مقابل آنها را فاقد مشروعيت دانست و قول داد در آينده نزديك بقاياي رژيم مبارك را به محاكمه بكشد.
در همين حال سخنگوي رسمي دفتر تبليغات انتخاباتي محمد مرسي از آغاز رايزني هاي رئيس جمهور اسلامگراي مصر براي تشكيل كابينه جديد خبر داد و گفت: اسامي اعضاي كابينه رئيس جمهور، تا 10 روز آينده اعلام خواهد شد.همچنين شوراي نظامي مصر در اقدامي منفعلانه از تحويل قدرت به رئيس جمهور منتخب تا پايان ژوئن (10 تير) خبر داد.
نظاميان مصري روز سه شنبه همچنين از ورود «سعد الكتاني» رئيس و تني چند از روساي كميسيون مجلس الشعب به ساختمان مجلس جلوگيري كردند.نمايندگان پارلمان در واكنش به اين اقدام نظاميان اعلام كردند تا دستيابي به حقوق حقه خود در برابر مقر پارلمان دست به تحصن خواهند زد.شوراي عالي نيروهاي مسلح كه هم اكنون اختيارات اجرايي و قانونگذاري در كشور را در دست دارد، روز سه شنبه به منظور تقويت هرچه بيشتر موقعيت خود در آينده مصر، از تشكيل «شوراي دفاع ملي» خبر داد.
اين در حالي است كه در صورت تن دادن رئيس جمهور آينده مصر به اين خواسته نظاميان، آنها نقش محوري براي ارتش در برقراري امنيت قائل خواهند بود و در آن 16 تن از جمله وزير دفاع و 10 تن از فرماندهان ارتش حضور خواهند داشت.

 



زد و خورد معترضان با پليس آل خليفه در خيابان هاي منامه

نيروهاي سركوبگر آل خليفه بار ديگر به تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين حمله و با پرتاب گاز اشك آور و گلوله عده بي شماري را مجروح كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شماري از شهروندان بحريني روز گذشته در اعتراض به سياست سركوب رژيم آل خليفه تظاهرات كردند و خواستار سرنگوني اين رژيم شدند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند: «مرگ بر آل خليفه»، «سرنگون باد حمد»، «الله اكبر» و «هيهات مناالذله»
نيروهاي امنيتي بحرين با استفاده از گاز اشك آور، گلوله نارنجك هاي صوتي به مردم يورش بردند و تعدادي را مجروح كردند.
شمار مجروحان مشخص نشده است چرا كه مردم به دليل هراس از بازداشت و شكنجه از مراجعه به مراكز درماني و بيمارستان ها خودداري مي كنند.
تظاهركنندگان در پاسخ به فراخوان ائتلاف 14 فوريه در تظاهرات شركت كردند.
اين در حالي است كه فعالان ائتلاف 14 فوريه اعلام كردند دست از تظاهرات مسالمت آميز برنمي دارند و انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت.
رژيم بحرين متهم به سوء استفاده و شكنجه زندانيان است و مردم بحرين حمدبن عيسي آل خليفه را مسئول كشتار شركت كنندگان در اعتراضات مي دانند.
از سوي ديگر، پادشاه بحرين براي بحث و تبادل نظر درباره تحولات منطقه به ويژه اوضاع بحرين و عربستان سعودي راهي عربستان شده است.
مرگ وليعهد سعودي و بيماري پادشاه عربستان پادشاه بحرين را به هراس انداخته كه مبادا در حمايت مالي و نظامي رياض وقفه اي ايجاد شود.

 



ديوان عالي پاكستان نخست وزير را بركنار كرد

ديوان عالي پاكستان با رد صلاحيت نخست وزير، از رئيس جمهور خواست به دنبال فرد ديگري براي پست نخست وزيري باشد.
به گزارش خبرگزاري ها، ديوان عالي پاكستان ديروز اعلام كرد، «يوسف رضا گيلاني» به علت اهانت به دادگاه و ممانعت از بازگشايي پرونده فساد رئيس جمهوري، ديگر صلاحيت پست نخست وزيري را ندارد. بر اساس اين حكم، گيلاني از اين پس نمي تواند يكي از اعضاي پارلمان باشد.
ديوان عالي همچنين به رئيس جمهور (آصف علي زرداري) دستور داد تا يك نخست وزير جديد انتخاب كند. در همين حال، وكيل مدافع گيلاني با رد حكم ديوان عالي، گفت تنها مجلس پاكستان مي تواند از نخست وزير خلع صلاحيت كند.
واكنش زرداري
زرداري، رئيس جمهور پاكستان در واكنش به اقدام ديوان عالي، در حزب حاكم (حزب مردم) يك نشست اضطراري در كاخ رياست جمهوري برگزار كرد. يك شبكه تلويزيوني پاكستان تصاويري را از اين نشست كه علاوه بر زرداري، گيلاني و «بيلا وال» پسر زرداري و يكي ديگر از سران حزب مردم در آن شركت داشتند، نشان داد. يك مقام دولتي كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاري فرانسه گفت: زرداري رياست اين نشست را برعهده داشت و طي آن اوضاع جاري بررسي شد.

 



دانشجويان كانادايي به دولت كبك اولتيماتوم دادند

دانشجويان معترض كانادايي نسبت به حل مشكلات خود براي دولت «كبك» ضرب الاجل تعيين كردند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «فدراسيون دانشجويان كالج» در كبك كانادا به دولت محلي اين استان 27 ساعت فرصت دادند تا به درخواست هاي آنها پاسخ داده شود.
دانشگاه هاي اين استان نزديك به 5 ماه است كه به دليل تصميم دولت براي افزايش شديد شهريه هاي دانشجويي شاهد اعتصاب، درگيري و تظاهرات است.
براساس اين گزارش درخواست دانشجويان از طريق يك وكيل به اطلاع مقامات مسئول كبك رسيده است. پيش از اين طرفين درگيري طي چند نشست سعي در حل اختلافات داشتند كه به نتيجه مورد نظر نرسيدند.
پليس كانادا در اين 5 ماه هزاران نفر از معترضان را دستگير يا مجروح كرده است. دانشجويان معترض مي گويند دولت براي حل بحران مالي خود نبايد تا اين حد به آنها فشار وارد كند. مقامات مسئول قصد دارند ظرف 5 سال آينده شهريه هاي دانشجويي را بيش از 70 درصد افزايش دهند. هنوز مشخص نيست دانشجويان پس از پايان ضرب الاجل چه برنامه اي را اجرا خواهند كرد.

 



در اجلاس گروه 20 مطرح شد
 سرچشمه بحران اروپا در آمريكاست

رئيس كميسيون اروپا در نشست گروه 20 اعلام كرد، سرچشمه بحران اقتصادي اروپا در آمريكا است.
نشست دو روزه اجلاس گروه 20 در «لوس كابوس» مكزيك روز گذشته در حالي به كار خود پايان داد كه «بحران اقتصادي» محور اصلي گفت وگوهاي رهبران 20 كشور صنعتي جهان را تشكيل مي داد. بحراني كه به تعبير سايت خبري «آيريش تايمز» «مدتي است حيات يورو را تهديد مي كند.»
شركت كنندگان در اين اجلاس سالانه، پس از تاكيد بر مباحثي همچون «لزوم بازگشت آرامش به بازارهاي مالي، بازيابي مجدد اعتماد، بازگشت رشد اقتصادي و لزوم همكاري هاي دسته جمعي براي فائق آمدن بر مشكلات اقتصادي» متعهد شدند تمام تلاش و توان خود را براي حل بحران كم سابقه اقتصادي بسيج كنند. كشورهاي آمريكا، چين، هند و كره جنوبي نيز از جمله كشورهايي بودند كه نسبت به ادامه بحران اقتصادي اروپا به شدت ابراز نگراني كردند.
«آنگلا مركل»، صدر اعظم آلمان در اين اجلاس اظهار داشت: نبايد بار سنگين بحران اقتصادي اروپا فقط بر گردن اروپايي ها بيفتد بحران اوراق قرضه و بدهي تنها مشكل ما اروپايي ها نيست بلكه هر قاره اي بايد سهم خود را براي حل اين بحران به دوش بكشد.
اظهارات «خوزه مانوئل باروسو»، رئيس كميسيون اتحاديه اروپا مبني بر اينكه «سرچشمه بحران اقتصادي امروز اروپا به آمريكا بازمي گردد» نيز در نوع خود قابل توجه بود. پيش از اين صدراعظم آلمان و چند رهبر ديگر اروپايي نيز اظهارات مشابهي درخصوص نقش آمريكا در به وجود آمدن اين بحران اعلام كرده بودند. رئيس جمهور كره جنوبي نيز خواستار اجراي اصلاحات گسترده شد.
به گزارش ايسنا، نشست گروه 20 در مكزيك، هفتمين نشست سران اين گروه از نوامبر 2008 محسوب مي شود.
گفتني است اجلاس گروه 20 در سال 1999 و با هدف گفت وگو درخصوص مسائل مهم اقتصادي شكل گرفت. گروه 20 از كشورهاي آفريقاي جنوبي، كانادا، مكزيك، آمريكا، آرژانتين، برزيل، چين، ژاپن، كره جنوبي، هند، اندونزي، عربستان سعودي، روسيه، تركيه، فرانسه، آلمان، ايتاليا، انگليس، استراليا و يك نماينده از اتحاديه اروپا تشكيل مي شود.

 



22 شهيد و 50 مجروح در عمليات تروريستي شمال عراق

عمليات انتحاري عليه شيعيان عزادار در شمال عراق 22 شهيد و 50 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، يك فرد انتحاري كه كمربند حاوي مواد منفجره به خود بسته بود وارد مراسم عزاداري در مركز شهر «بعقوبه» شد و در ميان جمعيت عزادار خود را منفجر كرد. اين انفجار كه دوشنبه رخ داد جان 22 تن را گرفت و 50 مجروح بر جاي گذاشت كه چهار افسر پليس و هشت نظامي ديگر جزو مجروحان هستند.
حملات افراد انتحاري اعزامي از عربستان به دستجات عزادار شيعه در مناطق مختلف عراق كه چهارشنبه گذشته رخ داد 92 شهيد و بيش از 250 مجروح بر جاي گذاشته است.
دولت عربستان و افراد خانواده سعودي به هر پدري كه فرزندش را براي عمليات انتحاري به عراق بفرستد، پول زيادي مي دهند.
مخالفت با ورود بايدن
به گزارش خبرگزاري فارس، يك منبع آگاه در دفتر «نوري مالكي» نخست وزير عراق به اين خبرگزاري گفت مالكي اجازه ورود «جو بايدن» به عراق را نداده است.
اين منبع كه نامش فاش نشد، افزود: قرار بود بايدن معاون رئيس جمهوري آمريكا، به بهانه حل اختلاف سياسي جاري وارد عراق شود، اما مالكي از طريق سفارت آمريكا در بغداد به وي اطلاع داده كه بغداد آماده پذيرايي از او نيست و به همين دليل، خواستار لغو اين سفر شده است.
اين منبع افزود: سفارت عراق در آمريكا نيز اين پيغام مالكي را به مقامات كاخ سفيد و وزارت خارجه آمريكا ابلاغ كرده است. بايدن قصد سفر به اربيل و ديدار با «مسعود بارزاني» را داشته است.
طي هفته هاي اخير ميان بارزاني و مالكي بر سر بعضي مسائل اختلاف ايجاد شده بود و بارزاني قصد داشت طرح سلب اعتماد از مالكي در مجلس عراق را به نتيجه برساند. اما پادرمياني «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق اين طرح را عقيم گذاشت. در پي اين اقدام طالباني بعثي هاي به جامانده از رژيم سابق بعث عراق، طالباني را تهديد به ترور كردند.
ساير رويدادها
¤ به گفته «فتاح الشيخ» عضو سابق فهرست «العراقيه» 10 تن از اعضاي مهم اين فهرست قصد دارند از آن جدا شوند.
¤ «برت مك گوري» نامزد رئيس جمهور آمريكا براي تصدي پست سفارت اين كشور در عراق به دنبال اتهام وارده به وي مبني بر فساد اخلاقي مجبور شد از اين پست صرفنظر كند.

 



همكاري آمريكا ، انگليس ، قطر، عربستان و تركيه براي اعزام تروريست به سوريه

قطر، عربستان و تركيه با ايجاد پايگاه هايي در مناطق مرزي سوريه براي تروريست ها شرايط ورود به اين كشور و مقابله با نظام بشار اسد را فراهم مي كنند و سازمان هاي جاسوسي آمريكا و انگليس اطلاعات لازم را براي قتل عام مردم در اختيار آنها قرار مي دهند.
به گزارش شبكه خبري العالم به نقل از پايگاه خبري المنار، قطر و عربستان با همكاري تركيه تروريست ها را پيش از وارد شدن به خاك سوريه و انجام اقدامات تروريستي عليه مردم اين كشور در پايگاه هاي مرزي مستقر مي كنند.
اين پايگاه خبري افزود، مواد انفجاري، مهمات، سلاح ها و تجهيزات ارتباطي نيز در اين پايگاه هاي مرزي مستقر شده اند تا بلافاصله به آن سوي مرزها منتقل و عليه نيروهاي سوري به كار گرفته شوند.
منابع آگاه اعلام كردند مهمات و سلاح هاي به كار گرفته شده توسط تروريست ها ساخت تركيه و اسرائيل است.
از سوي ديگر، وزارت خارجه سوريه اعلام كرد گروه هاي تروريستي براي تحقق اهداف شوم خود شهروندان بي گناه را به عنوان سپر دفاعي خود قرار مي دهند.
وزارت خارجه سوريه همچنين اعلام كرد به منظور دفاع از جان شهروندان بي گناه از يك هفته پيش كار خارج كردن شهروندان را از شهر حمص آغاز كرده است.
اين در حالي است كه شبكه تلويزيوني الاخباريه نيز به نقل از مطبوعات غربي از نقش ماهواره هاي انگليس و آمريكا در تصويربرداري از تحركات ارتش سوريه خبر داد.
اين شبكه تلويزيوني افزود، اين تصاوير از طريق سازمان امنيت خارجي انگليس (ام-آي-6) و سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در اختيار فرماندهان گروه هاي مسلح قرار مي گيرد تا آنها غيرنظاميان را به قتل برسانند.
مطبوعات غربي همچنين به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس نوشتند، ماهواره هاي آمريكا و انگليس اقدام به شنود و جاسوسي عليه نيروهاي دولتي سوريه مي كنند و برنامه هاي آنها از طريق مزدوراني كه وارد سوريه شده اند در اختيار گروه هاي مسلح قرار مي دهند.
همچنين يك نويسنده و مورخ آمريكايي در گفت وگو با كانال روسيه امروز به افشاگري عليه جنايات ايالات متحده در سوريه پرداخت.
«وبستر گريفين» گفت، اتفاقاتي كه در سوريه به وقوع مي پيوندد يك جنگ داخلي نيست بلكه فعاليت هاي گروه هاي تروريستي اعزامي به سوريه است و اين كشتارها محصول مشترك آمريكا و انگليس است كه با كمك هاي مالي عربستان، امارات و قطر صورت مي گيرد.
وي افزود، غرب قدرت خود را در بي ثباتي سوريه مي بيند و به همين دليل جوخه هاي ترور سيا و موساد را به اين كشور اعزام مي كند.
اين مورخ آمريكايي تاكيد كرد، سوريه يكي از تاثيرگذارترين كشورهاي خاورميانه است و مي توان گفت كه سوريه تنها كشوري است كه در آن اديان مختلف با آرامش در كنار يكديگر زندگي مي كنند.
از سوي ديگر منابع سياسي به نقل از يك مسئول بلندپايه رژيم صهيونيستي اعلام كردند سقوط نظام سوريه و گرفتار شدن اين كشور در جنگ داخلي مسئله اي بسيار مهم براي اين رژيم است.
منابع صهيونيست فاش كردند رژيم صهيونيستي چند طرح درباره نحوه اشغال فرودگاه بين المللي دمشق و سپس تقسيم سوريه به 6 منطقه ارائه كرده است.
از سوي ديگر رئيس جمهور آمريكا و ولاديمير پوتين در جريان نشست اقتصادي گروه 20 با يكديگر ديدار و خواستار اتخاذ راه حل سياسي براي بحران سوريه شدند.
پوتين در اين ديدار گفت، روسيه براي جلوگيري از جنگ داخلي در سوريه تلاش خواهد كرد و ماموريت ناظران بين المللي همچنان بايد ادامه داشته باشد.
پوتين و اوباما در اين ديدار دوساعته به توافق رسيدند كه بازيگران بين المللي ديگري از جمله سازمان ملل و كوفي عنان و اتحاديه عرب را به يافتن راهكارهاي سياسي براي حل بحران سوريه ترغيب كنند.

 



يورش نيروهاي پليس به مخالفان نخست وزير نپال

مخالفان دولت نپال با پرتاب سنگ به سمت خودروي نخست وزير اين كشور در پايتخت، خواستار استعفاي وي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز صدها نفر از مردم نپال به سمت خودروي حامل «بابورام باتاراي» سنگ پرتاب كردند و عليه وي شعار دادند. اين حمله كه در مسير حركت نخست وزير به سمت فرودگاه «كاتماندو» رخ داد، به درگيري معترضان با محافظان نخست وزير و نيروهاي امنيتي انجاميد. باتاراي قصد داشت از فرودگاه عازم كشور برزيل شود. دو خودروي پليس در اين زد و خورد آسيب ديد، ولي در مورد جراحت طرفين گزارشي نرسيده است.جمعه گذشته نيز كاتماندو شاهد تظاهرات مخالفان دولت مائوئيست نپال بود.تظاهركنندگان مخالفت خود را با برگزاري انتخابات جديد اعلام كردند. «سوشيل كويرالا» رئيس حزب مخالف در كنگره نپال در اين تظاهرات سخنراني كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14