(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31 خرداد 1391 - شماره 20236

حديث دشت عشق
بنا: خيالم از پشت سرم راحت است
عزم فرنگي كاران براي رسيدن به قله افتخار
اخبار كوتاه از فوتبال
16 تيمي شدن ليگ برتر از دوره سيزدهم قطعي شد
احتمال حذف جام حذفي به خاطر تيم ملي فوتبال !
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
اعزام تيم هاي ملي كاراته به اندونزي و عربستان
ولاسكو هفته آينده به ايران بازمي گردد
آغاز تمرينات تيم ملي واليبال براي كاپ آسيا
راهيابي 5 ووشوكار به تيم ملي
معرفي پرچمدار ايران در المپيك



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «حسين يوسفي كچي»
حجره و سنگر عبادتگاه عشق
طلبه مدرسه ذوالفقار اصفهان، جهادگر مبارز و قهرمان، شهيد حسين يوسفي، كه با خصوصيات اخلاقي والا و ممتاز پله پله تا ملاقات خدا پيش رفت. احترام به افراد كوچك و بزرگ، كمك به فقرا، علاقه مندي به مطالعه، عشق به معارف اهل بيت(ع)، توجه ويژه به تلاوت قرآن كريم و اهتمام به نماز شب از ويژگي هاي بارز اين مبارز بود. او علم «قال» را مي خواند اما همواره در طريق تكامل معنوي و علم «حال» سير مي كرد.حسين هرگز حجره نشيني را بدون سنگر نشيني نمي پسنديد و چنين بود كه در عمليات هاي بيت المقدس، والفجر1، رمضان، محرم و والفجر8 شركت كرد. پنج بار از نواحي مختلف بدن مجروح گرديد و زخم دوست را به جان خريد تا سرانجام برگ زريني بر افتخارات لشكر مقدس امام حسين(ع) و استان اصفهان افزود و در عمليات والفجر 8 چراغ پر فروغ شهادت را در جانش افروخت و مرغ جانش سبكبار به رياض رضوان پرواز نمود.
طلبه بسيجي شهيد «حسين يوسفي كچي»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در 12/11/1364 در عمليات والفجر 8 (منطقه فاو) به شهادت رسيد.

 



بنا: خيالم از پشت سرم راحت است
عزم فرنگي كاران براي رسيدن به قله افتخار

روز شمار المپيك كه در خانه كشتي نصب شده است عدد 38 را نشان مي دهد، البته مسابقات كشتي چند روز ديرتر از آغاز المپيك برگزار مي شود. فرنگي كاران مراحل پاياني آمادگي خود را طي مي كنند و يكي از پرفشارترين اردوها را پشت سر مي گذارند.
تمرينات به حدي سخت و سنگين است كه بسياري از كشتي گيران و حتي مربيان از آن با لفظ كشنده ياد مي كنند.
محمدبنا در تمرين عصر روز گذشته حسابي از خجالت شاگردانش درآمد، به طوري كه فرنگي كاران حتي توان برخواستن از روي تشك را هم نداشتند و برخي از آنها حتي نتوانستند تمرينات را به پايان برسانند. بنا كه اين روزها ترجيح مي دهد به جاي مطرح كردن مشكلات و پرداخت به حواشي ريز و درشت، كارش را انجام دهد؛ خيلي كم در محافل خبري حاضر مي شود و ترجيح مي دهد به قول خودش به جاي گلايه براي رسيدن به قله افتخار تلاش كند.
محمد بنا بعد از تمرين روز گذشته درباره شرايط آمادگي فرنگي كاران در آستانه المپيك گفت: پرفشارترين تمرينات را پشت سر مي گذاريم. بچه ها هم به خوبي توانسته اند اين فشار را تحمل كنند. از اردوي بعد وارد كارهاي تاكتيكي، تكنيكي و آناليز دقيق تر حريفان خواهيم شد. البته ما هميشه عادت داريم با شرايط سخت راحت تر كنار مي آييم. آسيب ديدگي جدي نداريم و خدا را شكر همه چيز به بهترين شكل ممكن پيش مي رود.
نقل و انتقالات فوتبال تمركز كشتي گيران را بر هم زده است
بهترين مربي كشتي فرنگي جهان در سال 2011 در پاسخ به اين سوال كه يعني هيچ مشكلي ندارند؟ عنوان كرد: فدراسيون كشتي و كميته ملي المپيك تمام سعي و تلاش خود را انجام مي دهند و همه جوره از ما حمايت مي كنند. با تمام كمبودها و سختي ها مي سازيم، اما متاسفانه و از شانس بد ما، نقل و انتقالات فوتبال با المپيك همزمان شده است و رقم هايي كه عنوان مي شود تمركز كشتي گيران را بر هم زده است.
به ما هم حواله خودروي گران قيمت بدهند!
محمد بنا ادامه داد: مسئولان ورزش و رئيس جمهور به من هم يك حواله خودرو بدهند؛ از همين ماشين هاي گران قيمتي كه به بازيكنان فوتبال مي دهند!(با خنده)
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با اشاره به اين موضوع كه الان وقت گلايه نيست؛ تصريح كرد: به بچه ها هم گفتم كه با اين حرف ها تمركزشان را از دست ندهند. هدف ما رسيدن به قله است، آرام آرام سنگ ريزه ها را كنار مي زنيم تا به اوج افتخار برسيم؛ بعد از آن مي نشينيم و به خراش هايي كه اين سنگ ريزه ها روي بدنمان ايجاد كرده است، مي خنديم.
خادم بزرگترين حامي من است
بنا افزود: در نهايت هدف تمام ما رسيدن به نتيجه اي تاريخي در المپيك است كه همه براي رسيدن به اين هدف همدل و هم قسم شده ايم. كشتي آزاد و فرنگي به هم روحيه مي دهند. رسول خادم هم بز رگ ترين حامي من است؛ وقتي چنين آدم بزرگي پشت سر من است، خيالم راحت است و هيچ دغدغه اي ندارم. خادم در سخت ترين شرايط هم به من آرامش مي دهد. اگر من هم آرامش داشته باشم مي توانم اين آرامش را به تشك كشتي منتقل كنم. خيالم از بيرون تشك راحت است چون خادم اجازه نمي دهد حواشي از در خانه كشتي وارد شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

متسو فرانسوي به نيمكت پرسپوليس نزديك تر شد
پس از عدم حضور مصطفي دنيزلي در ايران، محمدرويانيان با برونو متسو وارد مذاكره شد. اين مربي فرانسوي كه دوشنبه شب وارد ايران شد، بعد از جلسه با رويانيان ظهر ديروز با حضور در ورزشگاه درفشي فر از امكانات اين مجموعه، سالن بدنسازي، استخر و زمين چمن بازديد كرد. درفشي فر ورزشگاهي است كه پرسپوليس در آن تمرين مي كند.گفته مي شود متسو با پرسپوليس به توافقات خوبي رسيده و فقط منتظر فسخ قرارداد مصطفي دنيزلي است.در شرايطي كه قرار بود مصطفي دنيزلي شنبه گذشته به تهران سفر كند اما اين مربي به دليل آنچه بيماري همسر و پدر همسرش خواند از رويانيان درخواست كرد كه مرخصي اش را تمديد كند كه پس از اين درخواست، مسئولان باشگاه پرسپوليس به طور كل قيد حضور اين مربي را در پرسپوليس زدند و گفت وگوهايشان را با گزينه هاي ديگر از جمله متسو آغاز كردند.
اخطار سازمان ليگ به 6 باشگاه ليگ برتري
سازمان ليگ به 6 باشگاهي كه تاكنون مدارك خود را براي كسب مجوز حرفه اي به فدراسيون و سازمان ليگ ارسال نكرده اند اخطار مي دهد. تاكنون 6 باشگاه پيكان تهران، ملوان بندرانزلي، راه آهن تهران، داماش گيلان، فجرسپاسي شيراز و گهر زاگرس مدارك خود را براي دريافت مجوز حرفه اي به فدراسيون و سازمان ليگ ارسال نكرده اند.براين اساس سيدهادي آيت اللهي نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال اعلام كرد قرار است سازمان ليگ به اين باشگاه ها اخطاري مجدد بدهد تا هرچه زودتر مدارك خود را براي سازمان ليگ ارسال كنند.البته مدارك ساير باشگاه ها هم در حال بررسي و ارزيابي است كه مشكلات موجود به آنها اعلام شده تا با ارسال به موقع مدارك به كنفدراسيون فوتبال آسيا، باشگاه ها شرايط لازم براي كسب پروانه و مجوز حرفه اي را بدست آورند.
تيموريان:هيچ تيم ايراني نمي توانست پيشنهاد الخريطيات را بدهد
بازيكن جدا شده استقلال مي گويد دلش نمي آمده از استقلال پول زيادي طلب كند، چرا كه دست فتح الله زاده براي بستن تيمي قدرتمند در فصل جديد بسته است.آندرانيك تيموريان پس از پيوستن به تيم الخريطيات قطر اظهار كرد: پيشنهادي كه تيم قطري به من داد آنقدر خوب بود كه هيچ تيم ايراني نمي توانست آن را به من ارائه دهد. ضمن اين كه نمي توانستم از استقلال هم پول زيادي طلب كنم، چرا كه مي دانستم دست فتح الله زاده براي بستن تيم در فصل جديد بسته است. از آن طرف فكر مي كنم كه ظلم بود بخواهم بالاتر از ساير بازيكنان پول بگيرم. فتح الله زاده به من لطف داشت و گفت كه ماندن تو براي ما در اولويت است و در خواست هايت را مي پذيريم، اما به نظرم درست نبود كه بخواهم نسبت به بازيكنان ديگر با تفاوت زياد پول بگيرم.
مذاكرات جدي سپاهان با جباري
سرپرست تيم فوتبال سپاهان، گفت: با منتفي شدن ماندن مجتبي جباري در استقلال مذاكرات ما با اين بازيكن جدي مي شود، اما هيچ نظري روي جذب محمد نصرتي نداريم.رسول خوروش درباره آخرين وضعيت نقل و انتقالات تيم فوتبال سپاهان و اين كه شنيده مي شود سپاهان مذاكرات جدي را با مجتبي جباري داشته است، اظهار كرد: تاكنون مذاكرات ما جدي نبود، چرا كه فكر مي كرديم جباري در استقلال مي ماند اما اگر حضور او در اين تيم منتفي شده باشد، بي شك سپاهان به دنبال جذب جباري خواهد بود و مذاكرات جدي را با او آغاز مي كند.خوروش درباره شايعاتي مبني بر احتمال حضور محمد نصرتي در سپاهان نيز خاطر نشان كرد: تا جايي كه مي دانيم اين بازيكن با تيم تراكتورسازي قراردادي امضا كرده است. شايد در گذشته اين بازيكن جزو گزينه هاي ما بوده، اما الان ديگر نيست.
تمرين كريمي با پرسپوليس مدل جديد
علي كريمي كه طي روزهاي گذشته تمرينات اختصاصي خود را براي فصل جديد آغاز كرده بود، صبح ديروز در تمرين پرسپوليس شركت كرد. كريمي با توجه به همراهي تيم ملي در رقابتهاي انتخابي جام جهاني مي توانست از مرخصي خود تا روز شنبه استفاده كند، پس از ملاقات دوشنبه شب گذشته با محمد رويانيان، صبح ديروز در مجموعه ورزشي درفشي فر حاضر شد و براي تمرين به جمع ديگر سرخپوشان پيوست.
كي روش: پرتغال بيش از حد به رونالدو متكي است
كارلوس كي روش اعتقاد دارد تيم ملي پرتغال در جام ملت هاي اروپا بيش از حد به رونالدو ستاره گلزن خود متكي است.كي روش گفت: پرتغال مجموعه اي از بازيكناني است كه بيشتر به كريس رونالدو اتكا دارد و توجه ساير ملي پوشان معطوف به اين مهاجم است.بايد اين رويكرد در ميان پرتغالي ها تغيير كند. رونالدو يكي از بازيكنان پرتغال است و تنها يكي از دارايي هاي اين تيم محسوب مي شود. در چند سال گذشته پرتغال به بازيكناني مانند فيگو، روي كاستا، پائولو سوسا و فرناندو كوتو متكي بود و زماني كه آن ها از فوتبال كناره گيري كردند همه روي رونالدو متمركز شده اند و به او توجه مي كنند. اين اهميت روي او باعث مي شود كه انتقادات از وي هم بيشتر شود.

 



16 تيمي شدن ليگ برتر از دوره سيزدهم قطعي شد
احتمال حذف جام حذفي به خاطر تيم ملي فوتبال !

عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال از احتمال حذف جام حذفي در سال جاري خبر داد.
عزيزي خادم درباره بحث ها و نتايجي كه در جلسه صبح ديروز هيات رييسه فدراسيون فوتبال حاصل شد، اظهار كرد: جلسه خوبي ميان اعضاي هيات رئيسه برگزار شد و در موارد متعدد بحث و تبادل نظر صورت گرفت. يكي از مصوبات جلسه 16 تيمي شدن ليگ برتر از دوره سيزدهم است. يعني فصل آينده آخرين ليگ برتر هجده تيمي ما خواهد بود. همچنين دو تيم از دسته يك هم كسر شد و تعدادشان به 26 تيم رسيد.
وي از تصميم فدراسيون براي احتمال برگزار نكردن جام حذفي امسال خبر داد و گفت: يكي از بحث هايي كه در جلسه مطرح شد، اين بود كه به جهت حساسيت مسابقات تيم ملي و فشردگي رقابت هاي ليگ برتر كه قرار است با هجده تيم برگزار شود، مسابقات جام حذفي را از تقويم رقابت هاي امسال حذف كنيم. البته قرار شد سازمان ليگ با بررسي قوانين AFC و الزاماتي كه براي برگزاري مسابقات داخلي در آيين نامه ها وجود دارد در اين باره نظرش را به هيات رئيسه اعلام كند. اين تصميم در صورتي قطعي مي شود كه تبعاتي براي اعتبار فوتبال ايران نداشته باشد.

 



اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ تيم هاي فوتبال اسپانيا و ايتاليا با پيروزي مقابل حريفان خود به جمع 8 تيم پاياني رقابتهاي يورو راه يافتند. اسپانيا در حضور بيش از 43 هزار تماشاگر ورزشگاه پي جي اي گدانسك لهستان موفق شد در دقايق پاياني با تك گل خسوس ناواس(88) از سد كرواسي بگذرد و با 7 امتياز به عنوان تيم نخست گروه C به دور بعدي رقابتها راه پيدا كند. در ديگر ديدار اين گروه كه به صورت همزمان برگزار مي شد ايتاليا در حضور نزديك به 45 هزار تماشاگر ورزشگاه مونيسيپال شهر پوزنان لهستان با نتيجه 2 بر صفر و با گل هاي آنتونيو كاسانو(36)و ماريو بالوتلي(90)از سد ايرلند گذ شت. لاجوردي پوشان با اين پيروزي 5 امتيازي شدند و بعد از اسپانيا به عنوان تيم دوم گروه C به مرحله يك چهارم نهايي يورو راه يافتند. كرواسي با 4 و ايرلند بدون امتياز در رده هاي سوم و چهارم اين گروه قرار گرفتند و حذف شدند .
¤ نمايندگان مجمع قانونگذاري منطقه كراسنودار روسيه به دليل عدم صعود به يك چهارم نهايي يورو خواستار تنبيه بازيكنان تيم ملي فوتبال اين كشور شدند.
¤ رسانه هاي دانمارك با وجود باخت از آلمان و حذف از يورو از تيم كشور خود تعريف كردند.
¤ ميشل پلاتيني رئيس اتحاديه فوتبال اروپا عليه برخي از تماشاگراني كه شعارها و رفتار نژادپرستانه دارند، به شدت موضع گيري كرد.
¤ بنابه نوشته روزنامه هاي لهستان، پيتور نوواك 47 ساله لژيونر سابق فوتبال اين كشور در تيم مونيخ 1860 جانشين فرانسيك اسمودا مي شود.
¤ هلند نايب قهرمان جهان به دليل حذف از يورو مورد استقبال سرد هواداران در فرودگاه آمستردام قرار گرفت.
¤ جان لوئيجي بوفون دروزاه بان تيم ملي فوتبال ايتاليا پس از صعود تيمش از گروه سوم جام ملت هاي اروپا از تيم ملي اسپانيا تشكر كرد.
¤ استوان بيليچ سرمربي تيم ملي كرواسي پس از شكست برابر اسپانيا و حذف از يورو گفت: مي خواستيم برنامه هاي اسپانيا را خنثي كنيم ولي به هدف مان نرسيديم.
¤ چزاره پرندلي سرمربي تيم ملي ايتاليا پس از پيروزي 2 بر صفر برابر ايرلند تاكيد كرد بازيكنان تيمش بايد در ادامه يورو نيز مانند اين بازي با قلب هايشان بازي كنند.

 



اعزام تيم هاي ملي كاراته به اندونزي و عربستان

براي حضور در رقابت هاي ليگ جهاني و بازي هاي غرب آسيا تيم هاي ملي كاراته كشورمان راهي جاكارتا و جده شدند.
رقابت هاي كاراته ليگ جهاني موسوم به «كاراته وان» و مسابقات كاراته غرب آسيا به ترتيب به ميزباني اندونزي در جاكارتا و عربستان در جده برگزار خواهد شد و تيم هاي ملي كشورمان نيز در اين رقابت ها به ميدان خواهند رفت.
براساس اين گزارش، تيم ملي كاراته كشورمان كه آماده حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا مي شود با 18 كاراته كا راهي اندونزي شد تا در مسابقات ليگ جهاني روي تاتامي برود. اين مسابقات در واقع آخرين مرحله از گزينش نفرات خواهد بود و پس از بازگشت، كاراته كاهاي اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا (ازبكستان) معرفي خواهند شد.
رقابت هاي كاراته ليگ جهاني سوم و چهارم تيرماه برگزار مي شود.
تيم دوم كاراته ايران نيز به مسابقات كاراته غرب آسيا به عربستان اعزام شد. اين رقابت ها طي روزهاي 30 و 31 خردادماه برگزار خواهد شد و تيم كشورمان با 12 كاراته كا در دو بخش تيمي و انفرادي در اين رقابت ها به ميدان مي رود.

 



ولاسكو هفته آينده به ايران بازمي گردد
آغاز تمرينات تيم ملي واليبال براي كاپ آسيا

«خوليو ولاسكو»، سرمربي تيم ملي واليبال براي آغاز اردوهاي آماده سازي اين تيم جهت شركت در رقابت هاي قهرماني كاپ آسيا هفته آينده به ايران باز مي گردد.
خوليو ولاسكو كه پس از پايان كار تيم ملي واليبال در رقابت هاي انتخابي المپيك و ناكامي در كسب سهميه بازي هاي المپيك به ايران بازنگشت، طبق برنامه اي كه به فدراسيون اعلام كرده هفته آينده به ايران باز مي گردد تا تمرينات تيم ملي را آغاز كند.
تيم ملي واليبال سومين دوره رقابت هاي كاپ آسيا (11 تا 17 شهريورماه - ويتنام) را پيش رو دارد و قرار است پيش از شركت در اين رقابت ها هم در تورنمنت بين المللي لهستان شركت داشته باشد.
مسابقات كاپ آسيا براي واليبال ايران كه مدافع عنوان قهرماني است، اهميت زيادي دارد چون قهرمان اين رقابت ها با نماينده قاره آفريقا بازي خواهد داشت و برنده اين بازي هم براي كسب سهميه حضور در دوره آتي رقابت هاي ليگ جهاني با تيم هاي ته جدولي ليگ جهاني مسابقه مي دهد.
محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون واليبال در نشست خبري كه ديروز داشت، گفت: براي برپايي اردوهاي جديد تيم ملي،خوليو ولاسكو فهرست بازيكنان مورد نظرش را اعلام كرده است كه طي يك دو روز آينده اسامي آنها اعلام خواهد شد.
كارمند اخراجي دردسرساز شد!
البته كنفرانس خبري داورزني با حاشيه هايي هم همراه بود كه از جمله آن مي توان به درگيري لفظي كارمند سابق اين فدراسيون با رئيس فدراسيون واليبال اشاره كرد.پس از پايان صحبت هاي داورزني نوبت به پرسش هاي اصحاب رسانه رسيد كه يكي از خبرنگاران درباره وعده هاي بزرگ داورزني از وي سوال كرد. وي همچنين نسبت به عملكرد رئيس فدراسيون واليبال انتقاد داشت و عنوان كرد كه شخصي در اين جلسه حضور دارد كه مداركي مبني بر تخلفات مالي رئيس فدراسيون واليبال دارد كه مي خواهد آن را مطرح كند.در ادامه يكي از كارمندان سابق فدراسيون واليبال مدعي شد كه مدارك و اسنادي را در اختيار دارد كه بيانگر تخلفات مالي داورزني است و حاضر است اين اسناد را در اختيار رسانه ها قرار دهد.اين موضوع با واكنش شديد داورزني مواجه شد و خطاب به اين فرد اعلام كرد كه جاي شما اينجا نيست و خبرنگاران بايد سوال كنند.
داورزني تصريح كرد: اين جلسه براي بررسي عملكرد تيم ملي است نه تخلفات مالي. اگر هم چنين موضوعي درست باشد بايد سازمان بازرسي ورود كند و آنها در جريان تمام امور قرار دارند. اين موضوع كذب محض است.اين موضوع باعث بالا رفتن صداي طرفين و ايجاد درگيري شديد لفظي بين رئيس و كارمند سابق فدراسيون در كنفرانس مطبوعاتي شد.

 



راهيابي 5 ووشوكار به تيم ملي

مرحله دوم رقابتهاي درون اردويي تيم ملي ووشوي بزرگسالان با برتري 5 عضو و حضور در تركيب ثابت اين تيم به پايان رسيد.
اين رقابتها صبح ديروز در آكادمي ووشو و در 9 وزن ساندا برگزار شد كه در پايان محسن محمدسيفي، سجاد عباسي، حميدرضا قلي پور، جواد آقايي اميرفضلي با كسب دومين پيروزي مقابل رقباي خود به عضويت تيم ملي درآمدند.
بدين ترتيب تكليف 5 وزن و نفرات فيكس اين اوزان مشخص شد و 5 وزن ديگر هم در مسابقه سوم انتخابي نفرات ثابت خود را خواهد شناخت. از 10 وزن مذكور 7 وزن به رقابتهاي آسيايي ويتنام اضافه خواهد شد. هشتمين دوره مسابقات قهرماني آسيا به ميزباني ويتنام از تاريخ 26 مرداد تا 4 شهريور در هوشي مينه ويتنام برگزار خواهد شد.

 



معرفي پرچمدار ايران در المپيك

كميته ملي المپيك در فاصله كمتر از 40 روز تا آغاز بازيهاي المپيك 2012 لندن پرچمدار ايران در اين رقابتها را انتخاب و معرفي خواهد كرد.
جلسه ستاد بازيهاي المپيك امروز در محل كميته ملي المپيك برگزار خواهد شد كه يكي از مباحث اصلي آن انتخاب پرچمدار ايران در بازيهاي المپيك 2012 لندن خواهد بود. تاكنون اسامي زيادي براي اين منظور عنوان شده كه هر كدام بنا به دلايلي از پذيرفتن اين وظيفه انصراف داده اند.
در واقع نكته اصلي اين است كه كاروان اعزامي ايران به صورت همزمان راهي لندن نخواهد شد و ورزشكاران تمرينات خود را در ايران دنبال كرده و تنها به فاصله چند روز به آغاز رقابتهاي خود به لندن مي روند.گفته مي شود در اين بين شانس الهه احمدي بانوي تيرانداز كشورمان براي انتخاب به عنوان پرچمدار بيش از ساير مدعيان مي باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14