(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 تير 1391 - شماره 20241

يادداشت خبرنگار
بقاياي پروژه گازرساني بر زندگي مردم
اختصاص 800 ميليارد ريال براي پروژه بزرگراه مشكين شهر
وزير آموزش و پرورش: كتاب هاي درسي همه مقاطع تحصيلي تغيير مي كند
ايران در كيهان
استاندار خبر داد تصويب طرح حمل ونقل ريلي درون شهري در يزد
از اول مرداد عملي مي شود اجراي طرح پزشك خانوار شهري در فيروزآباد
حفر و تجهيز 25 حلقه چاه آب آشاميدني در استان مركزي
آثار تاريخي اصفهان به كودكان ايراني و خارجي معرفي مي شود
راه اندازي ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب در گناباد
فرماندار بهاباد: مصوبات دور سوم سفر استاني دولت پيشرفتي ندارد
طي يك سال اخير انجام شد هوشمندسازي 83 واحد آموزشي در بناب
مديركل بهزيستي استان: 61مركز ترك اعتياد در مازندران تأسيس شد
شهرداري هاي استان اردبيل قير رايگان تحويل مي گيرند
پاي صحبت مردم
دانشكده بهداشت در اوز راه اندازي مي شود
سوخت نيروگاه منتظرقائم كرج پاك مي شود


يادداشت خبرنگار

بقاياي پروژه گازرساني بر زندگي مردم

طبيعتاً شنيدن خبرگازرساني درهر مناطقي با وجود محروميت ها، محدوديتها و دردسرهاي تأمين سوخت، مردم را خوشحال و خشنود مي كند اما در بعضي مواقع با آمدن اين نعمت-خدادادي يك سري مشكلات و نارضايتي ها براي مردم به وجود مي آيد كه به قوت و ضعف حوزه مديريت آن پروژه برمي گردد.
مصاديق بارز مطلب بالا را مي توان درجاده سليمان به ايثار ده و روستاهاي همجوار شهرستان تنكابن جست و جوكرد.
قريب دو سال با وجود اتمام پروژه گازرساني تاكنون نسبت به ترميم و آسفالت كند و كاريهاي اين جاده پرتردد هيچ گونه اقدامي صورت نگرفته است و رانندگان و ساكنان حاشيه جاده از دست اندازهاي زياد و پراكنده شدن گرد وغبار سخت معترض و ناراضي شده اند و علاوه بر آن با وجود گراني لوازم يدكي خرابي زود به زود جلوبندي خودروهاي عبوري را درپي دارد.
ظاهراً اداره راه كه متولي آسفالت و ترميم اين خرابي ها است، عنوان كرده است كه علي رغم تعهد قرار داد بين شركت گاز تاكنون نسبت به پرداخت هزينه آسفالت آن با اين اداره اقدامي نشده تا رفع مشكل شود و بايد گفت با وجود اعتراضات شوراها و دهياريهاي 20گانه دهستان گليجان مسئولان ذي ربط نسبت به اين مسئله بي تفاوت هستند و به سادگي از آن مي گذرند.
لذا جا دارد با اين حركت ناصواب در مقابل خدمات انجام شده ضمن رفع نقص كامل حاشيه اي هر پروژه بدبيني و نارضايتي را از اذهان عمومي دور و پاك كنيم.
تنكابن - خبرنگاركيهان
 


اختصاص 800 ميليارد ريال براي پروژه بزرگراه مشكين شهر

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
نماينده مشكين شهر در مجلس نهم از تخصيص 800 ميليارد ريال براي ادامه عمليات اجرايي آزاد راه مشكين شهر- اردبيل خبر داد.
«يونس اسدي» در جريان بازديد از عمليات اين پروژه افزود اين اعتبار در بودجه سال جاري در قالب اتوبان اردبيل -مشكين شهر- اهر پيش بيني شده است.
وي گفت: بزودي با مساعدت وزير راه و شهرسازي ادامه آزادراه مشكين شهر- اردبيل در قالب سه قطعه 10 كيلومتري براي اجرا به پيمانكار واگذار مي شود.
نماينده مشكين شهر اضافه كرد براساس آمار رسمي پليس راه استان اردبيل بيش از 60 درصد تصادفات فوتي استان در محورهاي مواصلاتي شهرستان مشكين شهر رخ مي دهد، خواستار تسريع در احداث اين جاده شد.
هم اكنون 26 كيلومتر از اين آزادراه از سمت اردبيل به اتمام رسيده و عمليات اجرايي 30 كيلومتر نيز از طرف مشكين شهر آغاز شده است.


وزير آموزش و پرورش: كتاب هاي درسي همه مقاطع تحصيلي تغيير مي كند

همدان -خبرنگاركيهان:
وزير آموزش وپرورش گفت: كتاب هاي درسي همه دوره هاي تحصيلي طي سال آينده تغيير خواهد كرد.
حميدرضا حاجي بابايي درجمع 7 هزار نفري معلمان استان همدان افزود: در راستاي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، تمامي كتاب هاي درسي از اول ابتدايي تا پايان دوره متوسطه دستخوش تغيير و تحول مي شود و اين تغيير هر سال دو پـايه تحصيلي را دربرمي گيرد.
وي ادامه داد: سال گذشته كتاب هاي كلاس اول ابتدايي و امسال نيز پايه هاي دوم و ششم ابتدايي و سال آينده نيز دو پايه ديگر تغيير داشته و خواهد داشت كه بدين ترتيب تا 5 سال ديگر، تمامي كتاب درسي دچار تحول مي شوند.
وي كه دركارگاه آموزشي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش استان همدان سخن مي گفت، افزود: دربرخي موارد، خلاقيت و ابتكار دانش آموز و معلم را قرباني حجم كتاب ها مي كنيم و لذا لازم است كه هم حجم كتب كاهش يابد و هم ساعات درسي ساماندهي و تعريف شود.
وي تعداد معلمان كشور را 920 هزارنفر اعلام كرد و گفت: حدود 570 هزار نفر از معلمان كشور را خانم ها تشكيل مي دهند كه بايد علاوه بر شغل، براي مشغله هاي خانوادگي و همسرداري و فرزند پروري آنها نيز برنامه ريزي كنيم كه يكي از برنامه هاي اجرا شده دراين جهت تعطيلي پنج شنبه هاست.
وي اذعان داشت: درسند تحول ما به آموزش و پرورش فكر مي كنيم كه معلم آن بتواند زندگي خود را نه با اضافه تدريس، بلكه تنها با حقوقش اداره كند.
وزير آموزش و پرورش به برگزاري دوره هاي آموزشي براي معلمان اشاره كرد و افزود: با توجه به تغيير كتاب پايه دوم ابتدايي و تدوين كتابهاي پايه ششم ابتدايي، 120 هزار معلم اين پايه ها يا در زمستان گذشته دوره هاي آموزشي را ديده اند و يا هم اكنون درحال گذراندن آنها هستند.
وي ادامه داد: براي يك ميليون و 200هزار نفر دانش آموز سال ششم ابتدايي،60 هزار كلاس درس جديد در مدارس ايجاد شده كه تا 15شهريور آماده مي شود.
 


ايران در كيهان

راه اندازي وب سايت
قشم- خبرنگار كيهان: مدير امور اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازي وب سايت اصناف در پرتال سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: اين وب سايت با هدف ارائه امكانات و خدمات آنلاين (همزمان) از طريق سامانه الكترونيكي به همه واحدهاي صنفي راه اندازي شده است.
هرمز اميري افزود: با راه اندازي اين وب سايت واحدهاي صنفي داراي كد شهروندي و كد رهگيري در نقاط مختلف جزيره قشم مي توانند نسبت به صدور و تمديد پروانه كسب خود اقدام كنند.
افتتاح شبكه آبرساني
زرين شهر- خبرنگار كيهان: افتتاح آبرساني به باغات روستاي هاردنگ از بخش باغبادران؛ شهرستان لنجان توسط نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين شهرستان صورت گرفت.
اين طرح كه بالغ بر يك ميليارد و 400 ميليون ريال هزينه در برداشته؛ با لوله گذاري به طول 1400 متر و دبي خروجي آب 60 ليتر در ثانيه آب را از چشمه به سمت باغات روستاي هاردنگ هدايت مي كند. بيشتر محصولات اين باغات زردآلو، گيلاس و انگور هستند.
در حاشيه اين مراسم منصوري نماينده منتخب مردم لنجان در مجلس با اشاره به كمبود آب شرب در دو شهر چرمهين و باغبادران اضافه كرد: اميدواريم با اجراي طرح هاي آبرساني تونل بهشت آباد مشكل كم آبي اين دو شهر و روستاهاي اطراف حل شود.
پرداخت تسهيلات
¤ رئيس بنياد مسكن شهرستان لنجان گفت: اين بنياد در دو زمينه مسكن شهري و روستائي در شهرهاي زير 25 هزار نفر اقدام به پرداخت تسهيلات در قالب مسكن مهر كرده است اسماعيلي افزود: از اين تعداد 2300 فقره تسهيلات خود مالك به 6 شهر و 2400 فقره وام 12 ميليون و 500 هزار توماني به روستاها پرداخت شده است.
برگزاري سمينار
اروميه- خبرنگار كيهان: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: 60 اثر از سراسر كشور به پنجمين سمينار تعامل اقوام و اديان، مطبوعات و رسانه ارسال شده است.
حجت الاسلام والمسلمين كريمي افزود: پنجمين همايش تعامل اقوام و اديان و مطبوعات رسانه سيزدهم تير ماه به مدت يك روز در اروميه برگزار مي شود. وي از حضور پژوهشگران كشوري در اين همايش خبر داد و گفت: هويت، رسانه، مهندسي فرهنگي و بيداري اسلامي از محورهاي آثار ارسالي هستند.مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي اظهار كرد: اين آثار اغلب از استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، زنجان و تهران و كردستان ارسال شده است.
كاشت گياهان دارويي
بادرود- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان نطنز گفت: كار برداشت گياهان دارويي از قبيل زيره و آويشن كه در دامنه كوه هاي كركس در سطحي افزون بر 25 هزار هكتار مي رويد از اواسط خرداد ماه آغاز و تا پايان تير ماه سال جاري ادامه دارد.
مهندس زماني افزود: پيش بيني مي شود از هر هكتار حدود 10 كيلو زيره و آويشن خالص و پاك كرده برداشت شود كه درآمد بسيار خوبي براي بهره برداران عرصه هاي منابع طبيعي خواهد داشت و در تهيه داروهاي گياهي و مصرف خانواده ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
صدورمجوزنشريه
نيشابور- خبرنگار كيهان: در آخرين جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات كشور با صدور مجوز دو نشريه جديد براي شهرستان نيشابور موافقت شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام اين مطلب افزود: دو هفته نامه «مهر نيشابور» به صاحب امتيازي و مديرمسئولي «علي جدي» و ماهنامه «بامداد نيشابور» به صاحب امتيازي و مديرمسئولي «مهدي ادبيان» پروانه انتشار گرفتند.احمد قلندري يادآور شد: مردم نيشابور در تمامي زمينه هاي مذهبي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، ورزشي و... نشريات را خريداري و مطالعه مي كنند.
طرح راه سلامت
رشت- خبرنگار كيهان: بخشدار مركزي املش از ايجاد طرح راه سلامت در حوزه بخش مركزي اين شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به فرا رسيدن فصل گردشگري و اوقات فراغت و مواهب طبيعي بخش مركزي املش، اين طرح كه از مصوبات سفر رئيس جمهور به گيلان است در ييلاقات سرسبز و جنگل هاي اطراف روستاهاي هلو دشت، شليشه و تابستان نشين و همچنين بقعه متبركه آقاسيدحسين اجرا مي شود.
خليل مهرزاد هدف از ايجاد راه هاي سلامت را برگزاري پياده روي هاي خانوادگي و همچنين استفاده گردشگران از مواهب زيباي خدادادي و رسيدن در كمترين زمان به جنگل هاي انبوه و مناطق ييلاقي عنوان كرد.
اهداي كمك مالي
شهركرد- خبرنگاركيهان: مدير كميته امداد امام خميني شهرستان كيار گفت: يكي از خيران تهران مبلغ 100ميليون ريال براي بهسازي مدرسه روستاي سررك اهداء كرد.
رضا شيريان افزود: اين خير اين مبلغ را براي تعبير و بهسازي روستاي سررك در بخش ناغان به حساب كميته امداد شهرستان كيار واريز كرده است.
حاميان ايتام
¤مدير كميته امداد امام خميني شهرستان شهركرد گفت: 3هزار و 600حامي از يك هزار و 350يتيم تحت پوشش اين نهاد حمايت مي كنند.
عليرضا اصغرزاده افزود: تمامي ايتام تحت پوشش حامي مالي دارند و هر تيم به طور ميانگين ماهانه بين 500 تا 3ميليون و 500هزار ريال كمك مالي از حاميان دريافت مي كنند.
گازرساني به روستا
چناران- خبرنگاركيهان: با بهره برداري از گازرساني به 3روستاي سرآسياب، ذهاب و اوتان از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران ساكنين شصت و هفتمين روستاي چناران از اين نعمت برخوردار شدند.به گزارش خبرنگار ما براي گازرساني به اين روستاها 40ميليارد ريال هزينه، بيش از 14كيلومتر شبكه انتقال اجرا و يك ايستگاه تقليل و فشار احداث شده است.
به گفته رئيس اداره گاز چناران در حال حاضر عمليات گازرساني به 43روستاي شهرستان در حال اجراست و مطالعات اجرايي گازرساني به 23 روستاي ديگر شهرستان نيز به پايان رسيده است. همچنين تاكنون بيش از 11هزار انشعاب در سه نقطه شهري چناران، گلبهار و گلمكان و روستاهاي منطقه به مشتركين واگذار شده است.
راه اندازي ميدان ميوه و تره بار
خرمدره- خبرنگار كيهان: فرماندار خرمدره در نشست ستاد تنظيم بازار اين شهرستان گفت: لازم است ميدان ميوه و تره بار خرمدره هر چه سريعتر راه اندازي شود. نوري پور خطاب به اعضاي كميسيون تنظيم بازار خرمدره گفت: نرخ كالاهاي اساسي هر روز بايد رصد و گزارش هاي مربوطه در كميسيون مطرح تا تصميمات لازم در اين زمينه اتخاذ شود.وي نظارت مستمر بر بازار را مورد تأكيد قرار داد و از اعضاء خواست در هنگام مواجه با تخلفات احتمالي به صورت جدي با سودجويان و متخلفان برابر قانون برخورد كنند.
 


استاندار خبر داد تصويب طرح حمل ونقل ريلي درون شهري در يزد

يزد-خبرنگاركيهان:
استاندار يزد از مصوب شدن طرح حمل ونقل ريلي درون شهري براي شهر يزد در جلسه شوراي عالي ترافيك كشور خبر داد.
محمدرضا فلاح زاده نياز شهر يزد به حمل ونقل ريلي را يادآور شد و از مطالعه جامع حمل ونقل و مطالعه فاز 1مترو به عنوان يكي از اقدامات صورت گرفته در اين زمينه ياد كرد.
استاندار يزد همچنين افزود: هم اكنون مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد با پيشرفت 96درصدي روبه روست.
وي اضافه كرد: خط دوم انتقال آب به استان يزد، راه آهن يزد- اقليد، بزرگراه بافق و بزرگراه طبس از جمله مصوبات سفر پر خير و بركت رهبر انقلاب به استان يزد است كه در حال اجراست.
 


از اول مرداد عملي مي شود اجراي طرح پزشك خانوار شهري در فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
در راستاي تامين عدالت در بهداشت، طرح پزشك خانوار شهري همزمان با ماه مبارك رمضان در فيروزآباد اجرايي مي شود.
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان فيروزآباد در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ما، با اظهار اين مطلب افزود: از فروردين ماه 91 برنامه پزشك خانوار شهري با تشكيل شوراي اجرايي با حضور فرماندار و نهادهاي مرتبط عملياتي مي شود.
دكتر موسوي تعداد پزشكان همكار با اجراي اين طرح را در فيروزآباد 10 نفر و در سمند 2 نفر ذكر كرد و افزود: از اين تعداد پزشك 6 نفر در بخش خصوصي فعاليت دارند و 6 نفر هم شاغلين در درمانگاه ها و بيمارستان ها هستند. وي درباره فرآيند ثبت نام گفت: سرپرستهاي خانوارها با همراه داشتن مدارك شناسايي و بيمه اي به يكي از پزشكان همكار در اجراي طرح مراجعه و ثبت نام مي كنند و پزشك براي آنان پرونده الكترونيكي سلامت تشكيل مي دهد و در مواقع بيماري و نياز به اعزام نزد پزشك متخصص، وي را به مراكز سطح 2 و 3 ارجاع مي دهد.
دبير كميته اجرايي اين طرح اظهار داشت: به منظور ايجاد عدالت در بحث بهداشت و درمان كليه مراحل معالجه و درمان بيماران رايگان است.


حفر و تجهيز 25 حلقه چاه آب آشاميدني در استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
براي تامين آب موردنياز شهروندان استان مركزي، حفر و تجهيز 25 حلقه چاه با اعتباري بالغ بر 9176 ميليون ريال در دستور كار قرار گرفته است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: به دليل تداوم خشكسالي و كمي بارش در سال هاي اخير اكثر سفره هاي آب زيرزميني در سطح استان دچار افت شده و به تبع آن چاه هاي آب نيز با كاهش ميزان آبدهي مواجه شده اند.
خليلي با اشاره به نزديك شدن به فصل تابستان و افزايش مصرف آب و لزوم توجه بيشتر به صرفه جويي درمصرف آب توسط مشتركين، افزود: با توجه به ميزان كاهش آبدهي چاه هاي آب بخصوص در شهرهاي خمين، ساوه و نراق به ويژه در فصل تابستان، شهروندان در زمان پيك مصرف آب به صورت مستقيم با مشكل كمبود فشار و يا احتمالا قطعي آب مواجه خواهند شد و در برخي از شهرهاي استان ميزان توليد و مصرف آب در فصل تابستان تقريبا به صورت سربسر خواهد بود. وي بهترين راه مقابله با كمبود فشار آب و مواجه نشدن با قطع آب را مديريت مصرف آب و استفاده صحيح از آن به ويژه در زمان پيك مصرف اعلام كرد.


آثار تاريخي اصفهان به كودكان ايراني و خارجي معرفي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با انتشار مجموعه مكتوبي با نام «فسقلي و فلفلي»، آثار تاريخي و بناهاي فرهنگي اصفهان در قالب نقاشي و تصوير سازي به گروه سني خردسال معرفي مي شود.
به گزارش روابط عمومي كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان، در اين كتاب آثار تاريخي چون ميدان امام(ره)، عمارت عالي قاپو، مسجد امام(ره)، بازار قيصريه، مسجد شيخ لطف ا...، كليساي وانك، پل خواجو، 33 پل، چهل ستون و منارجنبان به خردسالان معرفي شده است.
در اين مجموعه مكتوب كه در 24 صفحه منتشر شده است، خردسالان پس از آشنايي با هر اثر تاريخي، در صفحه مقابل، مطابق با الگوي ارائه شده به رنگ آميزي آن اثر تاريخي پرداخته و زيبايي هاي بصري بناهاي تاريخي همچون رنگ لاجوردي كاشي ها يا درخشش طلايي مناره ها را فرا مي گيرند.بنابراين گزارش، مجموعه فسقلي و فلفلي علاوه بر انتشار به زبان فارسي، به زبان لاتين نيز نگارش يافته و در تيراژ چندهزار نسخه در اختيار خردسالان شهرهاي ديگر جهان كه با اصفهان خواهرخوانده هستند قرار گرفته است.شايان ذكر است، 2 هزار نسخه از اين كتاب، در خردادماه سال جاري به عنوان هديه در اختيار خردسالان شهر تاريخي دوبلين پايتخت ايرلند جنوبي قرار گرفته است.
 


راه اندازي ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب در گناباد

گناباد- خبرنگار كيهان:
مدير تجهيزات پزشكي دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت: در راستاي افزايش خدمات رساني به مردم، ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب در اين شهرستان راه اندازي شد.
عبدالرضا شرق افزود: در راستاي افزايش خدمت رساني به مردم شهرستان گناباد و منطقه و امكان استفاده از امكانات مطلوب و با كيفيت و همچنين حضور متخصص و جراح مغز و اعصاب در گناباد، ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب پيشرفته خريداري و راه اندازي شد.
وي افزود: باتوجه به حضور متخصص جراح مغزو اعصاب و به منظور تكميل سايت جراحي مربوطه، پس از خريد و تكميل دستگاه هاي تخصصي جراحي و چراغ سيالتيك مورد نياز در اتاق عمل، پيگيريهاي لازم به منظور خريد دستگاه ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب پيشرفته انجام شد.
اين دستگاه مدل opmIvovio700 از كمپاني زايس و از جمله دستگاه هاي پيشرفته و به روز است.
وي هزينه اين دستگاه را كه در بيمارستان 15 خرداد و بيدخت گناباد نصب شده است بالغ بر يك ميليارد و 360 ميليون ريال ذكر كرد و گفت: با راه اندازي اين دستگاه نياز بيماران برطرف مي شود و از اعزام بيمار به شهرستانهاي همجوار بي نياز خواهيم شد.
 


فرماندار بهاباد: مصوبات دور سوم سفر استاني دولت پيشرفتي ندارد

بهاباد -خبرنگاركيهان:
فرماندار بهاباد گفت: در مجموع مصوبات دور اول سفرهاي استاني دولت به بهاباد 80 درصد مصوبات دور دوم 70 درصد مصوبات اجرايي شده و مصوبات دور سوم بدون پيشرفت بوده است.
محمدرضا هدائي با اشاره به روند اجراي مصوبات سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان يزد در اين شهرستان، اظهاركرد: درسه سفر استاني اخير رئيس جمهور و هيئت دولت به استان يزد، در مجموع 41 مصوبه (به ترتيب يازده، يازده و نوزده مصوبه) به اين شهرستان اختصاص يافت.
وي گفت: دردور اول سفرها در زمينه توسعه فضاهاي ورزشي روستايي 40 درصد كار انجام شد كه با تصويب مابقي اعتبارات درسال جاري، تكميل اين پروژه ها مجدداً در دستور كار قرارگرفته و آغاز خواهد شد.
فرماندار بهاباد، گازرساني به بهاباد را نيز از مصوبات دور اول سفرهاي استاني دراين شهرستان ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: مراحل اجرايي گازرساني به شهرستان بافق آغاز شده و پيگيري براي شروع گازرساني به بهاباد هم درحال انجام است.
طرح انتقال آب زاينده رود به بهاباد نيز از ديگر مصوبات دور اول سفر رئيس جمهور به استان يزد درسال 1385 بود كه به گفته هدائي فرماندار بهاباد فاز اول آن به پايان رسيده و فاز دوم و سوم آن نيز درحال انجام است و تابستان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: مصوبات مربوط به مقاوم سازي مسكن روستايي، مطالعه و اجراي عمليات آبخيزداري، اجراي بند خاكي و پخش سيلاب دماغه چماقي در شهرستان نيز با 100درصد پيشرفت به بهره برداري رسيده و تأمين اعتبارراه بهاباد به دربند- نايبند و صدور مجوز ماده 32 نيز انجام گرفته است كه مرحله آسفالت آن درسال جاري آغاز خواهد شد.
اين مقام مسئول در رابطه با وضعيت مصوبات دور دوم سفرهاي استاني در شهرستان بهاباد، تصريح كرد: ساماندهي گلزار شهداي بهاباد با 70 درصد پيشرفت فيزيكي، پايگاه اورژانس امداد جاده اي با پيشرفت 50 درصد، اجراي عمليات سنگ چيني و خشكه چيني سيل بندهاي شهرستان با 70 درصد پيشرفت، ارتقاء و مطالعه راه بهاباد به بافق به راه اصلي با 30 درصد پيشرفت، كمك به تكميل و تجهيز ايستگاه آتش نشاني بهاباد و تكميل و تجهيز كتابخانه هاي عمومي خيرساز كتابخانه عطائي با 100 درصد پيشرفت كار، همچنين احداث و تكميل ديوار ساحلي شهر و روستا، تجهيز ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه و لايروبي و مرمت قنوات شهرستان با 100 درصد پيشرفت از مصوبات دور دوم، سفر رئيس جمهور و هيئت دولت درشهرستان بهاباد بوده است.
وي اذعان كرد: سالن ورزشي آموزش وپرورش و احداث واحد مجتمع اداري بهاباد از مصوبات دور دوم بود كه تاكنون هيچ گونه پيشرفتي نداشته است.
فرماندار بهاباد درادامه با اشاره به 19مصوبه دور سوم سفرهاي استاني دراين شهرستان، متذكر شد: تاكنون هيچ ابلاغيه اي براي پيگيري و اجرايي شدن اين مصوبات به فرمانداري صادر نشده است.
هدائي درپايان و در مجموع، مصوبات اجرايي شده دور اول را 80 درصد و دور دوم را 70 درصد و دور سوم را بدون درصد
اعلام كرد.
 


طي يك سال اخير انجام شد هوشمندسازي 83 واحد آموزشي در بناب

بناب-خبرنگار كيهان:
مدير آموزش و پرورش بناب از هوشمندسازي 83 واحد آموزشي اين شهرستان در طول يك سال اخير خبر داد.
«محرم حسن زاده» افزود: از مجموع 175 واحد آموزشي موجود در شهرستان بناب 83 واحد از طريق كمك هاي مردمي، مساعدت هاي انجمن اوليا و مربيان و همچنين اعتبارات دولتي هوشمندسازي شده و 74 مدرسه ديگر در انتظار مساعدت مردم و مسئولان است.
محرم حسن زاده افزود: براساس قانون هر يك از دستگاه هاي اجرايي دولت موظف است نسبت به تامين امكانات و تجهيزات لازم براي هوشمندسازي حداقل يك مدرسه اقدام كند.
وي از مسئولان ادارات خدمات رسان خواست تا نسبت به اخذ تعرفه مصوب آب و برق و سوخت مدارس در كليه مقاطع تحصيلي، طبق قانون ابلاغي اقدام كرده و مديران مدارس را در اهداف فعاليت هاي خود ياري دهند. به گفته وي بناب تنها شهر استان است كه مشكلات اين بخش تاكنون حل نشده است.
 


مديركل بهزيستي استان: 61مركز ترك اعتياد در مازندران تأسيس شد

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل بهزيستي استان مازندران گفت: 23كمپ ترك اعتياد و 38 مركز متادون درماني در مازندران تأسيس شده است.
روح الله ردايي تصريح كرد: سازمان بهزيستي براساس اصل21 و 22 قانون اساسي كشور تأسيس شده است و اداره كل بهزيستي مازندران در حال حاضر يك هزار و 320 مركز را در سطح استان زير پوشش دارد.
وي بر نقش پيشگيري در مسائل مربوط به مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد و گفت: آموزش مهارت هاي زندگي امري واجب و بي اطلاعي از آن را موجب بروز مشكلات زيادي براي افراد مي شود.
ردايي با اشاره به عدم وجود رمپ هاي تردد معلولان در برخي اماكن هاي عمومي مانند پارك ها از مسئولان خواست تا در اين مورد توجه بيشتر داشته باشند.
 


شهرداري هاي استان اردبيل قير رايگان تحويل مي گيرند

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استانداري اردبيل 30 ميليارد ريال قير رايگان در اختيار شهرداري هاي استان قرار مي دهد.
معاون امور عمراني استاندار اردبيل در جلسه بررسي مشكلات پروژه هاي عمراني مشكين شهر با اعلام مطلب بالا افزود: در حال حاضر وضعيت آسفالت معابر در بيشتر شهرهاي استان نامناسب است كه اين امر خود نارضايتي شهروندان را موجب شده است.
«ايرج بيگدلو» گفت: استانداري اردبيل به ارزش 30 ميليارد ريال قير از طريق سازمان بورس خريداري كرده كه در اختيار شهرداري هاي استان قرار مي دهد.
وي افزود: سهم شهرداري مشكين شهر از اين اعتبار 2 ميليارد و 200 ميليون ريال و سهم شهرداري هاي رضي، مرادلو، فخرآباد و لاهرود 2 ميليارد و يكصد ميليون ريال است.
 


پاي صحبت مردم

مشكلات خيابان معراج خوراسگان
جمعي از اهالي خيابان معراج خوراسگان در گفت وگو با خبرنگار كيهان خواستار توجه شهردار خوراسگان به اين خيابان شدند. يكي از اهالي مي گويد: چهار راه معراج به علت عدم كار كارشناسي به يك چهار راه هرج و مرج تبديل شده و در آن واحد از 4 سو خودروها با بي نظمي خاصي در حال تردد هستند. يكي از اهالي با اشاره به وجود مشكلات 4 راه معراج مي گويد: نبود پل هوايي جهت عبور هزاران دانش آموز اين چهارراه، مشكلات و خطرات جاني زيادي را براي اهالي فراهم كرده است. يكي ديگر از اهالي با اشاره به عدم رسيدگي شهرداري به آسفالت اين خيابان مي گويد: مدت زيادي است كه آسفالت خيابان به دليل نبود زيرسازي صحيح، از بين رفته است و شهرداري به هيچ وجه اين خيابان را جزء خيابان هاي شهر حساب نمي كند.
خوراسگان- خبرنگار كيهان
افت برق در شهرستان سرباز
با فرا رسيدن فصل گرما و نياز شديد ساكنان از وسايل سرمايشي متاسفانه افت شديد وسايل برقي باعث سوختن لوازم برقي ساكنان بخش كلات سرباز و روستاهاي اطراف آن شده است.اين در حالي است كه مردم به دليل ترس از مبتلا شدن به بيماري مالاريا جرئت خوابيدن در فضاي باز را ندارند و مجبورند در هواي گرم بالاي 50 درجه در داخل اتاق به استراحت بپردازند.گفتني است، بخش كلات در شهرستان سرباز در جنوب استان سيستان و بلوچستان واقع شده است. سرباز-خبرنگار كيهان
مسئولان به داد مردم سرباز برسند
پل بزرگ پشين كه راه مواصلاتي مردم منطقه به بازارچه مرزي و سد پشين و تعداد زيادي از روستاهاي منطقه است، پس از گذشت 5 سال از شروع عمليات اجرايي آن تاكنون آماده بهره برداري نشده است. در حالي كه قرار بود اين پل طبق وعده مسئولان ذي ربط 22 بهمن سال 90 به بهره برداري برسد اما متاسفانه هنوز به مرحله بهره برداري نرسيده است.
سرباز-خبرنگار كيهان
 


دانشكده بهداشت در اوز راه اندازي مي شود

اوز- خبرنگار كيهان:
دانشكده بهداشت اوز، وابسته به دانشكده علوم پزشكي لارستان از اول مهر ماه سال جاري دانشجو مي پذيرد.
در جلسه پيگيري دانشكده بهداشت اوز گفته شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي طي نامه اي اعلام كرده است كه به استناد رأي صادره در شوراي گسترش با راه اندازي رشته بهداشت عمومي در مقطع كارشناسي پيوسته موافقت كرده است.
در اين نامه ذكر شده كه ظرفيت پذيرش دانشجو در اين دانشكده وابسته به دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني لارستان 20 نفر خواهد بود.
در اين جلسه بخشدار اوز گفت: تمهيدات لازم براي پذيرش 20 دانشجو در دانشكده بهداشت اين شهر فراهم شده است.
«محمدحسين آتش فراز» افزود: كلاس ها و خوابگاه دانشجويان و سالن خودپذيرايي و غذاخوري دانشجويان با كمك نيكوكاران شهر اوز آماده خدمات رساني در اول مهر ماه به دانشجويان است. وي اضافه كرد كه: اين دانشكده فعلا با يك رشته بهداشت عمومي آغاز به كار مي كند و در آينده نزديك در رشته هاي بهداشت محيط، بهداشت حرفه اي، بهداشت مادر و كودك نيز به پذيرش دانشجو از طريق دفترچه كنكور سراسري خواهد پرداخت.
مسئول راه اندازي دانشكده بهداشت اوز نيز در اين جلسه گفت: عمليات ساختمان اين دانشكده به زودي آغاز مي شود.
«ابراهيم احمدي» اضافه كرد ساختمان اصلي دانشكده در زميني با مساحت يك هكتار و با 3 هزار و 500 مترمربع زيربنا توسط يكي از نيكوكاران به نام «حاج عبدالرزاق» شرافت با هزينه اي افزون بر 10 ميليارد ريال ساخته مي شود. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر ساختمان دانشكده در يكي از مؤسسات آموزشي به همت يكي از نيكوكاران با هزينه اي بالغ بر 500 ميليون ريال آماده شده است گفت: دانشجويان جديدالورود در ساختمان موقت كه مورد تائيد بازرسان وزارت علوم و فناوري قرار گرفته است به تحصيل مشغول خواهند شد.
 


سوخت نيروگاه منتظرقائم كرج پاك مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
مديركل محيط زيست استان البرز درخصوص زمزمه هايي مبني بر خروج نيروگاه منتظرقائم از كرج گفت: برنامه اي براي خروج اين نيروگاه از شهركرج نداريم.
حسن پسنديده درباره وضعيت نيروگاه منتظرقائم فرديس كرج به خبرنگاران گفت: اين نيروگاه از نيروگاه هاي مهم كشور است و برق استان البرز از اين نيروگاه تأمين مي شود به همين دليل رعايت مسائل زيست محيطي در آن اهميت فراواني دارد.
وي افزود: درنظر داريم حداكثر تا 6ماه آينده خروجي دودكش اين نيروگاه را با به كارگيري و نصب فيلتر در دودكش ها ميزان آلاينده ها را كنترل كنيم.
وي با تأكيد بر رعايت استانداردهاي زيستي در واحدهاي توليدي و كارخانه ها از جمله نيروگاه منتظرقائم تصريح كرد: درصورتي كه خروجي اين نيروگاه از استاندارد خارج شود، تذكر داده مي شود.
مديركل محيط زيست استان البرز يادآورشد: نيروگاه منتظرقائم نسبت به سال گذشته با رعايت مسائل زيست محيطي تغييرات بسياري كرده است و اكنون برنامه اي براي خروج اين نيروگاه از شهر نداريم.
پسنديده درخصوص تأمين سوخت اين نيروگاه بيان كرد: براساس برنامه ريزي تا پايان سال، سوخت گاز مورد نياز تأمين و جايگزين مازوت مي شود تا اين نيروگاه بتواند به صورت پاك، برق توليد كند.
وي گفت: استفاده از سوخت گاز به جاي مازوت تأثير قابل توجهي در كاهش آلودگي هوا و كمك به حفظ محيط زيست دارد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14