(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 تير 1391 - شماره 20241

حديث دشت عشق
IOC در نامه اي به كميته ملي المپيك احتمال تعليق را يادآور شد
تصميم المپيكي مسئولان ورزش!
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
جودوكار مصدوم كشورمان از آخرين شرايط خود مي گويد
رودكي: به المپيك مي روم ، اما تماشاگر هستم !
انتخاب پرچمدار ايران در المپيك
مشخص شدن سهميه بازيكنان ملي براي ليگ بسكتبال
مسابقات بلاروس آخرين فرصت صميمي براي كسب سهميه المپيك
اخبار كوتاه از ورزش
اخبار ادبي و هنري
چين دوم برگ سبز چاي در گيلان و مازندران آغاز شد
از آغاز تحصيلي سال آينده اذان دانش آموزان موذن در مأذنه هاي مدارس طنين انداز مي شود
عمليات احداث نيروگاه حيدريه در عراق آغاز مي شود
جولان ريزگردها در آسمان شهرهاي كشور
توسط متخصصان ايراني انجام شد خارج سازي دو مغروقه از اروند
اعتراض مردم روستاي كرديچال كلاردشت به قطع 6 روزه آب


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي وندايي باصري»
سومين شهيد خانواده
چهار سال در حوزه علميه اصفهان در محضر استادان فرزانه زانوي ادب بر زمين نهاد. علي از تمامي ابواب فقه، «باب جهاد» را برگزيد تا با شهادت خود فقه آل محمد(ص) را تثبيت و درخت اسلام را آبياري كند.
او حديث آلاله ها را با گوش جان شنيد و مجنون وار به وادي جبهه شتافت تا در عمليات كربلاي 10 در منطقه بانه، نور شهادت از جبين او تافت و آنجا بود كه صفير يك گلوله غنچه جانش را شكافت. او به عهدش وفا كرد چرا كه: «در ازل عهدي بود ميان جان و دل كه نه آدم بود نه حوا و نه آب و گل!»
... وقتي برادر بزرگش شهيد شد، قرآن را به دست گرفت و گشود و به مادر گفت: خوب آمد و من مي روم و شما بايد اجازه دهيد و رفت.
رفت تا به دو برادر شهيد خونين بالش، سلطان علي و محمد حسن بپيوندد و هر سه در رياض رضوان بال بگشايند.
طلبه بسيجي شهيد «علي وندايي باصري»، سال 1348 در جرقويه متولد شد و در 29/1/1366 در عمليات كربلاي 10 (منطقه بانه) به شهادت رسيد.
 


IOC در نامه اي به كميته ملي المپيك احتمال تعليق را يادآور شد

تصميم المپيكي مسئولان ورزش!

سرويس ورزشي-
نامه تهديدآميز كميته بين المللي ورزش در خصوص تغييرات صورت گرفته در فدراسيون هاي ورزشي كشورمان جدي است و چه بسا سايه تعليق بالاي سر ورزش باشد؛ اين تصميمي است كه قطعا اهداف سياسي نيز در آن نهفته اما نكته مهم آن است كه مسئولان ورزش نبايد در آستانه المپيك لندن از كنار تهديدات كميته بين المللي المپيك بي تفاوت عبور كنند.
نامه ارسالي از سوي كميته بين المللي المپيك سبب شد روز گذشته جلسه اضطراري هيات اجرايي كميته ملي المپيك تشكيل شود؛ جلسه اي كه در پايان آن اعضايش متفق القول اعلام كردند بايد خيلي سريع در قبال تهديدات كميته بين المللي المپيك تصميمات صحيح اتخاذ نمود. متن نامه ارسالي IOC حكايت از نارضايتي مسئولان جهاني ورزش تغييرات رخ داده در برخي فدراسيون هاي ورزشي كشورمان داشت، همان تغييراتي كه چند هفته قبل صورت پذيرفت و اعتراض بسياري از كارشناسان ورزش را به دنبال داشت.
نامه اي كه روز گذشته رسانه اي شد
براي نخستين بار موضوع نامه تهديدآميز كميته بين المللي المپيك را ناطق نوري عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك مطرح كرد؛ وي در گفت وگويي كوتاه با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: در نامه جديد IOC به ايران نكته اي در مورد تغيير چند رئيس فدراسيون و همچنين برگزاري انتخابات چند فدراسيون ديگر اشاره شده و به اين مساله اعتراض داشتند كه مشكل خاصي نيست و قابل حل است. وي ادامه داد: همان طور كه مي دانيد خارجي ها به دنبال آن هستند كه با بهانه هاي مختلف بر ايران فشار بياورند. ما بايد در اين مواقع بيشتر دقت كنيم و بيشتر وسواس داشته باشيم كه نكته منفي را در اختيار آنها قرار ندهيم تا آنها از اين نكته به سود خود استفاده كنند.
غفلت مسئولان ورزش
از المپيك
البته گويا اين نامه آن چنان كه ناطق نوري مي گويد ساده و بي خطر نيست؛ اين موضوع را مي توان از صحبت هاي سيدمهدي هاشمي رئيس فدراسيون تيراندازي و عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك استنباط كرد. وي روز گذشته در گفت وگويي اعلام كرد: مسئولان بايد بدون معطلي و حداكثر در طول همين هفته اين مشكل را جمع كنند. وزير ورزش و جوانان بايد يك تصميم اساسي بگيرد و با كساني كه موجب اين چالش و مشكلات براي ورزش كشور و فضاي عمومي جامعه شدند به طور جدي برخورد كند تا روندي بر ورزش حاكم شود كه موضوعات از طريق كار كارشناسي منطبق بر ضوابط و مقررات صورت بگيرد تا مسئولان كشور را با معضل و مشكل روبرو نكنند و جامعه ملتهب نشود. هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه شنيده مي شود دومين نامه IOC كاملا جدي است و در اين نامه ايران تهديد به تعليق شده است؟ خاطرنشان كرد: پشت اين موضوع اهداف و اغراض سياسي وجود دارد. من تاكيد دارم كه نبايد بهانه به دست كسي داد و بايد به سرعت تعيين تكليف كرد. در شرايط عادي هم نبايد اجازه داد چنين فضايي ايجاد شود، چه برسد به اين كه ما بازي هاي المپيك را در پيش داريم. متاسفانه موضوع المپيك در دستور كار مسئولان ورزش به طور جدي نيست و اين خيلي نگران كننده است.
خطر تعليق جدي است
خبرهاي دريافتي خبرنگار كيهان از كميته ملي المپيك حكايت از آن دارد كه نامه تهديدآميز كميته بين المللي المپيك در خصوص تغييرات صورت گرفته در فدراسيون هاي ورزشي كشورمان جدي است و چه بسا سايه تعليق بالاي سر ورزش باشد. اين تصميمي است كه قطعا اهداف سياسي نيز در آن نهفته اما نكته مهم آن است كه مسئولان ورزش نبايد در آستانه المپيك لندن از كنار تهديدات كميته بين المللي المپيك بي تفاوت عبور كنند. در همين خصوص روز گذشته علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك ديداري با عباسي داشت تا وزير ورزش بهترين تصميم را براي دفع اين خطر اتخاذ كند. گفته مي شود بازگرداندن روساي بركنار شده يكي از راه هاي رفع خطر تعليق است.
سهل انگاري وزارت ورزش
و ارسال نامه دوم
لازم به يادآوري است چندي قبل نيز نامه اي از سوي فدراسيون جهاني قايقراني به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده بود و در آن مسئولان خواستار ارائه توضيحات روشن در خصوص بركناري رئيس فدراسيون قايقراني شده بودند. در آن زمان سجادي معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش در واكنش به اين نامه مدعي شد: «اين موضوع جاي هيچ نگراني ندارد و حتي اگر سوء تفاهمي هم براي فدراسيون جهاني به وجود آمده باشد بنا به دستور آقاي وزير آنقدر ديپلماسي وزارت ورزش قوي هست كه خيلي زود با رايزني و تفاهم و تعامل آن را حل كنيم.» اما حالا به نظر مي رسد ديپلماسي قوي اي كه سجادي دم از آن مي زد چندان كارساز نشده زيرا اين بار پاي تهديدات كميته بين المللي ورزش به ميان آمده است!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ثبت قرارداد 6 بازيكن استقلال
شش بازيكن تيم فوتبال استقلال با حضور در هيات فوتبال استان تهران قرارداد خود را به طور رسمي ثبت كردند. هاشم بيك زاده، ميلاد ميداوودي، اميرحسين صادقي، ميثم بائو، ايمان مبعلي و سياوش اكبرپور ديروز با حضور در محل هيات فوتبال استان تهران قرارداد خود را به طور رسمي با باشگاه استقلال ثبت كردند.اين شش بازيكن جزو نخستين بازيكنان تيم استقلال هستند كه قرارداد خود را براي حضور در فصل آينده رقابت هاي ليگ برتر با اين باشگاه، در هيات فوتبال تهران ثبت كردند.
ذوبي هاي قديم در تركيب تيم كربكندي
پس از احمد محمدپور، سپهر حيدري و مهدي رجب زاده، فرشاد بهادراني، بازيكن سابق ذوب آهن نيز به اين تيم بازگشت.باشگاه ذوب آهن در روزهاي گذشته با فرشاد بهادراني، بازيكن سابق خود به توافق رسيد و اين بازيكن به زودي با ذوب آهن قرارداد امضا مي كند.كربكندي پيش از اين نيز خواستار بازگشت احمد محمدپور، سپهر حيدري و مهدي رجب زاده، بازيكنان سابق خود به ذوب آهن شده بود.
عباسي:فوتبال ايران حرفه اي نيست كه بودجه دولتي نگيرد
وزير ورزش و جوانان گفت: فوتبال ما شامل تعريف حرفه اي آن نمي شود و باشگاه ها مي توانند از كمك هاي دولتي استفاده كنند.
محمد عباسي ضمن اشاره به رعايت نشدن سقف قرارداد در برخي باشگاه هاي ليگ برتري گفت: سقف قرارداد مسئله اي است كه به فدراسيون ها و مسئولين مربوط به آنها ارتباط دارد.آنها بايد ضوابطي را بگذارند و به باشگاه ها اعلام كنند و اگر كسي هم بر خلاف اين موضوع كاري را انجام داد مسئولان موظفند مطابق با قوانين و قاعده هاي خودشان با افراد متخلف برخورد كنند.وزير ورزش و جوانان در ارتباط با قانون مجلس مبني بر تامين نشدن هزينه باشگاه ها از منابع دولتي گفت: اين قانون صرفا براي حرفه اي ها اجرامي شود، در صورتي كه باشگاه هاي ما هنوز حرفه اي نشده اند.عباسي ادامه داد: مطابق همان قانون تعريف حرفه اي بر عهده دستگاه متولي گذاشته شده است و اينگونه نيست كه حرفه اي بودن را به هر باشگاهي اطلاق كنيم و كسي هم از اين بابت منعي ندارد.
دومين پيروزي براي شاگردان منصوريان
تيم فوتبال زير 22 سال كشورمان در دومين ديدار خود در مسابقات قهرماني آسيا برابر تيم قطر به پيروزي رسيد.تيم فوتبال زير 22 سال ايران بعدازظهر ديروز به مصاف تيم قطر رفت و با گلهاي محمدرضا خانزاده (29)و كاوه رضايي (31) با نتيجه 2 بر يك برابر حريف خود به پيروزي رسيد. تيم زير 22 سال كشورمان كه در ديدار نخست برابر كويت به پيروزي رسيده بود، روز پنجشنبه هشتم تيرماه در سومين ديدار خود به مصاف تيم مالديو خواهد رفت.
دقيقي به تيم فوتبال سايپا پيوست
بازيكن فصل گذشته تيم فوتبال شهرداري تبريز به سايپا پيوست.سعيد دقيقي مهاجم فصل پيش تيم فوتبال شهرداري تبريز با مسئولان تيم سايپا البرز براي عقد قرارداد رسمي به توافق كامل رسيد. اين بازيكن كه پيشينه حضور در تيم ملي را دارد، پس از توافق با مسئولان باشگاه سايپا، قراردادش را طي روزهاي جاري در هيات فوتبال استان البرز ثبت خواهد كرد.پيش از اين تيم سايپا رحمان احمدي، ابراهيم شكوري، كاوه رضايي، منصور تنهايي، محسن ارزاني، حميد لطف الله نژاد، مارسيو خوزه نارسيو، جونيور تورتا و وحيد براتي را به خدمت گرفته بود.
ديدار ايران - سوريه با دربي تداخل ندارد
سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال گفت: بازي تيم هاي ملي ايران و سوريه 4 شهريور برگزار نمي شود كه با دربي تداخلي داشته باشد. اميد جمالي در اين رابطه گفت: بر اساس برنامه ريزي كه قبلا هم اعلام و انجام شده، ديدار دوستانه تيم هاي ايران وسوريه روز سه شنبه 14 شهريور در تهران برگزار مي شود و هيچ تداخلي با دربي تهران در تاريخ جمعه سوم شهريور ماه نخواهد داشت.جمالي در پايان گفت: بازي دوستانه ديگر هم ديدار ايران- كره شمالي است كه سه شنبه 18 مهرماه در ورزشگاه آزادي انجام مي شود.
ساور هم از هيئت مديره استقلال رفت ،صلاحي آمد
پس از جواد زرينچه، عبدالرضا ساور نيز از هيئت مديره باشگاه استقلال كناره گيري كرد. جلسه هيئت مديره باشگاه استقلال ديروز برگزار و با استعفاي جواد زرينچه و عبدالرضا ساور موافقت شد. زرينچه چندي پيش به دليل اختلاف نظر با برخي اعضا از هيئت مديره استعفا كرده بود. ساور نيز به دليل مشغله كاري از سمت خود كناره گيري كرد.با استعفاي اين دو، تعداد اعضاي هيئت مديره استقلال به 5 نفر شامل علي فتح الله زاده، اميدوار رضايي، احمد رسولي نژاد، مقداد نجف نژاد و غلامحسين فرزامي رسيد.همچنين فتح الله زاده مديرعامل باشگاه استقلال در جلسه ديروز پيشنهاد داد صلاحي به عنوان قائم مقام كميته اقتصادي منصوب شود. به همين دليل مقرر شد وي به عنوان معاون اقتصادي باشگاه استقلال فعاليت خود را آغاز كند .
 


اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ تيم فوتبال ايتاليا در مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي يورو 2012 در يك بازي پر هيجان كه در آن موقعيت هاي گلزني زيادي را از دست داد بالاخره موفق شد بعد از 120 دقيقه در ضربات پنالتي از سد انگليس بگذرد و حريف آلمان در مرحله نيمه نهايي شود. شاگردان چزاره پراندلي در حضور بيش از 56 هزار تماشاگر ورزشگاه المپيك كي يف اوكراين بعد از 120 دقيقه جدال با تيم ملي انگليس به تساوي بدون گل دست يافتند اما در پايان در ضربات پنالتي با نتيجه 4 بر 2 از سد حريف خود گذشتند . ايتاليا موقعيت هاي زيادي در جريان بازي داشت كه آنها را يكي پس از ديگري از دست داد. اما در نهايت مزد برتري خود در طول بازي را گرفت و به جمع 4 تيم پاياني رقابتها راه يافت .
¤مايكل اوون مهاجم بازنشسته تيم فوتبال انگلستان با اشاره به اينكه انگلستان براي اين ديدار بازيكني چون پل اسكولز را كم داشت، گفت: پيرلو در اين ديدار عالي بود اما ما هم بازيكني به سن و سال او داريم و به همان اندازه هم خوب است. اما متاسفانه اسكولز به تيم ملي انگلستان دعوت نشد.
¤كونيت كاگير و استفان لانوي به عنوان داوران مرحله نيمه نهايي رقابت هاي يورو 2012 انتخاب شدند. كاگير از تركيه قضاوت ديدار تيم هاي اسپانيا - پرتغال كه چهارشنبه در دونتسك اوكراين برگزار مي شود بر عهده خواهد داشت و لانوي فرانسوي هم بازي آلمان - ايتاليا كه روز پنج شنبه در ورشوي لهستان انجام مي شود را قضاوت خواهد كرد.اين سومين قضاوت هر دو داور در اين رقابت ها خواهد بود.
¤آرسن ونگر سرمربي آرسنال پس از شكست انگليس مقابل ايتاليا گفت كه شاگردان هاجسون با نمايش احتياط آميز و دفاعي خود مستحق باخت بودند.
¤روي هاجسون در پايان بازي برابر ايتاليا گفت: ما به خوبي دفاع كرديم و عملكرد بسيار خوبي داشتيم اما به نظرم ضربه هاي پنالتي در فوتبال انگليس تقريبا به يك گره رواني تبديل شده است. اگر چه مي توان اين ضربه ها را تمرين كرد، اما جو و هيجانش هرگز قابل تمرين نيست. خونسردي و آرامشي را كه آندره آ پيرلو به هنگام زدن ضربه پنالتي داشت، نمي توان با تمرين به دست آورد.
¤ حزن و اندوه اردوي تيم ملي فوتبال اسپانيا را به خاطر مرگ «ميگل روخه» بازيكن جوان رئال بتيس در بر گرفت. ميگل روخه واريرو مدافع اسپانيايي رئال بتيس ديروز در سن 23 سالگي به خاطر بيماري سرطان لگن درگذشت.
¤چزاره پراندلي سرمربي تيم ملي فوتبال ايتاليا گفت: مقابل انگليس با جان و دل بازي كرديم و شايسته كسب پيروزي بوديم.


جودوكار مصدوم كشورمان از آخرين شرايط خود مي گويد

رودكي: به المپيك مي روم ، اما تماشاگر هستم !

جودوكار سنگين وزن ايران كه به دليل مصدوميت المپيك 2012 را از دست داده، در اين بازي ها حضور خواهد داشت اما مبارزه نمي كند. كاپيتان تيم ملي جودو معتقد است كه براي روحيه دادن به ديگر اعضاي كاروان در لندن حاضر مي شود.
محمدرضا رودكي كه به دليل پارگي عضله چهار سر ران مورد جراحي قرار گرفت، حضور در رقابتهاي المپيك را از دست داد. مسئولان فدراسيون جودو از حضور قطعي رودكي در لندن خبر داده اند، در حالي كه رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي اعلام كرده اين جودوكار وزن 100+ كيلوگرم ايران در اين بازي ها مبارزه نخواهد كرد. وي روز گذشته براي نخستين بار پس از عمل جراحي به تشريح آخرين وضعيت خود پرداخت كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ طبق صحبت هايي كه با آقاي افشارزاده و ديگر مسئولان مربوطه در اين بخش داشتم چون نام من در ليست اعزامي كاروان ايران وجود دارد و سهميه اين وزن را هم كسب كرده بودم قرار است به لندن اعزام شوم. البته نمي توانم در اين مسابقات مبارزه كنم؛ بلكه تنها تماشاگر هستم.
¤ به عنوان ورزشكار. قرار شده من همراه ديگر اعضاي كاروان در دهكده بازي ها مستقر شوم تا از لحاظ روحي به دوستان صميمي ام كمك كنم. بهداد سليمي، يوسف كرمي، محمد باقري معتمد، احسان روزبهاني و چند ملي پوش ديگر ايران از دوستان صميمي من هستند كه اميدوارم با حضورم در المپيك بتوانم به آن ها كمك كنم.
¤ محجوب تنها جودوكار كشورمان در المپيك، جواني با انگيزه و خوب است. هر چند تجربه زيادي ندارد اما در اين مدت اردوهاي خوبي را پشت سر گذاشته و همين مسائل مي تواند به او كمك كند كه در المپيك لندن نتيجه مطلوبي بگيرد.
 


انتخاب پرچمدار ايران در المپيك

علي مظاهري به عنوان پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن انتخاب شد.
پس از بررسي هاي فراوان از سوي هيأت اجرايي كميته ملي المپيك ايران سرانجام علي مظاهري بوكسور المپيكي كشورمان به عنوان پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن انتخاب شد. ورزشكاران ديگري مانند بهداد سليمي و الهه احمدي براي پرچمداري مطرح بودند كه به دليل مناسب نبودن حضور آن در روز افتتاحيه با زمان آغاز مسابقاتشان، انتخاب آن ها ممكن نبود تا كميته ملي المپيك علي مظاهري را براي پرچمداري انتخاب كند. مظاهري، بوكسور وزن 91- كيلوگرم تيم ملي ايران، قهرمان آسيا و دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي 2006 دوحه است. او در بازيهاي المپيك پكن نيز حضور داشت.مراسم افتتاحيه بازي هاي المپيك لندن ششم مرداد ماه برگزار خواهد شد.


مشخص شدن سهميه بازيكنان ملي براي ليگ بسكتبال

فدراسيون بسكتبال با مشورت مربيان ليگ برتري وضعيت بازيكنان سهميه ملي را براي فصل آينده ليگ برتر مشخص خواهد كرد.
فدراسيون بسكتبال ايران براي مشخص كردن وضعيت بازيكنان سهميه ملي جهت حضور در باشگاه هاي ايران فردا با دوازده مربي ليگ برتري به گفت وگو خواهد پرداخت. بر همين اساس فدراسيون بسكتبال از ساعت 10 صبح چهارشنبه ميزبان مهران شاهين طبع، مصطفي هاشمي، فرزاد كوهيان، محسن صادق زاده، مهران حاتمي، اسدالله كبير، عباس آقاكوچكي، بهرام رمضان، مسعود قاسمي، مجيد صالحي، غفور كامروا و ابراهيم محمدي خواهد بود. در اين جلسه بازيكنان سهميه هاي ملي براي فصل آينده ليگ برتر بسكتبال مشخص خواهند شد.
 


مسابقات بلاروس آخرين فرصت صميمي براي كسب سهميه المپيك

ملي پوش دووميداني ايران گفت: مرحله دوم ليگ دووميداني كيفيت پاييني داشت و هيچ رقابتي در آن ديده نشد.
محمد صميمي مورد مرحله دوم رقابت هاي ليگ دووميداني اظهار داشت: در اين رقابت ها به دليل اينكه باشگاهي نداشتم به صورت آزاد شركت كردم. در اين مسابقات هيچ رقابتي وجود نداشت و انگيزه اي هم براي من نبود. قبل از مسابقه و در تمرينات تمام پرتاب هايم بالاي 66 متر بود، اما متأسفانه جو اين دوره اصلاً خوب نبود. وي ادامه داد: وقتي حريفانت 52 تا 55 متر پرتاب مي كنند، ديگر انگيزه اي نداري كه پرتاب هاي بلند انجام دهي. دايره پرتاب هم اصلاً استاندارد نبود و هيچ تماشاگري هم وجود نداشت. با اين شرايط چگونه بايد انتظار كسب سهميه داشته باشيد؟
نفر دوم مسابقات قهرماني كشور در شيراز گفت: به هر حال اين شرايط وجود داشته است، اما هنوز نا اميد نيستم و قرار است با فدراسيون صحبت كنم تا شرايط حضور در رقابت هاي بلاروس را فراهم كنند. اين مسابقات 10 روز ديگر برگزار مي شود و پرتاب كنندگان خوبي شركت مي كنند و اميدوارم بتوانم سهميه را كسب كنم.


اخبار كوتاه از ورزش

¤ميلاد وزيري كماندار المپيكي ايران گفت: حمايتي كه از طرف وزارت ورزش بايد از المپيكي ها شود به اندازه يك صدم حمايت از استقلال و پرسپوليس نيست.
¤ نوشاد عالميان نفر اول پينگ پنگ ايران در مسابقات اميدهاي مراكش به مقام قهرماني دست يافت.
¤مراسم افتتاحيه رقابتهاي دانش آموزي مقطع راهنمايي دانش آموزان پسر سراسر كشور در محل سالن ورزشي شهيد حسين قاسمي شهر بيرجند برگزار شد.رقابتهاي پسران دوره راهنمايي سراسر كشور در پنج رشته واليبال، بسكتبال، فوتسال، هندبال و پينگ پنگ از روزهاي دوشنبه آغاز و تا 24 تيرماه ادامه خواهد داشت.
 


اخبار ادبي و هنري

تجليل از ضدانقلاب در راديو نمايش
روند محتوايي برنامه هاي راديو نمايش همچنان مورد اعتراض نيروهاي انقلاب و در خلاف جهت آرمان هاي انقلاب است.
به گزارش خبرنگار كيهان، اخيرا در برنامه «مكث» اين شبكه، عوامل برنامه به تجليل از دو تن از عناصر ضدانقلاب و فراري به نام هاي بهمن شعله ور و اسماعيل نوري اعلاء پرداختند. افراد نامبرده به دشمني با نظام اسلامي و ضديت با بنيان هاي دين مبين اسلام مشهور اند.
چندي پيش معاونت صدا نسبت به لزوم پايبندي برنامه سازان شبكه ياد شده به مباني انقلاب هشدار داده بود.
سايت «راديو ديروز» با شكايت راديو وابسته به «سيا»
مسدود شد!
با شكايت راديو فردا وابسته به «سيا» و راديو اروپاي آزاد، مقامات قضايي كانادا سايت راديو ديروز را مسدود كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، سايت راديو ديروز در قالب خبر و تحليل به افشاي ماهيت گردانندگان راديوهاي بيگانه مي پرداخت.
افشاگري هاي اين سايت كه چهره واقعي مدعيان حقوق بشر و ايران دوستي را برملا مي كرد، از سوي مقامات اروپايي و مزدوران رسانه اي آنها تحمل نشد و با شكايت برخي از عوامل راديو فردا وابسته به دستگاه جاسوسي آمريكا، اين سايت كه سرور آن در كانادا قرار داشت، مسدود شد.
اول مرداد ماه؛ آخرين مهلت حضور
در مسابقه بزرگ فيلمنامه نويسي دفاع مقدس
در راستاي برگزاري مسابقه بزرگ فيلمنامه نويسي قلم طلايي در دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، آخرين روز دريافت آثار اول مرداد 1391 اعلام شد.
اين دوره از جشنواره به منظور ارتقاء سطح كيفي فيلمنامه نويسي، ايجاد انگيزه و اشتياق جهت نگارش فيلمنامه هاي ارزشمند و همچنين شناسايي استعدادهاي نو، سومين مسابقه فيلمنامه نويسي را با عنوان «قلم طلايي سينمايي» برگزار مي نمايد و آخرين مهلت دريافت آثار را اول مرداد اعلام كرده است.
انقلاب، دفاع مقدس، انقلاب اسلامي و بيداري و مقاومت اسلامي، انقلاب اسلامي و مقابله با تروريسم، استكبار جهاني و صهيونيزم و هر موضوعي كه معرف هويت انقلاب، دفاع مقدس، بسيج و مقاومت ساير ملل باشد، موضوع اين مسابقه تعيين شده است.
دبير جشنواره تئاتر عروسكي:
تئاتر عروسكي بعد از انقلاب رشد كرد
دبير جشنواره تئاتر عروسكي گفت: از دستاوردهاي بزرگ انقلاب در زمينه هنر، رشد استعداد و گسترش تئاتر عروسكي است.
به گزارش خبرنگار كيهان، اردشير صالح پور كه در نشست خبري چهاردهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران سخن مي گفت رشد تئاتر عروسكي را طي چند سال گذشته چشمگير دانست و افزود: بايد بتوانيم با استفاده از فرهنگ غني اين سرزمين براي بچه ها عروسك هايي طراحي و توليد كنيم كه به باورهاي ايراني و اسلامي ما نزديك باشند نه اينكه مصرف كننده محصولات فرهنگي غرب باشيم و اتاق بچه هايمان پر باشد از عروسك هاي شرك، باربي و تن تن كه هيچ نسبتي با فرهنگ ما ندارد.
چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي - مبارك از دهم تا پانزدهم تير در دو بخش صحنه اي و فضاي باز در تهران برگزار مي شود.
هفته «مهد پايداري» در تهران و ايلام برگزار مي شود
هفته پايداري ايلام به منظور بازخواني دوران جنگ و مدل الگوي مقاومت استان ايلام از هشتم تير در اين استان و در تهران برگزار مي شود.
اعلايي استاندار ايلام با عنوان اينكه پايداري مردم ايلام در جنگ تحميلي كم نظير بوده است، گفت: در تاريخ جنگ هاي دنيا و به خصوص در جنگ تحميلي كشورمان، استان ايلام از معدود شهرهايي است كه بيش از 300 بار بمباران شده ولي رفتار مردم ايلامي در زمان جنگ مانند اسفنج بوده است. آنها در زمان بمباران ها به جنگل ها مي رفتند و بعد از اتمام آن به شهر بازمي گشتند.
برگزاري نمايشگاه آثار تجسمي هنرمندان ايلامي و نيز نمايشگاه عكس از ايلام و دوران دفاع مقدس در اين استان، برنامه هاي هر شب تئاتر صحنه اي در حوزه هنري، رونمايي از دانشنامه هشت جلدي استان ايلام، رونمايي از تمبر آيت الله حيدري، شب خاطره و نيز نمايشگاه توانمندي هاي اجتماعي فرهنگي و اقتصادي از جمله برنامه هايي است كه بنابه گفته استاندار ايلام قرار است در اين هفته برگزار شود.
 


چين دوم برگ سبز چاي در گيلان و مازندران آغاز شد

رشت- خبرنگار كيهان:
چين دوم برگ سبز چاي در 32 هزار هكتار از باغ هاي استان هاي گيلان و مازندران آغاز شد.
رئيس سازمان چاي كشور با اعلام اين خبر افزود: پيش بيني مي شود چايكاران در اين مرحله كه تا 20 تير ماه ادامه دارد 40 هزار تن برگ سبز چاي برداشت كنند.
علي محرر با اشاره به اينكه قيمت خريد تضميني هر كيلو برگ سبز چاي درجه يك 700 تومان و درجه دو 390 تومان است گفت: چايكاران در چين اول 47 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش 240ميليارد ريال برداشت كردند كه 47 درصد آن در جه يك و مابقي درجه 2 بوده است.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون 11 هزار و 500 تن چاي خشك در 150كارخانه چايسازي توليد شده است.
برپايه همين گزارش 60 هزار خانوار چايكار گيلان و مازندران در 3 مرحله چين بهاره، تابستانه و پائيزه حدود 150هزار تن برگ سبز چاي برداشت مي كنند.


از آغاز تحصيلي سال آينده اذان دانش آموزان موذن در مأذنه هاي مدارس طنين انداز مي شود

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش از اجرايي شدن طرح پخش سراسري اذان در يكصد هزار مدرسه كشور در سال تحصيلي آينده خبر داد.
حسين هژبري در مراسم بيست و يكمين دوره مسابقات اذان دانش آموزي كشور كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، افزود: از ابتداي سال تحصيلي 91-92 طرح پخش سراسري اذان از مدارس با صداي دانش آموزان موذن همانند مساجد كشور ا جرايي مي شود و تاكنون هم مقدمات اجراي اين طرح در يكصد هزار مدرسه كشور فراهم شده است.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش يادآور شد هم اكنون در 250 اردوگاه تربيتي متعلق به وزارت آموزش و پرورش، طرح پخش سراسري اذان با صداي دانش آموزان آغاز شده است.
وي به ايجاد 10 هزار مدرسه قرآني در كشور اشاره كرد و افزود: هم اكنون سه ميليون و 500 هزار دانش آموز در طرح حافظان قرآن اين مدارس نام نويسي كرده اند.
هژبري اضافه كرد: راه اندازي اين تعداد مدارس قرآني در كشور و نام نويسي 3 ميليون و 500 هزار دانش آموز كشور در طرح حافظان قرآن، نشان از استقبال مردم از اجراي سند تحول بنيادين در جامعه دارد.
وي در ادامه به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: سند تحول بنيادين، يك سند تربيتي است و هدف از اجراي آن، تربيت قرآني و اخلاقي دانش آموزان است.
هژبري تاكيد كرد: با اجراي بخش هايي از سند تحول بنيادين مي توان تاثيرات شگرف آن را در رشد مذهبي و قرآني دانش آموزان مشاهده كرد.
 


عمليات احداث نيروگاه حيدريه در عراق آغاز مي شود

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در وزارت نيرو از آغاز به كار عمليات احداث نيروگاه سيكل تركيبي حيدريه عراق در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج،«ابراهيم راحمي» صبح دوشنبه در سومين اجلاسيه هم انديشي اتحاديه هاي انجمن اسلامي وزارت نيرو در سنندج اظهار كرد: پس از تشكيل ستاد بازسازي عتبات عاليات در وزارت نيرو، احداث نيروگاه حيدريه عراق به عنوان وظيفه اصلي و ابتدايي اين ستاد مطرح و مقرر شد به محض تكميل تأمين اعتبار اين نيروگاه عمليات احداث آن آغاز شود.
وي افزود: قول ساخت اين نيروگاه 4 سال پيش در سفر وزير سابق نيرو به عراق به مسئولان ارشد اين كشور داده شده بود، اما كمبود نقدينگي در سال هاي اخير آغاز عمليات اجرايي اين پروژه را با تأخير مواجه ساخته بود.
به گفته مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در وزارت نيرو، هم اكنون منابع مالي اين پروژه تأمين شده و با توجه به تأكيدات رهبر معظم انقلاب اين پروژه در آينده نزديك اجرا مي شود.
«راحمي» با اشاره به اهميت ساخت نيروگاه حيدريه از لحاظ سياسي براي كشور خاطرنشان كرد: هم اكنون بستر صادرات برق از عراق به سوريه و لبنان نيز فراهم شده و اميدواريم با احداث اين نيروگاه ظرفيت صادرات به اين كشورها نيز بيشتر شود.وي در پايان احداث نيروگاه سيكل تركيبي سنندج را افتخار وزارت نيرو در استان كردستان دانست و گفت: در دولت نهم و دهم توجهات قابل توجهي از سوي وزارت نيرو به اين استان شده كه اميد است اين توجهات تداوم داشته باشد.
 


جولان ريزگردها در آسمان شهرهاي كشور

كارشناس اداره كل محيط زيست استان مركزي گفت: براي دومين روز متوالي هواي اراك در شرايط هشدار است.
«مهدي مصطفوي» روز دوشنبه به ايرنا گفت: مركز پايش آلودگي هواي اراك غلظت لحظه اي آلاينده ذرات معلق در هوا در ساعت 8 صبح روز جاري را 150 ميكروگرم بر متر مكعب نشان داد كه نشان دهنده وضعيت ناسالم هوا و شرايط هشدار است.
وي، با بيان اينكه وضعيت استاندارد هوا 90 ميكروگرم بر متر مكعب است، بيان كرد: ميانگين غلظت آلاينده هاي موجود در هواي شهر اراك در شبانه روز گذشته 194 ميكروگرم بر متر مكعب بوده كه فراتر از 2 برابر حد مجاز است.
كارشناس دفتر پايش آلودگي هواي اداره كل حفاظت محيط زيست استان مركزي اضافه كرد: بيشترين آلاينده هاي موجود در فضاي اراك ذرات معلق است كه از مناطق غربي و جنوبي كشور به اين خطه نفوذ كرده است.
وي تصريح كرد: هواي شهر اراك از ابتداي سال جاري تاكنون 29 روز آلوده و ناسالم بوده است.
در همين حال پديده گرد و غبار و آلودگي هوا طي 4 روز گذشته آسمان شهرستان قصرشيرين را فرا گرفته و موجب كاهش ديد افقي شده است.
كارشناس پيش بيني در اداره هواشناسي كرمانشاه در گفتگو با ايرنا افزود: هم اكنون ميزان ديد افقي در شهرستان قصرشيرين 8 هزار متر است كه از حد استاندارد و طبيعي هواي سالم و پاك كه 10 هزار متر است، 2 هزار متر كمتر است و اين امر نشان از آلودگي هواي اين شهرستان مرزي دارد.
«محمد خسروي» با بيان اينكه دماي فعلي هواي اين شهرستان 25 درجه سلسيوس بالاي صفر است گفت: پيش بيني مي شود گرد و غبار روزهاي آينده نيز كماكان در اين منطقه مرزي وجود داشته باشد و موجب كاهش ميزان ديد افقي شود.
«خسروي» درباره وجود گرد و غبار در شهرستان هاي گيلانغرب و سرپل ذهاب و ميزان ديد افقي در اين مناطق گفت: آلودگي هوا و پديده گرد و غبار را در اين شهرستان ها كماكان شاهد هستيم به طوري كه ميزان ديد افقي ناشي از گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب هم اكنون 7 هزار متر و در گيلانغرب و بخش سومار از توابع قصر شيرين نيز 9 هزار متر گزارش شده است.
گرد و غبار موجود در هواي منطقه قصرشيرين نتيجه طوفان شن در بيابانهاي كشور عراق است كه پس از چند روز وارد آسمان شهرهاي مرزي كشورمان شده و موجب آلودگي هواي اين شهرها و ديگر شهرهاي كشور مي شود.
 


توسط متخصصان ايراني انجام شد خارج سازي دو مغروقه از اروند

آبادان- خبرنگار كيهان:
معاون دريايي و بندري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر از خارج سازي همزمان دو مغروقه جنگ تحميلي توسط متخصصان داخلي در بندر خرمشهر خبر داد.
شاهين تركپور با اشاره به موفقيت آميز بودن عمليات خارج سازي همزمان هفتمين و هشتمين مغروقه هاي جنگ تحميلي اظهار داشت: كارشناسان و متخصصان اين اداره كل از ابتداي سال جاري تاكنون توانسته اند هشت فروند مغروقه جنگ تحميلي را از كارون و اروند خارج نمايند.
وي به مشخصات اين شناورها اشاره كرد و گفت: مغروقه هاي شناورسازي شده از نوع يدك كش بوده كه يكي از آن ها داراي 15 متر طول، 5/3 متري عرض، 5/1 متر ارتفاع و ديگري داراي 15 متر طول، 4 متر عرض، 5/3 متر ارتفاع است. تركپور به موانع و مشكلات مغروقه ها در آبراه هاي اروند و كارون اشاره كرد و گفت: كاهش ايمني دريانوردي در آبراه هاي مذكور، ايجاد مانع در انجام كار لايروبي و مزاحمت براي صيادان از جمله اين مشكلات است.
وي در پايان اظهار داشت: پيش بيني مي شود تا پايان امسال 20 فروند از اين مغروقه ها شناورسازي شوند.
 


اعتراض مردم روستاي كرديچال كلاردشت به قطع 6 روزه آب

كلاردشت- خبرنگار كيهان:
جمعي از مردم روستاي كرديچال كلاردشت با اعتراض به قطع يك هفته اي آب اين روستا در بخشداري كلاردشت تجمع كردند.
جهانبخش ديلم صالحي رئيس شوراي اسلامي روستاي كرديچال با تأييد خبر تجمع ده ها نفر از مردم روستا براي حل مشكل آب منطقه گفت: متأسفانه ما در اين روستا 10 سال است كه با قطع آب و نبود آب سالم آشاميدني روبه رو هستيم و هر بار قطع آب به 1 تا 2 هفته در اين فصل از سال مي رسد و كسي هم جوابگو نيست.
مجتبي شريفي سلطاني يكي از روستائيان حاضر در تجمع گفت: يكي از مشكلات اصلي مردم روستاها بستن فلكه آب روستايي توسط آب و فاضلاب شهري است. آب شهري فلكه آب روستايي را مي بندد و نمي گذارد آب به روستاها برسد. در درجه اول اين مشكل بي آبي ماست. ديگر اينكه مسئولان منطقه نسبت به اين منطقه بي توجهند.
سنايي بخشدار روستا نيز گفت: ما مشكل كمبود آب نداريم و منبع آب كرديچال پر است.
مرتضي شريفيان عضو شوراي روستاي كرديچال گفت: متأسفانه شبكه آبرساني شهري و روستايي يكي است اما مديريت آن در دست آبفاي شهري است و بخشدار نمي تواند اين شركت را راضي كند تا مديريت آبفا واحد شود. روستائيان هر وقت اعتراض مي كنند، آب را باز مي كنند تا بخشي از مردم كمي آب داشته باشند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14