(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 تير 1391 - شماره 20244

دريافت شهريه در مدارس دولتي حتي براي پيش دانشگاهي غيرقانوني است
جولان سيل و باران در كوچه باغ هاي اردبيل و زنجان
اعلام آمادگي مجدد ايران براي كمك به عراق در مبارزه باريزگردها
ديروز با بيش از 5/1 ميليون داوطلب شلوغ ترين گروه آزمايشي كنكور 91 برگزار شد
احمدي مقدم در تذكري به حوزه چاپ و نشر؛پليس با خريد و فروش كتب غيرمجاز برخورد مي كند
تعرفه اسكان تابستاني فرهنگيان افزايش نيافته است
به خاطر مطالبه مهريه هاي گزاف زندگي 20 هزار داماد زنداني از هم پاشيده است
چمران: افزايش بهاي مسكن ربطي به طرح تفصيلي ندارد
با شناسايي 9 هنرمند سينما صورت گرفته است پلمب يك مركز غيرمجاز و مبتذل نمايش در تهران
ادغام طرح پايش سلامت جانبازان و خانواده شهدا در پزشك خانواده
تجمع گسترده صدها تن از مردم شاهرود در اعتراض به تخريب زيباترين جنگل كشور
معاون دادسراي اهواز خبر داد اختلاس در شركت بيمه بندر امام خميني
حوادث كوتاه از كشور
رسوايي جنسي ديگري در ارتش آمريكا
فضانوردان چيني به زمين بازگشتند
قتل دختر 7 ساله با شليك گلوله
اعتياد عمروموسي به مشروب
بازگشت جاسوس هندي بعد از 30 سال اسارت


دريافت شهريه در مدارس دولتي حتي براي پيش دانشگاهي غيرقانوني است

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران بر رايگان بودن ثبت نام دوره پيش دانشگاهي در مدارس دولتي تاكيد كرد.
محمود حسيني، معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با فارس در واكنش به اين موضوع كه در برخي مدارس پيش دانشگاهي در هنگام ثبت نام وجه 2 ميليون توماني درخواست شده است، گفت: هيچ كدام از مدارس كه داراي پايه چهارم به عنوان پيش دانشگاهي هستند مجاز به اخذ شهريه يا كمك داوطلبانه از سوي اوليا نيستند.
وي با بيان اين كه برخي مدارس مانند نمونه دولتي، وجهي از خانواده ها دريافت مي كنند، گفت: آن دسته از مدارسي كه داراي شهريه هستند، براساس قوانين و طبق دستورالعمل مي توانند اقدام كنند و مدارس دولتي به هيچ عنوان نبايد وجهي را از خانواده ها به هنگام ثبت نام دريافت كنند.حسيني ادامه داد: در هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس، تنها حق بيمه از خانواده ها دريافت مي شود و در پايه هاي ابتدايي و هنرستان ها نيز هزينه كتاب هاي درسي دريافت مي شود.وي با بيان اين كه 100 ناظر بر روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس شهر تهران نظارت دارند، اضافه كرد: ناظران تخلفات ثبت نام را گزارش كرده و با تخلفات برخورد مي شود.


جولان سيل و باران در كوچه باغ هاي اردبيل و زنجان

سرويس شهرستان ها-
جاري شدن سيل در نقاط مختلف استان هاي اردبيل و زنجان موجب قطع ارتباط ميان شهرها و خسارات شد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اردبيل، به دنبال بارش شديد باران در عصر روز پنجشنبه و جاري شدن سيل، رودخانه كلارچاي در جاده خلخال، اردبيل بالاتر از روستاي علي آباد طغيان كرد. اين امر موجب ويراني پل كلارچاي و در نتيجه آن قطع ارتباط جاده اي خلخال با مركز استان و كوثر شد.
جاري شدن سيل در برخي از خيابان ها و معابر عمومي شهر خلخال از جمله 17شهريور، شهيد شكارچي، بولوار شهيد مصطفي خميني و چندين خيابان كوچك به واحدهاي مسكوني و تجاري خسارت وارد كرد.
براساس اين گزارش همچنين جاري شدن سيل به باغات و مزارع منطقه و تاسيسات زيربنايي شهر خلخال خسارت زده است.
همچنين براساس گزارش خبرگزاري فارس، شدت بارش به حدي بوده كه امدادگران نتوانستند به امدادرساني پرداخته و براساس اعلام مديريت بحران شهرستان خلخال قرار است با هماهنگي هلال احمر استان اردبيل هلي كوپتر امدادرساني به شهر خلخال وارد شده و امدادرساني را آغاز كند.
نقشه هاي پيش يابي هواشناسي بيانگر آن است كه با ورود سامانه بارش زا به آسمان منطقه، تا روز شنبه موجي از بارش و افت دما را در بيشتر نقاط استان شاهد خواهيم بود.
براساس گزارش ديگر همين خبرگزاري از زنجان مديركل مديريت بحران اين استان با اشاره به جاري شدن سيل در 3 شهر و 31 روستاي استان گفت: سيل روزهاي گذشته 99 ميليارد ريال خسارت در پي داشته است.
«صفي الله كرامتي» افزود: در طي روزهاي اخير بارش باران و تگرگ خسارت هايي را به مردم شهرهاي ماهنشان، زنجان و ايجرود وارد كرده است.
وي با بيان اينكه سيل در شهرستان ايجرود 150 راس دام را تلف كرده است، افزود: بيشتر خسارت هاي وارده به تاسيسات روستايي، خانه هاي مردم، باغات و مزارع كشاورزي و راه هاي روستايي بوده است.
«كرامتي» با اشاره به اينكه بيشترين خسارت در روستاي كهريزك شهرستان ماهنشان به مردم تحميل شده است، ادامه داد: در اين روستا 30 باب منزل مسكوني دچار آبگرفتگي شده است.
وي افزود: ميزان كل دقيق خسارت هاي سيل در استان هنوز به طور كامل برآورد نشده است.


اعلام آمادگي مجدد ايران براي كمك به عراق در مبارزه باريزگردها

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اينكه در حال حاضر 23 استان كشور تحت تاثير پديده گرد و غبار هستند گفت: چهار استان در معرض بيشترين تاثير از گرد و غبار با منشا داخلي هستند و بقيه استان ها از كانون هاي خارجي تاثير مي گيرند.
علي محمد شاعري در گفت وگو با مهر افزود: طرح مقابله با پديده گرد و غبار در عراق توسط محققان و كارشناسان ايراني تهيه و تحويل مسئولان اين كشور شده است. بر اين اساس مقرر شده است در مدت پنج سال، يك ميليارد و 200 ميليون دلار و براي مدت 10 سال، دو ميليارد و 400 ميليون دلار براي بيابان زدايي در اين كشور هزينه شود.
به گفته وي، دو ميليون هكتار كانون بحران گرد و غبار در كشور عراق وجود دارد كه اگر سالانه 200 هزار هكتار از اين مساحت مهار شود، بدون شك تا حد بسيار زيادي اين معضل حل خواهد شد.
شاعري تاكيد كرد: استان هاي هرمزگان، سيستان وبلوچستان، يزد و كرمان از استان هايي هستند كه در معرض بيشترين تاثير از گرد و غبار با منشا داخلي هستند و بقيه استان ها از كانون هاي خارجي همچون كشور عراق تاثير مي گيرند.
معاون انساني سازمان محيط زيست تصريح كرد: عراق بايد حل اين بحران را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهد و ما نيز از طريق نهادها و مجامع بين المللي با جديت پيگير اين مسئله هستيم.
وي افزود: ايران تاكنون بارها آمادگي خود را به منظور كمك به كشور عراق از لحاظ اجراي طرح و تامين كارشناس مورد نياز اعلام كرده اما آن ها تاكنون هيچ اقدامي در اين مورد انجام نداده اند.


ديروز با بيش از 5/1 ميليون داوطلب شلوغ ترين گروه آزمايشي كنكور 91 برگزار شد

داوطلبان گروه علوم تجربي كه بيشترين آمار متقاضيان گروه هاي پنجگانه آزمون سراسري سال 91 را به خود اختصاص داده اند رقابت خود را از صبح جمعه آغاز كردند.
از مجموع يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر داوطلب آزمون سراسري سال 91، تعداد 449 هزار و 955 نفر براي شركت در آزمون گروه علوم تجربي نام نويسي كرده اند .
رقابت 304 هزار و 608 داوطلب زن و 145 هزار و 347 داوطلب مرد گروه علوم تجربي ازساعت هشت ديروز(جمعه) در
حوزه هاي امتحا ني داخل و خارج كشور انجام شد .
مشاورعالي سازمان سنجش آموزش كشوردر اين باره گفت: درهاي حوزه هاي امتحاني براي داوطلبان گروه علوم تجربي از ساعت هفت صبح بسته و فرآيند آزمون نيز از ساعت هفت و نيم آغاز شد .
حسين توكلي افزود: داوطلبان اين گروه نيز همانند چهار گروه آزمايشي ديگر كنكور ابتدا دفترچه سوالات عمومي را به همراه پاسخنامه دريافت كردند كه بايد در مدت 75 دقيقه به 100 سوال زبان و ادبيات فارسي، زبان عربي، فرهنگ و معارف اسلامي و زبان انگليسي پاسخ مي دادند .
وي ادامه داد: دفترچه شماره 2 گروه علوم تجربي نيز شامل 170 سوال اختصاصي است كه داوطلبان براي پاسخگويي به آنها 175 دقيقه فرصت داشتند.
توكلي درمورد داوطلبان ديپلم بهياري و بهياران شاغل كه در آزمون گروه علوم تجربي امسال شركت مي كنند گفت : اين داوطلبان علاوه بر دفترچه سوالات شماره 1 و 2، يك دفترچه شماره 3 را نيز دريافت كردند و به 50 سوال تخصصي بهياري در مدت 30 دقيقه پاسخ دادند .
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربي پس از چهار ساعت و 10 دقيقه پايان يافت تا برگزاري آزمون با حضور داوطلبان گروه زبان هاي خارجي در نوبت عصر همان روز دنبال شود .
داوطلبان گروه علوم انساني كه به لحاظ جمعيت، دومين گروه پرمتقاضي آزمون سراسري امسال هستند نيز در نوبت صبح شنبه 10 تيرماه به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت .
سوالات عمومي و اختصاصي داوطلبان آزمون سراسري، دو ساعت بعد از پايان فرآيند برگزاري آزمون گروه آزمايشي آنها بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار مي گيرد .
كليد تصحيح سوالات عمومي و اختصاص تمام گروه هاي آزمايشي آزمون سراسري سال 91 نيز از ساعت 15 روز يكشنبه 11 تير ماه از طريق پايگاه اينترنتي سنجش قابل مشاهده و دسترسي خواهد بود.
نتايج اوليه داوطلبان آزمون سراسري نيز به همراه كارنامه آنها نيمه مرداد ماه منتشر مي شود و داوطلبان مجاز نيز از 17 تا 23 مرداد ماه بايد براي انتخاب رشته الكترونيكي آزمون خود اقدام كنند .
نتايج نهايي آزمون و انتشار فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي متمركز آزمون سراسري سال 91 در فاصله زماني 15 تا 17 شهريور ماه بر روي پايگاه اينترنتي سنجش قرار خواهد گرفت .
آزمون سراسري سال 1391 با يك ميليون و 66 هزار و 141 داوطلب، نسبت به سال گذشته، 66 هزار نفر متقاضي كمتر دارد و تعداد داوطلبان آن نسبت به كنكور سال 89 نيز 220 هزار نفر كاهش نشان مي دهد .
سال گذشته 567 هزار نفر از طريق كنكور وارد دانشگاه شدند كه به گفته ابراهيم خدايي سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور، ظرفيت پذيرش آزمون امسال حدود 100 هزار نفر نسبت به سال 90 اضافه شده است .
 


احمدي مقدم در تذكري به حوزه چاپ و نشر؛پليس با خريد و فروش كتب غيرمجاز برخورد مي كند

فرمانده نيروي انتظامي ضمن انتقاد از حوزه چاپ و نشر از برخورد قاطع پليس با فروشندگان كتب غيرمجاز خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه، خريد و فروش كتاب هاي غيرمجاز ممنوع است، گفت: برخي از اين كتب اشاعه فساد هم مي دهند و طبيعي است كه نيروي انتظامي با اين موارد با جديت برخورد مي كند.
فرمانده ناجا ضمن انتقاد از حوزه چاپ و نشر، گفت: متأسفانه مي بينيم در اين حوزه دقت زيادي صورت نمي گيرد و در لابه لاي كارها برخي موارد نامطلوب نيز در حوزه چاپ و نشر ديده مي شود.
احمدي مقدم ادامه داد: در بحث كپي، زيراكس، و... كتبي كه غيرمجاز هستند و اشعه فساد مي دهند، پليس قطعاً وارد شده و با متخلفان برخورد خواهد كرد.
به گفته وي، براي برخورد با اين موارد هيچگونه خلا قانوني وجود ندارد.
 


تعرفه اسكان تابستاني فرهنگيان افزايش نيافته است

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از آغاز طرح «اسكان تابستاني فرهنگيان» در سراسر كشور خبر داد و گفت: تعرفه هاي اسكان بدون افزايش، همان تعرفه هاي ايام نوروز بوده و افزايشي نيافته است.
فرشيد سياري در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به آغاز تعطيلات تابستان و شروع سفرها، درباره طرح اسكان فرهنگيان گفت: با آغاز تيرماه، ستادهاي اسكان فرهنگيان فعاليت خود را آغاز كرده و خدمات مهمانپذيري از فرهنگيان را تا پايان شهريور ادامه مي دهند.
وي افزود: در طرح اسكان تابستان امسال، 500 پايگاه پذيرش در قالب پنج هزار آموزشگاه و حدود 48 هزار كلاس آماده ارائه خدمات به فرهنگيان و خانواده درجه يك آنها هستند.
سياري با بيان اينكه تعرفه هاي اسكان تابستان 91 همان تعرفه هاي ايام نوروز بوده و افزايشي نيافته است، تصريح كرد: ثبت نام براي استفاده از امكانات مراكز اسكان به صورت رزرو اينترنتي نيست و فرهنگيان با مراجعه حضوري مي توانند از ستادهاي اسكان در محل مورد نظر، خدمات لازم را دريافت كنند.
به گفته مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش، پذيرايي از فرهنگيان در مراكز استان ها با يك وعده غذاي گرم رايگان و استفاده از برنامه هاي تفريحي، علمي و سرگرمي در پايگاه ها بخشي از برنامه هاي ستادهاي اسكان فرهنگيان است.


به خاطر مطالبه مهريه هاي گزاف زندگي 20 هزار داماد زنداني از هم پاشيده است

مديرعامل ستاد ديه كشور با اشاره به افزايش بي رويه تعداد زندانيان مهريه گفت: در سال هاي 89 و 90بالغ بر 20 هزار خانواده به خاطر مطالبه مهريه از هم پاشيده است.
اسدالله جولايي مديركل ستاد ديه كشور در جمع خبرنگاران از افزايش زندانيان مهريه خبر داد و گفت: اين مسئله بايد از مردم پرسيده شود كه چرا مهريه را بالاتر از حد توان فرد تعيين مي كنند. در سال 89 و 90 حدود 20 هزار كانون خانواده به دليل شكايت زوجه عليه زوج براي دريافت مهريه از هم پاشيده است.
وي تأكيد كرد: بايد اين ضرب المثل «مهريه را كي داده و كي گرفته» از زبان خانواده هاي ايراني برچيده شود چرا كه ما شاهد هستيم خانواده ها با شكايت مهريه را مي گيرند و طرف مقابل نيز مجبور به پرداخت آن است.
جولايي در خصوص دارندگان خودروهايي كه هنوز الحاقيه بيمه را پرداخت نكرده اند، گفت: متأسفانه مردم نسبت به پرداخت الحاقيه خودرو حساسيت لازم را ندارند، اين در حالي است كه بارها مشاهده شده مردم براي غيرضروري ترين مسائل خود هزينه مي كنند اما براي بيمه كردن خودرو حساس نيستند. بطور مثال زماني كه چند روز تعطيلات در كشور وجود دارد مردم به مسافرت مي روند و طبيعتاً احتمال تصادف در مسيرها بيشتر مي شود و اگر بيمه آنها كامل نباشد هم براي خود دردسر ايجاد مي كنند و هم نهادهايي چون ستاد ديه درگير اين مسائل مي شوند.
مديرعامل ستاد ديه كشور ادامه داد: قيمت بيمه نامه در ايران به نسبت برخي از كشورهاي اروپايي كه قيمت بيمه نامه هم اندازه قيمت خودرو است، قيمتي ناچيز و در حد صفر است.
وي درباره پيگيري وضعيت محكومان مالي جرائم غيرعمد هم گفت: همچنان پيگير اين موضوع هستيم و به مديران كل ستاد ديه در سراسر كشور ابلاغ كرديم به كساني كه گرفتار مي شوند، يادآوري كنند كه پس از محكوميت درخواست اعسار خود را به دادگاه ارائه دهند.
جولايي درباره ميزان اعتبارات اختصاص يافته از سوي دولت به ستاد ديه، از اختصاص 120ميليارد تومان اعتبار براي كمك به آزادسازي زندانيان محكومان مالي جرائم غيرعمد خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با تأكيد و دستورات رئيس جمهور، صددرصد اعتبارات ذكر شده در بودجه به طور كامل اختصاص يافت ما نيز به اداره كل هاي ستاد در سراسر كشور دستور داديم كه پرونده هاي محكومان را زود رسيدگي و با ارائه گزارش، روندآزادسازي محكومان را سرعت بخشند.
مديرعامل ستاد ديه كشور آمار زندانيان ديه در سراسر كشور را تا پايان سه ماهه اول سال جاري، 12 هزار و 500 نفر ذكر كرد و افزود: در صورت وقوع حادثه، ابتدا بيمه ها موظف به پرداخت هزينه خسارات و ديه هستند. در صورتي كه بيمه اين خسارات را پرداخت نكرد، اين امر به صندوق تأمين خسارت بدني محول مي شود كه هم اكنون نيز موجودي زيادي دارد. در مرحله سوم و چنانچه اين دو نهاد طبق قانون نتوانستند تمام مبلغ را پرداخت كنند، ستاد ديه مازاد مبلغ را پرداخت مي كند.
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره افزايش ميزان تعهد محكومان كمتر از 5 ميليون گفت: اين ميزان افزايش نيافته و نخواهيم داد زيرا باعث ترويج فرهنگ نامناسبي خواهد شد و تبعات خوبي ندارد.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه چرا برخي از كلانتري ها با وجود اينكه طبق قانون بيمه نامه وثيقه محسوب مي شود آن را نمي پذيرند گفت: طبق قانون اگر فرد تخلف رانندگي اعم از سبقت غيرمجاز و ورود ممنوع مرتكب نشده باشد و مدارك اعم از گواهينامه، كارت ماشين و بيمه نامه را به همراه داشته باشد، كلانتري ها موظف هستند كه طبق قانون بيمه نامه را به عنوان وثيقه بپذيرند.
جولايي در پاسخ به اين پرسش كه رايزني ستاد ديه با وزارت آموزش و پرورش براي گنجاندن مباحث مربوط به بيمه در كتب درسي مدارس به كجا رسيد، گفت: متأسفانه تاكنون به نتيجه اي نرسيده ايم. فرهنگ سازي در اين رابطه از سنين پايين يك ضرورت است و بايد از آقاي حاجي بابايي پرسيد كه براي اين موضوع چه كار كرده است.
 


چمران: افزايش بهاي مسكن ربطي به طرح تفصيلي ندارد

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، افزايش بهاي مسكن در پي طرح تفصيلي تهران را بي ربط دانست و گفت: بازار مسكن از دو سه ماه پيش از اين طرح نيز متلاطم بود و افزايش قيمت داشتيم.
مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا درباره طرح تفصيلي تهران و تأثير آن روي افزايش قيمت مسكن، گفت: بازار مسكن ربطي به اين مسائل ندارد، چرا كه دو سه ماه پيش از اعلام و اجراي طرح تفصيلي نيز بازار مسكن متلاطم بود و افزايش قيمت وجود داشت.
به گفته چمران، طرح اين مسائل بهانه اي است براي معامله كنندگان املاك و بنگاه داران كه مي خواهند با پيش كشيدن طرح تفصيلي بازار را داغ و سرد كنند و ملك را ارزان بخرند و گران بفروشند.
وي اضافه كرد: در گذشته عده اي از بنگاه داران يك كاغذ از منطقه حوزه نفوذشان داشتند و مي گفتند اين طرح تفصيلي است و كسي آن را ندارد و آن را يواشكي نشان مي دادند و از هر كس حدود چهل هزار تومان مي گرفتند. اما در حال حاضر طرح تفصيلي، تراكم و... در سايت شهرداري تهران موجود است و مالكان با مراجعه به سايت مي توانند به صورت رايگان آن را دريافت كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه در حال حاضر با مراجعه به سايت مي توان از تراكم، مقدار مجاز طبقات و شرايط ديگر باخبر شد، گفت: قصد داريم در آينده به صورت اينترنتي پروانه بدهيم تا دخالت انسان را كم كرده و سوء استفاده را به حداقل برسانيم.
شوراي شهر در اختلاف بيمه
و شهرداري ورود مي كند
رئيس شوراي شهر تهران در گفت وگو با مهر هم از برخورد بيمه با مسئله خسارات وارده به مترو در آبگرفتگي اخير گفت: زماني خسارت خطوط آبگرفته مترو را صد ميليارد تومان عنوان مي كردند حالا كه زمان پرداخت بيمه شده رقم ها به دو ميليارد و چهار ميليارد رسيده است.
وي با اشاره به اختلاف نظرهايي كه ميان شركت بيمه و مديريت شهري در خصوص ميزان پرداخت خسارت خطوط آبگرفته مطرح است گفت: زماني برآورد خسارت ها به خطوط آبگرفته را بيش از صد ميليارد عنوان مي كردند و معتقد بودند اين ايستگاهها آسيب زياد ديده است اما در حال حاضر رقم هاي متفاوتي مانند 4 و يا 8 ميليارد شنيده مي شود.
وي ادامه داد: بيمه ادعا مي كند شهرداري حق بيمه خود را دير پرداخت كرده است. از سوي ديگر مترو هم اعلام مي كند كه اين رقم به موقع پرداخت شده است اما به دليل آن كه شورا به اين مسائل ورود پيدا نكرده است نمي توان قضاوت دقيقي كرد اما بايد منتظر ماند تا نتيجه پرداخت حق بيمه مترو مشخص شود. چمران تأكيد كرد: در صورتي كه اين مشكل ادامه پيدا كند شورا نيز به اين موضوع ورود پيدا مي كند.
هفته گذشته در پي تأخير شركت بيمه در خصوص پرداخت خسارت ايستگاه هاي آب گرفته خط 4، مدير عامل شركت بهره برداري اسناد خود را در رابطه با قرارداد بيمه منتشر و تهديد كرد اگر شركت بيمه از پرداخت تعهدات خود سر باز زد به مراجع قضايي شكايت مي كند.


با شناسايي 9 هنرمند سينما صورت گرفته است پلمب يك مركز غيرمجاز و مبتذل نمايش در تهران

يك مركز غيرمجاز نمايش، تكثير و فروش فيلم هاي مبتذل و مستهجن توسط پليس شناسايي و پلمب شد. در اين مركز برخي از چهره هاي معروف سينما به بهانه نمايش و نقد فيلم حضور داشتند.
پليس تهران بزرگ با انجام طرحي ضربتي يك مركز تكثير و فروش فيلم هاي غيرمجاز، مبتذل و مستهجن را شناسايي و بعد از دستگيري عوامل مرتبط با اين مركز، آن را پلمب كرد.
عده اي افراد سودجو از مدت ها قبل نسبت به راه اندازي مركز غيرمجاز و به اصطلاح هنري نمايش فيلم هاي غيرمجاز مبتذل و مستهجن اقدام كرده بودند.
در اين فعاليت غيرقانوني، ضمن نمايش فيلم هاي غيرمجاز به منظور كسب درآمد نامشروع به فروش بليت به مبالغ بالا و دعوت از چهره هاي معروف سينما اقدام مي كردند تا در لواي نمايش و نقد فيلم از وضعيت پيش آمده بهره گيري كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، تاكنون نام 9 نفر از هنرمندان سينما كه در اين مركز غيرمجاز حضور يافته بودند، مشخص شده است.
پليس تهران بزرگ روز گذشته طي يك عمليات مستقيم و هماهنگ ضمن شناسايي اين مركز با حكم مرجع قضايي نسبت به پلمب آن اقدام و در اين رابطه دو نفر را دستگير كرد. همچنين از اين محل 20 هزار عدد لوح فشرده حاوي فيلم هاي غيرمجاز، مبتذل و مستهجن كشف شد كه براي فروش آماده شده بودند.
تحقيقات تكميلي به منظور مشخص شدن ابعاد ديگر فعاليت غيرقانوني اين مركز توسط پليس پايتخت ادامه دارد.


ادغام طرح پايش سلامت جانبازان و خانواده شهدا در پزشك خانواده

معاون درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: طرح پايش سلامت جانبازان و خانواده شهدا با طرح پزشك خانواده ادغام مي شود، بدين ترتيب خانواده هاي شهدا از جمله والدين و همسران آنها و تعدادي از جانبازان هاي ريسك كه نيازمند درمان هاي پي درپي و مداوم هستند، تحت پوشش طرح پزشك خانواده قرار مي گيرند.
ملك زاده در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه طرح پايش سلامت از 6 سال پيش در بنياد شهيد امور ايثارگران آغاز شده است، اظهار داشت: اين طرح همچون طرح پزشك خانواده عمل مي كند، با اين تفاوت كه از آنجايي كه جمعيت كمتري تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار دارد، اين طرح با دقت و كاربرد بهتري اجرا مي شود.
وي افزود: از آنجايي كه طرح پزشك خانواده در سراسر كشور اجرا مي شود، طرح پايش سلامت نيز در اين طرح ادغام و بايد ديد اجراي سراسري طرح پزشك خانواده با چه كيفيتي انجام مي شود.
 


تجمع گسترده صدها تن از مردم شاهرود در اعتراض به تخريب زيباترين جنگل كشور

سرويس شهرستان ها-
در پي قطع شبانه 4هزار اصله درخت با ارزش در مسير جنگل ابر كه خبر آن روزهاي اخير در رسانه ها بازتاب گسترده اي داشت و نيز جاده سازي و تخريب جنگل كم نظير ابر در استان سمنان كه علي رغم وعده هاي قبلي مسئولان دولتي و اجرايي مبني بر متوقف شدن آن، بار ديگر و اين بار با جديت در حال انجام است و خبرهاي رسيده از تاكيد برخي مسئولان بالاي اجرايي بر ساخت آن خبر مي دهد.
ظهر روز پنجشنبه صدها تن از مردم شاهرود در مقابل فرمانداري اين شهرستان تجمع كردند و اعتراض شديد خود را به تخريب محيط زيست و اثر كم نظير طبيعي ايران(جنگل ابر) به مسئولان دولتي و اجرايي و مافياي زمين ابراز كردند.
در اين تجمع نامه روستاييان و كشاورزان به رهبر عزيز انقلاب در همين زمينه قرائت شد كه طي آن- با اشاره به تاكيدات مكرر ايشان مبني بر حفظ و گسترش جنگل ها- از رهبر بزرگوار انقلاب خواسته شده است با تذكر به مسئولان دولتي مانع اين تخريب جبران ناپذير شوند.
در بخشي از اين نامه آمده است: «رهبر فرزانه! ما رهنمود تاريخي شما در اهميت حفظ جنگل را به گوش جان شنيديم، لبيك گفتيم و اكنون با شما پيمان مي بنديم تا همانگونه كه در جهاد مقدسمان عليه دشمن بعثي از جان گذشته بوديم، اكنون نيز در راه حفظ همين سرزمين، همين امانت الهي و در اين جهاد مقدس از جان گذشته و چون كوه استوار بايستيم.»
 


معاون دادسراي اهواز خبر داد اختلاس در شركت بيمه بندر امام خميني

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون دادسراي عمومي و انقلاب اهواز از دستگيري متهمان اختلاس از شركت بيمه ايران و صدور كيفرخواست براي آنان خبر داد.
احمدرضا رشيدي گفت: پس از بررسي پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران شعبه بندر امام خميني(ره)، متهمان اين پرونده شناسايي و دستگير شدند.وي با بيان اين كه پرونده مذكور توسط بازپرس شعبه 8 دادسراي اهواز رسيدگي شده است گفت: متهمان اصلي پرونده با قرار قانوني متناسب در بازداشت به سر مي برند، اتهام دستگيرشدگان اختلاس توام با جعل و مبلغ اختلاس 43 ميليارد ريال است.به گزارش روابط عمومي دادگستري خوزستان، «رشيدي» اظهار داشت: در مورد جرايم ارتكابي توسط برخي از روساي ادارات، مديران و كاركنان دولت كه در حوزه شهرستان ها به وقوع مي پيوندد، عوامل موثري دخيل هستند كه از جمله آنها مي توان به عدم آشنايي برخي از مديران و كاركنان به وظايف قانوني خود، عدم نظارت صحيح و دقيق بعضي از مديران مافوق، عدم دلسوزي، تعهد و تخصص برخي از كاركنان ادارات دولتي و همچنين خيانت بعضي از اين كاركنان اشاره كرد.


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري قاتل
زنجان-خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان خرمدره از دستگيري يك قاتل در اين شهر خبر داد. سرهنگ مظاهري رياسوندي گفت: فردي كه براي سرقت وارد منزلي در خرمدره شده بود كه با رو به رو شدن با صاحبخانه با وي درگير و او را با ضربات چاقو به قتل رساند. وي افزود: ماموران پس از اطلاع از اين قتل به محل حادثه اعزام شدند و قاتل را كه در حال فرار بود دستگير كردند.
قتل در يك روستا
برازجان-خبرنگار كيهان: يك زن 45 ساله در منزل استيجاريش در روستاي دهقايد واقع در بخش مركزي برازجان بر اثر شليك گلوله به قتل رسيد. گفته مي شود قاتل پس از ارتكاب جرم با پليس تماس گرفته و ماموران نيروي انتظامي را از اين حادثه مطلع ساخت.
كشف حشيش
اهواز-خبرنگار كيهان: جانشين فرمانده انتظامي استان خوزستان از كشف 97 كيلو و 170 گرم حشيش در شهرستان اهواز خبر داد.
عبد نظرپور گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در پي دريافت خبري مبني بر فروش مواد مخدر در يكي از مناطق شهرستان اهواز توسط شخصي به نام «ايرج» موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پليس پس از شناسايي فرد فروشنده و مخفيگاه و محل اختفاي مواد مخدر در يك اقدام غافلگيرانه وارد مخفيگاه و محل اختفاي وي شدند.
نظرپور تصريح كرد: ماموران پليس در بازرسي از مخفيگاه متهم مقدار 97 كيلو و 170 گرم حشيش كشف كردند. تلاش براي دستگيري متهم ادامه دارد.
7 كشته و مجروح يك تصادف
دشتستان-فارس: رئيس اورژانس و فوريت هاي پزشكي دشتستان گفت: يك دستگاه وانت بار و يك دستگاه پژو 405 صبح جمعه در جاده برازجان به شيراز با يكديگر برخورد كردند كه در اثر اين تصادف يك نفر كشته و 6 تن ديگر مجروح شدند.
محمدعلي دهقان افزود: مجروحان به بيمارستان 17 شهريور برازجان اعزام شدند و شرايط عمومي آنان رضايت بخش گزارش شده است.
 


رسوايي جنسي ديگري در ارتش آمريكا

در ادامه گسترش رسوايي هايي جنسي در آمريكا، بيش از 30 دانشجوي نيروي هوايي اين كشور گفته اند آموزش دهندگان در كمپ نظامي اصلي تگزاس به آنها تجاوز جنسي كرده اند.
به گزارش پرس تي وي، 6 گروهبان نيروي هوايي ارتش آمريكا هم اكنون در انتظار برگزاري جلسه دادگاه نظامي در ماه جولاي به اتهام داشتن روابط جنسي يا داشتن روابط نامناسب با دانشجويان زن در پايگاه نيروي هوايي لكلند در «سن آنتونيو تگزاس» هستند.اين پايگاه تنها پايگاه هوايي آموزش دانشجويان نيروي هوايي آمريكا به شمار مي آيد.يكي از گروهبانان كه متهم به تجاوز جنسي گسترده است، احتمالا به حبس ابد محكوم خواهد شد.
دو تن از تعليم دهندگان نيز متهم به داشتن روابط جنسي با زيردستان زن و تجاوز جنسي به دانشجويان هستند.
همچنين چندين آموزش دهنده متاهل نيز به داشتن روابط جنسي با دانشجويان متهم شده اند.اين رسوايي از سال گذشته و پس از آن آغاز شد كه يكي از گروهبان هاي اين پايگاه هوايي با 28 اتهام درباره تجاوز جنسي گسترده و روابط جنسي با دانشجويان روبرو شد.
تجاوز جنسي به زنان در ارتش آمريكا شايع است و سالانه هزاران مورد تجاوز جنسي در نيروي نظامي اين كشور ثبت مي شود.


فضانوردان چيني به زمين بازگشتند

كپسول حامل سه فضانورد چيني صبح روز جمعه به وقت محلي در يك صحرا در شمال اين كشور فرود آمد.
فضاپيماي شن جو- 9 كه 27 خرداد ماه امسال براي اتصال و عمليات فضايي به سوي آزمايشگاه فضايي چين در مدار زمين پرتاب شده بود ساعت 10/10دقيقه جمعه به وقت محلي در يك منطقه تعيين شده در مغولستان داخلي فرود آمد.شبكه هاي تلويزيوني چين اين ماموريت علمي را به صورت مستقيم براي مخاطبان خود پخش كردند.در اين ماموريت، سه فضانورد چيني كه يكي از آنها زن بود به مدت يك هفته در اين ايستگاه فضايي به سر بردند و ضمن آزمايش سيستم هاي جديد، چند آزمايش علمي نيز انجام دادند.«ليو يانگ» فضانورد زن اين ماموريت 33 سال دارد او پيشتر خلبان جت جنگنده بوده كه پس از دو سال تمرين و آموزش به نخستين زن فضانورد چين بدل شده است.نقش او در اين ماموريت انجام آزمايش هاي پزشكي در جو بود.


قتل دختر 7 ساله با شليك گلوله

دختر 7 ساله آمريكايي بر اثر شليك گلوله دو مرد ناشناس در مقابل ديدگان خانواده اش جان سپرد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري فاكس نيوز، دختر 7 ساله آمريكايي بر اثر شليك گلوله در ايالت شيكاگو آمريكا جان سپرد.اين دختر 7 ساله در حالي كه موهايش را آرايش كرده و آماده شده بود تا همراه با خانواده اش به گردش برود در مقابل ديدگان آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله فوت كرد.
«هون استاتون» قبل از اينكه مورد اصابت گلوله قرار گيرد، از مادرش خواسته بود كه به خاطر خشونت منطقه را ترك كنند.
پليس شيكاگو مي گويد دو مرد، ناگهان شروع به شليك گلوله به سمت گروهي از مردم كردند.به گفته مادر استاتون، دخترش در حالي كه تلاش مي كرده به داخل خانه فرار كند مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.وي همچنين براي اطلاعاتي كه باعث دستگيري قاتلان شود 3 هزار دلار جايزه در نظر گرفته است.
گفتني است، در آمريكا ضعف قوانين مربوط به نگهداري و حمل سلاح هاي گرم باعث شده است دسترسي به اسلحه براي افراد خطرناك آسان شود. به همين دليل روند مرگ و مير كودكان زير 15 سال در اثر شليك اسلحه گرم، 12 برابر بيشتر از مجموع كل مرگ و مير كودكان بر اثر ساير عوامل نظير سرطان، ذات الريه، آنفولانزا، آسم و ايدز است.
 


اعتياد عمروموسي به مشروب

عمرو موسي، دبيركل سابق اتحاديه عرب و نامزد انتخابات رياست جمهوري اين كشور كه به پيروزي محمد مرسي انجاميد، اعتياد شديد به مشروبات الكلي دارد.
به گزارش مشرق، خبرگزاري رسمي مصر به نقل از يك گزارش رسمي پزشكي اعلام كرد: عمرو موسي مبتلا به تصلب شرايين و گرفتگي عروق است و همين باعث بروز مشكلات عديده اي براي وي شده است.
اين گزارش، اعتياد به شرب خمر را يكي از علل ابتلاي عمرو موسي به اين بيماري ذكر كرده و مي افزايد: شدت اعتياد عمرو موسي به مصرف مشروبات الكلي به حدي است كه وي ناچار است حتي در جلسات مهم رسمي هر از چند دقيقه، براي نوشيدن چند جرعه مشروب، جلسه را ترك كند.
اين گزارش رسمي با اشاره به سخنراني عمرو موسي در فيلم انتخاباتي خود كه در آن به شدت عصبي و لرزان به نظر مي رسيد و قادر به كنترل اعضا و جوارح خود نبود، تاكيد مي كند: آثار شرب خمر روي بدن موسي كاملا آشكار است و اين علاوه بر كهولت سن اوست.
پيش از اين پايگاه خبري اسلام تايمز نيز فاش كرده بود كه عمرو موسوي 78 ساله ماهانه 8 هزار دلار صرف خريد انواع مشروبات الكلي مي كند.بر پايه اين گزارش، وي مشروب «بلو ليبل» را كه گران قيمت ترين مشروب خارجي است، بيش از ساير مشروبات مصرف مي كند.


بازگشت جاسوس هندي بعد از 30 سال اسارت

دولت پاكستان به منظور نشان دادن حسن نيت خود به دولت هند، يك جاسوس باسابقه هندي كه 30 سال پيش بازداشت شده بود را آزاد كرد.
«سورجيت سينگ» به همراه پسر و ديگر اعضاي خانواده اش در خط مرزي ميان هند و پاكستان بودند.وي پيش از اين در گفت وگو با خبرنگاران پذيرفته بود كه جاسوسي كرده است.
روز چهارشنبه نيز پاكستان بيش از 300 ماهيگير هندي را كه در زندان كراچي به سر مي بردند به منظور نشان دادن حسن نيت خود به هند آزاد كرد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14