(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 تیر 1391 - شماره 20251

يادداشت خبرنگار
راه اندازي مدارس اسلامي بايد به يك فرهنگ تبديل شود
تاكيد استاندار برتسريع عمليات ساخت پتروشيمي اردبيل
ايران در كيهان
مدير امور مهندسي برق و مكانيك نيروگاه:
نيروگاه گتوندعليا مانع خاموشي ها مي شود
3 پست اسكله در بندر هرمز نصب مي شود
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي:
طرح انتقال آب سد الغديرامسال تكميل مي شود
انتقاد امام جمعه بناب از وضعيت نمازخانه هاي ادارات
در جشن نيمه شعبان 40 طلبه در بناب، لباس روحانيت پوشيدند
بيماري هاي قلبي و عروقي مهم ترين علت مرگ و مير كاشاني هاست
رئيس كل دادگستري فارس خبرداد
 آمادگي نيروي انتظامي براي برخورد با مخلان امنيت جامعه
سامانه ملي «كتاب من» در كتابخانه يزد فعال شد
اولين دوره مسابقات رايانه اي در قزوين برگزار مي شود
رئيس شوراي زكات كشور:
پرداخت زكات زمينه هاي فقر و فساد را ازميان مي برد
دانشگاه تقريب مذاهب در گنبدكاووس راه اندازي مي شود
بهره برداري از مجتمع فرهنگي-تربيتي در اراك
استاندار زنجان: مقابله با استكبار نيازمند برنامه ريزي و مجاهدت است
نمايشگاه صنايع دستي در كيش برگزار شد


يادداشت خبرنگار

پروژه فاضلاب همدان نيازمند اعتبار
از جمله پروژه هاي عمراني شهرها كه هم به عنوان تضمين كننده بخشي از سلامت جسمي و بهداشت شهروندان به شمار مي رود، پروژه احداث «تصفيه خانه هاي فاضلاب شهري» است. از سوي ديگر با توجه به كمبود آب و متوسط بارندگي پايين سالانه در بسياري از نقاط كشور، بازگرداندن پساب ها بعد از تصفيه و استفاده مجدد از آن در كشاورزي و موارد ديگر، از اهميت بسياري برخوردار است.
متأسفانه شهر همدان علي رغم اهميت فوق العاده اي كه به عنوان يكي از شهرهاي بزرگ غرب كشور دارد، تاكنون فاقط تصفيه خانه مدرن فاضلاب بوده و به لحاظ كامل نبودن سيستم جمع آوري و دفع فاضلاب و رها بودن فاضلاب در برخي نقاط شهر و اختلاط آن با جوي ها و رودخانه هاي جاري، سلامتي شهروندان نيز به خطر افتاده و بهداشت محيط و بهداشت عموم مردم تهديد شده است. آبياري مزارع سبزي و جاليزهاي واقع در اطراف شهر با فاضلاب نيز معضلي است كه از قديم الايام اهالي همدان از آن رنج برده و مي برند.
اما از چند سال پيش احداث تصفيه خانه بزرگ فاضلاب همدان به طور مشترك با شهر بهار آغاز شده و طبق اعلام مديرعامل شركت آبفاي استان، اين پروژه به لحاظ اهميت و لزوم تسريع در تكميل و راه اندازي آن، جزو پروژه هاي مهر ماندگار قرار گرفته و 150 ميليارد ريال اعتبار جهت تكميل آن پيش بيني شده است.
از طرف ديگر شهرستان بهار كه به خاطر نزديك بودن به مركز استان در پروژه تصفيه خانه فاضلاب با شهر همدان مشترك است، تاكنون از اين امكان بي بهره بوده و دفع غيربهداشتي فاضلاب باعث شده تا گاهي مواقع پساب ها به چاه هاي آب زيرزميني كه تأمين كننده آب شرب اهالي هستند، نفوذ يافته و بهداشت و سلامتي شهروندان را در مخاطره جدي قرار دهند.
لذا انتظار شهروندان همداني و بهاري از مسئولان كشور و استان اين است كه در تخصيص اعتبارات پروژه مهم تصفيه خانه فاضلاب تسريع مضاعفي داشته باشند تا همان گونه كه مديرعامل آبفاي استان وعده داده، در پايان فصل تابستان شاهد بهره برداري از اين پروژه، با ظرفيت كامل آن باشيم.
نكته پاياني آن كه، پروژه هاي تصفيه خانه فاضلاب شهرستان هاي تويسركان، رزن و اسدآباد نيز در مراحل مختلفي از اجرا قرار دارند و لذا تعيين و تخصيص هر چه زودتر اعتبارات عمراني شركت آبفا و اختصاص اعتبارات مورد نياز تصفيه خانه هاي فاضلاب 3 شهر ديگر استان و نيز تأمين بودجه جهت آغاز عمليات اجرايي پروژه مذكور در شهرستان فامنين، مورد انتظار اهالي شهرستان هاي مذكور است تا پيش از آغاز نيمه دوم سال، مطابق وعده ها، شاهد افتتاح همزمان 4 تصفيه خانه و نيز آغاز عمليات اجرايي يكي از آنها باشيم.
همدان -خبرنگار كيهان
 


راه اندازي مدارس اسلامي بايد به يك فرهنگ تبديل شود

مشهد-خبرنگار كيهان:
تمام مدارس كشور بايد به مدارس اسلامي تبديل شود تا بتوانيم به يك جامعه اسلامي دست پيدا كنيم.
رئيس كميسيون تحقيقات و آموزش مجلس شوراي اسلامي در نشست دبيران كانون هاي مدارس اسلامي سراسر كشور در مشهد با بيان اين مطلب افزود: راه اندازي مدارس اسلامي بايد به يك جريان و فرهنگ در كل نظام آموزش و پرورش تبديل شود و اين مسئله بزرگ ترين رسالت ما در شرايط كنوني جامعه است.
زاهدي، بدنه انقلابي كشور را آموزش و پرورش عنوان و تصريح كرد: مدارس اسلامي، نياز تمام جامعه است لذا در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، نقشه جامع علمي كشور و همچنين سند چشم انداز 1404 تبديل جامعه به يك جامعه اسلامي لحاظ شده است.
وي همچنين از راه اندازي كميته دانشگاه اسلامي و علوم انساني و اسلامي در كميته آموزش و پرورش مجلس خبر داد و اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالي در كشور جدا از يكديگر نيستند و بلكه در امتداد يكديگر قرار دارند.
 


تاكيد استاندار برتسريع عمليات ساخت پتروشيمي اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: مجتمع پتروشيمي اردبيل با توجه به اثرات آن در اشتغالزايي نيازمند تلاش و توجه مضاعف است.
دكتر «سيدحسين صابري» در ديدار با مديرعامل پتروشيمي اراك افزود: دستگاه هاي اجرايي استان در راستاي حمايت از اجراي اين پروژه از هيچ مساعدتي كوتاهي نكرده اند و استان آمادگي لازم براي پشتيباني و به ثمر رساندن پروژه را دارد.
وي گفت: بهره برداري و راه اندازي اين پروژه عظيم رشد و توسعه اقتصادي همه جانبه و ايجاد اشتعال پايدار استان را به دنبال خواهد داشت.
صابري افزود: در راستاي تامين خوراك آب و گاز اين مجتمع مسئولان ذيربط همكاريهاي لازم را به عمل آورده اند و هيچ مشكلي به نظر نمي رسد.
وي گفت: تسريع در عمليات احداث مجتمع پتروشيمي اردبيل از خواسته هاي ديرينه مردم استان است كه با پيگيري هاي به عمل آمده و با مشاركت و همكاري و سرمايه گذاري كارخانه پتروشيمي اراك به زودي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود. در اين ديدار مديرعامل پتروشيمي اراك عامل اصلي راكد ماندن اين پروژه را عدم تثبيت بهاي گاز طبيعي در سال هاي گذشته دانست و گفت: در صورتي كه براي هر مترمكعب گاز 750 ريال قيمت تعيين شود اين پروژه مي تواند توجيه اقتصادي داشته باشد.
 


ايران در كيهان

آموزش امداد و نجات
دهلران- خبرنگار كيهان: رئيس شعبه جمعيت هلال احمر دهلران گفت: تعداد 7هزار و 500داوطلب در اين جمعيت عضويت دارند كه 4هزار و 200نفر آنان را خواهران تشكيل مي دهند. خسرو خدادادي افزود: 8تيم 33نفره از خواهران و 6تيم 33نفره از برادران عضو اين جمعيت دوره هاي تخصصي امداد و نجات را جهت آمادگي در شرايط بحراني طي كرده اند.
رئيس شعبه هلال احمر دهلران از فعاليت دوپايگاه امداد و نجات جاده اي در شهرستان خبر داد و گفت: اين دو پايگاه مجهز به تجهيزات امداد از جمله ست نجات و آمبولانس هستند.
اجراي طرح نقشه برداري
شهركرد- خبرنگار كيهان: تمامي 27شهر استان چهارمحال و بختياري تحت پوشش طرح نقشه برداري كاداستر قرار گرفت.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان افزود: بر اين اساس اسناد مالكيت اين استان وارد بانك اطلاعات جامع املاك شد. سيدمهدي هاشمي اضافه كرد: طرح نقشه برداري كاداستر به منظور دسترسي آسان و سريع اطلاعات مالكيتي افراد و حفظ اسناد و املاك پرونده هاي مالكيتي اجرا شده است.
مكانيزه شدن ايستگاه
اصفهان- خبرنگار كيهان: با بهره برداري از دومين عملكرد كارت هاي حمل و نقل «كارت اتوبوس» ايستگاه هاي دوچرخه شهر اصفهان مكانيزه مي شوند. معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با اشاره به مكانيزه شدن ايستگاه هاي دوچرخه گفت: از اين پس شهروندان مي توانند با استفاده از كارت الكترونيكي حمل و نقل (كارت اتوبوس) و يك بار ثبت نام، دوچرخه را از ايستگاه مبدا تحويل گرفته و پس از طي سفر شهري دوچرخه را در ديگر ايستگاه هاي نزديك به ايستگاه مقصد تحويل دهند.
وي تعداد ايستگاه هاي دوچرخه در سطح شهر اصفهان را 18 ايستگاه عنوان كرد و افزود: هزينه نگهداري هر ايستگاه بالغ بر 20ميليون ريال است و هزينه مكانيزه كردن مجموعه ايستگاه هاي شهر نيز بالغ بر يك ميليارد ريال است.
نظارت بر فعاليت فرهنگي
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه اظهار داشت: از آغاز سال تحصيلي جديد تمامي اقدامات فرهنگي مدارس زيرنظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت مي پذيرد. حجت الاسلام والمسلمين محمد آفتابي به تشريح برنامه هاي فرهنگي استان اشاره كرد و گفت: اين برنامه ها شامل: همايش تجليل از مفاخر اهل سنت، بحث دفاع مقدس، كنگره سرداران دفاع مقدس، برگزاري موسيقي سنتي، جشنواره شعر فجر و غيره خواهد بود.
آتش نشاني برتر
¤ مديرعامل سازمان آتش نشاني كرمانشاه در دومين نمايشگاه كنفرانس ملي بحران رتبه نخست كشوري را كسب كرد. حجت الله جهانبخشي افزود: اين نمايشگاه با حضور 20 سازمان برتر كشور در محل نمايشگاه هاي وزارت كشور برگزار شده بود. وي مهم ترين دليل انتخاب آتش نشاني كرمانشاه را هماهنگي مناسب با ساير دستگاه هاي امدادي در زمان هاي وقوع حادثه، استفاده از امكانات و تجهيزات پيشرفته و حضور به موقع و سريع در هنگام وقوع حوادث ذكر كرد.
تشكيل هيئت هاي حل اختلاف
¤ 21 هيئت تشخيص و حل اختلاف كار رسيدگي به دعاوي في ما بين كارگران و كارفرمايان در استان كرمانشاه را به عهده دارند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: تعداد شوراهاي سازش در سطح از 412 مورد به 439 مورد افزايش يافته و تاكنون 52 درصد تصميماتي كه در آنها اتخاذ شده توافقي بوده است.
كمك به بازسازي عتبات
اهواز -خبرنگاركيهان: مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان رامهرمز گفت: سهميه اين شهرستان براي بازسازي ايوان طلاي حرم مطهر حضرت علي (ع) 400 ميليون تومان است كه تاكنون با حمايت مردم شريف رامهرمز و حومه حدود 160ميليون تومان پول نقد جمع آوري شده و به ستاد عتبات عاليات استان خوزستان واريز شده است. حسين كازروني افزود: اهدا هر خشت طلا مبلغ يك ميليون تومان است كه بانك به افرادي كه مي خواهند در اين امر خداپسندانه شركت كنند وام يك ميليون توماني خواهد داد.
فرآوري محصولات كشاورزي
تالش- خبرنگار كيهان: فرماندار تالش گفت: صنايع تبديلي موجب انگيزه بيشتر در بخش كشاورزي مي شود. ميرزا حسين علي زاده افزود: تغيير تركيب محصولات صادراتي و كاهش واردات محصولات مشابه خارجي همچنين تامين اين محصولات در بازار جهاني از جمله اهداف راه اندازي صنايع فرآوري محصولات كشاورزي است.
معرفي به بانك
¤ مدير جهاد كشاورزي تالش گفت: 473 نفر متقاضيان ماشين آلات كشاورزي جهت دريافت تسهيلات به بانك كشاورزي اين شهرستان معرفي شدند. جابر تجارتي افزود: تسهيلات پرداختي به اين افراد حدود 29 ميليارد ريال است كه به تدريج اين تسهيلات در اختيار آنان قرار مي گيرد.
كمك خيران مدرسه ساز
كاشان- خبرنگار كيهان: مديرعامل انجمن خيرين مدرسه ساز كاشان از كمك 30 ميليارد ريالي خيران مدرسه ساز اين شهرستان از سال گذشته تاكنون خبرداد. عباس كتابچي در دوازدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز كاشان اظهار داشت: از سال گذشته تاكنون ساخت 4 باب مدرسه با 55 كلاس و 4 سالن ورزشي آغاز شده كه 30 ميليار د ريال اعتبار آن توسط خيران و 30 ميليارد ريال ديگر آن توسط دولت تامين شده است. وي افزود: طي 21 سال گذشته تاكنون علاوه بر 950 كلاس، 133 سالن ورزشي، اجتماعات و نمازخانه و همچنين 52 آموزشگاه و 136اتاق اداري توسط 108 خير مدرسه ساز احداث شده است. به گفته وي طي اين مدت 95 هزار و 359 مترمربع زمين توسط 31 خير براي امر مدرسه سازي اهدا شده است.
اتصال مدارس به اينترنت
¤ كارشناس فناوري اطلاعات مديريت آموزش و پرورش كاشان گفت: همه مدارس اين شهرستان درسال تحصيلي آينده به شبكه اينترنت ملي متصل مي شوند. اميرحسين عرب فرد اظهار داشت: با راه اندازي اينترانت يا اينترنت ملي در كشور، پارامترهايي مثل امنيت در برابر حمله هاي سايبري و سرعت دسترسي كاربران به سايت هاي داخلي با دامنه IR افزايش قابل ملاحظه اي مي يابد. وي تصريح كرد: با اتصال مدارس كاشان به شبكه اينترنت ملي، ارائه خدمات ارتباطي با پهناي باند دومگابايت و ترافيك چهار گيگابايت امكان پذير است.
واگذاري مسكن مهر
هويزه- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان هويزه گفت: 445 خانوار فاقد مسكن در طرح ساخت وساز واحدهاي مسكوني خود مالك صاحب خانه شدند. غلامعلي پشت يافته با اعلام اين مطلب گفت: براي احداث اين واحدها مبلغ 89ميليارد ريال از محل تسهيلات بانكي هزينه شده است. وي با تاكيد بر تسريع در امر پروژه ساخت وساز 176 واحدي مسكن مهر گفت: اين پروژه تاكنون 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. پشت يافته خواستار سرعت بخشيدن در عمليات آسفالت و جدول گذاري خيابان ها و ايجاد شبكه آب، برق، فاضلاب، گاز و مخابرات در پروژه 176 واحدي مسكن مهر هويزه شد.
 


مدير امور مهندسي برق و مكانيك نيروگاه:

نيروگاه گتوندعليا مانع خاموشي ها مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير امور مهندسي برق و مكانيك نيروگاه گتوندعليا گفت: نيروگاه برق آبي گتوند عليا در تابستان سال جاري، كمك زيادي در جلوگيري از بروز خاموشي ها در زمان پيك مصرف در شبكه برق خواهد كرد.
مهندس غلامحسين سمندگاني افزود: دو واحد نيروگاه گتوندعليا از زمان بهره برداري تاكنون 120هزار مگاوات ساعت انرژي برق توليد كرده اند كه حدود 40هزار مگاوات ساعت آن در زمان پيك مصرف برق كشور بوده است. به گفته اين مقام مسئول ارزش برق توليدي نيروگاه گتوندعليا در اين دوره كوتاه حدود 45ميليارد ريال بوده است.
مدير امور مهندسي برق و مكانيك طرح گتوندعليا در ادامه از وارد مدار شدن واحدهاي سوم و چهارم نيروگاه گتوندعليا در اوايل مرداد و شهريورماه سال جاري خبرداد.
گفتني است نيروگاه گتوندعليا در مجموع داراي هشت واحد 250 مگاواتي شامل چهار واحد فاز اول و چهار واحد فاز توسعه است كه با ظرفيت دو هزار مگاوات، توان توليد ساليانه چهار هزار و 550گيگاوات ساعت انرژي برق آبي را دارد. اين نيروگاه پس از بهره برداري كامل بيشترين ميزان توليد انرژي در ميان نيروگاه هاي برق آبي كشور را داشته و علاوه بر تضمين امنيت شبكه برق كشور، به كنترل فركانس و پايداري شبكه سراسري كمك فراواني خواهد كرد.
 


3 پست اسكله در بندر هرمز نصب مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مدير بندر شهيد باهنر گفت: 3 پست اسكله با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان تا پايان هفته دولت در بندر هرمز نصب مي شود.
مجيد اميني افزود: هم اكنون روزانه 10شناور با ظرفيت 50 نفر كار جابجايي مسافر را بر عهده دارند كه بطور ميانگين 600 نفر در روز در مسير بندر شهيد حقاني و بندر هرمز جابجا مي شوند.
وي گفت: همچنين تجهيز و اتمام كار عمليات اجرايي برج كنترل هرمز تا يك ماه آينده به بهره برداري مي رسد و مشكلات ارتباطات راديويي شناورها حل خواهد شد.
اميني با اشاره به اينكه ايجاد ترمينال مسافري از ضروريات بندر هرمز است گفت: در راستاي تجهيز، تامين امكانات رفاهي از جمله سايبان و جايگاه هاي فروش بليت يك ميليارد تومان هزينه خواهد شد و ترمينال مسافري در آينده نزديك به بهره برداري خواهد رسيد.
 


مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي:

طرح انتقال آب سد الغديرامسال تكميل مي شود

اراك- خبرنگار كيهان:
طرح انتقال آب از سد الغدير به سرعت در حال اجراست و تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي در جمع خبرنگاران در اراك ضمن بيان مطلب فوق گفت: با وجود افزايش انشعابات و تعداد مصرف كنندگان، سال گذشته در مصرف آب صرفه جويي شده است.
«عبدالرضا خليلي» افزود: از 8 منطقه اراك، 5 منطقه به آب سد كمال صالح وصل شده و ظرف چند روز آينده بقيه مناطق به جز كوي صنعتي به اين شبكه وصل مي شود و كوي صنعتي نيز به زودي از آب اين سد بهره مند خواهد شد. وي در پايان گفت؛ شركت آب و فاضلاب استان در سال گذشته از نظر كيفيت در بين 82 دستگاه اجرايي رتبه دوم را كسب كرده است.
 


انتقاد امام جمعه بناب از وضعيت نمازخانه هاي ادارات

بناب -خبرنگاركيهان:
امام جمعه بناب گفت: امام حسين (ع) هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت؛ لذا پاسدار واقعي هرچه دارد، مربوط به پيغمبر(ص) و خداست.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ «مصطفي باقري بنابي» به مناسبت سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسين (ع) و روز پاسدار درجمع مسئولان، فرماندهان و نيروهاي سپاه و قشرهاي مختلف مردم با اشاره به نام گذاري اين روز از سوي امام خميني (ره) به نام «روز پاسدار» افزود: اگر پاسدار پاسدار باشد، يعني پاسدارآيات قرآن، آيات وحي، سرباز مطلق امام زمان (عج) و پيرو سيدالشهدا (ع) است.
وي در ادامه با اشاره به يكم تير ماه كه به نام روز «تبليغ و اطلاع رساني ديني» و تأسيس سازمان تبليغات نام گذاري شده است؛ بيان كرد: علي رغم اينكه در تمام مكان ها مي نويسيم «نماز ستون دين است»، اما درعمل لنگ حركت مي كنيم. چه دولت هاي گذشته و چه دولت فعلي علي رغم شعارهاي داده شده هزينه كمتري براي مسائل ديني گذاشتند.
باقري بنابي با انتقاد ازعدم توجه به نماز و نمازخانه درجامعه تصريح كرد: در ساختمان هاي جديد دولتي علي رغم هزينه هاي هنگفت براي تزئين اتاق ها، خريد و تجهيزات و غذا خوري ها، مع الاسف نوبت به مسجد كه مي رسد يا اصلا محلي براي نماز خانه درنظر گرفته نمي شود و يا پرت ترين محل ساختمان براي نمازخانه در نظرگرفته مي شود.
 


در جشن نيمه شعبان 40 طلبه در بناب، لباس روحانيت پوشيدند

بناب- خبرنگار كيهان:
به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت مهدي(عج) جشن بزرگ نيمه شعبان در مصلاي اعظم شهرستان بناب برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور آيت الله رسولي محلاتي جمعي از نمايندگان مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه، مسئولان لشگري و كشوري و صدها نفر از عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) حضور داشتند؛ رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي كل قوا با تبريك ميلاد با سعادت حضرت ولي عصر(عج)، به تبيين ويژگي هاي منتظران ظهور آن حضرت پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا صفايي طي سخناني از نيمه شعبان به عنوان شب نور وبافضيلت ياد كرد و گفت: درك اين شب توفيق بزرگي است و افرادي كه موفق به درك اين شب و انجام مراسم آن مي شوند، بايد قدر لطف امام زمان(عج) و توجه آن حضرت را بدانند.وي از طلابي كه به لباس مقدس روحانيت ملبس مي شوند، خواست تا در اين دنياي پرآشوب و پرمتلاطم با خودسازي و مطالعه بيشتر به سلاح علم و تقوا مسلح و تجهيز شوند.
در ادامه اين مراسم كه با «مولودي خواني» و اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي همراه بود، 40 نفر از طلاب حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) شهرستان بناب به لباس مقدس روحانيت ملبس شدند.
 


بيماري هاي قلبي و عروقي مهم ترين علت مرگ و مير كاشاني هاست

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كاشان گفت: مهم ترين علت مرگ و ميرها در اين شهرستان بيماري قلبي و عروقي شناخته شده است.
محمدحسين اعرابي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پيشگيري هاي لازم در اين زمينه مي توانيم آمار مرگ و مير ناشي از بيماري قلب و عروق را به طور چشمگيري كاهش دهيم.
وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي كاشان براي اولين بار در كشور، طرح بسيج آموزش پيشگيري از بيماري هاي قلب وعروق را براي خانم هاي خانه دار اين شهرستان، جهت مقابله با اين قاتل خاموش به مرحله اجرا گذاشته است.
وي با اشاره به اينكه 20هزار نفر از 66هزار خانم خانه دار اين شهرستان در مرحله نخست اين طرح شركت و آموزش ديده اند، بيان داشت: اين آموزش به مدت 6ساعت و در 3بخش تحرك بدني، تغذيه سالم و استرس برگزار مي شود.
 


رئيس كل دادگستري فارس

خبرداد آمادگي نيروي انتظامي براي برخورد با مخلان امنيت جامعه

شيراز- خبرنگاركيهان:
رفع مشكلات معيشتي مردم در كنار عمل به فرايض ديني مي تواند جنبه پيشگيري از وقوع جرم داشته باشد.
رئيس كل دادگستري فارس در همايش رؤساي پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان هاي استان با بيان اين مطلب از امنيت به عنوان يك موهبت الهي يادكرد وگفت: براي داشتن جامعه اي امن و آرام بايد از آموزه هاي ديني استفاده كرد كه هم به راهكارهاي پيشگيرانه و هم برخورد با مجرمان و گناهكاران اشاره شده است. دكتر ذبيح الله خداييان اظهار داشت: در كنار اين اقدامات بر برخورد قاطع با كساني كه امنيت مردم را با سلاح برهم مي زنند و يا به جان، مال يا حيثيت افراد تعرض مي كنند تأكيد شده و در قرآن كريم مجازات هاي سنگيني در حد اعدام براي آنان پيش بيني شده است.
وي افزود: اگر همه مردم و مسئولان دستگاه هاي قضايي، انتظامي، فرهنگي و اقتصادي به تكاليف خود عمل كنند بدون ترديد آمار جرايم سير نزولي خواهد داشت.
وي در پايان بر آمادگي دستگاه قضايي براي برخورد با مخلان نظم و امنيت جامعه تأكيد كرد.
فرمانده انتظامي فارس نيز در اين همايش گفت: افزايش احساس امنيت از وجود امنيت مهم تر است و در كشور ما نيز امنيت بسيار بالاتر از امنيت در ساير كشورهاست اما در برخي مناطق احساس امنيت كمرنگ است و با برنامه ريزي صحيح مي توان احساس امنيت را ارتقا داد و لازمه اين كار احساس مسئوليت بيشتر در حوزه كاري است.
سرتيپ «سيروس سجاديان» داشتن بينش اطلاعاتي، دانش اطلاعاتي و اشراف اطلاعاتي را لازمه كار افسران پليس اطلاعات و امنيت عمومي دانست و گفت: با تقويت مديريت اطلاعاتي مي توانيم در حوزه كاري خود فرصت ها، تهديدها، آسيب ها و ضعف ها را شناسايي و براي اين موارد برنامه ريزي كنيم.


سامانه ملي «كتاب من» در كتابخانه يزد فعال شد

يزد - خبرنگار كيهان:
همزمان با پيوستن كتابخانه هاي قرآن و عترت به سامانه طرح ملي «كتاب من» يكصدمين كتابخانه عمومي يزد فعال شد.
گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي استان يزد حاكي است: تاكنون بيش از 27 هزار جلد كتاب به ارزش بيش از يك ميليارد ريال از طريق طرح كتاب من به كتابخانه هاي عمومي استان وارد شده است.
بر پايه اين گزارش: طرح ملي كتاب من در سال 88 توسط رئيس جمهور اسلامي ايران و در حاشيه بيستن ودومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران افتتاح شد.
اهداف كلي اين طرح برقراري عدالت فرهنگي، غنا بخشي به منابع كتابخانه اي، همكاري اعضا در تهيه منابع و جذب اساتيد و پژوهشگران به كتابخانه هاي عمومي است.
در اين طرح چنانچه كتب مورد نياز عضوي در كتابخانه موجود نباشد، پس از اعلام به كتابدار، از طريق سامانه سفارش داده شده و پس از خريداري به كتابخانه ارسال مي شود.
اين گزارش همچنين حاكي است: پس از ورود كتاب به كتابخانه، به عضو سفارش دهنده اطلاع رساني مي شود و اين فرد، اولين امانت گيرنده كتاب خواهد بود.

 


اولين دوره مسابقات رايانه اي در قزوين برگزار مي شود

قزوين- خبرنگاركيهان:
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: مرحله مقدماتي «جام ديجيتال» به ميزباني قزوين برگزار مي شود.
«مهدي رمضاني» اظهار داشت: مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها و همچنين مجتمع هاي ديجيتال سراسر كشور، اقدام به برگزاري اولين دوره جام ديجيتال باعنوان «فينال بزرگ بين المللي» كرده است.
وي با اشاره به اينكه مسابقات در سه مرحله مقدماتي، نيمه نهايي و نهايي برگزار مي شود، گفت: مرحله مقدماتي اين مسابقات، استاني بوده و مجتمع هاي فرهنگي ديجيتال استان متولي اجراي اين دوره ها مي باشد.
معاون فرهنگي، هنري اداره كل فرهنگ ارشاد اسلامي استان قزوين با اعلام اينكه اين دوره از 17 تا 20تيرماه برگزار مي شود، ادامه داد: علاقه مندان تا 3تيرماه فرصت دارند با مراجعه به مجتمع فرهنگي ديجيتالي كاسپين، واقع در ميدان ميرعماد و يا سايت www.jamdigital.ir ثبت نام كنند.
«رمضاني» با اشاره به ظرفيت هاي موجود قزوين، يادآور شد: در اين دوره قزوين ميزبان منطقه اي بوده و شركت كنندگاني از استان هاي همدان و زنجان نيز در اين مسابقات حضور خواهند داشت.
 


رئيس شوراي زكات كشور:

پرداخت زكات زمينه هاي فقر و فساد را ازميان مي برد

فريمان- خبرنگاركيهان:
خداوند متعال وعده داده است كه پرداخت زكات موجب محوشدن گناهان، رفع بيماري و دورشدن بلا از مال و جان انسان ها مي شود.
رئيس شوراي زكات كشور با بيان اين مطلب كه در اولين همايش زكات در فريمان برگزارشد افزود: بايد با پرداخت زكات، تمام روزنه هاي فقر وفساد را از بين ببريم تا هيچ فقيري در جامعه اسلامي وجود نداشته باشد.
آيت الله عالمي با بيان اينكه زكات قبل از آن كه يك مسئله مالي باشد، يك فرهنگ است افزود: بايد اين فرهنگ اسلامي را احيا كنيم و نكته اساسي اين فرهنگ اين است كه در جامعه اي كه پرداخت زكات به عنوان يك فريضه ديني مطرح شده است، هيچ گونه زاويه اي كه جامعه از آن آسيب ببيند نبايد وجود داشته باشد.
وي افزود: پرداخت زكات در كشور طي2 سال گذشته از رشد تصاعدي و جهشي برخوردار بوده است.
لازم به ذكر است طبق آمار دبيرخانه شوراي زكات شهرستان فريمان، درسال گذشته (1390) ميزان جمع آوري زكات دراين شهرستان حدود 1ميليارد و 730 ميليون ريال بود كه نسبت به سال قبل كه حدود 270 ميليون ريال بوده افزايش چشمگيري داشته است.
 


دانشگاه تقريب مذاهب در گنبدكاووس راه اندازي مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
با رايزني هاي انجام شده با رئيس دانشگاه تقريب مذاهب كشور و معاونت سياسي امنيتي استانداري گلستان، موافقت اوليه با احداث اين دانشگاه در منطقه گنبدكاووس صورت گرفت.
دكتر «سليمان عباسي» نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وجود اقوام و مذاهب اسلامي در استان گلستان گفت: وجود چنين بسترهايي ضرورت راه اندازي دانشگاه تقريب مذاهب در اين منطقه را دوچندان كرده است.
دكتر عباسي افزود: به بركت انقلاب اسلامي و مسئولان آن و نيز تلاش علما و روحانيون شيعه و اهل سنت، وحدت و همدلي خاصي بين اقوام و مذاهب ساكن در استان گلستان و منطقه گنبدكاووس وجود دارد.
وي همچنين با اشاره به تلاش هاي دشمنان براي ايجاد اختلاف بين شيعه و سني و اقوام و مذاهب ساكن در جمهوري اسلامي تصريح كرد: همه ما وظيفه داريم در جهت حفظ وحدت موجود و تحكيم آن تلاش كنيم.
 


بهره برداري از مجتمع فرهنگي-تربيتي در اراك

اراك-خبرنگار كيهان:
مجتمع فرهنگي-تربيتي آيت اله اراكي - كميته امداد امام خميني(ره) استان مركزي در اراك به بهره برداري رسيد.
مدير كل كميته امداد امام خميني استان مركزي گفت: مجتمع آيت اله اراكي در زميني به مساحت 2 هزار متر مربع و زيربناي يك هزار و 133متر مربع ساخته شده است.
محسن وليئي افزود: بخشي از هزينه ساخت اين مجتمع فرهنگي توسط وزارت رفاه، بخشي توسط استانداري و بخش ديگر توسط كميته امداد امام خميني تامين شده است.
 


استاندار زنجان: مقابله با استكبار نيازمند برنامه ريزي و مجاهدت است

زنجان- خبرنگاركيهان:
استكبار جهاني و صهيونيست ها در راستاي منافع و مواضع و آرمان هاي خود بيش از پيش از حوزه دين ترس و وحشت دارند.
استاندار زنجان در پنجمين همايش تجليل از فعالان عرصه هاي فرهنگي و ديني استان زنجان از تلاش و سازمان تبليغات اسلامي استان براي برگزاري اين همايش تقدير كرد و ضمن بيان مطلب فوق گفت: به بركت انقلاب اسلامي گرايش به دين و معنويت و وحدانيت خداوند متعال و گرايش به خصوصيت انقلاب اسلامي با محوريت دين درحال گسترش است.
دكتر رئوفي نژاد همچنين تلاش سايت هاي مختلف در حوزه دين را يادآور شد و افزود: هزاران سايت بسيار فعال، با صرف هزينه هاي كلان برنامه ريزي دقيقي را در حوزه دين و با عناوين مختلف عليه شيعه و سني دارند كه چندين برابر اين مبارزه ها در يك مبارزه بي امان عليه شيعيان خلاصه مي شود.
وي با بيان اين مطلب كه ترس دنياي استكبار از اسلام آمريكايي و ليبرال نيست تصريح كرد: نگراني استكبار از اسلام انقلابي، اسلام مبارز و در يك كلام اسلام شيعي است كه نه سازشي و نه هيچ ملاحظه اي در آن نيست.
وي شعار سال را در عين اقتصادي بودن يك شعار راهبردي و كاملا ديني و فرهنگي دانست و افزود: در حوزه فرهنگ رسالت خطيري برعهده جامعه و مخصوصا فعالان حوزه ديني و فرهنگي است تا در راستاي منويات رهبرمعظم انقلاب تحقق شعار سال را در دستور كار خود قرار دهند.
استاندار زنجان در پايان تأكيد كرد: هرگونه تلاش در راستاي تحقق شعار سال باعث كاهش فشارهاي استكبار در حوزه اقتصاد خواهدشد كه اين هدف هم نيازمند برنامه سازي و كوشش آحاد جامعه بويژه فعالان حوزه فرهنگ و دين است.
 


نمايشگاه صنايع دستي در كيش برگزار شد

كيش- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه صنايع دستي و سوغات استان هاي سراسر كشور درحاشيه جشنواره تابستاني كيش گشايش يافت.
براساس اين گزارش: در حاشيه پانزدهمين جشنواره تابستاني كيش نمايشگاهي از صنايع دستي شامل قلمزني- پولك دوزي- ميناكاري- پيكرتراشي- لباس هاي محلي- زيورآلات سنتي- ساخت وسازهاي سنتي- سفال گري- فرش بافي- هنرهاي چوبي و... به نمايش عموم قرار داده شده است.
غرفه هاي اين نمايشگاه به صورت رايگان در اختيار صاحبان صنايع دستي قرار گرفته است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14