(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دو شنبه 19 تیر 1391 - شماره 20251

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سوريه ، چالش امپراتوري (يادداشت روز)
صالحي در اجلاس افغانستان كمك هاي تهران به كابل را تشريح كرد
با اعتراف به شكست اجلاس پاريس
كوفي عنان : بدون حضور ايران بحران سوريه حل نمي شود
رئيس كميسيون اقتصادي خبرداد طرح جديد مجلس براي پرداخت يارانه نقدي
مخ ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
عقب نشيني اسرائيل از تهديد ايران پس از رزمايش پيامبر اعظم 7
طاقچه بالاي اپوزيسيون ورشكسته براي انقلابيون پشيمان (خبر ويژه)
سوريه بخشي از يك تنش بزرگ ميان غرب و ايران است (خبر ويژه)
گورتان را گم كنيد! اين تو بميري از آن تو بميري ها نيست (خبر ويژه)
طلبكاري بي بي سي از اصلاح طلبان! تكليف تان را با دين مشخص كنيد (خبر ويژه)


سوريه ، چالش امپراتوري (يادداشت روز)

سايت activist post در مقاله اي با عنوان «اگر آمريكا در سوريه ببازد، امپراتوري خود را مي بازد» به قلم «توني كارتالوچي» تحليلگر آمريكايي از يك طرح 5 ساله آمريكايي-اسرائيلي براي متلاشي كردن سوريه پرده برداشت. البته اين چند دهمين مقاله مستندي است كه در غرب در رابطه با انگيزه و اهداف اصلي آمريكا و دنباله هاي آن در غرب و منطقه از تسليح و تجهيز تروريست ها عليه دمشق نوشته مي شود.
كارتالوچي در مقاله مستند خود مي نويسد تلاش براي تغيير نظام سوريه به زمان شكست رژيم صهيونيستي از حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه برمي گردد. در آن جنگ رژيم غاصب اگرچه از همه امكانات نظامي در زمين، هوا و دريا استفاده كرد و از آمريكا، فرانسه، انگليس، عربستان و... چك سفيد امضا براي توسل به هر جنايت دريافت كرده بود و به طولاني ترين جنگ خود طي 60 سال اخير مبادرت ورزيد، اما در نهايت به شكست كامل رسيد و در واقع اميد به آينده را به كلي از دست داد. حدود سه ماه پس از پايان اين جنگ يك هيأت 80 نفره تحقيق به سرپرستي وينوگراد تشكيل شد، اين هيأت تركيبي از نيروهاي نظامي، امنيتي، سياسي، قضايي بود و پس از حدود 9 ماه گزارش مستند و كاملي از علل و عوامل شكست رژيم صهيونيستي از حزب الله لبنان ارائه داد و پس از آن در گزارش نهايي بهمن 86 به درستي يافته هاي آن تأكيد نمود، پس از آن بود كه همه فرماندهان عالي و ارشد نظامي، مقامات ارشد امنيتي و مقامات سياسي بركنار شدند. در اين گزارش يك نكته كليدي درباره عوامل خارجي شكست اسرائيل آمده و گوشزد كرده بود كه: «سوريه در فاصله سالهاي 1996- اولين عقب نشيني رژيم صهيونيستي از لبنان- تا 2006- زمان آغاز جنگ 33 روزه- نقش عمده و اصلي در تجهيز و پشتيباني از حزب الله داشته و بدون اين كمك ها شكست اسرائيل در سالهاي 2000- زمان عقب نشيني كامل اسرائيل از لبنان- و 2006 امكان پذير نبوده است.»
كارتالوچي در اين مقاله مستند فاش كرده است كه پس از صدور جمعبندي كميته تحقيق وينوگراد، آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي از ميان برداشتن دولت اسد را در دستور كار قرار دادند در اين طرح قرار شد كه بعد از سقوط دولت اسد، جنگ جديدي عليه حزب الله لبنان به راه افتد تا از يك سو شكست 2000 و 2006 جبران شود و از سوي ديگر مقدمه حمله نظامي عليه دولت ايران فراهم گردد. اما اجراي فوري اين نتيجه گيري امكانپذير نبود و از اين رو اجراي آن تا زمان آغاز انقلابات عربي به تأخير افتاد.
كارتالوچي در اين مقاله مستند به نكته مهمتري هم اشاره مي كند و مي گويد: اما شروع انقلاب هاي عربي اگرچه براي اعمال فشار بر سوريه مناسب بود اما خود اين انقلاب ها به چالش بزرگتر از شكست 2006 از حزب الله براي آمريكا و اسرائيل تبديل شد. سقوط حسني مبارك در مصر توازن منطقه را كاملاً به ضرر غرب تغيير داد در حالي كه مهار آن از آمريكا و اروپا ساخته نبود چرا كه مردم مصر دهها سال چنين روزي را انتظار مي كشيدند. براين اساس آمريكا روي سوريه متمركز شد تا بتواند در قبال چيزهايي كه از دست مي دهد، چيزي بدست آورد چرا كه در غير اين صورت، نه تنها خاورميانه بلكه امپراتوري خود را مي بازد.
اين واقعي ترين تصوير مخاصمه كنوني غرب در سوريه است كه اسناد و دلايل و شواهد فراوان از آن پشتيباني مي كند در مورد تحولات سوريه و ناكامي 16 ماهه آمريكا نكات ديگري هم وجود دارد:
1- در يك هفته سه اجلاس براي تغيير سوريه با محوريت آمريكا برگزار شده است اجلاس روز شنبه ژنو، نشست روز سه شنبه قاهره و اجلاس روز جمعه پاريس از يك سو از اهميت سقوط نظام سوريه براي غرب خبر مي دهد و در عين حال از ناتواني غرب پرده برمي دارد. در اجلاس ژنو قرار بود بركناري بشاراسد به تصويب برسد و از آنجا كه 5 عضو دائم شوراي امنيت در آن عضو بودند، زمينه مداخله نظامي عليه سوريه فراهم شود كه با مخالفت روسيه و چين به بن بست رسيد. در نشست قاهره قرار بود مخالفان داخلي بشار اسد كه با اقدام نظامي عليه كشورشان مخالف بودند را به گروه هاي شبه نظامي وابسته به آمريكا ملحق كنند و مخالفان يكدست شوند، اين اتفاق هم نيفتاد و حتي شكاف شبه نظاميان بيشتر شد. در اجلاس پاريس، آمريكايي ها مي خواستند وانمود كنند كه عليرغم مخالفت روسيه، چين، ايران و حداقل 100 كشور ديگر با مداخله خارجي عليه مردم و دولت سوريه، يك اجماع جهاني براي بركناري بشار اسد حول محور آمريكا به وجود آمده است. در اين اجلاس هم حداقل نيمي از كشورهاي جهان غايب بودند و تعدادي از دولت هاي عربي هم كه با اصرار و اجبار آمريكا به پاريس آمده بودند با مداخله خارجي و بركناري دولت بشار اسد مخالفت كردند و در نهايت بيانيه پاريس روي سه موضوع تشديد فشارهاي اقتصادي، كمك به مخالفان مردم و دولت سوريه و تصويب قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل تأكيد كرد. اين موارد اولاً مورد توافق واقع نشده بودند و اجماعي براي آن به وجود نيامد ثانياً موضوعات جديدي نبودند.
و ثالثاً؛ كار به شوراي امنيتي واگذار شد كه در آن چين و روسيه هر قطعنامه متضمن مداخله نظامي عليه سوريه را وتو مي كنند. با اين وصف اجلاس پاريس بار ديگر بن بست آمريكايي ها را به تصوير كشيد.
2- در همان روز برگزاري اجلاس پاريس، كوفي عنان كه نمايندگي شوراي امنيت سازمان ملل و اتحاديه عرب- و در واقع نمايندگي آمريكا، انگليس، فرانسه، عربستان و رژيم صهيونيستي- را بر عهده دارد در مصاحبه با «گاردين» از فشار شديد آمريكا و عواقب آن پرده برداشت. عنان گفت:«رقابت ويرانگر ميان روسيه و غرب شعله ورتر شدن درگيري هاي داخلي سوريه و سرايت آشوب به همسايگان را در پي دارد» در واقع عنان در اين سخنان از يك سو از بن بست عمليات ضدبشار در سوريه خبر داد و از سوي ديگر به همسايگان سوريه- منظور همسايگاني كه در تسليح و تجهيز تروريست ها نقش دارند- هشدار داد كه ادامه وضعيت كنوني بيش از آنكه به ضرر آمريكا و اروپا و يا به ضرر دولت سوريه باشد به ضرر آنان است اين خود اعترافي بزرگ به بن بست راه حل هاي ژنو و پاريس به حساب مي آيد و به عبارت ديگر سخنان عنان، اعتراف صريحي به بن بست هرگونه مداخله خارجي- اعم از مداخله نظامي امنيتي يا سياسي- عليه سوريه است.
3- لحن تند روز سه شنبه كلينتون و تهديد روسيه به مجازات و نيز لحن بسيار تند مك كين عليه روسيه و چين (تهديد به انتقال انقلاب هاي عربي به اين دو كشور) از مخمصه آمريكا در مورد سوريه خبر مي دهند.
اظهارات تند مقامات آمريكايي از يك سو و مقاومت روسيه و چين به خوبي نشان مي دهد كه «تغيير در سوريه» بسيار سخت است و بنظر مي آيد به ميزاني كه «تغيير» در سوريه براي غرب، استراتژيك است براي جبهه مقابل آن «عدم تغيير» استراتژيك است و اين موضوعي است كه مي تواند به يك رويارويي شديد بين المللي منجر شود اما البته جبهه بين المللي و منطقه اي حامي سوريه به خوبي مي دانند كه اصرار بيش از حد آمريكا براي تغيير نظام سياسي دمشق، غرب را دچار شكاف مي كند. چند روز پيش يك مقام فرانسوي هشدار داد كه سوريه مي تواند محور جنگ سرد جديد بين شرق و غرب باشد. اما در اين صورت نيز گره سوريه براي غرب سخت تر مي شود.
4- در صورت بقاء دولت اسد در سوريه، وضع رژيم صهيونيستي از اين هم وخيم تر مي شود چرا كه اگر ثابت شود جبهه بين المللي و منطقه اي حامي اسرائيل قادر به جابجايي قدرت در يك كشور نه چندان قوي هم نيست از آنجا كه وجود رژيم صهيونيستي به خارج وابسته است، بقاء اسرائيل بطور جدي تهديد مي شود بر اين اساس يك مؤسسه معتبر تحقيقاتي آمريكا دو هفته پيش با اشاره به بررسي هاي جامع اعلام كرد كه در سال 2020 ديگر از اسرائيل خبري نخواهد بود. البته ناتواني آمريكا در سقوط اسد فقط بقاء رژيم صهيونيستي را تهديد نمي كند بلكه هر رژيم وابسته به آمريكا در خاورميانه را در معرض فروپاشي قرار مي دهد.
5- غرب و عوامل منطقه اي آن در سوريه با يك تناقض مواجه شده اند چرا كه از يك سو به دليل نفوذ مردمي دولت سوريه، بركناري بشار از طريق سياسي امكان پذير نيست و لذا امنيتي كردن شرايط داخلي سوريه براي غرب يك ضرورت به حساب مي آيد و از سوي ديگر امنيتي كردن فضاي تحولات سوريه به دولت قانوني دمشق امكان مي دهد تا با ابزار نظامي به مقابله با مخالفان مسلح بپردازد كما اينكه اين اقدام در دو نوبت- بهمن و اسفند 90 و خرداد و تير 91- انجام شد و نتيجه آن پاكسازي شهرها و روستاها از مخالفان مسلح بود.
هيچ قانوني وجود ندارد كه بشار اسد را از تعقيب مخالفان مسلح بازدارد كما اينكه هيچ قانوني وجود ندارد كه توسل به جنگ داخلي يا خارجي براي غلبه بر يك دولت را موجه جلوه دهد بنابراين كاملاً واضح است كه اقدام بشار اسد حتي آنگاه كه صدها مخالف مسلح را هدف قرار مي دهد، قانوني و اخلاقي است ولي در نقطه مقابل آن ارسال حتي يك گلوله از سوي كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، عربستان، قطر، تركيه و رژيم صهيونيستي غيراخلاقي و غيرقانوني است حتي اگر آن گلوله، يك عنصر نظامي سوريه را هدف قرار دهد. در عين حال ترديدي نيست كه به مرور فضاي اخلاقي بر فضاي غيراخلاقي غلبه مي كند.
6- اجلاس اخير پاريس كه در ادامه سلسله اجلاس هاي ضدسوري بود، نتوانست راه مخالفان مسلح را هموار كند چرا كه مخالفان از انواع حمايت هاي خارجي، برخوردار بودند. پول قطر و عربستان سرازير بود، دولت آمريكا با وقاحت از آنان حمايت مي كرد و سازمان ملل هم در اختيار آنان بود. جالب اين است كه راسموسن فرمانده ناتو يك روز پس از اجلاس پاريس كه روي حمايت نظامي و غيرنظامي از مخالفان سوريه تأكيد شده بود هرگونه مداخله نظامي ناتو عليه سوريه را با تأكيد رد كرد و گفت از نظر ناتو يگانه راه حل سوريه راه حل سياسي است و كوفي عنان ديروز با صراحت اجلاس پاريس را «كاملاً شكست خورده» ارزيابي كرد.
7- عناصر جبهه مخالف بشار اسد، اگرچه روي ساقط كردن نظام سياسي سوريه توافق دارند اما در مورد نظام جايگزين در سوريه هيچ توافقي ندارند. در اين ميان آمريكا، اروپا، رژيم صهيونيستي و عربستان بر محوريت لائيك هاي مسلح تأكيد كرده و با مشاركت اخوان المسلمين و مخالفان داخلي سوريه در حكومت آينده بشدت مخالفند، تركيه و مصر بر محوريت اخوان المسلمين تأكيد مي كنند و با محوريت لائيك هاي مسلح مخالفند، قطر بر محوريت مشترك اخوان و مخالفان داخلي سوريه تأكيد مي كند. تركيه حضور كردهاي مخالف در حكومت آينده را برنمي تابد و حال آنكه غرب روي مشاركت كردها تأكيد دارد. به عبارت ديگر توافق موجود جبهه مخالفان بشار جنبه سلبي دارد و از اين رو هرگاه سخن از نظام آينده مي شود، اختلافات ميان آنان شدت مي گيرد اين موضوعي است كه در نهايت بخشي از معارضه سوريه- بخصوص اخوان المسلمين- را به سمت توافق با دولت كنوني سوريه سوق مي دهد.
سعدالله زارعي


صالحي در اجلاس افغانستان كمك هاي تهران به كابل را تشريح كرد

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ديروز در ششمين نشست بين المللي ويژه افغانستان در توكيو جمع كمك هاي كشورمان را به افغانستان بيش از پانصد ميليون دلار اعلام كرد و گفت: تهران به تعهدات خود براي بازسازي افغانستان عمل كرده است.
علي اكبر صالحي افزود: كمك هاي ايران در قالب اجراي طرح هاي زيربنايي از جمله حدود سيصد كيلومتر جاده، دويست و هفت كيلومتر خط آهن، برق رساني و آب رساني، كلينيك هاي تخصصي و پذيرش بيش از سيصد هزار دانش آموز و ششصد دانشجوي افغان در ايران صورت گرفته است.
وي گفت: در عين حال ايران به اعطاي كمك هاي مالي و اجراي طرح هاي زيربنايي در افغانستان ادامه خواهد داد و به همه تعهدات خود در اين زمينه پاي بند خواهد بود.
وزير امور خارجه ايران بر لزوم توجه جامعه جهاني به مشكلات پناهندگان افغان و فراهم كردن شرايط بازگشت آنان به موطنشان تأكيد كرد و افزود: سند راهبردي چهارجانبه ميان كميسارياي عالي سازمان ملل متحد، ايران، افغانستان و پاكستان براي سال هاي 2012 تا 2014 بايد اجرا شود.
صالحي حضور ده ساله نيروهاي نظامي خارجي در افغانستان را عامل نهادينه شدن تروريسم و افزايش قاچاق مواد مخدر و بي ثباتي بيشتر در اين كشور خواند.
وزير امور خارجه ايران همچنين بر مسئوليت دولت و جامعه مدني افغان در مبارزه جدي تر با فساد اداري و قاچاق مواد مخدر تأكيد كرد و گفت: دولت افغانستان بايد با استفاده از همه نيروهاي اجتماعي و آشتي ملي براي استقرار صلح و ثبات و توسعه اقتصادي اين كشور گام بردارد.
ششمين نشست بين المللي درباره افغانستان با حضور وزيران امور خارجه و مقامات عالي رتبه حدود چهل كشور جهان ديروز در توكيو آغاز شد.
علي اكبر صالحي به دعوت همتاي ژاپني اش در اين نشست شركت كرده است.
وزير امور خارجه ايران در حاشيه اجلاس افغانستان در توكيو با وزراي خارجه آلمان و ژاپن ديدار و گفت وگو كرد.
گيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان و علي اكبر صالحي در اين ديدار درباره مسائل دوجانبه و بين المللي از جمله موضوع افغانستان گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، همچنين در ديدار جداگانه كويشيرو گامبا وزير امور خارجه ژاپن با علي اكبر صالحي تقويت روابط دو جانبه و همكاري هاي منطقه اي و بين المللي تهران و توكيو مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت.


با اعتراف به شكست اجلاس پاريس

كوفي عنان : بدون حضور ايران بحران سوريه حل نمي شود

نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در حل بحران سوريه با اذعان به شكست طرح هاي محور عربي-غربي براي براندازي حكومت بشاراسد تاكيد كرد كه ايران بخشي از راه حل بحران سوريه است.
راديو فردا، وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا دراين باره گزارش داد، كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب به سوريه به شكست خود در ماموريتش در اين كشور اقرار كرد و خواستار دعوت ايران براي شركت در نشست هايي شد كه به منظور حل و فصل بحران سوريه برگزار مي شود.
براساس اين گزارش كوفي عنان در مصاحبه با روزنامه لوموند فرانسه گفت: «اين بحران از 16 ماه پيش همچنان ادامه دارد، اما فعاليت من سه ماه پيش آغاز شد. تلاش هاي بسياري براي يافتن راه حلي سياسي و مسالمت آميز براي اين بحران صورت گرفت. پر واضح است كه ما موفق نشديم و شايد هيچ ضمانتي براي موفقيت ما وجود نداشته باشد.»
وي افزود: «اما آيا در پي بررسي راه حل هايي جايگزين بوديم؟ آيا گزينه هاي ديگر را براي مذاكره مطرح كرديم؟ من اينها را به شوراي امنيت سازمان ملل گفتم و به اين نكته اشاره كردم كه اين ماموريت از لحاظ زماني بي انتها نيست، نقش من هم همينطور.»
كوفي عنان طرحي شامل شش بند براي حل و فصل بحران سوريه ارائه داده است كه تاكنون هيچكدام از بندهاي آن اجرا نشده است. آتش بس ميان طرف هاي درگير، نخستين بند آن است كه مورد موافقت طرف هاي بحران قرار گرفت. ناظراني هم براي نظارت بر حسن اجراي آتش بس به سوريه رفته اند. با وجود اين، روند خشونت ها در سوريه به دليل پايبند نبودن تروريست ها و حاميان عربي-غربي آنها به توافقات خود شدت گرفت.
دبير كل سازمان ملل متحد در ادامه مصاحبه خود به اهميت نقش روسيه كه همپيمان نظام بشار اسد رئيس جمهور سوريه است اشاره كرد. او گفت: «روسيه صاحب نفوذ بسيار بزرگي است اما من مطمئن نيستم كه تنها روسيه مسير حوادث را مشخص مي كند. ايران نيز يك بازيگر مهم است و بايد بخشي از راه حل باشد. ايران در سوريه داراي نفوذ است و نبايد ناديده اش گرفت.»
عنان همچنين از كشورهايي كه به طور مداوم به روسيه به خاطر مواضعش در بحران سوريه حمله مي كنند انتقاد كرد و گفت: «چرا از كشورهايي كه اسلحه و پول به سوريه مي فرستند و داراي تاثير در اين كشور هستند، سخني نمي گويند؟»
كوفي عنان در ادامه مصاحبه خود گفت: «چين و روسيه معتقدند كه در قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در بحران ليبي براي حمايت از مردم اين كشور، فريب خوردند. قطعنامه اي در شوراي امنيت تصويب شد و پس از آن به عملياتي براي سرنگوني نظام تبديل شد.»
وي در عين حال از عملكرد ناظران سازمان ملل در سوريه دفاع و تاكيد كرد؛ وظيفه آنان توقف خشونت ها نيست، بلكه آنها وظيفه دارند كه تعهد دو طرف به طرح شش ماده اي را زير نظر بگيرند و گزارش هايي از نحوه اجراي آن تهيه كنند.
نشست ژنو 10 تيرماه با حضور نمايندگان پنج عضو دائم شوراي امنيت به همراه تركيه، عراق و قطر درباره بحران سوريه برگزار شد كه به دليل اختلاف نظر شديد ميان اعضا و دعوت نشدن برخي كشورهاي تاثيرگذار منطقه اي از جمله ايران به ژنو، اين نشست با ناكامي مواجه شد. دو روز پيش نيز نشست ديگري با عنوان نشست موسوم به «دوستان سوريه» در پاريس برگزار شد كه شركت كنندگان با ابراز نااميدي از سرنگون شدن نظام سوريه، با ادامه كمك هاي مالي و تسليحاتي به شورشيان اين كشور موافقت كردند.


رئيس كميسيون اقتصادي خبرداد طرح جديد مجلس براي پرداخت يارانه نقدي

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه كسي نمي تواند اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را متوقف كند از بررسي طرح جديدي در مجلس براي پرداخت يارانه نقدي به مردم خبر داد.
ارسلان فتحي پور تصريح كرد: در صورتي كه دولت با نمايندگان مجلس بر سر اصلاح قانون هدفمند كردن يارانه ها به تفاهم برسد، مي تواند اجراي اين قانون را تا زمان تصويب اصلاحيه آن به تأخير بيندازد؛ در غير اين صورت قانون بايد عيناً به مرحله اجرا درآيد.
وي اضافه كرد: بنابراين، اگر دولت قانوني را كه مجلس براي اجراي مرحله دوم هدفمند كردن يارانه ها تصويب كرده است، بدون اعمال نظر اجرا كند، مشكلي براي مردم به وجود نخواهد آمد.
وي با بيان اينكه مجلس شيب تند اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را گرفته است به طوري كه قيمت حاملهاي انرژي به صورت تدريجي افزايش پيدا كند تا به بخش توليدي و خدماتي كشور فشار نيايد به «فارس» گفت: براساس قانون هدفمندكردن يارانه ها، دولت بيش از 20 درصد نمي تواند قيمت حامل هاي انرژي را افزايش دهد.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس افزود: در حال بررسي طرحي در كميسيون اقتصادي مجلس هستيم كه براساس آن، دولت به جاي پرداخت مستقيم يارانه نقدي به مردم، كارت هايي را صادر كند تا مردم به وسيله آن، يارانه نقدي خود را دريافت كنند و همچنين بتوانند از طريق اين كارت ها بهاي انرژي هاي مصرفي خود را بپردازند.


مخ ! (گفت و شنود)

گفت: روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي.تودي» با اشاره به افزايش قيمت نفت به اوباما و اتحاديه اروپا اعتراض كرده و نوشته: مگر قول نداده بوديد كه با تحريم جديد ايران قيمت نفت افزايش پيدا نمي كند؟!
گفتم: نه فقط قول داده بودند بلكه رسانه هاي آمريكايي و اروپايي چند هفته رجز مي خواندند كه با وجود تحريم نفتي ايران، قيمت نفت رو به كاهش است!
گفت: واشنگتن پست، يك روزنامه آمريكايي ديگر نوشته؛ متاسفانه آمريكا و اتحاديه اروپا در آزمايش اثر تحريم نفت ايران موفق نبوده اند و بايد راه هاي ديگر را هم آزمايش كنند!
گفتم: يارو در يك رزمايش با چتر از هواپيما بيرون پريد ولي چترش باز نشد، و در حالي كه داشت با مخ به زمين فرود مي آمد براي دلداري خودش گفت؛ حالا شانس آوردم كه «مانوره»!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ با بستن تنگه هرمز روي كشتي هاي نفتي عازم اروپا بايد به غربي ها نشان بدهيم كه با دم شير بازي كرده اند و هزينه آن را نيز بايد بپردازند.
4181---0918
¤ انهدام مراكز دشمن فرضي در رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) هشدار به آنهايي است كه چشم طمع به منابع نفتي و مراكز سوق الجيشي در خاورميانه داشته و در نشست هاي پوچ و بيهوده قصد انشقاق در كشورهاي اسلامي و مقابله با بيداري اسلامي و مقاومت دارند و از سوي ديگر موجب آسايش و آرامش دوستان و مظلومان است. به خود مي باليم كه با داشتن چنين اقتداري خواب را بر دشمنان حرام كرده و وحشت را بر آنها مستولي مي كنيم.
طالعي
¤ از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به خاطر برگزاري رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) كه اقتدار و غيرت نظام را در قبال خون مقدس شهدا، اسلام و قرآن و پايداري در برابر تحريم ها را به رخ زورگويان اسرائيل غاصب و آمريكا مي كشد تشكر مي كنم.
5764---0912
¤ از جوابيه كيهان ومدير مسئول آن به گفته هاي اخير آقاي خاتمي كه اقدام به ستودن گروهك نهضت آزادي كرده و مواضع اول انقلاب خود را پيرامون اين گروهك پس گرفته بود تشكر مي كنيم و ثابت قدمي اين روزنامه و گردانندگان آن در افشاگري خيانت كاران را ارج مي گذاريم. اين روزنامه الحق نشان داده در پاسداري از ارزش هاي انقلاب همچنان پاي كار است.
8773---0910
¤ در خصوص يادداشت روز 17/4/91 مدير مسئول كيهان در مورد اين كه كشتي حامل محموله مورد نياز مرغداري ها 7 ماه روي آب مانده و باعث گراني گوشت مرغ شده است اين مصداق احتكار و گرانفروشي مي باشد و بايد با آن به شدت برخورد شود.
مجيدي
¤ براي بعضي از مديران صاحب مسئوليت در صدا و سيما ابتدا بايد خيلي از مسائل اعتقادي حل شود كه مثل الان در صحنه عمل و مديريتي خويش سكولار نباشند. يعني عملا دين و سياست را جدا از هم ندانند.
2787---0935
¤ با افشاگري هاي آقاي شريعتمداري در خصوص گراني هاي گوشت قرمز و مرغ كه در يادداشت روز اخير خود به آنها اشاره كرده سؤال اساسي اين است كه اين باند مافيا از كجا آب مي خورد و چرا ريشه كن نمي شود و در هر دولتي سر باز مي كند. همچنين آيا دولت واقعا از ورود اجناس مختلف چيني كه تمام بازار كشور را گرفته نمي تواند جلوگيري كند.
معتدل
¤ كوتاهي در برخورد با سران فتنه باعث شده كه آنها نه تنها از گذشته خيانت بار خود توبه نكند بلكه فرار به جلو نيز داشته باشد. اگر افشاگري هاي كيهان در اين مدت نبود معلوم نبود كار به كجا كشيده مي شد. اگر فتنه گران پيروز مي شدند چه بلايي سر مردم مي آوردند؟!
صابرنيا
¤ در دروغ بودن صحنه هاي شكنجه در كشور سوريه كه رسانه هاي وابسته به غرب منعكس مي كنند همين بس كه اين رسانه ها در مورد انواع شكنجه زندانيان در كشورهاي عربستان و بحرين سكوت اختيار كرده اند و هيچ چيز نمي گويند.
6091---0915
¤ با تشكر از استاندار سابق قم كه در اين مدت كوتاه زحمت هاي فراواني براي عمران و آباداني اين استان كشيدند متأسفانه بي تدبيري برخي مسئولين و فشار گروه انحرافي چسبيده به دولت باعث شد تا اين استاندار خدوم را علي رغم مخالفت امام جمعه و علما از خدمت به مردم قم بركنار نمايند.
هاشمي از قم
¤ از مسئولين وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست مي شود علت اصلي گراني گوشت مرغ و لبنيات و حبوبات را به طور شفاف براي مردم بيان كنند؟ آيا بي تدبيري آنهاست يا عوامل ديگري دخيل اند؟
خانم دهقان
¤ چرا بايد مردمي كه در تمام صحنه هاي انقلاب حضور پيدا مي كنند و در دفاع از نظام سر از پا نمي شناسند به خاطر گراني و تورم كه بخشي از آن ناشي از كوتاهي برخي از مسئولين كشور است اين گونه تلخ كام بشوند.
4958---0916
¤ چرا خانم هايي كه در طرح مسكن مهر ثبت نام و كليه هزينه خريد واحد مسكوني را خودشان پرداخت كرده اند بايستي سند را به نام شوهرانشان كه اصلا در اين كار دخيل نبوده اند بكنند. و چرا از اول چنين شرطي را به هنگام ثبت نام قرار ندادند؟ چرا شعار بهشت در زير پاي مادران است سر داده مي شود ولي به آن عمل نمي كنند؟
1468---0917
¤ در شهر كنگان عسلويه كه منبع گاز كشور محسوب مي شود بخاطر خراب بودن دستگاههاي پمپ سوخت گاز براي يك بار سوخت گيري بايد بيش از يك ساعت در صف باشيم و در گرماي طاقت فرساي اين منطقه معطل بشويم.چرا؟
7972---0917
¤ بعداز 6 سال انتظار براي راه اندازي پتروشيمي گلستان اعلام كرده اند نمي توانيم در اين منطقه پتروشيمي احداث بكنيم. سوال اين است كه چرا از اول براي مكان اين پروژه كار كارشناسي نكردند و اقدام به فروش سهام نموده اند. معلوم نيست بر سر پول سهام مردم چه مي آيد؟
8821--0911
¤ مسئولين محترم پاسخ بدهند خدا وكيلي اجراء قانون جامع ايثارگران كه چندين سال است مسكوت مانده بار مالي براي كشور دارد يا قراردادهاي ميلياردي كه براي فوتبال منعقد ميشود و يا اختلاس هايي كه توسط برخي از مديران گذشته و حال انجام مي گيرد؟ كداميك؟ ما جانبازان تا كي بايد چشم انتظار اجراء لايحه جامع ايثارگران باشيم.
كبيري از جانبازان انقلاب
¤ وزارت كشور مشخص كند بعد از گذشت چه مدتي از ارتقاء يك بخش به شهرستان آزمون استخدامي ادارات مربوط برگزار بايد بشود؟ و تكليف اين آزمون براي شهرستان جديد آرادان از توابع استان سمنان چه مي شود؟
4403---0919
¤ وقتي براساس آنچه مشهود است سود وارد كردن موز به كشور به جيب 4 نفر و سود واردات گوشت به جيب يك نفر ريخته مي شود بايد نگران عدالت اجتماعي در جامعه بود و فكري كرد.
2148---0937
¤ علي رغم اينكه قيمت سوخت در كشور تغيير پيدا نكرده ولي شهرداري اولاً قيمت كارت هاي اعتباري يك ساله مترو را از 44 هزار تومان به 54 هزار تومان افزايش داده و ثانياً از فروش آن نيز طفره مي رود و باعث نارضايتي شهروندان شده است. چرا؟
صباغبان
¤ چون دامپزشك هستم از روي اطلاع عرض مي كنم پرورش شتر معقول ترين راه براي قطع وابستگي دولت در واردات نهادهاي خوراكي طيور صنعتي مثل مرغ است. مرغ هايي كه در كشور با تزريق خوراك هاي صنعتي توليد مي شود در بدن انسان توليد سم مي كند ولي گوشت شتر سالم ترين گوشت مي باشد، از طرفي هر شتر با 500 مرغ برابري مي كند از همه مهم تر وابستگي به خارج نيز ندارد.
شجاع از بوكان
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 22/3/91در خصوص پرداخت قبوض آب بها لازم مي داند به آگاهي برساند، پس از تشكيل شركت هاي آب و فاضلاب مناطق ششگانه تهران و انحلال شركت آب و فاضلاب شهر تهران و لزوم صدور قبض هاي آب بها به تفكيك شركت هاي ششگانه و تخصيص كدهاي سه رقمي از طريق كميسيون هماهنگي انفورماتيك بانك ها و اتمام زمان اجرا تفاهم نامه بين بانك ها و شركت آبفاي شهر تهران، شركت هاي آبفاي ششگانه تهران ضمن مذاكره با بانك هاي عامل و ارسال چارچوب تعيين شده كميسيون هماهنگي بانك ها و مؤسسات اعتباري،اقدام لازم را انجام دادند كه در حال حاضر با اكثريت قريب به اتفاق بانك ها و مؤسسات اعتباري، تفاهم نامه منعقد شده است و تعدادي از بانك ها از جمله بانك ملي و صادرات در مرحله امضاي تفاهم نامه با شركت هاي آبفاي ششگانه هستند.
 


عقب نشيني اسرائيل از تهديد ايران پس از رزمايش پيامبر اعظم 7

رزمايش پيامبر اعظم 7 كه اقتدار و توانمندي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را به نمايش گذاشت، رژيم صهيونيستي را در زمينه هرگونه اقدام تجاوزكارانه عليه ايران مجبور به عقب نشيني كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، گزارشگر كانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي همزمان با تصاويري كه از مراحل مختلف رزمايش پيامبر اعظم 7 از اين كانال پخش مي شد، گفت: ايران در پاسخ به اقدام اروپا در تحريم نفت، رزمايش نظامي گسترده پيامبر اعظم 7 را برپا كرد.
وي افزود: ايران در اين رزمايش انواع مختلف موشك هاي شهاب و فاتح 110 و زلزال را بكار گرفت.
اين گزارشگر اسرائيلي گفت: حزب الله لبنان نيز صدها موشك فاتح 110 و زلزال ساخت ايران را در اختيار دارد.
در همين حال كانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشي از اظهارات سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه را در اين زمينه پخش كرد كه اظهار داشت: ما انواع موشك هاي دوربرد، ميان برد و كوتاه برد را در اين رزمايش بكار گرفتيم.
گزارشگر اسرائيلي گفت: ايراني ها از آغاز رزمايش تاكنون موشك سجيل را به نمايش نگذاشتند. كارشناسان ايراني در صدد پيشرفت و ارتقاي عملكرد اين سامانه موشكي هستند.
وي افزود: هدف ايران از برگزاري اين رزمايش نمايان ساختن اقتدار رزمي و نظامي سپاه پاسداران است.
گزارشگر كانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي همچنين گفت: همزمان با اقدام اروپا در اجراي طرح تحريم صادرات نفت ايران، صد نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، بستن تنگه هرمز را خواستار شدند. آمريكايي ها نيز در پي مطالبات اخير نمايندگان مجلس ايران، جنگ افزارهاي خود را در منطقه گسترش دادند.
هفتمين رزمايش موشكي سپاه با نام رزمايش پيامبر اعظم (ص) 7 ظهر روز چهارشنبه گذشته به پايان رسيد.


طاقچه بالاي اپوزيسيون ورشكسته براي انقلابيون پشيمان (خبر ويژه)

يك عضو فراري حلقه كيان از دوستان سابق خود در جبهه اصلاحات خواست به ايستادن ميان حكومت ديني و اپوزيسيون پايان دهند. مجيد محمدي در واكنش به دعوت برخي تندروهاي مدعي اصلاح طلبي كه خواستار تداوم همكاري هاي گذشته با اپوزيسيون هستند، تصريح كرد اصلاح طلبان براي تداوم اين همكاري صراحتاً اعلام كنند كه از براندازي و تغيير رژيم به روش اصلاح جزء جزء و تدريجي دفاع مي كنند!
اين همكار روزمزد ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا) ضمن مقاله اي در سايت «بامداد خبر» نوشت: اصلاح طلبي سبك دهه 70 جواب نداد. فضايي كه اصلاح طلبان از دوران اصلاحات تصوير مي كنند، براساس سبكي عليل از اصلاح طلبي به وجود آمده بود. اين سبك ممكن است افراد مأيوس و سرخورده را براي مدتي اميدوار سازد (كه ساخته بود) اما به سرعت جاي خود را به واقع بيني و حتي بدبيني مي دهد. از همين جهت پروژه اصلاح طلبي به سبك دهه هفتاد را پروژه اي شكست خورده مي دانم. مخالفان از خواب خوش خيالي بيدار شده اند.
وي با بيان اينكه «اصلاح طلبان موضوع بحث را تغيير مي دهند تا سرافرازانه از آن بيرون بيايند»، دوستان سابق خود در حلقه كيان (اعضاي مجلس و دولت اصلاحات) را متهم به ايستادن در ميانه حكومت و اپوزيسيون و برخورداري از منافع هر دو طرف كرد و نوشت: اين سبك ديگر كار نمي كند. اصلاح طلباني كه مخالفان را به نوستالژي دهه 70 ارجاع مي دهند در واقع آنها را به آرزوهاي برآورده ناشده و سوخته و مشي اي كه امروز هيچ زمينه سياسي و اجتماعي ندارد ارجاع مي دهند. آرزو هر چند تخيلي و توهمي براي دوره اي كاربرد دارد اما وقتي افراد درست نقطه مقابل آن را در واقعيت ببينند و حاملان آن آرزوها را نيز جمعي اهل معامله براي يك مقام دسته چندمي يا يك پروژه كوچك مشاهده كنند بر سر عقل مي آيند. براساس كدام آموزه عقلگرايي انتقادي مي توان دو دهه در «اگر» نشست و به نشستن ادامه داد؟
همكار نشريات زنجيره اي دوره اصلاحات سپس نوشت: اگر اصلاح طلبان مي خواهند به يك نيروي بالقوه در برابر رژيم تبديل شوند، بايد طرحي نو با بازيگراني نو بريزند، با ويژگي براندازي جمهوري اسلامي به عنوان هدف اما با روش اصلاح جزء به جزء و هدف آنها بايد به صراحت تغيير رژيم -همان كه حكومت براندازي نرم مي نامد و اصلاح طلبان از بيان آن شرمنده اند- اعلام شود.
اين عنصر ورشكسته آنگاه پا را فراتر گذاشته و شرط ديگر پذيرش اصلاح طلبان از سوي اپوزيسيون را «فاصله گيري شفاف و قابل احساس از اسلامگرايي به نحوي كه مخالفان ميان آنها و ايدئولوژي رژيم تفاوت را ببينند» اعلام كرد و نوشت: هنوز تفاوت ميرحسين موسوي (باور به قانون اساسي)، تاج زاده (با باور به جمهوري اسلامي و خميني؛ اگر باور ندارد اعلام هم نكرده است) و علوي تبار (با باور به اسلامگرايي) با رژيم موجود براي همگان قابل احساس نيست.
گفتني است برخي فرستادگان جريان راديكال مدعي اصلاح طلبي در تلاشند تا به موازات تلاش طيف داخلي براي سفيدسازي خود نزد مردم و افكار عمومي (به تاريخ سپردن خيانت هاي دوره اصلاحات و فتنه 88)، دل محافل ضدانقلاب خارج نشين را براي همكاري در پروژه هاي آينده به دست آورند. طيف گسيل شده به خارج هم اكنون ارتباطات وسيعي را با سلطنت طلبان، ملي گرايان، چپ هاي آمريكايي و حتي برخي گروهك هاي تروريستي برقرار كرده اند.


سوريه بخشي از يك تنش بزرگ ميان غرب و ايران است (خبر ويژه)

برگزاري نشست هايي با موضوع سوريه بدون حضور ايران بي اثر است و اين در حالي است كه اپوزيسيون حكومت بشار اسد نيز هر روز از فضاي داخلي سوريه بيشتر دور مي شود.
هايكو ويمن متخصص امور سوريه در مؤسسه علم و سياست برلين درباره نشست هايي نظير نشست ژنو معتقد است: ايران در نشست ژنو غايب بود. ممكن است برخي بگويند موضوع به آنها ربطي نداشت اما متقابلا برخي ديگر مي گويند پس روسيه در اين نشست چه مي كرد. ايران بازيگر مهم منطقه اي است و منافعي در سوريه دارد. در نتيجه من فكر مي كنم آنچه در نشست ژنو رخ داد، ربطي به وضعيت داخل سوريه ندارد. چرا كه تنها چيزي كه رخ مي دهد، تكرار همان طرح ها و برنامه ها و بيانيه هاست، بدون اين كه كسي يك راهكار عملي براي اجراي اين طرح ها داشته باشد.
وي در گفت وگو با يكي از رسانه هاي ضد انقلاب تصريح كرد: اگر شما فعاليت اپوزيسيون سوريه را دنبال كنيد، تحركاتشان و مطالبي كه مي نويسند و در فضاي مجازي منتشر مي كنند، به اين نتيجه خواهيد رسيد كه شوراي ملي سوريه و كلاً سوري هاي در تبعيد، هر روز بيشتر از فضاي داخلي سوريه دور مي شوند و تا حدي بي ربط عمل مي كنند. همه اين تلاش ها براي تشكيل ائتلاف يا انتخاب رئيس بعدي شوراي ملي سوريه، تقريبا هيچ ارتباطي با آنچه كه در سوريه مي گذرد ندارد. آنچه در سوريه رخ مي دهد برمبناي سرعت گرفتن حركت هاي نظامي است و به نظر من آنچه در استانبول يا قاهره رخ مي دهد آنچنان براي مردم در داخل سوريه اهميت ندارد.
تحليلگر موسسه علم و سياست برلين همچنين با تاكيد بر نقش ويژه ايران اظهار داشت: يكي از مسائلي كه وجود دارد اين است كه سوريه بخشي از يك تنش بزرگتر ميان ايران و قدرت هاي غربي است. و در كنار ايران دو قدرت بزرگ چين و روسيه را هم مي بينيد. از سوي ديگر آمريكا و اروپايي ها را مي بينيم كه نگران وضعيت ايران هستند و همچنين به امنيت اسرائيل فكر مي كنند و در نتيجه رقابتي را بين چندين قدرت جهاني شاهديم كه درباره نظم جهاني با هم رقابت مي كنند. اما رقابت هاي ديگري هم وجود دارد. مثلا بين ايران و عربستان سعودي، كه آن را با موضوعات اقليت ها و مذاهب در ارتباط مي دانند اما در اصل رقابتي استراتژيك است. در نتيجه در ميان همه اين تنش ها و رقابت ها، ما در سوريه شاهد يك جنگ نيابتي هستيم كه ممكن است براي مدت زيادي هم ادامه پيدا كند.
يادآور مي شود روز گذشته كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با اعلام شكست نشست هاي اخير درباره بحران اين كشور اعلام كرد ايران حتما بايد به نشست هاي آتي ملحق شود.


گورتان را گم كنيد! اين تو بميري از آن تو بميري ها نيست (خبر ويژه)

دولت آمريكا به گروهك تروريستي منافقين هشدار داد با توجه به پايان دومين ضرب الاجل دولت عراق، ادامه حضور اعضاي اين سازمان در پادگان اشرف خطرناك خواهد بود.
دانيل بنجامين، هماهنگ كننده مبارزه با تروريسم در وزارت امور خارجه آمريكا در بغداد به خبرنگاران گفت: صبر دولت عراق رو به پايان است و براي مجاهدين خلق [منافقين] زمان پذيرش اين موضوع فرا رسيده كه اردوگاه اشرف در عراق ديگر نمي تواند پايگاهي براي آنان باشد. تعلل در اين زمينه غيرمسئولانه و خطرناك خواهد بود.
در ماه هاي گذشته بيش از دو هزار تن از اعضاي منافقين به اردوگاه حريه در نزديكي بغداد منتقل شدند ولي گفته مي شود كه هنوز حدود 1300 تن از آنان در پادگان اشرف هستند. دولت عراق به منافقين فرصت داده بود تا پادگان اشرف را تا پايان سال 2011 (اوايل دي ماه سال گذشته) تخليه كنند. دولت عراق اين مهلت را مجددا تا 20 ژوئيه (آغاز ماه رمضان امسال) تمديد كرد و هشدار داده كه پس از اين تاريخ حضور منافقين را در پادگاني كه از رژيم صدام دريافت كرده بودند، تحمل نخواهد كرد.
از سوي ديگر كلارنس پيج روزنامه نگار آمريكايي ضمن نوشته اي در روزنامه هافينگتون پست، نسبت به حضور در يك ميتينگ منافقين و سخنراني در ازاي دريافت پول ابراز پشيماني كرد.
«كلارنس پيج» با بيان اينكه نمي دانسته با چه هدفي به اين تجمع دعوت شده و به خدشه دار شدن اعتبارش مي پردازد و مي نويسد: «اصلا فكر نمي كردم با صحبت كردن پولي به نفع اين گروه، اعتبار من خدشه دار خواهد شد».
پيج درباره پولي كه به حسابش واريز شده مي نويسد: «بابت سخنراني مبلغ 20 هزار دلار به علاوه هزينه هاي مسافرت به فرانسه را دريافت كردم اما اكنون از دريافت پول، پشيمانم و در تلاشم با بازپس دادن اين مبلغ اعتبار گذشته خود را به دست بياورم».
وي مي افزايد: «از اين بابت كه به نفع گروهي سخنراني كرده ام كه تنها با ترور و قتل عام سر و كار دارد به شدت نادم و پريشان هستم و ديگر اين كار را تكرار نخواهم كرد».


طلبكاري بي بي سي از اصلاح طلبان! تكليف تان را با دين مشخص كنيد (خبر ويژه)

وبسايت فارسي رسانه دولتي انگليس از موضع بالا به دعوت اصلاح طلبان از اپوزيسيون براي يادآوري خاطرات خوش گذشته و عدم سرزنش اين جريان پاسخ داد.
بي بي سي در پاسخ به نوشته هفته گذشته علوي تبار در سايت كلمه كه خواستار تداوم توافق نانوشته ميان اپوزيسيون و اصلاح طلبان شده بود، به قلم يكي از عناصر ضد انقلاب مقيم پاريس نوشت: آقاي علوي تبار گلايه كرده كه اين توافق در حال زوال است. من توضيح مي دهم كه اين توافق چرا در شرف نابودي است. مخالفان در دوره اصلاحات چك سفيد امضا به اصلاح طلبان داده بودند و از هيچ حمايتي دريغ نكردند. ما به خاتمي رأي داديم و در انتخابات مجلس ششم، چشم بسته به ليست جبهه مشاركت رأي داديم. مخالفان در قبال آنچه مصلحت دولت اصلاحات خوانده مي شد، بلافاصله سكوت مي كردند. حتما خاطرتان هست عطاءالله مهاجراني وزير ارشاد دولت خاتمي براي رهايي از فشار مجلس پنجم چيزي به اين مضمون گفت كه اين روزنامه (روزنامه جامعه به مديريت حميدرضا جلايي پور) مشتي نويسنده غربزده را دور خود جمع كرده است. اين خبر پخش نشده همان نويسنده هاي غربزده به آشكارا يا در نهان گلايه مندان را دعوت به سكوت كردند و گفتند كه شرايط آقاي وزير را درك كنيد و متحد پشت او بايستيد. و چنين هم شد.
نويسنده بي بي سي اضافه مي كند: زماني كه هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد در انتخابات 84 به دور دوم رفتند، گروهي از سرشناس ترين روشنفكران از آبروي خود براي حمايت از آقاي هاشمي- كه آن زمان كانديداي اصلاح طلبان هم بود- خرج كردند. اگر صفحه اول ويژه نامه روزنامه شرق براي دور دوم انتخابات سال 84 را در اختيار داريد، لطفا دوباره نگاهي به آن بياندازيد و توجه كنيد كه خرج كردن آبرو براي حمايت از يكي از بي آبروترين چهره ها [!] چندان آسان نيست و نمونه آخر هنگاميكه ميرحسين موسوي از «دوران طلايي امام» گفت، مجددا اين مخالفان خود را به كرگوشي زدند و به كانديداي اصلاح طلبان راي دادند چرا كه صداقتي [!؟] در چشمانش مي ديدند كه اين شعار شگفت انگيز را بخشودني مي كرد.
شبكه دولتي انگليس ادامه مي دهد: اما گام به گام به تلخي دريافتيم كه مرز خودي و غيرخودي همچنان براي اصلاح طلبان پررنگ است... آنها دوست داشتند به شخصيت خوب داستان بدل شوند و همين انتخابات ميان خاتمي و حسين شريعتمداري باشد. صحبت هاي ايشان و دوستان شان پس از راي دادن در دماوند به خوبي اين نگراني را بازمي تاباند كه اگر غيرخودي ها جريان را دست بگيرند چه؟ مشكل اين توافق اين بود كه بندهاي مربوط به مخالفان شكيبايي و تحمل و حمايت بدون شرط در اينجا و اكنون بود، و بندهاي مربوط به اصلاح طلبان وعده و آرزوهاي دور از قبيل چيزي كه شما مي گوييد.
مخالفان آغوش خود را براي اصلاح طلبان به تمامي گشودند، اين اصلاح طلبان بودند كه هميشه آغوش شان را نيم بند مي گشودند و اين اواخر كه گويا حتي پشيمانند از همين «نيم بند». آنها وعده هاي توخالي مي دهند.
بي بي سي سپس دعوت علوي تبار از اپوزيسيون براي مصلحت انديشي و حفظ ظاهر در زمينه اهانت مستقيم به باورهاي مذهبي مردم ايران را نيز به چالش گرفت و نوشت: مخالفان تصور مي كردند اصلاح طلبان، مرز خودي و غيرخودي را از ميان برمي دارند اما شما و دوستانتان از زوال گفتار ديني در جامعه مدني ابراز نگراني مي كنيد و مي نويسيد «نگاهي به سايت هاي اينترنتي بيندازيد. حجم توهين به باورهاي مذهبي عامه مردم را ببينيد. به گونه اي ترويج مي شود كه گويي نوانديشان ديني از موانع اصلي حل مشكلات ايران بوده اند.» آقاي علوي تبار عزيز آنچه در اينترنت مي گذرد نامش برابري است[!؟] نويسنده سپس با تصريح بر اينكه «آنچه مخالفان در دوره اصلاحات گفتند همه حرف شان نبود»! مدعي شد: شما بندهاي بسياري از توافق نانوشته را به درستي درنيافته ايد. اصلاح طلبان از شكيبايي مخالفان سوءاستفاده كردند. وظيفه مخالفان نبود كه به «احكام قطعي فقه» شما گردن نهند اما اين كار را كردند... اكنون توافق نانوشته از بين رفته است و دوران خوش شما به پايان رسيده است.
وي در پايان تصريح كرد: آقاي علوي تبار عزيز مي دانم كه انتخابات نزديك است و بحث شما نيز پيامد اين حال و هواست. اصلاح طلبان دوباره به فكر راي افتاده اند. مجبورم به عنوان يكي از آن مخالفان بگويم؛ اين بار اگر راي دادني در كار باشد صورت حسابش را مي فرستيم در منزل تا پرداخت شود. در غير اين صورت راي بي راي. توافق بي توافق.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14