(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دو شنبه 19 تیر 1391 - شماره 20251

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
افشاي جزئياتي از جوخه ترور دانشمندان هسته اي ايران در موساد
در چهاردهمين جلسه دادگاه فساد بانكي مطرح شد
يكي از متهمان : با اسناد جعلي روزي 50 ميليارد تومان از بانك ها برداشت مي كرديم
در مكتب امام
قشقاوي تاكيد كرد
پيگيري جدي موضوع برخورد نامناسب پليس فرانكفورت با ديپلمات ايراني
خاتمي: شورش 78 با فتنه 88 در يك راستا بود
براي شركت در اجلاس غير متعهدها رئيس حكومت خودگردان فلسطين به تهران دعوت شد
محسن رضايي تشريح كرد
جزئيات جلسه مشترك دولت ومجمع درباره مقابله با تحريم هاي غرب
انديشكده مطالعات جنگ: ايران توان انتقال نفت خود را به بازار دارد
معاون استاندار تهران خبر داد
صدور 100 حكم قضايي جديد براي زمين خواران تهران
مرگ يك شاهزاده ديگر سعودي
كوثري : اسناد مالكيت ايران بر باغ قلهك در اختيار كميسيون امنيت ملي مجلس است


افشاي جزئياتي از جوخه ترور دانشمندان هسته اي ايران در موساد

گزارش جديدي از وجود جوخه مخصوص ترور دانشمندان هسته اي ايران در آژانس جاسوسي رژيم صهيونيستي(موساد) پرده برداشت.
به گزارش پرس تي وي، در اين گزارش كه در سايت خبري سي بي اس منتشر شده، اطلاعاتي درباره ترور دانشمندان هسته اي از كتاب « جاسوسان عليه آرماگدون: جنگ هاي مخفي اسرائيل» نوشته دن راويو خبرنگار سي بي اس و يوسي ملمان روزنامه نگار اسرائيلي فاش شده است.
اين مقاله اطلاعات دقيقي را از اينكه چگونه يك واحد عملياتي موساد به نام «كيدون» ( واژه عبري معادل سرنيزه) مأموران خود را براي ترور دانشمندان ايراني آموزش مي دهد، را افشا كرد.
دن راويو و يوسي ملمان گزارش دقيقي از عمليات و فعاليت هاي مخفي موساد در داخل ايران ارائه مي كنند.
اين كتاب نتيجه تحقيقات 50 ساله ترورهاي تحت رهبري موساد است و نشان مي دهد كه تمامي ترورهاي صورت گرفته در ايران توسط اسرائيلي هايي صورت گرفته كه با گذرنامه هاي جعلي وارد كشور شده اند.
عمليات هاي واحد كيدون بسيار پيچيده و فوق سري است و با آموزش هاي ويژه اي از جمله آموزش شناخت كدگذاري و ارتباطات فوق امنيتي انجام مي گيرد.
هدف اين واحد، اختلال در فعاليت هاي هسته اي ايران است.
از اين كتاب و ديگر منابع چنين بر مي آيد كه كيدون به حدي تفكيك شده است كه دفترش ديگر در موساد نيست. ماموران كيدون كه خود را «تيم» مي نامند ، به ندرت به موساد مي روند. حتي وقتي با ماموران موساد در ديگر واحد ها تعامل دارند ، از اسامي مستعار استفاده مي كنند. در عمليات ميداني، مردان كيدون از اسم سوم و در برخي موارد حتي از اسم چهارم و پنجم براي خود استفاده مي كنند. آموزش آنها شامل هر چيزي كه براي عمليات اطلاعاتي لازم باشد، است: تجسس ، فرار، مطالعه درباره اشياء و يادگيري كليه مطالب درباره آن اشياء.آنها در حفظ كردن كدها و برقراري ارتباط در ماموريت هايشان بدون برانگيختن شك كسي حرفه اي مي شوند.مردان و زنان كيدون كساني هستند كه مدير موساد از آنها براي ماموريت هاي بسيار خطرناك ا ز جمله عمليات پيچيده جمع آوري اطلاعات كه به حرفه اي ها نياز دارد ، استفاده مي كند.
دانشمندان ايراني، مصطفي احمدي روشن، داريوش رضايي نژاد، مجيد شهرياري، و مسعود علي محمدي همگي توسط مأموران موساد ترور شده اند.
خاطرنشان مي شود چندي پيش سربازان گمنام امام زمان« عج» در عملياتي ويژه ، 20نفر از عوامل ترور دانشمندان هسته اي كشورمان را شناسايي و دستگير كردند.
 


در چهاردهمين جلسه دادگاه فساد بانكي مطرح شد

يكي از متهمان : با اسناد جعلي روزي 50 ميليارد تومان از بانك ها برداشت مي كرديم

چهاردهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي در شعبه اول دادگاه انقلاب به رياست قاضي ناصر سراج برگزار شد.
رييس شعبه اول دادگاه انقلاب در ابتداي جلسه گفت: پرونده اصلي داراي 32 متهم بود كه به آنها رسيدگي شد و آخرين دفاعيات از متهمان اخذ شد، مجددا هفت متهم با كيفرخواست جديد به اين پرونده اضافه شد،مجبور شديم دادگاه را به تاخير بيندازيم تا وكلا پرونده را مطالعه كنند .
در ادامه نماينده مدعي العموم كيفرخواست متهمان شركت خدمات عمومي فولاد ايران را قرائت كرد و رضا نجفي پيش از قرائت كيفرخواست يادآور شد: شركت خدمات عمومي فولاد ايران توسط آقاي «ط.ن» مديريت مي شد كه در خصوص وي كيفرخواست قرائت شده و آخرين دفاع نيز اخذ شده است.
نماينده دادستان كيفرخواست «م. ش» مديرعامل صندوق بازنشستگي و حمايت از كاركنان فولاد ايران را چنين قرائت كرد: نامبرده به تحصيل مال نامشروع به مبلغ 12 ميليارد و 400 ميليون ريال و پولشويي عوايد حاصل از جرم متهم است و در خصوص دريافت اين مبلغ، اقارير صريح داشته است .
نجفي در ادامه اتهام «غ. ن» نايب رييس هيات مديره شركت خدمات عمومي فولاد ايران را نيز معاونت در اخلال در نظام اقتصادي كشور و اعطاي وكالت به «ع. الف» در راستاي اجراي 17 فقره اسناد گشايش اعتباري و پيش فاكتورهاي صوري عنوان كرد و گفت: متهم اقارير صريحي در خصوص امضاي پيش فاكتورهاي صوري و غيرواقعي داشته است.
بر اساس اين گزارش، نماينده مدعي العموم اتهام «ع.الف» مدير امور مالي و اداري شركت فولاد ايران را معاونت در اخلال در نظام اقتصادي كشور از طريق امضاي پيش فاكتورهاي صوري، سياهه هاي تجاري و چك هاي صادره در وجه شركت هاي اقماري مه آفريد اميرخسروي بيان كرد و يادآور شد كه نامبرده در خصوص اين اقدامات، اقارير صريح داشته است .
در ادامه قاضي ناصر سراج از متهم «ط.ن»، مديرعامل وقت شركت خدمات عمومي فولاد ايران خواست در جايگاه قرار گيرد .
قاضي سراج خطاب به متهم گفت: بنا به نامه اي كه شما در زندان بوديد و نوشتيد و موضوعي را مطرح كرديد و گفتيد كه در حدود 60 ميليارد تومان پول نامشروع تحصيل كرده ام و آن را حرام مي دانم، راجع به اين موضوع توضيح دهيد .
متهم «ط. ن» نيز در جايگاه قرار گرفت و گفت: مبلغ 60 ميليارد تومان از محل داد و ستد تجاري به دست آمده كه حدود 54 ميليارد تومان آن از سود حاصل از كاري است كه سه سال با آقاي خسروي داشته ام.
متهم «ط.ن» با اشاره به اينكه ما ناخواسته وارد اين ماجرا شديم، گفت: كسي باور نمي كرد كه فولاد گروه ملي LC هاي جعلي از بانك صادر كندLCها را با يك بسته كاغذ A4 تنظيم مي كردند و به بانك كيش مي دادند و با اين LC ها در روز در حدود 50 ميليارد تومان از بانك ها برداشت مي كردند .
از بخشش خبري نيست
بر مي گردانيد
متهم «ط. ن» با اشاره به اينكه خسروي سر همه مديران و تجار را كلاه گذاشته است، اظهاركرد: اعتمادي كه ما به وي داشتيم را دولتي ها ايجاد كرده بودند.
« ط.ن» در پايان اظهارات خود در رابطه با 60 ميليارد توماني كه مطرح كرده بود پول نامشروع است، گفت: در حدود سه ميليارد و 700 ميليون تومان بابت يك درصد سودي بود كه از LC ها و ديسكانت به دست آورديم و مابقي از سودي بود كه بابت كار تجاري انجام داده بوديم. اين پول منشاء حرام بوده و ما مي خواهيم آن را ببخشيم و برگردانيم .
قاضي ناصر سراج با لبخند پاسخ داد: ببخش نداريم، برمي گردانيد .
از ط-ن مي ترسيدم
در ادامه چهاردهمين رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي «م.ش»، مديرعامل صندوق بازنشستگي و حمايت از كاركنان خدمات عمومي فولاد ايران با حضور در جايگاه ضمن رد اتهامات خود گفت : بنده با پيچيده ترين سند اين پرونده كه آقاي «ط.ن» است، مواجه هستم ، آقاي ط.ن به من گفت كه به من مي گويند مصطفي رنجر! و اگر قرار باشد گير بيفتم همه با هم گير مي افتيم.
اين متهم ادامه داد: هنگامي كه من را بازداشت كردند به من گفته شد آقاي ط.ن اظهار كرده كه به شما پولي داده است من بارها گفته ام كه از وي پولي نگرفته ام.
اين متهم گفت: چون از آبرويم مي ترسيدم اعلام كردم كه اين مبلغ را دريافت كردم از سوي ديگر از آقاي ط.ن مي ترسيدم .
متهم «ط.ن» نيز در جايگاه قرار گرفت و در پاسخ به سوال قاضي در مورد نحوه پرداخت سه ميليارد و 200 ميليون تومان به م- ش گفت : من اين مبلغ را به محل دفتر آقاي «م. ش» بردم و در دفتر ايشان به وي دادم .
ط- ن جثه اي ندارد
كه از او بترسند
در ادامه رضا نجفي نماينده مدعي العموم در پاسخ به اظهارات «م. ش» و وكيل مدافع اش در جايگاه قرار گرفت و گفت: متهم در اظهارات خود گفته من چاره اي نداشتم و اقرار كردم و مطالبي را نوشتم، متهم طوري موضوع را بيان كرده كه انگار در دادسرا يك عده جلاد با چوب و چماق بالاي سرش ايستادند و به او گفتند بنويس، نه اينطور نيست ، اينكه متهم مي گويد مطالب را به خاطر ترس از آقاي «ط.ن» نوشتم، آقاي «ط.ن» از لحاظ هيكلي، جثه اي هم ندارد، اين حرف متهم قابل توجيه نيست.
كشف اسناد مالي
در منزل همسر دوم م-ش
نماينده مدعي العموم درباره اموالي كه در بازرسي از منزل همسر دوم متهم «م. ش» به دست آمده بود نيز تاكيد كرد: در بازرسي از منزل همسر دوم اين متهم، اوراق مشاركت ارزي به مبلغ 100 هزار يورو، اوراق مشاركتي نفت و گاز به مبلغ 50 هزار يوروو اسناد مالي متعدد كشف شده است.
م- ش نيز در واكنش به اظهارات نماينده مدعي العموم مبني بر اينكه در منزل همسر دوم وي اوراق و اسنادي يافت شده است، گفت: بنده يك همسر شرعي، قانوني و رسمي بيشتر ندارم. وجود همسر دوم كذب محض است .
در ادامه قاضي ناصر سراج از متهم «غ. ن»، معاون مالي و پشتيباني صندوق بازنشستگي خدمات عمومي فولاد ايران خواست در جايگاه قرار گيرد و از خود دفاع كند .
« غ. ن» ضمن رد اتهامات خود گفت : دو فقره LC در تاريخ 11 /5/ 90 گشايش شده بود كه در تاريخ 12/ 5/ 90 زماني كه من در جلسه هيات مديره بودم، آقاي «ط. ن» از من درخواست كرد كه براي تنزيل و ديسكانت، مدارك را امضاء كنم .
متهم «غ. ن» ادامه داد: من اين دو فقره LC را امضا كردم و در زمان تنفيذ اختياري كه در مرداد سال 87 به مدير مالي شركت خدمات فولاد ايران «ع.الف» دادم، 10 فقره گشايش اعتباري از طريق معاون مالي انجام شده است و به جز دو فقره اي كه من امضاء كردم، گشايش ديگري را انجام ندادم .
قاضي سراج اتهامات «ع.الف» ـ مدير امور مالي و اداري شركت فولاد ايران ـ را نيز به وي تفهيم كرد و از او خواست تا به دفاع از خود بپردازد .
«ع.الف» در دفاع از خود با تاكيد بر اينكه اتهامات مطرح شده در كيفرخواست را قبول ندارد، تصريح كرد: كليه اقدامات در شركت توسط «ط.ن» انجام مي شد. به علت نبودن آقاي «غ.ن» به من وكالت داده شد كه كارهاي مربوطه را انجام دهم و در مواقع ضروري جاي او امضا كنم .
وكيل مدافع «ع.الف» نيز در دفاع از موكل خود گفت: كساني در اين ماجرا دخيل هستند كه بايد مجازات شوند ولي خواهش دارم طوري برخورد نشود كه تر و خشك با هم بسوزند .
گفتني است با اعلام ختم جلسه، قاضي سراج ادامه رسيدگي را به يكشنبه هفته آينده موكول كرد .


در مكتب امام

كاري نكنيد كه مردم از شما بترسند!
شما كاري نكنيد كه مردم از شما بترسند.
شما كاري بكنيد كه مردم به شما متوجه بشوند. كاري بكنيد كه مردم محبت به شما بكنند، پشتيبان شما باشند.
اگر مردم پشتيبان يك حكومتي باشند، اين حكومت سقوط ندارد.
اگر يك ملت پشتيبان يك رژيمي باشند، آن رژيم از بين نخواهد رفت.
صحيفه نور ـ ج 7 ـ ص 253


قشقاوي تاكيد كرد

پيگيري جدي موضوع برخورد نامناسب پليس فرانكفورت با ديپلمات ايراني

حسن قشقاوي معاون كنسولي ، مجلس و امور ايرانيان وزارت امور خارجه كشورمان از توطئه مشترك منافقين و نشريه صهيونيستي بيلد آلمان پرده برداشت.
معاون كنسولي ، مجلس و امور ايرانيان وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤالي در ارتباط با اظهارات سخنگوي دادستاني فرانكفورت ضمن رد اتهام وارده عليه عضو سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در فرانكفورت افزود : حركت هماهنگ منافقين و نشريه زرد بيلد در طراحي ، اجرا و دامن زدن به اين سناريوي ساختگي بار ديگر نشان از همسويي آنها در طراحي دسيسه و توطئه عليه جمهوري اسلامي ايران دارد.
به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، وي همچنين تأكيد كرد : با توجه به لطمات وارده به عضو سركنسولگري كشورمان در فرانكفورت در اثر برخورد ناشايست پليس آلمان و احقاق حقوق نامبرده ، همچنان در دستور كار وزارت امور خارجه قرار دارد و با قوت دنبال مي شود.
لازم بذكر است كه دو خبرنگار روزنامه بيلد آلمان در سال 1389 با رواديد توريستي و بصورت غير قانوني در سفر به تبريز مبادرت به اقدامات غير قانوني كرده بودند كه بدليل ارتكاب اين جرم دستگير و روانه زندان شدند. اين نشريه در سالهاي اخير همواره نسبت به جمهوري اسلامي ايران راه خصومت و كينه توزي را در پيش گرفته است.
اين روزنامه در گذشته نيز مطالبي كاملاً كذب و خلاف واقع عليه كشورمان از جمله ادعاي «برنامه ريزي ايران براي حمله به تأسيسات نظامي آمريكا در آلمان» را منتشر كرده بود.
درج اينگونه مطالب توسط اين روزنامه زرد با اين سوابق نشان از يك سناريوي ساختگي از پيش تعيين شده عليه جمهوري اسلامي ايران دارد.
گفتني است،اخيرا بر اساس يك سناريوي از پيش تعيين شده، يكي از اعضاي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در فرانكفورت به هنگام عزيمت به منزل از محل كار خود ، به بهانه اي واهي مورد حمله يك زن آفريقايي تبار قرار گرفت و پليس كشور آلمان بجاي برخورد با فرد مهاجم ، رفتار خشن ، ناشايست و خارج از عرف ديپلماتيك با عضو سركنسولگري كشورمان داشته است.
درپي اين حادثه سفير آلمان در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شديد دولت جمهوري اسلامي ايران نسبت به برخورد ناشايست پليس آلمان با وي اعلام و خواسته شد كه دولت آلمان سريعا ضمن بررسي موضوع توضيحات لازم را ارائه كند.
 


خاتمي: شورش 78 با فتنه 88 در يك راستا بود

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: خط و مشي شورش تير 78 و فتنه پس از انتخابات سال 88 هيچگونه تفاوتي ندارد.
آيت الله سيد احمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس، درباره تشابهات فتنه 18 تير و اتفاقات رخ داده پس از انتخابات سال 88 گفت: شورش كور 18 تير 78 و فتنه 10 سال بعد از آن يعني سال 88 يك ماهيت دارد و آن اين است كه هر دو جريان ولايت ستيزي را محور اصلي خود قرار داده بودند و در پي آن بودند كه با ستيز با ولايت نظام اسلامي هويت خود را از دست بدهد.
وي افزود: در فتنه سال 78 آمريكا با تمام قدرت رسانه اي و غير رسانه اي وارد عمل شد و از شورشيان حمايت كرد به طوري كه وزير خارجه وقت آمريكا بارها حمايت خود را به صورت رسمي از فتنه سال 78 اعلام كرده است كه اين موضوع را در فتنه 88 نيز شاهديم.
خاتمي تصريح كرد: از رسانه ملي كه در عرصه مبارزه با فتنه اسناد فراوان و مطالب گويايي دارد تقاضا دارم براي آگاهي دهي به مردم به ويژه نسل جوان برنامه هاي مستندي را از شورش سال 78 و 88 تهيه كند.
وي گفت: با توجه به اينكه در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم قرار داديم اگر آگاهي دهي صورت نگيرد به طور حتم دوباره همان جريان هاي فتنه گري كه آب به آسياب دشمن مي ريختند شكل خواهد گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: دو فتنه سال 78 و 88 در تاريخ انقلاب ما باعث بصيرت افزايي مردم شدند.
وي افزود: در فتنه 78 كساني كه اصل ولايت فقيه را قبول نداشتند و اين موضوع را نيز به صورت واضح بيان مي كردند در فتنه 88 و عاشوراي آن سال شعار بر اصل ولايت فقيه سر دادند از اين رو اين دو جريان يك مسير را طي مي كند.
 


براي شركت در اجلاس غير متعهدها رئيس حكومت خودگردان فلسطين به تهران دعوت شد

معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه ايران در ديدار با «محمود عباس» رييس حكومت خودگردان فلسطين در امان پيام دعوت «محمود احمدي نژاد» از وي براي شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را تسليم وي كرد.
به گزارش ايرنا، «حسين اميرعبداللهيان»ديروز براي تسليم پيام احمدي نژاد به عبدالله دوم شاه اردن و عباس وارد امان پايتخت اردن شد و از سوي «مصطفي مصلح زاده» سفير ايران در اردن و جمعي از مسوولان وزارت خارجه اين كشور مورد استقبال قرار گرفت.
وي پيش از اين در ديدار با «فائز طراونه» نخست وزير اردن پيام دعوت احمدي نژاد از شاه اردن را براي سفر به تهران و حضور در اجلاس عدم تعهد تسليم وي كرد.
عبدالله دوم و وزير خارجه اردن در زمان حاضر در پاريس به سر مي برند.
در جريان ديدار اميرعبداللهيان و عباس دو طرف در خصوص مساله فلسطين و تحولات منطقه خاورميانه تبادل نظر كردند.
شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اوايل شهريور ماه امسال در تهران برگزار مي شود.


محسن رضايي تشريح كرد

جزئيات جلسه مشترك دولت ومجمع درباره مقابله با تحريم هاي غرب

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام جزئيات جلسه مشترك روز شنبه دولت و مجمع درباره بررسي مشكلات اقتصادي كشور و راه هاي مقابله با تحريم هاي غرب را تشريح كرد.
محسن رضايي در اين باره گفت: دولت با تيم اقتصاديش شامل آقايان حسيني وزير اقتصاد و دارايي، قاسمي وزير نفت، غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت و بهمني رئيس كل بانك مركزي به جلسه روز شنبه مجمع آمدند و در رابطه با مشكلات اقتصادي كشور گزارش ارائه دادند.
وي با بيان اين كه «از طرف اعضاي مجمع هم سؤالات و ابهاماتي مطرح شد» افزود: بعضي از اعضاي مجمع نظراتي داشتند كه ارائه كردند و در مجموع جلسه خوبي بود و فضاي صميمانه اي ميان مجمع و دولت برقرار شد.
وي درباره جزئيات گزارش رئيس جمهور و تيم اقتصادي دولت گفت: هم آقاي احمدي نژاد و هم وزراي اقتصادي دولت ابتدا گزارشي از وضع اقتصادي كشور ارائه كردند و در اين گزارش توضيح دادند كه چه مشكلاتي را كشورهاي غربي مخصوصا آمريكا و اروپا براي اقتصاد ايران از دو سال پيش به اين طرف به وجود آورده اند كه طي شش ماه گذشته تشديد شده است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: براساس گزارش دولت درآمدهاي ارزي ما را كاهش دادند، نقل و انتقال ارز از يك بانك به بانك ديگر را با مشكل مواجه كرده اند و حتي اخيرا كشتي هايي را هم كه براي ايران جنس مي آوردند تحريم كرده اند.
وي با بيان اين كه «توضيحات رئيس جمهور و تيم اقتصادي دولت كاملا بيانگر اين بود كه يك جنگ اقتصادي ناجوانمردانه عليه كشور و ملت ما طراحي كرده اند» گفت: از طرفي دوستان در دولت توضيح دادند كه با اين جنگ اقتصادي چه كار كرده اند و چه برنامه هايي را پياده كرده اند.
وي افزود: گزارشات دولت حكايت از يك اميدواري بود كه نشان مي داد دولت هم يك ستاد تدابير اقتصادي را از دو سه سال پيش طراحي كرده و از طرفي علاوه بر آن كميته اي را تشكيل داده اند كه به طور دائم به رياست آقاي رئيس جمهور جلسه دارند.
رضايي گفت: آقاي احمدي نژاد در اين جلسه اعلام كرد خود بنده فعالانه از صبح زود جلساتي بين وزراي اقتصادي و بانك مركزي گذاشته ايم كه اين جلسات بعضا تا شب به طول انجاميده است.
وي با بيان اين كه «گزارشات دولت اميدبخش بود» افزود: اين گزارشات نشان مي داد دولت با همه توان در صحنه است تا بر اين مشكلات و تحريم هاي غرب عليه كشورمان غلبه كند.
وي گفت: در اين جلسه همچنين گزارش ريزي از اقدامات دولت ارائه شد مانند اين كه چطور دولت توانسته نقدينگي را جمع آوري كند. دولت اعلام كرد رشد نقدينگي را از 25درصد به 19درصد تقليل داده ايم و اين با فروش سكه و جمع آوري نقدينگي و اقدامات ديگر صورت گرفته است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه «گزارشات دولت روشن است» گفت: براساس اين گزارشات اگر اين اقدامات را دولت انجام نداده بود يك فاجعه بزرگ نقدينگي در كشور اتفاق افتاده بود.
وي تصريح كرد: البته دولت از گراني هاي امروز راضي نبود و به صراحت مي گفت ما از گراني هايي كه به مردم فشار مي آورد راضي نيستيم. دولت و تيم اقتصادي آن مدعي بودند اگر اقدامات اخير را انجام نمي دادند خطر بزرگي كشور را آسيب مي زد و نمي توانستند جلوي اين خطر را بگيرند.
وي در پاسخ به سؤالي درباره نظر مجمع و اعضاي آن پيرامون گزارش اقتصادي رئيس جمهور افزود: در بين اعضاي مجمع البته اختلاف نظرهايي در خصوص گزارش اقتصادي دولت بود اما غالبا با دولت همراهي و اعلام كردند آمادگي دارند به دولت كمك كنند.
رضايي گفت: سؤالات و ابهاماتي از طرف اعضاي مجمع وجود داشت كه وزراي اقتصادي آقاي احمدي نژاد به آنها جواب دادند. دولت وعده هايي داد كه برخي وزرا معتقد بودند مي توانند طي ماه هاي آينده اين وعده ها را عملي كنند.
وي گفت: آقاي دكتر احمدي نژاد اعلام كرد من يك برنامه يكساله براي مقابله با تحريم ها تنظيم كرده ام تا دولت فعاليت هاي بيشتري از خود نشان دهد.
وي افزود: در پايان جمع بندي اين بود كه با اين جنگ اقتصادي كه پيش آمده بايد با برادري و وحدت ميان قواي سه گانه و خود مجمع تشخيص مصلحت نظام مبارزه كنيم. بالاخره اين جنگ اقتصادي توطئه اي عليه ملت ايران است و من خودم معتقدم ما در اين شرايط واقعا بايد بحث ها و رقابت هاي سياسي را به نحوي كنترل كنيم كه روي منافع ملي و مشكلات مردم آسيبي وارد نشود و ان شاءالله ما اين همكاري با دولت را ادامه مي دهيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ما در مجمع تشخيص مصلحت 5-6 ماه است كه همكاري خيلي خوبي را با دولت شروع كرده ايم و از همان اول سال ملت مشاهده كرد كه دولت در مجمع شركت كرد و خود آقاي احمدي نژاد جلسات مجمع را مي آيد.
وي گفت: ما با وزارتخانه ها همكاري خوبي را طراحي كرده ايم و در دبيرخانه مجمع به طور منظم با وزرا جلسه داريم و تبادل نظر مي كنيم. تلاش خواهيم كرد با وحدت از سد اين مشكلات عبور كنيم.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره نظر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره گزارش دولت گفت: آقاي هاشمي از اين كه دولت در مجمع گزارش دقيقي داد تشكر و قدرداني و اظهار اميدواري كرد وعده هاي داده شده، عملي شود. از طرف ديگر آقاي هاشمي رفسنجاني از زحمات دولت كه تاكنون كشيده شده و باعث شده مشكلات مردم كنترل شود تشكر كرد.
خاطرنشان مي شود شنبه گذشته پس از جلسه مشترك دولت و مجمع تشخيص مصلحت نظام، سران قوا نيز جلسه اي را براي بررسي تحريم ها برگزار كردند.
 


انديشكده مطالعات جنگ: ايران توان انتقال نفت خود را به بازار دارد

يك انديشكده آمريكايي در بررسي خود از تحريم هاي نفتي اتحاديه اروپا بر ايران، به توانمندي شركت ملي نفتكش ايران اشاره كرده و مي نويسد كه ناوگان كنوني و كشتي هايي كه در حال اضافه شدن به اين ناوگان هستند امكان مستقل عمل كردن ايران در انتقال نفت و دور زدن تحريم ها را به تهران مي دهد.
به گزارش فارس، در مقاله اي كه با عنوان «تلاش هاي ايران براي دور زدن تحريم هاي نفتي» به قلم «كريستوفر هارمر» در پايگاه اطلاع رساني موسسه مطالعات جنگ ( ISW ) منتشر شده به بررسي تحريم هاي نفتي ضدايراني توسط اتحاديه اروپا پرداخته و برخي از راه هايي را كه ايران طي آن تحريم ها را دور مي زند، بررسي مي كند. اين مقاله بخصوص به تشريح اين امر مي پردازد كه ايران چگونه و به چه كساني مي تواند نفت بفروشد، يا اين كه روش هاي جايگزين براي جريان پرداخت مالي براي اين نفت صادراتي چيست و اين كه چگونه ايران مي تواند نفت خود را به دست مشتريانش برساند.
در ادامه مقاله اين انديشكده آمريكايي آمده است: تحريم ها بيشترين تأثير را بر صنعت كشتيراني مي گذارد چرا كه شركت هاي بيمه گر غربي بيمه نفتكش هايي كه نفت ايران را حمل مي كنند، كاهش داده اند. شركت هاي بزرگ، نامدار و چندمليتي كشتيراني از پذيرش نفت خام ايران سر باز مي زنند به اين دليل كه اين شركت هاي بيمه گر پوشش بيمه اي محموله هاي نفت ايران را متوقف كرده اند. از اين رو تنها گزينه دور زدن اين تحريم ها و انتقال نفت خام ايران، انتقال از طريق شركت هاي كشتيراني دولتي ايران خواهد بود.
اين انديشكده با اشاره به فشارهاي تحريم ها بر اقتصاد ايران و ارزش ريال و برابري آن با ارزهاي ديگر مانند يورو و دلار، اعتراف مي كند: اين اثرات منفي بر اقتصاد داخلي ايران با وجود اين كه قابل توجه است اما اندك تأثيري بر توانايي يا تمايل نظام ايران براي ادامه بهره گيري از درآمد نفتي براي تامين مالي مجتمع هاي نظامي و برنامه هسته اي كشور نداشته است.
در ادامه اين مقاله به وضعيت شركت ملي نفتكش ايران NITC و نقش آن در دور زدن تحريم هاي بيمه محموله هاي نفتي و انتقال نفت ايران پرداخته شده و آمده است: اين شركت، شركت اول كشتيراني است كه نفت خام و توليدات نفتي ايران و گاز طبيعي مايع را به ايران يا از ايران به ديگر كشورها منتقل مي كند. اين شركت حدوداً سي و نه تانكر سوخت با ظرفيت هاي از 98 هزار تن الي 318 هزار تن دارد. كل ظرفيت حمل نفت ناوگان اين شركت 9.8 ميليون تن است. اين ظرفيت يعني سي و دو روز توليد نفت ايران.
انديشكده آمريكايي مطالعات جنگ با اشاره به تلاش ايران به كسب خودكفايي در توليد تجهيزات دفاعي از پس از انقلاب اسلامي و دستيابي به اين خودكفايي كامل در توليد تسليحات و تجهيزات مورد نياز نيروهاي مسلح در سال هاي اخير، مي افزايد: هم راستا با تلاش براي كسب خودكفايي در عرصه نظامي، اين كشور خودكفايي در كشتيراني را نيز دنبال كرد و نظام ايران منابع مالي مهمي را براي افزايش حجم شركت ملي نفتكش ايران NITC در اختيار قرار داده است.
در ادامه اين گزارش اين سوال مهم مطرح مي شود كه با لغو فعاليت شركت هاي بين المللي در تجارت نفت ايران به سبب تحريم ها، شركت ملي نفتكش هاي ايران چه ميزان از نفت ايران را مي تواند منتقل كند؟ و مي افزايد: شركت خدمات كشتيراني «لويد» كه مقر آن در لندن است در فهرست خود در سال 2011 آورده كه شركت ملي نفتكش ايران توانسته 53 ميليون تن از نفت ايران را به بازار برساند. اگر هر تن را برابر با 7.3 بشكه در نظر بگيريم معني آن اين است كه اين شركت ايراني توانسته 387 ميليون بشكه نفت خام را به بازار برساند و اين يعني اندكي نزديك به نيمي از توليدات نفت خام ايران.
اين در حالي است كه اين شركت علاوه بر سي و نه كشتي فعالي كه در اختيار دارد، بيست و دو نفتكش ديگري نيز سفارش داده است با اضافه شدن اين ناوگان كشتي ها توانايي نظام ايران براي انتقال نفت خود افزايش مي يابد.
در ادامه اين گزارش با اشاره به امكان دور زدن تحريم هاي نفتي به روش هاي ديگر آمده است: گذشته از توانايي شركت ملي نفتكش ايران براي انتقال نفت خام اين كشور، ديگر شركت هاي كشتيراني كه خارج از نظام بيمه اي و مالي غربي فعاليت مي كنند نيز تمايل خود را براي مشاركت در انتقال نفت ايران نشان داده اند.
اين انديشكده اعتراف مي كند: گزينه هاي ديگري براي دور زدن تحريم ها وجود دارند. شركت هاي هندي و دولت هند نيز در توسعه بندر چابهار ايران سرمايه گذاري كلاني كرده اند و اين بندر اكنون به عنوان محلي براي صادرات و واردات كالاهاي خشك، غلات و مواد خام مورد استفاده قرار مي گيرد. درست است كه اين بندر مانند خارگ داراي امكانات نفتي نيست اما شركت ملي نفتكش ايران مي تواند نفت از خارگ به اين بندر را با بيمه خود منتقل كرده و سپس آن نفت را از اين بندر به طور مستقيم به دست كشتي هاي هندي بسپارد. هرچند فعاليتي در اين رابطه تاكنون مشاهده نشده اما هند از نظر اقتصادي و راهبردي به موفقيت بندر تجاري چابهار متعهد است. به طور حتم براي شركت ايراني امكان پذير است كه نفت را از جزيره خارگ به چابهار ببرد و در آنجا به كشتي ديگري كه تحت لواي پرچم هند يا كشوري ديگر است، منتقل سازد.
در انتهاي اين گزارش آمده است: ديگر كارهايي كه مي توان براي اجتناب از تحريم ها انجام داد، شركت هاي كشتيراني چيني براي انتقال نفت خام ايران است و اين شركت ها وابسته به بيمه غرب نيستند و خودشان بارهاي خود را بيمه مي كنند. برخي از مقامات چيني نيز از امكان پذير بودن اين امر خبر داده اند.
 


معاون استاندار تهران خبر داد

صدور 100 حكم قضايي جديد براي زمين خواران تهران

معاون عمراني استاندار تهران از صدور بيش از 100 حكم قضايي قطعي براي بازپس گيري زمين هاي منابع طبيعي تصرف شده پايتخت خبر داد.
محمدرضا محمودي در گفت وگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت احكام قضايي زمين خواري در استان تهران، گفت: در جلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال استان تهران كه در دادگستري تشكيل شد، گزارشي از اقدامات قبلي استان در حوزه مقابله با زمين خواري و آزادسازي زمين هاي صورت گرفته از جمله آزادسازي زمين هاي خوجير، پرديس، دماوند و كن ارائه و پيشنهاداتي نيز براي اجراي احكام قضايي جديد ارائه شد.
معاون عمراني استاندار تهران تصريح كرد: در اين احكام بيش از 100 مورد حكم قضايي قطعي صادر شده كه بايد اجرا شود كه تمامي اين احكام مربوط به استان تهران است.
وي تاكيد كرد: بر اين اساس مقرر شد زمينه هاي اجراي اين احكام فراهم شود چرا كه براي اجراي احكام، لازم است هماهنگي با نيروي انتظامي، جهاد كشاورزي، آب منطقه اي و منابع طبيعي و محيط زيست صورت بگيرد و مقرر شد اين احكام صادر شده به طور كامل اجرا شود.


مرگ يك شاهزاده ديگر سعودي

ديوان سلطنتي عربستان سعودي با انتشار بيانيه اي ازمرگ يكي ديگر از شاهزادگان سعودي به دليل بيماري و كهولت سن خبرداد.
به گزارش فارس به نقل ازپايگاه خبري «اليوم السابع» ، پس از مرگ دو وليعهد شاه سعودي در كمتر از 8 ماه و انتشار شايعاتي در خصوص وخامت حال شاه سعودي، ديوان سلطنتي سعودي ديروز (يكشنبه 8 جولاي/18 تيرماه) در بيانيه اي مرگ شاهزاده «محمد بن سعود بن عبدالعزيز» را كه براي درمان خارج از عربستان به سر مي برد اعلام كرد .
ديوان سلطنتي عربستان با اعلام اين خبر افزود: تشييع جنازه محمد بن سعود امروز دوشنبه در رياض پايتخت عربستان برگزار مي شود.
شاهزاده محمد بن سعود بن عبدالعزيز آل سعود، پسر سوم ملك سعود بن عبدالعزيز آل سعود ، متولد سال 1919 و از شاهزادگان نسل سوم اين خاندان بود .
اين شاهزاده سعودي در سال 1941 وزير دفاع، هواپيمايي و بارزس كل عربستان پس از برادرش شاهزاده فهد بن سعود بن عبدالعزيز بود و در همان سال پدرش او را رئيس گارد سلطنتي عربستان كرد .
او از سال 1986 عهده دار امارت منطقه الباحه در جنوب غرب عربستان تا سال 2010 بود. بر اساس حكم پادشاه در سال 2010 از اين منصب بركنار شد. دليل اين بركناري وضع سلامت و جسماني او اعلام شد و برادرش مشاري بن سعود جانشين او شد . وي همچنين عضو هيئت بيعت عربستان سعودي بود .


كوثري : اسناد مالكيت ايران بر باغ قلهك در اختيار كميسيون امنيت ملي مجلس است

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: اين كميسيون اسنادي دال بر مالكيت جمهوري اسلامي بر باغ قلهك در اختيار دارد.
اسماعيل كوثري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از تشكيل كميته مطالبات ملي در كميسيون امنيت ملي مجلس نهم خبرداد و گفت: اين كميته در مجلس نهم با 12 عضو تشكيل شده است كه بدليل كمبود وقت تعيين اعضاي هيئت رئيسه به جلسات بعد موكول شده است.
وي افزود: پيگيري وضعيت باغ قلهك نيز بخشي از منافع ملي ما را تشكيل مي دهد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي در ادامه تصريح كرد: بعد از پايان تعطيلات مجلس، جلسات كميته پيگيري مطالبات ملي اين كميسيون بطور منظم برگزار مي شود.
كوثري خاطرنشان كرد: در پيگيري هاي صورت گرفته در مجلس هشتم، اسنادي دال بر مالكيت قانوني جمهوري اسلامي ايران بر باغ قلهك بدست آمد كه نشانگر تصرف غيرقانوني انگليس بر اين باغ است.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14