(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دو شنبه 19 تیر 1391 - شماره 20251

سردارساجدي نيا خبرداد آغاز طرح امنيت پارك ها در تهران
فرمانده انتظامي تهران بزرگ : برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني به زودي آغاز مي شود
مهندس رضوي : آمادگي معاينه فني 3/5 ميليون خودرو پايتخت را در سال داريم
وزير بهداشت: اورژانس بيمارستان ها شبانه بازرسي مي شوند
حوادث كوتاه از كشور
با انجام عمل جراحي نادر
 3 ميلگرد از بدن كارگر مشهدي خارج شد
نوري خبرداد
هنوز 3 ميليون دانش آموز ثبت نام نكرده اند
در محورهاي كرمان و سبزوار 2 سانحه رانندگي جان 4 نفر را گرفت
زوج كلاهبردار موجودي حساب دوست خود را اينترنتي خالي كردند
استاندار مازندران خبر داد
اختصاص هزار ميليارد ريال براي چهاربانده كردن جاده هراز
قتل 8 روز پس از سن بلوغ!
نزاع خياباني 2 جوان منجر به قتل شد
آتش سوزي مهيب، انبار داروخانه را به خاكستر تبديل كرد
مردي كه 43 سال گازوئيل مي خورد !
شاهزاده خانم آل سعود به انگليس پناهنده شد
سگ خوري در فيليپين
«محمد مرسي» بهترين خرماي مصر!


سردارساجدي نيا خبرداد آغاز طرح امنيت پارك ها در تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آغاز طرح امنيت پارك ها خبر داد و گفت: اين طرح از روز شنبه در پارك هاي تهران آغاز شده است . كه بر اين اساس نظارت پليس بر تفرجگاه هاي تابستاني به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد .
سردار حسين ساجدي نيا در حاشيه طرح »معاينه فني خودروهاي خدمتي پليس« از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشكل در اين زمينه مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس پايتخت اطلاع دهند تا در اين خصوص اقدام لازم صورت گيرد .
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اين رابطه از دستگيري 700 تن از اراذل و اوباش در سه ماهه نخست سال جاري در پايتخت خبر دادو افزود: خوشبختانه همكاري خوبي از سوي قوه قضاييه در اين خصوص با پليس صورت گرفته است كه تعداد زيادي از اراذل و اوباش دستگير شده هم اكنون در زندان هستند .
وي در ادامه به طرح برخورد با صنوف متخلف اشاره كرد و گفت: طرح برخورد با اوراقچي هاي متخلف در پايتخت از چند هفته گذشته آغاز شده كه خوشبختانه موجب كاهش 10 درصدي سرقت هاي سطح شهر شده است.
 


فرمانده انتظامي تهران بزرگ : برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني به زودي آغاز مي شود

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آغاز طرح ويژه برخورد با خودروهاي دودزا و فاقد معاينه فني معتبر در تهران در چند روز آينده خبر داد .
سردار حسين ساجدي نيا در حاشيه طرح »معاينه فني خودروهاي خدمتي پليس پايتخت« با اشاره به اينكه پليس موضوع معاينه فني را از خودروهاي خود آغاز كرده است تا گلايه اي براي شهروندان در زمان برخورد نباشد گفت: ظرف 4 روز كل خودروهاي پليس پايتخت معاينه فني مي شوند .
وي با اشاره به اينكه برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني از ابتداي تابستان آغاز شده است، گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 11 هزار خودروي آلاينده و دودزا در پايتخت مورد برخورد قرار گرفته اند .
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از نوسازي 35 درصد خودروهاي پليس تهران در سال جاري خبر داد و گفت: اكثر خودروهاي نوسازي شده خودروهاي گازوئيل سوز و سرويس پليس پايتخت بودند كه اين رقم تا پايان سال جاري به 60درصد خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه خودروهاي پليس پيش از اعزام براي دريافت معاينه فني رفع نقص مي شوند تاكيد كرد: در صورتي كه اين خودروها نتوانند برگ معاينه فني بگيرند ضمن رفع نقص اقدامات لازم در خصوص آنها صورت مي گيرد .
ساجدي نيا با تاكيد بر اينكه 80 درصد خودروهاي پليس پايتخت نو بوده و با قانون پنج ساله شدن مشمول دريافت معاينه فني نمي شوند گفت: در عين حال خودروهاي پليس نيازي به الصاق برگه معاينه فني ندارند .
وي تصريح كرد: ظرف چند روز آينده طرح ويژه برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا در تهران اجرا مي شود و قطعا پليس خودروهايي را كه آلايندگي و دود مرئي داشته باشند برابر قانون متوقف و روانه پاركينگ ها مي كند. در عين حال ساير خودروها نيز اعمال قانون خواهند شد .
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه انجام معاينه فني براي حفظ جان راننده و سرنشينان است از تمامي رانندگان خواست در مهلت باقي مانده نسبت به دريافت معاينه فني اقدام كنند چرا كه در غير اين صورت پليس قاطعانه با خودروهاي متخلف برخورد مي كند .
 


مهندس رضوي : آمادگي معاينه فني 3/5 ميليون خودرو پايتخت را در سال داريم

رييس ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از آمادگي اين ستاد براي انجام معاينه فني سالانه 3/5 ميليون خودرو در پايتخت خبر داد و گفت: روزانه 60 نفر در تصادفات رانندگي كشور كشته مي شوند كه در صورت انجام معاينه فني مي توان شمار اين كشته ها را به ميزان قابل توجهي كاهش داد .
مهندس رضوي در حاشيه طرح معاينه فني خودروهاي خدمتي پليس پايتخت كه صبح ديروز با حضور خودروهاي يگان هاي مختلف انتظامي و راهنمايي و رانندگي در مركز معاينه فني بيهقي آغاز شد افزود: امروز پليس موضوع معاينه فني را از خود شروع كرده تا در زمان برخورد ديگر بهانه اي براي خودروهاي فاقد معاينه فني نباشد .
وي افزود: 12 مركز با 38 خط روزانه براي 5 هزار خودرو در تهران معاينه فني صادر مي كنند .
رضوي با اشاره به اينكه 2/5 ميليون دستگاه خودرو در كشور بايد نسبت به انجام معاينه فني اقدام كنند افزود: اين در حالي است كه متاسفانه شمار خودروهاي مراجعه كننده به مراكز معاينه فني بسيار كم است .
وي با اشاره به اينكه در طرح تابستانه و ايام عيد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني تشديد مي شود،گفت: از پليس انتظار داريم تا برخورد با اين دسته از خودروها در طول سال به صورت مستمر ادامه يابد .
به گفته وي به غير از خودروهاي شخصي كه سالانه يك بار براي انجام معاينه فني بايد مراجعه كنند، اتوبوس ها سالي دو بار و تاكسي ها سالي چهار بار بايد معاينه فني بگيرند كه در اين خصوص تسهيلات ويژه اي نيز براي اين بخشهاي حمل و نقل عمومي در نظر گرفته شده است .
 


وزير بهداشت: اورژانس بيمارستان ها شبانه بازرسي مي شوند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از بازرسي شبانه اورژانس بيمارستان هاي كشور براي ارتقاي كيفيت خدمات خبرداد .
« مرضيه وحيددستجردي» روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: امسال بازرسي هاي شبانه از اورژانس ها صورت مي گيرد تا بر نحوه عملكرد آنها نظارت بيشتري شود .
وي تصريح كرد : ارتقاي كيفيت عملكرد اورژانس بيمارستان هاي كشور از برنامه هاي اصلي اين وزارتخانه است و در اولويت كاري قرار دارد .
وزير بهداشت خاطرنشان كرد: در نظر است در تمام اورژانس هاي بيمارستان هاي كشور، متخصص طب اورژانس بصورت 24 ساعته مستقر شود و اگر متخصص طب اورژانس نبود حداقل يك متخصص ديگر بايد آنجا مستقر باشد .
وي تاكيد كرد :از همه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور انتظار داريم تا كميته ارتقاي خدمات اورژانس را در بيمارستان هاي تحت پوشش خود، راه اندازي كنند.
دستجردي يادآور شد: اخيرا به جاي دانشگاه هاي علوم پزشكي، خود ستاد مركزي وزارت بهداشت، بيمارستان ها را ارزيابي مي كند و رتبه بندي بيمارستان ها براساس عملكرد اورژانس ها صورت مي گيرد. اكنون حدود هزار بيمارستان فعال در كشور وجود دارد كه 70درصد اين بيمارستان ها دولتي است .


حوادث كوتاه از كشور

سقوط كارگر به اتاقك آسانسور
بابل-خبرنگاركيهان: يك كارگر ساختماني در خيابان اميركبير بابل به داخل اتاقك آسانسور سقوط كرد اين كارگر 40 ساله در اين حادثه از چند ناحيه دچار شكستگي شد.
همچنين يك قلاده ميمون دست آموز از داخل قفس در كمربندي شرقي بابل فرار كرد كه ماموران آتش نشاني اقدام به صيد حيوان كردند.
دستگيري عامل هتك حيثيت مجازي
سرويس شهرستانها: رئيس پليس فتاي انتظامي گلستان گفت: عامل هتك حيثيت در فضاي مجازي توسط ماموران پليس فتا دستگير شد.
سرگرد «حبيب الله رجبلي» درخصوص جزئيات اين خبر گفت: چندي پيش شخصي با در دست داشتن شكوائيه به اين پليس مراجعه كرد و اظهار داشت فردي با ايميل شخصي خود اقدام به هتك حيثيت اينجانب كرده و شماره همراه مرا در اينترنت منتشر كرده است.
وي گفت: با توجه به موضوع پرونده و اظهارات شاكيه مشخص گرديد وي با فردي خاطي در گذشته ارتباط دوستي داشته است.
اين مقام انتظامي ادامه داد: پس از انجام تحقيقات مشخص شد ايميل از طريق شركتي كه متهم در آنجا مشغول به كار بوده انتشار يافته كه با تلاش ماموران وي دستگير شد.
رجبلي خاطر نشان كرد: متهم به جرم خود اعتراف و به همراه پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
دستگيري سارق سابقه دار
سرويس شهرستانها: ماموران كلانتري 18 كرمانشاه فردي را به اتهام سرقت دستگير كردند كه تحقيقات حكايت از 4 سال سابقه زندان وي داشت.به گزارش پايگاه خبري پليس، در پي تماس يكي از شهروندان با كلانتري 18 كرمانشاه و اعلام شكايت مبني بر حضور چند سارق در داخل مغازه اش، با حضور خودرو گشت كلانتري در محل گزارش شده مشاهده شد، 5 نفر از مغازه خارج شده و با استفاده از يكدستگاه وانت اقدام به فرار كردند اما با اقدام سريع ماموران و با همكاري ماموران كلانتري 17 خودرو وانت متوقف شد.
در اين رابطه تعداد 2 نفر از متهمان حين فرار و در حاليكه بشدت در مقابل ماموران مقاومت مي كردند دستگير شده و بهمراه خودرو وانت به كلانتري انتقال داده شدند.
بررسي هاي بعمل آمده از 2 متهم دستگير شده حكايت از آن داشت كه يكي از آنان فردي سابقه دار بوده و تاكنون مدت 4 سال در زندان تحمل كيفر كرده است.


با انجام عمل جراحي نادر

 3 ميلگرد از بدن كارگر مشهدي خارج شد

با چندين عمل جراحي نادر، سه ميلگرد توسط تيم جراحي بيمارستان امام رضا(ع) از بدن يك كارگر ساختماني در مشهد باموفقيت خارج شد.
دكتر «مصطفي محرابي بهار» مسئول تيم جراحي اين سانحه نادر شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در مشهد اظهار داشت: اين كارگر 21ساله عصر پنجشنبه هفته گذشته از بالاي جرثقيلي بر روي ميلگردهاي به كار رفته در فونداسيون يك ساختمان سقوط كرد و سه ميلگرد از سه نقطه به طرز دلخراشي وارد بدن وي شد.
اين متخصص جراحي عمومي افزود: اين ميلگردها در قفسه سينه، لگن و ران كارگر جوان فرو رفته بود كه بعد از چندين عمل جراحي با همكاري آتش نشاني مشهد با موفقيت از بدن وي خارج شد.
وي با تشريح عمل هاي جراحي انجام شده بر روي اين بيمار، افزود: ابتدا دو ميلگردي كه از قدام شكم و قفسه سينه به بدن بيمار فرو رفته بود با موفقيت از بدن وي خارج و قسمت هاي دچار جراحت ترميم شد.
دكتر محرابي با اشاره به پيچيدگي خروج ميلگرد سوم از بدن مصدوم كه با همكاري آتش نشاني انجام شد، افزود: با توجه به اينكه ميلگرد سوم از خلف لگن وارد شكم شده بود و انحنا داشت، بيرون كشيدن آن بدون برش ميلگرد از داخل شكم در شب اول حادثه امكان پذير نبود.
وي گفت: پس از انجام اقدامات اوليه و همچنين آنژيوگرافي عروق بيمار كه خوشبختانه پارگي در عروق بزرگ را نشان نمي داد، هماهنگي هاي لازم با تيم آتش ننشاني جهت استقرار در اتاق عمل صورت گرفت.
به گفته وي در اين عمل جراحي پس از استريل تجهيزات آتش نشاني (قيچي برش)، ميلگرد از داخل لگن قطع و يك قسمت آن از خلف و قسمت ديگر آن از قدام پا، پس از پنج ساعت تلاش تيم جراحي خارج شد.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد حال عمومي بيمار را رضايت بخش اعلام كرد و افزود: اقدامات تيم ارتوپدي براي درمان محل هاي شكستگي كه بر اثر سقوط از ارتفاع رخ داده است، در روزهاي آينده انجام مي شود.
 


نوري خبرداد

هنوز 3 ميليون دانش آموز ثبت نام نكرده اند

رييس مركز فناوري و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود 9ميليون دانش آموزان براي سال تحصيلي جديد ثبت نام كرده اند و حدود 3 ميليون دانش آموز باقي مانده است .
يوسف نوري در گفت وگو با ايسنا، درباره ثبت نام دانش آموزان براي سال تحصيلي گفت: كه پيش بيني مي شود تا پايان تيرماه اين تعداد نيز ثبت نام كنند.
وي با اشاره به ثبت نام اينترنتي در مدارس نيز، گفت: آموزش و پرورش دسترسي دانش آموزان را براي سامانه ثبت نام فراهم كرده است اما براي سهولت در امر ثبت نام مسئولين مدرسه از طريق سامانه ثبت نام ها را انجام مي دهند .
نوري تصريح كرد: تمامي مدارس كشور از اينترانت استفاده مي كنند و خانواده ها نيز مي توانند به آن دسترسي داشته باشند.
وي گفت: براي فراگير كردن دسترسي همه خانواده ها به سامانه اينترانت ملي مدارس، بايد سيستم ها و خطوط آن آماده شود و در حال حاضر آموزش و پرورش به دنبال راه اندازي پورتالي است تا از اين طريق آموزش خانواده ها نيز از طريق اين پورتال و شبكه يادگيري فراهم شود .
نوري گفت : به دنبال راه اندازي پورتالي هستيم تا از اين طريق آموزش خانواده ها نيز از طريق اين پورتال و شبكه يادگيري فراهم شود .
وي ادامه داد: در حال حاضر به دنبال روشهايي جديدي در قالب كيف الكترونيكي هستيم به اين معنا كه كتاب الكترونيكي در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد تا آنها بتوانند محتواسازي كرده و ساير فرآيندهاي يادگيري از جمله تصوير و ساير فايلها را در اين سامانه وارد كنند و از فعاليت دانش آموزان در اين بخش استفاده مي شود .
رييس مركز فناوري وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان كرد: از سال تحصيلي جديد در بخش محتوا شاهد اتفاقات نو و فرآيندهاي جديدي خواهيم بود چرا كه آموزش و پرورش معتقد است نبايد محتوا را به خورد دانش آموزان بدهد بلكه بدنبال كشف استعدادهاي آنها در حوزه محتوا سازي است .
 


در محورهاي كرمان و سبزوار 2 سانحه رانندگي جان 4 نفر را گرفت

سرويس شهرستانها-
2 سانحه رانندگي در محورهاي كرمان و سبزوار منجر به كشته شدن 4 نفر و جراحت 14 نفر شد.
برخورد دو دستگاه وانت پيكان روز شنبه در محور رفسنجان به دهستان راويز استان كرمان 12 كشته و زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در اين حادثه دو دستگاه وانت پيكان هر كدام با 6 سرنشين با يكديگر برخورد كردند كه متأسفانه در اثر آن 2 سرنشين 12 و 37 ساله، به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و 10 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.
علت حادثه از سوي كارشناسان تصادفات در دست بررسي مي باشد.
همچنين برخورد يك دستگاه پرايد با پژو آردي در سبزوار 6 نفر كشته و زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش پايگاه خبري پليس اين تصادف بين يك دستگاه پرايد با يك دستگاه پژو آردي در 45 كيلومتري محور بردسكن به سبزوار به وقوع پيوست، كه در اين حادثه راننده خودرو پرايد و همسر 38 ساله اش به علت شدت صدمات وارده در دم فوت و 4 نفر از سرنشينان خودرو پژو آردي مصدوم كه جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.
كارشناسان پليس راه علت تصادف را بي مبالاتي از سوي راننده پرايد و همچنين خودرو پژو آردي در اثر انحراف به چپ اعلام كرد.


زوج كلاهبردار موجودي حساب دوست خود را اينترنتي خالي كردند

سرويس شهرستانها-
رئيس پليس فتا استان البرز از دستگيري زوج كلاهبرداري كه با دسترسي به شماره و رمز دوم عابر بانك همكار و دوست خانوادگيشان به صورت غيرقانوني و در چندين مرحله به خريد اينترنتي اقدام كرده بودند خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ مهدي كاكوان در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت فردي به پليس فتا استان البرز مبني بر برداشت غيرقانوني به صورت اينترنتي از حساب بانكي وي رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران اين پليس قرار گرفت.
وي در ادامه گفت: شاكي در تحقيقات تكميلي ماموران انتظامي اظهار داشت كه از حساب بانكي وي مبلغ 63 ميليون ريال به صورت غيرقانوني و از طريق اينترنت توسط افراد ناشناسي برداشت شده و در اين رابطه وي به شخص خاصي مظنون نيست.
كاكوان افزود: پس از بررسي موضوع و استعلام از بانكهاي مربوطه مشخص شد كه مبلغ مذكور از حساب شاكي به صورت 4 فقره انتقال اينترنتي صورت گرفته است كه پس از دريافت آدرس و مشخصات مالكان حساب ها، نامبردگان كه همگي مغازه دار بودند احضار و در تحقيقات انجام شده از آنها همگي اظهار داشتند كه يك زن و مرد به مغازه آنها مراجعه و پس از خريد وسايلي چون لب تاپ، تلفن همراه، لوستر، طلا و غيره مبالغ اجناس را از طريق اينترنتي به حساب آنها انتقال داده اند.
در بررسي هاي فني و تخصصي ماموران پليس فتا مشخص شد كه متهمان از طريق كافي نت مبادرت به انتقال وجه كرده اند. بنابراين با همكاري فروشندگان اجناس چهره فرضي زني كه خريدار اجناس بود ترسيم و به رويت شاكي رسيد كه وي قادر به شناسايي متهم نشد.
رئيس پليس فتا استان البرز اظهار داشت: در ادامه رسيدگي به پرونده سرقت اينترنتي، كارآگاهان اين پليس با احضار مجدد فروشندگان و صاحبان حساب ها و تحقيقات چند باره از آنها، در نهايت يكي از فروشندگان سرنخهايي را از متهمه در اختيار ماموران قرار داد.
وي در ادامه افزود: با بررسي اظهارات اين فروشنده و انجام اقدامات اطلاعاتي و كارهاي پليسي از سوي ماموران آدرس دقيق متهمان شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي به آدرس نامبرده مراجعه و در يك عمليات غافلگيرانه هر دو متهم به نامهاي «شاهين-ص» و «الهام-م» دستگير و به پليس فتا منتقل شدند.
متهمان دستگير شده در بازجويي هاي ماموران به جرم خود مبني بر سر قت اينترنتي از حساب شاكي معترف شده و متهم اصلي به نام شاهين-ص اذعان داشت كه قبلا با شاكي همكار بوده و به علت روابط دوستانه اي كه با يكديگر داشته اند از شماره كارت و رمز دوم حساب وي اطلاع داشته است كه بعدها با سوءاستفاده از اين امر به همراه همسرش اقدام به سرقت از حساب شاكي بصورت اينترنتي كرده اند.
متهمان پس از تكميل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
 


استاندار مازندران خبر داد

اختصاص هزار ميليارد ريال براي چهاربانده كردن جاده هراز

استاندار مازندران گفت: يك هزار ميليارد ريال اعتبار از طريق واگذاري سهام به قرارگاه خاتم الانبيا(ص) براي تعريض و چهاربانده كردن جاده هراز در سال جاري اختصاص يافته است.
«سيدعلي اكبر طاهايي» يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در ساري افزود: اختصاص اين اعتبار از سوي دولت تصويب شده و قرار است بزودي به قرارگاه خاتم الانبيا(ص) اختصاص داده شود.
وي گفت: تاكنون بخش زيادي از جاده هراز در مسير استان مازندران و نيز محدوده استان تهران تعريض و چهار بانده شد و با اختصاص اعتبار افزايشي از سوي دولت، تكميل اين جاده مهم و تاثيرگذار كشور، شتاب خواهد گرفت.
استاندار مازندران همچنين به ساخت سد هراز به عنوان يكي ديگر از طرح هاي مهم دولت در اين استان اشاره كرد و گفت: در نامه اي كه چندي قبل به رئيس جمهوري نوشتم خواستار افزايش بودجه سالانه براي ساخت سد هراز شدم كه اميدوارم مورد موافقت دولت قرار گيرد.
وي افزود: با ساخت سد هراز، تعدادي از واحدهاي بهره برداري معادن، واحدهاي توليدي و نيز پذيرايي و خدماتي بين راهي واقع در مسير جاده هراز در شهرستان آمل تخريب يا جا به جا خواهد شد كه نياز به حدود 600 ميليارد ريال اعتبار دارد كه تاكنون تنها 12 ميليارد ريال از اين مبلغ به شركت آب منطقه اي مازندران اختصاص يافته است.
 


قتل 8 روز پس از سن بلوغ!

پسر دانش آموزي كه متهم به قتل تازه داماد است صبح ديروز براي دومين بار پاي ميز محاكمه قرار گرفت .
محمد 17 ساله متهم است دو سال قبل در جريان يك نزاع شبانه مرد جواني به نام علي اكبر را با ضربه هاي كارد به قتل رسانده است. او پيش از اين در شعبه 71 دادگاه كيفري محاكمه و به پرداخت ديه محكوم شده بود كه قضات شعبه 27 ديوان عالي كشور حكم را نقض و براي رسيدگي مجدد به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستادند .
صبح ديروز جلسه محاكمه متهم به رياست قاضي اصغر عبداللهي در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد .
در ابتداي جلسه شاهمرادي نماينده دادستان تهران در تشريح كيفرخواست گفت: محمد كه متولد شهريورماه سال 1374 مي باشد متهم به شرب خمر و قتل مرحوم علي اكبر در تاريخ 15 خرداد سال 89 مي باشد. با توجه به اعترافات متهم، گزارش پزشكي قانوني و ديگر شواهد موجود در پرونده اتهام وي محرز و تقاضاي مجازات قانوني دارم .
در ادامه اولياي دم مقتول نيز با حضور در جايگاه براي قاتل پسرشان تقاضاي قصاص كردند. پدر مقتول در شكايت خود گفت: پسرم 45 روز قبل از برگزاري مراسم عروسي خود به دست متهم به قتل رسيد و براي او تقاضاي اشد مجازات را دارم .
سپس قاضي عبداللهي با تفهيم اتهام به محمد از او خواست به دفاع از خود بپردازد. او نيز پس از حضور در جايگاه با قبول اتهامش گفت: شب حادثه به همراه پسرخاله هايم در زيرزمين خانه الكل مصرف كرده و براي تفريح به پارك رفتيم. در آ نجا مقتول به خنديدن ما اعتراض كرد و مرا بر روي شمشادها انداخت. سريع به خانه آمدم كه پسر داييم گفت آنها برادرم را گرفته اند. از آشپزخانه چند كارد ميوه خوري برداشته و به محل درگيري بازگشتم. در آنجا مقتول دوباره مرا به روي شمشادها انداخت و من براي دفاع از خود چاقو را به طرفش گرفتم. نمي دانم چطور شد كه چاقو در بدنش فرو رفت .
در ادامه جلسه دادگاه وكيل متهم در دفاع از او گفت: 8 روز از تاريخ بلوغ موكلم گذشته بود كه اين جنايت رخ داد. اگر او 8 روز زودتر مرتكب اين قتل شده بود هيچگاه با مجازات قصاص روبرو نمي شد مگر در اين 8 روز چه اتفاقي افتاده و موكلم به چه بلوغي رسيده است كه بايد با مجازات قصاص روبرو شود؟
پس از آخرين دفاعيات متهم و وكيل مدافعش قضات دادگاه براي صدور حكم وارد شور شدند .


نزاع خياباني 2 جوان منجر به قتل شد

فردي كه در جريان يك نزاع خياباني در كاشان جواني 20ساله را به قتل رسانده بود توسط كارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ «حسين حسين زاده» رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي قتل جواني 20 ساله بر اثر نزاع خياباني در شهرستان كاشان رسيدگي به اين پرونده در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي قرار گرفت.
وي درباره جزئيات حادثه افزود: در پي اظهارات شاهدان عيني در پي درگيري و نزاع خياباني دو جوان يكي از آنان براثر وارد شدن ضربه اي به سر بي هوش و ضارب از صحنه متواري شد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: اين جوان 20 ساله در اثر ضربه وارده در حالت كما به بيمارستان منتقل و متأسفانه اقدامات پزشكي بدون نتيجه ماند و مرگ مغزي وي براي پزشكان محرز و توسط اولياي دم مقتول، اعضا بدن وي به بيماران نيازمند اهدا شد.
وي عنوان كرد: متهم متواري به نام «محسن-ب» 25 ساله كه در يكي از شهرستان هاي اطراف استان مخفي شده بود با شناسايي محل اختفاء وي دستگير شد.
وي اظهار داشت: متهم پس از دستگيري و انتقال به آگاهي و رويارويي وي با اسناد و مدارك مستدل به بزه انتسابي اقرار و علت حادثه را يك درگيري لفظي ساده عنوان كرد.متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.


آتش سوزي مهيب، انبار داروخانه را به خاكستر تبديل كرد

سرويس شهرستانها-
براثر آتش سوزي در يك انبار بزرگ داروخانه دامپزشكي در شهرستان گچساران، اين انبار پس از ساعاتي تبديل به خاكستر شد و بيش از 950 ميليون ريال خسارت برجاي گذاشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، عصر شنبه گذشته در پي اعلام خبري مبني بر وقوع يك فقره آتش سوزي در انبار نگهداري دارو و تجهيزات دامپزشكي حوالي فلكه سرباز در شهرستان گچساران، بلافاصله اكيپي از مأموران كلانتري 12 شهر دوگنبدان به محل اعزام و به بررسي موضوع پرداختند.
برحسب اعلام مالك و كاركنان انبار اين مكان ساعت هفت صبح براثر اتصال سيم برق آتش گرفت و كمتر از چند دقيقه به كليه انبار كه حاوي اجناس، دارو، تجهيزات پزشكي دامپزشكي بوده، سرايت كرد.
براساس اين گزارش براثر اين آتش سوزي بطور كلي اين انبار حامل داروهاي دامپزشكي در آتش سوخت و خسارتي بيش از 95 ميليون تومان برجاي گذاشت.
علت آتش سوزي از سوي كارشناسان سازمان آتش نشاني، اتصال سيم برق اعلام شده است.
 


مردي كه 43 سال گازوئيل مي خورد !

يك مرد چيني چندين دهه است كه با خوردن گازوئيل قصد دارد ثابت كند مصرف اين ماده براي بدن انسان مفيد است.
اين مرد كه حدود 72 سال دارد نزديك به 43 سال است از گازوئيل به عنوان دارويي شفابخش ياد مي كند و ماهانه مقدار سه تا 3/5 ليتر گازوئيل مصرف مي كند . «چن ججون» كه به تنهايي در مناطق دورافتاده چين زندگي مي كند، عادت به نوشيدن گازوئيل دارد تا بدين وسيله خود را از دردهاي جسما ني دور كند .
او اولين بار در سال 1969 ميلادي زماني كه دردي در قفسه سينه اش احساس كرد، براي تسكين دردش انواع مختلفي از داروها را مصرف كرد كه بي فايده بود. اما پس از نوشيدن اولين فنجان گازوئيل متوجه شد كه درد قفسه سينه اش به حد زيادي كاهش يافته است .
به گزارش پايگاه اينترنتي oddity central ، پزشكان پس از معاينه «چن» تاكيد كردند، بدن او نسبت به گازوئيل ايمني پيدا كرده است كه در غير اين صورت تاكنون كشته شده بود.


شاهزاده خانم آل سعود به انگليس پناهنده شد

در حالي كه پيش از اين، يكبار خبر پناهندگي شاهزاده خانم عربستاني ملقب به «باربي » آل سعود به انگليس تكذيب شده بود، روزنامه ديلي تلگراف در مصاحبه با وي يكبار ديگر از درخواست پناهندگي « ساره بن طلال » خبر داد .
شاهزاده «ساره بن طلال بن عبدالعزيز» نوه بنيانگذار پادشاهي آل سعود و فرزند يكي از قدرتمندترين شاهزادگان عربستان كه به باربي آل سعود ملقب است، در مصاحبه با روزنامه انگليسي »ديلي تلگراف« عنوان كرد كه از انگليس درخواست پناهندگي سياسي كرده است . ساره بن طلال عبدالعزيز 38 ساله كه اكنون به همراه چهار فرزند و دو سگش در سوئيتي چند خوابه در يك هتل پنج ستاره در لندن اقامت دارد، عنوان كرده است كه مقامات ارشد عربستاني به دنبال آن هستند تا او را ربوده و به رياض برگردانند، و در آن جا وي را محاكمه كنند. در حال حاضر يك تيم محافظ خصوصي از وي در اين هتل محافظت مي كند .
او در مصاحبه اي كه در موقعيتي محرمانه با »ساندي تلگراف« انجام داده، گفته است: من الان بسيار هراسانم. آن ها مي دانند كه من نمي توانم الان بازگردم. آنجا تهديدي وجود دارد. اين ( كار من) سيلي به پادشاهي است . او مي افزايد: من از لحاظ جسمي وروحي مورد سوءاستفاده قرار گرفته ام. دارايي هايم را بلوكه كرده اند و مرا به همكاري با ايران متهم كرده اند، آن ها هيچ چيز براي من باقي نگذاشته اند و مرا به چارميخ كشيده اند . روز جمعه وكلاي شاهزاده ساره، درخواست پناهندگي وي را به وزارت امور داخلي انگليس تحويل داده اند. حالا وزراي كابينه انگليس بايد صحت ادعاهاي وي را بررسي كرده و در صورت صحيح بودن آن، به او پناهندگي اعطا كنند. اين پرونده براي انگليس يك مشكل ديپلماتيك به شمار مي آيد چراكه مقامات سعودي خواهان تحويل وي به عربستان هستند .
اين شاهزاده متمرد سعودي همچنين عنوان كرده است كه خاندان آل سعود او را از ارث نيز محروم كرده و شرط بررسي اين پرونده را بازگشت وي به رياض اعلام كرده است . به نوشته ديلي تلگراف، درخواست پناهندگي اين شاهزاده سعودي نشان دهنده تنش هاي دروني خاندان پادشاهي عربستان است. مرگ شاهزاده «نايف بن عبدالعزيز» يكي از دلايلي است كه ساره را وادار به ارائه درخواست پناهندگي كرده است، چراكه وي پيش از اين تحت حمايت نايف كه عموي وي و رقيب پدرش به حساب مي آمد، قرار داشت.
 


سگ خوري در فيليپين

مقامات دولتي فيليپين از خورده شدن ساليانه 290هزار سگ در كشورشان ابراز نگراني كردند.
به نوشته روزنامه كويتي «القبس»، با وجود ممنوعيت خوردن سگ در فيليپين، ساليانه 290 هزار سگ در اين كشور توسط مردم سربريده و خورده مي شود و اين موضوع خشم و نگراني شديد مقام هاي دولتي را برانگيخته است.
براساس اين گزارش، خوردن سگ جزو آداب و سنت هاي ديرينه مردم شمال فيليپين به شمار مي رود و ساليانه مبلغ چهار ميليون و 17هزار دلار براي سگ خوري در اين كشور فقير هزينه مي شود.
دولت فيليپين با وجود آن كه از دو دهه پيش تاكنون قوانيني براي جلوگيري از ذبح و پخت سگ در كشور وضع كرده است، هنوز نتوانسته است با پديده سگ خوري مقابله كند.


«محمد مرسي» بهترين خرماي مصر!

نامگذاري خرماها در مصر به اسامي سياستمداران، هنرمندان و ورزشكاران امري رايج است اما اين بار براي نخستين بار تاجران خرما براي ابراز شادي خود از پيروزي محمد مرسي نام وي را بر بهترين نوع خرماي خود گذاشتند.
به گزارش آناتولي تركيه، نام »محمد مرسي« اين بار از سوي بازرگانان خرما در بازاري در مسير صحرايي الاسماعيليه برروي بهترين نوع خرماهاي اين منطقه براي بيان خوشحالي مردم از پيروزي محمد مرسي در انتخابات رياست جمهوري انتخاب شد . جمال خلف يكي از بازرگانان خرما گفت: اين نخستين باري است كه نام يك رئيس جمهور مصر را بر خرما ميگذاريم . نام محمد مرسي بر خرمايي معروف به »برتمودا« كه از خرماهاي ممتاز مصر به شمار مي آيد گذاشته شده است، به گونه اي كه قيمت هر كيلو از اين خرما به 5 دلار مي رسد . خلف اعلام كرد: اگر خرمايي بهتر از برتمودا وجود داشت ما اسم محمد مرسي را بر روي آن مي گذاشتيم. علت آنكه طي سال هاي گذشته نام رئيس جمهوري سابق بر كالاها گذاشته نمي شد ترس و انزجار مردم از وي بود . محمد مرسي اولين رئيس جمهور اسلام گراي مصر است كه به دنبال برگزاري انتخابات آزاد و شفاف و رقابت تنگاتنگ با احمد شفيق، آخرين نخست وزير دوره حسني مبارك اين پست را به دست گرفت . پيش از اين تاجران خرما قصد داشتند نام احمد شفيق را بر بدترين نوع خرماي خود اطلاق كنند، اما در نهايت اين اقدام صورت نگرفت .
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14