(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 تیر 1391 - شماره 20253

يادداشت خبرنگار
راه اندازي كتابخانه تخصصي ويژه نابينايان در استان گلستان
پرداخت كمك هاي بلاعوض
رئيس كل دادگستري استان فارس:
مردم از خانواده هاي زندانيان ديه حمايت كنند
20 هزار مسافر فرهنگي در مدارس مازندران اسكان يافتند
رئيس شوراي شهر همدان:
ساختمان اسناد ملي غرب كشور جوابگوي نيازها نيست
7 ايستگاه قطار شهري كرج آماده اجراي عمليات عمراني است
نياز 300 هزار خانوار به مسكن در استان مركزي
در آذربايجان شرقي بليت مسافرتي اينترنتي تهيه مي شود
احداث بزرگ ترين اردوگاه كشوري كميته امداد در يزد
وضعيت تالاب هاي مهاباد مطلوب است
12 مدرسه قرآني در قزوين ايجاد مي شود
مجتمع پزشكي بيماران ام.اس زنجان كلنگ زني شد
به گفته نماينده طبس در مجلس
شهرستان طبس نياز به نماينده مستقل دارد
انتقاد از روند كند تكميل پروژه مسكن مهر در پارس آباد مغان
غني سازي اوقات فراغت جوانان در نهاوند
از آغاز سال تحصيلي جديد
كاركنان 21 واحد آموزشي كاشان لباس فرم مي پوشند
مديركل امور عشاير استان خبر داد
اجراي طرح زنجيره گوشت در خراسان رضوي


يادداشت خبرنگار

سه حكايت از رامهرمز
1- حكايت اول: برخي بقعه ها و امامزادگان و قدمگاه ها در رامهرمز برخي اوقات مورد كم لطفي هيئت هاي امنا و يا مقامات مسئول و ادارات قرار مي گيرد، از جمله بقعه امامزاده سيدميرمحمد ملقب به علمدار است كه ساليان سال است در مركز شهر زيارتگاه عشاق اهل البيت است و هر روز مشتاقان زيادي به اين بقعه رفته و علاوه بر زيارت، حاجات خود را طلب مي كنند. اما اين بقعه از وضعيت اسفباري از لحاظ بنا و ساختمان برخوردار است و دست هايي پيدا و پنهان مانع از بازسازي بقعه علمدار در رامهرمز مي شوند. اي كاش اختلافات شخصي خود را بر سر زيارت گاه هايي كه مردم دلبسته به آنهايند پياده نكنيم تا با بازسازي اين مكان مذهبي قلوب مردم شاد شود.
2- حكايت دوم: سال هاست كه شهر رامهرمز در تسخير بونكرها، كمپرسي ها و خودروهاي سنگين است و تاكنون هيچ اقدام عملي جهت جلوگيري از ورود آنها به مركز شهر نشده است. خودروهاي سنگين علاوه بر اينكه زيرساخت هاي شهري از جمله پلها و آسفالت ها را از بين مي برند و مزاحمت هاي زيادي را براي شهروندان رامهرمزي به وجود آورده اند. اگر به رامهرمز سفر كنيد در هر كوي و برزني چندين دستگاه بونكر و كمپرسي پارك است و اگر مي خواهيد با روشن شدن اين خودروها صبح ها از خواب ناز بپريد به رامهرمز سفر كنيد.
3- حكايت سوم: رشد قارچ گونه دفاتر بيمه هاي خصوصي خودروها در رامهرمز بسيار چشمگير است و هر روز در هر خياباني شعبه اي جديد از اين گونه دفاتر درحال باز شدن است اما با توجه به دريافت هزينه هاي بالا براي بيمه خودروها هيچ كدام از اين دفاتر در شهرستان، مركز تأمين خسارت خودروهاي تصادفي ندارند و مردم بيچاره مي بايست اگر تصادفي صورت گيرد مدت ها به دفتر مركزي بيمه موردنظر در اهواز مراجعه كنند و هزينه هاي بالاي رفت وآمد و اتلاف وقت را بپردازند تا از سر لطف بيمه موردنظر نيم نگاهي به خودرو تصادفي و باقي ماجرا...
رامهرمز - خبرنگاركيهان
 


راه اندازي كتابخانه تخصصي ويژه نابينايان در استان گلستان

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان گلستان از راه اندازي كتابخانه تخصصي ويژه نابينايان و كم بينايان در اين استان در آينده اي نزديك خبر داد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان گلستان در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي گنبدكاووس، گفت: اين كتابخانه تخصصي با همكاري سازمان بهزيستي گلستان در شهر گرگان راه اندازي خواهد شد. «سيدنويد علوي» از آمادگي نهاد كتابخانه هاي عمومي گلستان براي راه اندازي كتابخانه ويژه نابينايان در همه شهرستان هاي اين استان خبر داده و افزود: مشكل اصلي كمبود مكان براي راه اندازي اين كتابخانه هاست و در صورت تامين مكان مناسب در شهرستان ها، هيچ مشكلي براي تجهيز آن وجود ندارد.
وي، راه اندازي پيك ويژه ارسال كتاب به در منازل نابينايان و نيز پيك خودرويي ويژه اياب و ذهاب نابينايان جهت مراجعه به كتابخانه ها را از برنامه هاي در دست اقدام كتابخانه هاي عمومي استان اعلام كرد و گفت: به زودي اين برنامه ها با همكاري ادارات بهزيستي اجرايي خواهد شد.
 


پرداخت كمك هاي بلاعوض

سمنان- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان گفت: به منظور بهينه كردن مصرف آب در استان سمنان در بخش كشاورزي 85 درصد هزينه ها به صورت بلاعوض تامين مي شود.
سيدمجيد موسوي افزود: اين فرصت خوبي براي كشاورزان است تا از اين كمك هاي بلاعوض براي اجراي عمليات مختلف آب و خاك و در نهايت بهينه كردن مصرف آب در بخش استفاده كنند.
وي گفت: براي اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار در استان هيچ محدوديت اعتباري وجود ندارد.
راه اندازي واحدهاي صنعتي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: نزديك 25واحد صنعتي جديد در شهرك صنعتي گنبد كاووس راه اندازي مي شود.
«نيما بيروديان» سرپرست شركت شهرك هاي صنعتي استان گلستان در گردهمايي سرمايه گذاران شهرستان گنبد كاووس ضمن اعلام خبر فوق گفت: شهرك صنعتي گنبد كاووس در زميني به مساحت يكصد هكتار احداث شده است كه تاكنون 117 قرارداد احداث واحد صنعتي در آن منعقد شده و از اين تعداد 44 واحد صنعتي در آن فعال است. بيروديان هم چنين از پيش بيني 80 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي استفاده صاحبان صنايع و سرمايه گذاران استان گلستان خبر داد و بر لزوم جذب آن از سوي اين افراد تاكيد كرد.
واگذاري اراضي به كشاورزان
¤ با توجه به افزايش قيمت ادوات كشاورزي از جمله كمباين، تراكتور و دنباله بندها، تسهيلات پرداختي براي خريد اين ادوات براساس قيمت هاي جديد به متقاضيان پرداخت خواهد شد.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار گنبد كاووس در دهمين جلسه كار گروه توسعه كشاورزي اين شهرستان، با بيان اينكه پرداخت اين تسهيلات در قالب طرح هاي زود بازده خواهد بود، افزود: پرداخت تسهيلات ادوات كشاورزي با قيمت جديد فقط مشمول متقاضياني خواهد شد كه مشخصات آنان به بانك كشاورزي اعلام شده اما هنوز نسبت به عقد قرارداد با اين بانك اقدام نكرده اند.
نورمحمد جعفري همچنين از تصويب واگذاري 9هكتار از اراضي ملي به توسعه بخش كشاورزي توسط كار گروه توسعه كشاورزي استان گلستان خبر داد.
برگزاري مانور امداد و نجات
اصفهان- خبرنگار كيهان: مانور استاني امداد و نجات حوادث دريايي با رويكرد امداد هوايي، با مشاركت همه واحدهاي امدادي و مديريت بحران استانداري اصفهان در سد زاينده رود برگزار شد.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان اصفهان گفت: مانور استاني امداد و نجات حوادث دريايي با رويكرد امداد هوايي، با مشاركت مسئولان مديريت بحران استانداري اصفهان، هوانيروز، نيروهاي امداد- نجات آتش نشاني و هلال احمر و نيروهاي امداد- سلامت فوريت هاي پزشكي در محل سد زاينده رود اصفهان برگزار شد.
دكتر حميد اسماعيلي افزود: در اين مانور يك قايق مسافربري به صورت نمادين به داخل آب غرق شد نيروهاي امدادي با استفاده از سه فروند بالگرد سرنشينان اين قايق را از ميان آب ها بيرون آورده و پس از انتقال به ساحل، آنها را در محل ترياژ (اولويت بندي مصدومان) به نيروهاي امدادي اورژانس 115 تحويل دادند.
جذب حامي ايتام
بندرعباس- خبرنگار كيهان: كارشناس مسئول اكرام كميته امداد هرمزگان با بيان اينكه 13 هزار و 575 يتيم، تحت حمايت كميته امداد امام خميني هرمزگان قرار دارند گفت: با توجه به ماه هاي رجب و شعبان، 285 حامي در زمان برگزاري مراسم اعتكاف و جشن هاي اعياد شعبانيه جذب شد كه تعدادي از ايتام را مورد حمايت قرار مي دهند.
محمد ذاكري افزود: 11هزار و 588 حامي توسط امدادگران هرمزگان جذب شده كه ايتام تحت پوشش را حمايت مي كنند و در سال گذشته حاميان مبلغ 33ميليارد و 316 ميليون و 338 هزار و 105 ريال به حساب ايتام تحت حمايت واريز كردند.
رعايت مقررات ملي ساختمان
اروميه- خبرنگاركيهان: مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي گفت: بنياد مسكن استان براي سومين سال پياپي رتبه نخست كشوري در بخش رعايت مقررات ملي ساختمان را كسب كرد.
وي درخصوص مهم ترين عوامل موثر در كسب اين عنوان اظهارداشت: برنامه ريزي و رويكردهاي جديد، پيگيري ها، بازديدها و نظارت مستمر از پروژه ها، رعايت آئين نامه ها و الزامات عمومي در ساخت و سازها، به كاربردن مصالح مرغوب و با كيفيت ساختماني، بهره گيري از فن آوري هاي نوين، برگزاري دوره هاي آموزشي براي ناظرين و استادكاران بخش ساختمان از مهم ترين عوامل اين موفقيت است.
تأسيس پايگاه امدادي
¤ رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان مهاباد گفت: پايگاه نجات شناگران سانحه ديده احتمالي در درياچه پشت سد مهاباد و كمك رساني به اين افراد ايجاد شده است.
«مؤمن پور» اظهارداشت: اين پايگاه به صورت 24 ساعته فعاليت مي كند و سه نفر امدادگر ماهر كه آموزش هاي تخصصي را به طور كامل در زمينه امداد و نجات ساحلي فراگرفته اند در آن مستقر هستند.
وي اضافه كرد: قايق موتوري اين پايگاه را عوض كرده ايم و پايگاه را با يك قايق با سرعت بيش از 80 كيلومتر درساعت مجهز ساخته ايم.
خريد 14 هزارتن گندم
اهواز- خبرنگاركيهان: طي سال جاري 10 هزار هكتار اراضي خرمشهر در قالب طرح توليد گندم زيركشت رفت كه از اين سطح حدود 14 هزارتن گندم مازاد بر نياز كشاورزان خريداري شده است.
مديرجهاد كشاورزي خرمشهر با بيان اين خبر گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي نامطلوب درسال زراعي جاري مانند كاهش نزولات جوي، بروز پديده گرد و غبار، كاهش دبي و كيفيت آب با افت و كاهش شديد عملكرد محصول مواجه بوده ايم.
ابراهيم داوري افزود: ازسطح 2هزار هكتار جو و 125 هكتار كلزا به ترتيب يكهزار و 100 تن و 187 تن محصول برداشت شده است.
تسطيح اراضي سد
¤ مديرجهاد كشاورزي اهواز از بهره برداري سه پروژه تسطيح اراضي درسطح 234 هكتار در روستاهاي اين شهرستان خبر داد.
عبدالرضا نيسي با اعلام اين خبر افزود: اين سه پروژه در روستاهاي منصوريه، چنيبه و مگسر با صرف اعتباري افزون بر دوميليارد و 487 ميليون ريال اجرايي شده است. با اجراي اين سه پروژه علاوه بر بهره مندي 37 خانوار ساكن در روستاهاي فوق، زمينه اشتغال براي 19 نفر نيز فراهم شد.
استان خوزستان با دارابودن 2/1 ميليون هكتار اراضي كشاورزي سالانه حدود 2/13 ميليون تن محصولات كشاورزي و باغي توليد مي كند.
 


رئيس كل دادگستري استان فارس:

مردم از خانواده هاي زندانيان ديه حمايت كنند

شيراز- خبرنگار كيهان:
صدور چك بي محل بيشترين درصد زندانيان جرايم غيرعمد در استان فارس را به خود اختصاص داده است.
رئيس كل دادگستري فارس با بيان اين مطلب در مراسم سالانه انجمن حمايت از زندانيان استان گفت: آمار موجودي زندانيان جرايم غيرعمد ستاد ديه فارس تا ارديبهشت سال جاري شامل 157 نفر جرايم ديه غيرعمد، 99 نفر مهريه، 414 نفر چك بي محل، 58 نفر نفقه و 178 نفر جرايم خانوادگي است كه در مجموع 906 نفر هستند.
«ذبيح الله خداييان» اظهار داشت: مددجويان آزاد شده 887 نفر مرد و 27 نفر زن بودند و ستاد ديه استان فارس در سال 90 مقام نخست را از نظر تعداد زندانيان آزاد شده و مبلغ اعتبار در كشور كسب كرد.
وي گفت: كساني كه به دليلي به پرداخت ديه محكوم شده اند يا آن كساني كه به دليل نوسانات اقتصادي در كسب خود شكست خورده اند در كار خود عمدي ندارند و همان گونه كه مردم براي مدرسه سازي و بيمارستان سازي كمك مي كنند، به خانواده هاي اين افراد نيز كمك كنند.
دادستان عمومي و انقلاب شيراز نيز در اين مراسم گفت: با فرستادن يك فرد به زندان و در صورت حمايت نكردن از خانواده او صدها آسيب به جامعه تزريق مي شود.
«علي القاصي مهر» اظهار داشت: هدف از مجازات بزهكار و شخص مجرم اصلاح، درمان و پيشگيري است و خانواده زندانيان، قربانياني هستند كه زماني كه فرد به زندان مي افتد با آثار و تبعات آن دست به گريبان مي شوند.
 


20 هزار مسافر فرهنگي در مدارس مازندران اسكان يافتند

ساري- خبرنگار كيهان
رئيس اداره تعاون و امور رفاهي آموزش و پرورش مازندران گفت: تاكنون 20 هزار فرهنگي در مدارس مازندران پذيرش شدند.
محمودرضا سعيدي به خبرنگار كيهان گفت: در تابستان سال گذشته حدود 300 هزار ميهمان فرهنگي ازخدمات اسكان در مازندران بهره مند شدند.
وي با اشاره به اينكه استان مازندران به لحاظ موقعيت ممتاز گردشگري و قرار گرفتن در مسير زائران حريم رضوي جزو استان هاي گردشگرپذير كشور است اظهار داشت: طرح اسكان فرهنگيان از اول تير ماه آغاز شده و تا 15 شهريور ادامه دارد.
دبير ستاد اسكان فرهنگيان استان افزود: تابستان امسال 296 مدرسه با ظرفيت پذيرش روزانه 15 الي 20 هزار نفر درمازندران آماده سازي شده است.
محمودرضا سعيدي با بيان اينكه تاكنون 20 هزار فرهنگي در مدارس مازندران پذيرش شدند اظهار داشت: از ظرفيت اردوگاه ها و مراكز تربيت معلم نيز در صورت ضرورت استفاده مي شود و در باشگاه فرهنگيان ساري نيز با يك وعده غذاي گرم از مهمانان پذيرايي خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: شهرستان هاي رامسر، بابلسر، چالوس، نور، محمودآباد، ساري جزو شهرستان هايي هستند كه بيشترين ميزان پذيرش ميهمانان فرهنگي را دارا هستند.
 


رئيس شوراي شهر همدان:

 ساختمان اسناد ملي غرب كشور جوابگوي نيازها نيست

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر همدان گفت: بي توجهي به شرايط ساختمان مديريت اسناد ملي و كتابخانه غرب كشور در همدان، عواقب جبران ناپذيري خواهد داشت.
رئيس شوراي اسلامي شهر همدان با اعلام اين مطلب، افزود: ساختمان اداري اين مديريت به هيچ وجه جوابگوي حجم مسئوليت و مراجعين آن نيست و اگر هر چه زودتر اقدامي براي رفع نواقص صورت نگيرد، عواقب جبران ناپذيري براي استان درپي خواهد داشت.
«سيداحمد حسني حلم» ادامه داد: ساختمان مذكور از طرف ديگر در شأن جايگاه مديريت اسناد و كتابخانه ملي غرب كشور نبوده و ارايه خدمات به محققان و پژوهشگران را نيز با مشكل مواجه مي سازد.
اين مسئول تأكيد كرد: لازم است مسئولان چاره اي براي جابه جايي ساختمان اداري اين مجموعه بينديشند و اين مديريت به مكاني مناسب و استاندارد منتقل شود.
وي يادآور شد: ساير دستگاه ها براي رفع نواقص اين ساختمان و برطرف شدن مشكلات آن، همكاري لازم را داشته باشند.
سپس رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر همدان نيز گفت: نگهداري اسناد تاريخي وظيفه همه ماست و در اين زمينه مديريت اسناد ملي غرب كشور كارهاي بزرگي انجام داده است.
«رضا غلامي» افزود: اين مديريت مسئوليت جمع آوري اسناد 5 استان مهم غرب كشور را برعهده دارد و بايد وضعيت ساختمان اداري و نگهداري مركز اسناد آن از بالاترين استانداردهاي لازم برخوردار باشد.
 


7 ايستگاه قطار شهري كرج آماده اجراي عمليات عمراني است

كرج- خبرنگاركيهان:
براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، هفت ايستگاه قطار شهري كرج آماده اجراي عمليات عمراني شد.
مديرعامل سازمان قطار شهري كرج و حومه گفت: اكنون تمام اقدامات قانوني براي آغاز عمليات عمراني ساخت هفت ايستگاه قطار شهري انجام شده است.
علي اصغر همتي با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: علاوه بر آغاز اجراي عمليات عمراني، در اواسط تيرماه سال جاري قرارداد احداث 13ايستگاه براي قطار شهري كرج منعقد شده است.
وي با اشاره به حجم وسيع برنامه ريزي هاي ساختاري براي راه اندازي تونل ها و ايستگاه هاي قطار شهري كرج گفت: نصب ريل و پيش بيني تجهيزات لازم از ديگر اولويت هايي است كه بايد نگاه ويژه اي به آن شود.
 


نياز 300 هزار خانوار به مسكن در استان مركزي

اراك- خبرنگاركيهان:
300 هزار خانوار تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) در كشور نياز به مسكن دارند.
مشاور سرپرستي و مديركل دفتر تأمين مسكن و امور مهندسي ساختمان كميته امداد امام خميني كشور با بيان اين مطلب در اراك گفت: تحويل بالغ بر 125 هزارمسكن براي مددجويان در روستاها از اقدامات اين نهاد و در 5 سال گذشته بوده است و برخي از خانه هاي روستايي براي مددجويان نيز در حال ساخت است.
«صمدي» با اشاره به احداث پروژه هاي مسكن مهر ويژه مددجويان تحت حمايت افزود: در حال حاضر به دنبال آن هستيم كه با كمك مسكن مهر مشكل مسكن خانواده هاي تحت حمايت را حل كنيم.
وي مشاركت هاي مردمي را مهمترين منبع تأمين مسكن براي مددجويان تحت حمايت عنوان كرد و گفت: اميدواريم با مشاركت هاي مردمي و كمك هاي دولتي بخش عمده اي از مشكلات مسكن مددجويان را برطرف كنيم.
 


در آذربايجان شرقي بليت مسافرتي اينترنتي تهيه مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
مردم مي توانند بليت هاي مسافرتي خود را بدون مراجعه به پايانه و از طريق اينترنت تهيه كنند.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي، گفت: مردم مي توانند علاوه بر اينترنت، از طريق دفاتر پيشخوان نيز، اقدام به خريد بليت در هر زمان و مكان، بكنند.
جواد هدايتي روز پنجشنبه در محل «راه و شهرسازي» آذربايجان شرقي سخن مي گفت، تصريح كرد: مسافران نيازي به حضور در پايانه ها براي تهيه بليت ندارند.
وي افزود: اقدام براي فراهم سازي اين امكان، از 7 ماه قبل آغاز شد.
به گفته اين مقام مسئول كه در نشست «هماهنگي سفرهاي تابستاني آذربايجان شرقي» سخن مي گفت، سياست جديد تهيه بليت هاي مسافرتي، باعث حذف واسطه ها، صرفه جويي در زمان و هزينه ها، كاهش مراجعات به ترمينال ها مي شود و با توجه به تمركز 50 درصد حمل و نقل مسافر در تبريز و ترمينال هاي مركزي و شمالي اين شهر، به كاهش بار ترافيكي و مسافرت هاي درون شهري منجر خواهد شد.
 


احداث بزرگ ترين اردوگاه كشوري كميته امداد در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
ايجاد اشتغال در زمينه مشاغل خرد براي شهرهاي زير 20 هزار خانوار به كميته امداد امام خميني(ره) واگذار شد.
مدير كل كميته امداد امام استان يزد با اعلام اين خبر گفت: امسال در برنامه داريم تا 5 هزار فرصت شغلي در استان يزد ايجاد كنيم.
محمد اكبري افزود: براي يك هزار نفر افراد تحت پوشش كاريابي صورت گرفته و براي 8 هزار نفر نيز آموزش هاي فني و حرفه اي فراهم شده است. وي با ذكر اينكه استان يزد در سال 90 رتبه اول صدقات را در كشور به خود اختصاص داده و بالغ بر 40 ميليارد ريال صدقه جمع آوري شده است خاطر نشان كرد: طي 3 ماهه ابتداي امسال بالغ بر 7 ميليارد ريال زكات جمع آوري شده و اين در حالي است كه اين مبلغ در سال گذشته 5 ميليارد ريال بوده است.
اكبري اظهار داشت عمليات ساخت و تكميل و بهسازي 4000 واحد مسكوني بويژه روستايي در سطح استان آغاز شده است.
به گفته وي بزرگ ترين اردوگاه كشوري كميته امداد در استان يزد در حال احداث بوده و براي ساخت آن 5 ميليارد تومان اعتبار اوليه اختصاص يافته است.

 


وضعيت تالاب هاي مهاباد مطلوب است

اروميه- خبرنگار كيهان:
با لايروبي بيش از 18 كيلومتر از زهكش هاي دشت مهاباد، تالاب هاي مهاباد از لحاظ پرآبي به شرايط مطلوبي رسيده است
لايروبي زهكش هاي منتهي به تالاب ها با هدف انتقال و هدايت آب هاي سطحي پايين دست دشت مهاباد، به اين تالاب ها به ويژه تالاب بين المللي كاني برازان انجام مي گيرد. با انجام اين كار اكنون عمق آب تالاب بين المللي كاني برازان به ميانگين 120 تا 170 سانتي متر رسيده است.
اداره محيط زيست مهاباد هدايت آب رودخانه مهاباد و چشمه دائمي روستاي قره داغ را به منظور تامين آب اين تالاب ها در برنامه كاري خود قرار داده است تا اين تالاب ها به صورت چهارفصل مأمن و استراحتگاه انواع پرندگان آبزي و كنار آبزي باشد.
مساحت تالاب هاي بين المللي كاني برازان، قوپي باباعلي و قره قشلاق در حدود 2290 هكتار است.
 


12 مدرسه قرآني در قزوين ايجاد مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
12 مدرسه قرآني براي اولين بار در پايه اول تا سوم ابتدايي در استان قزوين آغاز به كار مي كند.
مديركل آموزش و پرورش استان قزوين اظهار داشت: در سال تحصيلي اخير نيز 53 مدرسه قرآني به طور غيررسمي و فوق برنامه فعاليت مي كردند.
«جعفر حبيبي» گفت: فعاليت مدارس قرآني دوره سه ساله اول ابتدايي به صورت رسمي همانند مدارس خاص برگزار خواهد شد.
 


مجتمع پزشكي بيماران ام.اس زنجان كلنگ زني شد

زنجان- خبرنگاركيهان:
مراسم كلنگ زني اولين و بزرگترين مجتمع پزشكي و رفاهي قمر بني هاشم(ع) بيماران ام.اس در زنجان برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم، رئيس هيئت مديره جمعيت ام.اس استان زنجان، فعاليت هاي جمعيت را طي سه سال گذشته برشمرد و ادامه داد: مجتمع پزشكي و رفاهي بيماران ام اس استان زنجان در زميني به مساحت 5 هزار مترمربع و 3 هزارمترمربع زيربنا و در 3 طبقه ساخته مي شود كه هر طبقه از اين مجتمع در يك هزار و300 مترمربع شامل: بخش هاي تخصصي و پاراكلينيكي، بستري و درماني، ورزشي، رفاهي و فرهنگي كه براساس استانداردهاي لازم مي باشد، ساخته خواهد شد.
«شكوريان» خاطرنشان كرد: مجتمع پزشكي و رفاهي قمر بني هاشم(ع) بيماران ام اس استان زنجان با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال احداث مي شود و در سال 93 به بهره برداري مي رسد.
وي با تاكيد بر اينكه بخشي از خدمات مورد نياز اين بيماران به صورت رايگان ارائه مي شود، افزود: كلينيك مخصوص اين بيماري در بيمارستان ولي عصر زنجان راه اندازي شده است.
 


به گفته نماينده طبس در مجلس

شهرستان طبس نياز به نماينده مستقل دارد

طبس-خبرنگاركيهان:
حوزه انتخابيه طبس به دليل ويژگي هاي خاص خود بايد يك نماينده مستقل در مجلس شوراي اسلامي داشته باشد.
نماينده مردم شهرستان هاي طبس، فردوس، سرايان و بشرويه در مجلس نهم در اولين نشست خبري؛ رسانه ها گفت: طبس از نظر گستردگي بزرگ ترين شهرستان كشور، و حتي خاورميانه است و حدود نيمي از وسعت استان يزد را در برمي گيرد.
دكتر «محمدعلي عبدالله زاده» افزود: شهرستان طبس هم به لحاظ دارا بودن ظرفيت هاي قوي، و هم به دليل مشكلات موجود و تعاملات آن با 4 شهرستان و 2 استان بزرگ كشور نيازمند يك نماينده مستقل در مجلس شوراي اسلامي است.
وي با اعلام اينكه اين موضوع در مجلس هشتم مطرح بود و جزو حوزه هايي بود كه افزايش نماينده را شامل مي شد اما نهايتا رأي نياورد، تاكيد كرد: بنده اين موضوع را با جديت در مجلس نهم پيگيري خواهم كرد.
 


انتقاد از روند كند تكميل پروژه مسكن مهر در پارس آباد مغان

پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:
فرماندار پارس آباد مغان بر تكميل پروژه مسكن مهر اين شهرستان تأكيد كرد.
«ولي كريمي» در جلسه بررسي مشكلات مسكن مهر پارس آباد مغان گفت: «در مقايسه با اكثر شهرهاي كشور به جرأت مي توان گفت پروژه مسكن مهر در اين شهرستان از روند كندي برخوردار است.
وي افزود: به منظور تسريع در آماده سازي و واگذاري مسكن مهر لازم است مجموعه ادارات مرتبط همكاري هاي لازم را به عمل آورند.
كريمي گفت: طرح مسكن اين شهرستان در قالب 7هزار واحد در بهترين نقطه شهر و در فضايي به وسعت 100هكتار طراحي شده است.
وي از آماده شدن 1200 واحد از اين مجموعه مسكن خبرداد و گفت: در حال حاضر 1300واحد مسكن مهر در پارس آباد در دست اجراست.

 


غني سازي اوقات فراغت جوانان در نهاوند

نهاوند- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نهاوند در نشست خبري پيرامون غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان توضيح داد.
«ميثم حدادي» گفت: درصدد هستيم با تدابير مهمي كه با هم انديشي كارشناسان و ساير همكاران اعمال شده، زمينه را براي اين قشر آينده ساز بهتر از قبل پياده و شرايطي را مهيا كنيم كه خانواده هاي اين عزيزان دغدغه اي براي تعطيلات نداشته باشند.
وي تعداد كانون هاي فرهنگي، هنري در نهاوند را در حال حاضر 40 مركز اعلام كرد و گفت: تا پايان سال جاري اين مراكز به 100 كانون خواهد رسيد. به گزارش خبرنگار كيهان «مرادي» برگزاري كنسرت توسط گروه هاي موسيقي بومي و غيربومي، برنامه ويژه ماه رمضان و عيد فطر، كلاس هاي موسيقي توسط آموزشگاه موسيقي، نقاشي، خط، هنرهاي تجسمي، تئاتر و... را از ديگر برنامه هاي مهم تابستاني اين اداره اعلام كرد.
 


از آغاز سال تحصيلي جديد

كاركنان 21 واحد آموزشي كاشان لباس فرم مي پوشند

كاشان-خبرنگار كيهان:
دبيران و كاركنان 21 واحد آموزشي دخترانه منتخب شهرستان كاشان همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد با لباس فرم در محل كار خود حاضر مي شوند.
اين طرح به منظور الگوسازي، معرفي و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانش آموزان دختر كاشان به صورت آزمايشي اجرا مي شود.
در نخستين سال اجراي اين طرح كه حاصل سه نشست تخصصي و هم انديشي نمايندگان مديران و دبيران، كارشناسان طراحي و دوخت لباس و اعضاي شوراي امر به معروف مديريت آموزش و پرورش كاشان است، در هر يك از دوره هاي سه گانه تحصيلي، 7 مدرسه به صورت داوطلبانه مشاركت داده شده اند.
 


مديركل امور عشاير استان خبر داد

اجراي طرح زنجيره گوشت در خراسان رضوي

چناران- خبرنگاركيهان:
مديركل امور عشاير خراسان رضوي گفت: امسال با اعتبار 72 ميليارد ريال به صورت الگويي «طرح زنجيره گوشت» در خراسان رضوي اجرا خواهدشد.
علي اكبر معمارزاده افزود: دراين طرح هر عضو جامعه عشايري حداقل 40 و حداكثر 60 دام قابل داشت خويش را با عقد قراردادي مي بايست پلاك كوبي و بيمه كند و ظرف مدت پنج ماه 30 كيلو گوشت قرمز تحويل دهد.
وي با اشاره به اينكه امسال 35 هزار رأس دام براي اين طرح هدف گذاري شده است، اظهار داشت: نظارت بر تعليف و پرواربندي دام از سوي شركت هاي بخش خصوصي حداقل سه بار طي مدت قرارداد انجام خواهدشد.
معمارزاده حذف واسطه، افزايش درآمد، افزايش راندمان توليد گوشت و اعتمادسازي را از مهم ترين اهداف اجراي اين طرح برشمرد.
وي همچنين درباره اسكان عشاير گفت: اسكان اجباري نيست و به صورت هدايت شده و خوداسكاني در صورت فراهم آوردن زيرساخت ها صورت مي پذيرد.
معمارزاده افزود: عشاير هيچ گاه اسكان دائم ندارند چون وابسته به مرتع مي باشند و طرح اسكان تنها براي سهولت در خدمات رساني انجام مي پذيرد.
وي افزود: طبق آخرين سرشماري نزديك به 30 هزار نفر جمعيت عشايري استان را تشكيل مي دهد.
ازسوي ديگر رئيس اداره امور عشايري چناران با اشاره به جمعيت پنج هزارنفري عشاير شهرستان گفت: عشاير شهرستان با 95 هزار رأس دام سبك سالانه 566 تن گوشت قرمز توليد مي كنند.
احمد پاسبان افزود: همچنين سالانه 120 تن پشم، 443 تن لبنيات توسط جامعه عشايري چناران روانه بازار مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14