(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 تیر 1391 - شماره 20253

جانباز شيميايي انديمشكي به درجه رفيع شهادت نايل شد
وزير بهداشت و درمان: پزشك خانواده هزينه سلامت را 30 درصد كاهش مي دهد
بوستان جوانمردان به روي شهروندان گشوده شد
پيكر شهيد انفجار مين در ايلام تشييع شد
زنان ايران در اميد به زندگي 2 سال از مردان جلو هستند
تولد دختران گيلاني از پسران پيشي گرفت
11 استان كشور در تب 40 درجه
در جلسه علني ديروز عنوان شد
شوراي شهر در پي حكم جلب بدهكار 6 ميلياردي به شهرداري
به علت اجرا نشدن قوانين اداره كار
كارگران سيمان سپاهان اصفهان اقدام به تجمع جلوي كارخانه كردند
در خوانسار زوج جوان آخرين عكس خود را گرفتند
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري دزداني كه فقط خودرو دانشجويان را مي دزديدند
محكوميت 2 نفر از اعضاي شوراي شهر شيراز
نيمي از مطالبات چايكاران گيلان و مازندران پرداخت شد
مسن ترين مرد چالدراني 112 سالگي اش را جشن گرفت
مرگ شهروند عربستاني در عمليات تعقيب وگريز
توقف انتشار روزنامه 93 ساله
رستوران استثنايي!
مسموميت 83 چيني
آمريكاي جنوبي 8 درجه زير صفر!


جانباز شيميايي انديمشكي به درجه رفيع شهادت نايل شد

انديمشك- خبرنگار كيهان:
جانباز شيميايي دوران هشت سال دفاع مقدس در انديمشك پس از سال ها تحمل درد و رنج سرانجام به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
سرهنگ جانباز مهراب مهرجو در سال 65 در جزيره مينو بر اثر اصابت تركش از ناحيه شكم مجروح و در اسفندماه سال 66 نيز در عمليات والفجر 8 در حملات شيميايي دشمن از ناحيه ريه آسيب ديد.
اين شهيد بزرگوار در چند روز گذشته بر اثر شدت يافتن جراحات شيميايي در يكي از بيمارستان هاي تهران بستري شد ولي ديگر طاقت دوري از همرزمان خود را نداشت و بالاخره پس از سال ها تحمل درد و رنج به درجه رفيع شهادت نايل آمد. پيكر پاك اين شهيد در ميان حضور پرشور مردم شهيدپرور انديمشك در قطعه شهدا بهشت زهرا اين شهرستان و در كنار ديگر همرزمانش به خاك سپرده شد.


وزير بهداشت و درمان: پزشك خانواده هزينه سلامت را 30 درصد كاهش مي دهد

وزير بهداشت و درمان از كاهش 30 درصدي سهم مردم در پرداخت هزينه هاي سلامت خبر داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي ديروز در مراسم آغاز به كار برنامه پزشك خانواده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به حمايت هاي استانداري تهران و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي گسترش برنامه پزشك خانواده در تهران و سراسر كشور، گفت: با توجه به حمايت هاي صورت گرفته از برنامه پزشك خانواده، اكنون بهترين موقعيت براي اجراي اين برنامه در سراسر كشور است.
وزير بهداشت به اجراي آزمايشي برنامه پزشك خانواده در سه استان خوزستان، چهارمحال و بختياري و سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: اشكالات اين برنامه در سه استان مذكور شناسايي و برطرف شده است. در تدوين نسخه 02 پزشك خانواده، سازمان هاي بيمه گر و وزارت رفاه، همكاري قابل توجهي با ما داشتند. در مجموع همكاري دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي، براي تدوين نسخه 02 را داشتيم. از طرف ديگر نظام سلامت كشور و همچنين مردم اجراي برنامه پزشك خانواده را خواستار بودند. چنين برنامه اي در بيش از 40 كشور دنيا در حال انجام است و از سابقه اي 70 ساله برخوردار است. اميدواريم بتوانيم اين برنامه را با عزم و اهتمام ساير دستگاه ها، در تمام كشور اجرايي كنيم.
دستجردي با اشاره به مشكلات برنامه پزشك خانواده در روستاها نيز گفت: لازم است اشكالات اين برنامه در روستاها اصلاح شود تا رضايت مندي خوبي از اين برنامه در روستاها نيز حاصل شود.
دستجردي با اشاره به رويكرد سلامت محور برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع تأكيد كرد: اجراي اين برنامه كاهش سهم مردم در پرداخت هزينه هاي سلامت را به دنبال دارد، به اين ترتيب هر زمان كه فردي به خدمتي نياز داشته باشد، خدمات براساس نياز افراد به آنها ارائه مي شود، نه براساس توان مالي آنها.
وي افزود: بستر مالي برنامه پزشك خانواده در وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه ديده شده است و افراد در سطح يك اين برنامه هيچ هزينه اي پرداخت نمي كنند. حتي فرانشيز بستري در سطح ارجاع بسيار كمتر از فرانشيز فعلي در بيمارستان ها خواهد بود. اميدواريم به زماني برسيم كه تمام خدمات از طريق پوشش دولت و بيمه به صورت رايگان به مردم ارائه شود.
وزير بهداشت به اقدامات دانشگاه علوم پزشكي تهران، براي اجراي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق تحت پوشش خود اشاره كرد و گفت: در اين دانشگاه راهنماهاي باليني و بسته هاي خدماتي طراحي شده است، ستاد راهبردي و ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده در سراسر كشور فعالند.
دستجردي افزود: از تمام دانشگاه ها و مسئولان مرتبط در استان ها درخواست داريم تا در اجراي اين برنامه ملي از يكديگر سبقت بگيرند.


بوستان جوانمردان به روي شهروندان گشوده شد

مراسم افتتاح بوستان 200 هكتاري جوانمردان ايران با حضور شهردار و جمع كثيري از شهروندان تهراني در سالن اجتماعات اين بوستان واقع در حاشيه رودخانه كن برگزار شد.
محمدباقر قاليباف در اين مراسم ضمن قدرداني از دست اندركاران اين پروژه بزرگ شهري و عذرخواهي از شهرونداني كه براي احداث اين پروژه به زحمت افتادند، گفت: در تهران بيش از 1500 رشته قنات وجو د دارد كه از ارتفاعات البرز تغذيه مي شوند در حالي كه طي سالياني كه شهر گسترش يافته به اين قناتها بي توجه بوده ايم و با همين هفت رود دره بزرگي كه در تهران وجود دارد و بزرگترين تفرجگاه هاي شهر به حساب مي آيند، رفتار خوبي نداشته ايم.
وي با اشاره به محل افتتاح بوستان جوانمردان ايران گفت: اين منطقه در گذشته محل دفن زباله بوده و در حوزه آسيب هاي اجتماعي رود دره كن و فرحزاد كه حالا بخشي از آن به بوستان بزرگ نهج البلاغه تبديل شده نه تنها مردم در شب نمي توانستند از آن عبور كنند، بلكه در روز نيز افراد جرات عبور از آن را نداشتند زيرا محل حضور معتادان بود و جنازه هاي متعددي در آنجا پيدا مي شد.
در ادامه حسين مرادي شهردار منطقه 22 گفت: فاز اول ساماندهي رود كن با عنوان بوستان جوانمردان ايران فصل مشتركي از همكاري ميان شهرداري منطقه 22 و منطقه 5 است. وي افزود: اين بوستان حدود 66 هكتار مساحت دارد كه 36 هكتار آن با طراحي شهرداري منطقه 22 تكميل و ساماندهي شده است.
وي احداث بزرگترين آبنماي موزيكال كشور و مسيرهاي درشكه رو و قطار تفريحي را از جمله امكانات اين بوستان برشمرد.
گفتني است در بخشي از اين مراسم، دكتر قاليباف با اهداي لوح و هدايايي از تعدادي از جوانمردان شهر از جمله «فرزند شهيد آبشناسان، عباس شيرخدا مرشد ورزش هاي باستاني، پدر شهيد فهميده، نويسنده كتاب دا، پدر شهيد محبي، خانواده كارگري از شهرداري كه اهداي عضو كرده بودند و مرحوم ضرغامي معلم ايثارگر و تعدادي از جانبازان دفاع مقدس قدرداني كرد.


پيكر شهيد انفجار مين در ايلام تشييع شد

پيكر پاك يك شهيد گروه مين ياب، ديروز در آييني با حضور مسئولان محلي و بر روي دستان مردم ايلام تشييع شد.
به گزارش ايرنا، از ايلام در اين آيين پيكر پاك شهيد «آيت الله سليمان دوست» از ميدان شهداي شهر ايلام تا سپاه پاسداران ناحيه ايلام تشييع شد.
شهيد سليمان دوست عصر يكشنبه هنگام انجام وظيفه در مركز مين زدايي غرب رودخانه دويرج در شهرستان دهلران بر اثر انفجار مين ضدتانك به درجه رفع شهادت نايل آمد.
اين شهيد از پاسداران بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود كه در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه هاي حق عليه باطل حضور موثري داشت.
پيكر مطهر اين شهيد پس از انتقال به زادگاهش در مزار شهداي آسمان آباد آرام مي گيرد.
گفتني است در اين انفجار يك نفر ديگر نيز به نام «اردلان احمدي» مجروح شد.
استان ايلام 420 كيلومتر مربع مرز مشترك با عراق دارد كه در طول هشت سال جنگ تحميلي، 700 هزار هكتار از زمين هاي اين استان به مين و مواد منفجره باقي مانده از جنگ آلوده شد.
بنا بر گفته مسئولان اكنون تنها هشت هزار هكتار زمين آلوده به مين و گلوله در اين استان باقي مانده است.


زنان ايران در اميد به زندگي 2 سال از مردان جلو هستند

مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ارتقاي شاخص هاي سلامت در كشور از جمله شاخص اميد به زندگي خبر داد و گفت: اكنون اميد به زندگي در زنان ايراني 74 و در مردان 72 سال است.
«حسن آقاجاني» در همايش روز جهاني جمعيت كه ديروز در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، افزود: علاوه بر شاخص اميد به زندگي كاهش مرگ و مير مادران و نوزادان از جمله شاخص هاي قابل اتكا در نظام سلامت كشور است.
وي با بيان اينكه در تمام كشورهاي در حال توسعه از جمله ايران بيماري ها چهره خود را تغيير داده است گفت: اصلي ترين مشكل نظام سلامت جوامع كنوني، افزايش بيماري هاي غيرواگير مانند سرطان، بيماري هاي قلبي و عروقي، حوادث و تنفسي است.وي از ديگر مشكلات كشورهاي توسعه يافته در عصر حاضر را تغيير هرم سني جمعيت و مسن شدن جمعيت خواند و گفت: اين مشكل از جمله مواردي است كه امروزه كشور ما نيز در حال ابتلا به آن است و به همين جهت سياستگذاران براي اينكه با شرايط غير قابل پيش بيني مواجه نشوند بايد از قبل براي حل آن برنامه ريزي كنند.


تولد دختران گيلاني از پسران پيشي گرفت

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت احوال گيلان از افزايش تولد دختران در استان گيلان خبر داد.
زاهد خندستاني با اعلام افزايش ولادت در سال جاري اظهار داشت: در 3 ماهه نخست سال جاري 7 هزار و 703 نوزاد در گيلان متولد شدند كه از اين تعداد 3 هزار و 979 نوزاد دختر و بقيه پسرند. وي افزود: در سه ماهه نخست سال قبل 7 هزار و 227 نفر در گيلان متولد شده بودند كه ميزان متولدين در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزايش را نشان مي دهد.


11 استان كشور در تب 40 درجه

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به افزايش دماي هوا در تهران گفت: بر اين اساس حداكثر دماي پايتخت از امروز به 40 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا افزود: تا روز پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوايل شب، در برخي مناطق شمال غرب، شمال و جنوب شرق كشور افزايش ابر، گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود كه اين شرايط براي روز پنجشنبه با شدت ضعيف تري ادامه خواهد داشت.
وي افزود: همچنين امروز و فردا انتظار مي رود پديده گرد و غبار در برخي مناطق غرب و جنوب غرب همچنان وجود داشته باشد.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: بر اين اساس آسمان تهران امروز صاف همراه به غبار صبحگاهي در بعضي ساعات ورزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 25 و 40 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. پنجشنبه نيز آسمان پايتخت صاف، همراه با غبار صبحگاهي در بعضي ساعات وزش باد پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 25 و 40 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.
اميدوار شهري خاطرنشان كرد: امروز استان خوزستان با حداكثر دماي 47 درجه سانتيگراد گرمترين و چهار محال و بختياري با حداقل دماي 10 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنكترين استان هاي كشور خواهند بود.
وي تصريح كرد: در عين حال دماي 11 استان كشور شامل خوزستان، يزد، آذربايجان شرقي، سيستان و بلوچستان، قم، سمنان، اصفهان، تهران، خراسان جنوبي، رضوي و شمالي امروز حداكثر دماي 40 درجه سانتيگراد يا بالاتر خواهند داشت.


در جلسه علني ديروز عنوان شد

شوراي شهر در پي حكم جلب بدهكار 6 ميلياردي به شهرداري

شوراي اسلامي شهر تهران ديروز خواستار شفاف سازي مالي در شهرداري و معرفي فرد بدهكار 6/5 ميلياردي به اين نهاد شهري شد.
به گزارش خبرگزاري ها مسئله بدهكاران شهرداري از نكات قابل توجه در چهارصد و هفتاد و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران بود و اعضاي شورا خواستار معرفي و جلب حكم بازداشت فردي به نام «ج-ه» كه 6 ميليارد تومان به شهرداري بدهكار است و هنوز پرداخت نكرده است شدند.
بنابراين گزارش نماينده شهرداري در اين جلسه از صدور حكم جلب فرد ياد شده خبر داد اما خسرو دانشجو سخنگوي شورا در پاسخ تاكيد كرد: حكم جلب فرد ياد شده گرفته شده است اما حكمي كه در گاوصندوق باشد ارزشي ندارد.
در اين جلسه همچنين اعتراض فرمانداري تهران در خصوص نرخ بليت مترو مورد بررسي قرار گرفت كه در نهايت اعضاي شورا به متن گزارش كميسيون عمران شوراي اسلامي راي دادند.
در ادامه جلسه مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اين كه نرخ كرايه ها تنها مبلغ بسيار ناچيزي افزايش داشته است و ما در اين زمينه تلاش كرديم قيمت ها زياد بالا نرود گفت: ساير خطوط و در واقع 19 خط اصلا تغييري نكرده است و در برخي از خطوط تنها 25 تومان بر نرخ كرايه اتوبوس ها افزايش داشته است.
شكيب نيز در ادامه گفت: قيمت بليت اتوبوس از 42 تومان به 50 تومان افزايش يافت كه رقم قابل توجهي نيست و بيشتر براي تشويق مسافران از استفاده از كارت بليت بوده است. اين موضوع در خصوص نرخ بليت هاي مترو نيز صادق است.
هشدار به شهرداري!
در ادامه اين جلسه حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شورا با ارايه گزارشي درباره نشست برخي از ساختمان ها در خيابان هلال احمر تهران كه در جوار خط 7 مترو هستند به شهرداري نسبت به حفظ امنيت جاني مردم منطقه هشدار داد.
وي با اشاره به ترك برخي از ساختمان ها توسط سكنه در جوار خط 7 متروي تهران گفت: اين نشست ها در بيمارستان شهيد فهميده نيز رخ داده و برخي ترك هاي ساختمان ها براي ساكنان آن خطرآفرين است.
رئيس كميسيون عمران شورا با بيان اين كه ترميم موضعي برخي پلاك ها از مشكلات آنها نكاسته است، گفت: متاسفانه شهرداري در ابلاغيه اي با ادبيات نامتناسب به اين ساكنان اعلام كرده است كه خانه هايتان را ترك و در صورت عدم اين اتفاق هيچ مسئوليتي را نمي پذيرد اين در حالي است كه وقتي باعث اين نشست ها خود شهرداري است نبايد با اين ادبيات به اين موضوع ورود پيدا كند.
وي ادامه داد: لرزش هاي خفيفي در برخي از ساختمان ها وجود دارد كه براي آن كه مشكلات ايستگاه طرشت براي اهالي به وجود نيايد بايد تمهيداتي در هنگام تكميل خط انديشيده شود.شكيب تاكيد كرد: خاك مناطق 9، 10 و 11 ضعيف است كه مترو در هنگام اجراي آن بايد اين مورد را در نظر بگيرد.
در ادامه جلسه معصومه ابتكار نسبت به عدم فعاليت سايت جديد شورا اعتراض كرد و خواستار مهلت يك هفته اي براي ساماندهي اين موضوع شد.
 


به علت اجرا نشدن قوانين اداره كار

كارگران سيمان سپاهان اصفهان اقدام به تجمع جلوي كارخانه كردند

كارگران سيمان سپاهان به همراه خانواده خود به علت اجرا نشدن قوانين اداره كار در كارخانه ها تجمع كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، 700 نفر از كارگران شركتي شاغل در سيمان سپاهان داراي سوابق كاري از سه تا 26 سال كه در مشاغل سخت و زيان آور هستند، مدت 12 روز است در اعتراض به عدم اجراي قوانين كار از جمله اختصاص مزايايي همچون بهره وري و كارانه دست از كار كشيده اند.
اين كارگران اعلام مي دارند كه از سه سال گذشته تاكنون و در پي دستور رئيس جمهور و مصوبات هيئت وزيران مرتب پيگير مسئله يكسان سازي حقوق و مزاياي خود بوده اند، اما تاكنون از سوي مديريت كارخانه به خواسته آنان (كارانه و بهره وري) ترتيب اثر داده نشده است.
محمدصادق نادري نماينده كارگران در گفت گو با خبرنگار فارس اظهار كرد: مدت 12 روز است صبر كارگران به سر آمده است و مديريت سيمان سپاهان هيچگونه اقدامي براي حل مشكل انجام نداده است و در مقابل اعتراض كارگران آنان را تهديد به اخراج كرده است.
وي گفت: اين كارگران همگي از قشر مستضعف و خانواده شهيد و ايثارگر منطقه هستند و تاكنون با تمكين و با عشق ولايت و رهبري و اعتقاد و ايمان قلبي به چاره انديشي مسئولان به كار خود ادامه مي دادند، ليكن از روز يكشنبه در پي سخنان مديران شركت مبني بر اخراج تدريجي، در كارخانه تجمع كرده و روز دوشنبه نيز با برپايي چادرهايي به همراه خانواده هايشان خواستار رسيدگي به مسئله تبعيض و بي عدالتي كه در حق آنان اعمال شده است، شده اند.


در خوانسار زوج جوان آخرين عكس خود را گرفتند

خوانسار- خبرنگار كيهان:
يك زوج جوان كه از روستاي دره بيد فريدن براي تفريح در كنار سد باغكل خوانسار، به اين منطقه سفر كرده بودند در درياچه پشت سد غرق شدند.
اين زوج جوان كه حين عكاسي در ساحل درياچه به داخل آب سقوط كردند ، تلاش آنها براي نجات يكديگر منجر به مرگ هر دو نفر شد.
داريوش كريمي، مسئول امداد و نجات هلال احمر شهرستان خوانسار در مورد اين حادثه گفت: نيروهاي غواص امداد و نجات پس از اطلاع از حادثه بلافاصله به محل اعزام و پس از 150 دقيقه تلاش موفق به بيرون كشيدن اجساد از داخل آب شدند.
سد باغكل شهرستان خوانسار كه اكنون دومين مرحله آبگيري آزمايشي را سپري مي كند فاقد علائم هشدار دهنده و موانع موجود براي جلوگيري از نزديك شدن مردم به آب هاي آن است.
با وقوع اين حادثه نيروي انتظامي خوانسار از ورود خبرنگاران به محل و پوشش خبري حادثه توسط آنان جلوگيري كرد.


حوادث كوتاه از كشور

كشف سيگار خارجي
ايسنا-سنندج: مأموران انتظامي شهرستان سقز در حين گشت زني به يك دستگاه خودروي وانت نيسان مشكوك و درصدد توقيف آن برآمدند كه راننده خودروي مذكور بدون توجه به دستور مأموران پليس به مسير خود ادامه داد.
مأموران پس از تعقيف و گريز، خودروي نيسان را در حالي كه راننده آن با استفاده از موقعيت جغرافيايي منطقه و پوشش گياهي آن پا به فرار گذاشته بود، توقيف كردند و در بازرسي دقيق از داخل خودرو 378 هزار و 800 نخ سيگارت خارجي كشف كردند.
كشف سكه هاي قديمي
كاشان- خبرنگار كيهان: حسين يزدانمهر سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان گفت: نيروهاي بسيج مستقر در ايست و بازرسي آزاد راه قم- كاشان هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه پژو 405 مشكوك و ضمن توقف خودرو اقدام به بازرسي آن كردند.
وي افزود: مأموران بازرسي از داخل اين خودرو تعداد قابل توجهي اشياي عتيقه، وسايل رمالي و تعداد 469 سكه با ارزش تاريخي كشف كردند.
به گفته وي، اين سكه ها مربوط به ادوار مختلف تاريخي و اسلامي است كه در آن سكه هايي از دوران اشكانيان، ساسانيان، آل بويه، سلجوقيان، آل مظفر، مغول، ايلخانان، صفويه و قاجار به چشم مي خورد.
شناسايي متهم اينترنتي
رشت- خبرنگار كيهان: رئيس پليس فتاي فرماندهي نيروي انتظامي استان گيلان از شناسايي عامل انتشار اكاذيب در فضاي مجازي در رشت خبر داد و گفت: اين فرد به دنبال شكايت شخصي مبني بر تشويش اذهان عمومي و هتك حيثيت وي در اينترنت توسط پليس فتا شناسايي و دستگير شد. متهم در مواجهه با شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابي اعتراف و به مقامات قضايي معرفي شد.
دستگيري قاچاقچيان سوخت
بوشهر- خبرنگار كيهان: سرهنگ «علمدار باقري» فرمانده پايگاه درياباني بوشهر از توقيف يك فروند موتور لنج باري حامل سوخت قاچاق از نوع نفت و گاز در آبهاي بوشهر خبر داد و گفت: مأموران اطلاعاتي اين پايگاه خرداد ماه سال گذشته در يك عمليات مقدار هجده هزار و 250 ليتر سوخت قاچاق از نوع نفت و گاز و به ارزش 365 ميليون ريال كشف و ضبط و تحويل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي شد.
باقري گفت: اين شناور توقيف و در اين رابطه 5 نفر قاچاقچي سوخت نيز دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.


دستگيري دزداني كه فقط خودرو دانشجويان را مي دزديدند

رئيس كلانتري 139 مرزداران از دستگيري دزدان خودروهاي دانشجويان پايتخت خبر داد و گفت: اين دو سارق فقط خودروهاي دانشجويان را سرقت مي كردند.
سرگرد محمد فقيه در رابطه با دستگيري سارق خودروهاي دانشجويان گفت: با شكايت تعدادي از دانشجويان يك دانشگاه در شهرك هما مبني بر سرقت محتويات و لوازم داخلي خودروهايشان به مأموران گشت كلانتري، كميسيوني براي پيشگيري از سرقت و جلوگيري از سرقت هاي مشابه با حضور معاونان عمليات، تجسس و اطلاعات كلانتري برگزار و اقدامات مأموران كلانتري براي دستگيري سارق يا سارقان اين پرونده ها آغاز شد.
وي ادامه داد: سرقت ها و تجسس هاي پليس ادامه داشت تا اينكه مأموران تجسس كلانتري هنگام گشتزني نامحسوس در محله هاي آلوده به سرقت به مشخصات يك خودروي پژو 405 خاكستري مشكوك و براي مدتي آنها را تحت مراقبت قرار دادند.
سرگرد فقيه افزود: در اين جريان سرنشينان پژو 405 با توقف در كنار يك دستگاه پژو 206 كه متعلق به يكي از دانشجويان بود، قصد سرقت لوازم درون خودرو را داشتند كه با مشاهده خودروي مأموران كه براي دستگيري آنها وارد عمل شده بودند، متواري و سعي كردند با رانندگي خطرناك و آسيب زدن به خودروهاي ديگر فرار كنند.
به گفته رئيس كلانتري 139 مرزداران تعقيب و گريز طولاني و نفس گير ادامه داشت تا اينكه متهمان با تغيير مسير ناگهاني در ترافيك بزرگراه اشرفي اصفهاني مسير خود را به طرف مخفيگاهشان تغيير داده و به گمان اينكه مأموران آن ها را گم كرده اند با خودرو وارد يك خانه در جنت آباد شدند. بلافاصله مخفيگاه متهمان محاصره شد و مأموران ضمن هماهنگي با مقام قضايي دستور بازرسي منزل را دريافت و براي دستگيري متهمان وارد عمل شدند. هر دو متهم كه غافلگير شده بودند، وحشت زده خود را تسليم كردند و براي بازجويي به همراه مأموران به كلانتري منتقل شدند.
وي افزود: در بازرسي از خودروي آنان 2 دستگاه ساب، يك دستگاه خازن تقويب صدا، 2 دستگاه آمپر، يك دستگاه پنل ضبط و 2 قبضه چاقوي سلاخي كشف و ضبط شد.
كلانتر139 تهران ادامه داد: در پايان هر دو متهم به جرم خود در كلانتري اعتراف كرده و پرونده اي با عنوان دستگيري سارق لوازم خودرو تشكيل و با توجه به اعتراف متهم به سرقت لوازم و با توجه به سرقت هاي متعدد از خودروهاي دانشجويان تحقيقات ادامه دارد.


محكوميت 2 نفر از اعضاي شوراي شهر شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
2 نفر از اعضاي شوراي شهر شيراز به جرم تحصيل مال نامشروع محكوم به حبس شدند.
براساس راي شعبه 15 دادگاه تجديدنظر استان فارس عده اي از افرادي كه داراي پرونده تخلفاتي و مشكل دار شهرداري بوده اند، براي حل مشكل خود، و با هدف نقض قوانين و سودجويي مبادرت به پرداخت وجوهاتي مي كنند كه دو محكوم ياد شده با توجه به عضويت در شوراي شهر و نفوذي كه در شورا و شهرداري هاي مربوطه و كميسيون ماده 100 داشته اند، با پيگيري هاي مستمر و تماس تلفني و شفاهي و تشكيل جلسات، موفق به حل مشكل افراد مذكور از يك سو، و تحصيل وجوهات از جانب ديگر مي شوند.
مبالغ دريافتي به دستور يكي از محكومان مصروف هزينه هاي مختلفي چون خريد ارز و تهيه بليت و مسافرت شده و فقط بخشي از آن به حساب هيئت واليبال استان واريز مي شود. بنابراين دادگاه دو نفر ياد شده را به جرم تحصيل مال نامشروع تعليقا به حبس محكوم مي كند.
كارشناسان معتقدند كه محكوميت اين دو فرد با نهايت ارفاق صورت گرفته و اما قطعا «اقدام به تحصيل مال نامشروع با استفاده از نفوذ ناشي از منصب نمايندگي» امري خلاف شئون شوراست كه با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر مبارزه با فساد «سلب عضويت از شورا» حداقل مجازاتي است كه افكار عمومي انتظارش را دارد.


نيمي از مطالبات چايكاران گيلان و مازندران پرداخت شد

رشت- خبرنگار كيهان:
150 ميليارد ريال از مطالبات امسال چايكاران گيلان و مازندران پرداخت شد.
رئيس سازمان چاي كشور با اعلام اين خبر اظهار داشت: همه مطالبات چايكاران گيلان و مازندران از آغاز برداشت برگ سبز چاي تاكنون حدود 287 ميليارد ريال است كه از اين مبلغ 150 ميليارد ريال مربوط به مطالبات تا 18 ارديبهشت ماه سالجاري به چايكاران پرداخت شده است.
علي محرر با بيان اين كه باقي مانده مطالبات در صورت تامين اعتبار به حساب چايكاران واريز خواهد شد افزود: چايكاران گيلان و مازندران از اول ارديبهشت و آغاز برداشت برگ سبز چاي تاكنون 56 هزار تن برگ سبز چاي برداشت كردند كه 22 هزار و 651 تن آن درجه يك و بقيه درجه 2 است.
 


مسن ترين مرد چالدراني 112 سالگي اش را جشن گرفت

مسن ترين مرد اهل شهرستان چالدران 112 سالگي خود را با حضور 74 نفر از اعضاي خانواده اش جشن گرفت.
«حسين درخشي» ساكن روستاي مرزي سعيدآباد در فاصله 23 كيلومتري مركز شهرستان چالدران، ديروز ورود به سن 112 سالگي را در خانه جشن گرفت.
حضور اكثر اعضاي خانواده در اين جشن تولد باعث خوشحالي و دلگرمي بزرگ خاندان درخشي ها شد.پيرمرد با اراده چالدراني هنوز هم به تلاش و كوشش در امر كشاورزي مي پردازد و معاش خود را از اين طريق تامين مي كند.نتيجه زندگي حسين درخشي در بيش از يك قرن شش فرزند، 50 نوه، 14 نتيجه و 10 نبيره است.


مرگ شهروند عربستاني در عمليات تعقيب وگريز

بر اثر سقوط خودرو يك شهروند عربستاني از روي پل در عمليات تعقيب و گريز نيروهاي امر به معروف و نهي از منكر يك مرد عربستاني كشته و همسر و دو فرزندش زخمي شدند.
به گزارش رويترز از جده، در ماه مارس امسال پس از تكرار حوادث رانندگي در عمليات تعقيب و گريز شهروندان، رئيس نهاد امر به معروف و نهي از منكر عربستان دستور ممنوعيت تعقيب شهروندان با خودرو را صادر كرد. خويشاوندان قرباني به روزنامه الوطن گفتند: وي پس از تفريح با خانواده اش در پاكي در منطقه «الباحه» در استان «بلجرشي» در حال بازگشت به منزل بود كه نيروهاي امر به معروف به علت بلند بودن صداي راديو خودرواش به او دستور توقف دادند ولي او به سرعت فرار كرد و خودرو گشتي نهاد امر به معروف به تعقيب او پرداخت كه منجر به اين حادثه شد. بر اثر سقوط خودرو اين شهروند عربستاني به نام «عبدالرحمان احمد الغامدي» از روي پل، وي كشته شد، پسر 9 ساله اش به كما رفت، دست همسرش قطع و دخترش نيز در بيمارستان بستري شد. «ناصر الزهراني» سخنگوي نهاد امر به معروف و نهي از منكر عربستان با تأييد اين حادثه اعلام كرد تحقيقات در اين باره آغاز شده است.


توقف انتشار روزنامه 93 ساله

روزنامه اتفاق اسلام كه حدود يك قرن در شهر «هرات» افغانستان منتشر مي شد و در گذشته يكي از روزنامه هاي مهم افغانستان و منطقه محسوب مي شد، از انتشار باز ماند.
به گزارش فارس مقامات فرهنگي هرات تخصيص نيافتن بودجه از سوي دولت را دليل توقف اين روزنامه اعلام كرده اند در حالي كه اين روزنامه در بحراني ترين شرايط در طول يك قرن گذشته حتي در زمان طالبان نيز منتشر مي شد.
اين روزنامه كه از دوران حكومت امان الله خان در ولايت هرات افغانستان منتشر مي شد، روزگاري از معروف ترين روزنامه هاي افغانستان و منطقه بود.
اتفاق اسلام با آن كه روزنامه دولتي بود ولي با درآمد خودش منتشر مي شد و به درستي معلوم نيست كه چرا مقامات دولتي دستور توقف اين روزنامه را داده اند.


رستوران استثنايي!

صاحب رستوراني در هند اقدام به بازگشايي رستوراني در ميان يك قبرستان كرده است.
به گزارش ايسنا، سطح اين رستوران كه در شهر «احمدآباد» واقع شده، مملو از تعداد زيادي قبر است كه به طور پراكنده در جاي جاي آن قرار گرفته است.به گفته «كريشان كوتي»، مالك اين رستوران، افرادي كه به اين رستوران مراجعه مي كنند، خيلي راحت با اين شرايط كنار آمده اند.
«كريشان» نمي داند كه قبرهاي واقع در رستورانش متعلق به چه كساني است و چه مدت از فوت آنان مي گذرد اما هر روز صبح اين قبرها را نظافت كرده و با دسته هاي گل تزئين مي كند و معتقد است وجود اين قبرها براي او شانس مي آورد.
 


مسموميت 83 چيني

مقامات محلي منطقه «گوانگشي» چين از مسموميت 83 تن بر اثر مصرف غذاي آلوده خبر دادند.
بنابراعلام مقامات درماني «گوانگشي» اين افراد پس از مصرف رشته فرنگي مسمومي پخت شده در رستوران ها يا در منازلشان بيمار شده اند.
مراكز درماني سراسر اين منطقه اين افراد را كه اغلب از ناحيه درد سينه و اسهال رنج مي بردند تحت درمان قرار دادند. گفته شده است تمامي بيماران به غير از سه تن پس از درمان مرخص شده اند.
بررسي هاي اوليه پليس نشان مي دهد شركت توليدكننده اين رشته فرنگي روز دوشنبه اقدام به توليد و پخش 660 كيلوگرم از اين محصول كرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، مسئولان نارت بر سالمت مواد خوراكي گوانگشي با بررسي رشته فرنگي هاي توليدي اين شركت در تلاش براي علت يابي مسموميت آن هستند.


آمريكاي جنوبي 8 درجه زير صفر!

سرماي هواي منجر به مرگ بيش از 16 نفر در شيلي شده است.
به گزارش فارس به نقل از شبكه پرس تي وي، سرماي شديد در سانتياگو پايتخت شيلي جان 16 نفر را گرفت.
بنا به گزارش هاي رسيده، كشته شدگان افراد فقير و بي خانماني بوده اند كه شب را در خيابان يا سكونت گاه هاي دولتي سپري كرده اند.
ميانگين دما در آمريكاي جنوبي 8 درجه زير صفر گزارش شده است.
براساس آمار رسمي، شيلي بيش از 120هزار بي خانمان دارد و دولت براي نجات جان اين افراد 73 مركز حمايت از افراد بي خانمان را افتتاح كرده است.
اين در حالي است كه موج گرما در آمريكاي شمالي دست كم جان 74 نفر را گرفته است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14