(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 تیر 1391 - شماره 20253

درگيري در جنوب و شرق افغانستان 49 كشته برجاي گذاشت
56 درصد مردم آمريكا از سياست هاي اوباما ناراضي هستند
تظاهركنندگان در اسلام آباد خواستار پايان سلطه آمريكا بر پاكستان شدند
اعتصاب 800 دانشمند هسته اي كانادا در اعتراض به شرايط سخت معيشتي
حمايت ميليوني از اقدام مرسي در ميدان التحرير مصر
راهپيمايي 119 كيلومتري مردم بوسني در سالگرد قتل عام مسلمانان
الوفاق انحلال جمعيت اسلامي بحرين به دست آل خليفه را محكوم كرد
5 سال زندان براي اولمرت به اتهام فساد مالي
درگيري گسترده مردم با پليس و نيروهاي امنيتي در عربستان
باراك همكاري امنيتي جنبش فتح با رژيم صهيونيستي را ستود
چها رسوي پنج قا ره
پوتين: اجازه حمله نظامي به سوريه را نمي دهيم


درگيري در جنوب و شرق افغانستان 49 كشته برجاي گذاشت

درگيري در مناطق جنوبي و شرقي افغانستان 49 كشته برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، مناطق جنوبي و شرقي افغانستان به ويژه در شهرهاي سمنگان، قندوز، ارزگان، زابل، غزني و خوست طي 24 ساعت گذشته شاهد درگيري هاي شديد ميان نيروهاي دولتي و شورشيان بود. اين درگيري ها 30 كشته برجاي گذاشت كه بيشتر آنها از عناصر طالبان بودند. 31 نفر ديگر نيز به دست نيروهاي دولتي دستگير شدند.
از سوي ديگر استاندار قندهار اعلام كرد حمله مهاجمان مسلح به يك مركز فرماندهي پليس در قندهار 19 كشته برجاي گذاشت كه 14 نفر از آنها از مهاجمان و بقيه از نيروهاي پليس و غيرنظامي بودند. گروه طالبان با پذيرش مسئوليت اين حمله، مدعي شد كه شماري از نظاميان خارجي نيز طي آن كشته شدند. مناطق جنوبي و شرقي افغانستان طي هفته ها و روزهاي جاري به شدت ناآرام است.


56 درصد مردم آمريكا از سياست هاي اوباما ناراضي هستند

براساس آخرين نظرسنجي، حدود دو سوم راي دهندگان آمريكايي معتقدند رئيس جمهور اين كشور به شعار انتخاباتي خود (تغيير) پشت كرده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، براساس تازه ترين نظرسنجي كه پايگاه اينترنتي «دهيل» آمريكا انجام داد، حدود 56 درصد راي دهندگان اين كشور معتقدند «باراك اوباما» نه تنها به وعده انتخاباتي خود يعني شعار «تغيير» وفادار نمانده، بلكه كشور را در مسير منفي سوق داده است. طبق اين نظرسنجي، اوباما اوضاع كشور را در جهت بدتر شدن تغيير داده است. با توجه به اين نگاه مردم به اوباما، شرايط وي و حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري 2012 چندان مساعد نخواهد بود و احتمال شكست اوباما وجود دارد. البته او براي فرار از اين شرايط، هم اكنون به مردم وعده كاهش ماليات هاي اقشار كم درآمد را مي دهد.
 


تظاهركنندگان در اسلام آباد خواستار پايان سلطه آمريكا بر پاكستان شدند

تظاهركنندگان ضدآمريكايي با تجمع مقابل ساختمان پارلمان در اسلام آباد خواستار پايان سلطه آمريكا بر پاكستان شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار نفر از مردم پاكستان كه از شهر لاهور خود را به اسلام آباد رسانده اند، با تجمع مقابل ساختمان پارلمان اين كشور عليه آمريكا و ناتو شعار دادند.
اين تظاهرات گسترده در اعتراض به بازگشايي مسير نقل و انتقال ناتو در اين كشور و از روز يكشنبه آغاز شد و تا ديروز ادامه داشت.
«حافظ سعيد» از رهبران شوراي دفاعي پاكستان در اجتماع عظيم مردمي هدف از برپايي اين تظاهرات را «نجات پاكستان از چنگال آمريكا» عنوان و تأكيد كرد براي رسيدن به اين هدف حاضر هستند هر قيمتي را پرداخت كنند. وي همچنين اعلام كرد، آمده اند تا كشورشان را از بردگي آمريكا نجات دهند.
«سعيد» افزود: دخالت موساد، سيا و سازمان اطلاعاتي هند در پاكستان افزايش يافته و اين سازمان ها با برنامه اي از پيش تعيين شده ارتش پاكستان را هدف قرار مي دهند.
«سيد منور حسن»، رهبر حزب «جماعت اسلامي پاكستان» نيز از «طراحي دسيسه اي بزرگ از سوي آمريكا براي تسلط بر پاكستان» خبر داد و تأكيد كرد هرگز اجازه چنين كاري به آمريكايي ها نخواهند داد.
ژنرال «حميدگل»، فرمانده سابق سازمان اطلاعات پاكستان و از اعضاي شوراي دفاعي نيز در اين تجمع سخنراني كرد و گفت: حاضريم براي جلوگيري از ارسال تداركات ناتو و دفاع از پاكستان جان خود را فدا كنيم. به گزارش خبرگزاري فارس اعضاي اين شورا اعلام كردند در 15 جولاي (25 تير) نيز تظاهرات گسترده اي از شهر «كويته» مركز ايالت بلوچستان تا مرز «چمن» به راه مي اندازند و 17 جولاي (27 تير) نيز از شهر «پيشاور» تا مرز «طورخم» راهپيمايي خواهند كرد.
پاكستان چند روز پيش، مسير تداركاتي نيروهاي ناتو در اين كشور را پس از هفت ماه بازگشايي كرد.
اين مسير به دنبال حمله هفت ماه پيش ناتو به مرز پاكستان و كشته شدن 24 سرباز پاكستاني مسدود شده بود كه سرانجام پس از مذاكرات طولاني بين مقامات واشنگتن و اسلام آباد و به رغم مخالفت برخي احزاب و گروه ها در اين كشور اين مسير بازگشايي شد.
 


اعتصاب 800 دانشمند هسته اي كانادا در اعتراض به شرايط سخت معيشتي

دانشمندان كانادايي در اعتراض به اوضاع اقتصادي و شرايط سخت معيشتي اعتصاب كردند!
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از آسوشيتدپرس، 800 نفر از دانشمندان هسته اي، مهندسان و متخصصان فناوري هسته اي كانادا در اعتراض به كمي دستمزد، شرايط نامناسب كاري و اوضاع معيشتي دست از كار كشيدند.
اعتصابيون پس از اينكه مذاكرات با شركت هسته اي «كانادا انرژي» بر سر نحوه قراردادهاي جديد كاري را بي نتيجه ديدند، تصميم به اعتراض گرفتند.
انجمن مهندسان و شركاي حرفه اي كه نمايندگي كاركنان اين شركت را برعهده دارد، عنوان كرد هرچند اين اعتصاب موجب تعطيلي كامل كارخانه نشده، اما تاثير زيادي بر جريان كاري آن گذاشته است.
«ميشل دونكان» سخنگوي اين اتحاديه نيز اظهار داشت: نفر كافي براي جايگزيني وجود ندارد و بنابراين اعتصاب كاملا موثر بوده است.
شركت كانادا انرژي با استفاده از رآكتورهاي آب سنگين خود بيش از 22هزار مگاوات برق در سرتاسر جهان تامين مي كند. اين شركت همچنين رآكتورهايي در كشورهاي مختلف نظير هند، پاكستان، آرژانتين، كره جنوبي، روماني و چين طراحي كرده است.
اتحاديه كاركنان اين شركت اعلام كرده است كه مهمترين مشكل كاركنان بحث دستمزدهاي آنان است.
اعتصاب كاركنان اين شركت موجب شد تا ارزش سهام اين شركت با كاهش مواجه شود.


حمايت ميليوني از اقدام مرسي در ميدان التحرير مصر

مردم مصر با برگزاري تظاهرات ميليوني حمايت قاطع خود را از تصميمات اخير رئيس جمهور منتخب بر عليه نظاميان اعلام كردند.
به گزارش شبكه خبري «نيل» هزاران تن ازمردم از نخستين دقايق روز سه شنبه با حضور در ميدان «التحرير» قاهره و خيابان ها و ميادين اصلي شهرهاي بزرگ مصر، از اقدامات «محمد مرسي» رئيس جمهور در بازگشايي پارلمان و لغو ابلاغيه متمم قانون اساسي صادر شده از سوي نظاميان حمايت كردند.
براساس اين گزارش، شوراي عالي نيروهاي مسلح كه از پايگاه مردمي محمد مرسي آگاه است، نمي خواهد به صورت مستقيم با رئيس جمهور درگير شود و مي كوشد از طريق دادگاه عالي قانون اساسي و برخي از طرف هاي سياسي مخالف اسلامگرايان، اقدام به اين كار كند.
اين در حالي است كه بسياري از احزاب، گروه ها و جنبش هاي سياسي انقلابي مصر با اعلام حمايت از تصميمات مرسي، در تظاهرات ميليوني روز سه شنبه در ميدان التحرير حضور يافتند.
تظاهرات ميليوني ميدان التحرير كه از سوي جماعت اخوان المسلمين فراخوان آن داده شده بود، از سوي جنبش ششم آوريل، حزب سلفي «النور»، حزب الفد مورد استقبال قرار گرفت.
معترضان مصري انحلال پارلمان را نقض قانون اساسي دانسته و بر اين باورند كه نظاميان قصد دارند با اين اقدام، قدرت قانونگذاري در كشور را در اختيار خود بگيرند و به اقدامات خود، مشروعيت قانوني بدهند.
تظاهركنندگان مصري ضمن سر دادن شعار مرسي حمايتت مي كنيم، نظاميان به پادگان ها برگرديد، خواستار در دست گرفتن اختيارات قانوني از سوي رئيس جمهور منتخب شدند.
بازگشايي پارلمان مصر
پارلمان مصر روز سه شنبه با ورود رئيس و نمايندگان جلسه عادي خود را برگزار كرد. در اين جلسه «محمدسعيد الكتاتني» رئيس مجلس الشعب (پارلمان) طي سخناني با اشاره به جايگاه قانوني مجلس، اقدام رئيس جمهور مصر در فراخوان تشكيل جلسه آن را گامي در جهت اجراي اهداف انقلاب 25 ژانويه به شمار آورد.
جلسه پارلمان مصر كه پس از 25 روز تعطيلي با وجود مخالفت نظاميان حاكم و دادگاه قانون اساسي برگزار شد، واكنش هاي مختلفي را دربر داشت. به طوري كه در بيرون از محوطه پارلمان درگيري هاي لفظي بين موافقان و مخالفان رخ داد اما كار به درگيري هاي فيزيكي و دخالت نيروهاي امنيتي نكشيد. موافقان تشكيل مجلس، جلسه روز سه شنبه را در راستاي بررسي احكام دادگاه قانون اساسي و ساز و كارهاي اجراي آن عنوان كردند، اما مخالفان بر اين باورند كه پارلمان فاقد مشروعيت قانوني است.
در زمينه تحولات سياسي، رسانه هاي خبري به نقل از دفتر رياست جمهوري مصر پيش بيني كردند، كابينه جديد اين كشور ظرف دو روز آينده معرفي و تشكيل شود.
پايگاه خبري «اليوم السابع» به نقل از «ياسر علي» سخنگوي رياست جمهوري مصر اعلام كرد: احتمال مي رود كه رئيس جمهور تا پايان هفته با صدور بيانيه اي رسماً تشكيل كابينه جديد را به اطلاع مردم برساند.
به گفته اين مقام مصري، محمد مرسي پيش از سفر خود به عربستان نخست وزير را انتخاب و معرفي خواهد كرد.
در عين حال وزير خارجه آمريكا در سخناني مداخله جويانه، از نظاميان و رئيس جمهور منتخب مصر خواست تا از تنش هاي موجود كاسته و از خود خويشتنداري نشان دهند.


راهپيمايي 119 كيلومتري مردم بوسني در سالگرد قتل عام مسلمانان

مردم بوسني و هرزگوين به مناسبت يادبود 8000 قرباني جنايات صرب ها 119 كيلومتر راهپيمايي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مسلمانان بوسني و هرزگوين براي هشتمين سال متوالي و در محكوميت جنايات صرب ها عليه مسلمانان بوسنيايي در سربرنيتسا (1995) و همچنين براي گراميداشت8000 قرباني مسلمان اين كشور 119 كيلومتر راهپيمايي كردند.
«راهپيمايي مرگ» نامي است كه راهپيمايان براي اين اعتراض خود برگزيدند.
به گزارش فارس در سال 1995 درحالي كه نيروهاي سازمان ملل شهر سربرنيتسا را منطقه امن اعلام كرده بودند، صرب هاي جنايتكار به رهبري «رتكو ملاديچ» وارد شهر سربرنيتسا شده و اقدام به قتل عام ساكنين شهر كردند.
در خلال اين قتل عام فجيع هزاران تن از مسلمانان ساكن اين شهر به سوي كوه وجنگل گريختند. اين فرار به راهپيمايي به سوي مرگ موسوم شد، از آنجايي كه در طول راه اكثر اين افراد كشته شدند و تنها تعداد انگشت شماري توانستند به شهر توزلا برسند، اين فرار به «راهپيمايي به سوي مرگ» مشهور شد.
همه ساله صدها هزار نفر از مردم بوسني به ياد اين راهپيمايي از روستاي «نزوك» به سوي شهر «توزلا» راهپيمايي مي كنند.
اين راهپيمايي روز دوشنبه آغاز و ديروز در گورستان كشته شدگان سربرنيتسا پايان يافت.
 


الوفاق انحلال جمعيت اسلامي بحرين به دست آل خليفه را محكوم كرد

جمعيت الوفاق ملي بحرين، حكم انحلال جمعيت عمل اسلامي بحرين را محكوم كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، جمعيت الوفاق ملي بحرين كه بزرگترين تشكل سياسي اين كشور است، با صدور بيانيه اي حكم انحلال جمعيت عمل اسلامي بحرين را سياسي خواند و آن را محكوم كرد.
الوفاق ملي بحرين افزود، همه توجيهاتي كه وزارت دادگستري عليه جمعيت عمل اسلامي ارائه كرده اند بي اساس است.
گفتني است دادگاه اداري بحرين روز دوشنبه سازمان عمل اسلامي بحرين كه از جمله اپوزيسيون شيعه محسوب مي شود را منحل كرد.پس از اينكه دفتر سازمان عمل اسلامي بحرين به دليل برپايي اعتراضات در بهار 2011 مصادره شد وزارت دادگستري اين كشور دادخواستي را عليه سازمان مذكور به دادگاه اداري بحرين ارائه كرد.
«محمدعلي محفوظ» دبيركل اين سازمان و برخي از اعضاي اين سازمان به اتهام تلاش براي براندازي نظام و تشويق مردم به خشونت به زندان محكوم شدند.
از سوي ديگر يك منبع قضايي بحرين اعلام كرد كه دادگاه بحرين روز گذشته «نبيل رجب» رئيس انجمن حقوق بشر اين كشور را به اتهام اهانت به اهل تسنن به 3 ماه زندان محكوم كرد.
دادگاه بحرين در تشريح اتهامات نبيل رجب مدعي شده است كه وي در شبكه اجتماعي توئيتر مطالبي را عليه نخست وزير اين كشور منتشر مي كرده است.
از سوي ديگر خبرها حاكي از آن است كه نيروهاي امنيتي بحرين با حمايت كشورهاي غربي، وسايل جاسوسي استراق سمع در خانه هاي شيعيان كاشته است كه همين امر دليلي براي زنداني و دستگير شدن اين افراد است.
يكي از خانواده هاي بحريني اين نوع وسايل را در خانه خود كشف كردند. بعد از مدتي كوتاه نيروهاي امنيتي به منزل مذكور رفتند و وسيله جاسوسي كشف شده را پس گرفتند.
استفاده از چنين وسايلي در سايه استخدام دو تن از افسران غربي توسط دولت بحرين صورت گرفته است ك عبارتند از «جان تيموني» از آمريكا و «جان ييتس» از انگلستان. اين افراد از تكنولوژي هاي برتر در جهت تعقيب افراد استفاده مي كنند.
با استفاده از چنين ابزارآلاتي مي توان به تمام سخناني كه در منازل رد و بدل مي شود، اطلاع يافت. نيروهاي امنيت به اين شكل مي توانند به راحتي افراد را شناسايي كرده و آنها را دستگير كنند. علاوه بر آن تلفن هاي تمام افراد خانواده را نيز تحت مراقبت خود درمي آورند.
مدتي قبل وزير داخلي بحرين به انگلستان سفر كرده بود و در اين سفر ديدارهاي مختلفي با مسئولين انجام داد كه ديدار با وزير اطلاعات يكي از مهم ترين آن ها بود.


5 سال زندان براي اولمرت به اتهام فساد مالي

نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي درباره يكي از اتهامات فساد كه به او وارد شده است گناهكار شناخته شد.
به گزارش خبرگزاري ها، ايهود اولمرت كه به اتهام فساد مالي به مدت 5 سال در حال محاكمه بود از دو اتهام تبرئه و در يك مورد محكوم شناخته شد.
دادگاه بيت المقدس روزگذشته وي را از اتهام پرداخت رشوه در پرونده هاي «تالانسكي» و «رشبون تورز» تبرئه كرد.
اما در پرونده مركز سرمايه گذاري متهم شناخته شد، وي متهم است كه در زمان وزارت خود بر وزارتخانه كار، بازرگاني و صنايع رژيم صهيو نيستي با همدستي «يوري مسر» شريك حقوقي خود مبالغي را اختلاس كرده است.
روزنامه هاآرتص نيز اين خبر را اعلام كرد ولي به چگونگي و مدت محكوميت اولمرت اشاره اي نكرد. اولمرت همچنين يكي از شش متهم اصلي پرونده فساد سرزمين مقدس است در اين پرونده چند تن از مقامات شناخته شده رژيم صهيونيستي متهم هستند كه با پرداخت رشوه به شهرداري بيت المقدس اشغالي مجوز توسعه طرح سرزمين مقدس را دريافت كرده اند.
 


درگيري گسترده مردم با پليس و نيروهاي امنيتي در عربستان

در پي بازداشت آيت الله نمر بدست دژخيمان سعودي، براي سومين روز پياپي تظاهرات و ناآرامي شهرهاي شيعه نشين شرق عربستان را فرا گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهركنندگان عربستاني در تظاهرات گسترده خود خواهان سرنگوني رژيم آل سعود شدند و با در دست داشتن تصاوير آيت الله نمر فرياد انتقام، انتقام را سر دادند. به گزارش شبكه خبري «العالم»، در اعتراضات مردمي كه در شهرهاي «العواميه»، «القطيف»، السهله» و «دمام» برگزار شد، معترضان بازداشت روحاني شيعه به دست عوامل امنيتي رژيم سعودي را به شدت محكوم كردند.
اين گزارش حاكي است، تظاهركنندگان عربستاني كه در ميان آنها، پير، جوان و زنان نيز مشاهده مي شد با سردادن شعار «هيهات منا الذله»، الله اكبر و مرگ بر آل سعود اقدام به راهپيمايي به سوي روستاي محل سكونت خانواده شيخ نمر در العواميه كردند.
اين در حالي است كه جوانان شهر «السهله» با برگزاري «عمليات النمر» كه طي آن با سوزاندن لاستيك و بستن خيابان ها به مقابله با مزدوران امنيتي سعودي برخاسته بودند، برقصاص قاتلان شهيدان تأكيد كردند.
شرق عربستان طي روزهاي گذشته شاهد اعتراضات شديد مردمي به حكومت آل سعود بود و نيورهاي امنيتي و پليس سه نفر از معترضان را شهيد و ده ها نفر را مجروح و بازداشت كردند.
اين اعتراضات پس از آن صورت گرفت كه نيروهاي امنيتي در يك كمين، آيت الله نمر را به گلوله بسته و به شدت مجروح كردند، اما براي جلوگيري از تظاهرات مردم، اعلام كردند كه وي براي مداوا به بيمارستان نظامي منطقه منتقل شده است. ديروز خبرهايي درمورد شهادت آيت الله نمر نيز منتشر شد، اما منابع رسمي آن را تكذيب كردند.
محكوميت اقدام عربستان
هيئت علماي شيعه العواميه روز سه شنبه با صدور بيانيه اي اقدامات رژيم عربستان در به رگبار بستن معترضان غيرمسلح را به شدت محكوم كرد. در اين بيانيه بر حضور مردم در صحنه براي تشييع پيكر شهيدان اعتراضات اخير تأكيد شده است. قرار است مردم العواميه طي مراسم باشكوهي پيكرهاي شهيدان سيد «محمد الفلفل» و «سيداكبر الشاخوري» را تشييع و به خاك بسپارند. به گزارش منابع خبري به نقل از شاهدان عيني، بسياري از مراكز تجاري، اداري و مدارس شهر القطيف به نشانه همبستگي با خواسته هاي مردمي منطقه و به نشانه اعتراض به مسئولان سعودي همچنان بسته است.
از سوي ديگر نظاميان رژيم حاكم بر عربستان در ادامه سياست هاي سركوبگرانه خود، تعدادي ديگر از ساكنان شرق اين كشور را بازداشت كردند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري «براثاي» عراق، نيروهاي سعودي، شيخ «هشام عبدالواحد الخنيزي» (45 ساله) ساكن منطقه «القلعه» در شهر القطيف را هنگام بازگشت از ايران در فرودگاه بازداشت كردند.
در همين حال نيروهاي امنيتي «محمد حسين النمر» برادر آيت الله نمر را در العواميه بازداشت و به دليل افشاگري به نقطه نامعلومي منتقل كردند. همچنين نظاميان سعودي قصد بازداشت «محمد آل زايد» از انقلابيون منطقه العواميه را داشتند كه وي موفق به فرار شد.
خبرهاي دريافتي از عربستان حاكي است شاهزاده «متعب بن عبدالعزيز» فرزند ارشد پادشاه عربستان روز دوشنبه به طور سر زده از واحدهاي نظامي مستقر در شهر شيعه نشين «الاحساء» بازديد و خواستار آمادگي آنها براي مقابله با وضعيت بحراني كنوني شد.
شاهزاده متعب كه فرماندهي گارد سلطنتي عربستان را برعهده دارد در ديدار با فرماندهان و مسئولان لشكر ملك عبدالعزيز در شهر الاحساء در شرق عربستان بر ايجاد امنيت در منطقه و سركوب مخالفان حكومت تأكيد كرد.
اين در حالي است كه كميته دفاع از حقوق بشر عربستان به رژيم سعودي درباره سركوب اعتراضات مردمي در اين كشور هشدار داد. در همين راستا نيز مركز «حقوق بشر الشرق» از صليب حباني درخواست كرد كه هرچه زودتر وارد عمل شده و با شيخ نمر ديدار كند تا از سلامت او مطمئن شود.
نهرين نت نيز به نقل از منابع آگاه ديپلماتيك در بروكسل اعلام كرد كه وليعهد عربستان پس از موافقت واشنگتن، روحاني برجسته شيعه شرق عربستان را به اسارت گرفته است. به گزارش فارس، هفته گذشته شاهزاده «سلمان بن عبدالعزيز» وليعهد و برادر پادشاه با «توماس ويليامز» سرپرست سفارت آمريكا در عربستان تماس تلفني برقرار كرد و از وجود طرحي براي ترور آيت الله نمر و خلاصي يافتن از وي خبر داده بود.
گفته مي شود ويليامز پس از در جريان گذاشتن مسئولان كاخ سفيد، پيام آنها مبني بر موافقت با طرح بازداشت روحاني شيعه را به اطلاع شان رساند. به گفته اين منابع، آمريكايي ها به شدت نگران تحولات امنيتي پس از دستگيري شيخ نمر هستند و در اين چارچوب رئيس سازمان سيا در ديدار با ملك عبدالله پادشاه عربستان، حمايت واشنگتن از اقدامات اخير را به وي ابلاغ كرد.
در همين حال مناطق مختلف بحرين شاهد تظاهرات در حمايت از مردم عربستان بود و جوانان بحريني با در دست داشتن تصاوير روحاني شيعه، عليه آل سعود و آل خليفه شعار سر دادند. در لندن نيز ده ها تن با تجمع در مقابل سفارت عربستان، برضد آل سعود شعار دادند.


باراك همكاري امنيتي جنبش فتح با رژيم صهيونيستي را ستود

وزير جنگ رژيم صهيونيستي همكاري امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين در كرانه باختري با اين رژيم را ستود.
به گزارش ايسنا به نقل از مركز اطلاع رساني فلسطين، «ايهود باراك» با اعتراف به وجود «پيوندهاي مشترك» ميان دولت عبري و جنبش فتح اظهار داشت كه اين جنبش نقش مؤثر و برجسته اي در برنامه هاي امنيتي اين رژيم ايفا مي كند.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي طي مصاحبه اي با مجله «تايمز» آمريكا خاطرنشان كرد: من طرفدار مذاكره با مقامات رام الله هستم و به اسرائيلي ها و تمامي جهانيان نيز اعلام مي كنم كه جنبش فتح طرفدار صلح و سازش است چرا كه نقشي مؤثر در دستگاه امنيتي و ارتش عبري ايفا مي كند.
وي افزود: جنبش فتح احترام متقابل و همزيستي مسالمت آميز را خواستار است، اما جنبش حماس به مقاومت مسلحانه روي آورده است.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي سلام فياض را فردي بحق توصيف كرد و نسبت به كنار گذاشته شدن وي از سمت نخست وزيري ابراز نگراني كرد. از سوي ديگر «محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين پيشنهاد اسرائيل براي آزادسازي زندانيان فلسطيني در ازاي از سرگيري مذاكرات صلح را رد كرد.
منابع امنيتي فلسطين نيز اعلام كردند كه هواپيماهاي جنگي رژيم صهيونيستي سه فروند موشك به پايگاه گردان هاي الانصار شاخه نظامي جنبش الاحرار در شهر خان يونس شليك كردند كه در اثر آن انفجار مهيبي رخ داد.
به گزارش فارس برج هاي نظامي رژيم اشغالگر صهيونيست در پايگاه «ملكه» در شرق حي الزيتون در غزه نيز به سمت منازل شهروندان و اراضي آنها آتش گشودند.
شاهدان عيني نيز گفتند كه مقاومت فلسطين با يك گروه از نيروهاي ويژه اسرائيلي در منطقه عبسان درگير شد كه به دنبال آن هلي كوپترهاي اسرائيلي به پرواز درآمده و به سمت مبارزان فلسطيني آتش گشودند همچنانكه تحركات فعال خودروهاي نظامي رژيم صهيونيستي در امتداد مرزهاي نوار غزه مشاهده شده است.
نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي همچنين روز گذشته هشت فلسطيني را در كرانه باختري رود اردن بازداشت كردند. شبكه خبري فلسطين اليوم نيز گزارش داد كه عصر روز دوشنبه يك شهرك نشين صهيونيست يك كودك فلسطيني را در جنوب استان الخليل با خودروي خود زير گرفت و وي را راهي بيمارستان كرد.


چها رسوي پنج قا ره

دختر ديكتاتور رئيس جمهور مي شود
دختر ديكتاتور اسبق كره جنوبي كه كانديداي انتخابات رياست جمهوري شده، از ديگر نامزدها پيش افتاده است. خبرگزاري «آسوشيتدپرس» با انتشار اين خبر نوشت «پارك گئون هاي»، دختر «پارك چونگ هي» است كه به مدت 18سال با سياست مشت آهنين حكومت كرد. وي كه در سال 1979 توسط رئيس سازمان اطلاعات خود به قتل رسيد امروزه داراي طرفداران زيادي است.
شكنجه گران 20ساله
«فيليپ سندز»، استاد دانشگاه حقوق دانشگاه لندن با انتشار كتابي با عنوان تيم شكنجه از روش هايي كه در شكنجه زندانيان گوانتانامو استفاده مي شد پرده برداشت.
براساس اين اطلاعات، معمولا براي شكنجه زندانيان از نوجوانان زير 20 سال استفاده مي شد. به اين نوجوانان اين گونه القا مي شد كه اعمال آنها نه تنها قانوني و وطن پرستانه است بلكه براي نجات از شر خبائث لازم است!
چاوز بهبود يافت
هوگو چاوز، رئيس جمهور غرب ستيز ونزوئلا اعلام كرد كاملا بهبود يافته و بيماري سرطان وي درمان شده است. به گزارش خبرگزاري رويتر، اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه 3 ماه تا برگزاري انتخابات رياست جمهوري در اين كشور باقي است. چاوز اعلام كرده در اين انتخابات شركت مي كند.
30 هزار جاسوس سعودي در يمن
پايگاه اينترنتي «اگزمانير» از فعاليت گسترده شبكه مخفي جاسوسي عربستان در يمن و حضور 30 هزار جاسوس رياض در اين كشور پرده برداشت. براساس اين گزارش جاسوسان سعودي در يمن بودجه هاي نامحدودي در اختيار دارند و توانسته اند در بسياري از مراكز اين كشور نفوذ كنند.


پوتين: اجازه حمله نظامي به سوريه را نمي دهيم

رئيس جمهور روسيه تاكيد كرد كه اجازه تهاجم نظامي به سوريه را نخواهيم داد.
به گزارش پرس تي وي، ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه اظهار داشت، براي پايان دادن به 16 ماه ناآرامي در سوريه احتياجي به مداخله نظامي خارجي نيست بلكه با مذاكره بايد اين بحران را پايان داد.
وي تاكيد كرد مسكو اجازه تهاجم نظامي به سوريه را به هيچ كشوري نخواهد داد.
سخنگوي وزارت خارجه چين نيز خواستار حمايت از طرح كوفي عنان براي خاتمه بحران در سوريه شد.
وي افزود، ابزارهاي سياسي فرآيند مناسبي براي خاتمه اين بحران محسوب مي شود.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه وزراي خارجه هلند و انگليس خواستار تشديد تحريم ها بر سوريه شدند.
وزير خارجه هلند در ديدار با همتاي انگليسي خود خواستار اعمال فشار بيشتر بر سوريه با هدف سرعت بخشيدن به پايان درگيري ها شد.
در همين رابطه كابينه عربستان به رياست ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه اين كشور بار ديگر خواستار اجرايي شدن بند هفتم منشور سازمان ملل كه دخالت نظامي در كشورهاي مورد مناقشه را مجاز مي داند شد.
در اين نشست دولت عربستان اعمال فشارهاي بيشتر از سوي شوراي امنيت عليه مقامات سوريه و نيز تلاش بيشتر اين شورا را در اجراي مصوبه هاي نشست ژنو خواستار شد.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي «ورلد تريبيون» در گزارشي اختصاصي نوشت كه وزير خارجه آمريكا اعتراف كرده است كه اجراي تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه سوريه ناكام مانده است.
اين روزنامه آمريكايي افزود، بزرگترين چالش موجود براي آمريكا جهت براندازي نظام سوريه جريمه چين و روسيه به خاطر حمايت هاي ادامه دار و گسترده آنها از دمشق است.
ورلد تريبيون به نقل از هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا نوشت، آنچه اسد را پا بر جا نگه داشته است كمك ايران و روسيه و ناكامي كشورهاي غربي براي اجرايي كردن تحريم ها عليه سوريه است.
هلاكت 7 شورشي
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، منابع امنيتي لبنان اعلام كردند، طي ديروز درگيري شديدي ميان شورشيان مسلح و نيروهاي ارتش سوريه در منطقه مرزي دو كشور روي داد و طي آن طرفين از خمپاره انداز و مسلسل استفاده كردند.
بيشتر درگيري ها در مناطق «نهر الكبير»، «جسر القمار» و «الشيبه» متمركز بود. دست كم 7 مهاجم مسلح در اين درگيري ها كشته و شمار زيادي نيز مجروح و دستگير شدند.
به دنبال ناآرامي هاي گسترده اخير در مناطق مرزي لبنان و سوريه، هيات دولت لبنان خواستار تقويت حضور ارتش در مناطق مرزي و اتخاذ تدابير لازم براي كنترل اوضاع در اين مناطق شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14