(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 تیر 1391 - شماره 20253

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خط مقاومت و خطاي محاسبات (يادداشت روز)
در نشست خبري مشترك با صالحي مطرح شد
تاكيد عنان بر نقش ويژه ايران در حل بحران سوريه
بازنشستگي ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
باقري و اشميت توافق كردند
برگزاري نشست معاونان سوم مرداد در استانبول
رايزني صالحي با وزير خارجه امارات درباره تحولات سوريه
آقاي بهنود اگر شما ايراني بوديد از خجالت آب مي شدم! (خبر ويژه)
از پشه به برج مراقبت براي پرواز آماده ام! (خبر ويژه)
خانم اميري! مگر خبرچين ساواك مي تواند دموكراسي خواه باشد؟! (خبر ويژه)
دائره المعارف يا پايگاه بهايي ها و لائيك ها؟! (خبر ويژه)


خط مقاومت و خطاي محاسبات (يادداشت روز)

اين روزها در حوزه سياست خارجي، ايران و سوريه در صدر اخبار مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته اند.
تازه ترين خبري كه موضوع ايران و سوريه را در فضاي رسانه اي داغ كرده حضور كوفي عنان در تهران است كه از دوشنبه شب براي رايزني با مقامات كشورمان به ايران سفر كرده است.
عنان درحالي ديروز رايزني ها و گفت وگوهاي خود با مقامات ارشد ديپلماسي ايران را از سر گرفته است كه چندي پيش- 10 آوريل- و پس از انتصاب به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه به تهران آمده بود. حضور كنوني عنان در تهران بلافاصله پس از گفت وگوهاي او با بشار اسد رئيس جمهور سوريه است.
گفتني است طي دو هفته گذشته به موازات افزايش فشارها از سوي آمريكا و چند كشور غربي بر ضد سوريه و برگزاري دو نشست ژنو و پاريس با هدف يكسره كردن كار دمشق، فشارها عليه جمهوري اسلامي نيز در فاز اجرايي تحريم هاي فراگير و به اصطلاح فلج كننده از اول ژوئيه آغاز شده است.
بنابراين در همين آغاز بحث پيرامون اوج گرفتن فشارهاي غرب در فضاي فعلي بر ايران و سوريه چند سؤال جدي و كليدي مطرح است. آيا موضوع ايران و سوريه در يك پازل قرار دارد و يا به صورت اتفاقي و خارج از محاسبات و در يك شرايط اضطراري به يكديگر پيوند خورده اند؟ چرا با آغاز اعمال تحريم هاي نفتي عليه ايران از اول ژوئيه-11 تير- از سوي ديگر هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در همين ايام تهديد مي كند كه بشار اسد بايد از قدرت كناره گيري كند؟!
در اين ميان آمريكا و چند كشور غربي با برگزاري اجلاس ژنو و پاريس با هدف گذاري تصميم گيري نهايي درباره سوريه با قيد تأكيد بر عدم حضور ايران چه اهداف ديگري را دنبال مي كردند؟ آيا به نتايجي هم رسيدند؟
اكنون فرستادن عنان به تهران براي چيست؟ آيا فشارها عليه ايران و سوريه از سوي جبهه استكبار تشديد خواهد شد؟ و بالاخره اينكه بطور مشخص راهبرد اصلي آمريكايي ها در ميانه سناريوها و دسيسه هاي تو در تو و چند لايه پيرامون ايران و سوريه با نگاه به تحولات منطقه اي در پهنه اوضاع و احوال كنوني چيست؟ اين يادداشت تلاش مي كند در پاسخ به پرسش هاي بالا و بالاگرفتن فشارها بر ضد تهران- دمشق و فرجام تحركات و توطئه هاي آمريكا و چند كشور همسو با آن، نكاتي را مورد واكاوي قرار دهد.
1- ساده لوحانه است اگر بخواهيم در تحليل شرايط كنوني تنها به روزهاي اخير و برگزاري دو نشست ژنو و پاريس عليه دمشق از يكسو و به اجرا درآمدن تحريم هاي نفتي عليه تهران از سوي ديگر بسنده كنيم. هر چند تدارك و ساماندهي اين اقدامات بر ضد ايران و سوريه در راستاي يك خط دنبال مي شود اما خطاست اگر عقبه اين اتفاقات را نديده و فراتر از روزهاي گذشته به ماه هاي پيشين نقبي زده نشود.
گريز به گذشته و تأمل درباره سناريوهايي كه آمريكايي ها پيش تر بر ضد جبهه مقاومت به صحنه آورده بودند تصويري روشن از شرايط كنوني را ترسيم مي كند.
ماجرا را بايد از آغاز تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا در بستر بيداري اسلامي مورد دقت قرار داد. از 18-17 ماه گذشته با سقوط دومينووار حاكمان مرتجع و قدرت هاي دست نشانده تلاش شده است تا محور مقاومت در منطقه تضعيف شود؛ چرا؟ پاسخ پيچيده نيست و حتي بارها و به كرات مقامات رژيم صهيونيستي كه بيش از همه در فضاي انقلاب هاي منطقه به اضطراب و نگراني و تشويش دچار شده اند پاسخ را ناگزير و عجزآلود به زبان آورده اند: «اين انقلاب ها و قيام ها از انقلاب اسلامي ايران الهام گرفته اند» و براي همين بود كه نتانياهو چندين بار نسبت به شكل گيري انقلاب اسلامي ديگري در منطقه هشدار داد.
با اين شرايط و در حالي كه كماكان به عنوان نمونه هاآرتص از «بهمن اسلامي خاورميانه» و جروزالم پست از «موج بيداري اسلامي» و يا واشنگتن تايمز از «قدرت انقلاب خميني در الهام بخشي به انقلاب هاي منطقه» خبر مي دهند و نمي توانند هراس و ترس خودرا پنهان نمايند؛ اتاق فكر دشمن كه مخالف شكل گيري و قوام اين قيام ها و انقلاب ها است سعي مي كند طرح فريبي را در پيش بگيرد تا بر افكار عمومي منطقه و ملت ها تأثير بگذارد.
2- از همان 17 دسامبر كه خيزش هاي منطقه اي از تونس كليد خورد و به مصر، ليبي، يمن و... سرايت پيدا كرد تلاش آمريكا به گواهي طراحي آشوب ها و ارسال سلاح به سوريه بر اين مسئله متمركز شده بود كه براي كند شدن حركت بيداري اسلامي و اخلال در الگوگيري از ايران اسلامي، دولت بشار اسد را وارد فاز اغتشاش و درگيري با معارضان نمايد. اما آنچه كه باعث شد علي رغم به صحنه آوردن تمام پتانسيل و اهرم رسانه اي و عمليات هاي رواني از سوي آمريكا عليه سوريه، توطئه محور غربي- عربي ناكام بماند حمايت هاي معنوي و تأثيرگذاري جمهوري اسلامي در معادلات منطقه اي بود.
3- اينجا بود كه آمريكا و چند كشور غربي نقش مقتدرانه ايران را در شكست پروژه جدا كردن سوريه از جبهه مقاومت به وضوح دريافتند.
بنابراين آمريكايي ها كه طي 18-17 ماه گذشته بارها دچار اشتباهات فاحشي در محاسبات خود از تحولات منطقه اي شده بودند تصميم داشتند مستقيماً ايران را در كانون حملات و هجمه هاي سياسي، اقتصادي و ديپلماسي قرار دهند.
انتهاي سال 90 كه با انتخابات نهمين دوره مجلس قرين شده بود بزنگاهي بود كه اتاق فكر جبهه استكبار اين نقطه را هدفگذاري كرد و با برنامه ريزي هاي حساب شده و استفاده از تمامي گزينه ها چالش مشاركت در انتخابات را در ايران رقم زد. برآورد آنها اين بود كه اگر اين اتفاق بيفتد ايران اسلامي حمايت و عقبه مردمي خودش را از دست مي دهد و ديگر قادر نخواهد بود الگوي مناسبي براي كشورهايي باشد كه پس از انقلاب ها در شرايط برگزاري انتخابات و رجوع به آراي مردمي قرار گرفته بودند.
از همين روي؛ در 6 ماهه پاياني سال 90، سنگين ترين فشارها بر ضد ايران با ابزار تهديد، ترور، تحريم، صدور قطعنامه هاي پياپي را تدارك ديدند اما 12 اسفند و حضور تاريخي ملت بصير و خبير ايران نشان داد كارشكني ها و توطئه ها و تهمت ها و تحريم ها و ترورها عليه جمهوري اسلامي نگرفته و مشاركت بالاي 65 درصدي همه دسيسه ها را سوزانده و دود كرده و به هوا فرستاده است.
4- از ابتداي سال 91 مواجهه جبهه استكبار با جبهه مقاومت در دالان تحولات منطقه تغيير فاز داد. بنابراين از همان فروردين ماه كه كوفي عنان مأمور پيگيري موضوع سوريه شد محرز گشت كه دشمن از رويارويي با ايران به صورت مستقيم نااميد شده و از سوي ديگر قصد دارد انتقام بيداري اسلامي ملت ها را از سوريه بگيرد.
اتفاقي كه افتاد اين بود كه آمريكا و غرب به سقوط دولت سوريه مصمم شدند و اين روند تا برگزاري دو نشست ويژه درباره سوريه؛ يكي نشست ژنو در 10 تير ماه (30 ژوئن) و نشست پاريس در 15 تير (5 ژوئيه) تداوم پيدا كرد تا يك خروجي داشته باشد: «يكسره كردن كار دمشق و بركناري اسد».
5- پيش از هر دو نشست ياد شده تأكيد شد كه ايران دعوت نمي شود و آسوشيتدپرس و ديگر رسانه هاي غربي ادعا كردند «قدرت هاي جهاني» بحران سوريه را براي هميشه حل خواهند كرد.
اما هر چند اين دو نشست برگزار شد و در نشست پاريس تحت عنوان مضحك دوستان سوريه! به اين اجماع رسيدند كه؛ «بشار اسد بايد برود» اما سه روز پس از آن كوفي عنان در مصاحبه با لوموند فرانسه اقرار كرد؛ الف- در سوريه شكست خورديم و ب- ايران بايد در نشست هاي مربوط به سوريه حضور داشته باشد تا بحران سوريه حل شود.
تفسير روشن و آشكار اين اعتراف كوفي عنان را مي توان در روزنامه هاي غربي نيز مشاهده كرد كه گلوب اندميل مي نويسد؛ كوفي عنان مي داند كه ايران را نمي توان ناديده گرفت و ايران بايد ميانجي تحولات سوريه باشد.
6- و بالاخره بايد گفت حضور معنادار و از سر ناچاري كوفي عنان در تهران بيانگر اين است كه آمريكا و غرب باز هم در خصوص محاسبات منطقه اي اشتباه كرده اند چرا كه در پروژه شكاف و گسست در جبهه مقاومت ناكام مانده اند و از سوي ديگر علي رغم تمام فشارها و جنجال هاي تبليغاتي عليه ايران و سوريه، افكار عمومي دنيا و ملت هاي آزاديخواه شاهد اقتدار جبهه مقاومت هستند.
و اما، بلافاصله پس از آغاز تحريم هاي نفتي ايران، نفت گران مي شود، رسانه هاي اروپايي اقرار مي كنند كه اين وضعيت خودكشي مالي براي اروپاي بحران زده است و افكار عمومي مي بينند كه ايران در اوج به اصطلاح تحريم هاي فلج كننده رزمايش پيامبر اعظم 7 را برپا مي كند و اقتدار نظامي اش را به رخ مي كشد و موشك هاي پيشرفته اش را يكي پس از ديگري به شليك درمي آورد و سوريه نيز علي رغم فضاي تبليغاتي غرب با ترجيع بند «اسد بايد برود» در رزمايش چند روزه خود، انسجام دفاعي و توان بازدارندگي اش را نمايان مي كند و غرب بار ديگر به اشتباه محاسباتي خود پي مي برد و با اعتراف به شكست كوفي عنان را به ايران مي فرستد.
حسام الدين برومند


در نشست خبري مشترك با صالحي مطرح شد

تاكيد عنان بر نقش ويژه ايران در حل بحران سوريه

نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه با اذعان به نقش مثبت ايران در حل بحران اين كشور گفت: به دنبال حمايت و همكاري ايران هستم.
كوفي عنان پيش ازظهر ديروز و پس از گفت وگو با علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان در نشست مطبوعاتي مشترك افزود: به دنبال حمايت و همكاري ايران هستم تا در تلاش هايم اين بحران را به صورت مسالمت آميز حل كنم.
وي ادامه داد: در طي مدتي كه اين مسئوليت را برعهده داشتم همواره مورد تشويق و همكاري دولت ايران و آقاي صالحي بودم و اميدوارم تا حل مشكل به همكاري ادامه دهيم.
عنان در پاسخ به سؤال خبرنگار العالم كه به تسليح مخالفان دولت سوريه از سوي عربستان و قطر اشاره كرد نيز گفت: سازمان ملل تلاش زيادي صورت داده تا خشونت ها در سوريه پايان يابد.
وي ادامه داد: ما خواستار اين هستيم كه همه گروه هاي درگير در سوريه به خشونت ها پايان دهند و اعلام كرديم كه اگر مي خواهيم خشونت ها پايان يابد بايد با همه افرادي كه سلاح در دست دارند گفت وگو كنيم.
عنان با اعلام اينكه در دست گرفتن سلاح راه حل نيست گفت: پس از پايان چنين منازعاتي خلع سلاح صورت گيرد و دولت فعلي سوريه بايد استفاده از سلاح ها را كنترل كند.
عنان همچنين در مورد مخالفت آمريكا با حضور ايران در حل بحران سوريه گفت: ما در مورد پروسه سياسي صحبت مي كنيم، در پروسه سياسي بايد تمام گروه ها را به پاي ميز مذاكره كشاند و اين از نكات كليدي در طرح 6 بندي من بود.
نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه افزود: در آن طرح تاكيد شد كه كساني كه دستگير شده اند بايد آزاد شوند، خشونت ها پايان يابدو اقدامات انسان دوستانه صورت گيرد و علاوه بر آن بين سوري ها گفت وگوهاي سياسي انجام و آنها در مورد آينده خود تصميم بگيرند.
كوفي عنان بار ديگر اظهار داشت: ايران مي تواند نقش خود را در اين زمينه ايفا كند و من معتقد به نقش ايران هستم و به كشور ديگري كاري ندارم.
دخالت هاي نابجا
علت تداوم بحران سوريه
علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان نيز در اين نشست مشترك با بيان اينكه دخالت هاي نابجاي ديگران باعث تداوم بحران شده است گفت: ايران همواره جزيي از راه حل بحران سوريه بوده است، اميدواريم برخي كشورهايي كه از اين موضوع ناراحت هستند نيز به واقع جزيي از راه حل باشند.
صالحي ضمن خيرمقدم به كوفي عنان، خاطرنشان كرد: از زماني كه آقاي عنان اين مسئوليت را برعهده گرفته اند، تلاش كرده اند با اتخاذ مواضعي عادلانه و بي طرفانه و با پيشنهاد طرح شش ماده اي در جهت رفع بحران سوريه عمل كنند و در اين راستا حركت كنند. تا به امروز به تعهدي كه داده اند، پايبند بوده اند و اين بي طرفي شان موجبات خشم برخي كشورها شده است.
وزير خارجه گفت: موضع ايران درباره سوريه كاملا روشن است، مردم سوريه مانند هر ملت ديگري حق برخورداري از حقوق اساسي و مدني در يك جامعه را دارند، حق انتخابات آزاد، حق تعدد احزاب و آزادي، دموكراسي و استقلال از حقوق مردم سوريه است. مردم سوريه حق دارند كه دولت هايشان فساد را از خود دور كنند كه دولت سوريه و در راس آن آقاي بشار اسد اين قول را داده اند كه تعهد را براي خود ايجاد كرده است كه تمامي خواسته هاي مشروع مردم سوريه را لبيك بگويد و گام هايي نيز در اين راستا برداشته اند.
وي اضافه كرد: متاسفانه دخالت هاي نابجاي ديگران باعث شده كه شرايط همچنان در سوريه بحراني بماند، اين در حالي است كه آقاي بشار اسد اقدامات سازنده اي را در جهت تامين خواسته هاي مردم سوريه انجام داده است.
نقش برجسته ايران
دليل حضور در تهران
گفتني است پيش از اين نشست مشترك خبري كوفي عنان در ديدار با صالحي ضمن تاكيد مجدد بر نقش برجسته ايران در حل بحران سوريه گفت: حضور مجدد من در ايران مويد اين ادعا است.
صالحي نيز با تاكيد بر اينكه نبايد اجازه داد برخي اقدامات و دخالت هاي ناعادلانه و يكجانبه شرايط را به سمت تشديد خشونت سوق دهد، اظهار داشت: كشورهاي منطقه و تاثيرگذار در اين راستا بايد با رويكرد واقع گرايانه، از دخالت خارجي در سوريه كه شرايط را قطعا بحراني تر و بغرنج تر مي كند، جلوگيري كنند.
راه حل سوريه دموكراسي است
نه ترور
كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه صبح ديروز با سعيد جليلي نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز ديدار و گفت وگو كرد.
جليلي در اين ديدار گفت: راه حل سوريه يك راه حل سوري است كه بايد بدون دخالت خارجي و توسط مردم و دولت سوريه دنبال شود.
جليلي گفت: سابقه برخي دولت ها مثل آمريكا در حمايت از ديكتاتورها و رفتارهاي غيردموكراتيك نشان مي دهد اين دولت ها نمي توانند بخشي از راه حل براي سوريه باشند و مردم منطقه دولت آمريكا را بخش مهم مشكلات منطقه مي دانند نه راه حل آن.
جليلي افزود: راه حل سوريه دموكراسي است نه ارسال سلاح و رفتارهاي تروريستي.
 


بازنشستگي ! (گفت و شنود)

گفت: مشاور فراري كروبي كه به آمريكا پناهنده شده و به استخدام راديو آمريكا درآمده بود، اعلام كرده قصد دارد از عرصه سياست بازنشسته شود و نوشته كه رسانه هاي داخلي نبايد از اين خبر ذوق زده شوند!
گفتم: اتفاقا رسانه هاي داخلي از بازنشستگي او خيلي هم غمزده مي شوند چون يكي از خنده دارترين سوژه ها براي اوقات فراغت خوانندگان كيهان بود.
گفت: سايت بالاترين فاش كرده كه مديريت راديو آمريكا به خاطر كم مايه بودن مجتبي واحدي قصد اخراج او را داشته ولي مشاور كروبي قول داده در يك فرجه چند ماهه با مطالعه سايت ها و خبرها خود را به سطح قابل قبول مديريت اين راديو برساند.
گفتم: پس بگو كه چرا در اعلام بازنشستگي خود گفته است؛ فعلا چند ماهي را به مطالعه سايت ها و خبرها مي گذرانم!
گفت: چه عرض كنم؟! تازه طوري وانمود كرده كه انگار راديو آمريكا از بازنشستگي 6ماهه وي ناراحت شده است!
گفتم: از يارو پرسيدند چرا سر و كله ات شكسته و باندپيچي شده؟ گفت؛ نامزدم برام گل پرتاب كرد. گفتند؛ گل كه كله را نمي شكند؟ و يارو يواشكي گفت؛ آخه با گلدون پرتاب كرد!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤آيا دولت ايران از كشتي هاي نفتي كشورهاي تحريم كننده كه از تنگه هرمز عبور مي كنند ماليات و عوارض دريافت مي كند يا خير؟ اگر دريافت نمي كند بايد نسبت به اين كار اقدام بكند و اگر هم دريافت مي كند بايد اين عوارض را در اين شرايط تحريم كشور دهها بلكه صدها برابر بكنند. و با اين كار دشمنان را از كرده خود پشيمان سازند.
معيري از شمال كشور
¤به دولتمردان عرض مي كنم حالا كه اروپا براي تحريم نفت ايران اقدام كرده است در مقابل ما نيز با قطع مذاكرات هسته اي، قطع همكاري با آژانس را به آنها اعلام نماييم تا همه زورگويان بدانند كه ايراني تسليم تهديد و تحريم نخواهد شد.
3167---0912
¤در دادگاه بيمه مشخص شد برخي مسئولين از پست و مقام خود سوءاستفاده و به خون شهدا خيانت نموده اند لذا از قوه قضائيه درخواست اشد مجازات براي آنها را داريم.
2019---0919
¤از جانبازان شيميايي شمال كشور هستم. بسياري از اوقات به گونه اي نفس ما شيميايي ها به شماره مي افتد كه با جان كندن نفس مي كشيم. چگونه اجازه مي دهند يك عده زالو صفت در اين كشور اختلاس ميلياردي بكنند. در پايان عرايضم اين چند بيت سروده مرحوم آغاسي را چاپ كنيد:
باز هم بحث عقيل و مرتضي است
آهن تفتيده مولا كجا است
نه فقط حرفي از آهن مانده است
شمع بيت المال روشن مانده است
خزايي جانباز انقلاب از شمال كشور
¤ظاهرا دو پرونده فساد مالي بزرگ موفق شده پرونده قطور فتنه 88 را تحت الشعاع قرار دهد، در حالي كه همه در يك راستا هستند.
4789---0912
¤از شنيدن خبر دعوت از شاه بحرين و عربستان از سوي مسئولين كشور براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها هم تعجب كردم و هم متاسف شدم بنويسيد دعوت از اين جنايتكاران جلاد با اصول و اهداف نظام در تضاد است.
9972---0938
¤با توجه به ويرانيهايي كه آمريكاي جنايتكار در افغانستان به وجود آورده است بخشي از ترميم اين خرابي ها بر دوش ملت ايران است ولي در عوض به جاي اين ترميم ها ويراني هاي ديگري از سوي افغانستان به نام مواد مخدر نصيب كشورمان مي شود. لازم است مسئولين سياست خارجي به اين موضوع، توجه دهند.
8313---0919
¤آقاي محمد خاتمي از مواضع درست خودش در اول انقلاب عليه گروهك نهضت آزادي عذرخواهي كرده است چرا ايشان از جفاهايي كه در فتنه 88 عليه ملت و نظام كرده از مردم پوزش خواهي نمي كند؟ اين خودش خيلي چيزها را معلوم مي كند.
4789---0912
¤با توجه به جمع شدن پيش دبستاني، چرا مسئولين وزارت آموزش و پرورش فكري به حال مربي هاي زحمتكش كه بعضا سابقه زيادي هم دارند نمي كنند؟
يك مربي با 7 سال سابقه از تهران
¤از رئيس محترم بانك مركزي درخواست مي شود نسبت به ابلاغ وام 5 ميليوني ازدواج اقدام و يا مشكل دريافت وام ازدواج 3 ميليوني گذشته را مرتفع سازند تا اين قدر چشم به راه نباشيم. وقتي به بانك مراجعه مي شود مي گويند وام 5 ميليوني ابلاغ نشده و 3 ميليوني هم مسدود است؟!
2549---0939
¤شركت ايرانسل در يك اقدام غيرقانوني از به نام كردن سيمكارت ها امتناع مي ورزد و در تماس هاي مكرر با اين شركت پاسخ قانع كننده اي به ما نمي دهد. دو ماه است كه پيگير هستم ولي پاسخ لازم را دريافت نكرده ام.
محمدرضا رضايي از اهواز و چند تلفن مشابه ديگر
¤اگر ايران داراي آب و هواي چهار فصل است كه در واقع همين طور است برگزاري اردوهاي باشگاههاي فوتبال در خارج از كشور با هزينه بيت المال در شرايط تورم و گراني چه توجيهي دارد؟ اگر ضرورت دارد دولت نيز كارمندان خود را با هزينه بيت المال براي شركت در اردوهاي تفريحي-كاري به خارج اعزام نمايد تا با روحيه بهتر به كار خود ادامه دهند؟!
4958---0916
¤ از زبان اين مادر دلسوخته در اين ستون خطاب به مسئولين دانشگاه هاي كشور بنويسيد تو را به خدا با انتقال دختران دانشجو با معدل بالا يا پايين به محل سكونتشان موافقت بكنند و آرامش را به اين خانواده ها برگردانند.
7329---0912
¤ از كليه مسئولين آبرساني كشور به ويژه مسئول بازرسي منابع آب و همچنين مديركل اداره آب اردبيل و ديگر دست اندركاران كه زحمت كشيده با تلاش و مساعدت خويش آب زراعي روستاهاي لمعه و آب بلاغ از توابع شهرستان خلخال را از سر منشا سد كوثر(گيلي) تامين كرده اند بي نهايت تقدير و تشكر مي كنيم. خداوند مي داند ساكنين اين دو روستا چقدر خوشحال شده و دعاگوي مسئولين هستند.
اسدي روحاني روستاي لمعه
¤ مدتي است كه هر بطري شير پاستوريزه يكي از شركت ها را كه از مغازه مي خرم دو روز مانده به تاريخ انقضا فاسد مي شود. شير را هم داخل يخچال نگهداري مي كنم. مع الوصف اين اتفاق مرتب رخ مي دهد و از اين جهت متضرر مي شويم. چه بايد كرد؟
8985---7091
¤ وقتي پاي اخلالگران اقتصادي و افراد مجرم به دادگاه كشيده مي شود حاميان آنان مرتب صحبت از رأفت اسلامي مي كنند. در حالي كه رأفت اسلامي بايد شامل حال كساني باشد كه قبل از دستگيري و مجرم شناخته شدن توبه كرده باشند.
0553---6093
¤ در برخي از ايستگاه ها و ميادين و خيابان ها به ويژه در داخل اتوبوس هاي شركت واحد و مكان هاي تجاري مركز شهر تهران، افرادي به قصد گدايي با اشعار مبتذل به آوازخواني و رقاصي مي پردازند. از مسئولين امر به ويژه شهرداري و نيروي انتظامي درخواست واكنش داريم. متاسفانه در برخي ايام كه با شهادت ائمه نيز مصادف بوده چنين مواردي در جلوي ساختمان پلاسكو چهارراه اسلامبول تهران مشاهده شده است.
زارعي از تهران و طاهري
¤ از شوراي شهر تهران سؤال كنيد كه چرا قانوني تصويب نمي كند تا اين شركت هاي لوله بازكني اين همه آگهي بر در منازل نچسبانند و شهرداري نيز هرچند وقت يك بار نسبت به تراشيدن آنها اقدام نمايد اين وضعيت هم هزينه اي براي شهرداري و هم ضرر و زيان براي شهروندان بابت زخمي شدن درب منازلشان ايجاد مي كند.
قنبري
¤ بانك تجارت شهرري شعبه شهيد سرگرد محمدي به هيچ وجه برگه هاي پرداخت هزينه شبكه فاضلاب را دريافت نمي كند و علت اين كار را نداشتن كارمند اعلام كرده است. لطفا رسيدگي كنيد.
8034-2091
¤ در روزهاي اخير شاهد حملات تروريستي و انفجار خبرگزاري هاي آزاد و مستقل سوريه بوديم، از طريق قرينه يابي اين حادثه با حملات بي وقفه اي كه هواپيماهاي رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه عليه رسانه هايي مثل المنار انجام دادند، روشن مي شود كه رژيم صهيونيستي پشت پرده حملات سوريه قرار دارد.
اميدوار
¤ ملت مسلمان سوريه بايد از ايرانيان الگو بگيرد، آنان اگر مي خواهند از كشورشان حفاظت كنند و استقلال آن را حفظ كنند، نبايد از عربده هاي اسرائيل و آمريكا بترسند و با انسجام هر چه تمام تر و با ياري ارتش مردمي سوريه همچنان همانند كوهي استوار تا شكست طرحهاي آمريكايي ايستادگي كنند.
ترابي
¤ در اخبار آمده بود كه قرار است با وارد شدن لباسهايي با فرهنگ ايراني اسلامي به بازار ، لباسهاي غربي و فرنگي جمع آوري شود. اين كار در راستاي گسترش فرهنگ اسلامي بسيار حائز اهميت است.
يك شهروند
¤ زندگي پرخير و بركت انبياء و ائمه معصومين(ع) سرشار از ساده زيستي بوده است. اما اين دليل نمي شود كه مسئولان نسبت به موضوع گراني كمرشكن كه دامنگير ساده زيست ترين اقشار است بي تفاوت باشند يقينا رفاه و سعادت اخروي هدف اصلي همه انبياء الهي بوده است.
سليمان بلغار
¤ جاده هراز جاده اي است كه وزارت راه تلاش مي كند آن را ترميم كند. اين حركت خيلي خوبي است اما متأسفانه تابلوهايي كه در محدوده اين جاده نصب شده همان تابلوهاي قديمي است. وقتي جاده 2 بانده شده است رانندگان نبايد با سرعت 06 يا 08 كيلومتر حركت كنند و قطعا بايد قوانين متناسب با وضعيت جاده تغيير يابد. چرا كه اين بي توجهي خود عامل سنگيني ترافيك در جاده مي شود.
معتمدي
¤ پيامبراكرم(ص) فرمودند: «هر عمل و گفتار بدون ذكر نام خدا ابتر است.» غرض اينكه بعضي از برنامه ها و مطالب درحال پخش از رسانه ملي كشور كه حكم دانشگاه عمومي را دارد بدون ذكر نام خدا اجرا مي شود. چرا در اين مورد بي توجهي مي كنند.
9435-9091
¤ هر كدام از حضرات آيات عظام به ويژه آيت الله مصباح و آيت الله جوادي آملي مختصر تحليلي رواني از چگونگي خطوط خواص و مدعيان ميدان سياست مي كنند به حقايق جديدي پي مي بريم. خوشحال خواهيم شد كه اين مطالب و سخنان ارزشمند از صداوسيما نيز پخش شود تا مورد استفاده همگان قرار گيرد.
5900-3091
¤ براي مقابله با تحريم خريد نفت ايران پيشنهاد مي شود در تنگه هرمز يا از ورود و خروج كشتي هاي نفتي كشورهاي تحريم كننده جلوگيري شود يا از آنان عوارض سنگين دريافت كنند. چنين تدبيري موجب افزايش قيمت نفت خواهد شد و در نتيجه تحريم را بي اثر مي سازد.
1635-2091
¤ چرا در سطح تهران كه گذر مي كنيم هيچ نماد و اثري از واقعه بزرگ 9دي و در شأن آن روز حماسي و بزرگ و به يادماندني كه قداست و عظمت ملت در دفاع از انقلاب و ولايت را در ذهن ما تداعي مي كند نمي بينيم ؟ اگر شهرداري و سازمان زيباسازي به خاطر چندباره كاري ها در برخي معابر و خيابان ها، بودجه ندارد اعلام كند تا مردم خود اقدام كنند.
4576-2091
¤ از سردار رادان جانشين محترم ناجا تقاضا مي شود نام قانون گريزاني را كه براي نجات يك مجرم، كه به صورت مأمور نيروي انتظامي چنگ زده و به برخي مقامات كشوري توهين و اهانت روا داشته است، با تلفن هاي ممتد خواستار آزادي اين بازيگر مجرم و بدپوشش سينما هستند ، منتشر كند تا مردم سره را از ناسره تشخيص دهند. ملت مي خواهند كه ناجا از حق قانوني خود در پي گيري مجرم و محكوميت او نگذرد. چرا كه طبق قانون براي چنين پوشش هايي احكام خاصي وجود دارد.
عليمرداني
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي كنيم نسبت به پاكسازي منطقه چشمه ناز ونك سميرم از اراذل و اوباش و هرزه ها اقدام نمايد.
9123-9093
¤بنده بالاي 52درصد جانبازي دارم و حقوقي هم بابت جانبازي دريافت نمي كنم هم اكنون فقط جانبازان داراي درصدهاي بالا حقوق دريافت مي كنند كه بخشي از آنها شاغل هم هستند. خوب است به جانبازان داراي درصد پايين هم توجه شود.
1760-2091
¤ مطلبي درمورد سابقه خدمتي خود در بسيج و جبهه (03ماه) دارم. متأسفانه تمام اسناد اين سابقه در سپاه محمدرسول الله(ص) مفقود و يا امحاء شده است و تنها پوشه اي به نام اينجانب با محتواي خالي و ليستهايي از تاريخ اعزام و بدون ليست برگشتي ثبت شده است. وقتي براي سابقه خدمتي جهت كسر بيمه مراجعه كردم اعلام داشتند كه سندي محكم براي برگشت شما نيست و چند نفر بايد تأييد نمايند در حالي كه اگر بنده مجرم بودم تا چند نسل بعدي سابقه سوء من را ثبت و ضبط مي كردند.
جعفري
¤ از امام جمعه آبادان و مسئولين اين شهر درخواست مي شود نسبت به عملكرد ضعيف برخي ادارات كه بدبيني مردم به نظام را به دنبال دارد برخورد نمايند.
5915-6091
¤ باتوجه به نامگذاري سال19 به توليد ملي، كار و سرمايه ايراني شايسته است وزارت كشور نسبت به جمع آوري برادران افغاني كه متأسفانه اكثر استانهاي ما را دربر گرفته اند و هدايت آنها يا به سوي كشور خود و يا پاكستان و... و جمع آوري در كمپ هاي مخصوص، مانع بيكاري قشري از جوانان جوياي كار شود. بخش كارگري اهواز قسمت عمده اش به دست برادران افغاني است.
8190-6091
¤ رئيس كل بانك مركزي اعلام مي دارد كه افزايش قيمت سكه در داخل حبابي است با وجودي كه قيمت هر انس طلا در خارج 57-07درصد كاهش داشته است ولي شاهد افزايش قيمت سكه در داخل هستيم. چنين اظهارنظري از قول رئيس كل بانك مركزي مايه تعجب است چراكه قيمت سكه براساس افزايش قيمت دلار در داخل محاسبه مي شود و افزايش قيمت ارز تأثير مستقيمي بر افزايش قيمت سكه مي گذارد.
اميرحسين سلطاني
¤ اگر مصر خواهان نيروي نظامي وفادار به نظام مردمي برآمده از خون شهداست بايد با الگوگيري از روش و منش و تدبير امام عمل كند و همانند نيروي بسيج مردمي و سپاه را سازماندهي و شكل دهند تا در حوادث و اتفاقات به دفاع از استقلال و تماميت ارضي اقدام نمايند والا هر لحظه بايد منتظر حادثه اي شد.
وثوقي
¤با توجه به خباثت عربستان چرا وزارت خارجه دنبال گسترش روابط با اين كشور است.
قاسمي اصفهان
¤ طبق فرموده حضرت امام خميني(ره) در قيام عليه رژيم ستمشاهي حضور زنان بر مردان مقدم بود، الحق زنان حق بزرگي بر گردن اين نظام دارند چنان كه اين حضور را در بيداري اسلامي هم شاهد هستيم. برگزاري همايش زنان و بيداري اسلامي يادآوري اين رشادتها و بهترين فرصت مغتنم براي تجليل از مقام عاليه بانوان مسلمان است.
سليمان بلغار
¤ در مسابقه برگه اميد شركت كردم . مجريان اين مسابقه گفتند اگر تعداد برگه هاي بيشتري بخريد، شانس بيشتري خواهيد داشت و از ماشين پژو و سكه بهارآزادي برخوردار مي شويد، در حالي كه يك خانم كه برنده پژو شده بود، تنها 5 برگه خريداري كرده بود و به ما كه 015 برگه خريده بوديم هيچ جايزه اي تعلق نگرفت.
يك شركت كننده در مسابقه
¤ شهرداري چرا كار بيهود مي كند و يك سال درخت و شمشاد مي كارد و چند سال بعد آنها را قطع مي كند اگر كارها از همان ابتدا اصولي و دقيق باشد نياز به دوباره كاري و چندباره كاري نيست.
يك شهروند
¤ وقتي تورم بالاي 02 درصد است چطور حقوق كارمندان و بازنشستگان را 51 درصد اضافه مي كنند؟ اين عدالت است؟
هراتي
¤ طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در سال توليد ملي براي خريد به بازار رفته و يك دستگاه يخچال از شركت يخ چابان خريداري كرديم، الان 2 ماه است كه اين دستگاه خراب شده و با خدمات پس از فروش هم كه تماس مي گيريم، كسي به حرفهاي ما توجه نمي كند، اين كار بي توجهي و ضرر به توليد ملي و مصرف كننده است. الان پشيمان هستم كه چرا جنس بي كيفيت ايراني خريدم.
يك شهروند
¤ اين چه سياستي است كه دولت ما اتخاذ مي كند كه دشمنان بر طبل تحريم و محاصره و فشار مي كوبند و ما بر طبل مذاكره؟! خوب است مسئولين به تبيين سود اين مذاكرات بپردازند تا ما روشن شويم.
3591-8093
¤ بر مهدي(عج) و آن جلوه نورش صلوات
بر خال لب و وقت ظهورش صلوات
بي پرده همه انس و ملك مي گويند
بر سال و مه و وقت ظهورش صلوات
9439-9091
¤ به مناسبت ايام جشن ميلاد امام زمان(عج) عرض مي كنم در رسانه ملي كشور جاي خيلي از افراد صاحب قلم و صاحب اثر در زمينه مهدويت از جمله محمدرضا حكيمي، شفيعي سروستاني و علامه علي كوراني خالي است.
5964-2091
¤ تحريم ها چه ربطي به حق ثبت و حق التحرير دفاتر ثبت اسناد كشور دارد كه صاحبان دفاتر ثبت دستمزدهاي خودشان را افزايش داده اند و اعصاب مردم را خرد كرده اند.
مهندس هاديان
¤ از كي نماد عزت و عظمت كشورمان ارزشهاي گذشته خود را از دست داده و برج ميلاد جايگزين آنها شده است كه صدا و سيما در برنامه صبح نشاط شبكه 3 در بنر نصب شده در جايگاه، تصوير برج ميلاد را به عنوان نماد كشورمان ترسيم شده بود. چرا مسئولين دفت نمي كنند و يا در برخي موارد بر اساس ذوق و سليقه شخصي هيجاني شده و ارزش ها را فراموش مي كنند.
1391-4091
¤از مصاحبه آقاي بشاراسد با مجري ايراني كه از شبكه 4 پخش شد بسيار لذت بردم و ايشان را انساني وارسته و مقتدر و داراي فهم بالاي سياسي ديدم. مطمئنا شيوخ پست و مزدور سعودي و قطري و تركي و قدرتهاي غربي در برابر وي ذليل و خوار خواهند شد.
8208-5091
¤ امروز سوريه خط مقدم مبارزه با غده سرطاني و حاميان اوست و بر ماست كه به كمك او بشتابيم.
1864-0091
¤ از دولت و مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود با تحقيق و تدبير و طرح و لايحه زمينه گرايش فراگير ملت به مطالعه را فراهم نمايند. برخي افراد با توجه به گراني و تورم و عدم اشتغال اعضاي خانواده قدرت خريد كتاب و روزنامه مفيد را ندارند.
3986-9091
¤ به انقلابيون مسلمان مصري پيشنهاد مي كنيم براي حفظ انقلاب خود همانند جمهوري اسلامي كه در بدو تاسيس در سال 75 اقدام به تشكيل نهادهاي خدمتگزار و انقلابي نمود آنان نيز براي پاسداري از انقلاب خود به تشكيل اين نهادها از جمله (سپاه، كميته امداد، جهادسازندگي، بسيج و...) اقدام نمايند تا انحرافات و توطئه دشمنان را خنثي سازند.
1609-5091
¤ وقتي شركت ايران خودرو و شركت هاي مشابه بيشتر قطعات محصولات خودرو خود را در داخل و براي داخل توليد مي كنند چه ضرورتي دارد كه اسامي قطعات را به انگليسي چاپ كنند. به هر حال اين انتقاد به مسئولين اين شركت وارد است و بايد پاسخگو باشند.
صباغيان
¤ با توجه به انحلال بانك تات تكليف ما سهامداران و عدم ارسال به موقع برگه گواهي حق تقدم و ممنوعيت خريد و فروش سهام و صدها مشكل ديگر كه به وجود آمده چه مي شود؟
6834-7093
¤ پرداخت ميلياردي كه اين روزها توسط مديران باشگاه ها براي خريد بازيكنان فوتبال صورت مي گيرد سوهان روح مردم به ويژه قشر ضعيف جامعه كه در تامين نيازهاي اوليه خانواده خود عاجزند شده است. آيا وقت آن نرسيده كه به مسئولين غافل براي بيدار شدن تلنگر زده شود.
6961-4091
¤ حال كه به لطف خداوند در مصر نامزد اسلامگرايان پيروز انتخابات شده ضرورت دارد مردم اين كشور در سنگر انقلاب از رهبران ديني خود پيروي كرده و با وحدت و اتحاد، دشمنان در كمين نشسته را از توطئه آفريني نااميد سازند.
1609:5091
¤ نمايندگان مجلس با اين تعطيلات طولاني كي فرصت كار كردن براي مردم پيدا مي كنند؟ تعطيلي كارگران را با نمايندگان مقايسه كنيد، آيا اين عادلانه است.
رنجبر
¤ فجايع دلخراش در فلسطين رخ مي دهد و متاسفانه با سكوت مجامع بين المللي روبه رو هستيم. اما اگر دو صهيونيست كشته شوند تمام رسانه ها بسيج مي شوند تا اين خبر را اعلام كنند. اما متاسفانه در برابر اين قتل عام هاي تدريجي سكوت پيشه مي كنند، در برابر اين قتل عام ها نبايد سكوت كرد.
كاشاني
¤ اگر ما به رفتار غربي ها در خاورميانه نگاه كنيم مي بينيم كه آنها دنبال چه نقشه خبيثانه اي هستند. اين روزها اوضاع سوريه را مي بينيم دولت مردمي كه بي رحمانه آمال گسيل تروريست از تمام مرزها قرار گرفته است و رهبري اين اقدام را انگليس و فرانسه در دست دارد و رژيم صهيونيستي كه از رژيم مصر سرخورده شده آن را هدايت مي كند. اما نكته حائز اهميت اين است كه غربي ها در حالي به سوريه فشار مي آورند و براي آن جلسه مي گذارند كه شيعيان مظلوم را در بحرين به خاك و خون مي كشند و به خاطر دانش هسته اي به ايران فشار مي آورند. لذا بايد هوشيار باشيم. هدف شوم غرب اين است كه آن قدر ايران را از داخل سرگرم كند كه نتواند به يك جهش برسد و تهديدناپذير شود و به موازات آن بازوهاي بيروني اش را قطع كند تا پس از آن به ايران بپردازند، لذا ما نبايد فريب بخوريم و بايد دقت كنيم و هدف نهايي آن را پيش بيني كنيم.
رضا وطن دوست
¤ باتوجه به اينكه دولت عربستان از بدو پيروزي انقلاب عداوت شديدي نسبت به ملت ايران نشان داده است، مثل كشتار زائران در سال 66، حمايت علني از صدام، اعدام 02 نفر از اتباع ايراني و... آيا بهتر نيست مسئولان قوا اقدام جدي عليه دولت عربستان انجام دهند.
احمدرضا ايرانشاهي
¤ رواج آهنگ هاي مبتذل رپ كه معمولا به طور زيرزميني توليد و ساخته مي شود، باعث بسياري از انحرافات اخلاقي و آشفتگي هاي روحي جوانان مي شود، و آنها را شديداً نامتعادل و بي حوصله و پرخاشگر مي كند. اين نه تنها قابل پيگيري و رديابي است، بلكه تعقيب قانوني آنها امري است كه بايد با جديت و به طور مستمر براي نجات جامعه و آينده سازان كشور و به خاطر حفظ نواميس و آبروي جامعه و خانواده ها دنبال شود.
يك شهروند
¤ از شهرداري رشت درخواست مي شود جلوي ساخت و سازهايي كه در كوي امام رضا(ع) بلوار خرمشهر به حريم خيابان و كوچه ها تجاوز كرده اند را بگيرند.
9594:6093
¤ چرا در منطقه ويژه ماهشهر دستور رئيس جمهور مبني بر جذب نيروهاي شركتي اجرا نمي شود؟ نكند با گذشتن از هفته كارگر ما كارگران تا سال آينده به فراموشي سپرده مي شويم؟!
8083:6091
¤ لازم است از ملاقاتهاي مردم و چهره به چهره شهردار جديد و معاونين وي در منطقه 31 كه چند صباحي است در مساجد محل صورت مي گيرد تشكر و قدرداني گردد و اين تغيير رويه كه بر مذاق مردم بيشتر خوش مي آيد با ايجاد تسهيلات رفاهي براي اهالي و رفع موانع و مشكلات آنان همراه شود.
محمودي
¤ در تاريخ 03/3/19 ساعت 02/01 با هواپيماي ايران اير به مشهد مقدس پرواز داشتيم كه متاسفانه با 2 ساعت تاخير پرواز كرد و در تاريخ 3/4/19 از مشهد به تهران ساعت 02/21 پرواز داشتيم كه 5 ساعت تاخير داشت. اين براي مسافران غيرقابل پذيرش است كه با وجود آگاهي اطلاع رساني نشد و مسافران اين قدر بي جهت در فرودگاه معطل ماندند.
1610:2091
¤ در شهرستان الشتر دو مركز مشاوره درماني براي معتادين وجود دارد كه كمترين نظارتي بر عملكرد آنها وجود ندارد. چرا؟! در ضمن متادون در بازار آزاد تا 52 برابر به فروش مي رسد؟!
9114:6091
¤ از شهرداري تهران درخواست مي شود با جمع آوري كساني كه در بزرگراهها و معابر اقدام به فروش گل، آدامس، فال و... مي نمايند و با كمك نهضت سوادآموزي، آموزش و پرورش و... نسبت به حل مشكل تحصيلات آنها اقدام كنند تا از تكدي گري كه چهره پايتخت را لكه دار مي نمايد دست بردارند.
خانم حسني
¤ از مسئولين صدا و سيما و ناظرين براين سازمان اعم از نمايندگان مجلس و قوه قضائيه درخواست مي شود نسبت به برنامه هاي اين دانشگاه بزرگ عمومي كه نقش بسياري در هدايت يا ضلالت مردم دارد به ويژه در برنامه هاي ويژه نونهالان كه با قلب پاك چشم بر تلويزيونها دوخته اند توجه داشته باشند كه برنامه هاي اين سازمان در جهت سازندگي اين نونهالان است يا تخريب آنها. متأسفانه در برخي از برنامه هاي صدا و سيما ويژه كودكان طوري از آهنگ هاي غليظ استفاده مي كنند كه عروسك و مردها با حركت موزون حالت رقص مي گيرند و خانم مجري را هم با تكان دادن دست و سر در رقاصي همراه مي كنند و اين علاوه بر اين كه در شأن نظام مقدس نيست قلوب پاك بچه هاي معصوم را نيز تيره مي كند.
8885:9091
¤ از فقر و گرسنگي خيلي در رنج و عذاب هستيم (با 2 فرزند، زن مطلقه، بدون داشتن سرپناه و...) درحد توان كمك نماييد.
5058:9091
¤ چرا شبكه راديوي خراسان رضوي از انعكاس پيام هاي مردم در مورد مشكلات اين استان خودداري مي نمايد؟ وقتي علت را جويا مي شويم اعلام مي دارند نظر مديركل صدا و سيماي استان است. پس مردم براي بيان مشكلات خود به كدام رسانه مراجعه نمايند؟
عليشاهي از بجستان
¤ چرا در بوستان ولايت اجناس دوبرابر به فروش مي رسد. يك بطري آب معدني كوچك كه قيمت روي آن 025 تومان درج شده به 050 تومان فروش مي رود. وقتي اعتراض كرديم گفتند هر كاري دوست داري بكن؟ يعني در پايتخت آنچه اجرا نمي شود قانون است و كسي هم نيست كه بگويد بالاي چشمت ابروست و هركس هر قيمتي خواست مي تواند بفروشد؟! چه كسي براين زورگويي ها در روز روشن در بوستان تحت مسئوليت شهرداري نظارت و برخورد مي كند.
4875:6093
¤ اين چه وضعي است مرغ سه هزار توماني را با بازي هاي خاص به قيمت كيلويي 7 هزار تومان مي رسانند بعد سر ملت منت مي گذارند كه در تنظيم بازار به كيلويي 0465 تومان به فروش مي رسد؟ قرار بود فقر و بي عدالتي را در جامعه شاهد نباشيم. پس چه شد؟!
2175:1091
¤ درخصوص اجراي تحريم هاي جديد از سوي دشمنان اروپايي با نگارش يادداشتها و مقالاتي درخصوص بستن قانوني تنگه هرمز كه حق قانوني ماست در وسعت بيشتري اطلاع رساني كنيد تا مردم قهرمان ايران اسلامي با آمادگي بيشتر در انديشه حفظ قدرت كشور و خود باشند.
5933:3091
¤ دانشجوي كارشناسي ارشد هستم كه مدام بين محل سكونت و شهر محل تحصيل خود با اتوبوس هاي بين شهري در تردد مي باشم. واقعا بايد بگويم روي رانندگان اتوبوس هاي بين شهري نظارت و كنترل وجود ندارد. فيلم هاي دور از اخلاق پخش مي كنند و آخرهاي شب كه بيشتر مسافرين خواب هستند از موسيقي هاي غيرمجاز استفاده مي كنند. به يكي از رانندگان با رعايت كامل اخلاق و ادب تذكر دادم. خيلي راحت جواب داد اگر ناراحت هستيد از اتوبوس پياده شويد.
انصاري
¤ طلبه اي از شهر تبريز هستم كه با شهريه 018هزار توماني زندگي بسيار سختي را مي گذرانم. بنويسيد مسئولين مشكلات مردم را دريابند و اقدامي بكنند.
8178:4091
¤ مسئولين فرهنگي كشور تحقيق بكنند و مشخص نمايند چرا كلمه «يارانه» به جاي كلمه انگليسي آن (سوبسيد) خيلي راحت جاافتاد ولي درخصوص رايانه (كامپيوتر) اين اتفاق صورت نگرفت و بسياري از هم وطنان هنوز از كلمه كامپيوتر در مكالمات خويش استفاده مي كنند. علت چيست؟
1738:2091
¤ كتاب ارتش سري روشنفكران كه حاصل تلاش آقاي پيام فضلي نژاد از نويسندگان كيهان است بسيار روشنگرانه و آگاهي بخش مي باشد. برخودم وظيفه مي دانم از ايشان به خاطر اين اثر خوب تشكر بكنم. منتظر آثار بعدي اين نويسنده متعهد كشورمان هستيم.
0535:0091
¤ تا وقتي كه نمايندگان مردم و مسئولين اجرايي كشور در رفاه باشند و از حقوق و مزاياي آنچناني برخوردار بشوند فرقي براي آنان نمي كند كه بر سر مردم چه مي آيد و قيمت ها چه وضعيتي پيدا كرده اند. در يك كلام عرض مي كنيم حق اين مردم نجيب نبود كه با آنان چنين برخورد سردي صورت بگيرد و مورد بي اعتنايي مسئولين و دولت قرار بگيرند.
2283:2091
¤ بيشتر اختلاس ها و فساد در دستگاه هاي دولتي از طريق برخي از كارپردازها صورت مي گيرد. ضرورت دارد مطبوعات به ويژه كيهان دراين مورد مطالب بيشتري چاپ بكنند و به جامعه آگاهي بدهند. متأسفانه خيلي كم به اين مطلب پرداخته مي شود و در نتيجه ريشه فساد و اختلاس هيچ گاه كنده نمي شود.
نقي زاده
¤ 9 ماه قبل اقدام به خريد يك خط تلفن ثابت در شهرك گلستان رباط كريم كرده ام دراين مدت هيچ كاري براي وصل خط تلفن بنده انجام نداده اند و كاملا به مردم بي اعتنايي مي كنند. چرا در موقع پول گرفتن مشكل ندارند؟
كرامت
 


باقري و اشميت توافق كردند

برگزاري نشست معاونان سوم مرداد در استانبول

دكتر علي باقري و هلگا اشميت سوم مرداد در استانبول درباره دستور كار دور بعدي گفت وگوهاي سعيد جليلي و كاترين اشتون ديدار مي كنند.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، به دنبال گفت وگوي تلفني روز دوشنبه (19 تير ماه) هلگا اشميت، معاون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا با علي باقري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي دو طرف با برگزاري نشست معاونان در استانبول توافق كردند.
قرار است در اين نشست دستور كار دور بعدي گفت وگوهاي دكتر سعيد جليلي و كاترين اشتون تدوين و پيشنهاد شود.
ايران و 1+5 در مذاكرات مسكو در 29 و 30 خرداد توافق كردند كارشناسان دو طرف در استانبول درباره جزئيات پيشنهادهاي ارائه شده از سوي هر يك از دو طرف گفت وگو كنند، بر اين اساس هيات هاي كارشناسي ايران و 1+5، 13 تير در استانبول با يكديگر گفت وگو كردند.
دو طرف در اين گفت وگوها توافق كردند كه معاونان سعيد جليلي و كاترين اشتون پس از تماس تلفني با يكديگر در صورت توافق، ملاقاتي را با يكديگر براي بررسي نتايج و ديدگاه هاي دو طرف داشته باشند.
در همين حال، به گزارش آسوشيتدپرس، «مايكل مان» سخنگوي «كاترين اشتون» رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا با اشاره به ديدار «هلگا اشميت» معاون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا و «علي باقري» معاون مذاكره كننده هسته اي ايران در 3 مرداد در بيانيه اي اعلام كرد كه دو نفر درصدد هستند تا بررسي كنند چگونه اختلاف هاي طرفين را مي توانند كاهش دهند.
مان در اين بيانيه افزود: هدف اين نشست بررسي چگونگي كم كردن شكاف هاي موجود در مواضع طرفين و چگونگي پيشبرد اين فرايند رو به جلو است.
در بيانيه وي آمده است كه پس از ديدار آنها تماسي ميان اشتون و «سعيد جليلي» مذاكره كننده ارشد هسته اي ايران صورت مي گيرد.


رايزني صالحي با وزير خارجه امارات درباره تحولات سوريه

وزير امور خارجه كشورمان در سفري غير منتظره به امارات درباره تحولات سوريه گفت: ساير كشورها تا انتخابات آتي سوريه (2014) از هرگونه دخالتي كه منجر به خونريزي شود، بپرهيزند.
علي اكبر صالحي كه روز دوشنبه در سفري غيرمنتظره به امارات سفر كرد، در گفت وگو با خبرگزاري رويترز با اعلام اين مطلب گفت: حاكمي كه حاكم ابدي باشد، وجود ندارد از اين رو اين مسئله درباره بشار اسد، رئيس جمهور سوريه هم صادق است و انتخابات رياست جمهوري اوايل 2014 برگزار خواهد شد. از اين رو بايد بگذاريم تا مسائل روند طبيعي خود را طي كنند. بنا به اعلام اين خبرگزاري، وزير امور خارجه ايران در اين سفر با شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان، همتاي اماراتي خود نيز ديدار كرد و طرفين درخصوص برخي مسائل مورد توجه دو كشور به ويژه روابط دوجانبه، راه هاي تقويت و توسعه آن در حوزه هاي مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.


آقاي بهنود اگر شما ايراني بوديد از خجالت آب مي شدم! (خبر ويژه)

«بهنود عزيز! مقاله ات را كه تاريخ 13 تير داشت و روي «روز آنلاين» گذاشته بودي خواندم. از شما چه پنهان كه چند تا از پاراگراف هاي آن به دلم ننشست و دلگيرم كرد. لحن و متن مقاله ات نشان مي دادكه نگراني مبادا تحريم هاي آمريكا و اروپا بي تأثير باشد و هنگامي كه روي موثر بودن تحريم ها دليل مي آوردي نتوانسته بودي اين نگراني را پنهان كني.
من هم مثل شما در انگليس زندگي مي كنم. اما نه به قول شريعتمداري كيهان تحت الحمايه MI6 به همين دليل نمي نويسم در كدام نقطه انگليس، چون، بگذريم. داشتم مي گفتم كه اينجا خيلي از خارجي ها چه ساكن ، چه پناهنده و چه دانشجو از كشورهاي پاكستان، اندونزي، هلند، يونان و چند كشور ديگر وقتي اخبار مربوط به ايستادگي و مقاومت جمهوري اسلامي در برابر تهديدها و تحريم هاي آمريكا را مي شنوند با تحسين به من نگاه مي كنند و من از اينكه ايراني هستم احساس غرور مي كنم. احساسي كه فكر نمي كنم هيچوقت به شما دست داده باشد.»
«حميد-ع» با اين مقدمه در صفحه فيس بوك خود، به نمونه هايي از برخوردهاي غيرانساني آمريكا، انگليس، فرانسه با شهروندان خود و مردم در كشورهاي آسيايي و عربي و آفريقايي اشاره كرده و خطاب به بهنود مي نويسد؛ وقتي شما به عنوان يك ايراني با دشمنان و قاتلان مردم در كشورهاي آسيايي و آفريقايي و قاتل هموطنان خود همزبان مي شوي، با همه وجود از اينكه ديگر ايراني نيستي و تابعيت انگليسي گرفته اي خوشحال مي شوم. آقاي بهنود! مي دانيد كه اگر غير از اين بود بايد به جاي شما از خجالت آب مي شدم»
 


از پشه به برج مراقبت براي پرواز آماده ام! (خبر ويژه)

مشاور كروبي طي يادداشتي در وبلاگ شخصي خود اعلام كرد قصد دارد خود را از صحنه سياست بازنشسته كند البته هنوز به نتيجه اي قطعي در اين مورد نرسيده است!
مجتبي واحدي در مقدمه يادداشت خود هشدار هم داده است كه رسانه هاي داخلي و طرفدار نظام جمهوري اسلامي از اين خبر ذوق زده نشوند چرا كه اين بازنشستگي به معناي نااميدي وي نيست، اما نكته جالب استدلال هاي مشاور كروبي براي اين تصميم است.
او براي اين تصميم دو دليل ذكر كرده و در توضيح دليل نخست نوشته است: «نخستين دليل، وضعيتي است كه در داخل اردوي اصلاح طلبان وجود دارد و متاسفانه، انرژي گروهي از اصلاح طلبان، صرف مقابله با من مي شود... گروهي از دوستانم براي بازگشت بي قيد و شرط به داخل حاكميت و در واقع پذيرش وضعيت اسف انگيز حاكم بر كشور، با يكديگر مسابقه گذاشته اند.»
مشاور كروبي در ادامه مدعي شده اين رويكرد عده اي از اصلاح طلبان، كمك به ظالم و موجب عذاب الهي است اما ننوشته است كه دريافت مواجب از سفارت اسرائيل، روباه پير و عمله سازمان سيا شدن مشمول چه حكمي است!
مجتبي واحدي دليل دوم خود را ذكر نكرده و گفته است براي رفع مشكلاتش با اپوزيسيون خارج نشين مذاكراتي داشته اما آنها هم دست رد به سينه او زده اند. وي در پايان هم متذكر شده است كه براي اتخاذ تصميم نهايي حتما با مشاوراني مشورت خواهد كرد و از نظرات آنها بهره خواهد برد. البته بهتر است وي در انتخاب مشاوران خود دقت كند چرا كه مشاوران كروبي حتي نتوانستند او را در غلبه به آراي باطله ياري كنند و در نهايت نيز با طناب آنان به ته چاه فتنه رفت.
واحدي در انتها اعلام كرده است براي آغاز اين بازنشستگي تا مدتي در فيس بوك و ساير شبكه هاي اجتماعي تنها خواننده خواهد بود. اظهارات «وي» خواننده را به ياد پشه اي مي اندازد كه به درخت مي گفت محكم باش كه مي خواهم بلند شوم.
 


خانم اميري! مگر خبرچين ساواك مي تواند دموكراسي خواه باشد؟! (خبر ويژه)

«نمي دانم به چه چيزي اعتقاد داري؟ اصلا نمي دانم به چيزي هم اعتقاد داري يا نه؟ ولي به شرفم و به ايراني بودنم قسم كه نوشته ات در سايت روزآنلاين حالم را به هم زد! يك جوري قلم زده اي كه انگار همه عمر و جواني از دست داده ات را در مبارزه گذرانده اي؟ هنوز گزارشي را كه از محفل مخفي رفقاي حزب در خيابان ژاله تهران براي ساواك فرستاده بودي و اسم و مشخصات من و عمويم را هم به عنوان اعضاي حزب توده و اخلالگران ضد سلطنتي به آن ضميمه كرده بودي جلوي چشمم رژه مي رود. حالا تصورش را بكن كه وقتي من و بعضي ديگر از رفقاي توده اي، نوشته رومانتيك تو را در سايت روزآنلاين مي خوانيم بايد چه حالي داشته باشيم غير از اين كه بگوئيم؛ سركار خانم نوشابه اميري! حالمان را به هم زدي!»
مطلب فوق را امير شيرنگي از اعضاي سابق حزب توده كه چند سالي در رژيم شاه زنداني بوده است در وبلاگ شخصي خود و در واكنش به يادداشت «نوشابه اميري» در سايت روزآنلاين نوشته است. نوشابه اميري در اين يادداشت به معرفي بخشي از كتاب در دست تاليف خود پرداخته. نوشابه اميري در اين بخش از كتاب تلاش مي كند صحنه اي احساسي و رقت انگيز از سرگرداني خانواده زندانياني را كه براي پرس وجو از حال نزديكان زنداني خود به دفتر دادستان مراجعه كرده اند، به تصوير بكشد. در بخشي از كتاب آمده است؛
«-حاج آقا، شوهرم را روز 17بهمن...
حرفم را قطع كرد:
- خبري نيست، برو.
اصرار كردم؛
- حتي يك تلفن هم نزده
انگار چندش اش شده باشد گفت:
- مگر قرار است بزند!
- نمي دانم! قانونا حق ندارد؟
كلمه قانون انگار او را آتش زد
- تو از قانون حرف نزن!
... جاسوس ها، كثافت ها، بايد همه تون رو مثل سگ بكشن!...»
شيرنگي در وبلاگ خود نوشته است «سركار خانم نوشابه اميري! اولين شرط مبارزه صداقت است كه نه ما در حزب توده از آن بهره اي داشتيم و نه شما و همسر محترمتان!
آقاي هوشنگ اسدي كه كوپل خبرچين ساواك بوديد. من بعد از انقلاب 57 بار ديگر در جريان ضربه سال 61 حزب توده بازداشت شدم و در آنجا بازجوي من كه جواني حدود 28 ساله بود، گزارش دستنويس شما از جلسه رفقاي حزب توده در خيابان ژاله را كه براي ساواك فرستاده بوديد به من نشان داد. حتما بنده و عمويم را به خاطر مي آوريد و دستنوشته خودتان را هم. خانم نوشابه! شما و حرف از مبارزه؟ من دل خوشي از رژيم ندارم ولي شما فقط به اين علت كه من و امثال من در محفل خيابان ژاله به نظام اقتصادي رژيم پهلوي اعتراض داشتيم نام ما را به عنوان «اخلالگران ضد نظام شاهنشاهي» به ساواك گزارش كرده بوديد. ولي رژيم اسلامي حزب ما- منظورش حزب توده است- را تا زماني كه طرح كودتاي آن فاش نشده بود، به عنوان يك حزب رسمي تحمل كرد و حتي زنده ياد كيانوري دبيركل وقت حزب ما در تلويزيون رژيم با آيت الله بهشتي به مناظره نشست. رژيم كنوني ايران به زندانيان سياسي اجازه تماس تلفني مي دهد. مرخصي مي دهد و زندانيان از درون زندان عليه رژيم بيانيه مي دهند. خانم نوشابه اميري تصديق بفرماييد كه يادداشت شما حالم را به هم زد.»
گفتني است هوشنگ اسدي، همسر نوشابه اميري نيز عضو و نفوذي ساواك در حزب توده بود كه بعد از انقلاب و افشاي اسامي روزنامه نگاران عضو ساواك، كميته انضباطي حزب توده تصميم به اخراج هوشنگ اسدي از حزب گرفت ولي با وساطت كيانوري و تعهد هوشنگ اسدي كه ادامه فعاليت وي به عنوان «عضو فعلا در قرنطينه» پذيرفته شد و حزب توده براي توجيه اين اقدام خود اعلام كرد كه هوشنگ اسدي نفوذي حزب توده در ساواك بوده است! در پي اين اقدام حزب توده، گروهك فدائيان خلق- شاخه اقليت- با صدور يك اعلاميه- سال 60- چند نمونه از دستنوشته هاي هوشنگ اسدي و نوشابه اميري را كه در آن به طور جداگانه، جلسات مخفي حزب توده و اعضاي آن را به ساواك لو داده بودند، منتشر كرد و در پايان اطلاعيه اين پرسش را مطرح كرده بود كه اگر آقاي هوشنگ اسدي و خانم نوشابه اميري نفوذي حزب توده در ساواك بوده اند، چرا فقط اسناد خبرچيني آنها به نفع ساواك در دست است و از خبررساني آنها به نفع حزب توده و عليه ساواك هيچ نشانه اي وجود ندارد.


دائره المعارف يا پايگاه بهايي ها و لائيك ها؟! (خبر ويژه)

فصلنامه «نگاه نو» به مدير مسئولي «علي ميرزايي» (از مديران ارشد اقتصادي دولت هاي سازندگي و اصلاحات) كه پيوندهاي تنگاتنگي با حلقه لائيك هاي آمريكايي و باند سلطنت طلبان دارد، فردا پنجشنبه (22 تير) با همكاري «دائره المعارف بزرگ اسلامي» مراسم «جايزه مهتاب ميرزايي» را برگزار مي كند تا از مروجان الحاد و فراماسونري در ايران تجليل نمايد. اين نشريه پيش از اين نيز جايزه خود را به مروجان همجنس گرايي و مترجمان سكولار مانند «عزت الله فولادوند» اهداء كرده است.
«نگاه نو» كه پاييز 1370 با حمايت مالي و صاحب امتيازي «محمد تقي بانكي» (از نزديكان بهزاد نبوي و محسن سازگارا و مديرعامل شركت ملي فولاد ايران) و سردبيري (خشايار ديهيمي» (مروج ليبراليسم راديكال و هوادار نهضت آزادي) با امكانات «دولت سازندگي» منتشر شد، يكي از ارگان هاي مطبوعاتي تفكر انگليسي محسوب مي شود كه همواره از «آيزايا برلين» (جاسوس برجسته ام.آي.6 و فراماسونر انگليسي) به عنوان «پدر فكر آزادي مدرن» ياد مي كند.
«علي ميرزايي» (مدير نگاه نو) از مدتها پيش با دعوت از نويسندگان لائيك و پادوهاي رسانه اي سرويس اطلاعات و امنيت هلند مانند «عبدي كلانتري»، «مهرداد درويش پور» (مفسر صداي آمريكا)، «محمدرضا نيكفر» (مفسر راديو زمانه) اين نشريه را به محفل و ارگاني براي ترويج رويكردهاي دين ستيزانه تبديل كرده است. كلانتري كه از شاگردان «آرامش دوستدار» (داراي نام مستعار بابك بامدادان؛ نويسنده بهايي مسلك مقيم آلمان كه توهين هاي فراوانش به مقدسات ديني زبان زد است) به شمار مي رود، از 4 سال گذشته مديريت بخش انديشه «راديو زمانه» را برعهده دارد. «عبدي كلانتري» اكنون به همراه ديگر نويسندگان ضد دين «راديو زمانه» مانند «محمدرضا نيكفر» (نويسنده مقيم آلمان كه يك سكولار دو آتشه محسوب مي شود) در زمره همكاران فصلنامه «نگاه نو» به شمار مي روند، چنانكه در آخرين شماره (بهار 1391) اين فصلنامه مقاله اي از كلانتري با عنوان «شرايط آزادانديشي» چاپ شده كه در آن اصلي ترين شاخص هاي ايدئولوژي ماسوني ستوده شده است.
ترويج علوم انساني سكولار و ادبيات اروتيكال- جنسي غربي از مأموريت هايي است كه اين فصلنامه در 2 دهه گذشته به صورت آشكار و گاهي با استفاده از بودجه بيت المال دنبال كرده است، اما در سال هاي گذشته محفل «نگاه نو» توانسته است تا به نفوذ خود در لايه هاي مديريتي اصلاح طلبان عمق بيشتري بخشد و روابط نزديكي را با «دائره المعارف بزرگ اسلامي» (به مديريت «كاظم موسوي بجنوردي» كه از بودجه بيت المال استفاده ويژه كرده و مي كند) برقرار سازد تا جايي كه دوره هاي گذشته «جايزه مهتاب ميرزايي» در «مركز همايش هاي بين المللي رايزن» (متعلق به دائره المعارف) برگزار شده و نيز برخي از اعضاي شوراي علمي همين دائره المعارف (مانند عزت الله فولادوند كه از مبلغان همجنس گرايي است) به عنوان برنده اين جايزه معرفي شده اند!
«ژانت آفاري» (نويسنده بهايي و عضو بنياد اشرف پهلوي)، «مسعود نيلي» (كارشناس اقتصادي اصلاح طلبان)، «سيمين بهبهاني» (شاعره درباري و مديحه سراي فرح پهلوي)، «فريبرز رئيس دانا» (از محكومان پروژه كودتاي مخملي)، «هرمز همايون پور» (از كارگزاران انتشارات آمريكايي فرانكلين)، پرويز دوايي (سينمايي نويس مقيم پراگ)، «مهرداد اسكويي» (از عوامل باند سيامك پورزند)، «حسن كريم زاده) (كاريكاتوريست مورد حمايت صهيونيستها) و... از همكاران فصلنامه «نگاه نو» مي باشند.
اكنون اين سؤال مطرح است كه مسئولان مربوطه در مقابل اينگونه اقدامات خصمانه و آشكار چه اقدامي انجام داده و يا خواهند داد؟!
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14