(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 1 مرداد 1391 - شماره 20262

يادداشت خبرنگار
خانه 42 هزار روستاي بالاي 20 خانوار روشن شد
ايران در كيهان
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران:
جشنواره امام رضا(ع) مهم ترين رويداد فرهنگي كشور است
افتتاح آزمايشگاه تشخيص مولكولي بيماري هاي طيور و آبزيان
دوره تربيت مربيگري غواصي درياباني كشور در گناوه برگزار شد
نمايشگاه سرگرمي كودكان در جزيره كيش برگزار شد
سرپرست استانداري همدان اعلام كرد
شركت 5/3 ميليون دانش آموز در نهضت حفظ قرآن
با امضاي طوماري آزادگان مخابرات اصفهان خواستار حقوق حقه خود شدند
رئيس بهزيستي شهرستان: دهلران 10هزار معلول و مددجو دارد
نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي:
دولت بايد در بهبود اوضاع اقتصادي كشور بكوشد
فعالان در امر چاي و نوغانداري تحصيلات تكميلي را فرا مي گيرند
اجراي رزمايش رزمي -فرهنگي در رودسر
فرماندار: معتادان كارتن خواب كرج جمع آوري مي شوند
23 روستاي اردبيل از نعمت گاز طبيعي برخوردار شد
استاندار خبر داد اختصاص اعتبار به پروژه هاي در دست اجراي لرستان


يادداشت خبرنگار

مرغ از سفره قايني ها پريد
مرغ از بام سفره قايني ها پريد. به دنبال ايجاد مشكل در شبكه عرضه و توزيع مرغ در قاينات، تهيه مرغ براي قايني ها با مشكل مواجه شده و امكان فراهم كردن آن براي شهروندان وجود ندارد.
همزمان با ماه مبارك رمضان و احساس نياز بيشتر شهروندان قايني به تهيه مواد پروتئيني، عدم تدبير موثر مسئولان شهرستان در عرضه و توزيع منظم مرغ و تنظيم بازار، گسترش شايعات مربوط به گراني هاي اخير و گراني دان و نارضايتي مرغداران منطقه، منجر به حذف مرغ از سفره قايني ها شد. عوامل فروش مرغ و شهروندان قايني بي تدبيري مسئولان شهرستان را عامل اصلي كمبود مرغ در قاين مي دانند و معتقدند با وجود بيش از 75 مرغداري در قاينات نه تنها نبايد كمبود مرغ در قاين احساس شود بلكه با اين ظرفيت بايستي بخش مهمي از مرغ موردنياز بازار استان نيز تامين شود.
البته شهروندان قاين سؤال ديگري دراين خصوص از مديريت شهرستان داشتند چرا با وجود 75 مرغداري در شهرستان، كمتر از 30 مرغدار اقدام به جوجه ريزي دوره اي مي كنند و چرا جوجه ريزي شهرستان در دوساله اخير به كمتر از نصف كاهش يافته است؟
اسماعيل شاهين سرپرست اداره صنعت- معدن و تجارت قاينات در پاسخي كوتاه به خبرنگار كيهان اين مشكل را كشوري عنوان كرد و از هرگونه پاسخگويي در اين رابطه خودداري و آن را به فرمانداري قاينات حواله كرد ولي فرهاد فلاحتي معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان به دنبال تماس تلفني خبرنگار كيهان با اظهار نارضايتي از ضعف مديريت در اين خصوص و به ويژه عملكرد اداره صنعت- معدن و تجارت قاينات و تائيد مشكل ايجاد شده در بازار مرغ شهرستان گفت: تصميم اخير دولت درخصوص ساماندهي بازار مرغ منطقي و از شفافيت لازم برخوردار است و بزودي اين مشكل مرتفع خواهد شد. ولي مسئولان امر در شهرستان بايد با برنامه ريزي و پيگيري كارشناسي بدنبال تدبير قبل از اينگونه پيش آمد ها باشند فلاحتي در ادامه نظارت، تدبير و خلاقيت مسئولان اداره صنعت- معدن و تجارت و جهاد كشاورزي شهرستان را در ساماندهي بازار، مهم و شرط اساسي دانست و افزود: بخش عمده مشكل بازار و تعطيلي مرغداري ها به مسئولان متولي دراين ادارات برمي گردد و اگر سهميه مصرفي شهروندان نيز درست برآورد و توزيع شود مسئله مرغ و يا دان، حاد و چالشي نيست و مردم ما به خاطر مرغ هيچ گاه دغدغه نداشته اند.
وي درپايان علت اصلي مشكل شهروندان قايني را احساس نياز بيشتر شهروندان قايني در ماه مباركه رمضان به تهيه مواد پروتئيني، عدم تدبير موثر مسئولان متولي در عرضه و توزيع منظم مرغ و تنظيم بازار عنوان و اظهار اميدواري كرد با حداقل انجام وظيفه و توجه به مسئوليت ها در شهرستان، بزودي شاهد شكسته شدن بازار مرغ و به عبارتي بازگشت مرغ به سفره شهروندان باشيم.
قائن- خبرنگار كيهان
 


خانه 42 هزار روستاي بالاي 20 خانوار روشن شد

شرق گلستان - خبرنگار كيهان:
تمامي 42 هزار روستاي بالاي 20 خانوار كشور برق رساني شده است.
مديرعامل روستايي وزارت نيرو در حاشيه مراسم افتتاح يك پروژه برق رساني در مركز بخش پيشكمر شهرستان كلاله، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: دولت وزارت نيرو را مكلف كرد تا تمامي روستاهاي بالاي 10 خانوار جمعيت را برق رساني كند بر اين اساس تاكنون 42 هزار روستاي بالاي 20 خانوار جمعيت و 12 هزار روستاي زير 20 خانوار جمعيت برق رساني شده است.
مهندس «ولي الدين مصلحتي شريياني» افزود: براي برق رساني به روستاهاي زير 20 خانوار و بالاي 10 خانوار جمعيت، 1500 روستا در كل كشور شناسايي شده اند كه اكثر اين روستاها در جنوب و شرق كشور مانند سيستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و خوزستان قرار دارند.
مديرعامل روستايي وزارت نيرو همچنين گفت: براي برق رساني به 1500 روستاي مذكور، يك هزار ميليارد ريال اعتبار مصوب شده كه پيش بيني مي شود اين اعتبار به 1500 ميليارد ريال افزايش يابد.
مصلحتي: در ادامه به بهره گيري از انرژي هاي نو اشاره كرد و گفت: به منظور برق رساني به نقاط صعب العبور، بهره گيري از انرژي هاي خورشيدي. بادي و يا تركيبي از هر دو، كه اصطلاحا انرژي سبز گفته مي شود. مورد توجه قرار گرفته است.
وي گفت: در سال جاري از مجموع 1500 روستايي كه برق دار خواهند شد. 130 روستا با بهره گيري از انرژي نو برق دار خواهند شد كه تاكنون 80 روستا از طريق انرژي خورشيدي، بادي و يا تركيبي از هر دو برق رساني شده اند.
 


ايران در كيهان

احداث 25 واحدهاي مسكوني
قشم-خبرنگار كيهان: فرماندار قشم در جمع مردم جزيره هنگام گفت: زمين براي احداث 25 واحد مسكوني با سود كم تحت نظارت بنياد مسكن براي جوانان اين جزيره در نظر گرفته شده است. مسعود سالاري افزود: كلنگ احداث اين واحدهاي مسكوني بزودي زمين زده خواهد شد. وي از تخصص اعتبار دو ميليارد ريالي براي اصلاح شبكه برق رساني جزيره هنگام خبر داد.
آزمون دريافت گواهينامه
¤ اولين آزمون گواهينامه رانندگي با موتورسيكلت در جزيره قشم برگزار شد. در اين آزمون 50 داوطلب شركت كرده بودند. مقرر شده است آزمون دريافت گواهينامه موتورسيكلت هر هفته با رسيدن تعداد داوطلبان به حد نصاب، برگزار شود.
اجراي پروژه پارك آبي
گنبدكاووس: خبرنگار كيهان:عمليات اجرايي پروژه «مجموعه پارك آبي» با حضور مردم و مسئولان شهرستان گنبدكاووس آغاز شد. معاون عمراني استانداري گلستان، در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پارك گفت: فضاي احداث مجموعه «موج آبي» دو هكتار و هزينه برآورد شده اوليه آن 80 ميليارد ريال است و با تغييراتي كه در نقشه اين پروژه انجام شده مقرر شد به فضاي بخش هاي مختلف آن اضافه شود.
عبدالرضا دادبود افزود: پيش بيني مي شود اين مجموعه در يكسال آينده به بهره برداري خواهد رسيد. وي اشتغالزايي اين مجموعه را 500 فرصت شغلي دانست و گفت: اين پروژه يك مجموعه كامل رفاهي، تفريحي و اقامتي است كه شامل پارك آبي، هتل 4 ستاره، غرفه هاي تجاري و پاركينگ است.
كلنگ زني پروژه روشنايي
نماينده مردم آزادشهر و راميان در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح ايجاد روشنايي در مسير روستاي توريستي پاقلعه به قلعه ماران با اعتباري يك ميليارد و 200 ميليون تومان شروع شد.
رضا صابري افزود: اين شروع خوبي براي اجرا كردن طرح ها و برنامه هاي زيربنايي در سطح شهرستان راميان است. البته با ورود سرمايه گذاران به اين بخش در آينده شاهد كلنگ زدن طرح هاي بسيار خوبي در منطقه خواهيم بود.
لباس فرم رانندگان تاكسي
هشترود- خبرنگاركيهان:مسئول واحد تاكسيراني شهرداري هشترود از الزامي شدن لباس فرم و براي رانندگان تاكسي خبرداد.
«دست افكن» گفت: به دنبال مصوبه شورا و درخواست هاي مردمي و ناهماهنگي موجود در پوشيدن لباس رانندگان تاكسي، اين واحد با همكاري شركت تعاوني تاكسيراني با توجيه اين مسئله بين رانندگان آنان را ملزم به پوشيدن لباس هاي فرم كرم رنگ كردند. وي اجراي اين مصوبه را، راهي در جهت ايجاد هماهنگي و امنيت در حمل و نقل داخلي شهر به دنبال كدگذاري جديد تاكسي ها اعلام كرد.
راه اندازي شهربازي
¤ شهربازي سرپوشيده- و پارك ويژه كودكان زير 12سال در سالن چند منظوره شهرداري هشترود گشايش يافت.
شهردار هشترود گفت: با كمك و سرمايه گذاري بخش خصوصي چندين مجموعه پلي اتيلن وست ورزشي در محلات مختلف هشترود نسب شده و سالن بازي آفتاب د رمحل سالن چند منظوره شهرداري با انواع وسايل بازي الكترونيكي و رايانه اي ويژه كودكان تجهيز شده است.
 


مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران:

جشنواره امام رضا(ع) مهم ترين رويداد فرهنگي كشور است

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: هفته فرهنگ رضوي دستاورد جشنواره بين المللي امام رضا(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي در جلسه برنامه ريزي برگزاري هفته فرهنگ رضوي در اين استان، با بيان اين مطلب افزود: هفته فرهنگ رضوي با هدف معرفي آثار ارزشمند هنرمندان و فرهيختگان استان هاي مختلف كشور به مردم پايه گذاري شده است.
ابراهيمي افزود: جشنواره بين المللي امام رضا(ع) را مي تون فراگيرترين رويداد فرهنگي و هنري ملي و فراملي كشور خواند كه در كارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ماندگار شده است.
وي با بيان اينكه مازندران در ماه مبارك رمضان ميزبان هفته فرهنگ رضوي است افزود: در طول اين هفته علاوه بر نمايشگاه هاي جذاب و متنوع ده ها رويداد فرهنگي و هنري رضوي نيز براي خانواده هاي مازندراني اجرا خواهد شد.
ابراهيمي اظهار داشت: در هفته فرهنگ رضوي مازندران سعي شده تا لحظات معنوي و با نشاطي براي خانواده ها و سنين مختلف اجرا شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگر سخنانش به استقبال علاقه مندان از هفتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: اين جشنواره مردمي كه ماهيتي معنوي، فرهنگي و ادبي دارد، در ساليان اخير روند رو به رشد كيفي و كمي اميدواركننده اي داشته است.

 


افتتاح آزمايشگاه تشخيص مولكولي بيماري هاي طيور و آبزيان

گرگان- خبرنگار كيهان:
آزمايشگاه تشخيص مولكولي بيماري هاي طيور و آبزيان دامپزشكي در گرگان با حضور معاون برنامه ريزي استاندار گلستان افتتاح شد.
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان گفت: استان گلستان با دارا بودن بيش از 900 واحد مرغداري و بيش از 300 هكتار مزارع پرورش آبزيان، يكي از استان هاي پيشتاز در زمينه توليد فرآورده هاي طيور و آبزيان است
رضا غلامي اظهار داشت: به جهت اين سهم بالا از توليد، بالا رفتن سطح كيفيت آنها نيز از جمله برنامه ها و اهداف بسيار مهم در استان است كه با راه اندازي چنين مركز پيشرفته اي اين نياز استان مرتفع شده است.
وي عنوان كرد، امروز ما مي توانيم در داخل استان محصولات توليدي اين صنايع را از نظر سطح بهداشتي و كيفيت تضمين كنيم.مديركل دامپزشكي استان گلستان نيز گفت: اعتبار اين مركز از منابع استاني تأمين شده است و بالا رفتن سطح پرورش در صنعت طيور و آبزيان مسئوليت ما را در مجموعه دامپزشكي استان ارتقا داده است.وفايي اظهار داشت: با افتتاح اين مركز شناسايي عوامل بيماري زا در جمعيت گونه هاي پرورشي در اسرع وقت محقق شده تا پرسنل دامپزشكي در كوتاه ترين زمان ممكن اقدامات لازم در راستاي مبارزه و پيشگيري از بيماري هاي مختلف را در پيش گيرند.
 


دوره تربيت مربيگري غواصي درياباني كشور در گناوه برگزار شد

بوشهر - خبرنگار كيهان:
نخستين دوره تربيت مربيگري غواصي ويژه كاركنان درياباني استان هاي ساحلي كشور در بندر گناوه برگزار شد.
سرهنگ «سياوش عليدخت مهربان»، معاون تربيت و آموزش فرماندهي درياباني استان بوشهر در اين باره گفت: در اين دوره 40 نفر از كاركنان درياباني استان هاي گيلاني، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، سيستان و بلوچستان (چابهار) و بوشهر شركت دارند.
وي افزود: شركت كنندگان در اين دوره بمدت 12 روز آموزش هاي مربيگري غواصي زير نظر 8 استاد غواص مجرب از درياباني و جمعيت هلال احمر به صورت تئوري و عملي فرا مي گيرند.
مهربان گفت: كلاس هاي عملي اين دوره در سالن جمعيت هلال احمر و عملي در استخر و در عمق آب هاي ساحلي بندر گناوه انجام و در پايان اين دوره به نفرات شركت كننده در دوره كه نمره لازم را كسب كردند، گواهي مجوز غواصي صادر مي شود.

 


نمايشگاه سرگرمي كودكان در جزيره كيش برگزار شد

كيش- خبرنگار كيهان:
همزمان با برگزاري پانزدهمين جشنواره تابستاني كيش نمايشگاهي از انواع اسباب بازي، لوازم فكري، سرگرمي هاي فرهنگي و هنري در جزيره كيش برپا شد.
در اين نمايشگاه 38 غرفه شامل كارگاه هاي هنري، فروش لوازم سرگرمي كودكان، نقاشي ديواري، نقاشي شني، نقاشي روي كاغذ، قصه گويي، شخصيت پردازي، عروسك سازي، گريم، سفالگري، كلاژ، كاردستي سنتي و بازي با لگوها و ساخت عروسك، با خمير برپا شد.
گفتني است: نمايشگاه سرگرمي هاي كودكان در فضايي بالغ بر 2 هزار متر مربع جنب سالن همايش هاي بين المللي كيش داير بود.
 


سرپرست استانداري همدان اعلام كرد

شركت 5/3 ميليون دانش آموز در نهضت حفظ قرآن

همدان- خبرنگار كيهان:
سرپرست استانداري همدان اعلام كرد: امسال 10 ميليارد ريال اعتبار به فعاليت هاي قرآني در استان اختصاص يافته است.
«علي اكبر فاميل كريمي» در جلسه شوراي عالي قرآن استان افزود: اين ميزان اعتبار از محل يك هزار و 720 ميليارد ريال بودجه تملك دارايي استان جدا شده و در جهت امور قرآني هزينه مي شود. وي ادامه داد: دستگاه هاي اجرايي نيز موظف به اختصاص نيم درصد از اعتبارات خود براي فعاليت هاي فرهنگي هستند كه بخشي از آن مربوط به برنامه هاي قرآني است.
در اين جلسه مدير كل آموزش و پرورش همدان نيز گفت: 300 مدرسه قرآني در سطح استان به صورت فوق برنامه و بعدازظهرها فعال هستند و 20 مدرسه نيز همزمان با ساعات درسي و به صورت تخصصي در زمينه قرآن فعاليت دارند.
«عباس حسيني محتشم» افزود: همچنين ايجاد مدارس خاص قرآني از سال تحصيلي گذشته آغاز شده كه 21 مدرسه را در استان شامل مي شود.
وي در زمينه نهضت حفظ قرآن، اظهار داشت: 3 ميليون و 500 هزار دانش آموز 3 دوره تحصيلي كشور جهت شركت در نهضت حفظ قرآن ثبت نام كرده اند كه 71 هزار نفر آنها از استان همدان هستند.
 


با امضاي طوماري آزادگان مخابرات اصفهان خواستار حقوق حقه خود شدند

اصفهان -خبرنگاركيهان:
آزادگان شركت مخابرات اصفهان با امضا طوماري خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
آزادگان شركت مخابرات اصفهان با ارسال اين طومار به كيهان، مطالبات خود از اين شركت را در هاله اي از ابهام دانسته و آورده اند. از زماني كه مخابرات خصوصي شده علي رغم شعارهايي كه مسئولان اين شركت داده اند متاسفانه حقوق حقه ما توسط اين دستگاه ناديده گرفته شده و به فراموشي سپرده شده است.
اين افراد درپي مصوبه اخير رئيس جمهور(ماده 13) مبني بر پرداخت كليه معوقات آزادگان اعلام كرده اند. اجراي اين مصوبه متاسفانه توسط مخابرات اصفهان عملي نشده است و مسئولان اين شركت اين موضوع را فرسايشي كرده تا مرور زمان آن را به فراموشي بسپارد.
امضاكنندگان خواستار رسيدگي مسئولان كشور به ويژه رئيس جمهوري براي احقاق مطالبات خود از اين شركت شدند.
شايان ذكر است، شركت مخابرات اصفهان تا قبل از خصوصي شدن افتخار مي كرد كه واگذاري تلفن ثابت به روز شده است و شهروندان اصفهاني مي توانند با پرداخت 5/52 هزار تومان صاحب تلفن شوند اما با تغيير اين سيستم و واگذاري مخابرات به بخش خصوصي، نه اينكه هيچ تلفن ثابتي به مشتركين واگذار نشده بلكه قيمت تلفن ثابت در بازار سياه به 4 ميليون ريال رسيده است.
يك منبع آگاه دراين زمينه اعلام كرد: دست هايي در ايستگاه هاي مخابرات دركار است كه خطوط تلفن ثابت را به نام اشخاص غير حقوقي ثبت مي كنند و سپس آن را دربازار به طور آزاد و با هر قيمتي به فروش مي رسانند.
مسئولان مخابرات عدم واگذاري تلفن ثابت به مشتركان را نبود امكان فني اعلام مي كنند اين درحالي است كه با خريد تلفن آزاد در بازار سياه تلفن يك روزه متصل مي شود.
 


رئيس بهزيستي شهرستان: دهلران 10هزار معلول و مددجو دارد

دهلران- خبرنگار كيهان:
رئيس بهزيستي دهلران گفت: 10هزار نفر مددجو و معلولين دهلراني از حمايت هاي بهزيستي اين شهرستان برخوردارند.
صادق جايروندي در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: از يكهزار و صد نفر معلول تحت حمايت اين نهاد، 433 نفر مستمري ماهيانه مي گيرند.
وي ادامه داد:93 نفر از زنان خود سرپرست خانوار روستايي از بيمه روستايي و عشايري بهره مند هستند.
جايروندي گفت: در راستاي حمايت مالي و خدمات مشاوره اي و بازتواني زنان خود سرپرست 3 گروه هميار در دهلران فعاليت دارندكه براي هر گروه تسهيلات بلاعوض 100ميليون ريال اختصاص يافته است.
رئيس بهزيستي دهلران گفت: فرد با كسب استقلال شغلي از گروه جدا شده و با دريافت تسهيلات 60 ميليون ريالي بلاعوض به اشتغال ادامه مي دهد.
وي از فعاليت 46 مهد كودك در دهلران خبرداد و گفت: از اين تعداد 38مهدكودك روستايي و 9 مهد كودك شهري هستند كه در اين مهدها 1000 نفر آموزش مي بينند.
رئيس بهزيستي دهلران تصريح كرد: 2 مركز آموزش توانبخشي معلولين بصورت روزانه در دهلران فعال هستند كه هر مركز 35 نفر را پوشش مي دهد.وي بهره برداري از يك واحد مسكوني معلولين و مركز دارويي ترك اعتياد دهلران را از پروژه هاي هفته دولت بهزيستي دهلران عنوان كرد.
 


نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي:

دولت بايد در بهبود اوضاع اقتصادي كشور بكوشد

بناب- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم بناب در مجلس از دولت خواست با مديريت بهتر اوضاع اقتصادي كشور با سوءاستفاده ها مقابله كند.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ محمدباقري بنابي «در همايش روحانيون و مبلغان شهرستان بناب با اشاره به تحريم ها و گراني هاي اخير در كشور اظهار كرد: علاوه بر دشمن، ما خودمان كشورمان را تحريم داخلي كرده ايم و علت آن به برخوردهاي سياسي و جناحي در كشور مربوط مي شود.
وي از فرماندار بناب خواست تا همراه با برخي مسئولان شهرستان در ايام ماه مبارك رمضان، پس از افطار در مساجد شهرستان حضور يافته و از نزديك به سؤالات و خواسته هاي عموم مردم پاسخ دهند..
 


فعالان در امر چاي و نوغانداري تحصيلات تكميلي را فرا مي گيرند

رشت- خبرنگار كيهان:
2 تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با شركت پرورش كرم ابريشم ايران و سازمان چاي كشور به امضاء رسيد.
اين تفاهم نامه ها را رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور بصورت جداگانه با مديرعامل شركت پرورش كرم ابريشم ايران و رئيس سازمان چاي كشور به امضاء رساند. براساس اين تفاهم نامه ها نيروهاي خلاق و كارآمد در امور نوغانداري و چاي در مراكز فني و حرفه اي آموزش ديده و امكان تحصيلات تكميلي آنها در مراكز آموزش علمي- كاربردي فراهم مي شود.
كوروش پرند رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور در حاشيه انعقاد اين تفاهم نامه طي سخناني اظهار داشت: با امضاي تفاهم نامه همكاري اين سازمان با شركت پرورش كرم ابريشم ايران و سازمان چاي كشور زمينه افزايش بهره وري بهتر نيروي كار روستايي، توليد و فرآوري بهتر محصولات و ايجاد شغل فراهم مي شود.
فرزام پوررمضان مديرعامل شركت پرورش كرم ابريشم كشور نيز خاطرنشان كرد: امضاي اين تفاهم نامه در راستاي اجراي مفاد آئين نامه ساماندهي صنعت نوغانداري است و موجب تقويت اين صنعت و صنايع وابسته به آن مي شود. علي محرر رئيس سازمان چاي كشور هم امضاء تفاهم نامه با سازمان فني و حرفه اي را در حل مشكلات ساختاري چاي به ويژه در زمينه صنايع تبديل، تكميلي و بسته بندي موثر دانست.
 


اجراي رزمايش رزمي -فرهنگي در رودسر

رودسر- خبرنگاركيهان:
رزمايش رزمي - فرهنگي سپاه ناحيه رودسر با هدف آمادگي هاي عمومي وكسب آموزش هاي فني در اردوگاه قدس سپاه اين شهرستان انجام شد.فرمانده سپاه ناحيه رودسر درجريان اين رزمايش طي سخناني با بيان اينكه اين رزمايش به منظور آمادگي بسيجيان در قالب گردان هاي عاشورا و الزهرا درسال 91 به اجرا در آمده است، افزود: براساس سياست هاي ابلاغي سازمان بسيج گردان هاي عاشورا و الزهرا به انجام رزمايش اقدام كردند.
سرهنگ عصامي خاطر نشان كرد: با توجه به تهديدات نيمه سخت و نرم دشمن در حوزه هاي مختلف، اين رزمايش به منظور آمادگي براي مقابله با تهديدات دشمن انجام شد و افراد مهارتهاي فني را فراگرفتند.
 


فرماندار: معتادان كارتن خواب كرج جمع آوري مي شوند


كرج- خبرنگار كيهان:
فرماندار كرج از جمع آوري معتادان كارتن خواب شهر و انتقال آنها به اردوگاه بازپروري خبر داد.
مهدي ايران نژاد در بازديد از اردوگاه بازپروري معتادان كرج گفت: جمع آوري و ساماندهي معتادان كارتن خواب، بازپروري و بازگرداندن آنها به خانواده يكي از اهداف اين اردوگاه است كه بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.
وي افزود: اين اردوگاه با ظرفيت چهار هزار نفر مي تواند نقش بسزايي در ايجاد امنيت و آرامش اجتماعي در بين مردم و خانواده ها ايفا كند.
ايران نژاد تصريح كرد: با تمهيدات صورت گرفته مقرر شده شرايطي ايجاد شود كه وضعيت كنوني اين اردوگاه از حالت فعلي خارج و ساماندهي شود.
اين مسئول يادآور شد:اين اردوگاه يكي از مراكز بازپروري معتادين كشور است كه سال گذشته فعاليت خود را با هدف ساماندهي معتادان پرخطر آغاز كرده است.
 


23 روستاي اردبيل از نعمت گاز طبيعي برخوردار شد

اردبيل- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت گاز اردبيل از گازرساني به 23 روستا در سه ماهه اول سال جاري خبر داد.
«فيروز خدايي» افزود: با گازرساني به اين روستاها تعداد روستاهاي تحت پوشش گاز درسطح استان به 302 روستا رسيد.
وي گفت: عمليات گازرساني به 160 روستاي ديگر استان در دست اقدام است كه با بهره برداري از آنها تعداد روستاهاي تحت پوشش به 462 روستا خواهد رسيد.
خدايي گفت: در صورت تحقق اين امر، 61 درصد از خانواده هاي ساكن روستاها از نعمت گاز طبيعي بهره مند خواهندشد.
وي تعداد مشتركين گاز در روستاهاي استان را 50 هزار نفر اعلام كرد و گفت: تاكنون درسطح روستاهاي استان بيش از 2300 كيلومتر شبكه گاز اجرا شده است.
 


استاندار خبر داد اختصاص اعتبار به پروژه هاي در دست اجراي لرستان

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
بسياري از طرح ها و پروژه هايي كه اجراي آن در لرستان سال ها قبل وعده داده شده بود و مردم از عملياتي شدن آنها قطع اميد كرده بودند امروز به اجرا درآمده و رديف اعتباري گرفته اند.
استاندار لرستان با اعلام اين مطلب از هفته اي 3 پرواز هواپيماهاي هما به فرودگاه خرم آباد خبر داد و گفت: با فراهم ساختن ورزش هاي آبي در سدهاي لرستان مسافر و گردشگران بيشتري به اين استان سفر خواهند كرد.
حبيب الله دهمرده با اشاره به وضعيت بد راه هاي دسترسي به مراكز تفريحي و گردشگري لرستان گفت: طرح تعريض اين محورها به ويژه آبشار بيشه، نوژيان سدهاي مروك، ايوشان و معشوره تاكنون به اجرا درآمده است.
معاون برنامه ريزي استانداري لرستان نيز از افزايش اعتبارات تملك دارايي در سال جاري خبر داد و افزود: اين اعتبارات در سال جاري به 261 ميليارد تومان رسيد كه نسبت به سال 90-22 درصد رشد داشته است و در پروژه هاي مصوب شده براي امسال تعداد 16 پروژه نيز اضافه شده است.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14