(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 1 مرداد 1391 - شماره 20262

در ماه رمضان اجرا مي شود
تشديد نظارت بر مراكز تهيه توزيع و فروش مواد غذايي
كميته امداد اعلام كرد: ارائه خدمات رايگان به شركت كنندگان در مراسم جشن رمضان
چمران: چون حادثه تدريجي بوده باغات «ازگل» در غفلت شوراي شهراز بين نرفته است !
محسن پور: منتظريم دولت مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت كند
چالش جديد شوراي شهر و استاندار بالا گرفت
جدايي «ري» از «تهران»
21 واحد مسكوني صومعه سرا طعمه حريق شد
چاه در مشهد 2 نفر را به كام مرگ كشيد
2 نفر در سيل علي آباد كتول جان باختند
به دليل نيامدن آمبولانس مجروحان حادثه رانندگي با وانت منتقل شدند
حوادث كوتاه از كشور
3 قاچاقچي موادمخدر در اصفهان اعدام شدند
انتقاد انگليسي ها از گردنبند 49 هزار پوندي
مرگ 3 دختربچه در رودخانه كارون
لغزندگي اتوبوس جان 2 نفر را گرفت
شبكه تلويزيوني با مديريت زنان نقاب پوش
نخستين روز ماه رمضان در فرانسه
10 ميليون گرسنه يمني در خطر مرگ


در ماه رمضان اجرا مي شود

تشديد نظارت بر مراكز تهيه توزيع و فروش مواد غذايي

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت از تشديد كنترل، نظارت و بازرسي مستمر معاونت هاي بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور از مراكز تهيه و توزيع زولبيا، باميه، آش و حليم پزي ها و شيريني محلي و سنتي، رستوران ها، كبابي ها و قنادي ها در ماه مبارك رمضان خبر داد.
«كاظم ندافي» با ابلاغ دستورالعملي به معاونان بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، افزود: از آنجايي كه ماه مبارك رمضان امسال با فصل تابستان همراه است لذا احتمال شيوع بيماري هاي مرتبط با غذا بويژه بيماري هاي عفوني روده اي در مكان هايي كه به صورت دسته جمعي غذا تهيه و توزيع مي شود، بيشتر اهميت مي يابد.
وي افزود: در صورت رعايت نكردن ضوابط بهداشتي از جمله بهداشت فردي، محيطي و مواد غذايي در اين مكان ها و مراسم عمومي، با مسموميت هاي گسترده و طغيان مواجه خواهيم شد.
ندافي بر تشديد بازرسي ها بر روي رعايت بهداشت فردي و عمومي در مساجد و مراكزي كه مراسم ماه مبارك رمضان در آنها برگزار مي شود، تاكيد كرد و گفت: برقراري بازرسي هاي مستمر شبانگاهي در طول ماه مبارك رمضان، نمونه برداري از مواد غذايي، زولبيا و باميه و استفاده از توان آزمايشگاه ها از جمله فعاليت هايي است كه بايد در ماه مبارك رمضان صورت گيرد.
رئيس مركز سلامت محيط و كار بر هماهنگي برون بخشي با شهرداري ها، دهياري ها، نيروي انتظامي و مراجع قضايي به منظور جلوگيري از عرضه مواد غذايي به صورت دوره گردي تاكيد كرد و گفت: لازم است هماهنگي با مسئولين ذيربط به منظور ساماندهي دستفروشان در ماه مبارك رمضان و اطلاع رساني عمومي با توزيع پوستر و اطلاعيه هاي بهداشتي مربوطه و يا ايراد سخنراني مطالب آموزشي صورت گيرد.
ندافي توصيه كرد: آب آشاميدني بايد مورد تاييد مقامات بهداشتي محل باشد و ترجيحا از شبكه هاي عمومي استفاده شود.
وي تاكيد كرد: از نگهداري مواد غذايي پخته شده در دماي محيط به مدت طولاني (حداكثر دو ساعت) خودداري شود. در صورت الزام به نگهداري بيشتر از دو ساعت بايد مواد غذايي پخته شده در دماي زير 4 درجه و يا بالاي 63 درجه سانتي گراد نگهداري شود.
ندافي اضافه كرد: شستشو و گندزدايي مستمر ظروف چند بار مصرف كه براي توزيع آب، چاي و مواد غذايي استفاده مي شود، بايد صورت پذيرد و در صورت استفاده از ظروف يكبار مصرف براي توزيع چاي و مواد غذايي گرم از ظروف گياهي (بر پايه نشاسته ذرت) استفاده شود.
وي افزود: توزيع آب، شربت و يا شير در مراسم سحر و يا افطاري با ليوان يكبار مصرف صورت گيرد، و از فرو بردن ليوان و پارچ به داخل ظروفي كه آب و شربت داخل آن است، جلوگيري شود.


كميته امداد اعلام كرد: ارائه خدمات رايگان به شركت كنندگان در مراسم جشن رمضان

كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: همزمان با فرا رسيدن ايام ماه مبارك رمضان و توافقي كه با شركت اتوبوسراني شده است شهروندان به صورت رايگان جهت شركت در مراسم جشن رمضان درمنطقه سوهانك جابجا مي شوند.
همزمان با شروع ايام ماه مبارك رمضان و همچنين سري برنامه هاي جشن رمضان، كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد طبق توافقي كه با شركت اتوبوسراني انجام شده است، قرار است هر شب و به صورت رايگان شهروندان براي شركت در اين مراسم جابجا شوند.
اين در حالي است كه هفدهمين مراسم جشن رمضان امسال بعد از چند سال برگزاري در وزارت كشور و نمايشگاه بين المللي، در مجتمع ولايت واقع در سوهانك برگزار مي شود.
بيش از 300 غرفه در جشن رمضان امسال از سوي مسئولان كميته امداد براي معرفي محصولات مددجويان و همچنين ارائه خدمات به ايتام و زندانيان در نظر گرفته شده است. مراسم جشن رمضان هر شب از ساعت 21 در مجتمع ولايت برگزار مي شود.


چمران: چون حادثه تدريجي بوده باغات «ازگل» در غفلت شوراي شهراز بين نرفته است !

رئيس شوراي شهر تخلفات شهرداري در باغات «ازگل» را تدريجي دانست و نتيجه گرفت كه شوراي شهر در اينگونه تخلفات مقصر نيست.
مهندس مهدي چمران ديروز در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: از بين بردن باغات «ازگل» و تخريب حجم عظيم درختان كهن به يك باره صورت نگرفته است كه بتوان شوراي شهر را متهم به غفلت در اين زمينه كرد.
وي در عين حال اذعان كرد: از بين رفتن باغات تنها به منطقه ازگل ختم نمي شود و در محدوده طرشت نيز وضعيت مشابهي وجود دارد.
وي همچنين به تخريب بخش زيادي از باغات منطقه شميران در طول سال هاي گذشته اشاره كرد و گفت: اراضي بسياري از باغات اين منطقه تفكيك و هم اكنون فضاي مشجر آنها به آپارتمان تبديل شده است.
چمران تاكيد كرد: نمي توان گفت كه شوراي شهر از اين موضوع غافل بوده است، چندين بار در طول سال هاي گذشته از اين منطقه بازديد كرده ام و پيگيري هايي هم توسط شوراي شهر صورت گرفته بود، اما مسائلي وجود دارد كه پس از اعلام نظر كميته سه نفره در اين باره صحبت خواهم كرد.
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است كميسيون ماده 7 از تخريب اين باغات بي اطلاع بوده باشد، گفت: كليه مصوبات كميسيون ماده 7 در راستاي حفظ حراست از باغات و فضاي سبز شهر است، قطعا اين كميسيون مصوبه اي كه مجوز تخريب چندين هزار متر مربع از باغات ازگل را صادر كند، نداشته است.
وي يادآور شد: اعضاي اين كميسيون گاهي براي تعيين تكليف يك درخت كهنسال ساعتي به بحث مي نشينند و تلاش مي كنند با تغيير نقشه و توصيه راهكارهاي اين چنيني درخت را حفظ كنند.
چمران با اشاره به اينكه فضاي سبز پايتخت شرايط خوبي ندارد، تاكيد كرد: اگرچه سرانه فضاي سبز در سال هاي اخير افزايش يافته است اما نهال هاي چند ساله قطعا جاي درختان كهنسال را براي پايتخت نمي گيرند و ارزش بي نظير درختان كهن باغات با كاشت چند نهال به جاي آن برابري نمي كند.
گفتني است، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هيچ اشاره اي به وعده روند پي گيري موضوع و معرفي خاطيان به مردم نكرد.
اعضاي شوراي شهر در جلسه پيشين به صورت جمعي خواستار پاسخگويي مسئولان شهري و شهردار نسبت به وقوع اينگونه فجايع در فضاي سبز تهران شده بودند و مقرر شد تقوي معاون حقوقي شهرداري تهران در جلسات بعدي شوراي شهر پاسخگوي سوالات اعضاي شوراي شهر باشد.


محسن پور: منتظريم دولت مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت كند

معاون وزير بهداشت گفت: 1150 ميليارد تومان از اعتبار 3 هزار ميليارد توماني كه دولت بابت درآمد مازاد نفت در سال گذشته بايد به وزارت بهداشت مي داد و هنوز پرداخت نكرده را هزينه كرده ايم و منتظريم تا دولت اين مطالبه را پرداخت كند تا جايگزين كنيم.
رمضان محسن پور درباره سرنوشت اعتبار 1150 ميليارد توماني وزارت بهداشت كه از رديف بودجه 3 هزار ميليارد توماني درآمد مازاد نفت در سال 90 قرار بود به وزارت بهداشت پرداخت شود اما دولت تصميم گرفته بود آن را به وزارت راه بدهد، توضيح داد: پيگيري هاي وزارت بهداشت براي بازگشت اين اعتبار از دولت ادامه دارد و معتقديم كه مي توانيم از دولت جواب مثبت بگيريم و اين اعتبار را از دولت بگيريم و براي مصارفي كه قانون مشخص كرده است، هزينه كنيم.
وي ادامه داد: محل هزينه كردن اين اعتبار كاملاً مشخص است و در دستورالعمل اجرايي آن تعيين شده است، البته ما معادل اين اعتبار را از محل رديفهاي ديگر وزارت بهداشت در اين محل هزينه كرده ايم و منتظريم تا دولت اعتبار باقيمانده 1150 ميليارد توماني وزارت بهداشت را هرچه زودتر پرداخت كند تا جايگزين كنيم.
پيش از اين حسن امامي رضوي، معاون درمان وزارت بهداشت به خبرنگار فارس گفته بود: 2 هزار ميليارد تومان از سهم 3 هزار ميليارد توماني وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت را در آخرين ساعات سال 90 پرداخت كردند كه عملاً اين پرداخت ديرهنگام باعث شد نتوانيم به تكاليف قانوني وزارت بهداشت عمل كنيم، بخش عمده اين پول نيز فعلاً جايگزين مطالبات بيمارستانها از بيمه ها مي شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه 2 هزار ميليارد تومان از سهم 3 ميليارد دلاري وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت در چه اموري هزينه مي شود، گفت: اين اعتبار را در آخرين ساعات كاري سال 90 به وزارت بهداشت پرداخت كردند به همين علت نتوانستيم اين بودجه را به موقع براي انجام تكاليف و تعهدات وزارت بهداشت در سال 90 صرف كنيم.
امامي رضوي گفت: اين بودجه اكنون (اواسط فروردين 91) بين دانشگاههاي علوم پزشكي كشور توزيع شده است اما عملاً جايگزين طلبهاي كلان بيمارستانها از بيمه ها مي شود زيرا همين امروز بيمارستانها 1600 ميليارد تومان از بيمه ها مطالبه پرداخت نشده دارند كه از محل اين اعتبار جايگزين مي شود.
وي گفت: پيش بيني ما در اوايل سال 90 اين بود كه مابه التفاوت تعرفه هاي پيشنهادي وزارت بهداشت از رشد 23 درصدي تا رشد مصوب 9 درصدي دولت 350 ميليارد تومان است اما تورم بيش از حد سال گذشته به خصوص 3 ماه آخر باعث شد اين ميزان تفاوت اعتبارات با تعرفه هاي واقعي بيش از اين ميزان باشد كه بايد جبران كنيم.
امامي رضوي افزود: قانون براي هزينه كرد اعتبار 3 ميليارد دلاري وزارت بهداشت از درآمد مازاد نفت مواردي را پيش بيني كرده بود مانند كمك به بهبود درمان بيماران صعب العلاج، ماندگاري پزشكان در مناطق محروم، تمام وقتي پزشكان، هيئت امنايي شدن بيمارستانها، افزايش تعرفه آنها به k6/3 و ارتقاي كيفيت خدمات پزشكي در كشور اما پرداخت ديرهنگام اين اعتبارات در آخرين ساعات سال 90 و حجم بالاي بدهي و مطالبات مراكز درماني باعث شد نتوانيم به هيچ كدام از اين تعهدات كه در قانون بودجه سال 90 آمده بود عمل كنيم.
معاون وزير بهداشت گفت: وقتي بدهي ها زياد مي شود، فرصت برنامه ريزي از بين مي رود و نمي توانيم به تكاليف قانوني عمل كنيم، اكنون نيز فقط در صورتي كه مطالبات مراكز وزارت بهداشت از بيمه ها به موقع پرداخت شود و پرداختها به موقع استمرار داشته باشد و مطالبات قانوني نيز هر 3 ماه 3 ماه از سوي دولت پرداخت شود، مي توانيم با جايگزين كردن اين اعتبارات به تكاليف قانوني عمل كنيم.


چالش جديد شوراي شهر و استاندار بالا گرفت

جدايي «ري» از «تهران»

در حالي كه استاندار تهران ديروز از آغاز مقدمات جداسازي شهرري از تهران خبر داده است برخي از اعضاي شوراي تهران مخالفت خود را با اين طرح عنوان و آن را به ضرر مردم شهرري دانسته اند.
مرتضي تمدن در گفت وگو با فارس با اشاره به ابلاغ فرمانداري ويژه براي شهرستان ري تاكيد كرد: اين موضوع نيازي به توافق با شهرداري تهران ندارد.
استاندار تهران درباره شهرداري مستقل در شهرري گفت: شهرري شورا و شهرداري مستقل خواهد داشت و مقدمات جداسازي اين شهرستان از شهر تهران از همين امروز آغاز مي شود.
تمدن افزود: با جداسازي شهرري از شهر تهران هيچ مشكلي براي مردم ايجاد نمي شود و بر تمامي موارد مطالعه و كار كارشناسي صورت گرفته است.
دبير: جدايي ري از تهران
به صلاح مردم شهرري نيست
اين در حالي است كه يك عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگويي تاكيد كرد: به نظر مي رسد افرادي كه بحث جدايي ري از تهران را مطرح مي كنند در اظهارنظرهاي خودتوجهي به مردم اين شهر ندارند چرا كه با يك مطالعه كوچك مشخص مي شود اين اقدام به هيچ عنوان به سود مردم شهرري نيست.
عليرضا دبير تاكيد كرد: جدايي ري از تهران موضوعي نيست كه بعضي بخواهند با تصميمات مقطعي و خلق الساعه آن را به مرحله اجرا گذارند. ري هم اكنون بخشي از تهران است و به همين دليل از امكانات اين شهر استفاده مي كند و جدايي آن از تهران تنها به كاهش امكانات و وارد شدن مشكلات متعدد به زندگي مردم اين منطقه منجر خواهد شد.
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه بايد براي هر موضوعي مطالعات كارشناسي لازم صورت گيرد گفت: اگر به موضوع جدايي ري از تهران به صورت كارشناسي توجه شود، اين موضوع روشن خواهد شد منابع درآمد ري كفاف هزينه هاي اين شهر را نمي دهد.
نگاهي به بودجه هاي مصوب سال هاي اخير نشان مي دهد شهرداري تهران در اين بخش 90 برابر درآمدهاي شهرري هزينه مي كند و اين مبلغ از ساير بخش هاي تهران هزينه مي شود. از سوي ديگر تجربه نشان داده با توجه به نوع رويكرد دولت در قابل مديريت هاي شهري كمك شاياني به شهرداري هاي كلانشهرها نمي شود و اكثر آنها با مشكلات مشابهي روبرو هستند. در حقيقت اگر درآمدزايي تهران نباشد براي اداره شهرري بايد به بودجه دولتي روي آورد كه اين موضوع هم طبيعتا پاسخگوي نياز شهرري نيست.
دانشجو: تهران تجربه خوبي
از تكه تكه شدن ندارد
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران هم با اشاره به اينكه تهران تجربه خوبي از تكه تكه شدن ندارد، گفت: همان كساني كه به دنبال استقلال مديريت شهري شهر قدس بودند، اكنون خواهان بازگشت اين شهر به مجموعه مديريت شهري پايتخت هستند.
خسرو دانشجو در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه برابر مستندات بودجه اي شهرداري تهران، مجموعه هزينه كرد شهرداري در شهرري بيش از ميزان درآمدهاي اين منطقه است، گفت: به اين ترتيب شهروندان ساكن شهرري، در صورت جداسازي اين منطقه از تهران متضرر مي شوند.
وي ادامه داد: در صورت استقلال مديريت شهري در شهرهاي اطراف تهران، عملا ابزار اعمال مديريت بر بخش قابل توجهي از شهرونداني كه ساعات كاري خود را در تهران سپري مي كنند، از اختيار مديريت شهري تهران خارج مي شوند.
دانشجو در عين حال به اثر مثبت رواني كه استقلال ري از تهران براي ساكنان شهرري به دنبال خواهد داشت، اشاره كرد اما گفت: اين اثر مثبت كوتاه مدت خواهد بود و پس از مدتي شاهد مشكلات فراوان مديريتي در زندگي ساكنان شهرري خواهيم بود و مطمئنا مديران كلان در آينده ناچار مي شوند كه به نحوي تهران و ري را دوباره به هم پيوند بدهند.


21 واحد مسكوني صومعه سرا طعمه حريق شد

صومعه سرا- خبرنگار كيهان:
در يك آتش سوزي گسترده در صومعه سرا، 21 واحد مسكوني در ميان شعله هاي آتش سوخت.
آتش سوزي از يك واحد آپارتماني آغاز شد و به ساير واحدهاي آپارتمان مستقر در همان ساختمان و آپارتمانهاي 2 ساختمان ديگر سرايت كرد كه متعاقب آن 21 واحد مسكوني گرفتار حريق شدند.
قرار گرفتن منشأ حريق در ميان بلوك هاي آپارتماني و باريك بودن كوچه موجب شد كه آتش نشاني صومعه سرا براي كنترل حريق از آتش نشاني شهرستانهاي رشت، فومن و ماسال استمداد كرده كه با تلاش 25 آتش نشان، آتش پس از 3 ساعت مهار شد.
احمدي شهردار صومعه سرا برآورد اوليه از ميزان خسارت ناشي از اين آتش سوزي را 7 ميليارد ريال اعلام كرد.
 


چاه در مشهد 2 نفر را به كام مرگ كشيد

مشهد - خبرنگار كيهان:
فروكش كردن دهانه يك حلقه چاه فاضلاب در يكي از هتل آپارتمان هاي مشهد دو زن را به كام مرگ كشاند.
اين حادثه زماني رخ داد كه اعضاي يك خانواده زائر در لابي يكي از هتل هاي اطراف حرم مطهر رضوي مشغول صرف صبحانه بودند.
يكي از كشته شدگان اين حادثه مادر 45 ساله و ديگري دختر 23 ساله وي بود كه پس از اعزام گروه هاي نجات آتش نشاني، اجساد اين افراد از داخل آب بيرون كشيده شد.
گفتني است: فروكش كردن چاه فاضلاب سبب ايجاد يك گودال به ابعاد دو و عمق 5 متر شده بود كه باعث سقوط اين افراد به داخل آب و مرگ شان شد.


2 نفر در سيل علي آباد كتول جان باختند

بر اثر بارندگي هاي اخير و جاري شدن سيل در شهرستان علي آباد كتول، دو نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايرنا از گرگان جان باختگان يك مادر و فرزند 12 ساله اش بودند كه به سبب افتادن در رودخانه در داخل شهر علي آباد جان خود را از دست دادند.
اجساد اين جان باختگان با كمك نيروهاي مردمي روستاي نوده كتول از آب گرفته شده است.
در اين حال با كاهش بارندگي ها جاده گرگان به علي آباد كه مسدود شده بود با تلاش نيروهاي هلال احمر و ساير دستگاه هاي مربوطه بازگشايي شد.
همچنين سيلاب اخير در مناطق مركزي گلستان خساراتي به اراضي كشاورزي و خانه هاي مسكوني وارد كرد كه كارشناسان ستاد مديريت بحران استان در حال برآورد ميزان خسارات هستند.
باران و سيل در آذربايجان غربي حادثه ساز شد
با گذشت يك ماه از فصل تابستان مردم اروميه همچنان شاهد ريزش نزولات جوي به صورت باران و تگرگ هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، با بارش تگرگ در اروميه طي چند روز گذشته كشاورزان استان در شمال و جنوب متحمل خسارت هاي زيادي شدند.
به گفته مسئولان خسارت هاي جاري شدن سيل در شمال و جنوب استان هنوز برآورد نشده و در دست اقدام است.
فرماندار شهرستان چالدران ميزان خسارات وارده بر اثر بارش و تگرگ را كه به مدت بيش از 30 دقيقه طول كشيد حدود 36 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: تخريب 3 واحد دامداري و تلف شدن بيش از 250 راس دام از ديگر خسارات سيل و تگرگ در اين شهرستان است.
قلي پور ادامه داد: همچنين بيش از يك هزار هكتار از اراضي كشاورزي روستاهاي قرخ بلاغ، اركوين و قوري نام و امام قلي كندي عليا و سفلي خسارت ديدند.
از ابتداي سال جاري سيل خسارت هاي سنگيني بر تاسيسات و زيرساخت هاي حمل ونقل جاده اي آذربايجان غربي تحميل كرده است.
سيل 30 ميليارد ريال
به طالقان خسارت زد
سرپرست فرمانداري طالقان گفت: سيل اخير در شهرستان طالقان، حدود 30 ميليارد ريال خسارت به بار آورد.
ساسان دلاويز در جريان بازديد از روستاهاي سيل زده در بخش بالا طالقان گفت: به دليل بارش شديد در ارتفاعات البرز در بيش از 10 روستا سيل سنگين جاري شد.
وي گفت: آسيب ديدگي چندين خودرو، آب گرفتگي و تخريب چند خانه روستايي و همچنين مسدود شدن برخي راه هاي روستايي مهمترين آثار سيل اخير طالقان بود.
دبير ستاد بحران شهرستان طالقان نيز گفت: با اعلام و اخطاريه سازمان هواشناسي نسبت به اوضاع جوي شهرستان طالقان، تمامي نيروهاي امدادي و خدمت رسان به منظور وقوع هر نوع حادثه اي به حالت آماده باش درآمدند و به محض اطلاع از وقوع سيل، تيم هاي امدادي به محل اعزام شدند.
جواد رجبي افزود: تخريب تاسيسات آب شرب چندين روستا موجب شد تا تيم هاي امدادي براي تامين آب شرب به روستاها اعزام شوند.
به گفته وي سيل به منازل مسكوني، دامداران، زنبورداران و راه هاي ارتباطي طالقان خسارت زد.


به دليل نيامدن آمبولانس مجروحان حادثه رانندگي با وانت منتقل شدند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مجروحان خودرو واژگون شده به جاي آمبولانس، با وانت نيسان به بيمارستان انتقال يافتند.
بر اثر واژگون شدن سواري پژو به شماره انتظامي 452ج81ايران19 در بنچله واقع در حد فاصل روانسر و جوانرود از توابع شهرستان كرمانشاه يك نفر كشته و 4 تن ديگر مجروح شدند.
اين حادثه در حدود سه كيلومتري پايگاه امدادي هلال احمر رخ داد اما با وجود تماس هاي مكرر با اورژانس 115 و نيامدن آمبولانس 115 و هلال احمر، پس از حدود نيم ساعت انتظار در زير آفتاب سوزان تابستاني، مجروحان حادثه كه سه نفر آنان در حال كما بودند توسط مردم با وانت نيسان به بيمارستان انتقال يافتند.
ستوان يوسف حميدي كيا مامور راهنمايي و رانندگي كه در محل حاضر شده بود مانع عكس برداري از صحنه حادثه شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف داروي قاچاق
رشت- خبرنگاركيهان: 3 هزار و 151قلم انواع داروي بيماري هاي خاص كه تعدادي از آنها تاريخ مصرف گذشته بود در روستاي شالما و نصير محله شهرستان شفت كشف شد. در اين رابطه 5 نفر از افرادي كه داروها را از طريق خواروبار فروشي اين شهر عرضه مي كردند دستگير شدند. متهمان بي سواد يا كم سواد بوده و حتي قادر به خواندن اسم داروها نيز نيستند.
دستگيري متهم فضاي مجازي
¤ پليس رشت در يكي از شبكه هاي اجتماعي خارجي، صحنه اي را شناسايي كرد كه گرداننده آن قصد تحريك و ترغيب افراد براي ايجاد ناهنجاري در جامعه را داشت. پليس با شناسايي مدير اصلي صفحه مذكور در فضاي مجازي وي را دستگير كرد. متهم با مشاهده شواهد و قرائن به بزه انتسابي اعتراف كرد.
توقيف خودرو حامل حشيش
بابل- خبرنگاركيهان: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر بابل با توقيف يك دستگاه خودرو سواري در محور بابل- قائم شهر 4 كيلوگرم حشيش از داخل آن كشف كردند. در اين رابطه 2 متهم به نام هاي س-ن 39ساله و س-ط 28ساله دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
سارق طلافروشي در دام پليس
¤ سارق يك باب طلافروشي در كمتر از 5 دقيقه شناسايي و دستگير شد. به دنبال وقوع سرقت و زورگيري از يك باب طلافروشي در بابل پليس با محاصره سارق وي را به همراه طلاهاي مسروقه به ارزش 40 ميليون ريال دستگير كرد. سارق پس از ورود به طلافروشي با استفاده از سلاح سرد صاحب مغازه را تهديد كرده و طلا و جواهرات وي را به سرقت برده بود.
اخاذي با عنوان مامور انتظامي
رودسر- خبرنگاركيهان: 4 زورگير كه خود را به عنوان مامور معرفي و قصد زورگيري و اخاذي از سرايدار و متولي مسجد روستاي اميربنده بخش كلاچاي را داشتند دستگير شدند. از متهمان احكام جعلي، كارت هاي شناسايي جعلي، 3 دستگاه بيسيم، دستبند، افشانه اشك آور فلفل، يك قبضه كلت بادي و 2عدد كلت اسباب بازي كشف و ضبط شد. دستگيرشدگان تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف محموله كالاي قاچاق
بوشهر- خبرنگاركيهان: ماموران يگان امداد شهرستان ديلم در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودرو وانت پيكان به رانندگي «ب» مشكوك و خودرو را متوقف كردند.
در بازرسي از خودرو تعداد 11دستگاه موتور كولر به ارزش تقريبي 30ميليون ريال فاقد مدارك مثبته گمركي كشف و ضبط شد. خودرو حامل كالاي قاچاق توقيف و راننده به مراجع قضايي معرفي شد.
معدوم شدن گلاب تقلبي
كاشان- خبرنگاركيهان: بيش از 5 تن گلاب تقلبي از كارگاه متروكه اي واقع در جاده قمصر- كاشان كشف و ضبط شد.
گلاب تقلبي كه با اسانس غيرمجاز و پروانه ساخت جعلي توليد شده بود معدوم شد و افراد متخلف براي بررسي و رسيدگي پرونده به معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كاشان معرفي شدند.
برخورد مرگبار قطار با مرد عابر
¤ مرد 50 ساله آران و بيدگلي بر اثر برخورد قطار با وي جان خود را از دست داد. اين حادثه كه در خط آهن مجاور شهر سفيدشهر از توابع شهرستان آران و بيدگل رخ داد، منجر به كشته شدن «رمضان مقني» شد. نامبرده بدون توجه به عبور قطار در حال پياده روي بر روي ريل بود كه دچار حادثه شد.
دستگيري صيادان غيرمجاز
كيش- خبرنگاركيهان: دو فروند شناور خارجي كه به صورت غيرمجاز وارد آب هاي كشور شده بودند توسط دريابانان نيروي انتظامي كيش توقيف و در بازرسي از آنان بيش از دو و نيم تن ماهي صيد شده قاچاق كشف شد. 13نفر خدمه اين شناورها دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند. همچنين مسافري كه قصد داشت مقداري كراك را وارد كيش كند در بندرگاه جزيره دستگير شد.


3 قاچاقچي موادمخدر در اصفهان اعدام شدند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
سه قاچاقچي موادمخدر در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان اصفهان، «عيدي-ش» فرزند محمد متولد 1336 به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به جرم مشاركت در حمل 148 كيلو و 850 گرم ترياك براي دومين بار به اعدام محكوم شد. همچنين «ملنگ - ص- الف» فرزند شيراحمد متولد 1337 به جرم حمل و نگهداري 10 كيلو و 435 گرم كراك به موجب راي دادگاه شعبه پنجم انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد.
«تيمور -م-ق» فرزند مراد فرزند 1342 نيز به جرم مشاركت در نگهداري 147 كيلو و 850 گرم ترياك به موجب راي دادگاه شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد.
بنابراين گزارش، راي هر سه محكوم به تاييد دادستان كل كشور رسيد و محكومان مذكور پس از آنكه درخواست عفوشان در دو نوبت در كميسيون عفو مورد مخالفت قرار گرفت پس از انجام تشريفات و مراسم قانوني به دار آويخته شدند.


انتقاد انگليسي ها از گردنبند 49 هزار پوندي

در حالي كه سياست هاي رياضت اقتصادي مردم انگليس را به شدت تحت فشار قرار داده، رسانه هاي انگليسي از گردنبند جديد «كيت ميدلتون» به مناسبت المپيك لندن پرده برداري كردند.
به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، «كيت ميدلتون» ملقب به «دوشس كمبريج» همسر شاهزاده «ويليام» و عروس خاندان سلطنتي انگليس، به مناسبت آغاز المپيك 2012 در اين كشور، گردنبند جديدي را رونمايي كرده كه ارزش آن 49 هزار پوند تخمين زده شده است.
«ديلي ميل» هم گزارش كرده است كه اين گردنبند كه نشان از لوگوي المپيك داراي 5 حلقه است كه هر يك جنس متفاوتي دارند.
هزينه هاي سرسام آور خاندان سلطنتي انگليس، آن هم در شرايطي كه وضعيت بد اقتصادي دولت اين كشور را به پيش گرفتن سياست هاي رياضتي واداشته و مردم اين كشور را شديدا تحت فشار قرار داده، موجب انتقادات زيادي از ملكه و دستگاه تحت امر وي به وجود آورده است.
بسياري از مردم انگليس مخالف وجود دستگاه سلطنتي در اين كشور هستند، به نحوي كه در جريان جشن هاي سلطنتي نيز لندن شاهد برگزاري تظاهرات ضد سلطنتي بود.
نتايج يك نظرسنجي نشان مي دهد نزديك به نيمي از مردم انگليس معتقدند اوضاع كشور انگليس در دوران سلطنت 60 ساله ملكه اليزابت وخيم تر شده است.
نتايج اين نظرسنجي كه ITV News متولي انجام آن بود نشان داد 47 درصد از مردم سرتاسر انگليس معتقد بودند كشور انگليس بعد از سلطنت ملكه انگليس به مكان بهتري براي زندگي تبديل نشده است.


مرگ 3 دختربچه در رودخانه كارون

اهواز - خبرنگار كيهان:
3 دختر بچه ايذه اي به هنگام شنا در رودخانه كارون جان خود را از دست دادند.
اين 3 دختر بچه كه از يكي از روستاهاي شهر ايذه براي جمع آوري هيزم به حاشيه رودخانه كارون رفته بودند به هنگام شنا در اين رودخانه به علت آشنا نبودن به فن شنا جان خود را از دست دادند. والدين كودكان پس از ساعت ها انتظار و مراجعه نكردن فرزندانشان به خانه خود به جست وجو پرداختند و اجساد كودكان خود را در آب يافتند. اجساد اين سه كودك با كمك مردم از آب گرفته شد. تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.


لغزندگي اتوبوس جان 2 نفر را گرفت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
باران تابستاني در لرستان و لغزندگي اتوبوس جان دو تن را گرفت و 15 نفر را راهي بيمارستان كرد.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: يك دستگاه اتوبوس اسكانيا كه از كرج عازم خرم آباد بود در منطقه رازان حدود 40 كيلومتري خرم آباد بر اثر لغزندگي ناشي از بارش باران واژگون شد كه در اثر آن دو نفر كشته و 15 نفر ديگر مجروح شدند.
سرتيپ كاظم عليزاده افزود: اتوبوس در جاده خشك حركت مي كرد اما ناگهان وارد منطقه اي شد كه لحظاتي قبل باران باريده بود كه بر اثر لغزندگي جاده واژگون شد.
وي گفت: حدود نيمي از 15 مجروح حادثه سرپايي مداوا شدند.


شبكه تلويزيوني با مديريت زنان نقاب پوش

به دنبال راه اندازي يك شبكه تلويزيوني در مصر، مديريت آن بطور كامل به زنان محجبه و نقاب پوش سپرده شده است.
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري رويترز نوشت: از زمان سقوط حسني مبارك در مصر، اسلامگراها قدرت بيشتري يافته اند. ظاهرا اكنون زمان مناسبي است تا زنان محجبه و نقاب پوش روي پاي خود بايستند چرا كه در طول دوران مبارك آنها براي يافتن شغل با دشواري روبرو بودند. حسني مبارك حضور زنان محجبه و نقاب پوش در صفحه تلويزيون را منع كرده بود. آبير شاهين، يكي از زنان فارغ التحصيل از دانشگاه آمريكايي ها در قاهره كه به خاطر مخالفت كارفرمايان با پوشش او، براي يافتن شغل تلاش كرده است، به رويترز گفت: گفته مي شود به خاطر زبان بدن، شبكه تلويزيوني زنان محجبه رونق نمي گيرد اما آهنگ صداي ما مي تواند احساسات وواكنش هاي ما را نشان دهد.
به گفته ابواسلام احمد عبدالله، مالك اين شبكه تلويزيوني، هدف از چنين پروژه اي، فراهم كردن امكان براي زنان محجبه است تا بتوانند بدون تبعيض فعاليت كنند.وي افزود: زنان محجبه براي كار در شبكه هاي تلويزيوني درخواست مي دادند اما شغلي پيدا نمي كردند. چرا زنان محجبه بايد در چنين محيطي قرباني تبعيض باشند؟ به همين علت تصميم گرفتم شبكه اي راه اندازي و شرايط را براي آنها فراهم كنم به اميد اينكه ديگران نيز از من در اين زمينه دنباله روي كنند.
طبق اين گزارش، برنامه هاي اين شبكه تلويزيوني جديد كه عنوان آن «ماريا» است و قرار است از روز اول ماه رمضان پخش شود.


نخستين روز ماه رمضان در فرانسه

ماه رمضان روز جمعه در فرانسه آغاز شد و مسلمانان ساكن اين كشور امسال با شور و اشتياقي بيشتر از هميشه به استقبال اين ماه مبارك رفتند.
به گزارش فارس، ماه مبارك رمضان روز جمعه براي3/5 ميليون مسلمان ساكن فرانسه در اين كشور آغاز شد و مسلمانان اين كشور با شور و اشتياق هرچه بيشتر به استقبال اين ماه مبارك رفتند. طبق آمارهاي غيررسمي حدود 5 ميليون مسلمان در فرانسه زندگي مي كنند كه حدود 8 درصد كل جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند و در ميان كشورهاي اروپايي بيشترين درصد محسوب مي شود.امروزه اسلام در فرانسه با توجه به جمعيت مسلمانان يك پديده قابل احترام است.
 


10 ميليون گرسنه يمني در خطر مرگ

براساس آمارهاي رسمي سازمان هاي بين المللي و گروه هاي اجتماعي، از ميان جمعيت 24 ميليوني يمن، بيش از 10 ميليون نفر به دليل جنگ هاي داخلي متعدد و بحران سياسي دچار سوءتغذيه شديد هستند.
ازاين آمار اعلام شده، نزديك به يك ميليون نفر را كودكان تشكيل مي دهند؛ كودكاني كه از شدت گرسنگي پوستشان به استخوان چسبيده و غذايي براي خوردن ندارند.
«گرت كابلاري» نماينده يونيسف در يمن در اين رابطه گفت: يمن پس از افغانستان بالاترين نرخ سوءتغذيه در ميان كودكان را دارد؛ 60 درصد كودكان زير 5 سال با سوءتغذيه مواجه هستند.
جوي سينگال مدير سازمان حقوق بشر در يمن نيز گفت: نزديك به 44 درصد مردم در اين كشور كه عددي بالغ بر 10 ميليون نفر مي شود، شب ها گرسنه مي خوابند.
تصاويري كه از فقر و گرسنگي مردم يمن توسط رسانه ها و خبرگزاري ها منتشر شده، تصاويري مربوط به شهر صنعا پايتخت اين كشور بوده و اين در حالي است كه اوضاع انساني در شهرهاي شمالي و جنوبي كه شاهد جنگ هاي متعدد بوده، وخيم تر گزارش شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14