(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 1 مرداد 1391 - شماره 20262

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نوستالژي تاريخي يا هراس از قدرت مقاومت (يادداشت روز)
روده راست ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
اعتراض رسمي ايران به سازمان ملل قتل عام مسلمانان مظلوم ميانمار را متوقف كنيد
رئيس جمهور حلول ماه رمضان را به سران كشورهاي اسلامي تبريك گفت
رئيس جمهور تركمنستان: با ايران بهترين روابط منطقه اي را داريم
نگراني و اضطراب نوچه هاي سپهبد رزم آرا (خبر ويژه)
بهنود: جنبش سبز شعار بي محتواست رسانه هاي اپوزيسيون سينه خيز مي روند (خبر ويژه)
سلطنت طلبان در بروكسل مي خواستند از اپوزيسيون «سازمان مجاهدين خلق» بسازند! (خبر ويژه)
مقام صهيونيست: مجبوريم بپذيريم كه ايران هسته اي شده است (خبر ويژه)


نوستالژي تاريخي يا هراس از قدرت مقاومت (يادداشت روز)

در يكسال و نيم گذشته و مقارن با شكل گيري، قوام و اوج گيري انقلاب هاي منطقه در بستر بيداري اسلامي، بارها و به دفعات جنجال سازي هاي پياپي از سوي آمريكايي ها و چند كشور غربي عليه جبهه مقاومت بخصوص ايران و سوريه در فازهاي مختلف پيش كشيده شده است.
طي روزهاي اخير نيز در ابعاد مختلفي شيپور فشارها عليه ايران و سوريه نواخته شده است. اما، هدف گذاري اين فشارها كه به موازات يكديگر در دو سو عليه ايران و سوريه دنبال مي شود كجاست؟ محاسبات آمريكايي ها و چند كشور غربي درست از آب درآمده است؟ خطاي محاسبات پيرامون موضوع ايران و سوريه در كجاست؟ پيامد اتفاقات و تحولات پيش روي چيست؟ و بالاخره اين سؤال كليدي مطرح است كه آيا آمريكا و غرب در مسابقه راهبردي عليه سوريه با تاثيرگذاري بر ايران به خط پايان مي رسند؟
گفتني است؛ پيش از واكاوي پاسخ به سؤالات بالا، بايد دو سوي سناريويي كه محور غربي با همراهي ارتجاع عربي عليه ايران و سوريه در سه هفته گذشته تدارك ديده بودند مورد اشاره قرار بگيرد تا نقطه عزيمت بحث روشن شود.
از يكسو؛ در اول ژوئيه- 11تير- تحريم هاي نفتي عليه ايران با برآورد و ادعاي به اصطلاح «فلج كننده» و «گزنده» از سوي غرب به اجرا درآمد. طرفه آنكه يك روز قبل از آن در 30ژوئن- 10تير- نشست ژنو با موضوع سوريه برگزار شد و بعد در فاصله اي پنج روزه- 5ژوئيه- نشست پاريس برگزار مي شود تا خروجي اين دو نشست يكسره كردن كار دمشق باشد و در اين ميان هيلاري كلينتون بطور رسمي اعلام مي كند كه؛ «بشار اسد بايد از قدرت كناره گيري نمايد»!
اما علي رغم همه اين تقلاها و تحركات، همگان ديدند كه سوريه زانو نزد و ايستاد تا جايي كه كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل براي حل بحران سوريه به مصاحبه با لوموند پرداخت و اين واقعيت را برملا كرد؛ «در موضوع سوريه شكست خورديم» و بعد يك عبارت معنادار را به زبان آورد؛ «از ايران بايد در حل بحران سوريه براي حضور در نشست هاي بعدي دعوت بعمل بيايد» و بعد از آن بود كه عنان براي رايزني با مقامات كشورمان به تهران آمد.
از سوي ديگر؛ هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا سراسيمه و باشتاب سفر منطقه اي خودش به منطقه خاورميانه را شروع مي كند و بطور ويژه با مقامات رژيم صهيونيستي به رايزني درباره ايران و سوريه مي پردازد.
از اينجا به بعد است كه گويا قرار شده تا يك اتفاق ويژه درباره سوريه بيفتد و اينجاست كه چهارشنبه گذشته مصادف با سالگرد پيروزي «مقاومت» در جنگ 33روزه دمشق خونين مي شود و در پي اين حمله تروريستي، داوود راجحه وزير دفاع، آصف شوكت معاون رئيس ستاد ارتش و حسن تركماني معاون رئيس جمهور و هشام بختيار رئيس سازمان اطلاعات و رئيس دفتر سازمان امنيت ملي كشته مي شوند.
به موازات اين اقدام تروريستي كه رد پاي آمريكا و ارتجاع عرب در آن ديده مي شود و منابع خبري از جمله اسلام تايمز آن را مرتبط با ماموريت محرمانه هيلاري كلينتون مي دانند؛ انفجار اتوبوس حامل گردشگران اسرائيلي در بلغارستان بهانه اي مي شود تا مقامات رژيم صهيونيستي انگشت اتهام انفجار بورگاس در بلغار را به سمت ايران و حزب الله نشانه بروند و بلافاصله امپراتور رسانه اي غرب نيز اين ادعاي واهي را در سطحي گسترده پمپاژ مي نمايد و...
همچنين در تازه ترين جنجال سازي ها عليه جبهه مقاومت، يكبار ديگر ايران اسلامي مورد هجمه قرار مي گيرد و اين بار «مارك كرك»، «جان كايل» و «جوزف ليبرمن» سه سناتور آمريكايي در نامه اي به اوباما خواستار مي شوند كه 65 مقام ديگر ايران به علت آنچه كه ناقض حقوق بشر خوانده شده اند در فهرست تحريمي آمريكا قرار گيرد!
مقارن با اين فضا عليه ايران و سوريه، بايد به نوشته چندي پيش روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در 12ژوئيه- 22تير- نيز اشاره كرد كه مي نويسد؛ «براي ايران و سوريه تابستاني ناآرام در راه است.»
نويسنده واشنگتن پست- ديويد ايگناسيوس- در اين مقاله خود از كتابي به نام «تفنگ هاي اوت» نوشته باربارا تاكمن ياد مي كند كه به روزهاي در آستانه جنگ جهاني اول اختصاص دارد.
نويسنده واشنگتن پست در واقع سعي مي كند اوضاع را بسيار وخيم تشريح كند و القاء نمايد كه وضعيت ايران و سوريه اضطراري است و از همين روي در تهديدي تلويحي ابراز اميدواري مي كند جهان شاهد تكرار «تفنگ هاي اوت» نباشد و آمريكا بتواند در مذاكره با ايران و سوريه به نتايجي برسد.
در اين شرايط اين سؤال به ميان مي آيد كه هدف و راهبرد آمريكايي ها و چند كشور غربي چيست و توان اين راهبرد تا كجاست؟
بدون مقدمه بايد گفت هدف آمريكايي ها وكشورهاي غربي همسو با پيمانكاري محور ارتجاع عربي، كند كردن خيزش ها و خروش ها در انقلاب هاي منطقه است و طبيعي است كه ايران اسلامي به عنوان الهام بخش انقلاب ها و نقطه آرماني بيداري ملت ها كانون هجمه ها و حملات باشد و چون حريف ايران نمي شوند اين بازي را از نقطه اي ديگر آغاز كرده اند.
براي همين است كه ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل در نشست شوراي امنيت پس از وتوي قطعنامه غربي ها بر ضد سوريه، سياست رياكارانه و يك بام و دو هواي غربي ها را مورد توجه قرار مي دهد و از نيت آنها پرده برمي دارد؛ «هدف اصلي جنجال غرب در خاورميانه فقط و فقط ايران است تا چهره راهبردي منطقه را تغيير دهند.»
خب؛ اكنون اين سؤال روشن و به دور از هرگونه ابهام به پيش كشيده مي شود كه آيا تلاش هاي به اصطلاح راهبردي آمريكايي ها بر ضد ايران با اهرم تحريم هاي «فراگير» و «هوشمند» و استفاده از ابزار فشار به سوريه موفق بوده است؟
پاسخ را بايد جدا از قاب رسانه هاي غربي و ارتجاع عربي جستجو كرد كه بي وقفه بر اين طبل مي كوبند كه؛ «كار سوريه تمام است و اسد رفتني است» اما به گواهي واقعيت ها در اين مسابقه هرچه مي كنند به پايان خط نمي رسند چون دچار خطاهاي راهبردي هستند.
در رأس خطاهاي راهبردي آنها، اين مسئله وجود دارد كه مي خواهند واقعيت هاي دولت و ملت سوريه را در پس تفسيرهاي بي بي سي، الجزيره، العربيه و... ارزيابي نمايند.
و خطاي ديگر اين است كه عمق استراتژيك سوريه كه در جبهه مقاومت جاي دارد و ريشه دوانده است را ناديده مي گيرند و مي خواهند با دولت سوريه مانند دولتي كه رئيس آن را نمي پسندند برخورد نمايند.
اما مسئله ديگري كه بايد بدان تصريح داشت و در ناكامي محور غربي و ارتجاع عربي در موضوع ايران و سوريه نقش دارد مسئله رژيم صهيونيستي است.
به تعبير «جان موشيمر» و «استيفن والت» كه در كتابي تحت عنوان «لابي اسرائيل در سياست خارجي آمريكا» مطرح مي كنند؛ اسرائيل را بايد «دردسر راهبردي» آمريكا دانست كه بسياري از واكنش ها و تصميمات ناپخته واشنگتن در گرو حمايت از اسرائيل است.
از همين روي؛ بسياري از اشتباهاتي كه آمريكايي ها هم اكنون در موضوع ايران و سوريه دچار مي شوند ناشي از فشار لابي صهيونيستي است كه از ترس و هراس بيداري اسلامي و جلوگيري از الهام بخشي انقلاب اسلامي خواستار راه چاره از آمريكا و غرب هستند.
طي روزهاي اخير و به دنبال به نتيجه نرسيدن محاسبات آمريكايي ها در منطقه، مجلس نمايندگان آمريكا لايحه روابط راهبردي با اسرائيل را شفاهي تصويب مي كند.
اين لايحه شامل تعهد واشنگتن به تأمين سلاح اسرائيل و مخالفت با قطعنامه هاي ضد اسرائيلي سازمان ملل، ايجاد سيستم تدافعي گنبد آهنين براي مقابله با اصابت موشك هاي بردكوتاه، فروش جنگنده هاي اف-35 به رژيم صهيونيستي و... است.
جالب اينجاست كه «اريك كانتور» رهبر اكثريت جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا در حمايت از لايحه مورد اشاره مي گويد: «اين لايحه مورد تاييد هر دو حزب در كنگره است و به رئيس جمهور ارائه خواهد شد تا تأكيد شود در هر زمان كه منطقه خاورميانه در شرايط خطرناكي قرار گيرد، آمريكا قاطعانه در كنار رژيم صهيونيستي ايستاده است.»
بنابراين جنجال سازي ها درباره ايران و سوريه در جبهه مقاومت يك معناي اصلي دارد و آن احساس خطر براي موجوديت رژيم صهيونيستي در بستر بيداري اسلامي و خيزش و خروش ملت هاي حق طلب و عدالتخواه است.
حسام الدين برومند
 


روده راست ! (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: مسعود بهنود در مصاحبه با سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- گفته است جنبش سبز(!) تبديل به يك شعار بي محتوا شده است.
گفت: يعني تا حالا نفهميده بود؟!
گفتم: گفته است، دچار توهم و خودبزرگ بيني شديم و شعار براندازي سرداديم!
گفت: ديگه چي؟!
گفتم: بهنود گفته است امروز اپوزيسيون دچار سرخوردگي شديد است و ادعا كرده كه «خود من هم بعد از 28 مرداد 32 دچار همين سرخوردگي شده بودم»!
گفت: ولي بهنود اولاً در 28 مرداد 32 يك كودك 7 ساله بوده و ثانياً در تمام دوران قبل از انقلاب هم در خدمت رژيم شاه و همكار شاخه زيتون -شعبه موساد در ايران- بوده است... اينهمه دروغ و پشت هم اندازي؟! مثل اينكه يك روده راست توي شكمش نيست!
گفتم: چه عرض كنم؟!از يارو پرسيدند تا حالا در عمرت يك كلمه حرف راست زده اي؟ يارو فكري كرد و گفت؛ اگر بگويم «آره»، يك دروغ ديگر گفته ام!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ اگر ارتش سوريه مقداري از نيرويي را كه امروز صرف مي كند، سالها قبل در حفاظت از مرزهايش صرف مي كرد تا تروريست ها به داخل كشورش نفوذ نكنند، امروز به اين وضع نمي افتاد لذا ما بايد درس بگيريم و مراقب مرزهاي كشور باشيم.
كاشاني
¤ آنچه در اخبار سوريه تأسف آور است اين است كه برخي افراد نادان مزدور ارتش مخفي رژيم صهيونيستي شده اند صهيونيست ها با مسلح كردن گروهك ها آنها را به جان هم انداخته اند. اما راه چاره اين است كه به مسلمانان آگاهي داده شود و رسانه ها هر چقدر مي توانند مردم عرب وجهان اسلام را آگاه و خطر صهيونيسم را گوشزد كنند و آنها را به وحدت دعوت نمايند.
يك پيام
¤ غرب به طور همزمان دو راهكار را براي سوريه به كار مي گيرد، يك راهبرد چماق است كه با تزريق تروريست يا تهديد دخالت نظامي ناتو يا تهديد به قرار دادن سوريه تحت بند 7 منشور سازمان ملل است و همزمان طرح صلح كوفي عنان و نشست ژنو راه كار دوم را تشكيل مي دهد. شايد باور اين مسئله سخت باشد. اما اين ها دو تيغه يك قيچي است و ما نبايد فريب بخوريم و دستگاه ديپلماسي ما بايد دقت بيشتري به خرج دهد و تحت تأثير جريان انحرافي قرار نگيرد.
عليرضا ايران منش
¤ برخي از مسئولان روش مذاكره را براي حل اختلاف ميان ايران و عربستان مناسب مي دانند، در صورتي كه بايد صراحتاً اذعان داشت فتنه انگيزي و تفرقه اندازي از اصول فرقه ضاله وهابيت است و تاكنون به كرات شاهد عمليات تروريستي وكشتار مظلومانه مسلمانان توسط آنها بوده ايم.
سليماني
¤ جنايت هاي متعددي در كشورهاي اروپايي و آمريكايي به خاطر سياست رياضت اقتصادي آن كشورها هر روز صورت مي گيرد، آن وقت كسي نيست به اين جانيان بگويد، اين است دموكراسي شما كه دائم از آن حرف مي زنيد و ديگران را به نقض آن متهم مي كنيد.
هموطني از سراب
¤ با توجه به اين سخن رئيس قوه قضائيه كه هيچ خط قرمزي براي ايشان وجود ندارد، شايسته است در مقابل مافياي قدرت و ثروت از جمله زنجيره سرمايه داري، اصلاحات و حلقه انحرافي كه طبق گفته هاي مستند آقاي شريعتمداري بسياري از گراني هاي اخير از جمله مرغ كار آن هاست اقدام مسئولانه اي كنند و بازار آشفته گراني ها را به حال خود رها نسازند.
اسلامي
¤ براساس اخبار منتشر شده در ديداري كه يكي از آقايان با عبدالله نوري داشته اظهار نموده كه كشور به بن بست رسيده و بايد طرح وحدت ملي به اجرا درآيد! اگر چنين اظهاراتي صحت داشته باشد بايد فرمايش امام راحل(ره) را به ياد آورد كه (قريب به اين مضمون) فرموده بودند، شما در بن بست قرار داريد و كشور در بن بست نيست.
جعفر پورخامنه
¤ فيلم هاي خارجي مبتذل بدون هيچ نظارت و كنترلي از طريق فروشگاه هاي محصولات فرهنگي در جامعه عرضه مي شود. در مورد آثار سوءاخلاقي كه اين نوع فيلم ها به جا مي گذارند چه كسي مسئول است؟
3673---0918
¤ فرد معلولي هستم كه همپاي يك كارمند سالم كار كرده ام. آيا انصاف است كه با راي كميسيون پزشكي فقط به مدت دو سال قبل از موعد بازنشسته بشوم. تكليف امتيازها و مزايايي كه به خاطر معلوليت از آنها محروم شده ام چه مي شود؟
3441---0916
¤ در وزارت آموزش و پرورش 150هزارتومان سبد كالاي رايگان فقط به كارمندان شاغل در بخش اداري وزارتخانه تعلق گرفته است و به هيچ معلم و فرهنگي كه در مدارس به تدريس مشغول مي باشد اين سبد كالا را ندادند. چرا؟
زاهدي
¤ چرا واردات كالاهاي اساسي مثل خوراك دامي را به تعاوني هاي هر استان واگذار نمي كنند. چرا بايد واردات آن در انحصار چند نفر باشد تا گلوي مردم را بفشارند؟
4563---0915
¤ چند روزي است برق محلات مختلف گوهردشت (رجايي شهر) كرج به دلايل نامعلوم و در ساعات مختلف شبانه روز قطع مي گردد و مردم با داشتن افراد معلول، سالخورده، خردسال و... در مضيقه و فشار مضاعف هستند از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
9445---0912
¤ چرا وزير آموزش و پرورش هر روز يك طرح عجيب جديد را كليد مي زند و اضطراب به جان فرهنگيان مي اندازد. اين طرح ايشان يعني چه كه معلم كلاس اول ابتدايي بايد همراه با دانش آموز تا كلاس ششم جلو برود و دوباره به كلاس اول برگردد. بنده 30 سال سابقه كار فرهنگي دارم. اين طرح ها چيست كه پشت سر هم بخشنامه مي شود و همه را نگران مي كند؟
يك معلم
¤ چندين ماه است كه براي وام ازدواج ثبت نام كرده ام ولي از اينكه به شعبه معرفي بكنند خودداري مي كنند در پيگيري قضيه متوجه شده ايم كه اصلا اعتبار ندارند و در اين مدت ما را سر كار گذاشته اند عرض مي كنم وقتي اعتبار ندارند چرا صادقانه به جوانان نمي گويند كه روي اين وام حساب باز نكنند و از همان ابتدا تكليف خودشان را بدانند.
بهروز كلوندي
پاسخ روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 08/03/1391، با عنوان «اتوبوسهاي كثيف» به آگاهي مي رساند: «برابر بخشنامه و دستور العملهاي ارسالي به شركت هاي خصوصي تحت پوشش، كليه اتوبوسرانان جمعي موظف به نظافت اتوبوس تحويلي مي باشند. در همين رابطه چنانچه اتوبوس خاصي مورد نظر شهروند محترم مي باشد از طريق سامانه 1888 اعلام تا ضمن بررسي در اين خصوص اقدام لازم معمول گردد.»
پاسخ روابط عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان 21/3/91 به آگاهي مي رساند: بخش مهمي از ويژگي هاي كيفيتي و طعم و مزه هر فرآورده مربوط به مواد اوليه آن مي باشد كه در مورد شير به فصول توليد و نوع خوراك دام بستگي دارد كه از حيطه اختيار واحدهاي فرآوري شير، خارج مي باشد. همانگونه كه مستحضريد توليد شيرخام در محدوده نظارتي سازمان دامپزشكي كشور مي باشد و مطابق دستور العمل هاي اين اداره كل از اول مهرماه سال 1389 شيرهاي خام تحويلي به كارخانه هاي فرآوري شير بايد داراي مجوز بهداشتي قرنطينه اي حمل بوده و همچنين خودروي حمل شير نيز بايد داراي پروانه اشتغال به حمل شيرخام از سازمان دامپزشكي باشد و اين موضوع در برنامه هاي كنترل و نظارت ادارات نظارت بر مواد غذايي سراسر كشور قرار داده شده است. ضمنا تاسيس هر واحد فرآوري غذايي مستلزم داشتن مسئول فني و بهداشتي جهت نظارت روزانه بر چگونگي فرآيند توليد و بسته بندي آن محصول مي باشد.
با عنايت به توضيحات مذكور بديهي است تلاش همه جانبه اين معاونت، اهتمام در جهت هر چه بهتر نمودن كيفيت محصولات توليدي و نظارت دقيقتر و بيشتر بر آنها مي باشد. به همين منظور لازم است مصرف كنندگان محترم در موارد عدم رضايت از يك فرآورده به قسمت شكايات مشتري آن واحد توليدي و در صورت عدم رسيدگي، از طريق ادارات نظارت بر مواد غذايي معاونت هاي غذا و دارو دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور اقدام نمايند كه در آن صورت اظهارنظر قطعي و اقدامات لازم، پس از انجام بررسي هاي آزمايشگاهي صورت خواهد گرفت.
 


اعتراض رسمي ايران به سازمان ملل قتل عام مسلمانان مظلوم ميانمار را متوقف كنيد

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل ضمن محكوم كردن نسل كشي ميانمار، طي نامه اي به دبيركل اين سازمان، خواستار اقدامات فوري سازمان ملل براي توقف سركوب مسلمانان ميانمار شد.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك طي نامه اي به بان كي مون دبيركل اين سازمان، با ابراز نگراني از وضعيت مسلمانان ميانمار، خواستار ورود قوي و صريح سازمان ملل در جهت حمايت از مسلمانان اين كشور شد.
سفير و نماينده دائم كشورمان در نامه خود، كه رونوشت آن براي نمايندگي سازمان همكاري اسلامي نزد سازمان ملل متحد، خانم پيلاي كميسيونر سازمان ملل در امور حقوق بشر و خانم آموس مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل نيز ارسال شده، توجه مقامات ارشد سازمان ملل متحد و سازمان همكاري اسلامي را به گزارشات منتشره از سركوب مسلمانان در استان روهينگيا ميانمار جلب و تاكيد كرده است: عمليات سركوب مسلمانان در ميانمار منجر به كشته شدن صدها شهروند غيرنظامي بي گناه، تخريب مساجد و منازل و اخراج مردم از سرزمين خود شده است.
در اين نامه ضمن ابراز نگراني از اظهارات برخي مقامات رسمي ميانمار كه مسلمانان را فاقد حقوق شهروندي مي دانند آمده است: ما بر اين باور هستيم كه پاكسازي قومي و مذهبي عليه مسلمانان تحت هر چارچوبي و براساس حقوق بين المللي شناخته شده ناعادلانه و غيرقابل توجيه است.
وي تاكيد كرد: بر اين اساس سازمان ملل متحد بايستي با اتخاذ اقدامات فوري در جهت حفظ و اجراي مفاد منشور ملل متحد و حمايت از حقوق اساسي مردم مسلمان ميانمار از طريق درخواست از حكومت اين كشور براي انجام اقدامات لازم به منظور توقف سركوب مسلمانان حركت كند.
خزاعي در ادامه اين نامه خطاب به دبيركل سازمان ملل، تصريح كرد: انتظار مي رود جنابعالي در خصوص اين موضوع مانند ساير موضوعات با قدرت و صراحت اقدامات ممكن را براي توقف اين اقدامات فاجعه بار و جلوگيري از اقدامات مشابه بعدي به عمل آوريد.
اين نامه افزود: بدون ترديد سكوت و بي تفاوتي جامعه بين المللي در مورد شرايط ميانمار به نقض فاحش حقوق اساسي مسلمانان و همچنين حقوق بين الملل كمك بزرگي كرده و رويه خطرناكي را در روابط بين الملل ايجاد خواهد كرد.
خزاعي در پايان نامه خود ابراز اميدواري كرده كه حكومت ميانمار به صورت مثبت و سازنده به نگراني هاي جامعه بين المللي پاسخ داده تا مسلمانان روهينگيا بتوانند با احترام و امنيت به خانه و كاشانه خود بازگردند.
اطلاعيه بسيج جامعه پزشكي در حمايت از مسلمانان ميانمار
سازمان بسيج جامعه پزشكي به دنبال وقوع حادثه كشتار مردم بي گناه ميانمار اطلاعيه اي به شرح زير صادر كرد:
در آستانه ماه ميهماني خداوند رحمان اين بار فرزندان مهربان ترين رسول او (ص) در جنوب شرقي آسيا- ميانمار- و در سرزمين پدري خود مورد تجاوز قرار گرفته و به آتش كشيده مي شوند و آنان كه از اين هجمه جان به در مي برند غريبانه، آواره مرزهاي شمالي آن كشور شده اند، مسلمانان ميانمار به عنوان اقليتي قريب يك يا چند ميليون نفر جمعيت و با سابقه صدها سال اقامت در آن سرزمين كه تا چندي پيش مستعمره روباه پير بود، اينك متهم به خارجي بودن شده اند و از سال هاي 1960 تاكنون ده ها بار توسط ارتش ميانمار مورد قتل عام و شكنجه واقع شده اند.
هنوز اندكي از ورود وزير خارجه آمريكا به آن كشور نگذشته است كه تيغ اصلاحات آمريكايي حلقوم زنان و كودكان مسلمان را در روستاهاي آن سرزمين مي برند و سرخ پوشان بودايي در سكوت قبيحانه مجامع بين المللي و انفعال بي شرمانه مدعيان حقوق بشر، تحت حمايت مسئولان و ارتش آن كشور با بدوي ترين روش ها اقدام به پاكسازي نژادي آن سرزمين مي كنند و نسخه فلسطيني ديگري دوباره در حال اجرا است. بي شك كه در فضاي وارونه اي كه به دست زورمداران آمريكايي، صهيونيستي و اجانب آن در جهان شكل گرفته انتظاري جز آن نيست كه خون بهاي جايزه صلح نوبل خانم دكتر «تين سين» اجساد مثله شده و سوخته شده زنان و مردان و كودكان مسلمان هموطن او باشد. و يقينا در فضايي كه اسلام هراسي و بي حرمتي به مقدسات مسلمانان هر لحظه به گونه اي توسط دستگاه هاي تبليغاتي و جنگ نرم شياطين تبليغ مي شود بايد هر روز در انتظار فجايعي از اين دست باشيم.
بسيج جامعه پزشكي ضمن محكوم كردن اين خيانت بي شرمانه از همه مجامع آزاد بين المللي و سازمان هاي مدافع حقوق بشر و نيز دولت ها و ملت هاي اسلامي مي خواهد كه نقش حياتي خويش را در جهت توقف اين رويداد فاجعه بار و جلوگيري از اقدامات مشابه بعدي به عمل آورند.


رئيس جمهور حلول ماه رمضان را به سران كشورهاي اسلامي تبريك گفت

رئيس جمهور كشورمان در پيام هاي تبريك جداگانه اي به سران كشورهاي اسلامي و دبير كل سازمان همكاري اسلامي حلول ماه ضيافت الهي را تبريك گفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در اين پيام ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، به دولت ها و ملتهاي مسلمان، آورده است: اميدوارم ملت ها در اين ماه فرخنده، با بهره گيري مضاعف از آموزه هاي رفيع پيامبر مهر و رحمت(ص) و آيات نوراني كتاب وحي، بيش از پيش در مسير پيشرفت و تعالي، گسترش صلح و امنيت پايدار و رفع ظلم و تبعيض حركت نمايند و همگان شاهد وحدت و مودت بيشتر ميان همه ملتها به ويژه ملتهاي مسلمان باشيم.
رئيس جمهور در ادامه استمرار سلامتي و موفقيت براي روساي كشورهاي اسلامي و بهروزي، شادكامي و سرافرازي را براي دولت ها و ملت هاي مسلمان و دوست از خداوند مسئلت كرده است.
احمدي نژاد همچنين در پيام تبريك جداگانه اي به پروفسور اكمل الدين احسان اوغلو، دبير كل سازمان همكاري اسلامي نيز ماه رمضان را ماه جوشش عشق و ايمان توصيف و اظهار اميدواري كرد تا در اين ماه فرخنده بيش از پيش شاهد مودت و اخوت ميان ملت ها به ويژه ملتهاي مسلمان و رفع ظلم و تبعيض و گسترش صلح و امنيت پايدار در جهان باشيم.
دو پيام تسليت
رئيس جمهور همچنين در پيامي درگذشت «حسن اميدزاده» - معلم فداكار گيلاني - كه در سال 76 در حادثه آتش سوزي يكي از مدارس ابتدايي گيلان دچار سوختگي شده بود را تسليت گفت.
احمدي نژاد در پيامي درگذشت «محمدحسن گنجي» پدر علم جغرافياي نوين ايران و چهره ماندگار جغرافيا را نيز به بازماندگان و جامعه علمي و پژوهشي كشور تسليت گفت.


رئيس جمهور تركمنستان: با ايران بهترين روابط منطقه اي را داريم

رئيس جمهور تركمنستان با ارزيابي ثبت دست آوردهاي دوازدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و تركمنستان تاكيد كرد كه هم اكنون بهترين روابط دوستانه، حسن همجواري و همكاري هاي متقابل را با ايران داريم.
«قربانقلي بردي محمداف» رئيس جمهور تركمنستان در جلسه هيئت دولت اين كشور كه در شهر ساحلي تركمنباشي واقع در سواحل غربي خزر برگزار شد، در سخناني گفت: كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي تركمنستان و ايران از جايگاه حائز اهميتي در روابط دوستانه عشق آباد-تهران برخوردار است.
رئيس جمهور تركمنستان افزود: اين كميسيون و جلسات آن كه به طور مرتب در پايتخت هاي دو كشور دوست و همسايه برگزار مي شود، از توسعه روابط و همكاري هاي تجاري و اقتصادي بين تركمنستان و ايران حكايت داشته كه روز به روز در حال افزايش است.
رئيس جمهور تركمنستان همچنين در اين زمينه تاكيد كرد كه تركمنستان بي طرف همواره پايبند به اركان مهم و راه بردي سياست خارجي و نيز اصول صلح دوستي، شفافيت و شراكت سازنده مطابق با منافع ملي و پيشرفت همگان است.
اين در حالي است كه (رشيد مرداف) وزيرخارجه اين كشور نيز پيش از سخنان رئيس جمهور تركمنستان در جلسه كابينه وزراي اين كشور، گزارشي از نتايج دوازدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي تركمنستان و ايران در تهران ارائه داد.
اين مقام عالي رتبه دولت تركمنستان كه رياست تركمني كميسيون مذكور را برعهده دارد، تاكيد كرد كه در اجلاس تهران كه در فضاي كاملا سازنده و دوستانه برگزار شد، طي آن بخش هاي اولويت دار روابط و همكاري هاي بين عشق آباد و تهران و نيز روند اجرا و تحقق توافقات حاصله و نيز دورنماي مناسبات بين تركمنستان و ايران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش فارس، وزيرخارجه تركمنستان ضمن ارزيابي مثبت نتايج و دست آوردهاي اجلاس كميسيون مذكور، اضافه كرد: در حاشيه اين اجلاس، يك همايش مشترك اقتصادي تركمنستان و ايران نيز برگزار شد كه طي آن طرف ايراني علاقه خود براي توسعه و گسترش حضور خود در بازار تركمنستان را تاييد كرد.
دوازدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و تركمنستان در تاريخ 14 الي 17 جولاي سال جاري ميلادي به سرپرستي مرداف و صالحي وزراي خارجه تركمنستان و ايران در تهران برگزار شد.


نگراني و اضطراب نوچه هاي سپهبد رزم آرا (خبر ويژه)

چند تن از اعضاي گروهك ملي-مذهبي خواستار استفاده از درس نهضت ملي شدن نفت براي حل معضل هسته اي شدند.
در نوشته اي كه از سوي حاج سيد جوادي، شاه حسيني، پيمان، بسته نگار، نظام الدين قهاري و اعظم طالقاني امضا شده، آمده است: رويكرد مذاكرات جاري ايران و غرب تقابلي بوده و نه تعاملي و ظاهراً نه تنها عدم اعتماد جهاني نسبت به سياست هاي هسته اي ايران رفع نشده بلكه برعكس موجبات تشديد تحريم هاي گسترده فراهم گرديده است. ريشه اين بي اعتمادي در كجاست؟
اعضاي گروهك ملي مذهبي و نهضت آزادي سپس نوشته اند: به باور ما چاره منطقي و دنيا پسند براي جلب اعتماد جامعه جهاني در گرو اعتمادسازي در سياست داخلي حكومت است. شواهد فراوان از گذشته تا امروز چه در تجربه ملي كردن صنعت نفت به رهبري شادروان دكتر محمد مصدق و چه در حكومت هاي دموكراتيكي مثل ژاپن يا هند كه آزادانه به فعاليت هاي هسته اي اشتغال دارند نشان مي دهد مبناي اعتماد عمومي در داخل و خارج به اقدامات دولت ها، وجود ساز و كارهاي دموكراتيك در نظام تصميم گيري و شفافيت سياستها در پرتو نظارت مستقيم و مستمر مردم بر عملكردهاي حاكميت است.
نويسندگان اين متن توضيح نداده اند كه اولاً ايران بيش از اعتمادسازي هاي انجام گرفته كه باعث حمايت 120 عضو جنبش عدم تعهد از برنامه اتمي ايران شده چه اعتمادسازي ديگري مي توانست انجام دهد؟ ثانياً آيا منش سكولار دكتر مصدق -هر چند كه همراه با برخي خودكامگي ها و حتي مقابله با انتخابات بود- باعث شد غرب ملي شدن نفت ايران را به رسميت بشناسد يا در قبال خوش بيني بي مبناي دولت وقت، سازمان هاي جاسوسي ديگر و آمريكا كودتاي 28 مرداد 32 را تدارك كردند؟ آيا منش مصدق موجب اعتمادسازي و رفع شر اجانب از سر كشور شد يا اينكه همان ها با كودتا رژيم خودكامه پهلوي را احيا و ابقا كردند؟! ثالثاً دكتر مصدق هر چه بود داعيه ملي كردن صنعت نفت را داشت اما آيا شما حتي به حداقل هاي رفتار او پايبند بوده ايد يا در چند سال اخير علناً سنگ آمريكا و غرب را به سينه مي زنيد و به لحن همان ها مي گوييد «ايران نتوانسته اعتماد جامعه جهاني(!؟) را جلب كند»؟! شما آن قدر در اين راه خيانت علني كرديد كه چند سال پيش ميزان نيوز ارگان رسمي نهضت آزادي نوشت ملت ايران حق دارند به ما به چشم خائن و بيگانه نگاه كنند چون ما صرفاً مواضع غرب و آمريكا را تكرار مي كنيم.
و سرانجام اينكه گروهك هاي نفاق مدعي عنوان ملي-مذهبي در جريان فتنه سه سال پيش به خيال خود درصدد بودند به نيابت از سرويس هاي جاسوسي غربي ترمز پيشرفت هاي ايران را از جمله در حوزه تكنولوژي هسته اي بكشند اما ناكام ماندند و بنابراين آنها نه تنها نگران كشور نيستند بلكه در همان صفي ايستاده اند كه روزي سپهبد رزم آرا ايستاده بود و ضمن سركوب روح عزت و استقلال طلبي ملت ايران مي گفت شماها عرضه اداره كارخانه سيمان و ساخت لولهنگ را هم نداريد چه رسد به ملي كردن صنعت نفت!


بهنود: جنبش سبز شعار بي محتواست رسانه هاي اپوزيسيون سينه خيز مي روند (خبر ويژه)

همكار سلطنت طلب بي بي سي انگليس مي گويد همه رسانه هاي اپوزيسيون نظير جرس دچار بلا شده اند و سينه خيز مي روند. بهنود مي گويد تصور براندازي جمهوري اسلامي توهم بود.
مسعود بهنود در گفت وگو با جرس (ارگان حلقه ماسوني لندن) اظهار داشت: در يك سال گذشته همه بلايي كه بر سر رسانه هاي مخالف در داخل و خارج آمده، بر سر جرس هم آمده است يعني كاربران بدون اين كه لازم باشد از جزئيات اطلاعاتي داشته باشند، اين احساس را مي كنند كه جرس كم مطلب تر و كم توان تر شده است و اين هم چيزي نمي تواند باشد جز اين كه توان خودش را از دست داده و با همت چند نفر دارد سعي مي كند سينه خيز باقي بماند.
وي با بيان اينكه «با كمال تاسف فكر مي كنم جرس عمر طولاني نمي كند»، درباره نسبت فروكش كردن جنبش سبز با كم رمق شدن رسانه هاي اپوزيسيون گفت: «بله مي توان ميان اين ارتباطي را تعريف كرد. من از همان آغاز جنبش يك نگراني عمده داشتم و متاسفانه اين نگراني دست داد. نگراني من اين بود كه يك اميدواري ارتفاع گرفته و اغراق شده اي وجود داشت. بسياري همه خواسته ها و اميدهايي كه در دو خرداد به آن نرسيده بودند و بسياري آرزوهاي ديگر را از اين جنبش مي خواستند. برخي حتي تصور مي كردند كه با اين جنبش مي توان نظام جمهوري اسلامي را براندازي كرد. كساني كه در اين جنبش ها اغراق مي كنند، اميد افراطي مي بندند و وظايف افراطي براي اين جنبش ها تعريف مي كنند، پس از اين كه در كوتاه مدت به نتيجه نمي رسد، دچار خمودگي، يأس و غمزدگي مي شوند و يك مرتبه به قسمت تاريك ماه مي رويم.»
وي اضافه كرد: واقعيت اين است كه الان جنبش سبز تبديل شده به يك شعار بي محتوا كه جامع و مانع نيست. الان كساني قيطان سبز مي بندند ولي در حال مذاكره با آمريكا براي حمله به ايران هستند و خودشان را سبز مي دانند. كسي هم حق ندارد به آنها بگويد نه شما سبز نيستيد. از اين طرف هم بعضي ها به دنبال آرام كردن هستند و آن قدر آرام كرده اند كه چيزي به نام اپوزيسيون باقي نماند و شده است پوزيسيون.
اين عنصر شياد در حالي كه ساليان سال در خدمت رژيم كودتايي سلطنت قرار داشت، ادعا كرده سرخوردگي هاي فعلي را درك مي كند چون خودش پس از كودتاي 28 مرداد 32 دچار همين تجربه شده است(!!)


سلطنت طلبان در بروكسل مي خواستند از اپوزيسيون «سازمان مجاهدين خلق» بسازند! (خبر ويژه)

عضو مركزيت گروهك فدائيان خلق، سرنوشت سازمان مجاهدين (منافقين) را براي شركت كنندگان در نشست اپوزيسيون در بروكسل پيش بيني كرد.
برگزاركنندگان سلطنت طلب اين نشست (عناصري چون شهريار آهي مشاور رضا پهلوي و رضا خادم هماهنگ كننده كودتاي نوژه) ضمن دعوت از تروريست هايي نظير رئيس كومله و برخي سلطنت طلب ها و ماركسيست هاي سابق وابسته به اصلاح طلبان، از برخي عناصر تندرو و نومحافظه كار آمريكايي نظير اتولانگي نيز دعوت كرده بودند كه وي علنا از گزينه نظامي دفاع كرد.
بهروز خليق عضو مركزيت گروهك فدائيان خلق در گفت وگو با «اخبار روز» ضمن بيان اينكه «پاسخ من و سازمان به دعوت برگزاركنندگان منفي بود»، اظهار داشت: تشكيل چنين كنفرانس هائي سابقه دارد و رويداد تازه اي نيست. كنفرانس هاي قبلي به اهداف خود دست نيافتند. هدف اين پروژه هم كه تدارك كنندگان آن مي خواهند براي آن چند كنفرانس برگزار كنند، روشن نيست. از ابتدا دست اندركاران اين پروژه مشخص نكردند كه با برگزاري چندين كنفرانس، چه هدفي را پي مي گيرند. اما گرايش هائي در بين تدارك كنندگان و شركت كنندگان وجود دارد كه هدف معيني را تعقيب مي كنند. گرايشي مي خواهد از اين پروژه كنگره ملي بيرون بياورد كه توهمي بيش نيست. اكثريت نيروي اپوزيسيون با اين پروژه همراه نيست. در شرايط كنوني تشكيل كنگره ملي، پروژه غيرعملي و غيرمقدور است.
وي افزود: گرايش ديگري وجود دارد كه مي خواهد از اين گردهمائي ها، تشكل بسازد. طبعا گذاشتن عنوان «اتحاد براي دمكراسي» و مشاركت سازمان هاي سياسي در حركتي كه مي خواهد تشكل خودش را بسازد، قابل توجيه نيست. اما بعيد به نظر مي رسد كه از جمع ناهمگون، تشكل سياسي ساخته شود. اين كار يكبار در سال هاي پيش تجربه شد (همبستگي) و تلاش دست اندركاران آن به نتيجه نرسيد و شكست خورد.
خليق گفت: موضوع ديگر به حضور كساني نظير امانوئل اتولانگي در كنفرانس برمي گردد. متاسفانه تدارك كنندگان كنفرانس شفاف عمل نمي كنند. در دعوت نامه اي كه براي سازمان ما و من ارسال شده بود، از حضور چنين افرادي در كنفرانس سخني به ميان نيامده بود. منطقي آن بود كه حضور اين افراد از ابتدا و با معرفي به اطلاع دعوت شدگان مي رسيد تا آن ها با آگاهي بر حضور چنين عناصري به مشاركت و يا عدم مشاركت در كنفرانس تصميم بگيرند نه اينكه در جلسه با آن روبرو شوند و در مقابل كار انجام شده قرار گيرند.
وي گفت: امانوئل اتولانگي گرچه مقيم بروكسل است ولي دست در دست نئوكان هاي آمريكا دارد و جزو جنگ طلبان و «عقاب»ها به حساب مي آيد. او دكتراي خود را از دانشگاه عبري اورشليم اخذ كرده است. اتولانگي قبلا رياست موسسه ترنس آتلانتيك در بروكسل را عهده دار بود و از ماه مارس 2010 همكار ارشد «بنياد دفاع از دموكراسي» است. اين بنياد در واشنگتن است و يكي از موسسات وابسته به محافل تندرو آمريكا است. مايكل لدين (مشاور امنيتي سابق دولت آمريكا، دست اندركار ماجراي ايران-كنترا در زمان ريگان، تحليلگر ارشد موسسه انترپرايز آمريكا)، كليفورد دي. مي(رئيس بنياد و رياست دپارتمان سياسي «كميته خطر جاري» و عضو «شوراي روابط خارجي» آمريكا)، ريچارد پرل « از عناصر اصلي نئوكان ها)، جيمز وولسي (رئيس سابق سيا)، رابرت مك فارلين (مشاور امنيت ملي آمريكا در زمان ريگان و دست اندركار ماجراي ايران-كنترا) جزو گردانندگان اين بنياد هستند.
وي يادآور شد: دعوت از اتولانگي بدرستي سوالاتي را برانگيخته است. توضيحات تدارك كنندگان كنفرانس به جاي روشن كردن موضوع، بر ابهامات افزوده است. برخلاف توضيحات داده شده، طبعا مسئله اطلاع از مواضع «عقابان» آمريكا و اروپا در ميان نبوده است. فعالين سياسي ايران به خوبي از مواضع جنگ طلبانه آن ها آگاه هستند و تدارك كنندگان هم اينقدر افراد بي تجربه اي نيستند كه صرفا به خاطر اطلاع از مواضع «عقابان»، هزينه حضور او را تقبل كنند. خودداري تدارك كنندگان كنفرانس از بيان علت دعوت اتولانگي، اين برداشت را تقويت مي كند كه برنامه هاي ديگري در ميان بوده است. از جمله سيگنال دادن و جلب نظر جريان ها و محافل تندرو نظير نئوكان ها. خطر اين جا است كه اين رسم اين كنفرانس باب شود و «عقابان» آمريكايي بشوند جزء ثابتي از كنفرانس هاي ايراني! ما به تجربه منفي پيوند محافل افراطي آمريكا با سازمان مجاهدين خلق آگاهيم. شركت كنندگان نسبت به اين نوع اقدامات با حساسيت برخورد كنند اگر تدارك كنندگان كنفرانس در اين امر مصرند، از قبل و به طور روشن اعلام كنند تا سمت گيري اين پروژه براي شركت كنندگان روشن باشد.


مقام صهيونيست: مجبوريم بپذيريم كه ايران هسته اي شده است (خبر ويژه)

يك مقام امنيتي سابق اسرائيل تصريح كرد: ما بايد اين واقعيت را بپذيريم كه ايران ديگر هسته اي شده است.
رئيس پيشين امنيت ملي رژيم صهيونيستي گفته است: ما بايد ديگر اين واقعيت را بپذيريم و كنار بياييم كه ايران هسته اي شده است. ما در اين وضعيت بايد از ميان بد و بدتر يكي را انتخاب كنيم، يا بايد ايران هسته اي را بپذيريم كه برايمان بسيار سخت است يا اين كه به آن حمله كنيم كه عواقب آن براي ما بسيار نابودكننده تر است.
گيورا آيلند به هاآرتص گفت: «دستيابي ايران به فناوري هسته اي براي اسرائيل از چهار ناحيه خطرناك است؛ اول از همه امكان دارد ايران، به رغم آن كه احتمالش صفر است، روزي بخواهد با بمب هسته اي به اسرائيل حمله كند. دوم اينكه دستيابي ايران به تكنولوژي هسته اي باعث ايجاد رقابت تسليحات هسته اي در خاورميانه شود. خطر سوم اين است كه باعث مي شود تا وضعيت استراتژيك اسرائيل به شدت تغيير كند كه در آن صورت اگر روزي بخواهيم با سوريه يا حزب الله بجنگيم زير سايه ايران هسته اي قرار خواهيم داشت، براي همين اين مساله باعث مي شود تا قدرت دفاعي اسرائيل به شدت ضعيف شود. اما خطر چهارم اين است كه ايران هسته اي باعث مي شود تا طوفاني از اسلام گرايي سراسر جهان اسلام را فرا بگيرد كه مي تواند از اندونزي تا مغرب را پوشش دهد. چرا كه آن گاه خواهند گفت كه يك تصميم اسلامي گرفته شده و توانسته است كه در برابر غرب و اسرائيل به موفقيت برسد.»
وي با بيان اينكه «حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران از هر چيزي بدتر است» گفت: اول از همه ممكن است كه چنين عملياتي به شكست بينجامد و اين آبروريزي بزرگي براي اسرائيل به وجود آورد، مساله اين است كه حتي اگر ما به ايران حمله كنيم چون فقط ظاهر را مي توانيم بمباران كنيم نمي توانيم به تاسيسات هسته اي زيرزميني ايران آسيبي وارد آوريم، اگر بنا باشد فقط آسيب هاي مادي به ايراني ها تحميل كنيم هيچ چيز به دست نياورده ايم. و اگر ده ها فروند جنگنده مان سقوط كنند و ده ها خلبان ما اسير شوند بيش از هميشه يعني حتي بيش از الان در معرض تهديد قرار خواهيم گرفت كه در آن موقع به شدت در موقعيت ضعف قرار خواهيم داشت. در اين جا خطر دوم هم متوجهمان خواهد شد و آن اينكه وقتي كه مشخص شود كه ضعيفيم و قدرت لازم براي دفاع از خود را نداريم آن گاه به اشكال مختلف مورد تهديد و حمله قرار خواهيم گرفت كه نه تنها شكستي را بر ما تحميل كرده بلكه آبروريزي هاي بيشتري را نيز برايمان به دنبال خواهد داشت. خطر سوم اين است كه چه حمله ما موفقيت آميز باشد چه نباشد، ايراني ها پس از آن وضعيت بهتري براي دفاع از پروژه هاي هسته اي شان خواهند داشت و در آن موقع ديگر قطعا مرتكب هيچ اشتباهي نخواهند شد، به خصوص اينكه حمله اسرائيل براي آنها به مثابه بدترين وضعيت خواهد بود.
وي اضافه كرد: خطر چهارم اين است كه ايران در پاسخ به حمله اسرائيل به اهداف آمريكايي ها در خليج فارس حمله كند كه آن گاه قيمت نفت تا 200 دلار در هر بشكه صعود خواهد كرد كه اين مساله خشم جهان را بر خواهد انگيخت و آن گاه جامعه جهاني هم در كنار ايران به رويارويي با اسرائيل برخواهد خاست، شايد در آن موقع حتي متحمل تحريم هاي جامعه جهاني نيز بشويم چرا كه همه عليه ما شده اند.»
آيلند اظهار داشت كه اسرائيل بايد به مواضع آمريكا در اين زمينه پايبند باشد و وقتي واشنگتن به آن مي گويد نبايد حمله كند نبايد حتي به آن فكر كند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14