(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 1 مرداد 1391 - شماره 20262

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در جمع قاريان و حافظان قرآن كريم:
هزاران مسلمان در ميانمار قتل عام مي شوند مدعيان حقوق بشر لب تر نمي كنند
آيت الله مكارم شيرازي: سازمان ملل جلوي كشتار مسلمانان ميانمار را بگيرد
در مكتب امام
ستايش خداوند براي درك ماه رمضان
اعضاي هيئت رئيسه شوراي نگهبان انتخاب شدند
همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان: سامانه پيامكي پايگاه اطلاع رساني رهبر معظم انقلاب آغاز به كار كرد
در نخستين روز ماه مبارك رمضان رئيس جمهوري در كنار ايتام افطار كرد
عباسي : حضور پررنگ مردم در عرصه هاي مختلف نظام بهترين پاسداري از خون شهدا است
سردار كاظميني: مساجد در برابر جنگ نرم دشمن بايد با تمام توان نقش آفريني كنند
معاون پارلماني رئيس جمهور خبر داد
برگزاري نشست مشترك دولت و مجلس براي رفع مشكلات اقتصادي
سخنگوي وزارت خارجه روسيه: ايران «اس ـ 300» را به دادگاه نكشاند
مقدم فر: وضعيت اصلاح طلبان شبيه نهضت آزادي و ملي مذهبي ها در اوايل انقلاب است


رهبر انقلاب در جمع قاريان و حافظان قرآن كريم:

هزاران مسلمان در ميانمار قتل عام مي شوند مدعيان حقوق بشر لب تر نمي كنند

همزمان با اولين روز از ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، محفل انس با قرآن، عصر ديروز (شنبه) در حضور حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
در اين محفل نوراني كه سرشار از عطر و طراوت معنوي قرآن بود، قاريان، حافظان و اساتيد قرآن، آياتي از قرآن كريم را قرائت كردند و گروههاي جمع خواني نيز در فضيلت رمضان كريم، به مدح و ثناي پروردگار پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي در سخناني در اين محفل قرآني، داعيه جمهوري اسلامي ايران را برپايي تمدني متكي بر معنويت ناشي از قرآن و هدايت الهي دانستند و با اشاره به استثمار انسانها بوسيله تمدن غرب بعنوان تمدني مبتني بر ماديت و بدور از اخلاق و معنويت تأكيد كردند: نمونه بارز ادعاهاي دروغين غرب درباره اخلاق و حقوق بشر، سكوت اين مدعيان در قبال كشتار هزاران انسان مسلمان در ميانمار است.
ايشان در اين باره تصريح كردند: همين نگاه مادي در غرب است كه دنيا را بدبخت كرده است. وقتي نگاه مادي و سودپرستانه و دور از معنويت و اخلاق انساني بود نتيجه اين مي شود كه قدرت نظامي، اقتصادي و اطلاعاتي در مسير به زانو درآوردن ملت ها خواهد بود.
ايشان افزودند:اگر اوضاع و احوال قرن 18، 19 و 20 ميلادي را مطالعه كرده باشيد همان چيزي كه خود غربي ها تدوين كردند، مي بينيد كه اينها در شرق آسيا، در هند و در چين چه كردند و چه بلاهايي بر سر بشريت آوردند و چه جهنمي براي ملت ها فقط با هدف بهره كشي و استثمار بوجود آوردند.
رهبر انقلاب افزودند: غربي ها درعلم و فناوري پيشرفت كردند و اين را در خدمت بدبخت كردن ملت ها به كار بردند. چون پايه آن بر معنويت نبود وقتي معنويت نباشد اخلاق هم نيست. البته ادعاي آنها در فيلم هاي سينمايي- هاليوودي اخلاق هست، صبر هست اما در زندگي واقعيت ندارد.
رهبر انقلاب با اشاره به جنايت كشتار مسلمانان در ميانمار افزودند: همين امروز نگاه كنيد در شرق آسيا، در ميانمار براثر تعصب و جهالت، اگر نگوئيم دست هاي سياسي دخالت دارند هزاران انسان مسلمان فدا مي شوند، مدعيان دروغين حقوق بشر لب تر نمي كنند. همان هايي كه براي حيوانات دل مي سوزانند. ادعا مي كنند كه اينها ميانماري نيستند. دروغ مي گويند. 300، 400 سال است كه مسلمانان در آنجا زندگي مي كنند. بر فرض هم كه ميانماري نباشند آيا بايد كشته شوند؟
ايشان در ادامه افزودند: تمدن غرب در طول قرنهاي گذشته نيز، هرجا كه پا گذاشته است، جز فساد و استثمار انسانها نتيجه اي نداشته است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: عزت، رفاه، پيشرفت مادي و معنوي، اخلاق نيك و غلبه بر دشمنان، فقط از طريق عمل به معارف قرآني بدست خواهد آمد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به بيداري ملتهاي اسلامي افزودند: اگر ملتهاي اسلامي بتوانند تمدن مبتني بر وحي الهي و معنويت و اخلاق را پايه گذاري كنند، بشر سعادتمند خواهد شد.
ايشان همچنين تركيب عقل و عاطفه را در انس با قرآن بسيار سودمند خواندند و تأكيد كردند: هنگامي كه عقايد عقلاني قرآن با محبت عجين شود، زمينه عمل به قرآن فراهم و در نتيجه توفيقات جامعه اسلامي روزافزون خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با اظهار خرسندي از گسترش نهضت انس با قرآن در كشور بويژه در ميان جوانان، بر لزوم تدبر و تأمل در مفاهيم قرآني و عمل به آن تأكيد كردند.


آيت الله مكارم شيرازي: سازمان ملل جلوي كشتار مسلمانان ميانمار را بگيرد

يكي از مراجع تقليد قم با اشاره به كشتار و سربريدن مسلمانان در كشور ميانمار گفت: بايد سازمان ملل وارد شده و جلوي كشتار مسلمانان را بگيرد.
به گزارش فارس آيت الله ناصر مكارم شيرازي ديروز در جلسه تفسير قرآن كه با حضور گسترده زائران در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اينكه رمضان ماه ضيافت الله و ماه خير، بركت، سعادت و نورانيت است، اظهار كرد: رمضان ماه قرب الي الله است.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به اينكه در ماه مبارك رمضان همه كارها ضريب دارد و در يك عدد كه حداقل 70 است ضرب مي شود افزود: كمك به نيازمندان در اين ماه 70 برابر ماه هاي ديگر ثواب دارد و فرستادن دختر يتيم به خانه بخت، آزاد كردن زندانيان، درمان بيماران و... طبق روايات اجر و ثواب چندين برابري دارد.
وي با اشاره به اينكه بايد در ماه رمضان فرصت را مغتنم شمرده و تا جايي كه مي توانيم كار خير انجام دهيم گفت: يكي از كارهاي بسيار مهم در ماه رمضان آشنايي با قرآن كريم است چرا كه قرآن در ماه رمضان نازل شده است و عظمت شب قدر به واسطه ظهور قرآن است.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به اينكه سال ها اين افتخار را دارم كه در ماه رمضان مقداري از تفسير قرآن را تقديم علاقمندان و جوانان كنم خاطر نشان كرد: براي تفسير امسال، سوره احزاب انتخاب شده است. اين سوره در برگيرنده 12 محور مهم است و آشنايي با محورهاي دوازده گانه سوره احزاب مي تواند ما را در رسيدن به مسير قرب الهي هدايت كند.
آيت الله مكارم شيرازي اهميت جلب رضايت پدر و مادر را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: در قرآن مجيد و روايات اسلامي نسبت به رعايت احترام پدر و مادر توصيه هاي بسياري شده است.
وي با اشاره به اينكه در روايات آمده است روزه ماه مبارك رمضان در فصل گرما فضيلت و اثر بيشتري دارد افزود: در حديثي از پيامبر گرامي اسلام آمده است روزه داشتن در گرماي تابستان به منزله جهاد في سبيل الله است. همچنين در حديثي از امام صادق(ع) نقل شده است كسي كه در گرماي تابستان روزه بدارد و عطش بر او غلبه كند خداوند دستور مي دهد هزار فرشته صورتش را نوازش كرده و به او رحمت خدا را بشارت دهند.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه در كشور نروژ به تازگي يك مسجد براي مسلمانان در حال احداث است افزود: امام جماعت اين مسجد مي گفت در كشور نروژ 22 ساعت شب و فقط دو ساعت روز است و مسلمانان اين كشور روزه 22 ساعته مي گيرند.
وي در ادامه گفت: البته اگر روزه براي دختر بچه هاي 9 ساله كه تازه بالغ شده و ضعيف هستند و نمي توانند روزه بگيرند ضرر داشته باشد پدر و مادرها آنها را مجبور به روزه گرفتن نكنند. اگر دختر بچه توانايي دارد، به صورت كامل روزه بگيرد، اگر نمي تواند يك روز در ميان روزه بگيرد و اگر باز هم نمي تواند در فصل زمستان قضاي آن را به جا بياورد.
آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با هشدار نسبت به كشتار مسلمانان بي گناه در كشور ميانمار گفت: در اين كشور جمعيتي از بودايي هاي متعصب هزار نفر از مسلمانان را كشته اند و سر بريده اند.
وي با اشاره به اينكه آنها اين درس را از وهابيون ياد گرفته اند افزود: چرا كشورهاي اسلامي در برابر اين جنايت موضع گيري نمي كنند؟ چرا مسلمانان ميانمار بي دفاع مانده اند؟
استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه امروز مسلمانان در كشور سوريه به جان هم افتاده اند تاكيد كرد: 800 هزار نفر مسلمان در كشوري 40 ميليون نفري ميانمار زندگي مي كنند و اين مسلمانان غريب مانده اند؛ مسلمانان دنيا بايد فرياد برآورند و سازمان ملل بايد در اين زمينه اقدامي انجام دهد و دولت ميانمار را مسئول بداند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسئله گراني در كشور بيان كرد: مسئولان بايد كاري كنند كه در ماه رمضان از نظر گراني، مشكلات براي قشرهاي ضعيف برطرف شود.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به اينكه مردم نيز بايد با خودداري از خريد برخي كالاها در زمينه مبارزه با گراني اقدامي انجام دهند گفت: دولت بايد كمر همت ببندد و مجلسيان انديشه كنند تا فشار از طبقات ضعيف برداشته شود.


در مكتب امام

علمي كه به اسم رب باشد، نور هدايت دارد
علمي كه شروع بشود به اسم رب، نور هدايت دارد.
اين علمي كه براي اين است كه ياد بگيرد، آن (وجه) خوبش اين است كه مي خواهد ياد بگيرد
و الا (اگر براي اين باشد كه) مي خواهم:
مسند بگيرم
مي خواهم امام جماعت بشوم
مي خواهم اهل منبر بشوم
مي خواهم مقبول عامه باشم
مقبول مردم باشم
انحراف است، اينها انحرافات است
صحيفه نور - ج 7 - ص 226


ستايش خداوند براي درك ماه رمضان

بعضي از دعاهايي كه از ائمه اطهار(ع) نقل شده مضاميني دارند كه اختصاص به زمان يا مكان خاصي ندارد و از لحاظ مضمون در همه اوقات و در همه جا مي شود قرائت كرد. اما در بعضي از دعاها اشاره به زمان خاصي دارد مثل دعايي كه روز عيد فطر يا روز عيد اضحي بايد خواند. دعايي كه مربوط به آغاز ماه مبارك رمضان است و يا دعاي وداع ماه رمضان از اين نوع دعاهاست.
معمولاً در دعاهايي كه مربوط به ايام خاصي است، به خصوص دعاهاي صحيفه سجاديه، مطالبي كه در اين دعاها خواسته شده؛ ارتباطي با موقعيت خاص آن دعا دارد. اين ويژگي علاوه بر ويژگي كلي همه دعاهاست. در همه دعاها دو ويژگي كلي هست؛ نخست اينكه آغاز اين دعاها با سپاس و ستايش الهي شروع مي شود يا با لفظ حمد يا با لفظ ديگري كه معناي حمد را افاقه كند. در ميان دعاها نيز به خصوص در دعاهاي صحيفه سجاديه در هر فراز صلواتي بر محمد و آل محمد وجود دارد. گويا اين صلوات نيرويي جديد يا استعدادي مضاعف را به دعا كننده مي بخشد. در دعايي كه مربوط به ورود ماه مبارك رمضان است ابتدا حمد و ستايش الهي به صورت بسيار زيبا و منطقي و با ترتيب جالبي ذكر شده و سپس درخواستهايي از خداي متعال در طي فرازهايي كه هر يك با صلواتي بر محمد و آل او آغاز شده، طرح مي شود. اين دعا اين چنين شروع مي شود:
الحمدل لّه الّذي هدانا ل حمد ه ، و جعلنا م ن اهل ه ل نكون لا حسان ه م ن الشّاك رين، و ل يجزينا علي ذل ك جزاء المحس ن ين
ترجمه آن اين است كه ستايش براي خداي متعال است كه ما را به ستايش خودش هدايت كرد يعني به ما ياد داد كه او را حمد و ستايش كنيم. «و جعلنا م ن اهل ه »؛ و ما را از اهل حمد قرار داد. «ل نكون ل احسان ه م ن الشّاك رين»؛ ما را از اهل حمد قرار داد تا اينكه شكرگزار احسان او باشيم، «و ل يجزينا علي ذل ك جزاء المحس ن ين»؛ و براي اينكه براي اين شكرگزاري و حمد، پاداش نيكوكاران به ما عطا كند.
در اين دعا حمد و شكر با هم يك ارتباط نزديك و تنگاتنگي دارند. مي فرمايد خدا ما را هدايت كرد به حمد و اهل حمل قرار داد تا ما را از شاكرين قرار دهد.
تفاوت «حمد» ؛ و «شكر»
كساني كه در ادبيات و لغت شناسي تخصص دارند بحثهايي را درباره مفهوم «حمد»؛ و «شكر»؛ و نسبت بين آنها مطرح كرده اند. «حمد»؛ كه در فارسي به معناي ستايش ترجمه شده، از احساس سرچشمه مي گيرد. اگر انسان از كسي خوبي هايي سراغ داشته باشد و به آن خوبي ها توجه پيدا كند؛ خوبي هاي او را مي ستايد. انسان وقتي در مقابل كمال، جمال و زيبايي قرار مي گيرد احساسي پيدا مي كند كه مي خواهد در مقابل آنها خضوع داشته باشد. اين در مورد «حمد» است. اما «شكر» در جايي است كه كسي به انسان خدمتي كند. يعني رابطه آن شخص با شكرگزار به اين صورت باشد كه يك نعمتي به او داده و احسان و خدمتي به او كرده است و او در مقابل خدمت، مي خواهد عكس العملي از خودش نشان دهد. پس مشخص است كه از جهت مفهوم، «حمد» و «شكر» با هم تفاوت دارند. پيدا كردن وجه اشتراك بين «حمد» و «شكر» مشكل است. مي گويند: «الحمد هو الثناء علي الجميل سواء كان اختياريا او غير اختياري، و الشكر هوالثناء علي الجميل الاختياري». از نظر مورد همينطور است اما از نظر مفهوم، ستودن و ستايش كردن يك سخن است و سپاس گزاري و تشكر كردن سخني ديگر است. «حمد»؛ يك حالت احساسي است و «شكر»؛ يك عكس العمل و فعاليتي است در مقابل فعاليت فرد ديگر. البته بايد توجه داشت كه هر مورد شكري مورد حمد نيز هست. وقتي انسان با كسي كه خدمتي به او كرده و نعمتي به او داده رو به رو مي شود، در مقام سپاس برمي آيد. علاوه بر آن پيش از شكر كردن نيز حالت ستايش پيدا مي كند، چرا كه از كار او خوشش مي آيد و او را مي پسندد. اين اظهار رضايت كامل، همان ستايش است.
شكر نعمت هاي مادي
عموماً انگيزه افراد عادي براي دعا و حمد و شكر اين است كه نخست به نعمتهاي مادي كه خدا به انسان عطا نموده توجه پيدا مي كنند. ما خدا را با نعمتهاي ماديش مي شناسيم، براي آنكه نخست نيازهاي مادي خودمان را درك مي كنيم و كسي كه نياز مادي ما را رفع بكند در برابرش احساس خضوع مي كنيم. نوزادي كه متولد مي شود نخست احساس گرسنگي و تشنگي مي كند، سپس آهسته آهسته نيازهاي ديگر او كه به نحوي با ماديات و با اندام بدن او ارتباط پيدا مي كند، خود را نشان مي دهد. تا جايي كه پس از گذشت هفتاد سال از عمر باز هم، بسياري از انسان ها روح كودكانه را دارند. براي همين است كه از خدا رزق فراوان، امنيت، آب، برق و ديگر نيازمندي هاي روزمره را مي خواهيم؛ نعمت هايي كه با بدن و نيازهاي مادي ما سرو كار دارد. اندكي فراتر كه برويم از خدا موقعيت و احترام اجتماعي و عزت و آبرو را مي خواهيم.
شكر نعمت هاي معنوي
نعمتهاي معنوي خالص و روحاني محض، در مراتب خيلي بالاتر مطرح مي شود. ما نعمت هاي معنوي فراواني داريم كه خدا وسايل آن را فراهم نموده است. ما بايد قدر آنها را دانسته و شكر آن را به جا آوريم. بسياري از مردم به ماه رمضان و روزه گرفتن به عنوان يك تكليف مي نگرند، آن هم تكليفي سنگين؛ نماز هم همينطور است: «وانها لكبيره الا علي الخاشعين» (بقره/54)؛ نماز براي انسان بار گراني است. با اين كه چند دقيقه بيشتر طول نمي كشد و خستگي چنداني ندارد، اما انسان براثر دوري از معنويات و مسائل روحاني، چون احساس لذت و نيازي به نماز ندارد اهميتي هم براي آن قائل نيست، بلكه براي انسان يك تكليف سنگيني به شمار مي رود، مگر اينكه خدا لطف كند و حالت خشوع براي آدم پيدا شود و از خشوع آن لذت ببرد. آن هنگام است كه علاقه مند به نماز مي شود. روزه نيز همينطور است. آنهايي كه معرفت شان بيشتر است، بر عكس افراد عادي، نسبت به مسائل مادي چندان توجهي ندارند؛ نه آنكه نعمت هاي مادي را به هيچ بگيرند؛ بلكه ارزش نعمت هاي مادي را خيلي بيشتر از افراد عادي درك مي كنند و در مقابل آن نعمت ها نيز خود را مديون خدا و شكر آن نعمت ها را نيز براي خود واجب مي دانند. آنها به نعمت هاي جزئي مثل نفس كشيدن نيز توجه دارند. چرا كه نفس كشيدن نعمت بزرگي است. هنگامي كه انسان حالت خفگي پيدا كند آن وقت متوجه مي شود كه نفس كشيدن چه نعمتي است. اولياء خدا نسبت به همين نعمتهاي كوچك نيز خود را مديون مي دانند. فرقشان با افراد عادي اين است كه آنها نعمتهاي معنوي را مي دانند؛ نعمت هايي كه افراد عادي اهميتي براي آنها قائل نيستند يا آنها را نعمت به حساب نمي آورند.
يك عمر در يك شب
در دعاي ورود به ماه مبارك رمضان حمدهايي وجود دارد مربوط به درك ماه مبارك رمضان. خدا براي امت آخرالزمان و امت اسلام، ماه رمضان را قرار داده است. در ميان اين ماه، شب قدر را قرار داده كه مساوي با هزار ماه است، به اندازه عمر يك انسان، يعني بيش از هشتاد سال. آنهايي كه معرفت بالايي دارند به اين نعمتها بيشتر از نعمت خوراك و پوشاك و حتي امنيت و آبرو توجه دارند. انسان مي تواند بهره اي را كه از عمر هشتاد ساله مي گيرد، در يك شب به دست آورد. اين كم نعمتي است؟ با چه چيزي مي شود آن را مقايسه كرد؟ اين يك نعمت عظيم است كه خداي متعال در سال، ماه رمضان را و در ماه رمضان شب قدر را قرار داده است.
خداي ستايش آموز
امام سجاد(ع) هنگامي كه مي خواهد در مقام حمد الهي و شكر بر نعمت ماه مبارك رمضان برآيد مي گويد خدايا چگونه شكر تو را به جاي آورم و چگونه تو را ستايش كنم كه چنين نعمتي را به ما مرحمت كردي و چنين فضيلتي را براي ما قرار دادي. در اين فراز علاوه بر شكر و حمد براي قراردادن ماه مبارك رمضان، به نكته اي توجه مي كنند كه از اين نيز لطيف تر است. هنگامي كه خدا را مي ستايند ما را متوجه مي كنند كه چه كسي حمد را به ما ياد داده است. اينكه ما ياد گرفتيم تا خدا را حمد و ستايش كنيم، نعمتي است كه خدا به ما داده. اگر خدا به ما ياد نداده بود كه او را حمد كنيم، نمي دانستيم در برابر او چگونه بايد رفتار كنيم. اولين سوره قرآن سوره حمد است كه از شريف ترين سوره هاي قرآن است: «آئيناك سبعاً من المثاني و القرآن العظيم»(حجر/78)؛ يك طرف، سوره حمد و يك طرف همه اينجا سوره هاي ديگر قرآن است. سوره حمد با «الحمد» شروع مي شود. اينجا دو مسأله ديده مي شود. نخست آنكه به ما فهمانده است بايد او را بستاييم و حمد او را به جاي آوريم و دوم آنكه توفيق داده است تا حمد او را به جاي آوريم. بر همين اساس امام سجاد(ع) پس از شروع به حمد درباره ماه مبارك رمضان و شب قدر، به اين دو نكته توجه مي دهند.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري- قم- 31/6/78، رمضان 9241
زلال بصيرت در ما ه مبارك رمضان روزهاي فرد منتشر مي شود.


اعضاي هيئت رئيسه شوراي نگهبان انتخاب شدند

در جلسه اخير شوراي نگهبان اعضاي هيئت رئيسه اين شورا انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومي شوراي نگهبان، با آراي اكثريت اعضاي حاضر در جلسه شوراي نگهبان، آيت الله احمد جنتي به عنوان دبير، محمدرضا عليزاده به عنوان قائم مقام دبير و عباسعلي كدخدايي به عنوان سخنگوي شوراي نگهبان انتخاب
شدند.


همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان: سامانه پيامكي پايگاه اطلاع رساني رهبر معظم انقلاب آغاز به كار كرد

با توجه به گسترش شبكه مخاطبان و در پي درخواست هاي كاربران پايگاه اطلاع رساني رهبر معظم انقلاب
( KHAMENEI.IR) و همزمان با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، سامانه خبري-پيامكي پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي آغاز به كار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، اين سامانه كه پيش از اين به صورت محدود فعاليت مي كرد، هم اكنون با شرايط زير در اختيار عموم مخاطبان قرار مي گيرد:
1. محتواي پيامك ها شامل موارد زير است:
اطلاع رساني سريع آخرين رويدادها، پيام ها و نامه ها و جملات مهم رهبر انقلاب اسلامي
برخي اخبار مهم پيرامون رهبر انقلاب اسلامي (مانند اطلاعيه ها، رؤيت هلال و...)
2. اين سرويس هزينه اضافي براي مخاطبان ندارد و تنها اپراتور مربوطه به ازاي هر پيامك ارسال شده، هزينه اي را از مشتركين دريافت خواهد كرد.
3. به علت محدوديت در نظر گرفته شده در مرحله اول ثبت نام، اولويت دريافت پيامك با مشتركاني خواهد بود كه زودتر ثبت نام كنند.
4. علاقه مندان مي توانند با ارسال يك پيامك بدون متن به شماره 20110 ، در اين سامانه عضو شوند.


در نخستين روز ماه مبارك رمضان رئيس جمهوري در كنار ايتام افطار كرد

محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري بنا به روال هرساله خود، نخستين افطار ماه مبارك رمضان را ميزبان جمعي از ايتام تحت پوشش سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني(ره) بود و در كنار آنها افطار كرد.
در مراسم افطار كه شامگاه شنبه در مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري برگزار شد، رئيس جمهوري بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، در كنار ايتام روزه خود را افطار كرد.
احمدي نژاد در اين مراسم كه جمعي از مسؤلان كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي نيز حضور داشتند، در جمع كودكان، در فضايي صميمانه ضمن شنيدن خواسته ها و مشكلاتشان، با آنها گفت وگو و هدايايي به رسم يادبود اهدا كرد.


عباسي : حضور پررنگ مردم در عرصه هاي مختلف نظام بهترين پاسداري از خون شهدا است

رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران تا رسيدن به قله هاي پيشرفت بر اعتقادات خود استوار است.
به گزارش ايسنا، دكتر فريدون عباسي پنجشنبه گذشته طي سخناني در مراسم اولين سالگرد شهادت دانشمند هسته اي شهيد «داريوش رضايي نژاد» در آبدانان ايلام گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران بر مبناي اعتقادهاي اسلامي و استقلال ملي برپا شده است و تا رسيدن به قله هاي رفيع پيشرفت و توسعه بر اين صراط مستقيم مستحكم و استوار خواهد ماند.
وي شهدا را مايه عزت و افتخار ملي دانست و گفت: تثبيت موقعيت سرزميني در دفاع مقدس، اقتدار سياسي در عرصه هاي ملي و جهاني، استقلال و خودكفايي علمي و اقتصادي كشور مديون خون پاك شهيدان است.
معاون رئيس جمهور، شهيد رضايي نژاد را نماد ايثار و فداكاري ملت ايران و استان ايلام در هشت سال دفاع مقدس دانست و بيان كرد: اين شهيد گرانقدر يكي از كارشناسان خبره و از مشاوران معتمد سازمان انرژي اتمي ايران بود كه با پشت پا زدن به ماديات، تمام فكر و ذكر خود را براي اعتلا و توسعه كشور در طبق اخلاص گذاشت.
عباسي از شهيد داريوش رضايي نژاد به عنوان نخبه عرصه علمي و دفاعي كشور ياد كرد و ادامه داد: حضور پربركت و معنادار مردم در عرصه هاي مختلف نظام و انقلاب اسلامي، بهترين پاسداري از خون شهيدان و تسلي بخش قلب خانواده هاي معظم شهداست.
در همين رابطه، ديروز 44 انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور به مناسبت نخستين سالگرد شهادت دانشمند هسته اي كشورمان، شهيد داريوش رضايي نژاد با صدور بيانيه اي تاكيد كردند كه اين انقلاب امروز ديگر در مرزهاي ايران محصور نيست و در تمام منطقه، ايران هاي جديد شكل گرفته و اين نهضتي است كه تا قلب اروپا پيش خواهد رفت.
در پايان اين بيانيه آورده است: آمريكا و سگ نگهبانش بداند كه با فشار اقتصادي، تحريم و ترور دانشمندان ايراني فقط چهره واقعي خود را نمايان مي كند و ملت ايران لحظه اي از جهاد خود دست نخواهد كشيد.


سردار كاظميني: مساجد در برابر جنگ نرم دشمن بايد با تمام توان نقش آفريني كنند

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اينكه بايد از ظرفيت هاي مساجد براي مقابله با دشمن بهره برد، گفت: امروز همانند گذشته اين پايگاه ها بايد با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفريني كنند.
سرتيپ پاسدار سيدمحسن كاظميني فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) در همايش ائمه جماعات و فرماندهان پايگاه هاي بسيج ناحيه حبيب بن مظاهر سپاه تهران بزرگ با اشاره به جمعيت بسياري كه در كلان شهر تهران زندگي مي كنند، گفت: امروز در تهران بايد براي هر هزار نفر يك مسجد وجود داشته باشد و شهر تهران با اين گستردگي نياز به 10 هزار مسجد دارد در حالي كه آمار مساجد پايتخت بسيار كم است و متناسب با گستردگي جمعيت نيست.
وي ادامه داد: براي اولين بار از سوي پايگاه هاي بسيج تهران نرم افزار جامعه اطلاعاتي در زمينه آمار مساجد تهران تهيه شد كه خروجي آن نشان از كمبود مسجد در تهران داشت و طبق بررسي هايي كه صورت گرفت مشخص شد برخي از شهرك ها و مناطق با جمعيت هاي بالا فاقد مسجد هستند، به طوري كه برخي از مناطق با وجود جمعيت 70 هزار نفر هيچ مسجدي ندارند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با اشاره به اينكه كمبود مسجد شايسته جامعه اسلامي نيست، گفت: شهرك اكباتان با جمعيت 173 هزار نفر تنها سه مسجد دارد كه اين تعداد براي اين جمعيت ناچيز است.
كاظميني كمبود امام جماعت و روحاني در شهر تهران را يكي ديگر از مشكلات پايتخت عنوان و تصريح كرد: شهر تهران براي مقابله با تهاجم فرهنگي و نقش آفريني در عرصه هاي مختلف نيازمند 50 هزار روحاني است در حالي كه آمار روحاني و امام جماعت در سطح شهر تهران جوابگوي جمعيت و مساجد نيست.
وي با اشاره به اينكه بايد از ظرفيت هايي كه وجود دارد نيز براي مقابله با دشمن بهره برد، ادامه داد: به تعبير امام خميني(ره) مسجد سنگر است و امروز همانند گذشته اين پايگاه ها بايد با تمام توان در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفريني كنند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تهديدهاي دشمن در عرصه جنگ نرم را در چهار حوزه تهديد ارزش ها و باورها، ترويج زندگي غربي و گسترش آن، ايجاد فضاي غيراسلامي و ساختارشكني و تربيت نيرو براي نقش آفريني براي برنامه هاي آنها عنوان كرد.


معاون پارلماني رئيس جمهور خبر داد

برگزاري نشست مشترك دولت و مجلس براي رفع مشكلات اقتصادي

معاون پارلماني رئيس جمهور از عزم روساي قواي مجريه و مقننه براي رفع موانع و مشكلات اقتصادي و همكاري بيشتر بين قوا خبر داد.
لطف الله فروزنده معاون پارلماني رئيس جمهور تصريح كرد: چندي پيش روساي قواي مجريه و مقننه تاكيد كردند تا براي رفع موانع و مشكلات اقتصادي همكاري بيشتري بين قوا وجود داشته باشد و جلسات مشتركي در اين خصوص برگزار شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وي خاطرنشان كرد: در اين راستانشست مشتركي بين وزراي اقتصادي دولت و رئيس مجلس به همراه روساي كميسيون ها و اعضاي هيئت رئيسه برگزار شد تا براي رفع مشكلات موجود چاره انديشي شود.
معاون امور مجلس رئيس جمهور در ادامه اظهار كرد: بخش اعظم موانع و مشكلات در مسائل اقتصادي مربوط به تحريم ها و فشارهاي اقتصادي استكبار است كه در اين راستا ان شاءالله مجلس و دولت و همچنين ملت شريف ايران با مديريت و برنامه ريزي صحيح عبور خواهند كرد.


سخنگوي وزارت خارجه روسيه: ايران «اس ـ 300» را به دادگاه نكشاند

سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه از ايران خواست براي زير پا گذاشتن قرارداد فروش اس-300 به ايران نزد مراجع بين المللي شكايت نكند.
الكساندر لوكاشويچ، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه گفت: روسيه منكر حق ايران براي تقديم دادخواست به دادگاه نيست، اما بدون اين كار نيز مي توان مساله مناسبات دوجانبه مسكو و تهران را حل كرد.
لوكاشويچ روز جمعه اظهار كرد: البته اين حق مسلم هر كشور است كه به دادگاه بين المللي شكايت كند، اما ما معتقد بوده و هستيم كه اين روشي نيست كه بتواند مساله را حل كند.
سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه گفت كه انگيزه تصميم روسيه در اين باره مطابق با قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل به اطلاع طرف ايراني رسانده شده است.
به گزارش ايسنا، وي گفت: اميدوارم عقل سليم غلبه كرده و ما اين مساله را از دستور كار مناسبات دوجانبه خود خارج سازيم.
قرارداد فروش سيستم هاي «اس-300» به ايران در ماه دسامبر 2007 امضا شد و قرار بود روسيه پنج سيستم موشكي پدافند هوايي «اس ـ 300» به مبلغ حدود 800 ميليون دلار را به ايران بفروشد. اما دميتري مدودف، رييس جمهور روسيه در ماه سپتامبر 2010 با صدور فرماني تحويل سيستم هاي «اس ـ 300»، تجهيزات زرهي و هواپيما، بالگرد و ناوهاي جنگي به ايران را ممنوع كرد و مدعي شد اين دستور مطابق قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل، مورخ 9 ژوئن سال 2010 (19 خرداد 1389) صادر شده است. ايران در شكايت از روسيه به دليل نقض تعهدات ناشي از اين قرارداد، دادخواستي 4 ميليارد دلاري را به دادگاه داوري بين المللي در ژنو تقديم كرده است.
اوايل هفته گذشته روزنامه روسي كامرسانت گزارش كرد كه روسيه در تلاش است ايران را متقاعد سازد ايران را به صرف نظر از شكايتش متقاعد كند. اين روزنامه به نقل از منابعي در سرويس همكاري نظامي و فني فدرال روسيه گزارش داد: شكايت ايران مساله اي آزار دهنده است كه اميدواريم از شر آن راحت شويم.
اين روزنامه افزود: اين مساله در ديدار سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه از ايران در نيمه ماه ژوئن مورد بحث قرار گرفت. با اين حال تهران از صرف نظر از شكايتش خودداري كرد.


مقدم فر: وضعيت اصلاح طلبان شبيه نهضت آزادي و ملي مذهبي ها در اوايل انقلاب است

معاون فرهنگي سپاه پاسداران گفت: موقعيت اصلاح طلبان امروز شبيه وضعيت جريان نهضت آزادي و ملي-مذهبي ها دردوران اول انقلاب و دوران امام است.
حميدرضا مقدم فر در گفت وگو با مهر در خصوص بازگشت اصلاح طلبان به عرصه سياسي كشور و حضور در انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: موقعيت اصلاح طلبان امروز شبيه وضعيت جريان نهضت آزادي و ملي- مذهبي ها در دهه اول انقلاب و دوران امام است.
وي افزود: نهضت آزادي و ملي-مذهبي ها آن زمان به خاطر خيانت هايي كه در حوزه نظريه، بيانيه و فعل سياسي انجام داده بودند در نزد مردم منفور شدند و امام نيز آنها را طرد كردند.
معاون فرهنگي سپاه خاطرنشان كرد: طيف افراطي اصلاح طلبان و دوم خردادي ها علاوه بر اقدامات مشابهي كه مانند نهضت آزادي و ملي- مذهبي ها انجام دادند عمليات اجرايي براندازانه نيز عليه نظام انجام دادند.
مقدم فر اذعان داشت: نهضت آزادي با اقدامات خود از چشم مردم افتاد و به گورستان تاريخ پيوست و اين در حالي است كه خيانت اصلاح طلبان در سال 88 به مراتب بيشتر از اين جريان بوده است.
وي با بيان اين كه اصلاح طلبان در فتنه 88 همگان و همدست با نظام سلطه و تمام جبهه مقابل انقلاب در برابر انقلاب ايستادند و آشوب هاي خياباني راه انداختند و تهمت تقلب به نظام زدند گفت: جاي تعجب دارد كه امروز طيف افراطي اين جريان با كمال پررويي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آينده اعلام حضور كرده و حتي برخي از آنها براي نظام نيز شرط و شروط مي گذارند.
معاون فرهنگي سپاه تصريح كرد: اصلاح طلبان نبايد از لطف نظام در حق شان سوءاستفاده كنند.
وي با اشاره به اين كه مردم هم اين جريان را شناخته اند و ديگر اين افراد اقبالي در ميان مردم ندارند، گفت: اصلاح طلبان تمام ظرفيت هاي خودشان را از دست داده اند و امكان حضور فعال و موثر نخواهند داشت.
مقدم فر خاطرنشان كرد: لطف جمهوري اسلامي به اين جريان اين است كه بخشي از اصلاح طلبان كه در جريان فتنه حضور نداشتند و موثر نبودند بتوانند در انتخابات شركت كنند و فعال باشند.
معاون فرهنگي سپاه اظهار داشت: متاسفانه اين دسته از اصلاح طلبان نيز به خاطر رفتار افراطي بخش ديگري از هم طيفي هاي خود كه ليدر آنها نيز آقاي خاتمي بوده است، آسيب فراواني ديدند.
وي در ادامه افزود: اين طيف مي توانند فعاليت سياسي انجام دهند اما بدانند به خاطر خيانت دوستان و هم طيفي هايشان اقبالي از سوي مردم به آنها نخواهد شد.
مقدم فر همچنين در پايان با اشاره به شرط نظام براي حضور اصلاح طلبان در عرصه سياسي گفت: اين طيف از اصلاح طلبان نيز براي حضور در انتخابات بايد مرزبندي ها را مراعات كرده، اعلام برائت كنند و اعلام نمايند كه رفتار دوستان و هم حزبي هايشان خيانت به نظام بوده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14