(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 1 مرداد 1391 - شماره 20262

هنيه : بيداري اسلامي منطقه راه آزادي قدس را هموار مي كند
هزاران يمني خواستار اخراج سفير آمريكا از صنعا شدند
يك افسر فرانسوي فاش كرد
جزئيات تازه از نقش آمريكا ، اسرائيل انگليس و عربستان در انفجار مركز دمشق
تشييع پيكر مقامات ارشد سوريه در دمشق
مردم : حامي بشار اسد هستيم
بيانيه 37 عالم شيعه در عربستان عليه سياست هاي تبعيض آميز آل سعود
شليك 300 موشك از پاكستان به خاك افغانستان
يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه به تظاهرات مردم در 72 منطقه بحرين
سيا : اسرائيل در حال فروپاشي است
گزارش سازمان جاسوسي آمريكا درباره آينده رژيم صهيونيستي
تداوم اعتراض و درگيري در شهرهاي اسپانيا
مشاور مستعفي صندوق بين المللي پول
بحران جاري اتحاديه اروپا ناشي از بي كفايتي صندوق بين المللي پول است
پايگاه خبري ايتاليايي: جامعه بين المللي جلوي نسل كشي مسلمانان در ميانمار را بگيرد


هنيه : بيداري اسلامي منطقه راه آزادي قدس را هموار مي كند

نخست وزير دولت حماس تأكيد كرد، بيداري اسلامي به آزادي قدس و مسجدالاقصي منجر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، اسماعيل هنيه در سخناني در خطبه نماز جمعه در مسجدالامين واقع در شمال نوارغزه با اشاره به انقلاب هاي عربي در منطقه گفت، ما در مرحله اي هستيم كه مردم تصميم گرفته اند زمام امور را خود در دست گيرند و حاكمان مستبد را بركنار كنند و به ياري خداوند به زودي شاهد آزادي قدس و مسجدالاقصي نيز خواهيم بود.وي افزود، گسترش آگاهي و بيداري در جهان اسلام و فرهنگ جهاد و مقاومت از جمله دلايل اصلي وقوع انقلاب هاي عربي در منطقه است. نخست وزير دولت حماس با تأكيد بر اينكه فداكاري هاي ملت فلسطين در مبارزه و دفاع از خاك فلسطين سرانجام نتيجه خواهد داد خاطرنشان كرد، عمر رژيم صهيونيستي به سر رسيده است و به زودي حكومت اسلامي سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت.


هزاران يمني خواستار اخراج سفير آمريكا از صنعا شدند

هزاران يمني در اعتراض به مداخله بيگانگان در امور داخلي كشورشان به خيابان هاي صنعا و ديگر شهرهاي يمن آمدند و تظاهرات برگزار كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، معترضان پس از برگزاري نمازجمعه در تظاهرات گسترده اي شركت و عليه آمريكا، اسرائيل و عربستان سعودي شعار دادند.تظاهركنندگان خواستار اخراج «جرالد فيرشتاين» سفير آمريكا از يمن شدند.مردم يمن همچنين حمله پهپادهاي آمريكا در جنوب يمن را محكوم كردند و خواستار بركناري وابستگان علي عبدالله صالح ديكتاتور مخلوع اين كشور شدند. تظاهركنندگان به سوي منزل عبدربه منصور هادي رئيس جمهور يمن راهپيمايي كردند و در مقابل منزل وي تجمع كردند.در اين تجمع از رئيس جمهور يمن درخواست شد تا با صدور حكمي، فرزند علي عبدالله صالح را از فرماندهي گارد رياست جمهوري و برادرزاده اش را از فرماندهي نيروهاي امنيتي صنعا بركنار كند.


يك افسر فرانسوي فاش كرد

جزئيات تازه از نقش آمريكا ، اسرائيل انگليس و عربستان در انفجار مركز دمشق

يك افسر بازنشسته اطلاعاتي فرانسه و از كارشناسان مركز مطالعات راهبردي خاورميانه تاكيد كرد كه بندر بن سلطان و آمريكا در انفجار مقر امنيت ملي دمشق دست داشتند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از الشرق الجديد، يك افسر اطلاعاتي سابق فرانسه كه در يكي از مراكز مطالعات راهبردي در زمينه خاورميانه كار مي كند، موفقيت آميز بودن ترور تعدادي از فرماندهان امنيتي سوريه و تعيين شاهزاده بندر بن سلطان به عنوان وزير اطلاعات عربستان سعودي را مرتبط دانست و آن را با تعيين مدير عمليات موساد به عنوان رئيس اين سازمان جاسوسي بعد از ترور عماد مغنيه از فرماندهان جنگي حزب الله لبنان مشابه دانست.
شاهزاده بندر بن سلطان وزير اطلاعات عربستان روز چهارشنبه بعد از چند ساعت از انفجار تروريستي در مقر امنيت ملي سوريه كه به كشته شدن تعدادي از نزديكان بشار اسد منجر شد، به سمت رئيس اداره اطلاعات عربستان سعودي انتخاب شد، اين انتصاب چند روز بعد از سفر ديويد پترائوس رئيس سازمان سيا به عربستان سعودي صورت گرفت.
اطلاعات موجود نشان مي دهد انتصاب بندر بن سلطان به اين سمت يكي از محورهاي مذاكرات پترائوس با مقامات آل سعود در رياض بوده است.برخي تحليلگران انتخاب بندر بن سلطان به اين سمت را جايزه اي به وي براي اجراي موفقيت آميز انفجار در مقر امنيت ملي در سوريه و كشتن تعدادي از مقامات ارشد اين كشور مي دانند.
اين افسر بازنشسته تاكيد كرد اين عمليات به نظر مي رسد تحت نظارت سازمان جاسوسي آمريكا صورت گرفته است و به اين ترتيب آمريكا در زمينه انتصاب بندر نيز وارد عمل شده است. از سوي ديگر آمريكا با اين عمليات مي خواست سوريه را تحت بند هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار دهد. اين بند راه را براي حمله نظامي فراهم مي سازد.
پايگاه خبري نهرين نت نيز با اشاره به سفر پترائوس به رياض نوشت، سپردن پست رياست سازمان اطلاعات به بندر بن سلطان بعد از دخالت مستقيم سازمان سيا در جريان سفر اخير ديويد پترائوس رئيس سيا به رياض در دهم ماه جاري ميلادي صورت گرفت و وي تمايل آمريكا براي سپردن پست رياست سازمان اطلاعات عربستان به بند ربن سلطان را به شاه سعودي ابلاغ كرده است.به گزارش اين پايگاه خبري، شاه سعودي نيز به دليل سرنگوني رژيم هاي هم پيمان و آغاز بيداري اسلامي و به لرزه افتادن ثبات رژيم سعودي با اين درخواست موافقت كرد چرا كه با اين كار هماهنگي بيشتري بين سازمان سيا و عربستان ايجاد مي شد.
از سوي ديگر يك منبع سوري از احتمال دست داشتن سازمان اطلاعات تركيه و اردن در انفجار ساختمان امنيت ملي سوريه خبر داد.
اين منبع اظهار داشت، ماده منفجره در حجمي كوچكتر از يك دستگاه موبايل در زير ميز مسئولان امنيتي سوري كار گذاشته شده بود و اين ماده منفجره از قوي ترين مواد انفجاري به شمار مي آيد كه تنها سازمان هاي اطلاعاتي پيشرفته آن را در اختيار دارند.
اين منبع سوري افزود، انفجار مذكور توسط يك دانشجوي جوان كه از چند سال گذشته با دفتر امنيت ملي سوريه همكاري داشته صورت گرفته است. اين فرد توانسته بود اطمينان هشام بختيار، رئيس «دفتر امنيت ملي» سوريه را به خود جلب كند و اين مواد منفجره را در ساختمان امنيتي كار بگذارد.
مسئولان سوري اين احتمال را مي دهند كه فرد مذكور از سوي سازمان هاي اطلاعاتي تركيه و اردن به اين كار گماشته شده باشد.


تشييع پيكر مقامات ارشد سوريه در دمشق

مردم : حامي بشار اسد هستيم

مردم سوريه با شركت در مراسم تشييع پيكر مقامات ارشد سوريه تأكيد كردند حوادث تروريستي عزم آنان را در حمايت از نظام سوريه متزلزل نخواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم سوريه با سر دادن شعارهايي عليه آمريكا، انگليس، اسرائيل تأكيد كردند سيا، موساد و سازمان اطلاعات انگليس پشت پرده اين حادثه تروريستي قرار دارند و مقصر اصلي اين جنايت هستند.
شركت كنندگان در اين مراسم همچنين اظهار داشتند كه از رئيس جمهور خود حمايت خواهند كرد و به تروريست هاي اجير شده از سوي بيگانگان اجازه نخواهند داد كشور را به آشوب بكشانند.
در پي انفجار ساختمان امنيت ملي سوريه وزير دفاع، وزير اطلاعات سوريه، معاون بشار اسد و رئيس دفتر امنيت ملي كشته شدند.
طرفداران بشار اسد رئيس جمهور سوريه در بلندي هاي جولان نيز در حمايت از دولت تظاهرات كردند و اقدامات تروريست هاي مسلح بر ضد ملت سوريه را محكوم كردند.
طرفداران اسد در حالي كه پرچم سوريه و تصاوير رئيس جمهور را در دست داشتند شعارهايي در حمايت از اقدامات دولت سر دادند.
از سوي ديگر مردم سوريه براي مقابله با تروريست هاي مزدور و براي حفاظت از شهرها كميته مردمي تشكيل داده و توانستند تعدادي از تروريست ها را دستگير كنند و به ارتش سوريه تحويل دهند.
تعداد زيادي از تروريست هاي مسلح در دمشق به دام نيروهاي ارتش افتادند و مقادير زيادي سلاح و تجهيزات جاسوسي از آنان كشف و ضبط شد.تعداد زيادي از تروريست ها نيز خود را تسليم نيروهاي ارتش كرده اند.
تلويزيون سوريه با پخش تصاويري از دستگيري تروريست ها، اسامي تروريست هاي كشته شده را نيز اعلام كرد.
اين در حالي است كه يك روزنامه غربي از پرداخت حقوق گروه هاي مسلح سوريه از سوي سعودي ها به شكل دلار و يورو با هدف ضربه زدن به بدنه ارتش سوريه پرده برداشت.
به نوشته اين روزنامه، تشديد درگيري هاي اخير در سوريه حاصل كمك هاي مالي و تسليحاتي قطر و عربستان و در نتيجه رايزني هاي مسئولان سعودي، آمريكايي و برخي ديگر از رهبران كشورهاي عربي بوده است.
اين روزنامه همچنين از تشكيل مركز فرماندهي در اسلامبول تركيه كه شامل 22 عضو از مخالفان سوري است و وظيفه امدادرساني به ارتش به اصطلاح آزاد سوريه را بر عهده دارند پرده برداشته است.
يك روزنامه لبناني نيز در گزارشي فاش كرد، طي روزهاي اخير 3000 نيروي مسلح از نقاط مختلف سوريه و شمال لبنان خود را به دمشق رسانده اند تا عليه ارتش سوريه وارد جنگ شوند.
يك روزنامه عربستاني نيز به نقل از يك منبع امنيتي اردني از حضور بيش از 6000 نيروي القاعده با تابعيت هاي غيرسوري در خاك سوريه با هدف سرنگوني نظام بشار اسد خبر داد.
اين در حالي است كه ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به غرب درباره اقدام عليه سوريه بدون تصميم شوراي امنيت هشدار داد.
وي تأكيد كرد، هرگونه اقدام يكجانبه آمريكا عليه سوريه شوراي امنيت را بي اعتبار مي كند.
 


بيانيه 37 عالم شيعه در عربستان عليه سياست هاي تبعيض آميز آل سعود

37 عالم شيعي در استان الشرقيه عربستان با صدور بيانيه اي، عليه سياست هاي تبعيض آميز رياض نسبت به شيعيان موضع گرفتند و از رژيم حاكم خواستند به سياست هاي تبعيض آميز پايان دهد.
به گزارش خبرگزاري مهر، علماي استان الشرقيه با صدور بيانيه اي اعلام كردند: علت اصلي شرايط ناآرام منطقه به سياست هاي تبعيض آميز و مبتني بر گرايشات قومي باز مي گردد كه طي دهه هاي اخير از سوي دستگاه هاي دولتي و موسسات رسمي ديني عليه مردم روا داشته شده است.
در اين بيانيه نسبت به بي تحركي مقامات سعودي در قبال تبعيض هاي قوميتي عليه شيعيان انتقاد و از شاه عربستان خواسته شده است گام هاي عملي براي حل اين معضل بردارد.
37 عالم امضا كننده اين بيانيه از جوانان نيز خواسته اند به تظاهرات مسالمت آميز خود ادامه دهند.
شيخ «عبدالكريم الحبيل»، «صادق الجبران»، «محمد العبيدان»، «سيد حسن النمر» و شيخ «صالح محمد آل ابراهيم» از جمله علماي معروفي هستند كه اين بيانيه را امضا كرده اند.
در همين حال، شماري از اهالي منطقه «القطيف» در شرق عربستان جمعه در حمايت از شيخ «نمر» تظاهرات و مخالفت خود را با رژيم آل سعود اعلام كردند. شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين، حمايت خود را از مردم بحرين اعلام و بر وحدت دو ملت بحرين و عربستان تأكيد كردند.
در پي وقوع قيام در عربستان مردم بحرين نيز بارها در حمايت از قيام آنها تظاهرات كرده اند.
شماري از مدافعان حقوق بشر در استراليا نيز با تجمع مقابل سفارت سعودي بازداشت و قتل معترضان عربستاني توسط عوامل دولت رياض را محكوم كردند.
مرد مرموز
در پي به دست گرفتن رياست دستگاه اطلاعاتي سعودي توسط شاهزاده «بندربن سلطان» تحليلگران از روابط نزديك وي با مقامات آمريكايي سخن مي گويند. علاوه بر آن، ناظران در مورد ويژگي هاي شخصيتي اين فرد مي گويند كه وي فردي مرموز، سنگدل و در ميان مخالفان داراي چهره اي مخوف است. بندربن سلطان به مدت 23 سال سفير عربستان در آمريكا بود و روابط نزديكي با سران كاخ سفيد و رئيسان دستگاه اطلاعاتي سيا و مسئولان پنتاگون، وزارت خارجه آمريكا داشته است.بندربن سلطان نقش فعالي در ترور «عماد مغنيه» از فرماندهان ارشد حزب الله در بهمن سال 1387 داشته و كليه اطلاعات سري در مورد شاكله نظامي حزب الله را در اختيار «موساد» و «سيا» قرار داده است.
 


شليك 300 موشك از پاكستان به خاك افغانستان

يك مقام رسمي افغان از حملات گسترده موشكي به خاك اين كشور و كشته شدن شماري غيرنظامي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «سيد فضل الله واحدي»، والي «كنر» افغانستان روز گذشته اعلام كرد، دستكم 300 موشك از خاك پاكستان به منطقه «رانگام» اين ولايت شليك شد كه بر اثر آن چهار غيرنظامي كشته و شش نفر ديگر نيز مجروح شدند.
سال گذشته نيز مقامات رسمي افغان اعلام كردند بيش از 1000 موشك به ولايات ننگرهار، نورستان و كنر شليك شد كه دهها كشته و زخمي بر جاي گذاشت. با وجود اينكه مقامات افغان همواره اعلام كرده اند اين موشك ها از خاك پاكستان شليك شده اند، اسلام آباد تاكنون پاسخ قانع كننده اي به آنها نداده است.
از پاكستان نيز خبر مي رسد، بر اثر اصابت چندين گلوله آرپي جي به اردوگاه امنيتي شهر بندري «گوادر» دستكم شش مقام امنيتي اين كشور جان باختند.
به گفته مقامات دولتي پاكستان، در اين حملات سه مامور گارد ساحلي نيز به شدت مجروح شدند.
تاكنون هيچ گروهي مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته است.
وقوع يك حمله انتحاري در «كورم ايجنسي» واقع در مناطق قبايلي پاكستان نيز 9 كشته و 16مجروح برجا گذاشت.
براساس گزارش هاي دريافتي، اين انفجار در مركز فعاليت شبه نظاميان گروه «مولانا نبي حنفي» اتفاق افتاده است.
 


يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه به تظاهرات مردم در 72 منطقه بحرين

نيروهاي امنيتي و پليس بحرين با استفاده از گاز اشك آور، گلوله هاي پلاستيكي و باتوم به معترضان بحريني يورش بردند و تظاهرات آنها را سركوب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين را در 72 منطقه سركوب كردند.
مردم بحرين در تظاهرات مسالمت آميز روز جمعه خود بار ديگر بر خواسته هاي مشروع خود در تحقق دموكراسي و عدالت و بركناري حاكمان فاسد تأكيد كردند.
مردم بحرين همچنين تأكيد كردند سركوب و خشونت آنان را از مطالبات بر حقشان منصرف نخواهد كرد و آنان همچنان مصمم به سرنگوني آل خليفه هستند.
اين درحالي است كه نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه روز جمعه «مهدي العكري» يكي از رهبران جمعيت الوفاق را در جريان تظاهرات ساكنان روستاي الديه در غرب منامه بازداشت كردند.
سركوب مردم بحرين در حالي صورت مي گيرد كه مجامع و سازمان هاي بين المللي هيچگونه واكنشي نسبت به سركوب ها در بحرين از خود نشان نمي دهند.
در همين حال شيخ عيسي قاسم يكي از روحانيون شيعه بحرين در خطبه هاي نماز جمعه تأكيد كرد، هيچ حكومتي نمي تواند جلوي ملتي را بگيرد كه زندگي خود را وقف دستيابي به آزادي كرده است.
وي برگزاري تظاهرات مسالمت آميز را حق قانوني مردم بحرين عنوان كرد و افزود، مردم خواهان دولتي عدالت پيشه و سالم هستند كه به خواسته هاي مردم احترام بگذارد.
از سوي ديگر، رئيس انجمن بحريني هاي آزادي خواه بحرين نيز طي اظهاراتي تأكيد كرد حكومت بحرين در دست يك باند است و همه اقدامات امنيتي، قضايي، سياسي و اقتصادي دركنترل اين باند است.
وي افزود، مسئولان بحريني به تصميمات برخي كشورهاي عربي توطئه گر و همچنين آمريكا، پايبند هستند و از اين رو با انقلابيون و گروه هاي سياسي داخلي برخورد امنيتي مي شود.
وي اظهار داشت، نه فقط انقلابيون بلكه يكي از افراد خاندان آل خليفه از ستم شاه بحرين و انحصارطلبي وي براي ثروت اندونزي سخن گفته است.
انقلاب مردم بحرين از 14 فوريه سال گذشته آغاز شده و مردم اين كشور همچنان به تظاهرات مسالمت آميز خود تا تحقق تمامي اهدافشان ادامه خواهند داد.
مردم بحرين تاكنون به دليل سياست سركوب رژيم بحرين ده ها كشته و مجروح داده اند اما اعلام كرده اند كه همچنان در سرنگوني رژيم آل خليفه اصرار مي ورزند.
اين درحالي است كه مقامات بحريني همچنان در سفرهاي خود به آمريكا و ديدار با مقامات آمريكايي براي كنترل انقلاب مردمي خواستار حمايت و كمك بيشتر دولت واشنگتن از رژيم آل خليفه شده اند.
در آخرين ديدار مقامات بحريني با مسئولان آمريكايي، شيخ «راشد بن عبدالله آل خليفه» وزير كشور بحرين با «ديويد پترائوس» رئيس آژانس اطلاعات مركزي آمريكا ديدار و درباره اقدامات بحرين در جريان ناآرامي ها و اعتراض هاي مردمي توضيحاتي ارائه كرد. ناظران سياسي منطقه مي گويند پس از اين ديدار احتمالا سركوب مخالفان آل خليفه شديد تر خواهد شد.
 


سيا : اسرائيل در حال فروپاشي است

گزارش سازمان جاسوسي آمريكا درباره آينده رژيم صهيونيستي

سازمان اطلاعات آمريكا (سيا) در تازه ترين گزارش خود اعلام كرد كه تا سال 2025 رژيم اشغالگر قدس از بين خواهد رفت.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، سازمان سيا در گزارش خود اعلام كرده است كه به قدرت رسيدن اسلام گرايان در كشورهاي همسايه اسرائيل به ويژه مصر، يهوديان را نگران كرده است و يهوديان اسرائيل را ترك خواهند كرد و به مكان هاي اوليه خود باز مي گردند.
در اين گزارش آمده است، منازعه اسرائيل با كشورهاي اسلامي ادامه خواهد داشت ولي يهوديان در مي يابند كه ايده تشكيل كشور يهود محقق نخواهد شد و مجبور به مهاجرت خواهند شد.
سيا در اين گزارش خاطرنشان كرده هم اكنون 500 هزار اسرائيلي گذرنامه آمريكايي دارند و در پي فرصت هستند كه اسرائيل را ترك و به آمريكا مهاجرت كنند.
اعتراف تازه سازمان سيا مبني بر نابودي اسرائيل، چندي است كه در رسانه هاي صهيونيستي نيز به چشم مي خورد.
در همين رابطه روزنامه صهيونيستي معاريو درباره وضعيت كنوني رژيم صهيونيستي و نابساماني هاي اجتماعي و اقتصادي در اين رژيم نوشت، همه آنچه كه از اسرائيل مي بينند ظاهرسازي است، اسرائيل مانند نهنگي به گل نشسته و در حال متعفن شدن است. جامعه اسرائيل از درون در حال فروپاشيدن است ولي مقامات اين رژيم سعي مي كنند ظاهر اين رژيم را خوب جلوه دهند.
اين روزنامه صهيونيستي افزود، صحبت از تعفني تاريخي است، يك زنگ زدگي سياسي طولاني در طول ده ها سال و نتانياهو كسي است كه فرصت را براي تغيير وضعيت از دست داد و نتوانست اسرائيل را از تباهي نجات دهد. مردم از شرايط نابسامان اقتصادي و اجتماعي به ستوه آمده اند و هيچ كس كاري نمي كند.
معاريو درحالي اين جملات را اذعان مي كند كه رسانه هاي اسرائيلي در چند روز اخير از نفوذ وحشت به پيكره داخلي رژيم صهيونيستي ناشي از بيداري اسلامي در منطقه خبر داده اند.
اين رسانه ها به نقل از برخي مسئولان رژيم صهيونيستي اعتراف كرده اند دولت صهيونيستي به مثابه ماده منفجره اي است كه هر لحظه امكان انفجار آن وجود دارد.
اين مسئولان علاوه بر اوضاع داخلي رژيم صهيونيستي كه به حد انفجار رسيده است از نحوه رفتار اين رژيم با فلسطيني ها انتقاد كرده و اين اقدامات را با اقدامات نازي ها مقايسه كرده اند.
تحليلگران و محققان منطقه و فرامنطقه اي نيز به همين مسئله اذعان دارند و معتقدند كه زوال رژيم صهيونيستي نزديك است.
در همين رابطه «فهمي هويدي» نويسنده و محقق مصري اظهار داشت، شواهد زيادي وجود دارد كه نشان مي دهد زوال اسرائيل نزديك است.
وي افزود، خيزش جان عرب آنچنان زلزله اي بر پيكر رژيم صهيونيستي وارد كرده كه فروپاشي آن حتمي است.
از سوي ديگر به دنبال جهان باختن «موشه سليمان» معترض اسرائيلي كه اخيراً در اعتراض به وضعيت معيشتي خود را به آتش كشيده بود صدها معترض ديگر به رغم موانع امنيتي در مركز تل آويو تجمع كرده و خواستار سرنگوني كابينه نتانياهو شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، صدها اسرائيلي روز (جمعه) در خيابان كاپلان در تل آويو در جايي كه «موشه سليمان» فرد معترض اسرائيلي هفته گذشته اقدام به خودسوزي كرده بود، تجمع كردند و ضمن محكوم كردن سياست هاي رژيم صهيونيستي تأكيد كردند كه به مبارزات و تظاهرات ادامه خواهند داد.
تظاهركنندگان خواستار برابري اقتصادي و عدالت اجتماعي و همچنين استعفاي نتانياهو شدند.
در اولين سالروز تظاهرات اسرائيلي هاي معترض به افزايش هزينه هاي زندگي و نابرابري هاي اجتماعي، موشه سليمان 58 ساله در طول تظاهرات در خيابان كاپلان اقدام به خودسوزي كرد. وي دچار سوختگي شديد 80 درصد شد و به دليل شدت جراحات وارده جان باخت.
سليمان در وصيت نامه اي كه در دست داشت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي را مقصر اين اقدام دانست و نوشت: من دولت اسرائيل، بنيامين نتانياهو و يوفال اشتاينتز (وزير دارايي) را به خاطر حقارت مداوم اسرائيلي ها مقصر مي دانم. آنها از فقرا مي گيرند و به ثروتمندان مي دهند.
وي افزود: من نمي توانم از عهده هزينه هاي پزشكي و اجاره خانه برآيم ولي مجبور شدم ميليون ها دلار ماليات بدهم. من در ارتش خدمت كردم و خدمت زيادي به اسرائيل كردم من بي خانمان نخواهم شد و اين آن دليلي است كه من اينجا آمده ام تا اعتراض كنم عليه اشتباهاتي كه حكومت عليه افرادي مثل من مرتكب مي شود.
اين اعتصابات دنباله اعتراضات گسترده سال 2011 در شهرهاي مختلف اسرائيلي عليه بي عدالتي اجتماعي و نابرابري اقتصادي حكومت اسرائيل به وقوع پيوست و معترضان معتقد بودند با توجه به سياست سرمايه سالاري حكومت صهيونيستي هرچقدر سرمايه داران و صاحبان صنايع فربه تر مي شوند جامعه اسرائيل لاغرتر و ضعيف تر مي شود. اعتراضات اوليه ابتدا عليه افزايش بي رويه قيمت كالاهاي اساسي همچون انرژي و موادغذايي صورت گرفت و رفته رفته به مسايل ديگري از جمله تبعيض بين يهوديان شرقي و غربي و سفيد و سياه پوست نيز كشيده شد.


تداوم اعتراض و درگيري در شهرهاي اسپانيا

تظاهرات ضد دولتي عليه اوضاع اقتصادي اسپانيا همچنان ادامه دارد.
ادامه تظاهرات كاركنان دولتي عليه سياست هاي اقتصادي دولت اسپانيا كه روز جمعه با دخالت پليس اين كشور به خشونت كشيده شد دستكم 17 مجروح بر جا گذاشت.
براساس گزارش هاي دريافتي معترضان كه مقابل ساختمان پارلمان اين كشور عليه بي توجهي دولت به فشارهاي سنگين سياست هاي رياضتي شعار مي دادند، پس از حمله نيروهاي امنيتي به زد و خورد با آنها پرداختند.
در جريان اين درگيري ها حدود 40 نفر نيز بازداشت شدند.
اين تجمعات يك روز پس از راهپيمايي سراسري مردم اسپانيا در 80 شهر اين كشور برگزار شد.
خبرگزاري فرانسه اما از تجمع گروهي از كاركنان وزارت خارجه اسپانيا مقابل ساختمان اين وزارتخانه خبر داد.
بر اساس اين گزارش، بحران اقتصادي در اسپانيا به حدي رسيده كه كاركنان اين وزارتخانه نيز با پيوستن به معترضان خواستار توقف فوري اجراي رياضت هاي پي درپي اقتصادي شدند.
همزمان با اين اعتراض ها خبر مي رسد، معدنچيان اسپانيايي نيز در اعتراض به قطع هزينه هاي عمومي بخش معادن كه به بيكاري كارگران مي انجامد، روز جمعه يك بزرگراه در شمال اسپانيا را بستند. كارگران راه آهن اسپانيا نيز در لئون بنا به دلايل مشابه دست از كار كشيدند.
بنا به اعلام شبكه تلويزيوني دولتي اسپانيا معدنچيان ايالت «گاليسيا» كه به شدت از اجراي رياضت هاي اقتصادي دولت خشمگين هستند، روز جمعه هنگام بازديد نخست وزير اين كشور از يك معدن آنجا را به آتش كشيدند.
يادآور مي شود اسپانيا سال هاست به دليل اجراي دستورات اتحاديه اروپا مبني بر اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي، صحنه تظاهرات، شورش و اعتصاب در بخش هاي مختلف است. با وجود اين، دولت اسپانيا به تازگي طرح جديد رياضت اقتصادي را به تصويب رسانده كه طي آن علاوه بر افزايش مجدد ماليات، پاداش پايان سال كاركنان دولتي كه معادل يك ماه حقوق آنهاست قطع مي شود.
از سوي ديگر روزنامه «ديلي تلگراف» اعلام كرد اقتصاد اسپانيا حداقل تا سال 2014 رشد نخواهد كرد. انتشار اين خبر باعث افت شديد (بيش از 7 درصدي) شاخص بورس اين كشور شده است.
شبكه تلويزيوني فاكس نيوز نيز به نقل از شركت اعتبارسنجي نوشت: اقتصاد اسپانيا براي ششمين بار از ماه آوريل كاهش رتبه پيدا كرده است.


مشاور مستعفي صندوق بين المللي پول

بحران جاري اتحاديه اروپا ناشي از بي كفايتي صندوق بين المللي پول است

مشاور گروه اروپايي صندوق بين المللي پول پس از 20 سال همكاري با اين صندوق به دليل ناتواني در حل بحران اقتصادي اروپا استعفا كرد.
به گزارش روزنامه فرانسوي «لوفيگارو»، پيتر دويل، مشاور گروه اروپايي صندوق بين المللي پول پس از 20 سال همكاري، اين نهاد را به دليل ناتواني در حل بحران اقتصادي «بي كفايت» خواند و ادامه همكاري با آن را مايه «شرم» دانست.
«دويل» پس از انتشار خبر استعفاي خود گفت: از همكاري با صندوق بين المللي پول شرم دارد چرا كه بي كفايتي اين صندوق را باعث بروز بحران در منطقه يورو مي داند. اين صندوق بحران را در بلندمدت شناسايي كرده بود اما نتوانست زمان آن را پيش بيني كرده و با آن مقابله كند.
اين اقتصاددان برجسته همچنين شكست صندوق بين المللي پول در بخش «نظارت» را به «تعصب اروپايي مديريت» آن نسبت داد و افزود: اين بدنه متعصب همواره در تلاش بوده كه نفوذ خود را تقويت كند به گفته «دويل» صندوق بين المللي پول همواره توسط يك اروپايي اداره شده و حتي «كريستين لاگارد» فرانسوي با تمام ادعاهايي كه دارد قادر به حل اين معضل نخواهد بود.
يادآور مي شود، صندوق بين المللي پول يكي از نهادهايي است كه كشورهاي بحران زده اروپايي را مجبور به اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي كرده و در مقابل اقدام به دادن وام به آنها مي كند.
بسياري از معترضان به سياست هاي رياضتي، از دولتمردان خود خواسته اند همكاري با اين صندوق را قطع كنند.
 


پايگاه خبري ايتاليايي: جامعه بين المللي جلوي نسل كشي مسلمانان در ميانمار را بگيرد

يك پايگاه خبري ايتاليا، بي تفاوتي و سكوت جامعه بين الملل در قبال قتل عام و نسل كشي مسلمانان در ميانمار را محكوم كرد.
به گزارش ايرنا، پايگاه خبري «جيورنا لتيسمو» ديروز در مطلبي تحت عنوان «ملت نابود و فراموش شده» نوشت: مسلمانان ميانمار از هيچ حقوقي برخوردار نيستند و همواره مورد تعرض و خشونت هاي نژادپرستانه از سوي بودائيان و ارتش اين كشور قرار دارند و در صورت سكوت خبري و بي تفاوتي جامعه جهاني اين جنايت ها قطعا ادامه خواهد يافت.
اين پايگاه اينترنتي با يادآوري اينكه وظيفه ملت ها و دولت ها اين است كه صداي مظلوميت مسلمانان قتل عام شده را به گوش جهان برسانند افزود: از جمعيت مسلمان ميانمار حدود يك ميليون نفر همواره با بي تفاوتي جامعه بين المللي و حتي «آنگ سان سو چي» برنده جايزه صلح نوبل مواجه بوده و ابتدايي ترين حقوق آنها هر روز پايمال مي شود.
اين پايگاه خبري ايتاليايي با انتقاد از اظهارات رئيس جمهوري ميانمار و موضع گيري خصمانه وي عليه مسلمانان نوشت: به عقيده رئيس جمهور ميانمار براي حل اين اوضاع بايد همه مسلمانان را از كشور اخراج و يا به آژانس پناهندگان سازمان ملل سپرد در حالي كه سازمان ملل معتقد است كه دولت ميانمار وظيفه اعطاي شهروندي و حفظ حقوق آنها را دارد.
به نوشته اين سايت ايتاليايي، روز 10 ژوئن گذشته دولت اين كشور وضعيت اضطراري در منطقه مسلمان نشين اعلام كرد كه البته نتيجه اي نداشت، چرا كه بيشترين تجاوزات و جفا به مسلمانان از سوي ارتش به وقوع مي پيوندد.
گفتني است ده ها هزار نفر از مسلمانان بي دفاع و مظلوم ميانماري از آغاز ناآرامي ها به دست افراطيون بودايي به قتل رسيده اند و هزاران نفر ديگر نيز مجبور به ترك وطن شده و به كشورهاي آسيايي همسايه پناهنده شده اند كه در وضعيت بسيار تاسف باري به سر مي برند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14