(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 مرداد 1391 - شماره 20264

ما فرزندان جنگ احزابيم
با حضور وزير آموزش و پرورش انجام شد
رونمايي از كتاب «معلم مدرسه عشق» در همدان
ايران در كيهان
نارضايتي پزشكان خوزستاني از افزايش چند برابري ماليات
طرح بسيج سازندگي در اردل برگزار شد
ارائه الكترونيكي اكثر اظهارنامه هاي مالياتي در كردستان
بهره برداري از نخستين مركز مشاوره خيريه در استان اصفهان
انتقاد عضو شوراي اسلامي شهر رشت از كنده كاري ها در اين شهر
جمع آوري 7/6 ميليارد ريال در كميته امداد استان مركزي
در اعتراض به تخريب ديوار بازار
بازار آهن فروشان اهواز تعطيل شد
كلاهبرداري از يك روستايي به بهانه فروش گوسفند
كشف محموله 11 ميليارد ريالي قاچاق در ديلم
در پي خارج شدن 8 واگن باري از ريل
راه آهن تهران- جنوب بازگشايي شد
توزيع شير با طعم ترياك در اصفهان
جوان خرم آبادي مرگ دوستش را رقم زد


ما فرزندان جنگ احزابيم

اشاره: مسلماً ما با همه اين نامه و شايد با لحن آن، خيلي موافق نباشيم اما از اينكه شهروندي با اين همه غيرت و حساسيت براي مقابله با تهديدات اقتصادي دشمن، از دولتمردان كشورش گلايه كرده است تصميم گرفتيم آن را بي كم و كاست به دست چاپ بسپاريم.
رئيس محترم جمهوري كشور مسلمان ايران
سلام عليكم،
حلول ماه مبارك رمضان را به شما و همه مسلمانان تبريك مي گويم. شما مي دانيد كه ماه رمضان، ماه خودسازي انسان هاست. در اين ماه مسلمانان با تحمل سختي و محروميت، هم توان خود را بالا مي برند و هم با تحمل گرسنگي از رنج گرسنگان باخبر مي شوند. كلمه رمضان ظاهراً به مفهوم آتش گرفتن و سوختن است و آتش گرفتن و سوختن حتماً به مفهوم دريافت سختي و مرارت، اما همين كلمه هميشه با كلمه «مبارك» همراه است و هميشه مي گوييم رمضان المبارك.
رمضان امسال درست در گرم ترين ماه سال قرار گرفته و اين زمان بايد من مسلمان با اظهار عبوديت ضمن خودسازي، توان خود را نيز عرضه بدارم. اما شما متأسفانه ماه مبارك رمضان را ماه تنبلي و تن پروري مي دانيد و دو سال است كه روزانه يكي دو ساعت از كار كارمندان و عملاً تمام ايران را كسر مي كنيد!
درحالي كه مي دانيد ما در تحريم هستيم و بايد تلاشمان را چند برابر كنيم. در اسلام عزيز ما، كار عبادت است و شما مروج تنبلي شده ايد. شما به زعم خودتان به مؤمنين فرصت عبادت مي دهيد اما نمي دانيد كه با تعطيلي يك ساعت كار ادارات چه مقدار كار همين مؤمنين زمين مي ماند. آيا در سال گذشته به اين نتيجه رسيديد كه با اين تعطيلي كار، كارمندان و مردم به عبادتشان بيشتر رسيده اند و آيا كار مردم بيشتر روي زمين نماند؟ فكر نمي كنم. پس اين تصميم را كه ساعات كار ادارات را كم كرده ايد ملغي بفرماييد.
من مسلمان انتظار داشتم كه در اين شرايط سخت تحريم، شما از مؤمنين و متدينين و همه ملت مسلمان ايران دعوت مي كرديد در اين ماه مبارك يك ساعت اضافه كاري مجاني انجام دهند و كمر توطئه هاي دشمنان را بشكنند.
دوستي مي گفت: شرايط فعلي كشور ما شباهت به صدر اسلام و داستان شعب ابي طالب دارد. ظاهراً از شما يا از اعضاي دولت شنيده ايم كه گفته ايد كه فرزندان شعب ابي طالبيم؛ اما من مي گويم ما فرزندان جنگ احزابيم. شايد ندانيد كه جنگ احزاب (خندق) در ماه مبارك رمضان بوده و مؤمنين با اضافه كاري طاقت فرسا امر خندق را به سامان رساندند.
ابوالقاسم سوزنچي
دبير بازنشسته و كشاورز فعال همداني
 


با حضور وزير آموزش و پرورش انجام شد

رونمايي از كتاب «معلم مدرسه عشق» در همدان

همدان-خبرنگار كيهان:
معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور گفت: تاكنون 10 هزار عنوان كتاب در حوزه ادبيات دفاع مقدس به چاپ رسيده است.
وي در مراسم رونمايي از كتاب «معلم مدرسه عشق» در همدان افزود: اين كتاب ها در قالب رمان، خاطره، داستان، آثار پژوهشي و نوشته و منتشر شده است.
سرهنگ «حسن رسولي» ادامه داد: 111هزار جلد از كتاب هاي مذكور در كتابخانه هاي تخصصي دانشگاه ها، مدارس، مراكز فرهنگي و شهرداري ها توزيع شده است.
وي يادآور شد: همچنين به كمك سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، 18 هزار جلد از كتاب هاي ادبيات دفاع مقدس جهت توزيع در 105 نمايندگي ايران به خارج از كشور انتقال يافته است.
در اين مراسم دكتر «اسماعيل منصوري لاريجاني» استاد دانشگاه و پژوهشگر و نويسنده كتاب «معلم مدرسه عشق»، اظهار داشت: اساس و جوهر جنگ ما عرفان است و دفاع مقدس نام گرفتن آن به خاطر عرفان رزمندگان ما بوده است.
سپس «حميدرضا حاجي بابايي» وزير آموزش و پرورش، شهيدان را مسير رسيدن به خدا دانست و گفت: شهيد عليرضا حاجي بابايي، سفارش مي كرد كه هنگام سخنراني آنچه را كه به آن معتقد هستي و قبول داري براي مردم بيان كن.
در ادامه مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان همدان، اعلام كرد: كتاب «معلم مدرسه عشق» يكصد و پنجاه و پنجمين كتاب حوزه دفاع مقدس استان همدان است كه به زندگي شهيد عليرضا حاجي بابايي از سرداران دفاع مقدس و فرمانده عمليات رمضان پرداخته است.
«جعفر زمرديان» افزود: نويسنده كتاب، دكتر منصوري لاريجاني، كار جديد و ارزشي و حركت نماديني را در اين اثر ارائه داده است.
در پايان كتاب معلم مدرسه عشق توسط پدر شهيدان حاجي بابايي و دكتر منصوري لاريجاني رونمايي شد.
 


ايران در كيهان

مقاوم سازي مدارس قاين
قاين- خبرنگاركيهان: هزار مترمربع فضاي آموزشي در شهرستان قاين مقاوم سازي مي شود.
مدير آموزش وپرورش قاين با اعلام اين خبر گفت: با اختصاص اعتباري بالغ بر 8ميليارد و 700ميليون ريال عمليات مقاوم سازي پنج واحد آموزشي در شهرستان شروع و در مهرماه تحويل دانش آموزان مي شود.
علي كاظمي افزود: براي تجهيز و تكميل طرح هاي آموزشي ناتمام و مقاوم سازي 3واحد آموزشي در سال تحصيلي گذشته نيز بيش از 18ميليارد ريال اعتبار به آموزش وپرورش قاين اختصاص يافت.
بهره برداري از بوستان
بناب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان محلي و جمعي از اقشار مختلف مردم، پارك بزرگ ساحلي بناب به وسعت 20هكتار به بهره برداري رسيد.
اين پارك كه بوستان تفريحي «سنجد» نام گرفته است، در حاشيه درياچه اروميه قرار دارد و در مدت 4ماه احداث شده است.
شهردار بناب در آيين افتتاح اين پروژه گفت: در اين پارك بيش از 7هزار و 200 اصله انواع درخت سنجد، توت، پسته و گل محمدي كاشته شده است.
بابازاده هزينه اين پروژه را افزون بر 2ميليارد و 500ميليون ريال اعلام كرد.
شهردار بناب ساماندهي پيست هاي موتورسواري و ماشين سواري حرفه اي در قسمت هاي انتهايي پارك ساحلي بناب را نيز از برنامه هاي آتي اعلام كرد.
يادواره شهدا
خوانسار- خبرنگاركيهان: يادواره شهداي دهستان گلسار بخش مركزي خوانسار با حضور مسئولان شهرستان و مردم روستاهاي حاجي آباد، ويست و ارجنك در مسجد صاحب الزمان روستاي ويست خوانسار برگزار شد.
در اين مراسم يكي از رزمندگان و جانبازان جنگ تحميلي خاطراتي از حماسه شهدا در 8سال دفاع مقدس بيان كرد. دهستان گلسار 20شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
اسكان مسافر
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي و توسعه نيروي انساني آموزش و پرورش مانه و سملقان با بيان اين مطلب افزود: از ابتداي تابستان سال جاري 150 خانوار از مسافران عبوري در 41 كلاس درس مدارس شهرستان اسكان يافتند.
ذبيحي گفت در اين مدت بيش از 700 نفر از مسافران اسكان يافته با در اختيار گذاشتن اتاق هاي فرش شده و امكانات لازم مانند يخچال تلويزيون و... از آنها استقبال و درصدد جلب رضايت حداكثري مسافران به ويژه فرهنگيان هستيم.
به گفته وي 3 هزار نفر در قالب 531 خانوار در 196 كلاس مدارس مانه و سملقان طي ايام نوروز اسكان يافتند.
هشدار مديرعامل
¤ مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان از مهلت يك ماهه به افرادي كه زمين هايي را در شهرك صنعتي خوانسار تصرف و اقدام به اجراي طرح خود نكرده اند خبر داد و گفت: در صورت عدم اقدام ظرف 3ماه آينده خلعيت اين زمين ها اخذ و به متقاضيان توسعه و ايجاد صنعت جديد واگذار خواهد شد.
مرتضي يزدخواستي در نشست با فرماندار و هيئت امناي شهرك صنعتي خوانسار با اشاره به نهايي شدن عمليات واگذاري تلفن ثابت به مشتركان در فاز دو شهرك صنعتي خوانسار بيان داشت: با هماهنگي هاي انجام شده در آينده نزديك مشتركان از امكانات مخابراتي مناسب در شهرك صنعتي برخوردار خواهند شد.
فرماندار خوانسار نيز در اين جلسه با تأكيد بر سياست هاي دولت مبني بر حفظ صنايع موجود و توسعه صنايع سودآور خواستار تسريع در رسيدگي به مشكلات توسعه برخي واحدهاي صنعتي شد.
بهره برداري از مركز روانشناختي
¤ يك مركز مشاوره و خدمات روانشناختي عمومي با همكاري دانشگاه پيام نور و بهزيستي خوانسار به بهره برداري رسيد.
اين مركز مشاوره كه در دانشگاه پيام نور خوانسار داير شده است، قسمت هايي همچون اتاق مشاوره، سالن اجتماعات، كارگاه مشاوره و اتاق مشاوره گروهي دارد.
رئيس دانشگاه پيام نور خوانسار در آيين افتتاح اين مركز گفت: اين مركز مشاوره خدمات روانشناختي يك مركز حقوقي است و بر خلاف مراكز خصوصي كه به ناچار جهت تأمين هزينه ها مجبورند مبالغي را به مراجعان تحميل كنند، مي تواند مشاوره را با كيفيت بسيار خوب و با حضور استادان دانشگاه در اختيار مراجعان قرار دهد.
مسئول پيشگيري سازمان بهزيستي استان اصفهان نيز با اشاره به پيچيدگي خاص تأسيس اين گونه مراكز گفت: اين پيچيدگي ها موجب مي شود كه اشخاصي شايسته كه داراي توانايي ها و صلاحيت هاي ويژه اي در زمينه مشاوره هستند اقدام به تأسيس اين گونه مراكز كنند.
مجتبي ناجي افزود: تاكنون 68 مركز مشاوره در استان اصفهان داير شده و اين اولين مركز مشاوره در شهرستان خوانسار است.
ضرورت تامين اعتبار
اراك- خبرنگار كيهان: مديركل راه و شهرسازي استان مركزي گفت: عمليات پروژه تقاطع غيرهمسطح ميدان بسيج اراك از سال 89 آغاز و با 85 درصد پيشرفت در حال اجرا است.
غلامرضا خرمي افزود: براي تكميل اين پروژه و پرداخت ديون پيمانكار به اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال نياز است كه در صورت تامين اعتبار مورد نياز اين پروژه تا دو ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
صدور 82 ميليون دلار كالا
كاشان- خبرنگار كيهان: معاون امور عمراني و برنامه ريزي فرمانداري ويژه كاشان از صادرات 82 ميليون دلار كالا از ابتداي سال جاري از اين شهرستان به خارج از كشور خبر داد.
حميدرضا تأملي گفت: اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته اين ميزان 63 ميليون دلار بوده كه با وجودي كه كشور در شرايط تحريم قرار داشته، اين ميزان صادرات در منطقه كاشان از رشد 30 درصدي برخوردار بوده است.
وي خاطرنشان كرد: 236 ميليون دلار كالا سال گذشته از اين شهرستان به كشورهاي خارج صادر شده كه نسبت به سال پيش از آن 18 درصد افزايش داشته است.
معرفي طرح به بانك
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: بالغ بر 74 درصد از طرح هاي مصوب در كارگروه توسعه كشاورزي به بانك عامل معرفي شده اند.
كيخسرو چنگلوايي افزود: از ابتداي اجراي طرح توسعه كشاورزي تاكنون 7 هزار و 609 طرح براي دريافت تسهيلاتي به ميزان 5042 ميليارد ريال در كارگروه بخش كشاورزي استان به تصويب رسيده است.
وي با اشاره به ارسال پرونده 5 هزار و 639 طرح به بانك عامل تصريح كرد: پرونده بيش از 74 درصد از طرح ها به بانك كشاورزي ارسال شده كه اين تعداد طرح در برگيرنده 4012 ميليارد ريال تسهيلات است.
تصويب بيش از 260 طرح كشاورزي
¤ مدير جهاد كشاورزي شهرستان خرمشهر گفت: در راستاي توسعه توان توليد و ايجاد ظرفيت هاي بيشتر اشتغال در بخش كشاورزي افزون بر 260 طرح با اعتباري بالغ بر 355 ميليارد ريال به تصويب رسيد.
ابراهيم داوري ميزان اشتغالزايي اين طرح ها را 876 نفر عنوان و خاطر نشان كرد: اين طرح ها در بخش هاي دام و طيور، شيلات، طرح هاي كوچك كشاورزي، صنايع تبديلي و دامپزشكي به تصويب رسيده است.
وي هماهنگي بين بنگاه هاي مختلف مرتبط با بخش كشاورزي، اتخاذ تدابير و تصميمات فوري براي توسعه بخش كشاورزي، تسهيل و تسريع اجراي طرح ها و كمك به ايجاد اشتغال پايدار را از جمله مزاياي طرح توسعه بخش كشاورزي برشمرد.
نصب الكترو فيلتر
خرم آباد- خبرنگار كيهان: خط سوم كارخانه سيمان دورود به الكترو فيلتر مجهز شد.
مدير كل حفاظت محيط زيست لرستان با اعلام اين خبر افزود: واحد سوم اين كارخانه كه معضلات زيست محيطي فراواني براي مردم اين شهرستان ايجاد كرده بود با بهره گيري از تجهيزات جديد از اين پس شاهد آلودگي آن نخواهند بود.
مهندس محمدحسين بازگير گفت: معدن فعلي كارخانه كه يكي ديگر از منابع آلاينده شهر است در آينده نزديك تعطيل خواهد شد.
وابستگي خانواده ها
به مراتع
سمنان- خبرنگار كيهان: معاون فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: سطح مراتع استان 3ميليون و هفتصد هزار هكتار است كه بيش از 8850 خانواده بهره بردار و در قالب 1315 سامانه عرفي به آن وابسته است.
مهندس سيدنقي عزيزي اظهار داشت: سطح مراتع استان سمنان در برآوردهاي قبلي و براساس بررسي هاي محلي حدود 5ميليون و 500هزار هكتار بوده است ولي در سال 1383 كه با توجه به اطلاعات استخراجي از نقشه پوشش گياهي استان، براساس تفسير تصاوير ماهواره اي و پس از كسر اراضي صخره اي و بدون پوشش در سطح مراتع، اين مقدار به بيش از 3ميليون و 750 هزار هكتار كاهش يافت.
توزيع اعتبارات
اوز- خبرنگار كيهان: فرماندار ويژه لارستان گفت: امسال از محل توزيع اعتبارات تملك دارائي هاي سرمايه اي استاني، مبلغ 58 ميليارد و 456 ميليون ريال به شهرستان لارستان اختصاص يافت.
علي محمد اميري افزود: در سال جاري در استان فارس در مجموع اعتبارات 2درصد نفت و گاز و تملك دارائي استاني حدود 36 درصد رشد داشته است و در شهرستان لارستان نيز 5/10 درصد افزايش داشته است.
وي اضافه كرد از سهم اعتبارات اختصاصي 8درصد به زيرساخت روستايي، 4درصد به شهرك صنعتي، 3درصد به صنعت و معدن و يك درصد به بسيج، 4درصد به حوزه علميه و 10درصد بابت ماده 180 قانون برنامه توزيع شده است.
 


نارضايتي پزشكان خوزستاني از افزايش چند برابري ماليات

اهواز- خبرنگار كيهان:
تغيير قابل توجه در ميزان پرداخت ماليات پزشكان نسبت به سال گذشته، نارضايتي پزشكان خوزستاني را درپي داشته است.
دكتر امير آب آب زاده، متخصص گوش و حلق و بيني در اين باره به خبرنگار ما گفت: امسال به يكباره با تغيير قابل توجهي در ميزان ماليات تعيين شده از سوي مراجع ذي ربط مواجه شديم.
وي با اشاره به اينكه اين افزايش ماليات هاي نامتعارف نارضايتي پزشكان را درپي داشته است افزود: متأسفانه اولين اثر آن متوجه بيماران خواهد شد ممكن است علاوه بر افزايش هزينه ها؛ حالت عاطفي پزشك و بيمار را تحت الشعاع قرار دهد.
آب آب زاده همچنين گفت: اين قانون علي رغم تصويب كشوري تنها در خوزستان اجرا شده است و متأسفانه بيشتر نيز گريبانگير پزشكاني شده است كه طرف قرارداد بيمه ها هستند در حالي كه پزشكان آزاد درآمد بيشتري دارند.
دكتر نوذر درستاني؛ معاون سازمان نظام پزشكي استان خوزستان دراين باره اظهار داشت: در سال84 طبق يك قرارداد مالياتي بين نظام پزشكي و دارايي توافقي صورت گرفت كه به استانها نيز ابلاغ شد و مقرر شد هر ساله 15 تا 20درصد افزايش ماليات با توجه به رشته هاي مختلف در نظر گرفته شود و هر ساله نيز بر اين اساس عمل مي شد همچنين مقرر شد كه 5تا 10درصد پزشكان فاقد درآمد يا بيمار از ماليات يا افزايش آن معاف شوند.
وي افزود: بهمن ماه گذشته متوجه شديم تغييراتي در اظهارنامه هاي سال89 كه تسويه حساب هم شده بودند ايجاد شده كه منجر به محاسبه مبالغ زياد ماليات براي پزشكان در سال جاري شده است از اين رو به نمايندگي از جامعه پزشكان جلساتي با مسئولين دارايي استان برگزار و قرار شد مقداري از اين مبالغ بخشيده شود.
براي مثال ماليات 16ميليون توماني به 6ميليون تومان كاهش يابد.
اما سؤال اينجاست اگر اين پول قانوني و حق است چرا به اين سادگي مي توان بر روي آن تجديدنظر كرد و اگر قانوني و حق نيست چرا از ابتدا تعيين و تحميل مي شود.
 


طرح بسيج سازندگي در اردل برگزار شد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
به همت حوزه مقاومت بسيج امام علي(ع) شهرستان اردل دوره طرح هجرت بسيج سازندگي در اين شهرستان برگزار شد.
فرمانده حوزه بسيج امام علي«ع» اردل با اعلام اين خبر گفت: 30 نفر از بسيجيان اين حوزه در اردوي سازندگي به مدت 15 روز شركت كردند.
سرگرد پاسدار مسلم محمدي افزود: منزل مسكوني پدر شهيد كيوان صادقي در روستاي كاج از توابع شهرستان اردل به همت بسيجيان شركت كننده در اين اردو بازسازي شد.

 


ارائه الكترونيكي اكثر اظهارنامه هاي مالياتي در كردستان

سنندج- خبرنگار كيهان:
99 درصد از اظهارنامه هاي مالياتي در كردستان به صورت الكترونيكي و تنها يك درصد از اين اظهارنامه ها به صورت كاغذي ارائه مي شود.
مديركل امور مالياتي كردستان با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران استان گفت: مؤدياني كه اظهارنامه هاي خود را به صورت الكترونيكي ارائه مي دهند ماليات خود را به صورت 30 درصد نقد و مابقي در 7 قسط پرداخت مي كنند ولي در اظهارنامه هاي كاغذي موديان 50 درصد به صورت نقد و بقيه را در 5 قسط مي پردازند.
«اسماعيل افضلي» افزود: تاكنون 29 هزار و 744 اظهارنامه مالياتي الكترونيكي دريافت شده است. براساس قانون جديد علاوه بر مودياني كه مشمول ماليات هستند موديان معاف از ماليات نيز بايد اظهارنامه مالياتي ارائه كنند تا مشمول معافيت مالياتي شوند.
وي اضافه كرد: اشخاص حقيقي كه جز اجاره دريافتي هيچ گونه منبع درآمدي ندارند در صورت تسليم اظهارنامه مالياتي تا مبلغ 58 ميليون و 200 هزار ريال مشمول معافيت مالياتي خواهند شد.
مديركل امور مالياتي كردستان گفت: صاحبان مشاغل نيز درصورتي كه اظهارنامه مالياتي خود را تسليم كنند از مبلغ 58 ميليون و 200 هزار ريال درآمد ساليانه از پرداخت ماليات معاف هستند در غير اين صورت هر شخص حقيقي بابت مبلغ مذكور مشمول بيش از 10 ميليون ريال ماليات غيرقابل بخشودگي مي شود.
وي از تحقق 65 درصدي ارائه اظهارنامه مالياتي در سال 90 خبر داد و گفت اين عملكرد غير از اظهارنامه هاي خودرو است.
 


بهره برداري از نخستين مركز مشاوره خيريه در استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور رئيس سازمان بهزيستي كشور، اولين مركز مشاوره خيريه در استان اصفهان مورد بهره برداري قرار گرفت.
همايون هاشمي رئيس سازمان بهزيستي كشور در اين مراسم هدف از تاسيس اين مركز را مشاوره و ارائه خدمات روان شناختي، پاسخ به نيازهاي مشاوره اي و روان شناختي در زمينه هاي فردي، خانوادگي، زناشويي، گروهي و اجتماعي به منظور ارتقاء سطح سلامت روان جامعه عنوان كرد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور از مسئولان و خيرين خواست با گسترش مراكز مشاوره خيريه اي در راستاي كاهش آسيب در خانواده ها و ارتقاء سلامت روان شهروندان و جامعه گام بردارند.
اين مركز مشاوره خيريه در زميني به مساحت 400مترمربع، زيربناي 600مترمربع و اعتباري بالغ بر 700ميليون تومان با مشاركت خيرين احداث شده است.
 


انتقاد عضو شوراي اسلامي شهر رشت از كنده كاري ها در اين شهر

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي رشت از كنده كاري هاي شركت آب و فاضلاب به شدت انتقاد كرد.
موسي ناصح رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي كلانشهر رشت كه در جلسه شورا سخن مي گفت ضمن انتقاد از حجم گسترده حفاري هاي شركت آب فاضلاب اظهار داشت: اخيرا شركت آب و فاضلاب به منظور نصب اتصالات لوله ها، حفاري هاي زيادي در سطح شهر انجام داده است كه بيشتر از حجمي است كه قرار بود در شبكه جداسازي فاضلاب شهري صورت گيرد.
وي تأكيد كرد: ضرورت دارد شهرداري ضمن استعلام از اين اداره و شناسايي مسيرهاي حفاري، آسفالت معابر و ترميم روكش معابر را در مسير خط پروژه شركت آب و فاضلاب مسكوت باقي گذارد.
قاسمي، ديگر عضو شورا نيز در اين جلسه با ابراز تأسف از حفاري هاي مجدد اين شركت تصريح كرد: گزارش ها حاكي از آن است كه 5 هزار كيلومتر در محدوده شهري بايد حفاري شود و در صورت صحت اين خبر نه تنها معابر اصلي بلكه تمامي كوچه هاي رشت به يكباره شخم زده مي شود.
هاتفي ديگر عضو شورا از عدم همكاري و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي و كتابخانه عمومي گيلان براي بازسازي و ساماندهي خانه تاريخي ميرزا كوچك خان جنگلي و داير كردن مركز اسناد تاريخ جنگل و تاريخ گيلان در اين خانه انتقاد كرد.
 


جمع آوري 7/6 ميليارد ريال در كميته امداد استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
افزون بر 6 ميليارد و 759 ميليون ريال از طريق تعامل با شركت ها و كارخانه ها توسط كميته امداد امام خميني استان مركزي جمع آوري شده است.
رئيس اداره هماهنگي و مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني استان با اعلام اين خبر گفت: اين ميزان كمك ها براساس تعاملات صورت گرفته، در بخش هاي مختلف شامل طرح بركت، اكرام ايتام، جشن عاطفه ها و ساير كمك هاي مردمي جمع آوري شده است.
«فرزاد فرهاد» افزود: از اين طريق مبلغ 2 ميليارد و 43 ميليون ريال توسط خيران شهرستان اراك به امداد كمك شده است.
وي تعداد طرفداران كمك به ايتام از طريق اين نهاد مردمي را يك هزار 517 نفر اعلام كرد.

 


در اعتراض به تخريب ديوار بازار

بازار آهن فروشان اهواز تعطيل شد

اهواز - خبرنگار كيهان:
اتحاديه صنف آهن فروشان اهواز در اعتراض به تخريب ديوار دور بازار توسط شهرداري اهواز، بازار آهن فروشان اين شهر را به حالت تعطيل درآورد.
رئيس اتحاديه صنف آهن فروشان اهواز در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: در تاريخ 28 تيرماه سال جاري يك دستگاه لودر به همراه يگان ويژه ازسوي شهرداري منطقه 5 اهواز ديوار دور بازار آهن فروشان را تخريب كردند.
سعيد فتحي ادامه داد: جمع كثيري از آهن فروشان با اطلاع از اين اقدام در محل حاضر شده و ضمن اعتراض شديد از ادامه تخريب جلوگيري كردند.
به گفته وي پس از اعتراض آهن فروشان، عوامل شهرداري محل تخريب شده را ترك كردند.
فتحي همچنين اظهار داشت؛ اتحاديه صنف آهن فروشان بلافاصله مراتب را به كلانتري 23 و نيز پليس 110 اهواز گزارش داد و صورت جلسه اي نيز با امضاي شاهدين تهيه شد اما با اين حال هيچ گونه عكس العملي تاكنون از سوي مراجع امنيتي و قضايي صورت نگرفت. وي افزود: پس از تخريب قسمتي از اين ديوار كه منجر به باز شدن راه عبوري اشرار و سارقان به درون بازار شده است، هيچ يك از نگهبانان، حاضر به حفاظت از بازار نشده و به همين دليل آهن فروشان تا اطلاع ثانوي بازار را به حالت تعطيل درآوردند.
 


كلاهبرداري از يك روستايي به بهانه فروش گوسفند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مأموران فرماندهي انتظامي شهرستان فريدن دو نفر را كه به بهانه فروش يك گله گوسفند به يك روستايي مبلغ 130 ميليون ريال از وي كلاهبرداري كرده و متواري شده بودند، شناسايي و دستگير كردند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، «دشتي» فرمانده انتظامي شهرستان فريدن با اعلام اين مطلب اظهار داشت: مالباخته گفت: به ميدان خريد و فروش احشام واقع در نجف آباد استان اصفهان مراجعه كرده بودم كه فردي ناشناس با من روبه رو شد و اعلام كرد يك گله گوسفند دارد كه مي خواهد آن را بفروشد.
وي افزود: اين شخص مرا با اصرار فراوان تشويق به خريد گوسفندهايش كرد و وقتي با موافقت من مواجه شد مبلغ 500 هزار تومان بيعانه درخواست كرد كه اين مبلغ را به او داده و سپس همراه او به يكي از روستاهاي توابع فريدن رفته و گله گوسفندي كه متعلق به خودش نبوده را به من نشان داد و بابت فروش آنها مبلغ 12 ميليون و 500 هزار تومان ديگر از من دريافت و پس از دريافت وجه نقد بلافاصله با همكاري يك نفر ديگر از محل متواري شد.
به دنبال شكايت شاكي و پس از دريافت مشخصات ظاهري متهمان، مأموران بلافاصله وارد عمل شده و در يك عمليات غافلگيرانه هر دو متهم به نام هاي «محمدرضا و محمد-م» اهل و ساكن يكي از استان هاي جنوبي كشور را شناسايي و دستگير كردند.
وجه نقد فرد مالباخته نيز بدون كم و كاست كشف و تحويل وي شد. متهمان همراه با پرونده تشكيل شده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 


كشف محموله 11 ميليارد ريالي قاچاق در ديلم

بوشهر - خبرنگار كيهان:
ماموران پليس شهرستان ديلم موفق شدند، يك محموله 11 ميليارد ريالي كالاي قاچاق در اين شهرستان را كشف و ضبط كنند.
ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان ديلم حين كنترل خودروهاي در حال عبور از ايستگاه بازرسي شهيد موسوي به يك دستگاه كاميون ظنين شدند. پليس، بلافاصله خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن، تعداد 65 دستگاه تلويزيون ال سي دي و ال اي دي، فاقد هرگونه مجوزي كشف و ضبط كرد.
كاميون توقيف شده و راننده به همراه كالاهاي كشف شده، جهت سير مراحل قانوني به پايگاه انتظامي انتقال داده شد.ارزش كالاي كشف شده بالغ بر 11 ميليارد ريال برآورد شده است.
 


در پي خارج شدن 8 واگن باري از ريل

راه آهن تهران- جنوب بازگشايي شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
راه آهن تهران- جنوب كه بعدازظهر جمعه بر اثر خارج شدن 8 واگن باري از ريل مسدود شده بود پس از 20 ساعت تلاش پيش از ظهر شنبه بازگشايي شد.
فرماندار دورود گفت: بعدازظهر جمعه تعداد 8 واگن قطار باربري حامل مواد اوليه روغن نباتي و روغن موتور در حد فاصل ايستگاه هاي بيشه و قارون از ريل خارج شدند كه پس از حدود 20 ساعت تلاش نيروهاي فني راه آهن اين محور بازگشايي شد.
نصراله رشنو گفت: تعداد دو قطار مسافربري كه پشت سر واگن هاي از خط خارج شده به سمت خوزستان در حركت بودند از ادامه مسير بازماندند كه با استفاده از 22 دستگاه اتوبوس، مسافران آنها به مقصدشان در شهرهاي انديمشك و اهواز انتقال يافتند.
 


توزيع شير با طعم ترياك در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
قاچاقچياني كه نزديك به 70 كيلوگرم ترياك را در پاكت هاي شير پاستوريزه جاسازي كرده بودند توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: پليس به يك دستگاه كاميون مخصوص حمل محصولات لبني مشكوك و آن را متوقف كرد.
«سرهنگ حسين رضايي» افزود: در بازرسي از خودروي ياد شده ماموران مقدار 67 كيلوگرم ترياك را كه به طرز ماهرانه اي در پاكت هاي شير پاستوريزه جاسازي شده بود، كشف و ضبط كردند.
وي اضافه كرد: قاچاقچيان با خودرو حمل فرآورده هاي لبني يكي از برندهاي معروف، در پوشش حمل شير به استان هاي جنوبي كشور سفر مي كردند و در بازگشت مواد مخدر را در پاكت هاي شير مرجوعي جاسازي و اقدام به قاچاق مواد مخدر مي كردند كه با كنترل ماموران پليس شناسايي و دستگير شدند.
وي افزود: در اين رابطه يك قاچاقچي دستگير و تحويل مراجع قضايي شد و خودروي مذكور نيز توقيف و به پاركينگ انتقال يافت.
 


جوان خرم آبادي مرگ دوستش را رقم زد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
جوان خرم آبادي بر اثر ضربات چاقو توسط دوستش به قتل رسيد.
در اين حادثه كه بعد ازظهر پنجشنبه گذشته در منطقه كوي پاسداران خيابان 60 متري خرم آباد رخ داد ذبيح الله حسنوند 28 ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو توسط ب. م بشدت مجروح شد و به بيمارستان شهداي عشاير انتقال يافت. اما بر اثر شدت جراحات وارده تلاش پزشكان موثر واقع نشد و وي در اتاق عمل جان سپرد.
تلاش ماموران براي دستگيري متهم فراري ادامه دارد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14