(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 مرداد 1391 - شماره 20264

حديث دشت عشق
ديدار پرسپوليس -فجر سپاسي در ورزشگاه خالي از تماشاگر
تقابل پيرترين مربيان ليگ برتر در آزادي
اخبار كوتاه از فوتبال
به دنبال تصميم هيات رئيسه فدراسيون فوتبال
تا زماني كه دوربين در استاديوم باشد ، بازي آغاز نمي شود
ولاسكو: درس بزرگي گرفتيم
روي خط المپيك


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدجواد حمزه اي»لبيك گوي نايب امام
طلبه بسيجي شهيد «محمدجواد حمزه اي» در سال 10/6/1344 در خانواده اي مذهبي و مستضعف متولدشد. روز تولد او مصادف با شهادت امام جواد(ع) بود. در دوران دبيرستان وقتي متوجه شد كه پدرش دركار كشاورزي به او احتياج دارد، تحصيل را رها كرد و به كمك پدرش شتافت و پس از سه سال كمك به پدرش در كشاورزي به علت علاقه وافري كه به درس حوزوي داشت وارد مدرسه علميه مرحوم آيت الله يثربي(ره) كاشان شد. دوستان هم مباحثه اي او اخلاق و درسش را نمونه مي دانستند. وقتي جنگ تحميلي شروع شد به نداي رهبر لبيك گفته و روانه جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد و مدت هفت ماه و نيم مأموريت او به طول انجاميد. پس از اين مدت حضور در جبهه، به زادگاهش برگشت و درس هايي را كه عقب افتاده بود خواند و پس از مدتي مجددا به جبهه اعزام شد و در اسفند 61 درعمليات بدر (هورالهويزه) به شهادت رسيد.
 


ديدار پرسپوليس -فجر سپاسي در ورزشگاه خالي از تماشاگر

تقابل پيرترين مربيان ليگ برتر در آزادي

هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال از امشب با انجام دو بازي آغاز مي شود.
دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر فوتبال در حالي از هفته گذشته آغاز شد كه سه تيم مدعي سپاهان، استقلال و پرسپوليس با نتايج مشابه يك بر صفرمقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند و از امشب نخستين هفته ليگ در ماه رمضان برگزار مي شود.
پيش از اين بحث هاي زيادي پيرامون شرعي بودن انجام بازي ها در ماه رمضان به ويژه از سوي مسئولان باشگاه پرسپوليس مطرح شده بود و حتي كار به جايي رسيد كه پس از چند سال برگزاري ليگ در ماه رمضان برخي مراجع در اين باره نظر دادند و شركت در اين بازي ها را غيرشرعي ندانستند، با اين حال بحث ديگري كه در اين ميان به وجود آمد تمرين كردن تيم ها پس از افطار بود كه البته در حال حاضر بيش از نصف تيم هاي ليگ قبل از افطار تمرين مي كنند.
مصاف شاگردان ژوزه با فجر
در ورزشگاه خالي
تيم پرستاره پرسپوليس در هفته نخست ليگ با هوشمندي مربي باتجربه اش توانست از گرماي شديد آبادان سه امتياز با ارزش را به دست بياورد و حالا بايد در دومين گام خود در ليگ در خانه به مصاف فجري برود كه هفته گذشته يكي از بهترين نتايج را به دست آورد و ذوب آهن را با سه گل شكست داد. از آغاز ليگ برتر ديدارهاي پرسپوليس و فجر همواره زيبا بوده و يكي از بازي هاي تاريخي دو تيم به سومين دوره ليگ برتر برمي گردد كه فجر سپاسي در آزادي چهارگل به سرخ پوشان زد و علي پروين پس از همان بازي گفت ديگر به فوتبال بازنمي گردد.
با اين حال امشب هر دو تيم شرايط متفاوتي دارند و شاگردان مانوئل ژوزه به دنبال دومين برد پياپي خود هستند هر چند يكي از نگراني هاي پرسپوليس محروميت تماشاگران آنها از حضور در ورزشگاه است. اين بازي البته تقابل محمود ياوري با مانوئل ژوزه، پيرترين مربيان ليگ برتر هم محسوب مي شود. كه بايد ديد كداميك از آنها برنده از اين ميدان خارج مي شوند.
تقابل ديدني دايي و تارتار
تيم تازه ليگ برتري شده گهر پس از اتفاقات عجيبي كه در اولين حضورش در ليگ رقم خورد، بايد به مصاف شاگردان علي دايي برود. مهدي تارتار كه دو فصل پيش دستيار دايي در پرسپوليس بود اين بار بايد در مقابل او قرار گيرد. راه آهن همانند فصل قبل خيلي دير تمرين هاي آماده سازي خود را شروع كرد، هر چند كه به قول دايي آنها با وجود مشكلاتي كه در سال گذشته داشتند به بهترين رتبه خود در تاريخ ليگ برتر دست يافتند. ساير بازي هاي هفته دوم ليگ برتر روز چهارشنبه برگزار مي شود.


اخبار كوتاه از فوتبال

جلسه رويانيان و پروين براي انتخاب سرپرست نهايي
علي پروين در جلسه اي با رويانيان براي انتخاب سرپرست نهايي پرسپوليس شركت مي كند.علي پروين، رئيس كميته فني باشگاه پرسپوليس پس از مشورت با برخي از پيشكسوتان قرار است تا انتهاي هفته در جلسه اي با محمد رويانيان شركت كند تا سرپرست نهايي پرسپوليس مشخص شود. شيريني و 2 گزينه از پيشكسوتان پرسپوليس كانديداي حضور به عنوان سرپرست قرمز پوشان هستند. البته قرار است جلسه اي با خود مانوئل نيز برگزار كنند كه نظر او درباره سرپرست نيز جويا گردد.
فتح الله زاده:مگر بچه بازي است كه با قلعه نويي قهر كنم
مديرعامل باشگاه استقلال تاكيد كرد كه شايعه قهرش با قلعه نويي به هيچ عنوان صحت ندارد.علي فتح الله زاده در خصوص شايعاتي كه پيرامون قهر او با سرمربي استقلال شنيده مي شود اظهار داشت: اين حرف ها ديگر چيست؟ مگر بچه بازي است كه با قلعه نويي قهر كنم؟ باشگاه به اين بزرگي را ما بايد اداره كنيم و بايد جوابگوي همه باشيم و اينگونه مسائل اصلاً صحت ندارد.وي در پاسخ به اين سؤال كه فكر نمي كنيد ماجراي عدم حضور مجيدي در استقلال در آستانه بازي با سايپا به مجموعه تيم ضربه وارد كند، عنوان كرد: اين حرف درست است. مجيدي يك استقلالي است و وقتي با او صحبت كردم گفتم تو چند سال كاپيتان استقلال بودي و حقت است كه كاپيتان باشي. اين بخش اول صحبت هاي من با مجيدي است، اما در بخش دوم بايد بگويم حالا كه اين اتفاق نيفتاده نبايد از نام تو سوء استفاده شود كه عده اي استقلال را تحقير كنند. نظر سرمربي اين بوده كه نكونام كاپيتان باشد اما ما هميشه تو را كاپيتان مي دانيم و اميدوار هستم كه سال آخر فوتبالت را در استقلال تمام كني و مطمئن باشيد اين اتفاق مي افتد.
ژوزه: غيبت تماشاگران يك سورپرايز بد است
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: غيبت هواداران برايم يك سورپرايز بد بود. مانوئل ژوزه در نشست خبري پيش از بازي با فجر سپاسي گفت: نمي دانستم بايد بدون تماشاگر بازي كنيم. اين برايم يك سورپرايز بد بود. بدون تماشاگر بودن براي ما خوب نيست. غيبت تماشاگران ما براي حريف خيلي بدتر است. با اين حال برايم خيلي مهم بود كه بازي اول را برنده شويم. مخصوصا براي بازيكنان تا خودشان و كارشان را باور كنند.سرمربي پرسپوليس افزود: فقط 15 روز است كه تمرين مي كنيم و در اين مدت نمي توانستيم تيم را كاملا آماده كنيم. باشگاه با 14 بازيكن قرارداد داشته و من فقط مسئول جذب نيلسون هستم. 15 روزه نمي توان تيم را ساخت و نمي توان عادت سال هاي گذشته را تغيير داد.
دايي: هيچ برنامه ريزي نداريم و فقط پسرفت مي كنيم
سرمربي راه آهن گفت: هيچ برنامه ريزي در تيم هاي پايه اي باشگاهي و ملي نداريم. علي دايي در مورد پيوستن جواد نكونام به استقلال و امكان آمدن دژاگه به ليگ ايران و اينكه فوتبال ايران ديگر لژيونري در اروپا ندارد گفت: به هر حال اين تصميم خود جواد نكونام بود كه به ايران بازگردد. در مورد دژاگه هم اصلا نمي توانيم او را لژيونر بدانيم چرا كه او از فوتبال ايران به اروپا راه پيدا نكرده است. آن زمان كه من در هرتابرلين بازي مي كردم او عضو تيم جوانان ما بود. مي ماند يك مسعود شجاعي كه در حال حاضر در اروپا بازي مي كند. مطمئنا جواب اين سؤال را شما مي دانيد و آگاه هستيد كه از لحاظ فني پايين آمديم. علي رغم تمام شعارهايي كه داده مي شود ما پسرفت كرديم.
تغيير زمان ديدارهاي استقلال و پرسپوليس
سازمان ليگ از تغيير زمان ديدار تيم هاي استقلال و سايپا و پرسپوليس و فجر سپاسي خبر داد.طبق اعلام سازمان ليگ ساعت بازي استقلال و سايپا در روز چهارشنبه به جاي ساعت 22 در ساعت 30:22 برگزار مي شود. همچنين ديدار دو تيم پرسپوليس و فجر سپاسي كه قرار بود ساعت 22 امشب برگزار شود ساعت 30:22 برگزار خواهد شد. سازمان ليگ اعلام كرده تمام بازي هاي استقلال و پرسپوليس در ماه مبارك رمضان ساعت 30:22 برگزار مي شود.
ياوري: رويانيان مي توانست بازي را با تماشاگر برگزار كند
سرمربي تيم فوتبال فجر شهيد سپاسي شيراز معتقد است بازي با پرسپوليس در هفته دوم ليگ برتر بدون حضور تماشاگران جذابيت هميشگي اش را نخواهد داشت. محمود ياوري در خصوص بدون تماشاگر بودن ديدار فجر و پرسپوليس گفت: چنين اتفاقاتي در هيچ جاي دنيا نيست و تنها در ايران اتفاق مي افتد. ما به بازي هفته قبل و برد برابر ذوب آهن توجه نداريم و مي خواهيم باز هم بازي خوبي را به نمايش بگذاريم. اما چه فايده؟ بازي قرار است از تلويزيون پخش شود اما هيچ تماشاگري در استاديوم نخواهد بود و اين اتفاق خوبي نيست. به اعتقادم رويانيان مي توانست فدراسيون را متقاعد كند تا اين بازي با حضور تماشاگر برگزار شود. به هر حال او قدرت بيان بالايي دارد و خودش هم مي گويد «ما دولتيم»!
 


به دنبال تصميم هيات رئيسه فدراسيون فوتبال

تا زماني كه دوربين در استاديوم باشد ، بازي آغاز نمي شود

با تصميم هيات رئيسه فدراسيون فوتبال رقابت هاي هفته دوم ليگ برتر فوتبال تنها در شرايطي برگزار مي شود كه هيچ دوربين تلويزيوني در ورزشگاه ها حضور نداشته باشد.
سيد محمد هادي آيت اللهي با اعلام اين خبر گفت: اين تصميمي است كه در جلسه عصر امروز (ديروز) هيات رييسه فدراسيون فوتبال گرفته شد. به هر حال ما در همان هفته اول هم بر اساس درخواستي كه وزارت ورزش و جوانان از فدراسيون فوتبال كرده بود و اينكه خواستيم مردم از تماشاي اولين هفته ليگ برتر بي بهره نمانند دوربين هاي تلويزيون را به ورزشگاه ها راه داديم.
وي افزود: پس از آن قرار بود در جلسه مشتركي با مسئولان صداوسيما در اين باره به تفاهم برسيم. بر خلاف واكنش ها و انعكاس هاي مثبت فدراسيون مبني بر تعامل با صداوسيما اما مسئولان صداوسيما هيچ واكنشي نشان نداده و سر حرف خودشان ايستادند. سرانجام اعضاي هيات رييسه فدراسيون امروز (ديروز) دور هم جمع شده و به اتفاق آرا تصميم گرفتند تا تحت هيچ شرايطي بازي هاي هفته دوم ليگ برتر از تلويزيون پخش نشود.آيت اللهي تاكيد كرد: دوربين هاي تلويزيوني تحت هيچ شرايطي نبايد به ورزشگاه ها راه داده شوند و اگر هم اين اتفاق بيفتد، داور مسابقه تا زماني كه دوربين در استاديوم باشد، اجازه ندارد بازي را آغاز كند. در عين حال باز هم اعلام مي كنيم با وجود اينكه چنين تصميمي را گرفتيم اما همچنان آماده هستيم تا با صداوسيما مذاكره كنيم. با وجود آن كه ساعت هاي مختلفي براي بازي هاي هفته دوم در سايت صداوسيما منتشر شده اما مطمئنا تا توافقي ميان فدراسيون و صداوسيما حاصل نشود بازي ها از تلويزيون پخش نمي شود.
آيت اللهي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي گرفتن چنين تصميمي وزارت ورزش و جوانان را هم در جريان گذاشته ايد؟ گفت: هم وزارت ورزش و جوانان و هم برخي نهادهاي ديگر در جريان اين موضوع هستند. به هر حال حقوق فوتبال بايد داده شود، الان بحث فوتبال ملي و باشگاهي ما مطرح است. ما بايد بتوانيم هزينه سنگين باشگاه ها و تيم هاي ملي را بپردازيم تا آن ها به خوبي خودشان را براي مسابقه هاي بين المللي آماده كنند. متاسفانه برخي باشگاه ها در حال انحلال هستند و ما نيز پاي گرفتن حق پخش تلويزيوني ايستاده ايم.


ولاسكو: درس بزرگي گرفتيم

سرمربي تيم ملي واليبال گفت: در بازي برابر آلمان از نوع امتيازگيري حريف درس بزرگي گرفتيم.
خوليو ولاسكو پس از شكست 3برصفر تيمش برابر آلمان در جام واگنر، در نشست مطبوعاتي اظهار داشت: تيم ما در اين مسابقه خيلي خوب بازي نكرد. البته بايد اين را هم درنظر بگيريم كه با تيم جواني در جام واگنر لهستان حضور يافتيم و به همين دليل نتوانستيم آن طور كه بايد مقابل حريفان حاضر شويم.
وي با بيان اينكه بايد بازي هاي تداركاتي بيشتري انجام دهيم تا به سطح بالاي واليبال دنيا برسيم، گفت: به همين دليل است كه تأكيد مي كنم يك بازي تداركاتي برابر تيم هاي مطرح جهان برابر با يك ماه تمرين است،؛ در بازي با آلمان يك درس بزرگ گرفتيم و ديديم كه آلمان ها چگونه در شرايط سخت توپ را به امتياز تبديل مي كردند و در مواجه با 3 دفاع ما چگونه امتياز مي گرفتند.


روي خط المپيك

حضور لاريجاني در اردوي كشتي گيران اعزامي به لندن
در فاصله چهار روز مانده تا آغاز سي امين دوره بازي هاي المپيك، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در اردوي تيم هاي ملي كشتي اعزامي به لندن حاضر شد و از نزديك با حاضران در اردو به گفت وگو پرداخت.محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان در كنار محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك، حميد سجادي معاون قهرماني وزارت ورزش و جوانان، احمد رسولي نژاد معاون حقوقي و پارلماني وزارت ورزش و جوانان نيز در اين ديدار حضور داشتند.
محافظت از مدال هاي المپيك در برج لندن
از 4هزار و هفتصد مدال المپيك 2012 درگاوصندوق مخصوص برج لندن محافظت مي شود.كميته برگزاري بازي هاي لندن 2012 اعلام كرده است كه براي حفاظت از امنيت مدال هاي طلا، نقره و برنز بازي هاي المپيك تابستاني تا زمان اعطاء آنان به ورزشكاران درمراسم پيروزي در گاو صندوق معروف برج لندن از آنها محافظت مي شود. گاو صندوق برج لندن كه محل نگهداري جواهرات تاج سلطنتي بريتانيا براي بيش از 700 سال است به اين منظور كه محل كاملا مطمئني براي نگهداري 4700 مدال اين دوره از بازي ها باشد، درنظر گرفته شده است.
شادي: ركوردم راكسب كنم، نتيجه خوبي گرفته ام
قايقران المپيكي ايران گفت: اگر بتوانم ركوردم را در المپيك كسب كنم نتيجه خوبي به دست آورده ام. محسن شادي درباره تمريناتش درآستانه اعزام به المپيك لندن گفت: اردوها و تمرينات را در اروميه برگزار كرديم و پس از اعزام به لندن چند روز دراين شهر تمرين خواهيم كرد تا مسابقات آغاز شود. وي درپاسخ به اين سوال كه يكي از مشكلات روئينگ نداشتن پيست 2كيلومتر است و اردوي برون مرزي نيز با توجه به حاشيه ها براي المپيكي ها فراهم نشد و آيا تمرين در اروميه مناسب بود، اظهار داشت: پيست 2 كيلومتر نداريم، اما تايم ها بد نبود و تقريبا مي توان گفت راضي كننده بود. اگر بتوانيم در لندن ركورد خودمان را بزنيم خوب است و مي توان گفت نتيجه مناسبي حاصل شده است. ركوردم درمسابقات كره جنوبي براي كسب سهميه 7 دقيقه و 6 ثانيه بود و اميدوارم بتوانم اين زمان را در لندن هم به دست بياورم. اگر بتوانم ركوردم را در المپيك كسب كنم نتيجه خوبي را به دست آورده ام. شادي در پاسخ به اين سوال كه فكر مي كند در المپيك به كدام فينال راه پيدا كند، تصريح كرد: نمي توان به اين سوال پاسخ گفت و نمي توانم پيش بيني كنم اما تلاش مي كنم بهترين نتيجه را به دست آورم.
گروه نخست ورزشكاران از ايران راهي لندن شدند
گروه اول ورزشكاران براي شركت در بازي هاي المپيك 2012 از ايران راهي لندن شد. پس از اين كه ملي پوشان تيراندازي بامداد يكشنبه به آلمان سفر كردند تا از آنجا راهي لندن شوند، نخستين گروه از كاروان ورزشي ايران شامل ورزشكاران رشته هاي دوچرخه سواري، پينگ پنگ، تير وكمان، رويينگ و گروه اول تيم پزشكي براي شركت در بازي هاي المپيك بامداد ديروز ساعت 30/2 ايران را به مقصد ايروان ترك كردند و پس از توقفي يكساعته از آنجا راهي لندن شدند.
پيش از اين نيز درتاريخ 29 تير گروه سرپرستي شامل بهرام افشارزاده، اصغر رحيمي و رسولي راهي محل بازي ها شدند.
دونده بي وطن در المپيك مي دود!
كميته بين المللي المپيك به يك دونده بي وطن اجازه داد كه با پرچم المپيك در بازيـهاي لندن رقابت كند.كميته اجرايي كميته بين المللي المپيك (IOC) موافقت كرد كه گور ماريال به عنوان يك ورزشكار مستقل و با پرچم المپيك در رقابت هاي دوي ماراتن المپيك لندن شركت كند. ماريال در منطقه اي كه امروزه سودان جنوبي ناميده مي شود متولد شده است.وي در دوران كودكي به آمريكا مهاجرت كرد و درحال حاضر دراين كشور زندگي مي كند اما گذرنامه آمريكايي ندارد و شهروند اين كشور محسوب نمي شود.
سودان جنوبي نيز اگرچه سال گذشته از سودان جدا شد واستقلال خود را كسب كرد اما هنوز يك كميته ملي المپيك مستقل ندارد و به همين دليل نمي تواند در بازي هاي المپيك حضور داشته باشد. ماريال به آسوشيتدپرس گفت: صداي سودان جنوبي شنيده شده و سرانجام در جامعه جهاني جايي براي خود پيدا كرده است. اگرچه نمي توانم با پرچم سودان جنوبي در المپيك شركت كنم اما روياي سودان جنوبي تحقق پيدا كرده و اميدهايش زنده است. وي درباره حضورش در بازي هاي المپيك گفت: آماده شركت در اين رقابتها مي شوم. اين موضوع خيلي هيجان انگيز است و توصيف كردنش سخت است. زبانم بند آمده و دماي بدنم بالا رفته است. حالا بايد مثل يك المپيكي تمرين كنم. مارك آدامز سخنگوي كميته بين المللي المپيك اعلام كرد كه براي اولين بار چنين شرايطي در بازي هاي المپيك پيش آمده است كه يك ورزشكار بدون وطن مسابقه مي دهد.
بسته هاي مخصوص رمضان براي المپيكي هاي مسلمان
مسئولان برگزاري المپيك در زمان برگزاري اين رقابتها بسته هاي مخصوص ماه مبارك رمضان را در اختيار بيش از 3 هزار ورزشكار مسلمان قرار خواهند داد. مسئولان برگزاركننده رقابتهاي لندن كه 4روز ديگر با انجام مراسم افتتاحيه كليد مي خورد، عنوان كرده اند با وجود اين كه به طور دقيق نمي دانند كه چه تعداد ورزشكار در زمان برگزاري رقابتهاي المپيكي روزه مي گيرند، اما آمادگي اين را دارند كه براي 3000 ورزشكار مسلمان در اين رقابتها، بسته هاي مخصوص ماه رمضان را آماده كنند. روزنامه گاردين با اعلام اين خبر از قول مسئول برگزاري رقابتها نوشت: ورزشكاران مسلمان مي توانند سفارش اين بسته هاي مخصوص را بدهند. اين بسته ها حاوي خرما، آب و بسته هاي انرژي زاست. همچنين مسئولان اعلام كردند كه تمام فروشگاهها در زمان برگزاري رقابتهاي المپيك لندن 24 ساعته باز هستند و ورزشكاران مسلمان مشكلي براي تهيه غذاي سحري خود نخواهند داشت.
احتمال بارش باران در مراسم افتتاحيه
كارشناسان پيش بيني وضع هوا در انگليس اعلام كردند كه احتمال بارش باران در مراسم افتتاحيه مسابقات المپيك 2012 و گرماي 48 درجه اي در زمان برگزاري بازي ها وجود دارد.كارشناس پيش بيني وضع هوا خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد خطر بزرگ باران شديد به خصوص درگوشه جنوب شرقي كشور وجود داشته باشد. دماي هوا حدود 25 درجه در روز جمعه خواهدبود و حتي ممكن است شنبه و يكشنبه هوا خنكتر نيز بشود. پيش بيني كنندگان وضع هوا اعلام كرده اند كه اين سامانه بارشي به سمت بازگشت به سمت شمال است تا اين هفته سنتي ترين آب و هواي تابستاني را پيش رو داشته باشيم. آمار نشان مي دهد كه بارش باران و خاموش شدن مشعل المپيك در مراسم افتتاحيه 3 به يك است و پس از آن در هفته پيش رو نيز امكان 12 به يك است كه دماي بيش از 38 درجه سانتي گراد در هنگام برگزاري بازي ها باشد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14