(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 مرداد 1391 - شماره 20264

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكا چرا در سوريه باخت ؟ (يادداشت روز)
كيك 13 طبقه ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پيام احمدي نژاد به رئيس جمهور لبنان به مناسبت سالگرد جنگ 33روزه
وزير اطلاعات: فتنه گران بزرگ نمايي ضعف هاي اقتصادي را در دستور كار دارند
گزارش خبري تحليلي كيهان از موج اتهام زني ها عليه ايران
عبدي: سخن از انتخابات بيهوده است اصلاح طلبان تناقض خود را حل كنند (خبر ويژه)
بي بي سي: هدف آمريكا در سوريه جبران شكست از حزب الله است (خبر ويژه)
فارين پاليسي: چشم انداز تحولات خاورميانه به ضرر آمريكاست (خبر ويژه)
فعلاً كه كشته هاي جنگ افغانستان را يواشكي در انگليس دفن مي كنند (خبر ويژه)


آمريكا چرا در سوريه باخت ؟ (يادداشت روز)

مديريت آمريكا بر بحران دست ساز عليه سوريه، هر روز كمتر مي شود. اين گزاره هيچ تناقضي ندارد با تحليل ديگري كه به درستي اذعان دارد فشارها بر دولت دمشق در اوج خود قرار دارد. سوريه در معرض فشارهاي شديد سياسي، نظامي و امنيتي است. اما اين تشديد فشار الزاما به معناي اشراف آمريكا و متحدانش بر پروژه مهندسي شده بحران نيست. اكنون مي توان ادعا كرد اجراي پروژه طي 16 ماه گذشته بر خلاف پروژه اصلي پيش رفته و به نوعي از ريل خارج شده است. به بيان ديگر مي توان گفت كه پروژه آمريكا و اسرائيل - و كارگزاران منطقه اي آنها- كاملا معكوس عمل كرده است، شايد مشابه اتفاقاتي كه در افغانستان و عراق رخ داد.
ماجراي سوريه چرا رخ داد؟ 19 ماه پيش كه جرقه انقلاب ها بر مبناي بيداري اسلامي در تونس زده شد، آمريكا و رژيم صهيونيستي و رژيم سعودي براي چند ماه غافلگير شدند. حاصل اين غافلگيري سقوط رژيم بن علي در تونس و سپس به زير كشيده شدن حسني مبارك بود. غرب پس از آن كه از شوك اوليه بيرون آمد، مهندسي چند لايه اي را براي مهار موج خروشان انقلاب انجام داد؛ آوردن گزينه هاي بدلي، سركوب مخالفان، فرسايش تدريجي انقلاب ها يا انحراف آن به سوي تحركات رفورميستي و از اين قبيل. اما آمريكا و متحدانش براي مهار خيزش هاي منطقه اي نياز به انحراف اذهان عمومي از جغرافياي انقلاب داشتند. آنها براي پيشبرد سناريوي جديد، سوريه را نامزد كردند و هدف قرار دارند. ويژگي مهم سوريه اين بود كه در نقطه اتصال محورهاي جبهه مقاومت اسلامي قرار داشت. بلوك آمريكا، اسرائيل و رژيم سعودي پيش از آن نتوانسته بودند در معارضه با ايران، لبنان و عراق كاري از پيش ببرند و اكنون تصور مي كردند سوريه حلقه ضعيفي است كه اگر از جا كنده شود زنجيره مقاومت گسيخته مي شود.
پروژه اي كه نوشته شد اين بود: راه اندازي انقلاب مصنوعي در سوريه (چيزي شبيه ساختن اثر باستاني!) به عنوان امتداد خط كودتاي مخملي نرم كه در اروپاي شرقي و آسياي ميانه و قفقاز با موفقيت نسبتاً بالايي امتحان شده بود. بدين ترتيب به كمك شاخه هاي غربي، عبري و عربي ناتوي فرهنگي مي شد نگاه عمومي را از انقلاب هاي حقيقي خاورميانه برداشت و بر بحران سوريه متمركز كرد؛ هم كار انقلابيون مسلمان را يكسره كرد و هم سر سوريه را كه مانند استخوان لاي زخم جبهه صهيونيسم مسيحي شده با يك «عمليات نرم» از جا كند. سوريه ماجرايي كاملا متفاوت از ليبي داشت، بر خلاف تبليغاتي كه القا مي كرد آمريكا و ناتو، مانند مدل ليبي سراغ سوريه خواهند رفت. جنگ در مرزهاي فلسطين اشغالي، مطلقا به صلاح نبود و به تله انفجاري مي مانست كه مي توانست انبوهي از چاشني هاي انفجاري را به ويژه عليه اسرائيل فعال كند. همچنين هنوز زخم هاي دو جنگ افغانستان و عراق بر پيكره آمريكا مداوا نشده بود كه آنها بخواهند تجربه پرابهام مشابهي را در سوريه تكرار كنند. بنابراين قرار اصلي، راه اندازي انقلاب و بهار عربي در سوريه بود اما وقتي معلوم شد حكومت سوريه با همه ضعف هايش داراي اپوزيسيون منسجم و قدرتمندي نيست، به تدريج حلقه نظامي-تروريستي «ارتش آزادسوريه» عرصه را بر گروه موازي موسوم به «شوراي ملي» تنگ كرد. اين اتفاق كه آمريكا مجبور شد به آن تن بدهد، سبب مسخ نقاب انقلاب و چهره شبه دموكراتيك آن شد.
وقتي تروريست ها-ي عمدتا وارداتي و وابسته به القاعده و گروه هاي سلفي- با پشتيباني علني دولت هايي نظير عربستان و تركيه وارد ماجرا شدند، معلوم شد كه ديگر با هيچ چسبي نمي توان نام اين شعبده بازي تروريستي خارجي را انقلاب براي دموكراسي گذاشت. درست از همين نقطه بود كه هر چند آمريكا و متحدانش توانستند بر حسب ظاهر ضرباتي به حاكميت سوريه بزنند و از جمله چند مقام ارشد دولتي را ترور كنند، اما در واقع رشته مديريت پروژه نرم از دست آنها در رفت و پرده از ماهيت پروژه بر افتاد، معلوم شد جبهه غرب دنبال«تروركراسي» و شبه ميليتاريسم در پوشش دموكراسي است. در مقابل دست نظام سوريه براي تسويه حساب با جريان معارض و برانداز باز شد، شايد شبيه اتفاقي كه سازمان منافقين از خرداد و تيرماه 1360 با ورود به فاز جديد آغاز كردند و گور خود را كندند. البته تفاوت هايي نيز در اين ميان وجود دارد از جمله اينكه سازمان منافقين ايراني بود اما حجم قابل توجهي از گروه هاي تروريستي در سوريه، اعضاي غير سوري القاعده هستند.
شوك عمليات تروريستي-نظامي نتوانست سوريه را از پا درآورد همان گونه كه اپوزيسيون مستظهر به آمريكا و اتحاديه اروپا و كمك هاي عربستان و قطر و تركيه نتوانست در كنار بمباران تبليغاتي، موجب ريزش در بدنه سياسي يا نظامي حاكميت سوريه شود. طبيعتا وقتي حاكميتي اين چالش مهم را پشت سر گذاشت، قدرتمند تر از گذشته عمل مي كند و همين هم شد. هلاكت دست كم 2 هزار تروريست ظرف دو سه روز، ماجرايي شبيه عمليات مرصاد در مردادماه سال 1367 و عليه نيروي نظامي سرمست سازمان منافقين را تداعي مي كند ضمن اينكه دولت بشار اسد پس از چند دهه زيست در آرامش و آسايش، تجربه يك جنگ محدود و در عين حال سخت را به مثابه يك رزمايش جدي از سر گذرانده و اكنون براي معارضه با رژيم صهيونيستي چند برابر آماده تر از 17ماه پيش خويش است.
در ابعاد سياسي و بين المللي اتفاق مهمي افتاده است. مشاوران ارشد دولت اوباما در ارزيابي علت شكست بوش در خاورميانه به اين نتيجه رسيده بودند كه غير از موضوع بيداري اسلامي، اولا ميليتاريسم عريان و ثانيا تكروي باعث آن ناكامي ها شد. بنابراين اوباما تلاش بسياري كرد تا در كنار كاستن از نمايش خشونت هاي نفرت انگيز و كور، اروپا و به ويژه روسيه و چين را بيشتر درگير بحران ها كند و تصميمات خود را از مجراي شوراي امنيت بگذراند. آنها اين روش را درباره ايران به كار بستند و تا حدودي هم موفقيت هايي كسب كردند، اگرچه در ميانه راه با مشكلاتي مواجه شدند. اما با مقاومت حاكميت سوريه در چالش اخير كه از جمله نقش آفريني جمهوري اسلامي در اين مقاومت تعيين كننده بود، آمريكا مجبور شد به همان خوي غيرعقلاني و خشن خود بازگردد و در واقع وارد بازي بلوك مقاومت شود. تيم اوباما با همه زيركي هايش، اينجا بازي خورد و مجددا به تدبير و استراتژي پشت پا زد. بدين ترتيب آمريكا در شوراي امنيت و نشست هايي نظير پاريس و ژنو، تودهني هاي سختي از هيجان دوباره روش ميليتاريسم و تروركراسي خورد و اين بار قطب بندي هاي جهاني مقابل آمريكا آشكارتر شد. نقشي كه روسيه و چين در اين ماجرا ايفا كردند، كم سابقه و غيرقابل مقايسه با گذشته رفتار آنها در همين چند سال اخير است. آمريكا مي خواست در سوريه با پنبه سر ببرد اما روند حوادث اكنون به جايي رسيده كه همه بالاتفاق از جنگ نيابتي و جهاني در سوريه ميان غرب و شرق سخن مي گويند. كودتاي مخملي چنين ظرفيتي در خود نداشت اما تروركراسي اين ظرفيت را به حركت درآورد.
آمريكا و تركيه و رژيم صهيونيستي ضررهاي استراتژيك را در روند تحولات سوريه متوجه خود كرده اند كه به مرور زمان خود را نشان خواهد داد. سوريه بشار اسد كه تا پيش از اين بحران، روابط نسبتا خوبي با آمريكا داشت، به يك خودآگاهي تاريخي درباره ماهيت استكبار رسيد. ورزيدگي سوريه در جنگ محدود اخير هم، علامت هشدار بزرگي براي رژيم صهيونيستي خواهد بود. اما دولت تركيه در حالي كه تا چند سال پيش به واسطه حمايت از مردم فلسطين اعتباري كسب كرده بود، اكنون نقش خود را در حد مباشر سرويس هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل و عربستان فروكاسته است. اين خبط راهبردي را دو دهه پيش، دولت وقت پاكستان مرتكب شد و اكنون خود دست به گريبان دست اندازي و ماجراجويي القاعده و گروه هاي سلفي است. بعيد نيست كه دامنه اين فرقه گرايي آميخته به تروريسم چند صباحي بعد به داخل مرزهاي تركيه نيز كشيده شود، همان طور كه خبرهايي از فعال شدن گروه هايي نظير پ ك ك منتشر مي شود. همين ديروز خبرهايي از سوي منابع ترك منتشر شد حاكي از اينكه نيروهاي وابسته به گروه «ارتش آزاد سوريه» در مرز باب الهوا 30 كاميون و تريلر تركيه را غارت كرده و 9 كاميون را به آتش كشيده اند. خبرگزاري فرانسه در گزارشي، رانندگان اين كاميون ها را بشدت خشمگين توصيف كرده و از قول آنها نوشته طي يك دهه گذشته اولين بار است كه با چنين ناامني هايي مواجه مي شوند.
در واقع حكايت رفتار مثلث آمريكا، اسرائيل و رژيم صهيونيستي حكايت كسي است كه قمار مي كند و مي بازد و قرض مي گيرد و نزول مي كند تا بتواند به قمار با ريسك بالاتر ادامه دهد شايد كه دفعه بعد برنده شود. تروركراسي دير يا زود گريبان آمريكا را خواهد گرفت همچنان كه همين حالا با ابعاد محدودتري در افغانستان گرفته است. تروركراسي در عراق جز بر نفرت مردم اين كشور از آمريكا و عربستان نيفزود. و پرورش گروه هاي تروريستي در افغانستان، بلاي جان نظاميان آمريكايي شد. ششم دي ماه 1390 (26دسامبر 2011) هيلاري كلينتون گزارشي به يكي از كميته هاي كنگره ارائه كرد كه حاوي اعترافي تلخ بود. او گفت «ما گذشته مشتركي با القاعده داريم. كساني را كه امروز با آنها در افغانستان و پاكستان مي جنگيم 20 سال پيش خودمان به وجود آورديم و در جنگ عليه شوروي استفاده كرديم. آن روز دولت ريگان اين طرح را با همكاري دموكرات ها پيش برد. ما با دستگاه اطلاعاتي پاكستان وارد عمل شديم تا نيروهايي را از عربستان و ساير كشورها استخدام كنند. در همين موقعيت بود كه وهابيت به نام اسلام وارد عرصه شد. اما پس از عقب نشيني شوروي از افغانستان، ما ميلياردها دلار خسارت ديديم و مهار القاعده را از دست داديم.» در واقع غولي كه به اراده آمريكا و عربستان و پاكستان و انگليس آزاد شده بود، ديگر به اين سادگي به شيشه بازنمي گردد.
شايد بيان صريح تر مربوط به مشاور ژنرال اوديرنو (فرمانده نيروهاي اشغالگر در عراق از سال 2008) باشد كه در گزارشي از سوي روزنامه گاردين منتشر شده است. «ا ما اسكاي» مشاور انگليسي اوديرنو بود كه حتي به استخدام ارتش آمريكا درآمد و مدتي فرماندار غيرنظامي كركوك بود. او 10 سال در بيت المقدس فعاليت كرده و متخصص امور اعراب است. گاردين در گزارش خود مي نويسد «خانم اسكاي مشاور ژنرال اوديرنو كه چند سال را در عراق سپري كرده با نگراني مي گويد غرب بايد منتظر انتقام جنگ عليه تروريسم باشد. چرا هيچ كدام از مقامات دوسوي آتلانتيك (آمريكا و انگليس) قبل از حمله به عراق برنامه صحيحي نداشتند و به اين خاطر بازخواست نشدند؟ من نگران تاثيراتي هستم كه ماجراي عراق بر جهان عرب باقي گذاشته است. اشتباهاتي كه در عراق انجام گرفت، در افغانستان نيز تكرار شد. سياستمداران دوسوي آتلانتيك بايد به دليل تصميم شروع جنگ بدون داشتن استراتژي و برنامه ريزي مناسب و عواقب ناشي از آن، بازخواست شوند. غرب از فهم اينكه چرا اين ميزان خشونت به بار آورده عاجز ماند. ما بعد از 10 سال جنگ، دشمنان زيادتري را به وجود آورديم. ممكن است از نظر سياستمداران ما با بيرون كشيدن نيروها همه چيز پايان يافته باشد اما از نظر جهان اسلام، پايان نيافته است. صدها هزار مسلمان در افغانستان و عراق كشته شدند. بايد از خود بپرسيم چرا چنين فجايعي پديد آمد؟ و چگونه آنها سال هاي بعد انتقام خواهند گرفت؟ ما از محدوديت قدرتمان درس نمي گيريم. چه كسي پاسخگوي وضعيت عراق است؟»
تروريست سالاري و تروركراسي كه آمريكا و متحدانش در پيش گرفتند بسيار پرخطر است، درست مانند هم آغوشي با مارهاي افعي. اين رفتار پرخطر هر لحظه مي تواند عليه آمريكا يا عربستان و تركيه بازتوليد شود و برخلاف عمل كند. آمريكا خطاي محاسبه بزرگي را در سوريه مرتكب شد و با طناب عربستان و اسرائيل در چاه رفت. شايد هم رفتار اين طيف، نوعي رفتار بيش فعالانه بود، مانند كسي كه در متن باتلاق با سرعت دست و پا بزند. عربستان مرتجع هنوز ظرفيت بزرگي براي زدن ضربات مهم به آمريكا دارد. عربستان تروركرات، دمل بدتركيبي بر سيماي دموكرات آمريكاست.
محمد ايماني
 


كيك 13 طبقه ! (گفت و شنود)

گفت: آمريكا و اسرائيل و اروپا مي خواهند انتقام شكست از حزب الله در جنگ 33روزه را از سوريه بگيرند. ولي اين وسط، عربستان و قطر و تركيه چه كاره اند؟!
گفتم: اين حيوونكي ها از خودشون كه اراده ندارند، افسارشون دست آمريكاست.
گفت: يك روزنامه عربي كه در لندن هم منتشر مي شود خطاب به پادشاه سعودي و امير قطر نوشته بود؛ «سوريه» لقمه شما نيست. شما به زودي لقمه سوريه و ايران مي شويد.
گفتم: يارو وارد قنادي شد و پرسيد آقا كيك 13 طبقه داريد؟ مغازه دار گفت نه! يارو فردا و پس فردا هم به قنادي رفت و همين درخواست را كرد. قناد كه فكر مي كرد مشتري خوبي گير آورده، سفارش يك كيك 13 طبقه داد و فردا كه يارو مراجعه كرد بهش گفت؛ كيك 13 طبقه آماده است. و يارو گفت؛قربون دستت 100گرم از راه پله طبقه سوم بده بخوريم حال كنيم!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ ما از ظاهر دنيا و از زرق و برق آن هيچ چيز نداريم. با اين حال شاكر خدا هستيم. ولي اگر عده اي دنيا طلب بخواهند دين ما را مورد هجمه قرار بدهند بنا به كلام حضرت امام خميني(ره) در مقابل تمام دنياي آنان مي ايستيم.
8847---0919
¤ وقايع دردآور ميانمار، جاي اين سؤال را دارد كه آيا دين بودا كه درتئوري معتقد است به گياهان و مورچه هم نبايد ظلم شود، اما به اسلام كه رسيد همه مباني فكري و اعتقادي خود را زير پا مي گذارند؟ شكي نيست كه پشت اين جنايتها دست آمريكا و صهيونيست ها دركار است.
7015---0912
¤ وقتي كشتار مسلمانان در ميانمار پيش مي آيد سران كشورهاي اسلامي چرا كاري نمي كنند؟ بايد قوانيني در چنين مواقعي وضع كنند و عكس العمل شديدي در سازمان ملل انجام دهند و حركتي كنند. تمام سردمداران كشورهاي غربي نوكر آمريكا هستند؛ ملتهاي مسلمان طبق رهنمودهاي رهبر انقلاب بايد بصيرت پيدا كنند و در برابر مستكبران بايستند و در قبال اين خونهاي به ناحق ريخته سكوت نكنند.
عليمرداني
¤ از همه روزه داران مؤمن تقاضا دارم براي رفع مشكلات مسلمانان و شيعيان بحرين، يمن، لبنان و كشمير دعا كنند كه امروز شيعيان درنوك پيكان هجمه دشمن صهيونيست، انگليس، آمريكا، ارتجاع عرب، قرار دارند رژيم صهيونيستي اوضاع را طوري براي قدرت هاي عالم تصوير كرده است كه به جان شيعيان بيفتند. از همه مؤمنان مي خواهم در اين ماه استجابت دعا به حال همه مؤمنان و شيعيان و رفع گرفتاري مسلمانان دست به دعا بردارند.
پرويز ايران دوست
¤ تصاوير تأسف آور در مراسم سوگواري يك كارگردان كه با كف و سوت همراه بود بار ديگر نشان داد كه بايد مسئولين فرهنگي فكري اساسي براي جامعه هنري كنند. گويا آن ها هيچ احساس تعلقي به فرهنگ بومي خود ندارند!
6972---0935
¤ وقتي بنادر اقتصادي كشورهاي حاشيه خليج فارس در كنترل ما مي باشد و چاه هاي نفت آنان در تيررس موشك هاي جمهوري اسلامي قرار دارد خبر افتتاح خط لوله نفت توسط امارات انسان را بيشتر به ياد كارهاي احمقانه دشمنان مي اندازد.
1908---0916
¤ براساس اخبار منتشره جمعي از اطرافيان دولت سازندگي و اصلاحات در كنار حلقه انحرافي جمع شده و درصدد طرح و نقشه براي انتخابات آينده هستند از دولت خدمتگزار درخواست مي شود مشي و روند تير 84 را پاس داشته و همچنان كه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب مكرر به مسئولين بابت اطرافيان متذكر مي شدند و مي شوند مواظب اطرافيان خود كه خواب هاي ناخوشايندي برايشان ديده اند باشند و نگذارند اين خواب ها تعبير شود.
يك هموطن
¤ هزينه عمل پيوند مغز استخوان با عمل سلول هاي بنيادي در آمريكا بين 500 تا 850 هزار دلار در تركيه 400 هزار دلار و در ايران چيزي كمتر از 2 ميليون تومان است؟ بر اين مژده گر جان فشانيم رواست- چه موهبت و نعمت بزرگي است انقلاب اسلامي عزيز. جا دارد براي علو درجات بنيانگذار جمهوري اسلامي دعا كنيم كه همه پيشرفت ها مديون راهي است كه او به روي ملت گشود.
8516---0919
¤ در ماه مبارك رمضان كه بهار قرآن است در سيماي جمهوري اسلامي بجاي اينكه برنامه ها با محور قرآني زيادتر بشود فيلم هاي با مضمون طنز مثل خنده بازار بيشتر رونق مي گيرد.ريشه اين اشكال در كجاست؟
5587---0912
¤ خبر كيهان در مورد واگذاري زمين هاي كشاورزي به قطري ها اگر صحت داشته باشد بايد زنگ خطر را به صدا درآورد چرا كه با دست خود و در سرزمين خود به ايجاد پايگاه دشمن همت گمارده ايم. از مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولين امر انتظار مي رود جلوي فاجعه را قبل از وقوع بگيرند.
خانم زهرا درهمي
¤ كم شدن ساعت كار در ماه رمضان باعث به وجود آمدن صف هاي طويل مقابل بانك ها شده است. براي اين مشكل هم فكري بشود.
2522---0912
¤وقتي كاركنان صدا و سيما از اين سازمان عريض و طويل حقوق دريافت مي كنند چه دليلي دارد پس از پايان هر سريال يا ويژه برنامه اي از عوامل آن تجليل مي كنند. اين همه حيف و ميل بيت المال در صدا و سيما چه معني دارد؟
نيك آزما-قم
¤هر ساله كشاورزان روستاهاي استان همدان از جمله روستاي فريازان هزاران تن سيب زميني و گوجه و ميوه هاي مختلف برداشت مي كنند، ولي به علت عدم حمايت جهاد كشاورزي در خريد تضميني، اكثر آنها فاسد مي شود و ضررهاي جبران ناپذيري بر كشاورزان وارد مي آيد. اين امر و بدهي كلان ناشي از آن باعث حوادث ناگواري در سال گذشته شد، از جهاد كشاورزي درخواست مي شود نسبت به خريد تضميني محصولات كشاورزان استان عنايت بيشتري نمايند.
يكي از كشاورزان روستاي فريازان
¤كارمندان شبكه بهداشت بهبهان با حكم جديد ابلاغي دولت و با امضاي معاون اول رئيس جمهور مبني بر كسر نمودن دريافتي بابت آب و هوا از صد تا صد و شصت هزار تومان كاهش حقوق رو به رو شدند و اين شوك به حقوق كارمندان با توجه به گراني موجود تاثير منفي بر روحيه آنان داشته است. از معاون اول رئيس جمهور درخواست تجديدنظر در حكم ابلاغي را داريم.
يكي از كارمندان بهداشت بهبهان
¤ از مسئولان بانك مركزي شنيديم كه اعلام كردند صندوقهاي قرض الحسنه تك شعبه اي كه خدمات دريافت و پرداخت قرض را به وام گيرندگان انجام مي دهند، مي توانند مثل سابق به فعاليت بپردازند و نياز به مجوز جديد از بانك مركزي ندارند همچنين نيازي به ثبت نام و ارسال مدارك مجدد در سايت بانك مركزي نيست. اين تصميم و خبر واقعا جاي تشكر و خوشحالي دارد چون ما صندوقهاي كوچك قرض الحسنه اي هدفمان رفع مشكلات مردم است و خيلي نبايد درگير كارهاي كامپيوتري و تصميمات جديد بانكي شويم.
مديرعامل يك صندوق قرض الحسنه در اصفهان
¤در يكي از شماره هاي كيهان اشاره به اماكن مجاز براي مسافران شهرستاني شده بود كه شامل هتل ها و مسافرخانه ها مي شد آيا نبايد فكري هم براي بيمارستان هاي تهران با حجم عظيم مراجعه كننده از شهرستان ها بشود و مسئولين قدمي بردارند؟
2840---0911
¤مدتي است كه برق شهرستان باغملك در استان خوزستان هر روز ده مرتبه قطع و وصل مي شود. باور كنيد خيلي از وسايل برقي ما ساكنين اين شهر به خاطر اين مشكل سوخته اند. چرا مسئولين شهر به فكر حل اين مشكل نيستند و فرصت سوزي مي كنند؟ در حال حاضر كه با شما صحبت مي كنم تمام بدنم خيس عرق شده است، آيا خدا را خوش مي آيد كه تا اين حد در عذاب باشيم؟
احمدي
¤براي تبديل بخش قرچك ورامين (با جمعيت 350 هزار نفر) به شهرستان ده سال است كه پيگيري اداري شده و در حال حاضر پرونده به هيئت دولت رسيده است. از اعضاي محترم هيئت دولت تقاضا داريم با مساعدت و موافقت خويش در خصوص ارتقاء قرچك ورامين به شهرستان مردم اين منطقه را در اين ماه مبارك رمضان خوشحال سازند.
كبيري
¤از نيروي انتظامي تقاضا داريم با روزه خواران در ملأعام به شدت برخورد كنند.
فرح بخش
¤چرا پسته كه يك محصول توليد داخل است و 20 درصد مصرف داخل است و 80 درصد آن صادر مي شود قيمت آن سر به فلك زده است. چرا تجار رفسنجان قيمت اين محصول را اين قدر افزايش داده اند؟
يك شهروند
 


پيام احمدي نژاد به رئيس جمهور لبنان به مناسبت سالگرد جنگ 33روزه

سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت، با رئيس جمهور و نخست وزير لبنان ملاقات كرد و پيام احمدي نژاد به مناسبت سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه را تسليم كرد.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت، روز دوشنبه با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان ملاقات كرد.
در اين ديدار، پيام محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران تسليم ميشل سليمان شد.
رئيس جمهور كشورمان در اين پيام ضمن تبريك سالگرد پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه به همتاي لبناني، دولت و ملت مقاوم لبنان، خاطر نشان كرده است اين پيروزي كه به شكست خفت بار رژيم صهيونيستي و عوامل آن در منطقه انجاميد، بدون شك خاطره اي فراموش نشدني از مجاهدت و ايستادگي مردم لبنان و ارائه راه روشن حفظ استقلال و كرامت ملتهاست.
ميشل سليمان ضمن تشكر از اين پيام و ابلاغ سلام هاي خود به احمدي نژاد و با اشاره به تحولات جاري در منطقه، اظهار اميدواري كرد ملتهاي منطقه همواره برخوردار از پيروزي، كرامت و ثبات و آرامش باشند.
ركن آبادي نيز با تشريح شرايط سوريه و توطئه آمريكايي- صهيونيستي عليه اين كشور و حمايت اكثريت مردم سوريه از نظام اين كشور، بر مخالفت جمهوري اسلامي ايران با اعمال فشار خارجي براي تغيير اراده ملت سوريه تاكيد و تلاشهاي كشورمان در رايزني با كشورهاي مختلف براي رسيدن به راه حل سياسي در بحران سوريه را تشريح كرد.
در اين ديدار همچنين آخرين وضعيت توافقات دو كشور در اولين نشست كميته عالي همكاريهاي دو كشور كه ارديبهشت ماه جاري در بيروت و به رياست معاون اول رئيس جمهور و نخست وزير لبنان برگزار شد، مورد بررسي قرار گرفت و از سوي سفير جمهوري اسلامي ايران گزارشي از آخرين پيگيريها و اقدامات صورت گرفته در اين راستا بويژه رسيدن برخي از پروژه ها به فاز اجرايي به رئيس جمهور لبنان ارائه شد.
ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان ضمن تشكر از تلاشهاي صورت گرفته در همكاريهاي دو جانبه، آمادگي لبنان را جهت برطرف كردن هر گونه مانعي اعلام كرد.
همچنين غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت، روز دوشنبه با نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان ملاقات كرد.
 


وزير اطلاعات: فتنه گران بزرگ نمايي ضعف هاي اقتصادي را در دستور كار دارند

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي از تمركز فعاليت فتنه گران بر روي مسايل اقتصادي خبر داد.
وزير اطلاعات در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص فعاليت عاملين فتنه 88 براي انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: در حال حاضر عمده فعاليت مجموعه عوامل فتنه و كساني كه بحث فتنه را با همكاري استكبار دنبال مي كنند، تمركز بر روي مسائل اقتصادي است.
وي افزود: در حال حاضر يكي از كارهايي كه فتنه گران در دستور كارشان قرار داده اند بزرگ نمايي ضعف هاي اقتصادي كشور در سايت هاي وابسته به خودشان است.
وزير اطلاعات با بيان اينكه مردم تكليف خود را با فتنه گران به خوبي مي دانند، خاطرنشان كرد: مطمئن باشيد كه اجازه تكرار فتنه 88 را نخواهيم داد.
مصلحي در مورد نحوه همكاري وزارت اطلاعات با سازمان انرژي اتمي براي حفاظت فيزيكي از جان دانشمندان هسته اي كشور تصريح كرد: همكاري هاي چند جانبه اي با سازمان انرژي اتمي و هم با ساير نهادهاي امنيتي كشور برقرار كرده ايم تا با رصد هرگونه حركتي كه مخل نظم و امنيت كشور باشد، مقابله كنيم.


گزارش خبري تحليلي كيهان از موج اتهام زني ها عليه ايران

طي روزهاي اخير تل آويو و واشنگتن موج جديدي از اتهامات تروريستي را عليه ايران مطرح كرده اند كه براي بررسي دلايل پشت پرده اين اتهامات بايد نگاهي موشكافانه به اوضاع منطقه داشت.
چهارشنبه هفته گذشته دو انفجار رخ داد؛ يكي در دمشق و ديگري در بورگاس بلغارستان. در انفجار دمشق سه مسئول بلندپايه امنيتي و نظامي حكومت سوريه جان خود را از دست دادند و در بورگاس هفت توريست اسرائيلي كشته شدند.
آمران و عاملان انفجار دمشق آشكار بودند اما جالب واكنش غرب به آن بود. كاخ سفيد اعلام كرد اين انفجار نشان مي دهد اوضاع از كنترل حكومت اسد خارج شد. و بايد وي هر چه سريع تر قدرت را واگذار كند، به همان كساني كه عامل ترور هستند!
اما واكنش ها به انفجار بورگاس از اين هم شنيدني تر بود. در حالي كه مقامات بلغاري به دفعات اعلام كردند هيچ مدركي دال بر دست داشتن ايران در ماجراي بورگاس وجود ندارد، مقامات رژيم اسرائيل بلافاصله و بي هيچ تاملي انگشت اتهام را به سوي ايران دراز كردند.
اتهامي كه حتي اعتراض رئيس سابق موساد را هم برانگيخت و گفت بهتر است تا مدرك و دليلي نداريم كسي را متهم نكنيم.
اما ماجرا كه بيشتر شبيه يك سناريوي از پيش نوشته شده مي ماند به همين جا ختم نشد. يك روز بعد از انفجار، يك روزنامه آمريكايي مدعي شد به مداركي از پليس نيويورك دست يافته كه براساس اين مدارك ايران طي سال گذشته 9 طرح تروريستي عليه اسرائيل را در دست داشته كه قرار بوده در نقاط مختلف جهان اجرا شود اما خنثي شده است.
در اين گزارش به نقل از پليس نيويورك ادعا شده در سال جاري 3 طرح در ماه فوريه، 3 طرح در ماه ژانويه و 3 طرح در ماه ژوئن عليه اهداف اسرائيلي خنثي شده است و حمله به اسرائيلي ها در بلغارستان دومين طرحي است كه در سال جاري عملياتي مي شود.
ديروز هم مقامات بلندپايه رژيم صهيونيستي به كابينه رفتند تا گزارشي از انفجار بورگاس ارائه كنند.
«تامير پاردو» رئيس «موساد» و «يورام كوهن» رئيس آژانس امنيت داخلي اسرائيل (شين بت) ضمن حضور در كابينه اسرائيل، مدعي شدند كه ايران و حزب الله در 2 سال گذشته بيش از 20 طرح حمله به اسرائيلي ها در كشورهاي مختلف دنيا، در دست داشته اند.
بنيامين نتانياهو نيز در مصاحبه با شبكه آمريكايي فاكس نيوز بار ديگر ادعاهاي خود عليه ايران را تكرار كرده و مدعي شد ايران و حزب الله مسئول انفجار اتوبوس تروريست هاي اسرائيلي در بلغارستان هستند. همچنين ديروز روزنامه انگليسي «ساندي تايمز» در خبري مدعي شد اسرائيل براي جلوگيري از ترور ورزشكاران خود در المپيك توسط ايران و حزب الله، تيمي از ماموران موساد را عازم لندن كرده است.
موج جديد اتهام زني هاي بي مدرك و دليل آمريكا و اسرائيل در حالي است كه غرب علي رغم تمام تلاش امنيتي، نظامي و سياسي خود، نتوانسته است اوضاع سوريه را آن طور كه مي خواست به نفع خود تغيير دهد.
همانطور كه چند روز پيش نماينده روسيه در سازمان ملل به روشني و درستي اعلام كرد، امروز خاورميانه صحنه درگيري محور مقاومت به رهبري ايران با محور آمريكايي-اسرائيلي است و در حال حاضر سوريه قلب اين منازعه است و اينجا بود كه ويتالي چوركين گفت: جنجال سازي عليه سوريه بخاطر جلوگيري از نفوذ و قدرت ايران در منطقه است. ناكامي غرب در صحنه سياسي و مخالفت روسيه و چين با توطئه هاي سياسي آمريكا و همچنين شكست در صحنه امنيتي-نظامي، واشنگتن و تل آويو را به راه اندازي موج جديدي از فرافكني و اتهام زني عليه ايران كشانده است. البته در اين ميان نبايد از اوضاع سياسي- اقتصادي آمريكا و بحران داخلي رژيم اسرائيل نيز غافل بود.
بنابراين هدف آمريكايي ها و صهيونيست ها از موج تازه اتهام پراكني ها عليه جمهوري اسلامي ايران در راستاي انحراف افكارعمومي منطقه از موضوع سوريه و شكست هاي پياپي آنها در معادلات سياسي ارزيابي مي شود.
اما اين تلاش ها و تحركات واشنگتن و تل آويو در طرح اتهامات تروريستي عليه ايران در حالي است كه سال گذشته نيز اين سناريو را به پيش كشيدند ولي طرفي نبستند. آمريكايي ها سال قبل به يكباره سناريوي ساختگي طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن از سوي ايران را به ميان آوردند ولي در ادامه افكارعمومي دنيا فهميد اين تنها يك ادعاي بي پايه و اساس است.
خاطرنشان مي شود چند روز پيش نيز گزارش هاي منابع خبري غربي حاكي از آن بود كه ارباب سير فرد بازداشت شده كه تابعيت دوگانه ايراني-آمريكايي داشت و در سناريوي طرح ترور سفير عربستان در آمريكا بر روي او مانور داده مي شد دچار اختلالات رواني است و از بيماري جنون رنج مي برد.
اكنون نيز ادعاها و اتهامات واهي صهيونيست ها و آمريكايي ها در شرايطي است كه برخي رسانه هاي غربي به آن اذعان دارند.


عبدي: سخن از انتخابات بيهوده است اصلاح طلبان تناقض خود را حل كنند (خبر ويژه)

عباس عبدي مي گويد اصلاح طلبان دچار دوگانگي راهبردي هستند و به همين دليل بحث كردن آنها درباره انتخابات رياست جمهوري بي مورد است.
اين عضو مستعفي حزب مشاركت كه به متني منتشره با امضاي مجعول «جمعي از اساتيد علوم سياسي» پاسخ مي گفت، تصريح كرد: براي پرهيز از سوءتعبير نيز موضع خودم را درباره انتخابات آينده بگويم. به نظر من امكان اتخاذ موضع درباره اين مسئله در حال حاضر وجود ندارد، زيرا اصلاح طلبان موقعيت راهبردي خود را تعيين يا بازسازي نكرده اند، تا وقتي كه ايده و اراده آنان شكل نگيرد و صحنه موازنه قوا روشن نشود، نمي توان گفت با چه موضعي مي توان وارد انتخابات شد. به نظر بنده اگر قرار بود كه انتخابات در همين تابستان برگزار شود، اصلاح طلبان هيچ گونه آمادگي براي حضور در فرايند سياسي آن نداشتند، زيرا فاقد آن ايده و اراده مورد نظر هستند، بنابراين بحث كردن از انتخابات در حال حاضر بي مورد است و با اين نوع راهبردهاي دوگانه كه به معناي دقيق، دوگانگي راهبردي است هم، نه تنها نمي توان گرهي از كار فرو بسته اصلاحات را باز كرد، بلكه بر پيچيدگي گره راهبردي اصلاح طلبان افزوده خواهد شد.
وي در اين نوشته كه توسط «جرس» منتشر شده، درباره تقسيم كار ميان اصلاح طلبان و جنبش سبز مي نويسد: تقسيم كار و نقش ناشي از نوعي اراده آگاه بر فرايند است، نه آنكه از سر اجبار و تن دادن باشد. به اين معني كه چون، اين گروه را نمي توان قانع كرد، آن گروه هم زير بار نمي رود، پس اسم اين تمايز را بگذاريم تقسيم كار! اين نوع نظريه پردازي تبعات منفي خواهد داشت، زيرا در ميانه ايفاي نقش ها متوجه تداخل آن مي شويم، مثل تعزيه اي خواهد شد كه راستي راستي، بازيگر نقش شمر سر بازيگر نقش امام حسين را از بدن جدا مي كند! روشن است كه ادامه مسير سه سال گذشته، امكان پذير نبوده و نيست. برخي از كوشندگان آن مسير به هر دليلي حاضر نيستند كه مسير ديگري را تجربه كنند يا بپذيرند. در عين حال اختلاف و تضاد را هم به مصلحت نمي دانند، بنابراين تا فرصت ديگر اعلام سكوت خواهند كرد. البته اين بدان معنا نيست كه طرفداران بازگشت به اصلاحات مي توانند در چند ماه آينده شق القمر كنند، ولي همين كه قطار اصلاحات را روي ريل هاي كج و معوج قبلي قرار دهند، كلاهشان را بايد به هوا بياندازند.
وي اصلاح طلبان را فاقد توان استفاده از فرصت ها عنوان كرد و نوشت: «فرصت هايي كه قرار است رخ بدهد از دو حال خارج نيست، يا اين فرصت ها با مشاركت اصلاح طلبان ايجاد مي شود يا بدون حضور آنان. اگر بخواهد با مشاركت آنان باشد در اين صورت نمي توان از سياست انفعالي، صبر و انتظار دفاع كرد.اگر فرصت ها خودبخودي ايجاد شود، ديگر اين را سياست نمي توان ناميد كه كسي يا كساني به انتظار فرصت هاي خودبخودي بنشينند. فراموش نكنيم كه توان بهره برداري از فرصت سياسي مستلزم تمرين و مشاركتي سياسي است، اين دوستان همان قدر كه توانستند از فرصت 12اسفند سال 1390 استفاده كنند، از فرصت هاي بعدي نيز سود خواهند جست. يك بار تمثيلي از اين نحو به انتظار فرصت نشستن زدم كه دوستان مخاطب ناراحت شدند و از ذكر آن در اينجا پرهيز مي كنم.»
ظاهراً اشاره عبدي به ماجراي آن تيرانداز ناشي است كه ابتدا تير را مي انداخت و هر جا كه اصابت مي كرد، دور آن خطي مي كشيد و مي گفت درست وسط هدف زده ام!
عضو مستعفي مشاركت درباره هويت پنهان نويسندگان متن مورد اشاره نوشت: نويسندگان چنين متن هايي منتظر مي مانند تا نتيجه معلوم گردد، اگر تحليل آنان درست درآمد، خواهند گفت كه ما نوشته بوديم و اگر اشتباه شد، نويسندگان شانه از بار مسئوليت آن خالي خواهند كرد و از انتساب آن به خود پرهيز مي كنند. در چنين فضايي بايد منتظر بود كه افراد بيشتري به نام هاي مستعار مطالب غيرمسئولانه تري را بنويسند. به نظر من ايرادي نداشت كه نويسنده يا نويسندگان تحليل، به نحوي عمل مي كردند كه حداقل گردانندگان سايت مرجع منتشر كننده، اطلاعي از هويت آنان مي داشت و متن را با تاييد چنين هويتي منتشر مي كرد.
عبدي از نويسندگان خواست اگر به هر دليلي اسم خود را پنهان مي كنند، با انتخاب عناوين گمراه كننده موجب انحراف اذهان نشوند.
 


بي بي سي: هدف آمريكا در سوريه جبران شكست از حزب الله است (خبر ويژه)

رسانه دولتي انگليس اعلام كرد ماجراي سوريه فراتر از بحث انقلاب هاست و آمريكا مي خواهد شكست از ايران و حزب الله در چارچوب خاورميانه جديد را جبران كند.
وبسايت بي بي سي فارسي در تحليلي، ماجراي سوريه را «درد زايمان خاورميانه جديد» عنوان كرد و نوشت: 6 سال پيش در چنين روزهايي، جنگي ميان حزب الله لبنان و اسرائيل درگرفت كه كانداليزا رايس وزير خارجه وقت آمريكا از آن به عنوان «درد زايمان خاورميانه جديد» ياد كرد. جدا از اينكه چه طرفي عامل شروع جنگ بود، عملاً هدف از آن توسط مسئولين اسرائيلي، نابودي حزب الله لبنان اعلام شد. گمان بر اين بود كه با بمباران مراكز اصلي حزب الله، اين حزب ظرف چند روز از بين رفته و به اين ترتيب مهم ترين اهرم قدرت ايران و سوريه در منطقه حذف مي شود؛ اما اين طرح سرانجام به دليل حمايت بي قيد و شرط ايران و سوريه از حزب الله و سيل پول و سلاحي كه به طرف لبنان سرازير شد؛ به شكست انجاميد و نه تنها حزب الله از بين نرفت؛ بلكه پس از جنگ، قدرت موشكي و نظامي خود را به شكل قابل توجهي افزايش داد.
بي بي سي با تأكيد بر اينكه آمريكا تلاش دارد متحدان خود در كشورهايي چون يمن و عربستان را حفظ كند افزود: سوريه اما شرايط متفاوتي دارد. بعد از خاتمه جنگ در لبنان، اين نتيجه گيري حاصل شد كه براي از بين بردن قدرت محور ايران- سوريه- حزب الله، نمي توان از انتهاي اين محور يعني حزب الله شروع كرد. از طرف ديگر، ايران نيز به دليل موقعيت استراتژيك، وسعت و قدرت نظامي اش؛ گزينه مناسبي براي حمله نظامي محسوب نمي شود. به اين ترتيب، سوريه تنها و بهترين گزينه براي از بين بردن اين محور است.
نويسنده با تصريح بر اين موضوع كه سوريه عملاً تبديل به عرصه جنگ نيابتي آمريكا با ايران و روسيه شود، مي نويسد: دولت سوريه برخلاف ليبي شاهد ريزش نيروها نيست. شانزده ماه از شروع آشوب در سوريه مي گذرد ولي عملاً بلندپايه ترين مسئولاني كه از دولت جدا شده اند، يك سفير در عراق و چند افسر و درجه دار ارتشي هستند.
بي بي سي تصريح كرد: ارتش سوريه تاكنون چندين بار از يك استراتژي مشخص براي سركوب گروه هاي مخالف استفاده كرده كه هر بار نيز موفق بوده است. براساس اين استراتژي، ارتش اجازه مي دهد تا مخالفان يك منطقه يا روستا را تصرف كرده و در آن مشغول جشن و پايكوبي شوند و سپس با حمله برق آساي ارتش، قتل عامي صورت مي گيرد كه در آن بسياري از چهره ها و فعالين اپوزيسيون جان خود را از دست مي دهند.
تحليلگر بي بي سي با اشاره به احتمال كشانده شدن پاي اسرائيل به ماجراي سوريه نوشت: در حقيقت بلندي هاي جولان تنها منطقه عربي اشغالي است كه چهل سال كامل در آرامش مطلق بوده. اگر حكومت سوريه و هم پيمانان خارجي اش به اين نتيجه برسند كه فشار به آستانه اي رسيده كه ديگر قابل تحمل و كنترل نيست، اجراي عمليات نظامي در مرزهاي اسرائيل مي تواند به راحتي نگاه ها را به طرف ديگري كشانده و عملاً امنيت اسرائيل كه براي غرب خط قرمز است را در خطر قرار دهد.
بي بي سي در پايان نوشت: آنچه در سوريه مي گذرد، به راستي فراتر از يك انقلاب مردمي كلاسيك است و گفته سرگئي لاوروف صحيح به نظر مي رسد كه سرنوشت سوريه، نظام و نظم جديد جهاني را رقم خواهد زد.


فارين پاليسي: چشم انداز تحولات خاورميانه به ضرر آمريكاست (خبر ويژه)

سناريوي خوب براي آمريكا در خاورميانه، ضعيف شدن محور ضدغربي به رهبري ايران است اما تحقق چنين سناريويي تعجب آور خواهد بود. سناريوهاي بدي هم وجود دارد كه باعث دردسر براي آمريكا در خاورميانه خواهد شد.
نشريه فارين پاليسي با انتشار اين تحليل به قلم استفان والت نوشت: خاورميانه به كدام سو مي رود؟ سوريه، ايران و فلسطين. سناريوي خوب براي آمريكا در تحولات منطقه و بهار عربي اين است كه بشاراسد سقوط كند و محور ضد غربي متشكل از ايران و سوريه پايان يابد. ايران نيز از موضع ضعف با غرب كنار بيايد. و دولت هايي روي كار بيايند كه رابطه خوبي با آمريكا داشته باشند و اسلام نيز تبديل به اسلام ميانه رو شود. من طرفدار اين سناريو هستم ولي تحقق چنين سناريويي را تعجب آور و غيرمترقبه مي دانم.
اين نشريه مي افزايد: سناريوي بد اين است كه تحولات ناشي از بهار عربي ادامه يابد و تلاش براي بازگشت به دوران قبل با شكست مواجه شود. در اين سناريو خاورميانه به مكاني آرام و يا به صورت نسخه اي از اروپا بدل نمي شود. رژيم هاي سياسي اين كشورها قادر خواهند بود به تقاضاهاي مردم خود پاسخ بگويند و منافع ملي خود را پيش ببرند. ولي از آنجا كه بسياري از اين منافع ممكن است با خواسته هاي آمريكا در منطقه سازگاري نداشته باشد، دنياي عرب ممكن است به عنوان قطبي مستقل و در برابر واشنگتن ظاهر شود. در سناريوي «خوب» فرض بر اين است كه ظهور نظام هاي مشاركتي و شبه دموكراتيك در منطقه در نهايت تعارض منافع در داخل منطقه و منافع منطقه و آمريكا را از بين مي برد. ولي دلايلي هم در دست است كه نشان مي دهد اين سناريو خوش خيالانه است. فلسطينيان به دنبال دولت مستقل هستند و مردم عرب نيز از آنان دفاع مي كنند. يك دولت دموكراتيك در سوريه به هر حال خواهان بازپس گرفتن بلندي هاي جولان خواهد بود. بايد دانست كه رژيم هايي مانند حسني مبارك در مصر يا شاه عبدالله در اردن، هر چند به مردم خود اهميتي نمي دادند ولي با منافع واشنگتن همسو بودند. رژيم هايي كه اكنون جانشين آنها مي شوند بايد به حرف مردم هم گوش فرا دهند. اين امر با منافع آمريكا سازگار نيست. تاريخ نشان مي دهد كه دولت ها هر چه ثروتمندتر و قوي تر مي شوند، به تدريج بر ميزان استقلال منافع آنها هم افزوده مي شود. من اين سناريو را محتمل تر مي دانم.
استفان والت آنگاه سراغ سناريوي بدتر (زشت) رفت و نوشت: سناريو سومي نيز قابل تصور است كه در آن آنچه در عراق و لبنان اتفاق افتاد و اكنون در سوريه نيز تكرار مي شود، ادامه پيدا كند. در اين حالت بهار عربي برخي از رژيم هاي ورشكسته را واژگون خواهد كرد ولي نمي تواند همه آنها را سرنگون كند كه نتيجه آن رونق فرقه گرايي و جنگ و افراطي گري خواهد بود.
اين سناريو براي آمريكا جذاب نيست. شايد براي آمريكا عاقلانه تر باشد كه خود را از اين وضعيت دور نگاه دارد ولي با توجه به فشار متحدان آن نظير عربستان سعودي و اسرائيل چنين كاري دشوار خواهد بود. در اين ميان روسيه و چين هم هيچ اقدام مثبتي نخواهند كرد. در نتيجه اين سناريو براي آمريكا دردسر بزرگي محسوب مي شود.
 


فعلاً كه كشته هاي جنگ افغانستان را يواشكي در انگليس دفن مي كنند (خبر ويژه)

«آمريكا و اسرائيل به ايران حمله نخواهند كرد. امروز قدرت و نفوذ ايران در خاورميانه بيشتر از روسيه است».
مسعود بهنود كه در جمع شماري از عناصر ضد انقلاب در اتريش سخن مي گفت، ضمن ارائه تحليل فوق گفته است: هم اكنون در غرب از كشته شدگان در جنگ افغانستان و عراق با افتخار ياد نمي شود به عنوان نمونه در انگليس حتي كشته شدگان در افغانستان را بي سر و صدا تشييع مي كنند چرا كه در غير اين صورت با اعتراض مخالفان مواجه مي شوند.
وي افزود: ماجراي حمله نظامي امروز در دنيا تغيير كرده و بيشتر دنبال اقدامات بدون هزينه و كشته مي گردند، مثل ماجراي سوريه كه با هدايت آمريكا و پول و سلاح كشورهاي عربستان و قطر پيش آمد بدون اينكه يك نفر از نيروهاي ناتو درگير يا كشته شود.
وي احتمال حمله آمريكا و اسرائيل به ايران را رد و خاطرنشان كرد كه آمريكا نمي خواهد سرنوشتي كه در ويتنام برايش رقم زده شد اين بار نيز در ايران برايش رقم زده شود.
اين سلطنت طلب فراري در پاسخ به اين سؤال كه چرا خاتمي را به عنوان يكي از افراد مشهور در ايران معرفي كرده گفت: بي بي سي گروهي را تشكيل داده بود كه از ميان يك ليست 80 نفره چهره هاي مشهور را انتخاب كنند و من ابتدا تأكيد كردم يك زن انتخاب شود و در اين ميان اسامي افرادي چون گوگوش و فروغ فرخزاد مطرح شد ولي در نهايت خاتمي را مطرح كردم(!)
وي كه در جمع همكاران نشريه موسوم به درفش سخن مي گفت، مدعي شد «من معتقد به اصلاحات هستم چون دوران انقلاب را تجربه كرده ام.» 23 بهمن مي گفتند بايد سران رژيم اعدام شوند اما فقط مهندس بازرگان بود كه از حقوق آنها سخن مي گفت و همه گروه هاي سياسي طرفدار اعدام سران رژيم شاه بودند. جامعه اي كه با كاباره و رقص و گوگوش خو كرده بود، ناگهان طرفدار انقلاب و شدت عمل شد و شعار «تا شاه كفن نشود- اين وطن وطن نشود» داد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14