(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 مرداد 1391 - شماره 20264

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ويتالي چوركين در گفت وگو با راشاتودي: هدف غرب كاهش نفوذ ايران در منطقه است
دريادار تنگسيري : تنگه هرمز تا زماني باز است كه ايران از آن استفاده كند
پاي درس علي (ع)
تحليلگر روسي: اوباما بعد از انتخابات به سمت مصالحه با ايران خواهد رفت
لاريجاني در گفت وگو با العالم: ايران در خصوص سوريه دقيق و همه جانبه عمل كرد
دريادار سياري: نيروي دريايي ارتش در اقيانوس اطلس حضور مي يابد
عضو ارشد جنبش امل: فشار و تحريم ها ايران را وادار به عقب نشيني نخواهد كرد
فارين پاليسي: ارتش آمريكا ديگر توان ايفاي نقش در خليج فارس را ندارد
همكاري عمر سليمان با موساد و سيا عليه ايران
انتخاب مجدد باهنر براي دبيركلي جامعه اسلامي مهندسين
پاسخ سفارت ايران در صنعا به ادعاهاي يمن
از سوي خانواده شهداي ترور عراقي صورت گرفت
اقامه دعوا عليه منافقين در دادگاه هاي تركيه آلمان و اسپانيا
جزء خواني كتاب خدا در حرم حضرت معصومه(س)
تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد
پاسخ ايران به حمله احتمالي اسرائيل دردناك خواهد بود
اخبار ادبي و هنري
پيكر استاد گنجي در بيرجند به خاك سپرده شد
تنگه هرمز به صورت علمي اندازه گيري مي شود
برج هاي 450 تني فاز 13 پارس جنوبي نصب شد
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه: توسعه بيمارستان هاي سپاه و ارتش از تاكيدات فرمانده كل قواست
هولوكاست خط قرمز غرب است
معرفي برترين هاي جشنواره شعر و داستان اردبيل
تصويب قانون توسعه كارآفريني در كشور
كارت سوخت خودروهاي 15 ساله باطل مي شود
مدير مشاوره سازمان فني و حرفه اي كشور خبر داد
پيشنهاد جذب نيروي متخصص در سازمان فني وحرفه اي
نرخ جديد حق التدريس نيروهاي آزاد فرهنگي اعلام شد
رئيس كل بيمه مركزي ايران: 7ميليون موتورسيكلت در كشور بيمه ندارند


ويتالي چوركين در گفت وگو با راشاتودي: هدف غرب كاهش نفوذ ايران در منطقه است

نماينده روسيه در سازمان ملل متحد، ضمن مخالفت با مداخله نظامي در سوريه تحت عنوان «مداخله بشردوستانه»، گفت: فريب الفاظ بشردوستانه غرب را نخوريد، هدف غرب از سرنگوني اسد كاهش نفوذ ايران در منطقه است.
ويتالي چوركين در مصاحبه با شبكه راشاتودي، به تشريح دلايل مخالفت مسكو با قطعنامه هاي مدنظر غرب جهت مداخله نظامي در سوريه، با عنوان «مداخله بشردوستانه» پرداخت و تأكيد كرد كه مداخله نظامي به هر دليلي كه باشد، فقط خونريزي را تشديد مي كند، ضمن آنكه دليل چنين اقدامي بيشتر مسائل و منافع ژئوپليتيكي است تا بشردوستانه.
وي در پاسخ به اين سؤال كه شما معتقديد آنچه كه در سوريه رخ مي دهد، نهايتاً به ايران كشيده خواهد شد و آيا ايران هدف نهايي است، گفت: من اين مسئله را رد نمي كنم كه غرب پس از سوريه به دنبال فشارها بر ضد ايران است.
وي اضافه كرد: من در اظهارات خود در شوراي امنيت، به منافع آشكار آنها اشاره كردم و اين انگيزه مهم سياست و تلاش آنها براي سرنگون كردن بشار اسد است. انگيزه آنها كاهش نفوذ ايران در خاورميانه و كل منطقه است و اين موضوع، انگيزه اصلي كشورهايي مانند قطر و عربستان هم هست.
نماينده روسيه در سازمان ملل متحد افزود: آنها مدعي هستند، اعتراضات شيعيان با حمايت ايران است. با وجودي كه اين اعتراضات اتفاقاً حقيقي هستند و عليه حكومتهاي غيردموكراتيك شكل گرفته اند.
چوركين اضافه كرد: بنابراين يك جنبه ژئوپليتيكي روشن در سياستهاي غرب، عربستان و قطر در مورد سوريه وجود دارد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا مسكو از اين تأثيرات ژئوپليتيكي نگران است، گفت: مسكو نگران تأثيرات ژئوپليتيكي نيست، اگرچه ما معتقديم رويارويي و تقابل شديد با ايران، مضر و آسيب رسان و غيرضروري است و ما تلاش داريم مسئله برنامه هسته اي ايران را به صورت مسالمت آميز حل كنيم و اين تنش فزاينده بين ايران و غرب و عربستان سعودي، هيچ سودي ندارد.
نماينده روسيه در سازمان ملل افزود: نگراني ما اين است كه مردم سوريه از تبعات اين كشمكش ژئوپليتيكي آسيب ببينند و نگراني ما اين است كه تمركز سياستهاي همه بايد منفعت مردم سوريه باشد و تنها راهي كه مي تواند اين درگيري تراژديك را پايان دهد، حاضر شدن دور ميز مذاكره است و براي اين كار زمينه خوبي وجود دارد.
چوركين در پاسخ به اين سؤال كه آيا با توجه به وتوي مستمر قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و فروش تجهيزات نظامي به سوريه، خطر منزوي شدن براي سوريه به وجود نمي آيد، اظهار داشت: من فكر مي كنم انجام كار درست و پيروي نكردن از سياست فاجعه بار كس ديگري مايه افتخار من است و چيزي است كه نهايتاً ثابت خواهد شد كه تحت اين شرايط دشوار، اقدام درست و سياست صحيحي بوده است.
وي ادامه داد: و اما در مورد وتوها، اگر اشتباه نكنم ايالات متحده به تنهايي 60 بار قطعنامه هاي مربوط به فلسطين را وتو كرده است، پس چرا از همكاران آمريكايي، من در مورد اثرات منفي آمريكا در خاورميانه به دليل آن وتوهاي مستمر سؤالي نمي پرسيد؟
چوركين افزود: گاهي اوقات آنهااظهارات علني رئيس جمهور و وزيرخارجه خود را وتو مي كنند. بنابراين وتو بخشي از منشور سازمان ملل متحد است و هيچ مشكلي نيست كه وقتي احساس مي كنيد لازم است چيزي را وتو كنيد، اين كار را بكنيد.


دريادار تنگسيري : تنگه هرمز تا زماني باز است كه ايران از آن استفاده كند

جانشين فرمانده نيروي دريايي گفت: تغيير مسير شناورهاي نظامي بيگانه به سمت سواحل جنوبي خليج فارس به معناي آن نيست كه كنترل هوشمند تنگه هرمز را كنار بگذاريم.
به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دريادار پاسدار عليرضا تنگسيري در حاشيه يادمان نخستين سفر رهبر معظم انقلاب به بندرعباس گفت: دشمنان مدام اين رامطرح مي كنند كه جمهوري اسلامي به دنبال بستن تنگه هرمز است اما ما مي گوئيم تا زماني كه ايران از تنگه هرمز استفاده كند عبور براي ديگران نيز آزاد است.
وي يادآور شد: از زماني كه مسئوليت تنگه هرمز و خليج فارس به سپاه پاسداران واگذار شده، مسير عبور شناورهاي نظامي بيگانه نيز به سمت سواحل جنوبي خليج فارس تغيير يافته است اما اين بدان معنا نيست كه كنترل هوشمند اين تنگه را كنار بگذاريم.
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران با بيان اين كه ما در تنگه هرمز حضور داريم و در شرايطي كه نتوانيم از آن عبور كنيم، اجازه تردد كسي را هم نخواهيم داد، گفت: با به عهده گرفتن مسئوليت كامل آب هاي خليج فارس، ناوها و شناورهاي عبوري از تنگه هرمز، مسير خود را به سمت ساحل جنوبي خليج فارس تغيير مي دهند كه اين امر نشاندهنده اقتدار ايران در منطقه است.
در همين حال، امير سرتيپ دوم حسين وليوند فرمانده دانشگاه جنگ نيز با بيان اينكه ارتش جمهوري اسلامي ايران گوش به فرمان فرمانده كل قوا است به باشگاه خبرنگاران گفت: ما به دنبال جنگ نيستيم اما در صورتي كه تصميمي براي بستن تنگه هرمز اتخاذ شود با قدرت آن تصميم را عملي خواهيم كرد.


پاي درس علي (ع)

مبادا اهل امتيازخواهي باشي !
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
مبادا هرگز در آنچه كه با مردم مساوي هستي امتيازي خواهي! از اموري كه بر همه روشن است، غفلت كني، زيرا به هر حال نسبت به آن در برابر مردم مسئولي، و به زودي پرده از كارها يك سو رود و انتقام ستمديده را از تو باز مي گيرند.
باد غرورت، جوشش خشمت، تجاوز دستت، تندي زبانت، را در اختيار خودگير و با پرهيز از شتابزدگي، و فروخوردن خشم، خود را آرامش ده تا خشم فرو نشيند و اختيار نفس در دست تو باشد.
و تو بر نفس مسلط نخواهي شد مگر با ياد فراوان قيامت، و بازگشت به سوي خدا.
نهج البلاغه
نامه 53


تحليلگر روسي: اوباما بعد از انتخابات به سمت مصالحه با ايران خواهد رفت

تحليلگر امور راهبردي در روسيه تصريح كرد كه باراك اوباما چاره اي جز آن ندارد كه پس از پيروزي در انتخابات، خود را براي يك چانه زني با ايران آماده كند.
حيدر جمال رئيس كميته اسلامي روسيه در گفت وگو با پايگاه اينترنتي روسي ناكانونه گفت: «اوباما وانمود مي كند كه هنوز به طور قطعي با لابي اسرائيلي آمريكا كنار نيامده و نمي تواند خيلي كارها را به طور علني انجام دهند. وي به مدودف گفته بود كه بعد از انتخاب مجدد امكان مانور بيشتري خواهد داشت. وي اين مسئله را در مورد سامانه دفاع ضدموشكي گفته بود نه در مورد ايران و حالا اين پرسش مطرح مي شود كه چرا اين سخنان كل سياست وي را دربر نمي گيرد»؟
جمال درباره احتمال حمله به ايران گفت: «حمله به ايران فقط در صورت اطمينان صددرصدي به نبود سلاح هسته اي در اين كشور انجام مي شود و افكار عمومي غرب درست مانند جريان صدام فقط زماني از اين موضوع مطلع خواهد شد كه جنگ صورت گرفته است. ولي ايران برخلاف عراق متحدان و طرفداران بيشتري دارد و پاسخ آن تلفات جدي براي اسرائيل و آمريكا به همراه خواهد داشت ضمن اين كه تمام جهان از اين پاسخ حمايت خواهد كرد».
جمال درباره هدف واقعي غرب از تمركز روي برنامه هسته اي ايران افزود: اهداف غرب خيلي با اظهارات الهام بخش كارشناسان روسي در مورد فروپاشي و فرا رسيدن عصر حجر و غيره تفاوت دارد. هدف آنها نابودي رژيم ايران است. آنها علاقه اي به برنامه هسته اي ايران ندارند. هيچ ترديدي نيست كه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا مي دانند كه اين كشور بمب اتمي ندارد.
وي سپس در ادعايي جالب گفت ايران هم اكنون موشك هاي اس-300 را در اختيار دارد و اضافه كرد: اين كشور خيلي وقت است موشك هاي اس-300 را در اختيار دارد. مطبوعات اخباري منتشر كرده اند دال بر اين كه تهران با كمك پكن مشغول توليد نمونه هاي مشابه اس-300 است و علاوه بر اين عناصر دفاعي مهمي مانند موشك هاي ضدكشتي مافوق صوت در اختيار دارد. در نتيجه اين كشور مي تواند تنگه هرمز را نه تنها مين گذاري و بلكه مسدود كند. نبايد فراموش كرد كه ايران همچنين به فناوري ها و موشك هاي بلاروسي دسترسي دارد كه تحريم ها را بي اثر مي كنند و علاوه بر اين همكاري فعالي را با چين ادامه مي دهد كه نبايد فراموش كنيم كه فناوري هاي جالبي از جمله موشك هاي بالستيك در اختيار دارد كه مي توانند كلاهك هاي غيرهسته اي بزرگي حمل و ناوهاي هواپيمابر را در دم نابود كنند و احتمال دارد كه ايران هم به آنها دسترسي داشته باشد.
جمال ادامه داد: «علاوه بر اين ايران با توجه به فرود آوردن هواپيماي بدون سرنشين پيشرفته آمريكايي امكان جنگ الكترونيكي را هم دارد. بدون شك موشك هاي شهاب 3 به همه پايگاه هاي آمريكا در منطقه دسترسي دارند. رادارها امكان كشف هر موشكي را مي دهند و اسرائيل هم براي حمله به ايران مجبور است از فرو دگاه هاي نظامي استفاده نكند و همين ناگهاني بودن حمله را از بين مي برد. در واقع همه گروه هاي جنگي اسرائيل با يك گروه ايراني مواجه خواهند شد. بايد گفت شرايط حمله به ايران بي نهايت دشوار است و تنها كشوري كه مي تواند خطر آن را به جان بخرد آمريكا است كه در حال حاضر چنين قصدي ندارد.»


لاريجاني در گفت وگو با العالم: ايران در خصوص سوريه دقيق و همه جانبه عمل كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: زمينه گسترش جنگ احتمالي در سوريه زياد است و رژيم هاي پوشالي مانند رژيم صهيونيستي هم در اين آتش گرفتار خواهند شد.
علي لاريجاني عصر يكشنبه در گفت وگو با العالم ادامه داد: عملي شدن تهديدهاي رژيم صهيونيستي براي حمله به سوريه بعيد است، چرا كه بعيد مي دانم اسرائيلي ها تا اين اندازه بي عقل باشند كه در اين شرايط در سوريه دخالت كنند.
وي ادامه داد: در صورت حمله اسرائيل كاملاً مشخص است كه وظيفه مسلمانان چيست.
وي ادامه داد: احتمال اينكه يك جنگ فراگير وجود داشته باشد از نظر منطقي وجود دارد، ولي زياد نيست؛ زيرا زمينه گسترش چنين جنگي در صورت بروز آن زياد است و رژيم هاي پوشالي مانند رژيم صهيونيستي هم در اين آتش گرفتار خواهند شد. لذا همان كساني كه اكنون خواستار دخالت نظامي در سوريه هستند، نگاه بسيار حسرت آميزي به نتايج و پيامدهاي چنين اقدامي دارند.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود مسئله سوريه و عراق را با يكديگر متفاوت دانست و افزود: در عراق تقريباً تفاهمي صورت گرفت؛ درست است كه روسيه و آلمان ابتدا نظر مساعدي نداشتند ولي پس از آن به اين طرح پيوستند.
وي با بيان اينكه كساني كه اين اشتباه را انجام دهند خودشان را در ميان آتش انداخته اند، تصريح كرد: اگر كشوري در شوراي امنيت موفق نشد قطعنامه اي بگيرد و به خودش اجازه دهد با دو كشور ديگر به سوريه حمله كند، اين امر به معناي آن است كه همه كشورها حق دارند اين كار را انجام دهند، به صورتي كه ميدان نبردها و اراده هاي مختلفي ايجاد مي شود و هركسي به هر كاري كه خواست دست مي زند.
رئيس مجلس همچنين تأكيد كرد: اين دخالت نظامي به جاي ايجاد آرامش براي مردم سوريه، اين كشور را به ميدان نبرد قدرت ها تبديل خواهد كرد و خسارت عمده متحمل مردم سوريه مي شود ضمناً اين آتش به اطراف هم سرايت مي كند و طرف هاي منطقه اي نبايد فكر كنند كه مي توانند در آن شرايط مرزهايي آرام با سوريه داشته باشند.
لاريجاني با تأكيد بر تفاوت اوضاع سوريه با مصر و تونس، اظهار داشت: سوريه در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه متفاوت عمل كرد، سوريه جزو محور مقاومت است كه البته نياز به اصلاحات نيز دارد و كشورهايي كه به دنبال براندازي در سوريه هستند به دنبال اصلاحات واقعي نيستند، بلكه قصد دارند با سوءاستفاده از فرصت، محور مقاومت را تخريب كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: برخي كشورهاي منطقه خليج فارس كه در آنها بويي از دمكراسي و توجه به رأي مردم وجود ندارد، به سوريه پول و سلاح مي فرستند و امكاناتي را تدارك ديده اند تا سوريه را فتح كنند؛ كشورهايي كه برخي از آنها بسيار كوچك هستند و در برخي از آنها حتي رانندگي زنان مجاز نيست.
رئيس مجلس خاطرنشان كرد: فشار اسرائيل، آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان در اين پرونده و شادماني اسرائيلي ها از اوضاع سوريه نشان مي دهد كه موضع ايران در خصوص مسئله سوريه دقيق بوده است، يعني ايران همه جوانب را در نظر گرفته است.
وي ادامه داد: چرا اسرائيل، آمريكا و انگليس در مسئله سوريه تا اين حد احساس خوشحالي مي كنند، در حالي كه آنها در قضيه مصر نگران بودند. اين در حالي بود كه در مصر سلاحي وجود نداشت و مردم در ميدان التحرير تظاهرات مي كردند، ولي در خيابان هاي سوريه مي بينيم كه آرپي جي و سلاح هاي كشنده و مرگبار وجود دارد.


دريادار سياري: نيروي دريايي ارتش در اقيانوس اطلس حضور مي يابد

فرمانده نيروي دريايي ارتش درباره حضور بي وقفه نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد از سواحل جاسك تا درياي مديترانه گفت: در آينده نزديك شاهد حضور نيروي دريايي ارتش در اقيانوس اطلس نيز خواهيم بود.
امير دريادار «حبيب الله سياري» در مراسم محفل انس با قرآن درمنطقه دوم دريايي ولايت اظهار داشت: حضور مقتدرانه نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد، اقتدار جمهوري اسلامي ايران را به معرض نمايش گذاشته است به طوري كه با حضور بدون وقفه يگان هاي شناور كشورمان در آب هاي آزاد ثابت كرديم كه توان نشان دادن قدرت اين كشور را درعرصه هاي جهاني داريم.
وي با بيان اينكه نيروي دريايي ارتش در كنار ساخت وساز در سواحل جنوب شرقي كشور ،فعاليتهاي خوبي در راستاي حضور درآبهاي آزاد داشته است؛ افزود : استفاده ازامكانات درياي عمان واقيانوس هند يكي از مهمترين راههاي پيشرفت وتوسعه پايداركشوراست. درهمين راستا نيروي دريايي ارتش، با استقرار منطقه دوم دريايي ولايت در شهرستان جاسك و استفاده از تمام امكانات ، در راستاي آباداني و پيشرفت منطقه مي كوشد به گونه اي كه توسعه و پيشرفت شهرستان بعد از حضور نيروي دريايي ارتش براي همه مشهود است.
دريادار سياري خطاب به كاركنان منطقه دوم دريايي ولايت ضمن بيان اينكه شما پيشتاز اجراي تدبير مقام معظم رهبري و طليعه دار ساخت و ساز، سازندگي و توسعه پايدار درسواحل جنوب شرق و درياي عمان بوديد؛ افزود: از افتخارات معنوي كاركنان نيروي دريايي ارتش افتخار سرباز ولايت بودن است كه عليرغم كار سخت و مشكلات موجود امروز سرباز خوبي براي ولايت بوده و تدبيرمعظم له را به خوبي به اجرا در آورديم.
فرمانده نيروي درياي ارتش با بيان اينكه امروز اولين سالگرد حضور مقام معظم رهبري در منطقه يكم دريايي بندرعباس است، گفت: من و كاركنان نيروي دريايي ارتش افتخارمي كنيم كه اين لياقت را داشتيم تا يك خدا قوتي از صميم قلب از سوي ايشان دريافت كنيم كه اين باعث روحيه و انگيزه بيشتر در كارها مي شود.
به گزارش ايرنا؛ اميردريادارحبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به بازديد اخير قرارگاه خاتم از منطقه دوم دريايي ولايت گفت : به لطف خداوند و با همت ، دريا دلي و ولايت مداري شما توان اين منطقه به خوبي به نمايش گذاشته شده و بسيار ارزشمند ارزيابي شده است كه باعث تحسين وتبريك همه شده لذا لازم ميدانم مراتب تقدير و تشكر قرارگاه مركزي خاتم ستاد كل نيروهاي مسلح، ستاد ارتش و فرماندهان نيروي دريايي ارتش رابه همه كاركنان اين منطقه اعلام كنم و مثل هميشه دست تك تك عزيزاني كه درمنطقه در راستاي اجرايي شدن فرمان مقام معظم رهبري در حال فعاليت هستند را ببوسم و افتخار كنم كه به عنوان يك سرباز درخدمت شماهستم.


عضو ارشد جنبش امل: فشار و تحريم ها ايران را وادار به عقب نشيني نخواهد كرد

يك عضو ارشد جنبش امل گفت: هيچ عقب نشيني در كار ايران نيست و در نتيجه تمام فشارها و تحريم ها نتوانسته اين كشور را ضعيف سازد.
شيخ «حصن مصري» معاون رئيس دفتر سياسي جنبش امل لبنان در گفت وگو با ايرنا گفت: ايران با وجود تمام فشارهاي اعمال شده همچنان بر سر مواضع خود در خصوص تمام مسايل منطقه اي استوار مانده است.
وي با اشاره به اينكه مهم ترين موفقيت ايران در اين زمينه خودكفايي كامل در زمينه توليد انرژي با آخرين تكنولوژي روز است، گفت: ملت ايران ملتي كاملا سرزنده بوده و اثبات كرده است كه هيچ قدرتي در جهان نمي تواند جلو خواست هاي آن را بگيرد و توانسته زير سايه انقلاب بزرگ خود و رهبري حكيمانه اين كشور با وجود تمام تحريم ها به آنچه كه مي خواهد دست يابد.
اين مسئول ارشد جنبش امل با تاكيد بر اينكه رهبري انقلاب اسلامي غير از خداوند متعال از هيچ كس ديگر هراسي ندارد، گفت: هيچ عقب نشيني در كار ايران نيست و در نتيجه تمام فشارها و تحريم ها، اين كشور را ضعيف نساخته و بر ملت صبور ايران تاثيري نخواهد داشت.
وي نقش ايران را در منطقه نقشي محوري و اساسي در تمام مسايل مهم منطقه اي دانست و گفت: به ويژه در خصوص مساله مبارزه با رژيم صهيونيستي و موضوع فلسطين، ايران طليعه دار تمام كشورها در اين زمينه بوده، در حالي كه اكثر كشورهاي عربي از نقش خود بر سر ميز مذاكره با اسرائيل عقب نشسته اند.
اين سياستمدار لبناني خروج آمريكايي ها را از عراق به دليل قدرت ايران دانست و گفت: آمريكا از عراق خارج شد، چرا كه از درگيري خونبار با ايران مي ترسيد و براي جلوگيري از هرگونه برخورد با ايران نيروهاي خود را ازعراق بيرون برد.
 


فارين پاليسي: ارتش آمريكا ديگر توان ايفاي نقش در خليج فارس را ندارد

اين نشريه تخصصي روابط بين الملل در گزارش خود اذعان كرده كه توان نيروي دريايي آمريكا در حال حاضر در حدي نيست كه بتواند اين حجم از حضور را در خليج فارس حفظ كرده و به ماموريتهاي خود در ديگر نقاط هم بپردازد.
فارين پاليسي اذعان كرده است كه ايالات متحده با تعداد رزمناوهاي فعلي خود توان حفظ 2 فروند رزمناو را در خليج فارس و درياي عرب در عين انجام ديگر مأموريت هاي نظامي اش ندارد.
براساس اين گزارش، اختصاص 2 فروند رزمناو هواپيمابر به منطقه درياي عرب (در نزديكي درياي عمان) اگر قرار باشد كه ناوها و پرسنل آنها دچار فرسودگي نشوند، نيازمند 6 تا 7 رزمناو براي اين عمليات است.
اين گزارش افزود: ايالات متحده در حال حاضر 11 رزمناو فعال دارد كه يك فروند از آنها به نام اينترپرايز نيز به زودي از رده خارج شده و تعداد اين ناوها تا سال 2015 كه يك فروند رزمناو جديد اضافه مي شود، در رقم ده ثابت خواهد بود.
فارين پاليسي ادامه داد: در چنين شرايطي، اختصاص 6 تا 7 رزمناو براي محدود ساختن ايران مي تواند ديگر مأموريت هاي پنتاگون، بالاخص در اقيانوس اطلس را با مشكل مواجه كند.
فارين پاليسي، پنتاگون را به مديريت بهتر مسئله دعوت كرده و چنين توصيه كرده كه كشورهاي عربي منطقه بايد نقش فعال تري در موازنه سازي در برابر ايران ايفا كنند.


همكاري عمر سليمان با موساد و سيا عليه ايران

مجله فارين پاليسي طي گزارشي فاش كرد: «عمر سليمان» با موساد اسرائيل و سازمان اطلاعات مركزي آمريكا و دستگاه اطلاعات سعودي ضد نظام جمهوري اسلامي ايران همكاري مي كرد.
«استفان كوك» كارشناس امور مصر در شوراي روابط خارجي آمريكا در اين گزارش آورده است: «عمر سليمان»، جمهوري اسلامي ايران را دشمن شماره يك خود مي پنداشت.
«استفان كوك» تصريح كرد: «عمر سليمان» به شدت با ايران دشمني داشت و او معتقد بود كه مصر، بايد با آمريكا و ديگر دوستان خود براي محاصره ايران در مشكلات همكاري كند.
وي خاطرنشان كرد:«با عمر سليمان در دفترش در ساختمان اطلاعات عمومي ديداري يك ساعته در خصوص سياست خارجي داشتم. سليمان با خشم بسيار شديد از ايران و سوريه سخن گفت، و اين دو كشور را مسئول شكست توافق حماس و فتح دانست».
كوك تأكيد كرد كه هدف سليمان اين بود كه دستگاههاي اطلاعاتي مصر، آمريكا، عربستان سعودي و رژيم اسرائيل در برنامه اي محرمانه براي ايجاد بي ثباتي در ايران تلاش كنند.
خاطرنشان مي شود هفته قبل خبر مرگ عمرسليمان در آمريكا به صورت بسيار ابهام آميزي اعلام شد.


انتخاب مجدد باهنر براي دبيركلي جامعه اسلامي مهندسين

جامعه اسلامي مهندسين با حضور تمامي اعضاي شوراي مركزي ديگر بار «محمدرضا باهنر» را به عنوان دبيركل اين تشكل انتخاب كرد.
در اولين جلسه دوره جديد شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين، اعضاي شوراي مركزي محمدرضا باهنر را به عنوان دبيركل اين تشكل انتخاب كردند.
پيش از اين دهمين كنگره جامعه اسلامي مهندسين با حضور برخي دبيران و اعضاي شوراي مركزي احزاب همسو با اين تشكل سياسي، برخي نمايندگان مجلس نهم و اعضاي شوراي مركزي و همچنين اعضاي جامعه مهندسين در سراسر كشور و همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در 9تيرماه برگزار شد.
گفتني است؛ اعضاي اصلي شوراي مركزي اين حزب براي دو سال انتخاب شدند.


پاسخ سفارت ايران در صنعا به ادعاهاي يمن

سخنگوي سفارت كشورمان در صنعاء به ادعاهاي اخير يمن درباره ايران پاسخ گفت و آنها را مردود دانست.
به گزارش فارس به نقل از منابع خبري عربي سفارت ايران در صنعاء، ديروز در واكنش به انتشار برخي اخبار مبني بر اينكه يمن قصد دارد سفيرش در تهران را فراخواند، تكذيب كرد.
پايگاه خبري «نيوز يمن» به نقل از سخنگوي سفارت ايران در صنعاء نوشت: ما شايعات منتشر شده مبني بر اينكه وزارت خارجه يمن ديپلمات هاي خود در ايران را فراخوانده است، تكذيب مي كنيم زيرا اصلاً هيچ سفير يمني در تهران حضور ندارد كه فراخوانده شود.
سخنگوي سفارت ايران در يمن همچنين افزود كه خبر فراخوان ديپلمات هاي ايراني فعال در يمن از سوي وزارت خارجه يمن كذب است.
اين در حالي بود كه برخي رسانه ها به نقل از منابع آگاه ادعا كرده بودند، وزارت خارجه يمن به ديپلمات هاي ايراني 72 ساعت فرصت داده است كه اين كشور را ترك كنند.
سخنگوي سفارت ايران در صنعاء تأكيد كرد: اين شايعات صرفاً افترا هستند و صحت ندارند و در حال حاضر يمن در ايران سفير ندارد و «جمال سلال» سفير سابق يمن درايران نيز پس از آغاز انقلاب جوانان يمني در سال گذشته به نيويورك رفته است تا نماينده و سفير يمن در سازمان ملل باشد و هنوز سفير جديدي به ايران معرفي نشده است.
وي درباره اتهامات و ادعاهاي مطرح شده درباره شناسايي يك شبكه جاسوسي ايراني در يمن كه گفته مي شود، 7 سال است در يمن فعاليت مي كند، گفت: ما در اين باره از دولت يمن خواستيم كه ادله و مدارك خود را ارائه دهد تا ما اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهيم.


از سوي خانواده شهداي ترور عراقي صورت گرفت

اقامه دعوا عليه منافقين در دادگاه هاي تركيه آلمان و اسپانيا

كميته دفاع از قربانيان عراقي گروهك تروريستي منافقين اعلام كرد 114 شكوائيه عليه اين سازمان تنظيم كرده و به دادگاه هاي اروپايي در آلمان، اسپانيا و تركيه تقديم كرده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) «نافع عيسي» رئيس كميته دفاع از قربانيان عراقي گروهك نفاق به خبرگزاري كردستان عراق گفت: به نمايندگي از خانواده قربانيان و با همكاري پنج حقوقدان اقدام به جهاني كردن پرونده جنايت هاي منافقين عليه ملت عراق به ويژه اهالي منطقه طوزخورماتو در دادگاه هاي تركيه، آلمان و اسپانيا كرده ايم و درصدد هستيم پس از حل شدن مشكلات مالي اين اقدام را در فرانسه نيز انجام دهيم.
رئيس كميته دفاع از قربانيان همچنين افزود: تاكنون 275 شكايت عليه منافقين تنظيم كرده ايم كه 114 شكايت از اين تعداد مربوط به خانواده شهداي ترور عراق و مابقي به كشاورزان شهرستان ديالي و نواحي مجاور آن است كه زمين هايشان توسط اين گروه غصب شده است.
وي با اشاره به واكنش دادگاه هاي اروپايي نسبت به اين پرونده ها اظهار داشت: اين دادگاه ها اقبال گسترده اي به اين دعاوي عليه گروهك منافقين از خود نشان داده اند.
همچنين «عدي الخدران» فرماندار استان «ديالي» اظهار داشت:«صالح المطلك» معاون نخست وزير عراق در امور خدمات رساني بخشي از اراضي و مستغلات را در اطراف و حومه استان ديالي خريداري كرده است و ميان برخي از عناصر گروهك تروريستي منافقين تقسيم كرده است.
وي تصريح كرد: مطلك طي چند ماه گذشته چندين زمين و مستغلات خريداري كرده است و در حال حاضر تعدادي از عناصر گروهك ترورستي منافقين و خانواده هاي آنها كه اردوگاه اشرف را ترك كرده اند، ساكن شده اند.
خدران افزود كه در داخل اردوگاه اشرف پوسترها و تصاوير و پوسترهاي بزرگي از «صالح المطلك» و «عبدالله الجبوري» نصب بوده است و اين امر خود بيانگر وجود رابطه محكمي ميان منافقين، حزب بعث و العراقيه است.


جزء خواني كتاب خدا در حرم حضرت معصومه(س)

سرويس شهرستانها-
مراسم جزء خواني قرآن كريم امسال نيز مانند سالهاي پيش از اذان مغرب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» برقرار است و طي آن، هر روز يك جزء از كتاب خدا تلاوت و روخواني مي شود.
همچنين پس از اين مراسم، نماز جماعت مغرب و عشا برگزار مي شود.


تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد

پاسخ ايران به حمله احتمالي اسرائيل دردناك خواهد بود

كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي به بازتاب عواقب حمله احتمالي اين رژيم به ايران پرداخت.
به گزارش فلسطين آنلاين، در اين گزارش اعلام شد: مسئولان بلندپايه ايراني تهديد كرده اند كه در صورت مواجهه با حمله اسرائيل، پاسخي ناگوار و دردناك به آن خواهند داد و تأكيد كرده اند كه اسرائيل به خوبي مي داند كه در صورت وقوع اين حمله به چه سرنوشتي دچار مي شود.
اين روزنامه فلسطيني در ادامه مي نويسد: تهديدات اخير در حالي مطرح شده كه گروهي موسوم به «قاعده الجهاد» مسئوليت حمله به گردشگران صهيونيست در بلغارستان را پذيرفته است.
خاطرنشان مي شود به دنبال انفجار اتوبوسي حامل گردشگران صهيونيستي در بلغار، مقامات رژيم صهيونيستي ادعا كردند ايران و حزب الله در اين حادثه دست داشته اند! اين در حالي است كه مقامات بلغارستان اين ادعا را مردود دانستند.


اخبار ادبي و هنري

خانه هنرمندان؛ سياست هاي يك بام و دو هوا!
با وجود ادعاي مديران خانه هنرمندان مبني بر همسويي با آرمان هاي انقلاب، يك نمايش با مضمون اهانت به دينداران در اين مجموعه اجرا مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، مدتي است نمايش «شب روي سنگفرش خيس» توسط هادي مرزبان در مجموعه خانه هنرمندان وابسته به وزارت ارشاد و شهرداري تهران روي صحنه مي رود. در اين نمايش دينداران جامعه هدف اهانت و تمسخر قرار مي گيرند و تصوير غيرواقعي از آنها به نمايش گذاشته مي شود. اين در حالي است كه مجيد سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان در يك مصاحبه بر همسويي با اهداف انقلاب اسلامي تاكيد دارد و حضور چنين آثاري را همراه با هنرمنداني كه هيچ نسبتي باانقلاب ندارند را در مجموعه تحت مديريت خود مصداق جذب حداكثري توصيف مي نمايد.
گفته مي شود در يكي از جلسات مرتبط با اجراي اين نمايش خانم «ف-ك» (مربي رقص در كلاس هاي خصوصي) و كارگردان اين نمايش حركات خارج از عرفي را از خود نشان داده اند.
چندي پيش نيز مراسم رونمايي از كتاب جديد يك فيلم ساز معاند و مراسم تجليل از يك مطبوعاتي ضدانقلاب در خانه هنرمندان برگزار شد.
چاپ چهل و ششم كتاب دفاع مقدسي در كمتر از يك سال
كتاب «نورالدين پسر ايران» خاطرات سيدنورالدين عافي نوشته معصومه سپهري در كمتر از يك سال به چاپ چهل و ششم رسيد.
رهبر معظم انقلاب در اواخر سال گذشته پس از مطالعه اين اثر، در دست نوشته اي بر پايان اين كتاب، نوشتند: اين نيز يكي از زيباترين نقاشي هاي صفحه پركار و اعجازگونه هشت سال دفاع مقدس است. هم راوي و هم نويسنده حقا در هنرمندي، سنگ تمام گذاشته اند. آميختگي اين خاطرات به طنز و شيرين زباني كه از قريحه ذاتي راوي برخاسته و با هنرمندي و نازك انديشي نويسنده، به خوبي و پختگي در متن جا گرفته است، و نيز صراحت و جرات راوي در بيان گوشه هايي كه عادتا در بيان خاطره ها نگفته مي ماند، از ويژگي هاي برجسته اين كتاب است. تنها نقصي كه به نظر رسيد نپرداختن به نقش فداكارانه همسري است كه تلخي ها و دشواري هاي زندگي با رزمنده اي يكدنده و مجروح و شلوغ را به جان خريده و داوطلبانه همراهي دشوار و البته پر اجر با او را پذيرفته است. ساعات خوش و با صفايي را در مقاطع پيش از خواب با اين كتاب گذراندم و الحمدالله.
كپي برداري سريال عربي از يك فيلمنامه ايراني
يك كارگردان گفت: سريال عربي «الفاروق عمر» با نگاه مستقيم به فيلمنامه «ابوطالب» من ساخته شده است و با توجه به كپي رايت بين المللي فيلمنامه، آن را از سوي مراجع قضايي پيگيري مي كنم.
احمد گرشاسبي در گفت وگو با فارس درباره پخش سريال «الفاروق عمر» و ميزان تطابق آن با فيلمنامه «ابواطالب» گفت: سريال «الفاروق عمر» توسط «حاتم علي» يكي از كارگردانان سوري ساخته شده است. ايشان كسي است كه چهار سال پيش من و آقاي علي اكبري براي بازبيني لوكيشن ها و ديدن عوامل به دفتر ايشان رفتيم و خلاصه اي 11 صفحه اي عربي فيلمنامه را به آن ها ارائه داديم.
وي در ادامه گفت: سال بعد آقاي علي اكبري به قطر مراجعه كردند و به شيخي كه متولي كارهاي بزرگ تلويزيوني است، خلاصه اي را ارائه دادند. در حال حاضر دو قسمت از اين سريال پخش شده و با نگاه مستقيم به فيلمنامه ما ساخته شده است.
حمايت از طرح هايي با محوريت فاجعه ميانمار
مركز گسترش سينماي مستند و تجربي قصد دارد با تهيه مستندهايي پيرامون كشتار و نسل كشي مسلمانان در ميانمار، نسبت به اين فاجعه انساني واكنش نشان دهد.
بخش فرهنگي اين مركز اعلام آمادگي كرده تا به حمايت از طرح هاي مستند با موضوع قتل عام مسلمانان استان راخين ميانمار بپردازد.
بر پايه اين گزارش، اين طرح ها ترجيحا بايد توسط مستندسازاني ارائه شود كه تجربه توليد در خارج از كشور و شرايط بحراني را دارند.


پيكر استاد گنجي در بيرجند به خاك سپرده شد

پيكر پدر علم جغرافياي نوين ايران با حضور جمع كثيري از جامعه علمي كشور، مردم و مسئولان در بيرجند تشييع و در بوستان استاد گنجي اين شهر به خاك سپرده شد.
به گزارش ايرنا از بجنورد، در اين مراسم شهردار تهران به عنوان يكي از شاگردان مرحوم گنجي در اين مراسم گفت: پروفسور گنجي مايه افتخار ايران در عرصه علمي جهان و يك چهره فرهيخته، انديشمند و مجاهد واقعي در عرصه علم و دانش بود كه هميشه ياد او در تاريخ خواهد ماند.
«محمدباقر قاليباف» افزود: وجود چنين مردان بزرگ و انديشمندي از خراسان جنوبي مايه افتخار مردم بيرجند و اين خطه است.
وي مهمترين خصلت استاد گنجي را خستگي ناپذيري در عرصه علم و پيشرفت جامعه ذكر كرد و گفت: پرفسور گنجي تلاش مي كرد اين روحيه را به تمام دانشجويان خود نيز منتقل كند.
مراسم تشييع پيكر اين استاد كه از مسجد امام حسين(ع) بيرجند تا ميدان قدس اين شهر انجام شد و در واپسين وداع با چهره ماندگار جغرافيا و پدر هواشناسي ايران، بستگان نزديك استاد و جمعي از اعضاي خانه جغرافياي ايران حضور داشتند.


تنگه هرمز به صورت علمي اندازه گيري مي شود

بزرگترين اندازه گيري فيزيكي، شيميايي و زمين شناسي دريا در خليج فارس مهرماه سال جاري در تنگه هرمز آغاز مي شود.
رئيس موسسه ملي اقيانوس شناسي كشور دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اميدواريم داده هاي به دست آمده از اجراي اين برنامه تحقيقاتي، در شناخت بيشتر و بهتر فعل و انفعالات تنگه هرمز موثر باشد.
وي، بدون اشاره به اعتبار اجراي اين پروژه تحقيقاتي بزرگ در آب هاي خليج فارس و تنگه هرمز بيان كرد: اين طرح 18 ماه طول مي كشد كه در اين مدت عمليات اندازه گيري بصورت مداوم و بي وقفه اجرا مي شود.
وحيد چگيني افزود: اين عمليات در تاريخ خليج فارس بي نظير است و تاكنون اين طرح در تنگه هرمز به اين وسعت اجرا نشده است.
 


برج هاي 450 تني فاز 13 پارس جنوبي نصب شد

هم اكنون نصب تجهيزات سنگين فاز13 در حال اجراست و برج هاي 450 تني آن كه سنگين ترين نصب در ميان فازهاي 35 ماهه پارس جنوبي است، انجام گرفته است.
به گزارش ايرنا، از بوشهر، مجري طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبي افزود: قراراست چهار سكو دراين فاز نصب شود كه پس از نصب جكت (سكو) اول، جكت دوم نيز تا دو ماه آينده در محل مستقر خواهد شد.
عليرضا ارزنده با اشاره به اينكه اين فاز با بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي در خرداد ماه سال آينده به توليد زودهنگام مي رسد اظهار داشت: قرار است با بهره برداري كامل از اين فاز، روزانه 56 و شش دهم ميليون مترمكعب گاز ترش در چهار واحد شيرين سازي به گاز شيرين براي مصرف، ذخيره سازي و صادرات تبديل شود.
مجري طرح توسعه فاز 13پارس جنوبي گفت: همچنين توليد روزانه 75 هزار بشكه ميعانات گازي 400 هزار تن گوگرد يك و يك دهم ميليون تن گاز مايع و يك ميليون تن گاز اتان با تكميل اين فاز محقق مي شود.
وي گفت: در حفاري چاه هاي توصيفي به سنگ هايي رسيديم كه بوي گاز ميدان مشترك از آنها استشمام مي شد و اين نشان دهنده اين است كه به زودي در فاز 13 پارس جنوبي به گاز خواهيم رسيد.
ارزنده افزود: به زودي اجرا و لوله گذاري خطوط لوله دريايي فاز 13 به طول 104كيلومتر آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه در اين فاز در مجموع نزديك به دو ميليون اينچ لوله گذاري در بخش خشكي انجام خواهد گرفت، افزود: تاكنون 450هزار اينچ از اين ميزان، در بخش خشكي پالايشگاه لوله گذاري شده است به طوري كه اجرا و نصب لوله هاي چهار اينچ به پايان رسيده و اجراي لوله هاي 36 اينچ در دست انجام است.
مجري طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبي گفت: فاز 13 با حفر دو حلقه چاه در زمينه انجام عمليات حفاري در بين پروژه هاي 35 ماهه پيشتاز است.
ارزنده اضافه كرد: در اين فاز در مجموع 38 حلقه چاه بايد حفاري شود كه با حفاري هشت حلقه به توليد زود هنگام خواهيم رسيد.
وي افزود: توليد زودهنگام از اين فاز با در مدار سرويس قرار گرفتن يك واحد شيرين سازي با حجم توليد روزانه 25 ميليون متر مكعب گاز شيرين انجام مي شود.
مجري طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبي گفت: در مجموع اعتبار مورد نياز براي تكميل طرح توسعه اين فاز شش ميليارد و 200 ميليون دلار است كه تاكنون دو و شش دهم ميليارد دلار در اين پروژه هزينه شده است.


جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه: توسعه بيمارستان هاي سپاه و ارتش از تاكيدات فرمانده كل قواست

توسعه بيمارستان هاي سپاه و ارتش كه با هدف استفاده عموم و پرسنل در شهرهايي همچون بندرعباس صورت مي گيرند از جمله تاكيدات فرمانده كل قواست.
به گزارش ايرنا از بندرعباس جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب افزود: احداث منازل سازماني و توسعه نيروي انساني از ديگر تاكيدات فرمانده كل قواست.
دريادار عليرضا تنگسيري در حاشيه مراسم يادمان سفر رهبر معظم انقلاب به بندرعباس با اشاره به راهبردي خوانده شدن نيروي دريايي از سوي فرمانده كل قوا گفت: برخورداري از هزاران كيلومتر مرزآبي در شمال و جنوب كشور يك موقعيت و افتخار ويژه است.
وي حضور بيش از 60 فروند شناور ايراني در آب هاي فرامنطقه اي براي محافظت از شناورها در مقابل دزدان دريايي را بخشي از اقتدار دريايي ايران دانست كه در چنين شرايطي حضور بيگانگان در منطقه معنايي ندارد.
تنگسيري با اشاره به شليك يك ناو آمريكايي طي روزهاي گذشته به يك قايق در آب هاي امارات گفت: هدف قرار دادن يك قايق از فاصله يكصد متري با اسلحه كاليبر 50 هنر نيست.
وي همچنين تردد شناورهاي اتمي در منطقه خليج فارس را يك خطر زيست محيطي جدي دانست و گفت: بروز هر حادثه اي در اين حوزه مي تواند محيط زيست منطقه را تا سال ها دست خوش تبعات گسترده و غيرقابل جبران كند.
 


هولوكاست خط قرمز غرب است

هولوكاست و نظريه داروين خط قرمز غرب است كه حتي كوچك ترين تحقيق درمورد آن ممنوع است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، مسئول واحد جنگ نرم در نهاد رهبري در دانشگاه هاي كشور در مراسم آغاز به كار طرح ضيافت انديشه در دانشگاه اروميه، به ريشه يابي اسلام هراسي و ايران هراسي درغرب پرداخت و اظهار داشت: بعداز فروپاشي كمونيسم و نيز با پيروزي انقلاب اسلامي درايران غرب متوجه خطر بزرگي به نام اسلام شد.
حجت الاسلام و المسلمين «سعيد عبداللهي» افزود: به حداقل رساندن اختلافات داخلي وجلب توجه به خطر بزرگ بيروني، سرپوش نهادن به ناكارآمدي تمدن غرب و دستاوردهاي اجتماعي آن، قرار دادن مردم در موقعيت جنگي و تحمل فشارها و پرداخت ماليات و توجيه هزينه هاي سنگين جنگي 4عامل مهم در اسلام هراسي غربي هاست.
مسئول واحد جنگ نرم نهاد رهبري در دانشگاه هاي كل كشور سپس تصريح كرد: اسلام ستيزي در غرب را مي توان به چهار دوره اسلام ستيزي كلاسيك از سال 1896تا 1981، اسلام ستيزي مقدماتي از سال 1981تا 2001، اسلام ستيزي تهاجمي از سال 2001 تا 2006 و اسلام ستيزي نوين از سال 2006 تاكنون تقسيم كرد.


معرفي برترين هاي جشنواره شعر و داستان اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
هشتمين جشنواره فصلي شعر و داستان «سيب» در اردبيل برگزار شد.
در پايان اين جشنواره كه در حوزه هنري استان اردبيل و با حضور شاعران و داستان نويسان جوان كارگاههاي واحد آفرينش هاي ادبي برگزار شد هيأت داوران در بخش شعر پيام جهانگيري، حسين مرادي، آيدين ضيايي و عذرا روحاني را بعنوان چهار برگزيده معرفي كردند.
در بخش داستان هيئت داوران هيچ يك از آثار را شايسته كسب مقام اول ندانستند. در اين بخش عظيم كريم زاده به مقام دوم رسيد و صمد بهرام پور و پري آخته به طور مشترك در مقام سوم جاي گرفتند.
در حاشيه اين جشنواره كارگاه شعري با عنوان «زبان شعر امروز» با حضور مصطفي عليپور شاعر و نظريه پرداز معاصر برگزار شد.
 


تصويب قانون توسعه كارآفريني در كشور

معاون فرهنگي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: قانون توسعه كارآفريني در كشور تصويب شد.
به گزارش خبرنگار مهر از ساري، كاوه اشتهاردي در همايش تجليل از كارآفرينان مازندران در صنايع چوب وكاغذ مازندران افزود: يكي از بهترين كارها براي رفع مشكلات اقتصادي در كشور، توجه به كارآفريني است.
وي بهبود فضاي كسب و كار، افزايش بهره وري و تغيير فرهنگ كار و شيوه نگرش افراد جامعه را از جمله عواملي عنوان كرد كه در توسعه كارآفريني نقش بسزايي دارد.
اشتهاردي بيان داشت: رونق بخشي به توليد سرمايه گذار و كارآفريني و توجه به توليدات داخلي و حل مشكلات توليدي و گسترش صادرات كشور در گرو وجود افراد كار آفرين است.
اين مقام مسئول، استراتژي ما مي توانيم را اراده اي پولادين و خلاق دانست و گفت: اين اراده موجب شده كشور در زمينه توليدكنندگان جزو 10 كشور اول جهان قرارگيرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر معدل تعداد كارآفرينان كشور از ميانگين جهاني بالاتر است.
اشتهاردي گفت: 25 هزار و 752 كارآفرين در سايت اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي كشور ثبت نام كرده اند كه پس از داوري در مرحله اول هفت هزار و 434 نفر به مرحله بعدي راه يافتند كه اين تعداد كارآفرين بيش از 42 هزار فرصت شغلي را ايجاد كرده اند.
وي گفت: از اين تعداد 279 نفر به عنوان كارآفرين برتر انتخاب شده اند.
 


كارت سوخت خودروهاي 15 ساله باطل مي شود

رئيس اتحاديه مؤسسات اتومبيل كرايه نور و عضو اتحاديه كشوري مؤسسات اتومبيل كرايه گفت: كارت سوخت خودروهاي مسافربر با عمر 15 سال ابطال مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان نور، مرتضي ولي زاده پيش از ظهر ديروز در جلسه شوراي ترافيك اين شهرستان از ابطال كارت سوخت خودروهاي مسافربر مدل هاي زير سال 76 خبر داد و گفت: در سال جاري 158 كارت سوخت اين خودروها باطل شد.
وي بيان داشت: در صورت تبديل نشدن وضعيت خودروها و ادامه ابطال كارت سوخت خودروهاي با عمر بالاي 15 سال روند خدمات دهي در حمل و نقل عمومي به ويژه مسافربري روستايي با مشكل مواجه مي شود. عضو اتحاديه كشوري مؤسسات اتومبيل كرايه بر تسريع تبديل وضعيت خودروهاي مسافربر و پلاك عمومي تاكيد كرد.


مدير مشاوره سازمان فني و حرفه اي كشور خبر داد

پيشنهاد جذب نيروي متخصص در سازمان فني وحرفه اي

مدير مشاوره فني و حرفه اي كشور از پيشنهاد جذب نيروي متخصص در استخدام اين سازمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، «جمشيد اسعدي» عصر يكشنبه در ديدار با مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي اظهار داشت: بازنگري دوره هاي آموزشي كارشناسان مشاوره، پيگيري حوزه مشاوره و هدايت شغلي- آموزشي سازمان با طرح موضوع اصلاح ساختار سازماني مشاوره درجلسه شوراي معاونان درآينده نزديك اصلاح مي شود.
وي همچنين از اصلاح نرم افزار رهگيري وضعيت اشتغال مهارت آموختگان در آينده نزديك خبر داد.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان غربي نيز در اين ديدار با اشاره به تشكيل شوراي هماهنگي منطقه اي حوزه مشاوره و هدايت آموزشي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشورگفت: تشكيل چنين شورايي گامي ارزنده و چشم اندازي روشن در حوزه آموزش هاي مهارتي است كه منجر به ايجاد اشتغال در كشور شده است.
«حميدرضا خانپور» افزود: استقرار و توسعه حوزه مشاوره آموزشي درمراكز آموزشي ضروري است.
وي اضافه كرد: هدف از برگزاري جلسات شوراي هماهنگي منطقه اي در حوزه مشاوره و هدايت مهارت هاي فني و حرفه اي ارتقاي سطح آگاهي و تجربه كاركنان واحد مشاوره است.


نرخ جديد حق التدريس نيروهاي آزاد فرهنگي اعلام شد

نرخ جديد حق التدريس ساعتي آموزش و پرورش و آموزشياران نهضت سوادآموزي در كمترين ميزان 30 هزار و992 ريال و در بيشترين ميزان 55 هزار و62 ريال است.
براساس بخشنامه معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش نرخ حق التدريس در كمترين ميزان 30 هزار و 992 ريال براي ديپلمه ها غيرتمام وقت و در بيشترين ميزان 55 هزار و62 ريال براي افراد داراي مدرك دكترا و به صورت تمام وقت است. نرخ حق التدريس ساعتي «تمام وقت» براي افراد با مدرك ديپلم 32هزار و 924 ريال، فوق ديپلم 38 هزار و 479 ريال، ليسانس 43 هزار و470 ريال، فوق ليسانس 49 هزار و266 ريال و دكتري 55هزار و 62 ريال است.
همچنين نرخ حق التدريس «غيرتمام وقت» براي افراد با مدرك ديپلم 30 هزار و 992 ريال، فوق ديپلم 36 هزار و 225ريال، ليسانس 41 هزار و55ريال، فوق ليسانس 46 هزار و 690 ريال و دكتري 52 هزار و 325 ريال است.
اين بخشنامه 25 تيرماه امسال توسط وحيد كيارشي، معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها، سازمان و دانشگاه شهيد رجايي و دانشگاه فرهنگيان ابلاغ شده است.
 


رئيس كل بيمه مركزي ايران: 7ميليون موتورسيكلت در كشور بيمه ندارند

جرايم سال هاي گذشته موتورسيكلت سوارها تا ميزان 75درصد مشمول بخشودگي و دريافت بيمه نامه نيز با 50درصد تخفيف ارائه مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، رئيس كل بيمه مركزي ايران ضمن اعلام اين مطلب در بازديد از بيمارستان علي اصغر شيراز اظهار داشت: پيش از اين 1ميليون و 250هزار ريال به علاوه جريمه هاي پرداخت نكرده براي صدور بيمه نامه موتورسيكلت دريافت مي شد كه رقم تقريبي آن بالغ بر 2ميليون ريال بود.
سيدمحمد كريمي ادامه داد: طبق مصوبات جديد هركس براي دريافت بيمه نامه موتورسيكلت مراجعه كند كمتر از 90هزار ريال از او دريافت مي شود.
رئيس شوراي عالي بيمه افزود: از تمام موتورسيكلت سواران و پدر و مادرها تقاضا داريم با اين وضعيت كه 50درصد تخفيف اعمال و 75درصد جريمه ها بخشيده شده براي دريافت بيمه نامه اقدام كنند تا مقصر حادثه و حادثه ديده هر 2دچار مشكل نشوند.
وي تصريح كرد: اين شرايط و تخفيف درنظر گرفته شده تنها تا پايان سال اعتبار دارد و كساني كه بيمه نامه آن ها تمام شده يا فاقد بيمه نامه هستند هرچه سريع تر مراجعه و براي دريافت آن اقدام كنند.
رئيس شوراي عالي بيمه ادامه داد: تصادف با موتورسيكلت در كشور ايران بسيار است و بيش از 7ميليون موتورسيكلت در سطح كشور داريم كه فاقد بيمه نامه هستند و پليس براساس ماده 19 قانون شخص ثالث، از تردد اين موتورسيكلت ها جلوگيري مي كند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14