(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 مرداد 1391 - شماره 20264

امروز در جشن گلريزان11 هزار زنداني چشم انتظار كمك نيكوكاران هستند
سيل باز هم در زنجان و گلستان قرباني گرفت
پليس راهنمايي و رانندگي با روزه خواران برخورد مي كند
ساجدي نيا خبر داد كشف 5 ميليون فيلم قاچاق در 3 ماهه امسال
رويدادهاي خارجي
سفره هاي افطاري در خيابان هاي پاكستان
معاون حقوقي تعزيرات حكومتي: قانون تعزيرات در جلوگيري از گرانفروشي ناتوان است
چاقوكشي در پارك بانوان برازجان
حوادث كوتاه از كشور
فرمانده انتظامي شرق تهران خبر داد
دستگيري كلاهبردار 12ميلياردي با 67 شاكي
انهدام 2 باند بزرگ تهيه و توزيع شيشه و هروئين در اصفهان
نظارت كارشناسان بهداشت بر عرضه كنندگان زولبيا، آش و حليم
رئيس جهاد دانشگاهي خبر داد
توليد مواد اوليه تحقيقات بيولوژيك از شير شنگول و منگول
ممنوعيت فروش مشروبات الكلي در مصر
يك عقب مانده ذهني ديگر در انتظار اعدام
آتش سوزي جنگل هاي اسپانيا
افزايش قربانيان سيل پكن
سقوط هواپيماي روسي


امروز در جشن گلريزان11 هزار زنداني چشم انتظار كمك نيكوكاران هستند

11 هزار زنداني جرايم غيرعمد امروز در بيست و دومين همايش جشن گلريزان ستاد ديه كشور به انتظار كمك نيكوكاران مي نشينند.
به گزارش فارس در اين مراسم، در كنار مسئولان كشوري، تعدادي از افراد خير نيز حضور دارند و با كمك هاي مالي خود، زمينه آزادي تعدادي از زندانيان جرايم غيرعمد را فراهم مي كنند.
هر سال در كنار برگزاري جشن گلريزان ستاد ديه در تهران، جشن هايي نيز در سراسر كشور به همين منظور برگزار مي شود.
در حال حاضر بيش از 11 هزار زنداني به دليل جرايم غيرعمد (مهريه، ديه، نفقه، چك بلامحل غيركلاهبرداري) در زندان هستند.
مقام معظم رهبري، سران قوا و تعدادي از مسئولان ارشد كشوري همه ساله براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد به ستاد ديه كشور كمك مالي مي كنند.
هموطنان مي توانند براي كمك به آزادي زندانيان جرايم غيرعمد كمك هاي مالي خود را به شماره حساب 5555 بانك ملي شعبه آيت الله طالقاني، 74/74 بانك ملت شعبه مستقل مركزي، 7777 بانك تجارت شعبه مركزي و 2240 بانك رفاه شعبه مركزي واريز كنند.


سيل باز هم در زنجان و گلستان قرباني گرفت

زنجان- خبرنگاركيهان:
مديركل مديريت بحران استان زنجان از كشته شدن يك مادر و فرزندش بر اثر وقوع سيل شديد در روستاي «علم كندي» شهرستان ماهنشان خبر داد.
«صفي الله كرامتي» افزود: هنوز اجساد اين مادر و كودك پيدا نشده و جست وجوي امدادگران ادامه دارد.
براساس اعلام اين مقام مسئول، بارش شديد باران و در برخي مناطق تگرگ كه متعاقب آن سيل سهمگيني را موجب شد، تخريب بسياري از راه هاي روستايي و تاسيسات آبرساني، باغات، مزارع و تاسيسات شهري شهرستان ماهنشان و زنجان و طارم را در پي داشت.
وي همچنين از حضور يگان هاي امدادي در محل حادثه و كمك به حادثه ديدگان و اسكان آنها در مناطق امن خبر داد.
شدت بارش در زنجان نيز براي ساعاتي تردد در بسياري از خيابان ها و معابر را مختل كرد و مشكلاتي را براي مردم و خودروها به وجود آورد.
شدت سيل در برخي روستاها موجب تخريب شبكه هاي آب لوله كشي در ماهنشان و طارم شده و تلاش براي ترميم اين شبكه ها در هر دو شهرستان ادامه دارد.
همچنين به گزارش ايرنا مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان از تلاش راهداران اين اداره براي بازگشايي راه هاي سيل زده شهرستان ماهنشان ادامه دارد.
«كليم الله وثوقي» يادآور شد: بلافاصله پس از شروع سيل، راهداران و ماشين آلات راهداري در مسيرهاي بسته شده شهرستان ماهنشان شروع به فعاليت كرده و توانستند راه هاي ارتباطي سه راهي خلج تا سه راهي الي بلاغ، سه راهي الي بلاغ تا مادآباد، ماهنشان تا آغ بلاغ و آغ بلاغ تا تخت سليمان را بازگشايي كنند.
به گفته وي اين در حالي است كه راه هاي ارتباطي روستاهاي وهران- تبريزك- كهريزبيك و ويرزمك هنوز بسته است و راهداران در حال تلاش براي بازگشايي اين مسيرها هستند.
براساس گزارش ايرنا از گرگان معاون عمراني استاندار و قائم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران گلستان برآورد اوليه خسارت وارده ناشي از سيلاب اخير در استان را 950 ميليارد ريال اعلام كرد.
«مهندس عبدالرضا دادبود» افزود: خسارات سيل در بخش زيرساخت هاي شهري، ساختمان هاي دولتي و مراكز بهداشتي و درماني 125 ميليارد ريال و در بخش كشاورزي خسارت وارده به زراعت، باغات، دام، طيور، جاده هاي بين مزارع، پل ها و آبراهه هاي مزارع، انهار زراعي و واحدهاي توليدي 352 ميليارد ريال است.
دادبود تصريح كرد: خسارت به تاسيسات برق رساني 2 ميليارد ريال، حوضه هاي آبخيزداري 31 ميليارد ريال، تاسيسات آبرساني روستايي و شهري در قالب خط انتقال، چشمه ها، تاسيسات چاه هاي آب آشاميدني 500 ميليون ريال است.
علاوه بر شهرستان گرگان در بندرگز نيز با جاري شدن سيلاب قريب به يك هزار و500 متر از شبكه خط آهن در اين منطقه در زير پوشش حجم انبوهي از گل ولاي و چوب هاي جنگلي قرار گرفت، به گونه اي كه مانع از حركت قطارها در موعد مقرر شد.
از ميزان خسارت هاي سيل در اين شهرستان هنوز گزارشي دريافت نشده است.
براساس اعلام اداره كل هواشناسي گلستان وقوع رگبارهاي پراكنده تا روز سه شنبه هفته جاري و به ويژه در ساعات شب در استان ادامه دارد.
بارش هاي رگباري و وقوع سيل در نقاط مختلف استان گلستان طي يك هفته اخير خسارات مالي فراواني برجاي گذاشت و 6 تن از مردم استان در اين سيلاب ها جان خود را از دست دادند.


پليس راهنمايي و رانندگي با روزه خواران برخورد مي كند

رئيس پليس ترافيك شهري از برخورد اين پليس با كساني كه در خودروهايشان تظاهر به روزه خواري مي كنند، خبر داد.
سرهنگ محسن مهرايي گفت:
به دليل حرمت ماه مبارك رمضان پليس راهنمايي و رانندگي اين وظيفه را برخود مي داند تا با هرگونه تظاهر به روزه خواري برخورد و متخلفان را به مراجع انتظامي معرفي كند تا برخورد قانوني مناسب با آنان صورت گيرد.
مهرايي به فارس گفت: متخلفان در اين بخش بسيار كم هستند و اميدواريم آن تعداد كم نيز حرمت ماه مبارك رمضان را حفظ كنند.


ساجدي نيا خبر داد كشف 5 ميليون فيلم قاچاق در 3 ماهه امسال

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از كشف بيش از پنج ميليون نسخه محصولات ضد فرهنگي و فيلم هاي قاچاق در سه ماهه امسال خبر داد و گفت: كمتر از 10 درصد فيلم هايي كه مورد تكثير غيرقانوني قرار مي گيرند، ايراني اند.
سردار حسين ساجدي نيا در ديدار چهره به چهره با اعضاي جامعه صنفي تهيه كنندگان سينما به بحث و گفت وگو پيرامون مسائل بين پليس و سينما پرداخت و در پاسخ به سؤالات و دغدغه هاي مطرح شده از سوي اعضاي جامعه صنفي تهيه كنندگان سينما، گفت: پليس تهران در سال هاي گذشته، اقدام به برخورد با قاچاق و تكثير غيرقانوني محصولات فرهنگي، نظير فيلم هاي روز كرده كه اين تلاش ها هر ساله بيشتر از گذشته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: در سه سال گذشته، چندين مرحله طرح برخورد با تكثيركنندگان غيرقانوني محصولات فرهنگي انجام شده كه طي آن در سال اول دو ميليون، در سال دوم، سه ميليون و در سه ماهه اول امسال نيز بيش از پنج ميليون محصولات ضد فرهنگي و فيلم هاي قاچاق و غيرمجاز كشف و ضبط شده است كه متعاقب آن تكثير و توليدكنندگان محصولات ضد فرهنگي نيز بازداشت و پس از معرفي به مراجع قضايي به تناسب جرم، مجازات شده اند.
ساجدي نيا با اشاره به بررسي ها و تحقيقات انجام شده پليس در امر برخورد با قاچاقچيان و تكثيركنندگان غيرقانوني محصولات فرهنگي، گفت: در اين تحقيقات مشخص شده كه كمتر از 10 درصد فيلم هاي ايراني، مورد تكثير و كپي غيرقانوني قرار مي گيرند و بيشترين تخلفات مربوط به فيلم هاي خارجي و بازي هاي ويدئويي و رايانه اي است.رئيس پليس تهران بزرگ با اشاره به جبران كمبود راهكارهاي قانوني در اين زمينه، گفت: با اقدامات و هماهنگي هاي صورت گرفته از سوي پليس و مقامات قضايي، تصميم بر اين شد كه با متخلفان و مرتكبان اين جرايم، با شدت بيشتري برخورد شود.
وي به نقش حضور پليس در كنار سينماها اشاره كرد و گفت: حضور پليس در مقابل و اطراف سينماها، تنها براي ايجاد تسهيلات ترافيكي، برقراري امنيت و آرامش شهروندان است.
ساجدي نيا از ديگر اهداف حضور پليس در اطراف سينماها را ايجاد محيطي سالم و امن براي بازيگران و طرفداران سينما دانست.


رويدادهاي خارجي

سفره هاي افطاري در خيابان هاي پاكستان

مردم شهر «كراچي» پاكستان با فرا رسيدن ماه رمضان هر شب سفره هاي افطاري را براي اطعام مسافران و نيازمندان در سطح شهر پهن مي كنند.
به گزارش فارس، تعداد زيادي از افراد ثروتمند شهر كراچي داوطلبانه اقدام به اين كار خداپسندانه مي كنند.
در جاي جاي شهر كراچي، به خصوص در محله هاي بالاي شهر، مردم با به راه انداختن غرفه هاي متعدد، افطاري مورد نياز عموم را آماده مي كنند.
در ورودي و خروجي هاي شهر كراچي، هنگام افطار خيل عظيمي از خيرين را مي توان ديد كه جعبه هاي حاوي مواد غذايي را در اختيار مسافران قرار مي دهند تا آنها در طي مسير مصرف كنند.
گفته مي شود در كنار مساجد شهر كراچي نيز كمپ هايي داير شده است كه در آنها براي افراد نيازمند شهر، كمك هاي مردمي جمع آوري مي شود و به همراه افطار در اختيار نيازمندان قرار مي گيرد.
گزارش ها حاكي از آن است كه مغازه داران و مردم شهر كراچي در ماه رمضان دست به دست هم مي دهند تا به مسافران و افراد نيازمند كمك كنند و آنها را مهمان سفره هاي افطاري خود كنند.
 


معاون حقوقي تعزيرات حكومتي: قانون تعزيرات در جلوگيري از گرانفروشي ناتوان است

معاون حقوقي تعزيرات حكومتي استان تهران بر ناتواني اين سازمان در مواقع ضروري مثل گرانفروشي تاكيد كرد.
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه قانون فعلي تعزيرات در مواقع ضروري مانند گرانفروشي بازدارندگي لازم را ندارد تاكيد كرد: با وجود تشكيل بيش از 2 هزار پرونده از زمان آغاز گراني هاي مرغ تاكنون هيچ واحد متخلفي پلمب نشده است.
وي افزود: در اين رابطه براي رسيدگي به تخلفات در ماه رمضان شعبات ويژه اي تشكيل شده است و بازرسي ها بيشتر در زمينه كالاهاي پرمصرف در ماه رمضان مانند مرغ، برنج، گوشت قرمز، آش، حليم و زولبيا و باميه است.
صادقي با اشاره به اينكه روزانه حدود 50 پرونده تخلف وارد تعزيرات حكومتي استان تهران مي شود گفت: تاكنون و از زمان گراني مرغ، 2هزار پرونده تخلف در زمينه فروش مرغ داشتيم كه بيشتر آنها مربوط به گران فروشي است.
معاون حقوقي تعزيرات حكومتي استان تهران افزود: حدود 75 درصد پرونده ها منتهي به صدور راي و محكوميت متخلفان شده و در اين زمينه متخلفان به پرداخت جريمه نقدي در حدود يك و نيم ميليارد ريال محكوم شده اند.
هيچ واحد متخلفي
تاكنون پلمب نشده است
وي با بيان اينكه مقابل برخي واحدهاي متخلف پارچه مربوط به گرانفروشي نصب شده گفت: تاكنون هيچ واحدي در اين زمينه پلمب نشده و در حال بررسي سوابق متخلفان هستيم.
صادقي نيچ كوهي با تاييد اين موضوع كه قانون تعزيرات در موارد اضطرار مناسب نيست گفت: در برخي مواقع اضطرار نياز داريم كه بلافاصله واحد متخلف را پلمب كنيم و اين ضرورت در گشت هاي سيار احساس مي شود اما متاسفانه اين مشكل قانوني وجود دارد و ما مجبور هستيم كه قانون فعلي را رعايت كنيم.
قانون فعلي
بازدارندگي ندارد
وي افزود: قانون در برخي موارد اضطراري ضعيف عمل مي كند؛ در برخورد با گرانفروشي نياز است با شدت برخورد و واحد متخلف پلمب شود تا بازدارندگي هم داشته باشد. قانون فعلي در مواقع ضروري بازدارندگي ندارد و قانوني كه بايد دست ما را باز بگذارد تا به راحتي واحدهاي متخلف را پلمب كنيم، وجود ندارد.
دولت براي اصلاح قانون تعزيرات به مجلس لايحه بدهد
معاون حقوقي تعزيرات حكومتي استان تهران در پاسخ به اين سوال كه چه كسي مسئول تغيير اين قانون ناكارآمد است گفت: دولت بايد يك لايحه به مجلس بدهد تا درباره اين قانون بازنگري و اصلاح صورت گيرد.
 


چاقوكشي در پارك بانوان برازجان

برازجان - خبرنگار كيهان:
ورود مردان به پارك بانوان در برازجان و چاقوكشي در آن يك كشته و 3 مجروح برجاي گذاشت.
دو دستگاه موتورسيكلت جمعه شب با ورود به پارك بانوان برازجان و متلك پراني يكي از موتورسواران به ديگري سبب درگيري شديد بين راكبان موتورسيكلت ها شد.
به دنبال اين درگيري كلامي 4 جوان با چاقو به جان يكديگر افتادند كه در اثر آن «عليرضا-ش» جان خود را از دست داد و 3 نفر ديگر نيز به بيمارستان 17 شهريور برازجان انتقال يافتند.
پرونده اين چاقوكشي توسط پليس برازجان تحت پيگيري است. به گزارش خبرنگار ما اكنون پارك بانوان برازجان به محل امني براي مزاحمت هاي افراد ولگرد شده است.
به دنبال اين حادثه مردم برازجان خواستار ديواركشي و محصور شدن اين پارك كه مخصوص بانوان است شدند و از نيروي انتظامي خواستند از ورود مردان و جوانان به اين پارك جلوگيري كنند.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف برنج خارجي قاچاق
همدان- خبرنگاركيهان: 23هزار كيلو برنج قاچاق از يك دستگاه خودرو ترانزيتي در يكي از مقرهاي ايست و بازرسي همدان كشف شد. اين خودرو از اهواز به مقصد كرج در تردد بود.
راننده خودرو ترانزيت، برگ پروانه گمركي صادره از گمرك خرمشهر به ماموران انتظامي ارائه كرد كه از صدور تاريخ برگ سبز 2سال گذشته بود و مطابقت تعداد كيسه هاي برنج با برگ سبز ارائه شده حاكي از تقلب و سوءاستفاده از مدارك گمركي بود.
رد رشوه 18ميليون ريالي
رشت- خبرنگاركيهان: مامور نيروي انتظامي شهرستان فومن رشوه 18ميليون ريالي را رد كرد. يك زن كه قصد داشت با دادن رشوه به مامور نيروي انتظامي همسرش را كه به اتهام حمل و نگهداري 25/15گرم هروئين و 70/1سانت شيشه دستگير شده بود، آزاد كند، خود نيز گرفتار شد.
اين زن به ستوان يكم حسين شكوري جمعي فرماندهي انتظامي شهرستان فومن علاوه بر مبلغ 18ميليون ريال رشوه نقدي، پيشنهاد پرداخت ماهيانه 50 ميليون ريال وجه نقد كرده بود كه مامور انتظامي پيشنهاد رشوه را رد كرد.
در اين زمينه پرونده اي تشكيل و به مقام قضايي ارسال شد.
دستگيري عوامل آدم ربايي
خرم آباد- خبرنگاركيهان: جواني كه به خاطر اختلاف مالي با پدرش مبادرت به ربودن خواهر ناتني خود كرده بود با تلاش پليس دستگير شد. ماموران پليس خرم آباد به دنبال اعلام خبر ربوده شدن دختربچه 8 ساله توسط فرد و يا افراد ناشناس در اين شهر بلافاصله وارد عمل شدند و پس از 2ساعت تلاش موفق شدند دختر 8 ساله را آزاد كنند.برادر ناتني اين دختربچه كه با پدرش اختلاف مالي داشت 2 نفر را اجير كرده بود تا خواهر ناتني خود را بربايند.
فرد ربوده شده تحويل خانواده اش شد و عاملان اين حادثه تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند.
كشف يك تن مواد مخدر
شهركرد- خبرنگاركيهان: يك تن و300 كيلوگرم ترياك در استان چهارمحال و بختياري طي 24ساعت گذشته كشف و ضبط شد.
سگ هاي موادياب اين مقدار مواد مخدر را در جاسازي يك دستگاه خودرو كمپرسي پيدا كردند. متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي شد. كشف اين مقدار ترياك در استان بي سابقه اعلام شده است.
پلمب 4كارگاه بازيافت پسماند
اصفهان- خبرنگاركيهان: در عمليات مشترك كارشناسان واحدهاي بهداشت حرفه اي و بهداشت محيط مركز بهداشت شماره2 اصفهان، 4كارگاه بازيافت پسماند در منطقه نيك آباد از توابع شهرستان اصفهان به دليل عدم رعايت موازين بهداشتي به طور همزمان در يك روز پلمب شدند.
اين 4 كارگاه عليرغم تذكرات مكرر قبلي براي رفع نواقص بهداشتي و با توجه به اينكه ادامه فعاليت آنها در بافت مسكوني موجب به مخاطره افتادن بهداشت عمومي و نيز سلامت متصديان و كاركنان اين كارگاه ها شده بود، لاك و مهر شدند.
انهدام باند سارقان كابل برق
مراغه- خبرنگاركيهان: باند سارقان كابل مخابرات و برق در مراغه متلاشي شد. دو نفر از سارقان شناسايي شدند كه يكي از آنها موقع دستگيري اقدام به فرار كرد و ديگري دستگير شد. اين دو نفر در آخرين سرقت خود اقدام به سرقت 200متر كابل مخابرات چند روستا كرده بودند كه يك ميليارد ريال به شبكه مخابرات روستا خسارت وارد كرد. سارق دستگير شده به چند فقره سرقت كابل برق نيز اعتراف كرد. از سارق كابل هاي سرقت شده به همراه يك دستگاه خودرو نيسان كشف شد.
سرقت از لوازم داخل خودرو
بوشهر- خبرنگاركيهان: يك سارق حرفه اي لوازم داخل خودرو به نام محمد در بوشهر دستگير شد. متهم به 28فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح شهر بوشهر اعتراف كرد.
شناسايي اخلالگران بازار مرغ
رشت- خبرنگاركيهان: يك شبكه اخلالگر در توزيع مرغ در استان گيلان شناسايي و منهدم شد. با شناسايي عوامل اين شبكه پرونده اي به ارزش بيش از 900 ميليون تومان تشكيل و جهت رسيدگي به تعزيرات حكومتي استان ارجاع شد.


فرمانده انتظامي شرق تهران خبر داد

دستگيري كلاهبردار 12ميلياردي با 67 شاكي

فرمانده انتظامي ويژه شرق تهران از دستگيري فردي خبر داد كه با فروش مال غير به 103 نفر از متقاضيان مسكن در پيشوا، بيش از 12ميليارد و 400 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود.
سرهنگ فتحي در بيان جزئيات اين خبر گفت: در پي دريافت گزارشي مبني بر كلاهبرداري گسترده در پيشوا موضوع به طور ويژه در دستور كار ماموران اداره جرايم اقتصادي پليس آگاهي شهرستان پيشوا قرار گرفت.
فتحي افزود: با دريافت اطلاعات اوليه از مالباختگان و تحقيقات پليسي مشخص شد، متهم كه در زمينه ساختمان سازي فعاليت دارد با روش و ترفندهاي متفاوت و فروش مال غير توانسته است از تعداد زيادي از متقاضيان مسكن كلاهبرداري كند.
وي با اشاره به اينكه متهم مدت دو ماه تحت تعقيب پليس قرار داشت، تصريح كرد: با تلاش ماموران و پيگيري و مراقبت هاي ويژه در نقاط مختلف كشور از جمله شهرستان قم- حسن-آباد- تهران بزرگ و استان تهران، سرانجام متهم در يك عمليات غافلگيرانه در ورودي شهر پيشوا دستگير و براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شد.
فتحي با قدرداني از تلاش كاركنان فرماندهي پيشوا افزود: متهم در بازجوئي ها به كلاهبرداري بيش از 12ميليارد و 400 ميليون ريال از 103 تن از متقاضيان مسكن اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي ويژه شرق تهران با بيان اينكه تاكنون 67 شاكي شناسايي شده اند به شهروندان هشدار داد: در معاملات املاك و مسكن تا حصول اطمينان كامل از مالكيت طرف مقابل، از تنظيم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداري كنند.


انهدام 2 باند بزرگ تهيه و توزيع شيشه و هروئين در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: در عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي، 2 باند بزرگ كه به شكل گسترده اي مواد مخدر شيشه و هروئين را وارد و در اين استان توزيع مي كردند، دستگير شدند.
«سرتيپ عبدالرضا آقاخاني» افزود: سرشبكه اصلي باند تهيه و توزيع ماده مخدر شيشه از افراد غيربومي بودند كه مسئوليت هدايت و انتقال شيشه از استان هاي ديگر به اصفهان را برعهده داشتند. وي افزود: در اين عمليات دو مخفيگاه اعضاي باند منهدم و در بازرسي از آنها 8 كيلوگرم شيشه و تعدادي پايپ كشف و ضبط و دو دستگاه خودروي مدل بالا به همراه مبلغ 800 ميليون ريال وجه نقد توقيف شد.
آقاخاني گفت: در اين رابطه 10 نفر از اعضاي باند شناسايي و دستگير شده اند كه يكي از اعضاي اين باند از اراذل و اوباش و افراد شرور معروف و سابقه دار است.
رئيس پليس اصفهان در ادامه از دستگيري دو نفر ديگر از باقيمانده اعضاي باند وارد كننده هروئيني موسوم به هروئين گل خبر داد و افزود: مأموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر در ادامه تحقيقات خود بر روي اعضاي باقيمانده باند قاچاق و توزيع هروئين گل به اصفهان در محور ورودي به اصفهان به يك دستگاه پژو 405 مشكوك شدند كه در نتيجه در بازرسي از آن مقدار 40 كيلوگرم از اين ماده مخدر كه به طرز ماهرانه اي جا سازي شده بود را كشف و ضبط كردند.
وي با بيان اينكه در اين عمليات يك زن و شوهر دستگير شدند، گفت: با دستگيري اين دو نفر تعداد اعضاي باند قاچاق و توزيع هروئين گل به 47 نفر رسيد كه از ابتداي سال جاري تاكنون توسط مأموران سخت كوش پليس مبارزه با مواد مخدر دستگير شده اند.فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به كشف 73 كيلوگرم از اين ماده مخدر گفت: اعضاي اين باند هروئين جديدي به نام هروئين گل را وارد مي كردند كه از لحاظ آسيب هاي وارده به جسم و روان مصرف كنندگان بسيار قوي تر از هروئين معمولي است.


نظارت كارشناسان بهداشت بر عرضه كنندگان زولبيا، آش و حليم

كارشناس مسئول واحد بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از تشديد كنترل بدون هيچگونه اغماضي بر عرضه كنندگان زولبيا، آش و حليم در ماه رمضان خبر داد.
قاسم قنبري درباره نظارت ها و كنترل كارشناسان بهداشتي بر اقلام غذايي از جمله زولبيا، باميه، آش حليم در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: اين نظارت ها و كنترل ها قبل از افطار و ساعاتي پس از افطار صورت مي پذيرد.
وي افزود: در ماه مبارك رمضان كنترل ها از مراكز توزيع اقلام مواد غذايي از جمله زولبيا، باميه، آش و حليم تشديد مي شود به طوري كه در صورت مشاهده تخلف هيچ اغماضي صورت نخواهد پذيرفت زيرا از قبل از ماه مبارك مكاتبات با اتحاديه ها و اصناف در زمينه رعايت موارد بهداشتي توزيع كننده اقلام غذايي صورت پذيرفته است و چون زمان ماه مبارك رمضان يك ماهه است هيچگونه اغماضي براي تخلفات بهداشتي صورت نمي پذيرد.
قنبري ادامه داد: كنترل بهداشتي زولبيا و باميه از نظر بهداشت فردي، وسايل كار و محيط بهداشت توزيع كننده صورت مي گيرد و حتي از زولبيا و باميه ها نمونه برداري مي شود. به خصوص اين كه بايد براي پخت زولبيا و باميه از روغن هاي استاندارد مايع و با ترانس پائين تر از 5 استفاده شود.
قنبري گفت: رستوران ها و فست فودفروشي ها نيز به دليل اين كه صبح و بعدازظهر فعاليت ندارند بيشتر زمان خود را به ساعات افطار تا پاسي از شب اختصاص مي دهند و كارشناسان بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز در اين ساعات از اين مكان هاي عرضه مواد غذايي بازديد مي كنند.
وي اظهار داشت: افراد در نخستين برخورد در مكان هاي عرضه مواد غذايي از جمله زولبيا، باميه، آش و حليم به بهداشت فردي و محيط آن مكان دقت كنند مثلا بايد افراد فروشنده براي عرضه مواد زولبيا و باميه از دستكش استفاده كنند و در صورت رعايت نشدن اين گونه موارد بهداشت فردي و محيطي مردم بايد تذكرات لازم را به فروشنده بدهند.


رئيس جهاد دانشگاهي خبر داد

توليد مواد اوليه تحقيقات بيولوژيك از شير شنگول و منگول

رئيس جهاد دانشگاهي گفت: با همكاري دو جانبه انستيتو پاستور ايران و جهاد دانشگاهي مواد اوليه تخليص شده براي تحقيقات بيولوژيك از شير توليد شده توسط حيوانات دستكاري شده ژنتيك (شنگول و منگول) در دست انجام است.
محمدحسين يادگاري اظهار داشت: در پژوهشگاه رويان كارهاي متعددي صورت مي گيرد كه توليد پروتئين مورد استفاده براي درمان بيماري هاي خوني يكي از آنهاست كه هنوز نتيجه قطعي آن براي استحصال مواد اوليه صورت نگرفته است.
وي افزود: طي همكاري دوجانبه بين انستيتو پاستور و جهاد دانشگاهي تخليص مواد اوليه دارويي از شير توليد شده توسط حيوان دست كاري شده (شنگول و منگول) از كارهاي در دست انجام است.
به گفته رئيس جهاد دانشگاهي براي توليد فرآورده هاي بيولوژيك با همكاري پژوهشگاه رويان و سازمان گسترش فناوري هاي نوين قراردادي بسته شده تا مواد اوليه تحقيقاتي به عنوان فرآورده هاي بيولوژيك براي مصرف پژوهشگاه رويان و مراكز تحقيقاتي ديگر در داخل كشور توليد و مورد استفاده قرار گيرد.


ممنوعيت فروش مشروبات الكلي در مصر

به موجب اصلاح قوانين مربوط به گردشگري در مصر فروش و مصرف مشروبات الكلي در اماكن گردشگري اين كشور در تمامي تعطيلات مذهبي ممنوع خواهد شد.
به گزارش مهر به نقل از العربيه، «منير فخري عبدالنور» وزير گردشگري مصر قوانين مربوط به اماكن گردشگري از جمله (رستوران ها، كافي شاپ ها و هتل ها) را اصلاح كرد.
به موجب اين قوانين ايام ممنوعيت استفاده از مشروبات الكلي در اماكن گردشگري مصر افزايش يافته است و شامل تمامي تعطيلات مذهبي مي شود.
اين قانون كه پيش از اين براي احترام به مسلمانان تنها در ماه رمضان اجرا مي شد، اكنون شامل تمامي تعطيلات مذهبي يعني سال نو هجري قمري، شب معراج پيامبر اسلام(ص) و ميلاد ايشان و روز عرفه است.
عبدالنور خاطرنشان كرد كه تخطي از اين قانون موجب بسته شدن اماكن مربوطه خواهد شد و نام آنان از فهرست اماكن گردشگري تحت نظارت وزارت گردشگري مصر حذف خواهد شد.
 


يك عقب مانده ذهني ديگر در انتظار اعدام

پس از اعدام يك زنداني عقب مانده ذهني در ايالت تگزاس، مقامات ايالت «جورجيا» يك زنداني عقب مانده ذهني ديگر را عليرغم اعتراضات فراوان اعدام كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «وارن هيل» آمريكايي 52 ساله آفريقايي الاصل به مدت 21 سال است كه در ايالت «جورجيا» آمريكا در صف اعدام قرار دارد.
مقامات آمريكايي مي گويند كه او به دليل قتل نامزد خود زنداني شده است و به دليل قتل هم سلولي اش قرار است، اعدام شود.
عليرغم مداخله ديوان عالي آمريكا در آخرين دقايق و همچنين اعتراضات گسترده جامعه جهاني و حتي خانواده قرباني، اين زنداني كه عقب مانده ذهني است، اعدام شد.
براساس اين گزارش، هيل در شرايطي اعدام مي شود كه ضريب هوشي وي 70 گزارش شده كه اين ميزان پايين تر از آستانه ناتواني ذهني است.
ديده بان حقوق بشر قبلا، اعلام كرده بود: ديوان عالي آمريكا مي بايست مقامات ايالت جورجيا را از اعدام مردي كه شواهد نشان مي دهد ناتواني هاي چشمگير ذهني دارد، متوقف كند.
با اين حال هيئت عفو جورجيا از بخشيدن «هيل» صرف نظر كرده و پنجشنبه هفته گذشته، قاضي ايالت جورجيا طي حكمي اعلام كرد كه ناتواني ذهني هيل به اندازه اي نيست كه حكم اعدام وي لغو شود.
ديوان عالي آمريكا در سال 2002، طي حكمي با اعدام زندانيان با ناتواني ذهني مخالفت كرد اما اين اختيار را به هر ايالت داد كه در خصوص تعريف ناتواني ذهني تصميم گيري كنند.
هفته گذشته نيز مقامات ايالت تگزاس با استفاده از پروتكل تزريق يك ماده سمي، «يوكامون لانيل هارن» 33 ساله سياهپوست عقب مانده ذهني را به وسيله تزريق سم اعدام كردند.
براساس اين گزارش، «هارن» حدود 25 دقيقه پس از آن كه مواد سمي توسط مقامات زندان تگزاس به اين زنداني تزريق شد، جان خود را از دست داد.
هيل نيز با استفاده از تزريق يك ماده سمي «پنتو باربيتال» به جاي تزريق ماده سمي «كوكتل» اعدام شد.


آتش سوزي جنگل هاي اسپانيا

مقامات اسپانيا اعلام كردند در پي وقوع آتش سوزي در جنگل هاي منطقه «كاتالونيا»، سه تن جان خود را از دست داده اند.
بنابر اعلام مقامات داخلي منطقه «كاتالونيا»، دو تبعه فرانسوي حين فرار از شعله هاي آتش به داخل دريايي در نزديكي مرز با فرانسه افتاده و غرق شده اند. نفر سوم نيز كه يك مرد 75 ساله بود به دليل حمله قلبي جان خود را از دست داد.
وزش باد شديد كه در گسترش اين آتش سوزي نقش داشته، موجب شد تا حدود 135 هزار تن از ساكنان منطقه محل زندگي خود را ترك كنند.اين آتش سوزي همچنين دست كم 19 تن ديگر را روانه بيمارستان كرد كه از جمله مي توان به يك تبعه فرانسوي اشاره كرد كه به دليل محاصره شدن در ميان شعله هاي آتش دچار سوختگي شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري BBC، برآوردهاي اوليه حاكي از آن است كه حدود 13هزار هكتار از جنگل هاي اين منطقه بر اثر اين آتش سوزي تخريب شده باشند.
 


افزايش قربانيان سيل پكن

رسانه هاي چين اعلام كردند شمار قربانيان بارانهاي شديد و جاري شدن سيل در شهر پكن پايتخت اين كشور به 37 نفر رسيده است.
به گزارش خبرگزاري ها، شمار تلفات سيل در پكن با پيدا شدن اجساد بيشتري در مناطق مختلف اين شهر از 20 نفر به 37 نفر افزايش يافته است.
دولت چين يكشنبه شب در آخرين آمار خود اعلام كرد: 25 نفر غرق شده اند و 6 نفر ديگر بر اثر تخريب ساختمانها جان خود را از دست داده اند و 5 نفر نيز بر اثر برق گرفتگي و يك نفر در جريان صاعقه جان باختند.
دولت چين افزود: هويت 21 جسد تاكنون شناسايي شده است.
بارانهاي شديد كه از 16 سال پيش در شهر پكن سابقه نداشته است، باعث آبگرفتگي خيابانها به ارتفاع يك متر شد.
باران همچنين باعث قطع جريان برق و لغو صدها پرواز گرديد.
خبرگزاري شينهوا اعلام كرد: ميانگين بارش باران در شهر پكن به 170 ميلي متر رسيده و بيشترين ميانگين با 460 ميلي متر متعلق به ناحيه «فانگ شان» بوده است.
در همين رابطه روزنامه چاينا ديلي خسارات مالي ناشي از اين طوفان و باران را 10 ميلياردو 600 ميليون دلار اعلام كرد و از تخليه 60 هزار نفر از ساكنان مناطق پر خطر خبر داد.


سقوط هواپيماي روسي

بر اثر سقوط يك فروند هواپيماي سبك در روسيه، خلبان آن و دو نفر ديگر كشته شدند.
به گزارش ايرنا، كانال 2 تلويزيون دولتي روسيه اعلام كرد: اين هواپيما يكشنبه شب در استان «ريازان» در مجاورت استان مسكو سقوط كرد.
بر پايه اين گزارش، در سقوط هواپيماي «ايليوشين-103»، خلبان و دو سرنشين ديگر كه يكي از آنها كودك 12 ساله بود، كشته شدند.
در اين گزارش آمده است: پرواز اين هواپيما بدون مجوز و داشتن تماس با مركز خدمات ناوبري هوايي انجام گرفته بود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14