(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 مرداد 1391 - شماره 20268

يادداشت خبرنگار
ايران سومين كشور توليدكننده شيشه 19ميليمتري جهان شد
ايران در كيهان
آزاد راه بندرعباس- سيرجان در حوزه هرمزگان تكميل شد
احداث 30 باب ساختمان دهياري در استان اردبيل
فرماندار بناب خبر داد تصويب 23ميليارد اعتبار براي توسعه كشاورزي بناب
عضو شوراي شهر رشت: گيلان محل كسب تجربه مديران غيربومي شده است
همزمان با هفته بهزيستي انجام شد
افتتاح 58 واحد مسكوني مددجويان در خدابنده
مديركل بهزيستي استان: 30 هزار معلول در همدان زيرپوشش خدمات بهزيستي اند
تا 5 سال ديگر مالاريا در 3 استان كشور ريشه كن مي شود
اجراي طرح پزشك خانواده درمشكين شهر
اجراي 2 طرح مهر ماندگار در شهر قدس
از سوي دانشگاه پيام نور صورت گرفت
اعزام 36 دانشجوي بسيجي طبس به اردوهاي جهادي
عروسك هاي دارا و سارا در لباس هاي محلي آذربايجان
وعده مديرعامل استان گلستان
عقب افتادگي در شركت آب و فاضلاب را جبران مي كنيم
مديركل راه و شهرسازي لارستان: شهر لار 129 هكتار بافت فرسوده دارد
انتصابات جديد در شهرستان ها


يادداشت خبرنگار

انتشار هفته نامه دولتي بدون مديرمسئول!
مطبوعات را ركن چهارم دموكراسي ناميده اند. مطبوعاتي كه قاعدتا بايد آينه تمام نماي ايده و افكار جامعه و پل ارتباطي بين دولت و ملت باشد و بري از هر نوع آلودگي و پلشتي و مفرهاي قانون گريزي. اما در برخي موارد نمونه هايي از قانون گريزي برخي مدعيان ديده مي شود كه مصداق بارز ضرب المثل دم خروس و قسم حضرت عباس را در اذهان تداعي مي كند. گويي قانون عريض و طويل مطبوعات صرفا براي بخش خصوصي است و نشريات وابسته به دولت خود را بي نياز از رعايت مواد قانوني مي دانند و در عين حال همه چيز را هم براي خود مي خواهند از جمله آگهي هاي ريز و درشت دستگاه هاي دولتي را!
در ذيل فصل چهارم- حدود مطبوعات- در ماده 7 تصريح شده كه انتشار نشريه بدون ذكر نام مديرمسئول ممنوع است و جرم محسوب مي شود!
در ذيل فصل پنجم قانون مطبوعات ماده 14 نيز آمده است: در صورتي كه مدير مسئول فوت شود و يا استعفا دهد، صاحب امتياز موظف است حداكثر ظرف 3 ماه شخص ديگري را كه واجد شرايط باشد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي كند، در غير اين صورت از انتشار نشريه او جلوگيري مي شود، تا زماني كه صلاحيت مدير به تاييد نرسيده است، مسئوليت هاي مدير به عهده صاحب امتياز است.
و در ماده 15 همان فصل تصريح شده كه اعلام نظر هيئت نظارت مبني بر تاييد يا عدم تاييد مديرمسئول جديد، حداكثر 3ماه از تاريخ معرفي توسط وزارت ارشاد اسلامي خواهد بود.
هفته نامه محلي «سيروان» در كردستان بيش از 4 سال است هر هفته به صاحب امتيازي سازمان همياري شهرداري هاي استان، زيرنظر استاندار محترم و بدون ذكر نام مديرمسئول منتشر مي شود و آب هم از آب تكان نخورده است.
حال سوال اساسي از اداره كل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان اين است اگر نشريه اي ديگر با اين جرم آشكار منتشر مي شد آيا باز با همان ديده اغماض بدان مي نگريستند؟
صاحبان ديگر نشريات محلي كردستان در حالي نظاره گر اين نابساماني و قانون گريزي از سازمان همياري هستند كه با سيلي گونه خود را سرخ نگه مي دارند و شاهد بي عدالتي ها در توزيع آگهي ها از سويي و حمايت هاي پنهان و آشكار كانون هاي قدرت از اين نشريه از سوي ديگر هستند.
جالب تر اينكه زماني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خود وكالتا مدير مسئول اين نشريه بود و زماني نماينده تام الاختيار استاندار، پنهان از چشم هيئت محترم نظارت بر مطبوعات اداره اين نشريه را به عهده داشت و اينك چند صباحي است كه اين ميراث بي صاحب به يكي ديگر از مقربان دارالحكومه (مديرايرنا) در كردستان رسيده است. و باز جالب تر اينكه همه اين آقايان فاقد حكم مديرمسئولي بودند!
اين را نوشتيم چون آقاي استاندار همواره مطبوعات را به نقد دستگاه هاي دولتي ترغيب مي كند، كه اميدواريم در اولين فرصت به اين قانون گريزي در سازمان همياري شهرداري ها پايان داده شود.
سنندج- خبرنگار كيهان


ايران سومين كشور توليدكننده شيشه 19ميليمتري جهان شد

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد از راه اندازي خط توليد شيشه 19ميليمتري با مصارف خاص صنعتي در اردكان خبر داد.
محمدمهدي زارع گفت اين نوع شيشه فقط در دو كشور چين و آمريكا توليد مي شود كه با دستيابي به اين توانمندي وابستگي ايران به واردات اين محصول از كشورهاي ديگر قطع مي گردد.
به گفته وي، كارخانه صنعتي توليد شيشه اردكان از نمونه ترين كارخانه هاي در آسيا و بزرگ ترين كارخانه در خاورميانه است.
وي افزود: براي پيشرفت صنعت حدود 2000 ميليارد ريال در كارخانه شيشه اردكان سرمايه گذاري شده و اين واحد صنعتي در حال حاضر با ظرفيت توليد روزانه 900 تن انواع شيشه در حال فعاليت است.
زارع همچنين ظرفيت توليد شيشه 19 ميليمتري را دركارخانه شيشه اردكان روزانه 30 تن اعلام كرد.
وي تصريح كرد: در اين واحد توليدي صنعتي انواع شيشه از 2 ميليمتر تا 19 ميليمتر توليد مي شود و زمينه اشتغال بيش از يك هزار نفر را فراهم كرده است.
وي بهره گيري از مواد اوليه مرغوب و مناسب را از ويژگي هاي اين واحد صنعتي برشمرد و گفت: استفاده از كاني هاي موجود در معادن منطقه اردكان مثل سليس و فلدسپات باعث شده شيشه هاي اين كارخانه حرف اول را در خاورميانه بزند.
وي محصولات توليد شده در اين واحد صنعتي را شيشه فلوت ساده، شيشه شفاف، انواع شيشه هاي رنگي، شيشه رفلكس، آيينه، شيشه لمينت، شيشه دوجداره و شيشه نشكن عنوان كرد.
اين مقام مسئول با اشاره به صادرات روزانه بيش از 500 تن انواع شيشه به 16كشور جهان افزود: محصولات توليدي اين كارخانه از طريق حمل و نقل ريلي به كشورهاي امارات، هندوستان، عراق، پاكستان، تركيه، تركمنستان، تاجيكستان، قرقيزستان و... صادر مي شود.


ايران در كيهان

نرخ بيكاري دانش آموختگان
ساري- خبرنگاركيهان: مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي مازندران گفت: بيشترين نرخ بيكاري در اين استان مربوط به دانش آموختگان و فارغ التحصيلان دانشگاه هاست. علي بابايي تصريح كرد: هم اكنون نرخ بيكاري در مازندران 8/11درصد است كه تا پايان برنامه پنجم اين ميزان بايد به 3/6درصد برسد. وي تأكيد كرد: با اعتبار 18هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري كه در سند توسعه اشتغال مازندران پيش بيني شده نرخ بيكاري اين استان كاهش مي يابد.
كافي نبودن يارانه
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: مديرعامل مركز معلولان شهيد فياض بخش گفت: در اين مركز 33معلول نگهداري مي شود كه يارانه واريزي اداره بهزيستي تنها براي حقوق و بيمه پرسنل كفايت مي كند. محمدباقر رسولي افزود: با توجه به هزينه سنگين نگهداري معلولان، تغذيه و بهداشت آنان انتظار مي رود مسئولان و افراد خير كمك هاي بيشتري به اين مركز بكنند.
افتتاح ساختمان همراه سرا
¤ در آيين ويژه اي با حضور امام جمعه موقت، فرماندار، مديران اجرايي، خيرين و نيكوكاران، ساختمان همراه سرا و نمازخانه بيمارستان قائم (عج) فيروزآباد افتتاح شد.
اسدالله عسكري پور عضو مجمع خيرين سلامت و مجري طرح با ارائه گزارشي اعلام كرد: در راستاي تامين رفاه و آسايش همراهان بيماران از يك سال و نيم پيش با مشاركت خيران و نيكوكاران و اعضاي مجمع خيرين سلامت اقدام به احداث اين ساختمان كرديم كه در 150متر مربع با زيربناي 300متر مربع با هزينه اي بالغ بر 120ميليون تومان ساخته شده و با بهره برداري از آن مشكلات همراهان بيماران مرتفع و پرسنل و همراهان در نمازخانه بسيار زيباي آن اقامه نماز خواهند كرد.
تصويب اعتبار
نيشابور- خبرنگار كيهان: بيش از 400ميليارد ريال اعتبار براي توسعه طرح هاي كشاورزي در نيشابور تصويب شد. مدير جهاد كشاورزي نيشابور در تشريح اين خبر گفت: تعداد 582طرح مختلف در بخش هاي باغباني، زراعت، مكانيزاسيون، دام، طيور، آب و خاك، صنايع تبديلي، شيلات، دامپزشكي و منابع طبيعي به تصويب رسيد كه اكثر اين طرح ها به منظور اخذ تسهيلات به بانك كشاورزي معرفي شده اند.
مهندس سيدغلامرضا نبوي با بيان اينكه هدف از اجراي اين طرح ها ايجاد اشتغال بيشتر در بخش كشاورزي است گفت: 17شركت مهر با هدف فعاليت هاي باغداري، دامداري، توليد كودآلي و بسته بندي محصولات كشاورزي تأسيس شده است. وي پيش بيني كرد با اجراي اين طرح ها يك هزار و 791 شغل جديد ايجاد شود.
مصرف زكات در پروژه هاي عمراني
نجف آباد- خبرنگار كيهان: مسئول قرارگاه بسيج سازندگي ناحيه نجف آباد گفت: اين شهرستان از لحاظ پرداختن به پروژه هاي زكات يكي از پركارترين شهرهاي استان اصفهان است. مهدي فرهمندي افزود: طبق برنامه هاي تدوين شده و هماهنگي هاي به عمل آمده با كميته امداد امام خميني شهرستان نجف آباد، دهياران، ائمه جماعات، معتمدين و اعضاء شورا روستاها و مسئول بسيج سازندگي سپاه ناحيه نجف آباد امسال اعتباري بالغ بر 267 ميليون ريال كه از سهم تشويقي دولت بابت پرداخت زكات است به شهرستان نجف آباد تعلق گرفته است.
وي گفت: از اين اعتبارات براي ساخت و تكميل مساجد، حسينيه و خانه عالم در روستاهاي حاجي آباد، رحمت، نهضت آباد، فيلور و يزدانشهر استفاده خواهد شد.
اختصاص اعتبار
مهديشهر- خبرنگاركيهان:وزير راه و شهرسازي گفت: 25ميليارد ريال به احداث تقاطع غير همسطح در جزين اختصاص يافت.
علي نيكزاد در بررسي نقشه هاي اجراي اين پروژه و گفت وگو با پيمانكاران اين طرح اظهار داشت: بايد مدت زمان 18ماهه احداث تقاطع غير همسطح در جزين اصلاح و اين طرح تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد، در اين صورت مشكل اعتباري آن برطرف خواهد شد.
يكي از پيمانكاران احداث تقاطع غيرهمسطح در جزين نيز در بازديد وزير راه و شهرسازي، حجم هزينه ريالي اجراي اين طرح را 35ميليارد ريال اعلام كرد.
تشديد مبارزه با قاچاق
كيش- خبرنگار كيهان: يكي از مهم ترين برنامه هاي فرماندهي نيروي درياباني كيش در سال جاري افزايش و تشديد برخورد باقاچاقچيان كالا و مواد مخدر و كنترل نوار ساحلي است.
سرهنگ ستاد حسين دهكي فرمانده جديد نيروي انتظامي و درياباني جزيره كيش با اعلام اين خبر گفت: امنيت نوار مرزي و ساحلي بدون همكاري و تعامل بوميان و مرزنشينان مسير نخواهد بود و امسال ما با افزايش و تشديد برخورد با قاچاق كالا و مواد مخدر كنترل نوار ساحلي را در دست خواهيم گرفت.
احداث كتابخانه
اهواز- خبرنگار كيهان:رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شوشتر از آغاز به كار ساخت كتابخانه عمومي گوريه خبر داد.
هادي نظري با بيان اين كه كتابخانه شهر گوريه از توابع شوشتر در زميني به وسعت 400مترمربع ساخته مي شود، ادامه داد: زمين اين كتابخانه اهدايي بخشداري گوريه است و تنها كتابخانه اين روستا در آن ساخته خواهد شد.
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شوشتر، با بيان اين كه بخشي از اعتبارات ساخت اين كتابخانه از محل اعتبارات توسعه استان تامين مي شود، گفت: فرماندار شوشتر نيز براي ساخت اين كتابخانه اعتباري حدود 100ميليون تومان اختصاص داده است.
ساماندهي آبگرم
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: نماينده مردم مشكين شهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: آبگرم قوتورسويي بايد ساماندهي شود و براي اين منظور 6ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است. يونس اسدي افزود: طرح ساماندهي آبگرم قوتورسويي به زودي اجرايي مي شود.
وي گفت: اولويت توسعه شهرستان مشكين شهر در دو بخش كشاورزي و گردشگري تعريف شده و ساماندهي آبگرم موئيل. ايجاد مجتمع آبدرماني وله زير. پروژه گردشگري مكان شهر و احداث هتل آران از جمله برنامه هاي گردشگري مشكين شهر است.
ساخت 7 بندر چندمنظوره
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مشاور عمراني مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان از پيشرفت فيزيكي 95 درصدي ساخت 7بندر چندمنظوره در استان خبر داد.
رحيم ناصري فخر افزود: دولت ساخت بندر چند منظوره را از سال 89 در سواحل جنوبي كشور شروع كرد كه در استان هرمزگان 43 منطقه شناسايي شده است كه از اين تعداد 20 بندر چند منظوره در حال ساخت است و 7بندر چندمنظوره از پيشرفت فيزيكي 95درصدي برخوردار هستند.
وي با بيان اينكه بيش از 5ميليارد تومان براي هر بندر چند منظوره هزينه مي شود گفت: هر بندر با وسعت 5/5 هكتار، 3متر عمق و ظرفيت پهلودهي 50قايق و 20لنج باري ساخته مي شود.
به گفته ناصري فخر هر بندر براي 70 نفر ايجاد شغل مي كند.


آزاد راه بندرعباس- سيرجان در حوزه هرمزگان تكميل شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري آزمايشي از 3 كيلومتر باقي مانده باند دوم، پروژه آزادراه بندرعباس سيرجان در حوزه هرمزگان تكميل شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي، مهدي زنديه وكيلي با اعلام اين خبر گفت: آزادراه بندرعباس سيرجان داراي 324 كيلومتر طول است، كه 240 كيلومتر آن در حوزه استحفاظي استان هرمزگان واقع شده است.
مديركل راه و شهرسازي با بيان اينكه اين قطعه 3 كيلومتري در منطقه صعب العبور و كوهستاني واقع شده افزود: براي احداث آن بيش از 2 ميليون و 500 هزار مترمكعب عمليات خاكبرداري و 300 هزار مترمكعب خاكريزي انجام شده است.
وي گفت: با بهره برداري از اين قطعه، عمليات احداث آزادراه بندرعباس سيرجان در محدوده هرمزگان پايان يافت و انتظار مي رود رانندگان با رعايت قوانين و مقررات و توجه هرچه بيشتر به توصيه هاي ماموران پليس راه و راهداران به رواني ترافيك دراين بزرگراه كمك كنند.
وي ادامه داد: تكميل روشنايي تونل هاي هرمز و سرزه با اعتبار 4 ميليارد ريال درحال اجراست و تا هفته دولت سال جاري آماده بهره برداري مي شود.
مديركل راه و شهرسازي اظهار داشت: عمليات تجهيز سيستم روشنايي و تهويه تونل هاي راهدار فداكار و 17شهريور با اعتبار 70ميليارد ريال درحال اجراست و پيش بيني مي شود تا دهه فجر سال جاري از اين سيستم ها بهره برداري شود.
 


احداث 30 باب ساختمان دهياري در استان اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
مديركل امور روستايي استانداري اردبيل از احداث 30 باب ساختمان دهياري در سطح اين استان خبر داد.
«نصيب نجفي» در همايش دهياران شهرستان نير افزود: در حال حاضر تعداد 534 دهيار به صورت پاره وقت در استان مشغول فعاليت هستند.
وي گفت: جلوگيري از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در روستاهاي استان يكي از مهم ترين وظايف دهياران است كه در عمل به اين وظيفه بايد تلاش كنند.
در اين همايش «سيدحميد عباداللهي» فرماندار نير در سخناني با اشاره به تعدد ساخت و سازها در روستاهاي اين شهرستان گفت: كمبود فضاي مجاز ساخت در روستاها مشكل ساز شده و بازنگري در اجراي طرح هادي و توسعه فضاي ساخت مجاز روستاها لازم و ضروري است.


فرماندار بناب خبر داد تصويب 23ميليارد اعتبار براي توسعه كشاورزي بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
فرماندار بناب از تصويب 23ميليارد و 740 ميليون ريال تسهيلات بانكي براي توسعه بخش كشاورزي اين شهرستان خبرداد.
«سعيد برقي» در جلسه «ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي» شهرستان بناب ضمن اعلام اين خبر افزود: اين مبلغ در قالب 99 پرونده در جلسات اين ستاد مطرح و به تصويب رسيده است.
وي تصريح كرد: از اين تعداد پرونده 54 فقره به ارزش 80ميليارد و 57 ميليون ريال اعتبار به بانك كشاورزي بناب ارسال شده و 13 فقره پرونده نيز كه ميزان تسهيلات لازم براي آنها بيش از 300 ميليون ريال بود جمعا به ارزش 7ميليارد و 489 ميليون ريال جهت تصويب به ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي استان ارجاع داده شده است.وي اظهار داشت: بانك كشاورزي بناب تا امروز فقط براي 7 فقره پرونده به ارزش 482ميليون ريال تسهيلات بانكي پرداخت كرده است كه رقم ناچيزي است و در رسيدگي به پرونده هاي ارسالي و پرداخت تسهيلات سرعت عمل بيشتري از خود نشان دهد.


عضو شوراي شهر رشت: گيلان محل كسب تجربه مديران غيربومي شده است

رشت- خبرنگار كيهان:
گيلان محل آزمايش و كسب تجربه مديران غيربومي شده است.
اين مطلب را محمدرضا قاسمي عضو شوراي اسلامي كلانشهر رشت عنوان داشت . وي با بيان اينكه سالهاست براي استان گيلان مديران غيربومي و غيرمتخصص فرستاده اند گفت: بيش از 10درصد جمعيت استان تحت پوشش كميته امداد امام خميني هستند و گيلان جزو 3 استان بيكار كشور محسوب مي شود.
قاسمي افزود: وجود 150 هزار جوان تحصيلكرده بيكار در استان از يك سو و كارخانه ها و صنايعي كه يكي پس از ديگري تعطيل مي شوند، مشكلاتي است كه به كرات گفته شده اما مديران غيربومي به جاي حل مشكلات، به همراه خود اتوبوسي از نيروهايي با حداقل تحصيلات و غيرمتخصص وارد استان مي كنند.
اين عضو شورا از رسانه هاي استان هم گلايه كرد و خاطر نشان ساخت: مطبوعات بايد خود را از اين قالب تكراري خارج نمايند و مشكلات اساسي و واقعيت هاي تلخ استان گيلان را بنويسند.
در ادامه اين جلسه محموديان يكي ديگر از اعضاي شورا نيز بر ناكارآمدي برخي مديران تاكيد كرد وگفت: در سفرهاي استاني رئيس جمهور بارها مشكلات استان از جمله بيكاري، تعطيلي كارخانه ها و ركود كشاورزي در گيلان تاكيد شده است.
وي اضافه كرد: طبق آمار شاليزارهاي گيلان، كفاف تامين برنج خانوار كشاورزان را نيز ندارند و تنها كارخانه سرپا در گيلان يعني شركت دخانيات نيز دچار بحران شده و با وجود 3 خط توليد، دستگاه هاي خود را به استان مازندران انتقال مي دهد و نمايندگان و مسئولان ارشد استان پيگير اين همه مشكلات استان نيستند.
هاتفي، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر رشت نيز با اشاره به عدم پرداخت بودجه هاي دولتي از سوي استانداري گيلان به شهرداري رشت اظهار داشت: سياستگذار اصلي در توزيع منابع استاني، شخص استاندار است و اين در حالي است كه سال گذشته حتي يك ريال از اعتبارات دولتي به شهرداري داده نشد و حتي وعده 30درصدي افزايش اعتبارات شهرداري نيز محقق نشده است.


همزمان با هفته بهزيستي انجام شد

افتتاح 58 واحد مسكوني مددجويان در خدابنده

زنجان-خبرنگار كيهان:
همزمان با هفته بهزيستي 58 واحد مسكوني مددجويان در خدابنده افتتاح و به خانواده هاي واجد شرايط تحويل داده شد.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي شهرستان خدابنده مدير كل بهزيستي استان زنجان در اين مراسم گفت: تامين مسكن مددجويان در رفع دغدغه هاي زندگي آنها از اهم سياست هاي سازمان بهزيستي است.
«عباسعلي خلدي» با اشاره به فعاليت هاي متنوع بهزيستي افزود: لازمه تحقق كليه فعاليت ها كمك همه مسئولان به جامعه هدف بهزيستي است.
وي زيربناي هر واحد مسكوني مددجويي را 50 متر مربع عنوان كرد و افزود: 58 واحد مسكوني مددجويان بهزيستي خدابنده با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 320 ميليون ريال احداث شده است.


مديركل بهزيستي استان: 30 هزار معلول در همدان زيرپوشش خدمات بهزيستي اند

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل بهزيستي همدان گفت: بيش از 30 هزار نفر از معلولان استان، تحت پوشش خدمات بهزيستي قرار دارند.
«سمواتي» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براي نگهداري و ارائه خدمات به معلولان، ميزان 74 ميليارد ريال اعتبار درسال گذشته به مراكز توانبخشي و نگهداري بهزيستي پرداخت شده است.
وي ادامه داد: 11هزار و 200نفر از معلولان تحت پوشش، در روستاهاي استان شناسايي شده و خدمات دريافت مي كنند.
«سمواتي» با اشاره به اينكه احداث اردوگاه فرهنگي آموزشي بهزيستي غرب كشور در همدان از چندي پيش آغاز شده است، افزود: اين اردوگاه از مصوبات سفر سوم هيئت دولت به استان بوده و 10 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و براي اجراي فاز اول آن 19 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.


تا 5 سال ديگر مالاريا در 3 استان كشور ريشه كن مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
تا آخر امسال مالاريا فالسيپارم در كرمان و تا 2 سال آتي در استان هرمزگان و در 5 سال آينده در سيستان و بلوچستان، ريشه كن خواهد شد.
مدير برنامه كنترل مالاريا وزارت بهداشت گفت: در سيستان و بلوچستان 14 مورد مالاريا فالسيپارم گزارش شده است.
«احمد رئيسي» با اعلام اينكه تا 24 تير امسال 215 مورد مالاريا در ايران گزارش شده است، افزود: امسال دانشگاه جيرفت 1 مورد كيس محلي مالاريا گزارش كرده كه خوش خيم بود. در هرمزگان نيز 14 مورد خوش خيم و در سيستان وبلوچستان 200 مورد مالاريا بوده كه 14 مورد آن فالسيپارم است.
وي كه براي بازديد از پايش فرآيند كنترل مالاريا و روند موفق حذف آن در آذربايجان شرقي به شهرهاي كليبر و خداآفرين سفر كرده بود، تصريح كرد: صفر شدن مالاريا در استان به دليل حساسيت خوب علوم پزشكي تبريز در 8 سال گذشته بوده است.


اجراي طرح پزشك خانواده درمشكين شهر

مشكين شهر - خبرنگاركيهان:
مدير شبكه بهداشت و درمان مشكين شهر گفت: 70 هزار نفر دراين شهرستان زير پوشش طرح پزشك خانواده قرار مي گيرند.
دكتر فرهاد رئيسي افزود: دراين طرح هفت مركز درماني براي مردم به صورت رايگان خدمات پزشكي ارايه مي دهند.
مديرشبكه بهداشت و درمان مشكين شهر گفت: براي اجراي اين طرح مشكين شهر 20ميليارد ريال درنظر گرفته شده كه از اين مبلغ تاكنون 10ميليارد ريال تخصيص يافته است وي افزود: با اجراي اين طرح درهر مركز درماني 17نفر ازجمله پزشك، ماما، پرستار، كارشناس علوم آزمايشگاهي و روان شناسي باليني به كار گرفته مي شود.
اجراي اين طرح از روز شنبه 31تير ماه جاري به عنوان طرح نمونه استاني آغاز شده است.


اجراي 2 طرح مهر ماندگار در شهر قدس

شهر قدس- خبرنگار كيهان:
طرح تصفيه خانه فاضلاب و تقاطع غيرهمسطح ورودي شهر قدس با عنوان طرح هاي مهر ماندگار در اين شهرستان در حال اجراست.
فرماندار قدس گفت: عمليات احداث تصفيه خانه فاضلاب شهر قدس با قابليت چهار فاز و اعتباري بالغ بر 905 هزار و 525 ميليارد ريال در زميني به مساحت 12 هزار مترمربع به اجرا گذاشته شده است.
وي اظهار داشت: اين پروژه به دليل گستردگي و حجم بالاي اجرايي در چهار فاز برنامه ريزي و شاخص گذاري شده كه براساس معيارهاي زمانبندي طي برنامه ريزي هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت، به صورت مرحله اي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
جهانبخشي خاطر نشان كرد: فاز يك تصفيه خانه شهرستان قدس با ظرفيت پوششي 150 هزار نفر و اعتباري بالغ بر 9 هزار و 800 ميليون ريال تاكنون 95 درصد پيشرفت فيزيكي داشته كه به عنوان يكي از پروژه هاي ويژه مهر ماندگار در هفته دولت بهره برداري مي شود.
فرماندار قدس درباره تقاطع غيرهمسطح ورودي شهر قدس گفت: احداث تقاطع غيرهمسطح با 680 متر طول و عرض 26 متر با هزينه اوليه 11 هزار و 800 ميليون ريال برنامه ريزي و اجراي آن از 18 مرداد سال 89 با تحويل زمين آغاز شد. وي افزود: باتوجه به قرار گرفتن اين پروژه در فهرست پروژه هاي مهر ماندگار، انتظار مي رود شيريني بهره برداري از آن تا خرداد ماه سال 92 بر كام مردم فهيم شهر قدس به عنوان يادگاري ماندار از دولت خدمتگزار باشد.


از سوي دانشگاه پيام نور صورت گرفت

اعزام 36 دانشجوي بسيجي طبس به اردوهاي جهادي

رئيس دانشگاه پيام نور طبس با بيان اين خبر گفت: اين اردو كه دومين اردوي جهادي دانشجويان اين دانشگاه در سال جاري است، شامل 22 دانشجوي بسيجي خواهر است كه براي انجام خدمات جهادي در زمينه هاي فرهنگي و آموزشي به روستاهاي «ده محمد» و «ملوند» اعزام شده اند.
«مهدي شفيعي مقدم» افزود: 14 دانشجوي پسر نيز جهت انجام خدمات عمراني و فرهنگي به روستاي «اسفنديار» واقع در 120 كيلومتري طبس اعزام شده اند.
وي اهداف اجراي اردوهاي جهادي را فرهنگ سازي، پالايش فردي، آمادگي براي مبارزه در راه آرمان هاي انقلاب اسلامي و خدمت رساني دانست.
شفيعي مقدم آخرين و رايج ترين هدفي را كه در اردوهاي جهادي پيگيري مي شود، خدمت رساني به مردم دانست و افزود: اين خدمت رساني شامل كارهاي عمراني، فرهنگي، مذهبي، ورزشي و... است.
اين مقام مسئول با بيان اينكه يكي از اركان اردوهاي جهادي هجرت است تصريح كرد: جدايي از زندگي روزمره و حضور در محيطي با شرايط اوليه زندگي اين بستر را فراهم مي آورد كه شركت كنندگان بيش از پيش ضعف هاي فردي و تعلقات به زندگي روزمره را درك كنند.
وي گفت: اميد است با نگاهي چند بعدي و همه جانبه به اردوهاي جهادي بتوانيم در جهت تحقق تك تك موارد ذكر شده تلاش كنيم.
لازم به ذكر است اين دانشجويان مدت 10 روز به خدمت رساني در اين روستاها خواهند پرداخت.


عروسك هاي دارا و سارا در لباس هاي محلي آذربايجان

تبريز - خبرنگاركيهان:
عروسك هاي محلي آذربايجان شرقي شناسايي و براي توليد درنظر گرفته مي شوند.
مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي گفت: اين عروسك ها شناسايي و براي توليد انبوه به معاونت توليد كانون،ارسال شده است.
حجت الاسلام و المسلمين «محمد ابراهيمي» به خبرنگاران يادآور شد:عروسك هاي دارا و سارا، با لباس محلي آذربايجاني توليد مي شود.


وعده مديرعامل استان گلستان

عقب افتادگي در شركت آب و فاضلاب را جبران مي كنيم

گرگان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري گلستان گفت: دنبال اين هستم تا عقب افتادگي بخش فاضلاب را جبران كنيم.
علي اكبر عليمرادي با اشاره به اينكه در شهر گرگان 6 پيمانكار براي پروژه فاضلاب اين شهر مشغول كار هستند تصريح كرد: براي 10 هزار انشعاب فاضلاب شهر گرگان با پيمانكاران قرارداد بسته ايم و نيز براي 5 هزار انشعاب فاضلاب اين شهر فاينانس گرفته ايم.
وي تاكيد كرد: هزينه نصب انشعاب فاضلاب چيزي در حدود 400 هزار تومان است اما چيزي كه باعث عدم استقبال مردم در اين زمينه شده است حفاري هايي است كه براي انتقال لوله فاضلاب در منزل صورت مي گيرد.


مديركل راه و شهرسازي لارستان: شهر لار 129 هكتار بافت فرسوده دارد

لار- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و شهرسازي لارستان از وجود 129 هكتار بافت فرسوده در شهر لار مركز شهرستان لارستان خبر داد.
«حسين فدايي» در ديدار با معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران گفت: وجود بافت فرسوده در شهر لار باعث بروز مشكلات متعدد شده و اين موضوع در روند اجرايي امور عمراني شهر لار تاخير به وجود آورده است.
فدائي با بيان اينكه اداره كل راه و شهرسازي لارستان يكي از ادارات كل وسيع و پرترافيك است از مسئولان خواستار توجه بيشتر به اين حوزه شد.


انتصابات جديد در شهرستان ها

اهواز-خبرنگار كيهان: سيدعلي حسيني، برادر سيد شريف حسيني نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي كه پيش از اين كارمند سازمان منطقه آزاد اروند بوده است، سرپرستي اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان آبادان بزرگ ترين شهر استان پس از اهواز را به عهده گرفته است.
اداره هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي پس از ادغام سه وزارتخانه تعاون، كار و امور اجتماعي و رفاه وظايف اين وزارتخانه بزرگ را در شهرستان ها برعهده دارند.
رحيم آباد-خبرنگار كيهان: «نادر علي نيا» با حكم استاندار گيلان به سرپرستي بخشداري رحيم آباد شهرستان رودسر منصوب شد.
اراك-خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك با صدور حكمي دكتر مجيد شمسي را به سرپرستي شبكه بهداشت و درمان شهرستان شازند منصوب كرد.
قائن- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرگرد محمدباقر توفيقي، سروان هادي كياني و محمد ميامي به ترتيب به عنوان مسئول جديد پليس راه- راهور و زندان قاين معرفي شدند.
بادرود- خبرنگاركيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين عليرضا محلوجي آراني به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان نطنز و بادرود معرفي شد.
اوز- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين سيدكاظم موسوي به سمت رياست دادگستري لارستان منصوب شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14