(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 مرداد 1391 - شماره 20268

با صاف شدن بدهي 6 هزار ميلياردي دولت وزير بهداشت : هزينه هاي درمان رايگان مي شود
سياست هاي تشويقي دولت براي فرزند آوري
تغيير نام دانشگاه ها به مفاخر علمي از مهرماه
كشف بيش از 22 تن برنج قاچاق در بندر لنگه
محموله غير مجاز مرغ پس ازتوقيف بين مردم خور و بيابانك توزيع شد
كارنامه كنكوري ها تا 15 مرداد صادر مي شود
كشف محموله قاچاق 10 ميليارد ريالي در خوزستان
خلع سلاح شرور مسلح توسط 2 پليس گيلاني
طرح برخورد با تظاهر به روزه خواري در كوهستان
سرنشينان خودروي حامل سوخت قاچاق در آتش سوختند
بازنگري طرح تفصيلي براي نجات باغ هاي تهران
باند سارقان زن در اصفهان متلاشي شد
شوخي 2 دوست جان يكي از آنها را گرفت
3 قرباني به خاطر اختلاف بر سر حضانت
شيوع «ابولا» در اوگاندا
زندگي دختر روس در طويله
سقوط هواپيماي شخصي
63 هزار نفر آواره سيل كره


با صاف شدن بدهي 6 هزار ميلياردي دولت وزير بهداشت : هزينه هاي درمان رايگان مي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: در صورت پرداخت اعتبار 6 هزار ميليارد توماني سهم وزارت بهداشت از هدفمندي يارانه ها، قول مي دهيم كل هزينه هاي درماني مردم رايگان شود.
مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه افتتاح نخستين اورژانس اطفال كشور در بيمارستان كودكان مفيد اظهار كرد: در صورت اعتبار دادن سازمان هاي بيمه گر طرح پزشك خانواده مي تواند روال معمول خود را ادامه دهد و در اين زمينه معاونت راهبردي رياست جمهوري نيز حمايت هاي بسيار خوبي از اين طرح كرده است و سعي مي كنيم با دريافت اعتبارات اوليه پزشك خانواده بتوانيم هرچه سريعتر اين طرح را به پيش ببريم.
وحيد دستجردي اظهار داشت: با توجه به حمايت هاي دولت و سازمان هاي بيمه گر اميدوارم با ايجاد بسترهاي لازم پزشك خانواده بتوانيم هزينه هاي درماني مردم را در سطح يك بسيار كاهش دهيم و در زمان ارجاع آنان فرانشيزي كه اكنون مردم 10 درصد پرداخت مي كنند به 5 درصد كاهش برسانيم.
وزير بهداشت با بيان اينكه در صورتي كه بودجه 6 هزار ميليارد توماني مصوبه مجلس از مازاد هدفمندي يارانه ها نيز تامين شود به مردم اطمينان مي دهيم كه هزينه هاي درماني به صفر برسد و مردم ديگر حتي آن 5 درصد فرانشيز را نيز لازم نيست پرداخت كنند.
وي ادامه داد: پزشكاني كه در طرح پزشك خانواده مشاركت كنند مي توانند بدون آزمون وارد دوره هاي تخصصي پزشك خانواده شوند و ا ين مسئله يكي از مشوق هاي ما به پزشكان فعال در طرح پزشك خانواده است.
وحيد دستجردي در پاسخ به پرسشي مبني بر پرداخت ها به پزشكان گفت: قطعا پرداختي هاي كنوني به پزشكان عمومي خانواده بسيار مناسب است و پزشكان نيز با توجه به اينكه هر نفرشان 2هزار و 500 نفر را تحت پوشش پزشك خانواده قرار مي دهند بايد سلامت محوري را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار دهند.
اعلام شماره تلفن پزشك خانواده براي تهراني ها
مردم تهران اطلاعات پزشك خانواده خود را از 8999 بپرسند.
بنابر گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت اين شماره در آينده نزديك به شماره سراسري 1590 كه در تمام كشور كاربرد دارد تغيير پيدا خواهد كرد.
نحوه اطلاع رساني به مردم
وزير بهداشت درباره نحوه اطلاع رساني به مردم در خصوص نحوه ثبت نام در طرح پزشك خانواده عنوان كرد: اطلاعيه هاي مربوطه در شبكه ها و مراكز بهداشتي و درماني مناطق نصب شده و اطلاعات لازم در اختيار مردم قرار مي گيرد تا بتوانند پس از ثبت نام پزشك خانواده خود را انتخاب كرده و پرونده الكترونيكي سلامت برايشان تشكيل شود.
به گفته وي پس از انتخاب پزشك خانواده و تشكيل پرونده سلامت مراجعات آغاز مي شود.
وزير بهداشت ضمن ابراز اميدواري از پوشش هرچه سريع تر برنامه پزشك خانواده در مناطق شهري درباره چگونگي تامين اعتبار براي اجراي اين طرح اظهار كرد: مسائل مربوط به درمان بسيار پيچيده است، خوشبختانه برنامه پزشك خانواده بتدريج در حال توسعه است و شاهديم با نوسازي فضاهاي بيمارستاني در كشور محيط هاي مناسبي هم براي ارائه خدمات فراهم مي شود.
وزير بهداشت با اشاره به اينكه برنامه پزشك خانواده نيازمند تزريق ا عتبار است، عنوان كرد: وزارت كار، رفاه و تامين اجتماعي و سازمان هاي بيمه گر همگي حامي و پشتيبان اجراي اين برنامه هستند.
وي افزود: در سطح دو و سه ارائه خدمات در طرح پزشك خانواده نيز اگر بيمار از كانال ارجاع بستري شده باشد، فرانشيز 10 درصدي كنوني، 50 درصد كاهش يافته و به 5 درصد مي رسد.
وي با اشاره به اينكه قطعا در اين برنامه كاهش هزينه جدي پرداختي مردم را خواهيم داشت، اظهار كرد: خوشبختانه مجلس در بودجه سال 91 پيش بيني كرده است كه در صورت اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها منابعي ذخيره شده و 6 هزار ميليارد تومان به نظام سلامت تخصيص يابد.
در صورت انجام فاز دوم هدفمندي يارانه ها به طور قطع هزينه پرداختي از جيب مردم به هنگام بستري در بيمارستان هاي دولتي به صفر خواهد رسيد.
وزير بهداشت در ادامه با بيان اينكه آزمايشات تكميلي، اقدامات تشخيصي، بستري بيمار و مراجعه به متخصصين و فوق تخصص ها در سطح 2 و 3 نظام ارجاع قرار مي گيرد، عنوان كرد با اجراي طرح پزشك خانواده فرانشيز طرح موارد ذكر شده كاهش جدي پيدا خواهد كرد.
 


سياست هاي تشويقي دولت براي فرزند آوري

سرويس اجتماعي-
افزايش كمك هزينه مهدكودك براي زنان شاغل، اجراي طرح بازاريابي اجتماعي و ارائه تسهيلات بانكي به زنان سرپرست خانوار از جمله محورهاي نشست خبري رئيس مركز امور زنان و خانواده بود.
به گزارش كيهان، مريم مجتهدزاده صبح ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سياست هاي تشويقي دولت براي افزايش تعداد فرزندان خانواده گفت: افزايش كمك هزينه مهد كودك براي زنان شاغل رسمي، پيماني و قراردادي از 36 هزار تومان به 50 هزار تومان از جمله اقدامات فرزند آوري در خانواده هاست و هزينه مهد كودك تا 6 سال به مادران پرداخت مي شود و سقف و محدوديت براي كمك هزينه تا سه فرزند برداشته شده است.
ارائه تسهيلات بانكي
به زنان سرپرست خانواده و دختران فارغ التحصيل
وي درخصوص آخرين وضعيت وام 5 ميليوني به زنان سرپرست خانوار و بيمه مهريه زنان اظهار كرد: صندوق مهر امام رضا(ع) براي زنان سرپرست خانواده اي كه طرح هايي براي ايجاد اشتغال داشته باشند 5 ميليون تومان وام مي دهد كه پيش از اين براي دريافت وام نياز به دو ضامن بود كه در حال حاضر يارانه هاي زنان سرپرست خانوار با همكاري بانك مركزي به عنوان ضمانت برداشته مي شود و نياز به ضامن نيست. اما اين وام سقف و محدوديتي دارد كه هر كسي زودتر اقدام كند مي تواند از اين تسهيلات بهره مند شود.
مجتهدزاده با اشاره به تشكيل كارگروه اشتغال در دوره چهارم سفرهاي استاني رياست جمهوري افزود: براساس برنامه ريزي ها به زنان سرپرست خانواده و دختران فارغ التحصيل در هر استان بودجه اي براي اشتغال در نظر گرفته مي شود كه به عنوان مثال در خراسان رضوي اين مبلغ 50 ميليارد تومان است اما اين وام نيز داراي سقف است و هر كه زودتر اقدام كند مي تواند از اين تسهيلات برخوردار شود.
مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهور در حاشيه اين نشست از اجراي «طرح بازاريابي اجتماعي مادري» براي افزايش جمعيت به صورت پايلوت در استان تهران خبر داد و اظهار كرد: نتايج تحقيقات اين طرح آبان ماه منتشر و به شكل ملي در سطح كشور اجرايي خواهد شد.
مجتهدزاده با اشاره به طرح پژوهشي اين مركز تحت عنوان «طرح بازاريابي اجتماعي مادري» در راستاي افزايش جمعيت، گفت: اين طرح به صورت پايلوت در ابتدا در استان تهران اجرا مي شود و در اين راستا نيز با تمام ائمه جمعه استان ها مكاتباتي صورت گرفته و آخرين تحقيقات مركز امور زنان در اين مورد در قالب كتاب هايي در اختيارشان قرار مي گيرد.
وي افزود: بر روي اين طرح به شكل علمي كار مي شود و پس از اجراي آن به شكل پايلوت در استان تهران نتيجه تحقيقات در آبان ماه منتشر شده و به شكل ملي در كشور اجرا خواهد شد.


تغيير نام دانشگاه ها به مفاخر علمي از مهرماه

معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم گفت: طرح تغيير نام دانشگاهها به مفاخر علمي و فرهنگي كشور از مهر ماه كليد مي خورد.
غلامرضا خواجه سروي در گفت وگو با مهر آخرين وضعيت تغيير نام دانشگاهها به مفاخر علمي را شرح داد و با يادآوري تغيير نام سه دانشگاه تربيت معلم تهران به خوارزمي، تربيت معلم سبزوار به حكيم سبزواري و تربيت معلم آذربايجان به شهيد مدني، اظهار داشت: طرح تغيير نام دانشگاهها به مفاخر علمي و فرهنگي ايران و جهان اسلام از مهرماه در دستور كار وزارت علوم قرار خواهد گرفت.
به گفته معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، برخي بزرگان علمي حتي پيشنهاد كردند كه دانشگاه تربيت مدرس به دانشگاه تربيت مدارس شهيد مفتح تغيير نام دهد اما اين دانشگاه تاكنون هيچ پيشنهادي مبني بر تغيير نام به وزارت علوم ارائه نداده است.
خواجه سروي خاطرنشان كرد كه اسامي دانشگاههاي در حال راه اندازي به نام مفاخر تغيير خواهد يافت.


كشف بيش از 22 تن برنج قاچاق در بندر لنگه

رئيس پليس شهرستان بندر لنگه از كشف 22 هزار و 840 كيلو برنج قاچاق طي روز گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرلنگه «علي دامن افشان» اظهار داشت: ماموران يكي از پاسگاه هاي انتظامي شهرستان حين گشت زني و كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون مشكوك شدند و آن را متوقف كردند.
رئيس پليس بندرلنگه افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، 22 تن و 840 كيلوگرم برنج خارجي فاقد هرگونه مدارك گمركي را كشف كردند.
وي خاطرنشان كرد: راننده و سرنشين اين خودرو توسط ماموران دستگير شدند.
دامن افشان اضافه كرد: كالاي قاچاق كشف شده به اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان انتقال داده شد.
شهرستان بندرلنگه واقع در 220 كيلومتري غرب مركز هرمزگان برخوردار از بندرگاه تجاري با قابليت پهلودهي شناورهاي بزرگ و تجاري است.
 


محموله غير مجاز مرغ پس ازتوقيف بين مردم خور و بيابانك توزيع شد

خور و بيابانك - خبرنگار كيهان:
يك دستگاه كاميون حامل 5/3 تن مرغ بدون مجوز در خور و بيابانك توقيف و محموله مذكور بين شهروندان اين شهر توزيع شد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خور و بيابانك با اعلام اين خبر كه براساس مصوبه ستاد تنظيم بازار استان جابجايي مرغ بدون مجوز ممنوع مي باشد اظهار داشت: يك دستگاه كاميون حامل مرغ كه از آزادشهر استان گلستان به سمت اردكان استان يزد در حال تردد بود به دليل نداشتن مجوز حمل بار توسط ماموران انتظامي سه راهي پليس راه خور جندق توقيف شد.
اسدالله فيروزي افزود: اين كاميون كه سه و نيم تن مرغ گرم را حمل مي كرد بعد از توقيف با هماهنگي به عمل آمده از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنين رضايت صاحب مبدا، به شهر خور منتقل و مرغ هاي موجود بين خانوارها توزيع شد.
وي ارزش اين مقدار مرغ را يكصد و 85 ميليون و 500 هزار ريال اعلام كرد و گفت: اين مرغ ها به صورت سهميه اي از قرار هر كيلوگرم 55 هزار ريال در چهار فروشگاه شهر خور توزيع شد.
 


كارنامه كنكوري ها تا 15 مرداد صادر مي شود

مشاور عالي سازمان سنجش گفت: 15مردادماه براي 932 هزار و 463 داوطلب حاضر در جلسه كارنامه صادر خواهد شد.
دكترحسين توكلي با اشاره به آمار دقيق مرتبط با آزمون سراسري سال 91، اظهار كرد: يك ميليون و66 هزار و 274 نفر براي شركت در آزمون سراسري ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 640 هزار و56 نفر يعني 03/60 درصد زن و 426هزار و218 نفر يعني 97/39 درصد مرد بودند. كه اين آمار نسبت به سال 90، 66 هزار و 706 نفر و نسبت به آمار كنكور 89، 220 هزار و 539 داوطلب كاهش داشته است.
وي با بيان اينكه از تعداد يك ميليون و66 هزار و 274 داوطلب ثبت نام كننده، 932 هزار و 463 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند، گفت: 133 هزار و 811 نفر غايب بودند به عبارت ديگر 55/12درصد داوطلب در جلسه آزمون غايب بودند. همچنين از 932 هزار و 463 داوطلب حاضر، 67/60 درصد زن و 39/39 درصد مرد بودند.
دكتر توكلي با بيان اينكه از تعداد حاضرين 20 هزار و 938 داوطلب از گروه هاي آزمايشي يك، دو، سه و پنج علاوه بر شركت در گروه اصلي خود در آزمون گروه آزمايشي هنر نيز شركت كرده بودند، گفت: از آمار حاضرين 78 هزار و 756 داوطلب نيز علاوه بر گروه اصلي خود در گروه زبان خارجي نيز حاضر بودند.
انتشار كارنامه كنكوري ها
از 15مرداد
معاون سازمان سنجش با بيان اينكه براي كليه حاضرين در جلسه آزمون يعني 932 هزار و 463 داوطلب نتايج اوليه به صورت كارنامه تنظيم و در روز يكشنبه 15مردادماه از طريق سايت سازمان سنجش منتشر خواهد شد، گفت: براي داوطلباني كه در جلسه آزمون گروه آزمايشي اصلي حاضر بودند و در گروه هاي آزمايشي هنر و زبان نيز شركت كرده بودند در ذيل كارنامه نتايج اوليه آزمون اصلي، نتايج آزمون هنر و يا زبان هاي خارجي آنان نيز درج خواهد شد.
به عبارت ديگر براي كليه داوطلبان تنها يك كارنامه منتشر خواهد شد.
انتشار دفترچه و ويژه نامه انتخاب رشته كنكور از 9 مرداد
مشاور سازمان سنجش با بيان اينكه هر يك از داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري بايد براساس اطلاعيه سازمان سنجش و دستورالعمل هاي مربوطه نسبت به دريافت كارنامه و تهيه پرينت از آن اقدام كنند، تصريح كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پس از دريافت كارنامه با توجه به نتايج آن و با مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته كه از امروز دوشنبه نهم مردادماه بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد نسبت به انتخاب رشته محل هاي تحصيلي مورد علاقه خود در گروه هاي آزمايشي مجاز شده اقدام و نسبت به كنترل و اطمينان از صحت كد رشته هاي انتخابي اقدام كنند.


كشف محموله قاچاق 10 ميليارد ريالي در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
3 محموله پارچه و كابل آنتن قاچاق به ارزش حدود 10 ميليارد ريال در شهرستان رامهرمز كشف شده است.
فرمانده انتظامي استان خوزستان گفت: در پي دريافت خبري مبني بر اين كه 3 دستگاه كاميون حامل پارچه و كابل سيم برق قاچاق كه از بندر گناوه، استان بوشهر وارد استان خوزستان شده و قصد عزيمت به قزوين را داشته است، اين موضوع در دستور كار فرماندهي انتظامي استان خوزستان قرار گرفت.
سرتيپ «محمدرضا اسحاقي» افزود: پس از اطلاع كامل از مسير و زمان حركت اين سه كاميون، ماموران پليس فرماندهي شهرستان رامهرمز با تدابير ويژه در مسير حركت آنها قرار گرفته و در عمليات غافلگيرانه هر 3 دستگاه خودرو را متوقف و مقادير زيادي پارچه و كابل آنتن خارجي قاچاق را به ارزش حدود 10 ميليارد ريال كشف و ضبط كردند.
همچنين در اين عمليات، سه نفر قاچاقچي دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
 


خلع سلاح شرور مسلح توسط 2 پليس گيلاني

رشت- خبرنگار كيهان:
2 پليس وظيفه شناس گيلاني يك مجرم مسلح را خلع سلاح و دستگير كردند.
2 گروهبان نيروي انتظامي رشت پس از اتمام شيفت كاري خود، در حوالي شهر رشت با فردي مسلح كه با عربده كشي و شليك سلاح باعث اضطراب و تجمع مردم شده بود روبه رو شدند. يكي از 2 پليس جوان در اقدامي غافلگيرانه متهم را خلع سلاح كرده و همكارش نيز با كمربند خود دستان متهم را بست.
در اين درگيري كه با ضرب و شتم طرفين نزاع و خون آلود شدن پليس هاي جوان همراه بود، تحسين حاضران را برانگيخته به طوري كه آنان نيز در صحنه حاضر شده و به كمك اين 2 پليس جوان شتافتند.
متهم پس از دستگيري با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.
شايان ذكر است فرماندهي نيروي انتظامي استان گيلان ضمن تقدير از اقدام اين دو پليس، جوايزي به آنان اهدا كرد.


طرح برخورد با تظاهر به روزه خواري در كوهستان

ماموران پليس پايتخت در ادامه طرح برخورد با تظاهر به روزه خواري در اماكن عمومي، طرح ويژه برخورد با اغذيه فروشان متخلف و تظاهر به روزه خواري را از صبح روز جمعه در ارتفاعات پايتخت به مرحله اجرا گذاشتند.
براساس اين طرح ماموران پليس كوهستان و پليس امنيت و اماكن تهران بزرگ ضمن حضور در مراكز تفرجگاهي كوهستاني و ارتفاعات پايتخت با مظاهر روزه خواري، اغذيه فروشان و قهوه خانه ها در اين مناطق برخورد كردند.


سرنشينان خودروي حامل سوخت قاچاق در آتش سوختند

زاهدان- خبرنگار كيهان:
واژگوني پژو 405 حامل سوخت قاچاق در محور انگوري شهرستان سرباز سرنشين خودرو را به كام مرگ فرستاد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس برابر اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك فقره واژگوني منجر به آتش سوزي در حوالي محور انگوري شهرستان سرباز ماموران بلافاصله جهت بررسي موضوع به محل مراجعه كردند. براساس اين گزارش ماموران در محل مشاهده كردند يك دستگاه پژو 405 به رانندگي و سرنشيني دو نفر كه از ايرانشهر به سمت كلات در حركت بوده به دلايلي از جاده منحرف و واژگون شده است.
اين گزارش مي افزايد: خودروي مذكور كه حامل سوخت قاچاق بود پس از واژگوني دچار حريق شد كه در اين حادثه سرنشين خودرو در ميان شعله هاي آتش سوخت و راننده مصدوم جهت مداوا به بيمارستان منتقل شد. علت حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است.


بازنگري طرح تفصيلي براي نجات باغ هاي تهران

رئيس شوراي شهر تهران با تأكيد بر بازنگري طرح تفصيلي براي نجات باغات پايتخت گفت: كساني كه مجوز باغ مسكوني دارند در صورتي پايان كار مي گيرند كه 70 درصد باغ را احياء و حفظ كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران در چهارصدو هشتادمين جلسه شورا كه به ارائه گزارش تخريب برخي فضاهاي سبز در شهر اختصاص داشت بر حفظ بيشتر باغات شهر تهران تأكيد كرد.
وي از كميسيون عمران شوراي شهر خواست طرحي در تكميل مصوبه باغات ارائه كند تا براساس آن در صورتي كه مجوز ساخت در باغي با سطح اشغال 30 درصد صادر شد تا زماني كه 70 درصد باقي مانده به باغ تبديل نشود، پايان كار ساختماني صادر نشود.
چمران با اشاره به اينكه تبديل سطح اشغال 30 درصد به 45 درصد در باغات طبق مصوبه ممنوع است، گفت: متأسفانه برخي با ساخت فضاي مسكوني در سطح اشغال 30 درصد، 70 درصد باقي مانده را نيز يا تبديل به پاركينگ مي كنند يا به عناوين مختلف تبديل به غير باغ مي كنند كه اين با سياست شوراي شهر تهران مبني بر حفظ باغات مغايرت دارد و بايد بررسي شود.رئيس شوراي شهر تهران طي پيشنهادي به كميسيون عمران اظهار داشت: طرح تفصيلي مربوط به باغات منطقه ازگل، طرشت و كن كه اكثراً در پهنه، آر 121 (مسكوني) واقع شده اند، تجديدنظر شود، چرا كه با اين مجوز اكثر باغات اين مناطق تغيير كاربري پيدا مي كنند و به مسكوني تبديل مي شوند.
مديريت شهري نقشي در تخريب باغات ندارد
علي محمد مختاري مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران كه براي پاسخ به اعتراض برخي از اعضاي شورا مبني بر تغيير وضعيت تعدادي باغ در منطقه ازگل در جلسه حضور داشت، گفت: علت تخريب باغات، كم آبي، پراكندگي و بي توجهي برخي مالكان بوده است كه منجر به خشك شدن تعداد زيادي از درختان شده است.وي افزود: مديريت شهري هيچ نقشي در تخريب اين گونه باغات نداشته است.مختاري علت ديگر از بين رفتن درختان اين باغ ها را مربوط به نوع و سن درختان دانست و گفت: اكثر درختان اين باغات درختان ميوه بوده اند كه با گذر زمان از نظر كشاورزي مثمر نيستند و بايد براي تغيير وضعيت آنها تصميم ديگري گرفته شود.مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به اينكه افراد سودجو در تخريب باغات نقش به سزايي دارند، خاطرنشان كرد: اكنون 535 پرونده تخريب باغات در قوه قضائيه وجود دارد كه از طريق مراجع ذي صلاح بايد تصميم گيري شود.
مختاري همچنين افزود: تاكنون مجوز قطع هيچ گونه درختي در كميسيون ماده 7 صادر نشده است، بلكه در صورت نياز و واقع شدن درختان در پروژه هاي عمراني سطح شهر اين گونه درختان جابجا شده اند كه اخيراً 486 اصله درخت توت كه مربوط به پروژه اتوبان نيايش بوده است به بوستان ولايت انتقال داده شد و باعث ايجاد يك توتستان زيبا در اين پارك شده است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز با اعلام اينكه شهرداري در حفظ و گسترش باغات اهتمام زيادي دارد، گفت: شهرداري تهران از سال 84 تا پارسال، 837 هزار متر مربع از باغات خصوصي شهر تهران را تملك و تبديل به پارك هاي عمومي كرده است.
شهرداري تهران به دنبال قطع درختان نيست
شهردار تهران در جريان چهارصد و هشتادمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران درباره وضعيت باغات شهر تهران با تأكيد بر اينكه در شهرداري تهران به دنبال قطع درختان نيستيم گفت: در شهري مثل تهران با چنين وسعت، به طور قطع و يقين اتفاقاتي مي افتد كه منجر به نابودي درختان مي شود ولي شهرداري تهران به دنبال قطع و نابودي درختان نبوده است.
وي افزود: در هيچ دوره اي از شهرداري، 82 هكتار تملك باغ توسط شهرداري صورت نگرفته است.
قاليباف تصريح كرد: كميسيون ماده 5 خريد تعدادي باغ را به شهرداري تهران تأكيد كرده كه براي اين منظور حدود 600 ميليارد تومان اعتبار لازم است.شهردار تهران خاطرنشان كرد: درختاني كه به خاطر اجراي برخي پروژه هاي عمراني مجبور به جابجايي آنها هستيم را در بوستان ولايت و پارك هاي عمومي غرس مي كنيم.
 


باند سارقان زن در اصفهان متلاشي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس مركز استان اصفهان از دستگيري باند چهارنفره زنان سارقي كه با شيوه اي خاص اقدام به سرقت اموال فروشندگان مغازه ها و خريداران مي كردند در كمتر از نيم ساعت خبر داد.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پي شكايت زني مبني بر به سرقت رفتن كيف و اموال همراه وي در هنگام خريد در يكي از مغازه هاي سطح شهر و همچنين شكايت صاحبان چند مغازه در خصوص سرقت اموال مغازه هاي آنها با توجه به مشخصات ظاهري متهمان، در كمتر از نيم ساعت از شكايت چهار زن را كه با مشخصات ظاهري متهمان منطبق بود در يكي از مغازه ها شناسايي و دستگير كردند.
سرهنگ محمدعلي بختياري گفت: در بررسي ها مشخص شد سركرده اين باند به نام «ف» داراي چندين فقره سابقه سرقت در پرونده خود بوده كه در بازجويي هاي صورت گرفته، اظهار داشت با شناسايي مغازه ها و مسافران، از شلوغي مغازه استفاده كرده و با همدستي سه نفر ديگر و با سرگرم كردن فروشندگان، اموال مغازه و خريداران را به سرقت مي برديم.
وي با بيان اينكه در بازرسي بدني از سارقان چندين دستگاه تلفن همراه و مقاديري وجوه نقد و تعداد زيادي بدليجات كشف و ضبط شده است، افزود: در اين رابطه اموال مسروقه زن شاكي كه از مسافران به استان اصفهان بود نيز به صورت سالم بازگردانده شد.


شوخي 2 دوست جان يكي از آنها را گرفت

اهواز- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان شادگان از شوخي دو دوست كه منجر به درگيري و سرانجام قتل يكي از آنها شد در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ «ظفر فراشي» در تشريح اين خبر گفت: در پي اخبار رسيده مبني بر قتل فردي در شهرستان شادگان، ماموران پليس براي پيگيري موضوع در محل حادثه حاضر شدند و طي رسيدگي به اين پرونده مشخص شد كه در پي شوخي دو دوست كه در ادامه منجر به درگيري طرفين شده، سر يكي از دو نفر به زمين اصابت و در جا جان داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، وي در پايان خاطرنشان كرد: ماموران پليس با انجام اقدامات پليسي و اطلاعاتي محل اختفاي قاتل كه متواري شده بود را شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير و با تشكيل پرونده راهي مراجع قضايي كردند.
 


3 قرباني به خاطر اختلاف بر سر حضانت

مرد آمريكايي كه در مورد حضانت دخترش با همسر سابقش درگيري داشت، او و دو تن ديگر را با ضرب گلوله كشت.
بنابر اعلام پليس «پنسيلوانيا»، اين مرد پس از به قتل رساندن همسرش دو همراه ديگر او را نيز به قتل رساند و به همراه دختر 4 ساله اش متواري شد.پليس «پنسيلوانيا» در ساعات اوليه وقوع حادثه اعلام كرد از آنجايي كه متهم به سلاح گرم مجهز است اين احتمال وجود دارد اقدام به تيراندازي كند به همين دليل با سرعت و دقت بيشتري جستجو براي يافتن «كوين» را آغاز كرد.
پليس پس از تعقيب و گريزهاي فراوان و بازجويي از اعضاي خانواده متهم، با شناسايي خودرو وي در پاركينگ يك هتل در شمال شرق ايالت «اوهايو» او را به دام انداخت.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، متهم پس از دستگيري به پليس «پنسيلوانيا» گفت: روز حادثه براي حل موضوع حضانت دخترم با همسر سابقم قرار ملاقات داشتيم اما با بالا گرفتن اختلاف نظر مجبور به شليك شدم.


شيوع «ابولا» در اوگاندا

مقامات بهداشتي اوگاندا اعلام كردند كه بر اثر بيماري «ابولا» تاكنون 14 نفر در اين كشور كشته شده اند.
به گزارش آژانس خبري آفريقاي جنوبي، اين افراد طي يك ماه گذشته در مناطق غربي اوگاندا فوت كردند.سازمان بهداشت جهاني و مقامات بهداشتي اوگاندا تأييد كرده اند كه اين بيماري در اين كشور آفريقايي شيوع يافته است.
وجود اين بيماري مسري خطرناك در اوگاندا كه مي تواند به ساير كشورهاي منطقه سرايت كند؛ يادآور خاطرات وحشتناك شيوع اين بيماري در سال 2000 ميلادي است.در سال 2000 ميلادي نزديك به 224 نفر در اوگاندا به دليل ابتلا به بيماري ابولا مردند.
بيماري ويروسي ابولا كه در حال حاضر فاقد هيچ گونه واكسن مؤثر است؛ براي اولين بار در سال 1976 ميلادي در جمهوري دمكراتيك كنگو گزارش شد.از آن تاريخ تاكنون بارها اين بيماري دركشورهاي آفريقايي از جمله سودان، گابون و كنگو ديده شده است.
ابولا كه از نام يك رودخانه در كنگو گرفته شده، يك بيماري ويروسي است كه توسط ويروس ابولا ايجاد مي شود.
اين ويروس از خانواده فيلوويروس ها است و پس از وارد شدن به بدن، نوعي بيماري تب دار و خونريزي ايجاد مي كند كه در 50 تا 90 درصد باعث مرگ بيماران مي شود.


زندگي دختر روس در طويله

پليس روسيه اعلام كرد: والدين كودكي 5 ساله در اقدامي وحشيانه دخترشان را در طويله در كنار دام هايشان حبس كردند.
به گزارش ايسنا، شرايط زندگي اين كودك و مجاورت با گاوها باعث شده كه او قادر به صحبت كردن نباشد و تنها بتواند از طريق ماما گفتن ارتباط برقرار كند.
پليس روسيه در پي تماس يكي از ساكنان ساختمان هاي اطراف محل نگهداري اين كودك بررسي هاي خود را آغاز كرد و توانست اين دختر را كه تا حدي وحشي شده بود، نجات دهد.
اين دختر كه نامي از او منتشر نشده است نمي تواند به درستي غذا بخورد و بيشتر تمايل به خوردن شيرگاو دارد.پليس روسيه اعلام كرد: همسايه اين خانواده مدعي بود كه اين دختر در وضعيتي غيرانساني در كنار گاوها زندگي مي كند. همچنين والدين اين دختر گاهي اوقات او را در انبار حبس مي كنند.پليس روسيه با اعلام اينكه اين دختر به محل نگهداري كودكان بي سرپرست منتقل شده است، تصريح كرد: در سال 2009 ميلادي نيز مردي اقدام به نگهداري دخترش در لانه سگ هايش كرده بود كه اين دختر نيز تنها مي توانست از طريق پارس كردن ارتباط برقرار كند و رفتاري شبيه به رفتار فرزند انسان نداشت.


سقوط هواپيماي شخصي

بر اثر سقوط يك فروند هواپيماي شخصي دو موتوره كه روز شنبه به وقت محلي در ايالت «ميناس گريس» واقع در جنوب شرقي برزيل رخ داد، تمامي 8 سرنشين آن جان باختند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از سائوپائولو، به نقل از رسانه هاي محلي، اين هواپيما كه از «بلو هوريزونته» مركز ايالت ياد شده پرواز كرده بود، پس از نزديك شدن به فرودگاه شهر «جوييزد- فورا» واقع در فاصله 260كيلومتري از مركز اين ايالت، سقوط كرد و منفجر شد.
بنابر گزارش هاي رسيده، قبل از سقوط اين هواپيما، خلبان آن چند بار تلاش كرد تا در هواي مه آلود آن را به زمين بنشاند.
قربانيان اين حادثه علاوه بر خلبان و كمك خلبان، مديران اجرايي شركت ويلما آليمنتوس بودند.


63 هزار نفر آواره سيل كره

رسانه دولتي كره شمالي اعلام كرد، سيل گسترده در اين كشور در ماه جاري ميلادي منجر به كشته شدن 88 نفر شده است.
خبرگزاري رسمي كره شمالي (KCNA) گزارش داد، سيل رخ داده بين 14 تا 18ژوئيه (28 تير تا 3 مرداد) منجر به كشته شدن 88 تن و زخمي شدن 134 نفر ديگر در سراسر اين كشور شد.
اين در حالي است كه اين خبرگزاري پيشتر شمار كشته شدگان را تنها 8 نفر اعلام كرده بود.
برپايه اين گزارش، همچنين حدود 63 هزار نفر به دليل وقوع اين سيل خانه هاي خود را از دست دادند و هزاران خانه نيز آسيب ديده يا ويران شد.
بيشتر تلفات انساني نيز در دو شهرستان واقع در استان«پيونگان» رخ داد.
خبرگزاري رسمي كره شمالي همچنين اعلام كرد كه بخش هاي زيادي از زمين هاي مزروعي به دليل وقوع اين سيل از بين رفته و جاده هاي بسياري نيز تخريب شدند.
كره شمالي كه با كمبود مواد غذايي روبروست، تابستان جاري بعد از وقوع باران هاي سيلابي در برخي از مناطق اين كشور با خشكسالي مواجه شد.كشور كره شمالي كه داراي خاك نامناسب است و همچنان متكي به روش هاي قديمي كشاورزي است، با مشكلاتي جدي در تهيه خوراك جمعيت 24 ميليوني خود روبروست. صدها هزار نفر از مردم كره شمالي در جريان يك قحطي در اواسط دهه 90 ميلادي جان خود را از دست دادند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14