(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 مرداد 1391 - شماره 20268

حديث دشت عشق
عجيب ترين اتفاق تاريخ 12 سال برگزاري ليگ برتر گهر ميزبان پرسپوليس در آزادي!
اخبار كوتاه از فوتبال
4 ملي پوش از حضور در مسابقات انتخابي معاف شدند
رقابت 31 كاراته كا براي رسيدن به رقابت هاي جهاني
پيشنهاد رئيس بركنار شده دوچرخه سواري براي موفقيت در المپيك
روساي فدراسيون هاي ورزشي را هر 2 ماه يك بار عوض كنيد!
تشريح آخرين وضعيت ورزشكاران پارالمپيكي احتمال كسب مدال در تيراندازي كار دشوار در شنا
از امارات ادعاي خسارت مي كنيم كفاشيان: صدا و سيما تكليف حق پخش را روشن كند
حذف زودهنگام تنها شمشيرباز كشورمان
سفر يك روزه آزادكاران كشتي به مشهد
روي خط المپيك
رئيس پيشين كميته روئينگ پس از عملكرد ضعيف پاروزنان كشورمان در المپيك عنوان كرد
شادي به جاي تمرين باغ سيب پدربزرگش را آب مي داد!


حديث دشت عشق

به ياد طلبه شهيد «علي مراد مؤمني»
بي سيم چي اي كه ارتباطش با خدا برقرار بود
پس از دو سال تحصيل در هنرستان تصميم گرفت به صف شاگردان مكتب امام صادق(ع) بپيوندد. جواني بسيار متواضع، آرام و با محبت بود. او در اكثر عمليات ها به عنوان بي سيم چي گردان فعاليت مي كرد و اتفاقا سيم ارتباطش با خدا هميشه وصل بود. سطح آگاهي بسيار بالايي نسبت به مسائل سياسي اطراف خود داشت. شهيد مؤمني بسيار سخت كوش و بردبار بود و اعتقاد او در خدمت به مردم آن بود كه بايد هر ثانيه و دقيقه به مردم خدمت كرد. اين طلبه مجاهد و فاضل درجبهه فاو در عمليات والفجر8 مرغ جانش به سوي دوست پرواز نمود و به سراپرده هاي عزت الهي بار يافت.
طلبه بسيجي شهيد «علي مراد مؤمني»، سال 1346 در بهجت آباد لنجان متولد شد و در 21/11/1364 در عمليات والفجر8 (فاو) به شهادت رسيد.
 


عجيب ترين اتفاق تاريخ 12 سال برگزاري ليگ برتر گهر ميزبان پرسپوليس در آزادي!

هفته سوم ليگ برتر فوتبال از امشب با انجام دو بازي آغاز خواهد شد.
دوازدهمين دوره ليگ برتر از امشب با انجام دو بازي وارد سومين ايستگاه خود خواهد شد و تيم ها به تدريج شناخت بيشتري از يكديگر پيدا خواهند كرد. پرسپوليس كه از دو بازي گذشته يك برد و يك شكست به دست آورده همچنان يك روز زودتر از ساير مدعيان به ميدان مي رود و اين بار بايد در يكي از عجيب ترين اتفاقات تاريخ 12 سال برگزاري ليگ برتر از ساعت 30/22 در ورزشگاه آزادي مهمان يك تيم شهرستاني باشد! سرخ پوشان پايتخت كه در فصل
نقل و انتقالات پر سروصداترين تيم بودند و مهره هاي ملي پوش زيادي را به تركيب خود اضافه كردند، با شكست مقابل فجر سپاسي خيلي زود چراغ قرمز را براي خود روشن شده ديدند. مصاحبه تند علي پروين پس از اين شكست و به تبع آن گرفتن پست مديريت راهبري باشگاه از او از سوي رويانيان، باشگاه پرسپوليس را وارد فاز جديدي كرده كه البته همان طور كه مديرعامل اين باشگاه هم ذكر كرد، هدف پرسپوليس تنها حمايت از كادر فني جديد است. به نظر مي رسد مانوئل ژوزه هم پس از شنيدن صحبت هاي پروين كم كم با مصائب شيرين كار در فوتبال ايران آشنا شده باشد. هر چند او واكنش قاطعانه اي به صحبت هاي پروين داشت و عنوان كرد اگر باشگاه تشخيص مي دهد كه پروين بهتر از من است، پس چرا او را سرمربي نكرده است؟
با اين حال اين بازي يك اتفاق جالب دارد و آن اين است كه يك تيم شهرستاني براي نخستين بار در ورزشگاه آزادي از پرسپوليس پذيرايي مي كند! تيم مهدي تارتار كه هنوز امتيازي در ليگ برتر به دست نياورده، مشكل ورزشگاه خود را هنوز حل نكرده و مقابل حريفان خود در ورزشگاه انقلاب كرج به ميدان مي رود اما در برابر سرخابي هاي پايتخت طبق يك قانون نانوشته كه هميشه وجود داشته اين بازي ها بايد در ورزشگاه آزادي برگزار شود.
صباي قم- ملوان انزلي
(ساعت 22)
كسب 6 امتياز از دو بازي ابتدايي ليگ بهترين نتيجه براي شاگردان يحيي گل محمدي بوده است. صبا كه در آغاز فصل جدا از سرمربي و آمدن گل محمدي تغييرات چندان زيادي را در تركيب خود نديد، پس از دو پيروزي خوب اين هفته ميزبان ملواني است كه با وجود نامشخص بودن وضعيت مالكيت باشگاهش تا چند هفته پيش از آغاز ليگ 4 امتياز به دست آورده و حريف آساني براي قمي ها نخواهد بود بايد ديد انديشه هاي يحيي گل محمدي كه درصدد نگه داشتن تيمش در صدر جدول است، مقابل تفكرات فرهاد پورغلامي با برتري كدام يك همراه خواهد بود. ساير ديدارهاي هفته سوم ليگ روز سه شنبه برگزار مي شود.


اخبار كوتاه از فوتبال

نخستين بازي شجاعي براي اوساسونا پس از آسيب ديدگي
مسعود شجاعي پس از رهايي از مصدوميت براي نخستين بار در تركيب اوساسونا به ميدان رفت. باشگاه فوتبال اوساسونا اسپانيا كه براي برپايي اردوهاي تداركاتي در هلند به سر مي برد، در ديداري دوستانه به مصاف تيم ونلو رفت كه اين ديدار با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. مسعود شجاعي كه از چند روز پيش تمرينات خود را در اوساسونا آغاز كرده از دقيقه 58 اين ديدار تداركاتي وارد ميدان شد و براي نخستين بار پس از آسيب ديدگي در تركيب تيمش قرار گرفت.
بازگشت اولادي به ملوان
مهرداد اولادي با قراردادي دو ساله به تيم فوتبال ملوان بندرانزلي پيوست تا ليگ دوازدهم را در اين تيم بازي كند. اولادي فصل گذشته در پرسپوليس حضور داشت و پس از اين كه نام او در ليست مازاد اين باشگاه قرار گرفت، يك بار ديگر هم در فصل نقل و انتقالات با مسئولان باشگاه ملوان انزلي براي پيوستن به اين تيم مذاكره كرده بود، اما به نتيجه نرسيد. از آنجايي كه او بازيكن آزاد محسوب مي شود و در هر زماني مي توانست به يك تيم منتقل شود، ديروز با مسئولان باشگاه ملوان به توافق نهايي رسيد و به اين تيم پيوست.
ديدار صميمانه فتح الله زاده و رويانيان!
مديران عامل دو باشگاه پرسپوليس و استقلال شنبه شب با هم ديدار و گفت وگو كردند. پس از صحبت هاي تلفني فتح الله زاده و رويانيان دو طرف با يكديگر قرار ملاقات دوستانه اي گذاشتند كه اين دو نفر شنبه شب با هم ديدار كردند و روزه خود را با يكديگر افطار كردند. رويانيان و فتح الله زاده در اين ديدار به طور مفصل درباره مسايل دو باشگاه پرطرفدار پايتخت صحبت كردند و درباره حركت هر چه سريع تر هر دو باشگاه به سمت حرفه اي شدن مسايلي را با يكديگر در ميان گذاشتند. همچنين مديران دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در اين ديدار برخي دلخوري ها و سوءتفاهم هايي كه ميان آنها به وجود آمده بود برطرف شد.
اعضاي جديد كميته داوران منصوب شدند
طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون فوتبال اعضاي جديد كميته داوران منصوب شدند. از سوي علي كفاشيان احكامي جداگانه براي مسعود مرادي، سيدرضا غياثي، اسماعيل صفري و محمد فنايي به عنوان اعضا كميته داوران صادر شد و اين افراد به عنوان اعضا كميته داوران منصوب شدند.
الاهلي قطر كدام بازيكن ايراني را مي خواهد؟
چند سايت قطري از مذاكره باشگاه الاهلي قطر با يك بازيكن ايراني خبر دادند. سايت الكاس و الرايه قطر خبر دادند كه باشگاه الاهلي در حال مذاكره با يك بازيكن ايراني هستند. اين دو سايت قطري به نقل از باشگاه الاهلي نوشتند كه سران اين باشگاه در حال مذاكره با اين بازيكن ايراني هستند، اما به خاطر عدم سنگ اندازي در روند مذاكرات اسم وي را تا پايان عقد قرارداد اعلام نخواهند كرد. اگر چه اين باشگاه قطري اسامي اين بازيكن ايراني را اعلام نكرده اما شايعه هايي درباره پيوستن مجتبي جباري، فريدون زندي، فرهاد مجيدي و پژمان منتظري به فوتبال قطر وجود دارد كه امير قلعه نويي سرمربي آبي پوشان پايتخت هم چند روز پيش به صورت تلويحي به اين موضوع اشاره كرد.
احضار رويانيان به كميته انضباطي
محمد رويانيان به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار شد. جلسه رسيدگي ديگري به پرونده شكايت اكبر محمدي سرمربي تيم جوانان از بيرانوند بازيكن و قنبرزاده مديرعامل تيم نفت تهران، روز سه شنبه 31 مرداد برگزار خواهد شد. با توجه به ارتباط اين موضوع با باشگاه پرسپوليس تهران، رويانيان مديرعامل اين تيم هم بايد در جلسه حضور پيدا كند. اولين جلسه اين پرونده 27 تير تشكيل شده بود.
شمس عضو كميته فوتسال
از سوي علي كفاشيان و طي احكامي جداگانه علي اكبر ابرقويي نژاد ، عليرضا مراد حاجتي ، عليرضا مرتضايي و حسين شمس به عنوان اعضاي كميته فوتسال منصوب شدند. در اين حكم آمده است:با عنايت به تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالي و مصوبه هيات رئيسه فدراسيون براساس ماده 47 اساسنامه و به موجب اين ابلاغ به سمت عضو كميته فوتسال فدراسيون فوتبال منصوب مي شويد.
زندي در استقلال ماندني است
فريدون زندي درباره شايعات پيرامون جدايي اش از استقلال اظهار كرد: تمامي اين مصاحبه ها كه از قول من در خبرگزاري ها به چاپ رسيده خيالي است و بنده نزديك به يك ماه است كه با هيچ رسانه اي مصاحبه نكرده ام. با احترام خاصي كه براي تمامي رسانه ها و خبرگزاري ها قائل هستم فعلا قصد انجام مصاحبه ندارم و بيشتر ذهن خود را براي موفقيت استقلال به كار خواهم برد.زندي ادامه داد: من استقلال را دوست دارم و هيچ وقت به فكر جدايي از اين تيم بزرگ نيستم، استقلال خانه من است و مي خواهم با استقلال قهرمان ايران و آسيا شويم.
دليل برگزاري بازي پرسپوليس و گهر در آزادي
سرپرست سازمان ليگ دلايل برگزاري ديدار گهر-پرسپوليس را اعلام كرد. بهروان در اين باره گفت: قرار بود ديدار در ورزشگاه تختي تهران برگزار شود اما با توجه به پيشنهاد فرماندهي يگان سوم امام خميني(ره) يگان ويژه پاسداران ناجا و با هدف برقراري هر چه بهتر نظم و امنيت در ديدار تيم هاي گهر دورود و پرسپوليس تهران و جميع جهات بهتر ديديم كه بازي در ورزشگاه آزادي برگزار شود.
هر كسي در فوتبال قول بدهد، دروغ گفته است
مانوئل ژوزه معتقد است پرسپوليس با پيروزي مقابل گهر مي تواند به شرايط عادي بازگردد. سرمربي پرتغالي سرخپوشان گفت: مثل ساير بازي ها از اين بازي برد مي خواهيم. ما در اين بازي نياز به حمايت و صبر هواداران داريم. در فوتبال هيچ چيز حتمي نيست. ما براي تماشاگران بازي مي كنيم و آنها هميشه پشت سر ما هستند. سرمربي پرسپوليس در ادامه نشست خود به تجربه حضور خود در دو تيم پرطرفدار بنفيكا و الاهلي اشاره كرد و گفت: من 16 سال در بنفيكا بودم كه رنگ پيراهنش مثل پرسپوليس قرمز است. پرتغال 10 ميليون جمعيت دارد كه شش ميليون نفرشان هوادار بنفيكا هستند. در الاهلي مصر كه آن تيم هم رنگ پيراهنش قرمز است، بيشتر از 50 ميليون نفر هوادار داشتيم. پرسپوليس هم يك تيم قرمز است كه 25 تا 30 ميليون هوادار دارد و ما مي خواهيم آنها را خوشحال كنيم. هر كسي در فوتبال قول بدهد، دروغ گفته است. ما سخت كار مي كنيم كه موفق باشيم به خواسته هاي تماشاگران احترام مي گذاريم، پرسپوليس در 11 سال فقط دو بار در ليگ قهرمان شده كه اين اصلا خوب نيست. ما بايد خيلي كار كنيم و اين را هم به بازيكنان انتقال مي دهيم كه زياد استرس نداشته باشند.
داماش مشتري تازه مجيدي
سرمربي تيم فوتبال داماش گيلان خواستار جذب كاپيتان پيشين استقلال شد. اميد هرندي گفت: از مديرعامل باشگاه تقاضا دارم فرهاد مجيدي را جذب كند. من به مهاجمي مثل او علاقه دارم و اميدوارم با حضور اسپانسر جديد براي باشگاه عابديني زمينه حضور مجيدي در باشگاه داماش را فراهم كند.
معدنچي: از هفته آينده بازي مي كنم
هافبك چپ پاي پرسپوليس پس از يك سال دوري از ميادين مدعي شد از هفته آينده مي تواند براي تيمش به ميدان برود. مهرزاد معدنچي گفت: قبل از بازي با فجر سپاسي با ژوزه صحبت كردم اما نظر ايشان اين بود كه بايد بيشتر صبر كنم. در حال حاضر پا به پاي ساير بازيكنان تمرين مي كنم و احساس مي كنم به يك هفته ديگر زمان نياز دارم.
مهاجم سوري در نفت آبادان
سخنگوي باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: مهاجم تيم ملي فوتبال سوريه در تمرينات تيم فوتبال اين باشگاه شركت مي كند تا در صورت تائيد با او قرارداد امضا كنيم. خليلي نيا اظهار كرد: تاكنون گزينه هاي خارجي متعددي براي تقويت خط حمله تيم فوتبال صنعت نفت با اين باشگاه مذاكره كرده اند كه در نهايت با راجا رافع مهاجم تيم ملي فوتبال سوريه به توافق ابتدايي دست يافتيم.


4 ملي پوش از حضور در مسابقات انتخابي معاف شدند

رقابت 31 كاراته كا براي رسيدن به رقابت هاي جهاني

با معاف شدن چهار كاراته كايي كه در رقابت هاي قهرماني آسيا 2012 عملكرد مطلوبي داشتند، رقابت هاي انتخابي تيم ملي بزرگسالان با دعوت از 31 كاراته كا روز جمعه 13مردادماه در سالن شهيد كبكانيان برگزار مي شود.
پيكارهاي انتخابي تيم ملي بزرگسالان در شرايطي روز جمعه انجام مي شود كه طبق برنامه ريزي فدراسيون، ملي پوشان كاراته تا قبل از اعزام به رقابت هاي جهاني پاريس، در سه مرحله ليگ جهاني كه شهريور، مهر و آبان ماه در استانبول تركيه، فرانكفورت آلمان و سالزبورگ اتريش برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.
با تصميم حبيب الله ناظريان، مديرفني تيم ملي بزرگسالان سعيد احمدي، علي فداكار، ذبيح الله پورشيب و سجاد گنج زاده به دليل عملكرد مناسب مستقيما به اولين مرحله اردوي آماده سازي دعوت مي شوند. نفرات دعوت شده به رقابت هاي انتخابي 13مرداد به شرح زير است:
وزن 60-كيلوگرم: حسين روحاني، امير مهدي زاده، سعيد عليپور، محمدرضا غروبي، محمد قاسمي، عليرضا اجدادي، هامون درفشي پور و مجتبي شكوهي
وزن 67- كيلوگرم: حامد زيكساري، شاهين جعفري، داديار رهنما، مجيد خسروي، محمدرضا بخشي لو، مصطفي پورفرج
وزن 75- كيلوگرم: سعيد فرخي، محمدهادي داودآبادي، بهمن عسگري، ابراهيم حسن بيگي، سعيد حسني پور، ناصر نجفي
وزن 84- كيلوگرم: جاسم ويشگاهي، نادر جودت، مهدي سلطاني، منصور حسن بيگي، فرزاد عباس زاده، امير اميري
وزن 84+ كيلوگرم: سامان حيدري، رضا عزيزي، مهدي دولي خاني، علي اسدي.


پيشنهاد رئيس بركنار شده دوچرخه سواري براي موفقيت در المپيك

روساي فدراسيون هاي ورزشي را هر 2 ماه يك بار عوض كنيد!

رئيس بركنار شده فدراسيون دوچرخه سواري با كنايه به مسئولان وزارت ورزش و جوانان يادآور شد: بايد هر 2 ماه يك بار رؤساي فدراسيون ها را عوض كنيم تا در المپيك موفق شويم!
علي زنگي آبادي در خصوص نتايج ضعيف دوچرخه سواران ايران در المپيك 2012 لندن گفت: طي دو ماهي كه تغيير و تحولات صورت گرفته است، ملي پوشان تنها اردوي 3 روزه اي را در ساري برگزار كردند. آيا چنين اردويي براي آماده سازي المپيك كافي است؟ پس مشخص است كه با اين آماده سازي بايد هم اين نتايج به دست بيايد. اصولا كار خاصي براي المپيكي هاي دوچرخه سواري ايران براي آمادگي آنها در المپيك انجام نشد، ضمن اينكه برگزاري مسابقه انتخابي مجدد به استرس آنها اضافه كرد و در نهايت هم كه نتايج را ديديد.
رئيس سابق فدراسيون دوچرخه سواري گفت: با اين نتيجه مسلماً آبروريزي بزرگي شد و مشخص نيست چه كسي بايد پاسخگو باشد چراكه اصولا هيچكس پاسخگو نيست. وي در خصوص نتايج ضعيف ركابزنان ايران و دفاع مسئولان فدراسيون از اين نتايج، گفت: نتايج كه واقعا ضعيف بود. اگر زرگري مصدوم نمي شد، چه رتبه اي را كسب مي كرد؟
زنگي آبادي در پاسخ به اين سؤال كه براي موفقيت در المپيك هاي آينده بايد چه كاري را انجام دهيم، تأكيد كرد: بايد پشت سر هم رؤساي فدراسيون ها را عوض كرد و فاصله تغييرات را به دو ماه كاهش داد!


تشريح آخرين وضعيت ورزشكاران پارالمپيكي احتمال كسب مدال در تيراندازي كار دشوار در شنا

آخرين وضعيت تيم هاي ملي شناي مردان و تيراندازي بانوان در نشست خبري روز گذشته مربيان و ورزشكاران اين دو رشته ورزشي تشريح شد.
دراين نشست خبري ابتدا رقيه الله كرم در سخناني كوتاه اظهار داشت: ما در سال جاري 6 اردوي يك هفته اي برگزار كرده ايم كه در اين اردوها نمايندگان كشورمان تمرينات بسيار خوبي انجام داده اند. اين اردوها مي توانست بهتر از اين هم باشد با اين حال بايد بگويم كه همين ميزان هم جاي تشكر دارد. الله كرم در خصوص پيش بيني كسب مدال از سوي دو نماينده ايران گفت: من به كسب مدال در اين بازي ها خوشبينم اما هيچ قولي نمي دهم. ما در تمرينات خيلي خوب كار كرده ايم و خدا را چه ديديد شايد بالاتر از سطح پارالمپيك هم كار كرديم اما در اين خصوص هيچ گونه پيش بيني اي نمي كنم. اميدوارم در آينده بتوانيم نفرات بيشتري را به رقابت ها اعزام كنيم.
تجربه تمام رشته هاي پارالمپيكي
پس از سرمربي تيم ملي تيراندازي نوبت به ساره جوانمردي رسيد تا به تشريح آخرين وضعيت خود بپردازد. وي گفت: من چهار سال و نيم است كه وارد رشته تيراندازي شده ام و سه سال و نيم است كه درعضويت تيم ملي هستم. پيش از اين تقريبا در تمامي رشته هاي پارالمپيكي كار كرده ام و حتي 6 سال واليبال نشسته كار مي كردم اما در نهايت رشته تيراندازي را انتخاب كردم وي با اشاره به كسب موفقيت هاي گذشته گفت: سال 88 در رقابت هاي بين المللي اسپانيا به مدال نقره رسيدم. در جهاني تركيه يك طلا و يك برنز كسب كردم و در پاراآسيايي گوانگجو و آيواز امارات به ترتيب مدال هاي نقره و طلا كسب كردم .
كار دشوار ايزديار در لندن
در پايان اين نشست خبري مسئول انجمن شناي جانبازان و معلولان نيز گفت: ما با حمايت هاي قاطع فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان در حال حاضر توانسته ايم مقام هاي خوبي را در سطح آسيا و جهان كسب كنيم. از سال 80 اقدام به استعداديابي كرده ايم و دو سال هم هست كه رقابت هاي ليگ شناي معلولان را برگزار مي كنيم. سرمربي تيم شناي معلولان گفت: كلاس شاهين ايزديار تنها شناگر المپيكي ايران S10 است و اين نزديك ترين كلاس به سالم ها محسوب مي شود. شناگران اين كلاس، 100 متر را در 50 ثانيه مي روند در حالي كه شناگران سالم ما همين مسافت را در 51 ثانيه مي روند. كار شاهين در رقابت هاي پارالمپيك سخت است و چنانچه شاهين بتواند به جمع هشت شناگر پاياني راه پيدا كند از نظر من معجزه است.


از امارات ادعاي خسارت مي كنيم كفاشيان: صدا و سيما تكليف حق پخش را روشن كند

رئيس فدراسيون فوتبال از حل نشدن مشكل حق پخش تلويزيوني ميان فدراسيون و صدا و سيما خبر داد و گفت: فعلا بازي هاي ليگ به طور موقتي پخش مي شود تا ضرغامي تكليف موضوع را روشن كند.
كفاشيان در گفت وگويي با خبرگزاري ايسنا، با بيان اين كه هنوز مسئله حق پخش تلويزيوني حل نشده به سؤالات مختلفي در اين باره و موارد ديگري چون برگزاري جام حذفي، جدايي ميك مك درموت از تيم ملي پاسخگو بود كه گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ شنبه نامه اي را براي ضرغامي نوشتيم و خواستيم هرچه زودتر تكليف اين موضوع را مشخص كند. اميدواريم با مديريتي كه او دارد اين قضيه هرچه زودتر حل شود تا ديگر شاهد چالش هاي دوباره بر سر اين موضوع نباشيم. بي شك اگر مشكل حل نشود، كماكان همان برنامه هايي كه براي پخش بازي ها داشتيم را ادامه مي دهيم.
¤ بي ترديد اگر جام حذفي مشكلي در اجراي برنامه ها و اردوهاي تيم ملي ايجاد نكند، آن را برگزار مي كنيم اما اولويت اول ما برنامه هاي تيم ملي است. اگر ببينم برگزاري جام حذفي باعث كسر انرژي زيادي از بازيكنان ملي پوش شود، جام حذفي برگزار نخواهد شد.
¤ درباره جدايي مك درموت نظر كي روش را گرفتيم. واكنش ما نسبت به اماراتي ها جدي خواهد بود. فدراسيون قطعا به فيفا و فدراسيون امارات بخاطر قراردادي كه اين مربي امضا كرده اعتراض خواهد كرد و ادعاي خسارت مي كنيم.
¤ تغييرات در آخرين جلسه AFC صورت گرفت. جمع امتياز ليگ ها از 800 به 1000 امتياز رسيد. طبق آخرين تغييرات امتياز آيتم هاي مختلف به اين صورت است كه: تكنيك ها و استانداردها 200 امتياز، تماشاگران 100 امتياز، استاديوم ها 140 امتياز و كلوپ و باشگاه ها 200 امتياز پيدا كرد. همچنين در آخرين رتبه بندي سهميه اي براي كشورهاي غرب آسيا قرار شد كشور اول 4 سهميه مستقيم، كشور دوم 4 سهميه مستقيم، كشور سوم 3 سهميه مستقيم و يك سهميه پلي آف، كشور چهارم 2 سهميه مستقيم و يك سهميه پلي آف، كشور پنجم يك سهميه و يك پلي آف، كشورهاي ششم و هفتم هم هر كدام يك پلي آف خواهند داشت. در مجموع 14 سهميه مستقيم و 2 سهميه خروجي از بازي هاي پلي آف براي كشورهاي غرب آسيا در نظر گرفته شده است.
سرويس ورزشي: اميدواريم ادعاي كفاشيان در خصوص گرفتن خسارت از فدراسيون فوتبال امارات درست باشد؛ يادمان هست چند ماه قبل نيز قرار بود به واسطه لغو ديدار تداركاتي تيم ملي با امارات از سوي اين كشور عربي، فدراسيون فوتبال غرامت دريافت كند اما آقايان تمام وعده هاي خود مبني بر گرفتن غرامت را پشت گوش انداختند و ديناري از اين كشور كوچك دريافت نكردند!


حذف زودهنگام تنها شمشيرباز كشورمان

مجتبي عابديني نخستين ديدار خود در مسابقات شمشيربازي اسلحه سابر بازي هاي المپيك را به نماينده روماني واگذار كرد و از دور رقابت ها كنار رفت.
فلورين زالومير از روماني نخستين حريف مجتبي عابديني در رقابت هاي شمشيربازي اسلحه سابر بازي هاي المپيك بود. رقابت اين دو ورزشكار روز گذشته در ورزشگاه اكسل شهر لندن برگزار شد كه طي آن نماينده كشورمان با نتيجه 15 بر 7 شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت. مجتبي عابديني كه با قهرماني در رقابت هاي زون آسيا - اقيانوسيه شمشيربازي ايران را پس از 37 سال صاحب سهميه المپيك كرده بود، با واگذاري نتيجه ديدار برابر حريف رومانيايي از دور مسابقات شمشيربازي بازي هاي المپيك كنار رفت. اين در حالي است كه وي در صورت پيروزي در اين ديدار به جمع 32 بازيكن برتر المپيك صعود مي كرد. عابديني با رنكينگ جهاني 112 اين بازي را برگزار كرد در حالي كه حريف او در رده 42 جهان قرار دارد.
عابديني پس از شكست مقابل حريف رومانيايي گفت: شروع خوبي داشتم. حريفم نفر دوم جهان است و من پيش از اين گفته بودم بهترين بازي ام را انجام مي دهم. اكنون از مردم عذرخواهي مي كنم اما در اين مسابقات كم كاري نكردم. وي ادامه داد: سه روز مصدوم بودم و تنها در اين مدت فيزيوتراپي كردم، بنابراين فرصت از دست رفت. سال گذشته در مسابقات جام جهاني پنج بر صفر برده بودم اما اين مسابقات المپيك است.
شمشيرباز تيم ملي ايران در پاسخ به اين سؤال كه آيا مصدوميت باعث شد شكست بخورد تصريح كرد: همه چيز دست به دست هم داد اما حريفم قهرمان جهان است. نيمه اول امتياز گرفتم اما در نيمه دوم نتيجه را واگذار كردم. در ضربات هفت و هشت پايم درد گرفت و با اينكه آسيب ديدگي ام كمتر شده بود اما ناگهان اين درد ظاهر شد. شايد اين توجيه باشد اما شكست خوردم.


سفر يك روزه آزادكاران كشتي به مشهد

اعضاي تيم ملي كشتي آزاد اعزامي به بازي هاي المپيك لندن عصر شنبه راهي مشهد مقدس شدند.
با تصميم كادر فني، آزادكاران عصر روز شنبه براي حضور در بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) و ايجاد تنوع اردويي راهي اين سفر يك روزه شدند. آزادكاران المپيكي در مدت حضور خود در اين شهر تمرينات خود را طبق برنامه دنبال مي كنند. پس از اين سفر تمرينات المپيكي هاي كشتي ايران از امروز در خانه كشتي تهران دنبال مي شود. رقابت هاي كشتي آزاد المپيك 2012 لندن روزهاي 20 تا 22 مرداد ماه در سالن اكسل شهر لندن برگزار مي شود. آزادكاران كشورمان 17 مردادماه راهي اين رقابت ها مي شوند.


روي خط المپيك

پاداش براي نوشاد عالميان
رئيس فدراسيون پينگ پنگ پس از كسب نخستين پيروزي نوشاد عالميان در مسابقات المپيك به وي پاداش داد. زارع پور كه پيش از اين قول داده بود، براي هر پيروزي به نمايندگان ايران پاداش خواهد داد، امشب بلافاصله پس از برد عالميان به وي پاداش نقدي اهدا كرد كه گفته مي شود اين مبلغ حدود 500دلار بوده است.
استارت قهرماني چين
روز شنبه براي كاروان چين به عنوان اولين روز از پيكارهاي لندن 2012 روز موفقيت آميز بود. ورزشكاران اين كشور توانستند با كسب 4مدال طلا و 2برنز در صدر جدول قرار گيرند. پس از چين، ايتاليا 2مدال طلا، 2نقره و يك برنز در مجموع صاحب 5مدال شد و در رده دوم جاي گرفت. آمريكا نيز از اولين روز بازي ها يك مدال طلا، 2نقره و 2برنز و در مجموع 5مدال تصاحب كرد و در رده سوم جاي گرفت.
تيرانداز باردار مالزيايي در المپيك
تيرانداز باردار مسلمان مالزيايي گفت: به عنوان يك زن مسلمان باور دارم حضور در المپيك كار صحيحي بوده است. نور سوريان محمد طيبي، تيرانداز زن مسلمان مالزيايي در هشتمين ماه بارداري در مصاحبه با روزنامه دي ولت آلمان درباره حضورش در المپيك لندن در اين شرايط گفت: بيشتر مردم به من حسودي كرده و مرا ديوانه خطاب مي كنند كه با وضعيت بارداري در اين مسابقات شركت كردم. سلامت كودكم را در اين راه به خطر انداختم اما به عنوان يك زن مسلمان و نماينده كشورم باور دارم حتي در اين وضعيت حضورم در المپيك كار صحيحي بوده است. اين زن تيرانداز دليل اين موهبت را اعتقاد به اسلام و خواندن و تلاوت قرآن دانسته و گفته است: هر روز صبح با تلاوت قرآن هم روحيه ام را تقويت مي كنم و هم با كودكم صحبت مي كنم.
سربازان نپالي حافظ امنيت المپيك
مسئولان برگزاري بازيها پيش از اين به صورت رسمي اعلام كرده بودند كه ده هزار افسر پليس و حدود 13هزار و پانصد سرباز ارتش مسئوليت ايجاد امنيت در بازيها را به عهده خواهند داشت، اما بخش زيادي از نيروهاي موجود در شهر را سربازان نپالي بر عهده دارند. بخشي از مردم نپال بر اساس تعهدنامه اي كه بين دو كشور است مي توانند به عضويت نيروهاي ارتشي بريتانيا در آيند. همين مسئله باعث شده تا حدود 3800سرباز نپالي در حال حاضر در خدمت ارتش بريتانيا باشند. بخش زيادي از اين تعداد اكنون در شهر لندن امنيت بازيها را برعهده دارند. البته اين سربازان پس از فعاليت در ارتش انگليس مي توانند به تابعيت اين كشور درآيند.
استقبال خوب تماشاگران از رقابت هاي مهم
شهر لندن پس از افتتاحيه پر سر و صدايي كه جمعه شب برگزار كرد، شنبه و در نخستين روز تعطيلات مردم در اين شهر شاهد رفت و آمدهاي زياد طرفداران المپيك در سالنهاي مسابقات بود. در نخستين روز اين دوره از رقابتها، در حدود 20رشته ورزشي ورزشكاران به مصاف هم رفتند و در هر مكان طرفداران و علاقه منداني كه از ماه ها پيش بليت تهيه كرده بودند، خودشان را به محل برگزاي رقابت مورد علاقه شان رساندند. در اين ميان مسابقه هايي همچون رقابتهاي شنا و جايي كه فلپس و لوشته در 400متر انفرادي مختلط با يكديگر مسابقات داشتند و يا جايي همچون رقابت راجر فدرر با حريف كلمبيايي اش از پربيننده ترين رقابتها محسوب مي شدند، اما مجموعه ورزشي اكسل نيز با در برداشتن سالنهاي متعدد و رشته هايي كه در آن برگزار مي شود، يكي از شلوغ ترين مراكز بازيها محسوب مي شوند.
تظاهرات ضد «المپيك شركت ها» در لندن
بيش از 400تن به دعوت 30اتحاديه و سازمان چپگرا و در اعتراض به سواستفاده برخي شركت ها از بازي هاي المپيك در شرق لندن دست به تظاهرات زدند. تظاهرات كنندگان اعلام كردند كه هيچ مخالفتي با بازي هاي المپيك ندارند اما نگران سوء استفاده شركت هاي چندمليتي از بازي ها هستند. يكي از معترضان تأكيد كرد: بازي هاي المپيك مهم ترين رويداد ورزشي است و بايد ارزش ها و اخلاقيات ورزش و ورزشكاران را انعكاس دهد اما بسياري از شركت ها كه به عنوان حامي از بازار بازي ها استفاده مي كنند، به ارزش المپيك باور ندارند.
آرزوي رضايي رسيدن به سكوي المپيك
فرنگي كار وزن 96كيلوگرم ايران قرار گرفتن بر روي سكو قهرماني المپيك را آرزوي خود دانست وگفت: نوار پيروزي هاي تيم ملي كشتي فرنگي در المپيك لندن نيز ادامه دار خواهد بود. قاسم رضايي اظهار كرد: نتايج كشتي فرنگي در سال هاي اخير نشان از كارنامه عالي اين رشته دارد و اميدوارم تمام زحمات و تلاش هاي اعضاي تيم نتيجه مطلوبي در برداشته باشد.
اميدواري علي آبادي به مدال گرفتن بانوان
رئيس كميته ملي الميك جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه مقام ششمي الهه احمدي بانوي تيرانداز المپيكي ايران كمتر از كسب مدال نيست و بدون شك در المپيك بعدي ورزش بانوان ايران مدال كسب مي كند. مهندس علي آبادي با اشاره به رشد ويژه ورزش بانوان ايران در مسابقات المپيكي تاكيد كرد: از نظر كمي و كيفي ورزشي بانوان ايران در مسابقات المپيك رشد بسيار زيادي داشته است و به نظر مي رسد با توجه به جايگاه و مسير رشدي كه بانوان ايران پيدا كرده اند درميادين بزرگ به كسب مدال اميدوارتر باشيم. اگر اين مسير ادامه يابد قطعا كسب مدال توسط بانوان در رشته هاي مدال آوري همچون تيراندازي و تيروكمان و قايقراني دور از ذهن نيست.
افت فاحش نابغه شناي جهان
دارنده 14مدال طلاي شناي المپيك تنها چند صدم ثانيه فاصله داشت تا از رقابت هاي 400 متر مختلط انفرادي المپيك حذف شود. مايكل فلپس شناگر سرشناس آمريكايي و دارنده 14 مدال طلاي المپيك، شروع خوبي در بازي هاي 2012 لندن نداشت و در مرحله مقدماتي ماده 400 متر مختلط انفرادي به سختي و به عنوان نفر هشتم به فينال صعود كرد. اين عملكرد فلپس باعث نگراني آمريكايي ها شده است و ممكن است مدال هاي طلاي المپيك هاي قبلي ديگر براي اين فوق ستاره تكرار نشود. اما اين نتيجه تنها اتفاق اين ماده نبود چرا كه «لاژلو چه» مجارستاني كه 8 طلاي جهان را در كارنامه دارد و در المپيك پكن هم پس از فلپس مدال نقره را گرفت از دور رقابت ها حذف شد و به فينال نرسيد. اما رايان لاكت ديگر شناگر آمريكايي كه سابقه قهرماني جهان و المپيك را هم دارد تا حدودي آمريكايي ها را دراين ماده اميدوار نگه داشته است و به عنوان نفر دوم به فينال صعود كرد.فلپس روز گذشته در مرحله نهايي هم به عنوان چهارم رسيد.
خدمات رساني ضعيف انگليسي ها براي المپيك
مسئولان برگزاركننده سي امين دوره بازي هاي المپيك لندن با ارائه خدمات رساني ضعيف و دور از انتظار نه تنها موجبات نارضايتي ميهمانان اين رويداد بزرگ را فراهم كرده اند، بلكه صداي مردم و تماشاگران خودشان را هم در آورده اند تا ميزباني ضعيفي را رقم بزنند. انگليسي ها هرچند در برخي موارد سعي كرده اند ضعف هاي خود را پوشش دهند اما امكاناتي كه براي اين رويداد بزرگ درنظر گرفته شده است، به هيچ وجه در مقياس هاي جهاني در سطح بالايي نيست و اختلاف بسياري با نمونه هاي اينچنيني دارد. آنهايي كه مراسم افتتاحيه المپيك دوره قبل در پكن را ديده اند، تاييد مي كنند كه فاصله انگليسي ها با چيني ها در كيفيت برگزاري بسيار پايين تر بود.
عبدولي: خوشحالي بلند كردن پرچم را با هيچ ثروتي عوض نمي كنم
نماينده وزن 66 كيلوگرم كشتي فرنگي ايران در المپيك لندن وضعيت روحي خود را عالي خواند و گفت، بدون داشتن هيچ گونه استرس و ترسي از حريفان به ميدان مي آورد. سعيد عبدولي اظهار كرد: با توجه به تمرين ها و سختي هايي كه پشت سر گذاشته ايم، فكر مي كنم به لحاظ بدني نسبت به حريفان از آمادگي بالاتري برخوردار باشم. درحال حاضر نيز تمرين هاي سرعتي را انجام مي دهيم تا بدن مان براي حضور در المپيك آماده شود. ملي پوش وزن 66 كيلوگرم كشتي فرنگي ايران با اشاره به اين كه مسئولان آنچه را ورزشكاران درخواست داشته اند، برآورده نكردند، اظهار كرد: براي دل خودم و مردم ايران به مسابقات مي روم و حاضر نيستم خوشحالي بلند كردن پرچم ايران را با هيچ ثروتي عوض كنم. اميدوارم بتوانم در المپيك كارنامه ورزشي خود را تكميل كنم تا زماني كه از كشتي كنار رفتم، حسرت نداشتن مدال المپيك را نخورم. سعيد عبدولي كه مهم ترين حريفان خود در المپيك را كوبا، مجارستان و فرانسه معرفي كرد، از سه شنبه هفدهم مرداد براي اثبات توانايي هايش به روي تشك مي رود.
زن مجارستاني بيهوش شد و برنز گرفت!
جودوكار زن مجارستاني كه در يكي از مسابقه هاي خود بي هوش شده بود، به مدال برنز المپيك دست يافت.«اوا چرنوويژكي» جودوكار زن مجارستاني در مسابقه خود مقابل نماينده بلژيك از حال رفت و بي هوش شد. به اين ترتيب، اين جودوكار مسابقه خود را واگذار كرد و در گروه بازنده ها قرار گرفت. چرنوويژكي پس از اين واقعه به خبرگزاري فرانسه گفت: نمي دانم كه چه اتفاقي افتاد. ناگهان احساس كردم كه به خواب مي روم. فكر مي كنم داور گفت «مته» (در جودو به معني تمام).با اين حال، اين جودوكار در دو بازي بعدي خود به پيروزي رسيد و موفق شد مدال برنز المپيك لندن را به خود اختصاص دهد.پنج سال پيش در رقابت هاي جهاني جودو برزيل نيز اتفاق مشابهي براي مسعود حاجي آخوندزاده جودوكار ايراني رخ داد و اين ورزشكار در ديدار رده بندي بي هوش شد تا به مقام پنجم برسد.
كاهش مبلغ پاداش از پكن تا لندن!
سرانجام و پس از گذشت يك روز از بازي هاي المپيك وزير ورزش از اهداي 90 سكه طلا به ورزشكاراني كه موفق به كسب مدال طلا در المپيك شوند، خبر داد. محمدعباسي كه هم اكنون در لندن حضور دارد، گفت: ورزشكاراني كه بتوانند در رقابت هاي المپيك لندن مدال طلا كسب كنند به آنها 90 سكه طلا به عنوان پاداش اهدا خواهد شد.اين در حالي است كه با توجه به نرخ كنوني سكه در ايران، ارزش 90 سكه معادل حدود 95 ميليون تومان است. اين در حالي است كه دوره قبلي بازي هاي المپيك به مدال آوران طلا 100 ميليون تومان پاداش داده شده بود كه تنها هادي ساعي موفق به كسب اين پاداش شد.
زرگري از بيمارستان مرخص شد
رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي گفت: مصدوميت امير زرگري از ناحيه تاندون مچ پا است و بايد مداوا شود. دكتر پوركاظمي درباره آخرين وضعيت مصدوميت امير زرگري ملي پوش دوچرخه سواري كه در جريان بازي هاي المپيك رخ داد، گفت: روز شنبه بلافاصله پس از انتقال زرگري به بيمارستان دهكده بازي ها بر بالين او حضور يافتيم و خوشبختانه هيچ گونه مشكل حادي متوجه اين قهرمان ارزنده نبود. وي افزود: پس از ام.آر آي كه از پاي زرگري گرفته شد مشخص شد تنها مشكل او از ناحيه تاندون مچ پا بوده كه دچار كشيدگي شده است. پوركاظمي با اعلام خبر ترخيص زرگري از بيمارستان گفت: اين ملي پوش دوچرخه سوار با توجه به اينكه از دور مسابقات كنار رفته است، يك شنبه شب به تهران بازگشت.
روزبهاني تنها نماينده ايران در رقابت هاي امروز
رقابت هاي كاروان ورزش ايران در چهارمين روز بازي هاي المپيك لندن در رشته بوكس و با حضور تنها يك نماينده در وزن 81- كيلوگرم پيگيري مي شود. سي امين دوره بازي هاي المپيك لندن روز دوشنبه با برگزاري ديدارهايي در رشته هاي مختلف پيگيري مي شود. اين در حالي است كه طبق برنامه از پيش اعلام شده،احسان روزبهاني تنها نماينده ايران در روز چهارم بازي هاي المپيك لندن است. اين بوكسور كشورمان امروز در اولين گام به مصاف جيسون مونروي وارلا از كلمبيا مي رود.
انتقاد از بهاي سنگين غذا در رستوران ها
بهاي سنگين وعده هاي غذايي در رستوران ها باعث انتقاد نمايندگان رسانه هاي بين المللي و جهانگردان حاضر در محل بازي هاي لندن 2012 شده است. از دو هفته قبل رستوران هاي انگليس بهاي غذاهاي خود را صددرصد افزايش دادند. اين تغيير بها براساس اجازه اي بود كه دولت اين كشور با هماهنگي با كميته سازماندهي مسابقات كه به رستوران ها و مشاغل مرتبط داد. با اين حال همزمان با شروع مسابقات همچنان بر بهاي غذا افزود شد. موردي كه دو روز پس از شروع رسمي پيكارها اسباب ناراحتي نمايندگان رسانه ها، جهانگردان و تماشاگران ويژه مسابقات را فراهم كرده است.
عذرخواهي هندي ها از حضور بانوي متقلب سرخ پوش
رئيس گروه ورزشكاران اعزامي هندوستان به المپيك 2012 لندن بخاطر حركت ناشايست يك زن متقلب هندي در مراسم افتتاحيه عذرخواهي كرد. پي.ك.ام راجا بخاطر حضور يك زن هندي نامرتبط با گروه ورزشكاران هندي كه در مراسم افتتاحيه رژه رفتند، از مردم كشورش عذرخواهي كرد. اين مقام گفت: وقتي نوبت به ورود گروه ورزشكاران كشورمان در المپيك شد، در كنار ورزشكاري كه پرچمدار هند بود، در تلويزيون تصوير خانمي كه پيراهن قرمزرنگي به تن داشت ، ديده شد. شخصي كه گويا اصليتي هندي داشته اما هيچ ارتباط شغلي با گروه ورزشي كشورمان نداشت.
مدال طلا بر گردن برادرزاده سرمربي تيم فوتبال برزيل
ساره منزس بانوي جودوكار وزن 48- كيلوگرم تيم ملي برزيل با شكست حريفان خود مدال طلاي المپيك لندن را از آن خود كرد. منز س 4 سال گذشته در المپيك پكن مدال برنز را كسب كرده بود و براي اولين بار مدال طلاي المپيك لندن در سن 22 سالگي را كسب كرد. ساره منزس برادرزاده مانو منزس سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل است.
زيدان بخاطر تماشاي اوسين بولت در لندن
زين الدين زيدان هم اكنون در حال آماده سازي كارهاي خود در قبال رئال مادريد است تا پايان هفته را به همراه خانواده اش در مركز انگليس سپري كند. وي كه مدير ورزشي تيم كهكشاني است، شيفته «اوسين بولت» قهرمان دووميداني جاماييكا و دارنده مقام هاي 100 و 200 متر است. زيدان كه در پايان ماه گذشته ميلادي وارد 40 سالگي شد، قصد دارد پيكارهاي دووميداني المپيك، به ويژه مسابقات بولت را از نزديك تماشا كند.
گرفتن بيش از 6 هزار تست دوپينگ در المپيك
بيش از 6 هزار تست دوپينگ در طول بازي هاي المپيك لندن از ورزشكاران گرفته خواهد شد كه با توجه به تست 4770 عدد تست دوپينگ المپيك پكن مي توان گفت در اين دوره ورزشكاران بيشتري مورد تست دوپينگ قرار خواهند گرفت. ژاك روگ، رئيس كميته بين المللي المپيك دراين باره گفت :سخت گيري در مبارزه با دوپينگ باعث شد تا در بازي هاي المپيك لندن به يك آمار موفقيت آميز دست پيدا كنيم به طوري كه شمار زيادي از تست هاي دوپينگ تا قبل از شروع بازي ها منفي بوده است.
دستگيري 2 نفر به اتهام كلاهبرداري
پليس لندن روز گذشته دو نفر را به اتهام كلاهبرداري در فروش بليت مراسم افتتاحيه دستگير كرد. يك مرد آلماني و يك زن اهل اسلواكي روز گذشته توسط پليس انگليس به اتهام تلاش براي بازفروش غيرقانوني بليت هاي مراسم افتتاحيه دستگير شدند؛ در حالي كه 16 نفر ديگر به اتهام مشابه در طول 2 روز گذشته بازداشت شده اند.
دستگيري 4 تن از دوچرخه سواران معترض
پليس لندن چهار نفر از 182 دوچرخه سوار معترض در حين مراسم افتتاحيه بازي هاي المپيك را متهم شناخت.پليس لندن 182 فعال دوچرخه سواري را كه تلاش مي كردند از كمربند امنيتي اطراف پارك المپيك عبور كنند در حين مراسم افتتاحيه بازي ها دستگير كرد.اسكاتلند يارد اعلام كرد: 4 نفر در اين ميان به اتهام هاي مختلفي در اعتراض جمعه شب دستگير شدند در حالي كه بقيه دوچرخه سواران تا تحقيقات بيشتر آزاد شدند.
ژاپن به دنبال ميزباني المپيك 2020
بنابه گفته مديران ورزشي اعزامي ژاپن به پيكارهاي لندن 2012 سرزمين آفتاب تابان خواهان ميزباني المپيك در سال 2020 است. تسوكازو تاكدا رئيس كميته درخواست اين مسابقات از ژاپن به خبرنگاران گفت: بر اين باور هستيم كه مي توانيم در بالاترين استاندارد ممكن پيكارهاي المپيك را در سال 2020 برگزار كنيم. از اين رو قابليت اختصاص حداقل 30 ميليارد يورو را داريم.
 


رئيس پيشين كميته روئينگ پس از عملكرد ضعيف پاروزنان كشورمان در المپيك عنوان كرد شادي به جاي تمرين باغ سيب پدربزرگش را آب مي داد!

عمران پور عسگرپرست اتفاق هاي اخير در ورزش و نبود تمرين هاي مناسب را دليل عملكرد ضعيف پاروزنان ايران در المپيك لندن دانست.
رئيس پيشين كميته روئينگ فدراسيون قايقراني درباره عملكرد ضعيف پاروزنان در بازي هاي المپيك لندن اظهار كرد: نتايجي كه ملي پوشان روئينگ در المپيك كسب كردند، دور از انتظار نبود. مشخص بود با توجه به تمام اتفاق هايي كه پيش از المپيك براي قايقراني افتاد، اين نتايج به دست خواهد آمد؛ چرا كه محسن شادي در لندن در شرايطي كه باد موافق نيز به او كمك مي كرد، ركوردي واقعا باور نكردني و ضعيف را ثبت كرد و در گروهش آخر شد.
پورعسگرپرست در پاسخ به سؤالي درباره دلايل اصلي عملكرد محسن شادي بيان كرد: يكي از دلايل اصلي تغييراتي بود كه در فدراسيون ايجاد شد و شادي واقعا تحت تأثير قرار گرفت. دليل ديگر بي تمريني و عدم برنامه ريزي مناسب براي شادي بود. يك ماه پيش به محسن زنگ زدم و از او درباره تمرين هايش پرسيدم كه پاسخ داد كه در مرخصي است. به من گفت به او 10 روز مرخصي داده اند و آقاي شخرت، سرمربي اش نيز به ازبكستان رفته است. وقتي از او پرسيدم كه در مرخصي چه كار مي كند، گفت، در باغ سيب پدربزرگش مشغول به آبياري است. وقتي ورزشكاري المپيكي يك ماه قبل از بازي ها در مرخصي به سر ببرد و تمريني نداشته باشد، همين وضعيت اتفاق مي افتد. با اين كه در فدراسيون نيستم، ناراحت شدم. اين ورزشكاران پرورش يافته فدراسيون بودند و از همان ابتدا زير نظر ما كار كردند و حالا با اين تغييرات همانند مزرعه شخم زده شده اند. وي افزود: وقتي در آستانه المپيك تمام كشورها در انديشه آمادگي رواني ورزشكاران خود هستند و آنها را زير نظر روانشناسان آماده مي كنند، ما روساي فدراسيون ها را تغيير مي دهيم و بحث تعليق ايجاد مي شود. نبايد انتظاري پيش از اين داشت. ورزشكاران ما تحت تأثير اين مسايل بودند و هر دو در گروه هايشان آخر شدند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14