(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 مرداد 1391 - شماره 20268

راهپيمايي روز «اسير» در همبستگي با زندانيان سياسي بحرين برگزار مي شود
ديپلمات اروپايي وزير خارجه اسرائيل را عنصر نامطلوب خواند
نخست وزير مصر اين هفته كابينه جديد را معرفي مي كند
المنار فاش كرد
طرح عربستان، قطر، تركيه ،آمريكا و اسرائيل براي مداخله نظامي در سوريه
راشد الغنوشي: هدف ما استقرار حكومت ديني در تونس است
آواره شدن 500 هزار مسلمان ميانمار در مرز بنگلادش
ناتواني رژيم آل سعود از مهار اعتراض ها در عربستان
رئيس دستگاه اطلاعاتي پاكستان براي هماهنگي با سيا به واشنگتن مي رود
هنيه خبر داد
موافقت دولت مصر با فعاليت 12 ساعته گذرگاه رفح
هزاران ژاپني در توكيو خواستار برچيدن نيروگاه هاي اتمي شدند
اعتراض يك نهاد حقوق بشر عربي به بازداشت فعالان سياسي در امارات
چها رسوي پنج قا ره


راهپيمايي روز «اسير» در همبستگي با زندانيان سياسي بحرين برگزار مي شود

ائتلاف 14 فوريه بحرين در فراخواني از مردم خواست تظاهرات گسترده اي در همبستگي با اسيران و بازداشت شدگان در زندان هاي رژيم بحرين برگزار كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، ائتلاف 14 فوريه بحرين از مردم اين كشور خواست براي همبستگي با اسيران و همدردي با خانواده هاي آنان در سراسر بحرين تظاهراتي با عنوان «روز اسير» برگزار كنند.اين ائتلاف همچنين خواستار برگزاري گردهمايي و اجلاس هايي تحت همين عنوان شد و از نهادها و مجامع حقوق بشري درخواست كرد به وضعيت زندانيان و بازداشت شدگان بحريني كه به جرم شركت در تظاهرات مسالمت آميز بازداشت شده اند رسيدگي كنند.اين درحالي است كه مردم بحرين در روزهاي ماه مبارك رمضان دست از تظاهرات برنداشته اند و همچنان بر تحقق مطالبات خود كه مهم ترين آن سرنگوني پادشاه بحرين است تأكيد مي كنند.
 


ديپلمات اروپايي وزير خارجه اسرائيل را عنصر نامطلوب خواند

يك ديپلمات اروپايي وزيرخارجه رژيم صهيونيستي را عنصر نامطلوب خواند.
به گزارش ايرنا، يك مقام ديپلماتيك اتحاديه اروپا اظهار داشت، آويگدور ليبرمن در بين بسياري از كشورهاي اروپايي شخصيتي نامطلوب است و زماني كه وي به سمت وزير خارجه اسرائيل انتخاب شد بسياري از شخصيت هاي اروپايي نسبت به اين امر واكنش منفي نشان دادند.وي افزود، اصرار وزير خارجه اسرائيل درباره درج نام حزب الله در ليست سازمان هاي تروريستي اتحاديه اروپا اقدام بسيار بدي است چرا كه هيچ دليل و مدركي براي اين موضوع وجود ندارد.گفتني است مقامات رژيم صهيونيستي از اتحاديه اروپا خواستند كه نام مقاومت اسلامي لبنان را در ليست سازمان هاي تروريستي خود قرار دهد ليكن اتحاديه اروپا اين مسئله را نپذيرفت.اين ديپلمات اروپايي تأكيد كرد، حزب الله يك حزب مؤثر در سياست لبنان و يك قدرت نظامي به شمار مي رود.


نخست وزير مصر اين هفته كابينه جديد را معرفي مي كند

نخست وزير جديد مصر از اعلام اسامي اعضاي كابينه خود در روز پنجشنبه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «هشام قنديل» نخست وزير مصر روز شنبه پس از ديدار با «محمد مرسي» رئيس جمهور منتخب به خبرنگاران گفت: اسامي اعضاي كابينه جديد در يك كنفرانس مطبوعاتي در پايان هفته اعلام خواهد شد.
براساس اين گزارش، قنديل با اشاره به تاخير در انتشار اسامي اعضاي كابينه، علت آن را رايزني براي آشنايي با مهارت هاي نامزدهاي مورد نظر براي تصدي وزارتخانه ها در روزهاي اخير اعلام كرد.
وي گفت: رئيس جمهور مصر براي انتخاب وزير دفاع در تماس مستمر با شوراي عالي نيروهاي مسلح است در حالي كه وزير دفاع كنوني سپهبد طنطاوي است كه از 20 سال پيش تاكنون اين پست را در اختيار دارد.
از سوي ديگر پايگاه اينترنتي روزنامه دولتي الاهرام نوشت: قنديل نتيجه رايزني هاي خود با 40 شخصيت سياسي و مشاوران رئيس جمهور را به محمد مرسي ارائه كرد. بر پايه گزارش هاي تائيد نشده برخي از وزارتخانه هاي كنوني در مصر حذف و برخي ادغام خواهند شد و دو يا سه وزارتخانه جديد نيز ايجاد مي شود.
هشام قنديل نخست وزير جديد مصر در كنفرانس خبري روز شنبه در پاسخ به انتقادات احزاب و گروه ها در مورد طولاني شدن روند انتخاب اعضاي كابينه اظهار داشت: به دليل اطلاع يافتن از توانايي وزيران پيشنهادي موجب تاخير در معرفي آنها شده است.
اين در حالي است كه كابينه جديد مصر قرار بود روز شنبه معرفي شود، اما به دليل مخالفت قنديل با برخي از شخصيت هاي مصري درباره پست هاي وزارتي به روز پنجشنبه اين هفته موكول شد.
در همين حال «ياسر علي» سخنگوي دفتر رياست جمهوري مصر، اخبار منتشر شده در خصوص اينكه «محمدحسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح در دولت جديد به عنوان وزير دفاع و معاون رئيس جمهور فعاليت خواهد داشت رد كرد و يادآور شد: معرفي معاونان و مشاوران رئيس جمهور، همزمان با معرفي كابينه جديد در روز پنجشنبه صورت خواهد گرفت.
در زمينه تحولات داخلي مصر، مسئولان بلندپايه وزارت خارجه از سفر «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا به قاهره در روز سه شنبه خبر دادند. براساس اين گزارش وزير دفاع آمريكا طي سفر چند ساعته خود به مصر با رئيس جمهور، وزير دفاع و نخست وزير ديدار مي كند و در اين ملاقات وزير دفاع آمريكا بر ادامه همكاري نظامي دو كشور تاكيد خواهد كرد.


المنار فاش كرد

طرح عربستان، قطر، تركيه ،آمريكا و اسرائيل براي مداخله نظامي در سوريه

در پي افشاي طرح كشورهاي عربستان سعودي، قطر و تركيه براي حمله نظامي به خاك سوريه وزير كشور سوريه گفت، مردم مقابل مداخلات خارجي ايستادگي خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس، عربستان سعودي، قطر و تركيه در چارچوب طرح آمريكايي-اسرائيلي تلاش دارند با تشكيل نيرويي مشترك از كشورهاي عربي و اسلامي زمينه حمله نظامي به خاك سوريه در پوشش حمايت از شهروندان و جلوگيري از جنگ داخلي را فراهم كنند.
اين طرح دقيقا با پيشنهاد اخير شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي كه خواستار تشكيل يك ارتش عربي براي سرنگوني نظام سوريه شده بود همخواني دارد.
نشريه المنار با اعلام اين خبر به نقل از منابع آگاه نوشت، مديريت اين طرح برعهده سعودي ها است و تركيه و قطر از آنان حمايت ديپلماتيك مي كنند.
به نوشته المنار، طرح آل سعود براي حفظ امنيت كشور و اشراف بر روند حذف زرادخانه غيرمتعارف سوريه و همچنين حمايت از مخالفان دولت سوريه براي سيطره به كشور و همچنين بازسازي ساختار ارتش و پاكسازي آن ا جرايي خواهد شد.
المنار فاش كرد، طرح تشكيل نيروي مشترك عربي و اسلامي براي حمله به سوريه تا پيش از ماه اوت، آماده اجرا خواهد شد و طراحان اين سناريو اميدوارند از آن پس از موفقيت سناريوي سقوط نظام سوريه از طريق جنگ رواني استفاده خواهند برد. اين طرح قرار است در نشست اضطراري سران عضو سازمان همكاري اسلامي در اواسط ماه اوت به طور رسمي اعلام شود و بدين وسيله عربستان درصدد است با تاييد گرفتن از سازمان همكاري اسلامي به اين اقدام پوشش انساندوستانه دهد! اين در حالي است كه سرلشگر «محمد ابراهيم اشعار» وزير كشور سوريه تاكيد كرد، ارتش و نيروهاي امنيتي با حمايت مردم تروريسم را در كشور ريشه كن خواهند كرد و امنيت و ثبات را به سوريه باز خواهند گرداند.
وي افزود، كساني كه به تروريست ها سلاح مي دهند و آنها را براي آتش افروزي و آشوب تشويق مي كنند بدانند كه اين آتش روزي دامن خود آنها را نيز خواهد گرفت.
وزير كشور سوريه همچنين گفت، آماده ايم به كساني كه به فكر خرابكاري هستند كمك كنيم تا به دامن ميهن بازگردند و به جاي خرابكاري به سازندگي كشورشان بپردازند.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز درباره حمايت از شورشيان سوريه هشدار داد و از كشورهاي غربي و عربي خواست با اعمال نفوذ بيشتر بر گروه هاي مخالف آنان را از خشونت در سوريه باز دارند.
در اين حال «تيري مسيان» تحليلگر فرانسوي اعلام كرد، ارتش سوريه موفق به پاكسازي كامل پايتخت اين كشور از تروريست ها و مزدوران خارجي مي شود.
كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه با تاكيد بر اين كه طرف هاي درگير در اين كشور بايد خويشتندار باشند گفت كه راه حل سياسي تنها راه حل بحران سوريه است.از شهر حلب نيز خبر مي رسد كه ارتش سوريه بيشتر مناطق اين شهر را در اختيار گرفته و تلفات سنگيني به تروريست هاي مسلح وارد كرده است.
استاندار حلب در اين باره گفت، تا آخرين قطره خون خود براي دفاع از كشور ايستادگي مي كنيم و به تروريست ها اجازه بي ثباتي و ناامني نخواهيم داد.
وي تاكيد كرد درهاي مدارس بر روي مردمي كه از نقاط ناامن شهر بيرون زده اند باز شده است و مردم در مدارس و ساختمان هاي آموزشي و دولتي پناه گرفته اند و داوطلبان در حال خدمت رساني به مردم هستند. از سوي ديگر همزمان با شكست پي در پي مخالفان سوري در حلب و شهرهاي ديگر و كنترل ارتش بر اين شهرها، رئيس شوراي مخالفان سوريه در يك كنفرانس مطبوعاتي در امارات از كشورهاي مخالف سوريه خواست تسليحاتي ويژه را در اختيار مخالفان قرار دهند و مخالفان را با سلاح هاي سنگين كمك كنند تا مخالفان بتوانند با ارتش سوريه به مقابله بپردازند.
وي افزود، در صورتي كه هم پيمانان ما هرچه زودتر براي كمك به مخالفان وارد عمل نشوند تلفات سنگين مي شود و مسئوليت خون هايي كه در حلب ريخته مي شود برعهده آنها خواهد بود. نيروهاي امنيتي سوريه همچنين موفق شدند كنترل گذرگاه مرزي باب الهوا در مرز با تركيه را در اختيار بگيرند.
تركيه از طريق اين گذرگاه مقادير زيادي سلاح در اختيار شورشيان قرار داده است.
 


راشد الغنوشي: هدف ما استقرار حكومت ديني در تونس است

رهبر اسلامگراي تونس از برقراري شريعت اسلامي و برپايي حكومت ديني در كشورش دفاع كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «شرق الاوسط»، «راشد الغنوشي» رهبر حزب اسلامگراي «النهضه» گفت: اسلامگرايان در تونس با راي مردمي كه بيش از دو دهه تحت حاكميت ديكتاتوري به سر مي بردند و از طريق صندوق هاي راي به قدرت رسيده اند. وي با اشاره به آغاز جنبش بيداري اسلامي از كشور تونس يادآور شد: اسلامگرايان به دنبال همزيستي با ديگر گروه هاي سياسي در تونس هستند.
اسلامگراي معروف تونسي اظهار داشت: حزب نهضت اسلامي با انتخابات شفاف و آزاد كه ديگر احزاب و گروه ها نيز در آن مشاركت داشتند، به پيروزي رسيد و براي اداره جامعه روي كار آمد و ائتلاف با ديگر گروه ها را پذيرفت.
برپايه اين گزارش، دفاع الغنوشي از برقراري شريعت اسلامي و برپايي حكومت ديني در تونس در حالي صورت مي گيرد كه «منصف المرزوقي» رئيس جمهور تونس چهارشنبه گذشته در مراسمي كه مجلس ملي موسسان به مناسبت پنجاه وپنجمين سالگرد تاسيس اين كشور برگزار كرد، گفته بود: مردمي كه شما را برگزيده اند، هرگز به دموكراسي كنوني راضي نيستند و اين مي تواند به انقلابي جديد منجر شود. اين در حالي است كه «عبدالفتاح مورو» يكي از رهبران و بنيانگذاران حزب اسلامگراي النهضه تونس، اظهارات اخير رئيس جمهور اين كشور را تهديدي جدي عليه اسلامگرايان در مقام رهبر ائتلاف سه گانه حاكم با هدف چانه زني براي به دست آوردن اختيارات بيشتر عنوان و از آن انتقاد كرد.كشور تونس كه پس از روي كار آمدن اسلامگرايان با برخي مشكلات و اعتراضات اجتماعي ناشي از تحريك احزاب و گروه هاي لائيك مواجه شده توانسته است، الگويي موفق از يك كشور آغازكننده جنبش بيداري اسلامي در مغرب عربي را به جهانيان ارائه كند. گفتني است راشد الغنوشي به عنوان رهبر معنوي جريان اسلامگرايي در تونس با امتناع از پذيرش هرگونه پست و سمت دولتي، تنها به ارائه كمك هاي فكري به اسلامگرايان در اين كشور اكتفا كرده است.
 


آواره شدن 500 هزار مسلمان ميانمار در مرز بنگلادش

رهبر مسلمانان ميانمار با متهم ساختن دولت به حمايت از كشتارها از فرار 500 هزار مسلمان به بنگلادش خبر داد.
به گزارش ايسنا محمد يونس، رهبر مسلمانان منطقه آركان در ميانمار گفت: ظلم هايي كه قبايل بودايي عليه مسلمانان مرتكب مي شوند با حمايت دولت ميانمار صورت مي گيرد.
وي كه در جشنواره جهان اسلام در اسلامبول سخن مي گفت همچنين سكوت سران كشورهاي غربي و عربي نسبت به كشتار و نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كرد.
وي همچنين بر لزوم اعزام ناظران بين المللي به منطقه براي انجام تحقيقات در خصوص تعداد كشته شدگان و مسلمانان مفقودالاثر تاكيد كرد و گفت: با وجود اين كه كشور بنگلادش مرزهاي خود را بسته است ولي تاكنون 500 هزار مسلمان آواره ميانماري به اين كشور گريخته اند.
در ادامه اعلام همبستگي با مسلمانان مظلوم ميانمار، مردم شهر دياربكر تركيه نيز دست به تظاهرات زدند.
معترضان با محكوم كردن سكوت مجامع بين المللي در قبال كشتار مسلمانان در ميانمار، سياستهاي دوگانه غرب در قبال اين فاجعه را به عنوان نوعي مشاركت در جنايات دانستند.
دولت تونس نيز از نمايندگان دائم كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي خواست تا مسئله نسل كشي مسلمانان ميانمار در دستور كار نشست بعدي اين سازمان قرار گيرد كه قرار است دو هفته آينده در جده برگزار شود.براساس اين گزارش، وزيرخارجه تونس از «اكمل الدين احسان اوغلو»، دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي خواست اوضاع ميانمار را مورد بررسي قرار دهد؛ اين درخواست تونس با تاييد كشورهاي عربي و اسلامي از جمله مصر، مغرب، ايران و سودان روبه رو شد.


ناتواني رژيم آل سعود از مهار اعتراض ها در عربستان

افزايش دامنه ا عتراض هاي مردمي در شهرهاي مختلف عربستان، ناتواني رژيم آل سعود براي مهار ناآرامي ها را در روزهاي اخير نشان داد.
به گزارش شبكه خبري «العالم» ، «وفيق ابراهيم» كارشناس مسائل عربي با اشاره به گسترش تظاهرات و بي فايده بودن سياست سركوب مخالفان از سوي رژيم سعودي اظهار داشت: گسترش دامنه اعتراض ها در عربستان، نشان دهنده از دست رفتن وجاهت آل سعود در همه مناطق اين كشور و بي توجهي حكومت به خواسته هاي مشروع مردم است.
به گفته اين كارشناس مسائل عربستان، حكومت آل سعود، ديگر قادر به متوقف كردن اعتراض هاي مردمي نيست هرچند كه براي سركوب مردم به خشونت متوسل شود و در اين راه از ابزارهاي مختلف سركوب استفاده كند.
وي گفت: شعله اعتراض هاي مردمي در عربستان از منطقه الشرقيه به ساير شهرهاي اين كشور سرايت كرده است و اين مسئله نشان مي دهد كه اعتراضات در عربستان آن گونه كه مسئولان سعودي مدعي هستند، تحركات طايفه اي و مذهبي نيست و يك جنبش بيداري اسلامي سراسري است.
اين منتقد رژيم عربستان متذكر شد: اوضاع اقتصادي در عربستان بسيار اسف بار و نابسامان است و ميزان فقر و بيكاري افزايش چشمگيري يافته است در حالي كه ثروت هاي نفتي در چنگال آل سعود قرار دارد.
كارشناس مسائل عربي خاطرنشان كرد: حكومت وهابي عربستان اين كشور را ملك مطلق خود مي داند و حتي اعتراضات مسالمت آميز را براي اصلاح امور با خشونت و قساوت هر چه تمام سركوب مي كند.
اين در حالي است كه با افزايش موج اعتراض هاي مردمي و انتقاد از رژيم آل سعود، يك فعال سياسي عربستاني، ادامه جنبش مردمي در عربستان را با وجود سركوب هاي وحشيانه پيش بيني كرد.«فواد ابراهيم» گفت: سياست سركوبگري آل سعود تاكنون، نتيجه اي جز پافشاري مردم بر ادامه تظاهرات مسالمت آميز، براي آنها در پي نداشته است.
وي با اشاره به حوادث اخير در شهر «قطيف» يادآور شد: اقدام نيروهاي امنيتي عربستان مبني بر شليك به سوي معترضان در تظاهرات مسالمت آميز شهر قطيف در چارچوب سياست سركوب آل سعود صورت گرفته است و اين سياست نتيجه اي جز پافشاري تظاهركنندگان براي ادامه تظاهرات و مطالبه حقوق مشروع شان نخواهد داشت.
فواد ابراهيم با انتقاد از رژيم ديكتاتوري ملك عبدالله شاه عربستان اظهار داشت: آل سعود از اشتباهات گذشته خود و ديگر رژيم هاي عربي كه سياست سركوب را در پيش گرفته بودند و سرنگون شده اند، درس نگرفته است، اما اين را بداند كه انتفاضه مردمي تا تحقق خواسته هاي مشروع ادامه خواهد يافت.
از سوي ديگر، ايرنا به نقل از شبكه «بي بي سي» عربي اعلام كرد كه شنبه شب تعدادي از ساكنان منطقه شرق عربستان با نيروهاي امنيتي و پليس در قطيف درگير شدند و معترضان براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي دولتي، اقدام به آتش زدن لاستيك و سطل هاي زباله كردند.
اين در حالي است كه درگيري ميان تظاهركنندگان شيعه و نيروهاي پليس عربستان در خلال ماه هاي اخير همچنان ادامه داشته است و برخوردها به شهيد و مجروح شدن تعدادي از جوانان شيعي منجر شده است.


رئيس دستگاه اطلاعاتي پاكستان براي هماهنگي با سيا به واشنگتن مي رود

رئيس دستگاه اطلاعاتي پاكستان طي يك سفر سه روزه به آمريكا با رئيس سازمان «سيا» در واشنگتن ديدار و گفت وگو مي كند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ژنرال «ظهيرالاسلام» كه پنجشنبه گذشته به عنوان رئيس آژانس اطلاعات پاكستان (آي.اس.آي) انتخاب شده است، پس فردا (چهارشنبه) در واشنگتن با «ديويد پترائوس» رئيس سيا گفت وگو مي كند. اين نخستين بار است كه عالي ترين مقام اطلاعاتي پاكستان طي سال هاي اخير به آمريكا مي رود. كارشناسان اين سفر را نشانه بهبود روابط دو كشور مي دانند. در پي قتل «اسامه بن لادن» در «ابيت آباد» پاكستان و پس از آن، كشتار 24 نظامي پاكستاني به دست ناتو در نوار قبايلي كه آذرماه گذشته رخ داد، مناسبات طرفين به تيرگي گرائيد. پاكستان سالانه بيش از يك ميليارد دلار از دولت آمريكا دريافت مي كند و در مقابل به ناتو اجازه داده است كه در خاك پاكستان مسير تداركاتي داشته باشد. افكار عمومي در پاكستان به شدت ضد آمريكايي است. خبر ديگر اينكه ژنرال «اشفق پرويز كياني» رئيس ستاد مشترك پاكستان يك مشاور نزديك به خود را به نام «آصف ياسين مالك» به عنوان وزير دفاع اين كشور منصوب كرد. مالك جانشين «نرگس ستي»، كه نخست وزير سابق وي را به اين سمت برگزيده بود، شد.


هنيه خبر داد

موافقت دولت مصر با فعاليت 12 ساعته گذرگاه رفح

نخست وزير دولت منتخب فلسطين كه در رأس هيئتي از نوارغزه به قاهره سفر كرده است، اعلام كرد كه مصر با فعاليت 12 ساعته گذرگاه مرزي رفح موافقت كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه «اليوم السابع»، «اسماعيل هنيه» اظهار داشت مصر موافقت كرد كه گذرگاه مرزي رفح در طول روز و به صورت 12 ساعته فعاليت داشته باشد.
وي افزود كه مصر علاوه بر موافقت با افزايش ساعت كاري گذرگاه مرزي رفح همچنين با افزايش تعداد مسافران فلسطيني تا 1500 نفر در روز موافقت كرد.
يك مسئول مصري نيز اين تصميمات قاهره را تائيد كرد و گفت كه اجراي آن نيازمند زمان است و بايد گذرگاه آمادگي تعامل با افزايش تردد مسافران را داشته باشد.
هنيه روز پنجشنبه گذشته با «مراد موافي» رئيس دستگاه اطلاعات مصر و نيز «محمد مرسي» رئيس جمهور اين كشور ديدار كرد و آنها وعده هايي براي ارائه تسهيلات به مسافران غزه به ويژه در ماه رمضان دادند.
اسماعيل هنيه همچنين با محمد بديع رهبر اخوان المسلمين مصر ديدار و گفت وگو كرد.
بديع در اين ديدار از همه گروه هاي فلسطيني خواست تا مسائل اختلاف برانگيز را كنار بگذارند و بر ضرورت تحقق آشتي بين فلسطينيان در سريع ترين زمان ممكن به منظور حمايت از قضيه فلسطين و همه ملت هاي دوستدار صلح تأكيد كرد.
هنيه در اين ديدار از رئيس جمهور مصر و رهبر اخوان المسلمين اين كشور براي سفر به غزه دعوت به عمل آورد.
بر اساس اين گزارش جماعت اخوان المسلمين مصر به افتخار حضور هيئت دولت منتخب فلسطين به رياست هنيه در مقر اين جماعت خيابان هاي منتهي به مقر خود را با پرچم هاي فلسطين و مصر، تصاوير هنيه و پلاكاردهايي در استقبال از وي و هيئت همراهش تزئين كرده بود كه باعث شگفتي خبرنگاران شد.
امير قطر و خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس نيز در دوحه ديدار و درباره آخرين تحولات مسئله فلسطين بحث و مذاكره كردند. همچنين جنبش حماس با صدور بيانيه اي اقدام اخير باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا درباره امضاي طرح تقويت همكاري امنيتي آمريكا و اسرائيل را به شدت محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است، اقدام آمريكا از چهره زشت كاخ سفيد و باراك اوباما پرده برداشت و نشان داد كه آمريكا با اين ادعا كه حامي روند صلح است كشورهاي عربي و اسلامي را فريب مي داده است.


هزاران ژاپني در توكيو خواستار برچيدن نيروگاه هاي اتمي شدند

هزاران شهروند ژاپني در اعتراض به استفاده از انرژي هسته اي، اطراف پارلمان اين كشور در توكيو زنجيره انساني تشكيل دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ديروز هزاران ژاپني كه به دنبال فاجعه اتمي فوكوشيما مخالف استفاده از انرژي هسته اي هستند، در توكيو تظاهرات كردند.
مردم در اين تظاهرات پارلمان را به شكل نمادين در محاصره خود گرفتند و زنجيره انساني تشكيل دادند.
احساسات ضدهسته اي پس از آن افزايش يافت كه «يوشي هيكونودا» نخست وزير ژاپن ماه گذشته دستور راه اندازي مجدد دو رآكتور اتمي را داد.
سال گذشته به دنبال زلزله هشت ريشتري و وقوع سونامي، مواد راديواكتيو از نيروگاه فوكوشيما نشت كرده بود.
اين رآكتور كه يك سوم حجم انرژي ژاپن را تامين مي كرده، هم اكنون تعطيل است.
اوايل ماه جاري ميلادي، حدود 170 هزار ژاپني دست به تظاهرات مشابهي زده بودند.


اعتراض يك نهاد حقوق بشر عربي به بازداشت فعالان سياسي در امارات

شبكه اطلاعات حقوق بشر عربي تشديد بازداشت فعالان سياسي در امارات را محكوم كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شبكه اطلاعات حقوق بشر عربي با صدور بيانيه اي اعلام كرد: پناه بردن مسئولان اماراتي به راهكارهاي امنيتي و سركوب مخالفان و فعالان و بازداشت آنها، بيانگر آن است كه مسئولان در تعامل با مطالبات مردم براي اصلاح امور شكست خورده اند.
اين شبكه حقوق بشري خاطرنشان كرد: روي آوردن به راهكارهاي امنيتي فقط موجب تقويت مخالفان خواهد شد و مسئولان اماراتي با اين گونه اقدامات فقط موجب وحدت بيشتر مردم و پافشاري بيشتر آنها بر تغييرات مي شود.
از سوي ديگر، شبكه اطلاعات حقوق بشر عربي از مسئولان اماراتي خواست تا با تضمين حمايت از آزادي بيان، همه بازداشت شدگان سياسي را آزاد و از نسبت دادن اتهامات ساختگي به آنها دست بكشد.
اين در حالي است كه مسئولان اماراتي چهارشنبه گذشته چند فعال سياسي را بازداشت و روانه زندان كردند.


چها رسوي پنج قا ره

اولاند ناتوان
براساس نتايج يك نظرسنجي، نيمي از فرانسويان معتقدند رئيس جمهور اين كشور در تحقق وعده هاي انتخاباتي اش ناتوان است. آنها مي گويند فرانسوا اولاند در زمينه كاهش بدهي ها و ايجاد شغل موفق نخواهد بود. 27درصد از راي دهندگان معتقد بودند كه وي فرقي با رئيس جمهور قبلي ندارد.
معامله ميلياردي قطر با آلمان
يك هفته نامه آلماني از تصميم قطر براي خريد 200 دستگاه تانك از آلمان خبر داد.
قرار است به زودي گروهي به نمايندگي از شركت تسليحاتي «كراوس مافيا ولگان» به قطر سفر كنند تا درباره جزئيات آن با مقامات قطري مذاكره كنند.
حمله هوايي آمريكا به سومالي
حمله موشكي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به جنوب سومالي جان 18 نفر را گرفت و 117نفر ديگر را زخمي كرد.
ارتش آمريكا به بهانه مبارزه با شورشيان بخش هايي از مركز و جنوب سومالي را به طور مداوم بمباران مي كند.
افزايش شمار بيكاران در سرزمين هاي اشغالي
روزنامه صهيونيستي هاآرتص اعلام كرد تعداد اسرائيلي هايي كه طي ماه گذشته بيكار شده اند به 190 هزار تن افزايش يافته است.
افزايش نارضايتي هاي اقتصادي و اجتماعي در رژيم صهيونيستي باعث اعتراضات گسترده مردمي و افزايش خودسوزي ها در فلسطين اشغالي شده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14