(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 مرداد 1391 - شماره 20269

حديث دشت عشق
رضازاده از اهداف وزنه برداري در المپيك مي گويد
كسب 3 مدال طلا و شكستن ركورد سيدني
اخبار كوتاه از فوتبال
موج تازه تغييرات در راه است درگيري مسئولان يك فدراسيون در آستانه اعزام به المپيك
شاهكارهاي انگليس تمامي ندارد مشعل المپيك خاموش شد!
هشت تيم به دنبال نخستين برد در هفته سوم
بازگشت قلعه نويي به نيمكت استقلال
با پيروزي بر چين تيم بسكتبال دانش آموزي ايران براي اولين بار قهرمان آسيا شد
روي خط المپيك
دعوت رسمي تركيه از تيم ملي واليبال


حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد«تركعلي عسگري»
چشمان شفق در پي تان خون گريد
وقتي به منطقه عملياتي رفت، نوشته بود:«به اهل مسجد و بچه هاي بسيجي كه در بوشهر بودند، بگوييد: حاج آقا به حرف هايش عمل كرد و با خون آنچه را كه گفته بود امضا كرد.»
خانواده اش مي گفتند: زمستان كه مي شد و برف مي باريد به پشت بام منزل افراد فقير و مستضعف مي رفت و سقف هاي آنها را از برف پاك و حتي به آنان كمك مالي مي كرد. اشك هاي آنان در شهادت اين طلبه مجاهد گوياي وفاي آنهاست.
شهيد تركعلي عسگري در رمضان سال 65 درتيپ هوابرد شيراز خدمت مي نمود. دوازده ماه سابقه جبهه داشت. او در مرحله اول و دوم كربلاي 5 خط شكن بود و درحالي كه از ميدان مين عبور مي كرد، بر اثر اصابت تير به سرش به شهادت رسيد و پيكر پاكش در سرزمين گرم شلمچه ماند.
روحاني بسيجي شهيد «تركعلي عسگري»، سال 1342در آبادان متولد شد و در 10/12/1365 درعمليات كربلاي پنج به شهادت رسيد.


رضازاده از اهداف وزنه برداري در المپيك مي گويد

كسب 3 مدال طلا و شكستن ركورد سيدني

وزنه برداري يكي از پراميدترين رشته هاي كاروان ورزشي ايران در المپيك بوده و حسين رضازاده اميد بسياري دارد كه اين بار ايران به سه مدال طلاي المپيك دست پيدا كند.
رستمي، محمدپور و مرادي سه وزنه بردار پراميد تيم ايران هستند كه از روز شنبه در لندن حضور داشته و روز يكشنبه براي نخستين بار وارد محل تمرين شده و بر اساس برنامه، تمرين هايي را انجام دادند. نكته مهم در ميان اين تمرين ها اين بود كه رضازاده به عنوان قهرمان دو دوره المپيك از وضعيت شاگردان باقري بسيار راضي و اميدوار است تا ركورد او و توكلي در بازي هاي سيدني در اين دوره شكسته شود.
حسين رضازاده كه اين روزها خود شلوار و گرمكن ورزشي به تن كرده و همراه جدي تيم ايران است، مي گويد: «خدا را شكر همه بچه ها در شرايط خوبي قرار دارند. به نوبه خودم هر چه از دستم برمي آمد، در اختيارشان گذاشتم. در اردوي بجنورد يكي از بهترين مكان ها را براي تمرين در اختيارشان گذاشتيم و آنها نيز تمرين هاي خوبي را انجام دادند. كار ديگري از دست ما برنمي آمد كه نكنيم.»
وي در پاسخ به سؤالي درباره شانس مدال آوري وزنه برداري ايران گفت: «در المپيك چيزي مشخص نيست. همه چيز به ركورد و روز مسابقه و شرايط خود وزنه بردار بستگي دارد. اكنون وزنه برداران ما خوب هستند اما وقتي جدول مسابقه هاي وزنه برداري را مي بينيد مي فهميد كه مدال گرفتن از بازي ها كار بسيار سختي است. همه آمده اند براي مدال، ما هم همين طور. با اين حال هدفم اين است كه وزنه برداران كار خودشان را بكنند؛ همان وزنه هايي را كه مربيان انتخاب مي كنند، بزنند. اگر همان وزنه ها را بزنند، ديگر مشكلي نيست و بايد ببينيم حريفان در چه وضعيتي هستند.»
رضازاده در ادامه از آرزويش در اين بازي ها گفت: «وزنه برداران ما خوب تمرين كرده و مشكلي ندارند. آنها در بهترين شرايطشان هستند و مي توانيم از همه آنها توقع مدال داشته باشيم. آرزوي من اين است كه در لندن بتوانيم ركورد سيدني را كه دو طلا در وزنه برداري بود، بشكنيم. توانايي اين كار را داريم. باقي مسئله به خواست خدا و تلاش وزنه برداران برمي گردد. آنها بايد بخواهند، يك لحظه وزنه را نگه دارند و همه چيز تمام مي شود. البته شايد يك موقع هم خدا نخواهد كه ما هم راضي هستيم به رضاي خدا.»
رئيس فدراسيون وزنه برداري در پايان گفت: «منتظر ساير وزنه برداران هستيم كه11 صبح امروز به دهكده مي آيند. خودم در دهكده هستم و هيچ مشكلي نيست. حتي براي افتتاحيه هم خودم را خسته نكرده و افتتاحيه نرفتم. تنها در دهكده كمي ورزش كردم. با اين حال هم خودم و هم همه تيم ملي آماده اند كه نتيجه خوبي بگيرند. در پايان از همه افرادي كه ما را براي رسيدن به اين بازي ها حمايت كردند، تشكر مي كنم.»
 


اخبار كوتاه از فوتبال

اعلام ساعت ديدار ايران و لبنان
ساعت ديدار ايران و لبنان در مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل 2014 توسط فيفا اعلام شد. ديدار ايران و لبنان ساعت 30:18 روز 21 شهريور 91 در ورزشگاه اسپورت سيتي بيروت برگزار خواهد شد. ساعت ساير ديدارهاي ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني متعاقبا اعلام خواهد شد.
تكذيب ادعاي قطري ها توسط استقلال
سايت الكوره كه معتبرترين سايت خبري كشورهاي حوزه خليج فارس در حوزه فوتبال است به نقل از باشگاه الاهلي قطر اعلام كرد كه فريدون زندي، هافبك استقلال براي انجام آزمايش صبح يكشنبه به دوحه سفر كرده و انتظار مي رود تا يكي، دو روز آينده قرارداد او بسته شده و به هواداران و رسانه ها معرفي شود. اين مساله در حالي است كه ميرشاد ماجدي سرپرست تيم فوتبال استقلال اظهار كرد: روز يكشنبه فريدون زندي در تمرينات حاضر بود و بعيد مي دانم كه به قطر رفته باشد. ضمن اينكه وقتي بازيكني با يك تيم قرارداد داشته باشد نمي تواند خودش مذاكره كند و باشگاه بايد در جريان باشد.
ادعاي ويسي در خصوص پيكان
سرمربي پيكان مدعي شد تيمش در پايان فصل همه را شوكه خواهد كرد. ويسي گفت: من از مربياني نيستم كه باخت هاي هفته هاي اول را با اين جمله كه تيمم هنوز هماهنگ نيست توجيه كنم. پنج هفته فرصت براي كار و هماهنگ شدن داشتيم و دليل باخت اول و تساوي برابر تراكتورسازي كه اتفاقا نتيجه عادلانه اين ديدار مساوي بود را گردن ناهماهنگي تيم نمي اندازم. چگونه است كه تيم پيروز مي تواند هماهنگي لازم را داشته باشد ولي تيم بازنده ناهماهنگ است! وي افزود: شروع خوب چندان اهميت ندارد و پايان خوب مهم است. تيم هاي قلعه نويي هميشه شروع خوبي ندارند ولي معمولا در پايان قهرمان مي شود. ما كارمان را بد آغاز كرديم و تاوانش را هم داديم. اما مطمئنا در پايان فصل جايگاهي را كسب مي كنيم كه همه را شوكه كند.
آشتي كنان در جلسه كميته فني
دومين جلسه كميته فني باشگاه پرسپوليس از ساعت 19 الي 21 يكشنبه در هتل اوين با حضور كليه اعضا پيگيري شد.در اين جلسه رويانيان و علي پروين رسماً با يكديگر آشتي كرده و در مراسم افطار باشگاه شركت كردند. اعضاي كميته فني در اين جلسه اعلام كردند از مانوئل ژوزه سرمربي پرسپوليس براي ادامه فعاليتش حمايت خواهد شد.
باشگاه النصر امارات رسما خواهان جباري شد
باشگاه النصر امارات با ارسال نامه اي به باشگاه استقلال رسما خواهان به خدمت گرفتن مجتبي جباري شد. مجتبي جباري يكي از بازيكناني بود كه در آخرين لحظات فصل نقل و انتقالات دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمديد كرد. با اين وجود مجتبي جباري طي روزهاي اخير پيشنهاداتي از باشگاه هاي قطري داشته كه با مخالفت باشگاه استقلال و در راس آن امير قلعه نويي انتقالش به ليگ ستارگان اين كشور منتفي شده است. درشرايطي كه علي فتح الله زاده و امير قلعه نويي طي روزهاي اخير رسما مخالفت خود را با انتقال مجتبي جباري به ليگ قطر ابراز داشته اند، روز دوشنبه خبر رسيد كه باشگاه النصر امارات نيز خواهان اين بازيكن شده است. باشگاه النصر امارات با ارسال نامه اي به باشگاه استقلال رسما براي جذب مجتبي جباري وارد عمل شده و براي مذاكره با آبي پوشان اعلام آمادگي كرده است. اين درحالي است كه پيش از اين تعدادي از مدير برنامه هاي بازيكنان ايراني اعلام كرده بودند باشگاه هاي اماراتي ديگر تمايلي براي جذب بازيكنان كشورمان ندارند.
بازگشت حاج صفي به سپاهان
سرپرست تيم فوتبال سپاهان گفت: احسان حاج صفي با پايان دوره سربازي اش به سپاهان باز مي گردد و در اين تيم بار ديگر به ميدان مي رود. رسول خوروش در مورد بحث بازگشت احسان حاج صفي به تيم سپاهان اظهار داشت: حاج صفي هنوز يك سال ديگر با تيم سپاهان قرارداد دارد و با توجه به اينكه براي گذراندن خدمت سربازي خود به تبريز رفت، با پايان دوره خدمت سربازي اش بار ديگر به اصفهان باز مي گردد.
قلعه نويي پيشنهادات باشگاه هاي قطري را عجيب خواند
سرمربي استقلال تهران بار ديگر تاكيد كرد درخواست هاي مكرر باشگاه هاي قطري براي جذب بازيكنان استقلال مشكوك است! امير قلعه نويي در اين باره گفت: جاي تعجب است ليگ آغاز شده و در اين ميان فقط بازيكنان ما را مي خواهند.ساموئل،نكونام،جباري و منتظري.چرا قبل از آغاز ليگ برتر اين درخواست ها نيامده است و حالا كه تا نيم فصل نمي توانيم بازيكن بگيريم اين پيشنهادات مطرح مي شوند؟! قلعه نويي ادامه داد: روي كساني كه جذب كرده ايم حساب باز كرديم و اينكه در شرايط بازي بگويند مي خواهيم برويم درست نيست.به اين افراد گفتم خودتان را جاي من بگذاريد و آنها پذيرفتند.در حال حاضر جواب من براي جدايي اين بازيكنان منفي است زيرا الان زمان رفتن بازيكن نيست.حالا اگر نيم فصل باشد مي توانيم كارهايي بكنيم اما من بازيكني را مي خواهم كه دلش با تيم باشد.در اين يك هفته اتفاقات عجيبي رخ داده است كه براي من عجيب است.


موج تازه تغييرات در راه است درگيري مسئولان يك فدراسيون در آستانه اعزام به المپيك

سرويس ورزشي-
در حالي كه ورزشكاران يكي از فدراسيون هاي پرسروصداي ورزشي خود را آماده حضور در بازي هاي المپيك مي كنند و جامعه ورزش اميد زيادي به مدال آوري آنها دارند، برخي مسئولان اين فدراسيون به درگيري با يكديگر پرداخته اند.
ماجرا از اين قرار است كه اين روزها اختلافات شديدي ميان دو مسئول ارشد يك فدراسيون ورزشي رخ داده تا جايي كه اين دو چند روز قبل در يك جلسه حسابي از خجالت هم درآمدند. نكته جالب توجه آنكه تا به امروز خبري از اين درگيري به بيرون درز پيدا نكرده و ظاهراً آتش زير خاكستر براي پس از رقابت هاي المپيك مانده است. اين دو مسئول چند ماه بيشتر نيست كه فعاليت خود را در فدراسيون آغاز كرده اند و تا چندي قبل نيز روابط حسنه اي با يكديگر داشتند اما بروز برخي اختلافات اداري سبب شد كه آنها مقابل يكديگر قرار گيرند.خبرگزاري مهر نيز روز گذشته با تأييد اين خبر اعلام كرد بالا گرفتن برخي مشكلات اداري و اجرايي در اين فدراسيون و به دنبال آن درگيري لفظي برخي مسئولان اين رشته مدال آور المپيكي،باعث شده اخبار متناقضي از احتمال عزل و نصب هاي فوري و ناگهاني منتشر شود! در اين مورد گفته مي شود در تازه ترين درگيري سريالي متوليان اين فدراسيون، كار به جايي كشيده شده كه يكي از مردان شناخته شده دنياي ورزش كه در اين نشست حضور داشته، پا در مياني كرده و غائله را خاتمه داده است!اتفاقاتي كه طي چند ماه اخير در فدراسيون ياد شده رخ داده مسئولان وزارت ورزش و جوانان را بر آن داشته تا تغييرات در برخي سمت هاي اين فدراسيون را در دستور كار خود قرار دهند اما به دليل در پيش بودن رقابت هاي المپيك، قرار است اين تغييرات پس از بازي هاي المپيك انجام شود. در اين مورد گفته مي شود بركناري متولي اين فدراسيون قطعي است اما به خاطر برخي مسائل فعلاً خبري در اين مورد منتشر نخواهد شد. ضمن اينكه برخي اختيارات از اين مسئول گرفته شده است!
در خصوص اين فدراسيون ورزشي ذكر اين نكته نيز ضروري است كه چندي قبل درگيري اي نيز ميان يكي از مربيان ملي و ورزشكاران اين رشته ورزشي رخ داد كه آن خبر نيز بنا به دلايلي از جمله به حاشيه نرفتن ورزشكاران پيش از المپيك هرگز رسانه اي نشد!


شاهكارهاي انگليس تمامي ندارد مشعل المپيك خاموش شد!

مشعل اصلي بازي هاي المپيك لندن كه روز يكشنبه در زمان جابجايي خاموش شده بود، صبح دوشنبه دوباره روشن شد.
روز يكشنبه زماني كه مسئولان برگزاري المپيك در حال جابجايي مشعل اصلي بازي ها درون ورزشگاه المپيك بودند، اين مشعل خاموش شد و صبح روز دوشنبه ساعت 6 به وقت لندن (9/30 به وقت ايران) مشعل المپيك مجددا روشن شد. مشعل اصلي بازي ها كه بر اساس سنت المپيك بايد در تمام طول برگزاري رقابت ها روشن بماند، ساعت 22 و 14 دقيقه يكشنبه به وقت لندن هنگام جابجايي خاموش شد. جكي بروك دويل يكي از مسئولان برگزاري بازي ها در گفت و گويي با خبرگزاري فرانسه، اين خبر را تاييد كرد. وي گفت: مشعل المپيك زماني كه قصد داشتيم آن را به قسمت ديگري از ورزشگاه منتقل كنيم، خاموش شد.
وي در ادامه اعلام كرد كه به وسيله يكي از مشعل هايي كه در جريان مراسم حمل مشعل مورد استفاده قرار گرفته بود، مشعل اصلي بازي ها را روشن كردند.


هشت تيم به دنبال نخستين برد در هفته سوم

بازگشت قلعه نويي به نيمكت استقلال

هفته سوم ليگ در حالي سه شنبه با انجام هفت بازي به پايان مي رسد كه جنوبي ها در انديشه جبران ناكامي ابتداي فصل هستند، فجر و سپاهان هم براي رسيدن به سومين پيروزي به ميدان مي روند و استقلال هم براي جلوگيري از افزايش حاشيه ها بايد تيم بحران زده ذوب آهن را شكست دهد.
سومين هفته از دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امشب در حالي با برگزاري هفت مسابقه به پايان مي رسد كه هشت تيم در فكر رسيدن به نخستين پيروزي در ليگ هستند. در زير اشاره اي گذرا به برخي ديدارهاي روز دوم از هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خواهيم داشت:
سپاهان اصفهان
راه آهن تهران
شكست دادن مس كرمان در اصفهان و فولاد در اهواز كار بزرگي بود كه مردان زردپوش كرانچار در آغاز ليگ دوازدهم آن را رقم زدند. اين بار اما رقيب قهرمان سه دوره گذشته ليگ، راه آهني است كه پس از تغييرات مديريتي و رفع مشكلات مالي، روند رو به رشدي داشته و بازيكنان اين تيم با انگيزه اي به مراتب بيشتر به ميدان مي آيند. تغييرات مثبت در تيم راه آهن مي تواند براي هر تيمي دردسرساز باشد، به همين دليل سپاهاني ها در اين بازي خانگي براي رسيدن به سومين پيروزي متوالي كاري دشوار را پيش رو خواهند داشت. اين بازي البته مجالي است براي رويارويي دوباره علي دايي و زلاتكو كرانچار. دايي كه سه فصل پيش به عنوان جانشين كرانچار هدايت پرسپوليس را برعهده گرفت به دنبال اثبات توانايي خود به اين مربي كروات است. دايي در نبرد سال گذشته به كرانچار باخت و اميدوار است اين بار با دست پر ميدان را ترك كند.
استقلال-ذوب آهن اصفهان
تيم پرستاره قلعه نويي همانند سرخپوشان پايتخت خيلي زود طعم شكست را چشيدند. استقلالي ها كه ليگ را با پيروزي ضعيف برابر آلومينيوم آغاز كردند با شكست برابر سايپا، بار ديگر اين واقعيت را نشان دادند كه تيم هاي قلعه نويي در هفته هاي نخست ليگ از آمادگي لازم به دور هستند. آنها در بازي ساعات پاياني سه شنبه شب ميزبان تيم بحران زده ذوب آهن هستند كه ليگ را با دو شكست تلخ آغاز كرده است. در كنار اين مسئله حاشيه هايي كه جدايي نفراتي از جمله زندي و جباري در روزهاي اخير براي استقلال ايجاد كرده است هم مي تواند در نتيجه گيري اين تيم در آخرين مسابقه هفته سوم تاثير منفي داشته باشد.
حريف اصفهاني استقلال كه با ادامه مشكلات مالي وارد ليگ دوازدهم شد، با هدايت كربكندي كه جانشين ابراهيم زاده شده است، در كسب نتيجه هم ناكام ماند تا قعرنشين جدول رده بندي ليگ برتر شود. علاوه بر اين جدايي سيدمحمد حسيني مشكلات خط دفاعي تيم ذوب آهن را بيشتر كرده است. و شرايط تيم كربكندي را بغرنج. البته كربكندي خاطرات خوبي از بازي با استقلال در ورزشگاه آزادي از جمله برد 3 بر صفر اين تيم را دارد و اميدوار است از متزلزل بودن تيم اول فصل قلعه نويي براي تكرار آن خاطرات شيرين استفاده كرده و از بحران نتيجه گيري در ابتداي فصل نجات پيدا كند.
بازگشت امير قلعه نويي به نيمكت استقلال پس از پشت سر گذاشتن محروميت دو جلسه اي و رويارويي او با رسول كربكندي از ديگر اتفاقات جالب اين بازي است. هنوز از خاطر فوتبالدوستان نرفته است روزي كه كربكندي در كسوت سرمربي تيم صباي قم مقابل سپاهان امير قلعه نويي در آخرين لحظه برد را با تساوي عوض كرد و او از فوتبال كثيف، كثيف، كثيف گلايه كرد و قلعه نويي و شاگردانش در اين بازي البته نگران سكوهاي ورزشگاه آزادي هم هستند كه اگر نتيجه به سود آنها رقم نخورد باز هم فيل شان ياد هندوستان مي كند و تشويق فرهاد مجيدي را سر مي دهند، دقيقا مشابه همان اتفاقي است كه سال گذشته دامن گير پرسپوليس بود.
برنامه ديدارهاي هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
سه شنبه- 10/5/91
¤داماش گيلان-پيكان تهران(ساعت 22)
¤فجر سپاسي شيراز-صنعت نفت آبادان(ساعت 22)
¤نفت تهران-آلومينيوم هرمزگان (ساعت 22)
¤سايپاي البرز-فولاد خوزستان (ساعت 22)
¤تراكتورسازي تبريز-مس كرمان (ساعت 22)
سپاهان اصفهان-راه آهن (ساعت 22)
¤استقلال-ذوب آهن اصفهان (ساعت30: 22).
 


با پيروزي بر چين تيم بسكتبال دانش آموزي ايران براي اولين بار قهرمان آسيا شد

تيم ملي بسكتبال دانش آموزان ايران براي نخستين بار قهرمان آسيا شد.
تيم بسكتبال دانش آموزي ايران در ديدار نهايي بازي هاي دانش آموزي آسيا برابر چين ميزبان رقابت ها قرار گرفت و با نتيجه 68 بر 48 به پيروزي رسيد تا براي نخستين بار به مقام قهرماني برسد. بسكتباليست هاي دانش آموز ايران در ششمين دوره مسابقات دانش آموزان مدارس آسيا و در ديدار نيمه نهايي با نتيجه 101 بر 40 تيم ماكائو را شكست داد و به مرحله فينال اين دوره از مسابقات راه يافته بودند. لازم به يادآوري است در ششمين دوره مسابقات ورزشي مدارس آسيا، 10 تيم دانش آموزي از 9 كشور آسيا حضور دارند.
پيام تبريك وزير آموزش و پرورش
پس ازاين موفقيت وزير آموزش و پرورش با صدور پيامي قهرماني افتخارآميز دانش آموزان بسكتباليست ايراني را در مسابقات آسيايي تبريك گفت. در قسمتي از متن پيام حاجي بابايي آمده : افتخار آفريني شما در كسب موفقيت هاي چشمگير ورزشي و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در ميادين بين المللي ، برگ زرين ديگري بر تاريخ ورزش دانش آموزي كشور است. ضمن تبريك كسب مقام قهرماني مسابقات آسيايي بسكتبال دانش آموزي در كشور چين ، اميدوارم اين پيروزي ها چراغ راه آيندگان و انگيزه بخش ورزشكاراني باشد كه دل در گرو سربلندي اين آب و خاك دارند. موفقيت و سربلندي شما را درسايه توجهات امام عصر (عج) ، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و دعاي خير امت سرافراز ايران از خداوند متعال خواستارم.
 


روي خط المپيك

وداع آبرو مندانه نوشاد با المپيك
در ادامه رقابت هاي تنيس روي ميز سي امين دوره بازي هاي المپيك لندن و در مرحله يك شانزدهم نهايي اين مسابقات، روز دوشنبه نوشاد عالميان در ورزشگاه Excel به مصاف تيمو بول رفت و مقابل اين اسطوره آلماني كه رنكينگ هفتم جهان و مدال نقره تيمي المپيك پيشين را در اختيار دارد، با نتيجه 4 بر صفر شكست خورد. بدين ترتيب نوشاد عالميان با متحمل شدن شكست برابر تيمو بول از صعود به جمع 16 بازيكن برتر بازي هاي المپيك بازماند و با مجموع دو پيروزي برابر جوستين هان، بازيكن چيني الاصل استراليا و تانگ پنگ هنگ كنگي و يك شكست، به كار خود در مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات تنيس روي ميز المپيك پايان داد. اين در حالي است كه در ادوار گذشته المپيك هيچ يك از نمايندگان ايران صاحب پيروزي نشده بودند.نوشاد عالميان در حالي مقابل تيمو بول تن به شكست داد كه دو سال پيش در رقابت هاي تور حرفه اي ژاپن نيز با نتيجه 4 بر يك مغلوب اين بازيكن شده بود. تيمو بول چهارمين حضور متوالي در المپيك را تجربه مي كند. اين بازيكن چندين حضور در مسابقات جهاني و اروپايي همراه با كسب عنوان را دركارنامه دارد.
ناكامي ديگري براي مايكل فلپس
تيم شناي فرانسه در رقابت 4 در100 متر آزاد مردان المپيك به مدال طلا رسيد تا يك ناكامي ديگر براي مايكل فلپس رقم بخورد. تيم شناي فرانسه با ثبت ركورد 3 دقيقه و 9 ثانيه 93صدم ثانيه به مدال طلاي اين ماده المپيك دست يافت. تيم آمريكا با زمان 3 دقيقه و 10ثانيه و 38صدم ثانيه دوم شد و روسيه با 3دقيقه و11 ثانيه و 41 صدم ثانيه در جايگاه سوم قرار گرفت. به اين ترتيب مايكل فلپس كه در ماده 400 متر مختلط مردان از رسيدن به مدال باز مانده بود در ماده 400 متر آزاد تيمي هم به مدال نقره اكتفا كرد. اين در حالي است كه فلپس در المپيك 2008 پكن به هشت مدال طلا دست يافته بود و در 2004 آتن نيز شش طلا و دو برنز كسب كرده بود.
بازداشت يك مظنون در رقابت هاي تيراندازي المپيك
پليس لندن اعلام كرد فردي را در ورزشگاه محل برگزاري رقابت هاي تيراندازي المپيك دستگير كرده است. يك سخنگوي پليس لندن با اعلام اين خبر گفت: يك مرد 25ساله به اتهام سوء قصد در
Royal Artillery Barracks دستگير شده است. وي در حال حاضر در پاسگاه پليس جنوب لندن تحت بازداشت است. پليس لندن هيچ توضيح ديگري درباره جزئيات اتهام اين فرد منتشر نكرده است. مدير ورزشگاه محل برگزاري رقابت هاي تيراندازي المپيك هم در گفت وگو با رويترز اين خبر را تاييد كرد اما از اعلام جزئيات آن خودداري كرد. اين نخستين بازداشت افراد در ورزشگاه هاي محل برگزاري رقابت هاي المپيك 2012 لندن محسوب مي شود.
وداع اولين بوكسور ايران با المپيك
رقابت هاي بوكس سي امين دوره بازيهاي المپيك در شرايطي براي نمايندگان ايران آغاز شد كه امين قاسمي پور به عنوان اولين نماينده ايران به روي رينگ رفت و برخلاف انتظار برابر حريف ونزوئلايي باخت تا از دور رقابت ها كنار برود. رقابت هاي بوكس سي امين دوره بازي هاي المپيك بامداد دوشنبه در سالن بوكس مجموعه ورزشي اكسل پيگيري شد و امين قاسمي پور به عنوان اولين نماينده از گروه چهار نفره ايران روي رينگ رفت. در اين مبارزه كه بين امين قاسمي پور از ايران و «گابريل پرز» از ونزوئلا برگزار شد، در راند اول بوكسور ونزوئلايي با نتيجه 4 بر 2 برابر نماينده ايران به پيروزي رسيد. در اين راند قاسمي پور با گارد بسته بازي كرد و در برخي لحظات اجازه حمله راحت به حريف را داد. در راند دوم هم نماينده ايران 5 بر 3 شكست خورد و راند سوم هم 4 بر 3 بازنده شد تا در مجموع 13بر8 نتيجه را واگذار كند و وداعي زودهنگام با مسابقات داشته باشد.
آغاز نمايش ستاره هاي بسكتبال آمريكا
روز نخست رقابت هاي بسكتبال بازي هاي المپيك با درخشش ستارگان تيم ملي آمريكا به پايان رسيد. روز نخست رقابت هاي بسكتبال المپيك لندن با درخشش ستاره هاي تيم ملي آمريكا آغاز شد. مدافع عنوان قهرماني المپيك كه در گروه A قرار دارد، در نخستين مسابقه به مصاف فرانسه، نايب قهرمان اروپا رفت. آمريكا در روز درخشش كوين دورانت، فوروارد قدرتمند اوكلاهاماسيتي برابر حريف اروپايي اش با نتيجه 98 بر 71 به پيروزي رسيد و صدرنشين گروه خود شد. در اين مسابقه دورانت با كسب 22 امتياز بهترين بازيكن ميدان بود. كوين لاو، لبرون جيمز و كوبي برايانت نيز به ترتيب 14، 9 و 10امتياز براي آمريكا به دست آوردند. در ديگر ديدار گروه A نيجريه 60 بر 56 تونس، قهرمان آفريقا را شكست داد. سومين مسابقه نيز بين دو تيم آرژانتين و ليتواني برگزار شد كه قهرمان آمريكاي جنوبي با نتيجه 102به 79 به پيروزي رسيد.
وزيري: مشكلم را كمانداران بنگلادشي و تايلندي برطرف كردند!
كماندار المپيكي ايران عنوان كرد، با توجه به شرايط ايجاد شده نمي تواند پيش بيني اي درباره عملكردش در المپيك داشته باشد، اما تمام تجربه خود را در اين بازي ها به كار خواهد گرفت. ميلاد وزيري كه چهارشنبه در مرحله حذفي رقابت هاي تيروكمان مسابقه مي دهد، ابراز داشت: تمريناتم را به خوبي انجام مي دهم اما نمي توانم بگويم كه شرايط ايده آلي دارم، چون مربي بالاي سرمان نيست و آن طور كه بايد از لحاظ روحي و رواني آماده نيستم. وي ادامه داد: در مرحله مقدماتي ركوردهايي را زدم كه شايد نسبت به تيروكمان ايران خوب بود اما از اين ركوردها راضي نيستم؛ چون در تمريناتم 20 تا 30 نمره بيشتر ركورد زده بودم. شرايطي كه برايم به وجود آمد، در روند مسابقه هم تأثيرگذار بود. در زمان مسابقه كمانم دچار مشكل شد كه به خاطر نبودن مربي مجبور شدم از كمانداران بنگلادشي و تايلندي كمك بگيرم تا مشكل را برطرف كنم؛ در نتيجه ديرتر به صف مسابقه آمدم. اين كماندار المپيكي ادامه داد: قرار است در مرحله حذفي مقابل حريفي از مكزيك قرار بگيرم كه پيش از اين در مسابقات جهاني سال 2011 توانسته بودم در مرحله يك شانزدهم او را شكست دهم. همچنين در رقابت هاي جهاني دانشجويان چين هم بار ديگر با او مصاف داشتم كه باز هم اين كماندار مكزيكي را شكست دادم.
برنامه ورزشكاران ايراني در چهارمين روز المپيك
ورزشكاران ايراني امروز در چهار رشته و پنج ماده به مصاف حريفان خود خواهند رفت. نخستين حضور ورزشكاران ايراني در روز سه شنبه با رقابت زهرا دهقان در رشته تير و كمان كه از ساعت 09:13به وقت ايران آغاز مي شود، خواهد شد. در ساعت 30:13به وقت ايران محمد بيداريان در دور مقدماتي شناي 100 متر آزاد مردان المپيك به مصاف حريفان خود خواهد رفت. پس از آن در ساعت 30:14محسن شادي در مرحله يك چهارم نهايي رشته قايقراني روئينگ رقابت خواهد داشت و از ساعت 10:15 به وقت ايران سولماز عباسي در روئينگ زنان رقابت خواهد كرد. آخرين رقابت ورزشكاران ايراني هم در وزن 64 كيلوگرم بوكس خواهد بود كه مهدي طلوطي از ساعت 15:18 به وقت ايران به رقابت با حريفان خود خواهد پرداخت.
قاسمي پور: دير به خودم آمدم
ملي پوش وزن 69 كيلوگرم بوكس ايران گفت: جو مسابقه روي عملكردم تأثير گذاشته بود و دير به خودم آمد. امين قاسمي پور پس از حذف از رقابت هاي المپيك در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در اين مسابقه تجربه خيلي دخيل بود. جو و شرايط مسابقه در دو راند اول رويم تأثير گذاشت و دير به خودم آمدم. در راند سوم هم حريف فرار كرد و مسابقه را تحت كنترل گرفت. وي ادامه داد: در اين ميدان تجربه خيلي نقش دارد. ميدان بزرگ زيادي تجربه نكرده ام و اين دومين مسابقه مهمي بود كه در آن شركت كردم. متأسفانه زحماتم به هدر رفت. قاسمي پور در مورد وضعيت بوكس ايران گفت: در ايران به بوكس رسيدگي نمي شود و با جهان فاصله داريم. مسابقات هم پخش تلويزيوني نمي شود. همه اين مسائل تأثيرگذار هستند.
كليدهاي ورزشگاه ومبلي گم شد!
كليدهاي ورزشگاه ومبلي لندن گم شده است اما پليس مي گويد اين موضوع جاي نگراني ندارد. اسكاي اسپورت اعلام كرد يك دسته كليد كه متعلق به درهاي داخلي ورزشگاه ومبلي لندن است، سه شنبه هفته گذشته مفقود شده است. با اين حال، هنوز نشانه اي از اقدامات مجرمانه مشاهده نشده است. پليس لندن در بيانيه اي با تأييد اين خبر اعلام كرد: جاي هيچ نوع نگراني وجود ندارد زيرا اقدامات امنيتي لازم براي حفظ امنيت ورزشگاه انجام شده است. برگزاركنندگان المپيك لندن هم اعلام كردند كه قفل درهاي ورزشگاه ومبلي تعويض شده و هيچ نوع ورود غيرمجازي به اين ورزشگاه رخ نداده است. ومبلي يكي از شش ورزشگاهي است كه رقابت هاي فوتبال مردان و زنان المپيك در آن برگزار مي شود.
«دوپينگ» زن دونده را از المپيك به خانه اش فرستاد!
فدراسيون دووميداني جزاير سنت كيتس ونيوس اعلام كرد كه تاميكا ويليامز دونده زن اين كشور كه براي بازي هاي المپيك لندن به انگليس سفر كرده بود به علت استفاده از مواد نيروزا از حضور در اين بازي ها محروم شد. در بيانيه فدراسيون دووميداني كشور سنت كيتس آمده است: كميته ملي المپيك ويليامز را به خاطر استفاده از مواد نيروزا از حضور در رقابت هاي المپيك محروم كرد و اين ورزشكار به خانه بازگردانده شد. خود تاميكا در گفت وگويي كه با او داشتيم به استفاده از مواد نيروزا اعتراف كرد. اين دونده 22 ساله قرار بود كه در دو ماده 100 و 200 متر براي كشورش مسابقه دهد. پيش از اين هم كميته بين المللي المپيك، لويزا گاليونيا ژيمناستيك كار زن ازبكستاني و هيسين پولاكو وزنه بردار مرد آلبانيايي را به خاطر مثبت شدن آزمايش دوپينگ از حضور در رقابت ها محروم كرد.
انتقاد گردشگران از ناپديد شدن مشعل المپيك
گردشگراني كه براي تماشاي المپيك به لندن رفته اند از اينكه نمي توانند مشعل اصلي اين بازي هارا از بيرون ورزشگاه المپيك ببينند، انتقاد كردند. مشعل اصلي بازي هاي المپيك روز جمعه در مراسم افتتاحيه روشن شد اما نحوه قرار گرفتن آن در ورزشگاه المپيك به گونه اي است كه از خارج از اين ورزشگاه قابل مشاهده نيست. اين موضوع بدان معنا است كه تا زمان ديده شدن مشعل المپيك دست كم نيمي از رقابت ها انجام شده است زيرا قرار است رقابت هاي دووميداني كه در ورزشگاه اصلي المپيك برگزار مي شود در روز جمعه آغاز شود.
سكوت ولزي ها هنگام سرود ملي بريتانيا
كاپيتان تيم فوتبال بريتانيا اعلام كرد سكوت بازيكنان ولزي بريتانيا هنگام نواخته شدن سرود ملي يك تصميم شخصي است. پيروزي سه بر يك تيم فوتبال المپيك بريتانيا مقابل امارات در رقابت هاي فوتبال مردان المپيك لندن، نخستين پيروزي اين تيم پس از 52 سال در بازي هاي المپيك محسوب مي شود. علاوه بر اين رايان گيگز كاپيتان ولزي بريتانيا كه در اين مسابقه گلزني كرد، يك ركورد 88 ساله را شكست و تبديل به مسن ترين گلزن رقابت هاي فوتبال المپيك شد. گيگز به همراه كريگ بليمي و جو آلن بازيكنان ولزي تيم بريتانيا بودند كه در ديدار اين تيم مقابل سنگال در مسابقه نخست المپيك و همچنين پيروزي مقابل امارات نقش مهمي ايفا كردند، اما در هنگام نواخته شدن سرود ملي بريتانيا در ورزشگاه ساكت بودند و همراه ساير بازيكنان سرود را نخواندند. گيگز پس از مسابقه مقابل امارات با اشاره به اين موضوع گفت: اين يك مسئله شخصي است. سرود ملي بريتانيا براي همه اسكاتلندي ها، ولزي ها و انگليسي ها يكسان است. شايد اين موضوع براي برخي مهم باشد، ولي براي ما اين گونه نيست. وقتي بازي آغاز مي شود همگي براي دستيابي به يك هدف تلاش مي كنيم و فكر مي كنم كه موضوع اصلي هم همين باشد.
شكست بريتانيا و پيروزي برزيل در واليبال
نخستين روز رقابت هاي واليبال المپيك لندن با برگزاري شش مسابقه به پايان رسيد و در جالب ترين نتيجه بريتانيا ميزبان رقابت ها با نتيجه سه بر صفر مغلوب بلغارستان شد. در نخستين روز رقابت هاي واليبال المپيك لندن روزگذشته (يكشنبه) شش ديدار برگزار شد. در نخستين مسابقه از گروه الف تيم هاي بريتانيا و بلغارستان برابر هم به ميدان رفتند. اين ديدار در نهايت با نتيجه 3 بر صفر به سود بلغارستان به پايان رسيد تا تيم ميزبان در اولين مسابقه خود ناكام باشد. اما از گروه ب تيم مدعي برزيل با نتيجه 3 بر صفر برابر تونس حريف نه چندان قدرتمند خود پيروز شد تا از همين جا براي قهرماني در رقابت هاي المپيك دورخيز كند.
زنان آسيا مدال هاي تيراندازي با كمان را درو كردند
سه تيم آسيايي مدال هاي طلا، نقره و برنز بخش تيمي زنان رشته تيراندازي با كمان بازي هاي المپيك 2012 لندن را به دست آوردند.در مسابقه نهايي اين رشته كره جنوبي با نتيجه 210 بر 209 از سد چين گذشت و صاحب مدال طلا شد. در مسابقه رده بندي نيز ژاپن 209 بر 207 روسيه را از پيش رو برداشت تا صاحب گردن آويز برنز شود. پيش از اين در بخش مردان اين رشته ايتاليا، آمريكا و كره جنوبي مدال هاي طلا، نقره و برنز را به دست آورده بودند.
رقابت بيش از 2 هزار دووميداني كار در لندن
بيش از دو هزار دووميداني كار در طول 10 روز و در ورزشگاه اصلي، براي رسيدن به 302 مدال المپيك لندن با يكديگر رقابت مي كنند.بدين ترتيب دووميداني ازهرجهت ركوردداراست و در هياهوي ثانيه ها و سانتيمتر ها، ايران با جهشي چشمگير نسبت به دوره هاي گذشته،اين باربا 10 ورزشكار راهي المپيك مي شود،سفري كه شايد براي ايران تاريخي شود. علاقه مندان به اين رشته بايد چند روز صبر كنند تا دووميداني كاران در همان ورزشگاهي كه مشعل روشن شده، دور هم جمع شوندوآغازگر يكي از مهمترين مسابقات در بازيهاي المپيك باشند. ستاد برگزاري بازي هاي لندن اعلام كرده كه در بازي هاي 2008 پكن، 12 بار ركوردهاي المپيك و 5 بار ركوردهاي دنيا جابجا شده است و اين توقع وجود دارد كه در لندن ورزشكاران بتوانند عملكردي بهتر از پكن داشته باشند.
صندلي هاي خالي و نگراني مسئولان
بررسي وضعيت موجود در سالن هاي برگزاري رقابت هاي متعدد و زيباي المپيك در روز يكشنبه نشان داد بيش از 12 هزار صندلي خالي در سالن هاي مختلف وجود دارد بطوريكه روز گذشته مسئولان برگزاري مسابقات و حتي مردم از اين بابت ابراز نگراني و تاسف كردند.به عنوان مثال به جز استاديوم فوتبال ساير رقابت هاي برگزار شده يكشنبه ازجمله ژيمناستيك، شنا وتنيس تماشاگران زيادي در سالن نبوده و بيش از 12 هزاز صندلي خالي وجود داشت.
جودوكار زن عربستاني تهديد به كناره گيري از المپيك كرد
جودوكار زن عربستاني گفت اگر مجبور باشد براي حضور در تاتامي حجاب خود را بردارد از بازي هاي المپيك كنار مي كشد. وجدان علي سراج عبدالرحيم شاحركاني، يكي از دو زن ورزشكار عربستاني حاضر در المپيك است كه قرار است در وزن 78+ كيلوگرم جودو روز جمعه به روي تاتامي برود. درحالي كه يكي از مقامات عربستاني پيش تر گفته بود زنان عربستاني حاضر در المپيك بايد به قوانين اسلامي احترام بگذارند، هفته گذشته ماريوس ويزر، رئيس فدراسيون بين المللي جودو گفت شاحركاني طبق مقررات و روح جودو بايد بدون روسري روي تشك حاضر شود.روزنامه الوطن چاپ روز يكشنبه عربستان سعودي به نقل از علي شاحركاني، پدر اين جودوكار زن گفت دخترش چنانچه مجبور شود براي حضور در مسابقات حجاب از سر بردارد از المپيك كنار مي كشد.
حذف اسپانيا و صعود ژاپن به جمع 8 تيم برتر جهان
تيم فوتبال المپيك اسپانيا يكي از مدعيان كسب مدال طلاي مسابقات فوتبال بازي هاي المپيك 2012 لندن با قبول دومين شكست متوالي خود در اين رقابت ها در عين ناباوري از دور مسابقات حذف شد.تيم فوتبال المپيك اسپانيا كه در ديدار نخست خود با نتيجه يك بر صفر مغلوب ژاپن شده بود در دومين ديدارش نيز با همين نتيجه مقابل هندوراس تن به شكست داد تا پس از دو بازي بدون گل زده در همان مرحله گروهي از دور رقابت هاي فوتبال المپيك 2012 حذف شود. ماتادورها كه در سال هاي اخير تقريباً در تمامي رده هاي سني موفق ظاهر شده و جام جهاني 2010 و يورو 2012 را فتح كرده بودند يكي از مدعيان اصلي كسب مدال طلاي المپيك به شمار مي رفتند. بسياري از كارشناسان معتقدند فشار براي موفقيت تيم المپيك اسپانيا باعث شد اين تيم نتواند نتيجه قابل قبولي كسب كند. در ديگر رقابت هاي گروه هاي چهارگانه ژاپن يك بر صفر از سد مراكش گذشت و به دور بعدي رقابت ها صعود كرد. برزيل نيز با درخشش نيمار كه دو گل ساخت و يك گل به ثمر رساند با نتيجه 3 بر يك از سد بلاروس گذشت و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.
 


دعوت رسمي تركيه از تيم ملي واليبال

فدراسيون واليبال تركيه با ارسال نامه اي از تيم ملي واليبال ايران براي برگزاري چند ديدار دوستانه و تداركاتي دعوت به عمل آورد.
فدراسيون واليبال تركيه با ارسال دعوت نامه اي پيشنهاد داد تيم ملي واليبال ايران از 27 تا 31 مردادماه در شهر استانبول حضور پيدا كند و چند ديدار دوستانه با تيم ملي تركيه انجام دهد. اين درخواست ترك ها در حال بررسي توسط مسئولان فدراسيون واليبال ايران است. براساس برنامه هاي تدوين شده، تيم ملي واليبال نيمه دوم مردادماه براي برگزاري چند ديدار دوستانه عازم اسلووني خواهد شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14