(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 مرداد 1391 - شماره 20269

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حلب ، همسايگي بيت المقدس يا اورشليم (يادداشت روز)
نوبت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سخنگوي قوه قضائيه خبر داد
حكم اعدام براي 4 متهم پرونده فساد بانكي
در پي افشاگري كيهان
وزارت علوم با صدور اطلاعيه اي كنفرانس ايران شناسي تركيه را تحريم كرد
رايزني وزراي خارجه ايران و الجزاير در مورد سوريه
50 استاد ايراني از حضور در كنفرانس اسلامبول انصراف دادند (خبر ويژه)
وقتي صداي پادوهاي آمريكا درمي آيد! (خبر ويژه)
يواشكي... توي پستو؟! اگه جا زد چي؟! (خبر ويژه)
مسابقه كي ناتوان تر است ميان دو رقيب دموكرات و جمهوري خواه (خبر ويژه)
حالا كه نمك گير آمريكا شديم بايد به اسرائيل هم كولي بدهيم (خبر ويژه)


حلب ، همسايگي بيت المقدس يا اورشليم (يادداشت روز)

جبهه ضد سوري پس از تحمل شكست سنگين در دمشق و ناكامي در كودتا عليه حكومت بشار اسد روي «حلب» بعنوان مهمترين و پرجمعيت ترين استان سوريه- پس از دمشق- تمركز كرده و درصدد است تا با تسخير اين استان، شكست هاي خود را جبران كند.
اطلاعات موثقي كه دو هفته پس از انفجار- روز 28تير- دبيرخانه شوراي امنيت ملي و نفوذ نزديك به 20 هزار تروريست مسلح به پايتخت سوريه، منتشر شده اند، گمانه زني هاي مختلف را در مورد اهداف جبهه ضد سوري- مركب از آمريكا، رژيم صهيونيستي، فرانسه، انگليس، عربستان، قطر، تركيه، القاعده و گروه هاي مسلح ديگر- از ميان برداشته است.
براساس يك برنامه منسجم و چند وجهي قرار بود حكومت سوريه تا قبل از آغاز ماه مبارك رمضان ساقط شود و حكومت وابسته به آمريكا و اسرائيل بعنوان «هديه اي آسماني»! به مردم سوريه تحميل گردد نفوذ انبوه تروريست ها به دمشق كه به سلاح هاي نيمه سنگين و حتي ضد هوايي مجهز بودند با هدف «تسخير پايتخت» انجام شد و بمب گذاري در جلسه شوراي امنيت ملي سوريه كه به گمان آنان با حضور همه اعضاي بلندپايه كشور و به رياست بشار اسد تشكيل مي شود، براي فروپاشي نظام سياسي و اركان نظامي و امنيتي آن صورت گرفت. براساس آنچه در جلسه سرويس هاي اطلاعاتي هفت كشور مورد اشاره گذشته بود و گوشه هايي از آن توسط خبرگزاري رويترز لو رفت و به اين دليل رئيس آن از سوي دولت انگليس بشدت ملامت شد، اين برنامه اي بود كه هيچ ترديدي در موفقيت آن نبود و به قول ما ايراني ها مو هم لاي درزش نمي رفت، اما معجزه اي كه اين شش كشور در انتظار آن بودند نه تنها روي نداد و كودتا به شكست انجاميد بلكه به قول «ابزرور» به ضد خودش تبديل شد. در اين كودتاي تروريستي، دولت اسد 4 تا 6 عنصر نظامي امنيتي خود را از دست داد ولي در همان ساعت اول بسرعت جاهاي خالي را به بهترين نحو پر كرد و همزمان نيروهاي تازه نفس ارتش را براي قلع و قمع سريع تروريست ها وارد ميدان كرد. ارتش بلافاصله هر 9 منطقه آلوده دمشق را به محاصره درآورد و ظرف 48 ساعت هزاران نفر از تروريست ها را از ميان برد و ظرف 100ساعت پاكسازي دمشق و محلات و باغات و روستاهاي اطراف آن را به پايان رساند. بدينگونه، عمليات تروريستي موسوم به «آتشفشان دمشق» با مشت آهنين ارتش از بين رفت.
4 روز پس از شكست سنگين جبهه تروريستي عليه دمشق، ماجراي حلب شروع شد. حلب از نظر جمعيتي با دارا بودن حدود 7/2ميليون نفر دومين شهر پرجمعيت سوريه- پس از دمشق با حدود 5/3ميليون نفر - به حساب مي آيد و اضافه بر آن پس از دمشق مهمترين نقطه اتكاي دولت سوريه به حساب آمده و يكي از استان هايي است كه دولت در آن بيشترين حاميان را دارد. از نظر جبهه تروريستي با محوريت آمريكا، جداسازي پايتخت تجاري سوريه مهمترين ضربه رواني را به حكومت وارد مي كند. حلب از نظر جغرافيايي با سه استان رقه در شرق و ادلب و حماه در غرب و جنوب پيوستگي و همسايگي دارد. در اين بين ادلب و حماه به اضافه حمص آلوده ترين استانهاي سوريه به حضور تروريست ها بوده و استعداد شعله ور شدن را دارد. از سوي ديگر حلب مطمئن ترين مرز تركيه با سوريه را تشكيل مي دهد. تركيه از طريق استان هاي حسكه، حلب و ادلب به سوريه وصل مي شود. مرزهاي حسكه در سيطره كردهاست و مرزهاي ادلب هم بسيار كم است بنابراين تنها نقطه اميد تركيه و اربابان بين المللي و هم پيمانان منطقه اي آن براي رسوخ نظامي- امنيتي به سوريه، مرزهاي حلب است كه بين 150 تا 200كيلومتر طول دارد.
براساس طرح دوم جبهه ضد سوري ، حلب بايد به تصرف درآيد تا از طريق حلب حد فاصل مرزهاي تركيه تا اردن يعني استان هاي حلب، ادلب، حما و حمص از سيطره دمشق خارج شود كه اگر اين اتفاق بيفتد سوريه به چهار تكه در شرق (ديرالز ور، حسكه و رقه) در ميان (همين 4 استان) در غرب (لاذقيه و طرطوس) در جنوب (دمشق، درعا، سويدا و قنيطره) تقسيم شده و اين به معناي پايان موجوديتي است بنام سوريه. جالب اين است كه «وستروله» وزير خارجه آلمان يك روز قبل از تجميع عناصر وابسته تروريست در حلب در نامه اي به كشورهاي اروپايي و كاترين اشتون- هماهنگ كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا- همراهي كشورش را با طرح مشترك آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستي و... اعلام كرد. در نامه او آمده بود: «دولت اسد ديگر در شرايطي نيست كه بتواند كنترل كامل اوضاع را بدست گيرد. در چنين شرايطي بايد- بعد از شكست پروژه كودتا در دمشق- راه حل ديگري پيدا شود.»
همزمان با شكست عمليات آتشفشان عليه دمشق، ارتش تركيه بشدت بر حجم نيروهاي نظامي مستقر در مرز با سوريه افزود. چندين پايگاه جديد در نزديكي مرزهاي تركيه با سوريه در دو استان «هاتاي» و «اسكندريه» ايجاد شد و حجم گسترده اي از سلاح هاي ضد هوايي در مرز مستقر شدند. اقدام دولت تركيه عجيب و قطعا خارج از ظرفيت اين كشور و بخصوص خارج از ظرفيت دولت اردوغان مي باشد و خود اين دو نكته را به ما گوشزد مي كند؛ نكته اول اين است كه اين تصميمي صرفا تركيه اي نيست بلكه مجموع كشورهاي مورد اشاره در آن دخالت دارند و دقيقا به همين دليل رهبر حزب سعادت تركيه دوستانه به اردوغان هشدار داد كه با طناب اين كشورها به چاه نرود و نكته دوم اين است كه دولت تركيه- به غلط- اين طرح را قطعي و پيروزي آن را حتمي مي داند و از اين رو داوود اوغلو وزير خارجه سه روز پيش در مصاحبه با تلويزيون 24 تركيه و در واكنش به اعتراضات داخلي عليه اقدامات ضد سوري دولت، از تحقق يك هدف تاريخي- سيطره تركيه بر سوريه و سپس بر منطقه عربي- خبر داد و گفت: «آنكارا مصمم به فرو ريختن ديوارهايي است كه بين ملت هاي منطقه و تركيه كشيده شده است. اگر قرار باشد كه در دنيا تحولي ايجاد نكنند، سياستمدار و سياست خارجي هم بي معنا خواهد بود.»
از جنبه ديگر و با توجه به شرايط كنوني و به شكست انجاميدن انواع طرح هاي ضد سوري، عمليات حلب در واقع «آخرين عمليات مهم» جبهه ضد سوري مي باشد و اگر اين طرح هم شكست بخورد كه نشانه هاي آن همين الان قابل مشاهده است، آخرين اميد غرب به تغيير رژيم از طريق اقدامات نظامي امنيتي بر باد مي رود از اين رو بعضي از صاحب نظران در غرب گفته اند طرح هاي ضدسوري در ربع ساعت آخر زمان تحول قرار دارد. در شرايط كنوني تركيه مرزهاي خود با سوريه را در حلب به مرز فعال تبديل كرده و مسئوليت آن را هم بطور رسمي- از زبان وزير خارجه اش- پذيرفته است. هدف برنامه ريزي شده در حلب اين است كه پس از آنكه شهر را بطور نسبتاً كامل به تسخير درآوردند و ارتش سوريه را به عقب راندند آسمان اين استان را به عنوان منطقه ممنوعه پروازي اعلام كنند و عملاً به نيروهاي تروريست براي انجام اقدامات گسترده بعدي پوشش امنيتي بدهند. اعلام منطقه ممنوعه پروازي- Nonfly- اگر چه غيرقانوني است و هيچ كشور يا هيچ مجموعه كشورهايي نمي توانند آسمان يك كشور را به عنوان منطقه ممنوعه پروازي درآورند چرا كه نقص حاكميت و تماميت ارضي يك كشور به حساب مي آيد و از نظر فني مستلزم تصويب در شوراي امنيت سازمان ملل و قرار گرفتن آن كشور ذيل بند 7 منشور است، اما در عين حال همانطور كه وزير خارجه آمريكا پس از شكست جلسه پنجشنبه 29 تير شوراي امنيت اعلام كرد، آنان اقدامات فراقانوني را در دستور كار قرار داده اند. اقدام غيرقانوني تركيه و... اقدامي با ريسك بالاست چرا كه اين اقدام در حكم اعلام رسمي جنگ عليه سوريه است و شليك به هواپيماهاي سوري در حلب كليد آغاز يك جنگ با پيامدها و دامنه هاي غيرقابل پيش بيني خواهد بود. تركيه و... قبل از اقدام بايد از موارد مهمي مطمئن باشد؛ از جمله اينكه سوريه به آتش هوايي عليه خود پاسخ نمي دهد، ناوها و هواپيماهاي روسيه در پايگاه دريايي طرطوس وارد عمل نمي شوند، ايران وارد عمل نمي شود و حزب الله لبنان كاري نخواهد كرد.
پر واضح است كه اولاً سوريه قطعاً و بدون تأخير و ترديد واكنش نشان مي دهد كما اينكه وقتي هواپيماهاي جنگي تركيه به آسمان آب هاي ساحلي سوريه وارد شدند با واكنش قاطع مواجه گرديدند. اين چنين واكنشي كاملاً طبيعي و قانوني است پوتين به عنوان بالاترين مقام روسيه اعلام كرده است كه به هر آتش بازي خارجي عليه دمشق پاسخ مي دهد. چند روز پيش وزير دفاع ايران هم در اظهارنظر صريح هرگونه تهديد عليه سوريه را تهديد عليه ايران ارزيابي و واكنش فوري ايران را قطعي دانست و سيدحسن نصرالله هم با صراحت اعلام كرد كه حزب الله با تمام توان در كنار ارتش سوريه در برابر هر نوع تهاجم خارجي ايستاده است.
با اين وصف كاملاً پيداست كه اقدامات جبهه ضد سوري در حلب، اقداماتي با ريسك بالاست و مي تواند يك جنگ جهاني را در پي داشته باشد. اگر خوب به صحنه بين الملل نگاه كنيم دو جبهه گسترده را در مقابل هم مي بينيم جبهه اي با محوريت غرب و مركزيت آمريكا كه ظرفيت خود را در اجلاس اخير پاريس نشان داد و جبهه اي با محوريت آسيا و مركزيت روسيه و ايران كه ظرفيت مشابهي دارند و البته از مشروعيت بيشتري برخوردارند و حمايت حدود 100 كشور را در قاره هاي آمريكا، اروپا، آفريقا و آسيا را دارند در اين ميان سؤال كليدي اين است كه آيا آمريكا و... آمادگي ورود به يك جنگ بزرگ با پيامدهاي بسيار مخرب و دهها موضوع نامعين را دارند؟ تكليف جبهه مقابل غرب معلوم است. موضع جبهه مقابل آمريكا، «دفاعي» است و واكنش آن به تهديد و تهاجم موضوعي است كه به پرسش و چون و چرا و محاسبه نياز ندارد. يك جبهه وقتي با موجوديت خود مواجه مي شود و بيش از يك راه برايش باقي نمي ماند و آنهم يعني مقاومت در بالاترين سطح و استفاده از همه ابزارها براي ناكام كردن دشمن. اين جبهه امكانات لازم را براي دفاع از خود دارد و مي تواند ظرف چند روز دولت آنكارا را با استفاده از ظرفيت هاي خود و ظرفيت همگرا با خود در تركيه، ساقط كند، دامنه لهيب را متوجه رژيم وابسته و فاسد عربستان كند و با كمك حزب الله و امكانات خود اسرائيل را به مرز فروپاشي مطلق بكشاند. اين موضوعي است كه جبهه تروريستي بايد پيش از هر اقدامي به آن با دقت بينديشد و به نظر مي آيد كه چنين تاملي وجود دارد و از اين رو اين قلم به رغم آنكه نشانه هايي مبني بر شروع يك جنگ را تصديق مي كند اما نتيجه گيري مبتني بر دست زدن جبهه تروريستي به يك جنگ را جدي نمي داند.
سعدالله زارعي
 

نوبت (گفت و شنود)

گفت: شكست جبهه مشترك آمريكا و اسرائيل و حكومت هاي دست نشانده منطقه در سوريه، بدجوري اعصاب آنها را به هم ريخته است.
گفتم: تصورش را هم نمي كردند كه اينطوري سيلي بخورند.
گفت: روزنامه فرانسوي فيگارو نوشته؛ آمريكا بايد مي دانست كه انقلاب هاي منطقه عليه حكومت هاي وابسته به غرب است و مردم سوريه عليه بشار اسد كه در جبهه ايران و حزب الله قرار دارد شورش نمي كنند.
گفتم: يارو رفته بود عروسي و ديد كه بعضي ها به برادر كوچكتر داماد مي گويند، دفعه ديگه نوبت تو ميشه، و داداش داماد از اين حرف خيلي خوشش مي اومد. چند روز بعد دايي يارو مرد و يارو سر قبر دائيش براي اينكه به خاله اش دلداري بده، بهش گفت؛ گريه نكن خاله جون گوش شيطون كر، دفعه بعد نوبت تو...


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30323200
¤ براي كمك رساني به برادران مسلمان ميانمار كه توسط اصحاب اخدود زمان شكنجه مي شوند و بعضا به شهادت مي رسند بايد اقداماتي صورت بگيرد، مثلا بزرگان دين و مراجع عظام اجازه بدهند فطريه امسال مردم ايران در اين راه هزينه شود.
4958---0916
¤ وقتي سخن از تهديد و تحريم كشورمان از سوي دشمنان قسم خورده در ميان است دولت و مردم بايد با قبول اينكه در يك جنگ اقتصادي به سر مي بريم از اقتصاد مقاومتي غافل نشوند. در ضمن از توجه به شايعات به جد بايد پرهيز شود.
5764---0912
¤ دبيركل سازمان ملل در مراسم افتتاحيه المپيك لندن گفته است ملت ها بايد صلح المپيك را گرامي بدارند. عرض مي كنم اين چه رعايت صلحي است كه كشور ميزبان بازي هاي المپيك يعني انگليس در كشورهاي افغانستان-عراق و سوريه بذر آتش و توطئه و دشمني مي كارد و از اينكه انسان هاي بي گناهي را به كشتن مي دهد باكي ندارد.
5013---0914
¤ به دولت سوريه پيشنهاد مي كنم آزادسازي كليه تروريست هاي وابسته به كشورهاي ديگر را مشروط به بازسازي و تامين خسارات وارده به اين كشور بكند. هر كشوري كه تروريست به سوريه فرستاده زماني مي تواند اسراي خود را مطالبه كند كه خسارت بپردازد.
كاشاني
¤ فراموش نمي كنيم كه در دوران جنگ تحميلي از ميان كشورهاي عربي فقط كشور سوريه بود كه در دفاع از ايران خط لوله نفت عراق به بندر عقبه اردن را بست و در مجامع جهاني از ما حمايت كرد. اكنون نوبت ماست كه به ياري دولت و مردم سوريه بشتابيم. به عنوان يك رزمنده باقي مانده از دوران دفاع مقدس به همراه فرزندم براي اعزام به كشور سوريه اعلام آمادگي مي كنم.
4958---0916
¤ آقاي حميد انصاري از فتنه 88 به عنوان كدورت ياد كرده بود به ايشان توصيه مي كنم آيه 179 سوره مباركه اعراف را با دقت و تأمل بخوانند. به اقرار دوستا نشان رمز فتنه «تقلب» بود و براي به مسلخ كشيدن انقلاب فتنه را شروع كردند به دستور العمل هاي جين شارپ و تئوريسين هاي همرزمشان مثل بهزاد نبوي بنگرند.
1177---0935
¤ دشمنان يك جنگ تمام عيار اقتصادي را عليه كشور ما شروع كرده اند و كساني كه دانسته يا ندانسته يأس و نااميدي در جامعه ايجاد مي كنند در زمين دشمن بازي مي كنند.
0299---0912
¤ فروش يا اجاره دادن زمين به بيگانگان كاملا يك تز استعماري براي به چالش كشيدن كشور است از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به لغو چنين قراردادهايي سريعا اقدام نمايند. با توجه به بيكاري 2 رقمي در كشور اجاره دادن زمين به بيگانگاني كه ضديت آنها با ملت ها و پيوندشان با صهيونيسم اثبات شده هيچ توجيه منطقي و عقلي ندارد.
طاهري
¤ حضرت علي(ع) در نهج البلاغه حكمت 328 مي فرمايد: همانا خداي سبحان روزي فقرا را در اموال سرمايه داران قرار داده است پس فقيري گرسنه نمي ماند جز به كاميابي توانگران و خداوند از آنان درباره گرسنگي گرسنگان خواهد پرسيد.
7352---0912
¤ اگر با واردات گوشت گراني اين مايحتاج ضروري مردم مهار مي شد چرا مسئولين امر اجازه دادند اين اجحاف بر مردم صورت گيرد. به راستي سود اين زد و بند و ترفند نابجا به جيب چه كسي و يا كساني ريخته مي شود و چه دستهايي در كار است كه هر از چندي با قوت مردم اين چنين بازي مي كنند و چه كسي پاسخگوي اين سوء مديريتي است؟
طالعي
¤ به نظر بنده كساني كه در شرايط فعلي بر گراني ها دامن مي زنند و آگاهانه اين كار را مي كنند مفسد في الارض هستند و خيانتي بالاتر از اين نمي شود و مسئولان امنيتي و قوه قضائيه بايد رفتاري با اين ها كنند كه با جاسوسان بايد بكنند.
عليمرداني
¤ آيا بهتر نبود كه به جاي پرداخت هاي ميلياردي به بازيكنان آن را در اختيار مراكز علمي براي پيشرفت و آباداني و ايجاد اشتغال جوانان كشورمان قرار مي داديم؟
0720---0913
¤ يكي از راهكارهاي عملي ازدياد جمعيت كه سياست اعلام شده كشور مي باشد رايگان شدن خدمات درماني دوره بارداري است. هزينه اين دوران واقعاً كمرشكن است و موجب عقب نشيني از زاد و ولد و در نتيجه كاهش جمعيت مي شود.
1952---0912
¤ شهرداري تهران هر ساله در نقاط مختلف تهران اقدام به شعارنويسي سال و نصب آن بر در و ديوار مي نمايد ولي خود شهرداري هيچ تعهد و پايبندي نسبت به شعار سال ندارد، براي نمونه اگر از ميدان جمهوري به سمت شرق تا ميدان بهارستان حركت كنيد صدها بنرهاي نصب شده تبليغات كالاهاي خارجي را در كل خيابان جمهوري مشاهده خواهيد كرد. قرآن مي فرمايد چرا چيزي مي گوييد كه عمل نمي كنيد (صف/2).
امير
¤ به رغم اهميت حجاب براي بانوان مسلمان و لزوم فرهنگ سازي و نهادينه شدن باورهاي عميق ديني در جوانان و لزوم توجه مسئولين بيش از همه به اجراي قوانين متاسفانه شاهديم كه برخي خبرنگاران خانم اجازه مي يابند بدون رعايت حجاب كامل اسلامي در راهروهاي مجلس يا جلوي قوه قضائيه و دادگاه ها و هيئت دولت و... به قدم زني و مصاحبه اقدام نمايند و اين امر دهن كجي مسئولان به قوانين مصوب همين مسئولين است كه شايسته است مورد دقت و توجه قرار گيرد.
1384---0938
¤ در سال گذشته قانوني به تامين اجتماعي ابلاغ شد كه براساس آن خانمهايي كه شوهرانشان فوت كرده و مستمري دريافت مي كنند اگر ازدواج كنند مستمري آنها قطع نمي شود. امسال مراجعه كرديم گفتند آن قانون فقط براي سال 90 بود؟! از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به تسري قانون فوق به سال 91 و سالهاي بعد اقدام نمايند.
3630---0919
¤ از شهرك نرگس واقع در پاكدشت با شما تماس گرفته ام. بنويسيد اكثر مسئولين مختلف پاكدشت از (نماينده تا شهردار) براي رفع مشكلات عديده اين شهرك وعده و وعيد داده اند ولي هيچ كدام محقق نشده است. اين شهرك از نداشتن فضاي سبز، مراكز آموزشي و امنيت رنج مي برد حتي روشنايي شهرك مشكل دارد.
حسن حري


سخنگوي قوه قضائيه خبر داد

حكم اعدام براي 4 متهم پرونده فساد بانكي

سخنگوي قوه قضائيه با اعلام صدور حكم براي 39 متهم بخش اول پرونده فساد بزرگ مالي تصريح كرد كه 4 متهم اصلي اين پرونده به اعدام محكوم شده اند.
پرونده بزرگ فساد بانكي در مردادماه سال گذشته گشوده شد و پس از قرار مجرميت و صدور كيفرخواست ، اولين جلسه دادگاه اين پرونده در 29 بهمن ماه سال 90 برگزار شد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي ديروز در نشست خبري با خبرنگاران در اين باره احكام متهمان فساد 3 هزار ميلياردي گفت : قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ مالي در يك بخش از پرونده كه داراي 39 متهم بود، براي چهار متهم حكم اعدام صادر كرده است.
وي افزود: اين حكم در مرحله تايپ است و ان شاالله پس از تايپ به محكوم عليهم و وكلايشان ابلاغ مي شود.
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين از صدور حكم حبس ابد براي دو متهم ديگر اين پرونده خبر داد و اظهار كرد: بقيه متهمان به حبس هاي 25 ، 20 و 10 سال به پايين و رد اصل مال و جريمه نقدي معادل همان مبلغ محكوم شده اند.
محسني اژه اي با اشاره به مستندات قانوني اين احكام از جمله قانون تشديد مجازات مرتكبين اختلاس، ارتشاء و كلاهبرداري و قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي خاطرنشان كرد: در خصوص پولشويي هم مجازات پولشويي تعيين شده و بسياري از متهمان به پرداخت يك چهارم از مبالغ پولشويي محكوم شده اند. همچنين افرادي كه كارمند دولت و در سمت معاون وزير يا مديركل بوده اند، علاوه بر حبس، شلاق و جزاي نقدي، به انفصال دائم از خدمات دولتي و رد مال محكوم شده اند.
وي يادآور شد: دست نويس اين راي تا كنون به چند صد صفحه رسيده و هر برگ آن كه تايپ شود به طور رسمي ابلاغ خواهد شد تا مردم در جريان آن قرار بگيرند.
سخنگوي دستگاه قضايي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا حكم اعدام چهار نفر از متهمان پرونده فساد مالي قابل تجديدنظر است يا خير؟ گفت: احكام قابل اعتراض است. ديوان عالي كشور، مرجع رسيدگي آن است. بعد از قطعيت حكم، جزئيات و اسامي اعلام خواهد شد .
خبرنگاري در ادامه سوال خود را اين گونه مطرح كرد كه آيا فروش اموال متهمان پرونده فساد بزرگ مالي براي بازگرداندن پول بيت المال آغاز شده است؟ كه محسني اژه اي پاسخ داد: اموال متهمان اين پرونده از روز اول شناسايي، توقيف و كارشناسي شده است و نمايندگان بانك ها و خود افراد خصوصي در دادگاه حقوقي نسبت به اين موضوع دادخواست ارائه داده اند و در مرحله رسيدگي است ولي هنوز چيزي به صورت مشخص فروش نرفته است اما خود نمايندگان شركت ها و متهمان و طلبكارها اگر بخواهند تهاتر كنند يا احيانا بخواهند مشتري ديگري معرفي شود تا اموال را بفروشند، با نظارت دادگستري اين امر امكان پذير است.
برخورد جدي دستگاه قضا
با عاملان گراني و محتكران
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص برخورد دستگاه قضايي با عوامل گراني و محتكران گفت : بيش از 20 سال است كه مردم ما در تحريم و فشار قدرت هاي بزرگ و سلطه طلب هستند و دشمن اين فشارها را در ماه هاي اخير زيادتر كرده است و نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم از اين وضع سربلند بيرون خواهند آمد؛ همان طور كه در جنگ با دشمنان توانستند آنها را شكست دهند.
محسني اژه اي ادامه داد: اين بسيار بد است كه زماني كه مردم تحت فشار هستند، افرادي بخواهند ارزاق مردم را نگه دارند تا سود بيشتري ببرند. رسيدگي به بخشي از اين موضوع عمدتا در اختيار دولت است ولي اگر مراجع ذي ربط گزارش بدهند يا احيانا خود دستگاه هاي نظارتي قوه قضائيه گزارش بدهند يا حتي اگر گزارشات مردمي باشد، قطعا با كساني كه در اين مقطع زماني مرتكب جرايم بشوند حتما برخورد خواهيم كرد.
حبس خانگي سران فتنه
پا برجاست
در ادامه اين نشست، سخنگوي قوه قضائيه در مورد رايزني هايي براي آزادي موسوي و كروبي از سران فتنه سال 88 كه سوال يكي از خبرنگاران بود تصريح كرد: اينكه افراد بخواهند خلاف قانون و مقررات كاري را انجام دهند از هيچ كس پذيرفته نيست ولي در مورد اين دو نفر بر فرض اينكه رايزني هايي صورت گيرد، امكان آزادي شان نيست زيرا كساني كه ظلم عظيم و ناامني را ايجاد كرده اند اينطور نيست كه هر كسي رايزني كند جواب مثبت به آن بدهيم.
اين خبرنگار مجددا از دادستان كل كشور پرسيد كه برخي رسانه ها اعلام كرده اند كه افراد اصولگرا رايزني هايي را براي آزادي اين دو فرد انجام مي دهند؛ آيا صحت دارد؟ سخنگوي دستگاه قضايي پاسخ داد: من چنين چيزي نشنيده ام ولي اين دو فرد در منزل خود هستند و شرايط تغيير نمي كند.
گلايه از برخي رسانه ها
درباره عدم دقت كافي
در انعكاس اخبار
سخنگوي قوه قضائيه در ادامه با گله از برخي اصحاب رسانه در خصوص عدم دقت كافي در انتشار اخبار گفت: در جلسه گذشته سوالي در خصوص ممنوع الخروج ها پرسيده شد كه من پاسخي بيان كردم و متاسفانه يكي از روزنامه هاي صبح تيتري تحريف شده با اين مضمون كه «بازيگران بدحجاب ممنوع الخروج مي شوند» منتشر كرد. تاكيد مي كنم كه خبرنگاران در انتشار اخبار دقت كافي و لازم را داشته باشند .
توضيح در مورد
بدهكاران مهريه و ديه
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي در مورد بدهكاران مهريه و ديه تصريح كرد: در قانون بيان شده كه فرد بدهكار بايد در جهت پرداخت بدهي خود اقدام كند. در موازين اسلامي نيز نسبت به پرداخت بدهي تاكيد فراوان شده است. در اينجا اين سوال مطرح مي شود كه آيا اگر فردي واقعا بدهكار بود اما توان پرداخت بدهي خود را نداشت آيا بايد به زندان منتقل شود؟ در موارد خاصي در قانون پيش بيني شده كه اگر افراد بدهكار بابت مهريه، ديه و ساير موارد به ادعاي طلبكار در دادگاه حاضر شد و مدعي بيان مي كند كه اين فرد را يا زندان كرده يا اينكه بايد پول من را بدهد؛ دادگاه نخست او را ملزم مي كند كه طلب اين فرد را پرداخت كند. اگر محرز شد كه فرد اموال دارد به دستور قاضي از اموال فرد بدهكار، بدهي پرداخت مي شود.
وي افزود: در مورد مهريه نيز دو شيوه وجود دارد؛ نخست اينكه فرد مي گويد من نمي توانم هيچ بخشي از آن را پرداخت كنم يا اينكه نمي توانم به صورت يك جا مهريه را پرداخت كنم. اگر قاضي يقين داشت كه او ندارد بديهي است كه او را زندان نمي كند و راه تقسيط را مطرح مي كند.
محسني اژه اي خاطرنشان كرد: در اين خصوص بحث جدي حقوقي و شرعي صورت گرفت و بخشنامه اي به دادگاه ها ارائه شد كه داراي چندين بند است. يكي از بخش هاي آن اين است كه اگر دارايي فرد محرز است، دادگاه از مال وي برداشته و بدهي را بدهد ولي اگر احراز نشد او را در مرحله نخست زنداني كنند و موضوع را مورد بررسي قرار دهند.
استرداد خاوري در حال
پيگيري است
دادستان كل كشور درباره دستگيري خاوري نيز كه سوال يكي ديگر از خبرنگاران بود، اظهار كرد: من اين موضوع را نمي دانم. هم دادستان تهران و هم وزارت امور خارجه پيگير اين مساله هستند. از پليس بين الملل و از طريق مسئولان كشوري كه متهم در آنجاست اين موضوع دنبال مي شود و فعلا خبر جديدي ندارم.
محسني اژه اي تصريح كرد: برخي كشورها مدعي هستند كه در زمينه فساد بانكي با برگزاري كنفرانس در مورد آن صحبت مي كنند اما همه ما كاملا مي دانيم كه يك فساد مالي اتفاق افتاده است و به اين روشني در كشور آنها اين فرد حضور دارد اما حاضر نيستند او را دستگير كنند. ما نمي توانيم قضاوت صحيحي داشته باشيم. اين يك قضاوت براي سازمان هاي حقوق بشري و پليس بين الملل و كشوري است كه اين فرد در آنجا حضور دارد.
هشدار به گردانندگان
شركت هاي كاغذي
محسني اژه اي در حاشيه نشست خبري خود درباره شركت هاي كاغذي اظهار كرد: اگر چنانچه كسي يا كساني تحت عنوان شركت كه ثبت نشده است، فعاليت مي كنند اين كار حتما خلاف است زيرا لازمه كار يك شركت اين است كه ثبت شود و اگر چنانچه ثبت نشود شخصيت حقوقي كاملا تحقق پيدا نمي كند و اگر شخصي از اين شركت ها شكايت كند حتما به عنوان كلاهبردار تحت تعقيب قرار مي گيرد.
محسني اژه اي همچنين با اشاره به غيرقانوني اعلام شدن مديرعاملي سعيد مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي، گفت: بعد از اعلام شكايت چند نفر از نمايندگان مجلس نسبت به جناب آقاي مرتضوي در ديوان عدالت اداري، امروز جلسه هيات عمومي ديوان تشكيل شد و بعد از رسيدگي هاي مقدماتي آن طور كه از رياست محترم ديوان عدالت شنيدم دو بحث در آنجا وجود داشت؛ يكي اينكه آيا اصلا ديوان عدالت صلاحيت رسيدگي به اين امر را دارد و ثانيا آيا شكايت وارد است يا خير.
وي افزود: هيات عمومي ديوان عدالت اداري به اين دو مورد راي داد و شكايت را وارد دانست و در واقع انتصاب جناب آقاي مرتضوي را خلاف دانستند و حكم به نفع شكات دادند.


در پي افشاگري كيهان

وزارت علوم با صدور اطلاعيه اي كنفرانس ايران شناسي تركيه را تحريم كرد

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در پي افشاي ماهيت صهيونيستي كنفرانس دوسالانه ايران شناسي كه در روزهاي آينده در تركيه برگزار مي شود اعضاي هيئت علمي دعوت شده به اين كنفرانس، ضمن اعلام انزجار از سوءاستفاده صهيونيست ها از برگزاري اين كنفرانس علمي با اعلام انصراف، از حضور در اين كنفرانس صهيونيستي خودداري كردند.
در پي افشاي ماهيت صهيونيستي و استكباري كنفرانس دوسالانه ايران شناسي در اسلامبول تركيه، اساتيد دعوت شده دانشگاه هاي ايران از جمله دانشگاه تربيت مدرس، الزهرا، اصفهان، تهران، آزاد اسلامي، پيام نور، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، موسسه حكمت و فلسفه ايران و... با ارسال نامه و اطلاعيه هايي از شركت در اين كنفرانس خودداري كردند كه اين اقدام هوشيارانه و برخورد به موقع افسران جنگ نرم در افشاگري اقدامات عوامل صهيونيستي و استكبار جهاني، نشان دهنده روحيه انقلابي و ولايتمداري اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي كشورمان و امري شايسته تقدير است.
خوشبختانه اين اقدام شايسته اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها با اعلام اخير مراجع ذيصلاح مبني بر به مصلحت نبودن حضور دانشگاهيان اعم از استادان و دانشجويان در چنين همايشي كاملا مطابقت و هماهنگي داشته و مناسب است افرادي كه در جريان قرار نگرفته اند نيز از حضور در اين كنفرانس خودداري نمايند مضافا بر اين كه به مشاركت و ارائه مقاله در اين كنفرانس هيچ گونه امتياز پژوهشي تعلق نخواهد گرفت.
 


رايزني وزراي خارجه ايران و الجزاير در مورد سوريه

وزراي خارجه ايران و الجزاير بر ضرورت برقراري آرامش در سوريه و مخالفت با هرگونه دخالت خارجي در اين كشور تاكيد كردند.
علي اكبر صالحي و «مراد مدل سي» ضمن گفت وگوي تلفني، آخرين تحولات روابط دو كشور و مسائل مهم منطقه از جمله تحولات سوريه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در اين رايزني وزراي خارجه جمهوري اسلامي ايران و الجزاير بر ضرورت برقراري آرامش در سوريه تاكيد كردند.
در اين گفت وگوي تلفني وزير خارجه الجزاير بر مخالفت صريح كشورش با هرگونه دخالت خارجي در سوريه تاكيد كرد و ضرورت انجام اصلاحات در اين كشور براساس راه حل مسالمت آميز و سياسي را خواستار شد.
 


50 استاد ايراني از حضور در كنفرانس اسلامبول انصراف دادند (خبر ويژه)

در پي افشاگري روزنامه كيهان درباره حضور 6 اسرائيلي و 5 ايران شناس وابسته به فرقه ضاله بهائيت در «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در شهر اسلامبول تركيه (12 تا 14 مرداد) 7 دانشگاه و مركز علمي ديگر با ارسال نامه هاي جداگانه اي به كيهان از حضور در كنفرانس صهيونيستي اسلامبول انصراف دادند. در نتيجه، نزديك به 50 استاد ايراني و 14 مركز علمي و دانشگاهي كشور به جمع تحريم كنندگان اين كنفرانس پيوستند.
گفتني است در آخرين ساعات ديروز وزارت علوم نيز در اقدامي قابل تقدير با صدور اطلاعيه اي كه متن آن در همين صفحه آمده است، اين كنفرانس صهيونيستي را تحريم كرده و امتياز پژوهشي آن را لغو كرد.
دانشگاه هاي «پيام نور»، «شهيد بهشتي»، «تبريز»، «يزد»، «شهركرد» و... در نامه هايي ضمن تشكر از روشنگري هاي روزنامه كيهان تأكيد كردند در همايش هايي كه تحت نفوذ اسرائيلي ها، بهايي ها و سلطنت طلب ها برگزار مي شود، شركت نخواهند كرد. همچنين افرادي كه از سوي فصلنامه «نگاه نو» و «مركز دايره المعارف بزرگ اسلامي» و... قصد شركت در كنفرانس اسلامبول را داشته اند، سفر خود به تركيه را لغو كرده اند.
ليلا صادقي، يكي از مدعوين «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در تركيه در گفتگو با خبرنگار كيهان گفت: «با توجه به اطلاعاتي كه روزنامه كيهان از اين كنفرانس و ماهيت صهيونيستي آن منتشر كرده است، از حضور در آن اعلام انصراف مي كنم و در آن حضور پيدا نخواهم كرد. اگرچه وظيفه وزارت علوم است كه در موارد اين چنيني اطلاع رساني كند، اما در اين خصوص تذكري نداده بودند.»
همچنين نماينده «دايره المعارف بزرگ اسلامي» در اين كنفرانس نيز اعلام كرد كه «من جزو اولين نفراتي بودم كه از حضور در كنفرانس دوسالانه ايران شناسي انصراف دادم و وقتي اسم محمد توكلي طرقي را جزء شركت كنندگان ديدم، فهميدم كه اين كنفرانس يك همايش سياسي است نه يك مجمع علمي. من تا به حال 2 بار به سايت كنفرانس تذكر داده ام كه اسم من را حذف كنند، اما اين كار را نكردند.»
فاطمه عروجي از «دانشگاه تبريز» و ديگر استاد مدعو كنفرانس اسلامبول در گفتگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: «من از ماهيت اين كنفرانس خبر نداشتم و وزارت علوم بايد در اين خصوص اطلاع رساني مي كرد. با اين حال بعد از افشاگري كيهان و اطلاع از برنامه هاي كنفرانس، از حضور در آن انصراف دادم.»
بنابراين، نزديك به 05 استاد ايراني دعوت شده به كنفرانس اسلامبول و 41 دانشگاه و مركز علمي- پژوهشي كشور در پاسخ به افشاگري كيهان به جمع تحريم كنندگان آن پيوستند. در همين حال، هنوز خبري از حضور يا عدم حضور «كمال حاج سيد جوادي» و باقر پورجوادي كه از سوي «سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري» و «مركز آموزش عالي ميراث فرهنگي» در كنفرانس شركت كرده بودند، نيست. «بنياد دانشنامه اسلامي»، «كتابخانه آستان قدس رضوي»، «بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي»، «انجمن زبان شناسي ايران»، «دانشگاه سيستان و بلوچستان» نيز در زمره مراكزي هستند كه هنوز موضع خود را در برابر اين كنفرانس صهيونيستي اعلام نكرده اند.
«حسن ميرعابديني» از «دانشگاه زنجان» و «حميد امجد» از نشر «فيلا» نيز از ديگر مدعوين كنفرانس هستند كه تا اين لحظه خبر انصراف آنان اعلام نشده است.
پيش از اين متن كامل نامه هاي انصراف اساتيد دانشگاههاي «الزهرا»، «آزاد اسلامي»، «اصفهان»، «تهران»، «مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه»، «پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي» و «تربيت مدرس» از حضور در «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» تركيه در روزنامه كيهان به نظر خوانندگان رسيد. متن نامه هاي 7 دانشگاه و مركز علمي ديگر خطاب به كيهان را در شماره فردا بخوانيد.


وقتي صداي پادوهاي آمريكا درمي آيد! (خبر ويژه)

پس از انتشار گزارشات و مقالات مستند كيهان پيرامون نسل كشي مسلمانان مظلوم ميانمار و سكوت مجامع به اصطلاح حقوق بشري و برندگان جايزه صلح نوبل مانند آنگ سان سوچي و شيرين عبادي؛ رسانه سلطنتي انگلستان BBC مقاله مشتركي از رامين جهانبگلو (عنصر شناخته شده انقلاب هاي مخملي) و نيره توحيدي (از فعالان فمنيستي حقوق بشر آمريكايي) منتشر كرده است. اين دو در مقاله خود كه «دشمنان ايراني آنگ سان سوچي» نام دارد به دفاعي تمام قد از ايالات متحده برخاسته و به وكالت از آمريكا كيهان را بازخواست كرده اند كه چرا هميشه در اين گونه موارد روزنامه كيهان، آمريكا و غرب را مقصر مي داند! نويسندگان اين مقاله ضمن دروغگو ناميدن كيهان، كشتار هزاران نفري مسلمانان ميانمار را كشته شدن 30 تا 200 مسلمان اعلام كرده اند. ضمن آنكه همسو با جلادان نظامي ميانمار مدعي شده اند معلوم نيست اين مسلمانان اصالتاً ميانماري باشند. نكته جالب آنجاست كه چندي پيش وبسايت خبري B.B.C پس از سكوت معنادار در قبال جنايات ميانمار و پس از آنكه در برابر اعتراضات گسترده مسلمانان خود را ناگزير به پوشش خبري ميانمار ديد ضمن ميانماري خواندن اصالت مسلمانان روهينگا آمار كشته شدگان اين جنايت را هزاران نفر اعلام كرد، اين در حالي است كه انگار «رامين جهانبگلو» و همكارش «نيره توحيدي» كوچكترين نگاهي به آرشيو اخبار بي بي سي نيانداخته اند تا چنين مقاله متناقضي را به فاصله چند روز پس از گزارش بي بي سي منتشر نكنند. گفتني است روزنامه اصلاح طلب «شرق» نيز در شماره پنج شنبه 5/5/91 در صفحه اول خود ضمن چاپ عكس «آنگ سان سوچي» به دفاعي همه جانبه از اين مدافع به اصطلاح حقوق بشر پرداخته بود و ناشيانه مدعي شده بود «سوچي» در قبال كشتار مسلمانان موضع گيري كرده در حالي كه در متن خبر هيچ اظهارنظري از سوچي در اين باره ديده نمي شد. با اين حساب با اندكي توجه مي توان همكاران بي بي سي و ديگر رسانه هاي بيگانه را در داخل شناخت.


يواشكي... توي پستو؟! اگه جا زد چي؟! (خبر ويژه)

فرزند كروبي از قول خاتمي گفت فقط در صورت آزادي زندانيان و رفع حصر موسوي و كروبي مي توان درباره انتخابات رياست جمهوري بحث و گفت وگو كرد.
حسين كروبي در فيس بوك نوشت: هفته پيش فرصتي دست داد كه با آقاي خاتمي ديداري داشته باشم. اين ديدار در دفتر آقاي خاتمي انجام شد و درباره اوضاع كشور، انتخابات رياست جمهوري سال آينده و پيشنهاد آقاي عبدالله نوري براي تاسيس اتاق فكر اصلاح طلبان، صحبت كرديم. اول از همه آقاي خاتمي سلام گرمي به آقاي كروبي رساند و گفت كه آرزوي اصلي اش آزادي همه زندانيان سياسي به خصوص آقايان كروبي و موسوي و خانم رهنورد است.آقاي خاتمي مي گفت كه نشانه هايي از تحقق اين آرزو را مي بيند كه اميدوار است درست باشد.
وي مي افزايد: آقاي خاتمي فكر مي كند كه فقط با برگزاري يك انتخابات آزاد است كه مي توان ايران را از بحران خارج كرد. او البته تأكيد داشت كه دغدغه اصلي او آزادي زندانيان سياسي و رفع حبس آقايان كروبي و موسوي است و نه انتخابات رياست جمهوري! و تنها در موقعيتي كه اين آزادي ها تأمين شده باشد مي توان درباره ورود به انتخابات رياست جمهوري بحث و گفت وگو كرد. خاتمي تأكيد كرد كه تاكنون از نامزدي هيچ فردي در انتخابات رياست جمهوري به طور مشخص و مصداقي حمايت نكرده است و مصداق و نحوه نامزدي اصلاح طلبان بايد موكول به اجماع اصلاح طلبان باشد.
روشن نيست كه آيا واقعاً خاتمي شرط هاي ادعايي پسر كروبي را مطرح كرده يا نامبرده اين شروط را به وي منتسب كرده است چرا كه منطقاً اگر خاتمي به طور جدي قائل به شرط گذاري باشد بايد آن را علناً اعلام كند نه اينكه در اتاق دربسته و به صورت درگوشي مطرح نمايد. اين احتمال هم وجود دارد كه خاتمي براي دلخوشي كروبي و كاستن از انتقادها درباره بي تفاوتي نسبت به وضعيت كروبي و موسوي چنين سخناني را در خلوت ادا كرده باشد.
خاتمي چند ماه قبل از انتخابات مجلس شوراي اسلامي چند شرط را براي شركت در اين انتخابات مطرح كرد اما مدتي بعد برخي اطرافيان وي گفتند كه آن اظهارات به مبناي شرط گذاري نبوده است و آخر سر هم وي در حالي كه در ويلاي شخصي برادرش در روستاي وادان دماوند به سر مي برد، رأي خود را به صورت مخفيانه در صندوق انداخت. خاتمي با اين كار تلاش كرد از بار اتهامات خود در چشم مردم و حاكميت -به خاطر نقش آفريني در فتنه سبز- كم كند و اين در حالي است كه هم مردم و هم نظام،توبه از خيانت هاي انجام گرفته و اعلام برائت از كارگردانان آشوب و فتنه سال 88 را كمترين وظيفه كساني چون خاتمي مي دانند.


مسابقه كي ناتوان تر است ميان دو رقيب دموكرات و جمهوري خواه (خبر ويژه)

«هيچ دليلي وجود ندارد كه بگوييم اگر اوباما دوباره انتخاب شود بتواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند اما دليلي هم در دست نيست كه تصور كنيم رقيب جمهوري خواه او اثرگذارتر خواهد بود.»
جفري گلدبرگ تحليلگر آمريكايي با انتشار اين تحليل در روزنامه استارتريبيون، به سفر ميت رامني نامزد جمهوري خواه به تل آويو اشاره كرد و نوشت: اوباما خود را وقف جلوگيري از ايران به هر وسيله ممكن كرده است و سه سال سابقه او به عنوان رئيس جمهوري آمريكا مي تواند تصديقي بر اظهاراتش باشد اما رامني فقط رجز مي خواند.
استار تريبيون نوشت: تحريم هاي غرب نتوانسته است رژيم ايران را به متوقف كردن غني سازي اورانيوم ترغيب كند و مذاكره با اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل نيز هيچ نتيجه اي به همراه نداشته است.
اين تحليلگر نشريه آتلانتيك در گزارش خود كه از سوي استار تريبيون منتشر شده مي افزايد: رامني با چالش هاي مهمي در زمينه درگيري با ايران مواجه خواهد شد كه اوباما با اين چالش ها روبرو نيست. رامني در سال 2013 ميلادي يك رئيس جمهوري تازه وارد و بي تجربه خواهد بود. فهميدن مسائل مربوط به ايران دشوار است و رژيم ايران نيز به خوبي از اين مساله مطلع است.
گلدبرگ نوشت: رامني نسبت به ادامه راه «جرج بوش» كه به دو كشور مسلمان حمله كرد و در نتيجه آن محبوبيت خود را از دست داد علاقه اي ندارد.
در اين تحليل آمده است: توسل يكجانبه به قوه قهريه در خاورميانه براي دموكرات ليبرالي مانند اوباما قابل قبول است اما براي جمهوري خواه محافظه كاري چون رامني مي تواند به يك دردسر تبديل شود.
روزنامه آمريكايي تاكيد كرده است: هيچ سندي وجود ندارد كه نشان دهد رامني در زمينه مذاكره با روسيه جلب حمايت بين المللي از تحريم هاي سخت و متقاعد كردن متحدان درباره ضرورت اجراي حمله به ايران از اوباما بهتر عمل كند. البته هيچ دليلي وجود ندارد كه بگوييم اوباما چنانچه دوباره انتخاب شود بتواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند اما هيچ دليلي نيز وجود ندارد كه تصور كنيم رامني تاثيرگذارتر از اوباما خواهد بود.
گفتني است ميت رامني پريروز در تل آويو با بنيامين نتانياهو ديدار كرد. يكي از مشاوران رامني
مي گويد در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران، رامني از اين اقدام پشتيباني خواهد كرد. دان سنور، در جمع خبرنگاران در اسرائيل گفت: «آقاي رامني به هر تصميم اسرائيل در ارتباط با ايران احترام مي گذارد و اگر اسرائيل ناچار به دفاع از خود شود تا مانع از دستيابي ايران به جنگ افزار هسته اي شود، رامني از آن حمايت مي كند.»
رامني ادعا مي كند اوباما موجب تضعيف و تحقير اسرائيل به عنوان نزديك ترين هم پيمان آمريكا شده است.
نتانياهو در ديدار رامني گفت: من كاملا با ميت هم عقيده ام كه بزرگترين خطر، وجود سلاح هسته اي در دستان ايران است. بايد هرچه در توان داريم براي بازداشتن آنها استفاده كنيم زيرا تا امروز تحريم ها حتي ذره اي هم موفق نبوده است.
5 ميليون نفر (كمتر از 2درصد) جمعيت آمريكا يهودي هستند اما رقباي انتخاباتي در اين كشور معمولا براي برنده شدن دست به دامن لابي صهيونيستي و كمك هاي مالي و رسانه اي آنها مي شوند. گفته مي شود 65 درصد يهوديان آمريكا به طور سنتي از اوباما حمايت مي كنند.
جمهوري اسلامي ايران پيشرفت و توسعه برنامه هسته اي خود را در دوره حاكميت نومحافظه كاران (سال 2005) از سر گرفت در حالي كه هنوز 3 سال از حاكميت بوش و كابينه او باقي مانده بود.


حالا كه نمك گير آمريكا شديم بايد به اسرائيل هم كولي بدهيم (خبر ويژه)

ارگان رسانه اي گروهك هاي سلطنت طلب در لندن به توجيه همكاري با رژيم صهيونيستي پرداخت و خطاب به گروه هاي اپوزيسيون نوشت اگر پول گرفتن از آمريكايي ها ايرادي ندارد پس چرا همكاري با شبكه تلويزيوني اسرائيل را جرمي سنگين تلقي مي كنيد.
كيهان لندن در مقاله اي كه از اخبار روز اقتباس شده مي نويسد: پس از سفر كاسپين ماكان به اسرائيل، حملات شديدي به او از سوي برخي مخالفان صورت گرفت. چرا بسياري از ايرانيان مخالف از تماس يك نفر با اسرائيل برمي آشوبند و او را مستحق بدترين توهين ها مي دانند. تكليف حكومت روشن است. آيت الله خميني گفت اسرائيل بايد از بين برود اما كساني كه مي گويند مخالف حكومت ايران هستند چرا بايد عملاً همان موضع حكومت را عليه اسرائيل بگيرند. اگر اسرائيل فلسطين را اشغال كرده، نيروهاي مسلح كشورهايي نظير آمريكا هم افغانستان را اشغال كرده اند و به اهداف غيرنظامي هم حمله مي كنند. چرا در آنجا حساسيتي نشان نمي دهيد.
نويسنده اين تحليل اضافه مي كند: چرا دريافت پول از رسانه متعلق به دولت آمريكا حساسيتي در شما ايجاد نمي كند اما پذيرفتن دعوت يك شبكه تلويزيوني اسرائيل را جرمي سنگين مي دانيد؟ كافي است به ياد بياوريم آمار كشته هاي حملات آمريكا و ناتو ظرف يك سال گذشته در افغانستان بسيار بيش از كشته هاي جنگ غزه است. البته تذكر اين نكته ضروري است كه هدف ما ارزيابي سياست هاي اسرائيل، جنگ افغانستان يا اوضاع عراق نيست[!] و فقط مي خواهيم تناقض را نشان دهيم.
يادآور مي شود شيمون پرز و نتانياهو در بحبوحه آشوب افكني گروهك هاي ضدانقلاب در سال 88 تصريح كرده بودند كه آشوبگران سرمايه بزرگ اسرائيل هستند و به نيابت از تل آويو با ايران مي جنگند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14