(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 مرداد 1391 - شماره 20269

افرادي كه تحت پوشش پزشك خانواده نباشند از خدمات بيمه درماني محروم مي شوند
4 ميليون گواهينامه هوشمند صادر شد
مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران خبر داد
برخورد با رانندگان متخلفي كه از تاكسيمتر استفاده نمي كنند
ميدان حسن آباد تا بهارستان پياده رو مي شود
انتخاب هيئت رئيسه فراكسيون ياوران امداد امام (ره) در مجلس
دانش آموزان هر سؤالي دارند از سامانه «همراز» بپرسند
با موافقت رئيس قوه قضائيه زندانيان ،شب هاي قدر تا عيد فطر مرخصي مي روند
درآمد ماهانه 2 ميليون توماني زن رمال
هشدار سازمان انتقال خون ايران؛ ذخاير خوني تهران كاهش يافت
حوادث كوتاه از كشور
آتش سوزي شبانه در بازار تهران
جانشين فرمانده انتظامي استان خبر داد كشف و انهدام باند سرقت خانوادگي در زنجان
اختلاف بر سر ارث مرگ برادر را به دنبال داشت
انهدام شبكه چاپ و توزيع برگه هاي شرط بندي در رشت
بد مستي شاهزاده بحريني در ماه مبارك رمضان
كاديلاك آلكاپون حراج مي شود
پسر 30 انگشتي
79 كپسول كوكائين در معده يك زن
ترفند بيكاران اسپانيايي


افرادي كه تحت پوشش پزشك خانواده نباشند از خدمات بيمه درماني محروم مي شوند

رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده گفت: بعد از گذشت 3 ماه كه برنامه پزشك خانواده در هر استان تكميل مي شود، اگر فردي تحت پوشش اين برنامه نباشد، از خدمات بيمه درماني محروم خواهد شد.
محمد شريعتي افزود: با اجراي برنامه پزشك خانواده در هر استان بعد از اينكه دفترچه هر فرد با مهر «نظام ارجاع» نشان دار، شد فرد تحت مقررات اين برنامه قرار مي گيرد و ديگر در صورت مراجعه فرد به پزشك متخصص بدون ارجاع توسط پزشك خانواده مستلزم پرداخت 100 درصد هزينه ها از جيب فرد است.
وي گفت: البته در دوران گذار اجراي پزشك خانواده در هر استان ورود افراد به اين برنامه اختياري است اما بعد از 3 ماه كه اين برنامه در هر استان تكميل مي شود، همه مردم بايد تحت پوشش اين برنامه باشند در غير اين صورت از خدمات بيمه درماني محروم مي شوند.
شريعتي اظهار كرد: با اجراي برنامه پزشك خانواده در واقع دسترسي مردم به پزشك متخصص تسهيل مي شود و علاوه بر اينكه فرد در انتخاب پزشك متخصص خود بعد از ارجاع مختار است، فرانشيز پرداختي فرد نيز به 5 درصد ميزان تعرفه (اكنون 10 درصد است) كاهش مي يابد.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه در اين برنامه قصد بر اين است كه مراجعات بيهوده و غير ضرور به پزشكان متخصص كم شود، براي جبران درآمد پزشكان متخصص، در بخش خصوصي علاوه بر يك تعرفه خصوصي، معادل يك تعرفه دولتي به پزشكان به ازاي هر مريض ارجاعي جايزه داده مي شود و در بخش دولتي نيز به ازاي ويزيت هر مريض 3 برابر تعرفه دولتي پرداخت مي شود.
قائم مقام معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: در اين برنامه البته بيماران اورژانسي به ارجاع از سوي پزشك خانواده نياز ندارند و در هر ساعت از شبانه روز كه فرد احساس كرد به خدمات اورژانسي نياز دارد، مي تواند از طريق اورژانس 115 يا مراجعه به اورژانسهاي بيمارستاني با استفاده از پوشش بيمه از خدمات اورژانسي استفاده كند.
وي ادامه داد: در مورد داروخانه ها، آزمايشگاهها، خدمات راديولوژي و تشخيصي، پوشش بيمه ها مانند حالت فعلي است و مردم بايد بخشي از هزينه را به صورت فرانشيز پرداخت كنند البته در مورد خدمات سطح يك بابت خدمات پزشك خانواده و داروهايي كه توسط پزشك خانواده تجويز مي شود، هيچ هزينه اي از مردم دريافت نمي شود و كل خدمات رايگان است.
شريعتي گفت: در مورد پوشش بيمه اي اين خدمات نيز تلاش شده است كه تا قبل از يكسان شدن بيمه ها، همه بيمه هاي پايه كشور پوشش يكساني داشته باشند و بين آنها تفاوتي نباشد.
رئيس مركز توسعه شبكه بهداشتي و درماني كشور ادامه داد: با اجراي اين برنامه درآمد پزشكان عمومي كه به عنوان پزشكان خانواده اين طرح وارد مي شود از درآمد اغلب پزشكان عمومي در وضع فعلي بيشتر مي شود.
قائم مقام معاون بهداشتي وزير بهداشت اضافه كرد: در صورتي كه يك پزشك خانواده در مناطق محروم شهري 2500 نفر را تحت پوشش داشته باشد درآمدش به 5 ميليون تومان هم مي رسد كه البته سود خالص بعد از كسر حقوق دستيارش كه پرستار يا ماماست و هزينه هاي جانبي محل به دست مي آيد.
وي گفت: طبيعي است كه هر كاري هزينه هايي دارد و سود خالص با درآمد فرق مي كند البته اگر پزشك خانواده به شهرهاي محروم و مناطق محروم شهرهاي دور افتاده برود درآمدش به 9 ميليون تومان هم در ماه مي رسد و اين ارقام غير از رقمهاي مربوط به پزشك خانواده در روستاست.
شريعتي افزود: پزشك خانواده فقط بايد حقوق پرستار يا ماما را كه دستيار او هستند پرداخت كند و حقوق 15 نفر ديگر اعضاي تيم پزشك خانواده در سطح اول مانند كاردان و كارشناسان بهداشتي، روانشناسي و خدمه به عهده وزارت بهداشت است.


4 ميليون گواهينامه هوشمند صادر شد

معاون فني- مهندسي پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت: تاكنون چهار ميليون گواهينامه هوشمند در كشور صادر شده است.
سرهنگ رحيم رمضان آقايي اظهار داشت: علاوه بر صدور گواهينامه هاي جديدالصدور به صورت هوشمند، گواهينامه هاي المثني و تعويضي نيز به صورت هوشمند صادر مي شوند. تاكنون چهار ميليون گواهينامه هوشمند در كشور صادر شده و از نيمه دوم سال طرح تعويض گواهينامه هاي قديمي با هوشمند آغاز و تمامي گواهينامه ها به شكل هوشمند صادر مي شود.
وي ادامه داد: با تجميع گواهينامه ها سه نوع گواهينامه پ3، پ2 و پ1 صادر شده و ميزان گواهينامه ها از 6 به سه گريد كاهش پيدا مي كند. ضمن اينكه آموزش هاي رانندگي نيز دچار تغييرات اساسي شده و پس از آموزش از اين پس افسران پليس راهور اقدام به گرفتن آزمون رانندگي از هنرجويان مي كنند.
معاون فني- مهندسي راهور از راه اندازي آموزشگاه هاي رانندگي خودروهاي سنگين خبر داد و به مهر گفت: علاوه بر آموزشگاه هاي موتورسيكلت كه 7 مورد آن در شرف راه اندازي در تهران و كلانشهرها است آموزشگاه هاي رانندگي خودروهاي سنگين نيز به زودي راه اندازي مي شود. همچنين پليس طرح راه اندازي مجتمع هاي آموزش رانندگي را دنبال مي كند و افراد واجد شرايط براي گرفتن مجوز مي توانند به پليس راهور مراجعه كنند.
به گفته رمضان آقايي، هم اكنون ميانگين سني مردان براي دريافت گواهينامه 5/26سال و زنان 28 سال است.


مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران خبر داد

برخورد با رانندگان متخلفي كه از تاكسيمتر استفاده نمي كنند

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: سازمان با رانندگان متخلفي كه از تاكسيمتر استفاده نمي كنند، برخورد مي كند.
محمد احمدي بافنده، ديروز در جمع خبرنگاران افزود: تمامي رانندگان تاكسي براي جابه جايي مسافران موظف به استفاده از تاكسيمتر هستند، در غير اينصورت با متخلفان برخورد خواهد شد.
وي در ادامه به برنامه هاي سازمان تاكسيراني در طرح استقبال از مهر اشاره كرد و گفت: پيش بيني مي شود مهر 91 وضعيتي بهتر از سال گذشته داشته باشيم و در حال حاضر هماهنگي هاي لازم با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است كه در اين زمينه يك دغدغه اصلي در بخش سرويس مدارس وجود دارد.بافنده افزود: خيلي از مدارس، انجمن اولياء و مربيان در زمينه عقد قرارداد سرويس مدارس تصميم گيري مي كند و متاسفانه در اين بخش مشكلاتي به وجود مي آيد چرا كه برخي از اين افراد دوستان و آشنايان خود را وارد سيستم سرويس مدارس مي كنند كه ما اميدواريم امسال انجمن اوليا و مربيان همكاري لازم را با سازمان تاكسيراني داشته باشند.
بافنده تاكيد كرد: دانش آموزان مهمترين محصول كشور هستند كه بايد به كساني سپرده شوند كه از نظر اخلاقي و رفتاري مورد تاييد باشند. ضمن اينكه سازمان تاكسيراني شركت هايي را در مناطق مختلف تهران مستقر كرده است كه مديران آموزش و پرورش مي توانند از اين شركت ها براي سرويس مدارسشان استفاده كنند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از پليس راهور خواست از ابتداي مهر و آغاز مدارس با خودروهايي كه دانش آموزان را جابه جا مي كنند ولي برچسب ندارند برخورد كنند.
بافنده در ادامه درخصوص آمادگي سازمان تاكسيراني در مراسم هاي مختلف از جمله شب هاي احياء و همچنين روز عيدفطر خاطر نشان كرد: در شب احياء سازمان تاكسيراني آمادگي كاملي را براي ارائه خدمات در اماكن مذهبي و هيات دارد ضمن اينكه تدابير خاصي براي روز عيدفطر در 4 مسير مختلف براي اعزام نمازگزاران به مصلي صورت پذيرفته است.
وي بيان داشت: سازمان تاكسيراني شهر تهران تمامي نرخ هاي خود را از طريق معاونت ترافيك شهر و در ادامه از سوي معاونت حقوقي شهرداري به شوراي شهر ارسال كرده است ضمن اينكه نرخ هاي خود را نيز براي سرويس مدارس به اين شورا فرستاده است.
بافنده در خصوص تبليغات تاكسي ها افزود: ظرفيت خوبي در اين زمينه وجود دارد كه در واقع مي توان از فضاي داخلي تاكسي ها نيز براي تبليغات استفاده كرد كه براساس قراردادي كه منعقد مي شود 80درصد از درآمد تبليغات به راننده تاكسي ها پرداخت مي شود.


ميدان حسن آباد تا بهارستان پياده رو مي شود

شهردار تهران با بيان اينكه در چند ماه آينده از ميدان حسن آباد تا بهارستان پياده رو خواهد شد، گفت: به اين منظور بايد ديواره پارك شهر نيز برداشته شود تا در نهايت اين پارك متفاوت از ساير پارك ها به فضايي براي جانبازان و حوزه دفاع مقدس تبديل شود.
به گزارش ايسنا، محمد باقر قاليباف ديروز در حاشيه بازديد از موزه صلح تهران در جمع جانبازان گفت: آنچه كه طي اين سال ها در اين مكان انجام شده زحمت خود شما جانبازان بوده است و خدا را شاكريم كه اين موزه امروز با زحمات جانبازان شكل گرفته است.
وي با تاكيد بر اين كه هدف از افتتاح موزه صلح تنها كاربري موزه اي آن نيست، افزود: سال 86 كه اين مكان شكل گرفت ظرفيتي درست شد و هدف آن بود كه همه مجموعه پارك شهر متعلق به حوزه جانبازان و عرصه دفاع مقدس باشد تا در عرصه هاي داخلي و بين المللي به فرهنگسازي در اين زمينه بپردازد و هر كسي كه از بيرون اين پارك را مي بيند حس كند كه با ساير پارك ها از هر لحاظ متفاوت است و حتي فضاهاي بازي آن، اسباب بازي ها و با آنچه در ديگر پارك ها وجود دارد فرق مي كند.
شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: قصد داريم در چند ماه آينده از ميدان حسن آباد تا بهارستان مانند آنچه كه در محدوده بازار انجام شده پياده راه شود و به اين منظور بايد ديواره پارك شهر نيز برداشته شود تا در نهايت اين پارك به فضايي براي جانبازان دفاع مقدس تبديل گردد.قاليباف تصريح كرد: به همين منظور خوب است تا در هفته اول ماه شعبان روز بين المللي براي صلح و جانبازان در نظر گرفته شود و در جدول سالانه بين المللي قرار گيرد و همچنين از افراد مختلف براي حضور در اين برنامه دعوت شود.


انتخاب هيئت رئيسه فراكسيون ياوران امداد امام (ره) در مجلس

نماينده تايباد در مجلس شوراي اسلامي از انتخاب اعضاي هيئت رئيسه فراكسيون ياوران امداد امام (ره) در جلسه ديروز اين فراكسيون خبر داد.
«غلامرضااسدالهي» ديروز در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي افزود: در جلسه امروز فراكسيون ياوران امداد امام(ره)، «محمدرضا رضايي» نماينده جهرم به عنوان رئيس، «غلامرضا اسدالهي» نماينده تايباد به عنوان نايب رئيس اول و «رحمت الله نوروزي» به عنوان نايب رئيس دوم انتخاب شدند.
وي افزود: اين فراكسيون 182 عضو دارد و از فراكسيون هاي مورد استقبال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است كه در جهت رسيدگي به امور محرومان، اشتغال و كارآفريني در مجلس نهم اعلام موجوديت كرد.
نماينده تايباد در مجلس تأكيد كرد: فراكسيون ياوران امداد امام در مجلس نهم به منظور رسيدگي به مسايل و مشكلات اقشار آسيب پذير و نيازمند، تمشيت امور زندگي محرومان و نيازمندان با محوريت توانمندسازي، اشتغالزايي و حفظ كرامت و عزت ولي نعمتان جامعه كار خود را آغاز كرد.


دانش آموزان هر سؤالي دارند از سامانه «همراز» بپرسند

دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان از راه اندازي سامانه ملي پاسخگويي دانش آموزي «همراز» با شماره 025171149 در كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، احمد خليلي در جمع اعضاي اين تشكل دانش آموزي به ارائه جزئيات سامانه همراز اين اتحاديه پرداخت و گفت: اين سامانه در 13 آبان 1390 به صورت آزمايشي آغاز به كار كرد و هم اكنون به صورت سراسري اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه براساس آخرين برآورد، 32 هزار سؤال در سامانه در بازه زماني 8 ماهه ثبت شده است كه حدود 300 هزار تماس را با سامانه همراز نشان مي دهد، افزود: براساس آمارهاي به دست آمده، دانش آموزان دختر بيشتر از پسرها سؤال مي پرسند.
خليلي به برخي موضوعات كه توسط دانش آموزان در سامانه همراز مطرح شده است، اشاره كرد و گفت: موضوعاتي چون مهدويت، امامت، ولايت فقيه، ارتباط با خدا، خداشناسي، معاد، نبوت، نماز، توبه، طهارت، قرآن و حديث، نوع ارتباط با والدين، ارتباط دختر و پسر، بحث تبعيض بين فرزندان، هويت و هدف در بحث مشاوره، موسيقي در بحث احكام، هدايت تحصيلي، كنترل غرايز براي دانش آموزان در سن بلوغ، بحث تاريخ، ادبيات و عرفان هاي نوظهور، شيطان گرايي براي دانش آموزان جذاب بوده است.
دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان با تأكيد بر 24 ساعته بودن سامانه همراز تصريح كرد: 100 كارشناس در حيطه هاي مختلف در زمان كمتر از 24 ساعت، به پرسش هاي دانش آموزان پاسخ مي دهند.
خليلي در پايان تأكيد كرد: اين سامانه در ماه رمضان به صورت online در حيطه مباحث احكام به دانش آموزان پاسخ مي دهد چرا كه مباحث احكام فوري است و ممكن است روزه دانش آموز تحت تأثير باشد.


با موافقت رئيس قوه قضائيه زندانيان ،شب هاي قدر تا عيد فطر مرخصي مي روند

رئيس سازمان زندان ها طرح فوق العاده اي در دست آماده دارد كه با موافقت رئيس قوه قضاييه زندانيان شب هاي قدر تا عيد فطر را با خانواده هاي خود خواهند بود.
غلامحسين اسماعيلي در حاشيه جشن انجمن حمايت از زندانيان مركز گفت: اين طرح با موافقت رئيس قوه قضاييه در حال تدوين است و تا پايان هفته مشمولان مي توانند به مرخصي بروند.
وي ادامه داد: زندانيان جداي از آيين نامه مرسوم و مصوب فعلي مي توانند از اين طرح كه فوق العاده است براي استفاده از مرخصي استفاده كنند.
اسماعيلي با بيان اينكه حدود 70درصد زندانيان و خانواده آنها نيازمند هستند گفت: با وجود كمك هاي دولتي و خيرين كمتر از 50درصد خانواده زندانيان را تحت پوشش قرار داده ايم و كماكان نيازمند كمك هاي مردمي هستيم تا حداقل معيشت را براي خانواده زندانيان نيازمند تامين كنيم.وي ادامه داد: خانواده زندانيان جزو قشر آسيب پذير هستند و اگر به آنها كمك نشود هر لحظه ممكن است از روي استيصال مرتكب جرم و طعمه افراد سودجو شوند و در نهايت جمعيت كساني كه به جرم روي مي آورند فزوني مي يابد. كمك به آنها علاوه بر ارتقاي سطح فرهنگي شان، كمك شاياني به پيشگيري از وقوع جرم در سطح جامعه مي كند.
 


درآمد ماهانه 2 ميليون توماني زن رمال

اصفهان- خبرنگار كيهان:
زني كه با رمالي و فريب افراد ساده لوح ثروت هنگفتي براي خود به جيب زده بود با شكايت يكي از قربانيان خود توسط مأموران فرماندهي انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اين مطلب اظهار داشت: زني با نام «نوشين» كه در منزل خود در زمينه فالگيري و رمالي فعاليت داشت با شكايت زني كه مورد اغفال رمال مذكور قرار گرفته بود دستگير شد.
سرهنگ غلامعباس بلفكه اضافه كرد: مأموران با هماهنگي مقام قضايي طي عملياتي غافلگيرانه وارد منزل متهم شده و ضمن دستگيري وي تعداد زيادي وسايل مخصوص رمالي به همراه تعدادي كتاب دعا و طلسم را كشف و ضبط كردند.
وي با بيان اينكه اين زن توانسته بود با سوءاستفاده از سادگي زنان ديگر ثروت قابل توجهي به دست آورد، اظهار داشت: متهم در بازجويي هاي خود درآمد ماهيانه خود از اين كار را بيش از دو ميليون تومان عنوان داشت.فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه افزود: در اين رابطه پرونده اي تشكيل و متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي و سپس با قرار صادره روانه زندان شد.
 


هشدار سازمان انتقال خون ايران؛ ذخاير خوني تهران كاهش يافت

مدير پايگاه انتقال خون استان تهران از كاهش ذخاير خوني در استان خبر داد.
دكتر بشير حاجي بيگي اظهار داشت: همه ساله در ماه مبارك رمضان ميزان مراجعه مردم به مراكز خونگيري به خاطر روزه داري كم مي شود. امسال هم به خاطر گرماي هوا و فاصله كم بين افطار تا سحر، اين ميزان مراجعات كم شده است.وي با عنوان اين مطلب كه در بحث خونگيري مردم سرمايه اصلي هستند، افزود: به همين دليل، ميزان مراجعات مردم به مراكز انتقال خون خيلي مهم است.حاجي بيگي با تاكيد بر اينكه روزه داري منعي جهت اهداي خون ندارد، تصريح كرد: البته سازمان انتقال خون به خاطر راحتي مردم، تلاش كرده با حضور در هيئت هاي مذهبي مهم شهر تهران در فاصله افطار تا سحر، در خدمت اهداكنندگان باشد.
مدير پايگاه انتقال خون استان تهران از وجود 170بيمارستان و مركز درماني در پايتخت خبر داد و افزود: 25درصد خون كشور در استان تهران مصرف مي شود.
وي، افزايش مراكز خون و آنكولوژي (سرطان)، پيوند اعضا، دياليز و... در استان تهران را از ديگر علل افزايش تقاضا براي خون در اين نقطه از كشور دانست و گفت: شايد در سالهاي گذشته تنها يك مركز جراحي قلب باز در تهران وجود داشت اما در حال حاضر اين عمل جراحي در چند مركز درماني انجام مي شود كه نياز به خون را افزايش مي دهد. به طور مثال براي يك پيوند كبد مي بايست 60 واحد خون و پلاكت وجود داشته باشد تا بتوان اين عمل پيوند را انجام داد.حاجي بيگي تاكيد كرد: هموطنان روزه دار بايد بدانند كه سازمان انتقال خون براي تامين خون مصرفي در مراكز درماني نيازمند اهداي خون آنان است. چون هيچ راه ديگري براي تامين خون در كشور وجود ندارد.
 


حوادث كوتاه از كشور

حريق در منزل
بابل- خبرنگار كيهان:آتش سوزي در قسمتي از پشت بام خانه اي در روستاي اردكلا منجر به سوختن وسايل موجود در پشت بام شد.
واژگوني خودرو
بابل- خبرنگار كيهان:يك دستگاه پژو 206 به علت سرعت زياد و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه پس از برخورد با درخت حاشيه خيابان و يك دستگاه خودرو دوو واژگون و بشدت به در ورودي دو مغازه برخورد كرد و راننده خودرو مصدوم شد.
دستگيري سارقان احشام
گرگان- خبرنگار كيهان:سارقاني كه 111 رأس احشام را در شاهكوي گرگان به سرقت برده بودند، توسط مأموران پاسگاه قرق شناسايي و 2 نفر از متهمان دستگير شدند.
مأمور قلابي به دام افتاد
قائمشهر- خبرنگار كيهان:مأمور قلابي به هويت «محمد-ص» 40 ساله اهل و ساكن قائمشهر كه با مراجعه به منازل و واحدهاي صنعتي خود را مأمور گاز معرفي و از آنان اخاذي مي كرد دستگير شد. وي داراي سابقه سرقت و زندان است.
17 فقره سرقت در خوزستان
سرويس شهرستان ها:فرمانده انتظامي شوشتر از دستگيري يك سارق و كشف 17 فقره سرقت و اموال مسروقه خبر داد. متهم دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شد.
كشف نيم تن مواد مخدر
اصفهان- خبرنگار كيهان:فرمانده انتظامي اصفهان از كشف 562 كيلوگرم ترياك و هروئين كه در داخل خودرو جاسازي شده بود خبر داد.
كشف چوب قاچاق
تالش- خبرنگار كيهان: 40 اصله چوب قاچاق كه بر روي خودرو وانت نيسان حمل مي شد، در شهرستان تالش كشف و متهمان بازداشت شدند.
برخورد با اراذل و اوباش
اصفهان- خبرنگار كيهان:با اجراي طرح پاكسازي پارك ها و تفرجگاه ها در شهر اصفهان، 96 نفر از اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس مردم، معتادان و خرده فروشان مواد مخدر و سارقان سابقه دار دستگير شدند.


آتش سوزي شبانه در بازار تهران

آتش سوزي شبانه در بازار تهران خسارات مالي سنگيني برجا گذاشت.
سيدهادي ميرافضلي معاون منطقه يك عمليات كه در محل حادثه حاضر بود در اين باره گفت: سه باب مغازه با بناي بسيار قديمي و مملو از لوازم منزل طعمه آتش شده بود كه آتش نشانان در كمتر از سه دقيقه خود را به محل آتش سوزي رسانده و توانستند از گسترش آتش به ديگر مغازه ها جلوگيري كنند.
وي عملكرد آتش نشانان در مهار اين آتش سوزي را خوب توصيف كرد و گفت: بناي قديمي و فرسوده و نيز وجود مخازن نفت و گازوئيل داخل مغازه ها باعث تشديد آتش سوزي مي شد اما آتش نشانان موفق شدند از سرايت شعله هاي آتش به اطراف ممانعت به عمل آوردند.
ميرافضلي با اشاره به خسارات ناشي از اين آتش سوزي، گفت: هنوز علت وقوع آتش سوزي مشخص نشده و گروهي از كارشناسان آتش نشاني منطقه يك سازمان سرگرم بررسي ميزان دقيق خسارات وارده و همچنين علت وقوع اين حادثه هستند.


جانشين فرمانده انتظامي استان خبر داد كشف و انهدام باند سرقت خانوادگي در زنجان

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: شيوه يكسان در سرقت منازل باند خانوادگي سرقت از منازل را لو داد.
«مراد جعفري» ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار كرد: اعضاي يك باند سرقت خانوادگي كه به صورت حرفه اي اقدام به سرقت از منازل مي كردند، توسط نيروهاي انتظامي پليس دستگير شدند.
وي با اشاره به اينكه انهدام اين باند با تلاش مأموران انتظامي پليس صورت گرفته است، اضافه كرد: با اين اقدام پليس زنجان يك باند خانوادگي سرقت از منزل كه متشكل از 4 زن و 7 مرد بودند، شناسايي و متلاشي شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان تصريح كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل با شيوه اي خاص موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس زنجان قرار گرفته و عمليات در زمينه شناسايي و انهدام باند مذكور آغاز شد.
وي خاطرنشان كرد: شيوه سرقت اين باند خانوادگي به اين صورت بود كه آن ها به در منازل شهروندان مراجعه مي كردند و پس از اطمينان از خالي بودن منزل با استفاده از تجهيزات لازم دست به سرقت مي زدند.
جعفري اظهار كرد: اين باند حرفه اي 11 نفره پس از شناسايي سوژه هاي مورد نظر خود در نيمه هاي شب وارد منازل شهروندان مي شدند.
وي افزود: 2 نفر از اعضاي اين باند براي تغيير در روند پرونده و رهايي از مجازات در حين دستگيري 240 ميليون ريال رشوه به مأموران انتظامي استان پيشنهاد كردند كه مأموران انتظامي استان ضمن رد رشوه، آن را ضميمه پرونده مذكور كردند.


اختلاف بر سر ارث مرگ برادر را به دنبال داشت

رشت- خبرنگار كيهان:
اختلاف بر سر سهم الارث در يكي از بخشهاي شهرستان رشت، منجر به مرگ يك برادر شد.
اين حادثه زماني رخ داد كه يكي از برادران به علت داشتن اعتياد به موادمخدر و سكونت در استاني ديگر به خاطر اختلاف با 2 برادر خود در سهم الارث، با عزيمت به استان گيلان و تهيه بنزين به نزد 2 برادر خود كه در منزلي سكونت داشتند رفته و پس از مجادله، با ريختن بنزين بر روي 2 برادرش و خانه، آنجا را به آتش كشيده و متواري شد.
اين 2 برادر بر اثر سوختگي شديد راهي بيمارستان شدند كه يكي از برادران بعلت جراحات ناشي از سوختگي در بيمارستان جان باخت.
برادر انتقامگير كه اين فاجعه دردناك را رقم زده، قصد فرار از استان را داشت كه توسط كارآگاهان آگاهي دستگير و به مراجع قضايي معرفي شد.


انهدام شبكه چاپ و توزيع برگه هاي شرط بندي در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس امنيت عمومي فرماندهي نيروي انتظامي استان گيلان از كشف يك مركز چاپ و توزيع برگ هاي شرط بندي «توتو» در رشت خبر داد.
وي گفت: 2 برادر به نام هاي «ف.ك» و «ج.ك» اقدام به چاپ و توزيع برگه هاي شرط بندي «توتو» در سطح شهر رشت مي كردند.
مهرداد مهرگان افزود: در بازرسي پليس از محل چاپ برگ هاي شرط بندي «توتو» كه يك منزلي خالي از سكنه بود 3 دستگاه كپي، 5 هزار برگ شرط بندي «توتو» چاپ شده و 12 هزار و 500 برگ خام آماده براي چاپ كشف و ضبط شد.
وي در ادامه تصريح كرد: متهمان كه داراي سوابق متعددي در امر تهيه و توزيع برگهاي شرط بندي «توتو» در سطح گسترده بودند و در همين زمينه پول هاي كلاني به جيب زده اند.
متهمان پس از دستگيري با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.


بد مستي شاهزاده بحريني در ماه مبارك رمضان

يكي از شاهزادگان نزديك به خاندان حاكم بحرين به اتهام نوشيدن مشروبات الكلي و ايجاد درگيري در يك هواپيماي انگليسي دستگير شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم؛ روزنامه انگليسي «سان» در خبري فاش كرد: پليس انگليس با استفاده از تفنگ هاي شوك الكتريكي با قدرت 50 هزار ولت توانست شاهزاده بحريني را كه به دليل نوشيدن مشروبات الكلي كنترل خود را از دست داده بود، دستگير كند.
اين روزنامه تاكيد كرد، شاهزاده بحريني قصد داشت با زور وارد كابين خلبان يكي از هواپيماهاي شركت خطوط هواپيمايي انگليس شود.
روزنامه سان خاطرنشان كرد: اين شاهزاده ميلياردر 28 ساله، قصد داشت با ورود به كابين خلبان، از وضعيت بد خدمات شكايت كند.
اين هواپيما از انگليس به مقصد بحرين در حركت بود.
پس از دستگيري اين شاهزاده، وي براي رهايي از دست نيروهاي پليس به آنها گفت كه يكي از نزديكان «حمد بن عيسي آل خليفه» شاه بحرين است. ولي با اين حال اين شاهزاده به مركز پليس در غرب لندن منتقل شد، و قبل از آزادي به قيد وثيقه، از او انگشت نگاري به عمل آمد.
روزنامه سان خاطرنشان كرد: خلبان هواپيما پس از مشاهده ادامه فريادها و سر و صداي اين ميلياردر بحريني، مجبور شد از نيروهاي پليس براي دور كردن وي كمك بگيرد.


كاديلاك آلكاپون حراج مي شود

اتومبيل كاديلاك آلكاپون، در حراجي اي در ميشيگان با قيمت پايه 500 هزار دلار به فروش مي رسد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، آلكاپون يكي از معروف ترين خلافكارهاي آمريكايي و نماد فرو ريختن قانون آمريكاست كه در سالهاي 1920 تا 1930، سردمدار مافياي آمريكايي بود.
كمتر كسي است كه نام اين شرور و گانگستر آمريكايي را نشنيده باشد.
مسئولان اين حراجي معتقدند كه اين خودرو حتي بدون داشتن چنين تاريخچه اي، مي توانست با قيمت بالايي به فروش برسد؛ زيرا متعلق به دوران قديم و يكي از اولين اتومبيل هاي ضدگلوله است كه هنوز كار مي كند.
اين ماشين بسيار سنگين است و ظاهر سالمي دارد.


پسر 30 انگشتي

پسر 6 ساله اي در چين كه با 30 انگشت به دنيا آمد، تحت عمل جراحي قرار گرفت.
به گزارش ايسنا، از آنجايي كه اين تعداد انگشت مشكلات بسياري را براي اين پسر بچه و خانواده اش به وجود آورده بود، تحت عمل جراحي قرار گرفت تا انگشت هاي اضافي برداشته شود.اين پسر كه نامي از او منتشر نشده است، توانست با داشتن 30 انگشت دست و پا ركورد قبلي را كه متعلق به يك كودك هندي بود و 25 انگشت داشت، بشكند.
والدين اين كودك اميدوار بودند پس از اين كه پسرشان تحت عمل جراحي قرار بگيرد، بتوانند كفش مناسب پاي فرزندشان را براي او تهيه كنند و پسرشان نيز همانند كودكان ديگر به راحتي كارهايش را انجام دهد.به گفته پزشكان جهش ژني علت بروز اين مشكل شده است.
 


79 كپسول كوكائين در معده يك زن

پليس عمان از دستگيري زني به اتهام قاچاق 79 كپسول كوكائين جاسازي شده داخل معده اش خبر داد.
بنابر اعلام پليس فرودگاه بين المللي «مسقط»، اين زن آسيايي قصد قاچاق اين مواد مخدر را به اين كشور داشت كه توسط نيروهاي پليس شناسايي و دستگير شد.
دپارتمان كنترل مواد مخدر مسقط، پس از دريافت گزارشي مبني بر تصميم اين زن به قاچاق مواد مخدر، پليس فرودگاه بين المللي اين شهر را مطلع ساختند.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي گلف نيوز، پليس مسقط، اين زن را كه نامي از او فاش نشده است پس از دستگيري به بيمارستان منتقل كرد و با تصويربرداري از معده متهم از وجود كپسول هاي كوكائين مطمئن شد.


ترفند بيكاران اسپانيايي

دولت اسپانيا اعلام كرد بيش از 150 هزار كارت بهداشتي متعلق به افراد متوفي در اين كشور بحران زده اقتصادي اروپا همچنان فعال است و برخي افراد براي معاينات پزشكي و دريافت داروي رايگان از آن استفاده مي كنند.
به گزارش ايرنا، خانم «پيلار فارخاس» مدير كل سازمان بهداري اسپانيا به خبرگزاري افه اين كشور گفت: افزون بر اين موارد، 800 هزار صاحب كارت خدمات بهداشتي بدون آنكه بيمه تامين اجتماعي پرداخت كنند، از خدمات بهره مي برند.
وي خاطرنشان كرد: در ميان افراد ياد شده، حدود 200 هزارنفر خود را به عنوان مستمري بگير معرفي كرده و در نتيجه، داروهاي خود را رايگان مي گرفتند.دولت اسپانيا كه به دنبال كاهش هزينه هاي عمومي از طريق افزايش ماليات ها، تعيين محدوديت هاي بيشتر براي ارائه خدمات دولتي به افراد مستحق دريافت و مسدود كردن هرگونه راه سوءاستفاده از اين خدمات است، در همين راستا، قانون جديد خدمات دارويي را از ماه گذشته به اجرا گذاشت كه هدف آن كنترل بيشتر ارائه دارو و كاهش تجويز آن از سوي پزشكان است.
به گفته فارخاس، در نخستين ماه اجراي اين قانون، ميزان تجويز دارو در نسخه هاي پزشكان حدود 20 درصد كاهش يافته است.
دولت مي گويد: بررسي ها نشان داده حدود 10 درصد داروهاي تجويز شده از سوي بيماران مصرف نمي شود كه موجب هدر رفتن يك ميليارد وصد ميليون يورو در سال است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14