(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 مرداد 1391 - شماره 20270

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
موج جديد حملات تروريستي عراق را فراگرفت
 21 شهيد و 53 مجروح حاصل انفجارهاي بغداد
وزير دفاع آمريكا: تحريم ها نتوانسته مقاومت ايران را بشكند
درپرتو وحي
كشيش آمريكايي:متهم كردن ايران در حادثه بلغارستان بخاطر تجارت جنگي است
مهمانپرست در سفر به پكن خواستار شد
همكاري نظام اطلاع رساني ايران و چين در برابر عملكرد نادرست رسانه هاي غربي
لاريجاني در ديدار سفير اندونزي مطرح كرد
توطئه قدرت هاي جهاني براي ايجاد اختلاف ميان كشورهاي اسلامي
گزارش بلومبرگ از شكست آمريكا در تحريم هاي ضدايراني
 10 تانكر بزرگ نفتي ايران در ماه جولاي به سمت چين حركت كردند
سفير ايران در عمان خبر داد
راه اندازي پرواز مستقيم تهران - مسقط
ابلاغ بخشنامه جديد رئيس دستگاه قضا درباره زندانيان معسر
وزير كشور پاكستان : براي روابط با ايران اهميت زيادي قائليم
اميل لحود: ايران مايه خير و بركت براي ملت هاي منطقه و جهان است
فهمي هويدي: روابط ايران و مصر با مشكل حقيقي روبرو نيست
فيروزآبادي: بازگشايي گذرگاه رفح هديه انقلاب اسلامي مصر به آزادگان جهان است


موج جديد حملات تروريستي عراق را فراگرفت

21 شهيد و 53 مجروح حاصل انفجارهاي بغداد

منابع امنيتي و درماني عراق از انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در بغداد و وقوع يك حمله تروريستي ديگر در اين كشور خبر دادند و افزودند طي اين خشونت ها مجموعا 21 تن شهيد و 53 نفر نيز مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، به نقل از منابع امنيتي و درماني عراق، روز گذشته پس از انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در بغداد 19 نفر از مردم اين كشور شهيد و 50 نفر ديگر نيز زخمي شدند. همزمان، وقوع يك حمله تروريستي در غرب پايتخت نيز دو كشته بر جاي گذاشت. بدين ترتيب شمار قربانيان خشونت هاي تروريستي در اين كشور در ماه جولاي به 271 نفر رسيد.
يك مقام رسمي در وزارت كشور عراق اما شمار قربانيان انفجار دو بمب در منطقه كراده بغداد را تاييد و اضافه كرد: در انفجار اول تروريست ها حمله اي انتحاري با هدف منهدم كردن مركز اصلي جرائم اداره پليس عراق انجام دادند كه طي آن 19 نفر از جمله 5 پليس كشته و دستكم 50 نفر زخمي شدند. 10 تن از مجروحان از نيروهاي پليس هستند. اين انفجار خسارات هايي به ساختمان مذكور و همچنين به خودروها و فروشگاه هاي اطراف وارد كرد.
بر اساس اين گزارش، در انفجار ديگري كه در شمال فلوجه روي داد، 2 نفر شهيد و 3 تن نيز مجروح شدند. بنا به اعلام خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين دو حادثه در فاصله كمتر از 5 دقيقه به وقوع پيوسته و احتمال افزايش قربانيان آن نيز وجود دارد.
 


وزير دفاع آمريكا: تحريم ها نتوانسته مقاومت ايران را بشكند

در حالي كه سنا و كنگره آمريكا در تلاش هستند تا تحريم هاي جديدي عليه ايران اعمال كنند وزير دفاع آمريكا در سفر به تونس اعلام كرد كه تحريم ها عليه ايران بي نتيجه بوده است.
به گزارش رويترز ايلنا رز لتينن رئيس كميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريكا با انتشار بيانيه اي مدعي شده است براساس تحريم هاي گسترش يافته در بخش انرژي عليه ايران در لايحه جديد كنگره، بخش انرژي ايران و هر كسي كه با آن داد و ستد داشته باشد در فهرست سياه واشنگتن قرار مي گيرد.
تيم جانسون رئيس كميته بانكداري سناي آمريكا نيز در بيانيه اي اعلام كرد اگر مقامات ايران در مورد فعاليت هسته اي خودشان شفاف سازي نكنند، با فشار اقتصادي و ديپلماتيك شديدتر روبرو خواهند شد.
وي افزود: لايحه جديد شامل تحريم هايي عليه فروش هرگونه كالا يا خدمات به بخش نفت و گاز ايران از جمله بيمه و بيمه اتكايي است.
اين لايحه جديد ضدايراني كنگره آمريكا با لايحه اي كه در دسامبر سال گذشته ميلادي در مجلس نمايندگان تصويب شد اما در ماه مه در سناي آمريكا مسدود شد، سازگاري دارد.
مجلس نمايندگان آمريكا نسخه تحريم هاي جديد عليه ايران را دسامبر گذشته به تصويب رساند و سنا نيز نسخه خود را مي سال جاري تصويب كرد؛ از آن زمان، قانونگذاران آمريكايي در تلاشند تا تفاوت هاي ميان اين دو نسخه را كاهش دهند و نقاط ضعف تحريم ها درباره مبادلات پولي و بيمه محموله هاي نفتي را بررسي كنند.
نسخه ارائه شده لايحه تحريم هاي ضد ايراني از سوي مجلس نمايندگان آمريكا قوانين تحريمي ايران را يكي و بيشتر تحريم ها را اجباري كرده و به اين ترتيب اعطاي معافيت اجراي اين تحريم ها از سوي دولت آمريكا را دشوارتر ساخته است؛ نسخه ارائه شده از سوي سنا درباره تحريم هاي ضد ايراني، به دولت اختيار بيشتري در چگونگي اعمال تحريم هاي ضد ايراني مي دهد اما در عين حال شامل اقدامات مجازاتي بيشتر نيز مي شود.
اين در حالي است كه چند تن از قانونگذاران آمريكايي نگرانند كه اين قانون به اندازه كافي موفق عمل نكند؛ اين قانونگذاران بر تصويب لايحه اي تأكيد دارند كه بخش انرژي ايران را منطقه نگراني گسترش تسليحات هسته اي توصيف كند تا به طور مؤثر مانع از تمام معاملات شود.
اين تلاش ها در حالي صورت مي گيرد كه وزير دفاع آمريكا در سفر به تونس بر شكست تحريم ها عليه ايران اذعان كرد و گفت: اين اقدامات نتوانسته ايران را از فعاليت هسته اي اش دور كند.
لئون پانتا در عين حال بر ادامه فشارها و تحريم هايي كه خود آن را بي نتيجه خوانده بود تأكيد كرد و گفت: ما معتقديم فشارها بر ايران بايد ادامه يابد.
پانتا قرار است به سرزمين هاي اشغالي نيز سفر كرده و با مقامات رژيم صهيونيستي گفت وگو كند.
گفتني است بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز روز يكشنبه تحريم هاي ايران را بي فايده و بي تأثير توصيف كرده بود.
وي در ديدار با ميت رامني نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفته بود: تحريم ها برنامه هسته اي ايران را يك ذره هم به عقب نرانده است.
از سوي ديگر؛ با روشن شدن شكست تحريم هاي غرب و بخصوص آمريكا عليه ايران وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد: به دنبال در پيش گرفتن راه حلي ديپلماتيك در رابطه با تهران هستيم.
ويكتوريا نولاند در كنفرانس خبري درباره خبر منتشر شده از سوي روزنامه هاي رژيم صهيونيستي مبني بر طرح آمريكا براي حمله به ايران گفت: ما همواره به دنبال اقداماتي هستيم كه مي توانيم در چارچوب استراتژي اعمال فشار عليه ايران به موازات در پيش گرفتن يك راه حل ديپلماتيك انجام دهيم.
نولاند خطاب به خبرنگاران افزود: شما از مواضع ما در اين موضوع مطلع هستيد، ما استفاده از هيچ گزينه اي را بعيد نمي دانيم اما در حال حاضر به اعمال فشار تكيه كرده و به دنبال در پيش گرفتن راه حلي ديپلماتيك و رسيدن به نتيجه اي رضايت بخش هستيم.
 


درپرتو وحي

ذلت فراعنه تاريخ
در هنگام مرگ
قرآن مجيد:
... هنگامي كه غرقاب دامن او (فرعون) را گرفت (و فهميد كه در حال غرق شدن است) گفت: ايمان آوردم كه هيچ معبودي، جز كسي (خداوند يكتايي) كه بني اسرائيل به او ايمان آورده اند، وجود ندارد و من از مسلمين هستم!
(اما به او خطاب شد:) الان؟! (كه در حال مرگي؟! ديگر توبه ات فايده اي ندارد) در حالي كه قبلاً عصيان كردي و از مفسدان بودي.
ولي امروز، بدنت را از آب نجات مي دهيم تا عبرتي براي (فراعنه و ستمكاران) آينده باشي.
و (بدانيد و آگاه باشيد كه) بسياري از مردم، از آيات ما غافلند (و با اينهمه هشدار و انذار بازهم ستمكارند!)
سوره يونس
آيات 90 تا 93
 


كشيش آمريكايي:متهم كردن ايران در حادثه بلغارستان بخاطر تجارت جنگي است

يك كشيش آمريكايي ضدجنگ، ادعاي غرب به اتهام دست داشتن ايران در انفجار ضد صهيونيستي بلغارستان را بهانه جنگ طلبي واشنگتن و تل آويو در راستاي تجارت جنگي دانست.
«چارلز كارلسون» كشيش آمريكايي و از بنيانگذاران و فعالان ضدجنگ گروه مسيحيان «ما به اين حقايق اعتقاد داريم» مستقر در ايالت «آريزونا» با اشاره به تلاش غربي ها و اسرائيلي ها براي مرتبط كردن ايران به دخيل بودن در حمله به اسرائيلي ها در بلغارستان، اعلام كرد كه «نتانياهو» نخست وزير اسرائيل و «كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا مدت هاست كه صراحتا بيان كرده اند كه بدنبال هر حادثه اي براي توجيه بمباران ايران هستند؛ كارلسون افزود كه اسرائيلي ها و جناح هاي آمريكا به طور مشترك در تلاشند تا حادثه غيرمنطقي بمباران اتوبوس گردشگران اسرائيلي در بلغارستان را كه ظاهرا توسط كسي كه قرباني آشفته خاطر زندان «گوانتانامو» است صورت گرفته، بهانه بمباران مردم ايران كنند.
به گزارش فارس اين فعال ضدجنگ در ادامه مصاحبه خود به موضع جنگ طلبانه آمريكا در قبال ايران پرداخت و اينطور تحليل كرد كه: من سال هاست اين نظريه را دارم كه اقتصاد آمريكا مبتني بر جنگ است؛ اقتصادي كه به دليل نياز به يك جنگ بزرگ تر و جديد در حال متلاشي شدن است. آمريكا بسيار شبيه امپراطوري انگليس در يك قرن گذشته است؛ كشوري كه شهروندانش از جنگ هاي متوالي بيهوده و بي اساس آن خسته شده بودند و نهايتا يك صلح موقت را به دولت خود تحميل كردند و اين در حاليست كه بدهي هاي جنگي ماجراجويي هاي گذشته اين كشور، ارز آن را در سطح جهاني نابود كرد.
كارلسون در ادامه گفت: آمريكايي ها به اين طريق به عنوان قدرت مالي جهاني جانشين بريتانيا شدند و به اين طريق است كه ما در حال از دست دادن اين موقعيت (قدرت مالي جهاني) خود هستيم.
شركت بزرگ «لاكهيد» به تازگي تهديد كرده است كه اخراج گسترده اي را در صورت عدم دسترسي اش به تجارت جنگي بيشتر قبل از انتخابات رياست جمهوري ماه پائيز سال جاري اجرايي خواهد كرد؛ اين شركت اعلام كرده است: «يا به ما جنگ بدهيد و يا اينكه ما به شما بيكاري مي دهيم»؛ انفجار بلغارستان نيز بهانه اي مشابه براي تجارت جنگي بيشتر آمريكا است.
اين فعال ضدجنگ آمريكايي گفت: شما ممكن است اين سوال را مطرح كنيد كه «آيا نقش داشتن ايران در كشتار تعداد انگشت شماري از گردشگران اسرائيلي در بلغارستان منطقي است يا خير»؟؛ براي من كه منطقي نيست، ايران با بهانه دادن به دست نتانياهو براي شروع بمباران شهرهايش نمي تواند به چيزي برسد؛ با آزاد گذاشتن ماشين جنگي «لاكهيد» در مقابل ايران نيز دستاوردي حاصل نمي شود.


مهمانپرست در سفر به پكن خواستار شد

همكاري نظام اطلاع رساني ايران و چين در برابر عملكرد نادرست رسانه هاي غربي

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور در سفر به چين خواستار پايه ريزي نظام اطلاع رساني مستقل بين ايران و چين در برابر عملكرد نادرست رسانه هاي غربي شد.
در ديدار هيئت رسانه اي جمهوري اسلامي ايران با معاون رئيس راديو و تلويزيون ملي چين (سي سي تي وي) درباره راه هاي گسترش همكاري هاي رسانه اي دو كشور تبادل نظر شد.
به گزارش واحد مركزي خبر از پكن، رامين مهمانپرست رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران كه در صدر هيئت رسانه اي در چين بسر مي برد در اين ديدار گفت: با توجه به عملكرد نادرست رسانه هاي غربي رسانه هاي ايران و چين مي توانند نظام اطلاع رساني مستقل و مكملي را پايه ريزي كنند.
وي حضور خبرنگاران جمهوري اسلامي ايران و چين را در دو كشور و استفاده از اطلاعات و داده هاي رسانه هاي مبتني بر حقيقت را ضروري دانست و گفت: ايران براي هرگونه همكاري در زمينه تبادل خبر و اطلاعات رسانه اي با رسانه هاي چين آمادگي دارد.
رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه كشورمان افزود: انتشار اطلاعات و اخبار درست از طريق رسانه هاي مستقل مسئوليت بسيار مهمي است كه تهران و پكن زمينه همكاري فراواني در اين بخش دارند.
«يوشان» معاون رئيس «سي سي تي وي» نيز در اين ديدار از حضور دائم و رفت وآمد خبرنگاران رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران و چين در دو كشور استقبال كرد و آن را گامي مثبت در مسير ديپلماسي عمومي دانست.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران و چين پيشينه تاريخي طولاني مشتركي دارند و رسانه هاي دو كشور مي توانند با همين پشتوانه در مسير تقويت هرچه بيشتر روابط دو ملت گام بردارند و چين آماده همكاري با تهران در اين زمينه است.
مهمانپرست و هيئت رسانه اي همراه از ديروز به دعوت مقامات رسانه اي چين به اين كشور سفر كرده اند.


لاريجاني در ديدار سفير اندونزي مطرح كرد

توطئه قدرت هاي جهاني براي ايجاد اختلاف ميان كشورهاي اسلامي

رئيس مجلس شوراي اسلامي هشدار داد كه قدرت هاي جهاني با تقويت و حمايت از افراط گرايي سعي در اختلاف افكني ميان كشورهاي اسلامي دارند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز با «دريان ويرنجوريت» سفير اندونزي در تهران با اشاره به اهميت توسعه و گسترش روابط جمهوري اسلامي ايران و اندونزي به عنون دو كشور مهم اسلامي در آسيا گفت: مجلس شوراي اسلامي از هرگونه اقدامي در جهت تقويت و تعميق روابط سياسي، اقتصادي، فرهنگي و به ويژه روابط پارلماني فيمابين استقبال و حمايت مي كند.
وي با تأكيد بر وجود ظرفيت هاي فراوان در عرصه هاي مختلف تجاري و بازرگاني ميان دو كشور افزود: زمينه هاي زيادي در بخش توريسم و گردشگري وجود دارد كه لازم است با سرمايه گذاري و ورود بخش خصوصي در اين عرصه ها زمينه ارتقاي روابط فرهنگي و اقتصادي فيمابين جمهوري اسلامي ايران و اندونزي فراهم شود.
رئيس مجلس در ادامه بر هوشياري ملل اسلامي در برهه حساس كنوني از تحولات منطقه يادآور شد: قدرت هاي جهاني با تقويت و حمايت از افراط گرايي در ميان ملل اسلامي سعي در اختلاف افكني دارند كه هوشياري كشورهاي اسلامي در برخورد با آن را مي طلبد.
به گزارش فارس، در ادامه اين ديدار، «دريان ويرنجوريت» سفير اندونزي در تهران نيز با ابراز خرسندي از مأموريت خود در جمهوري اسلامي ايران گفت: سياست دولت اندونزي به توسعه و گسترش روابط اقتصادي، سياسي و بازرگاني با جمهوري اسلامي ايران است.
وي بر ضرورت شناخت هرچه بيشتر مردم مسلمان دو كشور از يكديگر تأكيد كرد و افزود: ظرفيت هاي خوبي در بخش منابع طبيعي و گردشگري در اندونزي وجود دارد كه مي توان با تسهيل تبادلات فرهنگي و اقتصادي زمينه بهره گيري از آنها را در راستاي تحكيم همكاري هاي دو كشور فراهم كرد.
سفير اندونزي در تهران ايجاد خط مستقيم هوايي بين تهران و جاكارتا را براي تسهيل در روابط دو كشور لازم دانست.


گزارش بلومبرگ از شكست آمريكا در تحريم هاي ضدايراني

 10 تانكر بزرگ نفتي ايران در ماه جولاي به سمت چين حركت كردند

بلومبرگ در بيان چالش غرب در تحريم ايران اذعان كرد كه حداقل 10 نفتكش ايراني متعلق به شركت ملي نفتكش ايران، در ماه جولاي به سوي بنادر بزرگ ترين مصرف كننده انرژي جهان حركت كرده اند.
گزارش بلومبرگ حاكي است كه حركت تانكرهاي بزرگ نفت ايران به سوي چين كه مي توانند دست كم 20 ميليون بشكه نفت خام ايران را حمل كنند، به يكي از چالش هاي ايالات متحده و اتحاديه اروپا در اعمال فشار بر ايران بر سر برنامه هسته اي اين كشور دلالت دارند.
بنابراين گزارش، حداقل 10 نفت كش ايراني متعلق به شركت ملي نفتكش ايران، در ماه جولاي به سوي بنادر بزرگ ترين مصرف كننده انرژي جهان حركت كرده اند. 6 فروند از اين كشتي ها اخيرا به سمت بنادر چين حركت كرده اند و 4 فروند نيز روز سوم جولاي حركت خود را آغاز كرده اند.
براساس گزارش بلومبرگ اين آمار از ماه آوريل تاكنون بالاترين آمار حمل نفت توسط شركت ملي نفتكش ايران بوده است و تحويل بعدي نيز در 20 اوت انجام خواهد شد.
اين اتفاق در حالي مي افتد كه اتحاديه اروپا، خريد و بيمه نفت ايران را از اول جولاي ممنوع كرده است. در حدود 95 درصد از تانكرهاي جهان توسط شركت هايي بيمه مي شوند كه از قوانين اتحاديه اروپا پيروي مي كنند.
بنابراين گزارش وزارت خزانه داري آمريكا در تاريخ 12 جولاي اعلام كرده بود كه اموال شركت ملي نفت كش ايران را در آمريكا بلوكه مي كند.


سفير ايران در عمان خبر داد

راه اندازي پرواز مستقيم تهران - مسقط

سفير كشورمان در عمان اعلام كرد پرواز مستقيم تهران - مسقط از دهم شهريور ماه سال جاري به صورت روزانه برقرار خواهد شد.
حسين نوش آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان با اعلام اين خبر افزود: از مدتها قبل بحث ضرورت ايجاد خط پروازي مستقيم بين ايران و عمان وجود داشت كه با پيگيري هاي سفارت جمهوري اسلامي و اهتمام دولت عمان و هماهنگي هاي بعمل آمده با سازمان هواپيمايي كشوري و مقامات ذي ربط، اين پرواز از دهم شهريور ماه سال جاري به صورت روزانه بين تهران و مسقط صورت خواهد گرفت.
نوش آبادي افزود: پروازهاي بين پايتخت هاي دو كشور هر روز و حتي روزهاي جمعه هم انجام مي شود تا امكان برقراري ارتباط بيشتر و تسهيلات مناسب تر در اختيار اتباع دو كشور قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري ها ، سفير كشورمان گفت: خوشبختانه روابط بين جمهوري اسلامي ايران و عمان روابطي مثبت و تاريخي و روبه رشد است و مسئولان عالي رتبه دو كشور علاقمند به توسعه روابط و گسترش مناسبات سياسي، فرهنگي، علمي و گردشگري هستند و ايجاد خط پروازي مستقيم كمك قابل توجهي در تحقق اين اهداف است و زمينه مناسبي را براي فعاليت بخش هاي دولتي و غير دولتي در حوزه هاي اقتصادي و تجاري فراهم خواهد كرد.
عمان يكي از كشورهاي مهم و استراتژيك در حوزه خليج فارس است كه جاذبه هاي گردشگري تاريخي فراواني دارد.
بنا به اسناد تاريخي بقعه مطهر حضرت ايوب نبي و حضرت عمران نبي عليها السلام در شهر صلاله عمان واقع شده كه هر سال ميزبان هزاران نفر از مشتاقان از كشورهاي مختلف جهان است.
اين پروازها توسط شركت هواپيمايي عمان اير كه موفق به اخذ تنديس بهترين شركت هوايي خاورميانه در سال 2010 شده است، صورت مي گيرد.


ابلاغ بخشنامه جديد رئيس دستگاه قضا درباره زندانيان معسر

رئيس قوه قضائيه بخشنامه اصلاحيه بند ج ماده 18 آئين نامه نحوه اجراي محكوميتهاي مالي را در حالي به دادگاههاي سراسر كشور ابلاغ كرد كه در حال حاضر بيش از سه هزار زنداني مهريه در انتظار اجراي آن و آزادي هستند.
موضوع زنداني شدن محكومان مهريه و ديه يكي از معضلات جامعه طي سال هاي اخير بوده است. با رواج تعيين مهريه هاي بالا براي زنان و اجرا گذاشتن آن و همچنين ناتواني مردان در پرداخت مهريه باعث شده بود بر اساس ماده دو قانون اجراي محكوميت هاي مالي تعداد زيادي از مردان راهي زندان شوند.
به گزارش مهر، بر اساس آمار ستاد ديه كشور، در حال حاضر 12 هزار زنداني جرايم مالي غيرعمد داريم كه از اين تعداد سه هزار و 500 نفر زنداني مهريه هستند. همچنين طي سال هاي 89 و 90 بيش از 20 هزار مرد به دليل ناتواني در پرداخت مهريه روانه زندان شدند.
افزايش آمار زندانيان ديه ومهريه و تاكيد مقام معظم رهبري براي زندان زدايي باعث شد قوه قضائيه اين موضوع را با حضوركارشناسان داخل قوه قضائيه و خارج آن مورد بررسي قرار دهد. پس از بررسي هاي گسترده و تحقيقات جامع در اين خصوص آئين نامه اي براي حل اين مشكل از سوي رئيس قوه قضائيه تهيه شد.
آيت الله صادق لاريجاني نخستين بار 14 تير ماه در جلسه مسئولان عالي قضائي از تدوين اين آئين نامه خبر داد و گفت : يكي از مهم ترين موضوعات و دغدغه هاي مسئولان عالي قضايي موضوع زندان ها بوده و هست و بنابر توصيه مقام معظم رهبري، بنا داريم با ابلاغ آيين نامه اي مشكل زنداني بودن افرادي را كه در اعسار يا عدم اعسار آنان ترديد وجود دارد، حل كنيم. متاسفانه عده زيادي به خاطر مهريه و ديه در زندان ها هستند كه يا قطعا معسر هستند يا دليلي بر معسر نبودن آنان در دست نيست.نگه داشتن اين افراد در زندان بجز ضرر براي خود و خانواده هايشان، تاثيري ندارد. به موجب اين آيين نامه افرادي كه در پرداخت مهريه و ديه معسر هستند و يا در معسر بودن يا نبودن آنان ترديد وجود دارد، به زندان نخواهند رفت.
سرانجام اين اصلاح آئين نامه طي بخشنامه اي به دادگاه هاي سراسر كشور ابلاغ شد.
در متن اين بخشنامه آمده است:
در اجراي ماده 6 قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي، مصوب 1377 و با توجه به تعبير «ممتنع» و نيز « درصورتي كه معسر نباشد» در ماده 2 قانون مذكور و نظر به فتواي حضرت امام خميني قدس سره و رهنمودهاي اخير مقام معظم رهبري مدظله العالي در همايش قوه قضاييه، بند ج ماده 18 آيين نامه نحوه اجراي محكوميت هاي مالي به شرح زير اصلاح مي گردد:
ج- در ساير موارد چنانچه ملائت محكوم عليه نزد قاضي دادگاه ثابت نباشد، از حبس وي خودداري و چنانچه در حبس باشد آزاد مي شود.
تبصره: در صورتي كه براي قاضي دادگاه ثابت شود محكوم عليه با وجود تمكن مالي از پرداخت محكوم به خودداري مي كند، با درخواست محكوم له و با دستور قاضي دادگاه، تا تاديه محكوم به حبس مي شود.
كارشناسان و قضات دادگاه هاي خانواده معتقدند با اجرايي شدن اين بخشنامه شاهد كاهش پرونده هاي طلاق و زندانيان مهريه در كشور باشيم.
 


وزير كشور پاكستان : براي روابط با ايران اهميت زيادي قائليم

وزير كشور پاكستان در ديدار با سفير جمهوري اسلامي ايران در اسلام آباد بر ارتقاي روابط دوجانبه تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، روزنامه نيشن نوشت: سناتور رحمان مالك، وزير كشور پاكستان روز سه شنبه با عليرضا حقيقيان، سفير ايران در پاكستان ديدار و درباره موضوعات مربوط به روابط دوجانبه گفت وگو كرد.
دو طرف درباره ارتقاي بيشتر و تقويت روابط دو جانبه توافق كردند.
رحمان مالك تاكيد كرد كه پاكستان اهميت زيادي براي روابطش با ايران قائل است. سفير ايران نيز نظرات مشابهي در اين زمينه مطرح كرد.
مالك تلاش هاي سفير ايران براي ارتقاي بيشتر روابط ميان دو كشور را تحسين كرد.


اميل لحود: ايران مايه خير و بركت براي ملت هاي منطقه و جهان است

رئيس جمهور سابق لبنان تأكيد كرد كه ايران به دنبال ايجاد ثبات و آرامش در منطقه بوده و مايه خير و بركت براي ملتهاي منطقه و جهان است.
اميل لحود در ملاقات با سفير ايران در لبنان با اشاره به روند تحولات سوريه اظهار كرد: توطئه دشمنان عليه سوريه و فتنه انگيزي در آن كشور صرفاً به جهت ايستادگي سوريه در مقابله با اسرائيل است و حمايت قاطع جمهوري اسلامي ايران و روسيه از سوريه، باعث شكست اين توطئه خواهد شد و از هم اكنون نشانه هاي عقب نشيني دشمنان از مواضع خود، آشكار شده است.
اميل لحود ضمن تقدير از مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از لبنان و مقاومت اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران برخلاف برخي از كشورهاي منطقه و جهان همواره به دنبال ايجاد ثبات و آرامش در منطقه و مايه خير و بركت براي ملت هاي منطقه و جهان بوده است.
غضنفر ركن آبادي نيز در اين ملاقات ضمن تبريك به مناسبت سالروز پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه و با اشاره به نقش بارز اميل لحود رئيس جمهور سابق لبنان در اين پيروزي خاطرنشان كرد: تاريخ لبنان، منطقه و جهان هيچ گاه حمايت هاي شما از مقاومت لبنان و نقش بارز اميل لحود در پيروزي مقاومت در زمان جنگ 33 روزه را از ياد نخواهد برد.
 


فهمي هويدي: روابط ايران و مصر با مشكل حقيقي روبرو نيست

تحليلگر مطرح جهان عرب براي چندمين بار طي هفته هاي اخير بر لزوم ازسرگيري روابط ايران و مصر تاكيد كرد و افزود: ايران و مصر مشكلي حقيقي با يكديگر ندارند و اما برخي سعي مي كنند اين مسئله را وارونه جلوه دهند.
به گزارش مهر، «فهمي هويدي» در ادامه انتقادات خود از مخالفان عادي سازي روابط ايران و مصر در مقاله اي كه ازسوي الجزيره منتشر شده، تاكيد كرد: طي سال هاي اخير و در دوران انور سادات كه با اسرائيل توافقنامه صلح امضا كرد، دو مسئله به طور جدي تبليغ مي شد؛ نخست اينكه ايران دشمن مصر است و نه اسرائيل؛ و دوم اينكه فلسطينيان هيچ خيري براي مصر ندارند .
در آن زمان مي توانستم تلاش اسرائيل براي قبولاندن اينكه ايران و شيعيان دشمن اصلي مصر هستند را درك كنم، اما هرگز نمي توانم همين تلاش ها را از سوي رسانه هاي مصري با وجود اينكه ايران و مصر مشكل واقعي در روابط ندارند، باور كنم .
بر اين اساس، در حالي كه اسرائيل معضل اصلي تهديد كننده امنيت ملي مصر محسوب مي شود، اما براي مقتضيات شراكت و همكاري قاهره را در جايگاه متخاصم با ايران قرار داد. تا جايي كه قاهره در دهه 80 ميلادي به مقر دو راديو كه بر ضدانقلاب اسلامي ايران اقدام به پخش برنامه مي كردند، شد .
قاهره همچنان در جبهه متخاصم با ايران كه با همه كشورهاي جهان به جز آمريكا، اسرائيل و مصر رابطه دارد، باقي ماند. اين در حالي بود كه كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس نيز روابط ديپلماتيك كامل با ايران برقرار كردند؛ اما به مصر اجازه برقراري اين روابط داده نمي شد .
 


فيروزآبادي: بازگشايي گذرگاه رفح هديه انقلاب اسلامي مصر به آزادگان جهان است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: رفع محاصره غزه از سوي مصر به عنوان گشايش ناقص براي مردم مظلوم فلسطين و اولين هديه انقلاب اسلامي مصر به آزادگان دنيا است.
سرلشكر بسيجي دكتر سيد حسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ضمن تبريك «بازگشايي گذرگاه رفح»، خطاب به محمد مرسي رئيس جمهور مصر اظهار داشت: رفع محاصره غزه از سوي مصر آرزوي مسلمانان و گشايشي است هرچند ناقص براي مردم مظلوم فلسطين، اين گل اول؛ از انقلاب اسلامي مصر بوده كه به آزادگان هديه شده است.
عضو شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران اعلام داشت: ما به شوراي عالي نظامي مصر نيز توصيه مي كنيم دمكراسي را در آن كشور قبول كنند و بيش از اين ارتش رشيد مصر را كه وظيفه اش دفاع از سرزمين هاي اسلامي مصر در برابر دشمنان و اشغالگران قدس است، با ايجاد درگيري با مردم بخاطر مسائل سياسي تضعيف نكنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان خطاب به شوراي عالي نظامي مصر تاكيد كرد: بگذاريد خوشنامي ارتش مصر براي روز مبادا باقي بماند و ارتش مردمي مصر اجازه دهد مردم آزاد باشند تا اسلام و انقلاب خود را بچشند و در مقابل دشمنان خود مقاوم تر پيش بروند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14