(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 مرداد 1391 - شماره 20273

حديث دشت عشق
قطر راي آورد اما نماينده ايران راي نياورد
ناكامي كشتي در رسيدن به كرسي هيات رئيسه فيلا!
اخبار كوتاه از فوتبال
سليمي: اول به طلا فكر مي كنم
بعد به ركوردشكني
واكنش مدير مجموعه ورزشي آزدي به چاپ خبر استعمال مواد مخدر در اين ورزشگاه
حتما امروز موضوع را بررسي مي كنيم
پس از حذف ناجوانمردانه پرچمدار كاروان ورزش ايران
فدراسيون جهاني بوكس، داور آلماني را محروم كرد
خط خطي كردن عكس ساعي در دهكده المپيك
ساعي: به كساني كه اين كار را كرده اند تبريك مي گويم!
شكست تيم ملي بسكتبال ايران برابر آلمان
روي خط المپيك


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي اكبر حيدري»
خورشيد پشت سايه نامت وضو گرفت
... پدرش مي گفت: حتي يك مورد سراغ ندارم كه از من حرف شنوي نداشته باشد؛ جز وقتي كه مي خواست به جبهه برود كه اصرار زيادي مي كرد...
تحصيلات مقدماتي اش كه تمام شد، به همراه پدرش به كار كشاورزي مي پرداخت تا نان حلال خدا را به دست آورد... هنگامي كه فرمان امام(ره) صادر شد كه هركس مي تواند به جبهه ها برود، او خود را آماده كرد و مدت 45 روز آموزش نظامي را پشت سر گذاشت و براي عمليات كربلاي 10، به كردستان اعزام شد. حسين در اين عمليات با شهامت و شجاعت جنگيد و در تاريخ 1/2/66 بر اثر تركش به سر و پا به ملاقات پروردگارش شتافت. وقتي از ديگران از ويژگي هاي اين شهيد سعيد مي پرسي، مي گويند: «كم حرف بود و بي آزار و پرتلاش و مرد كار، مقيد به فرايض ديني و اخلاق اسلامي».
طلبه بسيجي شهيد «علي اكبر حيدري»، سال 1349 در اسلام آباد برخوار متولد شد و در 1/2/1366 در كردستان(عمليات فتح پنج) به شهادت رسيد.
 


قطر راي آورد اما نماينده ايران راي نياورد

ناكامي كشتي در رسيدن به كرسي هيات رئيسه فيلا!

سرويس ورزشي-
بايد بپذيريم كه براي رسيدن به كرسي هاي بين المللي اقدام خاصي انجام نمي دهيم؛ به عنوان نمونه فدراسيون كشتي توضيح بدهد كه براي راي آوردن امير رضا خادم كه از سوي همين فدراسيون به عنوان نماينده ايران معرفي شده چه كاري انجام داده بود؟!
انتخابات هيئت رئيسه فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) براي انتخاب 6 عضو خود روز گذشته برگزار شد و امير رضا خادم تنها نماينده كشورمان در اين انتخابات راي نياورد. در مرحله اول راي گيري 5 نفر از كشورهاي آمريكا، صربستان، كره جنوبي، روسيه و قطر انتخاب شدند و براي انتخاب نفر ششم كار به دور دوم كشيده شد كه درنهايت نماينده قزاقستان انتخاب شد. نكته جالب در اين راي گيري اينكه قطر كه هيچ قدرتي در كشتي ندارد به عنوان يكي از اعضا انتخاب شد، اين در حالي است كه نماينده كشورمان عليرغم انكه از كشتي گيران شناخته شده جهان بود كه سابقه حضور در 4 دوره المپيك سئول، بارسلون، آتلانتا ، سيدني و كسب دو مدال برنز المپيك هاي 1992 بارسلون و 1996 آتلانتا را نيز در كارنامه خود داشت حتي براي رفتن به لندن با مشكل رواديد روبرو بود تا اينكه سرانجام پنجشنبه خود را به شهر برگزاري المپيك رساند.
بي ثباتي مديريت يا ...
كسب كرسي هاي بين المللي بسيار مهم است؛ كرسي هايي كه در صورت داشتن آنها ورزش كشورمان مي تواند بهره هاي زيادي ببرد، اما با وجود بديهي بودن اين مهم و آنكه جهان ورزش همواره عرصه تلاش هاي پس پرده و علني كشورهاي مختلف براي كسب كرسي بين المللي رشته هاي مختلف بوده است، متاسفانه ورزش ايران همواره به دليل بي ثباتي مديريت يا اختلاف ديدگاه هاي سياسي ، جناحي و حتي غرض ورزي شخصي، نه تنها تلاش قابل ملاحظه اي در اين رابطه نداشته است، بلكه حتي زماني هم كه در انتخابات شركت مي كنيم نمي توانيم موفق عمل كنيم تا جايي كه حالا امير رضا خادم با آن همه افتخار در عرصه ورزش حريف نماينده كشوري چون قطر نمي شود!
فدراسيون كشتي توضيح بدهد
بايد بپذيريم كه براي رسيدن به چنين جايگاه هاي مهمي اقدام خاصي انجام نمي دهيم؛ به عنوان نمونه فدراسيون كشتي توضيح بدهد كه براي راي آوردن امير رضا خادم كه از سوي همين فدراسيون به عنوان نمايند ايران معرفي شده چه كاري انجام داده بود؟! روز گذشته براي اطلاع از اين موضوع با حجت الله خطيب نايب سرپرست و حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي تماس گرفتيم اما تلفن همراه هر دوي اين عزيزان خاموش بود تا تنوانيم از توضيحات آنها مطلع شويم. از سوي ديگر سايت فدراسيون كشتي نيز تا ساعت 18 روز گذشته كوچكترين واكنشي نسبت به موضوع نداشت تا مشخص شود تمام حواس ها معطوف به المپيك است نه چيز ديگري! رفتارهاي امروز مسئولان ورزش كشورمان نشات گرفته از همان ضعف ديپلماسي است كه سال ها گريبان ورزش را گرفته است، متاسفانه راه چانه زني و گرفتن راي را بلد نيستيم و همچنان بر همان رويه غلط نيز اصرار مي ورزيم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

رويانيان: حق پخش را بايد به ما و استقلال بدهند
محمد رويانيان از صدا و سيما مي خواهد حق پخش تلويزيوني را به دو باشگاه پرسپوليس و استقلال بدهد.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره بحث حق پخش تلويزيوني گفت: ما از ضرغامي مي خواهيم كه در ادامه توجهات خود به ورزش موضوع حق پخش فوتبال را حل كند و فدراسيون هم حق ما را بدهد. اصلاً حق پخش را بايد به دو باشگاه پرسپوليس و استقلال بدهند چرا كه بيشتر بازيهايي كه پخش مي شود مربوط به اين دو تيم است. با اين حال فدراسيون تا الان يك ريال هم بابت حق پخش به ما نداده است. وي در ادامه درباره استعفاي فرزنده رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس گفت: فروزنده در بازي پرسپوليس مقابل گهر در ورزشگاه حضور داشت. شايد استعفاي او مورد پذيرش قرار گيرد اما فعلاً با هم در ارتباط هستيم و كار خود را در باشگاه دنبال مي كند.
مشكلات ادامه دار صبا براي بازي با پرسپوليس
باشگاه صبا در حالي فردا شب به مصاف پرسپوليس مي رود كه علاوه بر غيبت 6 بازيكن اصلي، سرمربي اين تيم هم محروم است.
مجيد هوتن و مسعود حق جو به خاطر محروميت و محمد آرام طبع، سعيد لطفي و مجيد حيدري به همراه محسن خليلي به خاطر مصدوميت قادر نيستند در بازي مقابل پرسپوليس به ميدان بروند.
اين در حالي است كه كميته استيناف هم روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام كرد محروميت تماشاگران پرسپوليس هم به حالت تعليق درآمده و اين بازي با حضور تماشاگران برگزارخواهد شد. علاوه بر اين مشكلات، بايد به محروميت يحيي گل محمدي، سرمربي تيم صبا هم اشاره كرد. او به خاطر مصاحبه عليه مسئولان ليگ دسته يك از همراهي تيمش براي دو بازي محروم شده است كه اين محروميت از بازي با پرسپوليس اجرا مي شود.
مسئولان باشگاه صبا قرار است امروز درخواست خود را براي بخشش گل محمدي به فدراسيون بدهند تا بلكه در مقابل بخشش تماشاگران پرسپوليس بتوانند امتيازي را از فدراسيون بگيرند.
دستور رويانيان براي حل مشكل مالي گهر
با دستور مديرعامل باشگاه پرسپوليس يكي از شركت هاي دولتي اسپانسر باشگاه گهر دورود شد!
تيم تازه صعود كرده گهر دورود به ليگ برتر تا هفته گذشته با مشكلات مالي مواجه بود اما با دستور محمد رويانيان يكي از شركت هاي دولتي اسپانسر اين تيم شد تا بخشي از مشكلات مالي گهر برطرف شود.
دلايل كفاشيان براي امضاي حكم عسگري
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: وقتي مهدي محمدنبي، دبير فدراسيون فوتبال حكم حسين عسگري براي رياست دپارتمان داوري را پيش من آورد، فكر كردم اين موضوع را با رئيس كميته داوران هماهنگ كرده بود.
علي كفاشيان درباره صحبت هاي پيش آمده در امضاي حكم حسين عسگري به عنوان رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال تصريح كرد: رئيس دپارتمان داوري با پيشنهاد رئيس كميته داوران و توافق با دبير فدراسيون فوتبال انتخاب مي شود. وقتي مهدي محمدنبي حكم حسين عسگري را براي امضاي نهايي پيش من آورد، فكر كردم كه او با اصفهانيان هماهنگ كرده است و به همين خاطر حكم را امضا كردم. وي افزود: اصفهانيان تركيب كميته داوران را تغيير داد. طبق درخواست او در جلسه هيئت رئيسه فدراسيون تغييرات كميته داوران را مطرح كرديم و مورد موافقت اعضا قرار گرفت. من همانجا به صورت خصوصي از اصفهانيان پرسيدم كه آيا از عسگري در كميته داوران استفاده مي كنيد يا خير؛ كه اوگفت بايد قبل از اعلام حكم عسگري آن را در كميته داوران مطرح مي كرده است. كفاشيان در پايان گفت: در اين خصوص يك مقدار سوءتفاهم پيش آمده است كه حل شدن آن را به جلسه روز دوشنبه (پس فردا) موكول كرده ايم. در جلسه بعدي كميته داوران در اين خصوص بحث مي كنيم تا ان شاء الله به تفاهم برسيم.
پيوستن يك بدنساز جديد به تيم ملي
مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال از پيوستن يك بدنساز جديد به كادرفني خبر داد.خسرو والي زاده در مورد سفر كي روش به اردن اظهار داشت: سرمربي تيم ملي براي بازديد از محل اردويي كه شهريور در پيش داريم به اردن رفته و فردا (امروز) به تهران بازمي گردد. وي در خصوص ليست تيم ملي و اينكه گفته مي شود رضا قوچان نژاد بازيكن ايراني الاصلي كه در اروپا بازي مي كند در اين ليست حضور دارد، گفت: ليست تيم ملي براي اردوي مجارستان يكي دو روز ديگر اعلام مي شود و بهتر است اين مدت را هم صبر كنيد تا اسامي نفرات اعلام شود. همچنين با توجه به اينكه ديدار دوستانه با تونس در 25 مرداد در تاريخ فيفا است كي روش همه بازيكناني كه مورد نيازش است را دعوت مي كند. والي زاده در مورد جايگزيني ميك در موت بدنسازي پيشين تيم ملي گفت: كي روش چندگزينه خارجي را معرفي كرده كه احتمالاً به زودي يكي از اين نفرات به جمع كادرفني اضافه مي شود.
 


سليمي: اول به طلا فكر مي كنم

بعد به ركوردشكني

وزنه بردار سنگين وزن ايران در المپيك لندن تأكيد كرد در صورتي به ركوردشكني فكر مي كند كه مدال طلايش قطعي شده باشد.
بهداد سليمي درباره آمادگي اش براي حضور در مسابقات المپيك گفت: تمرينات قبل از لندن خوب بود روز گذشته تمرينات سبكي داشتيم و از امروز به صورت اصلي اين تمرينات را ادامه مي دهيم. تمام تلاشم را براي كسب مدال به كار مي گيرم. وي در پاسخ به اين سؤال كه مهمترين فاكتور براي رسيدن به اين مدال چيست اظهار داشت: بايد بتوانيم استرسي كه به عنوان اسم المپيك به ما وارد مي شود را كنترل كنيم و اجازه ندهيم اين استرس تأثير منفي روي ما بگذارد. البته اين مسابقات ميداني بزرگ و قله ورزش جهان است و بالاتر از مدال المپيك چيزي نداريم اما استرس هم وجود دارد كه بايد كنترل كنيم.
وزنه بردار سنگين وزن تيم ملي ايران درباره اينكه مردم ايران انتظار ركوردشكني از وي را دارند تصريح كرد: همه چيز در مسابقه مشخص مي شود. اولويت براي من مدال طلاست و تلاشم را براي كسب آن به كار مي گيرم. اگر مدال طلا قطعي شد به ركوردشكني هم فكر مي كنم. وي درباره ارزيابي حريفانش در اين رقابت ها گفت: تا حدودي از آمادگي آنها خبر دارم. ورزشكار روس، سجاد انوشيرواني، نماينده آلمان كه دو دوره قهرمان المپيك بوده، نماينده اوكراين كه قهرمان چند دوره جهان شد، وزنه بردار كره و دو ورزشكار ديگر از حريفانم هستند.
 


واكنش مدير مجموعه ورزشي آزدي به چاپ خبر استعمال مواد مخدر در اين ورزشگاه

حتما امروز موضوع را بررسي مي كنيم

مدير مجموعه ورزشي آزادي در واكنش به خبر چاپ شده در روزنامه كيهان مبني بر استعمال مواد مخدر در اين ورزشگاه عنوان داشت: اين موضوع ظرف يكي دو روز آينده بررسي و نتايج آن اعلام خواهد شد.
گويا در جريان برگزاري ديدار استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان، برخي افراد معتاد در تونل منتهي به جايگاه 21 ورزشگاه آزادي به استعمال مواد مخدر آنهم بدون كوچكترين نگراني مشغول بودند. اين افراد كه ظاهرا براي تماشاي بازي به ورزشگاه آمده بودند به راحتي از انواع مواد مخدر استفاده مي كردند و برخي تماشاگران رهگذر نيز با تعجب آنها را مي نگريستند! اين خبر روز پنجشنبه در كيهان به چاپ رسيد و روز گذشته مدير مجموعه ورزشي آزادي در گفت و گو با خبرنگار سرويس ورزشي به اظهار نظر در خصوص آن پرداخت و گفت: بنده خودم شاهد اين اتفاق نبودم اما موضوع را به اطلاع بنده رسانده اند؛ قرار است امروز جلسه اي را با حراست مجموعه برگزار كنيم و نتايج آن را به اطلاع عموم برسانيم.
صحت خبر استعمال مواد مخدر آن هم در ورزشگاه آزادي زماني تاييد مي شود كه رسانه ملي نيز پنجشنبه شب در يكي از برنامه هاي ورزشي خود تصاويري از آن را نشان داده است.
توفقي كابلي مدير مجموعه ورزشي آزادي در ادامه گفت و گوي خود يادآور شد: بنده 4 ماه است كه مديريت مجموعه ورزشي آزادي را عهده دار شده ام؛ پيش از اين مديركل تربيت بدني اردبيل بودم. نمي دانم در گذشته چنين كاري در ورزشگاه آزادي انجام شده يا خير ، تنها مي توانم اين اطمينان را بدهم كه اين موضوع بررسي مي شود و ديگر اجازه نمي دهيم در مكان مقدسي چون ورزشگاه چنين اعمال زشتي صورت گيرد.
لازم به يادآوري است طبق تقسيم بندي صورت گرفته در ورزشگاه آزادي كنترل سكوهاي اين ورزشگاه با يگان ويژه است و انتظار مي رود نيروي انتظامي نيز به اين موضوع مهم ورود پيدا كند.
 


پس از حذف ناجوانمردانه پرچمدار كاروان ورزش ايران

فدراسيون جهاني بوكس، داور آلماني را محروم كرد

چهارمين نماينده بوكس ايران در سي امين دوره بازيهاي المپيك در شرايطي برابر حريفي از كوبا با راي ناعادلانه داوران بازنده شد كه علي مظاهري حاضر به حضور در كنار داوران براي بالا بردن دست حريف كوبايي نشد و با اعتراض رينگ را ترك كرد.
رقابتهاي بوكس سي امين دوره بازيهاي المپيك با مبارزه پرچمدار كاروان ورزش ايران برابر «كومز لارديوت» در وزن 91 كيلوگرم و در سالن بوكس مجموعه ورزشي اكسل پيگيري شد. در اين مبارزه علي مظاهري راند اول را با قدرت آغاز كرد و با تدبير موفق شد مبارزه را كنترل كند و با حملات حساب شده با نتيجه 5 بر 4 حريف خود را شكست دهد. اما در راند دوم داوران اين مبارزه در اقدامي عجيب علي مظاهري را با اخطار بازنده كردند تا وي با حالتي عصباني و اعتراض نسبت به اين راي رينگ را ترك كند.
مظاهري كه پرچمدار كاروان ورزشي ايران بود پس از راي ناعادلانه داوران حاضر به حضور در كنار داور براي بالا بردن دست حريف نشد و به حالت اعتراض رينگ را ترك كرد.
مظاهري: هيچ كجاي دنيا چنين قضاوتي نديده بودم
پرچمدار كاروان ورزش ايران در سي امين دوره بازي هاي المپيك و عضو تيم ملي بوكس پس از بازنده اعلام شدن از سوي داوران در نخستين مبارزه خود گفت: در هيچ كجاي دنيا چنين قضاوت ناعادلانه اي را نديده بودم و معلوم بود كه داوران مي خواستند بوكسور كوبايي برنده شود. در حالي كه خبرنگاران حاضر در سالن بوكس در انتظار صحبت هاي تند علي مظاهري بودند وي تنها به گفتن چند جمله كوتاه بسنده كرد و رفت. پرچمدار كاروان ايران در مورد اين مبارزه گفت: در هيچ كجاي دنيا چنين قضاوتي را نديده بودم كه در شروع راند دوم و در دقيقه اول داور سه بار اخطار پشت سر هم بدهد. وي افزود: اين نشان مي دهد كه كوبايي ها روي داوران نفوذ كرده اند و چون مي دانستند كه من برنده اين مبارزه مي شوم سعي كردند از اين راه مرا بازنده كنند.
محروميت داور ديدار مظاهري با حريف كوبايي
فدراسيون جهاني بوكس، داور آلماني مبارزه علي مظاهري و بوكسور كوبايي را پنج روز محروم كرد.
پس از قضاوت غيرمنصفانه فرانك شارماخ آلماني در مبارزه بوكس علي مظاهري و حريف كوبايي، بوكسور ايراني به دليل اعتراض به داور آلماني رينگ را ترك كرد اما با دست دادن به مربيان حريف از سالن خارج شد؛ قضاوت پرحرف و حديث شارماخ در رسانه هاي مختلف جهان هم سروصدا كرد و اكثر كاربران سايت هاي معتبر هم حق را به مظاهري دادند.
هرچند قضاوت غيرمنصفانه شارماخ غيرقابل انكار است اما برخي رسانه ها از احتمال محروميت مظاهري به دليل ترك رينگ نوشتند با اين حال فدراسيون جهاني بوكس با انتشار بيانيه اي از محروميت پنج روزه شارماخ خبر داد. در اين بيانيه كه به مناسبت اين محروميت و همچنين اخراج يكي ديگر از داوران از المپيك صادر شده به نقل از رئيس فدراسيون جهاني بوكس آمده است: «من عميقا از تصميم هاي اتخاذ شده متاسفم. هدف اصلي ما حفظ راستي و انجام مسابقه هاي منصفانه است. من تمام تلاش ممكن را براي تقويت اين مولفه ها به كار خواهم بست.» همچنين آقاجان آبي اف يكي از مسئولان فني مبارزه مظاهري و بوكسور كوبايي هم بنا به تصميم فدراسيون جهاني بوكس از ادامه حضور در المپيك منع و از دهكده بازيها اخراج شد.
 


خط خطي كردن عكس ساعي در دهكده المپيك

ساعي: به كساني كه اين كار را كرده اند تبريك مي گويم!

در حالي كه هادي ساعي در آستانه رسيدن به يك افتخار بزرگ براي ورزش ايران است، گويا اين مسئله چندان به مذاق برخي از اعضاي كاروان ايران خوش نيامده و عكس تبليغاتي او را در محل ساختمان ايران در دهكده المپيك بازيها خط خطي كرده اند.
هادي ساعي اين مورد را از خود اعضاي كاروان ايران مي داند و مي گويد: «من به همه اين افراد تبريك مي گويم.»
هادي ساعي با دومين مدال طلايي كه در بازيهاي پكن بدست آورد، نه تنها در ايران بلكه در دنياي تكواندو نيز به يكي از با افتخارترين هاي جهان بدل شد. همين سابقه قهرماني بسيار خوب باعث شد تا اين قهرمان ارزنده در بازيهاي لندن نامزد رسيدن به كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي المپيك شود، كميسيوني كه رسيدن به آن مي تواند به اندازه چند مدال المپيك ارزشمند باشد؛ اما گويا برخي افراد در كاروان ايران با اين موضوع موافق نيستند و چندان علاقه اي به حضور ساعي در اين پست ندارند. چرا كه در روزهاي ابتدايي حضور ورزشكاران ايران در هكده بازيهاي المپيك شاهد مخدوش كردن و خط خطي كردن عكس ساعي در ميان ساير نامزدهاي اين پست بوديم. مسئله اي كه گويا حسابي ساعي را ناراحت و نااميد كرده است.
وي در اين رابطه اظهار كرد: «واقعا اين مسئله براي من تاسف انگيز بود. بسياري از اعضاي كاروان نيز اين مسئله را به من گفتند و آنها نيز خيلي ناراحت بودند، چرا كه اين موضوع يك مسئله اي ملي براي ورزش ما است. ما بايد در مجامع مهم بين المللي نفوذ داشته باشيم. اما نمي دانم چرا برخي از افراد اينگونه برخورد مي كنند. اگر كسي از من خوشش نمي آيد خوب به من راي ندهد. چرا با عكس اين كار را مي كند.»
ساعي در پاسخ به اين سوال كه فكر مي كنيد چه كساني اين كار را كرده اند؟ افرادي از كاروان ديگر بوده اند يا از كاروان ايران؟ يادآور شد: «به طور حتم ايراني بوده اند. شخص ديگري آنجا رفت و آمد ندارد. فقط آنها مي توانند بروند در ساختمان ايران.»
قهرمان دو دوره المپيك در پاسخ به اين سوال كه چه پيامي براي اين افراد داريد؟ خاطرنشان كرد: «من آنها را نمي شناسم، اما تنها مي توانم به آنها تبريك بگويم، به خاطر اين همه حس وطن دوستي و بايد متاسف بود كه چنين افرادي در كاروان ايران هستند.»
نامزد كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي المپيك در مورد فعاليتهايي كه تاكنون براي انتخابات انجام داده نيز گفت: «ما همچنان در كاروان ايران مشغول رايزني هستيم. البته كاروان ما كاروان كوچكي است و چندان نمي توان روي آنها حساب كرد. براي همين با كاروانهايي كه رابطه خوبي داريم در حال رايزني هستيم و هر روز با مسئول چند كاروان صحبت مي كنيم. در اين مسئله افرادي همچون آقاي افشارزاده و آقاي رحيمي و برخي ديگر از افراد كاروان حسابي به من كمك كرده اند و هر كاري از دستشان برمي آيد مي كنند، اما كار بسيار سخت است.» مدير تيمهاي تكواندو ايران در مورد آخرين وضعيت تكواندوكاران المپيكي ايران نيز يادآور شد: «خدا را شكر وضعيت آنها خوب است و در بهترين شرايط هستند. به نظر من آنها مي توانند يكي از بهترين نتايج كاروان ايران را در بازيهاي لندن بگيرند. اميدوارم كه بخت هم با ما يار باشد و بتوانيم در لندن موفق باشيم.»
 


شكست تيم ملي بسكتبال ايران برابر آلمان

تيم ملي بسكتبال ايران برابر آلمان تن به شكست داد.
تيم ملي بسكتبال ايران در نخستين ديدار از تورنمنت چهارجانبه بسكتبال برابر آلمان صف آرايي كرد و با نتيجه 70 بر 41 تن به شكست داد. شاگردان بچيروويچ در دومين ديدار خود به مصاف فنلاند كه نخستين مسابقه اش را به تركيه واگذار كرده، خواهند رفت. تيم ملي بسكتبال ايران خود را براي حضور قدرتمند در چهارمين دوره كاپ آسيا در ژاپن آماده مي كند.
 


روي خط المپيك

كرمي و باقري معتمد به لندن رفتند
مسابقات تكواندوي المپيك 2012 لندن در حالي از هفدهم مرداد ماه آغاز مي شود كه تكواندوكاران المپيكي ايران ديشب براي حضور در سي امين دوره از مسابقات المپيك راهي لندن شدند. يوسف كرمي و محمد باقري معتمد در بخش مردان و سوسن حاجي پور در بخش بانوان نفراتي هستند كه به همراه كادر فني راهي لندن مي شوند. هادي ساعي مدير فني تيم ملي تكواندو نيز در چند روز گذشته براي انتخابات IOC راهي لندن شده است.
شادي بيست و دوم شد
روئينگ سوار مرد ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن به مقام بيست و دوم اين رقابت ها دست يافت. محسن شادي، نماينده قايقراني ايران در رقابت هاي روئينگ بازي هاي المپيك 2012 لندن ظهر ديروز (جمعه) در فينال D اين مسابقات به مصاف حريفاني از آمريكا، برزيل، مصر، كره جنوبي و شيلي رفت كه در پايان با ثبت زمان 7 دقيقه و 1 3 ثانيه و 42 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه رده بندي قرار گرفت. شادي با اين نتيجه در مجموع به مقام بيست و دوم دست پيدا كرد. در اين گروه نماينده برزيل با ثبت زمان 7 دقيقه و 25 ثانيه و 23 صدم ثانيه در جايگاه نخست قرار گرفت. در رقابت ديروز محسن شادي كارش را با خميازه آغازكرد! شادي در المپيك پكن در جايگاه بيست و ششم قرار گرفته بود. وي در سه رقابت از چهار مسابقه قبلي اش در المپيك 2012 لندن در گروه خودش ششم و آخر شده بود.
برنامه نمايندگان ايران در هشتمين روز المپيك
8 نماينده كاروان ورزش كشورمان امروز در هشتمين روز رقابت هاي المپيك 2012 لندن طبق برنامه زير به ميدان مي روند.
ساعت 30:12: تيراندازي 50 متر تفنگ الهه احمدي و مه لقا جام بزرگ
ساعت 20:13 سولماز عباسي در ماده روئينگ ، فينال D
ساعت 30:13: دووميداني 100 متر- رضا قاسمي
ساعت 05:14: دووميداني 400 متر- سجاد هاشمي آهنگري
ساعت 30:18 مهدي طلوتي در وزن 64- كيلو رشته بوكس برابر حريف قزاقستاني به ميدان مي رود.
ساعت 30:20: پياده روي 20 كيلومتر- ابراهيم رحيميان
ساعت 30:22: وزنه برداري دسته 94 كيلوگرم- سعيد محمدپور
ساعت 15:2 بامداد يكشنبه (45:22 به وقت لندن): احسان روز بهاني دسته 81- بوكس به مصاف حريف تركيه اي مي رود.
طلا و نقره پينگ پنگ مردان به چيني ها رسيد
پينگ پنگ بازان چيني با حضور در فينال مدال طلا و نقره را از آن خود كردند. ديدار فينال و رده بندي رقابت هاي پينگ پنگ مردان المپيك 2012 لندن شب گذشته برگزار شد. در ديدار فينال كه ژانك جيك و وانگ هائو، 2 بازيكن چيني در آن حضور داشتند ژانگ جيك موفق شد با حساب 4 بر يك وانگ هائو را از پيش رو برداشته و مدال طلا را از آن خود كند. در ديدار رده بندي نيز ديميتري از آلمان با نتيجه 4 بر 2 چانگ چي را مغلوب كرد و برنزي شد.
حدادي امروز وارد دهكده بازي ها مي شود
قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا امروز از آلمان وارد دهكده بازي هاي المپيك لندن مي شود و دوشنبه با حريفان خود رقابت مي كند. براساس آنچه اعلام شده است، احسان حدادي، پراميدترين دووميداني كار ايران در المپيك 2012 لندن امروز به ساير ورزشكاران كشورمان در دهكده بازي ها اضافه خواهد شد.
ارزش ريالي مدال هاي المپيك لندن
مدال هايي كه در بازي هاي المپيك 2012 لندن به ورزشكاران برتر اهدا مي شود هم از نظر اندازه و هم از نظر وزن بزرگترين مدالي هستند كه در تاريخ رقابت هاي المپيك طراحي شده است.
اين مدال ها بيش از 2 برابر بزرگتر از مدال هايي است كه در بازي هاي المپيك 2008 پكن به ورزشكاران برتر اهدا شد. براي ورزشكاران اين مدال ها بي نهايت ارزش دارند و نمي توان بر روي آنها قيمتي گذاشت اما اگر بخواهيم ارزش ريالي آنها را بررسي كنيم برخي از آنها 10 هزار تومان هم نمي ارزند! تمام ارزش ريالي اين مدال ها به مواد خامي است كه در آنها به كار برده شده است نه اينكه اينها در رقابت هاي المپيك به بزرگان ورزش دنيا اهدا شده است. در مدال هاي طلا در واقع تنها يك درصد طلاي خالص به كار برده شده است. باقي حجم مدال 5/92 درصد نقره و 16/6 درصد مس است و ارزش آنها تنها 664 دلار (يك ميليون و دويست و هشتاد هشت هزار تومان) است. در مدال نقره به جاي طلا بيشتر از مس استفاده شده كه ارزش تقريبي آن را به 330 دلار (660 هزار تومان) مي رساند. مدال برنز نيز شامل 97 درصد مس، 5/2 درصد فلز روي و 5/0 درصد فلز قلع است كه ارزش آن تنها 70/4 دلار معادل تقريبي 9 هزار و چهارصد تومان است.
نيك فر سي و سوم شد
نماينده مرد پرتاب وزنه ايران در مسابقات دووميداني بازي هاي المپيك 2012 لندن از گردوه رقابت ها حذف شد. امين نيك فر، ملي پوش پرتاب وزنه ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن ديروز با ثبت ركورد 18 متر و 68 سانتيمتر از صعود به فينال بازماند. مسابقات پرتاب وزنه المپيك 2012 لندن با حضور 40 پرتابگر در دو گروه A و B آغا شد كه نماينده كشورمان در گروه B اين رقابت ها حضور داشت و با ركورد 18 متر و 68 سانتيتمتر در جايگاه شانزدهم گروه خود و در بين 40 پرتابگر در رده 33 مقدماتي قرار گرفت. در اين رقابت ها نماينده آلمان از گروه A با ركورد 21 متر و 15 سانتيمتر در جايگاه اول قرار گرفت و نماينده آمريكا در گروه B با ثبت ركورد 21 متر و 36 سانتيمتر به عنوان نفر اول اين گروه راهي فينال شد.
تبريك تلفني اوباما به فلپس
رئيس جمهور آمريكا در تماسي تلفني به پرافتخارترين قهرمان تاريخ المپيك تبريك گفت. مايكل فلپس كه دومين مدال طلايش را در رقابت هاي لندن گرفت و هم اكنون با 20 مدال در تاريخ المپيك، پرمدال ترين قهرمان ورزشي جهان محسوب مي شود، اعلام كرد كه ساعتي پس از افتخارآفريني اش در 200 متر، تماسي از طرف باراك اوباما داشته و رئيس جمهور آمريكا اين موفقيت را به او تبريك گفته است. البته فلپس در رشته 100متر پروانه نيز به نيمه نهايي رسيده است و اين فرصت را دارد تا با رسيدن به فينال و كسب يك مدال ديگر المپيك 2012 لندن، جايگاه خود را در اين بازي ها دست نيافتني تر كند. فينال اين رشته امشب برگزار مي شود.
دولت كره شمالي اجازه پخش بازي هاي المپيك را صادر كرد
دولت كره شمالي در اقدامي عجيب و غيرمنتظره اجازه داد تلويزيون اين كشور روزانه پنج ساعت از رقابت هاي المپيك لندن را پخش كند. پوشش تلويزيوني رقابت هاي المپيك آنهم با چنين مدت زماني در كره شمالي تقريبا بي سابقه بوده، چرا كه دولت كره شمالي كنترل شديدي روي تصاوير تلويزيوني كه از كشورهاي ديگر دريافت مي شود، دارد.البته اين پوشش تلويزيوني به صورت زنده نيست و معمولا در شب و زماني كه رقابت هاي المپيك در حال پيگيري است پخش مي شود. اين اتفاق به اين دليل رخ داده كه كاروان ورزشي كره شمالي بهترين نتيجه خود از سال 1992 تا به حال را در المپيك كسب كرده است. كره شمالي تا به حال چهار مدال طلا (سه مدال در وزنه برداري و يك مدال در جودوي زنان) كسب كرده كه تا به اينجا برابر با مدال هاي طلاي اين كشور در بازي هاي المپيك 1992 بارسلون است. در ابتداي بازي هاي المپيك 2012 هر روز يك برنامه 15 دقيقه تلويزيوني در مورد اين رقابت ها در تلويزيون كره شمالي پخش مي شد كه با شروع كسب مدال هاي طلا توسط ورزشكاران كره شمالي مدت زمان اين برنامه افزايش يافت.
دختر المپيكي تقلبي هندي عذرخواهي كرد!
دختر ناشناسي كه در رژه كاروان هند در افتتاحيه المپيك 2012 لندن حضور پيدا كرده بود، از كارش عذرخواهي كرد.رسانه هاي هندي با پيگيري هاي خود متوجه شدند كه اين دختر ناشناس كه ماهورا ناگندرا نام دارد، اصليت هندي داشته و خانواده او در شهر بنگالورو ساكن هستند. ناگندرا در حال حاضر به عنوان دانشجو در لندن تحصيل مي كند و در افتتاحيه المپيك نيز به عنوان يكي از برگزاركنندگان مراسم حضور داشت. ناگندرا كه هم اكنون براي گذراندن تعطيلات به زادگاهش بازگشته به خبرنگاران گفت: حضور من در رژه كاروان ورزشكاران هند عمل اشتباهي بود. متوجه اشتباه خود شده ام. البته من موارد امنيتي را زير پا نگذاشتم و ورود غيرقانوني به مراسم نداشتم چون يكي از برگزاركنندگان مراسم بودم. وي افزود: مي دانم كه باعث جريحه دار شدن احساسات هم وطنانم شدم. كار من اشتباه بود و به همين دليل عذرخواهي مي كنم.
فاصله 9 متري موسوي با نفر اول و حذف در مرحله اول
نماينده ايران در رقابت هاي پرتاب چكش بازي هاي المپيك 2012 لندن از حضور در فينال اين مسابقات بازماند و پس از امين نيك فر، دومين دووميداني كار ايران بود كه از دور مسابقات كنار رفت. عصر ديروز كاوه موسوي نماينده ايران در رقابت هاي پرتاب چكش بازي هاي المپيك 2012 لندن در گروه B اين مسابقات به مصاف حريفان خود رفت و در پايان با ركورد 72 متر و 70 سانتيمتر به كار خود پايان داد و شانس حضور در فينال رقابت ها را از دست داد.
موسوي دراولين پرتاب خود ركورد 67 متر و 25 سانتيمتر را به ثبت رساند. وي در دومين شانس خود موفق شد چكش را 71 متر و 42 سانتيمتر پرتاب كند. نماينده كشورمان در سومين پرتاب سوم موفق به ثبت ركورد 72 متر و 70 سانتيمتر شد.
مرحله مقدماتي رقابت هاي پرتاب چكش المپيك با رقابت 40 پرتابگر در دو گروه A و B برگزار شد كه نماينده ژاپن در گروه A با ركورد 78 متر و 48 سانتيمتر و در گروه B نماينده مجارستان با پرتابي به ميزان 79 متر 37 سانتيمتر، بهترين پرتاب ها را از خود در اين مرحله به جاي گذاشتند. كاوه موسوي در پايان مرحله اول در جايگاه بيست و دوم قرار گرفت.
پوتين به بهانه جودو ، به لندن رفت
رئيس جمهوري روسيه به بهانه تماشاي المپيك مسافر لندن شد. پوتين كه خود به ورزش جودو مي پردازد، بنا به دلايلي از سفر به بريتانيا سرباز زده بود، اما به بهانه تماشاي برخي مسابقات المپيك به شهر ميزبان بازي ها آمد و در كنار كامرون شاهد برخي فعاليت ها از جمله ديدارهاي جودو بانوان شد. در عين حال آنگونه كه منابع رسانه اي محلي عنوان كردند، او در اصل براي انجام مذاكرات سياسي حضور خود را در قلب برتانيا را عملي كرد.
مشخص شدن 4 تيم مرحله نيمه نهايي فوتبال مردان
تكليف 4 تيم مرحله نيمه نهايي فوتبال مردان المپيك لندن امروز مشخص مي شود8. تيم راه يافته به دور يك چهارم نهايي امروز به ميدان خواهند رفت تا بخت خود را براي رسيدن به مرحله نهايي افزايش دهند. در اولين مسابقه ژاپن با مصر روبه رو خواهد شد.
در دومين ديدار مكزيك با سنگال مصاف خواهد داد. برزيل مدعي جدي پيكارها هندوراس را پيش رو خواهد داشت. ياران نيمار كه مصمم به كسب مقام قهرماني اين دوره هستند ، مي كوشند با اقتدار از مانعي به اسم هندوراس عبور كنند. در آخرين مصاف نيز بريتانيا، مدعي و ميزبان پيكارها پذيراي كره جنوبي خواهد بود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14