(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 مرداد 1391 - شماره 20273

قمشه خبر داد
تجليل از نخبگان وجلوه هاي خودباوري كميته امداد درمجلس
تهران براي ميزباني اجلاس جنبش عدم تعهد آماده مي شود
قانوني كه رعايت نمي شود
واردات برنج از 3 ماه قبل و بعد از توليد ممنوع است
رئيس راهور ناجا خبر داد
برخورد با 3 ميليون راننده به دليل نبستن كمربند ايمني
موافقت معاونت حقوقي رئيس جمهور
با پيشنهاد افزايش حداكثر سن استخدام زنان داراي فرزند
واژگوني خودرو وزير راه و شهرسازي را بستري كرد
مرخصي زايمان مادران دوقلو يك سال مي شود
درميانه رودخانه قزل اوزن پدر و پسري را قرباني كرد
كاهش1800 توماني قيمت مرغ در استان اصفهان
با حضور در پليس آگاهي مالباختگان اين 3 شرور زورگير را شناسايي كنند
دستگيري كابل دزدان شرق تهران
واژگوني تريلر حامل 18 هزار ليتر گاز در بجنورد
انفجار آشپزخانه در خيابان شمس شيراز
به مدت 2 ماه محور ارتباطي نورآباد - هرسين در لرستان مسدود مي شود
كشف 1800 قطعه سكه تقلبي در ازنا
نوجوان چيني 9 نفر را كشت
ضبط 2 ميليون دلار تقلبي
تصادف مرگبار اتوبوس 2 طبقه در آمريكا
توفان مرگبار در تايوان
جايزه 3ميليون دلاري براي فيزيكدان ايراني


قمشه خبر داد

تجليل از نخبگان وجلوه هاي خودباوري كميته امداد درمجلس

سرويس اجتماعي:
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني (ره) گفت به مناسبت ولادت با سعادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبي (ع) و آغاز هفته اكرام ايتام از 15 فارغ التحصيل دكترا، نخبه و جلوه هاي خودباوري از خانواده كميته امداد امام خميني (ره) در زمينه هاي علمي، فرهنگي، شغلي و كارآفريني درصحن مجلس شوراي اسلامي تجليل مي گردد.
منصور قمشه افزود اين افراد توسط دكتر علي لاريجاني رياست محترم و اعضاي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تقدير خواهند شد.
وي در ارتباط با ويژگيهاي اين افراد در بخش علمي افزود عضويت در بنياد نخبگان، كسب مدال طلا در مسابقات بين المللي isi، مدرس دانشگاه و در بخش توانمندسازي تجليل از چند ارائه و چاپ مقاله علمي درمجلات بين المللي و كارآفرين برتر خانواده امداد دراشتغالزايي ميباشد.
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد يادآور شد براي اولين بار تعدادي از فرزندان خانواده عزتمند و ولايتمدار كميته امداد امام خميني كه با توكل به خداوند متعال و تلاش وكوشش مستمر ضمن كسب مدارج علمي در مسئوليتهاي اجتماعي از جمله امامت جمعه، خلبان، رئيس دانشگاه، قضاوت، نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و بخشدار مشغول به خدمت ميباشند تجليل خواهد شد.
قمشه يادآور شد: حسين انواري، سرپرست كميته امداد امام خميني نيز گزارشي از دستاوردها، خدمات و برنامه هاي اين نهاد مقدس در زمينه هاي حمايتي، فقرزدايي، فرهنگي، اشتغال و كارآفريني، مسكن، مشاركتهاي مردمي و اقدامات تحولي انجام گرفته ارايه خواهد داد.
وي افزود به مناسبت ولادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع) و آغازهفته اطعام به نيازمندان و اكرام ايتام به منظور مشاركت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي غرفه اكرام ايتام درتالار آفتاب مجلس داير ميگردد.
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني (ره) افزود رياست مجلس شوراي اسلامي درپانزدهم ماه مبارك رمضان روزشنبه ميزبان جمعي از فرزندان خانواده كميته امداد و دانشجويان برگزيده اين نهاد مي باشند.

 


تهران براي ميزباني اجلاس جنبش عدم تعهد آماده مي شود

معاونت حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران گفت: پايتخت كشورمان در حال آماده شدن براي ميزباني شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد است.
سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به محورهاي حركتي ميهمانان اين اجلاس در مسيرهاي فرودگاه امام خميني(ره) و فرودگاه مهرآباد به محل برگزاري اجلاس، اظهار كرد: اين مسيرها و نيز ساير معابر شمالي، جنوبي، غربي و مركزي تهران كه هر يك به نوعي مي توانند محل رفت وآمد ميهمانان باشند، از جمله محورهايي هستند كه تمام تلاش خود را در معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران به كار بسته ايم تا از طريق برقراري امكان عبور و مرور بهينه و روان سازي ترافيك، در رفت وآمد ميهمانان تسهيل و تسريع ايجاد كنيم.
معاون شهردار تهران با تاكيد بر نصب و بهسازي گارديل ها و اجرا و ترميم خط كشي معابر بزرگراهي و شرياني با رنگ آميزي گرم و برجسته، تصريح كرد: اطلاع رساني هاي محيطي، نوسازي نمادهاي ترافيكي، ترميم و بازسازي تجهيزات حمل ونقلي، كنترل محورهاي ارتباطي از طريق سيستم هاي هوشمند و دوربين هاي نظارت تصويري، ساماندهي ترافيك ميدان ها و تقاطع ها و تجهيز و تقويت سيستم حمل ونقل عمومي، از ديگر اقداماتي است كه براي روان سازي عبور و مرور ميهمانان در دست انجام داريم.
وي از حضور چند هزار نفر ميهمان خارجي از حدود 120 كشور جهان كه به منظور حضور در اين اجلاس به تهران دعوت شده اند، خبر داد و اضافه كرد: علاوه بر روساي جمهور و وزراي امورخارجه، هيئت هاي همراه ايشان از جمله كارشناسان و خبرنگاران خارجي به صورت عادي در سطح شهر تردد خواهند داشت كه به اين منظور ناوگان حمل ونقل ريلي (مترو)، 50 دستگاه اتوبوس جديد تندرو (BRT) و دها دستگاه تاكسي سبز در نظر گرفته شده و علاوه بر آن ايستگاه هاي مترو و اتوبوس نيز مهيا مي شوند.
تشكري هاشمي با بيان اين كه در روزهاي برگزاري اجلاس، استقرار راهنمايان ملبس به لباس متحدالشكل و مسلط به زبان انگليسي در ايستگاه هاي حمل ونقل عمومي در نظر گرفته شده، تاكيد كرد: به منظور مديريت هر چه دقيق تر و هدايت هر چه سريع تر جريان ترافيك در اين مدت، انجام هماهنگي با پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در دست انجام است تا به اتفاق اين عزيزان نسبت به پيش بيني تدابير و تمهيدات لازم به منظور برقراري نظم و انضباط ترافيكي در زمان برپايي اجلاس اقدام نماييم.
معاون شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: مديريت شهري تهران همراه با شهروندان تهراني به مسئولان برگزاري اجلاس كمك مي كند تا با برگزاري اين نشست بزرگ به بهترين شكل ممكن، آن چه را كه زيبنده كشور و ملت عزيزمان است به نمايش گذاشته شود و اميدواريم پايتخت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بتواند ميزبان شايسته اي براي ميهمانان اين ميهماني بزرگ باشد.
گفتني است «شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد» از پنجم تا دهم شهريور در تهران برگزار مي شود و كشورمان به مدت سه سال سكان بزرگ ترين گردهمايي رهبران جهان بعد از مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه 120 كشور شامل 53 كشور آفريقايي، 40 كشور آسيايي، 26 كشور آمريكايي و يك كشور اروپايي عضو آن هستند را در دست خواهد گرفت.

 


قانوني كه رعايت نمي شود

واردات برنج از 3 ماه قبل و بعد از توليد ممنوع است

عضو كميسيون پژوهش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس قانون سه ماه قبل و سه ماه بعد از توليد واردات برنج به كشور ممنوع است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان نور، عبدالواحد فياضي پنجشنبه در شوراي اداري اين شهرستان با بيان مطلب فوق افزود: در اين مدت نبايد برنج وارد شود اما وارد مي شود كه بايد اين موضوع بررسي و پيگيري شود.
وي تصريح كرد: كشاورزي ما هنوز سنتي است، افزايش هزينه هاي توليد به كشاورز و كشاورزي آسيب مي رساند. نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مردم ما در مضيقه هستند و حتي يارانه پرداختي دولت را چتكه اي خرج مي كنند،ما مسئول و موظف به كاهش هزينه هاي آنان هستيم.وي افزود: حفظ موقعيت نظام جمهوري اسلامي در جهان وظيفه همگان است و بدين منظور مجلس شوراي اسلامي با توجه به مباحث اقتصادي در كشور به جد وارد شد و توانست برخي از مسائل را تا حدودي سامان دهد.
 


رئيس راهور ناجا خبر داد

برخورد با 3 ميليون راننده به دليل نبستن كمربند ايمني

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از برخورد با سه ميليون و 200هزار خودرو به دليل عدم استفاده راننده و سرنشينان آن ها از كمربند ايمني در سال جاري خبر داد و گفت: برابر تدابير اتخاذ شده برخورد با خودروهايي كه سرنشينان آنها از كمربند ايمني استفاده نمي كنند در دور دوم سفرهاي تابستاني تشديد خواهد شد.
سردار دكتر اسكندر مومني با اشاره به اينكه استفاده از كمربند ايمني در درون شهرها براي سرنشينان رديف جلو و درخارج شهرها و جاده هاي كشور براي همه سرنشينان اجباري است افزود: براين اساس از ابتداي سال جاري تاكنون با بيش از سه ميليون و 200 هزار راننده متخلف دراين خصوص برخورد شده است كه از اين تعداد بيش از دو ميليون و200 هزار دستگاه درون شهرها و حدود يك ميليون دستگاه درخارج از شهرها و جاده هاي روستايي مورد برخورد قرار گرفته اند.
وي به آمار برخورد با خودروهايي كه از كمربند ايمني استفاده نكرده اند از ابتداي تابستان سال جاري اشاره كرد و به ايسنا گفت: براين اساس با حدود 750 هزار راننده متخلف برخورد شده است كه از اين تعداد حدود250 هزار دستگاه درخارج از شهرها و جاده هاي روستايي و حدود 500 هزار دستگاه نيز درجاده هاي درون شهري تردد مي كردند.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي افزود: براين اساس خودروهايي كه راننده يا سرنشينان آنها از كمربند ايمني استفاده نكنند برابر قانون مبلغ 300 هزار ريال جريمه مي شوند.
وي با اشاره به اينكه درصد عمده اي از علت مرگ در تصادفات رانندگي ضربه سر و شكستگي هاي متعدد بوده است كه بخش عمده اي از اين افراد سرنشينان عقب خودرو بوده اند كه از كمربند ايمني استفاده نكرده اند تصريح كرد: قطعا استفاده از اين وسيله ايمني و سختگيري پليس در اين خصوص در راستاي حفظ جان سرنشينان خودروهاست لذا انتظار مي رود رانندگان و سرنشينان خودروها دراين خصوص قانون را رعايت كنند.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به پژوهش انجام شده درخصوص استفاده از كمربند ايمني دركشور خاطر نشان كرد: براين اساس علل اصلي عدم استفاده از كمربند ايمني، رانندگي در داخل شهر، كوتاهي مسير و سرعت كم هنگام رانندگي ذكر شده است كه ضرورت دارد رانندگان و سرنشينان خودروها عادت كنند پيش از حركت خودرو نسبت به بستن كمربند ايمني خود اقدام كنند.

 


موافقت معاونت حقوقي رئيس جمهور

با پيشنهاد افزايش حداكثر سن استخدام زنان داراي فرزند

افزودن يك تبصره به ماده 42 قانون مديريت خدمات كشوري مبني بر افزايش سه سال به حداكثر سن استخدام رسمي بانوان داراي فرزند، در تنظيم و تصويب قانون دائمي مديريت خدمات كشوري قابل اعمال دانسته شد.
پايگاه اطلاع رساني مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري: در پي ارائه پيشنهاد مركز امور زنان و خانواده مبني بر افزودن يك تبصره به ماده 42 قانون مديريت خدمات كشوري مبني بر افزايش سه سال به حداكثر سن استخدام رسمي بانوان داراي فرزند، معاون حقوقي رئيس جمهور پيش بيني موضوع را در تنظيم و تصويب قانون دائمي مديريت خدمات كشوري قابل اعمال دانست.
مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با عنايت به تحولات اجتماعي اخير كه منجر به افزايش سن ازدواج و فرزندآوري در جامعه شده است از طرفي و ضرورت بهره برداري از سرمايه هاي ملي كه براي تربيت زنان متخصص و صاحب نظر در رشته هاي مختلف تحصيلي صرف مي شود از طرف ديگر، پيشنهاد افزايش حداكثر سن استخدام براي بانوان داراي فرزند را مطرح نمود تا ضمن كاهش نگراني بانوان تحصيلكرده از تأثير فرزندآوري بر موقعيت هاي شغلي و اجتماعي ايشان و رفع موانع قانوني استخدام چنين افرادي، زمينه جذب بانوان توانمند و كارآمد در بخش دولتي پس از فراغت از مسئوليت فرزندآوري كه تامين كننده نيازهاي جمعيتي كشور مي باشد، فراهم گردد.بر همين اساس معاونت حقوقي رئيس جمهور پس از بررسي موضوع ضمن اعلام اين مطلب كه مهلت اجراي قانون مديريت خدمات كشوري كه به صورت آزمايشي تصويب شده تا چند ماه آتي به پايان مي رسد، از معاونت توسعه مديريت و نيروي انساني رئيس جمهور خواست تا مراتب را مورد رسيدگي قرار داده و پيشنهاد مركز را در قانون دائمي مديريت خدمات كشوري منعكس نمايد.
 


واژگوني خودرو وزير راه و شهرسازي را بستري كرد

وزير مسكن و شهرسازي در سانحه واژگوني خودرواش در محور دماوند به تهران دچار كوفتگي بدن شد.
سرهنگ مهران كرانيان در گفت وگو با «ايسنا» گفت: در ساعت 9و10 دقيقه بامداد پنجشنبه در مسير دماوند به تهران، سه كيلومتر بعد از دماوند، يك دستگاه سواري لندكروز سفيد رنگ حامل مهندس نيكزاد، وزير راه و شهر سازي و مهندس ملكي، مديركل مسكن مهر و مهندس تابش رئيس بنياد مسكن در شيب جاده با برخورد به گاردريل واژگون شد.
وي افزود: با عملكرد به موقع كيسه هاي هواي اين خودرو، آسيب جدي به وزير مسكن و همراهان وي وارد نشده و نامبرده به همراه ملكي بلافاصله توسط خودروهاي همراه وزير به بيمارستان شهيد چمران تهران و تابش نيز به بيمارستان سوم شعبان دماوند منتقل شدند.
به گفته فرمانده پليس راه شرق استان تهران، حال وزير مسكن مساعد است و تنها دچار كوفتگي شده است.
به گزارش مهر سرهنگ كرانيان با بيان اينكه اخبار منتشره درباره تركيدگي لاستيك خودروي حامل وزير صحت ندارد گفت: در بررسي صحنه تصادف خط ترمز چند ده متري خودرو حامل وزير مشاهده مي شود ضمن اينكه خودرو هيچ گونه نقص فني نداشته است و كارشناسان با بررسي صحنه، سرعت غيرمجاز و عدم توانايي كنترل خودرو را علت اصلي وقوع اين حادثه اعلام كردند.
پيگيري هاي مهر، حاكي از آن است كه وزير راه و شهرسازي و رئيس بنياد مسكن كشور كه تا عصر پنجشنبه در بيمارستان شهيد چمران تهران بستري بود پس از آزمايشات كامل و نداشتن مشكلي حاد، از اين بيمارستان مرخص و راهي منزل شد تا به دليل كوفتگي بدن و آسيب هاي جزيي ديگر، در منزل به استراحت بپردازد.

 


مرخصي زايمان مادران دوقلو يك سال مي شود

مديرعامل سلامت جمعيت و خانواده وزارت بهداشت از موافقت كميسيون هاي فرعي دولت و رئيس جمهور با افزايش مرخصي زنان پس از زايمان از 6 ماه به 9 ماه خبر داد.
دكتر محمد اسماعيل مطلق با بيان اينكه همه وزارتخانه ها و ارگان ها درباره افزايش مرخصي هاي پس از زايمان توافق كرده اند افزود: اين مساله پس از تصويب نهايي مجلس شوراي اسلامي به همه سازمان ها ابلاغ مي شود و در اجراي اين مصوبه ديگر هيچ يك از شركت ها و نهادها نمي تواند از اجراي آن سر باز زند.
افزايش ساعت شيردهي هنگام كار از يك ساعت
به دو ساعت
مديركل دفتر سلامت جمعيت و خانواده وزارت بهداشت، همچنين از احياي مهدهاي كودك در سازمان ها و ارگان هاي دولتي و خصوصي خبر داد و گفت: همچنين قرار است ساعت شيردهي هنگام كار از يك ساعت به دو ساعت افزايش يابد و مرخصي پس از زايمان براي زنان براي دوقلوها، يك سال است.
وي با بيان اينكه تغذيه انحصاري با شير مادر تا شش ماهگي از 23 درصد به بيش از 53 درصد افزايش يافته و نسبت به گذشته 30 درصد افزايش پيدا كرده است، تصريح كرد: با اين وجود ادامه روند شيردهي كودك تا دو سالگي قبلا 90 درصد بود اما هم اكنون به 86 درصد كاهش يافته است.
دكتر مطلق تغذيه با شير مادر را مهمترين عامل پيشگيري از بيماري هاي غيرواگير عنوان كرد و گفت: خانواده ها بايد كمك كنند تا فرهنگ تغذيه با شير مادر، رعايت شود و بعد از شش ماهگي غذاي اصلي شير مادر است و در كنار آن بايد غذاهاي كمكي را در نظر بگيرند.
 


درميانه رودخانه قزل اوزن پدر و پسري را قرباني كرد

رودخانه قزل اوزن ميانه پدري 52 ساله وپسري 31ساله ساكن تهران را كه براي تفريح به اين منطقه رفته بودند قرباني گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از ستاد بحران و حوادث شهرستان ميانه بر اثر بي احتياطي پدري با شنا درعمق 5متري رودخانه «قزل اوزن» كه منجر به غرق شدن وي شد، پسر خانواده نيز قرباني شد.
دراين حادثه خانواده ميانه اي«قره داغي» ساكن تهران براي تفريح درپايين تر از پل «گئچيليك» گردهم آمده بودند كه پدرخانواده درساعت 30/5 دقيقه عصر ديروز براي شنا به رودخانه «قزل اوزن» وارد مي شود اما امواج سركش رودخانه او را گرفتار مي كنند.
وي درحال غرق شدن بود كه دراين حين پسر خانواده متوجه شده و براي نجات پدر وارد آب مي شود اما عمق و شدت جريان آب هر دو را به كام مرگ فرو مي كشد.
پس از اطلاع رساني ديگر اعضاي خانواده، اكيپ غواصي آتش نشاني، عوامل امداد و نجات و اعضاي ستاد بحران و حوادث شهرستان بلافاصله درمحل حاضر شده و اكيپ غواصي به جستجو پرداخته و پس از يك ساعت تلاش درساعت 7 عصر جسد پدر و پسر را از آب بيرون مي كشند.
 


كاهش1800 توماني قيمت مرغ در استان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
قيمت مرغ گرم در استان اصفهان از روز پنجشنبه گذشته 1800 تومان كاهش يافت.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادكشاورزي اصفهان گفت: پيش بيني مي شود با برنامه ريزي انجام شده اين روند ادامه يابد.
اميرحسين افيوني افزود: تا قبل از اين هر كيلو مرغ 7500 تومان عرضه مي شد كه اكنون مرغ درجه يك گرم توليد داخل استان با احتساب سود براي فروشندگان به مبلغ 5800 تومان عرضه مي شود.
 


با حضور در پليس آگاهي مالباختگان اين 3 شرور زورگير را شناسايي كنند

رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با انتشار تصاوير بدون پوشش سه زورگير شرور از مالباختگاني كه در اين رابطه متضرر شده اند خواست كه براي طرح شكايت به اين پايگاه مراجعه كنند.
سرهنگ ميرزكي با اعلام خبر دستگيري اين سه شرور زورگير كه با كمك و همراهي چند تن از شهروندان مالباخته دستگير شده اند گفت با شناسايي متهمان از سوي تعدادي از مالباختگاني كه به شيوه زورگيري مورد سرقت اموال، تهديد و ضرب و جرح قرار گرفته و همچنين كشف سلاح هاي سرد از متهمان و اعتراف صريح آنها به ارتكاب جرايم مختلف بويژه زورگيري و احتمال افزايش تعداد مالباختگان و ديگر جرايم ارتكابي، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهمان از سوي بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهمان شده اند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر- خيابان 12فروردين مراجعه نمايند.
بنابراين گزارش اين مورد از دستگيري ها در طي تماس تلفني شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 در خصوص تردد تعدادي از «سارقان» و «اراذل و اوباش» در محدوده يك گاراژ متروكه در تقاطع خيابان اسكندري- تقاطع كلهر، در چندين عمليات صورت گرفته است.
 


دستگيري كابل دزدان شرق تهران

سرپرست كلانتري 120 سيدخندان، از دستگيري اعضاي يك باند سرقت كابل برق و تلفن در محدوده شرق تهران خبر داد.
سرگرد حسن نور آبادي، در اين رابطه اظهار داشت: نيمه شب دهم مرداد برحسب تماس كاركنان اداره مخابرات و برق شهر تهران به پليس 110 و اعلام سرقت كابل هاي برق و مخابراتي منطقه ميدان «بني هاشم» ماموران كلانتري 120 سيدخندان براي بررسي موضوع و امداد به كاركنان اداره برق به اين محل اعزام شدند.
وي افزود: با رسيدن ماموران به محل كاركنان اداره برق و مخابرات در محل حاضر و اعلام داشتند با توجه به قطع سيستم مخابراتي احتمال حضور سارقان در چاله مخابراتي متصور است كه بر همين اساس ماموران كلانتري در بازرسي از محل مذكور يك دستگاه خودروي وانت سفيد با يك نفر سرنشين مشاهده شد كه درحال فرار بود.
نور آبادي ادامه داد:«شماره پلاك خودرو از سوي ماموران يادداشت و با هماهنگي هاي انجام شده از سوي دوربين هاي كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تحت تعقيب قرارگرفت و همچنين در همان محل درعمليات انجام شده سه سارق كابل هاي مخابراتي و برق دستگير و در بازرسي از ميان وسايل آنها پنج رشته كابل 24 زوجي كه با اره قطع شده بود و وسايل سرقت از قبيل «تيفور» و «اره دستي» در محل كشف شد.
سرپرست كلانتري 120 اظهار داشت: اين سه متهم دستگير شده كه «مرتضي»، «اردشير» و«محمد» نام داشتند براي سير مراحل بازجويي، همراه اموال مكشوفه به كلانتري منتقل و دركلانتري تحت بازجويي قرارگرفتند كه هر سه نفر ضمن اعتراف به جرايم خود اعلام داشتند كه رئيس اصلي اين باند فردي به نام «صالح» است كه چندين سال با آنها همكاري دارد و اقدام به سرقت كابل هاي مخابراتي و برق مي كنند و اين كابل هاي دزدي را در ميدان شوش به فروش مي رسانند.
همدست اين متهمان نيز در منزلش شناسايي و بازداشت شد كه در منزل اين متهم خودروي مذكور به همراه وسايل سرقت كابل هاي برق و مخابراتي كشف و ضبط شد.

 


واژگوني تريلر حامل 18 هزار ليتر گاز در بجنورد

مدير كل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي از واژگوني تريلر حامل 18 هزار ليتر گاز در روستاي باباامان بجنورد خبر داد.
«رضا مير كريمي» اظهار كرد: اين حادثه بعد از ظهرديروز در داخل روستاي باباامان در 10 كيلومتري شرق بجنورد و حوالي بوستان ملي به همين نام روي داد كه تريلر به خاطر بي احتياطي راننده واژگون شد.
وي با بيان اينكه به محض دريافت گزارش عوامل مديريت بحران استان در محل حاضر شدند تصريح كرد: چون اين حادثه در منطقه مسكوني روي داده بوده و هر آن امكان انفجار ناشي از نشت تانكر 18 هزار ليتري مي رفت بلافاصله با هدايت مديريت بحران، ساكنان روستا تا شعاع 500 متري خانه هاي خود را تخليه كردند.
مدير كل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي افزود: بعد از تخليه اين محل به منظور جلوگيري از هر گونه خسارت جاني، عوامل آتش نشاني نيز اقدامات مربوط به جلوگيري از نشتي گاز در محيط را انجام داده و گاز را داخل مخزني ديگر تخليه كردند.
وي در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به اينكه بعد از تخليه گاز و كنترل اين حادثه اقدامات مربوط به خارج ساختن اين تريلي كه به درون باغي سقوط كرده بود، انجام شد گفت: اين تريلر نيز با به كارگيري سه جرثقيل از داخل باغ بالا كشيده شد و وضعيت به حالت عادي برگشت.
مير كريمي با بيان اينكه مأموريت دستگاه هاي مديريت بحران به اتمام رسيد يادآور شد: هم اكنون هيچ گونه مشكلي در اين ارتباط وجود نداشته و ساكنان اين روستا كه خانه هاي خود را ترك كرده بودند به سكونت گاه خود بازگشتند.
به گفته مدير كل مديريت بحران استانداري خراسان شمالي راننده تريلر نيز به خاطر سهل انگاري ناشي از حمل 18 هزار ليتر گاز مايع به داخل اين روستا به دستور دادستان بازداشت شده است.
وي با تقدير از سرعت عمل نيروهاي شركت كننده در مهار اين حادثه از معاون عمراني فرمانداري بجنورد، هلال احمر، آتش نشاني، نيروي انتظامي و اورژانس خراسان شمالي تشكر كرد.
 


انفجار آشپزخانه در خيابان شمس شيراز

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري شيراز گفت: انفجار آشپزخانه اي در خيابان شمس شيراز، رعب و وحشت اهالي را به همراه داشت.
«رامين طالبي» در گفت وگو با خبرنگار فارس در شيراز اظهار داشت: اين انفجار كه ساعت 9 صبح ديروز رخ داد، خسارت جاني در بر نداشت اما خسارت مالي بسياري به بار آورد.
وي با بيان اينكه امدادگران با تلاش بسيار حريق حاصل شده از انفجار را اطفا كرد ند، خاطرنشان كرد: افراد حبس شده در ساختمان با وسايل امداد نجات يافتند و بر اثر انفجار و ريزش ديوار درب ورودي آن ساختمان مصدود شده بود كه با تلاش امدادگران آواربرداري شد.
طالبي ادامه داد: امدادگران با استفاده از نردبان و از طريق پشت بام وارد منزل شده و پس از بررسي شرايط و دادن هشدارهاي ايمني، افراد محبوس در منزل را به بيرون از منزل انتقال دادند تا از بروز حوادث ناگوار بعدي جلوگيري شود.
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري شيراز تصريح كرد: در اين انفجار يكي از ديوارهاي آشپزخانه كه در انتهاي حياط واقع شده بود ريزش كرد و همچنين شيشه ها تا شعاع 10 متري شكسته شدند و منزل تا ايمني كردن كامل آن براي سكونت خالي شد.
وي همچنين از آتش سوزي زميني در شيراز خبر داد و گفت: حريق ناشي از زباله ها در يك زمين باعث سرايت آن به لوله ها و گسترش آن شده بود كه با حضور آتش نشانان مهار شد.
طالبي افزود: اين حريق در كمربندي جواديه اتفاق افتاده بود.
 


به مدت 2 ماه محور ارتباطي نورآباد - هرسين در لرستان مسدود مي شود

محور ارتباطي نورآباد - هرسين در استان لرستان به علت انجام عمليات راهسازي براي مدت دو ماه مسدود مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي لرستان، مديركل راه و شهرسازي لرستان با اعلام اين خبر افزود: اين محور در كيلومتر 31 تا 32 به علت اجراي عمليات راهسازي براي مدت دو ماه بسته مي شود.
شهرام ملكي افزود: محور جايگزين براي تردد خودروها در اين مسير، كنارگذر ايجاد شده در حد فاصل كيلومتر 31 تا 32 اين محور است.
 


كشف 1800 قطعه سكه تقلبي در ازنا

فرمانده انتظامي شهرستان ازنا از دستگيري يك نفر كلاهبردار سكه تقلبي و كشف 1800 قطعه سكه در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد به نقل از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان لرستان، «غلامعلي جودكي» گفت: شخصي به هويت «ع» ساكن تهران با در دست داشتن مرجوعه اي از دادسراي ازنا به مأموران آگاهي ازنا مراجعه و اظهار داشت روز گذشته در نزديكي شهرك المهدي، مبلغ 15ميليون تومان از طريق فروش سكه هاي تقلبي، از بنده كلاهبرداري شده بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي به محل اعزام شدند.
وي در ادامه اظهار كرد: مأموران با انجام تحقيقات و كارهاي اطلاعاتي، متهم را شناسايي و دستگير و تعداد 1800 عدد سكه تقلبي از وي كشف و ضبط كردند.
جودكي افزود: متهم به پليس آگاهي انتقال و با شاكي مواجهه حضوري كه مورد شناسايي مالباخته قرار گرفت.
فرمانده انتظامي ازنا در ادامه گفت: در اين رابطه مبلغ كلاهبرداري شده به مال باخته مسترد و متهم به همراه پرونده متشكله، تحويل دادسراي ازنا شد.
 


نوجوان چيني 9 نفر را كشت

يك نوجوان چيني به اتهام قتل 9 نفر با ضربات چاقو و مجروح كردن چهار نفر ديگر در استان «ليائونينگ» دستگير شد.
به گزارش ايسنا، خبرگزاري شينهوا اعلام كرد: اين حمله در ساعات پاياني روز چهارشنبه در شهرك «يونگ لينگ» واقع در استان «ليائونينگ» در شمال شرق چين اتفاق افتاده است.به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين پسر 17 ساله با نام «لي» وارد خانه دوست خود شد و پس از مشاجره دو تن از بستگان او را با چاقو كشت. او همچنين حين فرار 6 نفر ديگر را نيز با ضربات چاقو به قتل رساند. «لي» در نزديك محل حادثه دستگير شد.
 


ضبط 2 ميليون دلار تقلبي

پليس پرو از كشف و ضبط اسكناس هاي تقلبي به ارزش بيش از دو ميليون دلار خبر داد.
به گزارش ايسنا، پليس اين كشور اعلام كرد: شخصي به نام «كيسپه رودريگز» دستگير شده است كه قصد داشته اين اسكناس هاي تقلبي را در سوغات هاي مخصوص پرويي جاسازي و وارد خاك آمريكا كند.
به گزارش بي بي سي، مقامات آمريكايي مي گويند بيشترين اسكناس هاي تقلبي خارج از آمريكا در پرو توليد مي شوند.
 


تصادف مرگبار اتوبوس 2 طبقه در آمريكا

تصادف يك دستگاه اتوبوس بزرگ 2 طبقه در بزرگراهي بين شيكاگو و سنت لوئيس يك كشته و شمار زيادي مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش ايسنا، اين اتوبوس بيش از 60 مسافر داشته است. پليس ايالت ايلينويز اعلام كرد قرباني اين حادثه يك زن بوده كه در قسمت جلوي طبقه بالاي اتوبوس نشسته بوده است. در اين سانحه بيش از 30 نفر نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
به گزارش شبكه خبري اي بي سي، احتمالا علت وقوع حادثه پنچر بودن يكي از لاستيك هاي اتوبوس بوده است.
 


توفان مرگبار در تايوان

توفان «سائولا» در جزيره تايوان تاكنون جان 5 نفر را گرفته و دو تن نيز ناپديد شده اند.
به گزارش ايرنا، تلويزيون تايوان روز جمعه گزارش داد: توفان از شب گذشته تاكنون بخش هايي از اين جزيره را درهم كوبيده و باعث زخمي شدن 16 نفر شده است.
اين توفان از سواحل شرقي به سمت سواحل شمال غرب در حركت بوده و با بارش باران سنگين همراه شده است.
با شروع توفان به دستور آموزش و پرورش تايوان مدارس اين جزيره تعطيل شد و با توقف پروازها صدها نفر در فرودگاه ها سرگردان شده و هشت هزار نفر نيز به مكان هاي امن منتقل شدند.
اين توفان اكنون به نزديكي شهر تايپه مركز تايوان رسيده و با سرعت 23 كيلومتر در ساعت در حال حركت به سمت بخش هاي جنوبي چين است.بيشترين سرعت اين توفان به 90 كيلومتر در ساعت در مركز آن مي رسد.بارش باران، جاري شدن سيل و رانش زمين زندگي ميليون ها نفر را در چين مختل كرده است.
در شهر پكن نيز تازه ترين آمار نشان مي دهد شمار كشته هاي سيل يك هفته گذشته به 77 نفر رسيده و بيمه به خسارت ديدگان 140 ميليون دلار پرداخت كرده است.
 


جايزه 3ميليون دلاري براي فيزيكدان ايراني

يك فيزيكدان ايراني در زمينه فيزيك ذره اي و نظريه ريسمان كاربردي كه در مؤسسه مطالعه پيشرفت پيرينستون آمريكا تدريس مي كند، به عنوان جوانترين فيزيكدان جايزه سه ميليون دلاري بنياد فيزيك بنيادين را از آن خود كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر «يوري ميلنر» از سرمايه گذاران حوزه فناوري اخيراً بنياد جايزه فيزيك بنيادين را با هدف پيشبرد دانش جهان در عميق ترين سطح تأسيس كرده است.
اين بنياد براي آغاز كارهاي خود يك جايزه 3ميليون دلاري را براي فيزيكدان هاي اين عرصه در نظر گرفته است.
نيما اركاني حامد، دانشمند ايراني و استاد تمام وقت مؤسسه مطالعات پيشرفته آمريكا جوانترين برنده اين جايزه است. وي در زمينه فيزيك و ذره اي و نظريه ريسمان كاربردي كار مي كند.
برندگان امسال اين بنياد برندگان سال آينده را انتخاب خواهند كرد و اين روند همچنان ادامه مي يابد. تمام برندگان امسال توافق كرده اند كه به عنوان كميته انتخاب برندگان آينده در اين بنياد فعال شوند. اين جايزه به طور سالانه به پيشرفت هاي علمي و تحقيقات علمي براي شناخت كيهان اهدا مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14