(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 مرداد 1391 - شماره 20273

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حماسه حسني(ع) (يادداشت روز)
واق الكي (گفت و شنود)
رايزني صالحي با همتايان قزاق و تاجيك در مورد تحولات سوريه و بدخشان
كيهان و خوانندگان
نماينده كنگره تحريم هاي ضدايراني را به باد انتقاد گرفت
جليلي و اشتون تلفني گفت وگو كردند
توافق براي ادامه مذاكرات
انفجار و ناآرامي در شهرهاي عراق 61 شهيد و 68 مجروح برجاي گذاشت
فراخوان
اين آقا با جام زهر در وزارت بهداشت چه مي كند؟(خبر ويژه)
«دانشگاه فردوسي مشهد» نيز به تحريم كنندگان پيوست (خبر ويژه)
زيباكلام: اصولگرايان هر نامزدي را كه با هاشمي مرتبط باشد كنار مي گذارند(خبر ويژه)
قبل از انتخابات بايد شترگاو پلنگ اصلاح طلبي را سرهم كنيم(خبر ويژه)


حماسه حسني(ع) (يادداشت روز)

ميلاد امام مجتبي(ع) در نيمه ماه رمضان فرصت بكر و مناسبي است تا بدين بهانه از سيره آن امام همام براي شرايط كنوني در پهنه مسائل سياسي، توشه برداشت.
ابتدا اين نكته گفتني است كه تمامي ائمه شيعه راهبرد و هدف مشتركي را بر مبناي اصول اسلامي دنبال مي كردند و تنها اقتضائات زماني و مكاني، بعضاً روش ها را متفاوت نشان مي دهد و از همين روي است كاري كه امام علي يا امام مجتبي يا امام حسين -عليهم السلام- و ساير امامان بر آن اهتمام داشته يكسان و داراي مفهوم و مضمون واحد بوده است.
ناگفته پيداست توجه ويژه به اين نكته و درك ظرايف و دقايق هر دوره از سيره و زمامداري ائمه، حقيقتي به نام «شناخت اهل بيت» را در پي خواهد داشت.
دوره 10 ساله امامت امام حسن(ع)- 40 تا 50 هجري- و مواجهه امام با شخصيت مكار و فريبكاري چون معاويه حاكي از شرايط ويژه اي است كه شناخت «عنصر زمان» را مي طلبد. شناخت اين دوره موقعي ضروري تر و حساس تر است كه به تعبير علامه شرف الدين؛ «شهادت روز عاشورا، نخست «حسني» است و در مرتبه دوم «حسيني»، زيرا اين امام حسن(ع) بود كه راه بوجود آمدن نهضت حيات بخش عاشورا را هموار كرد و نتايج آن را قابل عرضه ساخت.»
به تعبير ديگر؛ اگر «عاشورا» آن پيچ تاريخي سرنوشت سازي است كه با احياي اسلام ناب محمدي(ص)، خط مبارزه و جهاد و مواجهه با مستكبران و غارتگران و زياده خواهان را براي هميشه تاريخ به ارمغان آورد؛ اين خط و تابلوي بزرگ بيداري، در گرو تلاش هايي است كه بستر را براي امام حسين(ع) بوجود آورد تا اسلام، «محمدي الحدوث» و «حسيني البقاء» باشد و البته نبايد در اين ميان حماسه حسني را ناديده گرفت.
حماسه بزرگ امام حسن مجتبي در مصاف با حكومت معاويه رخ مي نمايد. معاويه همان است كه امام علي(ع) درباره او مي فرمايند؛ «والله ما معاويه بادهي مني و لكنه يغدر و يفجر، ولولا كراهيه الغدر لكنت من ادهي الناس- به خدا سوگند؛ معاويه از من زيرك تر نيست ليكن او مردم را مي فريبد و فجور مي كند، من فريبكاري را دوست ندارم وگرنه از زمره زيرك ترين مردم بودم» و اما سختي كار امام مجتبي(ع) در برابر حكومت معاويه كه برپايه فريب افكار عمومي بنا نهاده شده تا جايي است كه امام آن را به سليمان بن صرد خزاعي گوشزد مي نمايند؛ «اگر من به دنيا مي انديشيدم و براي امور دنيوي كار مي كردم، نه معاويه از من زيرك تر بود و نه رام ناشدني تر، و من در برابر او موضع ديگري مي داشتم، ليكن خدا شاهد است من خواستم خون شمايان را حفظ كنم و...».
امام حسن(ع) در جاي ديگري در مذمت سست عنصري ياران و فريب خوردگان تصريح مي كنند؛ «به خدا سوگند، اگر ياراني مي يافتم شب و روز را در «جهاد» با معاويه مي گذراندم».
اما در همين شرايطي كه حزب فاسد اموي به سركردگي معاويه، عمليات بزرگ فريب را در دستور كار قرار داده است تا بذر سالوس، تطميع و دروغ را بپاشد نشان دادن واقعيت امويان و تميز ميان اسلام ناب از اسلام آلوده به سياست هاي اموي هنر بزرگ و معجزه آ ساي امام حسن(ع) است.
خب سؤالي كه به ميان كشيده مي شود اين است كه بر ملا كردن سيماي پليد اموي و روشن كردن ذهن جامعه در شرايطي كه قلت ياران امام به چشم مي آيد چگونه بايد باشد؟
واكاوي پاسخ به اين پرسش مهم و خطير، درس بزرگ امام مجتبي(ع) به دوستداران اسلام ناب است.
سلاح امام حسن(ع) در اين شرايط زماني چيزي نبود جز تدبير. اينجاست كه صلح مشروط امام با معاويه، نقشه هاي معاويه را نقش برآب كرد و حتي در ادامه معاويه كه ظواهر اسلام را رعايت مي كرد ناگزير پرده از سيماي دروغين و خيانت كارش افتاد چرا؟ چون ماهيت اصلي معاويه براي همگان روشن شد؛ وقتي كه در شهر كوفه بر منبر عمومي رفت و آشكارا و بدون پرده پوشي اذعان كرد:
«يا اهل الكوفه، اتراني قاتلتكم علي الصلاه و الزكاه و الحج؟ و قد علمت انكم تصلون و تزكوّن و تحجّون. ولكنّني قاتلتكم لاتامّر عليكم و علي رقابكم... الا ان كلّ مال او دم اوصيب في هذه الفتنه فمطلول و كلّ شرط شرطته فتحت قدميّ هاتين- اي مردم كوفه! فكر مي كنيد من بخاطر نماز و زكات و حج با شما جنگ كردم؟ من كه مي دانستم شما نماز مي خوانيد، زكات مي دهيد و حج مي رويد، من با شما جنگ كردم (و گروه هايي از شما را كشتم و به كشتن دادم) فقط براي اينكه بر شما امارت و حكومت كنم و بر گردن هاي شما سوار شوم... هر مالي يا خوني كه در اين فتنه و خونريزي غارت گشت و ريخته شد هدر است، و هر شرطي (از آن شروط كه در صلح) كرده ام آن را اكنون زير پا مي گذارم.»
بنابراين تدبير امام مجتبي كارگر افتاد و معاويه، چهره واقعي خودش را روشن ساخت؛ او كه سال ها با فريب و تدليس مردمان را به بيراهه كشانده بود اينك به انحراف بزرگ خود تن داد كه تنها دنبال رياست و سلطه و زياده خواهي بوده است!
خالي از لطف نيست كه در همين زمينه به تحليل استاد محمدرضا حكيمي در كتاب «امام در عينيت جامعه» درباره هنر بزرگ امام حسن(ع) اشاره كنيم كه تاكيد مي نمايند در فضاي سياسي آن روز امام توانست «حقيقت مغلوب» را بر «فريب غالب» پيروز گرداند.
نكته اي كه به وضوح اين نوشته در پي آن است مورد واكاوي قرار دهد شناخت عنصر زمان است و اينجاست كه صلح مشروط و معنادار امام مجتبي(ع) همچون قيام سرخ امام حسين(ع) در يك راستا و در يك جهت قابل ارزيابي است و آن بيداري امت و مسلمانان و شناخت مسير اسلام ناب از اسلام اموي و همانند اوست.
اكنون نيز در بستر بيداري اسلامي و الهام بخش انقلاب اسلامي كه ترجماني مشترك از سيره و روش حسني و حسيني- عليهماالسلام- در پهنه سياست است نقاب از چهره و سيماي مدعيان مردم سالاري و حقوق بشر به زير كشيده شده و همگان فهميده اند كه نظام هاي ديكتاتوري حكومت هاي دست نشانده و مرتجع عرب تا نظام هاي كاپيتاليستي و سرمايه داري غربي فاقد مشروعيت هستند. و اين پيچ تاريخي عصر ماست كه وظيفه نخبگان و خواص را دو چندان مي كند تا نسبت به «واقعيت »ها و مقابله با «فريب» ها روشنگري نمايند.
حسام الدين برومند
 


واق الكي (گفت و شنود)

گفت: «افراهيم هلوي» رئيس سابق «موساد» گفته است «اگر من جاي ايران بودم تهديدهاي اسرائيل را جدي مي گرفتم»!
گفتم: روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» هم خطاب به او نوشته است؛ اسرائيل بايد توان نظامي ايران را جدي بگيرد و از آن وحشت داشته باشد.
گفت: روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز هم نوشته؛ وقتي اسرائيل در جنگ 33 روزه از حزب الله لبنان كه يك گروه تحت حمايت ايران است شكست مي خورد چگونه مي خواهد به ايران قدرتمند حمله كند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از سگي پرسيدند چرا اينقدر زود پير شدي؟ گفت؛ از بس كه واق الكي زدم!
 


رايزني صالحي با همتايان قزاق و تاجيك در مورد تحولات سوريه و بدخشان

وزير خارجه ايران درگفت وگوهاي تلفني با همتايان قزاق و تاجيك خود در مورد مسائل منطقه از جمله سوريه و بدخشان تاجيكستان بحث و تبادل نظر كرد.
علي اكبر صالحي بعدازظهر پنجشنبه طي تماس تلفني با «يرژان كازيخانف» وزير امور خارجه قزاقستان كه رياست دوره اي اجلاس وزراي امور خارجه سازمان همكاري اسلامي را به عهده دارد، درخصوص تحولات منطقه به ويژه مسائل سوريه تبادل نظر كرد.
صالحي همچنين طي تماس تلفني با «همراه خان ظريفي» وزير امور خارجه تاجيكستان درخصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه اي و همچنين حوادث اخير در استان بدخشان تاجيكستان رايزني كرد.
وزير خارجه ايران ضمن تاكيد بر حفظ ثبات و امنيت در تاجيكستان، ضرورت خويشتنداري و آرامش و حل و فصل مسالمت آميز مسائل در استان بدخشان را خواستار شد.
وزير خارجه تاجيكستان نيز گزارشي از آخرين وضعيت در اين منطقه را ارائه كرد.
مانع تراشي غرب
براي عدم موفقيت عنان
وزير امور خارجه در واكنش به اظهارات وزير خارجه آمريكا كه روسيه و چين راعامل شكست كوفي عنان، نماينده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب براي حل موضوع سوريه دانسته است، گفت: آمريكايي ها فرافكني مي كنند چرا كه غربي ها و برخي كشورهاي منطقه مانع تراشي كردند تا طرح عنان موفق نشود.
علي اكبر صالحي افزود: عنان دلايل استعفاي خود را به صورت دقيق بيان كرده است، گاه به صورت واضح و گاه سربسته.
وزير امور خارجه تصريح كرد: اين كه عنان از انسجام نداشتن شوراي امنيت سخن گفته است، به معناي چين و روسيه نيست؛ آمريكايي ها فرافكني مي كنند و درصدد القاي نظر خود هستند نه بيان واقعيات.
صالحي با بيان اين كه برخي كشورهاي منطقه، اتحاديه عرب و برخي كشورهاي غربي به صراحت از كوفي عنان انتقاد مي كردند، به «ايرنا» گفت: طرح شش ماده اي كوفي عنان مورد قبول سوريه و كشورهاي نقش آفرين منطقه بود اما طرف مقابل نگذاشت عنان توفيقي در اجراي طرحش حاصل كند.
مسئول دستگاه ديپلماسي ايران با بيان اين كه عنان در آخرين نشست ژنو درباره سوريه تلاش كرد كشورهاي اثرگذار و نقش آفرين مانند جمهوري اسلامي ايران نيز در اين اجلاس شركت كنند، اظهار داشت: عنان قبل از برگزاري اين نشست با من تماسي تلفني داشت و بارها نيز در موضعگيري هاي خود اعلام كرد كه بدون حضور كشورهاي نقش آفرين، حل مسئله سوريه امكان پذير نيست.
صالحي تاكيد كرد: متاسفانه هرگاه تلاش هاي عنان در جهت حل موضوع سوريه بود، غربي ها به گونه اي مانع تراشي مي كردند.
وزير امور خارجه گفت: در مجموع، كشورهاي عربي و برخي كشورهاي منطقه بودند كه نمي خواستند طرح عنان موفق شود چرا كه اگر اين طرح موفق مي شد، آنها به اهداف خود دست نمي يافتند.
ارشد ترين ديپلمات جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: در طرح كوفي عنان بر حل مسئله سوريه از طريق سوري - سوري و نيز بدون تحميل نظرات از بيرون تأكيد شده بود در حالي كه كشورهاي غربي و برخي كشورهاي منطقه تصور موهومي دارند ود ر پي بركناري اسد و روي كار آوردن دولت مجهولي هستند.
صالحي در پاسخ به سوالي درباره آينده طرح كوفي عنان گفت: طرح عنان پابرجاست چرا كه بهترين طرح بر روي ميز است.
وزير امور خارجه افزود: با توجه به پيشينه مديريتي عنان، وي توانست بدون سمت گيري و به صورت مستقل، موضوع سوريه را پيش ببرد كه اين امتياز بزرگي است.
وي با قدرداني از تلاش هاي عنان اظهار اميدواري كرد: جانشين وي نيز بتواند با اتخاذ مواضع مستقل و بدون سمت گيري براي حل موضوع سوريه تلاش كند.
صالحي در پاسخ به اين پرسش كه توصيه شما به دبير كل سازمان ملل براي انتخاب جانشين عنان چيست چرا كه به نظر مي رسد برخي كشورهاي غربي درصدد هستند نماينده اي همسو با مواضع آنها روي كار آيد؟، گفت: قطعا اگر نماينده اي همسو با غرب روي كار آيد، موفق نخواهد شد چرا كه طرف مقابل نيز همكاري نخواهد كرد.
وي افزود: غربي ها عنان را كه مستقل عمل مي كرد، به بن بست كشاندند و چنانچه فردي روي كار آيد كه موضعگيري هايي همسو با غرب داشته باشد، از همان ابتدا به بن بست مي رسد.
گفتني است، كوفي عنان كه 23 ماه فوريه به سمت مقام نمايندگي دبير كل سازمان ملل در امور سوريه انتخاب شده بود، روز پنج شنبه از سمت خود كناره گيري كرد.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ با تشكر از روشنگريهاي به عمل آمده درباره ماهيت كنفرانس صهيونيستي ايران شناسي توسط روزنامه كيهان و اعلام برائت بسياري از دانشگاهها و اساتيد شركت كننده از حضور در كنفرانس ياد شده سوال داشتم مبني بر اينكه شما در بين مراكز ياد شده از «كتابخانه آستان قدس رضوي»، «بنياد پژوهشهاي آستان قدس رضوي»، «سازمان ميراث فرهنگي» هم نام برده بوديد. آيا اساتيد اين مراكز هم از شركت دركنفرانس مذكور انصزاف داده اند؟
يك پيام
كيهان: جهت اطلاع اين خواننده محترم، در متن اخبار روزنامه كيهان از شركت اساتيد مراكز مورد اشاره در كنفرانس اسلامبول ياد شده بود، ولي تاكنون از سوي اين مراكز اطلاعيه و توضيحي مبني بر انصراف و تحريم كنفرانس اسلامبول براي روزنامه كيهان ارسال نشده است.
¤حضرت علي(ع) در نهج البلاغه فرموده اند: امر به معروف و نهي از منكر را ترك نكنيد چرا كه در غير اين صورت اشرار بر شما مسلط مي شوند. سپس هرچه دعا كنيد مستجاب نمي شود.
1895---0911
¤ضمن تشكر از خبر ويژه روزنامه كيهان درباره كنفرانس ضدايراني دو سالانه مطالعات ايران شناسي در تركيه مي خواستم بدانم كه چرا هميشه روزنامه كيهان بايد افشاگري بكند بعد آقايان متوجه شوند كه كاسه اي زير نيم كاسه اين كنفرانس هاست. از اختلاس ها گرفته تا مسايل فرهنگي بايد كيهان ابتدا جرقه اش را بزند تا آقايان متوجه پشت پرده ها شوند. پس سازمان ها و ارگان هاي فرهنگي و اطلاعاتي ما چه مي كنند؟
اسدالله عشقي و اعتضاد از تهران
¤حال كه مجرميت متهمين پرونده سه هزار ميليارد توماني محرز شده و حكم آن ها اعلام شده است انتظار مردم اين است كه از اسامي مخفف آن ها خودداري شود و اسم و عكس شان در جرايد چاپ شود.
كاشاني
¤در مورد صدور حكم اعدام براي چهار نفر از مفسدين اقتصادي مي خواستم بگويم مهم اجراي اين حكم است كه اميدواريم براي مرحله دوم يعني اجراي حكم همين قاطعيت وجود داشته باشد.
نظري
¤مسئولان محترم وزارت ارشاد بايد بدانند كه ساخت پروژه لاله در شأن نظام ولايي جمهوري اسلامي ايران نيست.
قاسمي-اصفهان
¤حكومت هاي آل سعود، قطر و برخي شيوخ خليج فارس در جنگ 33 روزه حزب ا و 22 روزه حماس با صهيونيست هاي جنايتكار در لانه هاي خود خزيده بودند و به عنوان نيروهاي پشت صحنه براي رژيم اشغالگر قدس و آمريكاي جنايتكار و انگليس خبيث براي شكست مقاومت تلاش مي كردند اما امروز براي مقابله با مردم مظلوم سوريه و دولت مردمي اين كشور از لانه ها بيرون آمده و به طور آشكار براي شكست مقاومت تلاش مي كنند. و اين مسئله يك بار ديگر رسوايي اين جيره خواران اجنبي را نمايان كرد. و تاريخ در آينده با تنفراز آنها ياد خواهد كرد.
بختياري
¤از مسئولين كشورمان مي خواهيم با توجه به شعار سال يعني توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني براي هميشه شركت پژو فرانسه را از ذهن خود خارج كنند. حتي اگر اين شركت به غلط كردن بيفتد.
9871---0912
¤بعد از گذشت سال ها هنوز در مورد آسفالت راه هاي روستايي طالقان اقدامي صورت نگرفته است. از وزير راه و شهرسازي خواهشمند است كه نسبت به اين موضوع مساعدت لازم بفرمايند.
ابراهيمي از روستاي خجيله
¤اگر جمعيت كشورمان پير شود هيچ نيرويي وجود نخواهد داشت كه چرخ هاي كشور را بگرداند و پيشرفت و نرخ رشد و توليد علم را به پيش ببرد. اما در كنار همه عواملي كه در رشد منفي جمعيت ما دخيل است متاسفانه يكي از مهم ترين عوامل مشكلات اقتصادي است كه بايد به عنوان يك واقعيت بپذيريم. و بايد مسئولان نسبت به اين موضوع توجه جدي داشته باشند.
يك هم وطن
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 11/4/91 با عنوان «ثبت نام در مدارس شاهد با توجه به حق امتياز معلماني كه در جبهه ها حضور داشتند» موارد ذيل به اطلاع مي رساند:
1-فرهنگيان براي ثبت نام فرزندشان براساس شيوه نامه ثبت نام صرفا از دو رديف داراي بالاترين امتياز جدول ذيل بند 1-6 بهره مند مي شوند، وليكن فرزند جهادگر و رزمنده بسيجي علاوه بر امتياز حضور در جبهه و ارائه مدارك از همه امتيازات مربوط به اولويت ايثارگري و ساير اولويت هاي جدول 1-6 ثبت نام برخوردار خواهند شد.
2- در راستاي تحقق فرمان حضرت امام قدس سره و به منظور ارتقاي سطح علمي و بالا بردن كيفيت آموزشي و پرورشي مدارس شاهد جهت جذب دبيران متعهد و متخصص در مدارس شاهد براي اين عزيزان فقط 24 ساعت در هفته حداكثر 48 امتياز منظور مي شود و زوج فرهنگي حداكثر از 50 امتياز مي توانند بهره مند شوند وليكن ايثارگران گرانقدر تا سقف 96 ماه حضور داوطلبانه در جبهه معادل 672 امتياز و حضور در جبهه به صورت نظامي يا وظيفه 384 امتياز محاسبه مي گردد.
¤ همان گونه كه يك رمال نان سادگي بعضي از انسا ن ها را مي خورد استكبار جهاني به ويژه آمريكا از مزدور و يا خواب بودن بعضي از دولت هاي منطقه نان مي خورند. كشورهاي عرب منطقه بايد مثل سوريه بيدار بشوند و در مقابل دشمنان بايستند نه اينكه مزدوري آمريكا و غرب را بكنند.
0950-0919
¤ به مردم آمريكا مي گويم اوباما شخصيت ملي شما را با تأييد قانون همجنس بازان به عنوان يك ملت كشور بي فرهنگ و بي شعور و بي تمدن معرفي نمود. اكنون اين شما هستيد كه با تهديد و تطميع و تحميق امثال وي سواري به او مي دهيد و در اوج سيطره علم و تكنولوژي و... در بي فرهنگي مطلق به سر مي بريد و ناقض حقوق بشر هستيد نه ملت با فرهنگ ايران اسلامي.
9255-0936
¤ ضرب المثل معروفي است كه فلاني را به ده راه نمي دادند سراغ خانه كدخدا را مي گرفت حالا حكايت سران منافق فتنه است كه به جاي رفتن به جهنم و واصل شدن به درك دوباره به فكر كاخ رياست جمهوري افتاده اند. بايد گفت بوي داغ كردن درازگوش را با بوي كباب اشتباه گرفته اند.
9005-0913
¤ چرا برخي ادارات و بانكها پس از ساعات كاري اقدام به خاموش كردن كولرهاي گازي پرمصرف و چراغ ها نمي كنند؟ از دستگاه نظارتي انتظار برخورد لازم مي رود.
6333- 0911
¤ 30 سال با كارگري سوختيم و ساختيم تا پس از بازنشستگي لقمه ناني و آب خوش از گلويمان پايين برود. ما چه كنيم كه حقوق 500-400 هزاري پاسخ گوي نيازمان نيست و پس از 30 سال بايد به دنبال شغل جديد براي 30 سال بعدي برويم تا زنده بمانيم؟
4466-0939
¤ از مسئولان روزنامه شرق درخواست مي شود به طور شفاف، رك و بي پرده موضع خود را درباره كشتار مسلمانان بي پناه در ميانمار اعلام كنند و از تطهير عوامل آمريكا و غرب در اين كشور دست بردارند.
شهنازي
¤ فرياد مردم در كيهان منعكس شد، ولي به گوش مسئولين نرسيد. سال گذشته با كاهش دادن ارز مسافرتي به گران شدن دلار دامن زدند. امسال به جاي رفع گراني به وجود آمده، حذف كامل ارز مسافرتي را در انديشه دارند. با اين حساب قيمت دلار چه بشود!
8853-0912
¤ پيشرفت هاي مختلف در عرصه هاي گوناگون نشان از طليعه خوبي دارد براي آينده كشور . مردم نيز دل خوش به اين ارتقاء علمي، فناوري، نظامي و... همه گونه هزينه را نيز تقبل مي نمايند، و دشمن نيز مأيوس از اين حضور است، ولي برخي شيطنت ها چه عمد و چه غيرعمد با هر توجيهي قصد مخدوش كردن اين حضور و مأيوس كردن مردم را دارند. عملكرد ناصواب برخي دولتيان و مسئولين ذي ربط نيز كمك به اين خطاست. از جمله اين بازيگوشي ها گراني هماهنگ و همه جانبه و همسو با تحريم هاست كه برخي از آنها هيچ ربطي به تحريم ها ندارد و طاقت مردم را طاق كرده است. بالا رفتن اجاره بها، گراني ارزاق عمومي، افزايش حمل و نقل، هزينه هاي متفرقه براي ساخت و ساز مسكن و... باهر توجيه غيرمنطقي زمام امور را از دست همه خارج كرده و ارائه اطلاعات و آمار غلط اعتماد مردم به مسئولين را كمرنگ كرده است. انتظار مي رود سران سه قوه به دور از شعار تدبيري بينديشند.
نراقي
¤ از پليس راهور و شهرداري درخواست مي شود نسبت به جمع آوري خودروهاي اسقاطي در معابر و كوچه ها كه به سطل زباله تبديل شده است و اسباب آزار و اذيت همسايگان را فراهم مي كند اقدام نمايند. براي نمونه در منطقه 14، خيابان پاسدار گمنام، خيابان فرشته آزادي كوچه تقوي در انتهاي كوچه، خودروي اسقاطي پيكان سبزرنگ به شماره 33/592/ن35 پارك شده و دور از ديد مسئولين امر باعث آزار و اذيت همسايگان شده است.
6960-0936
¤ چرا مجلس مانع پرداخت سهام عدالت از سوي دولت به مردم شد؟ آيا واگذاري سهام عدالت به اقشار ضعيف جامعه تورم زاست يا بودجه هاي كلان اجاره نمايندگان؟!
باقري
¤ به مناسبت ماه شهادت مولي الموحدين اميرالمؤمنين (ع) جمله اي گوهربار از مولا: «تحففوا تلحقوا» سبكبال شويد تا به مقصد برسيد.
طاهري
¤ قبل از اينكه بحران سوريه شدت پيدا كند روزنامه هاي دوم خردادي مرتب تصاويري از خانم بشاراسد رئيس جمهور اين كشور را در حالي كه پوشش اسلامي نداشت چاپ مي كردند. هدفشان اين بود كه به اذهان عمومي جامعه ايران و سوريه القاء كنند دولت بشار اعتقادي به قوانين اسلام ندارد و بالعكس جريان معارض به دنبال اجراي اسلام است. براي اينكه چنين بهانه اي از دشمنان سوريه و مقاومت گرفته شود ضرورت دارد احكام وقوانين اسلام از جمله حجاب از طرف دولت سوريه و شخص بشاراسد و خانواده او محترم شمرده شود.
جاويد
¤ از مسئولان شهر تهران تقاضا مي كنم كه اتوبوس هاي ميدان آزادي به خاوران را مجددا راه اندازي كنيد و مردم را از مشكلي كه به وجود آمده رهايي بخشيد.
يك شهروند
¤ نكته مهمي كه در مورد سوريه مطرح است تمديد يك ماهه ماموريت ناظران سازمان ملل در اين كشور است. بايد در نظر داشت كه اين ها واقعا ناظر نيستند بلكه جاسوساني هستند كه براي آمريكا و اسرائيل كار مي كنند و وظيفه اصلي شان هم بررسي چگونگي از ميان برداشتن بشاراسد در نزديك ترين مكان به اسد است. كوفي عنان مزدور آمريكاست و نبايد در گفت وگوها با اين فرد فريب حرف هايش را بخوريم.
يك شهروند
¤ ما نبايد لحظه اي اوضاع سوريه را به حال خودش رها كنيم. زيرا رژيم صهيونيستي كه در آستانه نابودي قرار دارد نجات خود را در براندازي سوريه مي داند. پس ما هم كه حامي مقاومت هستيم نبايد سوريه را رها كنيم.
يك هم وطن
¤ در حالي كه امروز تمدن غرب در حال نزديك شدن به نقطه پايان خودش است شرم آور است كه در كشورمان كه در آستانه شكوفايي و بالندگي و تبلور حاكميت اسلام است اجازه انتشار ماهنامه هايي را بدهيم كه به تبليغ علوم انساني منحط، مردود و مطرود غرب مشغولند.
يك شهروند
¤ هر دم از اين باغ بري مي رسد، نفهميديم دادن زمين به قطري ها چه صيغه اي است و كدام نهاد اين چنين شاهكاري را كرد؟ شايد پاداش ضربات متعدد پادشاه وابسته قطر به خط مقاومت باشد!
5461-0918
¤ فرزندم به بيماري ام اس مبتلا شده و به همين علت نتوانست در 5 آزمون پايان ترم دانشگاه خود شركت كند. با توجه به اينكه استرس براي چنين بيماراني بسيار مضر است با مسئولين دانشگاه آزاد شهرك غرب صحبت كردند. متاسفانه نه تنها نپذيرفتند كه ايشان آن دروس را امتحان دهد بلكه اعلام نمودند بايد مجددا آن دروس را در ترم بعدي بردارند و در سركلاس هم حضور پيدا كنند؟! از رئيس محترم دانشگاه آزاد دكتر دانشجو درخواست مي شود نسبت به حل مشكل ياد شده مساعدت نمايند.
پدر دانشجو
¤ از دستگاه هاي نظارتي درخواست مي شود نسبت به بازرسي از برخي بانك ها از جمله صادرات شعبه... قم داشته باشند تا از روند اجحاف و ظلمي كه بر قشر كم درآمد روا داشته مي شود مطلع شوند. گاهي فقط ديركردها از اصل وام تجاوز مي كند و در اين حال اقدام به برداشت غيرقانوني از يارانه كه متعلق به خانواده هاست مي كنند كه در ماه تير براي اينجانب رقم خورد و تمام دغدغه ام اين است كه نكند دوباره يارانه مردادم را نيز يك طرفه برداشت نمايند.
ابوالقاسمي از قم
¤ احزاب و برخي افراد متعلق به جبهه مدعي اصلاح طلبي از هول حليمي كه براي فاتحه انقلاب پختند ناگهان خود درون آن ديگ داغ افتادند و از سال 88 تا به حال دارند مي سوزند و اين درس عبرتي است براي شبه روشنفكراني كه خود را نشناخته اند و از خدا غافلند.
9005-0913
¤ از برق منطقه رشت درخواست مي شود نسبت به تعويض تير برق نبش كوچه شهيد چوكام بلوار لاكان كه در حال فرو ريختن است و امكان صدمه به عابرين دارد اقدام نمايد.
6245-0911
¤ مهديا هر طرفي در طلبت رو كردم
هرچه گل بود به عشق رخ تو بو كردم
آفتابا! به سر شيعه دل خسته بتاب
تا نگويند كه بيهوده هياهو كردم
اللهم عجل لوليك الفرج
رحماني
¤ از مسئولين سازمان تامين اجتماعي مي پرسم با حقوق 440هزار توماني بازنشستگي و با توجه به تورم و گراني و با داشتن دو دانشجو و... چگونه مي توان به رتق و فتق زندگي پرداخت و مشكل نداشت؟
6402-0914
¤ از شهرداري پاكدشت درخواست مي شود نسبت به راه اندازي مجدد تنها پله برقي پل عابر پياده اين شهر كه 6ماه است خراب شده اقدام كند.
7642-0919
¤ تقويت روحيه انتظار و اميد به نزديك بودن ظهور امام زمان(عج) در بين مردم با گناهاني كه در جامعه شايع است تناسب چنداني ندارد. چگونه ممكن است با وجود اين همه گناه در ميان قشرهايي از مردم آن بزرگوار در اين سالهاي نزديك ظهور بكند.
8516-0919
¤ در كشت و كشتاري كه در ميانمار عليه مسلمانان اين كشور به راه افتاده و خون هر انسان آزاده اي را به جوش مي آورد خبري از مدعيان حقوق بشر مثل خانم شيرين عبادي نيست. چرا ؟مگر خاك مرده بر سرش پاشيده اند كه هيچ واكنشي و عكس العملي از خود در اين فاجعه انساني نشان نمي دهد.
4958-0916
¤ برخي از مديران و مسئولين ضعيف النفس و مذبذب در هر سه قوه عادت كرده اند در برابر فسادها و توطئه ها آن قدر تعلل و مصلحت انديشي هاي مشمئزكننده نشان بدهند كه تاوان اين نارسايي ها همه از جيب نظام هزينه شود.
8516-0919
¤ اگر مسئولين كشور سخنان حضرت امام خميني(ره) مبني بر احياء كشاورزي را از همان سالهاي اول انقلاب و دوران هاي بعد جدي مي گرفتند و به آنها جامه عمل مي پوشيدند امروز شاهد كاهش جمعيت روستايي نبوديم از طرفي دغدغه ترافيك، بي كاري و عواقب سوء عدم اشتغال جوانان كشور را نداشتيم.
8681-0912
¤ به عنوان يك جوان ايراني به دانش هسته اي كشورم افتخار مي كنم بايد با قدرتمند ساختن كشورمان از همه ابعاد پوزه استكبار به ويژه آمريكا را به خاك بماليم.
8911-0919
¤ تاكسي هاي خط سه راه افسريه به پاكدشت كرايه هزار تومان را به 1300 تومان افزايش داده اند. مسئولين امر در وزارت كشور چرا از اقدام خودسرانه اين افراد جلوگيري نمي كنند.
7642-0919
¤ بنده يك جوان باحقوق ماهيانه 400هزار تومان در اين شرايط سخت زندگي وگراني چگونه مي توانم ازدواج بكنم و تشكيل زندگي مشترك بدهم. البته بعضي ها راه خلاف دزدي را پيش مي گيرند در نتيجه جامعه به فساد و ناامني كشيده مي شود.
3228-0938
¤ حلقه انحرافي نفوذ كرده در حاشيه دولت با دخالت خود در امور اقتصادي باعث به وجود آمدن مشكلات زيادي براي مردم به ويژه قشر رنج كشيده انقلاب شد. در خصوص مسائل سياسي نيز دستگاه ديپلماسي كشور متاثر از اين حلقه انحرافي و ليدري آن در مواجهه با بيداري اسلامي كاملا منفعلانه رفتار كرد و مي كند. فلذا لازم است كليت دولت دهم به مانند دولت نهم كه تازه روي كار آمده بود در مسائل اقتصادي و سياسي انقلابي رفتار نمايد و سستي از خود نشان ندهد.
اسلامي
¤ به عنوان بازنشسته تأمين اجتماعي از رئيس اين سازمان درخواست مي شود معوقه افزايش حقوق اين چندماه را سريعاً پرداخت نمايند تا حداقل براي سحري ماه مبارك رمضان مشكلي نداشته باشيم و با خيال راحت تري به عبادت بپردازيم.
محمدي شيراز
¤ مدت يك هفته است كه آب منطقه بلوار حج، هنر 11 خرم آباد از ساعت 11 شب تا 6 صبح قطع مي شود. از مسئولين امور آب استان براي رفع اين مشكل حياتي استمداد مي كنم.
1149-0916
¤ غلبه تيم فجر سپاسي شيراز با بازيكنان ارزان قيمت و بي ادعا ولي برخوردار از مربي مومن و متواضع بر تيم گران قيمت پرسپوليس با بازيكنان ميلياردي جاي عبرت گرفتن و همچنين شكرگزاري دارد.
8911-0915
¤ آقاي رويانيان رئيس باشگاه پرسپوليس با شكست تيم خود از يك تيم معمولي مثل فجر سپاسي بايد بفهمد كه نمي تواند با خريد بازيكنان ميلياردي از بيت المال به قهرماني برسد. ايشان بايد تاوان حيف و ميلي را كه در بيت المال كرده پس بدهد.
8911-0915
¤ دعاي ما جانبازان مشهدي بر قدرت پولي تيم پرسپوليس فائق آمد و باعث شد اولين شكست براي تيم ميلياردي آقاي رويانيان در فصل جديد رقم بخورد و نتيجه خرج هاي بيهوده از كيسه مردم را دريابند.
8911- 0915
¤ در شبكه سوم سيما هر شب بعد از اذان مغرب يك آيه از قرآن تلاوت و ترجمه مي شود. واقعاً حيف است كه اين نوع برنامه جذاب و آموزنده فقط به ايام ماه مبارك رمضان اختصاص داده شود و در ديگر ايام محروم باشيم.
6263-0938
¤ حقا كه تو از سلاله فاطمه اي
با خطبه خود بر فتنه ها خاتمه اي
زيباتر از اين نام نديدم به جهان
سيدعلي حسيني خامنه اي
2515-0914
¤ از همراه اول درخواست روزانه يك پيام در قالب نكات تندرستي كرده ام ولي اولاً روزانه سه مورد پيام آبكي و كم محتوي ارسال مي شود ثانياً پيام ها را پاسي از شب گذشته كه خواب هستم ارسال مي كنند و مزاحم آرامشم مي شوند. در حالي كه بهترين نكته تندرستي خواب با آرامش شهروندان است.
1102-0936
¤ بنويسيد وزير آموزش و پرورش ابلاغيه دولت درخصوص پرداخت كمك هزينه مهد كودك به فرهنگيان را به اجرا نمي گذارد. كارمند آموزش و پرورش شهريار هستم .براي بهره برداري از اين امتياز مراجعه كردم مي گويند بخشنامه آن را ابلاغ نكرده اند. چند سال ديگر كه فرزند مهدكودكم بزرگ مي شود اين بخشنامه چه سودي براي بنده دارد؟
3271-0912
¤ روزي موشي در خانه صاحب مزرعه تله موشي را ديد به ديگر حيوانات خانه مثل مرغ و گوسفند و... موضوع تله موش را خبر داد همه گفتند تله موش مشكل خودت است و به ما ربطي ندارد. گذشت تا روزي مار در تله افتاد و زن مزرعه دار را نيش زد. از مرغ خانه براي او سوپ درست كردند گوسفند را براي پذيرايي عيادت كنندگان سربريدند و گاو را هم براي برپايي مراسم ترحيم ذبح كردند. در اين مدت موش به مشكلي كه به ديگران ارتباط نداشت فكر مي كرد. حالا حكايت كشورهاي تركيه، قطر و عربستان در قضيه موضع گيري عليه سوريه شده است.
1714-0912
¤ چرا از ميان بالاي حدود 30 روزنامه كشور فقط روزنامه كيهان و يكي دو روزنامه ديگر به حوادث كشور سوريه اشاره مي كنند و در حمايت از ملت و دولت اين كشور موضع مي گيرند. مگر غير از اين است كه سوريه به نمايندگي از ما مقابل رژيم اشغالگر قدس ايستاده و مقاومت مي كند. بنده به سهم خودم راضي نيستم كه از بيت المال ريالي يارانه به روزنامه هاي اجاره اي كه بايد گفت مزدورنامه هستند داده شود.
عليمرداني
¤ صاحب سه فرزند كوچك در شهرضاي اصفهان هستم. چون جايي مشغول به كار نيستم از روي خانواده خجالت مي كشم و هرچند روز يك بار خودم را آفتابي مي كنم. از همه بدتر اينكه خانه به دوشي و مستأجري ما را رنج مي دهد. تو را به خدا مشكل بنده را در اين ستون چاپ كنيد بلكه افراد نيكوكار گره از كارم بازكنند.
اجلالي
¤ پيشنهاد مي كنم در كشور ستادها و انجمنهايي در حمايت از افراد ورشكسته و كم درآمد مانند كارگران و كارمندان جزء تشكيل شود.
1202-0918
¤ از طرف بنياد مسكن براي گرفتن 2 ميليون تومان وام وديعه مسكن به بانك معرفي شده ام ولي ضامن ندارم از كساني كه قادر به ضمانت هستند استمداد مي كنم.
6229-0919
¤ شهرداري تهران تمام امكانات خود را بسيج كرده و در تمام نقاط شهر پياده روها را مي كند و سنگ فرش مي كند، خدا مي داند كه اين كار اولويت ندارد و با اين كارها نمي توان رئيس جمهور شد.
رئيسي
¤ در مدارس شاهد و ايثارگران هم در گزينش دانش آموز اولويت با فرهنگيان است و هم شهريه از آنان گرفته نمي شود. وقتي چنين است يكباره نام اين مدارس را به فرهنگيان تغيير بدهند چرا به نام ما ايثارگران ولي به كام ديگران باشد.
7581---0912
¤ از آموزشياران نهضت سوادآموزي هستم. درخواستم اين است كه بنويسيد اولاً مشكل استخدام ما آموزشياران قديمي را حل كنند ثانياً چرا وقتي حق بيمه از ما كسر مي كنند جزء سابقه بيمه محسوب نمي شود؟
1320---0938
¤ توصيه مي كنيم سامانه پيامكي دفتر اطلاع رساني رهبر معظم انقلاب اسلامي دوطرفه باشد تا مردم درباره مسائل و مشكلات كشور و خودشان تعامل داشته باشند و به نتيجه برسند.
8516---0919
¤ حضرت علي(ع) مي فرمايند: همنشيني با نابخردان اخلاق را تباه مي سازد.
6263:0938
¤ به دليل همدستي تركيه در جنايت هاي تروريستي در عراق و سوريه بهتر است رئيس جمهور محترم آقاي احمدي نژاد از دعوت مقامات تركيه براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها در كشورمان ايران خودداري كند.
0427:0937
¤ آيا در كشور قحط الرجال است افرادي كه در فتنه 88 از فتنه گران حمايت كردند مي خواهند دوباره سركار آيند. درحالي كه سنوات مسئوليت هاي آنها از 30 سال هم گذشته و اين مشاغل بايد به افراد جوان محول گردد.
ابراهيمي- دبيربازنشسته
¤ درصورتي كه جنايتكاران غرب و مزدوران منطقه اي آنها حماقت كنند و به سوريه لشكركشي كنند يگان هاي زبده ارتش اسلام از حزب الله لبنان گرفته تا سپاه پاسداران وارد عمل شده پوزه آنان را به خاك خواهند ماليد.
2051:0913
¤ با 4 سرعائله و يك حقوق بخور و نمير خانواده ام 6 ماه است كه رنگ گوشت را در سفره ام نديده ايم، چقدر شرمنده زن و بچه باشيم، چرا اين همه وعده و وعيد ؟برخي از مسئولان با حقوق هاي ميليوني و خانه هاي ويلايي بدبختي ما كارگران را مي فهمند؟ به داد ما هم برسيد. وقتي قرار است مهماني به خانه ام بيايد تب و لرز مي گيرم و سعي مي كنم در خانه نباشم. اگر درد دلم را به كيهان نگويم به كجا ببرم.
2251:0912
¤ اينكه زندگي حاج عبدالله والي را چاپ مي كنيد بسيار عالي است لطفا بفرماييد آيا اين مطالب به صورت كتاب هم چاپ شده و اگر چاپ شده نحوه دسترسي به اين كتاب را هم بفرماييد.
1988:0911
كيهان: با تشكر از خواننده گرامي، پيش از اين نيز اعلام كرديم كه اين پاورقي برگرفته از كتاب «تا خميني شهر» است كه بخش فرهنگي موسسه جهادي آن را منتشر كرده است.
¤ از اتحاديه نقاشان ساختماني تقاضا داريم به نقاشان خود آموزش دهند كه از ريختن رنگ و تينر اضافه خود در جوي هاي آب و پاي درختان خودداري كنند.
يك شهروند
¤ پژو ال ايكس از يكي از نمايندگي هاي ايران خودرو خريداري كرده ام كه يكي از قطعات آن خراب بوده و مسئولان آن به من گفته اند 40 روز بايد ماشينت بخوابد تا قطعه آن را تامين كنيم. آيا درست است كه به خاطر يك قطعه 40 روز بدون وسيله باشم؟
6882:0913
¤ در منطقه فشم و بعداز آن دو تير تلفن وجود دارد كه هر دو آنها دو هفته است قطع شده و حدود 100 خط تلفن مردم اين منطقه از كار افتاده است خواهشمنديم به اين وضعيت رسيدگي شود.
اسكويي


نماينده كنگره تحريم هاي ضدايراني را به باد انتقاد گرفت

شبكه خبري «راشاتودي» روسيه در گزارشي اعلام كرد: «ران پل» نماينده جمهوريخواه كنگره آمريكا در يك آگوست (11 مرداد) در نطقي اعتراض آميز عليه تحريم هاي جديد عليه ايران، ضمن صلح آميز دانستن برنامه هسته اي تهران، تحريم هاي واشنگتن را جنگ افروزي توصيف و از آنها به شدت انتقاد كرد.
راشا تودي افزود: «ران پل» نماينده جمهوريخواه در كنگره آمريكا كسي بود كه روز چهارشنبه طي سخناني عاقلانه، نسبت به لايحه جديد كنگره كه وي آن را «قانون 2012 وسواس فكري درباره ايران) ناميد، اعتراض كرد.
وي لايحه تحريم هاي جديد عليه ايران را به عنوان اقدامي غير ضروري در جهت جنگ افروزي عليه كشوري دانست كه هدفش توليد تسليحات هسته اي نيست.
پل در سخنان خود گفت: راي به اين لايحه، گامي ديگر در جهت به راه انداختن جنگي غير ضروري است. ايران تهديدي براي امنيت ملي ما نيست. طي 10 تا 15 سال گذشته دغدغه ذهني ما اين بوده كه با جنگ ايران همه مشكلات جهان را حل كنيم. در حالي كه همين طرز تفكر ما را به خاك سياه نشانده است.
وي افزود: در برهه اي كه آمريكا ميلياردها دلار صرف جنگ با عراق و افغانستان كرده، درگير شدن در جنگ با ايران به جز ضرر به ويژه ضرر اقتصادي، چيز ديگري براي ما به همراه نخواهد داشت.
پل همچنين به نبود هيچ گونه مدرك و سندي دال بر غني سازي بيش از 20 درصد اورانيوم از سوي ايران و تائيد آژانس بين المللي انرژي اتمي و سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) مبني بر اين كه ايران در جهت ساخت تسليحات هسته اي حركت نمي كند، اشاره كرد و افزود: اعمال فشار بر ايران به منظور تعطيل كردن نيروگاه هاي هسته ايش تا آنجا كه آمريكا به كرات تحريم هاي سخت عليه اين كشور تصويب و اعمال كرده، صرفا درگير كردن ذهن خود با كشوري است كه به هيچ وجه قصد جنگ افروزي ندارد.
نماينده كنگره آمريكا با استناد به تاريخ صلح آميز ايران و عدم وجود هرگونه سابقه در حمله به كشورهاي همسايه، راي مثبت به لايحه تحريم ها عليه ايران را مشاركت در اشتباه پر هزينه اي ديگر دانست و پيامدهاي آن را به جنگ عراق تشبيه كرد كه براساس اطلاعات دروغين بنا نهاده شده بود.
به گزارش ايرنا، وي در نطق خود در مخالفت با اين تحريم ها ضمن ابراز نارضايتي از حمايت هاي آمريكا از مخالفان دولت سوريه گفت: باراك اوباما در سال جاري دستوري محرمانه را به منظور كمك مخفيانه به نيروهاي شورشي در سوريه امضا كرد.


جليلي و اشتون تلفني گفت وگو كردند

توافق براي ادامه مذاكرات

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا طي تماس تلفني بر ادامه مذاكرات هسته اي تأكيد كردند.
«كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و «سعيد جليلي» دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس گروه مذاكره كننده ايران روز پنجشنبه در گفت وگويي تلفني بر ادامه مذاكرات درباره برنامه هسته اي ايران تأكيد كردند.
اشتون در بيانيه اي پس از اين گفت وگوي تلفني اعلام كرد: «من راهكارهاي ديپلماتيك را براي حل نگراني هاي جهاني درباره برنامه هسته اي ايران بررسي كرده ام.»
وي افزود: «من بر اينكه ايران بايد بر روي مواردي كار كند كه اعتمادسازي مي كند، تأكيد كردم. دكتر جليلي هم موافقت كرد كه گفت وگوها به زماني ديگر و پس از واكنش هاي آتي در پايان ماه موكول شود.»
جليلي نيز با اشاره به برخورد سازنده، مؤثر و مبتكرانه جمهوري اسلامي ايران در گفت وگوها تصريح كرد: پاسخ روشن و مشخص به ايده هاي واقعي جمهوري اسلامي ايران يك انتظار منطقي است.


انفجار و ناآرامي در شهرهاي عراق 61 شهيد و 68 مجروح برجاي گذاشت

ناآرامي و انفجار بمب در شهرهاي مختلف عراق 61 كشته و 68 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، انفجار بمب در كركوك جان 17 نفر را گرفت كه 10 تن از اين شهدا از نيروهاي امنيتي عراق بودند. در بغداد نيز انفجار يك خودروي بمب گذاري شده شهادت سه غيرنظامي و جراحت 17 تن ديگر را در پي داشت.
پنجشنبه انفجار خودروي بمب گذاري شده در شمال شرق بغداد شهادت 9 نفر و جراحت 32 تن ديگر را در پي داشت. دو درگيري جداگانه كه همين روز در كركوك روي داد، جان 9 تن را گرفت و يك زخمي برجاي گذاشت. همچنين، طي سه حمله جداگانه در جنوب كركوك، هفت سرباز كشته و 11تن زخمي شدند. چهار پليس نيز در شهر تكريت به ضرب گلوله افراد ناشناس شهيد شدند.
حوادث و حملات تروريستي مشابه در شهرهاي بلاد، سامرا، الدجيل، الرطبه، الحديثه و بيجي نيز روي داد. شمار كشته هاي اين حملات جمعا 12نفر و مجروحان نيز هفت تن اعلام شده است.


فراخوان

مهمترين مطالبه رهبر انقلاب از دانشجويان چيست؟
پايگاه اطلاع رساني KHAMENEI.IR در آستانه ديدار دانشجويان با رهبر انقلاب اسلامي فراخواني را با موضوع «مهمترين مطالبه رهبر انقلاب از دانشجويان» صادر كرده است.
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي در آستانه ديدار دانشجويان با رهبر انقلاب اسلامي فراخواني را با موضوع «مهمترين مطالبه رهبر انقلاب از دانشجويان» صادر كرده است كه متن آن به شرح زير است:
با توجه به بيانات حضرت آيت الله خامنه اي؛ به نظر شما مهمترين مطالبه رهبر انقلاب از دانشجويان چيست؟
اعضاي جامعه دانشگاهي مي توانند نظرات خود را به همراه نام دانشگاه، رشته و مقطع تحصيلي از اين صفحه ارسال كنند.
 


اين آقا با جام زهر در وزارت بهداشت چه مي كند؟(خبر ويژه)

بسيج جامعه پزشكي نسبت به واگذاري پست به يكي از نمايندگان تندرو مجلس ششم در وزارت بهداشت اعتراض كرد.
به گزارش رجانيوز، «انوشيروان-م» در كارنامه سياسي خود حضور در دو دوره ششم و هشتم مجلس را ثبت كرده و جزو 127نماينده تندروي مجلس ششم بود كه خواستار تسليم نظام در چالش هسته اي و سركشيدن جام زهر شدند. وي اخيرا به عنوان قائم مقام معاون آموزشي و رئيس مركز امور هيأت علمي وزارت بهداشت منصوب شده است. وي علاوه بر فعاليت در چارچوب جريان تندرو اصلاحات در مجلس ششم، در مجلس هشتم نيز از اعضاي فراكسيون اقليت (اصلاح طلبان) بود و در دوره حضور خود در مجلس مواضع نزديك به جريان فتنه داشت.
رئيس بسيج جامعه پزشكي در نامه اي به وزير بهداشت نسبت به انتصاب نامبرده اعتراض كرد. در نامه چندي پيش دكتر محمد رئيس زاده به دكتر وحيد دستجردي آمده است: همانگونه كه استحضار داريد جايگاه «معاونت آموزش» آن وزارتخانه يكي از معاونت هاي راهبردي است كه نگرش ها و سياست هاي متوليانش، اثرات ماندگاري را برجاي مي گذارد و در كنار آن، مركز امور هيات علمي وزارت بهداشت و درمان نيز به عنوان گلوگاه سياست گذاري در جذب اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي، جايگاهي است كه انتظار مي رود در نصب مديران آن، نهايت مراقبت و گزينش لحاظ شود، از اين رو انتصاب آقاي [م] در اين سمت، باعث حيرت و نگراني قاطبه كساني شد كه از سويي همچنان اميدوار به اجراي شعار شايسته سالاري در اركان دولت هستند و از سوي ديگر در اذهانشان خاطرات، رفتارها و مواضع غيرارزشي نامبرده از زمان حضور وي در مجلس ششم (از جمله امضاي نامه معروف به جام زهر) و پس از آن را به خاطر سپرده اند. مواضعي كه اسناد و مكتوبات آن در صورت نياز ارائه خواهد شد.
وي با اشاره به مخالفت اعضاي شوراي مركزي سازمان بسيج جامعه پزشكي با اين انتصاب نوشت: اعضاي اين شورا ضمن بررسي موضوع، اعتراض خود را نسبت به اين انتصاب اعلام نموده، معتقدند حوزه سلامت كشور هيچگاه از عناصر متخصص، ولايتمدار و پايبند به آرمانهاي انقلاب اسلامي خالي نبوده است و يقينا اين شايستگي ها، كه در حكم انتصاب به آن اشاره شده است، به هيچ روي با سوابق فرد مذكور تناسبي ندارد.
 


«دانشگاه فردوسي مشهد» نيز به تحريم كنندگان پيوست (خبر ويژه)

پس از انتشار اخبار و مقالات مستند كيهان پيرامون ماهيت صهيونيستي كنفرانس دو سالانه مطالعات ايران شناسي در شهر اسلامبول تركيه و آغاز موج تحريم اين همايش صهيونيستي از سوي اساتيد دانشگاهها كه در شماره هاي پيشين روزنامه به چاپ رسيد، «دانشگاه فردوسي مشهد» نيز با ارسال نامه اي براي كيهان به جمع تحريم كنندگان اين كنفرانس پيوست تا بدين ترتيب نزديك به 60نفر از اساتيد دانشگاه هاي ايران از چنين همايش هاي به ظاهر علمي اما كاملا سياسي ابراز انزجار كنند. متن نامه «دانشگاه فردوسي مشهد» به شرح زير است:
مديرمسئول محترم روزنامه كيهان
با سلام
درخصوص خبر برگزاري نهمين كنفرانس دو سالانه مطالعات ايران شناسي در تركيه و افشاي ماهيت صهيونيستي و ضد ايراني آن مندرج در روزنامه كيهان مورخ 24/4/91 به اطلاع مي رساند دانشگاه فردوسي مشهد و اعضاي هيئت علمي آن تقيد و تعهدشان نسبت به موازين و سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران محرز است. لذا حضور و شركت در اينگونه به اصطلاح همايش ها را فاقد اعتبار علمي و پژوهشي مي داند و اعلام مي دارد كه احدي از اعضاي محترم هيئت علمي اين دانشگاه در كنفرانس ياد شده شركت نخواهد كرد. مراتب جهت اطلاع و درج در روزنامه اعلام مي شود.
با تشكر
دكترسيدحسين سيدموسوي
مدير دفتر رياست و روابط عمومي


زيباكلام: اصولگرايان هر نامزدي را كه با هاشمي مرتبط باشد كنار مي گذارند(خبر ويژه)

«واقعيت جامعه ما اين است كه نامزدهاي اصولگرا در انتخابات سال آينده رئيس جمهور خواهند شد و ما نبايد با اين تصور كه آنها عقب نشيني مي كنند و اصلاح طلبان برنده مي شوند خودمان را گول بزنيم.
اين مطلب را صادق زيبا كلام در مصاحبه با ماهنامه صنعت و توسعه عنوان كرد وگفت: براي من مهم تر از انتخابات رياست جمهوري سال 92، جنبش دموكراسي خواهي و آزادي زندانيان سياسي و رفع توقيف دو حزب عمده مشاركت و مجاهدين انقلاب است... معتقدم گزينه اي جز شركت در انتخابات متصور نيست. و اصلاح طلبان بايد در انتخابات شركت كنند و براي تحقق آرمان هاي مان كار ديگري نمي توانيم بكنيم. اگر قرار است در انتخابات شركت كنيم اين سوال مطرح است كه از ميان نامزدهاي موجود كداميك مي تواند به اهداف كوتاه مدت و بلندمدت جنبش دموكراسي خواهي كمك كنند.
وي گفت: اگر به فرض آقايان محمدرضا عارف، نجفي، اسحاق جهانگيري، عبدالله نوري و حتي آقاي سيدمحمد خاتمي نامزد شوند و صلاحيتشان هم تاييد شود و حوادث و رويدادهاي 22 خرداد 88 تكرار نشود و به راحتي هم از مجلس اصولگراي نهم راي اعتماد بگيرند چقدر اين چهره ها شانس تحقق بخشيدن به اهداف كوتاه مدت و بلندمدت جنبش دموكراسي خواهي دارند. من مي گويم صفر و حتي زير صفر. براي اينكه از همان روز اول مجلس جناح راست در برابرش خواهد بود شوراي نگهبان، برخي از ائمه جمعه، صداوسيما، روزنامه هاي حكومتي و... در برابرش خواهند بود و با اين روند، دوره خاتمي تكرار مي شود، يعني دولت اصلاحات با صف گسترده اي از مخالفان روبه رو خواهد شد.
وي با بيان اينكه نبايد باقي مانده قدرت احمدي نژاد بعد از خانه نشيني سال 90 را با قدرت يك رئيس جمهور اصلاح طلب مقايسه كنيم، افزود: اينجاست كه مي گويم شايد يك رئيس جمهور اصولگراي معتدل بتواند گام هاي ولو اندك براي جنبش دموكراسي خواهي داشته باشد. واقعيت جامعه ما اين است كه نامزدهاي اصولگرا هستند كه رئيس جمهور آينده خواهند شد با اين تصور كه جناح راست عقب نشيني خواهد كرد و در اين انتخابات اصلاح طلبان برنده مي شوند خودمان را گول مي زنيم.
وي با بيان اينكه «آنچه كه در عالم واقعيت اتفاق مي افتد اين است كه جريان اصولگرايي نهايتا روي يكي از نامزدهاي خود متمركز مي شوند معتقدم نامزد اصلي جريان اصولگرا يا علي لاريجاني است يا سعيد جليلي و يا دكتر علي اكبر ولايتي» گفت: جريان ميانه سعي خواهد كرد از افرادي مانند قاليباف حمايت كند.
وي مي افزايد: من آقاي روحاني را متعلق به جريان اصولگرا نمي دانم و ايشان را وابسته به آقاي هاشمي رفسنجاني مي دانم و آقاي هاشمي رفسنجاني هم از سوي اصولگرايان بعد از انتخابات خرداد 88 كنار گذاشته شد زيرا آقاي هاشمي حاضر نشد عليه اصلاح طلبان موضع گيري كند به همين دليل كساني كه مرتبط با ايشان باشند مشمول كنار گذاشتن از سوي جريان اصولگرايي مي شوند.
زيباكلام مي گويد: سوال دشواري كه اصلاح طلبان به تدريج با آن روبه رو مي شوند اين است كه آيا بايد تمام توان خود را متمركز چهره اصلاح طلبي كنيم كه حتي از فيلتر شوراي نگهبان عبور خواهد كرد و يا نه اين توان خرج نامزد معتدل و ميانه رو شود؟ كه من آقاي قاليباف را در مقايسه با آقايان سعيد جليلي، لاريجاني و ولايتي انساني افراطي نمي بينم. بعضي وقت ها در زندگي سياسي انتخاب بين خوب و بد نيست انتخاب بين بد و بدتر است و انتخاب قاليباف براي اصلاح طلبان انتخاب بد است ولي انتخاب بدتر وجود دارد كه دنبال اصولگرايان افراطي بروند.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش مي گويد: آنچه كه امروز ما به آن نيازمنديم نه يك رئيس جمهور اصلاح طلب است و نه يك رئيس جمهور اصولگرا. اتفاقا ما به رئيس جمهوري نياز داريم كه آشتي ملي و ائتلاف را در جامعه به وجود بياورد. اين آشتي ملي را نه آقاي عارف مي تواند به وجود بياورد و نه جليلي و نه ولايتي. آشتي ملي را شخصيتي به مانند ناطق نوري مي تواند به وجود بياورد.


قبل از انتخابات بايد شترگاو پلنگ اصلاح طلبي را سرهم كنيم(خبر ويژه)

سردبير روزنامه توقيف شده حجاريان مي گويد: اصلاح طلب مي تواند ساختارشكن باشد(!)
عليرضا علوي تبار سردبير روزنامه توقيف شده صبح امروز در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «ميهن» (وابسته به علي كشتگر و شماري از عناصر ضدانقلاب فراري) گفت: تصور اوليه من از مفهوم اصلاح طلبي، ساختارشكني است. اصلاح طلبي مي تواند هدف انقلابي داشته باشد. طبقه بندي اوليه كه من داشتم، خيلي وقت ها از سوي دوستان با اعتراض مواجه مي شد و اين ايراد را مطرح مي كردند كه نمي شود در روش اصلاح طلب و در هدف ساختارشكن و انقلابي بود.
وي درباره انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: در اين انتخابات من اعتقاد ندارم و به نظر نمي رسد كه شرايط به گونه اي باشد كه بتوان بهبودخواهي حكومت (اصلاح طلبي) ايجاد كنيم. بيشتر بايد به انتخابات به عنوان يك فرصت نگاه كنيم كه در آن يك كنش سياسي جمعي انجام دهيم. يعني از اين حالت انفعالي تجزيه شده محفلي به يك جريان جمعي تبديل شويم. به بيان ديگر از فرصت انتخابات استفاده كنيم.
بعيد است كه اجازه دهند كه از انتخابات پيش رو براي شكل گيري جريان بهبودخواهي استفاده كنيم اما از فرصت انتخابات براي شكستن فضاي منفرد شدن و يأسي كه وجود دارد و براي برقراري دوباره ارتباطات، گفتگوهاي جمعي بين خودمان استفاده كنيم. بيش از اينكه به ورود به درون حكومت فكر كنيم بايد به ارتباطات بيشتر و كنش سياسي جمعي تلاش كنيم.
علوي تبار گفت: انتخابات به نوعي بسترسازي براي قدم هاي بعدي است. اينكه رهبري جمعي مان را بازسازي كنيم. ارتباطات مان را بازسازي كنيم و اين فضاي اتمي شده و ذره اي شده را از بين ببريم. در واقع از فرصت انتخابات استفاده كنيم.
وي درباره اين سؤال كه «خواست زندانيان درباره تحريم را چگونه مي توان پيش برد؟» گفت: به نظر من دوستان ما مسلما با توجه به وضعيت تصميم مي گيرند. هنوز زود است. آنگونه كه در صحبت ها عنوان و منتقل شده آنها هم در گفتگو اگر شرايط مثبت باشد موافقند. آنها هم از بهره گيري از فرصت موافقند اما بايد صبر كرد و وضعيت را سنجيد ولي بعيد مي دانم اگر شرايط مثبت باشد دوستان در زندان هم مخالفت كنند. اما اين منوط به وجود شرايط مثبت است وگرنه در انتخابات مجلس حتي امكان استفاده از فرصت هم نبود و از اين رو دوستان به تصميم عدم شركت در انتخابات رسيدند.
علوي تبار در اين گفت وگوي همدلانه با ارگان گروهك فدائيان خلق توضيح نداده كه چرا حاكميت بايد به جريان شترگاوپلنگي كه به تصريح وي ساختارشكن است، اجازه حضور در انتخابات را بدهد، انتخاباتي كه براي تعيين چيدمان ساختار اجرايي برگزار مي شود؟ همچنين در ادبيات سياسي، اصلاح طلب (رفورميت) كسي است كه اصل ساختار را قبول دارد و در چارچوب آنها به اصلاح و ارتقاي امور مي انديشد، و نه شكستن اصل ساختار و براندازي.
شايان ذكر است روزنامه صبح امروز يكي از عوامل تحريك به اغتشاش و آشوب در سال هاي آغازين فعاليت دولت اصلاحات بود و طي چند سال به روشني ماهيت نفاق افراطيون مدعي اصلاحات را عيان كرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14