(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 مرداد 1391 - شماره 20273

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهمانپرست: آمريكا و غرب به دنبال ناامن كردن بازار انرژي خاورميانه هستند
خطيب جمعه تهران : مسئولان از گراني باخبرند دنبال حل آن هستند
درپرتو وحي
آيت الله مكارم شيرازي: خادمان حرمين شريفين، اسرائيل را درناآرامي هاي سوريه ياري مي دهند
وزير اطلاعات در نمايشگاه قرآن: كاربردي كردن مباحث قرآني نياز كنوني جامعه است
سرلشكر جعفري: تهديد نرم بالاترين تهديد براي شرايط بسيار حساس امروز انقلاب است
تقلاي تل آويو براي تضعيف اجلاس عدم تعهد در تهران
مشق نور درآستانه اشرفيه
دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان تقديم مي كند
بذرپاش رئيس فراكسيون جوانان مجلس شد
سفير ايران در روسيه : تهران تنها با انجام تعهد مسكو در تحويل اس300 از شكايت خود صرفنظر مي كند
افشاگري رويترز از پشت پرده بلوف هاي اسرائيل كابينه امنيتي يك سال است كه هيچ جلسه اي درباره ايران نداشته


مهمانپرست: آمريكا و غرب به دنبال ناامن كردن بازار انرژي خاورميانه هستند

سخنگوي وزارت خارجه ايران با بيان اينكه آمريكا و غرب به دنبال طرح هايي هستند كه در روند رشد كشورهاي آسيايي اختلال ايجاد كنند، ناامن كردن بازار انرژي در خاورميانه را از مهمترين اين طرح ها برشمرد.
رامين مهمانپرست كه در رأس هيئتي رسانه اي به چين سفر كرده است، با ماژائو شو معاون وزير خارجه چين در امر خلع سلاح ديدار و گفت وگو كرد.
وي با اشاره به عزم و اراده مسئولان دو كشور براي توسعه روابط، گفت: دو كشور داراي ظرفيت هاي بزرگي در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و تجاري هستند كه بايد آنها را شناسايي كرد و همه ظرفيت ها را به كار گرفت.
رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت خارجه با اشاره به موقعيت استراتژيك ايران در منطقه خاورميانه و واقع شدن دو نقطه تلاقي كريدورهاي شمال- جنوب و شرق به غرب، اهميت روابط اقتصادي و تجاري باچين را يادآور شد.
مهمانپرست آينده اقتصادي كشورهاي آسيايي را بسيار روشن خواند و با بيان اينكه قدرت هاي نوظهور اقتصادي متعلق به اين قاره هستند، بيان كرد: اين مسئله باعث نگراني غرب به ويژه آمريكا شده و آنها به دنبال طرح هايي هستند تا در روند رشد سريع كشورهاي آسيايي اخلال ايجاد كنند.
مهمانپرست ناامن كردن بازار انرژي در خاورميانه را از مهم ترين برنامه هاي غرب و آمريكا براي كند كردن پيشرفت اقتصادي رقباي آسيايي عنوان كرد.
وي ادامه داد: آمريكا اگر موفق شود در خاورميانه بي ثباتي ايجاد كرده و اجازه دسترسي بلندمدت و مطمئن را به كشورهاي نوظهور اقتصادي در زمينه انرژي ندهد، مي تواند مطمئن باشد كه جايگاه اقتصادي خود را حفظ كند.
وي همچنين در ديدار با چينگ گانگ همتاي چيني خود، ايران و چين را دو كشور بزرگ و مؤثر با تاريخ و فرهنگ غني خواند و با اشاره به روابط خوب و راهبردي دو كشور بر تداوم رايزني و مشورت في مابين تأكيد كرد.
در اين ديدار سخنگوي وزارت خارجه چين با بيان اينكه ايران از جايگاه مهمي براي چين برخوردار است، خاطرنشان كرد: روابط دو كشور گسترش قابل توجهي يافته است.
وي نقش رسانه ها را در شناساندن ظرفيت هاي دو كشور مهم خواند و گفت: در حال حاضر ساختار رسانه اي در جهان غيرمنطقي است و كشورهاي در حال توسعه بايد كمك كنند تا اين ساختار عوض شود.
چينگ گانگ خاطرنشان كرد كه كشورش تسهيلات لازم را براي فعاليت خبرنگاران و رسانه هاي ايران در چين فراهم خواهد كرد.
وي در پاسخ به دعوت مهمانپرست براي سفر به ايران عنوان كرد كه در اولين فرصت به كشورمان سفر خواهد كرد.


خطيب جمعه تهران : مسئولان از گراني باخبرند دنبال حل آن هستند

خطيب نمازجمعه تهران با بيان اينكه آمريكا مي خواهد با شكست ايران در مسائل اقتصادي سلطه خودش را بازگرداند گفت: ما بايد با اين ديد نگاه كنيم تا متوجه شويم تكليفمان چيست؟
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي، خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در خطبه دوم با اشاره به گراني ها و بحران اقتصادي، اظهار داشت: بحران اقتصادي هم اكنون دنيا را فرا گرفته است و كشورهاي ديگر نيز با اين موضوع درگير هستند.
وي با بيان اينكه موضوع گراني ها و بحران اقتصادي مشكل جدي و ويژه اي است، گفت: بحران اقتصادي در واقع جنگي است كه دشمن با توجه به شكست هايي كه در جنگ هاي قبلي متحمل شده، عليه ايران در پيش گرفته است، بايد دانست اين يك موضوع عادي نيست كه بتوانيم از كنار آن بگذريم و فرد فرد جامعه و آحاد ملت و همه قواي كشور و مسئولان بايد درگير اين مسئله باشند، زمان جنگ تحميلي همه ملت بسيج شده بودند و حتي زن ها در پشت جبهه كمك مي كردند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با ذكر اين نكته كه بايد واقعيات را ببينيم، گفت: اينطور نيست كه اگر آرمان ها، عدالت، استقلال، فضائل و ارزش ها را خواستيم نبايد واقعيات را بپذيريم، در 33 سال گذشته از عمر انقلاب، هم آرمان ها و اهداف انقلاب حفظ شده و هم واقعيات را ديديم و مشكلات را تحمل كرديم.
وي ادامه داد: گراني هاي اخير يك بحران مقطعي است، البته در هر دوره اي مشكلاتي پيش مي آيد و زندگي انسان از اين موضوعات اجتناب ناپذير است، اما بايد موج را بشكنيم و تسليم و غرق نشويم و اين هم شدني است.
آيت الله جنتي بر همين اساس يادآور شد: براي بنده مانند خورشيد روشن است كه با همان همت ها، اخلاص ها و جهادهاي گذشته صددرصد مي توانيم بر اين بحران اقتصادي مسلط شويم.
وي با تاكيد بر اينكه گراني هاي اخير نه تنها يك بحران اقتصادي بلكه يك بحران سياسي است، بايد اين موضوع را در نظر داشته باشيم كه مسئله اصلي آمريكا است و مسئله اين است كه آمريكا مي خواهد با شكست ايران در مسائل اقتصادي، سلطه خودش را بازگرداند، ما بايد با اين ديد نگاه كنيم تا متوجه شويم كه تكليفمان چيست؟
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: شرايط امروز كشور، مسئله مهم سرنوشت ساز مملكت است، مسئولين اثرگذار كشور نيز از گراني هاي اخير و بحران اقتصادي مطلع اند و بيكار نيستند و تشكيل جلسه مي دهند و بايد بدانيد كه همه قوا درگير اين موضوع هستند و در راس آنان نيز مقام معظم رهبري قرار دارد، بنابراين تصور نكنيد كه مسئولين به فكر شما مردم نيستند.
«همه ما بايد بدانيم كه اين موج گذراست و فقط يك مقاومت اقتصادي مي خواهد، البته توكل بر خدا را نبايد فراموش كنيم، چرا كه همه كارها جنبه توحيدي دارد و بايد دانست كه بالاخره مدير و مدبر اين دنيا خداست؛ بايد توجهات و توسلاتمان به پروردگار الهي را فراموش نكنيم.»
وي صرفه جويي در شرايط فعلي را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: ما هنوز باورمان نشده كه در شرايط جدي قرار داريم و اگر صرفه جويي در آب، برق، غذا، مهماني ها و جشن ها داشته باشيم، بخش زيادي از مشكلات فعلي حل مي شود، چه كسي گفته بايد 3 نوع ميوه، 3 نوع شيريني و 3 نوع شربت در سفره هاي ما وجود داشته باشد؟! در شرايط امروزي بايد محدوديت ها در نظر گرفته شود.
آيت الله جنتي در ادامه سخنانش با بيان اينكه در سفره هاي افطاري ريخت و پاش هايي انجام مي شود، متذكر شد: اسراف مطلقا حرام است به خصوص در شرايط فعلي، در عروسي ها ريخت و پاش مي شود، بايد به اين مسائل توجه شود، البته امر به معروف و نهي از منكر نيز در كنار همه اين موضوعات بايستي مدنظر قرار گيرد.
«وقتي گراني ها در كشور وجود داشته باشد، بايد مصرف كاهش يابد، برخي در چنين شرايطي خودشان را گم مي كنند و زود به سمت ذخيره سازي مي روند، اگر بگويم ذخيره سازي در چنين شرايطي گناه است، مبالغه نكرده ام، ذخيره سازي از كارهاي غلط است و بايد حتما از آن پرهيز شود.»
وي توجه و رسيدگي به قشر محروم جامعه را از ديگر مسائلي دانست كه در شرايط فعلي بايد مدنظر قرار گيرد و خاطر نشان كرد: افراد آبرومندي در جامعه ما هستند كه حاضرند گرسنگي را تحمل كنند اما روزه خواري نكنند، استفاده از توليدات داخلي نيز بايد در اين شرايط لحاظ شود و ما هر چه مي توانيم بايد از توليدات داخلي استفاده كنيم تا سرمايه ها و نيروهاي انساني ما به كار بيفتد و همه چيز بايد در اين شرايط بسيج شود تا از اين بحران خارج شويم.
امام جمعه ديروز تهران در ادامه سخنانش ضمن تبريك 17 مرداد و روز خبرنگار، به خبرنگاران توصيه كرد كه در اخباري كه ارائه مي دهند توجه داشته باشند كه اثر آن در جامعه چيست، ممكن است برخي اخبار جالب باشد و تيتر رسانه هاي مختلف شود ولي انتشار آن در جامعه موج بدي ايجاد كرده و شايعه سازي كند و موجب بدبين شدن مردم نسبت به نظام و مسئولين شود، اين خبر را ندهيد، خبرنگاران اخباري را اعلام كنند كه به درد مردم مي خورد و مردم خوشحال و اميدوار مي شوند و موجب تقويت روحيه ملت و گرايش آنان به ارزش ها مي شود.
آيت الله احمد جنتي در خاتمه با اشاره به مسئله سوريه، گفت: اين هم يك مصيبتي است كه درست شده و همه بسيج شدند تا اين كشور را از پاي درآورند، آمريكا، اسرائيل، تركيه، عربستان و قطر، همه دست به دست يكديگر دادند، بنده نمي دانم دخالت بيگانگان در امور داخلي كشورها يعني چه؟ دروغ هايي كه گفتيد يعني چه؟! چه كسي نمي داند كه شما در حال دخالت مستقيم و مسلحانه در امور داخلي سوريه هستيد؟ مقامات برخي از اين كشورها اعلام كردند كه مسئله نه «سوريه» است و نه «بشار اسد»، بلكه مسئله «اسرائيل» و «مقاومت» است، جنگ بر سر اين موضوع است نه بر سر «سوريه» يا «بشاراسد»، ممكن است ما هم با سوريه و بشاراسد مشكل داشته باشيم، ولي مسئله «مقاومت» است.
آيت الله احمد جنتي همچنين در خطبه اول نماز عبادي سياسي جمعه تهران ضمن گراميداشت ماه مبارك رمضان به برخي از مناسبت هاي اين ماه اشاره كرد و اظهار داشت: از دعاهايي همچون دعاي افتتاح در اين ماه رمضان بايد استفاده كرد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه پيامبر اكرم(ص) به حضرت علي(ع) در جواب اين سوال كه افضل اعمال در ماه رمضان چيست، تصريح كرد: پيامبر اكرم(ص) فرمودند من بر اين تاكيد جدي دارم كه بالاترين و مهمترين اعمال در اين ماه پرهيز از گناه است.
خاطرنشان مي شود در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران حجت الاسلام والمسلمين سيدجمال الدين دين پرور رياست بنياد نهج البلاغه، دكتر مرتضي حيدري و حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني به سخنراني پرداختند.


درپرتو وحي

در برابر گناه مجازات مي شويد!
قرآن حكيم:گناهان آشكار و پنهان را رها كنيد!
زيرا: كساني كه گناه مي كنند
بزودي در برابر آنچه مرتكب مي شوند،مجازات خواهند شد.

سوره انعام - آيه 120


آيت الله مكارم شيرازي: خادمان حرمين شريفين، اسرائيل را درناآرامي هاي سوريه ياري مي دهند

آيت الله ناصرمكارم شيرازي توصيه كرد: خادمان حرمين شريفين از حمايت رژيم اشغالگر قدس و آمريكا در ناآرامي هاي سوريه و متلاشي كردن اين كشور اسلامي به سود اسرائيل دست بردارند.
به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد روز پنج شنبه درجمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهارداشت: ناآرامي هايي كه امروز در كشور سوريه شاهد هستيم، به خاطر اين است كه اسرائيل مي خواهد اين كشور را متلاشي كند تا بر منطقه مسلط شود.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: خادمان حرمين شريفين كه ادعاي اسلام دارند و مدعي اند كه خادم حرمين شريفين هستند، در عمل خادم آمريكا و اسرائيل بوده و اسرائيل را در ناآرامي هاي سوريه و متلاشي كردن اين كشور ياري مي دهند.
وي ادامه داد: خادمان حرمين شريفين ادعاي اسلام دارند اما در حقيقت ايمان و عملشان يكي نيست و به خادمان آمريكا و اسرائيل تبديل شده اند و دست در دست آنها دارند.
آيت الله مكارم شيرازي همچنين گفت: مردم تركيه، مردمي با ايمان و مسلمان هستند و در بعضي مواقع مشاهده مي كنيم كه حتي صفوف نماز جمعه هايشان از نماز جمعه هاي كشور ما نيز گسترده تر است، اما دولتمردان تركيه نيز امروز به حامي اسرائيل در ناآرامي هاي كشور سوريه تبديل شده اند.
وي خاطرنشان كرد: دولتمردان تركيه ابتدا در مقابل اسرائيل قد علم كردند و خيلي ها نيز از اين بابت خوشحال بودند اما مدتي نگذشت كه 180 درجه تغيير رويه دادند و دست در دست اسرائيل گذاشتند و اكنون سلاح و مزدور به سوريه براي متلاشي كردن اين كشور و كشتار مردم ارسال مي كنند.


وزير اطلاعات در نمايشگاه قرآن: كاربردي كردن مباحث قرآني نياز كنوني جامعه است

وزير اطلاعات گفت: بايد مركزيتي با دعوت از حوزويان اجرايي شكل بگيرد كه در اين مركز يك فضاي جدي براي كاربردي كردن قرآن كه به عرصه اجرا بيايد ايجاد كنند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي عصر پنج شنبه ضمن حضور در بخش حوزوي بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با اشاره به آثار ارائه شده در بخش حوزوي نمايشگاه قرآن كريم اظهار داشت: اين بخش از لحاظ غرفه آرايي و هنري و شكل ظاهري، كارهاي بسيار نوظهور دارد.
وي با بيان اين كه «يكي از اموري كه نياز جدي جامعه امروز ماست، كاربردي كردن مباحث قرآني است» ادامه داد: من به عنوان يكي از مسئولان اجرايي كشور كه از خود حوزه به دستگاه اجرايي آمدم اين نياز را احساس مي كنم كه مباحث قرآن را كاربردي كنيم.
وزير اطلاعات گفت: ما بايد بتوانيم به زبان كاربردي روز و پيشرفت هايي كه در مسائل اجرايي و كاربردي در دنيا به وجود آمده و مقوله مديريت دارد و جايگاه ويژه اي پيدا مي كند و مي تواند در پياده كردن قرآن نقش ايفا كند، قرآن را بر اساس آن به زبان دربياوريم و اين جايگاه در حوزه خالي است.
وي اظهار داشت: اعتقاد من اين است كه بايد يك مركزيتي شكل بگيرد كه در آن از حوزويان اجرايي، كه در دستگاه هاي اجرايي فعال بوده و يا هستند، دعوت شود و در اين مركز يك فضاي جدي براي كاربردي كردن قرآن كه به عرصه اجرا بيايد ايجاد كنند.
مصلحي بيان كرد: مقوله اي مانند حجاب و يا ربا اكنون يكي از مباحث جدي و اصلي است و يا مباحث اقتصادي كه بالاي 80 درصد زندگي و معيشت مردم را تشكيل مي دهد؛ اما ما نتوانسته ايم رعايت حجاب و يا برخورد با ربا را كاربردي كنيم.
وي ادامه داد: اين مباحث بايد به حوزه بيايد كه پايگاه اصلي انقلاب اسلامي است.
وزير اطلاعات افزود: يك موقع ما براساس يك ضرورت اقداماتي كرده ايم و يك وقت است كه در عين حال كه آن ضرورت را دنبال مي كنيم؛ مي خواهيم مبنا را اسلامي كنيم كه اين كار بايد در حوزه انجام بگيرد.
مصلحي كه با خبرنگار خبرگزاري حوزه مستقر در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گفت وگو مي كرد، با بيان اين كه «بانكداري فعلي مبنايش سرمايه داري است» گفت: اين وظيفه حوزه و حوزويان است كه بانكداري كه مبنايش براساس اسلام و قرآن است را استخراج كنند؛ البته دست حوزه در اين زمينه پر است فقط بايد موضوعات را كاربردي كند.
 


سرلشكر جعفري: تهديد نرم بالاترين تهديد براي شرايط بسيار حساس امروز انقلاب است

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: امروز انقلاب اسلامي در برهه حساس خود است و بالاترين تهديدي كه متوجه آن است، تهديد نرم است.
سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همايش ميقات صالحين كه عصر پنجشنبه در مصلاي تهران برگزار شد، گفت: حلقه هاي صالحين براي جنگ نرم فرهنگي و سياسي در ايران اعلام آمادگي كرده اند.
وي ادامه داد: شرايط امروز انقلاب اسلامي شرايطي بسيار حساس است زيرا انقلاب اسلامي به سرعت در جهان در حال گسترش است و كانون آن تهران بزرگ است كه احتياج به نيروهاي انقلابي، بصير، مومن و آگاه به مسائل جاري دارد.
فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: امروز بسيجيان نبايد اين تصور را داشته باشند كه حضورشان در دفاع از انقلاب فقط در عرصه هاي نظامي است. امروز انقلاب اسلامي در برهه حساس خود است و بالاترين تهديدي كه متوجه آن است تهديد نرم است.
جعفري با بيان اينكه بسيجيان با حضور در حلقه هاي صالحين با تهاجم نرم دشمن مقابله مي كنند گفت: امروز بايد بدانيم در جنگ نرم فرهنگي حضور مستمر و هميشگي داريم و حلقه هاي صالحين مي توانند در اين امر موثر باشند. اميدواريم بسيجي مطلوب و مورد قبول و در شان انقلاب اسلامي در دهه چهارم انقلاب داشته باشيم.
در ادامه اين همايش سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران نيز اظهار داشت: حلقه هاي صالحين تشكل هاي سازماندهي شده بسيجيان براي توانبخشي در بصيرت سياسي و اعتقادي، فرهنگي و اجتماعي است.
وي افزود: مبناي عمل اين حلقه ها ايجاب يك گفتمان ديني بر مبناي آموزهاي ديني براي رشد فكري، ذهني و اعتقادي بسيجيان و يك قائده مستحكمي براي عميق كردن ديدگاه بسيجيان است.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: انتظار داريم اين حلقه ها براساس نظم، انسجام و انتظام به شكل مستمر تشكيل شوند تا آماده باشند در هر موقعيتي از ارزش ها و آرمانهاي انقلاب دفاع كنند.
تشكيل 21 هزار حلقه صالحين در تهران
همچنين فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در اين همايش گفت؛ امروز تمام پايگاه هاي محلات تهران بزرگ در ايجاد و توسعه حلقه هاي صالحين در حال فعاليت هستند.
سرتيپ محسن كاظميني افزود: همه پايگاه ها حلقه هاي صالحين خود را تشكيل داده اند و در بعضي از پايگاه ها 20 حلقه تشكيل شده است.
به گزارش فارس، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت؛ حدود 16 هزار حلقه صالحين در تهران تشكيل شده و طبق برنامه ريزي ها تا پايان سال 21 هزار حلقه صالحين در تهران بزرگ خواهيم داشت.


تقلاي تل آويو براي تضعيف اجلاس عدم تعهد در تهران

رژيم صهيونيستي تحركات ديپلماتيكي فراواني را براي تضعيف اجلاس عدم تعهد در تهران، در دستور كار خود قرار داده است.
به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي معاريو نوشت كه وزارت خارجه اين رژيم تلاش زيادي را براي مانع تراشي در روند برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران به كار گرفته و در اين راستا تلگراف هاي زيادي را به بيشتر نقاط جهان فرستاده تا آنها را از حضور در اين اجلاس منع كند. اين رژيم سعي دارد تا دولت هاي بزرگ در آسيا و اروپا و آمريكاي جنوبي را از مشاركت در اين نشست كه قرار است سه هفته بعد در تهران برگزار شود، منع كند.
بنابر اعلام اين روزنامه، فشارهاي زيادي بر دولت هايي مانند مصر يا هند براي شركت نكردن در اين اجلاس يا كاستن از سطح مشاركت وارد مي شود و صهيونيست ها سعي دارند از حضور رؤساي دولت ها يا وزرا در ايران در جريان اين اجلاس ممانعت كنند.
اين در حالي است كه علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان اعلام كرده است كه تمامي كشورهاي عضو از حضور خود در اين اجلاس خبر داده اند.
جنبش عدم تعهد از سال 1961 توسط كشورهاي در حال توسعه اي راه اندازي شد كه نمي خواستند تحت سلطه قدرت هاي بزرگ در دوره جنگ سرد، فعاليت كنند. اين اجلاس هر 3 سال يكبار و با شركت سران 120 كشور دنيا برگزار مي شود.
 


مشق نور درآستانه اشرفيه

مراسم كتابت قرآن كريم با نام «مشق نور» درآستانه اشرفيه با حضور 150خوشنويس ممتاز گيلان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آستانه اشرفيه، همزمان با سالروز شهادت آقا سيدجلال الدين اشرف مراسم كتابت قرآن كريم شامگاه پنجشنبه با نام «مشق نور» و حضور خوشنويسان ملي و استاني در حرم سيد جلال الدين اشرف در آستانه اشرفيه برگزار شد.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان درجريان برپايي مراسم مذكور اظهار كرد: قرآن كريم بايد هنرمندانه تعليم داده شود تا تاثير بيشتري داشته باشد.
حميد حاذق نيكرو با اشاره به برپايي مراسم مشق نور افزود: دراين مراسم معنوي كه با حضور اساتيدي مانند محمد سلحشور و رسول مرادي از خوشنويسان برتر كشور برگزار شده است، سوره هايي از قرآن گلچين شده و توسط اين خوشنويسان مشق مي شود.
وي با بيان اينكه در اين مراسم بالغ بر 150خوشنويس ممتاز گيلاني شركت داشتند. ابراز كرد: براي نخستين بار خوشنويسان شركت كننده دراين مراسم مشق نور را درحسينيه اعظم حرم مطهر آستانه اشرفيه برگزار كردند.
 


دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان تقديم مي كند

جلد 44 از مجموعه «نيمه پنهان» منتشر شد.
اين اثر از جديدترين كتاب هاي مجموعه «نيمه پنهان»، و جلد دوم از كتاب پرمخاطب «طريقت تزوير» است.
جلد دوم «طريقت تزوير» روايت «ح.كرمي» شاعر و نويسنده معاصري است كه با قلم روان خود براي روشنگري نسل جوان نقبي به دنياي فرقه هاي درويشي و تصوف زده است.
نويسنده در اين كتاب بخشي از رويدادها و وقايع از عملكرد فرقه هاي دست ساز استعمار را به رشته تحرير درآورده است.
عناوين فصول دومين مجلد «طريقت تزوير» به شرح زير است:
- فصل اول: يك قدم تا لغزش: انتقام زخمي
- فصل دوم: اختلافات خانقاهي، قيام شيخ بي مسند- زن دو شوهره
- فصل سوم: التيام؛ زخم نرگس
- فصل چهارم؛ فرار از چشم خانقاه، صفا دادن صوفي، كلاه گشاد تشرف، گوساله سامري و...
- فصل پنجم: گواه گرده زخمي، عصيان خانقاه گناباد، مهدورالدم، كينه هاي نورعلي شاه و...
- فصل ششم، پشت و خنجر: آخر بازي و...
اسناد و تصاوير در فصل پاياني كتاب است، فصلي كه در آن خواننده با تصاوير و اسناد بسيار جالبي روبرو مي شود؛ تصاويري از «بهلول حق پرست» در آغوش رقاصه هاي برزيلي در جشن هنر شيراز، «درويش بهلول» در حال بوسيدن دست و روي عبدالله رياضي رئيس معدوم مجلس فرمايشي شاه، تصاويري از «خليل عالي نژاد» آهنگسازي كه قرباني اختلافات درون فرقه اي در سوئد شد.
تصوير «جواد نوربخش» در حال رياضت در ويلاي خود در انگلستان و ساير اسناد متقن ديگر كه هر يك افشاگر بخشي از تزويرهاي اين فرقه هاست.
كتاب حاضر در شمارگاني بالغ بر 3300 نسخه و 264 صفحه به قيمت 6000 تومان در دسترس علاقه مندان و پژوهندگان قرار گرفته است.
علاقه مندان براي تهيه جلدهاي اول و دوم كتاب «طريقت تزوير» مي توانند با شماره تلفن هاي 33916991 و يا نمابر 33910849 انتشارات كيهان ارتباط برقرار نمايند.


بذرپاش رئيس فراكسيون جوانان مجلس شد

در اولين جلسه فراكسيون جوانان مجلس مهرداد بذرپاش به عنوان رئيس اين فراكسيون انتخاب شد.
در اين جلسه احمد دستغيب نماينده شيراز نايب رئيس اول و ميرهادي قره سيد نماينده تبريز به عنوان نايب رئيس دوم اين فراكسيون انتخاب شدند.
اعضاي اين فراكسيون، غلام رضا نوري نماينده مردم بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي را به عنوان منشي اول و ابوالفضل ترابي نماينده نجف آباد را نيز به عنوان منشي دوم فراكسيون جوانان برگزيدند.
ابوالقاسم جراره نماينده بندرعباس نيز سخنگوي اين فراكسيون خواهد بود و محمد حسن نژاد از حوزه مرند و جلفا، محمدرضا رضايي از حوزه جهرم و رحمت الله نوروزي نماينده علي آباد كتول نيز به عنوان اعضاي عادي هيئت رئيسه فراكسيون جوانان مجلس نهم انتخاب شدند.
گفتني است بذرپاش پيش از اين رئيس كميته صنعت مجلس نيز شده بود.
 


سفير ايران در روسيه : تهران تنها با انجام تعهد مسكو در تحويل اس300 از شكايت خود صرفنظر مي كند

سفير كشورمان در روسيه با تاكيد بر اينكه مقامات مسكو بايد ديگر فهميده باشند كه «نمي توان به غرب اعتماد كرد»، گفـت: اگر طرف روسي موشك هاي «اس-300» را به ايران تحويل دهد، مقامات تهران از شكايت خود صرف نظر خواهند كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ايزوستيا»، «سيد محمودرضا سجادي» سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو اعلام كرد كه اگر روسيه به تعهدات خويش در خصوص تحويل سامانه هاي دفاع ضد موشكي «اس-300» به ايران عمل كند، مقامات تهران هم از شكايت عليه شركت «راس آبارون اكسپورت» صرف نظر خواهند كرد.
سجادي در مصاحبه اختصاصي با اين روزنامه گفت كه دادگاه ژنو بدون هدايت ايران و برخلاف تمايل اين كشور خود 3ميليارد دلار ديگر خسارت براي طرف روسي به عنوان تنبيه در نظر گرفته است.
وي يادآور شد: ايران واقعا خواستار تنها 900 ميليون دلار خسارت بود، ولي مقامات دادگاه خود تصميم گرفتند تا 3 ميليارد ديگر به اين مبلغ اضافه كند و اين مسئله را به عنوان دستوركار رسيدگي به پرونده براي طرف روسي ارسال كرده است. اين مسئله ابتكارعمل خود مقامات دادگاه بود، نه مقامات تهران.
به عقيده سفير ايران، اين واقعيت گوياي آن است كه «هرگز نمي توان به شركاي غربي اعتماد كرد».
سجادي توضيح داد: براي اينكه از يك سو، كساني كه به همراه يكديگر قطعنامه شماره 1929 عليه ايران را تصويب كردند، بر روسيه فشار وارد كردند تا اين كشور از تحويل اين تسليحات نظامي كه صرفا جنبه تدافعي دارد، خودداري كند و از طرف ديگر، بدرستي اين مسئله را درك نمي كنند كه مقامات مسكو واقعا به چه دليل از تحويل موشك هاي اس-300 به ايران صرف نظر كرده اند.
سفير ايران در مسكو همچنين اطلاعات منتشره از سوي سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا كه بر اساس آن شركت «راس آبارون اكسپورت» در تحقق طرح هاي فضايي ايران را تكذيب كرد و گفت: جمهوري اسلامي به هيچ وجه قصد ندارد با اين شركت در زمينه فناوري هاي موشكي-فضايي مشاركت داشته باشد. ما معتقديم كه آمريكا بدين ترتيب تنها قصد دارد به اين بهانه در موفقيت صادرات اسلحه روسيه به كشورهاي ديگر خلل ايجاد كند.
سجادي تاكيد كرد كه در حال حاضر تمامي مذاكرات ايران با آژانس فدرال همكاري هاي نظامي روسيه متوقف شده است.
وي افزود: ما واقعا اميدواريم كه اين مذاكرات هرچه سريع تر و با تغيير رياست آژانس از سر گرفته شوند و ما بر اين عقيده هستيم كه مشكلات بوجود آمده كاملا قابل حل و فصل هستند.
علاوه بر اين سفير ايران اعلام كرد كه جمهوري اسلامي قصد دارد به همكاري خود با روسيه در زمينه تجهيزات نيروگاه هاي اتمي، نظير نيروگاه بوشهر ادامه دهد.
وي گفت: كارشناسان ايراني و روسي داراي تجربه خوبي در زمينه همكاري در ساخت اين قبيل تاسيسات دارند و ما بسيار اميدواريم كه در زمان ساخت نيروگاه بعدي اتمي ما بار ديگر بتوانيم از تجارب و خدمات طرف روسي استفاده كنيم
 


افشاگري رويترز از پشت پرده بلوف هاي اسرائيل كابينه امنيتي يك سال است كه هيچ جلسه اي درباره ايران نداشته

خبرگزاري رويترز، طي گزارشي اعلام كرد كابينه امنيتي رژيم اسرائيل نه تنها درباره حمله به ايران دچار اختلاف است، بلكه طي يك سال گذشته جلسه اي هم دراين مورد نداشته است.
بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراك، وزير جنگ اسرائيل اين هفته به وزير دفاع آمريكا گفتند كه اسرائيل خود درخصوص ايران تصميم مي گيرد اما يك گزارش رويترز نشان مي دهد كه كابينه امنيتي اسرائيل، متشكل از 8 وزير، قريب به يكسال است هيچ صحبتي درخصوص ايران نداشته است.
يك مقام صهيونيستي اذعان مي كند كه از ماه اكتبر به اين سو يعني براي حدود يك سال، اين كابينه هيچ بحث روشني درخصوص ايران نداشته است. به گفته وي، اگر چه ممكن است درخصوص ايران درجلسات ديگر صحبت شده باشد اما اين جلسات را چندان نمي توان جدي دانست. نمي توان با يك ساعت صحبت درحاشيه ديدارهايي با موضوعات ديگر، درخصوص ايران به تصميم رسيد.
به گزارش فارس علاوه بر اينها، كابينه امنيتي اسرائيل در خصوص ايران دچار شكاف شده است چرا كه مقامات نظامي اين رژيم با حمله به اهدافي درايران مخالف بوده و مي گويند اين حمله مي تواند فشاري بي سابقه به نيروهايشان وارد كند. چهار وزير صهيونيست به نام هاي «موشه يالون»، «بني بگين»، «دان مريدور» و «الي ييشاي» با حمله به ايران مخالف اند.
اين گزارش حاكي است حتي تلاش هاي نتانياهو براي ايجاد دولت متحد با شائول موفاز نيز منجر نشده تا اين مخالفت ها كاهش يابند.
درعين حال نيويورك تايمز از مقامات آمريكايي نقل كرده است كه سران اسرائيل درخلوت موضعي كمتر مقابله جويانه را تعقيب مي كنند. درجلسات خصوصي، نتانياهو بهتر تبعات حمله به ايران را براي اسرائيل، آمريكا و منطقه درك مي كند.
فقط يك سال
درهمين حال روزنامه صهيونيستي ها آرتص درگزارشي اعلام كرد حمله به ايران به لحاظ فني تنها يك سال پيشرفت هسته اي اين كشور را به عقب مي اندازد و يكسال هم لازم است تا ايران به مشكلات حاشيه اي آن غلبه كند.
بنابراين گزارش، اختلافات مربوط به قابليت هاي نظامي اسرائيل و ايالات متحده و همچنين تفاوت ديدگاه هاي آنها درخصوص ايران، محور بحث هاي لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا و مقامات اسرائيلي در هفته گذشته در تل آويو بود.
همچنين ژنرال «آهارون زوي فاركاش» كه از سال 2001 تا 2006 فرماندهي اطلاعات ارتش رژيم اسرائيل را برعهده داشته است، حمله به ايران را بي توقع توصيف كرد و گفت اين حمله حتي اگر موفق هم باشد فاقد مشروعيت بين المللي است.
فاركاش تصريح كرده است كه چنين حمله اي تنها يك حمله نظامي ساده نيست بلكه به محض اتفاق افتادن آن، ما به جهاني ديگر پـاي مي گذاريم. ايران از پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي خارج شده و به اين فكر مي افتد كه لازم است صاحب سلاح هسته اي باشد تا ديگر اسرائيل قدرت حمله به اين كشور را نداشته باشد.
فاركاش يك دليل ديگر نيز براي اينكه اسرائيل اكنون نبايد دست به حمله بزند آورده است و آن مشكلات ديگري است كه رژيم اسرائيل درحال حاضر با آن مواجه است. سلاح هاي شيميايي سوريه، حمله به اسرائيل از شبه جزيره سينا، شليك موشك از نوار غزه به فلسطين اشغالي و 50 هزار موشك حزب الله، مشكلات امنيتي است كه اسرائيل بايد با آنها دست وپنجه نرم كند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14