(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 مرداد 1391 - شماره 20274

حديث دشت عشق
هفته چهارم ليگ برتر فوتبال باد به پرچم قرمز مي وزد!
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از ناكامي در انتخابات هيئت رئيسه فيلا
خادم: من شكست نخوردم، كشتي ايران باخت
نتيجه بررسي هاي مديريت مجموعه ورزشي آزادي اعلام شد:
مقصر نبوديم اما ديگر تكرار نمي شود !
عنوان چهارمي تيم ملي بسكتبال در تورنمنت 4جانبه تركيه
نخستين تداخل برنامه هاي تيم ملي و ليگ در فصل جديد
بازگشت تيم ملي از مجارستان و هفته پنجم ليگ در يك روز!
ميزباني دو جام جهاني كشتي به ايران رسيد
خداحافظي فدراسيون با شاطرزاده، سلطاني و دباغيان معرفي مربيان جديد تيم ملي كاراته
اوت شدن مرادي به من استرس وارد كرد
رستمي: سرم گيج رفت، مردم برنزم را قبول كنند
روي خط المپيك


حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «حسين لاسجردي»
مي روم تا با خداي خويش ملاقات كنم
آيا كسي به خود اجازه مي دهد كه با چشم خود ببيند كه جنايتكاران و متجاوزان دست به سوي اسلامش، شرفش و كشورش درازكرده و قصد نابودي آن را داشته باشند و سكوت اختيار كند؟ من اكنون مي روم كه با خدايم ملاقات نمايم. مي روم تا آتشي را كه در درونم مشتعل شده خاموش نمايم. من مي روم تا جاي عزيزان و برادران ديگر را بگيرم تا جاي آنها خالي نماند و از شما مي خواهم كه جاي برادران شهيد را بگيريد و از رهبرم، امام حجت عصرم، خميني بت شكن قدرداني مي كنم كه مرا از سياه چال ها و گرداب هاي روزگار كه به سوي پرتگاه روانه بودم نجاتم داد و هادي و راهنما شد. و تو اي همرزم و دوستم خود بهتر مي داني كه اين انقلاب به چه نحوي به پيروزي رسيده؛ با كشته شدن علي اكبرها و علي اصغرها و حبيب ابن مظاهرها، نكند خداي ناكرده بي تفاوت بمانيد و دنيا را بر آخرت ترجيح بدهيد.
بسيجي شهيد «حسين لاسجردي» سال 1347 در فيروزكوه (روستاي درده) متولد شد و در 20/12/1364 در عمليات بدر به شهادت رسيد.
 


هفته چهارم ليگ برتر فوتبال باد به پرچم قرمز مي وزد!

پرسپوليس و صباي قم در حالي آغاز كننده بازي هاي هفته چهارم ليگ برتر هستند كه همه چيز در ظاهر به سود سرخپوشان است؛ از محروميت سرمربي و غيبت چند بازيكن كليدي صبا تا بخشيده شد هواداران پرسپوليس و حضور آنها در ورزشگاه آزادي.
هفته چهارم ليگ برتر در حالي از امشب با جدال پرسپوليس و صبا شروع مي شود كه اين مسابقه تحت تاثير راي كميته استيناف مبني بر تعليق محروميت تماشاگران پرسپوليس قرار گرفته است؛ اتفاقي كه باعث مي شود پرسپوليس يك بار ديگر با حمايت هوادارانش در ورزشگاه آزادي بازي كند.
مسئولان باشگاه صبا در حالي به اين موضوع اعتراض كرده اند كه اميدوارند بتوانند با اين اقدام خود، حداقل راي محروميت يحيي گل محمدي سرمربي خود را تغيير دهند يا آن را به تعليق درآورند. علاوه بر اين، صبا براي اين مسابقه دو بازيكن محروم و سه بازيكن مصدوم خود را در اختيار نخواهد داشت تا همه اتفاقات در ظاهر به مذاق پرسپوليس باشد.
با وجود اين، پرسپوليس هنوز نشاني از يك تيم كهكشاني ندارد. آنها در دو بازي گذشته خود برابر گهر دورود و فجر سپاسي ثابت كردند كه براي رسيدن به هماهنگي به فرصت بيشتري نياز دارند. علاوه بر ضعف هايي كه در پست هافبك دفاعي پرسپوليس وجود دارد، مهاجمان اين تيم هم در به ثمر رساندن گل ضعيف ظاهر شده اند و موقعيت هاي صددرصد گل را به راحتي از دست داده اند. همه اينها باعث شده پرسپوليس در دو بازي گذشته خود در ورزشگاه آزادي بيشتر از يك امتياز نگيرد.
مهمترين مصدوم پرسپوليس «روبرتو سوسا» هافبك برزيلي است كه به نظر مي رسد چند هفته از ميادين دور باشد. در غياب او، سامان آقازماني يا محمد نوري جلوي مدافعان بازي خواهند كرد. مهرداد پولادي هم در بازي برابر صبا به دليل محروميت غايب خواهد بود.
در طرف ديگر ميدان و از ميان مصدومان و محرومان صبا غيبت دو مدافع كليدي اين تيم بيشتر از همه خودنمايي مي كند. مسئله اي كه در بازي صبا مقابل ملوان هم آثار خودش را بر جاي گذاشت و نيمكت نشين هاي اين تيم به هيچ عنوان جانشين هاي قابل اطميناني براي بازي در خط دفاع نشان ندادند. با اين حال صبا مهاجم خطرناكي مثل بهمن طهماسبي را در اختيار دارد كه معمولا گل هاي خوبي به پرسپوليس مي زند. تيم فوتبال پرسپوليس در حال حاضر با 4 امتياز در رده دهم قرار دارد و شاگردان يحيي گل محمدي هم با 6 امتياز رتبه چهارم جدول را از آن خود كرده اند.
برنامه ساير مسابقات هفته چهارم ليگ به شرح زير است:
دوشنبه - 16/5/91
¤ سايپاي البرز - داماش گيلان
¤ صنعت نفت آبادان - نفت تهران
¤ آلومينيوم هرمزگان - فولاد خوزستان
¤ ملوان انزلي - فجرسپاسي شيراز
¤ پيكان تهران - گهر دورود
¤ راه آهن - تراكتورسازي تبريز
¤ ذوب آهن اصفهان - سپاهان اصفهان
¤ مس كرمان - استقلال (ساعت 30:22)
- تمام ديدارهاي فوق به جز ديدار مس - استقلال ساعت 22 برگزار مي شود.


اخبار كوتاه از فوتبال

ماجدي: نامه اي براي تعويق دربي به استقلال نرسيده است
سرپرست تيم فوتبال استقلال گفت كه نامه اي مبني بر تعويق بازي با پرسپوليس به دستشان نرسيده است. ماجدي در خصوص اينكه گفته مي شود قرار است بازي هاي اين تيم با پرسپوليس در هفته ششم و پيكان در هفته هفتم به دليل برگزاري اجلاس جنبش كشورهاي غير متعهد در تهران به تعويق بيفتد، گفت: هنوز فدراسيون نامه رسمي به ما نداده و البته بعيد مي دانم بازي با پرسپوليس تعويق بيفتد چون بازي ما سوم شهريور است اما اين اجلاس از پنجم شهريور آغاز مي شود. ما دوست نداريم بازي عقب بيفتد چون برنامه هاي ليگ براي ما فشرده مي شود.
تركي ديدار پرسپوليس- صبا را سوت مي زند
كميته داوران فدراسيون فوتبال، اسامي داوران قضاوت كننده ديدار تيم هاي پرسپوليس و صباي قم را اعلام كرد.محسن تركي، حسن كامراني فر، علام آموزگار و رضا كرمانشاهي داوران اين ديدار هستند و سيد رضا غياثي ناظر داوري اين ديدار خواهد بود.اين ديدار امشب ساعت 30:22 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
ژوزه: بايد بازي ما با داماش را عقب بيندازند
مانوئل ژوزه با انتقاد از فرصت يك روزه تيمش براي بازي با داماش پس از بازگشت تيم ملي از اردوي اروپايي گفت: بايد اين بازي را عقب بياندازند. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري ديروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درباره بازگشت تيم ملي از اردو در روز 27 مرداد پرسيد و اين كه پرسپوليس تنها يك روز پيش از بازي با داماش براي آماده سازي خود فرصت دارد، گفت: خبري بدي را به من داديد، نمي دانستم كه تيم ملي 27 مرداد به ايران بر مي گردد. واقعا مفهومي ندارد كه ما فقط يك روز براي آماده سازي خود وقت داشته باشيم، چرا كه بازيكناني كه از تيم ملي مي آيند بايد دوباره ريكاوري كنند و آماده بازي شوند. بايد بازي ما را عقب بياندازند و اين حقي است كه باشگاه ما دارد. ما براي اين بازي چهار ـ پنج روز وقت مي خواهيم.


پس از ناكامي در انتخابات هيئت رئيسه فيلا

خادم: من شكست نخوردم، كشتي ايران باخت

اميررضا خادم گفت: براي حضور من در انتخابات هيئت رئيسه فيلا هيچ برنامه ريزي يا كار خاصي صورت نگرفته بود.
نماينده كشتي ايران كه در انتخابات هيئت رئيسه فيلا راي نياورد اظهار كرد: با آنكه حدود 3 ماه قبل از طرف فدراسيون براي عضويت در هيئت رئيسه فيلا معرفي شده بودم و اين درخواست هم از طرف من نبود، رايزني و يا كار خاصي براي حضورم در انتخابات صورت نگرفته بود و وقتي من را معرفي كردند به فدراسيون اعلام كردم كه اگر حمايتي هست اين كار را انجام دهند و گرنه فرد ديگري به جاي من معرفي شود. در اين مدت قرار بود ابتدا به سوئيس و تركيه بروم و با مارتينتي صحبت كنم كه انجام نشد و با فدراسيون هاي مختلف نيز رايزني هاي خاصي صورت نگرفت. حتي براي صدور ويزايم در انتخابات نيز اقدامي نشده بود و اگر حمايت هاي رسانه ها در دو سه روز آخر نبود و آقاي افشارزاده در دقيقه 90 كه نه در دقيقه 120 شرايط حضورم را فراهم نمي كرد، حتي در اين انتخابات هم شركت نمي كردم كه بايد در اين رابطه از افشارزاده تشكر كنم.
شب قبل از انتخابات همه چيز مشخص بود
خادم همچنين گفت: البته ديگر اين كارها خيلي دير شده بود و مايل به شركت در انتخابات نبودم. تنها چون امكان جايگزيني وجود نداشت و من نماينده ايران بودم حاضر شدم به لندن بيايم. در واقع هيچ برنامه ريزي براي من صورت نگرفته بود و همه اميدم فقط به پيشينه خودم بود.خادم در پاسخ به اين سوال كه آيا ارتباطات بيشتر از جايگاه حقيقي افراد در انتخابات فيلا نقش دارند گفت: نمي توان به اين موضوع كه ارتباطات تعيين كننده هستند خرده اي گرفت. من روز قبل از انتخابات به لندن رسيدم كه متوجه شدم تقريبا همه چيز مشخص است و مارتينتي گفت كه كار بسيار سختي داري. در واقع شب قبل از انتخابات همه چيز مشخص بود. اين در حالي بود كه يكي از كانديداها شب قبل همه اعضاي فيلا را به مهماني دعوت كرده بود و دو شب قبل از آن به هم سفارت قطر در لندن براي اعضاي فيلا و روساي فدراسيون ها ضيافت ترتيب داده بود.
هيچ حمايتي از من صورت نگرفت
خادم در ادامه گفت: اين ارتباطات قاعده عمومي است اما ما بايد با برنامه وارد مي شديم. تنها سوالي كه برايم باقي مانده، اين است كه اگر علاقه و برنامه اي براي حمايت از نماينده ايران نبود، چه دليلي داشت كه من را براي هيئت رئيسه فيلا كانديدا كنند، يا بهتر بود فرد ديگري كه مي توانستند از او حمايت كنند، وارد شوند. اگر به خودم بود، اصلا به اين انتخابات نمي آمدم و فقط چون نماينده ايران بودم، حاضر به شركت شدم.
خادم در اين باره كه اكنون قطر كه كارنامه اي در كشتي جهان ندارد در فيلا كرسي دارد و ايران ندارد، به فارس گفت؛ سال 81 وقتي كه مرا از رياست فدراسيون كشتي بركنار كردند به آنها گفتم با اين تغيير من متضرر نخواهم شد بلكه كشتي ايران ضرر خواهد كرد. داشتم كار مي كردم و حالا هم همين طور است، اين اميررضا خادم نيست كه راي نياورده، بلكه كشتي ايران است كه در فيلا كرسي ندارد و اين به نفع كشتي ما نيست.
فضاي گرگ و ميش بر كشتي ايران حاكم است
وي درباره راهكارش براي جلوگيري از بروز چنين اتفاقات ناخوشايندي براي كشتي ايران گفت: براي آنكه بتوانيم جلوي چنين آفت هايي را بگيريم، نياز به برنامه داريم، 8 ماه است مسئول مستقيم فدراسيون مشخص نيست و فضاي گرگ و ميشي بر كشتي ايران حاكم است و مديري كشتي را در اختيار دارد كه چندان اميدي به حضور يا عدم حضورش در فدراسيون ندارد، اين فضا براي كار جدي فراهم نيست و سرانجامش همين مي شود. اميدوارم هر چه زودتر تكليف رئيس فدراسيون كشتي مشخص شود و حداقل افرادي معرفي شوند كه بتوانند ارتباطات خوبي برقرار و با برنامه خوب كاري كنند در 2 سال آينده كه قرار است همين انتخابات در ازبكستان برگزار شود، دست خالي برنگرديم.


نتيجه بررسي هاي مديريت مجموعه ورزشي آزادي اعلام شد:

مقصر نبوديم اما ديگر تكرار نمي شود !

مديريت مجموعه ورزشي آزادي اعلام كرد در قبال اتفاقات رخ داده در بازي استقلال - ذوب آهن و استعمال مواد مخدر در ورزشگاه توسط برخي تماشاگران مسئوليتي متوجه مسئولان اين ورزشگاه نيست.
در جريان برگزاري ديدار استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان، برخي افراد معتاد در تونل منتهي به جايگاه 21 ورزشگاه آزادي به استعمال مواد مخدر آنهم بدون كوچكترين نگراني مشغول بودند! انعكاس اين خبر در روزنامه كيهان سبب شد كه مسئولان اين ورزشگاه واكنش نشان دهند و در گفت و گو با خبرنگار ما از بررسي موضوع خبر دهند. نتيجه اين بررسي آن شد كه روز گذشته مديرروابط عمومي اين مجموعه ورزشي اعلام كرد: در اقبال اتفاقات رخ داده در زمان برگزاري مسابقات ليگ برتر مسئوليتي متوجه مديريت اين ورزشگاه نيست اما با اين حال مجموعه ورزشي آزادي تمام تلاش خود را به كار مي گيرد تا در آينده ديگر چنين صحنه هايي تكرار نشود. مسعود عليزاده اظهار داشت: طبق مقررات تعريف شده در زمان برگزاري مسابقات فوتبال هيچ مسئوليتي متوجه مديريت مجموعه ورزشي آزادي نيست و اين مجموعه تنها براساس قراردادي ميان خود و باشگاه ها زمين را به تيم هاي فوتبال اجاره مي دهد. وي ادامه داد: يگان ويژه مسئوليت برقراري امنيت در ورزشگاه آزادي را از زمان ورود نخستين تماشاگر تا خروج آخرين تماشاگر بر عهده دارد. دراين ميان نيز اگر تخلفي صورت گرفت اين وظيفه يگان ويژه است كه با آن برخورد كند. عليزاده در پايان خاطرنشان كرد: با تمام اين تفاسير مديريت مجموعه اين قول را به اهالي فوتبال مي دهد كه از كنار اين موضوع به سادگي عبور نمي كند و شرايطي را فراهم مي آورد كه در بازي هاي آينده ديگر شاهد تكرار چنين اتفاقات تلخي در محيط ورزشي نباشيم.
خوشبختانه مديريت مجموعه ورزشي آزادي در قبال اين خبر واكنش مناسبي از خود نشان داد و برخلاف برخي مسئولان ورزش به جاي تكذيب اصل موضوع به بررسي آن پرداخت و در نهايت نيز وعده داد با تلاش تمامي عوامل مجموعه شرايطي فراهم خواهد شد كه محيط ورزشگاه ها پاك تر از گذشته شود.
 


عنوان چهارمي تيم ملي بسكتبال در تورنمنت 4جانبه تركيه

تيم ملي بسكتبال ايران با مجموع دو شكست و كسب عنوان چهارمي به كار خود در تورنمنت بين المللي و چهارجانبه تركيه پايان داد.
تورنمنت بين المللي و چهارجانبه بسكتبال تركيه با برگزاري ديدار رده بندي در استانبول پيگيري شد. در اين ديدار كه ميان دو تيم ايران و فنلاند و در سالن عبدي ايپكچي برگزار شد، ملي پوشان بسكتبال ايران با 29 اختلاف امتياز و با نتيجه 80 بر 51 مغلوب حريف خود شدند.
شاگردان «بچيروويچ» كه نتيجه نخستين ديدار خود در تورنمنت بين المللي تركيه را به آلمان واگذار كرده بودند با متحمل شدن شكست در ديدار دوم خود عنوان چهارم اين تورنمنت را از آن خود كردند و فنلاند نيز در رده سوم ايستاد.
تورنمنت بين المللي و چهارجانبه بسكتبال تركيه ديشب با برگزاري ديدار تيم هاي آلمان و تركيه به پايان رسيد. تيم ملي بسكتبال ايران ديشب استانبول را به مقصد تهران ترك كرد.


نخستين تداخل برنامه هاي تيم ملي و ليگ در فصل جديد

بازگشت تيم ملي از مجارستان و هفته پنجم ليگ در يك روز!

تيم ملي فوتبال ايران در حالي پنج شنبه يا بامداد جمعه (27 مرداد) از اردوي مجارستان برمي گردد كه هفته پنجم ليگ در همين روز برگزار خواهد شد!
خسرو والي زاده مدير رسانه اي تيم ملي در اين باره گفت: تيم ملي پس از آنكه مسابقه تداركاتي اش برابر تونس در مجارستان را چهارشنبه (25 مرداد) برگزار كند، پنج شنبه (26 مرداد) يا بامداد جمعه به تهران برمي گردد.
البته بليط اعضاي كاروان تيم ايران براي همان بامداد جمعه (27 مرداد) است كه با پرواز تركيش اير، بوداپست را ترك كرده و پس از توقفي در فرودگاه استانبول صبح جمعه وارد تهران مي شود اما آنچه مشخص است ملي پوشاني كه در اين اردو حضور دارند و بويژه بازيكناني كه مقابل تونس به ميدان مي روند، شرايط بازي در روز جمعه و حتي شنبه را نخواهند داشت.
پس از تداخلي كه در برنامه بوجود آمده ظاهرا كادر فني تيم ملي از سازمان ليگ درخواست كرده تا مسابقه تيم هايي كه در تيم ملي بازيكن دارند را به تعويق بياندازد. سرمربي تيم ملي درباره اين مساله دوشنبه هفته پيش و در شبي كه براي ديدن مسابقه پرسپوليس - گهر به ورزشگاه آزادي آمده بود، با بهروان سرپرست سازمان ليگ صحبت كرد اما مشخص نيست با توجه به حضور احتمالي چندين بازيكن جديد در ليست تيم ملي، قرار است چند مسابقه از اين هفته بايد به تعويق بيافتد.
بنابراين با توجه به اينكه احتمالا يكشنبه (29 مرداد) مصادف با عيد سعيد فطر خواهد بود، با عقب افتادن بعضي از مسابقات روز جمعه از جمله بازي تيم هاي استقلال، سپاهان و تراكتورسازي، به احتمال فراوان هفته پنجم ليگ ديگر در ماه مبارك رمضان نخواهد بود.


ميزباني دو جام جهاني كشتي به ايران رسيد

ميزباني دو جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي به ايران رسيد و مجارستان ميزبان مسابقات جهاني 2013 شد.
پس از برگزاري كنگره فيلا در لندن، ميزبان هاي مسابقات مختلف قاره اي و جهاني مورد تائيد نهايي قرار گرفتند كه ميزباني دو جام جهاني آزاد و فرنگي در سال 2013 به ايران رسيد.جام جهاني، مسابقاتي تيم به تيم است كه 10 كشور برتر جهان در آن شركت مي كنند. اما مهمترين رويداد جهاني كشتي در سال 2013 در مجارستان برگزار مي شود و شهر بوداپست ميزبان مسابقات جهاني آزاد، فرنگي و زنان شد.
 


خداحافظي فدراسيون با شاطرزاده، سلطاني و دباغيان معرفي مربيان جديد تيم ملي كاراته

از سوي فدراسيون كاراته كادر فني تيم ملي كاراته اعزامي به رقابت هاي جهاني 2012 معرفي شد.
محسن آشوري، دبير فدراسيون كاراته اسامي كادرفني تيم ملي بزرگسالان اعزامي به بيست و يكمين دوره مسابقات قهرماني جهان را معرفي كرد.
حبيب الله ناظريان در سمت مدير فني، عليرضا كتيرايي و مهران بهنام فر به عنوان مربي، تورج ساساني كمك مربي و سيدمحمد حسيني به عنوان مربي بدنساز كادرفني تيم ملي كاراته اعزامي به رقابت هاي جهاني فرانسه را تشكيل مي دهند. پيش از اين غلامرضا دباغيان، حسن شاطرزاده و شهاب سلطاني به عنوان مربيان تيم ملي بودند كه پس از نتايج ضعيف كسب شده در مسابقات قهرماني آسيا فدراسيون ناچار شد تغييراتي را در بدنه كادرفني تيم ملي ايجاد كند.
دعوت از 22 كاراته كار
همچنين در پايان مسابقات انتخابي تيم ملي كاراته كشورمان امير مهدي زاده، عليرضا اجدادي و هامون درفشي پور ، محمدرضا بخشي لو و حامد زيكساري ، بهمن عسگري، ابراهيم حسن بيگي، سعيد حسني پور و محمدهاي داودآبادي ، مازيار الهامي، احسان حيدري، هادي صفي و نادر جودت ، سامان حيدري، جاسم ويشگاهي و عماد مژدهي نفراتي هستند كه موفق به كسب جواز حضور در مرحله نخست اردوي آماده سازي اين تيم شدند. سعيد فرخي به دليل بيماري و حسين روحاني به دليل فوت پدرش موفق به حضور در اين مسابقات نشدند كه با تشخيص كادر فني به اردو دعوت شدند. نفرات ياد شده به همراه سعيد احمدي، سجاد گنج زاده، ذبيح الله پورشيب و علي فداكار در اردوي تيم ملي شركت خواهند كرد. اردوي نخست اين ملي پوشان از ديروز در قزوين آغاز شد.


اوت شدن مرادي به من استرس وارد كرد

رستمي: سرم گيج رفت، مردم برنزم را قبول كنند

دارنده نشان برنز المپيك 2012 جو سنگين المپيك را عامل ناكامي در تكرار ركوردهاي تمرين و از دست رفتن مدال طلا دانست.
رستمي پس از قرار گرفتن در رده سوم المپيك گفت: خدا را شكر در حركت دو ضرب من بهتر از حريفانم بودم اما متاسفانه جو مسابقه هاي المپيك بسيار سنگين است و استرس بالايي دارد من چندين بار وزنه 220 كيلوگرمي را زده بودم اما اينجا نتوانستم اين وزنه را مهار كنم. استرسم در مسابقه خيلي بالا بود و در نهايت وزنه 209 كيلويي را مهار كردم.
وي با اشاره به اينكه دوبار در مهار وزنه 214 كيلوگرم در حركت دو ضرب ناكام بود گفت: وقتي وزنه را مي خواستم بالا ببرم سرم گيج رفت و نفسم گرفت. يك لحظه نتوانستم جلو را ببينم به همين خاطر وزنه از من جلوتر رفت و در نهايت افتاد.
رستمي در پاسخ به اين سؤال كه سهراب مرادي چرا اوت كرد و حذف شد گفت: خيلي ناراحت شدم مرادي در تمرين 176 كيلوگرم را در يك ضرب و 220 كيلوگرم را در دو ضرب زده بود. اگر من و سهراب ركوردهاي تمرين مان را تكرار كرده بوديم طلا و نقره از آن ايران بود. وي با اشاره به ناكامي سهراب مرادي در بالا بردن وزنه خود در حركت يك ضرب گفت: بيشترين چيزي كه به من استرس وارد كرد اوت شدن سهراب مرادي در حركت يك ضرب بود. وقتي او ناكام شد من دچار استرس زيادي شدم و ترسيدم كه نكند من نيز نتوانم در حركت يك ضرب خوب كار كنم. همين استرس بر كارم تأثير گذاشت و در نهايت موجب شد كه به برنز اكتفا كنم.
وي در پايان گفت: در مجموع همين كه مردم ايران و همشهريانم در كرمانشاه از كسب نتيجه اي كه به دست آمد، خوشحالند، براي من كافيست و من را خوشحال مي كند اما دوست داشتم مدال طلاي المپيك را كسب كنم كه اين اتفاق نيفتاد. مردم از من اين مدال را قبول كنند. رستمي در مورد انتخاب وزنه ها گفت: مي خواستم آسيب ديدگي ام تشديد نشود اما در شرايطي كه پيش آمد مجبور شدم در انتخاب هاي آخرم وزنه هاي سنگين تري را بالاي سر ببرم و همين كارم را سخت كرد. من سعي كردم بهترين نتيجه را در المپيك به دست بياورم كه اين امر محقق نشد.


روي خط المپيك

دوپينگ همچنان در لندن قرباني مي گيرد
نتايج آزمايش دوپينگ يك دونده مراكشي و يك دوچرخه سوار روس مثبت اعلام شد. روزنامه اكيپ فرانسه اعلام كرد كه نتايج آزمايش دوپينگ امين لعلو دونده مراكشي در ماده 1500متر مثبت اعلام شد و وي نمي تواند در اين بازي ها رقابت دهد. اين دونده مراكشي قرار بود در ماده 1500متر براي كشورش رقابت دهد كه با توجه به مثبت اعلام شدن دوپينگش بايد به كشورش برگردد.
همچنين آزمايش دوپينگ نشان داد كه ويكتوريا بارانووا دوچرخه سوار روسيه نيز پيش از حضور در بازي هاي المپيك از مواد نيروزا استفاده كرده است. در نمونه اي كه در روز 24جولاي از اين دوچرخه سوار زن گرفته شده، هورمون مردانه تستوسترون پيدا شده است. بارانووا اعلام كرده كه در جريان تمرينات خود از قرصي استفاده كرده كه حاوي اين هورمون بوده است. پيش از اين مريم العلوي هم دونده هموطن لعلو در ماده 1500متر به خاطر مثبت اعلام شدن نتيجه دوپينگ وي از بازي هاي المپيك لندن محروم شد.
روز جمعه نيز دوپينگ يكي از ورزشكاران المپيكي كشور مولداوي كه در رشته پرتاب چكش فعاليت مي كرد، مثبت اعلام شده بود.
ارزنده به فينال پرش طول نرسيد
پرنده ايران در رقابت هاي پرش طول المپيك از رسيدن به فينال رقابت ها بازماند.رقابت هاي پرش طول در رشته دووميداني در مرحله مقدماتي برگزار شد كه محمد ارزنده نماينده ايران در اين ماده، با ثبت ركورد 7 متر و 84 سانتي متر به كار خود پايان داد و نتوانست راهي فينال شود. ارزنده در پرش اول مسافت 7متر و 77 سانتي متر را طي كرد و در پرش هاي دوم و سوم نيز به ترتيب به 7 متر و 75 و 7 متر و 84 سانتي متر رسيد كه پرش سوم او بهترين عملكردش بود. ركورد ورودي فينال 8 متر و 10 سانتي متر بود. او به اين ترتيب نتوانست به فينال راه پيدا كند. 12 ورزشكار برتر مرحله مقدماتي در اين بخش توانستند به فينال رقابت ها دست پيدا كنند.
قهرمان شناي المپيك به تقلب خود اعتراف كرد
يك شناگر آفريقاي جنوبي به نام «كمرون فان در برگ» كه مدال طلاي ماده 100 متر قورباغه مردان المپيك را به دست آورده بود، اعتراف كرد كه در مسابقه خود از حركت غيرقانوني «پاي دلفين» استفاده كرده است.
فان در برگ اعلام كرد كه دليل اين امر اين بوده كه به اعتقاد او ساير ورزشكاران نيز چنين كاري مي كنند و او نمي توانست با انجام ندادن اين حركت مدال خود را به خطر بيندازد. اين شناگر گفت: قطعاً كاري كه انجام دادم، يك عمل اخلاقي نبوده است، اما نمي توانستم چهار سال تلاش و كار سختم را به خطر بياندازم، زيرا ساير ورزشكاران هم چنين كاري انجام مي دهند. سال گذشته هم چنين اتفاقي افتاد و من نتوانستم به مدال برسم.
تصاوير تلويزيوني كه از زير آب استخر محل برگزاري رقابت هاي شناي المپيك مخابره شده، نشان مي دهدكه فان در برگ در ابتداي مسابقه خود سه بار از «پاي دلفين» استفاده كرد، در حالي كه قوانين فينا به ورزشكاران اجازه مي دهد كه فقط يك بار اين عمل را انجام دهد. فينا اعلام كرده كه به دليل نبود فن آوري داوري در زير آب نمي تواند مجازاتي عليه اين شناگر در نظر بگيرد.
فينال هاي رويايي تنيس المپيك
ديدارهاي پاياني رقابت هاي تنيس بازي هاي المپيك رويايي از آب درآمدند. پس از راهيابي روجر فدرر و اندي ماري به ديدار پاياني تنيس مردان، ماريا شاراپووا و سره نا ويليامز نيز به ديدار پاياني تنيس زنان رسيدند تا هر دو فينال تنيس المپيك تماشايي از آب درآيند. در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي تنيس المپيك مردان اندي ماري مقابل نواك جوكويچ قرار گرفت و به راحتي در دو ست (7-5 و 7-5) به برتري رسيد و حريف فدرر در فينال شد. در ديگر ديدار نيمه نهايي، فدرر با پيروزي در يك رقابت طولاني مقابل خوآن مارتين دل پوترو حريف آرژانتيني خود به فينال رسيد. فدرر اكنون بايد ماري را در ديدار پاياني شكست دهد تا نشان طلاي رقابت هاي تنيس المپيك را از آن خود كند. تنها افتخاري كه در كارنامه پربار اين تنيسور ديده نمي شود.
آمريكا، چين را گرفت، ايران به رده 46 رسيد
در پايان هفتمين روز از بازي هاي المپيك لندن كاروان آمريكا توانست چين را در صدر جدول مدالي بازي ها پشت سر بگذارد. ايران نيز با برنز رستمي در رده 46 قرار گرفت. كاروان ورزشي ايران با مدال برنز كيانوش رستمي در وزنه برداري در رده 46 ايستاد و وارد جدول مدالي رقابت ها شد.
در هفتمين روز بازي هاي المپيك لندن برخلاف روزهاي قبل با اتفاق جديدي در جدول مدالي اين بازي ها همراه بود و آن صعود آمريكا به صدر جدول مدالي رقابت ها بود كه توانست با اختلاف يك مدال طلا بيشتر از چين، در رده نخست اين جدول قرار بگيرد.
همچنين بريتانياي ميزبان كه تا روز سه شنبه موفق به كسب مدال طلا نشده بود، به لطف درخشش ورزشكارانش در رشته هاي روئينگ و دوچرخه سواري، توانست صعود قابل توجهي در جدول مدالي رقابت ها داشته باشد و اكنون با 8 طلا و مجموع 22 مدال در رده چهارم بازي ها قرار دارد كه رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه اي با كره جنوبي دارد. تا پايان روز هفتم رقابت ها 15كشور آسيايي موفق به كسب مدال شده اند كه در ميان اين كشورها ايران، هنگ كنگ، قطر، سنگاپور و ازبكستان تنها يك مدال برنز به دست آورده اند. همچنين كاروان روسيه كه معمولا در رقابت هاي المپيك عملكرد خوبي داشته و يكي از 5 تيم اول بازي ها بوده، تا به حال تنها سه طلا به دست آورده و به جاي آن نقره هاي زيادي اندوخته كه به رتبه اين تيم در جدول مدالي بازي ها كمك نكرده است. روسيه با 3 طلا، 11نقره و 8 برنز در رده دهم قرار دارد.
طلسم بي مدالي ايران با برنز رستمي شكست
مسابقات وزنه برداري دسته 85 كيلوگرم بازي هاي المپيك با دستيابي رستمي به مدال برنز پيگيري شد تا وزنه برداري ايران پس از هشت سال بار ديگر رنگ مدال المپيك را به خود ببيند و نام ايران در جدول رده بندي مدال آوران المپيك 2012 نقش ببندد.
مسابقات وزنه برداري المپيك 2012 لندن از ساعت 30:22 جمعه شب گذشته با رقابت وزنه برداران در دسته 85 كيلوگرم پيگيري شد. در اين رقابت كه در سالن وزنه اكسل شهر لندن برگزار شد، تيم ملي وزنه برداري كشورمان دو نماينده به نام كيانوش رستمي و سهراب مرادي داشت كه اولي سوم و دومي از دور مسابقات كنار رفت. پس از آنكه سهراب مرادي سه بار در مهار وزنه 166كيلوگرمي ناكام ماند، كيانوش رستمي به روي تخته آمد و ابتدا وزنه 171كيلوگرمي را مهار كرد اما دو بار در مهار وزنه 175كيلوگرمي ناكام ماند.
كيانوش رستمي كه در حركت يك ضرب بعد از يونگ ليو (چين-178كيلوگرم)، آپتي آيوكادوف (روسيه -175)، آدريان زيلنسكي (لهستان- 174كيلوگرم) و ايوان ماركوف (بلغارستان-172كيلوگرم) پنجم شده بود، با اميد به جبران وارد رقابت در حركت دو ضرب شد. پس از آنكه وزنه بردار چيني در مهار وزنه 205 كيلوگرمي در حركت دوضرب سه بار ناكام ماند و از دور مسابقات كنار رفت، رستمي شانسي مضاعف براي دستيابي به مدال پيدا كرد.
رستمي در نخستين حركت خود وزنه 209 كيلوگرمي را مهار كرد و از رقبا پيشي گرفت. اين وزنه بردار جوان در دومين حركت خود نتوانست وزنه 214 كيلوگرمي را مهار كند و بعد از وزنه برداران لهستان و روسيه سوم شد.
رده بندي نهايي وزن 85 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري المپيك 2012 لندن به شرح زير است:
1-آدريان زيلنسكي از لهستان با 174كيلوگرم در يك ضرب، 211كيلوگرم در دو ضرب و 385 كيلوگرم در مجموع
2- آپتي آيوكادوف از روسيه با 175كيلوگرم در يك ضرب، 210 كيلوگرم در دو ضرب و 385كيلوگرم در مجموع
3-كيانوش رستمي از ايران با 171كيلوگرم در يك ضرب، 209كيلوگرم در دو ضرب و 380 كيلوگرم در مجموع
قاسمي به نيمه نهايي 100 متر المپيك نرسيد
رضا قاسمي با وجود عملكرد مناسب، نتوانست به نيمه نهايي دوي 100 متر مردان المپيك برسد.
در مرحله مقدماتي رقابت هاي دوي 100 متر مردان، رضا قاسمي نماينده ايران با ثبت ركورد 10 ثانيه و 31 صدم ثانيه در گروه خود در جايگاه چهارم قرار گرفت و از راهيابي به نيمه نهايي بازماند. وي براي حضور در نيمه نهايي بايد در گروه خود جزء 3 نفر اول مي شد . در اين گروه ورزشكاراني از گرانادا، كنگو، بريتانيا، نيجريه، هلند، جامائيكا و باربادوس حضور داشتند.
نكته جالب توجه اين گروه، حضور آسافا پاول دونده سرشناس جامائيكايي بود كه توانست زودتر از سايرين از خط پايان عبور كند. پس از او، نمايندگان بريتانيا و هلند به ترتيب دوم و سوم شدند. اوسن بولت، قهرمان گذشته دوره گذشته رقابت ها نيز در گروه 4 با ثبت ركورد 10 ثانيه و 9 صدم ثانيه به عنوان نفر نخست به نيمه نهايي رسيد.
عباسي به مقام بيست و چهارم المپيك اكتفا كرد
روئينگ سوار المپيكي ايران با قرار گرفتن در رده بيست و چهارم به كار خود در رقابت هاي المپيك لندن پايان داد. سولماز عباسي كه به فينال D رقابت هاي روئينگ سنگين وزن انفرادي زنان المپيك راه يافته بود براي ايستادن در يكي از رده هاي نوزدهم تا بيست و چهارم با حريفان رقابت كرد و در پايان با ثبت زمان 8:57:98 در گروه خود ششم شد و در مجموع در رده 24 ايستاد.
در گروه، وي شش پاروزن از ژاپن، آرژانتين، كره جنوبي ، مكزيك و پاراگوئه حضور داشتند كه ورزشكاران كره جنوبي، پاراگوئه و آرژانتين جنوبي به ترتيب اول تا سوم شدند.در المپيك 2008 پكن، هما حسيني نماينده روئينگ و پرچم دار ايران بود كه به مقام 26 رسيد.
يك آمريكايي، جوان ترين مدال آور المپيك لندن
يك شناگر 15 ساله زن آمريكايي موفق شد به مدال طلاي المپيك لندن برسد.كيتي لدكي شناگر نوجوان 15ساله اي است كه در ماده 800 متر آزاد زنان موفق شد با ثبت زمان 8 دقيقه و 14 ثانيه و 63 صدم ثانيه مدال طلاي المپيك را از آن خود كند.اين شناگر 15 ساله همچنين ركورد زنان آمريكا را نيز به نام خود به ثبت رساند.تا روز هشتم بازي هاي المپيك لندن اين شناگر امريكايي جوان ترين ورزشكاري است كه موفق به كسب مدال بازي ها شده است.
هاشمي به نيمه نهايي 100 متر المپيك نرسيد
سجاد هاشمي آهنگري نتوانست به نيمه نهايي دوي 400 متر مردان المپيك برسد.در مرحله مقدماتي رقابت هاي دوي 400 متر مردان، سجاد هاشمي آهنگري نماينده ايران با ثبت ركورد 47 ثانيه و 75 صدم ثانيه در گروه خود در جايگاه ششم قرار گرفت و از راهيابي به نيمه نهايي بازماند.لاشان مريت آمريكايي هم كه قهرمان المپيك 2008 پكن، قهرمان رقابت هاي جهاني 2009 و نايب قهرمان رقابت هاي جهاني 2011 است در اين گروه قرار داشت اما پس از طي 50 متر دچار گرفتگي عضله شد و نتوانست مسير مسابقه را به پايان برساند. ورزشكاراني از استراليا، ترينيداد و توباگو و بريتانيا به ترتيب اول تا سوم شدند.بهترين ركورد ثبت شده هاشمي، 45 ثانيه و 81 صدم ثانيه و بهترين ركورد او در سال جاري 46 ثانيه و 31 صدم ثانيه است.
10 ميليون ليتر آب براي استخرهاي دهكده المپيك
يك روزنامه چاپ ژاپن نوشت كشور ميزبان رقابت هاي المپيك براي برگزاري پيكارهاي رشته شنا 10 ميليون ليتر آب مصرف مي كند.به گزارش روزنامه شيمبون، يك هفته پس از انجام رقابت هاي لندن 2012 آمار و ارقامي منتشر شد كه به موجب آن مشخص شد كميته برگزاري مسابقات براي كليه تاسيسات مربوط به استخرهاي دهكده بازي ها 10 ميليون ليتر آب را استفاده كرده است.
ديگر آمارهايي كه اين نشريه ذكر كرده به شرح زير است:
¤ شمار كشورهاي شركت كننده در المپيك لندن: 204 كشور
¤ شمار كليه ورزشكاران شركت كننده در المپيك لندن : 10500 نفر
¤ شمار خبرنگاران داخلي و خارجي حاضر در لندن: 21 هزار نفر
¤ شمار راهنمايان مسابقات و جهانگردان مربوط به المپيك: 70 هزار نفر
احمدي و جام بزرگ از صعود به فينال بازماندند
تيراندازان كشورمان از صعود به فينال تفنگ سه وضعيت 50 متر زنان المپيك 2012 لندن بازماندند. رقابت هاي روز هشتم المپيك 2012 لندن با برگزاري رقابت هاي تفنگ سه وضعيت 50 متر زنان آغاز شد.در اين رشته الهه احمدي و مه لقا جام بزرگ، دو تيرانداز كشورمان به مصاف 44 تيرانداز ديگر رفتند كه در نهايت جام بزرگ با 581 امتياز در رده چهاردهم و الهه احمدي با 567 امتياز در رده چهل و سوم جدول مقدماتي قرار گرفتند و از صعود به فينال اين رشته بازماندند.در جدول مقدماتي 8 نفر برتر راهي فينال شدند.احمدي در تفنگ 10 متر بادي المپيك 2012 لندن كه هفته گذشته برگزار شد، پس از صعود به فينال، عنوان ششمي المپيك را از آن خود كرد و جام بزرگ نيز در اين رشته چهل وسوم شده بود. به اين ترتيب كار تيراندازان زن ايران در المپيك به پايان رسيد
دونده معلول با تشويق تماشاگران به نيمه نهايي رسيد
اسكار پيستوريوس تبديل به نخستين دونده معلولي شد كه با دو پاي مصنوعي در بازي هاي المپيك حضور پيدا مي كند.پستوريوس دونده معلول اهل آفريقاي جنوبي كه با دو پاي مصنوعي مي دود موفق شد در مرحله مقدماتي دوي 400 متر مردان با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كند.اين ورزشكار موفق شد ركورد 45 ثانيه و 44 صدم ثانيه را براي خود به ثبت برساند كه از ركورد قبلي او در سال جديد كه 45 ثانيه و 52 صدم ثانيه بود بهتر است. حضور اين ورزشكار با تشويق شديد تماشاگران حاضر در ورزشگاه المپيك لندن همراه بود.
عباسي به لندن رفت
وزير ورزش و جوانان بامدادامروزراهي لندن شد.محمد عباسي وزير ورزش و جوانان بامداد امروز به همراه احمد گواري مدير كل دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي و جعفري ملك مديركل روابط بين الملل وزارتخانه به لندن سفر كردند تا از نزديك ديدار نمايندگان كشتي، وزنه برداري و تكواندو را تماشا كنند.قرار بود در اين سفر حميد سجادي رييس مركز توسعه ورزش هاي حرفه اي و قهرماني وزارتخانه نيز محمد عباسي را همراهي كند كه به دليل مشكلات شخصي با تاخير يك روزه راهي لندن مي شود.
سوريان و برخورداري تنها نمايندگان ايران
در رقابت هاي روز دهم
بازي هاي المپيك 2012 لندن امروز با رقابت دو نماينده ايران در رشته هاي كشتي و تيراندازي وارد روز دهم مي شود. برخلاف ديروز كه كاروان ايران به لحاظ داشتن نماينده در رقابت هاي تيراندازي، روئينگ، دووميداني، وزنه برداري و بوكس روز شلوغي را در بازي هاي المپيك لندن پشت سر گذاشت، امروز براي بيشتر اعضاي اين كاروان با استراحت و آرامش سپري خواهد كرد به جز مسئولان تيم هاي كشتي و تيراندازي كه ورزشكاران شان با حريفان شان رقابت خواهند داشت.در اين روز از بازي ها و در رقابت هاي كشتي فرنگي، حميد سوريان به عنوان نخستين كشتي گير ايران مبارزه هاي خود را در وزن 55 كيلوگرم آغاز مي كند. ابراهيم برخورداري، تيرانداز كشورمان نيز رقابت هاي خود را در تفنگ سه وضعيت پيگيري مي كند.
«فلپس» افسانه شد
شناگر آمريكايي در مسابقات شناي بازي هاي المپيك 2012 لندن، بيست و يكمين مدال خود را به دست آورد و در اين پيكارها به ركوردي افسانه اي رسيد.
«مايكل فلپس»، شناگر تيم ملي آمريكا و پرافتخارترين ورزشكار تاريخ المپيك در فينال 100 متر پروانه مسابقات شناي المپيك 2012 لندن با ثبت زمان 51 ثانيه و 21 صدم ثانيه زودتر از ساير شناگران فاصله قانوني را طي كرد و صاحب گردن آويز طلا شد. «فلپس» با قهرماني در اين رشته تعداد مدال هاي طلايش را در المپيك 2012 لندن به سه طلا رساند. وي در اين بازي ها 2 مدال نقره را نيز به دست آورده است. به اين ترتيب تعداد مدال هاي طلاي فلپس در سه دوره المپيك به عدد 17 رسيد. ضمن اينكه اين شناگر آمريكايي در كارنامه خود 2 مدال نقره و 2 مدال برنز را مي بيند.
قاسمي: عقب افتادم به هم ريختم
رضا قاسمي كه براي اولين بار در عمرش در كنار قهرمان بزرگي همچون آسافا پاول، دارنده دو مدال برنز توانست ركورد 10 ثانيه و 31 صدم ثانيه را به ثبت برساند در پايان مسابقه اش درجمع خبرنگاران گفت: من هميشه در ايران تنها مي دوم و كسي نيست كه از من جلوتر باشد به همين خاطر تجربه عقب افتادن را نداشتم وقتي در اواسط خط حريفان از من جلو زدند كمي به هم ريختم چون تجربه چنين نحوه اي از رقابت را نداشتم. اما به هر حال دو نفر را كه ركوردهاي خوبي داشتند پشت سر گذاشتم و توانستم چهارم شوم. حالا بايد به فكر رقابت هاي قهرماني آسيا و بازي هاي آسيايي كره جنوبي باشم تا آنجا مدال بگيرم. قاسمي ادامه داد: من در حال حاضر در ايران تنها تمرين مي كنم و رقيب تمريني ندارم چرا كه از همه سريعتر مي دوم.ركورددار 100 متر ايران در مورد برنامه هاي آينده خود گفت: در اينجا صحبت كرده ام تا در كمپ تمريني جامائيكا بتوانم حضور داشته باشم، اگر فدراسيون اين كار را برايم انجام دهم به اردوهاي چندماهه جامائيكا خواهم رفت و حتي حاضرم هزينه اش را خودم بدهم تا در آنجا زير نظر مربيان خوب دنيا تمرين كنم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14