(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 مرداد 1391 - شماره 20274

سودان شمالي و جنوبي بر سر تقسيم درآمد نفت به توافق رسيدند
مستشاران نظامي آمريكا براي آموزش ارتش اردن به امان رفتند
هشدار شيخ عيسي قاسم نسبت به سناريوي تفرقه افكني در بحرين
اعلام آمادگي جوانان و عشايرسوريه براي جنگ با تروريست ها
اعتراض خياباني مردم پاكستان در همبستگي با مسلمانان ميانمار
اسلام كريم اف احداث پايگاه خارجي در ازبكستان را ممنوع كرد
چها رسوي پنج قا ره
ديوان عالي پاكستان قانون مصونيت نخست وزير را رد كرد
در ادامه اقدامات ضداسلامي دولت باكو طرح خطبه واحد در جمهوري آذربايجان به اجرا در مي آيد
خشم مردم يمن از دخالت هاي سيا و موساد
نماز جمعه 320 هزار روزه دار فلسطيني در مسجدالاقصي
يك گروه مصري براي آزادي زندانيان سياسي فراخوان داد
امروز برگزار مي شود
راهپيمايي ضد آمريكايي در 5 شهر ژاپن
اولين شهيد ماه رمضان در شرق عربستان آل سعود روزه داران را به رگبار بست


سودان شمالي و جنوبي بر سر تقسيم درآمد نفت به توافق رسيدند

منابع خبري از توافق دو سودان براي استفاده از درآمدهاي نفتي مناطق مورد منازعه خود خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، «تابو امبكي» ميانجي اتحاديه آفريقا در مورد سودان با اشاره به توافق سودان و سودان جنوبي درباره پايان دادن به اختلافات نفتي خود اظهار داشت: خارطوم و جوبا در مذاكرات خود درباره درآمدهاي هنگفت نفتي در منطقه «ابيي» به توافق رسيدند و اين موضوع به زودي اجرايي خواهد شد.
براساس اين گزارش، رئيس جمهور سابق آفريقاي جنوبي با بيان اينكه توليد و صادرات نفت از اين منطقه، در آينده نزديك از سر گرفته خواهد شد، از ارائه جزئيات درباره اين توافق خودداري كرد.ميانجي گر اتحاديه آفريقا خاطرنشان كرد: توافق سودان شمالي و سودان جنوبي شامل تعيين هزينه هاي حمل و نقل نفت و فرآوري آن نيز مي شود. طي جنگ اخير بين دو سودان منابع نفتي منطقه و تاسيسات وابسته به آن به شدت آسيب ديد.


مستشاران نظامي آمريكا براي آموزش ارتش اردن به امان رفتند

گروهي از نظاميان ارتش آمريكا براي آموزش ارتش اردن عازم اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي ارتش آمريكا، نيروهاي گارد ملي ايالت تنسي آمريكا براي دادن آموزش هاي ويژه به نظاميان اردن وارد اين كشور شدند.اين پايگاه اينترنتي اعلام كرد، اعزام اين نيروها به منظور كمك به افزايش امنيت جهاني از طريق كمك به ارتش كشورهاي هم پيمان آمريكا صورت گرفته است.
يكي از فرماندهاني كه مسئوليت آموزش اين گروه اعزامي به اردن را برعهده دارد گفت، اين نظاميان مربياني هستند كه قادرند در اردن يك ارتش قوي و آماده نبرد ايجاد كنند.
بر پايه اين گزارش، اعزام اين نظاميان ويژه به درخواست اردن صورت گرفته است.اين در حالي است كه اردن همچنان شاهد برگزاري تظاهرات در روزهاي اخير براي انجام اصلاحات از سوي دولت اردن بوده است.


هشدار شيخ عيسي قاسم نسبت به سناريوي تفرقه افكني در بحرين

رئيس شوراي علماي بحرين درباره توطئه جديد قدرت هاي خارجي براي ايجاد تفرقه در بين مسلمانان هشدار داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، شيخ عيسي قاسم در خطبه هاي نماز جمعه تاكيد كرد، در حال حاضر قدرت هاي خارجي در حال طراحي فتنه بزرگي عليه مسلمانان هستند كه توسط طرف هاي داخلي اجرا مي شود تا مسلمانان را گرفتار دو دستگي كنند.
وي افزود، آنچه در جريان است حمله طايفه اي و ظلم و ستم طايفه اي است كه حكومت مرتكب مي شود. طايفه سني كاملا از قضيه مبرا است و برادري اسلامي بين دو طايفه شيعه و سني همواره وجود دارد. شيخ عيسي قاسم تاكيد كرد، اتحاد شيعه و سني در بحرين به واسطه چنين سياست هاي خصمانه و فاسدي خدشه دار نخواهد شد.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه نيروهاي امنيتي آل خليفه بار ديگر تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين را سركوب و ده ها تن را مجروح يا دستگير كردند.
نيروهاي آل خليفه در اين درگيري هاي خشونت آميز دست كم 45 تن را مجروح كردند و تعداد زيادي از تظاهركنندگان از جمله زينب الخواجه دختر عبدالهادي الخواجه فعال بحريني را دستگير كردند.
تظاهركنندگان بحريني شعار پادشاه بحرين سرنگون باد، مردم خواهان سرنگوني نظام هستند را سر دادند.
خبرگزاري فرانسه نيز از بحرين گزارش داد كه يك اتوبوس وزارت كشور بحرين هنگام عبور از خيابان با كوكتل مولوتف يكي از معترضان مورد حمله قرار گرفت و در آتش سوخت.
از سوي ديگر، صدها نفر از مسلمانان مقيم كشور سوئد با امضاي توماري نسبت به سركوب اعتراضات مردم مسلمان بحرين حضور نظاميان سعودي در اين كشور و توطئه الحاق آن كشور به عربستان سعودي اعتراض كردند.
 


اعلام آمادگي جوانان و عشايرسوريه براي جنگ با تروريست ها

عشاير استان حلب هزاران نيروي رزمي داوطلب خود را در اختيار ارتش سوريه قرار دادند و جوانان سوريه با سر دادن شعارهايي در حمايت از نظام بشار اسد، ارتش را تنها حامي و مدافع كشور و مردم دانستند.
به گزارش واحد مركزي خبر، در پي افزايش اعدام شهروندان سوري به دست افراد مسلح كه برجسته ترين آن اعدام اعضاي خانواده آل بري است عشاير حلب اعلام كردند با تروريسم خواهند جنگيد و هزاران نيروي رزمي داوطلب را در اختيار نيروهاي ارتش سوريه گذاشتند.
جوانان سوري نيز با در دست گرفتن پرچم سوريه و سردادن شعارهايي در حمايت از نظام سوريه از ارتش به دليل دفاع از مردم و ميهن قدرداني كردند. جوانان تأكيد كردند اگر ارتش نبود امنيت و آرامش هم نبود و تروريست ها همه مردم را قتل عام مي كردند.
اين جوانان كه به محل استقرار نيروهاي ارتش در دمشق رفته بودند اعلام كردند آنها به نمايندگي از مردم سوريه از ارتش تشكر مي كنند.نيروهاي ارتش نيز از جوانان تشكر كردند و اظهار داشتند حمايت و پشتيباني مردم روحيه ارتش را بالا مي برد.
اهالي شهر حمص نيز از ارتش به دليل دفاع از خاك كشور و مردم سوريه قدرداني كردند و اظهار داشتند، ارتش مردم سوريه را سربلند كرده است. اين درحالي است كه نيروهاي ارتش سوريه آخرين منطقه دمشق پايتخت را از عناصر مسلح پاكسازي كردند.
در حمص نيز نيروهاي ارتش با تروريست ها درگير شدند و بسياري از آنان را دستگير كردند و تعدادي از آنان نيز كشته و مجروح شدند.
استاندار حمص اعلام كرد اين استان از دست گروه هاي مسلح رهايي يافته و اكنون برنامه هايي براي حفظ امنيت، ثبات و بازسازي و ارايه خدمات به شهروندان آغاز شده است در شهر حلب نيز درگيري ها همچنان ادامه دارد و نيروهاي ارتش تعدادي از افراد مسلح را در محله انذارات در حلب دستگير كردند. ارتش سوريه همچنين موفق شد تلاش تروريست ها براي اشغال تلويزيون حلب را ناكام بگذارد و تروريست هاي مسلح را مجبور به عقب نشيني كند.
منابع نظامي اعلام كردند بسياري از تروريست هاي به هلاكت رسيده در شهرهاي حلب، حماه، حمص از مليت هاي عربي هستند اين درحالي است كه عناصر مسلح در سوريه از كشورهاي عربي سلاح ضد هوايي دريافت كردند.
روزنامه انگليسي فايننشنال تايمز به نقل از يكي از افراد وابسته به گروه هاي مسلح فاش كرد، عناصر مسلح اخيراً از كشورهاي عربي منطقه خليج فارس محموله سلاح هاي ضد هوايي دريافت كرده اند.
اين روزنامه افزود، با وجود ترديد آمريكا و كشورهاي اروپايي درباره حمايت همه جانبه از عناصر مسلح، گروه حمايت از سوريه كه مقر آن در آمريكا قرار دارد در حال جمع آوري كمك هاي مالي براي خريد هرچه بيشتر سلاح و ارسال آن براي عناصر مسلح است.
رهبر گروه هاي مخالف مسلح در سوريه نيز از كشورهاي حامي مخالفان سوري درخواست كرد كه تجهيزات بيشتري براي مخالفان ارسال كنند.
آمريكا اخيراً با ارائه فرماني محرمانه حمايت لجستيكي از عناصر مسلح در سوريه را افزايش داده و با ارايه خدمات مختلف به آنان موافقت كرده است.
اقدام اخير آمريكا در حمايت همه جانبه از تروريست هاي مسلح در سوريه از ديدگاه تحليلگران منطقه اعلام جنگ علني باراك اوباما به سوريه است.
در همين رابطه يك نويسنده و تحليلگر سوري اظهار داشت، از ابتداي بحران سوريه تاكنون آمريكا حتي يك لحظه از حمايت و پشتيباني مخالفان مسلح دست نكشيده و حتي عربستان سعودي، قطر و تركيه را به كمك هاي نظامي و مالي از گروهك هاي مسلح فعال در سوريه واداشته است، اين كارشناس سوري تأكيد كرد، طراحي شكست طرح عنان در سوريه در اتاق هاي فكر اين كشورها صورت گرفته است.
از سوي ديگر، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و تشكيلات خودگردان فلسطين بمباران محله هاي اردوگاه يرموك را در دمشق محكوم كردند.
در پي اين جنايت كه بيش از 20 فلسطيني به شهادت رسيد افراد مسلح و تروريست مسلح منطقه يرموك را با خمپاره اندازها مورد هدف قرار دادند.
در اين جنايت هولناك ده ها فلسطيني نيز زخمي شدند. اين جنايات درحالي صورت مي گيرد كه روز جمعه مجمع عمومي سازمان ملل با اكثريت آرا قطعنامه ضد سوري جديدي را تصويب كرد.
در جلسه رأي گيري 133 كشور از جمله عراق حمايت خود را از اين قطعنامه غيرالزام آور اعلام كرده و 12 كشور از جمله روسيه، چين، ايران، كوبا ونزوئلا با آن مخالفت كرده و 31 كشور از جمله لبنان و الجزاير به آن رأي ممتنع دادند.
در قطعنامه تصويب شده عبارت بركناري بشار اسد از قدرت و اعمال تحريم هاي جديد عليه سوريه حذف شده است.
سفير روسيه در سازمان ملل با انتقاد شديد از اين قطعنامه آن را جانبدارانه و در حمايت از مخالفان مسلح توصيف كرد. چين نيز با انتقاد از قطعنامه ضد سوري مجمع عمومي تأكيد كرد، اين كارها باعث يافتن راه حل عادلانه نمي شود.
نماينده چين اظهار داشت، اين فشارها باعث تغيير حكومت نمي شود و كمكي به حل مشكل سوريه نخواهد كرد.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز گفت، سرنوشت مردم سوريه بر رقابت هاي بين المللي و منطقه اي اولويت دارد.
وي افزود، همه طرف ها بايد به دنبال ديپلماسي و نه خشونت باشند تا بحران سوريه حل شود.
بشار الجعفري نماينده سوريه در سازمان ملل نيز در واكنش به اين قطعنامه گفت، كشورهاي فاقد دموكراسي نمي توانند بر آينده مردم سوريه حكومت كنند. وي افزود، اين قطعنامه هيچ تأثيري بر سوريه ندارد و فقط مشوقي براي تروريست ها است.
الجعفري تأكيد كرد، با توجه به كارنامه سياه حقوق بشر عربستان، بهتر بود نماينده اين كشور به جاي تلاش براي صدور قطعنامه عليه سوريه خواستار صدور قطعنامه اي براي آزادي جزاير اشغالي عربستان از چنگ رژيم صهيونيستي مي شد.
وي افزود، بسيار خنده دار و تعجب آور است همان كشورهايي كه در داخل دست به سركوب مردم خود زده و سلاح به تروريست ها مي رسانند از حقوق مردم سوريه سخن مي گويند و قطعنامه ضد سوري پيشنهاد مي دهند.


اعتراض خياباني مردم پاكستان در همبستگي با مسلمانان ميانمار

مردم پاكستان در سراسر اين كشور در اعتراض به نسل كشي مسلمانان ميانمار تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر مردم در شهرهاي مختلف پاكستان و مراكز عمده شهري سراسر اين كشور در اعتراض به تداوم نسل كشي هزاران مسلمان ميانماري و تخريب خانه هايشان به خيابان ها آمدند.
احزاب اسلامي در پارلمان پاكستان نيز همسو با مردم يك قطعنامه در محكوميت كشتار مسلمانان مظلوم ميانمار تصويب كردند.
احمد شاه از رهبران جماعت اسلامي پاكستان در جمع تظاهركنندگان گفت: «به گفته پيامبر اسلامي(ص) مسلمانان در سراسر جهان به منزله يك تن هستند و اگر قسمتي از اين تن به درد آيد ديگر بخش هاي آن نيز به درد مي آيد. اما چه شده است كه برخي حاكمان كشورهاي اسلامي درد مسلمانان ستمديده ميانمار را احساس نمي كنند.»
يك عضو ديگر حماعت اسلامي نيز در يكي از اين تجمعات گفت: حاكمان كشورهاي عربي هيچ واكنشي نشان نمي دهند چرا كه مي ترسند آمريكا برچسب بنيادگرا به آنها بزند.
طبق برخي گزارش ها در يك سال گذشته هزاران نفر از اقليت مسلمانان ميانمار توسط ارتش و بودائيان افراطي قتل عام شده اند و هزاران نفر ديگر نيز از خانه و كاشانه خود آواره شده اند. سازمان هاي مدعي و متولي حقوق بشر تاكنون واكنش قابل قبولي در مقابل اين نسل كشي آشكار نشان نداده اند.


اسلام كريم اف احداث پايگاه خارجي در ازبكستان را ممنوع كرد

 
رئيس جمهور ازبكستان احداث هرگونه پايگاه نظامي خارجي در اين كشور را ممنوع كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «اسلام كريم اف» طرح پارلمان در مورد ممنوعيت احداث پايگاه هاي نظامي خارجي در ازبكستان را امضا كرد.
با تصويب اين طرح همچنين، احداث مراكز آموزشي خارجي و عضويت ازبكستان در پيمان هاي نظامي ممنوع شد.
در اين سند كه براي نخستين بار پس از اعلام استقلال ازبكستان تهيه و ابعاد اصلي سياست خارجي دولت مشخص شده، آمده است: ازبكستان از استقرار پايگاه نظامي و يا هرگونه تاسيسات شامل مراكز آموزش نظامي خارجي در خاك خود و همچنين در زمينه تهيه و اجراي تدابير سياسي، اقتصادي و هر اقدام ديگري كه منجر به مشاركت در درگيري هاي مسلحانه و تنش در كشورهاي همسايه شود، جلوگيري مي كند.
در اين سند بيان شده كه مشكلات آسياي مركزي بايد توسط خود كشورهاي منطقه و بدون دخالت نيروهاي خارجي حل و فصل شود.
در مورد سياست خارجي دولت ازبكستان همچنين آمده است كه شيوه همگرايي نبايد از خارج تحميل شود و چنين اقدامي بر آزادي، استقلال و تماميت ارضي كشورها تاثير مي گذارد و با تعهدات ايدئولوژيك اين كشور مغايرت دارد.
مقامات ازبكستان گفته اند كه اين برنامه با توجه به واقعيت هاي بين المللي معاصر، وضعيت هاي جغرافيايي، اقتصادي و ژئوپوليتيك جهان و فرآيندهاي جهاني شدن و تاثير آن بر روابط بين المللي اين كشور تهيه شده است.آنان معتقدند كه بندهاي اين طرح در شكل گيري سياست خارجي ازبكستان و ارتقاي منافع ملي اين كشور در عرصه بين المللي كمك خواهد كرد.
اما كارشناسان اين اقدام دولت ازبكستان را با افزايش شايعات در مورد اينكه تاشكند با واشنگتن براي ايجاد پايگاه نظامي مخفيانه مذاكره مي كند، مرتبط مي دانند.


چها رسوي پنج قا ره

اعتراف بزرگ سفير انگليس
«متيو گلد» سفير انگليس در فلسطين اشغالي اعتراف كرد اقدامات ظالمانه اسرائيلي ها در سرزمين هاي اشغالي، باعث انزواي رژيم صهيونيستي در محافل بين المللي شده است. وي افزود كه اسرائيل بيش از پيش نزد جهانيان منفور شده و جايگاه بين المللي آن به طور مستمر رو به افول گذاشته است. گفتني است رژيم نامشروع اسرائيل در سال 1948 با حمايت مستقيم انگليس در سرزمين هاي فلسطيني موجوديت يافت.
بان كي مون: سكوت جايز نيست
«بان كي مون» دبير كل سازمان ملل طي يك بيانيه ضداسرائيلي، اين رژيم را به شكنجه كودكان در زندان هاي فلسطين اشغالي متهم و تاكيد كرد كه سكوت در برابر اين جنايات جايز نيست. در بيانيه بان كي مون آمده است كه مقامات صهيونيست 40 درصد اراضي كرانه باختري را از فلسطيني ها گرفته و دست به شهرك سازي زده اند. براساس اين بيانيه شهرك سازي در سال 2011 در مقايسه با سال 2010 حدود 20 درصد افزايش يافته بود.
حزب الله: روز قدس فراموش نمي شود
«محمد باغي» مسئول حزب الله در شرق لبنان اعلام كرد، روز جهاني قدس كه از نوآوري هاي امام خميني(ره) است به يكي از روزهاي جاودان براي امت اسلامي تبديل شده است و عوامل سياسي بين المللي و عربي نمي توانند آن را متزلزل سازند.
اولين انفجار در پايتخت ليبي
انفجار بمب در نزديكي يك مركز پليس شهر طرابلس ليبي يك زخمي برجاي گذاشت. اين نخستين انفجار در طرابلس پس از سقوط «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي بود. انفجار به صورت خودروي بمب گذاري شده نشانه خوبي براي ليبي نيست و به نظر مي رسد كه وقايع سال هاي اخير و كنوني عراق، افغانستان و پاكستان در انتظار ليبي هم هست.


ديوان عالي پاكستان قانون مصونيت نخست وزير را رد كرد

ديوان عالي پاكستان با رد قانون مصونيت نخست وزير پاكستان كه توسط پارلمان تصويب شده بود، شمارش معكوس براي خلع نخست وزير را كليد زد.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديوان عالي پاكستان قانون مصونيت قضايي نخست وزير را رد كرد. اين قانون ماه گذشته توسط پارلمان اين كشور تصويب شده بود.هدف پارلمان اين بود كه «راجا پرويز اشرف» نخست وزير فعلي به سرنوشت «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير سابق دچار نشود.
در پي خودداري گيلاني از باز كردن پرونده فساد مالي «آصف علي زرداري» رئيس جمهور، ديوان عالي به بركناري گيلاني حكم داده بود.
زرداري به پولشويي و فساد مالي متهم است. اين پرونده به سال هاي 2006 و 2007 مربوط مي شود.
زرداري به پيروزي در انتخابات آتي در حالي دل بسته است كه نظرسنجي ها از شكست حزب وي خبر مي دهند. به هر تقدير، وي در آينده يا بايد در جايگاه متهمان قرار بگيرد و يا مثل «پرويز مشرف» رئيس جمهور سابق از كشور بگريزد.


در ادامه اقدامات ضداسلامي دولت باكو طرح خطبه واحد در جمهوري آذربايجان به اجرا در مي آيد

دولت جمهوري آذربايجان در ادامه اقدامات ضداسلامي خود اجراي طرح «خطبه واحد» را براي امامان جمعه اين كشور الزامي مي كند.
به گزارش روزنامه «يني مساوات» چاپ باكو، طبق طرحي كه اداره مسلمانان قفقاز آن را تهيه كرده و با نظارت دولت جمهوري آذربايجان به اجرا در مي آيد، امامان جمعه اين كشور مجبور خواهند بود در خطبه هاي نماز جمعه يك متن از قبل آماده شده را قرائت كنند.
«الشاد اسكندراف» رئيس كميته دولتي رسيدگي به امور ديني جمهوري آذربايجان درخصوص اين طرح گفت: در اين خطبه ها بايد منافع و ارزش هاي ملي آذربايجان مورد توجه اساسي قرار گيرد شهروند يك كشور وقتي از مسجدي به مسجد ديگر مي رود نبايد افكار متفاوتي بشنود.
از شهر گنجه نيز خبر مي رسد كه فرماندار اين شهر مراسم احياي شب هاي قدر را ممنوع كرد.
خبر ديگر از جمهوري آذربايجان اينكه دولت باكو قصد دارد مسابقه دختر شايسته را در اين كشور و طي ماه رمضان برگزار كند. قبلا نيز مسابقات مستهجن يورو ويژن در جمهوري آذربايجان برگزار شده بود. برگزاري اين مسابقات اعتراضات گسترده اي را در ميان مردم در پي داشته است.


خشم مردم يمن از دخالت هاي سيا و موساد

ده ها هزار تن از مردم يمن با برگزاري تظاهرات و سر دادن شعار «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» خواستار دخالت نكردن بيگانگان در امور داخلي كشورشان شدند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، مردم يمن پس از برگزاري نمازجمعه در صنعا وشهرهاي ديگر به خيابان ها آمدند و عليه آمريكا و هم پيمانان آن همچون اسرائيل و عربستان سعودي شعار دادند و خواستار اخراج «جرالد فايرستون» سفير آمريكا در اين كشور شدند.
تظاهركنندگان همچنين خشم خود را از كشتار شمار زيادي از شهروندان يمني به دست پهپادهاي آمريكايي ابراز كردند. ارتش آمريكا پهپادهاي خود را در كشورهايي همچون سومالي، افغانستان، پاكستان، ليبي و عراق به كار گرفته است. واشنگتن ادعا مي كند اين پهپادها در عمليات خود تروريست ها را هدف مي گيرند در حالي كه اغلب غيرنظاميان در جريان اين حملات كشته شده اند.
از سوي ديگر بر اثر وقوع انفجاري مهيب در بازار مركزي شهر تعز واقع در جنوب يمن دست كم شش تن كشته و 11 نفر ديگر مجروح شدند.
يك منبع آگاه در اين باره گفت، پس از مراسم افطار در تعز يك بمب در بازار منفجر شد كه طي آن 17 نفر كشته و زخمي شدند.
اجساد كشته شدگان و زخمي هاي اين حادثه به بيمارستان هاي شهر تعز منتقل شد و احتمال افزايش شمار جان باختگان به علت شدت جراحات وجود دارد.
از زمان وقوع تحولات اخير در منطقه، يمن نيز دچار تنش هايي گشته است كه به بركناري علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور منجر شده است.با سرنگوني عبدالله صالح همچنان بحران در اين كشور ادامه دارد و گروه هاي تروريستي نظير القاعده با استفاده از فضاي موجود اقدام به عمليات و يارگيري در اين كشور و گسترش حوزه نفوذ خويش كرده اند.


نماز جمعه 320 هزار روزه دار فلسطيني در مسجدالاقصي

به رغم تدابير شديد امنيتي در بيت المقدس و جلوگيري نيروهاي رژيم صهيونيستي از ورود نمازگزاران فلسطيني زير 40 سال به شهر قدس، 320 هزار فلسطيني وارد اين شهر شده و سومين نماز جمعه ماه مبارك رمضان را در مسجدالاقصي اقامه كردند.


يك گروه مصري براي آزادي زندانيان سياسي فراخوان داد

جنبش موسوم به «دومين انقلاب خشم» در مصر برپايي تظاهرات ميليوني را براي آزادي بازداشت شدگان سياسي خواستار شد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از روزنامه «الجزيره» چاپ عربستان؛ يك گروه سياسي ناشناخته در مصر تهديد كرد در صورت آزاد نشدن افراد بازداشت شده توسط نظاميان، اقدام به تظاهرات ميليوني در ميدان التحرير خواهد كرد.
جنبش دومين انقلاب خشم، هدف از برگزاري اين تظاهرات كه قرار است در روز 31 اوت (12شهريور) برگزار شود را اعمال فشار به محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مصر عنوان كرد. در بيانيه اين جنبش خاطرنشان شده است: يا همه بازداشت شدگان سياسي از زمان انقلاب 25 ژانويه تاكنون آزاد شوند يا اينكه انقلاب جديدي را به راه خواهند انداخت.
اين در حالي است كه هنوز محمد مرسي و نخست وزير جديد وي واكنشي به اين تظاهرات ضد دولتي نشان نداده اند.
 


امروز برگزار مي شود

راهپيمايي ضد آمريكايي در 5 شهر ژاپن

مردم ژاپن در اعتراض به استقرار هواپيماهاي جديد آمريكايي در پايگاه هوايي اوكيناوا، در پنج شهر بزرگ تظاهرات مي كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مردم ژاپن امروز در پنج شهر بزرگ اين كشور به خيابان ها مي آيند و عليه آمريكا دست به راهپيمايي مي زنند. اين تظاهرات در اعتراض به استقرار ناوگان جديدي از هواپيماهاي «اوسپري» در جزيره اوكيناوا انجام مي شود. مردم اين جزيره نيز قصد داشتند دست به تظاهرات بزنند اما وزش طوفان و شرايط نامساعد جوي باعث شد كه از اين اقدام منصرف شوند. شهروندان ژاپني مي گويند كشورشان نبايد آزمايشگاهي براي هواپيماهاي جديد آمريكايي باشد. دو فروند از اين هواپيماها قبلا در ايالت فلوريداي آمريكا و كشور مغرب سقوط كرده بودند. به همين خاطر، مقامات ژاپني نسبت به ايمن بودن اين هواپيماها نگران هستند. وزارت دفاع آمريكا نيز در حال تنظيم گزارشي درباره علت سقوط اين دو هواپيما براي ارائه به دولت ژاپن است تا از اين طريق اطمينان خاطر مقامات توكيو را به دست آورد. «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا، نيز گفت به دليل ارزيابي مجدد وضعيت امنيتي هواپيماهاي اوسپري، رزمايش هوايي در جزيره اوكيناوا به تأخير مي افتد. قرار است ناوگان جديد هواپيماهاي اوسپري مهر آينده وارد پايگاه اوكيناوا شود.


اولين شهيد ماه رمضان در شرق عربستان آل سعود روزه داران را به رگبار بست

همزمان با دومين هفته ماه مبارك رمضان، نيروهاي امنيتي آل سعود با شليك گلوله هاي جنگي به معترضان، يك جوان 18 ساله را در شرق عربستان به شهادت رساندند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، در حالي كه رژيم عربستان مدعي حمايت از اسلام و مسلمانان در ماه حرام است، با به گلوله بستن تظاهرات انقلابيون در شرق اين كشور، «حسين يوسف القلاف» جوان 18 ساله اهل قطيف را از ناحيه سينه مورد هدف قرار داده و وي را از پاي درآورد.
براساس اين گزارش هزاران تن از مردم شهرهاي «القطيف»، العواميه، الشويكه و جزيره تاروت در شرق عربستان جمعه شب با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز خواستار آزادي آيت الله «نمر باقرالنمر» روحاني مبارز منطقه الشرقيه شدند.
در اين تظاهرات كه ساعاتي پس از افطار و نماز مغرب و عشا برگزار شد معترضان در حالي كه تصاوير آيت الله نمر و برخي از زندانيان زن و مرد را با خود حمل مي كردند، عليه ملك عبدالله پادشاه عربستان شعار دادند.
برپايه اين گزارش، در قطيف، راهپيمايي گسترده اي برگزار شد و معترضان حمايت خود را از «محمد الشاخوري» فعال عربستاني اعلام كردند. در اين راهپيمايي كه با شعار «همه ما الشاخوري» هستيم برگزار شد معترضان آزادي اين جوان عربستاني كه هفته گذشته پس از مجروح شدن توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شده بود را خواستار شدند. تظاهر كنندگان در قطيف همچنين با حمل پرچم بحرين، حمايت خود را از مردم اين كشور و مطالبات آنها براي حق تعيين سرنوشت و خروج نيروهاي اشغالگر سعودي اعلام كردند.
از سوي ديگر، مردم شرق عربستان با افشاگري هاي گسترده خود، اعلام كردند اصابت گلوله به جوان 18 ساله اهل قطيف در جريان تظاهرات صورت نگرفته و شهيد يوسف القلاف در محلي دورتر از اعتراضات هدف گلوله مأموران آل سعود قرار گرفته است.
به گفته منابع مطلع، اين جوان 18 ساله در محله «الشويكه» در حالي كه سوار بر دوچرخه خود راهي خانه بود، مورد اصابت گلوله مزدوران آل سعود قرار گرفت.
شاهدان عيني گفتند كه پس از اصابت گلوله به يوسف القلاف جسد وي به همراه يكي ديگر از مجروحان به مركز پليس قطيف برده شد و در آنجا براي مدتي بر روي زمين قرار داشت.
افراد مطلع در شرق عربستان اعلام كردند در جريان تيراندازي هاي ناگهاني و ديوانه وار مأموران آل سعود در شهر قطيف حداقل دو نفر مجروح شدند.
اين در حالي است كه روزنامه «الرياض» چاپ عربستان به نقل از «سرلشكر منصور التركي» سخنگوي امنيتي وزارت كشور عربستان اعلام كرد يك گشتي امنيتي در استان قطيف مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و براثر تبادل آتش يك افسر امنيتي كشته و يك تن ديگر زخمي شد. به گفته سخنگوي وزارت كشور عربستان پس از اين حادثه، تعقيب و گريز افراد مسلح آغاز و چهار تن از آنان در حالي كه سوار بر موتورسيكلت بودند شناسايي و بازداشت شدند كه در حين اعزام به مركز پليس يك تن از آنها كشته شد! در همين حال 15 تن از شخصيت هاي برجسته ساكن قطيف با ارسال نامه سرگشاده اي به فرمانده گارد سلطنتي خواستار خروج نيروهاي نظامي از منطقه شرق عربستان شدند.
در اين نامه از شاهزاده «متعب بن عبدالعزيز» فرزند ارشد پادشاه عربستان و مسئول سركوب اعتراضات مردمي در شرق اين كشور خواسته شده است تا به منظور جلوگيري از ريخته شدن خون افراد بي گناه در ماه مبارك رمضان و جريحه دار نشدن احساسات شيعيان، اقدام به خارج كردن نظاميان آل سعود از شهرهاي شيعه نشين كند.
در همين حال، روزنامه «الجزاير تايمز» با اشاره به قيام هاي مردمي و بيداري اسلامي در منطقه اعلام كرد كه انقلاب هاي عربي به دروازه هاي عربستان رسيده است و در هر لحظه امكان قيام مردمي گسترده در اين كشور وجود دارد.
به نوشته اين روزنامه الجزايري، نيروهاي امنيتي عربستان از ترس قيام مردمي در اين كشور، سركوب ها را شدت بخشيده و ديوانه وار با گلوله به جان مردم افتاده اند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14