(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 مرداد 1391 - شماره 20274

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چندان هم پياده نبود ! (يادداشت روز)
گاز (گفت و شنود)
كدخدايي: سياست هاي كلي مربوط به نظام انتخاباتي برعهده مجمع تشخيص مصلحت است
كيهان و خوانندگان
ها آرتص: جنگ با ابرقدرتي نظير ايران براي اسرائيل فاجعه است
عضو مجلس خبرگان: هجمه به سوريه براي تقويت رژيم صهيونيستي است
بي بي سي: باتلاق سوريه مي تواند دولت تركيه را ببلعد (خبر ويژه)
بازي جنگ نامتقارن در ارتش آمريكا پس از 11 سال سرگرداني در خاورميانه (خبر ويژه)
آن روز كه 2500 تروريست با تصميم فاجعه بار رجوي كشته شدند (خبر ويژه)
پيشاهنگي نظاميان صهيونيست در اعتراض به وخامت اقتصاد اسرائيل (خبر ويژه)
آستان قدس در جمع تحريم كنندگان كنفرانس اسلامبول (خبر ويژه)


چندان هم پياده نبود ! (يادداشت روز)

1- خدا رحمت كند «حاج حسين پياده» را. نامش حسين محمدابراهيم بود ولي به حاج حسين پياده شهرت داشت. از وسايل نقليه استفاده نمي كرد و همه جا پياده مي رفت. 2 بار پاي پياده به مكه و چند بار به كربلا و مشهد رفته بود. وقتي به عنوان زنداني سياسي وارد بند شد- سال 1354- پيرمردي هشتاد ساله بود. پشتي كاملا خميده و نزديك به 90 درجه داشت. در شيراز دستگيرش كرده و به تهران منتقل شده بود. رساله حضرت امام(ره) و تصاويري از شهيد آيت الله غفاري را با خود داشت و براي گفت وگو با دانشجويان به دانشگاه شيراز رفت و آمد مي كرد. از زندان و شكنجه كمترين ترسي نداشت و مقاومتش زير شكنجه هاي وحشيانه رژيم شاه همه را به حيرت واداشته بود. حاجي پياده زير شكنجه با الفاظ ركيك به شاه و ايل و تبارش فحش مي داد. بارها به همين علت شكنجه شده بود، ولي شكنجه ها هرچه بيشتر مي شد، آتش خشم حاجي پياده را تيزتر و فحش ها را آبدارتر مي كرد، تا آنجا كه رئيس و ماموران زندان فقط سعي مي كردند پيش چشم حاجي آفتابي نشوند. حاج پياده مي گفت فحش دادن به ستمگران و غارتگران مثل شاه و سردمداران آمريكا و شوروي و انگليس كه حرف حساب و منطق سرشان نمي شود، هيچ عيبي ندارد! حاجي پياده، آدم خوش قلب و ساده دلي بود و حضورش در زندان سياسي رژيم شاه براي زندانيان روحيه بخش بود.
و اما، آن روزها- زمستان سال 1354- در زندان چهار موقت كه به «قرنطينه» و «زير دادگاه» معروف بود، به زندانيان سياسي اجازه هواخوري نمي دادند و نرمش كردن در راهروي بند هم ممنوع شده بود. از اين روي بر و بچه ها درون سلول ها- اتاقك هايي بزرگتر از سلول هاي كميته مشترك- تعدادي از نرمش هاي ايستاده يا نشسته را انجام مي دادند. آن روز وقتي در حال انجام نرمش مخصوص عضله شكم بوديم و حالتي شبيه به حالت ركوع داشتيم، حاج پياده كه گوشه اي ايستاده بود، جلو آمد، دستش را روي پشت «پرويز-ن» يكي از ماركسيست ها گذاشت و گفت؛ «بگو سبحان ربي العظيم و بحمده، نماز همينه ديگه، كار سختي نيست كه زورت مياد بخوني»! پرويز گفت؛ آخه حاجي من ماركسيستم و به اسلام اعتقاد ندارم كه نماز بخونم و حاج پياده با تعجب پرسيد؛ اگر به اسلام اعتقاد نداري اينجا توي زندان شاه چه مي كني؟ شاه و دار و دسته اش هم مثل تو به اسلام اعتقاد ندارند پس سر چي با هم دعواتون شده؟! و بلند خواند؛ الكفر مله واحده... پرويز براي اين كه ماجرا تمام شود گفت؛ اما حاج آقا! به خاطر گل روي شما ميگم سبحان ربي العظيم و بحمده و حاجي لبخند رضايتي بر لب هايش نشست و گفت؛ همين اندازه هم غنيمت است، بعداً درست ميشي!... فرداي آن روز به حاج پياده گفتم؛ اين ذكر ركوع فلاني چه فايده اي دارد؟ و حاجي در پاسخ گفت؛ حالا بذار بگه. قرار نيست او را پيشنماز كنيم كه دلت شور ميزنه!
حاج حسين پياده چند سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي - كه آرزوي ديرينه اش بود- دار فاني را وداع گفت. از سرنوشت پرويز-ن بي خبرم. ان شاءالله كه به صراط مستقيم هدايت شده باشد.
2- نگارنده، اين روزها وقتي غريبه هايي را مي بيند كه سابقه اي سياه در مخالفت هاي علني با انقلاب و نظام داشته اند ولي امروزه با تظاهر آبكي به آموزه ها و مباني جمهوري اسلامي، در برخي از مراكز حساس جا خوش كرده اند، به ياد مرحوم حاج حسين پياده مي افتد. آن مرد پاك و خوشدل علي رغم ساده انديشي مفرط به اين نكته توجه داشت كه با يك ذكر ركوع- بخوانيد زوركي يا مصلحتي!- نمي توان و نبايد، طرف را به كارها و امور حساس گمارد ولي برخي از دست اندركاران محترم نظام از اين نكته منطقي و بديهي غفلت مي ورزند و افرادي را در بعضي مراكز حساس به كار مي گيرند كه در سوابق و كارنامه آنها كمترين نشانه قابل اعتمادي براي اعتماد كردن به آنان ديده نمي شود. اين غفلت اگرچه با توجه به ساختار نظام- كه به آن اشاره خواهد شد- نمي تواند بادوام باشد ولي نبايد از آسيب هاي بعضا سنگين و دردسرآفرين آن براي مردم و مخصوصا اقشار مستضعف كه ولي نعمت هستند، غافل بود. مثلا؛
آقاي «ج-پ» از اساس و بنيان با آموزه هاي اسلامي و انقلابي در اقتصاد سر ناسازگاري دارد. فلان دانشجوي كارشناسي ارشد اقتصاد را به همين علت از كلاس اخراج مي كند، آشكارا به نمادهاي ارزشمند و ضد استكباري نظام اهانت مي كند و... همين آقا در هر سه دولت سازندگي، اصلاحات و دولت اصولگراي كنوني، قدر مي بيند و در كانون هاي تصميم ساز و سياست پرداز اقتصادي نظام بر «صدر» مي نشيند و فرياد و هشدار دلسوزان راه به جايي نمي برد تا اينكه...
آقاي «م-آ» با وجود سابقه سياه خود به رياست هيئت مديره يكي از شركت هاي بزرگ اقتصادي نظام منصوب مي شود، مدتي بعد، وقتي سوابق او برملا مي شود، به رياست هيئت مديره يك شركت دولتي بزرگ كوچ مي كند و چند ماه قبل كه طشت رسوايي او با سر و صدا از بام سوءاستفاده هاي اقتصادي فرو مي افتد، مسئولان محترم متوجه اصل ماجرا مي شوند و از آنجا كه خود، علي رغم كم توجهي و ساده انديشي، پاكدست و دلسوز هستند، آقاي مورد اشاره را به دادگاه معرفي كرده و تحت تعقيب قرار مي دهند. ايشان هم اكنون با قرار كفالت 500 ميليون توماني آزاد شده و اگر مانند خاوري از كانادا سر در نياورد، ان شاءالله محاكمه خواهد شد.
آقاي «م-ك» كه ماه گذشته درباره او نوشته بوديم، سال 85 از آمريكا وارد ايران مي شود، در دوران دولت سازندگي معاون وزير صنايع است. در دوران دولت اصلاحات معاون وزير بازرگاني است، در دوران دولت نهم در حالي كه معاون وزير تعاون است بازنشسته مي شود. اما اين پايان كار ايشان نيست و بلافاصله به مديريت عامل يكي از شركت هاي بزرگ اقتصادي نظام منصوب مي شود. آقاي «م-ك»، از چند هفته قبل در بازداشت به سر مي برد و همين چند روز پيش، از طرف آقاي «م-ر» يكي از مسئولان سابق، سندي به ارزش 8 ميليارد تومان به عنوان وثيقه براي آزادي او به دادگاه ارائه مي شود ولي از آنجا كه وثيقه مورد نياز 01 ميليارد تومان است، با آزادي وي موافقت نمي شود.
دو هفته قبل، بعد از كشف سوءاستفاده يكي از مديران مياني بزرگترين مجموعه اقتصادي كشور، اعضاي هيئت مديره اين شركت كه افرادي پاكدست و دلسوخته اند، مدير متخلف و سوءاستفاده كننده را بركنار مي كنند و روز بعد، در حالي كه عازم محل كار خود بودند به آنان اطلاع داده مي شود كه خود آنها از كار بركنار شده اند!
3- سرمايه داري به مفهوم «حاكميت سرمايه» يعني همان «امپرياليسم» در تمامي نظام هاي سرمايه داري به «صبر و حوصله» شهرت دارد. مثلا در آمريكا، شركت «وستينگهاوس» براي رقابت با شركت «جنرال» قيمت محصولات مشابه خود را به صورت پلكاني كاهش مي دهد و بعد از آن كه حريف را ورشكسته و از ميدان رقابت بيرون كرد، به افزايش پلكاني محصولات خود روي مي آورد و در تمامي اين مراحل كه گاه به درازا مي كشد از همراهي و همخواني نظام حاكم با پروژه اي كه آغاز كرده است، اطمينان دارد.
اما در ايران اسلامي، برخلاف همه جاي دنيا، كلان سرمايه داران نه فقط صبور و پرحوصله نيستند، بلكه به شدت عجول و شتاب زده نيز هستند. چرا؟! براي آن كه ساختار نظام اسلامي، با كلان سرمايه داري همخواني و مطابقت ندارد و كلان سرمايه داران و سوءاستفاده كنندگان مي دانند كه حركت آنها، شنا كردن در جهت مخالف رودخانه است و نمي تواند دوام زيادي داشته باشد. از اين روي به سوءاستفاده هاي كلان و شتاب زده متوسل مي شوند. سرمايه خود را به جاي توليد در عرصه هاي سياه به كار مي گيرند تا در صورت مواجهه با برخورد نظام، به آساني قابل جمع كردن باشد.
اين ساختار نظام، امتياز برجسته و كارسازي است كه تضمين كننده سلامت آن است و دقيقا به همين علت است كه نظام اسلامي، عرصه مناسبي براي مفسدان اقتصادي نيست و راه براي مقابله قانوني و پيگرد قضايي آنان نه فقط بسته نيست بلكه باز و بدون بن بست نيز هست. برخورد قاطع با سوءاستفاده كلان بانكي و تعقيب برخي ديگر از سوداگران سوءاستفاد ه چي كه به آن اشاره تلويحي رفت، گواه روشن و خالي از ابهامي در اثبات ادعاي ياد شده است.
بنابراين آنچه امروز از مسئولان محترم نظام انتظار مي رود، از يكسو، سرعت بخشيدن به حركتي است كه براي مقابله با مفسدان اقتصادي و رهايي گريبان مردم مظلوم اين مرز و بوم و مخصوصا اقشار مستضعف از چنگال آنها آغاز شده است و از سوي ديگر، يك خانه تكاني بي ملاحظه براي پاكسازي مراكز حساس و تصميم ساز نظام از حضور غريبه هاي ديگر است كه هنوز در برخي از اين مراكز حضور دارند.

حسين شريعتمداري


گاز (گفت و شنود)

گفت: اوباما گفته است اجازه نمي دهيم كه ايران تنگه هرمز را ببندد.
گفتم: اگر ايران تنگه هرمز را ببندد، آقاي اوباما مي خواهد چه غلطي بكند؟!
گفت: برخي از كشورهاي اروپايي به اوباما اعتراض كرده اند كه در صورت بسته شدن تنگه هرمز و قطع مسير صادرات نفت و گاز به اروپا، اين كشورها با بحران شكننده اي روبرو مي شوند كه قابل تصور نيست.
گفتم: به جهنم.
گفت: هفته نامه آمريكايي نيويوركر نوشته است اوباما به اين كشورهاي اروپايي قول داده است از هركجا كه بتواند براي آنها نفت و گاز مي گيرد.
گفتم: درباره نفت كه حرف مفت زده و اگر تنگه هرمز بسته شود، اروپا بايد خواب نفت ارزان و فراوان را ببيند ولي درباره «گاز» حالا كه اوباما مي گويد از هرجا بتواند گاز مي گيرد بايد مردم مراقب همه جاي خود باشند كه يارو گاز نگيره!


كدخدايي: سياست هاي كلي مربوط به نظام انتخاباتي

برعهده مجمع تشخيص مصلحت است

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: رهبر معظم انقلاب تنظيم سياست هاي كلي مربوط به نظام انتخاباتي را برعهده مجمع تشخيص گذاشته اند.
عباسعلي كدخدايي در نشست خبري اين هفته خود افزود: رهبر انقلاب در تمديد احكام اعضاي مجمع تشخيص مصلحت موارد 10 گانه اي را ابلاغ كردند كه سياست هاي كلي در مورد آنها تنظيم شود كه يكي از اين موارد نظام انتخاباتي بوده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: انتخابات در ساليان گذشته در كمال سلامت و دقت برگزار شده و هيچگونه خدشه اي به سلامت انتخابات وارد نبوده است.
كدخدايي ادامه داد: قانون انتخابات و نظام انتخاباتي ما لازم است اصلاح شود و اين اصلاح شامل همه موارد مي شود نه يك مورد خاص.
كدخدايي گفت: اينكه مجلس يا هر نهاد قانونگذاري در اصلاح يك قانون ورود كند به منزله تخلف در گذشته نبوده و نيست.
سخنگوي شوراي نگهبان در مورد مصونيت نمايندگان مجلس نيز گفت: نمايندگان به سبب اظهارنظري كه در مجلس براساس وظيفه شان دارند مصونيت دارند و در غير اين موارد مصونيت براي نمايندگان متصور نيست به ويژه در مواردي كه اظهارات مشتمل بر افترا و مصاديق مجرمانه باشد.
كدخدايي در مورد اصلاح مصوبه بودجه در مجلس نيز گفت؛ اگر تغييرات مجلس در مصوبه بودجه به صورت اصلاح مصوبه باشد هم نيازمند نظر دولت هم مصوبه مجلس بوده و به طور طبيعي نيازمند نظر شوراي نگهبان نيز است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد نظر شوراي نگهبان در مورد راي ديوان عدالت اداري در خصوص سعيد مرتضوي نيز گفت: ما در رابطه با مصوبات ديوان عدالت اداري هيچ نظري نداريم تنها رابطه شوراي نگهبان با ديوان عدالت اداري در اين خصوص است كه اگر در مورد يكي از مصوبات ادعاي خلاف شرع شود از فقهاي شوراي نگهبان طرح سوال مي كنند.
كدخدايي در مورد تاسيس فراكسيون نظام پارلماني در مجلس نيز گفت: نظام پارلماني فراكسيون نمي خواهد، مطرح شدن اين گونه مباحث اشكالي ندارد ولي عملياتي شدن آن نيازمند مباني قانوني است.
كدخدايي در خصوص اينكه آيا فعاليت هاي زودهنگام كانديداهاي رياست جمهوري در رد يا تاييد صلاحيت افراد تاثير دارد يا خير؟ گفت: بايد ديد كه فعاليت انتخاباتي به چه معنايي است. يكي از نواقص قانون انتخابات، بحث تبليغات است كه معيار مشخص و عيني براي تبليغات ذكر نكرده است بنابراين در اينگونه موارد اگر بتوانيم مصداق تبليغ را مشخص كنيم تاثيرگذار است ولي اگر نباشد، اقدامي هم متصور نيست.
سخنگوي شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: طرح حداكثر استفاده از توان توليدي و خدماتي در تامين نيازهاي كشور در جلسه شوراي نگهبان مورد تاييد قرار گرفت.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002332
¤ رسانه ها گزارش دادند كه رئيس ميز ايران در مجلس انگليس به نام بن واليس مي خواهد به طور مخفيانه براي برقراري مجدد روابط ايران با روباه پير به ايران سفر كند، اين خبر در سايت ها اعلام شده اما مسئولان در قبال آن سكوت كرده اند. بايد دقت كنيم كه وقتي انگليسي ها را از در بيرون رانده ايم از پنجره وارد نشوند. چون دشمنان مي دانند سرچشمه همه بيداري ها از اسلام است، لذا مي خواهند با برقراري رابطه با برخي عناصر مرعوب در ايران در جهان اثر منفي بگذارند. بايد مراقب عوامل فتنه در داخل باشيم. و نگذاريم رابطه اي كه قطع شده دوباره برقرار شود و جاسوسان وارد كشور شوند و نقشه هاي شوم خود را در كشور پياده كنند. از تيتر يك شما بسيار تشكر مي كنم.
ايران دوست
¤ حركت تبليغاتي اوباما در جلب نظر صهيونيستها واقعيت وال استريت و حكومت يك درصد بر 99 درصد را عريان تر مي كند، چرا كه براي گدايي راي 5 ميليون يهودي آمريكايي، رئيس جمهور اين كشور 70 ميليون دلار از جيب مردم آمريكا به صهيونيست ها مي بخشد و با برخوردهاي ملتمسانه چاپلوسي رژيم صهيونيستي را مي كند، اين حركتها نشان دهنده پايان امپراطوري آمريكا و نابودي رژيم صهيونيستي است.
8687---0919
¤ بايد به دست اندر كاران فتنه 88 گفت كه تاريخ به نفع امت حزب الله ورق خورده است. پس خود را براي انتخابات آينده به زحمت نيندازيد زيرا ملت ايران از قشر قبيله، حزب و گروه عبور كرده و جهاني مي انديشد.
نياوراني
¤ خطاب به وزير آموزش و پرورش عرض مي كنم چرا داوطلبان علوم رياضي و تجربي نمي توانند رشته علوم تربيتي را براي ادامه تحصيل در دانشگاه فرهنگيان انتخاب كنند تحقق تحول بنيادين نيازمند ورود برترين هاي كنكور در تمام رشته ها در آموزش و پرورش است.
اسماعيلي
¤ فعاليتهاي شوراي دستگاههاي نظارتي داراي آثار و فوائد زيادي از جمله تقويت مديريت كشور است اما مسئولان بايد گامها را فراتر بگذارند و با تشكيل وزارتخانه امر به معروف اين نظارتها را بيشتر كنند.
يك هموطن
¤ چرا ما داوطلبان رشته هاي علوم رياضي و تجربي نمي توانيم با نمرات و رتبه هاي بالا براي آموزگاري دوره هاي ابتدايي انتخاب رشته كنيم؟
يك داوطلب
¤ به خدا قسم دختر و داماد بنده مهندسين كشاورزي هستند و دربه در دنبال يك زمين كشاورزي هستند يا وامي دريافت بكنند تا بتوانند روي زمين كار كنند و براي اين مملكت توليد كنند. واقعا مسئولان روي چه حسابي مي خواهند زمين هاي كشاورزي مملكت را به قطر يا كشورهاي ديگر هديه بكنند؟
ميرزايي
¤ دو سال پيش آقاي رئيس جمهور اعلام كردند كه بنا داريم 5 ميليون نفر را به خروج از تهران هدايت كنيم حتي مشوق هايي هم اعلام شد. بنده راننده تاكسي هستم تمام كارهايم را براي انتقال از تهران به آذربايجان غربي انجام داده ام. شهرداري و سازمان تاكسيراني و استانداري از اين كار بنده استقبال كردند اما متاسفانه شوراي ترافيك مانع انتقال بنده شده است. از رياست محترم جمهوري تقاضا مي كنم كه مشكل بنده را حل كند.
7114---0914
¤ كمبود بيمارستان در برخي از مناطق تهران كه هر منطقه امروزه بيش از يك مركز استان جمعيت دارد توجه جدي مسئولان را مي طلبد. بيمارستان هاي قديمي و دولتي دهه هاي 40 و 50 ظرفيت لازم را براي پذيرش بيمار ندارند و در برخي موارد به حد انفجار مي رسند.
8949---0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود تكليف آقايان دانشجوي تربيت معلم ورودي 88 را روشن كنند. متاسفانه با گذشت قريب به 4 سال هنوز وضعيت استخدام ما حل نشده است.
8510---0915
¤ از رسانه هاي جمعي به ويژه صداوسيما درخواست مي شود از زحمات شبانه روزي، خالصانه و جهادي كاركنان نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت و مبارزه با مواد مخدر و قاچاق كالا و... تقدير نمايد.
8516---0919
¤ وضعيت مربيان حق التدريس سازمان فني و حرفه اي علي رغم حمايت مجلس و تصويب مصوبه باز نابسامان است. وجود تبعيض بين كاركنان رسمي و حق التدريس به نهايت بي انصافي رسيده است. بنويسيد حقوق ماهيانه ما كمتر از دستمزد يك كارگر ساده مي باشد.
3494---0912
پاسخ سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 11/4/91 در آن روزنامه به آگاهي مي رساند، برخورد با ايجاد مزاحمت خودروهاي مسافربر شخصي در حوزه اختيارات عوامل پليس محترم راهور مي باشد، با مدير محترم منطقه 3 تاكسيراني در خصوص هماهنگي لازم با عوامل محترم راهور منطقه براي برخورد با اينگونه مزاحمت ها به عمل آمد.


ها آرتص: جنگ با ابرقدرتي نظير ايران براي اسرائيل فاجعه است

نويسنده سرشناس اسرائيلي با انتشار مقاله اي ضمن مخالفت شديد با حمله احتمالي به ايران، خواستار ايستادگي صهيونيست ها در قبال چنين ماجراجويي هايي شد.
«ديويد گراسمن» نويسنده معروف اسرائيلي با انتشار مقاله اي در روزنامه صهيونيستي هاآرتص، به مخالفت با بحث در مورد حمله با ايران پرداخته و از همه اسرائيلي ها خواسته است در برابر ماجراجويي هاي احتمالي «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي بايستند.
به گزارش فارس، گراسمن در ابتداي مقاله خود عنوان مي كند كه تمام تحركات جنگ طلبانه بنيامين نتانياهو براساس يك چارچوب فكري تاريخي شكل گرفته است. چارچوب فكري كه قوم يهود را «ملتي فناناپذير» و ابدي و ديگران را قدرت هاي گذرا و موقتي مي داند.
وي مي نويسد كه كساني نظير بنيامين نتانياهو زماني كه به حمله به ايران فكر مي كنند، «تنها به تبعات سياسي موقت و دغدغه هاي اقتصادي مي انديشند: آن ها نگران آن هستند كه حمله به ايران بر قيمت نفت و نتايج انتخابات تاثير بگذارد، و اين در حالي است كه (در نظر آن ها) ما (اسرائيل) در قلمرو اسرائيل جاويد همواره وجود خواهيم داشت.»
اين نويسنده اسرائيلي نامزد دريافت جايزه نوبل اين گونه رفتارهاي خودمحورانه نتانياهو را نمونه اي از يك عملكرد مستبدانه خوانده و اشاره مي كند كه حتي مجله «تايم» نيز به بنيامين نتانياهو لقب «بنيامين شاه» داده است. به عقيده گراسمن اين بدان معناست كه هرگاه بحث در مورد سرنوشت و تصميمات مهم اسرائيلي ها مطرح مي شود، اين جهان بيني افراطي، تنگ نظرانه و محدود نتانياهو است كه بايد قضاوت كرده و تصميم گيري كند.
در بخشي ديگر از اين مقاله مي خوانيم: به بيان ديگر، حتي بسياري از اسرائيلي ها از تمام نقاط نقشه سياسي كه مخالف حمله به ايران هستند، به طرز شومي در تله جهان بيني سحرآميز نخست وزير گرفتار شده اند.
پرسش هاي بي جواب
گراسمن اين نكته را نيز متذكر مي شود كه «اسرائيلي ها از تجربيات سخت خود آموخته اند كه رهبرانشان در برابر ارتكاب به اشتباهات مهم و جدي مصون نيستند.»
او ادامه مي دهد: بنابراين، از آنجا كه چنين موضوع مهمي مطرح است، ما حق و اجازه داريم كه بپرسيم و بپرسيم، يا حداقل درخواست كنيم كه تصميم گيران از خود بپرسند و صادقانه پاسخ دهند: آيا افراد مطلع واقعا آنچه را كه بايد، مي دانند؟ آيا واقعا كسي قادر به اتخاذ چنين تصميمي هست؟ آيا واقعا كسي قادر به سنجش و ارزيابي تمام وقايع و ملاحظات مرتبط با چنين رفتاري، هست؟
آيا آن ها كاملا مطمئن هستند كه در مورد قابليت هاي نيروهاي نظامي اسرائيل در حل يكباره و هميشگي مسئله بمب هسته اي ايران اغراق نكرده اند، و آيا آن ها قابليت هاي ايرانيان را دست كم نگرفته اند؟ آيا آن ها كاملا مطمئن هستند كه اگر اسرائيل به ايران حمله كند، ايران ديگر قادر به ساخت بمب هسته اي نيست، و آيا اگر آن ها به بمب دست يابند، آن را عليه اسرائيل استفاده خواهند كرد؟
آيا آن ها كاملا متوجه مي شوند كه تصميم حمله به ابرقدرتي نظير ايران، آن هم بر خلاف نظر آمريكا در اين موضوع، مي تواند نهايتا به بزرگترين مشكل تاريخ كابينه اسرائيل بدل شود؟
چرا مخالفان برنمي خيزند؟
گراسمن در ادامه با اشاره به اظهارات سران صهيونيست كه همواره عنوان مي كنند كه يا بمباران كنيد يا به بمب مي رسند، مي گويد اين مسير و خط مشي است كه رهبران اسرائيل همواره اسير آن بوده اند و در هر مشكلي اسرائيل را محكوم به برگزيدن ميان دو گزينه حمله كردن و يا مورد حمله قرار گرفتن، قرار مي دهند.
اين نويسنده اسرائيلي كه فرزند او آخرين سرباز اسرائيلي بود كه در جنگ 33 روزه كشته شد، عنوان مي كند كه حالا بايد اين سوال پرسيده شود كه چرا وزرا و مقامات دفاعي، برنمي خيزند و نظرات خود را بيان نمي كنند؟ «اين ها كساني هستند كه در مجالس خصوصي مخالفت خود با يك حمله به ايران را مطرح مي كنند؛ كساني كه بر اين باورند كه حمله به ايران روند هسته اي شدن ايران را تنها براي مدت اندكي به عقب مي اندازد. آن ها از تبعات عميقي كه چنين حمله اي براي موقعيت اسرائيل و بقا آن به بار مي آورد، واهمه دارند. چرا آن ها همين حالا كه هنوز زمان باقي است، برنمي خيزند و نمي گويند: ما بخشي از اين نگرش توهمي و جهان بيني مصيبت بار آخرالزماني نمي پيونديم؟»
گراسمن در پايان اسرائيلي ها را به تظاهرات عليه چنين تصميمات و اظهاراتي تشويق كرده و عنوان مي كند: ما چطور با خود و فرزندان خود روبرو مي شويم زماني كه مورد سوال قرار مي گيريم كه چرا ساكت مانديم؟ چرا در برابر احتمال درگير شدن در يك جنگ ديگر به خيابان ها نيامديم؟ چرا ما حتي يك تظاهرات سمبليك نيز در برابر دفتر نخست وزيري براي هشدار دادن نسبت به مشكلات بالقوه اي كه در اين مسير وجود دارد، برگزار نكرديم؟
اظهارات جنگ طلبانه بنيامين نتانياهو و برخي ديگر از مقامات صهيونيست نظير «ايهود باراك» وزير جنگ اين رژيم، با مخالفت هاي گسترده اي در داخل رژيم صهيونيستي و در ميان اسرائيلي ها روبرو شده است. اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه اولا خود اسرائيل ديگر مشكلات اقتصادي شديدي است كه نه تنها اين رژيم را به سياست هاي رياضتي واداشته، بلكه موجب شده تا تظاهرات هاي گسترده اي در تل آويو و ديگر شهرهاي اسرائيل شكل بگيرد. ثانيا بسياري از مقامات سابق و سران اطلاعاتي پيشين رژيم صهيونيستي تاكنون در مورد ناتواني اين رژيم در نبرد با ايران و تبعات وحشتناكي كه چنين درگيري مي تواند براي اسرائيل داشته باشد، هشدار داده اند.


عضو مجلس خبرگان: هجمه به سوريه براي تقويت رژيم صهيونيستي است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: استكبار جهاني و برخي ايادي آن در منطقه خاورميانه براي تقويت رژيم صهيونيستي، سوريه را مورد هجمه خود قرار داده اند.
آيت الله «حسن ممدوحي» در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا خاطرنشان كرد: كشورهاي اسلامي نبايد اجازه دهند دشمنان، كشور سوريه را كه در خط مقاومت و حامي مظلومان فلسطين است، از ميان بردارند.
وي ادامه داد: امروز بسياري از كشورهاي عربي بدون توجه به شرايط جهاني، منافع استكبار جهاني را دنبال مي كنند.
ممدوحي گفت: تضعيف سوريه برابر با تقويت رژيم صهيونيستي در منطقه و تامين منافع استكبار جهاني است و بايد اين مباحث را درك كنيم.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: به طور قطع كشور سوريه در برابر اين توطئه دشمنان پيروز خواهد شد ولي بايد كشورهاي اسلامي هم مراقب باشند تحت تاثير نقشه هاي دشمنان قرار نگيرند و براي تامين منافع استكبار جهاني، به جان هم نيفتند.


بي بي سي: باتلاق سوريه مي تواند دولت تركيه را ببلعد (خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس شكاف ميان گروه هاي مخالف دولت سوريه را عميق توصيف كرد و ورود تركيه به درگيري نظامي با سوريه را ورود به باتلاق خواند.
وبسايت بي بي سي با اشاره به معرفي هيثم صالح به عنوان رئيس دولت انتقالي نوشت: او در اعتراض به خودكامگي برهان غليون رئيس شوراي ملي، از اين شورا جدا شد و جبهه عمل ميهني را راه انداخت و در قاهره به عنوان رئيس دولت انتقالي معرفي شد. شوراي ملي هم در مقابل، صالح را متهم به تفرقه افكني كرد. در نتيجه مخالفان با چند دستگي و اختلاف بيشتري مواجه شدند. اكنون محور استانبول و قاهره با هم رقابت مي كنند اما بخشي از مخالفان هم به هيچ يك از اين دو گروه نپيوسته اند، از جمله اينها برخي مقامات پيشين سوري مانند عبدالحليم خدام، معاون پيشين رئيس جمهور، رفعت اسد عموي بشار اسد و سرتيپ مناف طلاس است كه از نزديكان بشار است به شمار مي رفت و اخيراً از ارتش جدا شد و به خارج گريخت اما نتوانست اعتماد ديگر مخالفان بشار اسد را جلب كند.
شبكه دولتي انگليس افزود: مهمتر از اين دو، ارتش آزاد سوريه است كه نقش اصلي و ميداني را در مبارزه با نظام سوريه در دست دارد و با وجود همه تلاشهاي شوراي ملي سوريه، حاضر نشده زير چتر اين شورا برود و به بازوي نظامي آن بدل شود. از سوي ديگر كردها نيز سر آن ندارند كه زير سلطه هيچ يك از گروه هاي خارج نشين بروند. آنها نگراني و خشم تركيه را به عنوان پايگاه اصلي مخالفان بشار اسد برانگيخته اند.
بي بي سي همچنين درباره احتمال دخالت نظامي تركيه در ماجراي سوريه نوشت: ناتو كه تركيه جبهه اصلي آن در مقابل سوريه است تاكنون نشان داده كه سر آن ندارد بدون تأييد جامعه جهاني در قالب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد وارد مداخله نظامي در سوريه شود و چين و روسيه هم هر قطعنامه اي كه حاوي تحريم و فشار سياسي و اقتصادي بيشتر بر دمشق باشد ناكام مي گذارند چه رسد به تصميمي براي مداخله نظامي.
بي بي سي مداخله نظامي تركيه در سوريه را فرو رفتن در باتلاق دانست و افزود: اصطلاح باتلاق يادآور توصيفي است كه براي حمله آمريكا و متحدانش به عراق به كار رفت، حمله اي كه هزينه سنگيني به ملتها و دولتهايي تحميل كرد كه از ارتشهايشان روانه عراق شد. اوضاع سوريه بسي پيچيده تر از عراق دوران صدام است، ارتش تركيه اگر وارد سوريه شود در باتلاق عميقي فرو خواهد رفت.
بي بي سي با اشاره به چالش هايي نظير مقاومت علوي ها و كردها در برابر تركيه خاطرنشان كرد: تركيه در صورت اقدام نظامي با علوي ها و پ ك ك مواجه خواهد شد كه در خاك سوريه، هم از توان نظامي فراتر از آنچه در تركيه دارد برخوردار است و هم پشتوانه مردمي اش كه ارتشي خارجي را در برابر خود مي بينند بسيار بيشتر از حمايتي است كه كردهاي تركيه از چريكهايش مي كنند. اگر تهديدهاي سرداران سپاه پاسداران ايران كه مي گويند اجازه تغيير حكومت در سوريه را نخواهند داد و از به ميدان آمدن «مقاومت»، يعني حزب الله لبنان سخن مي گويند هم عملي شود، بر پيچيدگي اوضاع و بحراني تر شدن آن بشدت خواهد افزود. از سوي ديگر، تركيه با لشگركشي به سوريه، هم خشم روسها را كه تأمين كننده اصلي انرژي تركيه اند برخواهد انگيخت و رابطه خود را با اين قدرتي كه در همسايگي اش قرار دارد در خطر قرار خواهد داد و هم رابطه اش با ايران را كه طي سالهاي حكومت اسلامگرايان، شكوفا شده و منافع سياسي و اقتصادي زيادي نصيب دولت اردوغان كرده، يكسره به فنا خواهد داد.
بي بي سي مي افزايد: اگر تركيه در سوريه در باتلاق فرو برود «برنده وضعيت، رقيبان سياسي حزب عدالت و توسعه خواهند بود و سرنوشتي جز دولت توني بلر را نمي توان براي آقاي اردوغان در نظر گرفت. دولت توني بلر هم مانند دولت اردوغان، دولتي موفق بود كه شكوفايي اقتصادي بي سابقه اي براي بريتانيا رقم زد و در حالي كه اروپا در بحران بيكاري و اقتصادي فرو رفته بود، جزيره اي پر رونق در كنار اين قاره آفريد كه براي او محبوبيت زيادي هم به همراه آورد اما پيوستن به جنگ با عراق، براي توني بلر حتي در صفوف حزب خودش هم دشمن آفريد، او را از چشم مردم انداخت و سرانجام به كناره گيري او و كوتاه شدن عمر حكومت حزبش انجاميد.

 


بازي جنگ نامتقارن در ارتش آمريكا پس از 11 سال سرگرداني در خاورميانه (خبر ويژه)

آمريكا با وجود 11 سال درگيري در زد و خورد و مناقشات عراق و افغانستان هنوز پاسخ بسياري از مشكلات را در خاورميانه نمي داند.
اين ارزيابي را يك افسر عملياتي «گروه جنگ نامتقارن ارتش آمريكا» در جريان برگزاري يك بازي نفوذ رقابتي عنوان كرد.
باربارا اسلوين روزنامه نگار آمريكايي كه خود در اين برنامه شركت داشته، گزارش آن را در «المونيتور» منتشر كرده است. اسلوين مي نويسد: هفته گذشته يك بازي با عنوان «بازي نفوذ رقابتي» در يك پايگاه هوايي آمريكا با تمركز بر بحران سوريه نمايش داده شد تا از طريق آن درك بهتري از آسيب پذيري هاي آمريكا، دشمنان آن و پيامدهاي اقدام نظامي آمريكا در سوريه به دست آيد. هدف از اين بازي برآورد چگونگي سرنگون كردن حكومت سوريه، تبديل حزب الله به يك جنبش سياسي بي خطر يا متوقف كردن برنامه هسته اي ايران نبود بلكه هدف نشان دادن توانمندي هاي آمريكا و متحدانش و درك بهتر از چگونگي تعامل بازيگران منطقه (خاورميانه) با يكديگر بود.
براساس سيستمي كه «آزمايشگاه فيزيك كاربردي جان هاپكينز» طراحي كرد به بازيكنان بابت حداكثر رساندن «نفوذ»شان و حداقل رساندن«غرور»شان پاداش داده شد. ميگين نيكس، از جان هاپكينز، صفت «غرور» در اين بازي را اين گونه معني كرد؛ آسيب پذيري كه در نتيجه تكبر و خشم بين المللي به وجود آمده و اين خشم بين المللي حاصل اقدام هاي زورگويانه يك جانبه اي است كه احتمال همكاري با آمريكا را از سوي ديگران پايين مي آورد. تاكيد روي روش هاي ديپلماتيك، اقتصادي، اطلاعاتي و ديگر روش هايي كه نيازي به كشتن مردم نداشته باشد و به تعبير ارتش آمريكا «عملكرد پويا» باشد، اهداف تعريف شده در اين بازي بودند به عبارت ديگر «تاكيد بر جنگ نرم»، «اعمال پيامدهاي به كارگيري قدرت بيش از حد » و «ارتقاي همكاري با دولت آمريكا و متحدانش» اهداف خلاصه شده در اين بازي بودند.
به گزارش المونيتور شركت كنندگان در اين بازي به شش «هسته» عمده تقسيم شدند؛ آمريكا-اروپا، آمريكا-خاورميانه، ايران، حزب الله و حكومت اسد بازيكنان فعال بودند، ديگر بازيكنان كليدي شامل مخالفان حكومت سوريه، تركيه، روسيه، عربستان سعودي، اسرائيل، عراق، اردن، سازمان هاي مختلف افراطي خشونت گرا، ناتو، كاخ سفيد و شوراي امنيت سازمان ملل در مجموع «هسته خاكستري» را تشكيل دادند.
در بخش هايي از اين بازي به هسته خاكستري مانند ديگر بازيكنان عمده اختيار عملكردهاي ويژه اي داده شد و در برخي موارد اين اختيار از آنها گرفته شد؛ اين هسته همچنين وارد توپ هاي منحني شد تا بازيكنان را مجبور كند در برابر تحولات پيش بيني نشده واكنش نشان دهند.
يك «هسته سفيد» متشكل از گيك هاي كامپيوتري (كار بلدهاي خوره كامپيوتر) مديريت اجراي مكانيك هاي بازي را برعهده داشتند. تجزيه و تحليل كامل اين مديريت در ميانه سپتامبر منتشر خواهد شد.
در اين بازي برخي اقدام هاي خاص مانند حمله نظامي آمريكا يا اسرائيل به تاسيسات اتمي ايران رد شد و اصرار بر اين بود كه از نقش ايران براي پيشروي در سوريه استفاده شود. تمركز تمايل ايران بر حفظ مصالح و منافع خود در سوريه بود.
اين بازي در مركز كنفرانس پايگاه هوايي «تمپا» در ايالت فلوريدا از 24 تا 27 ژوئيه برگزار شد و ادامه «سمينار تضارب افكار بود» كه ماه مه سال جاري در مريلند برگزار شده بود.
گزارشگر المونيتو مي افزايد: در اين سمينار، سوريه به عنوان «نقطه اتصال» چالش هاي چندگانه در سياست خارجي و دفاعي آمريكا شناخته شد. بيش از 130 نفر از شركت كنندگان در اين سمينار كاركنان فعال و بازنشسته پنتاگون، پيمانكاران دفاعي، افسران پيشين و كنوني وزارت امور خارجه و پژوهشگران و انديشمندان آمريكايي بودند. يك ژنرال بازنشسته از اسرائيل و يك وابسته نظامي تركيه در مركز فرماندهي آمريكا در اين سمينار حضور داشتند.
يك نهاد نظامي با عنوان «گروه جنگي نامتقارن ارتش آمريكا»، اي دبليو. جي، «بازي نفوذ رقابتي» را سازماندهي و «لابراتوار فيزيك كاربردي جان هاپكينز» سيستم اين بازي را طراحي كرد.
توماس گلندر، افسر عملياتي اي.دبيلو.جي، در اين بازي با اشاره به حضور نظامي آمريكا در عراق و افغانستان گفت: با وجود آن كه 11 سال گذشته بيشتر به مناقشه و زد و خورد گذشت ما هنوز پاسخ مشكلات را نمي دانيم.


آن روز كه 2500 تروريست با تصميم فاجعه بار رجوي كشته شدند (خبر ويژه)

«پاسخ ايران به عمليات فروغ جاويدان باعث از هم گسيختگي و قتل عام نيروهاي سازمان مجاهدين خلق شد.»
وب سايت بي بي سي فارسي درباره اقدام حماقت آميز گروهك تروريستي منافقين در مردادماه سال 1367 (موسوم به عمليات فروغ جاويدان) نوشت: شكست اين عمليات آخرين عمليات نظامي سازمان بود و هزينه سنگين آن انتقادات زيادي به دنبال داشت. برخي نيروهاي اپوزيسيون، مجاهدين را به دليل قرباني كردن صدها نفر در جنگي كه نتيجه آن معلوم بود مورد انتقاد قرار دادند. آنها قتل عام شدند و پس از آن نيز شماري از زندانيان به عنوان محارب اعدام شدند. تصميم سازمان فاجعه بار بود.
اين تحليل خاطرنشان مي كند: هدف عمليات فروغ جاويدان، تسخير تهران و ساقط كردن حكومت بود. مسعود رجوي شب عمليات پيش بيني كرد كه نيروهاي سازمان ظرف 48 ساعت به تهران خواهند رسيد. عمليات از صبح روز دوشنبه سوم مرداد 1367 آغاز شد و سه روز طول كشيد. نيروهاي مجاهدين از مرز خسروي وارد خاك ايران شدند و تا شب، اسلام آباد را تسخير كردند. فرداي آن روز حركت به سمت كرمانشاه آغاز شد، اما ظاهرا به دليل ترافيك سنگين در جاده كرمانشاه، حركت سريع مجاهدين كند شد. نهايتا در سي و چهار كيلومتري كرمانشاه و در گردنه «چهار زبر»، نيروهاي سازمان در كمين نيروهاي ارتش و سپاه پاسداران افتادند.
بي بي سي مي افزايد: از نيمه هاي روز چهارم مرداد ضد حمله ايران كه با نام عمليات «مرصاد» صورت گرفت، توازن قوا را در صحنه نبرد عوض كرد. تهاجم هوايي ارتش ايران به مواضع مجاهدين، منجر به از هم گسيختگي و عقب نشيني آنان شد و نهايتا نيروهايي كه در حال عقب نشيني بودند قتل عام شدند. تعقيب و كشتار نيروهاي بازمانده تا چند روز بعد نيز ادامه داشت. براساس اعلام منابع حكومتي ايران، در جريان عمليات مرصاد بيش از 2500 نفر از مجاهدين كشته شدند. سازمان اين تعداد را 1300نفر اعلام كرده است.


پيشاهنگي نظاميان صهيونيست در اعتراض به وخامت اقتصاد اسرائيل (خبر ويژه)

همزمان با خودسوزي 10 صهيونيست، نارضايتي از عملكرد اقتصادي دولت نتانياهو در ميان صهيونيست ها رو به افزايش است.
در تازه ترين نظرسنجي كه پس از تصويب طرح رياضت اقتصادي در رژيم صهيونيستي صورت گرفت 67 درصد اسرائيلي ها نارضايتي خود را از بنيامين نتانياهو و طرح رياضت اقتصادي يووال اشتاينيتس وزير مالي وي اعلام كردند.
به گزارش قدسنا نتايج اين نظرسنجي كه در روزنامه هاآرتص منتشر شده نشان مي دهد برخلاف نظرسنجي هاي قبلي تنها 31درصد نظرسنجي شوندگان از نتانياهو اعلام رضايت كرده و تنها 19درصد آنان طرح رياضت اقتصادي پيشنهادي از سوي اشتاينيتس را تاييد مي كنند.
هاآرتص نوشت: نتايج نظرسنجي نشان مي دهد براي نخستين بار از زمان تشكيل كابينه اسرائيل به رياست نتانياهو در سال 2009، 60 درصد اسرائيلي ها نارضايتي خود را از شخص وي اعلام كرده اند و 67درصد نيز با طرح رياضت اقتصادي اشتاينيتس مخالفت نموده اند. اين نظرسنجي فاش مي كند كه عملاً تا چه ميزان نااميدي در بين جامعه اسرائيلي در پي طرح هاي رياضت اقتصادي و همچنين ميزان بيكاري و افزايش پي درپي ماليات ها بوجود آمده است.
به گزارش راديو فردا براساس تصميم هاي جديد كه هفته گذشته اعلام شد، نه تنها ماليات ارزش افزوده بر كالاها و خدمات در اسرائيل از 16درصد به 17درصد افزايش مي يابد، بلكه بهاي انواع مايحتاج اساسي و بنزين نيز به شدت افزايش يافته است. بهاي هر ليتر بنزين دستكم به دو دلار و هر گالن بنزين مرغوب به حدود ده دلار رسيده است.به دنبال افزايش بهاي آب مصرفي براي خانواده ها در هفته هاي اخير، بهاي برق نيز در سلسله تصميمات جديد به ميزان چشم گيري افزايش مي يابد.
گزارش خبرنگار راديو فردا از تل آويو حاكي است: براساس تصميم هاي محور نتانياهو- اشتاينيتس، از بودجه همه وزارت خانه هاي دولتي پنج درصد كاسته مي شود. ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل كه رهبر يك حزب كوچك با نام «استقلال» است، به صف مخالفان اين تصميم ها پيوسته است. اما به دنبال مخالفت علني ايهود باراك و بيان اينكه «در اين مرحله حساس نبايد بودجه وزارت دفاع را كم كرد.» رسانه هاي اسرائيل نوشتند كه يووال اشتاينيتس وزير دارايي كه با ايهود باراك «خرده حساب هاي ديرينه»اي دارد، دستور داد كه مبلغ بيشتري از بودجه وزارت دفاع كاسته شود، تا به نوشته رسانه هاي اسرائيل، اشتاينيتس نشان دهد كه «چه كسي آقاي خزانه داري است».
خبرنگار راديو فردا در تل آويو گفت: تصميمات دشوار اقتصادي كه زندگي در اسرائيل را به يكي از گران ترين مناطق جهان مبدل مي كند، در حالي گرفته شده است كه مرگ دو مرد كه خودسوزي كردند، خشم مردم را نسبت به «گوش هاي سنگين دولتمردان» عميق تر كرده است. هر دو مردي كه خودسوزي كردند و جان دادند، معلولين جنگ هاي اسرائيل بودند. مرد معلول دوم پس از دو هفته دست و پنجه نرم كردن با مرگ، در روزي جان داد كه تازه تصميمات رياضتي اقتصادي اعلام شده بود.
يادآور مي شود رژيم صهيونيستي سالهاست با كمك هاي ساليانه ده ها ميليارد دلاري كشورهايي چون آمريكا به حيات خود ادامه مي دهد.


آستان قدس در جمع تحريم كنندگان كنفرانس اسلامبول (خبر ويژه)

تحريم «كنفرانس دوسالانه مطالعات ايران شناسي» در تركيه هر روز با واكنش هاي تازه تري روبروست. طي 2 هفته گذشته بيش از 50 استاد ايراني و 15 دانشگاه و مركز علمي كشور در نامه هاي جداگانه به روزنامه «كيهان» اين كنفرانس صهيونيستي را به عنوان دامي براي اساتيد ايراني تحريم كردند. روز گذشته نيز «بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي» با ارسال نامه اي اعلام كرد كه هيچ گونه مشاركتي در كنفرانس اسلامبول ندارد. متن كامل نامه اين بنياد جهت اطلاع خوانندگان منتشر مي گردد.
مديريت محترم روزنامه كيهان
با اهداي سلام و آرزوي قبول طاعات و عبادات در ماه مبارك رمضان
با عنايت به درج خبري در تاريخ 24/4/91 در آن روزنامه وزين با عنوان «دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاه هاي ايران»، ضمن ابراز خرسندي از اقدام هوشمندانه و آگاهي بخش آن رسانه محترم، به استحضار مي رساند: بنياد پژوهشهاي اسلامي و كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي هيچ گونه همكاري و مشاركتي در همايش ياد شده نداشته اند و اصولاً موضوع شركت در همايش هاي بين المللي با وسواس فراوان و پس از بررسي در جلسات كارشناسي گوناگون در دستور كار قرار مي گيرد.
با اين وصف، يك نفر از پژوهشگران بنياد و يك نفر از كاركنان كتابخانه بدون هماهنگي و كسب اجازه، به صورت شخصي، براي شركت در همايش مربوط اقدام كرده اند و پس از انتشار خبر آن روزنامه نيز انصراف خود را اعلام نموده اند.
مزيد تأييدات و توفيقات جناب عالي را از درگاه خداوند سبحان مسألت دارد.
من الله التوفيق
بنياد پژوهشهاي اسلامي
علي اكبر الهي خراساني


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14