(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 مرداد 1391 - شماره 20274

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طي مراسمي در تالار سوره «شرح اسم» زندگي نامه رهبر معظم انقلاب رونمايي شد
پاي درس علي (ع)
معاون نماينده ايران در سازمان ملل:
كشورهاي غربي عامل شكست مأموريت كوفي عنان هستند
جشن ميلاد امام حسن مجتبي(ع) در حرم مطهر رضوي
نمايش ديگري از اقتدار ايران اسلامي
موشك نقطه زن فاتح 110 با موفقيت شليك شد
توسط سازمان هاي بيمه گر تمام هزينه هاي بستري بيماران خاص پرداخت مي شود
دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان: ايران چشم اميد ملت هاي منطقه و جهان است
مصباحي مقدم: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران نشان دهنده به بازيچه گرفتن تحريم هاست
سردار فضلي: موشك هاي ايران تا شعاع قابل ملاحظه اي از مرزها را پاسخگو هستند
به همت متخصصان دفاعي كشور صورت گرفت
پرواز جنگنده «ميگ 29» پس از 12 سال


طي مراسمي در تالار سوره «شرح اسم» زندگي نامه رهبر معظم انقلاب رونمايي شد

گروه ادب و هنر-
كتاب «شرح اسم» با موضوع زندگي رهبر معظم انقلاب از بدو تولد تا پيروزي انقلاب اسلامي با حضور مسئولين فرهنگي كشور رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين مراسم كه روز گذشته همزمان با ميلاد امام حسن مجتبي عليه السلام در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني گفت: كتاب «شرح اسم» كتابي است كه مردم، نخبگان و جوانان ما به آن احتياج دارند و در خارج از كشور نيز افرادي هستند كه اشتياق زيادي براي شناخت زندگي رهبر انقلاب داشتند و دارند.
سيدمحمد حسيني آثار توليد شده در مورد تاريخ معاصر را كافي ندانست و يادآور شد: به تاريخ صد سال گذشته خصوصا تاريخ انقلاب اسلامي كمتر توجه شده است و ديگران در اين عرصه فعالتر بودند.
وي با اشاره به آثاري كه به عنوان تاريخ شفاهي توسط عناصر ضدانقلاب توليد مي شود گفت: در اين آثار حتي مي خواهند جنايتكاران و درباريان خاندان پهلوي را منزه جلوه دهند و افرادي كه از تاريخ اطلاعي ندارند گمان مي كنند اينها افراد خدمتگزاري بوده اند!
وزير ارشاد تصريح كرد: لازم است در اين باره كارهاي خوبي انجام شود و تاريخ خودمان را خودمان بنويسيم به جاي آنكه ديگران مطالبي را بنويسند و آنها را براي پژوهشگران و دانشجويان منبع و مأخذ قرار دهند.
حسيني با اشاره به كتاب «شرح اسم» خاطرنشان كرد: نمي توانيم ادعا كنيم كه اين كار كامل و بي نقص است چرا كه متكي بر اسناد ساواك و شهرباني است و ممكن است كسان ديگري خاطراتي نقل كنند كه باعث كاملتر شدن كتاب شود.
وي يادآور شد اين كتاب كار قابل قبول و موثري است و مي تواند دستمايه اي باشد براي ديگر محققان و نويسندگاني كه مي خواهند رمان بنويسند و يا فيلم تهيه كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه كسي نمي خواهد ادعا كند كه اين كتاب حق مطلب را ادا كرده تاكيد كرد: «شرح اسم» يك آغاز است و اميدواريم هر بخش اين كتاب به صورت مستقل كار شود.
محمد حسيني با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در نمايشگاه كتاب، پرسش هاي دقيق ايشان را درباره كتاب هاي مختلف دليل بر پيشينه و سابقه گسترده مطالعاتي رهبرمعظم انقلاب دانست.
رئيس هيأت امناي مؤسسه تنظيم نشر آثار دفتر مقام معظم رهبري نيز با اشاره به اسم كتاب و ريشه يابي عبارت «شرح اسم» گفت: اين يك نامگذاري متواضعانه است و دوستان خواستند بگويند ما به ماهيت نپرداختيم و صرفا در برابر شخصيت فرهيخته رهبر انقلاب واژه و كلمه اي را وضع كرده ايم.
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر صادقي رشاد كتاب را بسيار دقيق و عميق توصيف كرد كه به صورت فني نگاشته شده است.
در اين مراسم چند چهره و انديشمند ديگر نيز سخنراني كردند.
گفتني است: كتاب شرح اسم به همت موسسه مطالعات و پژوهش هاي سياسي و توسط هدايت الله بهبودي تاليف شده است و در 757 صفحه با شمارگان 50000 نسخه چاپ شده است.


پاي درس علي (ع)

مبادا تنبلي و سستي كني!
اميرالمؤمنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
مبادا هرگز در كاري كه وقت آن فرا نرسيده شتاب كني، يا كاري كه وقت آن رسيده سستي ورزي، و يا در چيزي كه (حقيقت آن) روشن نيست ستيزه جويي نمايي و يا در كارهاي واضح و آشكار كوتاهي كني! تلاش كن تا هر كاري را در جاي خود، و در زمان مخصوص به خود، انجام دهي.
نهج البلاغه
نامه 53


معاون نماينده ايران در سازمان ملل:

كشورهاي غربي عامل شكست مأموريت كوفي عنان هستند

معاون نمايندگي كشورمان با بيان اينكه روشن است چه كسي در پشت تسليح و تأمين مالي گروه هاي مسلح و تروريست در سوريه قرار دارد گفت: برخي از اين كشورها متأسفانه جزء بانيان قطعنامه عليه سوريه هستند.
اسحاق آل حبيب سفير و معاون نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در جلسه مجمع عمومي اين سازمان كه براي بررسي قطعنامه عليه سوريه برگزار شده بود، از تلاش كشورهاي غربي براي به شكست كشانيدن ماموريت و طرح كوفي عنان انتقاد كرد و تداوم مسير طرح كوفي عنان و تلاش براي يافتن راه حل غير خشونت آميز را تنها راه برون رفت از وضعيت كنوني در مورد سوريه دانست.
سفير و معاون نمايندگي كشورمان قطعنامه مطرح شده عليه سوريه را انحراف از تلاش هاي بين المللي براي حل و فصل بحران سوريه و فاصله گيري با اصول مندرج در منشور ملل متحد و قوانين بين المللي كه مداخله در امور دولت هاي حاكم را منع مي كند، ارزيابي كرد.
اسحاق آل حبيب با اشاره به قطعنامه مطرح شده عليه سوريه، تصريح كرد: اين قطعنامه نمي تواند نتايج مصيبت بار انواع مداخله خارجي در سوريه را از بين ببرد و اينگونه مداخله ها و ارسال سلاح و تجهيزات پيشرفته براي گروه هاي مخالف در سوريه، بحران در اين كشور را تشديد مي كند.
وي اضافه كرد: اين قطعنامه همچنين نمي تواند گروه هاي مسلح و تروريست به رهبري گروه هاي افراطي تروريستي را پاسخگوي اعمالشان كند و همچنين مداخله خارجي و اقدام به خشونت توسط تروريست ها در سوريه را محكوم نمي كند.
اسحاق آل حبيب نياز مردم سوريه در مناطق درگيري را تأمين مايحتاج اوليه زندگي دانست و با انتقاد از اعمال تحريم ها عليه سوريه، تصريح كرد: اين اقدام تنبيه دسته جمعي مردم سوريه محسوب مي شود.
سفير و معاون نمايندگي كشورمان با ابراز تأسف از اعلام استعفاي كوفي عنان تأكيد كرد: البته ما دلايل اين تصميم و موقعيت سختي كه وي در آن قرار داشت را درك مي كنيم و اين يك واقعيت است كه ظرف هفته هاي اخير برخي از كشورهاي غربي عضو شوراي امنيت، عجله داشتند كه اعلام كنند ماموريت فرستاده ويژه مرده است تا بتوانند راه هايي به غير از شوراي امنيت سازمان ملل را براي سرنگون كردن حكومت سوريه دنبال كنند، در حالي كه اين رويكرد، مداخله بي شرمانه در امور داخلي سوريه محسوب مي شود.
اسحاق آل حبيب ابراز اميدواري كرد كه جانشين كوفي عنان نيز در مسير وي و در چارچوب دستور كار كوفي عنان كه يافتن يك راه حل غيرخشونت آميز براي بحران سوريه است، عمل كند.
وي تأكيد كرد: فقط از طريق اين روند است كه مصالحه سياسي وسيع تر، اتحاد ملي، نظم سياسي، ثبات و موفقيت براي مردم سوريه محقق مي شود.
سفير و معاون نمايندگي كشورمان با ابراز نگراني از نتايج و عواقب منطقه اي تداوم خشونت و نقض تماميت ارضي و حاكميت سوريه اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران احزاب و طرف هاي سياسي در سوريه را تشويق مي كند تا وارد گفت وگوي سياسي با حكومت سوريه با هدف يافتن يك روند سياسي صلح آميز شوند و در اين رابطه آمادگي خود را براي ميانجيگري بين حكومت سوريه و طرف هاي مخالف اعلام كرده است.


جشن ميلاد امام حسن مجتبي(ع) در حرم مطهر رضوي

جشن سالگرد ميلاد باسعادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي(ع) جمعه شب در صحن و سراي حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
به گزارش ايرنا، عاشقان و ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) براي عرض تبريك به ساحت قدسي امام هشتم(ع) در صحن و سراي حرم مطهر رضوي حضور يافتند.
به اين مناسبت جشن ويژه اي از سوي آستان قدس رضوي در صحن و سراي ملك پاسبان عالم آل محمد(ص) برگزار شد.
اين مراسم كه پس از سلسله برنامه هاي تفسير قرآن كريم در جوار حرم مطهر امام هشتم (ع) آغاز شد با همخواني گروه سرود و مديحه سرايي تا پاسي از شب ادامه يافت.
مجاوران و زائران حرم حضرت امام رضا(ع) نيز با حضور در مراسم مناجات خواني و زمزمه دعاي ابوحمزه ثمالي به استقبال سحرگاه ميلاد امام مجتبي(ع) رفتند.
سفره احسان 3 كيلومتري در نمين
در سالروز ولادت امام حسن مجتبي(ع) به همت خيران و كميته امداد نمين سفره احسان 3 كيلومتري در خيابان هاي اين شهر گسترده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، براي نخستين بار در سطح استان چنين سفره احساني براي اطعام 5 هزار نفر گسترده شد كه همه اقشار مردم با شنيدن صداي اذان در كنار سفره احسان جمع شده و با توسل به نام و ياد كريم اهل بيت امام حسين مجتبي(ع) روزه خود را باز كردند.
مديركل كميته امداد استان اردبيل در اين مراسم اظهار داشت: اين حركت خداپسندانه براي اولين بار آن هم به طول 5/2 كيلومتر اجرا مي شود كه پيش از اين تجربه پهن كردن سفره يك كيلومتري را در يكي از شهرهاي استان اردبيل داشته ايم.
وي بيان داشت: كميته امداد از امروز و همزمان با هفته اطعام و اكرام نيازمندان و اطعام سفره هاي احسان را در تمام شهرها برپا مي كند كه در برنامه احسان و افطاري خياباني و كيلومتري شهرهاي گرمي، مشكين شهر، پارس آباد و چند شهر ديگر استان اعلام آمادگي كرده و مهياي ميزباني از روزه داران هستند.
اين مسئول ادامه داد: در كنار اين سفره هاي احسان و افطاري شاهد برگزاري برنامه هاي خوب مذهبي و معنوي هستيم كه تلاش مي شود همت جمعي را به سمت كمك و دستگيري از فقرا و نيازمندان سوق دهيم.
زلالي با بيان اينكه در سفره هاي احسان و اطعام در ماه مبارك رمضان اكثريت خانواده هاي تحت حمايت اين نهاد برخوردار از يك وعده غذاي گرم مي شوند افزود: ما توزيع سبد كالايي را نيز از نخستين روزهاي ماه مبارك رمضان آغاز كرديم و در تلاش هستيم اين برنامه با قوت و قدرت ادامه پيدا كند.


نمايش ديگري از اقتدار ايران اسلامي

موشك نقطه زن فاتح 110 با موفقيت شليك شد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از تست نسل چهارم دقيق ترين موشك ايراني خبر داد.
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درگفت وگو با خبرنگاران با تبريك ميلاد خجسته امام حسن مجتبي(ع)اعلام كرد: نسل چهارم موشك فاتح 110 با قابليت نقطه زني با برد بيش از 300 كيلومتر،توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع با موفقيت آزمايش شد.
سردار وحيدي گفت: با اتكال به قدرت لايزال الهي و تحت توجهات حضرت ولي عصر (عج) و در راستاي نوآوري و ارتقاي افزايش دقت اصابت موشك هاي زمين به زمين توليد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، متخصصين متعهد و تلاشگر سازمان صنايع هوافضا با تكيه بر توان داخلي و استفاده از فناوري هاي بومي به اين موفقيت دست يافتند.
وي در ادامه افزود:با استفاده از روش هاي هدايتي نوين ،سيستم نقطه زني بر روي موشك نصب و در آزمايش پروازي انجام شده، توانايي آن در اصابت به هدف ، بدون انحراف اثبات گرديد و علاوه بر افزودن قابليت جديدي به توانمنديهاي عملياتي نيروهاي مسلح ،ايران را جزو معدود كشورهاي توليد كننده اين نوع از موشك در سطح دنيا قرار داد.
وزير دفاع با بيان اينكه، در سه نسل قبلي سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخريب بالا و دقت در هدف گيري متعارف حاصل شده بود گفت: امروز اضافه بر قابليت هاي قبلي، نيروهاي مسلح كشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشك فاتح110،اهداف زميني و دريايي، نقاط تجمع دشمن، مراكز فرماندهي، سايت هاي موشكي، زاغه هاي مهمات،رادارها و ساير اهداف مورد نظر را به صورت نقطه اي مورد هدف قرار داده و منهدم كنند.
وحيدي در ادامه تصريح كرد: در برنامه هاي آتي همه موشك هاي ساخت وزارت دفاع ،به اين قابليت مجهز خواهند شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، وزير دفاع توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران و قابليت هاي جديدي كه به آن افزوده مي شود را در چارچوب دكترين دفاعي و بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران ذكر كرد و افزود: اين توانمندي ها دفاعي است و فقط عليه متجاوزان و تهديد كنندگان منافع و تماميت ارضي كشورمان بكارگرفته خواهد شد.
بازتاب شليك نسل چهارم
فاتح 110
رسانه هاي خارجي اندك زماني پس از انتشار خبر آزمايش نسل چهارم موشك هاي فاتح 110 به انعكاس آن پرداختند.
شينهوا ضمن انعكاس نقل قول هايي از وزير دفاع كشورمان، به دقت بالاي موشك مزبور اشاره كرده و آن را افزايش دهنده قدرت بازدارندگي ايران دانسته است.
به نوشته شينهوا، ايران تاكيد كرده است كه هر گونه حمله اي را با قدرت پاسخ خواهد گفت.
اسوشيتدپرس نيز گزارش داده كه به گفته وزير دفاع ايران، موشك مزبور مي تواند اهداف دريايي را با دقتي بالا هدف قرار دهد. اسوشيتدپرس تاريخچه كوتاهي نيز از موشك فاتح 110 منتشر كرده و كلمه فاتح را نيز براي مخاطبان انگليسي زبان خود ترجمه كرده است.
واشنگتن پست، آستراليان، المنار و خبرگزاري ترند از ديگر رسانه هاي بودند كه شليك موفقيت آميز نسل چهارم موشك هاي فاتح 110 را بازتاب دادند.. همچنين بخش عربي يونايتد پرس اينترنشنال امروز چهارم آگوست 2012، در گزارشي به قابليتهاي موشكي جديد ايران اشاره و اعلام كرد: ايران از برگزاري موفقيت آميز آزمايش نسل چهارم موشك فاتح 110 خبر داده است.
در اين گزارش به اظهارات سردار «احمد وحيدي» وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران اشاره شده و به نقل از خبرگزاري مهر آمده است: وزير دفاع ايران امروز از انجام موفقيت آميز آزمايش موشك فاتح 110 كه دقت بسيار بالايي در حمله به اهداف را دارد، خبر داد.
سايت روزنامه اليوم السابع از پربازديدترين رسانه هاي مصري نيز امروز در گزارشي اعلام كرد: ايران نسل پيشرفته اي از موشك فاتح 110 كوتاه برد را باموفقيت آزمايش كرد.
در اين گزارش به اظهارات سردار وحيدي اشاره شده و آمده است: نسل جديد موشك فاتح 110 مي تواند با دقت بالا اهداف دريايي را مورد اصابت قرار دهد و يكي از دقيق ترين سلاحها در ميان تسليحات نظامي ايران محسوب مي شود.
اليوم السابع به اين مسئله هم اشاره كرده كه نسل اول موشكهاي فاتح 11 تنها قابليت پرتاب از زمين به زمين با برد 200 كيلومتر را داشته است.
روزنامه اخبار اليوم مصر نيز در گزارشي اعلام كرد: ايران نوع بسيار دقيق تري از موشكهاي فاتح 110 را با موفقيت آزمايش كرد.
خبرگزاري الشرق الاوسط مصر، خبرگزاري كويت، پايگاه خبري النشره، روزنامه الخبر الجزايره، روزنامه السياسه كويت، شبكه خبري روسيا اليوم، روزنامه الغد اردن، القبس كويت، المنار نيز خبر آزمايش موفقيت آميز موشكي جمهوري اسلامي ايران را پوشش داده اند.


توسط سازمان هاي بيمه گر تمام هزينه هاي بستري بيماران خاص پرداخت مي شود

مديركل بيمه خدمات درماني گيلان از پرداخت صددرصدي هزينه هاي بستري بيماران خاص توسط سازمان هاي بيمه گر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، محمود عاطف راد صبح ديروز در كميته بيماران خاص گيلان با اشاره به مصوبه هيئت دولت مبني بر پرداخت هزينه 202 قلم داروي بيماران خاص از طرف سازمان هاي بيمه گر، تصريح كرد: منابع پرداخت مالي مصوبه مذكور بايد مشخص شود.
وي بار مالي مصوبه دولت براي پرداخت هزينه 202 قلم دارو را 780 ميليارد تومان برآورد كرد و گفت: تأمين اعتبار براي پرداخت مصوبه دولت در حال پيگيري است.


دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان: ايران چشم اميد ملت هاي منطقه و جهان است

دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان در ديدار با سفير كشورمان در لبنان گفت: ايران تنها كشوري است كه در راستاي احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطين با تمام قوا قدم برداشته است.
فيصل داود در ديدار با غضنفر ركن آبادي افزود: ملت هاي منطقه و جهان و خصوصا ملت هاي مسلمان چشم اميد به ايران دوخته و در شرايط كنوني جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه بدون هيچ گونه چشم داشتي حاضر است تجارب و دستاوردهاي خود در عرصه هاي مختلف را در اختيار ملت ها قرار دهد.
دبيركل جنبش مبارزه عربي لبنان با اشاره به نزديكي روز قدس از تلاش هاي كشورمان در راستاي احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطين قدرداني كرد و افزود: ايران تنها كشوري است كه با تمام قوا در اين جهت گام برداشته و ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در برابر زياده خواهي رژيم غاصب صهيونيستي باعث خواري و زبوني اين رژيم شده است.
وي توطئه آمريكايي- صهيونيستي عليه سوريه را محكوم كرد و اظهار داشت: حكام برخي كشورهاي عربي در اين خصوص بدتر از صهيونيست ها عمل كرده و به جاي تقويت وحدت در مقابل رژيم صهيونيستي عليه كشوري كه چندين دهه در محور مقاومت عليه رژيم صهيونيستي قرار داشته صف آرايي كرده اند.
غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در لبنان نيز ضمن تشريح آخرين تحولات منطقه و تحولات سوريه اظهار داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي و هم پيمانان منطقه اي و جهاني آنها در توطئه عليه نظام سوريه به دنبال اسقاط اراده مردم هستند و با توجه به انسجام و يكپارچگي مردم سوريه در مقابله با اين توطئه، شكست توطئه آنان قطعي است.
 


مصباحي مقدم: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران

نشان دهنده به بازيچه گرفتن تحريم هاست

نماينده مردم تهران در مجلس، برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران را نشان دهنده به بازيچه گرفتن تحريم ها دانست.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم تأكيد كرد كه برگزاري اين اجلاس در ايران نشان مي دهد كه ايران به تحريم ها بي اعتنايي كرده و تحريم ها بر اوضاع كشور اثري نداشته است.
وي با بيان اينكه بعد از رياست ايران بر جنبش عدم تعهد اميدهاي زيادي ايجاد شد، گفت: در دوران رياست ايران امكان تهيه قطعنامه با كيفيت بالاتر حاوي بندهايي با محتويات كمك به نهضت هاي آزادي بخش، بيداري اسلامي در منطقه و نهضت هاي ايجاد شده در كشورهاي صنعتي پيشرفته همچون جنبش وال استريت وجود دارد.
مصباحي مقدم اضافه كرد كه ايران با برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد نشان مي دهد كه تحريم ها را بازيچه گرفته است.
وي در گفت وگو با ايسنا گفت: در همين راستا قطعنامه نهايي نشست جنبش عدم تعهد مي تواند علاوه بر كمك به اين حركت ها، مسايل ديگري همچون موضوع هسته اي ايران را در بر گيرد، رويكردي كه تاكنون چند بار در بيانيه ها و قطعنامه هاي كشورهاي عضو عدم تعهد در شوراي حكام انرژي هسته اي به نفع ايران ذكر شده است و در اجلاس پيش رو نيز با صدور قطعنامه قوي در مورد اين فعاليت هاي صلح آميز هسته اي تكرار شد.
مصباحي مقدم تصريح كرد كه اكنون غيرمتعهدها مي توانند فعالانه تقاضاي داشتن چند سهميه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را داشته باشند تا در كنار قدرت هاي هسته اي دنيا جلوي استفاده از حق وتو را توسط برخي از اين قدرت ها آن هم به دليل كسب منافع خودشان بگيرند.
نماينده مردم تهران در مجلس در پايان با اشاره به جوسازي هاي اخير دشمنان در مورد حضور كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس پيش رو گفت: با توجه به ميزباني ايران در اجلاس به نظر مي رسد كه اين نشست يكي از اجلاس هاي با كيفيت نسبت به ادوار گذشته خواهد بود.


سردار فضلي: موشك هاي ايران تا شعاع قابل ملاحظه اي از مرزها را پاسخگو هستند

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأكيد كرد كه در حال حاضر موشك هايي كه در ايران توليد مي شود تا شعاع قابل ملاحظه اي پيرامون ايران اسلامي را در صورت نياز و هجمه محافظت مي كند.
سردار علي فضلي در اولين نمايشگاه و فروشگاه ابتكارات و اختراعات بسيج اظهار داشت: در حوزه علمي گام هاي خوبي برداشته شده اما تا رسيدن به مقصد راه درازي در پيش داريم.
وي با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري، اضافه كرد: دشمن سال ها است كه به هراس افتاده و توطئه هاي زيادي عليه انقلاب به كار گرفته اما به دليل حضور مردم در صحنه با شكست مواجه شده است.
فضلي با بيان اينكه شهيد تهراني مقدم و امثال او در اوايل جنگ از تجهيزات اوليه مانند خمپاره استفاده مي كردند، تأكيد كرد: ولي آنها با تكيه بر علم كار را به جايي رساندند كه الان موشك هايي كه در ايران توليد مي شود تا شعاع قابل ملاحظه اي پيرامون ايران اسلامي را در صورت نياز و هجمه محافظت مي كند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: اگر امروز مستكبرين و دشمنان مي توانستند گام جديدي بردارند قطعاً از آن دريغ نمي كردند.


به همت متخصصان دفاعي كشور صورت گرفت

پرواز جنگنده «ميگ 29» پس از 12 سال

صبح ديروز يك فروند جنگنده ميگ 29 پس از 21 هزار نفر-ساعت تلاش متخصصان به پرواز درآمد.
يك فروند هواپيماي جنگنده بمب افكن ميگ 29 در پايگاه دوم شكاري شهيد فكوري تبريز با انجام 21 هزار نفر-ساعت كار توسط متخصصين اين پايگاه مورد تعمير اساسي و بازسازي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين جنگنده ميگ 29، ديروز پس از 12 سال با موفقيت به پرواز در آمد.
اورهال اين هواپيما 24 ماه به طول انجاميد كه طي آن سه نوع سامانه مدرن الكترونيكي نيز بر روي آن نصب شده كه قابليت فني و پشتيباني آن را به ميزان قابل توجهي افزايش داده است.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14