(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 مرداد 1391 - شماره 20274

از ديروز در سايت سازمان سنجش نرم افزار ارائه شانس قبولي كنكوري ها در 3 گروه فعال شد
تذكر پليس به 685 ناهنجار اجتماعي در پارك هاي پايتخت
با حضور شهردار تهران صورت گرفت
افتتاح 100 پروژه عمراني در منطقه 14
سازمان هواشناسي هشدار داد
موج جديد گردو خاك در تهران و 7 استان كشور
ربوده شدن 11 ايراني در مسير حلب به حماه
افزايش 15درصدي شهريه دانشجويان غيرانتفاعي براي ورودي هاي جديد
تشريح جزئيات پرونده مالي شهرداري اراك
كميته امداد خبر داد
درآمد 143 ميليارد توماني طرح اكرام ايتام
پزشكي قانوني خبر داد
 116قرباني «قرص برنج» در 4 ماه گذشته
سارق 459 راس گوسفند در شمال كشور دستگير شد
حوادث كوتاه از كشور
مرگ 3 نفر بر اثر انفجار تانكر حمل سوخت در انزلي
بازار داغ غذاهاي تاريخ گذشته در انگليس
حوادث معدن در مكزيك و چين
تبعيد ميمون سيگاري!
وضعيت اسفبار سيل زدگان كره
سرقت 420ميليوني حسابدار شركت


از ديروز در سايت سازمان سنجش نرم افزار ارائه شانس قبولي كنكوري ها در 3 گروه فعال شد

انتخاب رشته مجازي آزمون سراسري سال 1391 در گروه هاي علوم انساني، علوم تجربي و علوم رياضي و فني فعال شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مي توانند با خريد كارت اينترنتي به اين نرم افزار دسترسي پيدا كرده و از امكانات آن استفاده كنند.
براساس اعلام سازمان سنجش، مراجعه داوطلبان گروه هاي آزمايشي زبان و هنر به سايت سازمان سنجش براي دريافت راهنماي انتخاب رشته و امكان انتخاب رشته مجازي آزمون سال 91 از ديروز آغاز شد.
همچنين داوطلبان مي توانند براي خريدكارت مورد نظر خود پس از ورود به سايت سازمان سنجش، گزينه خريد اينترنتي را انتخاب كرده و تعداد كارت مورد نظر خود را وارد كنند.
حداكثر تعداد كارت قابل خريد در هر مرحله، 5 عدد كارت است و در هر مرحله از خريد، داوطلب فقط مي تواند يك نوع كارت انتخاب و خريداري كنند. كارت انتخاب رشته مجازي آزمون سراسري سال 91 به مبلغ 100 هزار ريال است.
نرم افزار راهنماي انتخاب رشته مجازي براساس اطلاعات آزمون سراسري سال 1390 طراحي و پياده سازي شده است.
اين نرم افزار مي تواند وضعيت داوطلب آزمون سال 1391 را با داوطلب مشابه در سال 1390 مقايسه و شانس قبولي را به وي ارائه دهد.
همچنين امكان جست وجوهاي مختلف در نرم افزار تعبيه شده كه به داوطلبان كمك مي كند تصويري از وضعيت پذيرش در رشته هاي مختلف به دست آورند.


تذكر پليس به 685 ناهنجار اجتماعي در پارك هاي پايتخت

685 تن از كساني كه به نوعي در پارك ها مرتكب تخلف و ناهنجاري هاي اجتماعي شده بودند، از سوي پليس تذكر گرفتند.
سرهنگ محسن خانچرلي، رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: 9 پارك ويژه، 20 پارك مهم و 73 پارك و تفرجگاه عادي تحت اجراي طرح امنيت محله محور درآمد كه در آن به كارگيري نيروهاي متخصص از مجموعه سركلانتري هاي يازده گانه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، كليه اين مناطق را از لوث وجود معتادان، اراذل و اوباش، سارقان و مزاحمان نواميس شهروندان پاك شد.خانچرلي در ادامه ضمن بررسي جزئيات اجراي اين طرح گفت: در اين راستا 9 سارق كه با اقدامات خلافكارانه خود باعث دردسر و مشكل براي شهروندان شده بودند، شناسايي، بازداشت و به كلانتري محل منتقل شدند و همچنين به685 تن از كساني كه به نوعي مرتكب تخلف و ناهنجاري هاي اجتماعي شده بودند، تذكر داده شد.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ ادامه داد: متعاقب اقدامات انجام شده 5 توزيع كننده مواد مخدر و 23 مزاحم نواميس شهروندان كه باعث آزار افراد حاضر در پارك ها شده بودند، دستگير شده و براي رسيدگي بيشتر به جرايمشان به مبادي ذي ربط معرفي شدند.
خانچرلي تصريح كرد: در اين طرح 8 تن از اراذل و اوباش سطح دو و سه كه اقدام به انجام حركات خلافكارانه شده بودند، شناسايي و به اتهام هايي چون شرارت، ايجاد درگيري و نزاع، مزاحمت و عربده كشي به پايگاه هاي پليس امنيت منتقل شدند.


با حضور شهردار تهران صورت گرفت

افتتاح 100 پروژه عمراني در منطقه 14

سرويس اجتماعي-
100 پروژه عمراني، ترافيكي، فرهنگي و خدماتي همزمان با ميلاد امام حسن مجتبي(ع) در جنوب شرق تهران به بهره برداري رسيد.
احداث 5 سراي محله، پارك آموزش ترافيك، ايجاد مركز رفاه و خدمات و مشاركت هاي اجتماعي براي اولين بار درميان مناطق تهران از جمله اين پروژه هاست كه در مجموع 40 ميليارد تومان اعتبار براي آن پيش بيني شده است.
به گفته دكتر اردشير نوريان شهردار منطقه 14 همچنين احداث مسجد معمار با اعتبار 3 ميليارد تومان، احداث و تجهيز سالن چندمنظوره ايثارگران با اعتبار 15 ميليارد تومان، سراي فرهنگي غدير با اعتبار 5 ميليارد تومان، درمانگاه تخصصي شهرداري منطقه 14 و زورخانه آلاله از جمله پروژه هاي اين منطقه است كه تا پايان سال افتتاح خواهد شد.
شهردار منطقه 14 در ادامه با بيان اين كه احداث بخشي از بزرگراه امام علي(ع) در اين منطقه قرار دارد، گفت: بزرگراه امام علي(ع) به طول 3600 متر است كه بخشي از آن در اين منطقه قرار دارد و بالغ بر هزار ميليارد تومان هزينه تملك آن بوده است.
وي افزود: تاكنون بيش از 98 درصد تملكات اين پروژه در منطقه 14 تمام شده و بزودي به اتمام خواهد رسيد.
در مراسم افتتاح 100 پروژه منطقه 14 شهردار تهران نيز با بيان اينكه بيش از 90 درصد تملك هاي پروژه امير المومنين امام علي(ع) انجام شده است، گفت: احداث تقاطع ها و پل هاي اين بزرگراه تا آبان ماه به اتمام مي رسد. اين بزرگراه بيش از 35 كيلومتر طول دارد كه از دارآباد تا رسالت احداث شده و قطعا تا 13 رجب سال آينده تقديم شهروندان خواهد شد.
قاليباف با بيان اين كه اين پروژه به لحاظ تملك و مسائل اجرايي هزينه هاي سنگيني دارد، افزود: احداث بزرگراه اميرالمومنين امام علي(ع) كار سنگيني است كه با عبور از بافت هاي فرسوده به منطقه 20 و حرم امام(ره) مي رسد، اين پروژه 7 هزار معارض ملكي شامل بخش مسكوني و تجاري دارد كه تا هفته گذشته بالغ بر 6700 مورد تملك شده و بقيه موارد نيز در حال انجام است.
وي با اشاره به احداث 24 تقاطع بزرگراه در اين بزرگراه از جمله تقاطع شهيد محلاتي تصريح كرد: بزرگراه امير المومنين امام علي(ع) كه بخشي از آن به صورت دو طبقه است برخلاف بزرگراه نواب بافت مسكوني را دو تكه نمي كند، در اين بزرگراه پلهاي فرعي احداث شده و دسترسي هاي محلي به خوبي صورت مي گيرد.
قاليباف با اشاره به اين كه بزرگراه شهيد ياسيني و كلاهدوز پيش از اين در منطقه 14 احداث شده است، گفت: در جنوب اين منطقه بزرگراه آزادگان قرار دارد كه در گذشته كندروهاي آن احداث شده بود اما اكنون 17 كيلومتر از تندروهاي اين بزرگراه در حال احداث است كه پايان مهر ماه بهره برداري مي شود.
شهردار تهران در ادامه در مورد عقب نشيني خيابان دماوند و پيروزي اظهار داشت: بزرگترين مركز تجمع آييني مذهبي حدفاصل ميدان شهدا تا ميدان امام حسين(ع) ان شاءالله محرم سالجاري ايجاد خواهد شد.
وي تصريح كرد: در ميدان امام حسين(ع) ترافيك را به سطح پايين برده و كار طراحي از ميدان شهدا تا امام حسين(ع) در دست انجام است كه يكي از زيباترين پروژه هاي فرهنگي تهران خواهد بود.قاليباف افزود: با اجراي اين پروژه و گسترش مسير تا جنب مسجد امام حسين(ع) 7 هكتار به سطح شهر اضافه مي شود.
شهردار تهران همچنين با اشاره به احداث خط 3 مترو در خيابان پيروزي گفت: خط 6 مترو كه در مرز مناطق 14 و 15 واقع شده هم اكنون به سرعت در حال احداث است، همچنين شهروندان اين منطقه از ايستگاه واقع شده در خط 4 مترو واقع در خيابان پيروزي استفاده مي كنند.


سازمان هواشناسي هشدار داد

موج جديد گردو خاك در تهران و 7 استان كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود موج جديد گرد و خاك به كشور خبر داد و گفت:گرد و خاك در تهران سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا مي شود.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا، افزود: براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي تا روز سه شنبه، جوي پايدار بر كل كشور حاكم است كه در نتيجه آن آسماني صاف و آفتابي را براي اكثر نقاط خواهيم داشت.
وي افزود: از سوي ديگر تا روز دوشنبه به سبب وزش باد شديد بر روي كشور عراق، به تناوب، پديده باد و گرد و خاك و كاهش ديد افقي در جنوب غرب و برخي نقاط غرب پيش بيني مي شود. همچنين طي اين مدت در شرق و جنوب شرق كشور، بويژه منطقه زابل، وزش باد شديد همراه با گرد و خاك ادامه خواهد داشت.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به اطلاعيه ويژه اين سازمان اشاره كرد و گفت: بر اين اساس طي فردا باد و گرد و خاك به تناوب در استان هاي خوزستان، ايلام، كرمانشاه، بوشهر و با شدت كمتر در استان هاي اصفهان، مركزي، قزوين و تهران سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا مي شود. از سوي ديگر در اين مدت نيز به سبب وزش باد شديد در شرق و جنوب شرق كشور، توفان شن و خاك در شمال سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبي تداوم خواهد داشت. وي تصريح كرد: آسمان تهران امروز و فردا صاف همراه با غبار صبحگاهي وگاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين مدت به 25 و 38 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور خاطرنشان كرد: استان خوزستان با حداكثر دماي 47 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و چهارمحال و بختياري نيز با حداقل دماي 10 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنك ترين استان هاي كشور خواهند بود.


ربوده شدن 11 ايراني در مسير حلب به حماه

زائران يك كاروان ايراني از استان لرستان بامداد چهارشنبه در مسير حلب به حماه در شمال سوريه پس از خروج از شهر حلب از سوي افراد مسلح مورد حمله قرار گرفتند.
در جريان اين حمله افراد مسلح پس از بستن جاده با سنگ و سد كردن راه اتوبوس حامل 45 زاير ايراني با سلاح و شليك گلوله آن را از مسير اصلي خارج و در يك جاده فرعي متوقف كردند و سپس 11 نفر از مردان جوان اين كاروان را ربوده و 34 نفر ديگر شامل 29 زن و 4 مرد سالخورده و دو كودك را راهي شهر دمشق كردند. افراد مسلح در جريان اين اقدام ضمن ربودن 11 عضو كاروان، گذرنامه همه مردان، پول و موجودي آنان را نيز به زور گرفته و حتي 6 سليندر گاز و مواد غذايي اعضاي اين كاروان را نيز كه قصد داشتند تا از سوريه عازم عراق شوند از خودرو آنان ربودند.
مسعود اخوان- مدير دفتر سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران در سوريه با اعلام اين كه مهاجمان يازده مرد 30 تا 65 ساله كاروان را ربوده اند، گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده بقيه اعضاي كاروان چهارشنبه شب وارد دمشق شده و اسكان يافتند.
اخوان توصيه كرد كه زوار فقط از طريق دفاتر مجاز سازمان حج و زيارت ثبت نام و با توجه به ناامني جاده هاي حمص و حماه در صورت امكان از طريق هوايي به سوريه سفر كنند.
پنجشنبه هفته گذشته نيز 11 نفر ديگر از زايران مرودشت استان فارس از سوي افراد مسلح در همين منطقه ربوده شدند.
اسامي زائران ايراني گروگان گرفته شده بدين شرح است:
1- غلامحسين درويشي2- محمد سرهنگ فلاح3- صحبت الله حسين پور4- شاه مراد نجفي5- علي محمودي6- حسن بازگير7- شاه قلي كرد علي وند8- علي عباس رزاني9- درويش علي فتحي پور10- چراغ علي عالي پور11- نورالدين بهاروند
شبكه راشا تودي روسيه نيز از ربوده شدن اتوبوس حامل 48 ايراني از سوي گروه هاي مسلح در سوريه خبر داد.
اين شبكه در خبري فوري اعلام كرد: گروه هاي مسلح در سوريه اين اتوبوس را صبح شنبه در مسير فرودگاه دمشق ربودند.


افزايش 15درصدي شهريه دانشجويان غيرانتفاعي براي ورودي هاي جديد

براساس آخرين مصوبه شوراي معاونان وزارت علوم، افزايش 15درصدي شهريه در موسسات غيردولتي تنها براي ورودي هاي سال تحصيلي جديد اعمال خواهد شد و دانشجويان ورودي سالهاي گذشته اين موسسات تنها بايد 10درصد افزايش در شهريه متغير را پرداخت كنند.
غلامعلي نادري مديركل دفتر آموزش عالي آزاد و غيرانتفاعي وزارت علوم در گفت وگو با مهر با اشاره به مصوبه هفته گذشته شوراي معاونان و مركز هيات هاي امناي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نحوه اعمال افزايش شهريه را در دانشگاه ها و موسسات غيردولتي غيرانتفاعي كشور گفت: دانشگاه ها و موسساتي كه داراي هيات امناي مصوب هستند، مي توانند با تصويب هيات امناي خود حداكثر تا سقف 15درصد براي شهريه هاي ثابت و متغير ورودي هاي سال تحصيلي 92 -91 اقدام و براي دانشجويان ورودي سال هاي گذشته 10درصد افزايش در شهريه متغير اعمال كنند و شهريه ثابت بدون تغيير باقي بماند.علاوه بر اين يك نسخه از اين مصوبه براي مركز هيات هاي امنا وزارت علوم، و يك نسخه هم براي دفتر آموزش هاي آزاد اين وزارتخانه ارسال شود.
بنابراين گزارش دانشگاه ها و موسساتي هم كه فاقد هيات امنا هستند افزايش شهريه آنها منوط به ابلاغ احكام هيئت امناي اين موسسات خواهد بود.
نادري افزود: موسساتي هم كه داراي شرايط خاص هستند بايد براي افزايش شهريه با اداره كل آموزش هاي آزاد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مكاتبه كنند.
وي تاكيد كرد كه در صورت عدم اقدام نسبت به اين موارد از سوي موسسات براساس مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.


تشريح جزئيات پرونده مالي شهرداري اراك

رئيس كل دادگستري استان مركزي جزئيات پرونده مالي شهرداري اين شهر را تشريح كرد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حكمت علي مظفري گفت: بر اساس اين پرونده عده اي دلال به بدنه شهرداري نفوذ كردند و دستگاه قضايي در حال پيگيري پرونده است.
وي ادامه داد: در اين راستا 25 نفر دستگير شدند، كه شش نفر بعد از تكميل تحقيات، همان روز آزاد، تعداد ديگري از اين افراد مدت زماني را در بازداشت بودند و با قرار تامين مناسب و وثيقه آزاد شدند و برخي ديگر هنوز در بازداشت هستند.
مظفري تصريح كرد: بخشي از تخلفاتي كه در شهرداري اراك صورت گرفته به واسطه امتيازات تباني با مسئولان آن بخش بوده و ميليارد ها تومان بر اثر اين امتيازات به جيب عده اي خاص رفته است.
وي عنوان كرد: تحقيقات از تعداد ديگري هم در اين خصوص در دستور كار قرار دارد، اما اين افراد خيلي موثر نبوده و دخالت مستقيم در پرونده ندارند كه پرونده آنان تفكيك شده و طبق روال قانوني برخورد خواهد شد.
وي گفت: دادگستري منتظر اعلام نظرات كارشناسان مربوطه در خصوص ميزان امتيازات و آخرين رقم خسارت به بيت المال است.
رئيس كل دادگستري استان مركزي افزود: همچنين، يك باند سه نفري ديگر مرتبط با اين نهاد دستگير شده اند كه با قاطعيت پرونده رسيدگي شد و براي آنان حكم صادر شده كه در مرحله تجديد نظر است و با مشخص شدن حكم قطعي، نتيجه به مردم اطلاع رساني مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين مظفري خاطر نشان كرد: دستگاه قضايي استان مركزي به نمايندگي از تك تك مردم از يك ريال بيت المال نخواهد گذشت.
وي، به همه افراد، نشريات وسايت ها توصيه كرد تا از نشر اكاذيب، تهمت، افترا و دروغ پردازي خودداري كنند.
رييس كل دادگستري استان مركزي اضافه كرد: زماني كه مستندات كامل شود با اينگونه افراد كه در جامعه ايجاد بي اعتمادي كرده اند، نيز برخورد قاطع مي شود.
 


كميته امداد خبر داد

درآمد 143 ميليارد توماني طرح اكرام ايتام

مديركل حمايت هاي اجتماعي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: طرح اكرام ايتام در سال گذشته بيش از 143ميليارد تومان درآمد داشته است و اين درآمد مستقيماً به خانواده ايتام عرضه شده است.
محمدرضا نوروزي در همايش «تجليل از 350 نفر از حاميان كشوري طرح اكرام ايتام» با اشاره به سابقه 12 ساله برگزاري طرح اكرام ايتام اين طرح را حركتي اجتماعي براي رشد و تعالي زندگي ايتام دانسته و اظهار كرد: يك ميليون و 200 هزار خانوار در قالب 4 ميليون مستمري بگير تحت پوشش كميته امداد هستند.
وي افزود: 2ميليون نفر شامل سالمندان، زنان سرپرست خانوار و غيره نيز در قالب خدمات غيرمستمر از سوي كميته امداد امام خميني حمايت مي شوند.
به گفته مديركل حمايت هاي اجتماعي كميته امداد، 270هزار يتيم تحت پوشش مجموعه امداد قرار دارند كه 600 هزار حامي نيكوكار در قالب طرح اكرام ايتام از اين افراد حمايت مي كنند.
نوروزي در ادامه با اشاره به خدمات مختلف مشاوره اي و روان شناسانه ارائه شده براي ايتام گفت: در سال گذشته 350 هزار تعامل از جمله نامه و ملاقات حضوري ميان ايتام و حاميانشان صورت گرفته است.
وي در ادامه با تأكيد بر لزوم استفاده از تجربيات طرح ايتام عنوان كرد: با توجه به موفقيت فوق العاده طرح اكرام ايتام، طرح «محسنين» در كميته امداد امام خميني(ره) طراحي شده است تا بدين ترتيب هر خانواده متمكن در كشور حامي يك خانواده فقير شود.


پزشكي قانوني خبر داد

 116قرباني «قرص برنج» در 4 ماه گذشته

قرص برنج در حالي طي 4 ماه نخست امسال تنها در استان هاي تهران، مازندران، گيلان و لرستان 116 قرباني گرفته است كه همچنان به راحتي در عطاري ها به فروش مي رسد.
استفاده از قرص برنج حاوي فسفيد آلومينيوم در كشاورزي به دليل كارايي بالاي اين فرآورده براي از بين بردن آفات با استقبال زياد از سوي كشاورزان همراه بوده است و از سوي ديگر به دليل عواملي مانند سميت بالا و ميزان كشندگي زياد اين ماده و سهولت دسترسي به اين سم، در ساليان اخير آمار نسبتا بالاي مسموميت هاي ناشي از اين عامل در كشور به ويژه در برخي استان ها مانند تهران، گيلان، مازندران، گلستان و لرستان رواج پيدا كرده است.
مسموميت با اين قرص بيشتر در رده سني 40-20 سال بوده و بيشتر آنها به قصد خودكشي بوده است.
در تازه ترين آمار سازمان پزشكي قانوني از ميان چهار استان تهران، مازندران، لرستان و گيلان، مازندران و لرستان استان هايي هستند كه بيشترين رشد مرگ را در مقايسه چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته داشته اند. به طوري كه در چهار ماه نخست سال گذشته در مازندران 5 و در لرستان 6 مرگ روي داده بود اما امسال و در همين بازه زماني 17نفر در مازندران و 19نفر در لرستان بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند.
در گيلان هم كه سال گذشته در چهار ماه نخست تنها 21 مرگ ثبت شده بود، امسال 33 نفر جان خود را از دست داده اند. تنها كاهش در استان تهران ديده مي شود كه در چهار ماه نخست سال گذشته 66 و امسال در همين زمان 47 نفر بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند.
در مجموع مرگ هاي ناشي از قرص برنج رو به افزايش است و اعمال محدوديت هاي جدي تر در دسترسي افراد به اين ماده مهلك و نيز برخورد با توزيع كنندگان آن و بالا بردن آگاهي كساني كه به قصد تهديد خانواده ها جان خود را به خطر مي اندازند بي اندازه ضروري مي نمايد.
مردها بيشتر مي ميرند
از مجموع 116 نفري كه در چهار ماه نخست امسال بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند، مردان 73 و زنان 43 نفر بوده اند. در استان تهران 31 مرد و 16زن، در استان مازندران 7 مرد و 10زن، در استان لرستان 9 مرد و 10زن و در استان گيلان 26 نفر مرد و 7 زن در ميان افراد فوت شده ديده مي شود.
دكتر غلامعلي جعفري متخصص سم شناسي در اين باره به مهر گفت: در مسموميت با قرص هاي ديگر 99 درصد بيماران زنده مي مانند اما در مسموميت با قرص برنج 99درصد بيماران جان خود را از دست مي دهند. اگر بشود قرص برنج را از عطاري ها جمع آوري كرد و در فروش آن نظارت هاي لازم را داشت مي توان آمار خودكشي با قرص برنج را در جامعه كاهش داد.
اين متخصص با اشاره به راه هاي پيشگيري از مرگ با قرص برنج گفت: بهترين راه اين است كه فردي كه با قرص برنج خودكشي كرده سريع به نزديكترين بيمارستان منتقل شود. انتقال او به مطب و درمانگاه باعث وقت كشي خواهد شد. به فردي كه قرص برنج خورده است به هيچ عنوان نبايد مايعات داد زيرا ماهيت اين قرص در معده ايجاد گاز است كه اين گاز به ريه ها راه يافته و در بين سلول ها پخش مي شود.
خوردن آب اين روند را تسريع مي بخشد. البته اگر خانواده ها در خانه اي جوش شيرين و يا پرمنگنات پتاسيم دارند، دادن آن به فرد مسموم تنها راه پيش درماني است.
 


سارق 459 راس گوسفند در شمال كشور دستگير شد

ساري - خبرنگار كيهان:
ماموران انتظامي شهرستان ساري موفق شدند، سارق احشام را با 14 فقره وسرقت 459 راس گوسفند شناسائي و دستگير كنند.
ماموران انتظامي شهرستان ساري در پي انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي با گذشت چند ماه از وقوع سرقت احشام در اين شهرستان، فردي به نام «ن-ر» را به اتهام سرقت احشام شناسايي و در يكي از استان هاي همجوار دستگير كردند.
به گزارش روابط عمومي نيروي انتظامي مازندران، متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي به 14 فقره سرقت ديگر در شهرستان هاي همجوار اعتراف كرد.
بر پايه اين گزارش، اين متهم در ادامه تحقيقات در مجموع به سرقت 459 راس گوسفند در شهرستان هاي جويبار، بهشهر و بابلسر اعتراف كرد.


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق سيم برق
اهواز- خبرنگاركيهان: با اقدامات پليس در شهرستان اهواز يك نفر سارق سيم برق شناسايي، و در اقدامي غافلگيرانه دستگير شد. وي به 20 فقره سرقت اعتراف كرد.
انهدام باند زورگير
اهواز- خبرنگاركيهان: در اجراي طرح دستگيري سارقان زورگير و سابقه دار در اهواز 9 نفر بازداشت شدند. از اين باند 9 نفره سيم برق مسروقه، چاقو و قمه كشف و ضبط شد و متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
دستگيري 4 مامورنما در كلاچاي
رشت- خبرنگاركيهان: گروه هاي عملياتي پليس 4 مامورنما را در كلاچاي دستگير كردند. از متهمان 2 عدد افشره دفاع شخصي، يك دستگاه بي سيم، 3 قبضه كلت بادي، 26 سانتيمتر مواد مخدر ترياك و 4 برگ كارت شناسايي مربوط به نهادهاي دولتي كشف و ضبط شد و خودرو پرايد متهمان با پلاك مخدوش توقيف و به پاركينگ منتقل شد.
انهدام باند قاچاق
اروميه- خبرنگاركيهان: دو باند قاچاق مواد متشكل از 13نفر توسط پليس اروميه شناسايي و منهدم شد. در شهرستان نقده نيز يك كارگاه توليد ابزارآلات استعمال مواد مخدر شناسايي و 7 نفر در اين ارتباط دستگير شدند.
دستگيري شكارچيان متخلف در جاجرم
خبرگزاري فارس- ماموران اجرايي يگان حفاظت محيط زيست خراسان شمالي 2 شكارچي متخلف را كه به شكار انواع چهارپايان وحشي و پرندگان مشغول بودند بازداشت كردند.
كلاهبردار به دام افتاد
خرم آباد- خبرنگاركيهان: كلاهبردار حرفه اي كه 2 هزار سكه تقلبي را به قيمت 300ميليون ريال در خرم آباد فروخته بود، توسط پليس دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.
حريق در مغازه رنگ فروشي
خرم آباد- خبرنگاركيهان: اتصال برق يك مغازه رنگ فروشي را در خيابان انقلاب خرم آباد طعمه آتش ساخت. در اثر اين حادثه حدود يك ميليارد ريال خسارت به بار آمد.


مرگ 3 نفر بر اثر انفجار تانكر حمل سوخت در انزلي

رئيس عمليات در بحران مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گيلان گفت: دو تبعه عراقي و يك نفر گيلاني بر اثر انفجار يك تانكر حمل سوخت در طالب آباد انزلي جان باختند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گيلان، علي فيض ثابت با اشاره به حوادث مذكور اظهار كرد: روز گذشته در طالب آباد بندر انزلي به دليل جوشكاري غير فني توسط سرنشينان تانكر، انفجاري رخ داد كه بر اثر اين حادثه دو تبعه عراقي و يك گيلاني به دليل جراحت و سوختگي شديد جان خود را از دست دادند.
وي با تصريح بر اينكه جوشكاري تانكر سوخت بايد توسط افراد متخصص انجام گيرد، افزود: در اين حادثه يك نفر ديگر نيز دچار موج انفجار شده است.
اين مسئول، دليل انفجار تانكر مذكور را وجود گاز بنزين در داخل تانكر و جوشكاري غير فني عنوان كرد.


بازار داغ غذاهاي تاريخ گذشته در انگليس

آمارها نشان مي دهد كه حدود 30 درصد مردم انگليس با هدف پس انداز پول خود، به مصرف غذاهاي تاريخ مصرف گذشته روي آورده اند.
به گزارش فارس، براساس نتايج نظرسنجي كه روزنامه انگليسي «ديلي تلگراف» منتشر كرد: 29 درصد شهروندان انگليسي به جاي آنكه غذاهاي تاريخ گذشته را دور بياندازند، آن را مصرف مي كنند تا بتوانند پول بيشتري پس انداز كنند.
براساس اين نظرسنجي كه با مشاركت بيش از 1000 نفر انجام شده، 17 درصد مردم انگليس بيمه هاي درماني، بيمه بيماري هاي حاد و بيمه منزل خود را طي سال گذشته لغو كرده اند.
اين اقدامات با هدف كاهش هزينه خانواده هاي انگليسي انجام مي شود.
از سوي ديگر دفتر آمار ملي انگليس اعلام كرد كه نمودارها نشان مي دهد درآمد سه ماهه نخست سال جاري ميلادي شهروندان انگليس به پايين ترين حد خود طي 9 سال گذشته رسيده است.
اين موسسه افزود كه آمارها نشان مي دهد 28 درصد مردم با رفتن به تعطيلات كوتاهتر يا ارزانتر در مقايسه با سال گذشته، تلاش مي كنند كه پول بيشتري را پس انداز كنند.
همچنين در مسافرت ها، از هر 7 نفر، يك نفر به جاي آنكه در هتل ها اقامت كند به منازل اقوام يا دوستان خود مي روند.
 


حوادث معدن در مكزيك و چين

وقوع انفجار در معدن زغال سنگي در مكزيك به كشته شدن 6 كارگر منجر شد.
به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري بي بي سي در پي وقوع اين حادثه مالك اين معدن زغال سنگ گفت: وقوع انفجار منجر شد تا 100 تن آوار و زغال سنگ ريزش و مسير فرار كارگران را مسدود كند.بنابر اعلام رسانه هاي داخلي مكزيك، در زمان وقوع حادثه حدود 200 كارگر داخل معدن مشغول به كار بودند كه تعداد زيادي از آنان پيش از گيرافتادن خود را به سرعت نجات داده اند.
هفته گذشته نيز نشت گاز متان در يكي ديگر از معادن زغال سنگ اين كشور موجب انفجار، ريزش آوار و كشته شدن هفت كارگر شد.
همچنين در حادثه ديگري جاري شدن سيل در يكي از معادن زغال سنگ چين اتفاق افتاد كه در پي آن 8 كارگر جان خود را از دست دادند. براساس اعلام نيروهاي امداد و نجات استان «شانشي»، جاري شدن سيل در اين معدن منجر شد تا تعدادي از كارگران داخل آن حبس شوند اما هيچ يك از آنان نجات پيدا نكردند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، پليس استان «شانشي» بررسي جزئيات علت وقوع اين حادثه را آغاز كرده است.
 


تبعيد ميمون سيگاري!

مقامات يك باغ وحش در اندونزي يك اورانگوتان سيگاري را به جزيره اي دور دست منتقل كردند تا عادت بد سيگار كشيدن را ترك كند.
به گزارش فارس به نقل از ريانووستي، مسئولان باغ وحش اندونزي اورانگوتاني به نام «توري» را از باغ وحش اندونزي به جزيره دوردستي بردند تا اين حيوان بتواند سيگار كشيدن را ترك كند.
براساس اين گزارش، مراجعان به باغ وحش با وجود ممنوعيت، سيگارهاي روشن را به داخل قفس «توري» پرتاب مي كردند. توري هم با تقليد كردن از انسان ها شروع به سيگار كشيدن كرد و به تدريج دچار اين عادت مضر شد.
براساس اين گزارش، به دليل رعايت نكردن مقررات، حالا مراجعان از فاصله دور اورانگوتان را تماشا خواهند كرد. محل جديد زندگي توري هم در فاصله 15متري از تماشاگران قرار گرفته است و ديگر هيچ چيزي سلامتي او را تهديد نمي كند.


وضعيت اسفبار سيل زدگان كره

سازمان ملل بر لزوم ارسال غذا به سيل زدگان كره شمالي كه اين بلاياي طبيعي در اواخر جولاي خسارت قابل توجهي را به زيرساخت هاي كشور و محصولات كشاورزي وارد كرد، تاكيد كرد.
به گزارش خبر مهر به نقل از شينهوا، تيمي از سازمان ملل روز سه شنبه براي بازديد از مناطق سيل زده كره شمالي به اين كشور سفر كرده تا به بررسي گزارش منتشر شده درباره كشته شدن 90 نفر در پي جاري شدن سيل در اين كشور بپردازد.
مقامات رسمي كره شمالي اعلام كردند كه بارش باران هاي سيل در روزهاي يكشنبه و دوشنبه گذشته سبب كشته شدن 90 نفر و آوارگي 60هزار نفر شده است.
مردم كره شمالي نيز در حال حاضر به دليل قحطي ناشي از خشكسالي هاي اخير و مشكلات داخلي ديگر به كمك هاي غذايي خارجي متكي هستند و باران هاي اخير احتمالا باعث كمبود شديدتر مواد غذايي مي شود.
براساس گزارش سازمان ملل متحد در ماه گذشته، دو سوم از جمعيت 24 ميليوني مردم كره شمالي با كمبود غذا روبرو هستند.
در همين حال «كوون تائه جين» تحليلگر كره جنوبي اعلام كرد كه جاري شدن سيل به احتمال زياد باعث بدتر شدن مشكلات مربوط به نيازهاي مردم كره شمالي مي شود. در حال حاضر كره شمالي به 198 ميليون دلار كمك نياز دارد.


سرقت 420ميليوني حسابدار شركت

حسابدار شركتي كه اقدام به سرقت ميليوني از شركت كرده بود با تلاش پليس فتا شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ شكريان، رئيس پليس فتا تهران در اين باره توضيح داد: متهم پرونده اي كه از طريق اينترنت اقدام به برداشت مبلغ 420 ميليون تومان از حساب شخصي كرده بود، شناسايي و دستگير شد.
وي ادامه داد: برداشت كننده وجه حسابدار شركت بوده كه با جعل امضاي شاكي پرونده اقدام به درخواست فرم اينترنتي كرده بود. وي با جابجايي پول از حساب و تبديل آن به يورو در صرافي ها مبلغ را از حساب خارج كرده بود.
شكريان گفت: اعتماد بيش از حد به اطرافيان همواره مي تواند زمينه سوق دادن اشخاص به سوي جرم را فراهم آورد، با طبقه بندي سطح دسترسي اشخاص از بروز رخدادهاي ناخواسته جلوگيري كنيد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14